4,5 litert sem eszik a városban

  2010. december 09. - Ender Gábor Címkék: belterj totalcar flotta saxo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gazdaságos-e a világ leggazdaságosabb autója?
2011-08-14 09:13:00

A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a

Karácsonyi Hiéna: Angéla dudái
2010-12-11 20:00:00

Persze, tudjuk, hogy megőrülsz a repi-ajándékokért, de erre a posztra biztos nem egy újabb töltőtoll

Karácsonyi hiéna: Bűzlő output
2010-12-11 18:50:00

Van egy elég gyakran használt mondás a szerkesztőségben. A kifogás olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van, de

Karácsonyi hiéna: Csak a stupek
2010-12-11 17:50:00

A 10 éves fennállás alatt rengeteg utólag módosított, nem összeillő alkatrészekből összetákolt, nem


Bandi lesben áll

A múltkori posztban nem tudtam megmondani, mennyit fogyaszt az új kisautó, aminek nem a hangulatkeltés volt az oka, hanem az, hogy egy hónap használat alatt nem fogyott ki a gázolaj.

Most viszont van egészen pontos, bár hitelesnek nem mondható, de ahhoz mégis közelítő adat. Nem egy párszáz kilométeres tesztút végéről tippelek, ahol az utolsó pisztolykattogtatások még literes fogyasztáskülönbségekben manifesztálódnak. 1070 kilométer után vettem elő a számológépet, és valljuk be, ott azért márt aránylag nehéz csalni. Meg hát nem is akartunk bűvészkedni, illetve, akarom mondani, nem akartam – a jó Bandi kifejezetten a dokumentálás végett jött velem, nehogy azzal jöjjek vissza, hogy két liter, muhaha, de úgy, hogy az összes TDI A6-ost bealáztam a Rottenbilleren.


Ezer, és még hatvanhét

 
Szóval bepattantunk a Citroenbe, és miközben Stump arról elmélkedett, hogy a régi Escortjának volt-e kreténebb dízelhangja, vagy mégis inkább ennek, megmutattam neki a napi számláló pontos állását, ami 66 kilométeren állt. Egyszer már átpördült persze, mondtam neki, és nézd, a benzinszintjelző még nem vesztette el teljesen az eszméletét. Egy hónappal ezelőtt ilyenkor 45 litert erőszakoltam bele, ha ez most sem lesz több, akkor négy és fél literes átlag alatt vagyok, ami tökéletesen megfelel.
 
Elkezdtem hát dönteni a gázolajat: én háttal álltam az oszlopnak, a szemem sarkából viszont láttam, ahogy Bandi tűhegy-pupillával, felcsapott farokkal figyeli a számokat – aztán amikor 34 liternél leállt a kút, Bandibában hirtelen bennrekedt a levegő. Kis fuldoklás után, mint a tüsszentés, úgy robbant ki belőle: lekattant harmincnégynél? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁllat!


Mély levegő Bandi, mély levegő!

 
Persze ez a harmincnégy csak beijesztés volt, annak viszont hibátlan, mert Stump úr a nagy levegő-bennrekedésben majdnem leejtette a szerkesztőségi Nikont, amivel a következő három év karácsonyi-szilveszteri-húsvéti ügyeleteinek a végére elég hamar pont kerülhetett volna. Vaklárma Bandi, ne pánikolj, ez nem egy standard lekattanás volt, hanem hiba a Mátrixban, mondtam. Épp rossz a kút – szabadkozott ekkor már a kutas –, mert néha fogja magát, és leáll. Nem örültem neki, mert jobb lett volna látni a negyven-néhány litert úgy szépen, egyben, ahogy együtt állnak a kijelzőn. Így egy második menetben folytattam a tankolást, ami persze a végeredmény értékelhetőségéből mit sem von le. Ekkor bő 11 liter csurrant még bele a Saxo tankjába – ennél több nem fért bele, ott fenyegetett az üzemanyagszint a betöltőnyílás szájában.


Itt állt meg először

 
Szóval 34,81, meg 11,67, az annyi, mint 46,48 liter gázolaj. A megtett kilométerek száma pedig 1067,4, ami, csak hogy egyszerűbb legyen – hahaha, a tankönyvek szerint ez a saxós humor terminális stádiuma –, legyen 1067. Az 4,356 literes átlagfogyasztás. Télen, téli gumival, az első 150 kilométeren folyamatosan fogó kézifékkel, 80% városban, nem tötymörögve, a sorokat nem feltartva.
 
Sosem hittem a fogyasztási mesékben. Egyszer generáltam egy száz levélváltásból gondolatfolyamot a szerkesztőségi listán, melyben kiveséztük a mindig, de tényleg MIN-DIG csutkagázon közlekedő Suzuki Burgman tulajdonosokat, akiknek az Isten szerelméért sem tudott 4,1 liternél többet enni a robogójuk.


Tizenegy, meg harmincnégy, meg az apró

 
Szóval nem hittünk, hanem mértünk. És ennyi lett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr162502640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2010.12.10. 05:45:05

@kovacssanyi64:
Nekem meg Bp.-Pécs-Bp. úgy 50 liter benzin egy kör, de legalább kényelmesen elfér a család az autóban... :D

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.12.10. 06:02:43

Én Citroen AX-el szaladgálok, amiről a fogyasztásán kívül sajnos tényleg nem lehet ódákat zengeni. Az viszont kárpótol minden hiányosságáért: valóban 4,5 L-t iszik. Mivel alsó hangon napi 130 km-et megyek, nagyon vigyázok rá, mert így is q sokat költök üzema.-ra.
A kétkedőknek: 1,5-ös motorja van (állítólag Saxo motor van benne), egész pontosan 1527 ccm. A hangja pedig vetekszik egy Zetoréval. :)

Ender Gábor 2010.12.10. 06:10:53

@dead end: Persze, hogy nagyon sokat számít. 18 ker legkülső része (mjdnem az új M0 kezdete, az M5 elejétől) és a Nagyvárad tér között, néha ennél beljebb.

DeezL 2010.12.10. 07:14:37

@multijet:
nem szidtam én a Fiatot..csakmondom.. hát az az autó inkább városban megy igaz nehezebb is a Grande meg más a szoftvere mint a 3as Puntonak...
de most van az 1.6 Mjet az sokkal jobb mitn ez az 1.2es mert ze nem 1.3as 1248ccm az tudtiommal matekmitka kerekítés szabályai szerint 1.2 még:Dna mind1

@Szekszkazan: így van,igazad van:D
@mennyi?husz!: ebben igazad van amúgy..de a BMW Efficient Dynamics nevezetű fejlesztése arról szólt h több lóerő több nyomaték kevesebb fogyasztás a mai 320d 184lóerővel 400as Nyomatékkal tudja már a 6 litert és most a 330d tudja a 8 litert városban..a BMW komolyan megcsinálja a fejlesztéseit..figy nekem volt több 25ös injectorosom ha tapostam meg minden én úgy jártam vele 10literrel!!!pedig egy 192lóerős 2.5ös benzines 6 hengeres autóról van szó!de ha nem tolod neki,normálisan autózol akk 7,5-7,8literes vegyes fogyasztása is lehet!

DeezL 2010.12.10. 07:18:29

@Zolee123:
a régi TDI Passatok Golfok a 90-110lovasokkal eltudsz járni 6,5ből városban,de a 110lovasokkal is inkább már 7,5 fele megy a műsor de a 130lovas PD TDIvel ami 130as nem tudod azt megcsinálni..ezt hidd el ha csak város van akk nagyon nagy ügyességgel 7,8
@GSX-R:hát ennyi pénzből én hozok neked kinntről egy 4-5éves nagy autót am!de hát kinek mire kell:D nem leszólásból mondom..

DeezL 2010.12.10. 07:25:42

@kzolika:és @FLaci81:
jaja van benne vmi! amiket leirtatok..csak a PD TDI nem olyan fasza mint a sokkal lomhább 90es vagy 110lovas TDI eza 2 motor tuti elmegy 500-600ezret a PD-ről eztnemm merem állítani 2. a PD-hez kurva drága nagyon sok cucc és szereti összefosni magát:S

van aki meg írta h benziens csak tudjátokén megyek egy hónapban a melómmiatt olyna 7500km-t az 1.9 2.0-s TD eszik 5,5-7 között ezt egy benzinessel 8-10literes fogyi közé tudnám szórni
2. tudok szerezni gázolajat vagy fűtőolajat amivel a diesel elmegy és olyan 220-225 max 250Ft körül benzint nem tudok szerezni a benzin az most 358-359FT a legolcsóbb kúton kaposváron 347FT
ez a kb 7500km nekem 520litert jelent egy hónapban lerendelés céljából ami nekem igy 110-120ezer FT<<ez az összes 7 lityós fogyasztásra számolva
benzinből 7500km-t 9 literes átlaggal számolva már 675Litert kéne tankolnom és így h mondjuk alegolcsübb kúton tankolok 348ft-ért az egy hónapban 235ezer Ft lenne.... sztem ez a több miont100ezrFt-os megtajarítás magáért beszél nem?

Lajkó13 2010.12.10. 07:36:19

Gratulálok valóban jó a fogyasztása. De ha nem baj én maradok a 6.-éves A4/2,5 tdi verdámnál (5,5-5,7) és ez autónak néz ki.

DATSUN 2010.12.10. 07:36:46

A hugom citrom AX-ét kihoztam 2.99es fogyasztásra Pécs-BP-Pécs távon,az övében nem az1.5saxo,hanem a régi 1.4es dolgozik városban a hugi 6ot megetet vele, a Datsunt 1.4coupé,benzin budapeten,fehérvári út (Ventura) Gellérttér szakasz 10szer oda vissza,sopron veteránbőrze-komló vegyesben 7.1re! mindkettő tojásosgázpedál!!!!!!!!!!!!! amúgy most télen a datsunny is benyel rendesen használva 10litert a thökölyút-gellért tér szakaszon (Hungári,lágymányosi műegyetem szarpat)-mondjuk én itt is reggel6kor,meg este hatkor járok és ez több mint egy átlagos városi tötymörgés.....

dekás dezső 2010.12.10. 08:05:46

az én 1600-os Ladám meg háromfelet eszik etanolból, pedig küldöm neki rendesen. negyedikben simán nyikkan és kilóhatvannál van még vagy 6 centi a padlóig. rozsda egy gramm sincs rajta, sosem kellett lakatolni és az elmúlt 22 évben még egyszer sem kellett javítani, pedig hatszázezer kilómétert raktam bele harmadik tulajként.
ja, hóban kamionokat szoktam vele felhúzni az anna hegyi emelkedőre negyedikben nyomatékból, pedig kizárólag nyári gumik vannak rajta.

ijontichy 2010.12.10. 08:43:53

Isten hozott a kis HDI-k világában.
Az enyém 1.4 HDI Sensodrive (C3), ballagtam vele már 170ekm-t. Éves átlagban 5l/100 (télen több, nyáron kevesebb) és nincs kupluntaposás, meg (a legendásan tré francia) váltócibálás.
Ideális esetben 4l/100-at lehet autózni vele (nyár, nyugis országút, vagy autópálya kamiontempóban).

Devil2 2010.12.10. 08:54:13

Baba, majd arról is írjál hogy milyen jó a fűtése a gépnek... (valamit valamiért)

Mitya Ivanov 2010.12.10. 08:58:41

az én fiat punto 1.1-esemmel egy tankkal megtettem a Veszprém-Sátoraljaújhely távolságot oda vissza. Ez 760 km, nagyrészt autópályán 120-al, de pl át Budapesten és még nem volt meg az M0 rendesen ezért a Lágymásnyi-hungári krt útvonalon mentem népligettől a stadionokig araszolva dugóban odafelé, visszafelé normál tempóban. várpalotánál gyulladt ki a sárga fény, de hazaértem. Beletankoltam 38,74 l benzint, ez így durván 5.1 literes átlagfogyasztás lett. Ez a művelet azonban csak egyszer sikerült, mert lecseréltem a régi gumikat (155/70R13) egy 165/65R13-ra és onnantól kezdve lőttek a jó fogyasztásnak. Azt nem tudom, hogy az új gumi miatt, vagy az eredetitől eltérő méret miatt, de 6 alá ezen az útszakaszon nem sikerült mennem, és persze egy tankkal nem tudtam megtenni ezt a távolságot többé.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.12.10. 09:07:45

"az én 1600-os Ladám meg háromfelet eszik etanolból, pedig küldöm neki rendesen."
Az enyém is. A másik 4 litert benzinből kéri. ;-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.12.10. 09:08:53

@McK: Hagyd, fölösleges. Van akinek a fogyasztási érték helyettesíti a Viagrát.
A legjobb az a lengyel kollega volt, aki kiakadt, hogy ugyanazon az 1300 km-es távon miért mutat minden útnál más értéket a km-számláló. Hol 1302 km-t ment, hol 1296-ot, pedig mindig ugyanazon az úton jött. Komolyan kiakadt ettöl.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.12.10. 09:10:16

Feles E85/benzin aránnyal nyáron kért 7,35 litert.

mikrovp 2010.12.10. 09:11:44

Nekem is volt 1.4-es dízel AX-em. Tényleg 4-5 között fogyasztott, abszolút városi használatban, semmi autópálya meg kellemes vidéki utazások meg tojásos gázpedál. És nagyon ment! Hegyre felmenni vele kifejezetten élvezetes volt, pici tömeg/nagy nyomaték. Ha éppen ment. Csak állandóan szerelni kellett, sajnos nagyon átvertek vele, használtan vettem...

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.12.10. 09:12:50

Lehet, hogy AX blokkot kellene építeni a Ladába?

Phrascarica 2010.12.10. 09:17:27

@kzolika: néhány hónapja pont egy ilyen "swiftes" (piros Corsa 1.4si)-s kocsog akart beférni a céges traktor elé, nem tudott, de azért bepróbálkozott a tükrével behorpasztotta a hátsó ajtót! :)
Levettem a streetracert egy huszasra helyben, úgyis fényezni kellett volna már az ajtót :D

Peetee 2010.12.10. 09:21:10

Teljesen hihető!
Pizzafutárkodtam ilyennel 2 évig, tudom.
Elképesztően keveset fogyaszt, mindig megdöbbentett, hogy még 1 napot elmentem vele, mikor aztgondoltam: áááá, ma már tankolni kell, mert felvillan a lámpa...
És dél és délután 4 és este 6 (150km) és este 8 és 3 "vidéki" kör egymás után, és 220km és NEM VUILLAN FEL. És tolom neki szűk-kanyargós utakon 90-120al visszafelé ,hátha belefér még 1 kör, és kapok még egy Várgesztest, és még visszamegyek leadni, és még hívnak a kollégák: Szárligeten vagyunk, tudod ott a pusztába...
És nem fogy ki a nafta...

A menetteljesítmények városban elegendőek, kint már korlátozottak ,de még éppen élhető.

Hurri Kán 2010.12.10. 09:23:30

Amúgy ezt a fillérbaszást sose értettem hogy "igaz már világít a lámpa meg fekszik a mutató de még 150 kilométert elmegyek... vagy nem..."

Ha akkor tankol amikor már porszáraz a tank akkor olcsóbban adják a benzint, vagy mi a faszért jó ez?

citromhély (törölt) 2010.12.10. 09:24:21

céges számlára ment a tankolás saját kocsiba? :-)

(bocs)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.10. 09:32:45

@RIP mr Diesel: korán feladtad. még javítanod kell a betűszám/róladszólóhozzászólás arányodon. én általában kettőt böfögök, és a:megdöglik az addig értelmesen folyó beszélgetés, vagy b: utána mindenki engem anyáz.
és még nem jöttek rá, hogy heccből csinálom :)

Ender Gábor 2010.12.10. 09:33:19

@citromhély: már elmondtam, hogy nem, de ezekszerint nem tudsz/akarsz/szeretsz visszaolvasni.

(bocs)

Negrogo 2010.12.10. 09:33:35

@zug_a_volga: Jo legyen ugy. En cak azt mondom nagyon nagyon sok ilyen 1.9-2.0 -as diesel motorral jaro ismerosom van es meg egy regebbi A3 tdi ismerosom se (ami viszonylag kicsi, konnyu) jar el 6,5 -el csak varosban. 7.5

@Zolee123: Biztos el lehet, irtam is de nagyon minimalista tempoban.

En is el tudtam egyszer jarni E39 528i -vel CSAK varosban 9 literbol. Csak epp hervaszto ugy kozlekedni.:)

@DeezL: 525i vel varosi 8 liter? Hmmm. Ez megint hihetetlen kategoria. Itt is csak azt tudom mondan volt szerencsem 523i-528i-330i -hez konretan regebbi 5-os 25i -hez is, ugyancsak ismerosok. Senkinek nem evett varosban 10 liter alatt. Normalis , dinamikus kozlekedesrol beszelek nem is a kitaposm a belet meg nem is a csiga temprol.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.12.10. 09:37:38

@mikrovp: ugyanígy vagyok vele. Használtan vettem, és az előző tulaj sajnos folyamatosan kóklereknél javíttatta, akikbe kezdetben én is beleszaladtam: ha X problémával bevittem, Y-al hoztam el.
3-4 éve gyűrjük egymást az AX-el, de amennyi km-t beletettem, alapvetően még szerencsésnek is mondhatom magam, amiért a 15 éves kisautó még mindig megy.
Nagyon kényelmes: az ülések, a rugózás; a váltó úgy lötyög, hogy kisujjal elég belökni egy másik fokozatba :), -10°C -ban is 3 perc után meleg van.
Ezzel szemben: a sofőr oldali napellenző letört. A műszerfal, a kasztni csörög, zörög, dudorog állandóan. A külső kilincsek az idők folyamán elcsökevényesedtek --> az ajtók csak belülről nyithatók. Utángyártott kilincs 9ezer. Használtat nyilván nem éri meg venni, beteszed, tuti, hogy köv. héten eltörik az is.
A hátsó ablakmosót nem érdemes használni, mert a gumicső egy idő után valahol elérik (túlérik, megérik) és az ablak helyett a vizet a kalaptartóra spricceli. Antennája gatya, gyakorlatilag a csehkettőn kívül nincs rádióadó, amit be tudna cserkészni.
A tömítés (vagy inkább nemtömítés) miatt az olaj lankadatlanul csöpög; olajból és fagyállóból ipari mennyiséget használ.
Ha nem az arany árában mért alpesi dízelt teszem bele, -1°C-ban ketten indítjuk be: 1, aki indítózik, másik, aki eközben a blokkban nyomogat egy kis üzema. pumpát. Egy bizonyos fordulatszám-tartományban gázelvételnél úgy rángat, mintha megkísérelne ledobni a hátáról. Ilyenkor vagy kuplunggal gurulok, vagy folyamatosan gázt adok.

A fenti problémák nagy részét nyilván lehetne orvosolni, de abból a pénzből 2 Suzukit is vennék. :(

Negrogo 2010.12.10. 09:38:34

@DeezL: Es utolso kommentem ezzel kapcsolatban de itt is jol latszik mekkorat lehet hantazni fogyasztasi adatokkal.

www.ultimatespecs.com/?option=4&brand=11&model=49&car=5078

Gyari adatok. Hangsulyozom GYARI! E39 525i vegyes: 9.4L

Te meg azt mondod el jartal vele 7.5 -bol...haat.

alprazolam 2010.12.10. 09:41:56

Kedves Ender doktor!
Menj a p...ba!
irígyellek...

citromhély (törölt) 2010.12.10. 10:00:58

@Ender Gábor: ok, közben elolvastam mindet, de egy 500SEC-hez képest akkor is csak pótlék. Silverwingnél viszont ezerszer jobb.

Tomi1973Wien 2010.12.10. 10:12:07

mi eppen kisautokat nezegetunk, masodik, varosba bejaros, dolgozos kocsinak.

Carnivalt hasznalok amugy, 2,9CRDI, automata, 144LE, az eves atlagom 10L, iden 50eKM-t mentem.

aztan nekialltam szamolgatni.

50eKM - 5000L gazolaj

5000L * 1,2€ = 6000€

ha a fele tavra at tudok ulni egy kicsibe, mert nem kell a nagy gép, akkor:

25eKM - 3000€ nagy gép

25eKM - 5Les fogyasztasu kicsike, 1500€

és marad 1500€ egy kiskocsi beszerzesere...

elgondolkodtatoan jo biznyic... :-D

juliusbond 2010.12.10. 10:47:44

Szoktak az autógyártók olyat játszani, hogy rosszul állítják be km mérést, így 11 km-et mutat, míg te csak 980 métert tettél meg.
Így nagyobb sebességet mutat, alacsonyabb a mért fogyasztás, akár automata computeres, akár kézi.

Ezért kérdem én, hogy valami más sebesség mérő eszközzel hitelesítettétek-e a km órát? Konkrétan GPS-re gondolok.

Így lehet, hogy az igazi fogyasztásod akár 4.5 fölé is nőne ! :)

FLaci81 2010.12.10. 11:07:47

@vasálarc: Nem írtad, hogy benzines vagy dízel az audid, gondolom az előbbi, ja meg azt sem, hogy hidegen vagy melegen, mert azt ne felejtsük el, hogy hideg motorral minden autó többet fogyaszt, főleg rövid távon, de jellemző, hogy a benzinesek többet fogyasztanak dízel társuknál, az viszont hogy jobban mennek e annyival, mint amennyivel többet fogyasztanak az már nem feltétlenül igaz a mai dízel és benzineseknél...

FLaci81 2010.12.10. 11:11:57

Ez attól@DeezL: Ebben nagyon egyetértek és osztom a véleményed, a pd tényleg költségesebb ...

_odin_ 2010.12.10. 11:23:35

A hátsó futómű nem tűnt még fel senkinek?
(lehet nem lesz olcsó és igazi szopóroller...)

tojásoslecsó 2010.12.10. 12:27:48

Nekem 1.4 vts saxo-m van (a vts, csak a kasztni szélesítést jelenti, a motor sima 1.4 75 ló)és igaz, hogy az autó műszakilag egy szar szemét de egy tank benzint, szinte minden napi munkába járással 2 hónap alatt autózik ki belőle. Pontos fogyasztást nem tudok mondani, mert a kilóméteróra/kilóméterszámláló se működik de kb 5 liter körül lehet ami nagyon jó úgy, hogy benzines, és csak városban használom

denieboy 2010.12.10. 12:41:46

Csak hogy felfedeztétek már ezt a pókot is. Régóta olvasgatok róla, anno rajta volt a listámon nekem is. Híresen kis fogyasztású és motorikusan megbízható igénytelen valami.
Végül Yaris D4D lett helyette.
Télen: 5,1
Nyáron: 4,7 -el elment (70% autópálya)
De kiló ötven-hattvanal +klíma Siófok, 5 l. Nem volt rossz, csak rohadt kényelmetlen volt, meg el is lopták. :)

Na most, a nagy tömeg meg a nagy köbcenti nem tud kicsit fogyasztani elméletet megcáfolnám.

Volvo s60 D5 2400cc, 1550kg, 140LE-s verzió. Ugyanezen körülmények között 5,6 l/100 km. Olaszország 150-160km/ó, 5,6 l/100km. Fenomenális ez a motor, amit Volvóék összehoztak, ugye ezzel cserélték az őskövület 2,5 Audi TDI-t. Nem is értem miért nincs az egekbe magasztalva, mert nagyon jó motorok. Na meg az öthenger ahogy huborog, kívül meg fújtat, szürcsög eszméletlen nagy cucc.

henrik77 2010.12.10. 12:43:11

Jol fogyaszt, de mihez kepest???
Ne feljtsuk mar el, hogy egy bevasarloszatyor az auto, nem tobb.
Jo auto, rendben van, de ha az 5 literes fogyasztas olyan nagy ereny, akkor ugyanugy az a 10 literes fogyasztas egy barmilyen nagyobb utasteru autonak.Naiv.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.12.10. 13:10:39

@kzolika: Te tipikusan az a típus vagy, aki azt hiszi, hogy tud vezetni és , hogy jól megy az autója. Egy nagy lófaszt, kis buzi streetracsinges vagy, tudnád hány ilyet megkajáltam már reggelire. A fajtátok csak a zöld lámpánál tud produkálni tiltásig pörgetve a szegény szutyukit. Ilyeneket szoktam látni sírni az árokparton. Bár általában csak röhögök a fajtádon, amíg nincs közöd hozzám, nincs gond, egyéb esetben a betétlap helyett a fejed lenne kék-sárga, meg egy kis piros is mellé.

DeezL 2010.12.10. 14:58:19

@mennyi?husz!:
én nem a 25i-re irtam a városi 8literes fogyasztást!hanem vegyesre..városra 10-12őt írtamolvasd csak el..ha meg kicsit rosszul értelmezhetően irtam akk bocs...@FLaci81: volt midn 2 fajta ismerem őket

DeezL 2010.12.10. 15:10:30

@mennyi?husz!:
ez baszottul érdekes adat... am a 25i nem csak 525ös hanem van 325i is....
a 328i adatai: 90:6,2 120nál 7,8 város 11,6 ez 8,6os átlagfogyasztást ígér....2. van benne nyomaték 280 a 25i 245 NM...
amikor 110el mentem vele és csak hosszú távra mentem vele akk evett 7,5 körül...
de csak úgy mondom hogy van egy 155ös 2.0 TS alfám most jelenleg klímával autópályán eszik 7,5öt 130nál! és 8.8,8ig irják az átlagfogyasztást!városban is 9,5el eljárok vele és eztazértmondom mert az 1.6os TS 145ösöm ami könnyebb is meg stb az ezsik 10et!szal nem biztosám h a nagyobb motor többet eszik!az 1.6osom kinnt is többet csipeget vmivel

DeezL 2010.12.10. 16:02:31

@DeezL:
mindegy am hanem hiszed el akk nem... ellehet pedig velük járni vegyesben 7,5-8,5el!de én semmiképpsem írtam városijára ennyit!

AM megsúgom van egy E30asom... E36 25i motor van felköszörülve 3000esre Chip 4 kipuffancs... 274lóerő:D eljár vegyesben az is 8,5-10 között... mondjuk ha nem taposod még ennyit sem eszik,mert 6-os diesel váltó van rajta meg diesel főtengelyes is..szal márkis fordulattól adja le a nyomatékot! és pl a 6osváltó miatt nem 110-120nál forog 3500at hanem 150nél!!!!!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.10. 18:08:55

@DeezL: mindjárt jön az, hogy egy sufniban fossáhúzott, 20 éves, három literes béemvé hat litert eszik taposva, és közben megbízhatóbb, mint teszemazt valamelyik suzuki

és akkor beszarok

Rocko- 2010.12.10. 19:34:24

@vasálarc: hogy a szarba gyűrsz bele annyit?

kzolika 2010.12.10. 19:35:03

@akos696: Én már kinőttem abból a korból, hogy azt higgyem, tudok vezetni. Már tudom, hogy nem tudok, viszont próbálok fejlődni. Viszont úgy érzem, előrébb járok azoknál, akik nagy gáz - nagy fék üzemmódban mennek, csak egyenesben tudják nyomni, de már a legenyhébb kanyar előtt is fékeznek, a motorfékről, meg a kézifékről fogalmuk sincs.
Ja, a Suzuki meg kéri, kívánja, követeli a tiltásba pörgetést.

Rocko- 2010.12.10. 19:38:07

@FLaci81: "Nem írtad, hogy benzines vagy dízel az audid, gondolom az előbbi"
nincsen dízel S6.

kzolika 2010.12.10. 19:41:00

@tojásoslecsó: Na, ez már abszolút mese. Nekünk ilyen motor volt 306-ban, meg nekem az első 206-omban, azért ennél többet evett. Ezen a gépen ugyan nincs fenn a 206 tankolásos excel táblája, de biztos, hogy többet fogyasztott. Azt mondjuk tudom, hogy egyszer júniusban vagy júliusban Pesten megtankolva már az 1.4 90 LE-s 206-tal kijutottam Münchenbe és csak hazafelé indulva tankoltam. Végig pálya, 130. A 206-ba olyan 35-36 litereket szoktam tankolni, ki lehet számolni a fogyasztását (München ugye Salzburg felé kereken 700 km autópálya).

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.10. 19:51:12

ha egy auto 6liter eszik vagy 10et, 4 liter benzin a kulonbseg 100km en ( erre egyedul jottem ra! :D ) szoval az kb 1200forint azaz 12forint egy kilometeren. NEM MINDEGY?

kzolika 2010.12.10. 20:03:35

@visszakettopadlogaz: Nem mindegy, mert nem 1 km-t megyünk egy hónapban, hanem többet. Nekem ez a 4 liter különbség havi 30 ezret jelentene. A mostani benzinár mellett pedig 14 HUF/km, 2500 km-re 35e HUF. Ez még egy jobb mo-i fizetésnél is hiányozni tud a zsebből.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.10. 20:26:21

@kzolika:

ertem. ok.

amugy ha valaki sokat autozik akkor gondolom sokat is keres vele ( hiszen ha nem akkor miert csinalna ) ha pedig nem munka ugyben autozik akkor miert nem jar busz/vonat/hev/villamos/mahart/repulo/leghajo/BICIKLI/riksa? amugy igazad van, nem attol lesz sok penzed amit megkeresel hanem amit nem koltesz el belole.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:28:13

Na, mondtuk mi, hogy jó lesz ez. Ezen még lehet lefelé is faragni, na nem sokat, max. 1-2 decit, de hát vicc ez a fogyasztás. Ez a citrom egy éhenkolbász :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.10. 20:29:47

AMG 65 nincs, csak 55 az ujabb meg 63 ( hozzaraksz ket nullat a vegere - pont annyi kobcentis a motor.

nekem CLK 55 volt, 8-10et eszik ( miles/gallonban, irja a board ) es nagyon megy foleg a clk bodyval. a motoron van egy tabla hogy hanyadik darab a seriabol es hogy ki szerelte ossze - kinek lehet meghuzni a fulet ha baj van - ez tetszett benne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:32:58

@visszakettopadlogaz: Ez a különbség épp egy mozijegy/mekis menü/akciós 6-os pakk sör/2 csomag cigi/satöbbi ára. Persze, hogy nem mindegy. Főleg, akinek naponta ennyi megy bele.

Ender úrnál meg azért nem, mert az a 4 liter százanként (per nap) épp a játszós autó szükséglete hétvégénként. Szerintem teljesen világos és logikus dolog.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:37:51

@visszakettopadlogaz: 8-as MPG? LOL Az kicsit erős. Nekem 17-as MPG volt, amikor kitapostam a V6 szemét (az épp literben is kb. 17L/100 km), de az is kurva sok. Nemhogy a 8 MPG, az épp 35L/100km.

Ja, imperial, nem US.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:40:13

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Így legyen lottó ötösöd? :)

A francia utálat is előkerült már? Mármint a 20 típus a családban és mind fos, apu ott dolgozik-dolgozott a francia szervizben című körítéssel? :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.10. 20:41:22

@KuKori:

ok

mondjuk arra rajottem hogy pesten ciki valakinek tomegkozlekedni, sokkal gazdagabb es sokkal szegenyebb helkyeken ( keletre es nyugatra ) a vilagban ez abszolute nem az sot sok helyen trendi, cool. nem dolgom masnak tanacsot adni ( ingyen :) ) de a tomegkozlekedes altalaban km/ft aranyban hatekonyabb, ha valaki csokkenteni akarja koltsegeit akkor erdemes megvizsgalni a tomegkozlekedes altal nyujtott elonyoket..... en ha tehetem szivesebben ulok a BART on ( Bay Area Rapid Transport ) mint a trafficban, es a barton van internet es nem nekem kell vezessek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.10. 20:47:10

@KuKori: metric :) imperial a british that is very close to US measurment:) fene egye meg a franciakat az SI systemert mi? :D

feet, inch, miles,( ground and nautic ) yard, nem egyszerubb hogy meter aztan kesz? :D

es gallonbol is van ipari, etkezesi, stb...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 21:11:02

@visszakettopadlogaz: Miért nem tudják átvenni végre a metrikusat, nem tudom. Ez a köbhüvelyk per négyzetláb-os marhaság már kurvára idejétmúlt :D És persze ahány ország, annyiféle módon nem egyezik :D

A kedvencem az volt, hogy valami alkatrészt akartak méretezni az American Chopper-ben és ugye elővették a "fasza" mérőszalagot :D Kellett kicsit matekozni is, aztán a 3/8 meg a 9/16 láb vagy hüvelyk meg a mittudomén mi összege kellett. A három hülyének persze három különböző érték jött ki :D Ekkor röhögtem fel, nem kell nekünk a metrikus rendszer, mi? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 21:29:42

Már megint nyelődnek a kommentek. A blogmotoros mondjon le!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.10. 21:34:24

@KuKori: nem, az még nem került elő, hogy a franciák szarok. Pedig azok.. Az elektronikájuk egy trágya, műszakilag meg olyan megoldásaik vannak, hogy ugyan egyedi, meg unikum, meg el lehet rajta csámcsogni, de agyrém.

DeezL 2010.12.10. 22:14:48

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
a motor ami benne van egy 0 km-es motor volt...mert összetörtem az autót nekem jöttek a faszi záróvonalnál beforudlt elém 50-el index nékül és ezt láttaq arendőr is! belett perelve megnyertem a pert kaptam a perben egy új 0-km-es motort és 500ezerHufot...a Chip az visszavesz a fogyasztásból 10-15%-ot a 6-os váltó ami diesel váltó úgyszintén levesz a fogyasztásból! és azt neked megmondom h a 735i ismerősömé automata 4sebességes volt még az ezsik 12őt vegyesben..!!!! ezért irtam hogy nem 110-120nál forog 3500at hanem 150nél... és ez a nem mindegy nincs akkora fordulat nem eszik,2 az autó súlya 1200Kg,ez egy E30as BMW...mellesleg több mitn 2,5 milliómba van az autó.. nehidd hogy fos mert 20 éves..Bilstein gátlók..M-es Optika...bőr ülések,cinkbe mártott kasztni.. 13 éve van nálam 2szer törték meg...ezért is van ennyi pénzben...az életem benne van...az 25i E30asban 8-8,5el eljár vegyesben... nem az első BMW-met taposom...és mivel diesel főtengely van benne egy csomó rally autót is igy csinálnak h minél előbb leadja a nyomatékát ezért nem kell erőlködnie...ennyi az egész...de én ha huzatom akkor sem baszomle tiltásig ennyi.. nekem ezért jár el ennyivel és városban is ha megyek 60al már elbírja a 6.ikat...a Diesel váltó meg még ráadott nyomatékot...alapból 192lőerő volt és 245 nm felköszörülés után lett 218ló és 290nm erre rájött a Chip lett 242ló és 320nm egynes csövó 60as rendszerű diesel kipufogó van alatt csövenként 8 ló vagyis 32lóerő ez igy már 274lóerő nyomaték meg 320+ a diesel váltó kb 360...és a diesel főtengelynek köszönhetően nem 3500-4000től lódul meg és adja le a nyomatékot hanem 2500körül..az autóval 4 éve amióta felújítottam 45000km-t mentem csak....Hobby autóm ez...

DeezL 2010.12.10. 22:19:46

@KuKori:
látom még mindig ezen lovagolsz..Totalcar is amikor összesítette a megbízhatóságokat a C5,c4,xsara picasso,307,407,Laguna,berlingo ott volt a legszarabbak között ha jól emlékszem...

de ha nem hiszed el apámat akkor nézzd meg a Budai autóház kaposvárt a neten hogy milyen márkákkal foglalkozott...
neked milyen autód van most? mennyit használod?Lagunád van ilyen régi ami a képen van?

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.10. 22:21:07

ha francia lenne ez a blog akkor nem a fogyasztasrol irnank hanem hogy lehet pajzankodni a kocsiban :D

( pl : - "en ket novel plusz a harmadik a csomagtartoban en meg ket haverom egy clioban" stb... "az semmi, en egy fiat500ban 4no plus kutya :D:D:D:D:D)

franciak inkabb fozzenek. german auto draga, japan az jo, usa meg olcso, a tobbi meg ne csinaljon inkabb semmit.

DeezL 2010.12.10. 22:22:28

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
ja de látod mégis engem néz hülyének h szarozom a francia autókat... pedig látom te is egy hullámhosszon vagy velem...
hát igen ez a nagy egyediség szarbenne:D kedvencem volt a BX,XM-eken stb.ken amikor elfosta magét a hidraulika ami ugyan kényelemben verhetetlen,de ha elfosta magát akk elszállt a kormány a fék is meg a futómű is...de figy nem csak a franciák voltak elektromos problémák...Fiat Tipo/tempra digites műszerfal kataszttórfa,meg a 147es alfk első szériája is lapát szar elektronikailag...

droland 2010.12.10. 22:26:09

"Az elektronikájuk egy trágya, műszakilag meg olyan megoldásaik vannak, hogy ugyan egyedi, meg unikum, meg el lehet rajta csámcsogni, de agyrém."

Szedd szét pl. egy 307es elektronikáját. A "BOSCH" feliraton kívül az égvilágon SEMMI MÁST SEHOL nem fogsz olvasni... szóval gyakorlatilag olyan kifejezés, hogy "francia elektronika" konkrétan NEM létezik, mert pl. a xsara idejében magneti marelli volt benne (olasz, mint pl. a ferrariban is) és 2000 tájékától csak és kifejezetten német bosch. Szóval én konkrétan a francia elektronika kifejezést azért nem tudom értelmezni, mert mint dolog konkrétan nem létezik. Ami meg nem létezik, arról hogy lehet bármit is mondani? Ja, hogy anno mikor először bejöttek a francia autók, mindenki jön hülye volt hozzá, össze vissza barmolták a rendszert, aztán nem jöttek rá a hibára (90es évek) majd ráfogták a kocsira, hogy az szar, nem a szerelő agyilag 0 hozzá?

Hát igen, ez is megérne egy forumot, de így volt... és még most is vannak sajnos "béla" bácsi 80 évesen majd beszereli a priusba a tolató radart, mert a lada-ba is be tudta rakni tipusú emberek. Az isten óvjon mindenkit az olyan szerelőktől, akik szerint BÁRMI IS BONYOLULT! Nem semmi sem bonyolul, vagy értesz hozzá, vagy hülye vagy hozzá, de bonyolult nincs, csak számodra...

DeezL 2010.12.10. 22:26:30

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
mégis engem néz hülyének pedig látom te is egy hullámhosszon vagy velem...a nagy egyediségük a szarbennük... a kedvencem a hidraulika a BX,XM-nél pl...amikor elfossa magát akkor elmegy afék a ,kormány meg leül a segge,jó elismerem a legkényelmesebb futómű dehát....nem csak a franciák között van elektromos problémás.. pl. Fiat tIpo /Tempra digites műszerfal katasztrófa....meg a 147es alfa első széirája is hullaédk elektronikailag...

DeezL 2010.12.10. 22:29:44

@droland:
jó ez is igaz h a BOSCH=FOS
az alfások is erre panaszkodnak a 155ösnél pl hogy máés nem szarik be rajta csak a BOSCH cucc..nekem is van most egy 155ösöm!de az jó..majd x km után kiderül milyen lesz...de ahogy olvasgattam itt Tc-n a használók 95%naak megbízható volt

DeezL 2010.12.10. 23:15:00

de ezt hogyan tudja hogy 4,5 litert eszik városban? 7et irnak neki papiron:D hihetetlen

Rocko- 2010.12.11. 00:08:39

@visszakettopadlogaz: nem cikiség tömegközlekedni hanem színtiszta pazarlás. meg ezer és egy dolgot el lehet mondani ellene. meg kb. 10-et mellette.

Rocko- 2010.12.11. 00:13:48

@KuKori: kanada? liter tejet veszel, de gallon benzint tankolsz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 00:27:56

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Hát modellje válogatja. R19, Twingo, Berlingo és két Laguna 1. után ebben kételkedek, mert egyikkel sem volt semmi elektromos gond, de ne is legyen :) A kacsaseggű Mégane-val viszont szopik keresztapám, mint a torkos borz. Ilyen ez a popszakma :) Mondtam neki, miért cserélné le a jó kis egyes Mégane-t erre a csúfságra, nem hallgatott rám. Ő baja :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 00:31:02

@DeezL: Nem, csak mindig elő szoktad hozni ezt előbb-utóbb, gondoltam megelőlegezem :) Amúgy igen, megint Laguna 1 phase 2-t hajtok, megszerettem, nekem bevált. És hát nem tudom, normálisan, átlagosan használom. Nekem jó, nem győzködök senkit, hogy vegyen ilyet :) Több közül tudok majd otthon válogatni aprópénzért, amikor majd otthon kell autó :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 00:37:15

@Rocko-: Írország is ez a kicsavarodott, döntésképtelen ország ilyen tekintetben :) Bal oldali közlekedés, de kilométer. Ha valakit megkérdezel, mennyi a súlya, ilyet mond: 6 stone XD Bazz. Stone.

Euró van már elég régen, de még mindig quid(a font beceneve)-nek hívják, meg azért bejátszik, hogy mérföldben mond valaki egy távolságot, ha megkérdezen, merre megyen az út Budára :)

Szóval mindig megpendítem nekik -kis ekézés gyanánt- hogy jó lenne eldönteni, hogy a hőn utált Angliát akarják-e továbbra is majmolni, vagy csatlakozni Európához? :D

Rocko- 2010.12.11. 07:05:17

@KuKori: :))))
s még az "angolok hülyék", mi? :)

kzolika 2010.12.11. 07:53:57

@visszakettopadlogaz: Az munka ügyben autózás, hogy naponta 2 x 20 km a munkába járás, autóval 20-25 perc, tömegközlekedve 3 átszállás és nem tudok túlórázni, mert a céges busz a hivatalos munkaidő vége után fél órával indul utoljára a vonathoz? Ha azt nem érem el, gyalogolhatok 3 km-t az állomásra olyan helyen, ahol nincs járda se.

kzolika 2010.12.11. 07:57:31

@visszakettopadlogaz: "AMG 65 nincs, csak 55 az ujabb meg 63 ( hozzaraksz ket nullat a vegere - pont annyi kobcentis a motor."

De azért hivatalos weboldala van:

www.mercedes-amg.com/cl65.html#/cl65-overview

Gondolom, ezt valaki csak úgy összedobta. Olyan finom különbségek vannak, mint pl ebben már nem MB jel van a középkonzol analóg óráján, hanem IWC felirat, meg ilyenek.

kzolika 2010.12.11. 08:06:44

@visszakettopadlogaz: Nem ciki a tömegközlekedés, csak azokban a viszonylatokban, ahol én mozgok, kurvára nem egyszerű tömegközlekedni. Költök naponta 900 Ft-ot benzinre, viszont nyerek 1,5 - 2 óra szabadidőt. 1 óra szabadidő 450-600 Ft-ba kerül. Ennyit megér, mert így nem a buszmegállóban, a buszon, a HÉV-en, a trolin olvasok, hanem otthon a fotelben. És a BKV-n nincs wifi, ez itt a Föld nevű bolygó, Magyarország, ott is használhatom a saját mobilnetemet. Meg öltönyben nem fogok a távolsági buszon bohóckodni. Plusz nekem már kellene ilyen környéki bérlet kisfaszom is, a havi bérletem így valami 13e Ft lenne és igazából ezen kívül hetente átlag egyszer használnám még a BKV-t. Szóval igazából csak az 5 e HUF plusz összeget kell számolni, mint a munkába járás extra költségét.
Amíg én keresem meg a pénzt, addig hadd döntsem el, mire költöm. Ha benzinre és annak folyományaként szabadidőre, akkor arra.

Solct 2010.12.11. 08:25:33

@Rocko-: Nincs ebben semmi különös...
K...va hideg volt és nyomja a párát, mint állat. Ha megnézed, az fehér vízpára.
Kamionnál is van ilyen.

www.youtube.com/watch?v=GAZS6D7g3aE

Ha nézed, látni, hogy eloszlik a pára pár m után.

DeezL 2010.12.11. 08:29:58

audi a6 2.5 TDI V6 quattro? mennyit eszik?

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.11. 09:09:52

@DeezL: ha meg lehet csinálni egy autót úgy is, hogy működjön ezer évig, meg úgy is, hogy csekkendzsin, akkor tessék úgy megcsinálni. vagy adják féláron, mint a rendes kocsikat..
ehhez képest mit látok?
fiat, ford, francia kisautó=3.5 millió, soha el ne romló, ugyanolyan dizájnos és jóbelsejű suzuki=2.5...
ehhez nem tudok mit hozzátenni, ezek tények.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.11. 09:12:31

@droland: én, minst júzer, telibe lekakilom, hogy egy megbízhatatlan autó elektronikájára mi van írva.
NYILVÁN a Bosch, vagy akármelyik cég is össze tud rakni jót, hiszen etalon a nevük a szakmában. de NYILVÁN a franciák kicsiócsót kérnek bele, és ebből lesz a gond.
volt is egy írás itten a técén nemrég, a t. szerző aztat írta, hogy szemre kiszúrta a minőségi különbségeket az ugyanabban a gyárban, német illetve francia gyártóknak készülő műszerfalaknál. akkor képzeld el ugyanezt villanyban, ami nem is látszik..

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.11. 09:13:56

@DeezL: elvileg értem én, gyakorlatilag akkor is viccesnek hat a sufniban szanaszét húzott, háromliteres 275 lóerős húszéves bmw-től a hat liter :))
de ha tényleg az, és egyszer eladó lesz, vevő leszek rá:)

w a s d 2010.12.11. 10:12:03

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

"fiat, ford, francia kisautó=3.5 millió, soha el ne romló, ugyanolyan dizájnos és jóbelsejű suzuki=2.5..."

Változnak ám a dolgok. Most a Suzuki 3,5 millió, a Clio 3 meg 2,7. (Mégane pedig 3,1.)

denieboy 2010.12.11. 10:24:02

Állítólag a Régi Clio 1.9 D-k is elmennek 4-5l-el és azok is kimennek a világból.

Cor72tz 2010.12.11. 11:46:29

Fateromnak Renault Kangoo 1.9D-je van, 0Km-el vett most van benne 220e Km. Neki az eddig átlagfogyasztása 6 liter. Nagyrészt városban használja.

Cor72tz 2010.12.11. 11:53:41

@kzolika:
Jogos, én is kiszámoltam hogy ha munkába járnék tömegközlekedéssel akkor kb 4 ezer Ft-al lenne olcsóbb mint ha kocsival járnék. Nekem se kérdés hogy melyiket választom :)

DeezL 2010.12.11. 15:24:17

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
hát én a Swifteket is 3 millió körüllátom meg efelett....de ez felszereltség függő is!de ha itt tartunk van Fiat Punto is 2-2,2 millió Ft-ért új Grande....nem viccesen sok a kis autókért ez a pénz...

de nem 6ot eszik ember:D!!! mondom 8,5-10között van vegyesben.. nem minden otthon lett csinálva ám:D a köszörültetést nem otthon végeztük...meg a Chip sem otthoni művelet:D de hát ez ne lesz eladó..sokba van ahhoz hogy az legyen

Nigger bácsi 2010.12.11. 15:25:43

Én meg már nem nézem mit fogyaszt a kocsim.. Beülök, befűtök, és egy szál polóban élvezem ahogy suhan a havas táj.. Közben pedig az asszony-gyerek kombóval törődöm, hogy élvezzék az utazást.. Nem pedig a mérőt bűvölöm..

DeezL 2010.12.11. 23:11:30

én meg közben kitaláltam hogy a barátomtól milyen autót fogok hozni németből!:D
AUdi a4 avant 2.0 PD TDI S-line Quattro 170le...full extra kivéve automata váltó... 2007es 60ezer km-el:D

2.0TDDI 2010.12.13. 09:03:25

Kedves DeezL 1 dolgot magyarázz meg nekem ha 1 benzines autóra a dizel változat váltóját rakom fel mitöl lessz nagyobb a motor nyomatéka?

DeezL 2010.12.13. 22:57:48

@2.0TDDI:
húúú.. hát egy diesel váltóban másmilyen az át télezések....más a nyomaték eloszlás is...és ezt nem csak én találtam ki rengeteg embernél láttam ilyen megoldást...és nekünk anno így tanították a suliban is erről esett szó bőven meg mi egymásról! bár gondolom te ezt full hülyeségnek tarthatod:S

2.0TDDI 2010.12.14. 09:28:40

Deezl azt vágom hogy más az átétel meg stb de az a motort miben befojásolja? Nem tartom hülyeségnek amit irsz de 1 másik váltotol nem lessz plussz 20 v 40Nm nyomatékod!!!!!!! Szerintem rosszul fogalmaztál."nyomaték meg 320+ a diesel váltó kb360" Én ugy tudom meg sokan mások hogy a motor nyomatéka sokmindentöl függ de nem a váltotol.

Hurri Kán 2010.12.14. 09:33:40

@2.0TDDI:
Ez így van.
A váltóáttételek helyes megválasztása azt a célt szolgálja, hogy a leggyakrabban használt sebességtartományokban a motor fordulatszáma minél inkább az optimális tartományban lehessen.

DeezL 2010.12.14. 22:12:28

@2.0TDDI:
mindegy...én így tudtam...de 320 nyomaták az biztos van benne..amúgy egy E46os 320d váltó van rajta..de jó lenne bele egy jó kis V8as motor:D

Tóth Ágas 2010.12.15. 22:22:48

a liter/100km is fontos, de még fontosabb a Ft/100km, nem? 2000Ft/100km-ből jövök ki, E85-tel tankolva. Ez annyi, mint dízelből 5.7 liter/100km. Emellett nincs kerregés, csak a 16 szelepes japán motor sima járása és a tágas utastér.

BUBISBUBLEK 2010.12.18. 09:54:33

kell valami ilyesmit vennem asszem...
vagy E85 .

Jamci 2011.01.28. 13:18:07

@DeezL:
"Diesel váltó meg még ráadott nyomatékot"
Mi van abban a váltóban villanymotor, hogy nyomatékot gyárt? Mi ez, Honda IMA?

Én is berakok dízel váltót, csak nem tudom mennyi plusz nyomatékot ad, mert nincs ráírva.

-trogerone- 2011.05.09. 10:14:45

kettes megane 1.5dci orszaguton 60-90kozott 280km-es uton 4-bol kijon de voltmar tobbszor 3.7
logan 1.6 16v ugyanitt 5.7
elorelato vezetes es jo pedal kezeles szamit a legtobbet
süti beállítások módosítása