A motorcserés Mercedes utóélete

  2012. június 27. - Bende Tibor Címkék: mercedes totalcar flotta 190 tcflotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Régen nem írtam a 190-esről, pedig lett volna mit, de gondoltam, összegyűjtök egy nagyobb adagot, és egyszerre naplózom. Amikor a múltkor elment a fék az átszakadt membránú vákuumdob miatt, még kora ősz volt.

Aztán egyszer hívott Rita, hogy belülről párás a szélvédő, amikor bekapcsolja a fűtést. Ez még szintén ősszel volt, de már kicsit később, amikor elkezdett fűteni az autóban. Sokáig csak a faluban használta, a motorcsere óta szinte be se melegedett egyszer sem. Addig.

Ez volt a kiindulási állapot

Elvittem Sabchoz, megállapította, hogy ez bizony vagy a fűtőradiátor lesz, vagy a rámenő csövek valamelyikének utastéri szakasza. A 190-es műszerfalát szétbontani nem könnyű, de valami hasonlót Csikós is írt, még az Eráról. Úgy kezdődik, hogy hátsó ülés ki... Na jó, nem, csak majdnem, de nem könnyű, majd' egy nap. Kivártuk a megfelelő időpontot, odavittem, tízezer forint volt maga a radiátor, ha jól emlékszem, nem volt túl megterhelő kiadás.

Péter kicserélte egy nap alatt, este hívott: mehetek érte. Öröm és boldogság. Rita a hazafelé úton hívott, hogy az autóban pára van és büdös. Nofene. Megálltunk, bemásztam a műszerfal alá, lehetett hallani a csöpögést. Közben eltűnt a hűtővíz jó része. Igen, az egész a hátsó lábtérben landolt. Hívtam Petit. Nem csapkodta a térdét az örömtől, hozzam vissza.

Nem volt alkalmas az időpont, pár napig (hétig?) így jártunk vele, folyamatosan pótolva az elfolyt vizet. Aztán sikerült visszavinni, ismét szétszedték, és egy tömítést kellett megigazítani, amellett folyt.

Ez volt a vételi állapot, de én nem szeretem se a fehér indexet, se a kristálylámpát, semmi ilyesmit

De igazi kálvária nem ez volt, hanem amikor elhatároztam, hogy megcsináltatom a BMW-t, és elkezdtem naponta használni az autót. Ugye, ez egy otthoni kertbeszaladgálós, sose ment tíz kilométernél többet fél éve, mióta bekerült az új motor. De ahogy elkezdtem használni, kiderült, hogy tíz liter körül eszik, nagyon alacsony az alapjárata melegen, néha le is áll, megfullad, annyi a benzin, szaga is van. Néha ok nélkül hullámzik az alapjárata, de nem 800 és 1000 között, hanem mondjuk 800 és 3500 között. Néha. Néha fix 1500. Néha meg 400. De hidegen, melegen is indul, ha éppen van alapjárat, az stabil.

Itt kezdtem el beleásni magam a KE-Jetronic rendszerbe. Egy újabb tudásmorzsa, amit soha, sehol nem fogok tudni használni. Fórumokat olvasgattam, működési leírásokat nézegettem. Egész komoly szakirodalma van, a fellépő hibák szerteágazóak: nincs egyenletes alapjárat, vagy alacsony vagy magas, nem indul hidegen, nem indul melegen, leáll, nem áll le, túl sokat eszik, rángatva gyorsít, füstöl, büdös, rázkódik a motor, indokolatlanul felpörög és úgy marad, indokolatlanul felpörög majd lefullad, gázra fullad, ilyesmik. Ezek többnyire egy tőről fakadnak, a misztikus KE-Jetronicból.

Ez a fekete doboz a három csatlakozóval. Ez az a doboz, ami az összes furcsaságért felelős a KE-Jetronic rendszerekben - a légtömegmérő

A KE-Jetronic (1985-1993) az első generációs, elektonikusan vezérelt mechanikus befecskendező. És ezzel nagyjából körül is írtuk minden hibalehetőségét. A rendszer lelke az ECU, közismert nevén motorvezérlő elektronika, ami felülbírálja a korábbi sima K-Jetronic mechanikus elemeinek működését. A K és a KE Jetronicnál is a gázpedál fojtószelepet mozgat, a torlótárcsát a levegő torlónyomása mozgatja mindkét esetben.

Vannak jeladók és vannak beavatkozók (aktuátorok). A K-jet tisztán mechanikus volt, semmi elektromos jeladó nem volt benne és elektromos aktuátor sem. A KE már rendelkezik elektromos jeladókkal (hőfok, nyomás, lambda és torlótárcsa pozíció) amelyek alapján módosítani tudja a nyomásértéket, így a befecskendezett mennyiséget. A KE szükségességét a hármas hatású katalizátor, pontosabban hozzá szervesen kapcsolódó lambda-szabályozás hívta életre.

Az ECU kismillió jelből dolgozik, és ennek megfelelően ugyanennyi hibalehetőséget is tartalmaz. Alapvető információ a motorhőmérséklet, a gázpedál állása, a motorfordulat, a lambdajel (oxigén jelenléte a kipufogógázban) és a légtömegmérő jele. Szintén fontos a kábelkorbács épsége, a testelési pontok megléte, a hőgombák jele.

A leggyakrabban tönkremenő része a légtömegmérő, és ez javíthatatlan, bonthatatlan. A egész egységet egyben lehet cserélni, és szerencsére a Bosch Classic ismét forgalmazza, kétszázezer alatt hozzá lehet jutni a gyári felújított darabhoz, erre már csak az üzemanyagelosztó jön, a nyomásszabályzó meg egy nyomástároló. Ez így együtt fél misi. Szóval ha a KE-Jetronicos kocsival baj van, akkor baj van. Egyetlen értelmes megoldás egy bontott egység beszerzése, ez nem horror, és simán lehet, hogy évekig működik még. De az is lehet, hogy nem. Szinte minden dokumentáció megvan az interneten, mivel sok gyártó használta, érdemes a márkafórumokban keresgélni.

Na, kezdjünk neki, mert végezni is kell valamikor

Egy újabb kör kezdődött ezzel, először is hibafeltártunk Novoth Tibivel, egy kellemes szombat délelőtt. A kép vegyes volt. Azt tudtuk, hogy az előző gazdi csomó mindent cserélt: lambdaszonda, injektorok, computer. És ezeket a másik motorba is áttettük. De nem volt jó. Mértünk. Tibi Csodagépével minden elektromos csatlakozóról levettük a jelet, és különféle üzemi körülményeket szimulálva arra jutottunk, hogy ez bizony szar.

A computerhez nem jut el például a motorhőmérséklet-jel, ezért azt feltételezi, hogy a motor 50 fokos. Mindig. Ez magyarázat a túlfogyasztásra és a bizonytalan járásra. Aztán gond még, hogy a fojtószelep-kapcsoló vagy kiad magából zárva vagyok jelet, vagy nem. Ami magyarázat lehet a hektikus alapjáratra. A lambda jel sem ér oda: nincs lambdaszabályzás. Annyit tudtunk tenni, hogy a vezérlőfeszültség alapján meleg motorhoz gázelemző segítségével belőttük a megfelelő üzemanyag-mennyiséget, és járjak vele így, amíg nem jutunk többre.

Az új fojtószelep egyenesen a bontóból érkezett. Kipróbáltuk, működik, ő okozhatta az alapjárati ingadozást - többek között

Beszereztem a szükséges dolgokat. Egy bontott KE-Jetronic egység, nyomásszabályzóval és nyomástárolóval, üzemanyagelosztóval. A hozzávaló computer. Egy csipetnyi hőgomba, egy marék fojtószelep. Innentől csak az ima marad, hogy megoldódjon a gond. Az egész nem volt negyvenezer.

Eljött a nagy nap. Novoth Tibihez Karotta segítségével (ezúton is köszi) még korábban eljuttattam a bontott injektort, kipucolta, készen várta a beépítést. Reggel nyolckor gyűltünk a műhelyben. A régi egységet hamar lebontottuk, tényleg nem bonyolult: légszűrőház le, vákuumcsöveket kihúzni, a bejövő és kimenő benzincsöveket lekötni, elektromos csatlakozókat lehúzni, gázrudazatot lekötni, alul egy bilincs a fojtószelepnél, pár csavar, és a komplett egység a kezünkben van. Ez így együtt húsz perc. Otthon ne csinálja, spriccel a benzin, az egész büdös, meleg és drága, gázelemző és tíz év tapasztalat nélkül esélye sincs beállítani.

A gumiágyat leszedve láthatóvá válik az injektor lelke, az a sárga doboz a belső oldalon, a hosszú kar mögött. Az a légtömegmérő házának belső fele, szerelhetetlen és cserélhetetlen

Aztán elővettük a bontottat, de láttuk, hogy az alsó gumiágy (ahonnan alattomos fals levegő kerülhet a rendszerbe), amiben ez a szép alumínium tárgy csücsül, az enyémen jobb, azt áttettük. Kicsit kellett állítgatni a torlótárcsán, hogy sehol se akadjon fel, és elkezdtük visszaszerelni. Ez is hamar ment, a gázrudazat viccelt meg bennünket egy kicsit. Betettük a bontott, de jól működő fojtószelep-kapcsolót is.

Fordított szülés, a gyermek visszakerül az anyai méhbe

És csoda, miután pár indítózásra felépült a rendszernyomás, az autó egyből indult, stabil alapjárattal. Meglett a lambdajel is. A gázelemző szerint az értékek megfelelők, persze kis állítgatást követően. Már csak a fogyasztást kell kiszámolnom, amivel bajban vagyok, mert nincs napi számlálóm, ezért ilyeneket kell tankoláskor megjegyeznem, hogy 371 855.

Ja, és bónusz trackként visszasárgítottam az indexeket, mert a fehér, amivel vettem, nem tetszett.

A műtét előtt, de már sárga indexekkel. Így jobban tetszik, így gyári

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr244610170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karlmann 2012.06.27. 20:22:16

@kkn:

Ó, ez ismerős, a '80-as évekbeli amcsi autókon is vannak ilyen csodálatos rendszerek. AC Delco karbival, amin fél tucat elektromos szenzor van, elektromos ac pumpával, mellé természetesen lambda szabályzás számítógéppel és az egész megkoronázásaként egy őrületesen bonyolult vákuumos rendszer külön vákuumszivattyúval, hozzá Gordiuszi csövezéssel.

Azt nem értem csak, hogy ezek helyett az agyonbonyolított rendszerek helyett miért nem volt jó egy rendes elektronikus központi injektoros rendszer?

David Bowman 2012.06.27. 20:32:22

Az én E260asomnak ugyanez a baja. A katalizét rég kidobtam belőle. Nem lehetne ezt valahogy K jetroniccá visszabuzerálni? Sok buzi drótot letépkedni, és mindenhová 1 jó középértéket állítani?

David Bowman 2012.06.27. 20:41:17

Ja, a lényeget elfeledtem. Elvittem a falusi szerelőhöz. Ő lehúzta az alapjárat tekergető (teljesen felesleges) motor drótjait, így a problémák 85%a azonnal megoldódott. Nem járkál az alapjárat fel-le, és nem rángat gyorsításkor. (Vagy helyett.)

Ádi F. 2012.06.27. 20:56:58

@Bende Tibor: Végre v.ki, aki szereti a SÁRGA indexeket és előnyben részesíti a randa utángyártott, a sárvédőktől elálló fehérekkel szemben. Húúúú, már látszik, hogy jó leszz, már nincs megsértődve az autó. :-)

Bende Tibor 2012.06.27. 20:59:26

@kickers: A régi motorban nem volt kompresszió, és volt a szelepfedélben úgy 2 kiló olajsár. Az újjal együtt jött az injektor, de valszeg amiatt ment bontásra, mert nem bírtak vele. Látszott, hogy bizonyos részit már piszkálták.

Ádi F. 2012.06.27. 21:01:23

@Ádán: Ja, sokszorta hoszabb lenne, de remélem most beindult a tc gépezete és írják a cikkekek önnön pici dolgaikról.

Mérges 1234 2012.06.27. 21:02:47

@David Bowman:

Szerintem az ilyen rendszerek helyett sokkal jobb megoldás, venni egy komplett elektronikus befecskendező rndszert egy másik hasonló köbcentis befecskendezős autóról, pl.Opel asta, mert az olcsó.

Egy pár nap alatt be lehet szeerlni és többé soha nem lesz probléma.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.27. 21:07:35

@David Bowman: Ahelyett, hogy megpucolta volna a motort? :)

David Bowman 2012.06.27. 21:12:57

Ja. Előtte megeskettem, hogy van hozzá szerszáma, műszere, szakértelme, ideje, minden. Aztán a zsebemben hagyta az erre szánt 80 000 Ft-ot. Faszom sem érti az ilyet.

David Bowman 2012.06.27. 21:14:33

A legboldogabb 1 jó nagy karburátorral lennék.

Rocko- 2012.06.27. 21:32:25

@foolproof: nem balfasz, mert aki jángtájmeres az megveszi 400-ért is, akkor miért adnák 200-ért?

@David Bowman: "Elvittem a falusi szerelőhöz. Ő lehúzta az alapjárat tekergető (teljesen felesleges) motor drótjait, így a problémák 85%a azonnal megoldódott."
ahahahahaa, aztán majd pár év múlva eladod a kocsit, mert szarrá ment egy ilyen _mester_ józsi keze által.

OM617.912 2012.06.27. 21:38:10

mi a helyzet az újabb motor beépítésével? mondjuk egy 200 Kompresszor? Mezőkövesden van vmi faszi aki mindent el tud intézni papírral együtt! - állítólag!

1kutya 2012.06.27. 21:58:18

@Bende Tibor: adok érte egy 100-as honda robogót. de tényleg...:-DDD

David Bowman 2012.06.27. 21:59:13

@Rocko-: Nem adom el, vagy ha igen, vas árban. Nem verek át senkit, órát sem tekergetek.

mono-, duo-, und polizei 2012.06.27. 22:03:02

@Ádi F.: nem vagytok egyedül Bende Tibivel, én is a sárga indexet tartom AZ INDEX-nek, nem a hypoba ejtett übergagyikat. Azok olyanok, mint a direkt fehérre színezett ál-kontaktlencsék, csak hogy a hülye gótikus(?) némbereknek minél riasztóbb, irisz nélküli szemet csináljanak...pfff. Ha valaki megírja, hogy lehet, mutatok képet róla, besza-behu, álmomban ne jöjjön elő.

Dagiszabi 2012.06.27. 22:06:40

És még mondjátok azt, hogy a KE Jetronic egy szar! Gyakorlatilag semmilyen jelet nem kapott az a szerencsétlen elektronika, mégis működőképes maradt az autó. Jelezte, hogy nem érzi jól magát, de ment.
Most meg egy kis, majdhogynem filléres törődés után fasza lesz.

Piros pont a sárga indexért!

pimpike_ 2012.06.27. 22:11:32

Nekem is a halálom a fehér index búra... főként a mai dizájn szarok amit alig lehet észre venni.
Kiváltképp amiknél elöl a "csipájuk" villog - ak@¶vaänyját 10-ből 5-nél fel sem tűnik, hogy indexel a szerencsétlen tulaj.

Mellesleg erre a kocsira még kb. ugyanennyit kellene költeni mint eddig, aztán vagy 10 évig még jó szolga lesz.

Ádi F. 2012.06.27. 22:21:08

@mono-, duo-, und polizei: Ráadásula az utángyártott fehér izé eláll a lámpától. sárvédőről. A színes kontaklencse, tényleg riasztó...

ChPh 2012.06.27. 22:42:18

Ő

csak egy laikus kérdése, akkor a KE-Jetronik csereszabatos a K-Jetronikkal?

vagyhogyisvanez?

Avant1 2012.06.27. 22:47:54

Bowman:
mivel leszedte a mekkmester a kábeleket a KE-jetről, az vészüzemmódban, középértekkel kezdett futni. Te meg jónak láttad, pusztán azért , mert 2,6 literes motornál a kétharmad lóerő is még elfogadhatónak tűnik. Közben még zabál is. Alul gyenge, középen úgy-ahogy jó, felül megintcsak gyenge...

Míg beállítva (ahogy a cikkben) baromi jól menne, takarékosan.

Az a youngtimer társadalom nyomora sajnos, hogy a KE-jethez alig ért ma valaki, van vagy 3-4 hiteles ember az országban. Azért is röhej, mert gázelemző sok helyen van, oszcilloszkóp is, az irodalom már hozzáférhető, nekem is megvan. A fizetőképes réteg pedig szerintem meglenne, mert igenis sokkal olcsóbb rendbetenni még bontott alkatrészekből is (amelyekből sosem találtam működésképtelent 8 év alatt) mint MPI-vé alakítani. Utóbbi VEMS-el vagy hasonlóval 3k körül is lehet, és akár váltóleszedést, meg kreativitást is igényel, hozzávaló szerelővel ( lásd: felsőholtpontjeladó sor5-nél) A 4-hengereseknél könnyű vmi újabb típusét adaptálni, de 5-6-8 hengeresnél már költséges és nehézkes.

Avant1 2012.06.27. 22:50:02

@ChPh: nem csereszabatos. A k-jet az ős, a ke- pedig sokkal takarékosabb és hatékonyabb (akár erősebb is). ke-t vissza lehet butítani k-jetté, de hülyeség. K-nál többnyire nincs például tolóüzemi lekapcsolás (sem). De egyszerűbb, öregen könnyebb fenntartani.

gabo9201 2012.06.27. 22:54:00

@ColT:

A Ford (már említett) hasonló rendszeréhez is egy gyakran elromló TPS 25.000Ft-tól kezdődik. Felháborító, hogy van képük egy egyszerű 300Ft-os potméterért ennyit elkérni.
Mondjuk ebay-en ki lehet fogni 10.000 körül is.

www.youtube.com/watch?v=vb4whfKCrsg

Avant1 2012.06.27. 23:21:35

BTW
Néhány komolyabb k-jet és ke-jetronicos autó a 1980-85 között

Porsche 911
Mercedes 126 (280, 500)
Audi 100, 200 TQ
Citroen CX
Volvo 760

Ádán 2012.06.27. 23:22:12

@mono-, duo-, und polizei: @Dagiszabi:
A sárga és fehér ízlés dolga. Nekem az eredeti tetszik. Pl. a W124 ha facelift előtti, akkor sárga burával tetszik és 15 lyukú alufelnivel. Ha facelift utáni, akkor az eredeti átlátszó burával és 8 lyukú felnivel.

sabbath 2012.06.28. 03:55:30

Szívtam ilyen 190essel 5 évig, gyakorlatilag a 2 rendszám közötti résszel volt vmi baj mindig, bár hozzá kell tenni, az átlag 100k km/év megvolt.

diablos 2012.06.28. 05:19:48

Mi a fene, szóval nem csak az olasz gyárak "rendeltek" szart a Bosch-tól hanem szopatják a sajátjaikat is??
Tudom egy kissé demagóg vagyok /most jól esik/, de annyi, de annyi oktondi leírta már itt, hogy a nagy "B" azt szállít amit a kedves vevő rendel!-Vagy amit tud!
Én az utóbbiban hiszek és gyorsan lekopogom, hogy az olasz paripámban eddig minden tökéletesen működik!

Azért kitartást a lelkiismeretes mesternek, mert úgy látszik a németek ellátják még sok-sok évig melóval!

DrSzoke 2012.06.28. 05:30:57

@Avant1: 90-es evj KU-s szazasomban volt tolouzemi lekapcsolas.A k-jet vege fele eleg sok kavarodas volt.Reszemrol sokkal jobban szeretem a sima k-jetet,egyszerubben diagnosztizalhato,kevesbe nyugos.Raadasul nem falankabb a ke-nel.

Tommi 2012.06.28. 06:18:37

@Bende Tibor: Én arról maradtam le, mikor adtad el a Camry-t.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.28. 06:33:01

@gabo9201: Tudom, beszoptam én is... Bontott ment bele, de nem az volt a baja.
MAP szenzor volt, de mire valamelyik villamosnak volt annyi esze, hogy megmérje... Nekem meg nincs szkópom, multiméterrel nem mérhető az a jel...

Cooper911 2012.06.28. 06:43:13

A "Méregdrágán adnák a városi BMW-t" cikkben a BWM-et javitsátok ki! Nincs korrektor a TC-nél?

Bende Tibor 2012.06.28. 06:49:18

@Tommi: amikor ezt a mecit vettem, tavaly tavasszal

novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.28. 08:12:19

@diablos: Egyetlen "beszállító" sem adott annyit az autóiparnak, mint a Bosch. Minden nagy cég csak utána kullog. Akár a benzines, vagy a Diesel rendszereket tekintve. 20-30 éves autókról beszélünk, amik ha beszélni tudnának...

Hozzászó-low · http://tokadinnyefoldon.tumblr.com/ 2012.06.28. 08:26:01

Mi az, hogy ilyen szamokat kell megjegyezni? Nincs kamera a mobiltelefonban, hogy a kutfejjel egyutt lefenykepezd tankolas utan, mennyit es mikor tankoltal...? :-)

esef 2012.06.28. 08:26:16

@novothauto:
sajnos ugyanakkor igaz, hogy egyes bosch termékek minősége...fogalmazzunk úgy, hogy lehetne jobb is.
a sokat szidott francia autókban is legtöbbször a fent említett gyártó termékei szoktak megmakkanni, az olaszokban szintén :)

David Bowman 2012.06.28. 08:37:09

@Avant1: Nagyon köszi.
Épp ezért vettem. 120 lóerő is elég. Kedden viszem 1 hozzáértőbb szervízbe. 11 litert eszik. Az sok?
Különben hozzád lehet vinni? Úgy tűnik, szaki vagy.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.28. 08:42:46

@esef: vagy a stecker, amit a harmadik jeladó cseréjénél javítanak meg.

domeq 2012.06.28. 08:43:30

Én megtartottam volna a Toyotát. De a Merci is tetszik :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.28. 08:45:05

Érdekes hogy leestek az autó árak ,annyibó amennyibe ez van már kapni E39 523i t.
Azzal nincs semmi baj.
Egy régi A omegával nincs ennyi baj,igaz ha az elromlik veszel hozzá egy másikat 40 ért:-)

Rocko- 2012.06.28. 09:06:55

@Dagiszabi: pontosan.

@ChPh: nem.

@Avant1: jól beszélsz. ;)
barbárkodás megy, szakértelem nem.

@DrSzoke: csak hát kezdett bejönni az euro norma meg a szigorodás, aztán kellett az elektronyika.
amúgy az aszép hogy a nem tudom mikori (84-85?), jól bállított KX elvileg teljesíti az az Euro-2 értékeit.

sarocker 2012.06.28. 09:07:20

@esef: Tehát marad a Japán? :)

Rocko- 2012.06.28. 09:08:39

@novothauto: így van.

@esef: mert azt rendelték a franciák.
no meg talán nem a bosch gyáron kéne leverni hogy 20-30 év alatt elkopnak az alkatrészei.

esef 2012.06.28. 09:09:06

@sarocker:
kell a fenének japán...

esef 2012.06.28. 09:10:29

@Rocko-:
@novothauto:
jól van na, essetek nekem :)

xfile 2012.06.28. 10:09:58

Méghogy csak a nagynyomású dieselekkel van gond,ez az,ami nem igaz lásd a ke-jetronic-ot,és társait...
A javítás költségei általában(új alkatrészekkel)ugyanazok mint a dieseleknél,persze vannak kivételek...
Ha viszont összeáll,akkor frankó lesz egy darabig.Ez az,ami a renault 1,5dci-ről(az van)nem mondható el,akárki akármit mond,saját tapasztalat közel 200000km 7 év alatt, a véleményem szerint egy nagy fos(nem kannás),hiszen az összes nagynyomásúnak laboratóriumi minőségi üzemanyag kellene, de legalábbis nem Mo.-i(TEHERAUTÓKAT,FŐLEG KAMION MOTOROKAT KIVÉVE).Egy delphi-s előadáson hangzott el, hogy pl.:a szivattyú és a befecskendezők átlagos élettartama 150000km.?!Nekem 100000km volt, utána CSERE.

Rocko- 2012.06.28. 10:25:01

@esef: rendben, nem esef neked. :)

sarocker 2012.06.28. 10:30:53

@Rocko-: Nem a kopás a baj, hanem, hogy maga a konstrukció javíthatatlan. Nyilván, ha 20 évig elment vele az autó, akkor nem annyira szar, az inkább, hogy utána a csere ára nagyságrendileg közel áll az autó értékéhez. Mondhatnánk azt is hogy ez az autó áll a KE-Jetronikból meg a maradék alkatrészből. Ami azért viccesen hangzik.

Rocko- 2012.06.28. 10:34:45

@sarocker: és elég sok autónál van ez így.

DeezL 2012.06.28. 10:52:29

@sabbath:
Hát igen rengeteg kilóméter volt bennük!
Volt egy E46 320d-m eladó sorba került,aztán egy gyerek hívott hogy beszámolnám-e a 190est..természetesen abban is 550ezer km volt,és voltak vele bajok,többek között a hűtője... beszámoltam 200ba a BMW-be...ráköltöttem 200-at..aztán jó lett majd 1 év után eladtam,úgy hogy volt rajta haszon:)

DeezL 2012.06.28. 11:02:16

@xfile: így van,jól leírtad!Mindegy hogy diesel vagy benzines,ami drága hozzá az drága..de valóban nem minden esetben él a diesel autó javítása és alktrész árainak többlete... Nagynyomású dieselek közül a JTD a király,bár a BMW-é sem rossz! A DCI,HDI cuccok valóban kukásak!A DCI akkor jó elvileg,ha kap egy kis adalékot tankolás után,de az az adalék meg 10ezer FT/teli tank!De am DCiből meg HDIből is inkább a kis köbcentisek szarabbak!
De ezek a régi merci dieselek ha egyszer megvannak csinálva rendesen örökéletűek!meg a VW TDI motorjai nagyon jók!De nekem a sokat szidott 1.9 PD TDI-vel sem volt gondom

dani 2012.06.28. 11:18:40

@novothauto: PDTDI motorral lehet téged boldogítani? :)

DeezL 2012.06.28. 11:27:08

@esef:
egyébként tényleg röhejes,hogy ahány újabb VW_m Seatom audim volt,mind Magnetti Marellis:D

Inner Circle 2012.06.28. 11:31:10

"Már csak a fogyasztást kell kiszámolnom, amivel bajban vagyok, mert nincs napi számlálóm, ezért ilyeneket kell tankoláskor megjegyeznem, hogy 371 855."

Megadhatom egy szaki címét, valahol Érden van műhelye, ha rám hivatkozol, akkor jutányos áron tud neked adni ún. tollat és papírt (nem utángyárottat, hanem gyárit!), ezzel ez a problémád megoldódik :D

esef 2012.06.28. 11:50:02

@DeezL:
??? dci-be tankolásonként kell némi szintetikus 2T olaj, azért az messze nem többtízezres költség...
az én francia autómban van bosch és magneti marelli is, no meg persze egy csomó valeo :)

kockablogger 2012.06.28. 12:02:20

Együttérzek. Nekem egy w124 230E-m volt (hogy szerettem...), amikor hozzám került, Biatorbágy-Nagykanizsa-Biatorbágy, 2 és fél tank kerozin. Kormolt, fulladt, nem ment, félmelegen nem indult... Gumiágy csere, befecsiszelepek csere (plusz tömítések körülötte, úgy ki volt keményedve a gumi, hogy porladt kiszedéskor), nyomástartó szelep csere, komplett injektor csere, aztán visszacsere (hosszú sztori...), AC Relé csere. Aztán jó lett :) és szerettem. Nagyon.

mcBilux 2012.06.28. 12:02:23

@xfile:
Gázolajszűrő milyen időközönként volt cserélve?

mcBilux 2012.06.28. 12:04:43

@esef:
Biztos, hogy szintetikus kell bele?
Szerintem maradjunk az ásványinál a lényeg, hogy ne legyen nagy a korom értéke!

esef 2012.06.28. 12:10:01

@mcBilux:
a többiek arra esküdnek. nekem benzines van, a dízelmotor traktorba való, úgyhogy gyakorlati tapasztalatuk nekik van :)

mcBilux 2012.06.28. 12:13:25

@esef:
Én is benzines párti vagyok, de megszerettem a traktor motort illetve a nyomatékkal autózást is 1.9JTDm 150ló :)

esef 2012.06.28. 12:23:54

@mcBilux:
mi vagyunk az autós társadalom nagy része által lenézett legalja: az olasz és a francia autós...
pedig én 3 év alatt költöttem az autóra 300e pénzt úgy, hogy abban benne volt 2 garnitúra gumi, vezérlés, segédszíj, első-hátsó fékek, váltóolaj, motorolaj, szűrők, gyújtótrafó, bontott apróságok (többségében kezemben maradt műanyagok), izzók. gyakorlatilag a kopó-fogyó cuccok, amelyeket minden autón cserélni kell. na ennyit a francia autók megbízhatatlanságáról... a tavalyi PT-általi használtteszt óta csak olajat cseréltünk, illetve csomagtérajtót/löhárítót, az meg kijött a biztosítós pénzből (de nem sorolom a karbantartási költségekhez)
az olasz autó biztosan szép, biztosan jó, de egyelőre nem az én világom. na jó, a ferrari talán igen, az meg anyagilag nem jöhet szóba :)

DeezL 2012.06.28. 12:34:19

@esef: a fullos Liqui Moly adalék annyi!A számítógépére írtam hogy Marelli! Nekem is van valeo cuccom...KUplung pl.

de nyilván van olcsóbb is,de az bevált cucc!Csak a CR dieselekbe nyomom,adagolósba minek....
AZ Ivecom a legszutykosabb szarabb gázolajjal is elmegy:)

DeezL 2012.06.28. 12:37:03

@mcBilux:
igaza van a srácnak amúgy!
amúgy 1.9 JTD 16v-d van?

DeezL 2012.06.28. 12:41:58

@esef: francia autót én sem szeretem....tényleg nem jók!a sok egyedi marhaság stb... ahány francia autó volt ismerősöknek családban mindegyik kukás volt... és újak régiek egyaránt! egyébként most is van francia autóm...van egy Citroen ZX-em 1.9 TD,ez a motor még egész jó,de itt is a hátsó híd fossa majd el magát....

esef 2012.06.28. 12:58:48

@DeezL:
maradjunk annyiban, hogy arányaiban sokkal több fostalicska német/japán autóban ültem mint olaszban/franciában... :D

DeezL 2012.06.28. 13:09:41

@esef:
ha a német fronton a német Fordra és az Opelre célzol akkor nem csodálkozom,mert az OPel nem autó...kényelme kb olyan mintha kiülnék a padkára...a 8v benzines motorjaik nem olyan vészesek,de a 16v-sek megeszik a vezérműtengelyt,nyilván itt is van kivétel.... de a német autó ott kezdődik hogy VW konszern,nyílván nekik is az 1.2HTP meg a 3 hengeres PD TDi motorok szarok,de a régi TD,szívódiesel, TDI (adagolós) motorok örökéletűek,nekem több alany is bizonyított(audi 80,Golf III,Leon,Ibiza,A6 2.5Sor5 TDi,T4 TDI,INca,)!Nagyon sok autóm volt,most is van több autóm.. Olasz autóm is van 4 db is,az olasz autókkal semmi bajom nincs!EGyrészt addig tartok meg egy autót amig van rajta pénz,mert bukni nem szeretek rajta,msárészt hoztam be régebben kinntről autókat,valamint a tevékenységem miatt is tartok több autót!Lomizok,vásározok stb..Munkára van egy 1998as Daily 2.8TD,egy 2002es Ducato 14es 2.8TD,egy 2004es Inca 1.9 TDi..asszonynak 2005ös 147es alfa 1.9JTD16v,Fiamnak hoztam egy 2004es 156 1.9JTD16v alfát,és a fiam volt autóját koptatom a városban ez az 1.9 TD Citroen ZX!És így van japán autóból is akar bőven ami szar,engem nem dönt le a lábamról se egy Corolla,se egy Civic!

közösperonos átszállás 2012.06.28. 13:10:57

@DeezL: Az az 1,9TD motor "egész jó"? Az a motor (és szívó változata) konkrétan "kurva jó"...

Tommi 2012.06.28. 13:17:32

@Bende Tibor: Áhhá. Köszönöm az információt. :-)

DeezL 2012.06.28. 13:19:59

@közösperonos átszállás: ez a "kurva jó" ez mi akart lenni? ez alatt azt érted hogy tényleg jó,vagy hogy egy rakás szemét?

azért kérdeztem vissza a Citroenre,mert írtam a VW konszern motorjait is..és a legelsp seat toledomban pl az 1.9 TD motor muzsikált

közösperonos átszállás 2012.06.28. 13:33:10

@DeezL: Tényleg jó, az egy jól eltalált konstrukció, tartós (a bódé sokkal hamarabb esik szét, mint a motor, pedig rakták egypár típusba), keveset fogyaszt, nem is gyenge (nyilván a kortársaihoz viszonyítva). A "francia dízelek jók" az kábé erre az egy motorra alapozva terjedt el (hát nem is a 2,5TD-re).

DeezL 2012.06.28. 13:43:52

@közösperonos átszállás: Ja értem már igy tisztán,hogy mit akartál mondani ezzel!FIgy én 2010 októberében hoztam Ausztriából röhögni fogsz 40ezer Ft értékű Euroért...97es...az 1.8as Benzines Vulcane fullos változatnak a lökösei vannak rajta,meg a szárnya...4x el.ablak,el.tetőablak,bőr ülés stb....
Az autót télen sosem használták,ezért mázlimra nem rohadt el,valamint,13 év alatt 161ezer km-t raktak bele,idősebbeké volt ez az autó..de úgy kaptam meg hogy új lengőkarok stb-vel...Le lett papiroztatva,1-2 dolgot meg csináltunk rajta...azóta van benne 210ezer km és még jó... gyárilag 92ló 196nm ...csak a miénken kicsit lett állítgatva az adagoló,meg a 2.1 Td Turboja van fennt,így kb 110lovas meg 215nm lehet... 4,5-6liter közt fogyaszt....
a 2.1 Td-k voltak szarok inkább a 2.5 Td-kre nem sok rosszat hallottam ,de nincs tapasztalatom anynira ebben a témában!

DeezL 2012.06.28. 13:47:05

@DeezL: fiamnak hoztam,azzal a címszóval,hogy neki jólesz,aztán végül nem tudtam még eladni,szal valszeg egy darabon nálam lesz még!

DeezL 2012.06.28. 13:58:38

@közösperonos átszállás: OKs előző hozzászolásomban már jeleztem hogy megértettelek:D
hát ja ezek a motorok jók

közösperonos átszállás 2012.06.28. 14:14:20

@DeezL: Citroen XM-nél pl. a 2,5TD-k vagy motorhibásak, vagy záros határidőn belül azok lesznek (kis túlzással).

DeezL 2012.06.28. 14:28:40

@közösperonos átszállás:
éértem!pedig 1x úgy volt,hogy lesz egy XM-em..helyette Croma lett végül

kkn 2012.06.28. 18:45:04

@karlmann: Egyszerűbb, de gondolom, hogy önként nem akarták a karbigyártók átadni a placcot a konkurenciának.

xfile 2012.06.29. 10:44:54

@mcBilux: Eleinte 2 alkalommal(30000km-enként)gyári delphi,utána 20000km-enként minden olajcserénél.Olajat a mai napig elf-et használok, nem is fogyaszt belőle(minimális),egy deka kartergáza sincs, és még mindig nagyon jó a fogyasztása és a menetteljesítményei.Hozzáteszem, hogy tavaly év végén még egy orbitális nagy szívás következett, a motorvezérlő cseréje.Kerregő hangot adott, nagy volt a nyomás a rail csőben(felment a "vérnyomása").
Bontottan munkadíjjal együtt is sok volt,és itt érdekességképpen megemlíteném,hogy a dci 65le-s kangoo-ból kiszedett vezérlő(papíron ugyanaz a motorkód,blokk)nem volt egy az egyben csereszabatos, tehát vmit át kellett alakítani.A két kiszedett darabot saját szememmel láttam,a szerelőt jól ismerem,ő is azt mondta,hogy tanultak az autómból.A szerelő profi,a gépek is, és állandóan vannak nagynyomású gépek az udvaron, típustól függetlenül, de ő is VW párti.Negatív sorrendben állítólag a renault 1,5dci után következik a ford,aztán a többi....(sorrendet már nem tudok)Ja és ha vki. ezek után még mindig azt állítja, hogy ez a csúcs, az nézze meg a mobile.de-n a hirdetéseket, hogy mennyi motorschaden-es autót hirdetnek,ami német gázolajjal közlekedett,és nincs tekergetve az órája...(természetesen elsősorban dci,hdi,jtd,tdci és társaik)

xfile 2012.06.29. 10:51:49

@DeezL: A jtd-nél könnyebb alkatrészt szerezni olaszból, és nem is olyan drágák,mint a delphi.Az olaszok már régen bosch-sal kezdték(1998)156-os, de akkor még más volt a minőség.Manapság már csak piacra gyártanak,többször törököknél,stb...nem túl minőségi cuccokat.Ez van,ez a piacgazdaság.Egy vmi.számít,hogy minnél több fogyjon,az már egy másik téma,hogy mi van akkor ha ez begyűrűzik(pl.:gazd.válság).

DeezL 2012.06.29. 10:57:47

@xfile:
renaultba tényleg jó az ELF,nyílván ezért is írják neki!
A dci,HDI, TDCI az tényleg problémás dolog... de egyébként a FORD meg a PSA nem dolgozik többet együtt diesel motorok terén..Ford Volvo Mazdába majd valami lesz,de lehet JTD lesz kitudja... OPel,Saab,SUzuki,Tata,FOrd ka is JTD-t használ(t)

DeezL 2012.06.29. 11:19:00

@xfile:
Tudom én azt,de 97 a pontos dátum,és valóban a 156!Tudom hogy könnyebb szerezni hozzá,járok ki olaszba...JTD-s tapasztalatim 3 autóra vonatkoznak idáig.. volt egy első szériás 1.9 JTD 8v 115le 147es ,most meg van egy facelift 16v JTD 147es 2005ös,meg egy 2004es 156 1.9Jtd 16v.... utóbbi kettő csak 4 hónapja van meg idáig nem volt probléma velük,nyílván asszonyéval nem is lesz ő nem megy olyan sokat!

David Bowman 2012.06.29. 13:00:29

Eltünt a szagértő pali. :( Namost mit kell tenni a Ke jetronic javításakor, ha nincs is katalizátor? Ad abszurdum, labdaszonda sincs.

Rocko- 2012.06.29. 13:57:22

@David Bowman: injektor.hu oda kell elvinni.

David Bowman 2012.06.29. 14:18:32

@Rocko-: Próbáltam, de nem szeretem őket. Ráadásul ki volt írva a falra, hogy Ke-jetronicot nem javítanak.

Rocko- 2012.06.29. 14:22:34

@David Bowman: erről a KE-ről nem tudtam, elnézést. (hol van? nem találom hogy nem vállalják.)
a javítás pedig nem szeretem/nem szeretem kérdése, ők elég profik a témában, az ember egy dolgot dönthet el: vagy helyből hozzájuk viszi, vagy sokadik sufni műhely után megy hozzájuk. ha működő rendszert akar, akkor hozzájuk megy.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.29. 16:55:05

@Rocko-: Ne viccelj már, az olyan lenne, mint ha Rocko Seefredi azt mondaná, hogy nem nyúl nőhöz. Biztos, hogy javítják a KE-t.

Rocko- 2012.06.29. 19:03:09

@novothauto: ő nem Rocko, hanem Rocco, és úgy lenne igaz, ha azt modnaná: bármilyen nőt megdug, csak a szőke ázsiaiakat nem. :)
szóval én is csodálkoztam, nem találtam ahol elutasítanák.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.29. 19:05:37

@Rocko-: Bocsi, egy haverom mesélte, kiírva még nem láttam a nevét :)

David Bowman 2012.06.29. 20:46:14

@Rocko-: Amikor ott voltam (úgy 5 éve) a falra volt kiírva. Rá is kérdeztem.
Az a fő bajom velük (is), hogy ők is csak helyreállítók. Annyi telik tőlük, hogy helyreállítják a gyári értékeket. Mindig soxázezres javításokat javasolnak, ahelyett, hogy az adott lehetőségekhez képest kihozzák a cuccból a legjobbat. Faszom se fogja szétszedetni a blokkot azért, mert a 8 hengerből kettőben rossz volt a kompresszió. Abban a 2 hengerben állítsák be az adott kompresszióhoz való legjobb értéket. Különben a motor minden baszogatás nélkül, pusztán a rendszeres használattól megjavult.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.30. 16:02:26

@David Bowman: "Abban a 2 hengerben állítsák be az adott kompresszióhoz való legjobb értéket."

Bocs, de ez butaság, és lehetetlen is ennél a rendszernél (is).

David Bowman 2012.06.30. 17:07:24

@novothauto: Vagy több szakértelem kellene hozzá. Amúgy nem Ke-jetronocos autót vittem oda, hanem 1 AUDI V8ast.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.06.30. 19:47:06

Sehol nem fognak pl tiz ora hibakeresest 5000 forintert szamlazni mikor egyszerubb fel ora alatt kicserelni barmit. Nincs mar oras es cipesz sem. Ilyen vilag. Mr Rocco ha tripla penzert tudja csempeszni a lompost a feketekbe akkor kiirhatja nyugodtan hogy csak olyat vallal. Ez uzlet, fo a profit.

Rocko- 2012.06.30. 20:27:17

@visszakettopadlogaz: oszt van amikor megcsinálják és kiszámlázzák a 10* 5000 HUF-*ot, mert mindenkinek megéri.

Istvan Vadkerti Toth 2016.12.29. 19:59:53

@közösperonos átszállás: persze ha a manus széthajtja s nem hozártő turkálja vannak olyan szerelők akik eladják magukat hogy értik a dolgukat de lehet csak találgatnak a lovéra és piszkálgatják s szarabb lesz minden rajta aztán megy az ujal mutogatás
süti beállítások módosítása