Pokoli örömtűz az alagútban

  2010. december 19. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta ponton szereles dezso domsjo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Egy hónappal ezelőtt úgy éreztem, a Svédben vett Ponton-Mercim – ez a bizonyos Dezső névre hallgató egyén – a szakadékba viszi a családot. Játsszunk most kicsit Onedin-sorozatot, összefoglalom, mi történt a korábbi részekben. Kimentünk érte a messzi északra, hazahoztuk, közben összetört a feneke, megállt a motorja, aztán megint ment a motor, augusztus végén pedig lekerült Csabi barátomhoz lakatolódni. Hamar kiderült, a kaszni jobb, mint gondoltuk (pedig eleve nem tűnt nagyon rossznak), a futómű, fék, kis kiegészítők viszont minden réteg lehámozása után eggyel rosszabb képet mutattak. És a Ponton Mercedeshez ezek nem olcsók, a rossebbe.

Rákóczi út, Budapest, Ponton, anno
tovább »

Ha törik, ha szakad

  2010. december 18. - ommm Címkék: rali baleset bukócső

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


WRC, Loeb, 1.6-os turbómotorok, WRC, Loeb, 1.6-os turbómotorok... az idei rali javarészt pár dolog körül forgott. Sokan tán ezért is fordultak el tőle, hiszen a nagy kavarás és a gyártók fokozatos kivonulása miatt kissé háttérbe szorult maga a verseny. Ez pedig még soha, egyik sportágnak sem tett jót, sőt. Ráadásul a rali az egyik leglátványosabb motorsportok egyike, nem kéne hagyni ellaposodni.

És tudjuk, hogy ennek a szomorú ténynek a versenyzőkhöz vajmi kevés köze van. Ők mindent megtesznek, hajtanak, tepernek, jóformán állandó életveszély közepette. Nem csak az élmenők, a nagyok, hanem a sok-sok félprofi és lelkes amatőr, nekik köszönhetően él még a rali manapság is, ők a biztos alap, hiszen hegy nélkül nincs csúcs sem.

Ezerszer megkísértik a szerencséjüket, tán ezerszer be is jön, de mi van, ha csak 999-szer? Akkor nem marad más, csaj a jószerencse és rendesen megépített autó. Mert általában ha gyorsaságin eldobnak valamit, akkor az el van dobva, ahogy illik. Nézzék csak, ez csak egy apró szeletnyi válogatás a tavalyi ralikból, mindenhonnan, vegyesen. Több tucatnyi ezekhez hasonló baleset történt a szezonban, mégis, mennyi végződött közülük tragikusan a versenyző vagy a navigátor számára? Elenyészően kevés, hála a sokak által szekírozásnak, pénzlehúzásnak felfogott újabb és újabb biztonsági előírásoknak. És még így is milyen hátborzongató a hirtelen támadt csend...

Ha netán valaha is hasonló helyzetbe kerülne, jó, ha tudja az aranyszabályt: bukócsőbe nem kapaszkodunk!

(Youtube-link)

Kapd el a Sebességhiénát!

  2010. december 17. - ommm Címkék: totalcar sebesség hiéna

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Rutinos Hiénázó vagy kezdő, a Sebességhiéna játékában mindenki egyforma eséllyel indul. Illetve mindenki, aki megérti az egyszerű szabályokat és tisztességesen játszik. Először azonban lássuk a nyereményt: egy remek, boros szakácskönyv Így főzneka  borászok címmel, majd egy remekül használható Hyundai filofax, egy firkálós jegyzetfüzet és annyi friss, ropogós szaloncukor, amennyitől gyomorgörcsöt kaphat egy egész lépcsőház. És persze a dicsőség. Plusz egy Totalcar-meglepetés.

hiena sebesseg

A feladat nagyon egyszerű: december 19. (vasárnap) 18.00-ig készítsen egy fényképet, melyen ön és egy igazán gyors autó látható. Utóbbinál a gyártó által hivatalosan megadott maximális sebesség számít (tehát egy M5-nél pl. 250 km/óra, hiába állítja ön, hogy át van állítva a sebességlimiter). Természetesen a képnek frissnek kell lennie, ennek bizonyítására remekül megteszi egy aznapi számla, napilap, bármi, amivel igazolni tudja, hogy új a fotó (tehát péntek-szombat-vasárnap, azaz 17-18-19.-e játszik). Vasárnap pénteki, szombati lappal fotózni ér, csakúgy, mint szombaton péntekivel, bár az ügyesebbek akár pénteken is pózolhatnak vasárnapi lappal, ennyi könnyítést adunk hozzá.

A másik, lényeges dolog, hogy az ominózus autónak is annak kell lennie, ami. Ehhez úgy kell lefotózni, hogy kétség sem férjen hozzá. Ilyenkor előnyben vannak a Carrera GT vagy Quattroporte-tulajok, de egy 1.9-es szívódezső Octaviára ragasztott RS-matricának nem hiszünk, ahogy egy magányos S-line feliratnak sem. Tudjuk, hogy nem egyszerű, ezért akár több képet is feltölthet róla, de ügyeljen arra, hogy a dátumot bizonyító tárgy ott legyen mindegyiken.

Egy résztvevő-egy autó, egy komment a képek linkjeivel és a pontos típussal (az ellenőrizhetőség kedvéért). Zárás 19.-én este hatkor, figyelem, mostantól ketyeg az óra! Sok sikert!

Gyűlölt áldás, imádott átok!

  2010. december 16. - Rézmányi Balázs Címkék: balázs mercedes karesz bende bosch szopó w126

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS


Kicsivel több mint egy éve beleállt a görcs a homloklebenyembe: kell egy W126. Nem akármilyen, szigorúan V8-as. Hisz' a napi hatkilométeres városi ingázásra nincs jobb egy (velem együtt) kéttonnás 500-asnál. Állítólag az ADAC is ezt hozta ki egyszer győztesnek a városi tesztjén. Második helyet a Saxo kapta.

A stuttgarti lehetőségek szűkösek voltak, az anyagiak még inkább (értsd, maradjunk hét számjegy alatt)... és akkor a sztori, a legenda életre kelt. Amit már mindenki hallott, de senki sem látott. Mindenki, akinek a szívizmát dugattyúk helyettesítik, vágyott arra hogy a legenda igaz legyen, és Ő legyen a főszereplő:
eladó autó, bácsika-felszereltséggel. Első, idős tulaj, a kocsi végig garázsban tartva, csak ünnepekkor használva, márkaszervizben karbantartva, kevés kilométerrel, friss műszakival, ...mindezt gombokért, mert hát, ugye, útban van.

Higgyék el, a legenda igaz: 1985-ös W126 500SE, benne 156 ezer kilométer. A kilométereken túl akadt benne még klíma, ABS, légzsák, villanytető, villanyablak, villanyülés... benne fűtés. Persze pitty-putty is volt: az egyik henger csak csökkentett módban üzemelt, az eladó garázskapuja pedig itt-ott nonfiguratív tetoválásokkal látta el a bódét. A telók is lumbágósak voltak, a szilentek is megfáradtak. Meg még egy csomó apró idegesítő izé.

De sebaj, be lett kalkulálva, majd megcsináljuk, mi sem egyszerűbb. Mózes (merthogy így hívom) Karesznál kapott új gyújtáskábelt, elosztót, rotort, gyertyákat, féktárcsát meg betéteket és még kismillió mást. Meg persze Karesz-balzsamot. Jó is volt egy ideig, már számolgattam mennyiből lesz meg a futómű és a bódé. Aztán volt egy hosszabb autópálya, és mire a lehajtóhoz értem, a 230 lóból 100 elment legelni, a maradék meg csak ímmel-ámmal akart dolgozni.

Nem Kareszhoz mentem, mert ő messze lakik, hanem egy ismerősöm szerelőjéhez. Mondta, menjek vissza később. A váltóból meg elkezdett csöpögni az olaj. Közben becsúszott egy Totalcar-interjú, s ezután valahogy az apró hógolyónyi kellemetlenség dübörgő szopólavinává nőtt. Itt jegyzem meg halkan, hogy bár nem egy probléma a saját hülyeségemre vezethető vissza, mégis élnék a gyanúperrel, hogy Tibby bizony elátkozta Mózest.

Ugyanis az interjúm fele a Merciről szólt, és közben valahogy fokozatosan lement az ára, pedig közöltem is, hogy nem eladó. Mégis, azóta is valahogy mindig előjön, hogy én biztos oda szeretném neki adni, mondjuk valami nagylelkű, százötvenezres ajánlatra. Közben Csík mindig megkérdezi, hogy mennyi van meg épp a lóerők feléből. Mózesen átok ül, Tibby átka.

Nem részletezem, milyen pénzek maradtak, miféle szerelőknél, hogy mennyit totóztunk, mi lehet a baja. Mózes fájásaival egyenes arányban nőtt az én nyomorom is, emiatt rendszeresen felkerült a használtautós oldalakra. Az ár és az állapotleírás mindig az aktuális hangulatomtól függött. Hogy épp’ mennyire szerettem ezt hisztis dögöt, avagy mennyire utáltam ezt az autócsodát. A pechszéria persze folytatódott: a céges garázsban, pár nap állás után elrepedt a szélvédőm, egy másik nap egy másik (immár fizetős) parkolóban pedig leeresztett a jobb hátsó kerék. Természetesen nagybevásárlás után, a csomagtartó szügyig pakolva mirelit kajákkal - alattuk a pótkerékkel.

Már majdnem belöktem a Dunába, elvégre ha az enyém nem lehet, másé se legyen (főleg ne Tibbyé), amikor jött az égi áldás BOSCHtechnikus személyében. Ez a drága ember addig nyüstölte, míg jó nem lett - már a motor. Mózesbe visszatért az élet, olyan ereje lett, hogy origamizott az aszfalttal. Tette mindezt úgy, hogy harmincról tizenhét literre lement a fogyasztás.

Hittem, hogy a nap most már kisüt, és Monte Carlo vár tárt karokkal. De Tibby átka erős. Miután kihajtottam a szervizből, hajtottam haza, megbékélve a világgal és Mózessel. Két sarokkal később láttam, hogy pirosra vált a lámpa, hát leléptem a gázról, majd csak lelassulunk. De nem. A gázrudazat tempomat felőli vége felakadt, lassulás helyett meglódult az autó. Sírva ugráltam a féken, ennek örömére pattogva álltunk meg a lámpánál. A motor 2500-ön pörögve üvöltözött a forgalommal, én meg szintén kábé 2500 decibellel üvöltöttem Mózessel. Szervizbe vissza, gázrudazat megigazít. Mindenki örül.

Pár nap béke után az átok visszatért, újult erővel, kifinomult módszerrel. Egy céges vacsiról hazafelé megálltam a pirosnál a Kiskörúton, majd bamm! Nem nagy bamm, csak kicsike bammocska, de azért némán őrjöngve pattantam ki az autóból. Mögöttem fekete Octavia, benne harmincas manus kalimpál a telefonjával, hogy „bocs! Semmi baja, tényleg! Kicsit elbambultam, de épp’ csak hozzáértem!” Látható sérülés tényleg nem volt.

Volán mögé vissza, indulás tovább. Pár lámpával később görcs állt a bal lábamba. Reflexből kinyújtottam, ráfeszültem a lábtartóra a bal kerékjáratnál, majd reccs! Nem nagy reccs, kicsike reccsecske, de azért mégis csak elrepedt a lábtartó. Üvöltés, kormányfejelgetés, ökölbeharapás. Irány tovább, sietni kell, lassan éjfél, és a teknősöm még nem kapott vacsorát.

A Szabadság-hídról fordulok balra, nagyjából harminccal, kicsi a bukkanó, a kanyar kifelé dől, rajta tükörjég. Hozzáértők szerint ilyenkor jön a baj. Jelentem, jött. Gyönyörű 360-as piruettet mutattam be a Gellért tér foghíjas közönségének. Szerencsére egy taxit leszámítva a kutya sem járt arra, úgyhogy picit pihentem, intettem a taxisnak, hogy jól vagyok, fáradjon tovább.

Átok ül ezen, én tudom. Tibby, szedd le róla!

Az alkohol öl, butít és szétverik a szádat...

  2010. december 15. - ommm Címkék: oroszország részeg terepjáró pofonok völgye

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Belváros, téli hideg, mindenki kabátban, csutkára csavart fűtéssel áll a dugóban. Kivéve egyvalakit. Vladimír nem fázik, Vladimír ugyanis be van tintázva, mint az atom, sőt, akár rá is segíthetett egy-két gyorsítótablettával is. Vladimír egy Hyundai Terracant vezet, ami lényegében egy átszabott Pajero, de ez nem számít.

Az már inkább, hogy Vladimír közúti naszádként rongyol bele az álló sorba. Egy egyenruhás úriember finoman kérdőre vonja, Vladimír ki is száll az autóból, majd visszaül, és a frissen formatervezett terepjáróval nyélgázon... tolat. Bele két másik autóba, majd előre még kettőbe. A lényeg, hogy - a forrás szerint - mintegy 20 autót tör össze egyedül egy alvázas terepjáróval.

Mint minden nyertes szériának, ennek is vége szakad, hiszen ha van hely, ahol nem érdemes hergelni a tömeget ilyesmivel, akkor Oroszország az. A rendőrt pedig pláne nem, főleg, ha az számíthat az összetört autójú tulajdonosokra is. Azt hiszem, nem tudjuk sajnálni Vladimírt, a marhát.

Csak 18 éven felülieknek!

  2010. december 15. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Mit gondol, mennyire képesek a kommentelők? Tényleg monitorlakók vagy bevállalós fickók? Tessék, jöjjön beljebb. Életveszély, paprikás krumpliból Mercedes, van itt minden.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A legnagyobb darabszámban gyártott autó?

  2010. december 14. - Csikós Zsolt Címkék: premier lada fiat seat zsiguli tofas

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Nem hinném, hogy egy hétnyi zsigulizás után lenne még olyan magyar az országban, aki ne tudná, hogy e szovjet remek alapjául egy hatvanas évekbeli Fiat, a 124-es szolgált. Bár: ma reggel kikérdeztem a szomszéd nénit, és – a teremburáját - nem tudta pontosan megmondani, melyik az OHC-, és melyik az OHV-vezérlésű, a Fiat, vagy a Zsiga. Ő se kap hangszórót a hétvégére. Na jó, akkor kicsit újravesszük a leckét, s felgöngyölítjük ezt az egész 124-es maffiát Seattól Zsigulin át a Kiáig. Úgy bizony, a szálak Koreába is elvezetnek…

Fiat 1100
 
tovább »

Suzukit száznegyvenért?!

  2010. december 13. - papptibi Címkék: totalcar flotta suzuki baleno

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

A P. család járműparkjának bővülését egy apró malőrnek köszönhetjük. Feleségem (továbbiakban: Hajni) egyre többet gyakorolja a vezetést, sőt, még felfrissítő órákat is vesz egy oktatótól. Örülök neki, mert az én vezetési tanácsaimat valamiért nem hajlandó megfogadni. Túl arrogánsan mondom, vagy mi. Amúgy az oktatóra is inkább pszichiáterként van szükség, hisz vezetni tud; de be kell látnom, elég jól számolja fel Hajni félelmeit.

Olyannyira, hogy egyszer elment egymaga gyakorolni az Avensisünkkel. Valahogy éreztem, hogy nem szabad kikapcsolni a telefonomat: egy sarokkal arrébb valóban bekövetkezett a tragédia. Meghúzott egy párhetes Mondeót, parkolás közben. Nem balhéztam, megesik az ilyen, az Avensisen alig látszik a nyoma. Mondjuk, nem tudom, hogy a hátsó sárvédőív pár centis megnyomásának javítása, és az ajtó aljának újrafújása mitől került 125 ropiba, de ez legyen a biztosító gondja.

A lényeg: az Avensis túl nagy. El nem adjuk, mert amikor felkerekedünk, szükség van a csomagtartójára. Ergo, kell egy kisebb jármű, még mielőtt Hajni körbetörné a Toyotát. Mivel köztudottan okos asszony, maga javasolta a B jármű beszerzését. Nekem is tetszett az ötlet, az már kevésbé, hogy meglengette: a motorkerékpár luxus, legyen helyette a kisautó. Mindegy, ezen is túlvagyunk, a Honda marad, és jön még valami más.

Kézenfekvőnek látszott, hogy egy bakancs Micra legyen. Régen, még terhesen Hajni is vezette, és boldogult vele. Aki nem ismerné, elárulom, mi a jó benne: a vezetőülésből látszik az orra, mint egy kocka Ladának. Megbízható és tartós, tudom, mire kell odafigyelni a vásárlásnál.

micrak11 59
tovább »

Ordítottam, hát persze

  2010. december 12. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Vannak már erősebb, gyorsabb, hangosabb, meg mindenféle egyéb Ladák. De ezek a homológ versenygépek a legromantikusabb lapjai a nagy Zsiguli-könyvnek. Pláne, ha olyanok ülnek a volánjaik mögött, mint Balatonyi Árpád és Németh Gyula.

Vélemények az azonos című írásunkról.

Karácsonyi Hiéna: Az utolsó Perverz Hiéna

  2010. december 12. - ommm Címkék: karacsony 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Oké, mindenki itt van? Tudom, hogy mostanára már csak páran maradtak, tavaly is így volt, a végére a keménymag, és egy jót nevettünk az egészen. Mert valójában erről van szó, még ha eddig biztosan akadtak olyanok, akik egy én nem csinálok hülyét magamból felkiáltással bojkottálták a Karácsonyi Hiénát.

Pedig tudjuk, hogy nem erről van szó, hogy valójában az egész ajándéközön alatt nem kértünk semmi olyat, amit mi magunk ne vállaltunk volna be (igen, Angéla is). Játék, móka, kacagás, így az év vége felé tán jól is esik. Hajnali fél három van most, reggel nyolckor indul minden, de azért még egy utolsó, nagy dobásra van erő. Hogy mi a nyeremény? Az autohifiakcio.hu jóvoltából ez:

Sony XM-4S
Vékony, 4 csatornás erősítő, 1x600W
4 csatornás Erősítő, A/B osztályú sztereó erősítő, felüláteresztő szűrő, aluláteresztő szűrő.
Névleges kimeneti teljesítmény: RMS 20 - 20 000 Hz,
Max. csatornakonfiguráció 4 ohmon (W)/THD(%): 4 x 50W,
Max. csatornakonfiguráció 2 ohmon (W)/THD(%): 4 x 60W,
Max. csatornakonfiguráció 4 ohmon: 4 x 95W,
Max. csatornakonfiguráció 2 ohmon: 4 x 125W,
Frekvenciamenet:5 - 100 000Hz, Tűrés:+0/-3dB, jel-zaj viszony: 106dB,
Teljes harmonikus torzítás 1 kHz-en (%):<0,005%, szimmetrikus bemenet, minimális terhelés:2Ohm,
MOSFET tápegység, Bass Boost: Frekvencia (Hz), 0 - 10 dB: 40Hz, hangszóró szintű bemenet, toroid transzformátor, vonalbemeneti érzékenység: 0,3 - 6V, aranyozott csatlakozók.
Áramfelvétel névleges kimenő teljesítmény 4 Ohmon: 25A, Súly: 2,2kg , sínes tápegység.
Biztosíték:1 x 40A , Méretek: (Sz)223,0 x (Mag)43,5 x (Mé)196,0

Sejthetitek, hogy nektek, kitartóknak valami igazán súlyos disznóságot kell tennetek ezért. Íme, a feladat, melynek végére egy fényképet várunk, méghozzá nem is akármilyet.

A fényképen szerepelnie kell a következő feliratnak, ebben a formában:

Méghozzá egy mezítelen köldök köré írva. És ez még nem minden. Kell, hogy a képen legyen egy penge verda is, mindenféle montázs és trükk nélkül. Lehet ez matchbox, vagy igazi autó (utóbbi nagyobb súllyal esik latba), a lényeg, hogy látszódjon a fenti felirat a köldök körül és maga az autó is, ami nem kép, hanem egy valós, három dimenzióban kiterjedő tárgy. (Ha elhanyagoljuk a kép papírjának vastagságát.)

Női köldök gazdástul, felirattal, igazi penge verdával tuti befutó, de az is meglehet, hogy egy ügyes kompozícióval és jó autóval egy szőrös sörhas viszi el a díjat. Erről szavazással döntünk, mint legutóbbi posztunkban (szavazati jogom nekem is van). A képeket ma, (azaz december 12.) reggel 03:00-ig töltsétek fel az indafotóra és adjátok neki a penge_verda címkét, majd linkeljétek ide a kommentablakba a végeredményt. Értékelhető eredmény híján a nyereményt egy másik játékban osztjuk ki.

A címkézésre azért van szükség, mert a jövő hét folyamán minden nevező megkapja az esélyt, hogy megnyerje közönségdíjunkat. Hogy ez mi, az kiderül a posztból, melyben olvasóink szavazással döntik el, ki kapja az ajándékot, ez vonatkozik az Ehető Ponton-versenybe nevezett, időben leadott munkákra is (egy poszt, két galéria, két szavazódoboz).

Ki meri bevállalni?

Kedves olvasóink, barátaink, ennyi volt az idei, 2010-es Karácsonyi Hiéna. Őszintén reméljük, hogy legalább olyan jót szórakoztak, mint tavaly és hogy senkiben nem maradt tüske vagy rossz érzés. Köszönjük támogatóinknak és persze önöknek, nektek is. Őszintén, szívből.. Jó móka volt. 

Srácok!
Előszor is köszönöm a mérhetetlen kitartást és a rengeteg vidám percet, melyet remélem nem csak nekünk, hanem egymásnak is adtatok ezena  nagyon-nagyon hosszú napon.
Sokat dolgoztunk, hogy minden flottul menjen, akadt egy-két baki ugyan, de remélem, ezek nem árnyékolták be az idei Hiéna-maratont.
Ennyi ajándék még sosem volt, ennyi játékos sem, talán nem volt fölösleges és újra visszataláltok ide.
Földig hajlunk autóbuzériátok előtt, kemények, bevállalósak voltatok, le a kalappal.
Remélem, senki nem tér aludni rossz szájízzel lett légyen nyertes vagy vesztes. Ennyit tán megért...
Tisztelettel
Vályi István
omm
és a Totalcar stábja

Egyetlen kötelességünk maradt csupán, kihirdetni az utolsó nyertest az idei Karácsonyi Hiéna-futamon.

Gigászi (és fair) csatában, a harmadik fordulóban egy hajszállal, de holysmoke győzött BMW E46 fölött.

Karácsonyi Hiéna: Az utolsó előtti nagy dobás!

  2010. december 11. - ommm Címkék: karacsony 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Fárasztó volt, tudjuk, de még nincs vége. Két komoly ajándékunk még gazdára vár, ráadásul mindkettő elektronikai cucc. Az autohifiakcio.hu nem tudott ellenálni a Hiéna csábításának, így itt van ez a jó kis Clarion CZ200EG fejegység.

Clarion CZ200EG
CD/MP3/WMA/USB lejátszó USB bemenettel
 CD/MP3/WMA/USB lejátszás ID3 taggal, RDS rádió, 18FM/6AM memória,
Zöld gomb megvilágítás, zöld LCD kijelző, levehető előlap, műanyag előlaptok mellékelve.
Magna Bass EX, Z-Enhancer Plus, Hátsó USB bemenet, 4 RCA / 2V-os kimenet (első + hátsó /mélynyomó).
45W x 4 teljesítmény, Előlapi AUX bemenet, iPod közvetlen vezérlés USB-n keresztül.

Akik már tavaly is játszottak velünk, azok sejtik, mi következik ilyenkor. Igen, építés. Mivel a következő - egyben utolsó - és szintén Elektron Hiénánk csak hajnali negyed háromkor élesül, így mostantól kezdve egy órányi ideje ven minden résztvevőnek arra, hogy az odahaza fellelt ehető alapanyagokból egy hiteles Ponton Mercedest és Csikós Zsoltot formáljon. A konfiguráció tetszőleges, ülhet benne, állhat mellette, fekhet a csomagtartóban, de alapjában véve felismerhető legyen, ahogy maga az autó is. A kész fotót töltse fel egy képmegosztóra és az url-t komment formában linkelje be ehhez a poszthoz.

És ne feledjék, csak ehető alapanyagokból készülhet el a mű. Kenyérbél, répa, retek, mogyoró, bármi felhasználható, amit enni lehet, akár nyers állapotban is. Fikagöb, labanctallér és kutyakaja nem ér.

0:20-kor lezárjuk a versenyt és a legsikerültebb alkotás készítője kapja a Clarion fejegységet. Ha addig nem érkezik be értékelhető mű, akkor plusz egy órával meghosszabbítjuk a határidőt.

Sok sikert! És ne csörömpöljenek hangosan! Ne feledjék: 02:15-kor jön az utolsó, Szaftos Hiéna!

 

Karácsonyi Hiéna: Tessék, vásárolj, adunk rá 25 ropit

  2010. december 11. - ommm Címkék: karacsony 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A Hiéna nagyon cseles volt, ráadásul a Densionnál mindent megtettek azért, hogy ne ásítson sokáig az irodában, hiszen szájából áradó rettenetes bűzével komoly fenyegetést jelentett minden - szaglószervvel rendelkező - élőlény számára.

Így fejét gyorsan letakarták egy WTCC-pólóval, szájába pedig egy 25 000 forintos ajándékutalványt tömtek. A Hiéna pedig elégedetten távozott, megkapta, amit akart.

IMG 8648
mouse 29

Mindezt most persze szívesen odaadja annak, aki elsőként bekommenteli a helyes választ az alábbi kérdésre:
Mi a címe a sarkkörhöz közeli svéd kisváros helyi újságjának, melynek január végi számában hasznos tudnivalókat olvashattunk a jávorszarvas-balesetek elkerülésérol?

Következő, Megazsíros Hiénánk 23:20-kor élesül!!!

süti beállítások módosítása
Mobil