Dezső végre magyar lett

  2013. november 09. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes szerelés ponton tc flotta domsjö Dezső

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

csik_matrica_s.png


Ez a poszt nagyjából ennyi. Megvolt az eredetigazolás (nem összetévesztendő az eredetiségvizsgával), a veteránvizsga, a biztosítás, a műszaki vizsga – csak a két fehér plakett maradt hátra és a forgalmi. Most már azok is a mieink. Mind.

DSC09975
Kicsit újraélhettem a harnosändi jelenetet a klubon. A volán mögött Balogh Bence, akit a retrósított képhez kicsit megkopaszítottam Photoshoppal

OT-51-52. Jól mutat, isteni kimondani. Ó-té-ötvenegy-ötvenkettő. Eujj-téijj-ötvanaggy-ötvankatteű. Tét-venegy-tvenkettő. Hetvenkedő. Tétlenkedő. Kéjesen ízlelgetem e betű-számkombinációt; oly hosszú volt az út ahhoz, hogy kimondhassam, hogy szinte már nem is emlékszem, hogyan indult az egész.

Persze, valójában emlékszem, de az egy másik ember volt, ott a szopóléc legelső rovátkáinál. Sejtettem ám, hogy ilyen lesz, de elhinni nem akartam, pedig nem voltam zöldfülű a témában. Ám aki veteránozásba fog, az – leszámítva, ha nem hideg, gyilkos az agya vagy nem valami zseniális pénzügyi manőverező – mindig zöldfülű marad, és ha valahogy kibírja a kassza, a házasság, az idegrendszer, akkor ez így is van jól.

De egy veteránautót megszülni nagyjából olyan nehéz, mint egy igazi gyereket. Miután megvolt a hányinger, az óránkénti pisilési kényszer, a gyomorégés, a hisztéria, a fájó derék, a millió ultrahang, vizsgálat, idegen kezek gyanús érintése, elfolyt a világ összes pénze paraszolvenciára, a végén, mintegy jutalmul ott van az elevenen megnyúzással felérő, konkrét szülési aktus.

Ki-ki a saját szája íze szerint helyettesítse be a fenti elemek helyére az autó elkészülésének fázisait, de egy cöveket magam szeretnék leszúrni a dekódolás folyamatába. A jutalom, azaz az elevenen megnyúzás, pontosabban a szülés szerepét a veteránautó elkészülésében az okmányiroda veszi át.

A hely, amitől mindenki retteg, ahol úgy olvadnak el a mérhetetlenül drága szabad óráid, mint vaj a forró platnin, ahol egy vesszőhiba valamelyik papíron több hónapnyi vegzatúrát vetít elő. Az okmányiroda az elbaszott hatalom egyik legpocsékabb megnyilvánulása. Agyonbonyolított, működésképtelen, az Osztrák-Magyar Monarchia kezdeti brutál-bürokratizmusától kiindulva a további kormányok egytől-egyig jó adaggal tovább komplikáltak, csak hogy mutassák: a polgár arra van, hogy szívatva legyen, szobra annak, hogy a bamba polgárral bármit megtehet, akit ő maga választ meg, hogy érzékenyen, figyelmesen vigye a dolgait. A rendőri túlkapás és az okmányirodai labirintus – ez az elnyomó hatalom két leghatékonyabb eszköze a megalázásra. Miért is kéne rajta változtatni?

Én eleve olyan lemondással megyek ilyen helyekre, hogy fát lehessen vágni a hátamon, totálkáros veterán Cadillac-lökhárítót lehessen rajta egyenessé kalapáni, ha úgy adódik. Minimum egynapnyi ügyintézésre, számolatlan mennyiségű, ismeretlen számokat viselő csekkek befizetésére, ezer telefonra, mérhetetlen súlyú és színskálájú fenyegetésekre készülök. Olyan pokolra, amihez képest bármi, akár egy gyilkos jobbhorog is baráti kedvességnek tűnik. Hogy miért nem bíztam ügyintézőre? Mert annak, akire rábíztam a paksamétát, egy vis maior miatt elfogyott az ideje, én meg már nagyon szerettem volna megkapni a papírokat, ha már ilyen közel vagyok a célhoz. Másrészt a rendszámot magam akartam kiválasztani, saját kezűleg, ha úgy adja a lehetőség.

Mondjuk, amióta bevezették a cetlis sorszámozót, legalább a polgártársaimat nem akarom lemészárolni, amikor bepofátlankodnak elém, mert nem pofátlankodnak, a sorszámkiadó gép civilizációra nevel. Ott a szám a kijelzőn, az jön, akié a sajtpapír. Valamikor a közelmúltban pedig alaposan felújították azt a – valaha gondolom, valami gyárépület előtereként szolgáló - nyomasztó, alacsony mennyezetű, sötét, levegőtlen helyiséget, ami most központi okmányirodaként szerepel a nyilvántartásban.

Némi átrendezéssel és falmozgatással kicsit több lett a hely, egészen sok lett a szék (bár olyanokkal szerelték fel, hogy ha hátradől bennük az ember, kvázi fekvő helyzetben tehénkedik), több lett a lámpa is. A vágóhídi hangulat maradt, de itt már jártak az állatvédők. Most is alacsony, most is nyomasztó, most is levegőtlen, de legalább több barom fér be és látnak valamit a neonfényben.

8.50-kor lépem át a szent vágóhídi küszöböt. Hihetetlen, de csak öten vannak előttem, 310-es szám ég a kijelzőn, enyém a 315-ös. Van vagy húsz ablak, ez hamar meglesz, kalkulálok. Aztán kiderül – csak az egyiknél intéznek járművet. Még így is jól járok, egy óra alatt sorra kerülök. Pakolom kifele azt az ezer papírt, ami kell. Az ügyintéző hosszan keresi a számokat a forgalmin, amiket a zuglói irodában egy hasonló poszon levő ügyintéző fél perc alatt megtalált, amikor az eredetigazolást kikértem. Végül meglesz minden, de a forgalmiról nem akarja elhinni, hogy az egy forgalmi. Elmegy, kérdez másutt. Én várok. Telnek a percek, visszajön. Stimmel. Ez valószerűtlen: vajon még sose látott svéd forgalmit? Mert az mind ilyen, és gyanítom, jó néhány megfordulhatott már itt, ennél az ablaknál. Az ember pedig emlékezni szokott a ritka leletekre...

Mindegy, örülök, hogy még csak másfél óra telt el, mint mondtam, fát lehetne vágni a hátamon, talán még egyéb szerveimet is felajánlanám e célra. Mosolygok, ez a dolgok menete, elfogadom. Ha belegondolok, én az ügyintéző helyében gépfegyverrel jönnék dolgozni és a nap felétől kezdve lesoroznám az ügyfeleket. Rendszámot azonban nem választhatok, mert ugyan látom a dobozt, amiben ott vannak a plakettek, de valamiért nem túrhatok bele, még csak lehetőségem sincs megkérni, hogy felmutassa azt a tizenöt alumíniumlemez-párt.

„Milyen formátumot kér?” – hangzik a költői kérdés, mintha nem lenne ott a műszaki adatlapon, hogy „A” formátum. Mi történik azzal, aki beugrik a kérdésnek, és hibásat kér? Vajon már innen, a székből lövi ki a rejtett katapult a kínai űrbázisra, vagy csak két hét múlva tépi le a kocsiról a plakettet a rendőr az első igazoltatásnál? Esetleg öt évet kihúz, és csak a következő műszaki vizsgát követően jön valami gyilkos vegzatúra az engedély nélküli csere miatt?

Nem dőlök be, úgy teszek, mintha nem értenék hozzá, mondom, hosszú, laposat, még csak az „A” szót sem ejtem ki. Turkál, kérdezgeti a kocsi korát, az én születési időmet, három opcióm van, érzem, hogy ha az utolsó nem felel meg, elpattan a húr. Szerencsére az az OT-51-52, isteni, nem kell jobb.

Már veszi is elő a zöld papírcsíkot, amiből a forgalmi lesz. Szinte érzem a kezemben a tapadós, frissen laminált papír érintését, már pakolnám is el a maradék iratokat. Ekkor üt be a ménkű.

„Ez egy Mercedes-Benz 180c? A gépben nem szerepel cé, csak simán a 180!” - hangzik a vihart megelőző moraj, női hangon előadva. „Nem baj, jó lesz az 180-nak is” – nyomom el magamban a lappangó precizitás-nácit. Csak legyünk túl rajta már, nekem onnantól kezdve mindegy, ha nem Borgward Isabella 1800-ra keresztelik át. Vagy NSU Prinz 1000C-nek, mint a Bianchimat.

„Nem lehet úgy, minden papíron 180c szerepel: az eredeti forgalmiban, a veterános minősítő lapon, a műszaki adatlapon, a biztosításban, ezt be kell vinni most a rendszerbe. Elfaxoljuk a központba az igényt, ha szerencséje van, még ma készen lesz” – teszi hozzá mosolyogva, én meg nem tudom, hogy viccnek vegyem-e, vagy fenyegetésnek. Meg egyébként is, mi ez: fax? 2013-ban? Még jó, hogy nem telex, még inkább postagalamb.

2013-10-25 13.07.45
Enyém volt eredetileg a 315-ös

Visszaülök a még sorra nem került plebsz hömpölygő tömegébe. Elvesztem. Egy lépéssel a cél előtt beszakadt alattam a híd és elnyelt a jeges sodor. Úrjézus, végem van. De azért remélem, hogy csak viccelt.

Amikor már a fél Classic and Sports Caron is túl vagyok, háromszor elaludtam (ebből egyszer a saját horkolásomra ébredtem), valószerűtlen mennyiségű illetlen gáz gyűlt össze a rekeszizmom alatt, ég a gyomrom, száraz a szám, és az órám azt mutatja, hogy közel két óra megint eltelt, már tudom, hogy szó se volt itt humorról. Mit is képzeltem, humor, itt? Persze, nem azok tehetnek a szörnyű állapotokról, akik itt dolgoznak. Hanem akik jó pár szinttel felettük.

Nézem a kijelzőt, 322-nél jár a számláló, tehát hét ember elintéződött amióta felálltam a székből. Fél egy van, bő három és fél órája vagyok vendége az intézménynek, ebből bő kettőt egy c betű miatt szívtam. Kimenni nem merek, mert nincs már érvényes cetlim, és ki tudja, mikor szólítanak? Messze úgyse mehetnék, mert személyim, lakcímkártyám mindkettő túszul ejtve.

Inkább csendben kómázok, mint aki mustárgázt szívott Verdunnél, s hogy el ne ájuljak teljesen, próbálok egy kis oxigént találni a kipárolgásfoltok között. Szédülök, már pokolba kívánom Dezsőt, vajon a szülő nő is így érez? Kati sajnos elfelejtette a rosszat, ő nem tudja elmesélni, a nők emlékezetéből törli a fájdalmat a természet. Enyémből viszont az agyhalál fogja törölni, amiben itt van részem.

Már egy óra felé jár az idő (327-es kuncsaft, 310-nél láttam meg a kijelzőt délelőtt), amikor az ügyintéző hölgy elindul a terem másik felébe, és biztatóan rám biccent – „már benn van a rendszerben a 180c, következőnek magát intézzük.”

Igazából már örülni sem tudok. Elfogadom a tényt, a súlyát azonban nem érzem. Újabb papírhalom-pakolás, adatok keresztül-kasul, anyám cipőmérete, első barátnőm szeme színe, szexuális elferdüléseim, hány éves a kapitány. Aztán egyszer csak ellenőrizendő papírok az orrom alatt, itt írjam alá, ott írjam alá, ne amott!, zöld papírt esz a nyomtató, laminálás cuppan, kész a forgalmi. Hihetetlen.

Remegő lábakkal távozom, ajkaim halk köszönömöt rebegnek, leejtek pár cuccot a földre, ismeretlenek lábai előtt heverve szedegetem a papírokat, emberi méltóságom a porban, de nem érdekel. Megnyugtatóan zörög a hátizsákomban a két rendszám, az automata ajtónál még fotózok egyet: 1.38 van, kevesebb mint öt óra alatt megvoltam, isteni. Ebből csak három és félbe került az a nyomorult c betű…

2013-10-25 13
Távozásom. 8.50-kor érkeztem

Spacym hűen vár a bejáratnál, hazatépek, öt éve először kesztyűt és sálat sem veszek, csak legyek már otthon. A garázsban leszedem a műanyag tartókat, amik azért voltak fent, hogy a P-rendszámot szabadon lehessen fel- és leszerelni, előbukkan a korhű, eredeti német, krómozott tábla, szép rajta a magyar OT is.

Bár az autó tüsszög, dadog, este nem bírom ki, elhajtok vele klubra, még ha félek is – ha leállítom, az utcán kell majd (remélhetőleg jó, masszív karikagyűrűs kezekkel ellátott) segítőket keresnem, hogy betolják.

De a Lidlbe muszáj betérnem, hogy rágcsát és piát vigyek klubra. Képzelhetik. Mire kiérek, gyűrűben van Dezső, pedig azért vettem horpadt, kopottas, szürke öreg Mercit, nem metálfényű Fecske-kupét, hogy észrevétlen maradjak. Erre…

Mit tegyek? Flegmán grasszáljak oda, szúrjam be a csillagot a helyére, nyissam ki az ajtót, indítózzak, és húzzak el? Valahogy ez nekem nem megy. Odaaraszolok inkább, kicsit krákogok, nézik, mit keres itt ez az alak, majd betolom mégis a csillagot, mire jönnek a kérdések, a magáé, mennyi idős, mivel megy… Óriási mázlim van, Dezső beindul, talán érzi a helyzet feszültségét, fulladozva, de elhajtok.

A klub megvolt, szerették, de próbaútra nem vittem senkit az ismert motorikus okok miatt. Viszont legalább elkészítettem annak a képnek az epigonját, amit 2010 márciusában kellett volna Harnosändben, amikor összetörte a finn kamion.

DSC00376
Árva Andrásnál. A legjobb kezekben

Azóta Dezsőt a fiúkkal elvittük Árva Andráshoz, aki mérhetetlen gondos, szerető kezeivel már aznap estére 90 százalékos kocsit varázsolt belőle, Sipi vezette, lelkendezett is. De a java még hátra van, újabb fejlemények is vannak az ügyben. Ezekbe azonban inkább nem megyek bele, de azt már tudom, jó ötlet volt, hogy nem kezdtem neki magam. Látom már most, újabb zaftos poszt van kerekedőben.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2013.10.20. Na, áttoltuk a vizsgán
2013.09.28. Dezső a bírák előtt
2013.07.31. El se hiszem, beindult a honosítás
2013.06.13. Totalcar Pályanap - Hazajött a Ponton!
2013.06.09. Centikre a befejezéstől
2013.03.03. Legközelebb talán már el is hozom
2012.12.23. Már csak papírmunka van vele?
2012.10.30. Te jó ég, a végén még elkészül!
2012.09.30. Alagút vége? Az a mozdony lámpája…
2012.07.22. Dezső keréken!
2012.06.10. Vakul, aki látja
2012.03.29. Breaking, a Ponton fényeződik!
2012.03.18. Ponton - lassan már aranyból
2011.11.26. Puchot mentettem, Bianchit kergettem (részben Dezsőről szól)
2011.09.25. Egyre lassabban, de biztosan előre
2011.07.17. Mi van a Mergákkal? (részben Dezsőről szól)
2011.05.01. Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli
2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr735614185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dobzse.laci 2013.11.09. 09:17:55

Zsolt, az az óra mindent visz. Kit érdekel a merga? :)
Kérünk egy (txt-ben 500 kB-os) posztot róla.

Dömijani 2013.11.09. 09:24:18

"A hely, amitől mindenki retteg..."

Hajj, de szépen fogalmaztad! A világirodalom klasszikusát, a 22-es csapdáját idézted fel bennem...

Sayniqua (törölt) 2013.11.09. 09:40:09

@tudati:
Te mostanában kapcsolódsz be a storyba, vagy szimplán ekkora ökör vagy?
Hogy lenne egy idestova 50+ éves autóban légzsák és egyéb elektronikai vezérlésű életvédelmi eszközök?
Szerintem menjé' hátra és verd le a lakatot..... tudod mivel?...

dennisthemenace 2013.11.09. 09:45:05

@tudati: Olvasni tudsz? Ott egy címke a cikk elejen, neked szól.

Csikós Zsolt 2013.11.09. 09:45:55

@Gyurma73:
Nem 86-os az az óra. Hanem 78-as... :-)

@dörgőmorgó:
Bizony. Minden Mercimen az, amin nem volt, azt általában letörték. Régen az egyik fő slágercikk a kivehető csillag volt a használtautó-piacon.

@nyelv-ész:
Nem hétzenés. Ez kb. hat évvel a hét zene előttről van, a Seikos sose csinált zenélős gagyit. :-) És egy Mercedeshez miért is illik jobban egy Poljot? Találkoztak ilyen márkák akkor valaha? :-) Egyébként nem az autóhoz vettem fel, hanem a Kikben vett eleme valamiért most nem csak három hetet tart, hanem négy hónapja bírja. És amíg megy az elem, hordani szoktam. Kétévente szoktam bele elemet tenni.

@malenykij polgar:
Nem pixelhibás, csak a másodpercmutató váltását nem bírta követni a hosszú záridő.

bonfred 2013.11.09. 10:00:35

Kedves Zsolt a négybéből! Már kezdtem elkeseredni, hogy nem lesz mivel megfűszerezi hétvégén a kávét, de a cikk utolsó mondata megnyugtatott: A Dezső Saga még nem ért véget! Megismételném, amit régebben beírtam: szerintem egy nagy darab töltött zokni vagy, amiért nem fogadtal el a pénzt, amit összegyűjtöttünk volna. A családi büdzsé most jobban mutatna, én meg büszkén feszítenék, hogy egy fél dűzni Dezsőben nekem is köszönhető. Tudom, az a fránya büszkeség...

nyelv-ész 2013.11.09. 10:01:12

@Csikós Zsolt: Időben mindenképp találkoztak, térben legfeljebb akkor, ha kelet-európai disszidens Ponton-Merci taxiban utazott nyugaton :-)

dörgőmorgó 2013.11.09. 10:11:02

@Csikós Zsolt:
Ezek szerint vigyáznom kell az enyémre mikor az anyaországba megyek. W203-asom van, nekem is próbálták letörni itthon, Marosvásárhelyen, de nem sikerült - elég masszivra sikerült ezek szerint.
Gratula az autóhoz, végigizgultam a hazajutásod:)
Most a munkakörömhöz tartozik egy Pagoda és két E-type restaurálása - még az elején tartok, autók szétszedve, egyik E-type homokolva, rozsdamentesitve. A java most következik...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.11.09. 10:17:22

@dörgőmorgó: Pedig a rutinosabb csibésznek sajnos egy mozdulat letörni.
Nekem be van tárazva a tartalék.

superfrog 2013.11.09. 10:18:52

én meg most látom, hogy az új mercik kasztnijában ismét előtűnt a dezső-féle hátsó sárvédó/ajtó domborítás. lehet újra bevezetik a német márkát?! :))

Leadfoot 2013.11.09. 10:47:59

@Sayniqua: @dennisthemenace: Az iróniánál üssétek föl a szótárt... de lehet, hogy simán hipertrollérzékenyek vagytok. ;-)

Leadfoot 2013.11.09. 10:49:10

Úristen, mi az ott a Ponton mögött? Csak nem egy... KAMION? Én félnék. :-)

scsaba1 2013.11.09. 10:50:33

@Csikós Zsolt:
Úgy látom az óra ellopta a show-t a Pontontól... :)

Istenem, mekkora király lehettem volna a '80-as években egy ilyennel az általánosban.

gerlaip 2013.11.09. 10:57:16

Bámészkodók gyűrűjéhez: Egy ilyen autó valóban csak jó érzéseket tud kiváltani az emberből, míg egy fecskefarkú sokkal hivalkodóbb. A Hungaroringen a pályanapon is így volt, köszönjük, hogy néha láthatjuk!

Hurri Kán 2013.11.09. 11:10:05

Gratulálok!
Az a kvarcóra nagyon kemény :) Az öt órás ügyintézési idő meg no comment...

SwedishRunner 2013.11.09. 11:10:25

A legnagyobb királyság egy öreg Merci!!!!Az óra gyilkosan menő! :) Csikós Zsolt, remélem szereted az életed!

nrobert78 2013.11.09. 11:12:30

A 4 gombos kvarcóra pusztít! :)

Egy Srác 2013.11.09. 11:37:37

@Leadfoot: Alapból tényleg nem kell mindenre ugrani. Ezért is érdemes belekukkantani a trollnak látszó tárgy profilján az Aktivitásba. Ott kb. kiderül, hogy milyen ember is ő itt online.
Ezek alapján én is azon a véleményen vagyok, hogy 4 hozzászólásos barátunk "tudati" nick néven még nem mutatott magából annyit, hogy böfögését jópofa ironizálásnak vehessük. A pár megnyilvánulása alapján is inkább unszimpi mint semleges.
Verdikt: troll, amíg mást nem mutat magából.

GRX 2013.11.09. 11:44:39

@dennisthemenace: Azért nem, mert az ott Európa. Ez meg itt Európa...segglyuka. De legalább jobban teljesít.

GRX 2013.11.09. 11:46:16

Amúgy gratula Zsolt, sok-sok balesetmentes kilométert Dezsővel!

Patás 2013.11.09. 11:50:15

Épp tegnap filóztam, hogy egyre kevesebb a Csikós-poszt, cikk. Tudom, sok dolga van, a COTY, stb. miatt, de azért jó lenne többet olvasni tőle...

kkn 2013.11.09. 11:50:19

@Csikós Zsolt: Miért ne találkozhattak volna az állami flottában lévő Pontonok Poljotot viselő sofőrökkel? Pl. a Fortepanon is látni több magyar Pontont, nem csak külföldi segélyszervezetest.

Kíváncsi vagyok a következő cikkre, végre 100%-os lesz az autó? Ami neked jó, nekünk nem, kell valami másik piszkálnivaló, amiről olvashatunk.

yorka 2013.11.09. 11:53:40

Az a karóra is megérdemelne egy OT-s rendszámot :)

kkn 2013.11.09. 11:54:37

@dörgőmorgó: Négy évig volt 190-em. Ebből kettőt lakótelepi parkolóban garazsírozva töltött. Vétel előtt a használtautó telepi képein még volt csillaga. Amikor megvettem, már le volt törve, a beadó tulaj is hiányolta. A hazavitelé napján kaptam egy utángyártottat ajándékba, és azzal is adtam el. Pedig végig ara számítottam, majd a bontóban vennem kell. Meg a hátsó is el volt törve, biztosan le akarták feszíteni, azt vettem bontóban, utána azzal sem volt gond. Igaz, Esztergomban laktam, de ott nem bántották, meg máshol sem, ahol megfordultam.

kkn 2013.11.09. 12:00:32

@rendszamgyujto.hu: Ügyintéző függő, én az amúgy elég körülményes egomi irodában, ahol egy hetes előjegyzésre kellett menni, ( miközben a szomszédban, Dorogon , ahová sokan átmentek, aznap megvolt minden ) a hölgy megmondta nem lehet választani. De utána megfordította a monitort, és mutatta, hogy LNH(?), vagy LPK sorozatból van bent. 333? Kiadták már. Akkor 300. Így lett könnyebb rendszámom. Most a mostani autómnál is filóztam a rendszámcserén, hiszen úgyis új papírokat kap. De, hogy lóg a levegőben a járási rendszámok ötlete, így nem vállaltam be, mi van, ha majd nemsokára úgyis cserélni kell?

Schütii 2013.11.09. 12:05:06

@Csikós Zsolt: Tehát akkor mondhatjuk, hogy a Seiko ugyanúgy illik a Pontonhoz, mint a Poljot óra? :)

amenta 2013.11.09. 12:05:07

Háromszoros hurrá a Pontonnak! :D

5 órás ügyinztézési idő? Az még gyors. Én egy forgalmoból KIVONÁST csak 4 nap alatt tudtam elintézni, és két okmányiroda kellett hozzá...

Az, hogy külföldre történő értékesítés miatt kivonnánk az autót, már megakasztotta a rendszert, de hogy a vevő is magyar, na ott már totál összeomlott minden, azt az infót nem tudták feldolgozni.

amenta 2013.11.09. 12:07:59

@kkn: Nem lesz itt területi rendszám.Egyrészt tök felesleges, másrészt legfeljebb az újonnan értékesített autókon vezetnék be, majd tulajdonosváltásnál. Akinél meg marad az autó, azt szvsz nem igazán kötelezhetik rá, hogy cseréljen. Bár nem tudom ez anno a gengszterváltásnál hogy zajlott le, hogy simán kikoptak a két betű négy számosak, vagy kötelező volt a csere.

Csikós Zsolt 2013.11.09. 12:15:34

@superfrog:
Épp most tűnt el a domborítás, a modellfrissítéssel együtt...

@Patás:
Mostanában (jó pár hete) kvázi minden hétvégén volt megint poszt, pedig az régen se volt rendszeres. Valamit nem olvasol :-)

@Schütii:
Dehogyis, ez se illik hozzá. Van hozzá illő, de szerinted azzal kellene napi ügyeket intéznem a Honda Spacy-vel? AMikor az okmányirodába mentem, nem volt nálam a Ponton, nem tudom, fent egy páran hogyan kapcsolták össze a kettőt...

kkn 2013.11.09. 12:23:07

@amenta: Úgy emlékszem, hogy a végén a műszaki volt a határvonal, mert kötelezően le lettek cserélve. Nem kikoptak, mert akkor még ma is látnál eredeti rendszámos autókat forgalomban.

gyula1000 2013.11.09. 12:52:10

Gratula a Mercinek és a gazdájának !!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.09. 12:59:36

Egy korban hozzáillő.Schaffhausen drágább lenne mint maga a ponton:-)

Csikós Zsolt 2013.11.09. 13:01:42

@Gyurma73:
Nem, azt hiszem, azért nem...

Rocko- 2013.11.09. 13:06:00

"egészen sok lett a szék (bár olyanokkal szerelték fel, hogy ha hátradől bennük az ember, kvázi fekvő helyzetben tehénkedik"
szimplán tisztában vannak a helyzettel, hogy azon órák alatt amíg vársz, azalatt aludhatsz is.

"Rendszámot azonban nem választhatok, mert ugyan látom a dobozt, amiben ott vannak a plakettek, de valamiért nem túrhatok bele, még csak lehetőségem sincs megkérni, hogy felmutassa azt a tizenöt alumíniumlemez-párt."
pedig ennyi pénzért legalább ez volna a minimum.

"még inkább postagalamb."
esetleg egy maratoni futó.

"Persze, nem azok tehetnek a szörnyű állapotokról, akik itt dolgoznak. Hanem akik jó pár szinttel felettük."
azért valamennyire alulról építkezünk.

"1.38 van, kevesebb mint öt óra alatt megvoltam, isteni."
politikusoknak ilyenkor szokott az emebr vogon orvosokat kívánni.

rfc (törölt) 2013.11.09. 13:06:08

@Gyurma73: Schaffhausen egy varos, nincs ilyen gyarto.
Tanuljatok mar meg azt a kurva nevet: IWC.

Hurri Kán 2013.11.09. 13:13:58

@rfc:
Neked mi bajod van? Tegnap este sem állt fel?

miegysmàs 2013.11.09. 13:14:43

@Csikós Zsolt:

Nem tudom,feledteti-e az Okmanyirodaban törtenteket,ha leirom gyorsan,hogy mashol sem megy feltetlenül egyszerübben a hivatalos ügyek intezese.
Konkretan en az otthoni automat vizsgaztattam Svajcban.
Ehhez le kellett adnom a magyar okmanyokat.
Az ügyintezö hölgy egy katalogusbol kezdte kikeresgekni mire is lesz szüksege,ez mondjuk rettenetesen sok idöt nem vett igenybe.
Aztan miutan az okmanyokat elvette,felszolitott,hogy szereljem le az autorol a magyar rendszamot,es miutan ezt atadtam neki,megkapom töle majd a svajci papirokat,es a rendszamot.
Amiböl,megjegyeznem eleg sok allt rendelkezesere,de nem ajanlotta fel,hogy valaszthatok közülük,es ha tudom,ha valakinek ilyen igenye van azt jelezheti,de elöre kell megtegye,es eleg sokba faj.
Junius vegen törtent a nagy esemeny,az auto megfelelt,megkaptam a papirokat,a rendszamot,kötöttem egy itteni kötelezö biztositast,es vartam otthonrol az ertesitest a biztositotol,hogy miutan innen Svajcbol mindent hazaküldtek,es otthon kivontak az autot a forgalombol,megszüntettek az otthoni kötelezöjet is.
A biztonsag kedveert meg egy negyedevet otthonra befizettem nehogy baj legyen.
Az elmult heten kaptam egy smst otthonrol,hogy a következö negyedeves biztositassal tartozom,es amilyen gyorsan csak lehet potoljam az elmaradast.
Ha nincs bekapcsolva a magyar szamom,fgalmam sincs erröl.
Fel is hivtam az otthoni bizotsotot,hogy miert követel rajtam penzt,amikor az auto mar honapokkal ezelött külföldön lett üzembe helyezve.
A valasz az volt az önkormanyzattol ök meg ertesitest erröl nem kaptak(zuglo XIV.ker)
Aztan jött az önkormanyzat,ahol viszont arrol nem kaptak ertesitest,hogy az autoval barmi törtent volna.
Mindket esetben nagyon kedevesek es segitökeszek voltak,es elmagyaraztak mi kell tennem.
Ezek utan felhivtam a svajci hivatalt,ahol is közöltek,hogy az auto rendszamat megsemmisitettek,es a papirjait sem talaljak,es rakerdeztek,hogy küldtek-e igazolast?
En is megkerdeztem,hogyha barmi törtent volna,vajon keresnem-e most en öket.
Nem irnam le az egesz törtenetet,de amikor szemelyesen elmentem,azzal kezdtek,hogy valoszinüleg ott sem hagytam a papirokat,es a rendszmot,mert erröl ök semmilyen papirt nem talalnak alairva.
Aztan jött a tarsasjatek reszemröl,hogy pl:mar miert irnek erröl egy papirt ala,ha ahhoz ,hogy megkapjam az itteni papirokat a regieket ott kel hagyni,mas lehetöseg nincs.
Ez a showmüsor eltartott vagy 50 percig,a vegen mar 4 ügyintezö tanakodott mit is kene velem tenniük,majd miutan ez az egesz belecsuszott mar az ebedidejükbe,azzal zartak le a dolgot,hogy küldenek egy igazolast arrol,hogy ök a magyar rendszamot,es okmanyokat itt megsemmisitettek.
Most itt tartunk,a papir megerkezett,ami persze semmire sem jo,ugyhogy megegyszer minimum el kell menjek,mindezt ujratisztazni.
Teljesen egyertelmü,hogy ök hibaztak,es az is,hogy ezt veletlenül sem akarjak elismerni.
Visszahivtam az otthoni hivatalokat,ahol ismet nagyon kedvesek voltak,es tajekoztattak rola mit kell csinalnom.
Ami biztos,be kell meg fizetnem az ujabb negyedeves biztositast otthon is.
Soha nem gondoltam volna,hogy ez itt konkretan Svajcban elöfordulhat,es megis.
Ugyhogy ugytünik a bürokracia mar csak igy müködik,tudomasul vettem,hogy nemi idöm el fog azzal telni,hogy ezt az ügyet elrendezzem,annak a figyelembe vetelevel,hogy tudom en nem hibaztam,es azt is tudom,hogy ök nem fognak elnezest kerni,mert az itt ilyen esetekben nem nagyon szokas.

rfc (törölt) 2013.11.09. 13:17:27

@kkn: "Miért ne találkozhattak volna az állami flottában lévő Pontonok Poljotot viselő sofőrökkel?"

Most oszinten, a magyar allami alkalmazottaknak mi koze van a Mercedes tipikus ugyfelkorehez szerinted? Mit tippelsz, ilyen orak 3800 euroert kiknek keszulnek vajon?
watch-wiki.org/index.php?title=Datei:CL_TIME_1.jpg

Rocko- 2013.11.09. 13:22:08

@rendszamgyujto.hu: "Rendszámot azonban nem választhatok"
ezt írj a posztban. hogyan jött le neked az, hogy választhatott?
"Központi Okmányirodában nincs egy értelmes ember"
ez a mondatrsézlet így helyes.

Pepejoe 2013.11.09. 13:26:02

A fele ügyintézőt elzavarnám valami hasznos munkát végezni, nem beszélve azokról a bizonyos pár szinttel feljebb lévőkről.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.09. 13:44:53

@rfc: most igen ,de régen csak Schaffhausen volt és nem IWC schaffhausen.

lord75 2013.11.09. 13:47:52

Senki sem szeret várni,jó lenne ilyen dolgokat 5 perc alatt intézni,de azért ez a szörnyü "tortúra" hihetetlenül lesarkított és eltúlzottan van leírva.A nemrég szült anyukák biztosan egyetértenek azzal hogy egy fél napi ügyintézés durvább egy vajúdásnál,söt még lelki traumát is okoz…Csikós Úr csak annyit füznék hozzá hogy a türelem tanulható -és a kevesebb néha több.Sok sikert az autóhoz!

Bambano 2013.11.09. 15:01:00

Nekem eddig csak a Berdával volt komoly bajom (az autóklub berda utcai irodájában levő okmányirodával), ott a fő problémát az okozta, hogy lapozni kellett volna, mert bizonyos adatok a második oldalon voltak és erre az ügyintéző képtelen volt.

Akkor mérgemben bementem a központi okmányirodába, ahol egy Brünhilda stílusú portásnő volt az első akadály. A portásnő elvette az összes papíromat, végignézte, és csak akkor adott számot, amikor látta, hogy minden megvan. Adott volna csekket is, de mondtam, hogy már befizettem, az gond-e. Megnézte, elfogadta. Pofám leszakadt, hogy jobban ért hozzá a portás, mint a "szakember". Pikkpakk elintézték, igaz, az csak egy sima átírás volt.

Azóta a debreceni okmányirodába járok, itt is van sorszámozós időre hívó, és be is tartják. Olyan már volt, hogy késve hívtak, de még ezekben az esetekben is elintézték a dolgaimat a kiadott időszak végére. Ezt kivételesen jól megszervezték.

Bambano 2013.11.09. 15:06:49

@miegysmàs: egész pontosan milyen alapon semmisít meg magyar hatósági jelzést egy svájci ügyintéző???

A poszthoz: gratula :)

akkor most keresni kell valaki mást, aki vesz egy rozsdatemetőt és szív vele, hogy legyen poszt :P punk barátunk nem ugrik a lehetőségre? :PPP

supernem 2013.11.09. 15:14:40

@miegysmàs: Ezért is praktikus helyben autót venni. Nem zavarja össze a rendszert.

Más: kaposvári okmányirodába mentem útlevelet csináltatni, mert a régi lejárt. Az ügyintéző rákérdezett, hogy a személyit nem cserélném-e, mert az is le fog járni. Mondom de, csak akkor mivel igazolom magam? Elmagyarázta. Igaza volt. Ja, foglalt időpontra mentem, beterveztem pár órát a dologra, 15 percen belül végeztem, a plusz kérelem intézésével együtt. Még úgy is, hogy időponton kívül beugrottunk az anyakönyvvezetőhöz más ügyben. Csak mondom: van, ahol működik a rendeszer, csak megfelelően képzett júzer kell hozzá (mondjuk én is meglepődtem). ;o)

maczko 2013.11.09. 15:23:42

Gratulálok, Csikós Úr!
Az ocsmányirodát jól ismerem... Jogosítvány-ügyintézésem tartott 7.00-11.15-ig (7.30-tól már fénképelnek, ezért végeztem ilyen hirtelen.) Másnap jött a meglepetés: jé sms, jé jogosítvány, mi lelte ezeket? Ügyintéző kérdezte is, mikor intézte? Mondom, tegnap... Erősen csóválta a fejét, neki magának két hét alatt lett kész a jogsija. belekeveredhetett valami sürgős paksamétába.

miegysmàs 2013.11.09. 15:32:11

@Bambano:

Egyszerüen elkevertek,illetve aki intezte az ügyet,az nem küldet el,vagy ha igen egy masik orszagba......fogalmam sincs.

En ugy tudom,hogy hivatalbol,nekik kell ezt visszaküldeniük,elötte,is meg utana is most elegge utana neztem.
Most szerintük elegendö egy hivatalos lepecsetelt igazolas tölük,hogy ez törtent,amit ha en hazaküldök egesz egyszerüen ki tudjak majd vonni azt autot a forgalombol.
Meg elöfordulhat,hogy igy is sikerülne,az otthoni ügyintezö elmagyarazott mindent.mit tegyek ahhoz,hogy esetleg forgalmi,törzskönyv es rendszam nelkül is menjen a dolog.
Szoval nekem az otthoni hozzaallas ebben az estben sokkal jobb volt eddig mint az itteni.

dennisthemenace 2013.11.09. 16:05:01

@GRX: Majd jovore megnezem magamnak.. Kérdés, hol és mikor lesz a Belsoség talalkozó..:)

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2013.11.09. 16:06:59

@Rocko-: Ebből gondoltam, hogy mégiscsak volt, legalább háromféle választási lehetőség "Turkál, kérdezgeti a kocsi korát, az én születési időmet, három opcióm van, érzem, hogy ha az utolsó nem felel meg, elpattan a húr."

dennisthemenace 2013.11.09. 16:07:29

@Csikós Zsolt: Lejottnekem, hogy viccelt, csak éppen egyszer szó szerint ezt mondta az ugyintézo nekem rendszámugyben a gyori dologtalanoknál és újra átéltem a mohó vágyat, hogy az uvegfalon átboxolva leterítsem az illetot..DDDDDDDD

dennisthemenace 2013.11.09. 16:13:47

@GRX: Most néztem meg a DVLA honlapot, december 13-tól bezár az osszes iroda és minden jogsi, autó, stb ugyet online lehet csak intézni... Nincs tobbé sorszám, sorbanállás..

kkn 2013.11.09. 16:25:53

@rfc: Akkor rágjam szájba? Szóval, egy magyar állami tulajdonban lévő Pontont vezető sofőr, aki állami alkalmazott, az nem viselhetett Poljot órát?

Nem értem, ebbe a példába hogyan kerül bele a Merci ügyfélköre? Én nem egy Merci vevőről írtam, hanem egy sofőrről, aki a miniszter urakat szállította.

beltain 2013.11.09. 16:32:33

Kb. 1 hete láttam egy nagyon hasonló járművet Mezőberényben, ekkora szerencsém lenne? :)

kkn 2013.11.09. 16:35:05

@rfc: Olvass bele a cikkbe:

www.origo.hu/auto/20131022-igy-kozlekedtek-a-pesti-sracok.html

Van még a cikk képei között is, ha jól láttam, csak a rendszáma nem látszik. Mert a fehér talán a nemzetközi Vöröskereszt külföldi autója.

Én szoktam nézegetni a Fortepan képeit, magyar rendszámos Pontont is láttam, akkor gondoltam is, hogy hozzá kellene írni Csikós korábbi Ponton cikkjéhez, amikor a balatoni képhez írta, hogy nem jellemző, de azért előfordulhatott.

rfc (törölt) 2013.11.09. 16:51:42

@kkn: Meg egyszer kerdem: szerinted mi koze a Mercedes tipikus vasarlokozonsegenek ahhoz az 1-2 kivetelhez, amit te itt a hajuknal fogva elorangatsz?
A mercis tatak kozul szinte senki nem hord ilyen ruszki szarokat.

Schütii 2013.11.09. 17:01:53

@Csikós Zsolt: Végülis ugye egyik sem illik, tehát ebből a szempontból egyformák. Na, a Spacyhez viszont telitalálat az öreg digitális Seiko! :)

Csikós Zsolt 2013.11.09. 17:07:25

@lord75:
Türelmem volt, egy pillanatig nem voltam ingerült, nem tudom, honnan veszed, hogy türelem kéne. Csak sajnos százával lehetne országokat sorolni, ahol mindez érezhetően, másutt pedig nagyságrendekkel flottabbul megy. A magánidőm öncélú, hatékonytalan elcseszését senkinek nem fogom megbocsátani, soha. De közben mosolyog a pléhpofa, amit viselek.

@kkn:
Volt Mercedes már a 126-osok, 124-esek előtt is bőven az állami flottában, az 1956-os képeken is látni még fehér Pontont is, három betű-két szám rendszámmal. De még abban a gyér autóparkban sem volt azért jellemző az ilyen autó, tehát a Mercedes Pontot vezető állami sofőr közel sem tipikus. Viszont egy IWC-t, Omegát hordó külföldi Mercedes-sofőr eléggé tipikus lenne. Szóval igen, rá lehet húzni erre a kaptafára a Poljotot, de nagy hiba lenne ebből vitát generálni.

Schütii 2013.11.09. 17:09:19

@amenta: Azt hiszem '92 volt az utolsó év, amikor az esedékes műszakin cserélni kellett, addigra éppen lejárt a '88-ban (új rendszám bevezetési éve) újként vett régi rendszámos autókról a műszaki. Apám Daciája is 88-as volt még DZ-s rendszámmal, 92-ben kapta meg a BYG-122-t, hogy miért pont B-set, nem tudom, de ekkor már voltak D-vel kezdődők is.

Bambano 2013.11.09. 17:21:56

@miegysmàs: egyébként lehet ez a forgalomból kivonás nehéz ügy, nekem pont 15 éve lopták el az első autómat, azóta sem tudtam elérni, hogy kivonják a forgalomból, pedig mindent elkövettem. azt hiszem, a következő az lesz, hogy feljelentem az egész bm központi adatfeldolgozót, en-bloc, az a tiszta munka :)

kkn 2013.11.09. 17:58:33

@Csikós Zsolt: Köszönöm, talán a beírásod alapján megérti az úriember, mire céloztam.
Valóban, kevesebb az ilyen esélye, dehát a korszakról nem a hazánkba utazó autókat veszem példának, hanem a hazai autóparkot. Dezső most már magyar, és ennek a vonalán mozog a többség, nem a külföldi autókén. A maga korában elég kevés Ponton lehetett itthon. Viszont abban a kevésben majdnem ugyanannyi Poljotos sofőr lehetett, mint külföldi órás magántulaj. Aki a Poljotra gondolt, nem a világ Ponton-állományára gondolt, hanem a hazaiakra abból az időből. Ezért nem értettem a vevőállományos dolgát rfc-nek. De legalább te értetted, én mire gondolok. Közben ő egy teljesen másik vonallal kezdett példálózni, ki mire asszociált, most már azt is látom, ő nem a magyar vonatkozást vette, lehet, hogy akkor te sem.

kovk 2013.11.09. 18:20:14

@dennisthemenace: +1

Azert nem lehet, mert akkor egyszeruen nem leteznenek ezek a munkahelyek. Amely munkaknak amugy abszolute semmi ertelme es haszna nincsen. Csak koloncok a tarsadalom nyakan. Ettol nem lesz kevesebb roncs, ettol nem lesz kisebb az oratekergetes, nem lesz kevesebb visszaeles, ettol nem lesz jobb semmi, csak rosszabb.

Te voltal hivatalban az ugyeidet intezni Angliaban? Mert en sosem: megis mindig minden el van intezve kb 2 perc alatt a neten. Azt se tudom, hogy hogyan nez ki egy hivatal itt... Felteszem nincs sok. Legrosszabb esetben levelezek, de nekem plusz idom vagy munkanapom soha nem ment el semmire, pedig itt vagyok mar par eve.

Amugy vontattam ki angliai bontoban leadott magyar rendszamos kocsit magyar okmanyirodaban. Az enyem olyan allapotban volt, hogy mar nem volt ertelme itt forgalomba helyezni, viszont eljottunk vele. Na, ez syntax error volt az ugyintezonek eloszor. Ez ugy fejezodott ki, hogy azt mondta, hogy "nem jo a papir". Valamint "hivatalos forditas kell". En meg mondtam, hogy nem volt es nem is lesz masik papir es forditas se lesz. Ellenben ez el lesz intezve itt es most. Itt vegso soron a "szeretnek beszelni a hivatalvezetovel" mondat segitett, valamint az EUs jogszabalyra valo hivatkozas. Persze beszelnem is kellett a hivatalvezetovel, a belengetest onmagaban nem vettek be. Ez a sorszamoszto teljes zarojelbetetelevel valosult meg, mivel engem is varattak az elso, legitim, sorszamos kontakt utan. En ugy dontottem egy ido utan, hogy odaallok az ablak fole amig nem tortenik valami, amig a tobbi ember intezte az ugyeit. Aztan vegul a kiscsaj nem birta cernaval. Kicsit ugyan kiabalni is kellett, de nem sokat.

Amig beletorodes van, addig nem lesz semmi sem jobb. A hivatalnokok azt fogjak erezni, hogy ezt is meg lehet csinalni, hogy elk*rjak egy teljes napodat egy nyomorult c betu miatt. Ez egy vicc. Dehogy kell ehhez turelem, ezt az egesz burokraciat egy tollvonassal meg kellene szuntetni, azt' jol van.

Petikepetike 2013.11.09. 18:49:32

Gratula!

Nem egy rapzenés poszt, de nem is mindegyikben van Ponton merci "kúl" verdának:
www.youtube.com/watch?v=Ut-lKtnrQew

A srácokat nem lefikázni :-)

1kutya 2013.11.09. 19:44:46

ehhez az autóhoz egy Meistersinger Perigraph illene! c-bötű ugyan nincs a nevében, de mercedes minőség és az egymutatós verzió pont olyan különlegesség, mint y Ponton...

Serivor 2013.11.09. 19:48:41

@kkn: Akkoriban hivatalos árfolyamon 10 ft volt 1$. Kevés volt a valuta, de ami kevésért behoztak normális cuccokat, azt olcsón adták el. (Még létezett a tisztességtelen haszonszerzés törvényi tényállása.)

Apám nem volt burzsuj, csak egy sima könyvelő, de Roamer órája volt, és nem nyögte a család a beszerzést. Fillérekért vettem a sarki papírboltban a Mont Balnctól a Bellografon át a Fisher Space Pen-ig bármilyen jobb tollat, bár akkor még a Parker sem számított ócska tucatárunak.

Ha valami keresettebb darab volt (mint például egy karóra), akkor sem az árát emelték meg, csak nem kapott mindenki - ezt úgy mondtuk, hogy a pult alól árulják az adott cuccot.

Márpedig egy vállalati sofőr az pont olyan, mindenkit ismerő, rengeteg kapcsolattal rendelkező emberke volt, aki hozzáfért a pult alatti dolgokhoz. (Sőt, legtöbbször a főnökének is ő szerezte be.)

Összegezve: a Poljot órás vállalati (pláne minisztériumi) sofőr olyan valakinek a hallucinációja, aki semmit sem tud arról a korszakról.

kkn 2013.11.09. 20:33:54

@Serivor: Már csak az ellentmondás kedvéért, hehehe... Csak a te elképzelésed lehet, mert csak olyan lehetett minden ember,mint ahogyan te besorolod. Ha te úgy érzed, akkor 100% minden minisztériumi ember csak pult alól vásárolt, olyan, akit ez nem érdekelt, és megelégedett a simán vásárolhatóval, nem is élhetett. Ha te írod...

Én csak a kései szociba kóstoltam bele, hiszen '73-as vagyok. Fateromnak volt belga karórája is ( ami akkor biztosan nagy szám volt, de egy órás szerint, aki a 100 éves zsebóráinkat is megcsinálta, csak egy javíthatatlan gagyi ), meg pont Poljotja is, amit örököltem anno, első óraként. Egy használt FIAT 850 SC-t vett, nem új Daciát. De nem minden cuccnál ragaszkodott, hogy nyugati legyen, nem érdekelte, hogy mindenért "trükközzön". Volt, amit csak megvett, amit éppen a boltban kapott.
Korábban biztosan nem éltek ilyen emberek, a sofőr csak mutyis volt, míg mások csak szoci cuccokat, mert az élet már csak ilyen, fekete-fehér, igen-nem, ahogyan beállítod.

No, ennyit a kekeckedésről, hehehe...

Dr. Z. 2013.11.09. 21:32:51

Gratula Dezsőnek, hogy elhitette magáról a magyar hatósággokal is, hogy létezik. Ez nem kis szó... :)

Különben a poszt felénél már hangosan röhögtem (egy kicsit a kárörömtől is) mert 2011 decemberében engem is hasonló szinten kicsontozott a központi okmányirodának titulált sóhivatal egy lábon történő reexporthoz szükséges Z-rendszám igénylése során. December 23-án késő délután olyan kéjesen tudják 4 óra várakozás után elküldeni az embert formai okok miatt, hogy rossz nézni. Az osztrák bürokrácia sem kutya, elvégre mi is onnan vettük ezt az idióta papíralapú hivatalnoki gondolatvilágot, de a magyarhoz képest az osztrák egyrészt olajozottan működik, másrészt nem találkozni azzal a rosszindulattal, ami a magyar hivatalnokok kb. 20-25%-ából árad.

karlmann 2013.11.09. 21:44:53

Gratulálok, job done, mission accomplished! Az okmányirodával őrült nagy szerencséd volt. Öt óra alatt bevitték a rendszerbe az autódat! Tavaly én intéztem a főnököm 1972-es Alfa Romeo Spider Veloce 2000 típusú autójának a veteránosítását. Természetesen nem volt benne a rendszerben, de ők nem érték be ennyivel. Kértek hivatalos igazolást, hogy ilyen autót valóban gyártottak, méghozzá olyat, amiben az összes 1972-ben gyártott Spider Veloce 2000 alvázszáma benne van, köztük a mienk kiemelve. A Storico Alfa Romeo-tól kellet kérni, amit aztán az Alfa itthoni képviseleténél nagyon korrektül lefordítottak és azt adtuk be. Mindez alig két hétig tartott. Utána még várni kellett a rendszámra is, mert akkor épp nem volt két "A"-s.

Ádán 2013.11.09. 21:45:43

Igen, van hatékonyabb, jobb ügyintézés, mint nálunk. DE van sokkal rosszabb is. Például Európa úgynevezett "fővárosában". Belgiumban minden ügyintézéssel csak nagyon rossz tapasztalatom volt. Nem csak állami helyeken, hanem egyéb cégeknél is. Egy jellemző példa az volt, hogy egy Brüsszellel egybeépült kis helyen bementem az önkormányzathoz és kérdeztem angolul, hogy itt tudnak-e információt adni, hogy ha autót veszek, akkor mennyi az adó. Hosszas flamand válasz után tovább próbáltam angolul szót érteni az ügyintézővel. Hosszú idő után kinyögte angolul, hogy nekik meg van TILTVA, hogy flamandon kívül más nyelven beszéljenek. Utána visszaváltott flamandra, majd adott egy névjegykártya-szerűt telefonszámmal. Kérdeztem, hogy ez adó információ? Nem. Nyelviskola volt. Nyelviskola B+

Többi rossz tapasztalat: igazolvány készíttetés, számlanyitás, biztosításkötés, cégautón téli gumi csere, adóbevallás. Mást nem is intéztem. SZJA túlfizetés visszafizetésére 14 hónapot adnak maguknak. Itt 30 nap.

dennisthemenace 2013.11.09. 22:10:45

@kovk: Voltam. A DVLA-nal, mikor átkoltoztem Angliába Észak-Íroszágból, mert át kellett regisztráltatnom a kocsit. Tíz perc volt az egész,ket nap múlva postán jott az új forgalmi meg az igazolas az új rendszámról.
Volt negy ugyintezo ablak, plusz egy csaj korbejárt a teremben, ha sokan voltak és megnézte, ki kire vár, minden megvan-e hozzá, stb és besegített a tobbi ugyintézonek.
Soforkártya-csere szintén tíz perc volt.
De már nem megyek tobbet, december tizenharmadikan bezárnak, a kocsi márciusban megy vizsgára, már online kell intézni.

halor 2013.11.09. 22:22:32

Most akkor megy eladásra? Már nincs vele szopás, így már csak egy unalmas szürke egér :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.09. 23:59:50

@amenta: Atyaisten... én egy pár éve sikeresen kivontam a kocsinkat a forgalomból, figyelmetlenségből... egy egérkattintással. :D Nem hazudok. :-)) És még csak nem is akartam, ismerkedtem a közlekedési hatóság honlapjával. Áááá...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.10. 00:15:33

@Gyurma73: Vazze, budai lakást meg beszámítanak, nem? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.10. 00:36:48

Zsolt, miért nem mutattad a hülye droidjának (most nem koszorús nagy költőnk, doktor Oid nevét emlegetem... :D ), ott van a svéd forgalmin magyarul is az hogy forgalmi engedély...Gondolom azért a forgalmi nem 50 éves...Na mindegy, lassan talán jó lesz a vége.Köszönet az egész sagáért.Mi lesz a sorsa.Mered majd használni?

hp2 2013.11.10. 07:12:59

Remélem a posztokat - legalábbis az angol nyelvűt - olvassa a domsjöi elöző tulaj is. :)

Csikós Zsolt 2013.11.10. 08:37:40

@geegee:
Tegnap is, tegnapelőtt is aki kint volt a dugóban, láthatta :-)

Tűzoltó Petivel találkoztam pl. a Smartjában.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.11.10. 11:31:46

@novothauto: Tibor, lenne egy kérdésem.

A 99-es Volvo C70 2.4T-met elvittem tegnap Volvo márkaszervizbe vezérműszíj-cserére, valamint, mivel van egy pici olajszivárgás, kértem főtengely szimering cserét is, esetleg olajpumpa tömítést, mivel átnézéskor nem tudták megmondani, melyik lehet. Tegnap szétbontották és mikor visszatették a tömítéseket, az autóból ömlött az olaj.

A kérdés: elképzelhető, hogy megsérült az olajpumpa a szerelés közben?

Az autóra csak idén ráköltöttem az árának dupláját (értékének inkább háromszorosát), hogy olyan hibátlan legyen, hogy a márkaszerviz sem talál már benne hibát egy éve, egy kicsit bántana, ha később kiderülne, hogy az évente két olajcserét kapó, gyári alkatrészekkel szervizelt autóm motorjában nem lenne megfelelő olajnyomás és esetleg az olajpumpa darabjai okoznának kárt benne.

Angliából kicsit nehéz megoldani a kocsi szervizelését nálad, de ezek után komolyan elgondolkodom egy évente egy vagy kettő látogatáson a műhelyedben és inkább mindent összegyűjtve ott elvégeztetni..

dr.oid 2013.11.10. 17:55:28

Neverending Stooohoooryyy zengjed ó Limahl
az überbrutál Seikódhoz retro zene dukál
vérverítékes szülés nem holmi lájtos sectio
szenvedést itt nem csillapít morfin injectio..

nem marad más hátra mind elolvasom
rászánva Csikósra vasárnap félnapom
egy időjáró óra a múltban nagy erény
Dezső e régi korban friss vidám legény

Göteborgban grasszálsz lazán gangot teszel
kis helyi büfében tonhalszendvicset eszel
szép gyapjúkalapodra puhán hull a hó
öklét rázva anyáz egy feldúlt svéd tahó

Sündörögnek kémnők megoldani talányt
honnan szalajtották e magas víg vagányt
mivégre van csuklóján ily furán mutató
roppant kíváncsi rá Walter Ulbricht apó

honnan jött a férfi ki roppant furcsán beszél
szép Nadine megtudja miközben jót [remél]
megfejt majd szörnyű titkot a Stazi és a Párt
ha meg nem ismerhetünk gyanús vagy ki árt :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.10. 18:30:56

@Gyurma73: pfff, na elmennek a q anyjukba... :D Egy ilyen órát páncélszekrényben lehet csak tartani, meg őrsereg vigyázása mellett, akkor meg minek?
Az utcán meg levágják az ember karját is vele?!?Ehhh.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.10. 18:38:01

@GGerg: Hahh, nekünk is Volvo, nekünk is külföld.És én is kezdek kicsit csalódni a dicső nagy nyugati munkakultúrában...Valahogy a tízszeres árakhoz nem párosul tízszeres munkaminőség illetve garancia.Pedig a minimum ez lenne, amit elvárnék... :-((
Ha meg viszont sz@r a munka, akkor legyen már kicsit olcsóbb, a k.rva mindenségit, nem?
Mi is javíttatjuk otthon, klubos-fórumos szerelő-cimborával, teljes megelégedésre.Persze minden szirszarért nem lehet kétezer km-re hazaugrani, de ha tudod időzíteni, vizsga, stb nem szól közbe, az nagyon jó.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.10. 18:42:51

@dr.oid: Éééés, csak idetalált a mester is, nem volt hiába emlegetni... :D

dennisthemenace 2013.11.10. 22:20:55

@GGerg: Hát... Nem vagyok meggyozodve róla, hogy érdemes egy 14 éves C70-et márkaszervizbe vinni. Keress egy "Independent" Volvo muhelyt.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2013.11.11. 02:48:13

Örülök, hogy már idáig eljutottál, és kicsit annak is hogy lesz még mit olvasni :) Az apró reszelgetések úgyis a hobbidhoz tartoznak. További boldog kilométereket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.11. 06:54:24

" Ott a szám a kijelzőn, az jön, akié a sajtpapír. "
Már ha a többi tud olvasni, és nem szarik mindenkire...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.11. 11:45:13

"A népesség degradációjának legalsó foka a bürokrácia, amelynek jellemzői
1) az alatta levő sokaság külső kondicionálása,
2) a sorozatiságot megteremtő, ill. az azáltal létrehozott bizalmatlanság és terror az egyenrangúakkal,
3) az egyén megsemmisítése a felső szerv előtt."

Elég jól állunk... kérdés az hogy kinek jól.

2-More 2013.11.11. 14:36:42

Ugyanezt a túrát jártam végig, csak nem veteránautóval, már amennyiben a központi tokmányiroda a Visegrádi utcait jelenti mindenhol. A menetrend a következő volt:

8:50re megérkezek, emeletre felballagok, forgalomba helyezéshez sorszámot tépek. Előttem 3 ember, 5 percen belül a legutolsó ablaknál sorrakerülés. Külföldről származó, de itthon vásárolt kocsi, ergo dupla adásvételi, magyarországon forgalomba még sosem helyezett típus, természetesen, elírva. Én is beadtam a paksaméta papírt, külföldi eladó-itthoni vevő, itthoni eladó-én a vevő közti adásvételi, brit forgalmi, rendszám, kötelező biztositás megkötve, kisfaszom, minden, nem egész negyed órát voltam ott azzal együtt, hogy közölték, jobban járok ha visszajövök, mert nincs fenn a verda a rendszerben. Kérdésemre, hogy minden papiron két p- két c a Cappuccino, kivéve a magyar műszaki vizsgapapiron-eredetiségvizsgapapiron, és azt nem köllene ék vala kijavitani, mondták, hogy nem kell. Úgyhogy hibásan van fenn, sebaj. Milyen rendszámot szeretne, na erre jön a trükk, mert erre B rendszám kell, ami ugye motor méret, de motoron csak hátul van. De sebaj, mert van 4 is mindjárt, és választhatok, választok, telefonszámot átad, távozik. Nem egész másfél óra múlva csörög a telefon, megvannak az adatok, mehetek a forgalmiért, a korábban váltott sorszámmal vissza, őrnek szól, becsekkol, 10 percen belül csekkekkel távozok, és pont. Összesen az oda-vissza menettel nem volt 3 óra se az egész, úgy, hogy életemben először helyeztettem forgalomba kinnti kocsit, és másodszor vettem egyáltalán nevemre autót.

Szóval, mázli is kell, de inkább az, és ez csak jótanács mindenkinek, hogy ne tudjanak olyan papirt kérni, ami nincs az embernél, inkább legyen egy telefonkönyvnyi paksaméta, nameg, egy emberséges ügyintéző se árt.

xfile 2013.11.11. 20:15:14

Hát végre magyar lett!
Sírjak vagy nevessek?Hihetetlen,hogy nálunk ez ennyibe kerül...
Csík,gratula,erőt,egészséget,stb,egy kalappal továbbra is!!!
Tisztelet a családodnak...(nem mindenkinél bírták volna ezt ki!)

xfile 2013.11.11. 20:23:15

Bocs,még vmit.a srácnak az első képen még van haja...,ahol neked Csík már hiányzik...
Tényleg igaz a mondás,hogy az évek előre haladtával a hajszálak száma csökken, a pocak térfogata nő...
Csík ne haragudj,de nem tudtam kihagyni!

xfile 2013.11.11. 20:40:14

@dr.oid: Középiskolás koromban egyszer arra jött be a magyar tanárunk,hogy kártyaparti folyt a teremben.Sajnos észre vette,de a nagy baj az volt, hogy én voltam a hetes.Meg kellet neveznünk hét emebert,akik még rajtunk kívül bűntetést kaptak...
A bűntetés Vörösmarty Mihály:Gondolatok a könyvtárban című műve volt,két héten belűl szóról szóra megtanulni...
máig is eszembe jutnak belőle ezek az idézetek:Jó mulatság,férfimunka volt.Ha már irodalomról van szó....

29 Palms 2013.11.12. 22:15:16

Én már a "Dezső európai turnéra megy" című nyári útleírásos poszt szeretném olvasni, sok képpel illusztrálva. Régen volt már olyan hosszú utazós Csikós-féle iromány, mint pl. Tageshit és társai. Ráadásul annak igen jó posztnak kell majd lennie, mert Winkler nagyon magasra tette a lécet Oroszországban.

Az öreg Mercedeshez gratulálok, jó látni hogy ilyen lett, remélem hogy nagyon sokáig tart majd a varázsa.

Csikós Zsolt 2013.11.14. 06:50:55

@dr.oid:

Droid uram! Végre! Bocs, kiestem a kommentek sorából, de most látom, hogy felbukkant, lelkemben béke honol, órámon az örömtől számok fakulnak... :-)

Csikós Zsolt 2013.11.14. 06:52:26

@29 Palms:

Winkler kultúrmisszióra megy, én gépire, az ő posztjaihoz nem érhetek fel, hiszen az én fejemben a töredék információ sincs meg. Nem vicc, W feje egy borzalmas kút, amiből rendre egészen fura dolgok képesek előjönni a legváratlanabb pillanatokban.
süti beállítások módosítása