A beszakadt köröm öröme

  2011. március 27. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta tura bianchi autobianchi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Hosszú hétvége lesz a március 15-i, az egyetlen az évben. Használjuk ki az alkalmat, szereztem olcsó szállást Egerszalókon, menjünk el a gyerekekkel, jó? – vetette fel hű hitvesem valamikor január végén.

Norbi mindig kretén arcot vág, ha objektívet lát

Hát persze, ezek a túrák mindig szuperek. Menjünk, naná. Egyik szál.

A másik: Torjay Laci barátomat, a zseniális és empatikus alkatrészbeszerzőt majdnem ugyanúgy bosszantja, hogy a Bianchiban lassanként évente tönkremegy a szenes kinyomócsapágy, mint engem. Tavaly talált számomra egy végleges megoldást. A Bianchi kiemelővillájára (tehát a Fiat 500 korai, D-szériájára) való, görgőcsapágyas átalakító szettet. Az olaszok árulják, mondta, ha szólsz, veszek.

Mire meghoztam a döntést, elfogyott a készlet. Kereste még az alkatrészes kapcsolatainál, de nem akadt rá másutt. Végül egy cseh oldalon talált ilyet, válaszolt is a csávó, igen, szokott lenni, nem most nincs raktáron, de visszaszól, mihelyt lesz. Ja, és 14 ezer forint, plusz szállítás. Ha lesz, ugye.

Elérkezett március eleje, én meg rádöbbentem, hogy mindjárt kezdődik a szezon, itt a sok használhatatlan veterán a nevemen, és egyik se működik, hogy elmenjünk egy fagyira Szentendrére. Bazeg elköltözése óta Bianchi a családi örömautó. És most nincs.

Csikorgó csapággyal még csak-csak használtam volna. Viszont kétszer futottam már neki a szelephézag-állításnak, a belső henger nagyon mélyen van, nem fértem hozzá az után sem, hogy leszedtem a karburátort. Valami spéci kulccsal lehet, hogy sikerült volna, de olyanom nincs. A szelepállítás miatt úgyis ki kell vennem a motort, itt az idő, hogy megoldjam a kuplungproblémát.

A cseh nem jelentkezett. Így hát vettem egy nagy levegőt, és beírtam a gugliba: Fiat 500 D clutch release bearing – a „D” itt nagyon fontos. A második találatra rákattintottam, ígéretes volt alatta a szöveg. Egy holland oldalra értem, és dzsáráám, ott volt. Laci olasz oldalakon keresett, gondolom olaszul. Néha nem az ősforrás a legjobb. Húsz font, hohó, PayPal-lel is lehet fizetni, elmarad a közel háromezer forintos utalási díj. Fortuna mosolya melengette az arcomat. Azonnal válaszoltak a levelemre (este hatkor), igen, jó minőségű a cucc, igen, arra és ahhoz való, amire gondolok.

Új csapágy, Hollandiából. Miért fűzöld a doboza vajon?

Ez történt egyik nap este. Másfél nap múlva meghozta a csomagot a szolgálat. Az ár? Szállításostól 12 ezer forint. Nem akarom reklámozni a céget, de – brutális árukészlet, nagyjából fel lehet építeni egy teljes 500-as Fiatot onnan, iszonyú mennyiségű tuning cucc, gyors szállítás, iszonyatjó árak… Le voltam nyűg.

Szombaton készültünk indulni Egerszalókra. A csapágy a kezemben volt szerdán. Ha aznap este összerakom a Bianchit, mehetnénk vele is. A gyerekek egész télen nyaggattak, mikor használjuk már, azt is sejtettem – mivel a B általában hosszú hétvégéken jut szerephez –, hogy idén más, nagyobb alkalom úgyse lesz, hogy autózzunk vele. Az pedig reális aggály, hogy ősszel, jövő tavasszal elviszi a Ponton-lavina, azazhogy el kell adnom. Vacsora után ereszkedtem le a tárnába.

Egy óra múlva kint lesz az egész

Fiat-származék farmotoros autót irgalmatlan könnyű szerelni. Nem kell hozzá zsiráf, csörlő, az ember alátámasztja a motort egy emelővel, leveszi a hátfal csavarjait, leköti a három bovdent, a másik öt vezetéket, a benzincsövet és a levegőcsöveket, lekapja az alsó motortér-burkolatot, a lendkerék-burkolatot, és kész, jöhet ki. A váltót a motorhoz rögzítő hat anya lecsavarása után kihúzható az egész, mint valami óriási konyhaszekrény-fiók.

Aha! Ott a kinyomó! Helló haver, megint összefutottunk?

Korábbi csapágy, új görgős kivitel. Ezen is van szén, de csak egy vékony réteg

Lepattintottam a két hajtűrugót, ami a villán tartotta, és a kezemben volt. Bizony, repedt. Tavaly készítettem Trabant-kinyomószénből, és Bianchi-kinyomócsapágy-aljból. Akkor, az elődjéből már darabok hiányoztak, ez itt egészen ép, most csak megelőzöm a bajt. Melléteszem az új elemet – csodás, ugyanaz a felfogatás, de mintha laposabb lenne. Pár milliméter. Nem számít.

Aztán még ott, az emelőn lekaptam a szelepfedelet, átforgattam a főtengelyt, hogy váltáson legyenek a himbák az első hengernél. Elő a hézagmérőt, 0,1 mm-nek kell itt lennie, hopp, meg is van, a belső henger kipufogószelepénél 0,25 volt a hézag. Egyszer csak megszólalt a telefon. Ahogy turkáltam utána, megrúgtam a rudat, amivel – azt hittem – egész tisztességesen kitámasztottam a motort, nehogy ledőljön. Hát ledőlt. Meglettem volna két és fél óra alatt, csakhogy ez egy fekvő motor…

Hopp, kiömlött

A nyomórudak csövein át az összes olaját kiokádta a garázspadlóra. Akartam is olajat cserélni, hiszen eltelt megint egy év, de nem így… Közel egy órát takarítottam.

Különben minden szépen visszament, a garázspróbát kiállta a Bianchi, beindult, egyesbe be, előre, rükiben hátra szintén. Pénteken bemegyek vele dolgozni, kipróbálom forgalomban, de úgy tűnik, Egerszalók-képes. A gyerekek ujjongtak, amikor bejelentettem a hírt. A Kati elérzékenyült, szereti ő is. És mivel így nem számíthattunk Era gigantikus csomagtartójára Dömenyúl ketrecének, sebtében nyúlszittert intézett.

Az egész család imád Bianchival országot járni, ilyenkor maga a túra is móka, az egyik legfontosabb programpont. Aznap jött a felajánlás a Mercedes CLS tesztautóra. Szerintem érthető, miért nem kértem. Akinek nem, olvasgassa a címkét a poszt elején.

Pénteken munkába indultam, de három háztömb után vissza kellett fordulnom. Ahogy bemelegedett az olaj a váltóban, nem lehetett kapcsolni, éktelen darálás, recsegés volt a válasz. Nem volt több állítási lehetőség a kuplungbovdenen.

Nagyon rossz szögben áll a kiemelőkar...

Másodikban hazakínlódtunk. Nyitom hátul, nézem a villát, guvadt szemmel, ihletet keresve. A hétvégi bianchizás szertefoszlott, keserű szájízzel bevágtam magam Erába, jó későn beértem. Egész nap azon rágódtam, hogyan tudnám mégis megoldani.

A hiba forrását ott kell keresni, hogy amikor Tóth Gabi – egyébként csodásan – felújította a motort, nem 500-as, hanem 600-as hengereket tett fel. Tudják, az a korai kispolszki méret. A megnövekedett nyomaték miatt a későbbi, 500F Fiat nagyobb kuplungszerkezete, kuplungtárcsája, lendkereke került fel. De míg a D-széria kuplungszerkezete karos-tekercsrugós rendszerű, az újé laposabb, tányérrugós, így már nem emelt eleget a régi pedálállvány kuplungpedál-karja. Ezért még azt is cserélnie kellett.

Fiat 500 F kuplungszerkezet a D-szériás motoron

Minden szuper lett akkor, de ez az új kinyomócsapágy, mint említettem, laposabb a réginél. Tökig betekerve sem tudott kiemelni. Különben most jöttem csak rá, miért kopott mindig ferdére a szenesnek is a két széle - ez a baj annál is fennállt. Annyira szögben dolgozott már a kuplungvilla, hogy erőteljes íven mozgatta a kinyomócsapágyat, ezért az nem feküdt fel központosan, amikor kinyomtam a kuplungot. Hiába tudnék tehát állítani a mostanin, az új csapágy valószínűleg belekóstolna a nyelestengelybe is. Ezt bizony ki kell hézagolni.

Hiányzik közöttük majdnem 9 milliméter

Napközben anyám, aki világéletében iszonyatos aggódógép volt, síri hangon felhívott – „Zsoltikám, ugye nem azzal a… kis ronccsal mentek?...” Ez kiverte a biztosítékot. Tizenhárom éve megvan a Bianchi, tíz évem ráment, hogy mutatós, használható autó legyen belőle, egyetlen ilyen van Magyarországon, ami működik, benne a szívem, lelkem, pénzem, idegrendszerem, vérem, mindenem, és akkor kis roncs? Meg hogy ne menjünk vele? Hát mit csináljak, tartsam egy polcon a vécében? A szagosító mellett? Hiszen használni van! És aztán a Winkler is rákezdett, hogy szerinte is veszélyes, nagy baromság ilyenben kockára tenni a családom életét, meg tényleg hülyeség, mi a jó benne.

Ezek után a hátamon is elvittem volna a Bianchit, benne a családdal, berregtem is volna nekik kéthengeres-dübörgős-zihálóst, nem lett volna nehéz élethűen előadni. Egyébként megszámoltam, Egerszalókig húsz, onnan vissza Gyöngyösig tizennégy vagy tizenöt autó előzött meg, pedig hetvenöt-nyolcvanöt között autóztunk, ami közel sem nevezhető száguldozásnak. Szembe meg szinte senki nem jött a hármason. Életveszélyes volt, tényleg. Persze mi van, ha az a két autó pont belénk jön? Na, ez már tényleg a tizedikről a fejemre eső zongora esete. Hagyjuk.

Bandinál, a műtőasztalon

Bandiban leltem segítőre. Miután vázoltam neki a problémát, azt mondta, ha csak ennyi kell, menjünk ki a garázsába, van ott hegesztő, köszörű, mindenféle vas, beilagolunk. Este nyolcra szétszedtem az autót, kezemben volt a kuplungszerkezet, ki is mértem, 8-8,5 milliméter hiányzik. Fél tízkor már megfelelő csődarab, alátét után turkáltunk Csepelen.

Ez itt épp 8 mm, elég lesz

Bandi egyvalami miatt aggódott. Nevezetesen, hogy viszi-e majd a hegesztőgép a kuplungszerkezeten levő kis nyomólemezt, amihez hegeszteni akartunk. A két darab, 4-es vastagságú, 24 mm-es alátét, ami végül beilag lett, megfelelőnek látszott, Bandi csodásan össze is hegesztette őket, a gyári nem jobb. Aztán egy acélrúd és némi Duct Tape segítségével központosító eszközt szerkesztett (ne aggódjanak, a Bianchi motorjában nincsenek nagy fordulatok, ez meg itt két könnyű alátét), és nekiállt. Hát… Nem volt egyszerű. Milliméterenként haladt, vagy nem tapadt meg, vagy túl nagy lett a göb. De végül némi köszörülés és igazítás után előállt az új paraméterekhez illesztett kuplung. Hurrá!

Csak hegesztőüveg akadt, a maszk épp nem volt meg

Bandit fél tizenegyre hazavittem, én tizenegy és hajnali fél kettő között összepakoltam az autót. Reggel még elmentem egy próbakörre, csodásan működött minden. Biztonság kedvéért az M3-as kivezetőjénél ebédeltünk – ha gond van, onnan hamar hazaérünk, ha nincs, legalább már úton vagyunk.

Ebéd az M3 tövében

Nem volt.

Az egész család az elvesztett dísztárcsákat kereste eddig. Meglettek

Csodásat autóztunk az idei első, igazi tavaszi napon. Átberregtünk Fóton, Gödöllőn, aztán végig a Mátra alján – két és fél óra alatt ott voltunk Szalókon. A Bianchival utazni azért is jobb, mint egy 500-as Fiattal, mert nem kell az orrában levő, cipőskatulya-méretű csomagtartóra hagyatkozni, hiszen a hátuljában akár három táska, és több kabát elnyelésére alkalmas, óriási üreg tátong. S ha az ember ezt megtömi, majd elé tesz két gyerekülést, benne hangtompító purdékkal, a zajszigetelés egészen kivételes.

Imádja mindenki

Három napot töltöttünk ott. Átnéztünk Csabihoz, csekkolni, hol tart a Ponton – már majdnem kész, csak igazítások vannak hátra.

Tökéletes vonalak

Rajta a négy sárvédő, a küszöbök, megvan végre a csomagtérfedél íve, csak apró horpadásokat, illesztéseket kell megoldani, no meg a harmadik adag üregvédelem után a negyediket is benyomnia a likakon, amiket utána befoltoz. Dezső elvben április elején megy fényezőhöz, ez tarthatónak is látszik.

Barlanglakások Szalókon. Mindig 12-16 fok volt bennük

Meg jártunk a barlanglakásoknál is, kirándultunk nagyot Egerben, volt egy nagyfürdős nap is, meg gyerekorvoshoz is kellett menni Norbival – akkor jól jött, hogy a Bianchiban kiváló a fűtés, pláne hátul, ahol a lábtérnél levő szellőzőkből csak úgy dől a forróság, ha kell. És a kis dögnek egyetlen biztosítékkiégésen kívül egy rossz szava nem volt.

Hogy megnézték-e? Persze. Egerszalókon a Piroska étteremnél például csoportosan állták körül. Mondjuk, nem villogni van, ha ezzel a céllal vettem volna, rá se nézek kombira, de jólesik, hogy sokan akadnak, akik nem leszólják, hanem szeretik. De ennél sokkal fontosabb, hogy ilyenkor legalább néhányan látják – az öreg autóval lehet utazni, még ha kicsi is.

Piroska étterem

Az a fajta veteránautó-tartás, amikor az ember évi száz kilométert használja az autót, és el sem hagyja a várost, szerintem erős mellé. Az autó működő cucc, csak mozgásban valódi, amikor hallani, szagolni lehet, figyelni, hogy siklik át (vagy a Bianchi esetében: bólogat) a bukkanókon. Az ötödik alkalom után már fakul az élmény a megszokott utcákon, menni kell az ilyennel, akkor van íze. Nyugaton természetes, hogy ezeket a kocsikat így használják, s a nemveteránosok sem excentrikus kreténekként, hanem jóféle hobbistaként tekintenek az oldtimeresekre. Lassan nálunk is át kéne alakítani a szemléletet.

Fél napot a nagy termálban is eltöltöttünk

Akinek van veteránja, annak most szólok: idén április 16-a a „Drive it day”, emiatt Budapesten, a Dózsa György út végénél levő rakpart-szakaszra mindenki jöjjön el a veteránautójával, -motorjával, gőzgépével – amije van. Nekünk, magyaroknak az a happening.

Kellemes 80-as krúzolás

Hogy hazaértünk-e? Hát persze. Itthon Bálinttal lemostuk a Bianchit, felemeltük az elejét, megzsíroztuk a függőcsapszegjeit, ahogy hosszú út után kell, elmagyaráztam, ezzel köszönjük meg, hogy ilyen rendes autó volt. Közel 400 kilométert lenyomtunk (alig 20 literből…). Minden centimétere arany volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr862772193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

argenta 2011.03.27. 07:08:12

Jó kis írás, grat!

korzo 2011.03.27. 07:34:56

Így a'! Gépész ember "használati tárgyat" csinál, és nem szobrot. Arra ott vannak a művészek.

Cooper911 2011.03.27. 07:35:39

Nyúlszitter! Áhháháháháááá! Most megyek fetrengeni a röhögéstől aztán majd olvasom tovább az F1 futam után.

mark.co 2011.03.27. 07:40:08

Zsolt! Nem lett volna érdemesebb inkább a csapágyvillát meghosszabbítani? Nem tűnik szerencsés megoldásnak (inkább csak olyan Bamakósnak) a szerkezetre hegesztett 24-s alátét.

tlacka 2011.03.27. 07:44:10

Ha Mickey ezt látta volna, nem babakék lakókocsit kér az anutájának, hanem babakék Bianchit.

Phrascarica 2011.03.27. 08:03:54

Na wazze oda a mitosz, felbukkant a ződ szörnyeske is :)
Egy kicsit több szopás jót tett volna a posztnak, már a Bianchina sem a régi :)

dr.kakaósbögre 2011.03.27. 08:08:19

hangtompító purdé...:)

skyrangr 2011.03.27. 08:29:05

"Közel 400 kilométert lenyomtunk (alig 20 literből…)."
Igazi válságautó :)
ja, és szép munka! :)

csarlee 2011.03.27. 08:53:53

Ez egyszerűen k...a jó írás!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.03.27. 08:58:35

Ne foglakozz Winlerrel, nála V8 alatt minden csak matchbox (szerintem szíve szerint a Mazdából is összehegesztene kettőt), pedig tudjuk, hogy csak a játékautó az igazi! :-)

AtoszMester 2011.03.27. 09:11:33

Kár, hogy így az elején kiderül a cikknek, hogy eljutottatok a célig. Így nem lesz izgalmas, csak egy óvatos legyintés feeling van, hogy "áhhh, úgyis odaértek"...

szisztergom 2011.03.27. 09:17:17

Zsolti! Ez az írás jobb mint a F1.Gratula.

samot 2011.03.27. 09:17:40

Lesz még itt kavalkàd,ha az alàtétek bekerülnek a fizika centrifugàlis erö törvényébe!Kuplunghàz ciao!Javasolnàm a normàlis megoldàst alàtétek helyett!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.27. 09:18:14

80 al egy 1,4 F Astra is képes elmenni 5 literrrel:-))
Amúgy az 500-as kombival kell összehasonlítani a csomagtartót meg ez is az:-))
Vagyis gyakorlatilag motorikusan inkább a 500 Giardiniera-ra hasonlít.
Be kéne szerezni valahonnan egy eredeti kuplungszerkezetet,tudom az nem olyan tartós de évi 2000 km sokáig kibír.

jozsika1971 2011.03.27. 09:20:01

@NagyG81: Olyan kocsi amiből tényleg egy van az az én udvaromban leledzik, de az se olasz:)

jozsika1971 2011.03.27. 09:27:38

Kedves Csikós úr
Gratulálok hogy jó lett a kisautó, de legközelebb ha ilyen problémába belefut akkor egyszerűbb ha azt a tehermentesítőt eltávolítja a nyomólapról, és egyszerűen a szén helyére berak pl: egy régi 1,6 escort kinyomócsapágyat /a kengyel marad, arra kell pár pöttyel odahegeszteni/. Nem kell kínlódni, alig kerül 3000Ft-ba és garantáltan hibátlan lesz.

KadettGSiforever!!! 2011.03.27. 09:28:08

ilyenkor megerősít, hogy a fertőzés, amit kaptam és büszkén vagyok a betege - öreg autó -, JÓ :)

avelvetaleglyob 2011.03.27. 09:32:47

Ez jó lehetett, örömautózás az egész családdal. Egy hiba van, lemaradt a sárga matrica (oldtimer figyelmeztetés).

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2011.03.27. 09:54:40

@jozsika1971: Jó reggelt!
Kíváncsi vagyok nagyon-nagyon!

Beaver100 2011.03.27. 10:11:59

Hat van kitartas az biztos , en mar regen bedutottem volna valahova.
Minden elismeresem a tulajnak

Faby 2011.03.27. 10:18:42

Mindig meglepődök mekkora (milyen kicsi) ez az autó. A rendszámtábla úgy néz ki hátul is és elől is, mintha legalább másfél-kétszer nagyobb lenne a normál méretnél, valahogy a szem nem hiszi el ezeket az arányokat.
Meg az a két gyerekülés, ahogy kitölti a hátsóülést, szenzációs.

Bele sem merek gondolni, én hogy férnék el benne, a 190 cm 120 kg megoldhatatlan feladat lenne szerintem ebben a pici gyöszben.

Minden elismerésem Zsolt, ez igazi örömautózás lehetett!

Csikós Zsolt 2011.03.27. 10:30:57

@NagyG81:

Nem olvasol alaposan :-)

"egyetlen ilyen van Magyarországon, ami működik,"

Ha rendszámot látok a zöldön, majd máshogy fogalmazok :-)

És van még ezen a kettőn kívül is legalább kettő. De azok sincsenek forgalomban.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 10:34:03

@Gyurma73:
Megvan az eredeti kuplungszerkezet, sőt, kettő is van belőle. De azzal megcsúszik a kuplung.

@Faby:
Én 187 cm vagyok, hosszában semmi gond, a Daihatsu kisteherautónk például háromszor szűkebb, az a rettenet. De 120 kg - széltében lennének gondok, mert úgy nekem is passzentos 87 kilóval...

robian 2011.03.27. 10:38:28

volt azért egy Cs-féle szokásos szopóroller, de nem adtad fel, meglett a jutalma. gratula a kitartáshoz

Teshow 2011.03.27. 10:42:03

@ "Tizenhárom éve megvan a Bianchi, tíz évem ráment, hogy mutatós, használható autó legyen belőle ... benne a szívem, lelkem, pénzem, idegrendszerem, vérem, mindenem ..."

Ismerem ezt az érzést, de az embernek meg kell tanulnia néha elengedni dolgokat! Ha nem teszi, az élet előbb-utóbb úgyis kikényszeríti.
Ez a Ti esetetekben már látszik is:
a srácaid most érnek abba a korba, hogy úgy fognak nőni, mintha daruval húznák őket. A gyerekülést láthatóan kinőtték, a sima ülés magasítóhoz meg nem lesz fejtámla - így közlekedni valóban "családveszélyes" felelőtlenség lesz majd vele, hátul a két
gyerkőccel.

Szerintem lassan tedd el a virtuális emlékkönyvedbe a Bianchit a többi szeretett, régvolt géped közé, az árát borítsd bele a Pontonba, és ha majd azzal mentek valahova, gondoljatok rá, hogy egy kicsit "biankiztok" is! :)))

Csikós Zsolt 2011.03.27. 10:44:05

@Teshow:

Pontonban legalább 1000 db fejtámla van...

whale 2011.03.27. 10:46:20

@Csokis: Milyen Mazda? Hol van az már?:DD

avelvetaleglyob 2011.03.27. 10:48:04

Kint van a matrica, ma is volt egy jótéteményem! :-)

Mindig mosolyogtat hogy milyen óriási a rendszám a jármű hátsó ajtaján. Jók ezek a veterán gépek, perspektívába helyezik a mai autózást. El vagyunk kényeztetve, kicsit el is butítja a népet egy mai modern autó. Nem kell vele csinálni semmit, megy magától. Akinek a legelső autója egy Swift (vagy hasonló korú modern gép) volt, netalán azon tanult vezetni annak fogalma sincsen mondjuk egy Wartburg kezeléséről. Hogy nincs télen alapjárat, hogy sarokkal nyomni kell a gázt fékezés és visszaváltás alatt, hogy van kézi szivató, hogy túl lehet dúsítani indításnál, hogy, hogy, hogy...

Pedig elment az is mondjuk Kelet-Németországba Magyarországról, nem rohadt le, nem haltunk meg benne, nem volt életveszély.

Egy literes Swiftből ezt nem érti meg a modern fogyasztó, neki az már felfoghatatlan. Egy literes Swift már a biztonság bástyája, a modern autóipar ékköve, egy etalon ami meghatároz minden mást a 4-kerekűek között. Hát így van ez...

whale 2011.03.27. 10:51:08

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Miért lenne roncs?!?!?! Négy-öt-hat évtizedes műszaki színvonalat képvisel és MŰKÖDIK! Mi a gond?:O

Teshow 2011.03.27. 10:52:08

"Az a fajta veteránautó-tartás, amikor az ember évi száz kilométert használja az autót, és el sem hagyja a várost, szerintem erős mellé... menni kell az ilyennel, akkor van íze"

No ebben maximálisan egyetértek, és nem csak a veteránautóra vonatkoztatva.

Hurri Kán 2011.03.27. 10:52:09

Aranyos kis vas :)

A kuplungnál ez gyárilag ilyen zűrös, vagy a hozzá kapható alkatrészekkel van a baj?

avelvetaleglyob 2011.03.27. 10:54:27

@whale: az a baj, hogy nem literes Swift. Az alatt és "azon túl" nincs élet elmebeteg számára... :-)

Faby 2011.03.27. 10:56:52

@Csikós Zsolt: Sejtettem. Kispolszkiról van konkrét tapasztalat, azt egyszerűen nem tudtam vezetni, kormány alatt nem fértek el a lábaim, a pedálokat mindig kettesével nyomtam, ebben mondjuk a 45-ös cipő is benne volt... Maradok kívülről, tátott szájjal csodálója ennek a járgánynak.
Ha és amikor Debrecenben jársz vele, szólj, megnézném élőben is.

Teshow 2011.03.27. 10:57:42

@Csikós Zsolt: Van egy tippem, mire érted, de ezt az 1000 fejtámlát elmagyaráznád?

Csikós Zsolt 2011.03.27. 10:57:46

@gyvy:
A 600-as hengerekre való átállás miatt a kuplungot is módosítani kellett, ezért a kavar. Gyárilag nem macerás. Azaz nem ennyire :-)

jalopy 2011.03.27. 10:57:49

Ez az, ilyen szerelős-utazós cikkek kellenek vasárnap délelőtt az én veterános lelkemnek!
A hosszú táv veteránautóval pedig igenis helyes szemlélet.
Az nem az autó hibája, ha nem megbízható...

Csikós Zsolt 2011.03.27. 11:00:47

@Teshow:

Hát hogy nulla. Még az állólámpásban sincs.

No quarter 2011.03.27. 11:01:29

Bocs: április 16. szombat a Sokadalom napja. www.sokadalom.hu

Csikós Zsolt 2011.03.27. 11:04:05

EMBEREK, TROLL BARÁTAIM!

Sááárga cetli a poszt elején.

Olvassátok!

Most kiszedtem egy-két ide nem illő kommentet (embert nem moderálok), de hagyjuk meg ezt a helyet a veteránosoknak, mindenkit nyomatékosan kérek.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 11:05:09

@Félig tele:

Azaz most moderáltam, de csak egy hónapra.

Bocs, nem vagy ide való, károgj másutt.

És utálj.

Z o z ó 2011.03.27. 11:05:42

@Csikós Zsolt:

És azzal viszed a srácokat?:S

Csikós Zsolt 2011.03.27. 11:06:22

@No quarter:

Köszi, elnéztem, javítottam.

Alf (törölt) 2011.03.27. 11:08:22

"A gyerekeim életét" jaj...

Tegnap láttam bekapcsolva egy diavetítőt és eszembe jutott, hogy mikor kicsik voltunk, milyen hangulata volt egy diavetítésnek. Egy forró gép fényt áraszt a szoba közepén, sötét van, és közben valaki mesél, az egész falat btölti egy mese. Teljesen elvarázsolt fél óra.

Ma a gyerek rámegy az egyszervolt.hu-ra, és megnéz valami szánalmas flash animációt a gépen, ezzel ennyi.

Igen, mozog, hangja van, könnyn kezelhető, stb stb, de fejlődtünk e? Az élményből mire fog emlékezni?

A Bianchi nyilván sokkal lassaban megy, mint az átlag család opelje, ahol apuideges, apuelőz, mergyorsanodakellérni, hogy legyen nyarlás. Mert ez csak egy eszköz, ami biztonságosan eljuttat, és én nem tenném kockára az életüket.

Szerintem nem csak egy eszköz ami eljuttat, hanem az életet pont ilyen hangulatokon és élményeken keresztül lehet igazán megélni. Persze, közben figyelni kell, nem az autóban pihened ki magad, ahogy a mai reklámok sugallják (Peugeot)hanem ott éled meg az élményt. És ezek a dolgok, amikért érdemes élni.

Volt valami kínai izé, hogy megkérdik a bölcset, mit venne, ha semmi nem lenne, csak 1 kenyérre való pénze maradna. Azt mondja: Feléből vennék egy fél kenyeret, hogy életben maradjak még, a másikból vennék egy szál virágot, hogy legyen miért élnem.

Na bocs a érzelgésért, megyek stabilizátor összeköző gömbfejet hézagolni a DS-en :-)

Teshow 2011.03.27. 11:14:14

@Csikós Zsolt: Ja, akkor csak nem vettem le a poént! :)))
Persze tény, hogy a Ponton azért a méreteinél és a megépítettségénél fogva is sokkal biztonságosabb!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.03.27. 11:19:39

@Teshow:
Kit érdekel?

Úgy megörültem, mikor megnyitottam az oldalt, hogy van sárga címkés cikk!
Végre a szokásos vasárnap reggeli hangulat.

El ne add a bianchit semmi pénzért!

Hacsa85 2011.03.27. 11:20:17

Üdv!

Már vártam ezt az írást, mert láttalak Titeket A Járgánnyal az M3 kivezetőjén:)

Sok ilyen élményt és persze sok hasonló írást :)

Alf (törölt) 2011.03.27. 11:21:06

Ja de amúgy mi is pont Egerszalókra mentünk a DS-el, és pont azon a szombaton reggel :)

Igaz, mi az autópályán mentünk, és csak a nem maradtunk sokáig (Vályi pincészet, meg barátlátogatás)

Csikós Zsolt 2011.03.27. 11:25:19

@Alf:

A Vályinak van pincészete? A szemét, eddig nem is mondta, nem is gondoltam volna róla, hogy ilyen fukar. Még sose hozott a borukból értekezletre, csak a nagybátyja házijából... :-D

Hurri Kán 2011.03.27. 11:29:05

@Csikós Zsolt:
"A 600-as hengerekre való átállás miatt "

Ez azt jelenti, hogy volt 500-as hengerrel is?

És a 600-asra átállás az már úgymond utólagos szerelés, vagy átalakítás, vagy minek nevezzük, vagy lehetett így is venni?
Mármint 600-as hengerrel.

Macskanátha 2011.03.27. 11:32:11

"Hosszú hétvége lesz a március 15-i, az egyetlen az évben."

Ebben konkrétan tévedsz, mert a november elsejei hétvége is négy napos lesz! Az nyilván más kérdés, hogy az ősz végén mennyire lesz még kirándulásra alkalmas az időjárás...
Zsolt, említetted, hogy ebben az autóban nincs semmilyen biztonsági berendezés, ABS, airbag, stb. De a fékjei milyenek egy mai autóhoz képest? Nem ismerem a típust, de azt hallottam, hogy akkor még olyan autókat - is - gyártottak, ahol mind a 4 keréknél dobfék volt. Na, azzal tényleg érdemes volt óvatosan menni...

w a s d 2011.03.27. 11:42:23

És biciklizni sem szabad engedni a gyerekeket. Sem fára mászni, stégről vízbe ugrálni, vagy focizni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.27. 11:46:27

Grat! Jó kis megoldás :)
Akinek meg roncs, azt csókoltatom, ő is az lesz majd, meglátja. Csak ő nem szeméttelepre megy, hanem az öregek otthonába.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.27. 11:49:36

@Teshow: De tényleg, amíg nem voltak ilyesmik, addig hogy tudtak élni az emberek? :)

Érted, nem naponta járnak a kékséggel...
Elengedni meg, szóval ha már 10 évet melózott vele az ember, akkor akarja használni is...
Az élmény pedig nem egy pénzben, vagy bármiben mérhető dolog.
Egy új Audival egyáltalán nem lett volna említésre méltó az utazás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.27. 11:51:20

@F/: Akinek ilyen parái vannak, azokat nyilván ketrecben tartották gyerekkorukban... Vagy burokban...

De tényleg, egy mai, csomagtartó nélküli kisautóban pl. mennyivel van a hátsó utasok mögött nagyobb hely?

Ja tudom, abba nem lehet hátra beülni :D

jalopy 2011.03.27. 11:54:48

@ColT:
Én úgy szoktam mondani, hogy gumibelsőben nevelkedett, ha valaki olyan...

pink75 2011.03.27. 11:56:05

és ne egyen szőlőt, csak összepasszírozva, mag nélkül, mert mi van, ha félrenyeli?

Csikós Zsolt 2011.03.27. 12:03:56

@gyvy:
Ez egy 500-as Fiat a lemezek alatt, tehát 500-as. A sima 500-as motor továbbfejlesztése volt a 126-osé, de az (és a Fiat 500R) már 600-as hengerekkel készült 1972-től. Azok a hengerek, dugók vannak az enyémen.

lally 2011.03.27. 12:04:08

@Gyárfás: Bazmeg, én meg vittem a lányomat motorral. Nyolcvannal!!!

Hurri Kán 2011.03.27. 12:08:00

@Csumpi Hálidéj:
Általában az ilyen gyereknek folyik taknya-nyála hétfőtől boldog újévig, mivel annyira egészséges, hogy ennyire vigyáznak rá :)))

@Csikós Zsolt:
Értem :)

Csikós Zsolt 2011.03.27. 12:08:50

@Macskanátha:
Khm, ilyen kocsikkal kezdtem az autózást 25 éve... És elég sokáig folytattam is.

Igen, persze, hogy négy dobfékes. De ez a dobfék-félelem is részben az akkori pocsék karbantartás, részben meg a féligazságok miatt alakult ki.

A dobféknek is akkora (ha nem nagyobb) a súrlódó felülete, mint a tárcsának. A hátránya, hogy rosszul hűl, ezért hosszú lejtőkön elmelegszik (meg versenypályán).

Persze ha a kitágult dobhoz valaki nem illeszti hozzá az új fékbetétet, az ívesség (a különböző ívesség) miatt nem fekszik fel, akkor pocsékul és összevissza fog (ez volt jellemző a magyar régebbi ilyen autókra).

Krétával jelölve össze kell dolgozni az íveket, akkor igen jól fog. Nekem ez megvan, az 570 kilóhoz bőőőőven jó az a fék. Nagyobbat kell nyomni rajta, mint a mai szervósokon, de simán blokkolni tudsz vele száraz aszfalton is.

Az egy fékkör, az már aggályosabb. Ezért is nézegetem gyakran a féket. Bár karbantartással az se csinál olyat, hogy durr, és nincs. Minden a karbantartás...

GGG77 2011.03.27. 12:15:04

Vasárnap, kávé, cigi, Csikós poszt (amiket úgy olvasok élvezettel, hogy nincs veteránom, valamint egy izzót nem tudok kicserélni a Daewooban).
Tökéletes, köszönöm!

Csabby 2011.03.27. 12:23:11

Gratulálok Zsolti!
Ezt így is kell csinálni, használni kell az autót ha már ennyit küzdöttél vele. Megérdemled Te is és a család is!
Biztosan nagy élmény lehet egy ilyennel "cammogni"...örülök hogy olvashattam a kisautóról.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.27. 12:24:04

Plusz a két felfutó fékpofás mechanikus szervo.

Harkov 2011.03.27. 12:24:39

@Alf:

Ez szép volt....Komolyan

Dennis01 2011.03.27. 12:40:26

@Macskanátha: Ahogy Zsolt is irja, minden a karbantartasrol szol. Az en elso Minim 83-as volt, negy dobfekkel. Mikor megvettem, ocskak voltak a fekek, a hatbol ot munkahenger ki volt fekudve. Az egesz fekrendszert felujitottam, uj munkahengerek, fekpofak, dobok, mindenbol ujat vettem. Mikor kesz lett, beallitottam az egeszet, nagyon jol meg lehetett vele allni, pedig mentem vele nagyon sokat, eleg gyorsan.

Ennyi ev utan Zsolt helyeben nem birnam eladni a kis gyoszot, megprobalnek talalni valami mas megoldast..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.27. 12:43:54

@Csikós Zsolt: érdekes hogy aggódnak a kocsi biztonsága miatt,de pl egy 1000 köbcentis motorra minden gond nélkül felültetnek hátra egy gyereket.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 12:45:07

@Gyurma73:

Új képed van kint a nicked mellett?

Macskanátha 2011.03.27. 12:46:56

"Igen, persze, hogy négy dobfékes. De ez a dobfék-félelem is részben az akkori pocsék karbantartás, részben meg a féligazságok miatt alakult ki."

Köszönöm a választ! Ezek szerint, napi szintű karbantartással akár egy Ford T-modellt is lehet használni biztonságos közlekedésre. Én még sosem vezettem négy dobfékes autót, hátsó dobfékesből is csak egyet, a 2107 kocka Ladát. Igaz, az már legalább szervófékes volt. De arra emlékszem, hogy amikor a bátyám 18.-ik szülinapjára vettek autót a szüleim, a nagybátyám azt tanácsolta, hogy inkább 1500-as Nagypolszkit vegyenek, mert azon hátul is tárcsafék van, jobban megáll. Végül mégis dupla lámpás ezerötös Lada lett, mert a Nagypolszki akkoriban, a '80-as évek végén már nagyon cikis volt. Hogy miért, arra már nem emlékszem, elég kicsi voltam, talán a Kispolszkival való rokonsága miatt...

Dr. Robin Masters 2011.03.27. 12:49:55

Nahát, Csikós itt volt a szomszédban. Ez a kis olasz meg egész jól karban van tartva.

Teshow 2011.03.27. 13:03:12

@Csumpi Hálidéj: "Kit érdekel?"
Hát gondolom minden felelősen gondolkozó szülőt - mint amilyennek Zsoltit és Katit gondolom, és a cikkekből látom. Ott a kép: a Bianchiba sem ok nélkül gyömöszölték be hátra két hatalmas, nagyon nem oda való de mégis valamilyen biztonságot nyújtó gyerekülést! Pedig anélkül mennyivel jobban elfértek volna a srácok, ugye? ;D

Ne értsetek félre (és persze főleg kár kiforgatni a szavaimat) mert ezt a biztonság témát nem is hoztam volna elő, ha arról lenne szó, hogy elgurulunk a Zasszonnyal évente párszáz km-t a találkozókra oxt jónapot!

Ez a cikk (a szerelős rész mellett) éppen arról szól, hogy ne a garázsnak gyűjtsük a veteránt, hanem élvezzük, és vegyük elő hangulatos hétvégi családi kirándulásokra!
Akkor pedig legalább egy gondolatmenet erejéig hagy kerüljön már elő a biztonság kérdése, szerintem .....

9mmPara 2011.03.27. 13:06:19

@Macskanátha: u.n. biztonságos kocsikban is halnak meg emberek naponta közlekedési balesetben.

P12_dCi 2011.03.27. 13:14:21

A zöld Mercivel mi a helyzet?

Csikós Zsolt 2011.03.27. 13:25:37

@Macskanátha:

Hát, nem. A T-Fordnak csak két pici dobfékje van (legalábbis a legtöbbnek), az is asszem huzalos, de minimum rudazatos, nem hidraulikus - azért az tényleg másik világ. Ott nagyon előre kell gondolkozni. Lehet vezetni, országúti forgalomban elvan, de mondjuk Budapesten...

Valahol az ötvenes évektől, a hidraulikus összkerékfék teljes elterjedésétől lehetett megállni az autókkal, nem csak lassítási szándékot jelezni. Persze rosszabbak ezek is sokkal, mint a maiak, de igazából csak megszokás kérdése, ha nem száguldozol, és normális követési távolságot tartasz, biztonsággal megállíthatók, csak nagyobb erő kell.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 13:27:27

@P12_dCi:

Épp most szerda-csütörtökön cseréltünk diffit, kuplung gumi-nyomáscsövet, fesszabályzót a Karesznál. És rájött végre ez a drága ember, miért nem indult. Nemsokára viszem OT-ra. De még egy generátorfelújítás kell neki.

P12_dCi 2011.03.27. 13:28:45

@Csikós Zsolt: No, akkor jól haladsz. Sok sikert hozzá! :)

Wick 2011.03.27. 13:30:48

@Macskanátha:
Pedig pont, hogy nem sokat számít egy hátsófék. Mondjuk egy Punto II-es 2003-ból is hátul dobfékes, (ABS-el, szervóval), mégsem sűrűn fordul velük elő, hogy ne álljanak meg, ugyebár. A nagypolszki meg attól, hogy négy tárcsafékes volt, még nem a szög a fában típusú megállás tette hírhedté. :-)
A hátsófékek az én esetemben szinte alig kopnak, a 156 gyári hátsó tárcsája közel 200.000 km-ig elég volt. Első tárcsát hármat cseréltem közben.
A transaxle alfáimon sem emlékszem, hogy valaha cseréltem volna hátsóféket amíg neki nem láttam ballábfékes gumifüstöléssel szórakoztatni az egybegyűlteket, sőt, az első gtv6-omon be volt rohadva a fékerőelosztó, hátra nulla fékhatást küldve, szívták is a fogukat a vizsgán miatta, mégsem mentem vele fejjel a falnak. (Fának igen, az egy dolog, de ott inkább a csótány yokohama téligumik meg a be nem tervezett fishtailing volt a ludas az user erroron kívül).

NagyG81 2011.03.27. 13:31:38

@Csikós Zsolt:

Úgy tudom, hogy már forgalomba van helyezve.
De az biztos, hogy te többet használod a kéket... :)

Grifter 2011.03.27. 13:33:26

Élcelődhetek?
"Norbi mindig kretén arcot vág, ha objektívet lát"
"Az objektív mindig kretén arcot lát, ha Norbit vág"

Nem tudom melyik a Norbi (a másik is fiú? bocs, nem a Csikós család behatóismerete miatt látogatom a TC-t), de egyik sem vág túl kretén fejet - egyébként.

Wick 2011.03.27. 13:38:22

@Csikós Zsolt:
"biztonsággal megállíthatók, csak nagyobb erő kell."

Így van. Sok tényezős ez a megállás dolog, nyilván a fékek eleve sokat számítanak, de a futómű, a gumi, és maga a kasztni súlya sem mindegy.
A 75 Americámon elöl gyárilag hűtött, kétdugattyús Brembo fékek vannak, hátul meg a tömör tárcsa mint tudjuk. A 156-oson egy egydugattyús úszónyerges hűtött elöl, tömör tárcsa hátul. Esőben csúszós úton mégis teljesen máshogy közlekedem a kettővel, hiszen míg a 156 lecövekel a papíron kisebb és gyengébb fékjeivel, az America max. blokkol, de nem lassul. Pedig mindkét autón az egész fék szinte teljesen új a nyergek kivételével, és mindkét autón márkás gumik voltak, a 75ön ráadásul esőgumik. Szárazon hibátlan a 75 is, de amint leesik az eső, nemcsak a gázpedált kell nagytisztelettel kezelni. :-P

Csikós Zsolt 2011.03.27. 13:41:57

@NagyG81:
Nem, még kivonódva van...

@Grifter:
A kicsi a Norbi. De nem ilyen az arca, csak mindig grimaszol, azt hiszi, úgy jobban mutat. Mindig magyarázom neki, hogy nem, de ez valami fura ösztön.

Grifter 2011.03.27. 13:45:14

@Csikós Zsolt: Kicsit olyan, mintha sírna. Nem lehet, hogy zavarja afény és berögzült neki, hogy mindjárt villan a vaku? Nekem nem krettének tűnik, hanem riadtnak. (Mintha jobbról a kép, balról meg egy apai pofon fenyegetné - persze tudom, hogy nem.)

Csikós Zsolt 2011.03.27. 13:50:11

@Grifter:
Nem, nem riadt. A Norbi sosem riadt, nem ismered...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.03.27. 13:57:33

soha nem is értettem azokat az embereket, akik kiröhögik, vagy lenézik az ilyen auótkat/autósokat, nagyon buták. és fogalmuk sincs arról, h mennyit ér egy ilyen szar, leeseik az álluk, amikor megtudják. nem egy ilyennel beszéltem már, azt se tudták, h milyen motorom van (mz meg csepel) kurvára leszarják, csak akadozok, mit keresek ezzel itt?, vegyek magamnak újat, vagy újabbat, minek kínlódok? stb. hát én pont leszarom ezeket az embereket, akiknek a zöld hátterű szöveg szól. néha azért sikerül felhúzniuk, de nyugtatgatom magam, h okosabb vagyok annál, h visszaszóljak nekik, már nem érdekel.

Grifter 2011.03.27. 13:59:05

@Csikós Zsolt: Ezt eddig is tudtam - mármint, hogy nem ismerem...

gumifust 2011.03.27. 14:17:15

Szuper jo cikk volt . Igazi autobuzis cikk , ez nagyon hianyzott mar innen , legalabbis nekem (nemcsak a tartalom , hanem a minoseg miatt is ) .

Nekuk is voltak veteran autoink , de nagyon jok voltak , sajonos ido illetve anyagi okok miatt elkeltek. Pedig ezek a gepek nagyon szerethetoek es hasznalhatoak a mai napig . Fiat 500 R4 W123 es Fuego kovettek egymast a sorban . A Fuegonak mondjuk nagyon idegesito volt , az autonmata valtoja , nagyon skat szivatott a kis kontakthibaival :)Az R4 meg sajna szetrohadt teljesen .

De lenne meg egy kerdesem kedves Csikos ur . A rengeteg veteranos cikk miatt meg
, mar bevalt auto volt a W123 combi mercink , gondolkodtam rajta hogy kene venni egyet . Nekunk 300 d volt . Igen jol ment meg ugy is hogy a motorja mar annyira mweg volt kopva hogy csak hideginditoval indult nyaron is . Jo auto volt , de erkezett egy jo ajanlat es elvittek . Namost a kerdesem az lenne nekem Onfele aki ugye tapasztalt Era tulajdonos , hogy mennyi ezeknek mapasag a normalis ara (mert van mar 300-tol is ami jol nez ki ), nem restauralt allaputura gondolok hanem amit lehet normalisan hasznalni a hetkoznapokban. Valamint nezegettem a cupekat is , igen jol neznek ki , de azok mind benzinesek , ezek a benzinesek nagyon sokat esznek?

Megyszer gratulalok a cikkhez , nagyon jo volt , es atjott:)))

csoncsoj 2011.03.27. 14:28:51

tündéri gyerekek, gratulálok hozzájuk :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.27. 14:31:30

@Csikós Zsolt: Mentünk mi úgy Kispókkal haza, hogy apám a kézifékkel fékezgetett, mert az üzemi fék eldurrant :D Annyi, hogy nem száguldozott... Sőt, főfékhenger durranás miatt már én is csorogtam a szervízig az Escorttal 20-szal, motorfék, kézi segítségével.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 14:33:54

@gumifust:
Hűha, nagyon nehéz jót kifogni, mert karbantartani felejtenek el mindenütt. Még a szép autók is sok-sok pénzt követelnek megvétel után.

Szerintem olyan 500e körül indul, ami rövidebb távon használható nagyjavítás nélkül, de ami igazán jó, az igen ritka, és az itthon bőven egymillió fölött indul. A német árak már a másfélszeres-dupla szinten tartanak, ott már veteránautó az S123.

230TE kvázi ugyanannyit eszik, mint a 300D, csak jobban megy. Volt, emez kajál városban 9,5-10-et, az evett 10,2-10,5-öt.

Zozzz 2011.03.27. 14:40:32

Nem is kretén! :D
Hangtompító purdék, jee. ;) Ha másért nem, ezért bevállalok 2 köjköt!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.27. 14:55:48

@Csikós Zsolt: mikor be jött az Avatar akkor raktam ki ezt az avatart:-)

subaru360sd 2011.03.27. 15:05:59

Nagyon király a családdal kis autóval túrázni...
Az én nagy fiam már 13 és 175cm.
Ő ül elöl, az asszony hátul a másik fiúval.
Az egész csak szervezés (Ültetés) kérdése.
Ganbare!

Dennis01 2011.03.27. 15:07:12

@Csikós Zsolt: Remelem, kapunk errol egy cikket. Vegre a zold allolampasrol is hallani valamit, nemcsak egy-ket kep sarkan latni porosan a garazsban..

gumifust 2011.03.27. 15:22:54

@Csikós Zsolt: Egy veteranos kerdes nagyon erdekel , es mivel on idosebb nalam es erdeklodott az autok irant gyerek koraban , biztosan jobb ralatasa van . A kerdesem az lenne : Volt e az on gyerekkoraban , hasonlo ,reto laz ?
Azaz az emberek akkor is foglalkoztak e a regi autokkal (mert az ujak ilyenek vagy olyanok es egyaltalan nem autoszeruek az elozoekhez kepes)
Tehat 1980as evekben fel merult e az a kerdes hogy a 60as evekbeli autok sokkal jobbak voltak es ezert tarottak veteran autot (nem azert mert esetleg ujra nem futotta ) , vagy akkor mas vilag volt es egyaltalan nem lehet oszzemerni a maval??

Hurri Kán 2011.03.27. 15:27:26

@Csikós Zsolt:
Majd lesz! :)
Elvégre a por a könyveket is védi :)

Közben eszembe jutott még egy kérdés, hogy a kis kékség most 500-as helyett 600-as hengerekkel van, ez nem árt az autó úgymond "hitelességének" (nem tudok rá jobb kifejezést), vagy eredetiségének?

Tehát egy esetleges OT-vizsgán ez nem lenne akadály?

jojoka 2011.03.27. 15:28:25

Elnézést, hogy a Merci cikk után jóformán lehülyéztelek, hogy nem a CLS-el mentetek.
Tényleg nem lehet összehasonlítani a kettőt.

Dennis01 2011.03.27. 15:38:32

@gyvy: Nem szeretek kritizalni, de sok helyrol hallani, hogy az OT vizsgaztatok nagy reszenek, hogy koznyelvi kifejezessel eljek, fingjuk sincs, hogy mit csinalnak.
De lehet, hogy azota mar valtozott a helyzet...

Hurri Kán 2011.03.27. 15:50:07

@Dennis01:
Változott, igen.
Személyes tapasztalataim nekem sincsenek, de netes fórumokat olvasgatva kiderül (ahol viszont olyanok írják akik benne vannak, tehát értenek hozzá), hogy jobb nem lett...

Azt tudom, egy barátom hozott nagyon szépen rendbe egy BMW 2000 CS-t,
ilyet -e:
t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR3K-NmJZ5nYLr9B1PaJcJTSah3ksmEf44P5CaL3M4sNGsSJ7Fh7w

Az OT vizsgáról ki akarták szórni a ködlámpák miatt, ami a kocsin volt. Nem volt ugyan szériatartozék, de rendelhető volt, tehát gyári alkatrész ergo nem kizáró ok...

A kocsit láttam saját szememmel, mentünk is vele egy kicsit, tényleg patyolat volt...

Virago_1000 2011.03.27. 15:56:15

Nagyszeru cikk. Hat igen, igy er valamit a veteranozas, ha elvezzuk a munaknk gyumolcset. Azonban idaig hosszu ut vezet, ezt veteranosoknak nem kell ecsetelni.... Sokan feladjak a cel elott, mert az ut hosszabb, rogosebb, mint amilyenre szamitottak...

dol86 2011.03.27. 15:58:37

@Dennis01: Ez nem egészen így van. De tény, hogy ők is emberek, nincs a fejükben a világ összes autótípusa. Ők is többnyire itt élték le az életük legjavát, emiatt nyilván jobban ismerik a Pannóniát, Ladát mint a belső piacra készített Yamahát, vagy a Buick-ot. Ezért nyilván jobban kötözködnek azokkal a típusokkal amit az utolsó csavarig ismernek, és "elnézőbbek" az ismeretlenekkel. DE! Épp emiatt az OT vizsga talán legfontosabb eleme (a jármű után) a megfelelő részletes dokumentáció a típusról. Nemrég=nincs fél éve vizsgáztattam én is az 1958-as P544-es Volvómat és ott azon bukott meg egy japán motorral a tulaj, hogy nem tudott dokumentációt szerezni a gépről, mert Japán belső piacra készült és nem talált a neten sem anyagot az illető.

Virago_1000 2011.03.27. 16:01:11

@Dennis01: ~"az OT vizsgaztatok nagy reszenek, hogy koznyelvi kifejezessel eljek, fingjuk sincs, hogy mit csinalnak."
en meg nem OT vizsgaztattam, de szerintem egy ismert tipusrol, pl szocialista veteranokrol igenis van behato fogalmuk, hiszen ok ezen nottek fel, ezert nem kizart hogy belekotnek 1 vezetek szinarnyalataba. Viszont a masik oldalon ott vannak a szamukra ismeretlen tipusok, lasd Winkler Mercuryjat, ami kapott OT rendszamot, pedig valljuk be oszinten, egy foskupac volt, most mar epul-szepul (bar ki tudja milyen vastag volt a volt tulaj bukszaja)

dol86 2011.03.27. 16:07:15

A fentebb említett gépkocsimon nekem is egykörös és 4 db dobfék van rajta. Annyi a különbség egy mai átlag népautóhoz képest, hogy reflexből kicsit óvatosabb vagyok a féktáv megválasztásánál és izomból kell nyomni a féket, nem csak ímmel-ámmal. Fogni viszont brutálisan fog. Egyszer próbából, meg bemutató céljából (hogy a kamaszodó gyerek is érezze belülről is milyen) blokkoltam (persze más autó a közelben nem volt) és hát túl jól sikerült. Majdnem a szélvédőn kötöttünk ki mind a ketten. Pedig nem teljes izomból nyomtam, csak kicsit jobban, hogy blokkoljon. Mégis olyan volt mintha betonfalba ütköztünk volna.
Tanulságos volt. Azóta még jobban vigyázok a féktávra, nehogy szükség legyen a blokkolásra.

Virago_1000 2011.03.27. 16:09:01

@Csikós Zsolt:

"Tizenhárom éve megvan a Bianchi, tíz évem ráment, hogy mutatós, használható autó legyen belőle, egyetlen ilyen van Magyarországon, ami működik, benne a szívem, lelkem, pénzem, idegrendszerem, vérem, mindenem, és akkor kis roncs? "
- en is emiatt kuzdok neha, szuleim akiknek csak az uj auto a jo auto, azt mondjak, miert akarok garazst a Tatranak, megall az az utcan is. Meg hogy sokat fogyaszt stb, de ez ellen nem erdemes kuzdeni, oreg fat nehez atultetni...

"Közel 400 kilométert lenyomtunk (alig 20 literből…). Minden centimétere arany volt."

"Az pedig reális aggály, hogy ősszel, jövő tavasszal elviszi a Ponton-lavina, azazhogy el kell adnom"

- el ne add a vilagert se! 10 eved benne van, eszednel legyel, 10 ev (ha nem is folyamatos) munkajat semmi nem adja vissza. 13 evig vagyakoztal ra, hogy lesz 1 szep bianchid aztan csak 1-2 evig elvezed? Toltson be olyan szerepet, mint az allolampas, azt kivanom.
Soha nem birnad ki a hianyat ha eladnad, annyira szereted (es a csalad is, ez is fontos.) Ezt olvasom ki legalabbis a soraidbol.
Megkockaztatom, hogy a Ponton messze nem fog ennyi oromet okozni 1-1 csaladi kirandulaskor. Akkor meg? Inkabb allj le es tarts 1 ev szunetet a Pontonnal, amig lesz ra keret ismet, hatarideje ugy sincs, nem igaz?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.27. 16:13:55

@ColT: Nem kell ehhez Kispolák. Csinálok egy rénszarvas gyilkos A Mercit, hirtelen fékezésnél eldurrant az ABS hidraulikus egység egyik csatornája. Ömlik belőle a fékfolyadék, ha ránézel a fékpedálra. Párszázezerből meg lehet úszni ezt is.

Ádán 2011.03.27. 16:14:32

@Csikós Zsolt: Jó lenne megnézni az állólámpást az oldtimer expón. Ott lesz esetleg?

Valahogy a Bianchi engem teljesen hidegen hagy. Pedig nekem is volt hasonló. Igaz, távoli rokon, egy Fiat 850. Rengeteg baj volt az enyémmel, pedig 20 éve még "csak" 23 éves volt. :)

Ádán 2011.03.27. 16:18:21

@Csikós Zsolt: Van egy állólámpás kérdésem. Van itt ez a kép: www.125-years-of-automobiles.com/cmsmedia/wallpaper/image_4_198.jpg

A köténylemezen a fehér rész alján van egy króm díszléc. Az eredeti rajta? Még soha nem láttam olyat.

Dennis01 2011.03.27. 16:19:06

@Virago_1000: Egyetertek, epp ez a baj. Csak azokat a tipusokat ismerik igazan, amik kozt felnottek. Persze nem lehet minden autotipust ismerni a vilagon, de igy nem lehet normalisan vizsgaztatni, hogy mindenbe belekotnek egy auton, amin lehet, hogy gyari extra volt az adott elem, es a kocsin van mar husz eve.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:31:19

@gumifust:
Nem, a retrohullám valamikor Angliában indult intenzíven a hetvenes évek végén (bár ők kicsit azért mindig foglalkoztak a régi gépekkel, de akkor még a Ferrarik is filléres dolgok voltak öregen, azt szokása visszasírnia pl. Simon Kidstonnak, az egyik legnagyobb oldtimer-kereskedőnek), a németeknél a nyolcvanas évek közepétől bontakozott ki, akkoriban keletkezett az Oldtimer Praxis, meg mintha a Motor Klassik is, nálunk is volt már akkor nyomokban az Autó-Motornak Veterán különkiadványa. De nem, az én gyerekkoromban az öreg autó fura roncs volt, az a harminc veterános, akik művelték, ufóknak látszottak.

Kicsit sajna ez megmaradt máig is, bár többen művelik.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:32:23

@gyvy:

De árt neki. Mondjuk ember meg nem mondja szétszedés nélkül. És amennyi hiba és eredetietlenség van némely OT-val futó autókon, azokhoz képest az én Bianchim egy gyári mintapéldány... :-)

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:34:15

@Ádán:
Karbantartás, karbantartás...

Zöld nem lesz az OTexpón. Más lesz...

2011.03.27. 16:36:57

Még mindig csak szopok a Wartburggal, és tolom bele a pénzt. Tavaly ősszel ültem fel a szopórollerre, szerintem jövő tavaszig még bőven hajtom.
Áprilisra legalább az öreg motorkát le akarom vizsgáltatni, hogy az OT Expora azzal menjünk...pár TS-est összeszedünk és együtt gurulnánk.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:39:29

@Ádán:

Persze, csak az 1974 elejétől 1976-ig gyártott második szériának más a köténye, azon nincs díszléc. De ott a maszk is keskenyebb, laposabb, az ütköző alatti rész ívesebb, annak teljesen más a pofája.

Itt a sajátom, azon is rajta van, úgy nevezik ezt: bajusz. Tehát az állólámpások nagyjából 70 százalékán rajta volt - ha csak a gyártási számarányokat nézzük :-)

belsoseg.blog.hu/2008/12/03/hazajott_a_restauralt_merci

Minden első (0,5-1,5.) szériás állólámpáson rajta kell lennie, ha nincs, akkor csak lehagyták valamikor szerelés közben.

Hurri Kán 2011.03.27. 16:50:32

@Csikós Zsolt:
Közben eszembe jutott, hogy van nekem HEEL-Verlag-féle oldtimer bibliám :)

Felütöttem, s télleg a Bianchi nem volt 600-as blokkal.

Viszont 500-asból két méretet ad meg:
579, és 599 cm3, ezt nem is tudtam...

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:57:48

@gyvy:
D és F széria, utóbbinak műanyag takaró van a műszerfalán, nem festett. És teljes F-szériás a fékrendszere, meg mindene. Az enyém még a D.

Az a kommentek elején egy fórumról belinkelt zöld Bianchi (hol van vajon?) még az enyémnél is régebbi, annak kívülről lehet nyitni a csomagtartóját két karral. Na, olyat eddig csak képen láttam. Igazán érdekes.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.27. 16:59:40

Azt hogy csináltátok, hogy az egyik gyerek 100%-ban az anyjára hasonlít, a másik meg 100%-ban az apjára? :)
Gratula hozzájuk, egyébként.

Hurri Kán 2011.03.27. 17:02:33

@Csikós Zsolt:
Annyit írt hogy teljesítményben tér el a két méret, 18 és 21 LE.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 17:06:11

@gyvy:

Legyünk pontosak: 17,5 LE. Itt minden tizedes számít :-)

Hurri Kán 2011.03.27. 17:08:46

@Csikós Zsolt:
Akkor majd panaszt teszünk a kiadónál. Legfőbb ideje egy kis rendre és pontosságra szoktatni ezeket a svábokat :D

volgapierre 2011.03.27. 17:14:00

Imádom ezt a biztonság-parát. Winkler nagy képviselője, de a kommentelők között is vannak zászlóvivői.

Az outsiderek az öreg autók kapcsán elég gyakran hozzák fel ezt a szempontot. Hogy ti. nincs benne fejtámla, biztonság kormányoszlop, gyűrődő zóna, meg jóformán semmiféle aktív és passzív biztonsági berendezés, nem lehet beletenni a gyerekülést. Amikor nagyon belelendülnek ebbe a témába, megmutatom a kocsimban az acélból készült alsó műszarfal-elemet, és közlöm, hogy az első saroknál ezen fog szilánkosra törni a térdkalácsuk.

Tulajdonképpen igazuk van, de meg tud lepni, hogy sokak fejébe mennyire nem fér bele, hogy egy öreg autót tartó és használó fazonnak a járművével kapcsolatban mások a szempontjai, mintha egy X típusú normál közlekedési eszközről beszélnénk. Lehet, sőt, esélyes, hogy van a háznál modern(ebb), napi használatra való kocsi. Amennyire akarja és tudja, annál érvényesíti a racionális és praktikus szempontokat. Az öreg vasnál meg nem, mert azt másra használja - még akkor is, ha történetesen mindkettővel közlekedik.

volgapierre 2011.03.27. 17:25:04

@Virago_1000:

"en meg nem OT vizsgaztattam, de szerintem egy ismert tipusrol, pl szocialista veteranokrol igenis van behato fogalmuk, hiszen ok ezen nottek fel, ezert nem kizart hogy belekotnek 1 vezetek szinarnyalataba."

Maradjunk annyiban, hogy bizottsága válogatja, és ezzel még jóindulatú is vagyok. Tudnék példákat mondani, rendszámmal, fotóval alátámasztva arra nézvést, hogy ez finoman szólva sincs mindig így. Nem sajnálom én egyetlen autótól és gazdájától sem az OT-vizsgát, de annak fényében már kissé visszásnak tartok néhány esetet, hogy néhány nagyon nem eredeti és nagyon nem szép minősített kocsival szemben milyen jószágokat vágtak meg.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 18:02:16

Ja, a T-Fordhoz érkezett még némi adalék valamelyik fórumon (hiába, én rég vezettem, már hézagosodnak az emlékeim):

'A T Fordon a két dobfék szigorúan csak rögzítőfékként használandó. Az üzemifék a sebességváltó bolygóműveit fékezi szalagokkal. Vészfékezéshez meg lehet taposni a rükverc pedálját is. A Rocky Mountain szállított viszonylag jó hatásfokú dobfékkészletet hozzá, melyet utólag szerelhetett fel a T-driver. " A nénikédet Flatley..."'

gumifust 2011.03.27. 19:17:59

En egy regi citroenre is beneveznek , egy ds-re , vagy egy cx-re . jol neznek ki , godolom jo bonyolultak lehetnek , mint a franciak altalba szoktak lenni. De az a ringatozas :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.27. 19:20:54

@subaru360sd: De gondolom nem Japánból Magyarországig utaztok így négyen:))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.27. 19:27:07

www.hasznaltauto.hu/auto/autobianchi/a112/autobianchi_a112_elite-4538666
az utosó szériák egyike már 1000-es de még nyomórudas.Ha jó a kasznija akkor érdemes lenne eltenni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.27. 19:31:20

ez is egy különleges ritkaság,már a márka is azon belül a tipus meg kiváltképp már ha igaz amit ír:
www.hasznaltauto.hu/auto/innocenti/mini_de_tomaso/innocenti_mini_de_tomaso_turbo-4593276

Hurri Kán 2011.03.27. 19:48:19

@Gyurma73:
Berakhatott volna egy fotót a motortérről, abból sok minden kiderült volna...

NuMuN 2011.03.27. 20:09:08

Tetszett a cikk, jólesett így vasárnap estére ;)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.03.27. 20:11:22

@gyvy:

Azért a műszerezettség sem az alapváltozaté.

Hurri Kán 2011.03.27. 20:16:00

@Csumpi Hálidéj:
Az igaz, de a HaHU-n elég sok csodát látni...

Csikós Zsolt 2011.03.27. 20:37:32

@Gyurma73:

Nekem a Becker Europa kéne belőle. Az az állólámpás rádiója...

waffen55 2011.03.27. 20:41:24

@Csikós Zsolt: A fiad jobb fotós mint TE! :P (Lehet nyugdíjba menni!!!) :DD

(hero) 2011.03.27. 20:54:37

@Csikós Zsolt: Olvasom a sorok között, hogy a Ponton megy a háztól, a kicsi meg marad. Mintha épp az ellenkezője lett volna. Hány olyanba vágtam már amit imádtam a különleges technikája miatt, de nem úgy alakult. Örülök, hogy Te is ember vagy és nem ufo, épp úgy ahogy mi.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 21:04:39

@waffen55:
Hehe, te rosszindulatú... De van benne valami :-)

@(hero):
Még bármi lehet, de hogy a kettőbe belezakkanunk, az nagyon valószínű. Egyelőre még a küszöb előtt táncolunk...

Adam G. Figler 2011.03.27. 21:05:57

Megteszem életem első kommentjét.
Elég hosszú ideje csak a háttérből, fel és megszólalások nélkül olvasom a TC, Belsőség, meg úgy általában az index cikkeket, de most született meg az indíttatás, hogy hozzászóljak.
Különös kedvenc nekem a Csikós Zsolt :)
Szeretem a régi autócsodákhoz fűződő viszonyát. Jómagam csak 27 éves vagyok, de valami hasonló 'betegségem' van nekem is. Egyszerűen nem tudok nem szeretni valami 20-25 évnél idősebb, lélekkel rendelkező autót. Első autóm egy kb. velem egyidős VW Derby volt (van is, de lassan már az enyészeté, mert nem foglalkoztam idő, és egyéb javak hiányában). A német autókhoz alapból fűz valami beteges szenvedély. Egyszerűen késztetést éreztem, hogy mindig legyen nekem valami. Új autó gyanánt most egy Rover75 van, de (tudom... angol) ugyanúgy ott áll a mellette a kerek lámpás Polo, plusz egy 19 éves, már kockalámpás Polo Fox, a Derbyt már említettem. És tervben van még egy autó, valami olyan, ami az emberből mindig mosolyt csal elő, és esetleg erősen szezon jellegű (tehát kabrió, de ezt egyéb dolgok miatt nem akarom kiírni, mert a család így is cseszeget aminekmégegyroncsért). Nagyon sok új autóhoz volt már nekem is szerencsém a kapcsolatok, munka miatt. Igazi egzotikumok is (Ferrarik, Maseratik, Aston Martin, Bentley) kerültek a kezem közé, de nem ugyanaz, mint egy "nyugdíjas" autó :)
Nagy szerelmem még a főnökasszonyom exférjének az autója. Ez egy Citroen DS 19... Nyaranta ezzel járok-kelek 1-2 hetet. Érdekes az amit kivált az emberekből. Egyszerűen abban a pillanatban, amikor meglátja az ember egy pillanatra minden problémája tovaszáll, és mosolyog. És én is vigyorgok az autóban, mint Fantomas, vagy Juve felügyelő a filmből :)
Szóval a régi autóknak igenis VAN dolguk még a mostani világban is! :)
Ne haragudjatok, hogy ekkora lett a kommentem, csak elragadtattam magam, hogy megírom életem első totalcaros bejegyzését. :)
Szóval köszönöm a lehetőséget, és remélem nem jut a komment a Derbym sorsára és nem lesz az enyészeté! Figler voltam...

ostvan 2011.03.27. 21:52:47

A biztonságról: A legnagyobb biztonságot nem az ABS meg a gyűrődő zónák, stb adják, hanem egy a nagyon erős elhatározás annak a célnak az érdekében, hogy az autómon EGYETLEN KARCOLÁS sem lehet. Ha ezt betartom, akkor nekem és az utasoknak sem lesz bajunk. Ez az elszánás az autót vezető ember fejében vagy van, vagy nincs. Aki úgy ül az autóba, hogy arra számít, majd a technika megvédi, azt könnyebben éri baj! Ha pedig azzal a tudattal vezetek, hogy csak magamra számíthatok és bármi történik, EL KELL KERÜLNI minden ütközést, akkor mindegy, hogy mennyi vas van körülöttem, és mindegy milyen hárombetűs kütyüt tettek bele a gyárban, nem kívánom igénybe venni egyiket sem.
Ezt a hosszú előszót azért írtam, hogy megerősítsem Csikós Zsoltot, meg a többi, régi autóval járót abban, hogy a közlekedés a veszélyes, nem az autó. Ha azzal a tudattal vezetek, hogy az autóm közlekedésre való és nem harckocsi, és bármilyen baleset megengedhetetlen, akkor nincs probléma. Nem kell a felelősséget áthárítani másra, pl. a gyártóra.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.03.27. 22:14:12

höhö... jól látom a kölkök oda vannak spaniferezve? :)

Krisi 2011.03.27. 22:27:27

ezért jó a benzinvérű élete, mert így a nyaralás időtartama is megnyúlik. nem az van, hogy elindulunk, idegeskedés, aztán amikor délután 4-kor megérkezünk a hotelbe akkor kezdődik a pihenés, hanem már reggel kezdetét vette a móka, amikor beindítjuk a kocsit / berúgjuk a motort. hazafelé ugyanez, nem idegeskedve nyomulunk a belső sávban a pályán, hanem fülig érő szájjal tekergetjük a kormányt valamelyik kihalt főúton.

(ezért is örülök az autópályák létezésének: a sok sietős hülye ott nyomul, én meg pfögök az MZ-vel békésen 90-nel mondjuk a 3-as úton vagy az 1-esen, és alig látok embert)

a dobfékről meg csak annyit, hogy a kétéves Yarisunkban is hátul dobfék van, mégis olyan fékereje van annak az autónak hogy beszarok (pedig egy tonna a "kis"autó üresen). ráadásul az még agyon is van szervózva, szinte elég csak fölétenni a lábamat és már meg is álltunk :)

leitomi 2011.03.28. 00:22:44

@Csikós Zsolt: Karácsonyra ígértél róla egy történetet, miért is nőtt annyira hozzád a zöld. Esetleg Húsvétra megkaphatjuk?

Csikós Zsolt 2011.03.28. 00:26:58

@leitomi:
Nem hinném, hogy ilyen ígéretet tettem volna. Pontosan tudom, mitől függ, amikor jön a sztori, és az nem hónap/évszakfüggő. Egy csomó mindennek egybe kell esnie, és azokat nem tudom kiszámítani. Nem ígérHETttem ilyet.

Csikós Zsolt 2011.03.28. 00:28:39

@Krisi:

Azért tudod, hogy ott az első tárcsák végzik a fékezés 90 százalékát... :-) Mint minden autóban.

A motorosnak, öregautósnak olyan navi kell, amibe sok köztes pontot be lehet írni, hogy NE kelljen arra menni, amerre gyors és kézenfekvő. Ezt aztán nagyon nehezen értik meg a navigyártók/forgalmazók :-D

leitomi 2011.03.28. 00:47:12

@Csikós Zsolt: Keves Zsolt! Nem akarok most visszakeresni (de lehet hogy megteszem) vmelyik zöldről szóló cikkelyed utáni kommentben vki említést tett a zöld történetéről, megkérted, hogy személyes okokból ne ragozza tovább és ott említetted, hogy lesz róla és a hozzá való kötődésedről beszámoló. (De lehet hogy rosszul emlékszem)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.28. 02:38:22

@leitomi: Én nem értem a Csík hozzáállását a zöldhöz valahogy. Az jön le, hogy oké-oké, tök jó meg szép és sokban is van, de azért félre van dobálva, mindegyik más hamarabb kerül a képbe és ha kérdezik róla, nem túl vidám. Aztán cikkek is eléggé foghíjasan érkeznek róla. Olyan, mint valami átok. Erre kiderül, hogy az a szeme fénye ennek ellenére? Én már kezdek belezavarodni...

Ádán 2011.03.28. 07:39:06

@Csikós Zsolt: Karbantartás volt. Én voltam a második tulajdonos. Az első egy ismerős család volt és rendben tartották. A motorja, váltója nagyon jó volt. Volt viszont sok apró, frissen előjött hibája a 2 év alatt.

Ádán 2011.03.28. 07:44:57

@Csikós Zsolt: Tényleg ott a bajusz...
Ez az autód tetszik a legjobban.

zem 2011.03.28. 09:18:21

a kuplung-cuccos holland helyről nem azért válaszoltak este hatkor azonnal, mert ott csak öt óra van, azaz simán munkaidő?

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2011.03.28. 09:47:48

A Bianchi-t el kellett adni, hogy a Ponton-t meg lehessen venni... nem értem... érdekes ez.

Csikós Zsolt 2011.03.28. 09:49:55

@Korcs:
Nyilván, mert a Ponton restaurálódik, és nagyjából elfogyott a pénz. Te szülnél hozzá? Fakasztanál a kőből? :-)

szakmernok 2011.03.28. 10:12:05

Nem semmi vagy Csikós Úr!

Lord heckman 2011.03.28. 10:18:46

Én még felnőttként is grimaszolok a fotókon, nem tudom megállni... ösztönös... Pedig nem jó, folyton idióta fotók készülnek rólam :s

Zsolt: Biztos kérdezték már, csak nem találtam: Ha tényleg el kell adni a Bianchit, mennyire taksálnád? (Csak érdeklődés képen, nagyságrendileg).

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2011.03.28. 10:27:32

@Csikós Zsolt: Nyilván nem szülök, de ha az lenne a fontos, a 12Eft-os alkatrész árát is inkább abba feccöltem volna és már árulnám a Bianchi-t is;-)

TH 2011.03.28. 10:43:16

A poszt szokász szerint remek, a családi autókázás ezzel a kocsival meg nagyszerű lehet!!!

csongiaparaszt 2011.03.28. 11:21:55

Könnyű leszólni ezeket a régi vasakat, hogy nem biztonságosak, de sok új sem az.
Lufi-abs stb. ellenére sem.
Amúgy mi tartja a két gyerekülést hátul?

w a s d 2011.03.28. 13:02:16

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Ha beleszámoljuk, hogy 10- ed annyit (vagy annyit se) megy egy ilyen, mint egy átlag új Focus pl., akkor kisebb a balesetre is az esély, persze statisztikailag (és egyszerűen gondolkodva).

Brevis 2011.03.28. 13:48:09

Azért gondolom, sokan szeretnének Csíknél gyerekek lenni.:)

Sopánka76 2011.03.28. 13:52:48

ez mind szép és jó, köszönjük Zsolt a cikket, de hol a beszakadt köröm? :)

csongiaparaszt 2011.03.28. 14:10:44

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Akkor most beírok neked szövegértésből egy szép nagy egyest.

Egyébiránt akármilyen autóval közlekedsz, mindig jöhet egy kétszer akkora, és ott halsz meg, mint az a szerencsétlen polgármester, csillagok, lufik, absek ide vagy oda.

Csikós Zsolt 2011.03.28. 14:29:01

@Korcs:
Ja, értem. Ezt a szezont még mindenképpen vele szeretnénk végigcsinálni. Az az alkatrész meg így is, úgy is kellett volna. Randa volt ám a hang elinduláskor, el nem tudod képzelni, mennyire tud sivalkodni egy ilyen széndarab.

Csikós Zsolt 2011.03.28. 14:30:56

@csongiaparaszt:

Spanifer. Régi veterános módszer. L. fentebb :-)

@Sopánka76:
Hát, amikor kétszer kivettem a motort, meg vissza. És még a kuplungszerkezet-csavar is beletört szombat éjjel :-)

Sopánka76 2011.03.28. 15:11:11

Azért ezen a két motorkiszerelésen komolyan elgondolkodtam. Ha már szerelgetős autó, akkor tényleg ezek a kis "hányelemmelmegy?"-autók a legjobbak, nem kell nagy felszerelés, Józsi félkézzel fölemeli az autót, amíg én kicserélem a kereket... :D

qguy 2011.03.28. 20:13:17

Nagyon jo cikk volt, koszonom!! Itt Torontoban a nyolcvanas evekben arultak meg Citroen DS 21-eket, Maserati motorral. Sajna akkor meg nem volt penzem. Most meg mar nicsennek olyan kocsik...
Varom a tobbi cikkedet, mindig egy elmeny es koszonom.

Virago_1000 2011.03.29. 00:19:09

@volgapierre: "de annak fényében már kissé visszásnak tartok néhány esetet, hogy néhány nagyon nem eredeti és nagyon nem szép minősített kocsival szemben milyen jószágokat vágtak meg. "
- pont ezt akartam kihangsulyozni.

gepárduc 2011.03.29. 02:05:00

Jó, akkor én most veszek egy új Suzukit. Úgyis tudom, hogy erre akarsz rávenni ezzel a rengeteg, kicifrázott szopással.

Dennis01 2011.03.29. 10:23:07

@gepárduc: Micsoda kovetkezetes.. Sok sikert a Suzukidhoz. Csak a csomagterpadlot ne emeld fel egy ev utan.. :)

dennisthemenace 2011.03.29. 10:44:38

@zem: Kevered Angliával. Hollandiában is akkor van hat óra, mikor Magyarországon.

dennisthemenace 2011.03.29. 10:50:19

Nem tudom, mi az a kaja Norbi elott, de egész jól néz ki..

volgapierre 2011.03.29. 13:39:24

@Virago_1000:
Én meg inkább azt, hogy nem egy esetből az derül ki, hogy a keleti autókhoz sincs lövésük.

Lower 2011.03.29. 13:59:36

Tiszteletem!
Szerényen érdeklődnék, hogy lesz-e a közeljövőben Bazeg reloaded II ?

zem 2011.03.29. 14:01:51

@dennisthemenace: igaz, közben én is rájöttem, bocs.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.03.29. 14:24:56

@qguy: az a Maserati motoros nem az SM volt véletlenül ?

qguy 2011.03.29. 14:50:10

@kipe: De igen az SM model volt. Köszi szepen kipe!

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.03.29. 23:13:10

@Csikós Zsolt:
gondolom valami övvágó azért van kéznél, amúgy ötletes, olyasmi, mint a kétpontos öv, oszt mégsem fejelik le a zembert hátulról... :)

Kifordított kacagány 2011.03.30. 01:47:25

@Csikós Zsolt: a navi arra való, hogy mindig újratervezgessen, ha hirtelen felindulásból másfelé van kedvem menni:)

biztonság: vannak akik bringára ültetik a gyerekeiket és úgy mennek kirándulni. annak is megvan a maga bája és szépsége és ahhoz képest a kis gyösz egy valóságos tank és száguldó mentőautó egyben, a biztonság csúcsa.

Suna bácsi 2011.03.30. 10:44:23

Jól látom, hogy kicenzúrázták a hozzászólásomat? Azt firtattam, hogy a spaniferezett gyerekért vajon hány csillag jár EuroNCAP-n...

Gomulka Béla 2011.03.30. 16:35:04

Úristen, ez lett Egerszalókból? A fehér kúp, az ereszcsatornák, a csillagos ég, hol vannak - mindent kapitalistasikervállalkozósra kell gyakni?!

Damm 2011.04.12. 19:07:48

Az Eger-Egerszalók közötti út, az egyik legkellemesebb az ilyen Veteránok számára főleg.Olyan eltalált kanyarokat "tettek bele" hogy az utat övező táj szépségével, dimbes dombos lankáival együtt élvezet, motorosoknak különösen ajánlom.
süti beállítások módosítása