Ha törik, ha szakad

  2010. december 18. - ommm Címkék: rali baleset bukócső

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


WRC, Loeb, 1.6-os turbómotorok, WRC, Loeb, 1.6-os turbómotorok... az idei rali javarészt pár dolog körül forgott. Sokan tán ezért is fordultak el tőle, hiszen a nagy kavarás és a gyártók fokozatos kivonulása miatt kissé háttérbe szorult maga a verseny. Ez pedig még soha, egyik sportágnak sem tett jót, sőt. Ráadásul a rali az egyik leglátványosabb motorsportok egyike, nem kéne hagyni ellaposodni.

És tudjuk, hogy ennek a szomorú ténynek a versenyzőkhöz vajmi kevés köze van. Ők mindent megtesznek, hajtanak, tepernek, jóformán állandó életveszély közepette. Nem csak az élmenők, a nagyok, hanem a sok-sok félprofi és lelkes amatőr, nekik köszönhetően él még a rali manapság is, ők a biztos alap, hiszen hegy nélkül nincs csúcs sem.

Ezerszer megkísértik a szerencséjüket, tán ezerszer be is jön, de mi van, ha csak 999-szer? Akkor nem marad más, csaj a jószerencse és rendesen megépített autó. Mert általában ha gyorsaságin eldobnak valamit, akkor az el van dobva, ahogy illik. Nézzék csak, ez csak egy apró szeletnyi válogatás a tavalyi ralikból, mindenhonnan, vegyesen. Több tucatnyi ezekhez hasonló baleset történt a szezonban, mégis, mennyi végződött közülük tragikusan a versenyző vagy a navigátor számára? Elenyészően kevés, hála a sokak által szekírozásnak, pénzlehúzásnak felfogott újabb és újabb biztonsági előírásoknak. És még így is milyen hátborzongató a hirtelen támadt csend...

Ha netán valaha is hasonló helyzetbe kerülne, jó, ha tudja az aranyszabályt: bukócsőbe nem kapaszkodunk!

(Youtube-link)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr152519924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

equium 12345 2010.12.18. 18:46:46

Nem megsem, ez meg mindig szar.
Eloszor olyan gyorsnak tunt.

mike1 2010.12.18. 18:47:44

JA, csak a Totalcar színvonala romlik....
EGy videót semmi értelmes sorokkal kirakni főoldalra.....
Kár érte.

Fomics 2010.12.18. 19:09:17

Nem tom, nekem gond nélkül megy, pedig se szuper gép, se szuper net....

equium 12345 2010.12.18. 19:20:23

@Fomics: megnyitottam melle egy youtube videot, azt fenysebesen toltotte be.

Magyar[HUN] 2010.12.18. 19:22:58

@Fomics: Nekem is jól megy,pedig 1,6 Ghz-es procival,GMA 950-nel és wifivel tolom most a laptopomon.
A videóhoz kommentálva, Fekete Kálmán:Autóversenyzők mesélték című sorozatában a pilóták azt mondták, egy jól kicsövezett Ladával ha borulnak,akkor nagy esélyük van arra, hogy nem szereznek súlyos sérüléseket,mondjuk ők nem annyival mentek,mint a mostani autók,de mégiscsak a '70-es években rallyztak.

ŐŐ 2010.12.18. 19:25:53

Mire az első autó befejezte a pörgést le volt töltve az egész videó aztán tökéletesen nézhető volt.

Lehet nem fikázni kéne, hanem körülnézni.

Cadaver!! 2010.12.18. 19:30:40

Fú baszdmeg a piros pólós srác előtt asszem lepergett az élete (1:50).

Magyar[HUN] 2010.12.18. 19:33:12

Most jut eszembe, ommm a Polskiban lesz bukócső? Vagy utcai autó lesz,amivel néha pályára is mész?

Tomchy 2010.12.18. 19:37:41

Vajon miért nem engedélyezik a csövet utcára? Nagyságrendi különbség van egy csövezett autó javára boruláskor.

Inda meg nálam is fa*án megy, pedig én is csak takarítani nyitom ki a gépet már 3. éve...

Magyar[HUN] 2010.12.18. 19:42:29

@Tomchy: Ja, ezt én sem értem,mert szerintem sokkal jobb egy ütközésnél egy kicsövezett autó,mint egy EuroNcap-os 5 csillagos autó. De ez az én véleményem,bár lehet, hogy nem teljesen igaz az állítás.

Fox888 2010.12.18. 19:51:05

Jó gépem van jó netem ez az inda még mindig egy szar. A videó meg jó. De tényleg Magyarország legjobb autóslapjától nem gyenge egy ilyen "poszt"?

Magyar[HUN] 2010.12.18. 19:53:51

@Fox888: Szerintem jó a poszt. A videó a lényeg,amit te is dicsértél.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.18. 19:54:35

@mike1: Tetőztem már cső nélküli Ladával, nekem más jutott eszembe, mint hogy milyen gyorsan tölti a videot (egyébként az enyém jól megy, lehet, hogy a géped szar).

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.18. 19:56:06

@Tomchy: Mert ahhoz sisak kell, meg sokpontos biztonsági öv, azért. Ezek nélkül veszélyesebb a csövezett autó, mint a sima.

Zsola777 2010.12.18. 19:57:42

No és a nézők... itt is volt 1-2, aki totál rossz helyen állt és csak a szerencsének köszönheti.

Tomchy 2010.12.18. 20:03:19

@scheerti: Utcára szükségtelen is ennyire vastag cső, szigorúan csak elméleti a példa, tudom, hogy nem ez az anyag, meg a technológia is jóval több ennél, de ha az A-C oszlopok tetejét-alját, szélvédőkeretet összekötjük egy 2"-os vastagságú csővel, az is sokat merevítene, és azt az életben le nem fejelném...

Magyar[HUN] 2010.12.18. 20:03:45

@Zsola777: Na itt nézd a nézőket:
www.youtube.com/watch?v=U4UuZ5mauKk
Csak "picit" állnak veszélyes helyeken.

Magyar[HUN] 2010.12.18. 20:07:29

@Magyar[HUN]: Szóval az üres karosszéria fölött valószínűleg sokkot kapunk, káromkodunk, drótkorongozunk, flexelünk és hegesztünk, majd újra sokkot kapunk és hegesztünk tovább. Miután kellőképpen rendbe raktuk és megerősítettük-átvarrtuk, ahol kell, elviszem becsöveztetni. Ez az egyedüli fázis, amit nem saját kezűleg csinálunk, ehhez nem értünk, csinálja a profi.
Már megtaláltam:D

Autopeti 2010.12.18. 20:09:18

A bukócső gondolom bukósisakkal hatásos, anélkül szétcsaphatja az utas fejét.
A 130RS Skodeszért pedig kár, az magyarországi bukás volt.

nem kéne... 2010.12.18. 20:13:15

@Cadaver!!:

az közel volt.
de utána a kék pözsósok is beszartak kicsit, hogy meglesz a fa, nem is értem, hogy estek ki akkora lukon a fasorral párhuzamosan.

Autopeti 2010.12.18. 20:14:08

@Magyar[HUN]: 3:48-tól nagyon durva, nézni is rossz az on-board felvételeket.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.18. 20:25:40

@nem kéne...: Szerintem a kék pözsó volt a legdurvább. Elég csúnyán elpattintották.

Alexease 2010.12.18. 20:28:03

Vegre elvezheto video, nem eroltettek ala semmi tuc-tuc otvar zenet! :)

pickapu 2010.12.18. 20:31:35

Kemény dolgok ezek...

varga tomi 2010.12.18. 20:32:51

www.youtube.com/watch?v=gh3JP3SGKBI ha valaki nem csak nyalni szeret,hanem a vidit is normálisan nézné.amúgy nem a tc tehet az indavideo szarságáról,nekik ezt kell használniuk tudtommal.szóval ki lehet mondani hogy szar!!!
a poszt jó!

skorpantó 2010.12.18. 20:46:37

@Autopeti: Ott Röhrl papa nyomja erősen a Lagua-azul gyorson Spanyolországban.Ennek a videonak nagyon sok része a legszebb rallye filmből a "Quattro az új dimenzió"-ból származik.Helmut Deimel a rendezője. 25 perc orgazmus:)

skorpantó 2010.12.18. 20:49:43

@varga tomi: Érdekes ügy ez az Indavideo.Én speciel egy mondhatni fatüzeléses Toshiba laptopon nézem és tök jó.Meg kell várni míg betölt oszt' go!

Magyar[HUN] 2010.12.18. 20:53:32

@varga tomi: Ez a videó alatt van:
Ha netán valaha is hasonló helyzetbe kerülne, jó, ha tudja az aranyszabályt: bukócsőbe nem kapaszkodunk!

(Youtube-link)

Pista már eredetileg is berakott egy Youtube linket.

varga tomi 2010.12.18. 20:54:16

@skorpantó: toshiba n100 ?:)
juhtyúkon nem kell várni,amúgy igazad van. kipróbáltam,és tényleg.szerencsére az én toshibám bepárásodott:)

Zsola777 2010.12.18. 20:57:09

@nem kéne...: Ja, és azon kívül, hogy veszélyes, nagyon megterhelik a pilótát. Még a versenyt is hátráltatják, az ugrató után mindenki fékezett.
Ehhh...

Solct 2010.12.18. 20:58:07

Lófaxt jó legalább keresni tanulna a kedves szerkesztő.....

www.youtube.com/watch?v=I_alDCqC9Hg

Ez fincsibb :)
Itt törés hangok is vannak.

skorpantó 2010.12.18. 21:01:34

@varga tomi: Nem sokkal fiatalabb: SA50-106 félig béna RAM-al,kinézete rettenet,három évig rally versenyeken volt időmérő számítógép :)

Magyar[HUN] 2010.12.18. 21:05:16

@Solct: Asszem volt már amjayes videóiról poszt. Azok a rally videók Mozartjai.

w a s d 2010.12.18. 21:10:28

@Autopeti: Ha cső nélkül meg rárogy az emberre az egész, az sem jobb, mintha lefejelné a csövet...

w a s d 2010.12.18. 21:14:02

@F/: Ja, és a világ egyes részein gyártanak olyan csövet is, ami mellett befér mind az 5 utas is:D

cusco.co.jp/en/parts_product/products/roll_cage.html

h4z4rd 2010.12.18. 21:22:05

Több gépen tolom, a szartól az igen erősig. Van, ahol mobilnettel, máshol wifin vagy kábelen. Kellő mintavétel alapján bátran kimondom: az inda szar.
Kifejezetten hálás vagyok a youtube linkekért.

skorpantó 2010.12.18. 21:58:00

Vajh' hol kódoroghat McK? Csak nem hójárózik valahol a piszok...:)

ommm 2010.12.18. 22:08:35

@Magyar[HUN]: Tervben van.

@Tomchy: Mert bukóban kéne vezetned, körötted sok-sok baseballütővel. És mert konstrukciós átalakításnak minősül.

w a s d 2010.12.18. 22:29:13

@ommm: OK, kamikáze- cső, de azért ezt nem egy WRC csövezésével kell összehasonlítani. A semminél többet tart ez is valószínűleg, még ha tényleg úgy is néz ki, hogy pl. oldalirányba el tud hajolni az egész elég egyszerűen.

Hurri Kán 2010.12.18. 22:45:43

@Tomchy:
Talán a sok boyracer a csövezéstől azt hinné hogy még egy fokkal jobban vezet...

ommm 2010.12.18. 22:50:05

@F/: Nem tudom, a minap képet kerestem ehhez a poszthoz és egy AE86 fórumon akadtam rá egy olyan autó beltéri fotójára, ami ilyennel borult. Aztán utánaolvastam és világossá vált, hogy pont arra nem jó, amire kéne. Csúnyán összerogyott az egész miskulancia. Legjobb a fixen lehegesztett, szépen megcsinált (egy helyen találkoznak a csővégek, csak ott van hegesztés, max 3 hajlítás/cső) profi csövek. Persze, drága móka, de kinek mennyit ér...

kujoon 2010.12.18. 23:35:09

az indavideo télleg szar, főleg külföldről.Még a dec 1. utáni fejlesztésekkel is.Használjatok letöltésvezérlőt, istenien teszi a dolgát (pl internet download manager)

w a s d 2010.12.19. 00:06:44

@ommm: Ugye nem a kék Mustangos, mert vagy egy órányi keresgélés alatt csak azt találtam mindenütt:

forums.nicoclub.com/why-you-shouldn-t-buy-a-pseudo-roll-cage-t459145.html

Nem vitatkozni akarok, mert tényleg egy komoly csövezéshez képest ezek semmik, csak az illegális átalakításnak minősítés az, amit nem igazán tudok elfogadni, főleg úgy, hogy néhol megoldható az utcai autó becsövezése.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.12.19. 00:10:06

@Solct: ez a video nagyon odabax.Azért van, mert mennek mint a barmok, ahelyett, hogy szépen, kényelmesen végigkocsikáznának.Hová a bánatba sietnek?Nem ismerik a mondást, hogy nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos?!? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.12.19. 00:14:40

Mondjuk nyári futamra nem biztos hogy kimennék, a faxom akar szilikózist kapni, meg betont köpni.Inkább a jó kis fagyos versenyek, ott maximum csak a tiszta hópermetet kell nyelni.Tavaly (vagyis már idén) voltunk a Lappföld-ralin (sajnos csak nézőként) de nagy királyság volt, van néhány kép is, a blogról nyílik...

az igazi karcsi 2010.12.19. 00:22:00

ez is szép gyűjtemény, anni plusszal, hogy az összes ugyanabban a kanyarban történik :)
www.youtube.com/watch?v=qiIYEmpWaaQ&feature=fvw

2010.12.19. 00:38:55

az indavideonak az a titka, hogyha szegedről nézem akkor kurva gyorsan betölti és nem akad, ha átmegyek nagymuterékhoz 35km-vel odébb, szerbiába, ahol szintén nem modemes net, hanem 8megás kábelnet van, fossá akad.
szóval ebből arra következtetek, hogy az indavideo nem szívleli a külföldi júzereket.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.12.19. 01:16:37

@streetsta: Ismerem a videót (nagyjából az összeset, amin landyt törnek össze... Meg nagyjából az összeset, amin landy van... :), de ez egy különösen csúnya borulás. Bukóketrec nélkül, nem szép.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.19. 01:28:31

A ketrec hiánya a kisebbik baj. Nem is értem, egy ilyen mutatványnak hogy akarhat valaki nem bekötve nekikezdeni. Aztán szó szerint talpra esik/lábra érkezik a Landy.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.12.19. 01:31:26

@streetsta: ??? Amit linkeltél, abban az oldalán végzi a Defi.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.19. 01:32:59

@Tie: Igen, a Landy az oldalára érkezik. De lábra. Kockázzad ki a végét.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.12.19. 01:41:55

@streetsta: Ugyanazt a videót nézzük?
Olyan stabilan áll meg a jobb oldalán, ahogy kell. A kerék még billeg kicsit a merevhíd miatt, ahogy ráfekszik a jobboldali kerekekre, de amikor a pasi fut oda az autóhoz, az már nem mozdul sehova.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.19. 01:43:15

@Tie: Mondom, kockázzad ki, és nézzed meg, mi lóg ki a kocsi tetején az ablakból, vagy honnan.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.12.19. 01:45:21

@streetsta: Ja hogy úgy lábra... Aaargh, fáradt vótam mán most ehhöz vazze. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.19. 07:33:22

Hehh, ha egyszer abban a fasza helyzetben leszek, hogíy raliautóba ülhetek, megígérem, hogy nem kapaszkodok a bukócsőbe :D Valszeg aaz első pár száz méter után be is fosnék :D

Solct 2010.12.19. 08:35:21

@geegee:

Az a szép, hogy vannak sztachanov versenyzők, akik még akkor is nyomták, amikor már rég futómű se volt alattuk :D

pharmanord (törölt) 2010.12.19. 13:00:22

Ezek gigaperecek voltak. Aki meg kirakta a jotub linket annak tényleg kösz. Nem kellett ezzel mocsokkal szenvednem.

Garp 2010.12.19. 13:38:39

3:12-nél elég meleg helyzet...huhhh

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.19. 17:43:48

a vfts-ért is kár, az is mecseki bukás volt

lwl (törölt) 2010.12.19. 17:46:27

@ommm: "Mert bukóban kéne vezetned, körötted sok-sok baseballütővel."

...es be kell kotnod magad egy legalabb negypontos ovvel egy kagyloulesbe, ha nem szeretned, hogy a felsotested a csovekkel talalkozzon az elso koccanasnal. En siman engedelyeznem utcai hasznalatra is, hadd verje ossze magat a sok okos, aki azt hiszi, amit a TVben latott, az majd az utcan ugyanugy fog mukodni.

lwl (törölt) 2010.12.19. 17:52:04

@F/: "A semminél többet tart ez is valószínűleg"

Sajnos szart se er:
img574.imageshack.us/img574/4373/screenshot20101219at535.jpg
A FIA nem veletlenul ir elo legalabb 120 negyzetcentimeteres femlapokat a karosszeriaba torteno bekoteseknel. Egy ilyen vekony, szarul bekotott, hazilag eszkabalt gagyicsovezessel csak azt ered el, hogy a tuzoltok nehezebben vagnak ki a roncsbol, illetve a plusz seruleseket szerzel.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.19. 18:02:36

@lwl: az én autómban a vezetőülés rendes kagyló, négypontos övvel.. cső nélkül.
ennyi kb amennyit legálisan még lehet

w a s d 2010.12.19. 18:39:01

@lwl: Nem azért, de ami a képen van, az egyértelműen szarul lett berakva, én is láttam azt a pár képet a balesetről, meg a kilógó talpakat is

A "belevered a fejed" meg azért "érthetetlen", mert ugyan mivel jobb, ha a gyári oszlopba verem a fejemet, ami esetleg közelebb is kerül hozzám, mint ahol a cső van...

lwl (törölt) 2010.12.19. 19:25:34

@F/: Gyari allapotban sehol nincsenek csovek szabadon. A teljes belter burkolva van. Meg egy femkilincs is kuriozum.

atiz 2010.12.19. 20:05:53

@varga tomi: ezen a youtube videon 1:52-nel szerintem a csavonak rendesen lefött a kave, mikor atmegy felette az auto :-)

koszi!

lwl (törölt) 2010.12.19. 20:59:58

@F/: Es az nyilvan ugyanaz, mint a belterbol oldalankent jo 10 centit elvevo csovek (mert mit szamit az a par centi, ugye). Na szerintem farassz mast az elmeleteiddel.

Roic 2010.12.20. 10:06:58

Ave youtube link !

SupaCow · http://magnezia.blog.hu 2010.12.20. 12:14:00

nagyon off: F@szom indavideó 10másodpercenként beakad. Pedig atom gép atom net. Élvezehtetlen. csak felb@szom magam mindig.

Tudom, hogy ezt kötelező használni, dee na... ami nem megy nem megy..
süti beállítások módosítása