A Totalcar Facebook oldala érezhető vérátömlesztésen esett át a napokban, köszönhetően annak a nagy, össznépi összefogásnak, ami a TC-Indafotó között jött létre. Jelenleg egy száguldó Ford S-Max-ból készített remek, éjszakai fotója tölti ki fejlécünket, de ez változhat.
Ehhez nem is kell más, csak egy 851x315 méretű fotó, vagy egy olyan kép, melynek kivágása megfelelhet és kötődik hozzánk, jellemzi ezt a sokszínű, autóbuzi társaságot. Ti, akik naponta idejártok már jól ismertek minket, de ti is, akik most vagytok itt először, nektek sem kell hozzá sok idő.
Ha úgy gondolod, hogy van egy jó képed, amely felkerülhet a fejlécbe, akkor ne légy rest, töltsd fel erre a linkre kattintva (vagy add neki a timeline totalcar penge verdak tag-et), rakd be ebbe a gyűjteménybe (indafoto.hu/gyujtemenyek/timeline) és ha olyan, akkor mi szívesen díszítjük vele oldalunkat.
Körülbelül 30 éves autóbuzi ön? Egyáltalán, szereti ön az autóversenyt? Egy könnyű teszttel megtudhatja. Figyelem: Diebels Alt, Klaus Ludwig, Roberto Ravaglia, Evo1, Hans Stuck, Nicola Larini, V6 Ti, Manuel Reuter, Cliff, Johnny Cecotto, Alessandro Nannini, Avus.
Ha ezek a random szavak eszükbe juttatták a 80-as, 90-es évek egyik legjobb pályaverseny-sorozatát, akkor hátradőlhet: a vérében akad némi benzolgyűrű. Ha netán túl fiatal lenne mindehhez, elég, ha tudja: azokban az időkben a DTM (akkor még Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) nem csak az Audi és a Mercedes kétcsapatos homokozója volt, nem dolgozott fél tucat pilóta azért, hogy egy közülük nyerjen és bajnok legyen. A DTM aranykorában legendás nevek és pályák, semmitől vissza nem riadó zsenik, a kormány maestrói taposták szélesre az utat a megannyi túraautó-bajnokság számára.
Aki nem indult a DTM-ben, nem számított. A DTM volt a minden, a csúcs, nézők százezrei vándoroltak futamról-futamra, vért akartak és csatát. Kaptak is. Ki tudná feledni a lángot köpő 155 V6 Ti-ket? A csodásan csúsztatott E30 DTM-eket vagy a dörgő és könyörtelen 190-eseket vagy C-Klassékat, a lapos Calibrákat? Az idők, amikor a 300-400-450 lóerős teljesítmény már megvolt, de a leszorítóerő és az aerodinamika még pelenkában járt a maihoz képest. Gyors, csodás és veszélyes.
Klaus Ludwig volt a Mercedes-isten. Ő még Zakspeed Caprin kezdett, már akkor veteránnak számított
1984-ben az a Volker Strycek lett az első bajnok, aki ma az Opel OPC-részlegét viszi, mindennek már 28 éve. Huszonnyolc! Az alatt megszületik és megnősül a férfiember. Persze az utóbbi években kevésbé exponált a bajnokság. Amióta az Opel kiszállt, csak az Audi és a Mercedes botrányai miatt hallani néha róla. Na, de most!
Most úgy tűnik, visszatér a régi fényesség pár fotonja és újra összecsap a három nagy német gyártó. Méghozzá nem csak odahaza, hiszen futam lesz a remek Brands Hatch-en, Valenciában és a trükkös Zandvoortban is.
Tomcyk, Ekström, Scheider, Priaulx, Farfus, Coulthard és a többiek: ez a DTM jövője, amit mindennél jobban várok idén. És 12 nap múlva a Hockenheimringen már felugatnak a több mint 470 lóerős V8-asok, és megadják az esélyt arra, hogy húsz év múlva ilyen tökéletes videó készüljön arról, amit ma - 2012-ben - úgy hívunk: a DTM második aranykora. (Már csak kéne találni egy elérhető csatornát, ahol nézhetem...)
Kedves hölgyeim és uraim, tisztelt trolljaink! Eljött az idő, ütött az óra. Nemsokára újra képernyőn a Totalcar és ezzel kapcsolatban egy remek ötlet jutott eszünkbe. Egy a bibi, hogy elég későn.
Persze ez még egyáltalán nem riaszt vissza minket attól, hogy közzétegyük felhívásunkat. Nem kell megijedni, követelmény csak egy van, ellenben a buli gigantikus.
Megboldogult celeb-autóztatós rovatunk már a múlté, helyette egy kimerítő brainstorming végén kiesett belőlünk a Rémálom Rutin vagy Gyilkos Rutin rovatcím alatt futó (a szavazás még zajlik) ügyességi verseny-ötlet. Természetesen belterjes munkacíme nem ez, de a Pajzán Parkoló talán nem annyira képernyőképes megnevezés.
Hogy miről lenne szó? Nagyon egyszerű: csapatni kell egy általunk kialakított ügyességi pályán csajok ellen a jól ismert MX-5-ösökkel. Egyenes kieséses a verseny, négy páros (azaz nyolc versenyző) részvételével. Rutinnal rendelkező, kamerától be nem fosó autósok előnyben. És a feltétel?
Holnap reggel kilenctől délutánig tart a móka, csak olyan férfiak (srácok, bácsik) jelentkezzenek, akik szabaddá tudják tenni magukat erre az időre (Budapest, Cinkotai út, Volvo-telep) és érzik magukban az elszántságot arra, hogy megmutassák a csajoknak, merre hány méter. Az ellátás és a buli garantált és akad egy kis ajándék is.
Négy (plusz egy tartalék), azaz öt jelentkezőt keresünk, akik pár soros bemutatkozó levelét (fotó is jöhet) erre az e-mailcímre várjuk. Ahogy meglesz a létszám, lezárjuk a jelentkezést (itt a posztban jelezzük majd).
Ha ön holnap ráér és úgy gondolja, hogy érdemes egy napra betekinteni abba, hogyan készül a műsor ill. ha viszont szeretné magát látni a színes dobozban, akkor ne habozzon, ez a sok, rosszarcú ám vidám ember önre vár. Köszönjük minden jelentkezőnek, a kiválasztottakat értesítjük!
Az autó igényes, sok saválló és króm betétje emeli a kellemes közérzetet, ugyanakkor mindig ott van az öröm mögött az üröm is, hiszen a központi zár olyan csehszlovák "fejlesztés", ami egy ajtót mindig nyitva hagy, biztosítva ezzel az esti sétának beillő körbejárást - a vállalati sofőrök testmozgása ezáltal biztosítva volt.
Az autó 3 év alatt 3 kasznisnál járt, az első egy Budapesti kasznis volt, aki szétszedte az autót de sajnos valamiért nem volt kedve tovább csinálni a munkát, így keresni kellet valakit aki tovább csinálja.
Nagyon tetszett, keveset evett, dinamikus is volt, de eladtuk. Ugyanis a Trooperünk nem rendelkezett honi papírossal, amit a rend éber őre nem kevés pénzzel jutalmazott.
Talán azt, hogy három hétig állt a minusz harminc fokban, s mikor reggel nem indult Anya Mercije, Apa Range Roverje, az öreg zokszó nélkül indult, megmentve a családot a kínos elkéséstől.
Hát ezt is megértük. Családunk mindenkori biztos tartóoszlopa, a feleségem 190-es Mercije, máshogyan mondva - az „újautónk” is megérte a félmillió kilométert. 432 ezerrel vettük 2006 márciusában, tehát mi tettük bele a gyűjtemény közel egyhatodát.
Így nézett ki vételkor a Fehér úton, hóeltakarítás után. Gyári fény, nyomott orr
Szar meló, de valakinek ezt is meg kell csinálni - szoktuk mondani az ilyen és hasonló rendezvényekre. Valahogy úgy szólt a meghívó, hogy gokartozás Rob Huff-fal, ami további kérdezősködés nélkül is elég volt Pistának és nekem. Egy kis fedett pályás kergetőzést fűnyírómotoros kilapított bevásárlókocsikban azért el lehet viselni egy darabig, ha nagyon muszáj. Ha még el is lehet beszélgetni a túraautó-világbajnokság jelenleg vitán felül legerősebb csapatának azzal a pilótájával, aki a nehéz kezdetektől a Chevrolet-nél húzza az igát, még éppen belefér a tűrésmezőbe. (Humor alert, trollok kíméljenek!)
Nem kell itt szaporítani a szót. Jóformán elég lenne tán csak két mondat: - Petri Plosila egy istencsászár és egy imádnivaló kretén. - a Mozaik utcából valószínűleg bilincsbe verve vezetnének ki, ha rendszámot szeretnénk rá. Finnországban valahogy lehet.
Találja meg a furcsaságot, valami mintha zavarná a kilátást hátrafelé nem?
És hogy Petri mennyire nem kezdő, azt mi sem mutatja jobban, mint szerény kis honlapja, melyet megnyitva leszakad az arcunk. Vajon ha Petri nem egy szerény finn lenne, akkor mekkora giccses, üvöltő, flash-animációkkal teli szart kreálna ebből bárki, aki hasonló dolgokat lenne képes előállítani... Akár egy semmitmondó mopedből is. Petri, mi rajongunk érted! Maxrespect! (A tippet köszi Eriknek!)
Ha már azt hitték, hogy idén megúszták, ha már sajnálni kezdték azt, hogy nem kapják meg az idei gyönyör-olajpára-puffogás-adagot, akkor tévednek. Mert idén is alapjaiban remeg majd meg a veterán-youngtimer-szcéna. Egy olyan nagyszabású, négynapos dzsembori van kialakulóban, melyre eddig nem volt példa.
Standunk sztárja, a negyven éves, és harmincöt éve versenyző, 250 lóerős Mazda RX-3
Kína a kifogyhatatlan élmények tárháza. Mindegy hányszor, mindegy ki van ott, mindig képes újat mutatni az autós embernek. Ezúttal Svéd olvasónk küldött egy érdekes, képes beszámolót.
Úgy alakult, hogy két hetet Kínában - vidéken - töltöttem anyóséknál. A helyszín Suzhou, kb. 100 kilométerre Sanghajtól Nyugatra. Kisebb, 4 milliós város, de hát mindent kínai léptékben kell számolni. Maga a prefektúra 8,5 ezer km²-es, és 11 milliós. Vidék, ez ilyen.
Az utazás célja családlátogatás és egy kis turisztikával egybekötött jövés-menés volt. Kb. négyezer kilométert mentünk autóval, szép új kínai utakon, igen sok másik közlekedőtársunkkal együtt. Kínában kb. 15 ezer mérföldnyi autópálya van, ezek nagyja az utóbbi 20 évben épült. Ez az USA autópálya-hosszának harmada. Ha másra nem, arra azért ez az idő elég volt, hogy legyen az embernek valami benyomása, milyen itt az autós élet.
Elmondom többet járok az autóval keresztbe mint egyenesen,a gázra oda kell figyelni nagyon,az esős vizes úton aztán elszabadul a pokol mintha havon menne az autó egy sima 3-as fokozatba kapcsolásnál is keresztbe vágja magát az úton! A tél az felejtős vele!
A 180 lóerős motor, a nagy nyomatékával valamint a 8+1 sebességes jól elosztott fokozatú váltójával és könnyen tekerhető( szűk helyen is jól manőverezhető ) szervó kormányával biztonságos és élvezhető vezetést tett lehetővé.
Először is az NKH.–nál kell bevizsgáltatni ami 26 900 Ft, majd ezt kővetően a VPOP-nál a regisztrációs adót kell kiszámoltatni, ami a mi esetünkben a kocsi fiatal kora miatt (2004) 91 500Ft volt. Az NKH-nál hiába állapították meg, hogy ez a jármű segédmotor, a VPOP-nál csak a köbcentiméter szerint, nagymotornak veszik, így ezért kell ennyit fizetni.
Az úgy vót, hogy a jogsi megszerzése előtt ráizgultam valamikor egy Toyota Hiluxra. Mert baszom nagy batár, hatalmas rugókkal (legalábbis láttam egyet ami inkább traktorra hasonlított).
A mászóképesség növelése érdekében több nyomatékra volt szükség. Egy sportlégszűrő+ sportgyertya beépítése hozott annyi teljesítmény növekedést amire még vágytam.
Kit érdekelnek az autók, ha ilyen nőket világítanak be a reflektorok? Mangalányok százai, combok, hasak és derekak terelik el a járművekről a figyelmet. A helyiek ugyan fél szemmel megnézik, mit támaszt a sok nő, de az európai fotósok csak és kizárólag a cicák testére és arcára koncentrálnak.
Nehéz volt nem elveszni a nők szépségében
Március 26. és április 8. között tartják a Bangkok Motor Show-t. Ez Ázsia talán legnagyobb ilyen rendezvénye, a szervezők szerint még a tokióit sem látogatják ennyien. Tavaly több mint kétmillióan váltottak jegyet, állítólag idén is lesznek legalább annyian. A hazai kiállításokkal szemben jóval tovább tart nyitva, csak így tudják biztosítani az aránylag egyenletes vendégeloszlást.
...megfelelő odafigyeléssel igazán szép autó lehet még belőle...
Minden bizonnyal. De hogy jó lesz-e? Vagy olyan biztonságos, mint a hölgytulajdonos előtt volt, az már kétséges. Megfelelő odafigyeléssel anyám is máshoz megy férjhez és én lehettem volna Fernando Alonso...
Aki ért hozzá az pontosan tudja mennyibe kerül egy ilyen autó egybe-rendbe.
Magyarán: csináljuk meg szemre, várjuk a madarat, kaszáljunk nagyot? Vagy legyen patent annyiból, amennyiből másfél működőképes kijön? Hogy pontosan mennyibe kerül, azt nehéz megmondani, mindenesetre 1,8-ból már megáll egy ilyen, 2,6-ból pedig különb is.
TComment blog
Nincs megjeleníthető elem