WRC, Loeb, 1.6-os turbómotorok, WRC, Loeb, 1.6-os turbómotorok... az idei rali javarészt pár dolog körül forgott. Sokan tán ezért is fordultak el tőle, hiszen a nagy kavarás és a gyártók fokozatos kivonulása miatt kissé háttérbe szorult maga a verseny. Ez pedig még soha, egyik sportágnak sem tett jót, sőt. Ráadásul a rali az egyik leglátványosabb motorsportok egyike, nem kéne hagyni ellaposodni.
És tudjuk, hogy ennek a szomorú ténynek a versenyzőkhöz vajmi kevés köze van. Ők mindent megtesznek, hajtanak, tepernek, jóformán állandó életveszély közepette. Nem csak az élmenők, a nagyok, hanem a sok-sok félprofi és lelkes amatőr, nekik köszönhetően él még a rali manapság is, ők a biztos alap, hiszen hegy nélkül nincs csúcs sem.
Ezerszer megkísértik a szerencséjüket, tán ezerszer be is jön, de mi van, ha csak 999-szer? Akkor nem marad más, csaj a jószerencse és rendesen megépített autó. Mert általában ha gyorsaságin eldobnak valamit, akkor az el van dobva, ahogy illik. Nézzék csak, ez csak egy apró szeletnyi válogatás a tavalyi ralikból, mindenhonnan, vegyesen. Több tucatnyi ezekhez hasonló baleset történt a szezonban, mégis, mennyi végződött közülük tragikusan a versenyző vagy a navigátor számára? Elenyészően kevés, hála a sokak által szekírozásnak, pénzlehúzásnak felfogott újabb és újabb biztonsági előírásoknak. És még így is milyen hátborzongató a hirtelen támadt csend...
Ha netán valaha is hasonló helyzetbe kerülne, jó, ha tudja az aranyszabályt: bukócsőbe nem kapaszkodunk!