Kinyírtuk a hétfejű sárkányt!

  2011. augusztus 14. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta era szereles

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Ezzel az autóval mindig csak a baj van…

…mondják majd egyesek, akik egyrészt szokás szerint nem vették figyelembe a sárga cetlit a poszt elején, másrészt nem olvasták alaposan a napi használatú Suzuki Swiftemről szóló posztokat eddig – mely autó egy idén már 26 éves, kombi 123-as Merci. Pedig – Era még sose hagyott ott bennünket az elmúlt húszezer kilométeren. Még csak jelét se adta ilyen szörnyűségnek, ami a futott 536 ezer kilométer tükrében becsületes dolog. Pedig megjárta velünk Németországot, Horvátországot, Olaszországot, Ausztriát, rettenetes méretű csomagtartóját több ízben repedésig tömtem mindenféle szörnyű izével, vontattam vele – használatban van, na.

Csak a vibrációk. Meg a remegés. Na meg a melegedés.

Ezekkel élek együtt, amióta megvettem, hideg téli éjjeleken, amikor izzadtan felriadok az ágyamban, e tételek pörögnek a szemem előtt, és csak utána ugrik be a svájci frankos hitel. Ennyire zavar. Javulás azért volt már: egyik hiba eltűnt, a másik elviselhető lett, de van olyan is, ami rosszabb, mint közel három éve volt, azon a bizonyos enyingi éjszakán, amikor egybekeltünk Erával. Nem titok, vételárral együtt egymillió fölött jár már a cech, mert én is azok közé a mazochisták közé tartozom, akik írják a kiadásaikat. Szeretek tisztán látni - ennyibe kerül egy zöldséges rom autóvá tétele.

Ezekkel a vibrációkkal, zajokkal már minden poklot megjártam. Több posztot írtam talán róluk, mint újautó-tesztet, egyszer még diagramot is készítettem arról, melyik zaj és remegés hogyan tűnt el, avagy tolakodott még inkább előtérbe.

1:
A kuplungdobálás elmúlt, amikor új kuplugszett ment fel. Aztán előjött, de megint elmúlt, amikor feltettem egy síkolatlan (tehát jó) lendkereket, de most újra akad belőle. Gondolom, a régi lendkerék kicsit szétverte az új kuplungszerkezetet, s az is kicsit egyenetlen lett, az meg visszafelé hatva elintézte a jó lendkereket. Ám összességében már nem vészes.

2:
Direktben 45-65 között morajlott, ez zavart tán a legjobban, de most már inkább ritkán felvillanó, folklorisztikus elem. Köszönhető ez Karesznek, aki a föld alól előkapart nekem egy kézi váltósra való, nagy kardánsúlyt, ami sehol a világon nem kapható.

3:
A nagy sebességű (régi, dízel Merciről lévén szó, ez relatív, úgy 100-130) vibráció, ami kinyomott kuplunggal is jelentkezett, valamelyest csillapodott. Ugyanis leváltottam a közel húszéves gumikat, s vettem egy garnitúra új Falkent.

És közben mindent mást is kicseréltem a váltótól hátrafelé, ami gyanús volt, mert a 3-as pontban említett vibráció (nem a moraj, ne keverjük!) egy része megmaradt. Sőt, elkezdett erősödni, és kicsit morajszerű lett maga is. Aztán, amikor a Kati VFR 400-asát húztam haza tavaly szeptemberben tréleren Feldebrőről, még kattogni is megtanult az autó. Addigra túl voltunk az új kardán-Hardykon, új kardánközép-csapágyon, új jobb hátsó csapágyon (mert hangyányit lógott), új hátsó féktárcsákon, új bölcsőgumikon, új kipufogórendszeren, bontott, de jó váltóbakon, valamint három komplett felnigarnitúra és egy másik, kiegyensúlyozott kardán felpróbálásán. Mondom, mindent megpróbáltam.

R1257792

Telós Bandi mondta, tök jó így az autó, öreg kocsinál az ember elvisel egy kis remegést, nem kell annyira odalenni miatta. De – mint ezt már többször leírtam – én Erát nem egy remegős, viszonylag kevés üzemanyagból elvánszorgó, teherszállító fosnak vettem. Hanem autópálya-képes, külföldre családképes, nagyszülőbeültető-képes, komfortos Mercedesnek.

A kattogás újult erőt adott. Nem, nem, drága Era, ezt nem művelheted velem. Hát ezért simogattalak eddig? Jött tehát egy féltengely-felújítás harmincezerért még tavaly decemberben, ezzel legalább a kattogást kiradíroztuk a listáról. Végül is – akkortól egészen tűrhető lett Era, már ha az autópályát tiltott zónaként kezeltem. De ilyen kevéssel a cél előtt nem állhattam meg. Idén nyáron kétszer egy hetet töltöttünk Földváron, ebből az első hét egyik napját szerelésre különítettem el.

Era minden nyáron hajlamos volt a melegedésre autópályán, ami évről-évre romlott. Lépnem kellett. Termosztátot már cseréltem, a víz nem fogy, a hengerfejet tavaly láttuk (és amúgy se bugyog a víz), a fűtőradiátor-csere iszonyatos szopásán is átestem most télen, így maradt a hűtő és a vízpumpa. Vettem hát egy hűtőt, az út előtt beszereltem. Ettől persze Balatonra lefele még megvolt a melegedés. Lol.

39

Tehát átvibráltam Viszre egy szerdai reggelen, Era állt föl Karesz alig egy éve beépített Boge négyoszlopos emelőjére, ami köré nemhogy extra magas, hőszigetelt szerviztermet épített a drága ember, de már légkondi is van benne, hogy a körülmények szinte márkaszervizi szintűek legyenek. És olyan ebédet nem esznek a márkaszerelők, amilyen Kareszéknál van…

Úgy gondoltuk, a korábban kicserélt jobb hátsó kerékcsapágy a ludas. Arra alapoztuk a gyanút, hogy Karesznak nem volt gyári körmöscsapágyanya-meghúzó szerszáma, ezért csak hidegvágó segítségével szorította meg a cuccost. Kisapáti Jóska erre mondta még a rüsselsheimi úton: lehet, hogy kis lógás maradt ott, és mivel a belső kúpos csapágy érzékeny erre, ezért ott esetleg a tengelycsonk kopott meg, vagy maga a csapágy kér egy kis ráállítást. De a gyári szerszám vagyonokba kerül, ráadásul Karesz keze alatt már kettő olyan eltört, ezért most inkább vettem Sághi Iván barátomtól egy bontott állólámpás lengőkart, benne a csapággyal.

Karesz addigra már leszervezte a szilenteket a lellei Landban, ezekért és az olajcseréhez szükséges egyéb kellékekért elugrottunk frissen turbósított (és rövidesen intercooleresedő) 126-os Mercijével. A lengőkarcsere nem kellemes művelet. Sok-sok emelő kell hozzá, mert a kasznit meg kell támasztani, a lengőkart átmenetileg alá kell dúcolni, de a bölcsőt is külön le kell engedni az egészhez képest, hogy hozzá lehessen férni a csavarokhoz. Elég sokat soko-banoztunk fakockákkal, emelőkkel, mire mindenhez hozzáfértünk, de csak kigyött.

Közben én drótkefével, csavarhúzóval és féktisztítóval kitakarítottam az állólámpás lengőkart az udvaron. Szilentcsere következett. Az ember hosszú perceken át pörzsölővel melegíti a lengőkart és a szilentet, amíg a gumi meggyullad. Aztán még melegíti, mert akkor lehet csak kiszedni, ha már minden csöpög. Nem csekély füsttel jár ez a meló, lángoló gumi, illetve gumis vasdarabok röpködnek mindenfelé, rohadt büdös van, és persze nem rákkeltő. Ó, dehogy. Maga a pokol.

15

A délelőtt el is ment ezzel, pláne hogy festenünk is kellett, no meg a rögzítőfék is pocsék volt a hozott lengőkaron. Karesz furcsa műhelyében azonban van minden, például 123-asba való rögzítőfék-felújító szett is, konkrétan a kompresszorát vesztett hűtőszekrényben a régi műhely sarkában. Vadiúj.

Későn álltunk neki az ebédnek, faltunk mint állat, Margó oldalasának, pecsenyekrumplijának nincs párja, ha pedig még a meggypálinkát is hozzáveszem, azt kell mondanom – gundeli szinten táplálkoztunk. Azaz, magasabban. Ebéd után próbából bedobtunk egy másik termosztátot (ami bent volt, már kétéves), irány Somogybabod a 67-esen, ahogy szoktuk. Itt 110 engedélyezett, lehetett nekiereszteni a 88 lovat.

Morajba átcsapó vibráció. Mint eddig. A hőmérőmutató végén pedig elszédült a sárga festék, úgy indult el a százas osztás felé. Toltam is rá a fűtést hamar. Ültünk a morajló, felhúzott ablakú autóban (hogy jobban halljuk, honnan szól a zaj), feltekert fűtéssel, öngyilkos hangulatban. Hazakanyarodtunk. Csináltunk sok ideig, sok szívással, sok pénzért semmit. Karesz rágyújtott egy cigire, ült a saját füstfelhőjében, privát ködgomolyagjának közepén, mint bölcs Fuji-san a szeptemberi hajnalban. Nem látszott belőle semmi, csak néhány féltengely-szerű ujj.

34

Férfiember ilyenkor inna egy kupicával, de nem lehet, mindjárt vezetnem kell Földvárra. Jobb híján kávé fölött busongtunk, mint valami Z-kategóriás olasz neorealista film főszereplői. Félszavakat böffentettünk fel komoran – „Hardy…?” – „cseréltük…” – „bölcsőgumi…?” – „megvolt, emlékszel?” – „felni…?” „a harmadik garnitúra van fent”.

Csak ültünk a gödörben, megsemmisülve. Egyszer csak a keresztapa… bocsánat, Karesz megszólalt – „te, néztük mi már a BAL hátsó kerékcsapágyat?”

„Nem. Az jó, nem lóg, meg se moccan, a hang is jobbról jön.”

„De a kaszni elviszi ám a zajt mindenhová. Nézd csak meg megint.”

Sóhajtva felálltam, kimentem, megrángattam. Láss csodát, kicsit kotyogott, pedig esküszöm, előtte nem. Ja, és az akku is elkezdett hülyéskedni, megint lemerült, hiába vettem a döglött Bosch Silver mellé akkuregeneráló elektronikát márciusban, úgy látszik, csak fél évvel tudta meghosszabbítani a haláltusáját. Kaptam gyorsan Karesztől egy gyanús, kék Vartát, bekötésnél vettem észre, hogy a saru szikrázik. Valaki rajtam kívül is szív itt, igaz, ő áramot…

Így történt, hogy Erát dühömben egy hétre lent hagytam Földváron. Egy mérsékelten használható autóval, két hibával indultam eredetileg Balatonra, nagyot szereltem, pénzt szórtam, erre most már három sebből vérzik és használhatatlan. De jó is történt: Csabi barátommal konzultáltam telefonon, s egy helyzetjelző izzó segítségével diagnosztizáltam: betettem az akkusaru és az akkupólus közé, és gyengén villogott. Az óra vagy a riasztó szív.

És igen, amikor kiheréltem a biztosítékokat az ősrégi Bosch-vijjogóból, és megszűnt az állandó áramfelvétel. Két és fél éve hittem, hogy döglött, erre tessék, akcióba lépett. Mindenesetre kiderült, hogy az akkuregeneráló tényleg nem rossz, és nem a már kétszer megdöglött Bosch Silver hibája volt mindez, hanem a riasztóé.

Jött egy hét munka Budapesten, kábé húsz elázás motoron (autóm nem volt, mert még a Bianchiról is lejárt a műszaki) majd megint irány Balaton. Újabb, bal hátsó lengőkar Ivántól, két vízpumpa is a hazai készletből a csomagtartóban, irány Visz. Új remények.

02

Karesz fia Máté seperc lekapta a bal hátsó kereket, tekergettük a csonkot – tagadhatatlanul zajos. Én kint épp nekiláttam pucolni a hozott lengőkart, amikor Karesz kijött, ott is forgatott, és leállított - „ne folytasd, ez is szar, hallod?”. Hát persze, hallom.

03

Így aztán megint húztunk a szuperturbós 126-ossal Lellére, vettünk csapágyat, csak egy tízes volt, nem fájt, á, dehogy. Ezt is a Ponton számlájáról veszem el, pedig az eleve mínuszban volt. Mindegy, a héten utalják a vissza a nyugdíjbiztosításom hitelét, majd abból. Valahonnan mindig jön valami, bassza meg a talicska.

05

Igen ám, de a szűz csapágyat Karesz nem akarta hidegvágóval beverni, azért ő sem szereti mindig a kendácsolást. Nekiállt elkészíteni élete tizenötödik Mercedes-kerékcsapágy-szerszámát. Került bele 124-es generátorfeszítő, 126-os kipufogóflansni, csapágy belső gyűrű, fogantyúként zártszelvény, cigihamu – utóbbi csak a vajákolás kedvéért. Sikított a flex, sercegett a CO-gép, dürrögött a kalapács. Csodás lett, egy szobor. Le is szedtük vele az anyát pöpecül.

11

És láss csodát – a külső csapágy tiszta zsír volt, a belső szinte száraz. Igaza volt Kisapáti Jóskának, tényleg a belső kerékcsapágy-fél rágódott. Bement az új szett, Károlyom betömött egy Maersk-konténernyi zsírt, húztuk össze derekasan. Na, ezt nem bírta a szerszám. Hiába volt szorulósra illesztve, kifordult.

23

Ez adta a végső löketet a Világ Legjobb Mercedes Kerékcsapágymeghúzó Szerszámának létrejöttéhez. Került elő menetes szár, anya, rittyent szárnyas óriásalátét a hegggesztő alatt, sikított az oszlopos fúró, káromkodott a Karesz-száj. És a meglevő szerszám folytatásaként létrejött a Külső Agyféllel Összehúzatható Csapágyszerszám. Stuttgartban hárommillió márkáért fejlesztették volna ki, zsíros innovációs díjakat adtak volna érte a kutatóknak, Karesz meg... A gyári szerszámot csak egy csap tartja bent, de attól még ki tud fordulni, ez viszont moccanthatatlan. Ketten húztuk legalább másfél méteresre toldott karral a csapágyanyát, roppant a roppantógyűrű, helyére ment mind, és csodás lett.

24

Ötödére csökkent a zaj, sajnos a kicserélt jobbos lengőkarban is lóg a csapágy. Sebaj, ezt már tényleg elviselem, most már tudom, honnan jön a megmaradt húsz százalék, majd visszateszem a lengőkart, amit a múltkor kivettünk. Látják, végig a jobb hátuljára gyanakodtunk, ennyire elviszi az önhordó bódé a hangot. És most is csak azért lett gyanús a bal oldal, mert az időközben megsztondult, kattogós féltengely annyira szétverte, hogy már nemcsak a rágódás volt a baj, hanem meg is moccant végre.

27

Közben a vizes részleg táján is matattunk. Először a vízpumpának estünk neki, ventilátorkeret le, lapát le, víz le, szimpla ügy.

„Te Csík, én már látom, mi a baj. Nézd meg, te is látni fogod” – szólt kereszta…, khm Karesz a füstszűrő puffere mögül fojtottan.

29

Néztem, de nem láttam semmit. Azaz ott egy gazdátlan csavar ott volt a hengerfejben. Karesz mutatta egy kiszedett blokkon a belső műhelyben - „látod? A gőzcső. Lehagyta a paraszt. Eltörte, elvesztette, mittomén, de nem tette rá. És az öthengeres motor érzékeny a légtelenítésre. Na, ezt megtaláltuk.” Ó persze, már nekem is beugrott.

30

Aztán kijött a vízpumpa is. Hopp, hiányzik a papírtömítés. Mindenesetre legalább a lapátkerék nem forog el a tengelyen, ez a satupróbán kiderült. De miért kékek a lapátok? És a vízpumpaház? Aha, a papírtömítés hiánya. Merthogy ezt is valami dilettáns rakta össze, és kihagyta azt, amivel a Mercedes kihézagolja az egész hóbelevancot. Karesz szerint hőbelabancot. És köszörülték egymást. Te jó ég… Olyan éle lett a fészeknek, hogy elvágta az ujjamat.

31

Ment be vízpumpa, tömítés, gőzcső, melegítettünk motort, légtelenítettünk. Ki az útra… Igen, melegedett, mint állat. Tehát visszatértünk a bázisra, s kínunkban termosztátokat kezdtünk melegíteni a konyhában, Margó tojásfőző lábasában. Amelyik a leghamarább nyitott, betettük.

„Tudom már, mit rontottunk még el. És ezért lett néha rosszabb, néha jobb a melegedés. Ez a motor (OM617) isssszonyatosan nehezen légteleníthető. A Marci (közös barátunk – a szerk.) szívott vele vagy két hónapig, aztán felállt orral emelőre, és úgy oldotta meg, de addigra mindent kicserélt. Meg kell várnunk, amíg rendesen kinyit a termosztát, és alaposan túráztatnunk kell a motort, máshogy sose köpi ki a légbuborékot” – mondta Károly.

37

Így lett. Brutálisan bemelegítettük, aztán bőgettük a motort, mint Jani bácsi az ezerkecskét az ózdi panel parkolójában. A vízszint emelkedett, lappadt. Emelkedett, lappadt. Emelkedett – és végre böffent egyet. Ment utána víz, megint túra, megint böfi, megint víz. Még vagy háromszor. És többé nem dagadt.

A somogybabodi próba 10/10-es eredményt hozott. Mutató 83 fokon, meg se moccant, jól jött, hogy nem volt traffipax. Isteni, megoldottuk, két és fél év után elviselhető a zaj, a vibráció, stabil a víz! Igaz, a fél autó közben megújult. Sebaj, a diadal íze mindennél édesebb, a sárkány meghalt.

Aztán persze ugyanezt Földváron én is megismételtem fagyállóval, mert Viszről csapvizesen távoztunk. Apropó, észrevették, hogy nyáron alig-alig lehet fagyállót kapni? Vajon az emberek nem tudják, hogy a vízpumpa tömítését a glikol keni? Ijesztő belegondolni is.

40

Na mindegy, szakadó esőben leeresztettem, feltöltöttem, légtelenítettem, bőgettem, a szomszédok legnagyobb örömére. Jó lett, azóta is stabil minden. És legalább valamire használtuk idén a napernyőt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr223146539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.08.14. 07:08:22

Jól értelmezem, hogy akkor most már _majdnem_ kész van Era? :D

Hurri Kán 2011.08.14. 07:15:16

Nnnnaa... csak autó lesz belőle végre :)

nagybuno 2011.08.14. 07:16:30

uhhhhh, kivalo minoseg igy vasarnap hajnalban! csak igy tovabb Csik ne hallgass a sok trollra!

Sopánka76 2011.08.14. 07:21:30

Ez jó mulatság, férfimunka volt? Vagy annál azért keményebb?
Le a kalappal!

DrSzoke 2011.08.14. 07:24:45

Szivas ez a csapagy dolog.Sajat automon is csereltem ki jo oldalt,100% biztos voltam benne hogy a bal bug.Szemre jonak tunt kiszereleskor,de ez semmi nem jelent,ugyhogy csere.Probaut,bug.Persze hogy a jobbos volt,de balrol hallatszott.Azota felemel,korbeteker mindket oldal,meghallgat,azutan szetszed.

esef 2011.08.14. 07:43:22

a cím alapján azt hittem Csikós úr nejével történt valami szörnyűség...
amúgy meg mi lesz ha Era végre autó lesz? mit fogunk olvasgatni. régen volt vasárnapi szerelős poszt, ma megint, ezután meg nem lesz egy sem? hát hogy nézne ki az

gsanyi 2011.08.14. 07:48:31

Azok a fránya csapágyak...:)
Csak összeáll ez is.

EmBertalan 2011.08.14. 07:50:24

bazmeg olyan alkatrészekről van szó, hogy azt se tudom, hogy a kerékben van vagy a tetőben

canadacruiser · http://canadacruiser.com/ 2011.08.14. 08:03:36

@esef: Aggodalomra semmi ok, van a Csikós-flottában még pár gyöngyszem... :)

dansun 2011.08.14. 08:05:37

"...bőgeti, mint Jani az ezerkecskét"
na, már ezért megérte felkelnem :D

vadkertész 2011.08.14. 08:06:30

Szia!

Kettő dolog:
1. Hogyan szuperál földváron a kölkök szórakozására szerzett gépjármű? Ha nem megy esetleg akkor biztos tudnál róla is szerelős cikket írni... ( mi a neve?)
2. Írtad vala, hogy az állólámpás hátsó kerékcsapágya zsírzandós, nem gondolnád, hogy egy furat + egy zsírzófej Erának is jót tenne (szeretném ha az erre adott válaszod kifejtenéd)?
( a földvári légtelenítésnél nem állt égbe a az Era orra?)
Köszi!

IG 52-27 alias UG 56-81 2011.08.14. 08:06:30

Óóó... Ez a jobb-bal problematikája ismerős. Mikor hallhatóan a jobb toronycsapágy kopog, (kis autó,rögtön az orrom - vagyis fülem előtt kopogtat) miért kell nekem a balt cserélnem-- azóta is rejtély.. Persze én is ámátőr módon a jobbal kezdtem...

KNZ 2011.08.14. 08:11:35

Én is Shági Ivánt faggatam, mert vibrál a 123-asom. Azt mondta beszéljek a Csikós úral.....

Wari 2011.08.14. 08:16:27

Hehe,úgy látom nemcsak a vizesboxer transporteren szívás a légtelenítés -). Én emelő híján pincegarázs lejáróba álltam be hol orral,hol fenékkel lefelé.Pár óra forgolódás,plusz 2 hektoliter benzin kellett hozzá,aztán hipp-hopp már ment is a fűtés -D. Viszont levegősen nem melegedett a motor,amit azóta sem értek!?? Egy öreg 5 hengeresre nekem is régóta fáj a fogam.Tetszik a cikk,de tanulva mások szívásábol,inkább gyüjtök még pénzt,és inkább hozok egy szépet németböl -).

Rocso Cafe 2011.08.14. 08:17:14

Lehet ezzel elvesztette ERA a varázsát, mert olyan lett mint egy új autó?:)
Nekem megérne akár 500e-t is.:D

remélemeztbeveszi 2011.08.14. 08:19:43

Vélek némi összefüggést felfedezni Karesz műhelyének fejlődése, és Zsoltink autójának állapota között. Az emelőre azért járna egy réztábla Zsoltinak, mint magas szintű szponzor :-)

robian 2011.08.14. 08:31:29

Zsolt becsülöm a kitartásotokat, minden jó, ha a vége jó. "frissen turbósított (és rövidesen intercooleresedő) 126-os Merci"-ről mindenképpen egy postot!!!!!!!!

ps3peter 2011.08.14. 08:32:39

Végre Csik poszt vasárnap reggel! Nem kicsit hiányzott már. Kávéhoz nincs jobb :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.14. 08:33:55

>Apropó, észrevették, hogy nyáron alig-alig lehet fagyállót kapni?

Észre:) Néztek is, amikor télen a gyártó telephelyén vittem egy kartonnal:)

dennisthemenace 2011.08.14. 08:40:55

Csík, mi az a "pecsenyekrumpli"?

dennisthemenace 2011.08.14. 08:42:21

@esef: Igen, anno a Csík feleségul vette, szerintem még mindig nem heverte ki szegény Kati....)))))))))))))))))))

Caldera75 2011.08.14. 08:42:31

Zsolti azt áruld el, mi lesz, ha már minden jó Erán? Venni kell majd valami romot megint. Vagy akkor jön a Ponton?

rognork 2011.08.14. 08:45:20

Itt az ideje eladni ezt az autót 300-ért.

Merida001 2011.08.14. 08:52:21

A sok kellemetlenség után az az érzés megfizethetetlen, hogy kijelenthető minden úgy működik rajta, ahogy kell...megértem és átérzem a siker eme fajtáját! Gratulálok hozzá! :)
Ponton hogy áll? Hogy van? Várjuk a folytatást arról is...:)

nem kéne... 2011.08.14. 08:58:55

a vízpumpát a glikol keni?
ijesztő belegondolni is.

de tényleg ijesztő.
ahol van valami kennivaló, oda nem nagyon jut fagyálló, mert ha ott fagyálló van, az azt jelenti, beszart a vízpumpa tengelyének tömítése.
az meg nem jó.
szóval jobb az, he a glikol nem keni a vízpumpa tengelyét, na.

m20b25 2011.08.14. 09:03:21

@nem kéne...: nem a vízpumpa tengelyét keni, hanem a szimeringet rajta. Ha nem kenné hamarabb előregedne, rideg lenne vagyis folyna.

Szép, szép dolog ez a szopás. De én nem merném bevállalni, max úgy, ha van mellette egy normális autó, ami mindig működőképes.

uglykid 2011.08.14. 09:04:31

Ez a sok szívás ahhoz kell, hogy belopja az öreg paripa magát az ember zsigereibe!
Olyan ez mint amikor "betör" az ember egy vadlovat és kezes paripává teszi.Jó esetben nem a gazdi törik meg!

Amúgy Zsolt az 1000.000-ban benne van az ü,anyag is??

Egyetlen dolog van ami nem tetszett a fényképeken és ez NEM KRITIKA!A 11.képen Karesz mester flexelési technikája!Értem én, hogy a magyar szőrén üli meg a lovat de hát ez a védőpalást nélküli szerszám + a félkezes gyakorlat láttán fel állt a szőr a hátamon!
Sajnos láttam már felrobbanó követ és csontig hatoló köszörűt...hiába no, a féltés beszél belőlem!

mriksz 2011.08.14. 09:05:47

Karesz tudása előtt le a kalappal.Nekem 1 Isuzu Trooper-en szállt el a bal első kerékcsapágy München után a Mondsee mellett az autópályán.Szerszám volt csak körmös kulcs nem az anyához.A német kihozta a pályára a csapágyszettet és mondja hogy célszerszám kel hozzá.Mondtuk megoldjuk mire Ő:ezt megnézi magának.A megoldás láttán össze esett.(A megoldás a következő:a tengelyvég anyába ami 1 lapos menetes dolog van 2 furat 5-ös menettel ezekbe belecsavartunk 1-1 5-ös csavart amiket AVA bilincsel rögzítettünk a kifordulás ellen és mehet neki a pajszer.Itthon célszerszámmal nem tudtam rajta húzni.)A

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.08.14. 09:12:46

Minek kell dízeé évi 7000 km re nem tudom:-))
Azt sem vágom hogy a Mercedesben máshogy működik a vas meg a réz??
Szerintem ugyanúgy tönkre megy az is ennyi idő alatt.

Carrotfield 2011.08.14. 09:19:59

"Csináltunk sok ideig, sok szívással, sok pénzért semmit. Karesz rágyújtott egy cigire, ült a saját füstfelhőjében, privát ködgomolyagjának közepén, mint bölcs Fuji-san a szeptemberi hajnalban. Nem látszott belőle semmi, csak néhány féltengely-szerű ujj."
LOL

3 gb 2011.08.14. 09:49:26

Szerintem az emberek inkább ezért szerelnek autót:www.youtube.com/watch?v=Pi_ser2_Xm4

Csikós Zsolt 2011.08.14. 09:59:48

@vadkertész:

Hű, írtam volna, hogy zsírozható az állólámpa-csapágy? Meglepne, hiszen ugyanaz a kerékagy, még a lengőkar is, csak azon van két plusz fül...

A gyerekek autója félkészen, elvitte az Opel-túra, meg ezer más az időt, hogy megcsináljam. És sok vele a komplikáció.

tlantos 2011.08.14. 10:00:19

Igazabol nem az a fo baj szegeny Erava, hogy oreg, hanem hogy igencsak szartak ra az elozo tulajok.

Csikós Zsolt 2011.08.14. 10:01:13

@uglykid:
Nincs, azt nem számolom. Átírást sem :-)

@tlantos:
Nem azt mondanám, hogy szartak, csak ilyen majomszeretet volt az. Tehát cseréltek, amit tudtak, de mindent rosszul.

tlantos 2011.08.14. 10:02:49

@Csikós Zsolt:
Vegulis a pokolba vezeto ut is joszandekkal van kikovezve, de a koklerek sokszor tobbet artanak, mint hasznalnak.
Ha te tekered bele az elso felmilliot, nyilvan nem lennenek ilyen egzotikus gondjai.

No quarter 2011.08.14. 10:07:21

Pont akkor hívtam Zsoltit, amikor Karesznál a szarhegy lankáin csúszott a völgybe lefelé. Csak az első percekben még nem mondta. Gyanútlanul kezdtem a beszélgetést habkönnyű, az élet napos oldalát ecsetelő veterános témáimmal.
...aztán elszakadt nála a cérna és kaptam hideget-meleget. Azóta nem mertem felhívni. Megbocsájtasz Zsolti?...

Csikós Zsolt 2011.08.14. 10:21:19

@No quarter:

Hű, mi volt az a hideg-meleg? Én nem is emlékszem... Valószínűleg az volt a mélypont, az első heti szerelős nap vége, na, akkor öngyilkik voltunk mind.

ben88 2011.08.14. 10:47:08

Minden tiszteletem Csikós úré hogy még kitart a merci mellett. Nálunk is minden autó 20 év körüli a családban, de asszem én már régesrég feladtam volna ha valamelyiket ennyire kicsinálta volna az előző tulaj. Bár anyám saab 900-asával már jó úton haladok az őrület felé és néha megingok hogy elegem van az összes kotlából, de aztán másnap mindig újból nekiállok. Kicsit végtelen történet feeling de egy frankhitelnél jobb. Max. állnak egy hónapot az autók ha nem adja ki.

Halálos_fogkefe 2011.08.14. 10:57:39

@immortalis: @esef: @Caldera75: lol, olyan sose lesz hogy kész van. nemde?
amikor eljutnál odáig, hogy most már tényleg csak a legeslegapróbb, alig-alig bosszantó hibák várnak megoldásra, akkor két út áll előtted.
a.) hozzányúlsz és kiderül hogy a gyökere sokkal mélyebben van, ergo nagyobb költség, nagyobb project, plusz ki tudja mire derül még ott fény
b.) mire megcsinálod az apró hibákat, újra jön egy nagyobb

:) a végtelen szopás körét szerintem rengeteg öregautós megtapasztalta már

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.14. 11:00:31

@nem kéne...: Esetleg, ha van a házon egy luk, be lehet nyomni egy csipetnyi zsírt...

DrSzoke 2011.08.14. 11:13:39

@ben88: en valahanyszor arra gondolok hogy a jelenlegi autom helyett kene valami fiatalabb,mindig eloveszek 1-1 szervizszamlat az irattatrombol amit ugyfeleknek szamlaztam par eves autok szervizeleseert,javitasaert.Azonnali hatallyal elmegy a kedvem tole.Marad a jo kis V6 C4,20 eves,de meg nem hagyott cserben.

apamacko 2011.08.14. 11:18:33

Hű de jó volt újra Zsoltit olvasni!

Az egymillió kicsit szíven ütött, ezért asszem nem lesz Mercedesem.
SAABrina meg várja a műszaki vizsgát, és kéne rá vajákolnom kéziféket (is)....

Manoloszan 2011.08.14. 11:21:54

Jó kis poszt ez vasárnapra.

Én valamivel több mint egy hete vettem meg végre egy 124-es 300 szivódiesel kombit. Eddig azzal szivtam, hogy eltünt belőle a viz, igen rendesen, kb 100 kilóméter per liter. Persze azt nem tudom, hogy előtte meddig jártak vele úgy, hogy csak fogyott belőle a viz, de soha nem töltöttek utána. Tehát lehet hogy az eddig beleöntött kb négy és fél liter egy része a rendszer utántöltésére ment el.
Néztük a merci szerelővel, nem találtunk sehol folyásnyomot, összes fagydugó át lett nézve, ott sem.
Végül is két napja találtam meg a hibát, mert persze hegymenetben ez is azonnal melegszik. Mire felértem a hegy tetejére majdnem forrásban volt a viz. Hagytam alapjáraton járni és gyorsan felnyitottam az elejét. Akkor szembesültem vele, hogy a felső vizcsővel szemben, előre közvetlenül az aluminium tető alól spriccel a viz, vékony de rendes sugárban. Ezt másképp elég nehéz lett volna megtalálni, tehát most hűtőcsere.
Utána kiváncsi leszek, ha rendesen le lesz légtelenitve és jó lesz a hűtő, marad-e a vizmelegités.

Az első hátsó futómüvön kell még pár szilentet cserélni és olyan lesz az autó, mint a Patex óra. :-)

Ja és eddigi fogyasztásom, két telitank alapján, klimával automatával, vegyesben 8,3 körül alakul. Nagyon meg vagyok elégedve vele. :-D

Manoloszan 2011.08.14. 11:28:17

Ja és az öregben most van 466 ezer kilóméter. Úgyszólván bejáratós. :-D

Csikós Zsolt 2011.08.14. 11:36:12

@ben88:

Max 1 hetet szoktak :-) Annyit kibírok, úgyis motorral járok. Abból meg japán van...

@Halálos_fogkefe:

Különben abszolút igazad van, ez egy dimbes-dombos-hegyes vidéken való kirándulás. Néha szétnézel egyre magasabb hegytetőkről, ha mázlid van, az egy fennsík, de mindig jön egy lejtő.

Az vigasztal, hogy újabb autókkal is van ilyen bőven, csak ott 1-2 nullákkal nagyobb összegek röpködnek.

Rocko- 2011.08.14. 11:37:47

@Halálos_fogkefe: kvázi kijelenthetjük: az öregautó olyan, mint a tuningautó: sosincs kész.
tudok egy jó hobbit: öreg, tuningautó. :))))

Rocko- 2011.08.14. 11:39:35

@DrSzoke: épp ezen gondolkodtam, hogy ha új autó kéne, akkor is inkább gyárból rendelnék egy C4-est.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.14. 11:40:48

@Rocko-: Még mindig jobb, mint: baszki most meg túl nagy lett a melled...

Barebow · http://www.cromega.com 2011.08.14. 11:44:28

Tetszett, élvezettel olvastam! Főleg mert már sajnos eladtam a 123-asom. A történet egyik tanulság az, hogy kerékcsapágyat mindig párba cserélünk! Legalábbis én így szoktam.:-)

Csabby 2011.08.14. 11:45:34

Úgy láttam Karesz asztalán van ám mindenféle...de azért ha álmából felkeltik, akkor is tudja a szerszámok pontos elhelyezkedését az asztalon:-)
Végre megint hallottunk Eráról, köszönjük Zsolt!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.14. 11:46:11

@DrSzoke: Ti nem a jó oldalon vezetitek az autót, ez is bezavarhat.

Csabby 2011.08.14. 11:47:06

@BOSCHtechnikus: LOL: van ilyen férfi?
szétröhögtem magam...

Phrascarica 2011.08.14. 12:08:56

@Manoloszan: "Mire felértem a hegy tetejére majdnem forrásban volt a viz."
Az mit jelent? 100fok az még szerintem bőven belefér.

Manoloszan 2011.08.14. 12:18:30

@phrascarica: Azt jelenti, hogy már a 120-as vonalat ütötte alulról. Ment is az elektromos ventillátor rendesen. Csak pár milliméter kellett volna neki, hogy elérje a mérőmező tetejét.
Szerintem ez vastagon több volt, mint 100 fok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.14. 12:26:42

@Csikós Zsolt: Ez egy ilyen sport. Az enyém(egy 17 éves francia) most épp melegszik, a termosztátcserét ki is zártam gyorsan, mert az kizárt, hogy én valamivel ne a nagyobbat szopjam.

mtk001 2011.08.14. 12:27:01

A meggypálinka jól hangzik, a sok szívás kevésbé. :-)
Végre megoldódtak a titokzatos problémák. Nem lesz így unalmas az ERA-val autózni ?

Mérges 1234 2011.08.14. 12:38:28

Én Vlvoval szopok a légtelenítéssel.

Vezérlés és vízpumpa csere óta a hűtőfolyadék szint össze vissza változik.

Nem fogy, mert mentem már azóta 4.000 km-t. Nem bugyog, nem melegszik.

De hudegen emelkedik a szint, melegen ha nyít a termosztátcsökkenni kezd. De teljes stohasztikus, van, hogy full hidegen is a tartály tetjéig megy a víz.

Na fura az egész, de különben semmi, de semmi más tűnet nincs.

S4mu3l 2011.08.14. 12:49:41

"És legalább valamire használtuk idén a napernyőt." :D

Mérges 1234 2011.08.14. 12:50:44

@S4mu3l:

10 napot nyomtunk most Splitben ultra brutál meleg volt, mióta visszatértünk, nem akarjuk elhinni, hogy itt még mindig ősz van....

Bambano 2011.08.14. 13:05:16

@esef: mi lesz, ha era autó lesz? eladja az agyalágya :P

egyébként mostanában nem tudom, ez a poszt a kocsikról szól vagy a feleségeket reklámozza :)

Csík: itt az egyik szervizben van egy fekete 6 hengeres Ponton, amennyire én meg tudom állapítani, teljesen jó állapotban. Ha gondolod, körbefotózom neked :)

peti251 2011.08.14. 13:25:49

Károlyunk nem volt még eleget az esztékába flexforgácsot vakartatni a szeméből?? (vagy a jobbak maguknak csinálják fogpiszkálóval?)

Csikós Zsolt 2011.08.14. 13:43:21

@Bambano:

Ó, van ilyen itt a klubban is... :-)

@peti251:

Dehogynem, és hányszor már.

vadkertész 2011.08.14. 13:48:23

Nos Csik!, milyen igazad van!
Nem az állólámpáról írtad, hanem a fecskéről, és a Karesz mondta tollba. Mea Culpa, mán az én agyam se a régi.

"Mindig magyarázom, hogy az a zsír, amit a csapággyal adnak, csak gesztus, annál sokkal többet kell használni. A Fecskén még volt zsírzógomb, az ember néha benyomott egy adagot ide – soha nem ment tönkre a kerékcsapágy."

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.14. 13:54:01

@Csikós Zsolt: Ez egy ilyen sport. Az enyém(egy 17 éves francia) most épp melegszik, a termosztátcserét ki is zártam gyorsan, mert az kizárt, hogy én valamivel ne a nagyobbat szopjam.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.14. 14:00:38

A blogmotor is csapágyas, frissítésnél újra elküldi a két órával korábbi kommentet:)

j311 2011.08.14. 14:15:39

"Apropó, észrevették, hogy nyáron alig-alig lehet fagyállót kapni."

Lehet igénytelen vagyok, de Auchan, Tesco nyáron is tele van fagyálló hűtővízzel.

deak.atti 2011.08.14. 16:44:01

@Csikós Zsolt:

Hali!

Melegedés: Daewoo Nubirával jártunk úgy, hogvy asszonypajtinak eldurrant egy hűtővízcső, téli mínuszban, 2 kilométerre otthontól. Nem volt mit tenni, hazajött vele. Cső rövidebbre vág, rendszer feltölt (fagyállóval!), járat, nem melegszik, huhh, megúsztuk, nem lett hengerfejes! Majd jött a nyár ... hűtőfolyadék fogyogat ... a végén már Bp-Gárdony egy tartály hűtőfolyadék, ott feltölt, haza ugyanennyi. De nem melegedett, úgy állt középen a mutató, mint a cövek. Hengerfej le az Egressy úton, a műhelyben. Tömítés 4. hengernél átenged, termosztátfedél repedt, kipuff-csonk repedt, el kéne vinni felújítóhoz az öntvényt szelepcsiszoltatni meg szimmeringeztetni, ha már a kezünkben van, akkor meg már nem ártana egy új vezérműszíj sem ... a tömítéskészlet meg ugye már alaphelyzetben is kellett ... 120 ezer forintnál csengett a pénztárgép. Mintha a fogamat húzták volna. Mondjuk azóta olyan, mint a svájci óra, de akkor sem volt egyszerű kikalkulálni a végösszeget egy adott havi bevételből. Ezt csak ahhoz írtam, hogy újabb autókhoz húzósabb a végösszeg. Nem tudom, hogy a múltkori hengerfejezése az ERA-nak mibe fájt Neked, de ennyibe talán nem. Köllött nekem ilyen drága autó ... ;-)

DA

Hurri Kán 2011.08.14. 16:48:30

@deak.atti:
Ha nem titok, mindezt hány évesen/ mennyi kilométerrel adta elő a jószág? :)

deak.atti 2011.08.14. 17:05:15

@gyvy:

9 évesen, 180 ezer (valós, mert 104 ezerrel vettük 5 évesen, vezetett szervizkönyvvel, ismerős ajánlásával) kilométerrel az órában. Mondom, a balhét az kezdte, hogy elpukkant egy vízcső. Pontosabban a hengerfejtől jövő gumicső, és a fűtőtest közti gumicső műanyag közdarabja tört el ... 400 forintért vettem egyet másnap. Ha az nincs, lehet, hogy az egész nem történik meg.

DA

Hurri Kán 2011.08.14. 17:10:52

@deak.atti:
Mondjuk egy majd' 200ezret futott motornál ezek nem olyan meglepő dolgok...
Ha jól tudom, ebben is Opel? GM? eredetű motor van, kb. további ennyit még elfut.

Itt jön be, amit írtál, hogy 120.000 forint volt az alkatrész, ami elsőre lehet, soknak tűnik, ha úgy nézem, mennyi kilométer után kellett, úgy nem vészes... Csak pont ezt nem gondolják sokan végig, hogy egy új (újabb) autónak bizony a javítása is több... Világéletemben elvem volt autóválasztásnál, olyat veszek csak, amit (extrém esetet leszámítva) bármi is történjen vele, max. a következő havi bevételemből meg tudok csinálni/ csináltatni...

Eddig bevált a dolog... :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.14. 17:51:01

@gyvy: Vagy marha sokat keresel, vagy nagyon .... kocsid van.

E12-t eladni baszki...

Hurri Kán 2011.08.14. 17:54:48

@BOSCHtechnikus:
Bármikor elcserélném(tem volna) egy Skoda kupéra... ;)

Nem keresek olyan marha sokat, mostanában sajnos különösen nem, amikor többet kerestem, akkor is egy kombi A Omegát vettem... Kényelmes, van benne hely, pakolni is, ami nekem fontos szempont volt, és a C20NE motor nem jellemző, hogy rendkívül drágán javítható hibákat produkálna...:)

Mérges 1234 2011.08.14. 18:31:46

"@Csikós Zsolt:

HA már a zsírozásnál vagytok. Én kerékcsapágyba, mindig grafitos zsírt tömök.

Szerintetek nem jobb az?

deak.atti 2011.08.14. 18:32:11

@gyvy:

Hali!

Hát, annyira nem lepett meg a dolog, meg mint mondottam ok és okozat összefüggések voltak. Amúgy ha jól tudom, Vectra alapú az A16DMS blokk, a hengerfej meg koreai feljesztés rajta. Én is úgy gondolom, hogy olyan 350-400 ezerig nem lesz vele gond. Aztán lehet, hogy meglepődök ... ;-)

DA

lutria 2011.08.14. 19:26:27

@j311: Érdekes,a héten néztem pl.a csepeli tecsóban és a madarasban is,de egyikben sem volt,csak ablakmosó és desztviz.2 hónapja nekem is kellett volna 2 lityi fagyálló sehol nem találtam,még a homasitában sem volt.

Halálos_fogkefe 2011.08.14. 19:44:06

@lutria: én egy hónapja vettem a csepeli tecsóban. nem volt szerencséd.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.14. 19:48:38

"nem vásárolnál nekem egy Mercedes Benzt, aztán egy színes tv-t"
www.youtube.com/watch?v=WVaXuGdIegk&feature=related

Demidoux 2011.08.14. 19:49:01

Elismerésem!
Tanulok, minden írásból. Sose lehet tudni, mikor futok bele egy hasonló helyzetbe. Ilyenkor egy ötlet csodákat tud tenni.
Hajrá Marinéni!

j311 2011.08.14. 20:03:21

@lutria: GOTO Dunakeszi Auchan. :)

hallari 2011.08.14. 21:04:10

"Karesz furcsa műhelyében azonban van minden, például 123-asba való rögzítőfék-felújító szett is, konkrétan a kompresszorát vesztett hűtőszekrényben a régi műhely sarkában. Vadiúj." Akkor ott már a máig harcoló német alakulat sem lehet messze...
"Került bele 124-es generátorfeszítő, 126-os kipufogóflansni, csapágy belső gyűrű, fogantyúként zártszelvény, cigihamu – utóbbi csak a vajákolás kedvéért." Sikítófrászt akartok hozni a szerszámkészítőkre?! :)))

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.08.14. 21:12:41

Gratulálni és hajbókolni van kedvem, mert ekkora áldozatokat hozni egy öreg höly kedvéért nemes dolog. A 126-osról kellene egy post!

gumifust 2011.08.14. 21:21:14

Na orulok hogy vegre keszen van Era !
Gratula :)

gumifust 2011.08.14. 21:26:31

A 126 Mercirol es turbositasarol is irhatnal majd egz cikket .

Csikós Zsolt 2011.08.14. 21:29:14

@j311:

Siófoki Tescóban ugyan nem. Még fel is hajtottam egy eladót (konkrétan lehetetlent vittem véghez ezzel) és meg is mondta: nyáron nincs, csak addig, amíg a téli készlet kifogy. Obiban se volt.

von Tom 2011.08.14. 21:57:27

@Csikós Zsolt:
Szólhattál volna, mindíg tartok itthon 5 liternyit... amolyan "M" zárolt készletet. Csak felugrasz ide a temető mellé és már adom is!

j311 2011.08.14. 21:59:41

@Csikós Zsolt: Hát akkor mázlista vagyok és a Dunakeszi Auchanban biztos sok maradt télről.
Két hete vettem egy litert. Kicsit csöpög a hűtővizem, kb. fél évente egy liter. Nagyon nincs kedvem szétszerelni a fél motorteret, hogy a fűtéscső egyik hozzáférhetetlen tömítését lecseréljem.

DrSzoke 2011.08.14. 22:12:09

@BOSCHtechnikus: Ez sok-sok eve meg otthon volt. -:)))

DrSzoke 2011.08.14. 22:16:40

@Rocko-: Mondassz valamit,az utolso audi ami a fogyasztonak es nem a prospektusnak meg a marketingosztaly kivanalmainak keszult.Marad is amig szet nem hullik,az meg meg jo soka lesz.

Rocko- 2011.08.14. 22:21:29

@DrSzoke: noja.
egyedül a 70-80 milliós ára tántorít el.

BUBISBUBLEK 2011.08.14. 22:58:07

ezek a csapágycserék ismerős dolgok :) a huszonhármasomban is meg a huszonnégyesemben is meg kellett játszanom. szívás ,de utána csendes dolog ez :)

Manoloszan 2011.08.14. 23:18:13

Igen. Nyáron magyarországon fagyállót venni érdekes dolog. Én kinomban egy benzinkútnál vettem most öt litert, mert a hútőcseréhez azért dukál hogy ne sima vizet öntsek bele. Elvittem majd az egész készletet, mert hat liter volt nekik összesen. :-D

nem kéne... 2011.08.15. 00:13:15

@BOSCHtechnikus:

a skoda ideje már nagyon régen lejárt, ha megengeded.
volt, elmúlt.
amikor egy vízpumpa száznyolcvanezrenként cserés azon a motoron, amin pénteken megakadtatok érden, akkor szerintem a zsírzás is fölösleges, mit akarsz többet szerencsétlentől?

BBSTi 2011.08.15. 10:53:49

A címből rögtön tudtam, hogy az egyik probléma ki lesz pipálva :D Az öregem is most tolt bele a 20 éves vasba 400 ezret és úgy beszél róla, mintha vett volna egy csomag szotyit a boltban :D Összesen így már jóval millió felett van a járgány, de hogy van még mit javítani rajta, arra álljon itt egy rövid párbeszéd, ami apám és öcsém között hangzott el:
Apu:
-...igen és ami még többek között vissza van, az a kuplung csere...
Öcsi:
-Teljesen ki lesz cserélve? Úgy értem, marad valami érintetlen?
Apu:
-Igen, persze... A pedál..
Szereti azt az autót, na :DD

gnme 2011.08.15. 12:10:53

hínnye, újból betört az országba a kgst

hiánycikk a fagyálló

nembaj, majd bécsből rokonok hoznak

:-)))

(pszt: .. séklis vontatókötél sincsen, azt is hozatok a rokonokkal bécsből, meg nagyszelvényű zártszelvényt is)

2-More 2011.08.15. 12:34:39

Csapágykérdésben, bal morog, jobb morog, én úgy voltam hogy leszarom melyik szól, kicseréltem mindkettőt és csoki. Igaz mikor az SKF mintaboltban lebeszélnek az SKFről, az is elmond valamit hova süllyedt a márka....meg az is, hogy a két Koyo csapágy nem volt annyi, mint a QH kedvezménnyel a bárdiban, amit ugye a jóisten tudja ki kendácsolta.

Mellesleg, légtelenités, nem mercispecifikus, hogy emelkedőn lehet csak rendesen lelégteleniteni, a kollegám galantjával is ilyennek szivtunk, de a biztonság kedvéért a sajátommal is ezt szoktam csinálni, pedig az nem egy bonyolult konstrukció.

Ez az új Nick 2011.08.15. 13:37:09

Az erás posztokat szeretem a legjobban. Én ugyan ezt az önsanyargató életet élem a 16 éves Audi A4-esemmel. Szinte mindennapos gond, hogy eladjam vagy tömjem bele a pénzt. De ránézek, és nincs szívem eladni. Tegnapi öröm, hogy a gyári Audi Chorus kazettás magnóm szétfolyt kijelzőjét egy ezermester híradástechnikus 3000-ért megcsinálta. Most előszőr láttam rajta azt az adót amin éppen jártam. :) Múlt héten klímahűtő heggesztés, stb... Mindig van valami amit csináltatok rajta, de így is szeretem. A motorja kicsi, erőtlen az 1200 kilóhoz, ehhez még jön, hogy automata, hátul a hely kicsi ellenben a raktér 3 hullás. Szóval az örök dilemmám a menjen vagy maradjon... Egy A6 jobb lett volna helyette...

mnandy 2011.08.15. 14:36:43

Lájk! - mi más is lehetne.. :D

A napernyős mondaton (is) felsírtam.
Itt van érte cserében ez:

INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ 33% DONE.

Installation failed. Error 404: Season not found. The season you are looking for may have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable in Hungary. Please try again later!

vakegér 2011.08.16. 13:28:08

respect!

En nem vagyok autoszerelo, de a kerekcsapagyakat mindig parban cserel(tet)em (bar milliomos sem vagyok).

Masreszt a "melegszik a hutoviz" problema megoldasi sorrendje ekszij-vizpumpa-egyeb.

Bar ha igy lett volna, akkor nem szorakozhattunk volna ilyen jol a Csik elvezetes cikkein az elmult honapokban.

gyula1000 2011.08.16. 21:24:07

Sziasztok

Hétfőn láttam "ERA"-t élőben és pár szót válthattam a büszke gazdával is.
Csak gratulálni tudok az autóhoz, remélem 1x az Én 124-m is ilyen állapotba kerül.

dennisthemenace 2011.08.16. 22:45:05

@2-More: Az inkább a markaboltról mond sokat, hogy lebeszélik a vevot... Marhák.

A QH gyára Hinckleyben van, az A5-os út mentén. Tiszta, takaros, modern hely. A parkolóban cigarettázó emberek kozul sokan beszélik Bem apó nyelvét...

dennisthemenace 2011.08.16. 22:47:04

@Csikós Zsolt: Naná. Lattál mar Tesco-raktárat belulrol? Dagadt alkalmazottak el sem fernek a cuccok kozott...

kkn 2011.08.18. 01:10:19

@Csikós Zsolt: Mondjuk én fagyállót autósboltban, autós folyadék-, szűrő-, miegymás boltban, vagy Mercis boltban veszek. Utóbbi kettőből ugyanazt a német Rowe fagyállót, ami azért normál árban van, nem autószalonosban.

Amúgy sajna én az autó árán felül járok egy millánál, és egyre megbízhatatlanabb, a kánikulát nem bírja az üzemanyagrendszer. Amúgy szeretném, csak ezzel nem hagyja...

kkn 2011.08.18. 01:19:30

Egyébkén miután megvettem a Mercit, lassan ( vagyis ahogyan volt rá pénz ) le lettek cserélve a folyadékok. Mercis fórumokon megkérdeztem a légtelenítés menetét, ott rögtön írták, hogy emelkedőn orral kell.

2-More 2011.08.18. 10:45:47

@dennisthemenace:

Márkaboltról, vagy simán boltról számomra elég sokat elmond, ha lebeszélik az embert valamiről, főleg azt, hogy értenek is ahhoz, amit árulnak, nem pedig mindenáron el akarnak adni valamit. Én is szaküzletben dolgozom, tartunk mi is szemetet készleten, és igen, meg is mondom a polgárnak ha köti az ebet a karóhoz, hogy ez bizony hulladék. A másodállásomban meg ezt rövidre zártam azzal, hogy egyszerüen nem árulok szemetet, mert csak saját magamat szopatom meg vele a későbbiekben, akármennyit keresek rajta. Nem mellesleg meg csak a hulladékot szaporitanám, és habár nem vagyok mégcsak világoszöld se, azért vannak valamilyen szinten még nekem is elveim.

QH gyár meg, hát, kár amennyiben a gyár alatt a csomagolóüzem kifejezést értjük, akkor biztos rendes, takaros kis hely, nem a munkakörülményeket vitatattam, hanem azt, hogy ami a dobozaikban van, az olyan mint a kindertojás.

dennisthemenace 2011.08.18. 21:15:03

@2-More: Nem tudom, én csak termosztátot vettem egyszer toluk, az mukodott.

2-More 2011.08.19. 15:26:17

@dennisthemenace: Most nem görénykednék azzal hogy múltidő, meg meddig, meg stb, csak mondom ahogy korábban is, a QH dobozolóüzem. Aztán hogy mi van benne, és azt ki gyártotta milyen minőségben az kérdéses. Bele lehet nyúlni a jóba, jobb-ba is, meg rá is lehet faragni, én ezt zártam rövidre azzal hogy egy kerékcsavart se veszek tőlük.
süti beállítások módosítása