A totálkárosan eladott Mercedes

  2013. december 29. - Bende Tibor Címkék: mercedes belterj flotta 190 w201 tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

IMG 4079

Az a reggel is elég szarul indult. Elindultam a hűséges 190-es Mercinkkel Tatára, a Totalcar éves naggyűlésére, ahová együtt mentünk volna Drágasiposurral. De késett, ezért megtankoltam, hogy ezzel se teljen az idő. Elindultunk szép nyugodtan, hogy a Totalcarmagazine és a Totalbike ügyeit megbeszélgessük útközben. Az Üllői úton, a felüljáróról néhány méterre, egy szabálytalanul jobbra kanyarodó kisbusz egyszerűen belefordult az autóm elejébe. Már történt velem hasonló, épp két éve, akkor a BMW-vel. Akkor is nagyon felzaklatott az eset. Akkor is sokba került a végén.

Persze nem volt kéksárga, mitől is lett volna, az enyém elfogyott, amikor a szomszéd beletolatott a hátsó ajtóba. Röstellem, de nem pótoltam időben. Az arra járó taxisoknál se volt, végül Sipi szerzett egy futártól, talán pont attól, aki a galériában lévő képeken ugyanúgy fordul be, amíg rögzítettük a helyszínt. Félreálltunk. Elismerte, kitöltöttük. A becsapódás az autó jobb elejét ráhajtogatta a kerékre, ezért igen nehezen fordult el. Egyértelmű volt, hogy ezzel nem megyünk Tatára, legfejjebb haza a garázsig, azt a párszáz métert. Szerencsére semmi se folyt belőle. Hívtam anyámat, adja kölcsön a Jazzt. Odaadta, otthon találkoztunk, szörnyülködés, te úristen. Ezhogynézki, semmi bajotok?

IMG 4075


A kétnapos fejtágító után lehúzattuk az elejét a kerékről egy vontatókötél és egy fa segítségével. Így legalább be tudtam vele jönni a céges parkolóig, mert a kárfelvevőt egyszerűbb volt itt intézni, munkaidőben, világosban. Hétfőn vagy kedden jött, körbefotózta, rákérdezett mindenre, ami látható volt amúgy is. Jé, újak a toronycsapágyak. Aha, meg az összes lengőkar is újnak néz ki. Hát igen. Hűtő is új? Ja, viszonylag. Kár érte, tutira totálkárosra veszik. Géptető, lökhárító minden porcikája, sárvédő, lámpa, lámpatartó keret, meg persze maga a zárhíd. Hát, ja. 

Kellemetlen dolog ez, ugyanis az autó piaci, és a biztosító által megállapított kárkori értéke nagyon messze esik egymástól. Elkölthetünk tíz vagy százezreket a futóműre, ők azt fogják mondani, hogy itt nincs értéknövekmény, mert csak a rendeltetésszerű használatban elkopott alkatrészek lettek kicserélve. Ez a legnagyobb youngtimeres szívatás, ez az, ami miatt tényleg nem éri meg összetörni - és mivel ez benne van a pakliban, birtokolni se -  egy jól karbantartott öreg autót, még a vétlen oldalon állva sem. Elég sokat kell érvelni, mire legalább részben részben viszontlátjuk a befektetett pénzt. Az energiát sosem fogjuk. Viszont meg kell tartani a számlákat minden kicserélt dologról, én ezeket is felvetettem. Az én esetemben ez motor és váltó nevű alkatrészekkel kezdődött...

Csoda történt, egy héten belül a számlámon volt a pénz, mégpedig egy nem is túl barátságtalan összeg. Ideje volt, mert így kénytelen voltam a BMW-t használni, így is egyszer esőben kellett vele mennem. Igen ám, de még mindig a nyakamon volt a Merciből megmaradt, egyébként tökéletesen működőképes roncs. Rita asszonnyal megbeszéltük, hogy a kapott összegből meg lehet ugyan csináltatni, még lehet, hogy szép is lesz. De már amúgy is fontolgattuk egy autócserét, mert részben (oda egy, vissza két fő) vonattal voltunk nyaralni a helyhiány miatt. Eleddig nem tudtuk meghozni a Merci eladásának szívfacsaró döntését. Semmiféle észérv nem szólt a válás mellett. Már mindent végiggondoltunk: építsek belőle pályaautót egy 2.3-as motorral, karbival, kéziváltóval, kibelezve. Vagy kompresszorral. Tartsuk meg. Ne tartsuk meg. Adjuk el. Ne adjuk el.

IMG 1960


Így, hogy összetört, rögtön egyszerűbb volt meghozni a döntést. De legalábbis az értékesítés és az alkudozás megalázó procedúrájától egyelőre megmenekültünk. Bár még aznap este is felmerült (elhihetik, Rita asszony javaslatára), hogy törötten, félszeműen végképp pályaautót kellene faragni belőle, milyen jól nézne ki a lámpa helyén kilógatott intercooler, ami a kompresszoros C-osztály motorjába préselt levegőt  hűtötte volna. Erről álmodoztunk Karesszal, alapból majdnem 200 ló lett volna. Persze nem utcai használatra, csak a pályanapokra. Elvetettük. Másik családi autó kell. Este 22.58-kor feladtam a hirdetést, mindent leírtam benne, lefotóztam a törést, megírtam, hogy GTK, tehát csak olyan hívjon, akinek így is megéri. 23.01-kor csörgött a telefonom. Kaptam egy 100 000 forintról szóló ajánlatot, megmondtam, hogy nem.

Reggel nyolckor ismét csörgött a telefonom. Jónapot, érdekel a kocsi. Elmondtam mindent, még azt is, hogy tele van tankolva, friss a műszakija, az akksija is új, szóval sok alkudozás nem lesz, százezer körüli ajánlatra már nemet mondtam és jól tettem, mert csörög a telefon, most is, miközben beszélünk. Napi használatban volt, magunknak tartottuk karban, rozsdamentes, mindene működik, szerettük. De sajnos összetörött. Eljönne megnézni. 

IMG 1965


Eljöttek, megnézték, tetszett. Azt kapták, amit vártak. De valamit engedjek mégis. Jó, kiveszem az új akksit, meg kiszerelik és visszahozzák az MP3-at belőle, amikor jönnek az eredeti ajtajáért, a lakáscímemre, és így ezt levonjuk a hirdetési árból. Megalkudtunk. El is vitték, elbúcsúzni se volt idő. Pár nap elteltével jöttek a cuccokért, injektor, ajtó, ilyesmik, amik felgyűlnek egy ilyen öreg autó birtoklásakor. Persze amikor bepakoltak, és indultak volna, már nem indult be. Ilyet nálunk soha nem csinált. Kifogyott a benzin. Szeretett bennünket, mi is szerettük őt. Kár érte. 

IMG 4086


Pedig nem indult zökkenőmentesen a kapcsolatunk, sokat szerelgettük, de mégis a legtöbb helyen ezzel a kocsival voltunk, nem a parádés BMW-vel, meg a Camryvel. Ez volt a legmegbízhatóbb autónk, voltunk vele Ausztriában, Hévízen, Sárváron, Sopronban, Szlovákiában, Balatonon, nagyijáraton milliószor, költöztetett bennünket, de minden reggel beindult, még ha röcötölt is a motorja. A gyerekek is megsiratták, még ma is eszükbe jutott, hogy mi lehet a mercikével. De legalább a téligumi szett tovább él Csikósné Kati 190-esén. Az is valami. De azért kell még valamikor egy 190-es, csodálatos autó.

Aztán, hogy mi lett helyette, egy hét múlva kiderül, de az se ment egyszerűen. Sőt. Viszlát egy hét múlva.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr395715009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.29. 07:07:02

És mennyiért ment el? Amúgy tényleg nem olyan vészes az a törés csak látványos.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.29. 07:10:49

Bár ami a vevőket illeti rögtön a kisebbség jutott eszembe tévesen az alkudozás formájából.
Remélem átírásra lesz pénz ha már benzinre nem :-) :-) :-)
Vagy jönnek a szép csekkek sorban?

Ciri 2013.12.29. 07:12:30

" A becsapódás az autó jobb elejét "

Bal elejét

VHB 2013.12.29. 07:31:55

Balest suxx. Együttérzek. És hogy a közhelylexikont is felcsapjam, ez nem egy sztori vége, hanem egy új kezdete.

Nancsi 2013.12.29. 08:02:42

Be kellett volna írni a google-be hogy "kárrendező", aztán rábízni az egészet. 3 nap múlva lett volna egy tökéletesen helyreállított autód nulla forintból. A GTK semmit se számít - enyémet is megtörték GTK után 2x (parkolóban beletolattak, ugyanoda, 1 hónapon belül) - számla nem volt a GTK javításáról, meg semmiről se -, és ezzel a módszerrel 0 Ft-ból helyre lett hozva mindkétszer. Új elemekkel, szép fényezéssel - az meg totál nem érdekel, hogy a biztosítónak ez mennyibe fájt meg hogy lehet ilyet GTK után. Utána meg ha akartad, eladhattad volna, csak rendes piaci áron.

VHB 2013.12.29. 08:15:16

@Nancsi: Hát persze. 3 nap. És mit hozott a Jézuska?

Faby 2013.12.29. 08:15:52

Több dolgot nem értek:
Miért nem csináltattátok meg? Volt egy rendesen karbantartott, mostanra ismert autó, ránézésre nem akkora az a törés, hogy gond legyen helyre rakni. Helyette veszel (vettél?) valamit, amivel csak szívni fogsz.
Lehet, hogy csak én nem vagyok képben, de mekkora a Bende família, hogy egy 5 személyes autóban nem fér el? Ezek szerint egyterű lett az utód? Vagy csak a csomagoknak nem volt elég a hely? Egy tetőbox nem lett volna megoldás? Nem ti mondjátok, hogy felesleges nagy autót tartani a ritkán jelentkező igények miatt?

Lanosbetyár 2013.12.29. 08:22:07

Én is hasonlóan jártam. rokonom kérte kölcsön a kocsimat. Este,sötétben lakott területen kívül,árokból tolatott ki egy másik autó. Persze világítás nélkül. Csatt! Négy (4!) méteres féknyom,a csatt után még 2 méter.Tehát nem nagy sebességgel történt. Az ütés a jobb fényszórót érte,meg ami mögötte van. Lámpa keret,zárhíd,hűtőcső. Jobb sárvédő,géptető. A Lökhárító sértetlen maradt. Nem ismerte el a felelősséget a másik autós. Szerinte,s a rendőrök szerint is,szabályosan állt az út szélén. Szemtanúk szerint nem! Megy a pereskedés! Ha szabályosan áll,nem az első lámpa kapja az ütést. Szerintem. A szóban forgó autók, Daewoo Lanos, (az enyém) Peugeot 206. Mivel én nem voltam ott a baleset időpontjában,a rendőrség semmilyen infót nem adott ki nekem,mondván,nem voltam ott,semmi közöm hozzá! Végül is csak a kocsim tört rommá!

Kayassine 2013.12.29. 08:24:03

Én sem értem, de gondolom megunták, mennie kellett.

Indy01 2013.12.29. 08:27:26

2002 ben a két évig épített Scirocco lett tk...57ezret fizettek....Nekem kb egy millában volt a kocsi.Csak német számláim voltak az alkatrészekről nem fogadták el...

2013.12.29. 08:37:23

a kisbusznak kifordult az indexe, meg kicsit horpadt lett az első doblemez; a merci meg GTK? :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.29. 08:39:28

@Nancsi: így viszont jobban járt.Mi pl totálkérnál pénzt is adunk vissza ha nem kerül annyiba a javítás.Van egy Golf plus amire 1,1 et ad a biztosító totálkárra, viszont bontott cuccokból 7 ból meg lehet oldani ,te a 400ezret leszarnéd és oda adnád egy irodának aki szintén elviszi műhelybe ?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.29. 08:43:50

@Faby: egy nagy kasznis autót semmivel sem dágább tartani mint egy sedant.
Pl egy 2000 es sedán mondeo,jóval kisebb belül mint egy 2000 es kombi,vagy egy galaxy.
Ez a merci nagyon kicsi belül mondjuk egy picassohoz képest.

srank 2013.12.29. 08:57:25

megrendezet jelenet, hogy lehessen majd írni az új "jövevényről" :D
amúgy ennyit a nagy merci biztonságról, ebben a toyota-ban esőben rendesen fél az ember úgy kopog a lemez , mint ha be akarna szakadni erre lezúz egy mergát ami még 3-as lemezből van :DDD

vancello · http://vancello.hu 2013.12.29. 09:22:30

Hatalmas karambol volt, csoda, hogy túlélted. A lényeg, hogy jó helyre került az autó.

HMilan21 2013.12.29. 09:30:43

A Hiace-t kellett volna megvenned, most visszaakasztanád az indexet miután TK-ra törtél egy mercit, és mennél tovább. A családnak is lenne elég hely benne :)

Papp Sanyi 2013.12.29. 09:34:17

Ebben a kocsiban volt a motorcsere a vásárlás után?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.12.29. 09:37:48

Érdekes, hogy milyen sokan nem értik a gyűrődőzóna, meg energiaelnyelés fogalmait.
Ha megnézitek, látható, hogy a Merga a Toyota (valószínűleg haszongépjárművesen erősre tervezett) futóművét kapta el. A felni, gumi, lengőkarok egyáltalán nem deformálódnak olyan könnyen, mint egy sárvédő sarka. Lehet, hogy a futómű elemei is kaptak akkorát, hogy minimum állítani kelljen, esetleg egy-két dolgot cserélni, de ez koránt sem olyan látványos, mint az energiát deformációval, tervezetten elnyelni képes elemek alakváltozása. Harminc-negyven éve foglalkoznak a gyárak a gyűrődőzónák kialakításával, lassan meg kellene szoknunk, hogy az, hogy egy karosszéria mennyire "törik meg" egy ütközéstől, nem feltétlenül azt mutatja, hogy nincs benne anyag, hanem azt, hogy ügyesen van beleépítve az anyag, így inkább a lemez hajlik, és az önmegsemmisítéssel védi meg az autó a bent ülőket.
Egyébként arra vonatkozóan, hogy egy futómű mennyire nem képes ütközési energiát elnyelni, vagy tizenöt éve láttam egy nagyon szemléletes balesetet a külső Váci úton. A vasúti összekötőnél van egy lámpás kereszteződés, ott, ahol van egy erős íve is a kifelé tartó oldalnak. Na, ott volt keresztbe zöldje a BKV busznak, a szombat este bulizó egyes Golfos társaságnak meg pirosa, csak későn vették észre. Úgy csapódtak bele az Ikarus hátsó hídjába, hogy csodálkoztam, hogy tudtak abból a kocsiból bárkit is élve kiszedni (hogy aztán ezek a szerencsétlenül járt fiatalok életben is maradtak-e, azt nem tudom). Az Ikarus hátsó kerekéről talán egy kis festék lekopott, de nagyjából ennyi volt a látható sérülés a buszon. Az a bitang tengely, meg a gigantikus kerekek semmiféle deformációra nem voltak képesek, ráadásul a busz is nehéz, mint a dög - egy személyautónak ilyenkor nem sok esélye van. Valószínűleg az egyes Golfhoz hasonlóan egy modern autó is apróra tört volna, tehát kívülről nézve ugyanaz az eredmény, de az ügyesen tervezett, roncsolódó kasztniban, bármennyire is összetörik, jobb esélye van az embernek a túlélésre. Mert a karosszéria deformációja felemészt egy csomó energiát. Ha ugyanezt egy merev alvázas kocsival teszi az ember, lehet, hogy kevésbé látványos a törés, de az is lehet, a hirtelen lassulástól a bent ülőknek leszakadnak a belső szerveik.

ZYLO 2013.12.29. 09:41:28

Szerencsére nem vagyok járatos karosszériás és biztosítási ügyekben, de hogy EZ a sérülés GTK, az nonszensz.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.12.29. 09:44:54

De régen láttam már keramittal burkolt utcát :)

Patás 2013.12.29. 09:45:07

Így képek alapján nem vészes ez a sérülés, kár volt eladni...

Komojtalan 2013.12.29. 09:53:59

Az autó méretére egy példa: Honda Prelude kívülről egy hatalmas autónak tűnik, belülről semmi hely, a 323F Mazda kívülről pici, belül szinte táncolni lehet. Nem mindegy a hátsó rész kialakítása, valószínűleg alig lehetett a Mercibe pakolni, nem a szállítható személyek száma lehetett a gond.

Never 2013.12.29. 10:04:55

Sajnálom az autót - együttérzésem. A jó, hogy senkinek nem lett baja - a többi pedig csak tárgy és pénz (amiért kár, de pótolható).

wolfnet 2013.12.29. 10:09:38

Remek írás, reggeli kávém mellett olvastam. Megható és tanulságos történet is egyben szerintem. Várom az új gép történetét is! :)

T54-44 2013.12.29. 10:11:28

ennek a merdzsónak a piaci értéke kb 500ezer forint(nemtudom pontosan mennyiért mennek ezek). Én se értem, ez hogy lehet GTK, talán a futómű alkatrészek is kaptak egy jó nagy pofont, és az egész geometriája elmászott?
Egyébként nemrég volt itt egy cikk arról, hogy egy teljesen átlagos kispolgári ésszerű racionális daewoo kalos egy kis koccanástól ugyanúgy GTK lesz mert annyira drága hozzá egy lökháritó is, nemhiszem, hogy ezt drágábban lehetne javítani

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.29. 10:12:07

@ZYLO: hát pedig ilyen idős kocsinál lehet ,vegyük úgy hogy ér 350 et a biztosító szerint.
Menj be a merciszervízbe és érdeklődj utána az alkatrészáraknak.Ez leavulva is elég sok plusz a lakatos munka pusz a fényezés.könnyen összejön a 180ezer forintos javítási értékhatár.Az más kérdés hogy bontott cuccokból házilag össze lehet hozni jóval kevesebből is.Ha szerencséje van az illetőnek még ugyanilyen szinű cuccokat is talál és akkor 50 ből megvan az egész.

roadkiller123 2013.12.29. 10:15:00

Sajnálom az autót, én nem adtam volna el, bár megértem a helyzetet.

Gera 2013.12.29. 10:15:56

Én kb ugyanennyire (picit kevésbé) törtem meg hat éve egy új Yarist és 450 volt a cascos javítás. Hát így lehet GTK.

roadkiller123 2013.12.29. 10:16:08

Én nem adtam volna el, bár megértem a helyzetet.

protézisesh 2013.12.29. 10:17:50

Bar itt mindenki jobban ert az autozashoz es -javitashoz, mint en, par dolog azert feltunt:
1.) a merci mellett jobbrol futballpalyanyi hely van, a kormanyt jobbra rantva siman lehetett volna mersekelni a kárt, dudával kombinálva akár el is kerulni az utkozest. Persze aki szerint vasárnap délután az autópálya belsö sávjában a 108kmh a megfelelő sebesség, attól nem meglepetés, hogy csak a féket nyomta, azt is későn.
2.) amennyit most beleöntesz egy -kituggyamilyen állapotú - másik rom nullrevíziójába (átíras, olajok, szűrők, meg ami hirtelen kell rá) abból bontós karosszériaelemekkel ugyan, de kb simán talpra lehetett volna állítani ezt a mercit. Legfeljebb fél évig tarka autóval jártál volna.
3.) kezdő apák hibája, hogy az első gyereknél már nem tudnak S-Maxnál kisebb autóban gondolkozni. Valami ilyesmi lehet itt is, hogy az ötszemélyes autó nem elég. Bár 30ezerért venni is lehet jó minőségű, új tetőboxot, így a babakocsi, etetőszék is utazhat. De biztos logikusabb helyette venni egy b@szom nagy buszt, aztán egész évben egyedül furikázni vele...

Ps: aki meg 100-150 ezerért eladható romokkal furikázza a családját 108cala z autópályán, annak a szájából az "építsünk kompresszoros pályaautót" egy kicsit... Khm... mérsékelten hitelesnek hangzik.

Ps2: azán gondolom, majd most megint jól kimoderálsz. :(

230e 2013.12.29. 10:18:52

A kocsiért kár, és az egész GTK egy szívás. Egy 300-350.000 forintos kocsinál pikk-pakk összejön, nálunk a hátsó doblemezbe tolattak be érte.

A baleseti pont szép hely, a Hungáriáról fordulnak le + a felüljáróról hömpölyög a forgalom, az a szélső sáv ott el is fogy, és jobbra-balra cikázik mindenki.

venturaea 2013.12.29. 10:23:34

@streetsta: rossz példa, az Ikarus hátsó futóműve önmagában nehezebb mint az 1-es Golf.

Nancsi 2013.12.29. 10:28:17

@Gyurma73: Ja, de ennél az autónál hol adna 1.1-et GTK-ra a biztosító? 200ezer, oszt tedd össze a két kezed. Abból meg nemigen kapna 4 kilót vissza, akárhol is javíttatná.

Én alapvetően nem akartam nyerni az üzleten - nyerjen a kárrendező, ha tud - neki is meg kell élnie valamiből. Pont letojom, hogy 1 hónap múlva jön a javítási számla mondjuk 1.5-2x annyiról, mint amit nekem adott volna a biztosító. Örüljön neki, ahogy én örülök annak, hogy hétfőn reggel összetörtek, és csütörtökön délután mehettem az autóért, és az egész egy fillérembe se került.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.29. 10:36:41

@Nancsi: akkor a tied a kettő közt lehetett 3 napos munka volt rajta akkor nem volt nagyon összetörve.
Szerencsére sok ilyen van mint te akit nem érdekel a pénz,a többiek meg elteszik a különbséget és a javítás idejére bérelnek valamit és még úgy is marad pénz.

230e 2013.12.29. 10:40:11

@protézisesh:
1. a legszélső sávban volt, a baleset valszeg előbb történt, mert be akart hajtani a Gál Mózesbe. Ott még korlát is van a járdán a parkolás meggátlására, nem tudod hová rántani

2. ez jogos, de lehet hogy ez volt a végső lökés a váltásra

3. nem a méret itt a lényeges, hanem a pakolhatóság. (Most jön a gyerek, és egy Octaviánk lett, összehasonlítva a 124-es mercivel fényévekkel praktikusabban pakolható. (Bár ha a merci kombi lenn, akkor természetesen ez nem állna fenn:-).
A tetőbox rövid távú megoldás, neked kell felrakni, levenni, pakolni bele. Garázs azért illene hozzá hogy ne nyissák ki, mint a konzervdobozt, és tudd hol tároln, ha nem kell. Egyszerűbb a csomagtartóba pakolni, nem emelsz annyit, nem felejted el hogy fent van stb.

ps. igaz, de álmodni csak szabad. :-) Egy ennyi idős autónak nincsen értéke, a hasonló korú 124-em novemberben 180.000-ért ment el kisebb hibákkal.

peter3374 2013.12.29. 10:46:59

@ZYLO: A biztosító nem tud azzal számolni, hogy a Józsi koma otthon a hátsó udvarban baltával újrafaragja a futóművet, utána meg a három ujjú Karesz röpke 12 óra alatt a sámlin kikalapálja a sárvédőt két kanna borért...
A biztosító úgy számol, hogy így ránézésre minimum 20 munkaóra van benne, és akkor nem tudjuk mi van belül... a 20x8000Ft ez eddig 160.000ft csak munkadíjban és akkor még baráti fényezős munkadíjjal számolunk, kell lámpa, hűtőrács, lökhárító, motorháztető, meg ami még sérült.
Eddig tartunk szerintem olyan 300.000-nál és még nem is elvadult árakon.
Mivel biztosítós a dolog, így a 300.000 az inkább 600.000Ft
Ha magadnak csináltatod, akkor nyilván olcsóbb a dolog, bontott alkatrészek, stb.
De az is átverés ahogy az emberek maguknak számolnak...
A rohadt köcsög szerviz 20.000-ért akarja adni az alkatrészt, a mocsok rablók, miközben a én meg a 15. telefonálásra találtam a város másik felén 12.000-ért, persze számla nélkül, az, hogy a telefonálásra elment egy óra, az alkatrészért oda-vissza 3 plussz az üzemanyag az nem költség...

Bende Tibor 2013.12.29. 10:56:17

@protézisesh: nem moderallak, ki, csak annak orulok, hogy te is biztosan olvastad a csikos par nappal ezelotti posztjat.

Ecotrans 2013.12.29. 10:57:12

@United Steaks: Tele tankkal adta át, majd pár nap múlva jöttek vissza cuccokért, na akkor fogyott ki.
Comprende?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.12.29. 10:58:07

@protézisesh: Az a dolog megvan, hogy mész magadnak előre -ahogy felénk mondják- aztán a következő pillanatban már rád is húzták a kormányt onnan, ahova történetesen nem nézel. Hiszen általában az emberek úgy vezetnek, hogy nem számítanak arra, hogy valaki a tőlük balra lévő sávból fog majd rajtuk keresztül jobbra kanyarodni...

Schütii 2013.12.29. 11:01:29

Lehet hogy a memóriám űz velem tréfát, de nem a Bende vett hónapokkal ezelőtt valami Fiat Izé családit?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.12.29. 11:03:47

@venturaea: Szerintem a nem deformálódó elemre elég jó példa:) Nem is mondtam mást.

Schütii 2013.12.29. 11:06:06

@streetsta: Ikarust mindenkinek! :) (csak akkor van baj, ha Ikarusok mennek egymásnak)

protézisesh 2013.12.29. 11:10:06

@scheerti: lehet ezt magyarázgatni, de ha én megyek "magamnak előre" egy olyan sávban, ami 10m múlva elfogy, ráadásul be akarok sorolni balra, akkor lesek balra, lesem a bal tükröt. Namost ezeken a képeken én úgy látom, hogy épp balról esett a Merci nyakába az a naagy szürke Toyota busz. De mindegy, megtörtént, ez van.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.12.29. 11:20:03

@protézisesh: Röviden válaszolok, hiszen ott voltam.
1. Tévedsz.
2. Tévedsz.
3. Tévedsz. Nem kezdő. Azt meg mindenki magának eldöntheti, hogy beteg derékkal/háttal szopik-e a t. csomagtartóval, vagy sem.
Ps: az megvan, hogy a törött autót adta el kevés pénzért? Ami azért ért kevesebbet, mert TÖRÖTT volt?

Rocsford 2013.12.29. 11:44:52

tényleg van anyag ezekben a mercikben, a toyotának semmi baja, a mercinek meg a fél eleje rommá van törve. Valóban igaz lehet a legenda...

tailor13 2013.12.29. 11:46:00

Távol álljon tőlem, hogy más zsebében turkáljak, de egy ilyen autót, amiben ennyi beleölt energia van, én biztos megcsináltattam volna.

Látszólag kell egy géptető, egy sárvédő, egy lökhárító, ez így mondjuk 25E, egy lámpa, egy index, ez legyen mondjuk 15, eddig 40nél tartunk, ha jól számolok.

Van rajta mondjuk 4 nap lakatosmunka, fel kell dobni egy donor autó elvágott elejét, meg ráködölni némi festéket, átlag lakatos ezért elkér mondjuk 40-50 rugót, ha nem drága helyre megy az ember. Cakk 80 forint a téma, szerintem ennyit azért ki lehetett volna rugdosni a biztosítóból, tekintve, hogy az autó piaci értéke ennél azért lényegesen több volt a törés előtt. De ha zsebből kéne megcsinálni, az se volna világvége, szerintem a váltócsere önmagában több volt. Na nem mondom, hogy kellemes lenne, de sajnos ilyen előfordul.

Sajnos ilyen vétlen felek voltunk mi is, mi kerek egy misit buktunk a témán, mert törés előtt is el akartuk adni az autót, de kénytelenek voltunk törötten eladni... :(

Mazzzzu 2013.12.29. 11:58:21

nem vagyok pösti, de ha jól látom, azt írtad, hogy a futár ugyanúgy akar ott kanyarodni ott, meg záróvonal van, akkor minek nézzek balra? persze ez hülyén hangzik, de nem figyelgetnék balra, záróvonal mellett, mind1

Jó alkalom ez az autó cserére, a mién is összetört nyáron, kicsit kevesebből állítottuk talpra mint amennyit ér a kocsi, bár ott is csak lemez munka volt, de az elöl, hátul, megcsináltattuk és apámra, övék a kocsi, most jött rá az autó cserélhetnék, mondom, neki, hogy már késő...

Érdekes, amúgy, hogy sokan azt hiszik, hogy az a jó autó ami neki megy a falnak és visszapattan sértetlenül, belül, meg neked leszakad mindened..

@Schütii: ha jól rémlik, nem ő vette csak használttesztelte és elmélkedett, hogy venne egy olyat :)

másik oldalon 2013.12.29. 12:24:56

Ez a Merci is a "vót még benne anyag" korszakból származik, a Toyota, pedig már nem. Viszont a végeredmény egyértelműsíti a helyzetet. A Toyota pár karccal megúszta a Merci meg TK, kicsit leegyszerűsítve :)

másik oldalon 2013.12.29. 12:26:37

@Mazzzzu: "Érdekes, amúgy, hogy sokan azt hiszik, hogy az a jó autó ami neki megy a falnak és visszapattan sértetlenül, belül, meg neked leszakad mindened.. "
Gondolom a Toyotásnak leszakadt a veséje meg a lépe, mert azon csak karcolások vannak :))

jk88 2013.12.29. 12:28:15

Azért az elég fura, hogy a toyotának, ami belement, szinte még a festéke se karcolódott meg...

KPali 2013.12.29. 12:32:22

Nem átvételkor fogyott ki, hanem amikor visszajöttek a cuccokért pár nap múlva, szövegértelmezés?

Kár érte, kiváló ügynök volt!

huborka 2013.12.29. 12:34:57

A régi autókban még volt anyag a '81 polo mk1 711kg volt a maiak meg 1200kg-osok, volt anyag csak kevesebb mint a mostaniakban. vagy olyan régen volt, hogy kisebb volt a gravitáció. :)

mtk001 2013.12.29. 12:39:33

AZ én régi Passatom is hasonlóan lett GTK-ás.
AZ akkor ért mondjuk 100 egységet és a biztosító szerint - jóindulattal - 60-70 egységet + a roncs.
A javítás költsége a biztosító számítása alapján : 130 egység !!!
Látom azóta sem javult a biztosítói gyakorlat.

Egyébként, aki nem volt még ilyen helyzetben nehezen érti meg.

Pasas 2013.12.29. 12:49:28

"meg kiszerelik és visszahozzák az MP3-at belőle"
Aham, ùgy szokott lenni hogy visszahozzák.

Schütii 2013.12.29. 12:55:24

@Pasas: Visszahozzák, mert különben nem kapnak ajtót. Se. Így szólt az egyezség.

kovk 2013.12.29. 12:58:09

@streetsta:

Abban igazad van, hogy arra megy ki a jatek, hogy a gyorsulas kevesebb legyen. Mivel F = ma, nem szakadnak le a szerveid.

Viszont nem azert maradsz eletben, mert "a karosszeria deformalodasa felemeszt egy csomo energiat". Ez az energia valtozas ha egy ugyanolyan tomegu ugyanolyen sebesseggel meno gyurodo illetve nem gyurodo zonas kocsirol beszelunk, akkor ugyanannyi. Ebben nincs kulonbseg.

A kulonbseg az utkozes mikentjeben, dinamikajaban rejlik. A lenduletvalozas/utkozesi ido hanyados a lenyeges ebbol a szempontbol. A lemezek tervezett deformalodasa lehetove teszi, hogy az utkozes _hosszabb ido_ alatt menjen vegbe, ezaltal csokkenti a benne ulokre hato erot. Ez a lenyeges kulonbseg a ket fajta auto viselkedese kozott.

A rad hato ero azert kevesebb, mert az _utkozes idejet_ nyujtja meg a gyurodo zona. Mivel F = dI/dt es a lenduletvaltozas (dI) ugyanannyi, az ido meghosszabbitasaval (dt) kevesebb eredo erot kapunk vagyis kisebb ero lassitja a szerveidet.

Ugyanez a sztori a legzsakkal. Hosszabb ideig lassulsz = kevesebb ero hat.

Ugyanez a problema a futocipok talpaba epitett reteg: ott is az a lenyeg, hogy a becsapodas idejet novelik es mivel ugyanaz a lenduletvaltozas (nem energiavaltozas) hosszabb ido alatt megy vegbe, kisebb az izuleteidre hato ero (nem energia) a vegen.

Az energia es ero fogalmak sokszor felcserelodnek a hetkoznapi eletben, egy ilyen utkozeses problemanal erokrol van szo amennyiben azt szeretned megmagyarazni, hogy miert maradsz eletben egy gyurodo zonakkal tervezett autoban es miert kevesebb az eselyed egy nem olyanban.

Raadasul energiakkal nem lehet az utkozesnel fontos _iranyokat_ leirni, ellenben a lendulettel lehet, hiszen az energia az skalar mennyiseg, mig a lendulet vektor, tehat a fentieken tul az energia meg ezert sem jo eszkoz a problema targyalasara.

decens 2013.12.29. 12:59:34

Kit érdekel, hogy egy pályaautó építőnek összetörik a romját?
Én egy 13 éves romot vettem 8 éve (mert annyira futotta) és felújítottam. Azóta 140 ezret futott az autóm és ráköltöttem összesen 1,5 milliót, de soha nem hagyott az úton. Aki látja, nem hiszi el, hogy 21 éves és eszem ágában sincs megválni tőle.Ha 8 éve azt a pénzt betettem volna egy új autóba és a többit hitelre vettem volna fel, akkor még most is fizethetném és lenne egy 8 éves "sz@rom". Ha most összetöröm totálkárosra úgy, hogy tényleg javíthatatlan és én életben maradtam, (saját hibás balesetem még nem volt, 50 éve - az utolsó ütközésem 1994-ben történt - akkor vennék megint egy 300 ezer forintos autót amin nincs "veszteni való".

AtoszMester 2013.12.29. 13:00:03

Szeretek trollkodni, és most fogok is :) Mégpedig a "bezzeg a toyota csak karcolódott" pártiak ellen.

A Mercedes halad egyenesen, ekkor meglátja, hogy ráhúzzák jobbról a kormányt. A Mercedes a fékbe tapos, az orra pár centivel lejjebb kerül. A Toyota némileg nagyobb kereke (gumija) a tervezett erős kanyarív miatt nagy szögben jobbra áll. A nagy szögben jobbra álló kerék legyalulja a fékezés miatt az eleve alacsonyabb helyzetből még alacsonyabbra került Merga orrát. A Toyotánál a gumi, kerék, futómű nyelte el a cuccost.

peter3374 2013.12.29. 13:05:23

@tailor13: hát igen erre írtam, hogy a biztosító nem tud számolni azzal, hogy egy sufni műhely, önköltségen összebarkácsol valamit...
Írsz rá 4 nap lakatosmunkát, festéssel együtt 40-ért, na pont ezeket a "műhelyeket" kéne bezáratni, hogy a tisztességesen dolgozó emberek megélhessenek... Ez nem önköltség, hanem amennyiben bárki is hivatalosan, bejelentve dolgozik, ott akkor masszív bukás a műhelynek.
200Ft egy flexkorong, 600-1000Ft 1Kg huzal, az alapozó, csiszolóanyagok, festék sincs ingyen és akkor még nem fűtöttél a műhelyben, nem mostál kezet, nem számoltam az áramot, gázt.
Ja meg persze kell egy utánfutó+kocsi munkaidőben aki elmegy a bontóba és elhozza az alkatrészt.
Amúgy erre a kocsira nem nagyon kell 4 munkanap lakatosnak a műhelyben. Ha a tartók nem sérültek, akkor viszonylag gyorsan le lehet dobálni a sérültet és mehet fel az új elem.
De amúgy az összes szakmában ez a baj, vannak idióta fusizók, akik önköltségen elvállalnak bármit, csak, hogy ne haljon éhen, így azok akik hivatalosan dolgoznak bajban vannak.
És természetesen minden vállalkozó egy rohadt adócsaló az emberek szemében, meg egy időben rohadt rabló is aki nem hajlandó számla nélkül megcsinálni bármit.

atabi 2013.12.29. 13:07:58

kár h eladtad.sztem még megbánod.ezek a kocsik egyre többet érnek,befektetésnek is jók

Pepejoe 2013.12.29. 13:10:41

@ProhiOtti:
Nincs benne semmi fura. Vagy 15 éve láttam egy Trabi kontra (talán) Dacia esetet, ahol a Trabi a 3 forintos lámpakarikájával kivégezte az ellenfelet. Ott röhögött a Trabis. Belém (Calibra) egy Marea jött hátulról, az enyémnek letört a benzintank mögötti műanyag "diffúzor" (semmi tuning, mindegyiken van, gyári) két füle és lepattant a vonószemről a festék, valamint a picit ferde kipufft helyrerakta és rossz úton már nem ért bele az aljába, utólag is köszönöm a hölgynek. A Marea meg két fényszóró, géptető, lökös, klíma és vízhűtő, díszrács, tehát szinte az egész eleje, úgy alácsúszott. Járóképtelen volt és még én húztam félre a rakparton. Minden autónak van erősebb-gyengébb pontja, amiket eltalálva érhetnek meglepetések. :D

tailor13 2013.12.29. 13:11:58

@peter3374: Ha nem volnának ilyen "idióta fuzizók", akkor kb a magyar járműállomány fele nem létezne jelen formájában, hanem betolnák a bontóba, a korábbi tulajok meg mehetnének biciklivel.

Az én autómat is egy ilyen "idióta fusizó" csinálta, és csinálja, és megkockáztatom, sokkal jobb minőségben, fényképekkel dokumentálva, mint ahogy egy márkaszerviz csinálná 3-4szeres áron. És sokkal inkább adom a pénzem egy ilyen embernek, akit mellesleg ismerek, és tudom hogyan dolgozik, mint valami ismeretlennek a márkaszervizbe, aki meg azt látja az autómban, hogy "na még egy idióta, rakjuk össze gyorsan, úgyse jön rá, hogy kimaradt az alapozó, stb" (tisztelet a kivételnek).

Peter Csongradi 2013.12.29. 13:25:37

Sajnálom, szép kocsi volt. De fotókat böngészve egyáltalán nem tűnik vészesnek a kár... Géptető + sárvédő + lámpa szerintem simán kijön 50 rugóból (bontottan), ugyanennyi a kasztnimunka.. szerintem. Én nem adtam volna el. Üdv.

kkn 2013.12.29. 13:33:11

Ennyi agyatlant, még el is magyarázzák neki, mi mit ért, de akkor is nyomják, hogy ez hogy tört össze, a másik nem. Persze lehet, hogy a Toyotán kormánymű kiszopósodott, elhajlott a nyomtávrúd, kimehetett az alsó kitámasztó, ilyesmi, esetleg az egyik bekötési pont is elment a nyúlványon. Azután cserélhetnek bármit, már nem lehet rendesen beállítani a futóművet. De az a lényeg, hogy nem látszik rajta semmi.
Nekem a 190 kapott a padkától pofont jobb hátsó kerékkel. Egy lengőkar elhajlott, egy stabrúdpálca eltörött, egy másik lengőkar deformálódott, felni elrepedt. Lökhárító, oldalburkolat visszarakása után nem látszott semmi, de alatta mégis volt egy csomó cserélnivaló cucc, amikkel a futómű elnyelte az ütést.

Egyszer a Golf II-mel eltoltunk egy métert egy sittel megrakott szemetes konténert. Ki lett igazítva az eltörött hűtőrács, új lámpa, index. A lökös műanyagja kiugrott a helyére. Csak a motorháztető élében lévő benyomódást láttak, és mindenki azt mondta, szinte semmi nem lett vele. Ja, csak mivel gyűrődő zóna, felső zárhíd elhajlott, lökhárító, meg a lemezváz a műanyag alatt elhajlott, hosszmerevítő megroggyant picit, a váltó egyik csavarja bele is nyomódott a lemezbe ott, a kocsi orra enyhén balra lekonyult. Mert az eleje arra van tervezve, hogy szépen összenyomódjon. Főleg a kerék előtt nem sok tartása van egy autó orrának, a sárvédő csak dísz, a zárhidak csak megtartják a lököst lámpákat, de semmi olyan masszivitásuk nincsen, mint az utascellának. Az egész arra van, hogy valami taslinál összerogyjon, mint a ropi, és, mint fentebb leírták, addig is lassul az autó, és elnyel az ütközés energiájából valamennyit.
Amit pont a Mercedes kezdett el tudatosan alkalmazni, és egy autóiparban világhírű magyar, Barényi Béla találta ki, aki náluk dolgozott. Mert ez a lényeg, ha az autó orra masszív, akkor egy ütközésnél lehet, hogy nem nagyon deformálódik, de akkor az ütközés energiája az utason csapódik le, az meg neki a műszerfalnak, és sokkal kevésbé bírja az emberi szervezet az ilyesmit, mint az autó. Ha merev az autó orra, sokkal nagyobb G éri az utast, mintha elkezd összegyűrődni, és addig is lassul az autó, és majd csak azután jön a puha húskocsonya becsapódása.

De legalább jó, hogy ennyi fotelszakértő ül itt.

butschq 2013.12.29. 13:34:45

@decens: Úgy látom a baj nem kevés, talán ha még egyszer elilvasod, jobban fogod értelmezni...

Pepejoe 2013.12.29. 13:36:07

@Mazzzzu:
Azért nem nézel, mert keveset motoroztál, pláne városban és pöstön. Hidd el nekem, hogy akkor úgy belédivódna a dolog, hogy még felfelé és lefelé is nézelődnél mindig, hátha onnan jön valaki az életedre törve. :D Utána persze nem tudsz elvonatkoztatni és autóban is nézelődsz. Ez kb. olyan, hogy egy modern autóban is állandóan figyelem az olajlámpát meg a vízhőfokot, pedig a Skodás és egyéb világ már elmúlt de ez megmaradt.
Az autósok jelentős részét (tisztelet a kivételnek) kötelezném pár hónapnyi motorozásra, semmi ellenszenv vagy ilyesmi, nekem is van kocsim kettő is, de egy kis tájékozódási képesség-elsajátítás meg a térbelielhelyezkedés felismerése sokaknak nem ártana mert rengetegen kódorognak összevissza tanácstalanul az utakon bízva a szerencsében úgy, hogy láthatóan fogalmuk sincs, mi zajlik körülöttük és ki merre tartózkodik. Az a baleseti hely is ilyen, sok hely van a Hungárián is a Városliget környékén, ahol le vannak kopva a felezők, (jó, ez persze FKF Rt. vagy BKK hiba) és nem tudja megtartani azt a rohadt sávot egyszerűen, mert nem tudja közelítőleg sem megbecsülni a többiekhez képest sem, hol lehet eredetileg. Megy bambán és menne beléd.
Záróvonal...pffff, ugyan. Az itt senkit nem szokott érdekelni, nem betonfal az. (Bár sokszor még az sem zavar, van olyan réteg.)

zobod 2013.12.29. 13:54:30

@Pepejoe: balesetek történnek, akkor is részese lehetsz ha folyamatosan 360 fokban radarozod a környezeted. Nem csak rajtad múlik, ezzel együtt kell élni. Nézzed meg a youtubeon a fedélzeti kamerás crash videokat. Világosan átjön belőlük, hogy az csak önáltatás, hogy majd odafigyelek és jól elkerülöm a bajt. Szerencsére itt sérülés, tragédia nem történt. Szomorúvá az teszi az ügyet, ha egy jó állapotú remek kis járgány halálát jelenti, bár remélem hogy lesz még ebből autó és nem alkatrészként végzi. Azért vagyok kicsit szkeptikus a merci sorsát illetően, mert pont itt a tc-n volt egy cikk pár éve, koccanásos tizenéves fullos bálna mercit kapott szét a szerelő, mert azt mondta, hogy nem éri meg rendbe hozni őket, alkatrészeiből viszont keresni fog rajta. Ha egy über alles fullextrás csillagrombolóhoz így viszonyul a szakma, akkor egy dupla annyi idős kis 190-es kilátásai sem lehetnek sokkal jobbak. Kár.

decens 2013.12.29. 13:59:55

@Pepejoe:
Nagy igazságod van!
Nekem is azért nem volt még saját hibás balesetem 50 év óta, mert az első 15 évet csak motoron töltöttem. Azután lett"ótó".
Ja, és most is van 4 motorom és áprilistól novemberig használom is.

Bende Tibor 2013.12.29. 14:04:33

@protézisesh: en nem abban a savban mentem ami megszunt. Oda lokott.

SwedishRunner 2013.12.29. 14:07:55

@kovk: Csak nem mérnök vagy? :)

Bende Tibor 2013.12.29. 14:08:45

@Schütii: meg kertem penzt letetbe, amit csak akkor kaptak vissza, ha elvittek a cuccot, es visszahoztak amit kialkudtak.

Quattroman 2013.12.29. 14:22:49

@tailor13:
"kell egy géptető, egy sárvédő, egy lökhárító, ez így mondjuk 25E, egy lámpa, egy index, ez legyen mondjuk 15, eddig 40nél tartunk,"

szerintem nálad érdemes vásárolni....

Rocsford 2013.12.29. 14:30:16

@kovk: "Mivel F = dI/dt es a lenduletvaltozas (dI)..." - ilyeneket kár itt írni, senki sem fogja érteni. XD

tailor13 2013.12.29. 14:45:56

@Quattroman: Attól, hogy nem vagy tisztában a bontott alkatrész árakkal és/vagy nincs megfelelő forrásod, lehet, hogy másnak van. :)

Algopirin 2013.12.29. 14:49:28

@huborka: a gravitáció és a tömeg egymástól függetlenek.

Quattroman 2013.12.29. 15:05:51

@huborka:
abban a régi Polóban 4kg volt a műszerfaltest egy sima fröccsöntött műanyagból, a mostaniban pedig 24kg fémvázon habosított polyuretánból.
az utastérszőnyeg szintén a negyed súlya volt a mostani 3-5cm vastag zajcsillapítós dögnehéz habcsodáknak.
de hát ez is anyag....

Quattroman 2013.12.29. 15:07:36

@tailor13:
egy jó állapotú géptető bontva is 18-20
bocs hogy ez a szakmám...

tailor13 2013.12.29. 15:26:25

@Quattroman: Akkor csak nekem vannak jó forrásaim...

peter3374 2013.12.29. 15:45:07

@tailor13: Erre nagyon hosszan tudnék írni, de ez nem az a forum ahová passzolna...
Mindenesetre aki egy négy napos lakatosmunkát, anyagostól 40.000-ért elvállal az szimplán hülye.

Schütii 2013.12.29. 15:57:38

@Bende Tibor: Oké, ezt akkor úgy néz ki hogy magában is foglalja a "se" szócska. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.29. 16:07:49

" Napi használatban volt, magunknak tartottuk karban, rozsdamentes, mindene működik, szerettük. De sajnos összetörött."

Én ezért rakattam volna rendben. Ismert előélet, nincs kókány... Nem ez ér ma a legtöbbet?

tailor13 2013.12.29. 16:10:32

@peter3374: Nem az én tisztem megítélni, de vannak ilyenek.

Ha megkérdezem, hogy egy munka mennyi, és ilyen kategóriájú árat mond rá, akkor nem fogom felfelé alkudni :)

Én nem vagyok lakatos, bár van fogalmam róla, hogyan, és miként néz ki egy ilyen javítás, és meglátásom szerint a 40 rugó elég jutányos ár.

De mint tudjuk, annyit lehet elkérni valamiért, amennyit a fizetőképes kereslet hajlandó is kifizetni. :)

rampal 2013.12.29. 16:10:33

@Gyurma73: már náluk van. a gépháztető sima, a sárvédő szintén. a lámpa még törött. délelőtt láttam ...

Schütii 2013.12.29. 16:11:59

@ColT: De! Földi halandónak igen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.29. 16:13:15

@Schütii: A fene tudja. Jó nyilván, nekik írni kell valamiről :D
El nem adtam volna, eladom, a kapott összeget + még jó sokat beletolok egy másikba, aminek utána a nyűgjeit lehet reszelgetni. És ugyanarra jó, mint ez.
OK, kicsit nagyobb. Ha olyat vesz.

Pepejoe 2013.12.29. 16:19:49

@zobod:
Így van, egyetértek. Balesetek történnek de ha semmi erőfeszítéssel lehet csökkenteni az esélyén, akkor hajrá. Én sem állítottam többet, azt meg pláne nem, hogy 0-ra lehet redukálni csak azzal, hogy állandóan forgatja az ember a fejét mint egy szurikáta. De mindenképp kisebb az esély, mintha csak egyenesen előre néznél. Az egyirányúba is célszerű benézni mindkét irányba, nemigaz...?

Schütii 2013.12.29. 16:21:41

@ColT: Jó nyomon jársz. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.29. 16:23:29

@Pepejoe: Az oktatóm ezt úgy mondta, hogy oké, hogy a kresz szerint nem jöhet máshonnan, de mindig fel kell készülni a hülyékre...

Schütii 2013.12.29. 16:27:30

@ColT: Nem a hülyékre kell felkészülni, hanem minden, adott helyzetben lehetéges, nem feltétlenül hülyék által okozott helyzetre. Úgy lehet minden hülyére felkészülni, ha el sem indul otthonról az ember.

Pepejoe 2013.12.29. 16:47:45

Ez a lényeg, valahogy így mondták nekem is. Ráadásul ez-az jöhet onnan, ugye a megkülönböztető verdák de a sárga villogósok is...vagy egy hülye hipszter a cruiserbicajával leugratva a járdáról, meg a görkoris gyerekek...esetleg egy eltévedt vidéki. Ezután hiába van igazam, ha 1. a kocsimat behorpizza 2. feldől a mocim 5 km/h-val és ugyanúgy törnek az idomok, az index, a visszapillantó, én fogok utánarohangálni hónapokat és én kések el a melóból amíg a kéksárgát írogatjuk...
Egyszóval így vagy úgy, de a legjobb, ha meg sem történik a gebasz. Körül kell nézni, na. Égő vagy nem, de a Dohány utcán sem merek már pár éve stabil 50-el végigmocizni, pedig megtehetném ugye, egyszer jobbról át akart vágtatni egy p.csa a terepjárójával és fel volt háborodva amiért nem adtam meg a jobbkezet...pffffff....

Józsi a guminagykeres 2013.12.29. 17:45:26

@tailor13: "Az én autómat is egy ilyen "idióta fusizó" csinálta, és csinálja, és megkockáztatom, sokkal jobb minőségben, fényképekkel dokumentálva, mint ahogy egy márkaszerviz csinálná 3-4szeres áron."

A márkaszerviz is az otthon fusizóssal csinálja,csak (tovább) számláz.
Több ilyen nagynevű szervizt is ismerek egyiküknek 3 márkaszervize/kereskedése is van.
Én mondjuk pálcát nem török a fejük felett,mert egy közönséges fényezőkamrának is olyan környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni,hogy jelen gazdasági helyzetben fenntarthatatlan. Helyette otthon a hátsó udvari garázsban fújkálnak a szakik mindenféle EHS kontroll nélkül.

tailor13 2013.12.29. 18:01:21

@Józsi a guminagykeres: Akkor meg főleg nem áll szándékomban az ő zsebüket tömni.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2013.12.29. 18:41:52

Nem teljesen áll össze a sztori :-) Hova lett a benzin az autóból?

"Elmondtam mindent, még azt is, hogy tele van tankolva..."

"egy héten belül a számlámon volt a pénz, mégpedig egy nem is túl barátságtalan összeg. Ideje volt, mert így kénytelen voltam a BMW-t használni"

"Persze amikor bepakoltak, és indultak volna, már nem indult be. Ilyet nálunk soha nem csinált. Kifogyott a benzin."

Peter Csongradi 2013.12.29. 18:49:55

@tailor13: Egy márkaszervízben még olajat sem tudnak cserélni.. nemhogy kasztnimunka.. volt szerencsém összetört autókat látni javítások után.. elfogadhatatlan minőségű, KÓKÁNY volt az összes rengeteg pénzért. De szerencsére van az ismerősöm körében pár lakatos és fényező, és vannak ezen kívül jópáran akik maguknak dolgoznak, igényesek a munkájukra, hát csodálattal és tátott szájjal nézem mindig az eredményt.

tailor13 2013.12.29. 18:59:44

@Peter Csongradi: Ez azért így egy kicsit erős általánosítás, de sajnos a többségre igaz. :/

1kutya 2013.12.29. 19:35:47

hű! pályaautónak nekem is pont jó lett volna...

min 2013.12.29. 19:42:22

én összetörtem az autómat és kb annyiba került a javítása mint amennyit ér. Tudom, hogy jó volt motorikusan, belseje is szép na meg szeretem a cuccaimat megtartani és nem a mai világ trendje szerint eldobni ha megsérül és vásárolni másikat helyette. Biztos én vagyok a hülye.

peter3374 2013.12.29. 19:50:58

@tailor13: Ezért a munkáért nem sok a 40.000Ft munkadíjnak, de én arra írtam, hogy valaki szerint 4 teljes nap lakatosmunkáért a 40.000 az reális ár, ez amire írtam, hogy egy idióta aki ilyet elvállal, feketén marad rajta neki persze pár ezer forint

tailor13 2013.12.29. 19:52:29

@peter3374: Nem reális, de erre van fizetőképes kereslet.
Nyilván, ennyiért számlát ne várjon az ember. :)

peter3374 2013.12.29. 19:56:01

@tailor13: Ez igaz, de ez egy spirál ami csak lejjebb viszi az egész országot, erre írtam, hogy erről sokat tudnék írni, de még ha csak a gazdasági véleményemet is írnám le azonnal megjelennének a trollok és jönne az agyatlan politika, ami meg nem ide való...

srank 2013.12.29. 20:03:10

most akkor mennyiért is ment el a kocsi ?

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.29. 20:09:25

@peter3374: Négy teljes nap lakatos munkáért minimum 160 ezer forint a reális.

Napi 10 ezerért csak feketemunkást kapsz.

beavereater 2013.12.29. 20:27:44

Én azért kíváncsian várom az új Tibby-verdát, amióta írogat a TC-ra, egyedül a C126-os fogott meg, sorry Tibby, de remélem az újnak legalább ez sikerülni fog megint.

zöldi 2013.12.29. 20:36:14

Troll alert
hihetetlen, hogy egy a posztok alapján kb csak gondot okozó, nagyon kevés ideig normálisan működő autó ilyen szerencsés eladását követően még megkönnyezi a gazda, majd meg még gondol rá, hogy újra kéne.
kéééész :D
Ha jó arc akarok lenni, remélem valami max 5 éves busz az utód, amibe csak TMK kell, nem az előző gazdák gányolását/elporladt alkatrészeket javítani. Ha magamra gondolok, akkor remélem egy a Mercihez hasonló öreg+szerethető+hasonlóan megbízható csodajárgány, mert imádom a Kareszos/Tibis szerelős megoldós posztokat.

b-gabee 2013.12.29. 20:58:14

Mennyiért ment el a verda?

xfile 2013.12.29. 21:10:02

Tibby!
Várjuk a következőt,remélem hasonló lesz!
Egy autó a tulaj számára lelki kapcsot alkot,főleg több éves vagy hibátlan együttlét után.
Vagy mégsem???

xfile 2013.12.29. 21:11:48

Ránézésre kell egy motorháztető,lámpa,lökhárító,a 190-eshez minden van bontottan!

Hilux94 2013.12.29. 21:17:11

Ha valóban ekkora lett volna a szerelem, valóban annyira pöpec állaporban volt a gép a karambol előtt, megcsináltatod. Ha nincs rá lóvé, jársz vele egy darabig ahogyan van, a 190-es merci presztizse ugye (a szotyit pökő zőccség/suhimelegítő-árusokat leszámítva) makulátlan állapotban is nullához közelít. Ennyi, a többi csak kamu duma. Te lerúgtad magadról ezt a "megsiratott" autót, mint paraszt a ganajt a gumicsimmáról, oszt beleugrottál jól az ismert helyett valami ismeretlenbe. Ez az igazság, kérem szépen... Szóval félre a krokodilkönnyekkel, köszi.

Bende Tibor 2013.12.29. 21:33:26

@beavereater: biztosan tetszeni fog. British racing green.

perszepersze 2013.12.29. 22:05:56

@Gyurma73: Igen, nagyon jól mondod! Klimásra való, gyári első lökős 35-40 bontva, sárvédő 12, motorház 20, lámpakeret 5 ezer, lámpa 8-12, index 2 ezer, lökháritópatent bontott nem nagyon van, utángyártott eltörik hamar, marad a gyári 16-ért. 2 karosszéria elem fújása havernál, anyaggal 25-35, és a deszka, lökháritó szine gyárilag egy árnyalattal eltér a kasztnitól, és lakkozni is mattabbra kell ezeket, mert az a gyári technológia. Pikk-pakk 200 ezer, ha a futóműbe is belenyúl. Saját tapasztalat, a jobb oldala az enyémnek enyhébben sérült, mégis ennyibe kerül, hogy megint csilli-villi legyen. Egy ajtó csere miatt majdnem tk-ra vették annó, mert a gyári ajtó 370 ezer, ha avultatja a felére akkor sem vicc a mutatvány.

mákosi rátyás 2013.12.29. 22:38:28

Az én koromban minden autó "vazsból" volt. Minden ember meghalt az autóban balesetkor, és a gép is totálkárosra tört.És a kommunista ipar gyártott másikat. Egyre többet és többet. Nem Magyarországon persze...Mindegyik egy-egy mozgó vagy épp nem mozgó koporsó volt. Ettől függetlenül én csak a Zim-ben bízok.

B.GY. 2013.12.29. 23:56:46

A kollegám nemrég adott el egy ilyen 190-est 50 ezerért alkatrésznek.Alufelnivel,fakormánnyal,minden földi jóval.Ha lett volna papírja meg is vettem volna.

United Steaks 2013.12.30. 00:06:39

@Ecotrans:
Bocsánat, még korán volt!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.12.31. 16:03:47

@protézisesh: A 100-150 ezerért eladható romos állásponttal egy baj van. Aki a GTK kapcsán azonnal bepróbálkozik egy ilyen ajánlattal az még a roncsnak sem a piaci értékét javasolja első alkupozíciónak. Ha ez 100-150et érő verda lett volna, akkor ne elzavarják az első vevőjelöltet, hanem minimum megpróbálnak alkudni. Nem így történt.

Így az ár amivel számolsz sem vág össze a cikkben szereplő történettel.

Autópálya, sebesség, stb kérdésben: Az autópályára minden olyan jármű felmehet ami legalább 60-at tud menni, és akinek lehet, az autópálya ajánlott a településeken átmenő főúttal szemben. Szükség esetén előzhet is... Ha szerinted egy youngtimer, egy veterán, stb. tempójánál veszélyes a sebességkülönbség, akkor te mész túl gyorsan. Ugyanis neki van joga annyival menni. Neked nincs jogod annyival gyorsabbnak lenni, hogy az veszélyes legyen. És ettől még csinálhat pályanapos verdát.

Főleg azért, mert a cikkből is kiderül van mellette pl. egy BMW is, azaz van keret a többféle autó fenntartására. Ellenben, ha nem gányolni akar, hanem minimum szinten tartani, akkor ezt a verdát drága lenne helyrepofozni.

Az, hogy hova húzódtak le sem azonos az ütközés leírt helyszínével (tovább gurultak?), innen egy kis streetview és máris látod, hogy a kitalált menekülő útvonalad sem stimmel.

A családok helyigényét pedig nem az apuka határozza meg, hanem az anyuka... Ugyanis többnyire ő akar mindig minden "fontosat" vinni. És ugye a bal kezeddel szemben a nőknek vannak elvárásai amiket érvényesítenek.

BUBISBUBLEK 2014.01.01. 19:38:17

pro es kontra fene tudja lehet a kovetkezo nagyobb szivas lesz .

Zsomboc 2014.10.30. 13:53:37

Sziasztok én ezt 2008 ban úgy oldottam meg hogy mikor kész lett a W124-esem (full lakat, full fény, stb.) akkor felhívtam a biztosítót hogy ha valaki közel jön hozzá azt leütöm.
mondta a biztosítós hogy létezik olyan hogy előzetes szemle vagy valami hasonló.... 3.000.-Ft -ba került és felértékelték az autómat úgy hogy az avulást nem számolják, kvázi olyan mintha újra lett volna gyártva! így megnyugodtam.
Majd kb egy évvel később gyönyörű napfényes délelőtt, csillagtolás meg stb. beugrok anyósékhoz kaját vételezni, és látom a hetedik emeleti ablakból hogy a kukásautó most húzza meg a je sárvédőívemet.
Erre futás, és utolértem, kék sárga stb. jön a kárfelvevő kezdi fikázni hogy régi meg minden úgy sem fizet, megmondtam neki hogy kapjon a buksihoz mielőtt őt is bezárom a garázsba, anno volt ilyenem és amennyiben gombokat vágnának hozzám, úgy tuti hosszú pereskedésre kerülne sor.
Az emberke betelefonált a központba mert ő nem tudott róla hogy volt ilyen kárfelvételem, majd elnézést kérve elmondta hogy nagyon ritka az ilyen ő is csak most évekkel ezelőtt hallott róla, és milyen szép meg ......
Szóval felmérte a valóság szerint, és jött az utalás, csak a je sárvédőt kellett újrafúni és 65.000.-Ft utaltak, avulás és minden egyéb csökkentő tényező levonása nélkül.
Üdv
süti beállítások módosítása