Bugyogó benzin, szomorú szerelő

  2010. október 24. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar flotta benzin kipufogó 518i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

Az előző poszt megjelenésének estéjén egy furcsa, kopogó zajra lettem figyelmes hazafelé, mikor Mike Patton ordította a memóriakártyáról, hogy Don't look at me, I'am ugly in the morning. Remek szám, de sajnos ez a zaj nem illett oda. Félreálltam, és beindult a heti szopóroller.


A múltkori kipufogós esetkor egyetlen egy kipufogótartót nem cseréltünk ki, azt, ami a hátsó dobot tartja egy köríves konzollal. Ez egyszerűen leszakadt a kaszniról. Nem voltam rest, ott és akkor felgumipókoztam a hátsó dobot; a csomagtartó zártartójához sikerült, és hazamentem.

Még hazafelé felhívtam Pétert, mert a kipufogó ugyan nem ért le a földre, de tartottam tőle, hogy a meleg vas kikezdi a gumipókot és nézhetek. Eljött hozzám, és rendesen feldrótoztuk, hogy kibírja amíg eljutok a sebességjel szerelő szeánszra.

Pár napig így jártam, közben megvettem a konzolt mindenestül, aztán pénteken este kivittem hozzá a kocsit, a Rita eljött értem. Szombaton hívott, hogy minden nagyon gromek, csak épp a tank tartókonzolja is a végét járja, ezt is visszahegeszti, ha már ott van. Ehhez viszont ki kell vennie a tankot, mekkora mázli, hogy szinte üresen vittem oda az üzemanyagnyomás-mérés miatt.

Vasárnap délután egyeztettünk: nyolcra jöjjek, minden oké lesz, a tank visszament, kicsit megcsiszolta, meg lealapozózta, felhegesztette a konzolokat, most még a sebességjellel birkózik, aztán ha megjöttem, állítunk a gyújtáson, és mehetek haza.


Ez így mindenkinek megfelelt, csak előtte elugrottunk vásárolni, így a vacsora a Mekiben lett. Tényleg, a feleségem megszólt, hogy a múltkori posztba olyan képet tettem, hogy a gyerek hepimílt eszik. Mikre ráér, én észre se vettem. Na mindegy, ezúttal is a Mekiben kötöttünk ki, csak úgy időspórolásilag. Kicsit furcsa szag lett a kocsiban, mikor a Rita hátraült, hogy segítsen etetni a gyereket, mondjuk a kutyaszarhoz hasonlítanám. Bűzlött rendesen, de akkor azt hittem, hogy hátramentéban lépett bele valamibe. Nem.

Nyolckor otthagytak, Péter egy kicsit csalódott volt, hogy a sebességjel még nem lett meg, pedig a difiből kijön, a jeladót áttettük az enyémből, ami tutira működött, a vezeték meg végigér, azt kimérte. Az én műszerfalam az övében jó, az övé az enyémben nem jó. Nincs több idő, erre még vissza kell térni. Most lássuk a gyújtást.

De mielőtt megnézzük, szedjük szét a légtömegmérőt, hátha ott van valami gubanc. Valóban, egy kicsit lazának tűnt a rugója, a kart egy ponttal odébb forrasztva, a gyári értékre állított gyújtással nem böffent gázra, jobb lett. Kétezren vákuum nélkül 18 fok az előgyújtás, ezt írja a könyv, tényleg jobb lett valamivel, de nem az igazi még, Bandi szerint ez nem jó így, 10-re kellene alapjáraton. Majd azt is kipróbáljuk.

Szépen elváltunk, hazafelé teletankoltam. A Papptibis eset óta (juteszembe, még sehol sem írtuk, hogy az Insight tesztet a videó forgatásának másnapján Balázs Viktorral megismételtük, hajszálra ugyanaz lett az eredmény) beteges tankoló lettem, minden autót addig töltök, amíg a szememmel látom, hogy a csőben ott lötyög a benzin. Most is így tettem, a kútról kifelé jövet egy érdekes tócsa volt a kocsi alatt, de mivel egy kicsit kicsapott a benzin, nem törődtem vele. Nem úgy, mikor hazaértem. Otthon ugyanis megcsapta az orromat a benzinszag. Nohát.

Kiugrottam az autóból, és láttam, hogy csorog a benzin a kocsiból, hátul a tanknál. Ez így nem maradhat, egyrészt környezetkárosító, másrészt ha teszek is alá valamit, akkor is iskolás gyerekek járnak arra reggel, hiszen ott az iskola. És az iskolások cigiznek, eldobják, kész a baj, azonnal cselekedni kell. Pétert tárcsáztam, egyből felvette.

Elmondtam, hogy tankoltam, folyik a benzin. Azonnal jöjjek, jesszusom, úristen, honnan, mennyire.

Felmentem, és közöltem a feleségemmel, hogy most itt helyzet van, csak pisálok és szevasz, megyek vissza Érdre, nagyon nem is akartam belemenni, hogy mi a baj, mégiscsak egy várandós asszony. Felnézett a notebookja mögül - ettől a megvilágítástól még érdekesebb lett az arca -, és megkérdezte, hogy tisztában vagyok-e vele, hogy hétfő hajnali negyed egy van. Úgy láttam helyesnek, hogy bevonom a problémába: figyi, a kocsiból ömlik a benzin, ez nem várhat. Innentől együttműködőnek mutatkozott, az üdvözletét küldte Péternek, nem pont ezekkel a szavakkal.

Átvágtattam Érdre, Péter már nagyon várt. Azonnal levette a tankbetöltő körüli műanyagot és hangos szitkozódásba kezdett. Ez több területet is érintett, a lényege azt hiszem az volt, hogy mi a fenének csiszolópapírozta meg alapozózta le a tankot, mert ha nem csinálja, most nincs semmi baj, lehet, hogy évekig jó lett volna még. Viccesen megjegyeztem, ha olvasna Totalcart, tudná, hogy ami működik, ahhoz nem nyúlunk. Nem értette a viccet. Közben a benzinfolt szépen terült szét a padlón.

Ilyenkor sokat nem érdemes tökölni, alul van egy kieresztőcsavar, imbusz, azt kell kitekerni, és lejön a tankból a benzin.

- Mennyit tankoltál bele?

- Tele, hatvankét liter ment bele.

- Ahonnan folyik ez a rohadék, ahhoz legalább 30-40 litert le kell engedni, és nincs ekkora edény.

- Én majd fentről nézem, meddig szivárog, cserélem az edényeket, szólok ha megtelt, vagy ha már nem folyik.

Hamar előkerültek a marmonkannák, és nekiláttunk. Az első kinyitásra Péter nyakába zúdult pár liter benzin, mire rendesen odataláltunk a tölcsérrel, aztán úgy másfél másodpercig minden simán ment.

Ekkor felhívott a Rita, mire elkezdtem volna ecsetelni, hogy épp benzint csapolunk, hivatalos hangon közölte, hogy a gyerek itt áll a nappali közepén és dögszagút okádik. Még mázli, hogy nem vettük meg a szőnyeget. Fontos a dolgok jó oldalát nézni, ő megtette, és közben Péter nyakába folyattam további litereket.

Érzik ezt a pillanatot? A kezemben egy marmonkanna, és egy telefon. A kannában a tölcsér, a telefonban az asszony. A tölcsérből ömlik ki Péter nyakába a benzin, a gyerekből a romlott hús szagú hamburger. Szép este az ilyen, egyszer próbálja ki, mindenképp erősíti a jellemet. Így utólag szürreálisnak mondanám, ott és akkor egy kellemetlen hangulatú skandináv filmben éreztem magam.

Tíz perc múlva egy marmonkanna, egy fém vajling, és egy olajleeresztő edény lett tele, nagyjából negyven liter jött le, mire megállt a szivárgás. Plusz, ami Péter ruhájában és egyéb ingóságaiban landolt, és nem elhanyagolható az a foltocska sem, ami a műhely padlóján bűzlött. Nem csöpögött tovább. Hívott Rita is, hogy a gyerek megint hányt, de most úgy fest, elaludt végre.

Kettőre értem haza.

Ja, ezzel az új difivel is zúg, tehát nem az a baj, mert erről tudjuk, hogy nem zúg. Így visszamehet a régi, legalább lesz sebességjelem és rendesen gyorsul majd a kocsi, mert ez a mostani hosszabb valamivel. Sokat gondolkodtunk, most úgy tűnik, az újonnan cserélt kardáncsapágy nem tökéletes, ennek lehet rettenetes sípoló hangja, elsősorban hidegben, és csak 70 km/h felett, de ott is csak egy szűk tartományban.

A tank nem lesz olcsó, újat kell venni, nem szarozok a bontottal: eleget hallgattam Karotta szitkozódását, hogy az Elnökiben éppen mi tömődött el a számtalanszor, és millió módszerrel kimosott bontott tankból az üzemanyag rendszerbe kerülő törmelékektől. Szerencsére nem nekem kellett szóba hozni, hogy a történések sorredeiségében én egy nem szivárgó tankos autóval jöttem, és egy szivárgó tankossal távoztam. Az lett a megállapodás, hogy én megveszem a tankot, Péter meg leszereli nekem az árát.

Szurkoljanak, össze fog ez állni, már nincs sok hátra. Remélem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr332394368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agostonl 2010.10.24. 07:59:23

Legközelebb ne adj műanyag vackot a gyereknek enni!
Én elmondtam a kölköknek, hogy az én életemben biztosan nem mennek gyorskajálni! nem tart olyan sokáig elkészíteni egy rendes ételt, viszont tudom mit eszik a gyerek...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.24. 08:04:00

úgylátom ebben is az egyetlen érték a 60 liter benzin volt:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.24. 08:05:13

de tényleg milyen lehet a rossz állapotú autó ha ez a jó??

kokal 2010.10.24. 08:10:27

Indul a szopóroller!
Benne vagyok én is, persze az is BMW. Le a fejjel!

DATSUN 2010.10.24. 08:17:00

Tényleg nem kellet volna hozzányúlni! bár ezeknek a régi autóknak ez az átka! valami rossz,megcsinálod,aztán mint a tóba dobott kavics esete elindul a hullám és végigmegy lökhárítótól lökhárítóig....általában többször oda-vissza.... ez ilyen..sose lesz vége,de ez nem baj mert szereted magad szopatni

DATSUN 2010.10.24. 08:20:06

olyan vagy mint én! és te is a legrondább szarban is meglátod (megkeresed a szépet)!!! kinlodjunk nekünk ezt dobta a gép....

adam 28i 2010.10.24. 08:36:40

Látod, nem mindig a szép öreget kell megvenni. Én a szántóföldröl hoztam el egy 82' 528i-t. Kb százat dobtam rá, alkatrész alig kellett, s két éve ketyeg mint a Doxa. Egy torpanása nem volt, nap mint nap használom, munkásautó. Ja és a fogyasztás 8-10 között, normális ritmusban. Jó szerelést! :-)

Phrascarica 2010.10.24. 08:39:52

@DATSUN:"mint a tóba dobott kavics esete elindul a hullám és végigmegy lökhárítótól lökhárítóig....általában többször oda-vissza"
Ez milyen igaz, csak ebben e kitűnő megfogalmazásban még nem hallottam

Sztávrosz_ (törölt) 2010.10.24. 08:42:55

1 METAL FUEL TANK 70L 1 16111178881 $334.33

Nem lesz sok :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.24. 08:47:38

A szopórollerről sosem lehet leszállni, ha egyszer elkezdte hajtani az ember. :) Részvétem :D

Remélem a gyerek jobban van! ;)

tlacka 2010.10.24. 08:54:16

Van ennek valami varázsa. Utólag. Akkor és ott maga a halál.
Egy Bandi nevű barátommal motorgeneráloztunk. Gyűrűsor, csapágysor, összes szimmering,hengerfej síkba.
A karburátor állítgatása közben kivettük a gyertyákat. Visszafelé a 3-as henger megfordult. Szombat este, új hengerfej tömítés plusz a többi.
Egy esztergályos csinálta meg, majdnem az utcán(rövid volt a hosszabbító a fúrógépnek). 3000 Ft, 2 éve.
Ez legalább 5-öde volt. A vártnak.
Csak azért írtam, mert a vége jó lesz.
Azóta csak tankolni kell.:)

sargarigo 2010.10.24. 08:58:14

Kísértetiesen hasonlít az alfámra,valami mindig volt vele,de azért imádtam.

ChPh 2010.10.24. 09:02:11

@Sztávrosz_: ja utángyártott van 50ért is :)

peti.olah 2010.10.24. 09:02:59

Oszt mieez? Átrozsdált a tankja a német teknikának? Akkó mit várhatunk a többi részétől?
(Csak halkan mondom, a BX-nek műanyag tankja van, nem rozsdásodik)
De biztos jó lesz az!

Benyás 2010.10.24. 09:15:13

Ez azért van Tibby, mert nem a megfelelő márkát választottad ;-) De azért kitartást hozzá, szép az a vas.

EgoRemZona 2010.10.24. 09:18:41

"Indul a szopóroller!"
Kedvesem frissen vásárolt használt jaguárjának az árát az első hónapban sikerült megduplázni.
Oké olcsón vettem, de akkor se kevés pénzről van szó.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.10.24. 09:21:04

@ChPh: Ja de ez csak a tank, szerintem érdemes a sallangokat is cserélni, bilincsek csövek tömítések..

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.24. 09:22:54

Cigivel a legritkább esetben lehet begyújtani a benzint:)

ChPh 2010.10.24. 09:23:27

@Sztávrosz_: "Ami működik, ahhoz nem nyúlunk"

:D:D:D:D:D

Typ3 2010.10.24. 09:25:42

"Ekkor felhívott a Rita, mire elkezdtem volna ecsetelni, hogy épp benzint csapolunk, hivatalos hangon közölte, hogy a gyerek itt áll a nappali közepén és dögszagút okádik."

Még jó, hogy már túl vagyok a reggelimen...

Coffeyville (törölt) 2010.10.24. 09:29:19

"leszereli.." LOL Vigyázat, ott maradt nála 40 liter benzin is, fehér ember nem felejt.

redriot77 2010.10.24. 09:31:41

@peti.olah: ez érdekes kérdés! Tényleg, miért nem csinálják évek óta minden autó tankját műanyagból? Nem korrodál, kisebb a tömege, stb. Nem szivárogna és nem dugulna el a benzinszűrő a rohadó tank rozsdaszemcséitől. Szinte csak előnye van a műanyag tanknak.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 09:32:59

hát ehhez ismét csak gratulálni lehet

Csabby 2010.10.24. 09:36:54

Szerintem azért lelked mélyén tudtad ezt hogy mennyit fogsz szívni, de bevállaltad...látod én ezt untam meg, ezért ugrottam bele hiteles autóba. Ki jár jobban? Nem tudom...

- LA - 2010.10.24. 09:56:01

én azt nem értem mire jó ez az egész?
Illetve értem. ott Budapesten mindenki kúvára tele van lóvéval. Úgy látom újabban trendi lett megvenni egy 30 éves szart, és önteni bele a 100.000 Ftokat. Esetedben pl. 3-4 at is simán elnyel ez a fos.

Ezzel mindaddig az a gondom, hogy nekünk itt vidéken ez alapesetben fél évi keresetünk... :S

nemhiába, Vízfejű ország

Leadfoot 2010.10.24. 10:01:00

"Érzik ezt a pillanatot? A kezemben egy marmonkanna, és egy telefon."

Tibby Úr, erről nekem a Ravasz, az agy és két füstölgő puskacső c. film zárójelenete ugrik be.

prunoki 2010.10.24. 10:03:17

Ezek a történetek visszaidézik azt a kort amikor még ifjú huszár koromban nekem is ilyen autóim voltak. És nagyon jó érzés hogy elmúlt.

yeti 2010.10.24. 10:12:10

Várandós asszony?Gratulálok!

Rocko- 2010.10.24. 10:14:07

galeria.totalcar.hu/blogok/2010/10/24/bugyogo_benzin_szomoru_szerelo/1756459_5b82cb4344a04f2f0264df98c093f898_xl.jpg
10-ből 921 pontos. :DDDD

"az üdvözletét küldte Péternek, nem pont ezekkel a szavakkal."
:DDDD

"Viccesen megjegyeztem, ha olvasna Totalcart, tudná, hogy ami működik, ahhoz nem nyúlunk. Nem értette a viccet."
hagyni kell neki időt. :)))))))

"beteges tankoló lettem, minden autót addig töltök, amíg a szememmel látom, hogy a csőben ott lötyög a benzin."
nincs is szebb, mint a amikor a benzingőz kipárolog, és szépen kifolyik oldalt (buszokon ez gyönyörűen látszik, csak gázolajból). aztán meg majd leeht örülni a következményeinek.

Rocko- 2010.10.24. 10:17:49

"És az iskolások cigiznek, eldobják, kész a baj, azonnal cselekedni kell."
átkozott iskolások, még benzint is lopnak!
img.index.hu/cikkepek/totalcar/blogok/belsoseg/2007_12_25_xmas2007_fenyob/2007_12_25_xmas2007_fenyob_19.jpg
:))))

JmOS 2010.10.24. 10:29:16

"Az lett a megállapodás, hogy én megveszem a tankot, Péter meg leszereli nekem az árát."

Ezt te igazságosnak érzed???

Mert én roppantmód nem!
Volt egy xar tankod, ami még _talán_ jó lett volna valameddig, ha nem nyúlnak hozzá.

Nem úgy volt, hogy egy ÚJ tankkal jöttél és egy lyukassal távoztál. Ugye jól érzem?

Szerintem max. a beszerelést illene elfogadni ingyen... :(

Mindenesetre le a kalappal Sabc előtt - már csak az éjjeli műszak miatt is - én nem csinálnék ilyet, ha szerelő lennék, az tuti!

Zoralkiller 2010.10.24. 10:32:49

"a Rita eljött értem"
"a Rita hátraült"
"felhívott a Rita"

A gratulálok.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.24. 10:43:32

haverom anno nagyon rá akart dumálni erre a kocsira, a hirdetésben nem tűnt vészesnek de így utólag örülök, hogy nem hallgattam rá.

most a keleti végen ment el 190ért egy ennél szebb, garázsban tartott E28 sajnos már törölték a hirdetést de nagyon ígéretes volt. ja és sok vizsgával stb ha jól emlékszem.

lwl (törölt) 2010.10.24. 10:51:31

...de aztan utangyartott tankot vegyetek am, kulonben nem lesz mivel szopni, es nem lesz tobb poszt! Hiszen tudjatok: az utangyartott ugyanaz mint a gyari, csak nincsen rajta logo! :)

Forest (törölt) 2010.10.24. 10:51:38

Szerintem sem kerek a sztori vége. Van egy lelkiismeretes szerelőd, aki hajnali egykor azonnal felveszi a telefont, a lelkét kiteszi hogy segítsen, és ki akarod húzni a zsebéből a tank árát?
Hálát adhatsz a sorsnak, hogy megcsiszolta, és lealapozta a tankot, és nem mondjuk egy bajor BMW találkozón kezdett el csöpörészni a 60 liter üzemanyag.
Kicsit olyan ez, mintha a parkettacsiszolóval akarnád kifizettetni a többletmunkát, miután a csiszolást követően kezd látszódni mennyire szétrágta a szú a parkettádat.
Szerinted tehet róla?
Vedd meg az új tankot, a szerelőnek meg minimum egy nagyon jófajta üveg bort, amiért képes volt téged hajnalban, nyakig benzinben úszva kirángatni a szarból.
Ez a minimum.

DG 2010.10.24. 11:17:14

JmOS:
"Mindenesetre le a kalappal Sabc előtt - már csak az éjjeli műszak miatt is - én nem csinálnék ilyet, ha szerelő lennék, az tuti!"
...o se tette volna meg, ha tudja, hogy nem fog szerepelni a posztban (es nem o baszarintotta el).

Ezeket a 30 eves szarokat a Totalcar veszi az ujsagiroinak, hogy legyen mibol poszt? Olvasom ezeket es nem ertem mi az a perverz elvezet ami hatalmaba keritette a Totalcar ujsagiroit...

Viszont a posztok jok, ezert ha tenyleg a Totalcar finanszirozza ezeket a szarokat, akkor valahol helyreall az egyensuly (es a "szopohenger" is ceges jargany, hehe)...

Hajra fiuk! :)

Krisi 2010.10.24. 11:20:45

Sabc jár az egészből a legjobban, folyamatosan van munkája :)

(azt csak halkan jegyzem meg, hogy benzin fejtés közben tényleg jó ötlet telefonálgatni? valami olyasmiről vakerolnak nem egy helyen, hogy könnyen keletkezhet szikra vagy egyéb móka és ha a benzingőz lángrakap az nem tesz jót az egészségnek. meg benzinkutakon is beszólnak emiatt. namindegy, lényeg hogy megmenekültetek:)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.10.24. 11:21:24

@Aaron Ross: Vegyél dízel mondeot és más értelmet nyer a százezreket beletolni a vasba gondolatod... :)

P12_dCi 2010.10.24. 11:27:48

@Sztávrosz_: Dízel Primeramban érik lassan a turbócsere, és a kettős tömegű lendkerék cseréje is. -.- 126 ezret futott, olajat kapja 10, ha nagyon nincs időm, 15 ezrenként, nem hajtom hidegen, és hagyom lehűlni leállítás előtt.

Lehet tavasszal eladom, átülök az 530d-be, és mellé veszünk egy E61 525d Touringot.

Ciri 2010.10.24. 11:29:49

@Krisi:

"azt csak halkan jegyzem meg, hogy benzin fejtés közben tényleg jó ötlet telefonálgatni"

Miért is?

butschq 2010.10.24. 11:30:16

@bende(gézen)gúzgeci!: jobban is jársz, ha füled, farkad behúzod:)

rozsdás tankkal én is sz.ptam már, feltettük a simóra, oszt jól eldugította a karbit. az enyém hálisten bírja a strapát, mondjuk mindig vigyázok rá, hogy benya legyen benne, még télen is.

lwl (törölt) 2010.10.24. 11:31:47

@Sztávrosz_: Netto USA aron nem fogjak neked odaadni, jo lesz az ~80 rugos magyar listaarnak is (minusz kedvezmeny, beszerzesi forrastol fuggoen).

butschq 2010.10.24. 11:33:12

@Krisi: én már telefonáltam tankolás közben, de nem szóltak rám. lehet itt keleten így akarják szelektálni a népet:):)

Eliot Rosewater 2010.10.24. 11:35:23

Nem kellene csak amerikai akciófilmekből tájékozódni, hanem inkább figyelni a középiskolás kémia órákon...Nem, nem történt volna 10 megatonnás robbanás.

szamok ember 2010.10.24. 11:35:49

Slagot a tankba és leszívni, az nem jutott eszükbe?

És az, hogy egy ilyen rosszul megfoltozott szarral járni közveszély-okozás, az sem. Valami nagyon ferdén forog a tulajdonos fejében, hogy nem viszi el a tragacsot egy normális szerelőhöz. Vagy az drága volna?

hp2 2010.10.24. 11:38:27

Ez a "szopóroller" nagyon jó :)

Rocko- 2010.10.24. 11:39:14

@d'oh: oszt mit vettél ami ilyen korú és sosem romlik el benn semmi?

@DG: ha nme tetszik, minek olvasod?
TC, mint szponzor? jó vicc. a fizetésüket költik erre. aztán megírják. mert sokakat érdekel.
szóval annyira szponzor a TC, mint neked a főnököd.

@Krisi: hány szikrára kapott mobiltelefont láttál?
előbb látom esélyesnek azt, hogy a susogós melegítőről átmegy a töltés, mint telefonról.

lwl (törölt) 2010.10.24. 11:39:15

@Krisi: A telefonalassal nincs gond, szivni akkor fogsz, ha leejted a telefont a padlora kiomlott benzinbe, es az utestol lecsuszo akksi csatlakozoinal szikra keletkezik.

W123qp 2010.10.24. 11:44:42

"Szerencsére nem nekem kellett szóba hozni, hogy a történések sorrendiségében én egy nem szivárgó tankos autóval jöttem, és egy szivárgó tankossal távoztam. Az lett a megállapodás, hogy én megveszem a tankot, Péter meg leszereli nekem az árát"

Hát nem tom...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.24. 11:45:24

@Rocko-: nem azt mondom, hogy ne romoljon el semmi de ez azért nálam nem mászkálós youngtimer ami minden hétvégét a szerelőnél tölt meg ráment már a vételár többszöröse. még ha valamiféle felújítás folyna rajta de erről sem vagyok meggyőzve.

mászkálós kocsit vettem végül, 15 éves 0 presztizs de erre olajcserén kívül tényleg nem költöttem eddig. fél év alatt egy gyújtótrafó szállt el (8000ft).

ettől függetlenül továbbra is e28 e12 lebeg a szemem előtt, útközben is képes vagyok satuzni mellettük és kicsit csorgatni a nyálam. majd egyszer hobbi autónak...

dennisthemenace 2010.10.24. 11:56:27

@Aaron Ross: Nem is kell ertened. En videki vagyok es minden penzem rakoltottem anno egy Fiatra, vonattal es gyalog mentem alkatreszt vadaszni pesti bontokba. Mert szerettem. Mert elveztem.
Mert a sajat penzem volt.
Mit sirtok mindig? Amikor a haromszaz negyzetmeteres hazakat felhuztatok videken a tsz jovedelembol akkor nem sirtatok. Mikor utlezarosdit jatszottatok a John Deere traktorral, a zasszony meg hozta az ebedet Ford Rangerrel, akkor mi is mondhattunk volna valamit..

robian 2010.10.24. 11:56:51

jobban jársz ha felgyújtod, vegyél mergát

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.24. 12:19:09

Előre rettegek a nősüléstől.

De most komolyan:
Mi járhat a nőnek a fejében? Mit vár, mit tud tenni az ember, ha távol van és otthon hány a gyereke?

Mi célja volt a telefonálással?

Nekem ehhez gyenge az idegrendszerem, valószínűleg hazaérve elrendeztem volna a helyzetet, hogy ilyen idegesítő telefonhívások SOHA TÖBBÉ ne fordulhassanak elő.

Másfelől:
Ha valakinek szerelem az autóját, és segítenie kellene, de e nyakamba borítja a benzint, mert neki épp telefonálhatnékja van, bizisten hazazavartam volna.

gnme 2010.10.24. 12:21:48

Nagy szopás ha a kardánkereszt elméleti xyz koordiátája elmozdul :-) az mégnagyobb szopás ha nincs kiegyensúlyozva (parasztul: kicentírozva) a forgó tömeg, a legszebb, hogy a "kinyúlt" difiket cserélgeted.

Azért szeretjük a hátsó kerékhajtást.

(..én nem)

Ha most eladod, megkíméled magam még vagy 2k kiadástól. Imazsámoly elő, bűnöket megbánni, ostorral hátat csapkodni. :-)

Bende Tibor 2010.10.24. 12:25:23

@d'oh: Egyáltalán nem vészes, eddig is használható volt és elment volna évekig komolyabb hozzányúlás nélkül. Én úgy vagyok ezzel, hogy van valamennyi pénzem autóra, ez legyen mondjuk 800 000 Ft, ezt több féle képpen el lehet költeni, számtalan autóra, én ezt választottam. Megvettem olcsón, és sokat költök rá, illetve fogok költeni rá, mert tetszik, szeretem, élvezem.

Jó vele menni, jobb, mint egy 600 ezer forintos műanyag lökhárítós, NVH-es kocsival.

Ha te nem ezt választod, a te dolgod.

titoo 2010.10.24. 12:26:56

@Aaron Ross: Mert vidéken megveszed az új fábiát, thaliát, nem költesz rá 5-7 évig, majd lecseréled, és azt hiszed, hogy te akkor jól jártál a "gazdag" pesti meg költ a régi szarjára.

7 évig tényleg nem költöttél rá (csak a kötelezőkre legalább 400e-t), igaz buktál legalább 2 millát az árán eladáskor, amiből a másik hülye, aki "tele van pénzzel" a 7 év alatt ennek feléből megvesz és minden hibát kijavít egy öreg autón, eladáskor pedig kb csak a ráköltött összeget bukja. Biztosan ő az a ki nagyon gazdag, és szórja a pénzt mert nem tud vele mit csinálni?

Mondom ezt vidékiként (falusiként), igaz Pesten dolgozom hét közben, és öreg szarral is járok, pedig megtehetném hogy új autót vegyek. Csak szerintem pont azzal lehet igazán nagyot bukni, úgy hogy azt Te nem is veszed bukónak.
+ nem gondolom hogy a "vagyonom" nagy százaléka autóban kellene állni, de ez értékrend kérdése.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.24. 12:29:30

@Bende Tibor: ez így tiszta sor, nekem sajnos nem volt 8 kilóm rá. amit végül vettem az annyi volt mint a tiéd, és az e28ra max az ár dupláját tudtam volna rákölteni azt is csak nagyon keservesen. a mentalitás bennem is megvan, pl ha lenne 3-4 millióm biztosan nem új suzukit vennék, de most 800am sem volt...

dennisthemenace 2010.10.24. 12:32:38

@Csumpi Hálidéj: En egy belfasti epitkezesen kevertem a maltert, mikor felhivott az asszony Magyarorszagrol, hogy leallt a kazan..)))))))))))))))))

lwl (törölt) 2010.10.24. 12:33:20

@gnme: Melyik autodban kellett cserelgetned a difiket?

ommm 2010.10.24. 12:33:58

@Aaron Ross: "Esetedben pl. 3-4 at is simán elnyel ez a fos."
Azért hidd el, van ennek a "fos"-nak vezetés közben olyan hangulata, amilyet ma már sokszor keresve sem találsz. Különben is, miért fáj neked, hogy más mire költi a pénzét?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.24. 12:35:44

@dennisthemenace:

:D
Tipikus.

Ennyi erővel Bende simán felhívhatta volna az éppen gyereket fürdető Ritát, hogy leszakadt a kipufogója.

Na az ilyesmihez nekem már nincs türelmem.

ommm 2010.10.24. 12:37:49

@bende(gézen)gúzgeci!: A Mercedesnek? A Lexusnak? A Jaguarnak? A Maseratinak? Az Astonnak? A Porschénak? A Rollsnak? A Bentleynek?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.24. 12:37:51

@szamok ember:

"Valami nagyon ferdén forog a tulajdonos fejében, hogy nem viszi el a tragacsot egy normális szerelőhöz. Vagy az drága volna? "

Mert mi a baj a Peti gyerekkel?
Jól felszerelt műhelye van és érti a dolgát.

Ennél mivel tud többet egy "normális szerelő"?

Seggfej.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 12:45:03

Két dolgot fűznék hozzá.

Volt pár hasonló történetem már saját tulajdonban lévő, illetve mások tragacsaival. Szar érzés volt szopni néhány vasdarab miatt a hidegben.
Három éve az ilyenek miatt egy akkor 9 éves Swiftet vettem. Igen, ezrest. Azóta 5 litert tankolok 100 km-re, SOSE láttam még az autót alulról, MINDIG eljutok oda, ahova akarok, és van fűtésem, van zeném, tudok menet közben telefonálni hangorkán nélkül, lassan elfelejtem, hogy kell felnyitni a géptetőt. Igen, kopogós műanyag. Nem izgat.

A másik hozzáfűznivalóm. Autós újságíró normális autóval járjon, ne lerohadós, szétesős szarral. Gordon Ramsay se eszik McDonalds-ban.
Csikós úrnak végtelen tiszteletem, ő az a kivétel, akinek szabad. Mert azok OLYAN romok.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.24. 12:58:31

@FCs:
Ha elolvasod a posztot, rájöhetsz, hogy Bende tankjának nem az a baja, hogy rozsdás a belseje.

Ciri 2010.10.24. 13:00:45

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

"Csikós úrnak végtelen tiszteletem, ő az a kivétel, akinek szabad. Mert azok OLYAN romok."

Érdekes, hogy pont Zsoltot hozod fel "jó" példának, aki a kendácsolás nagymestere.

Tibi legalább mindent cserél, ami szar. Nem okoskodik sem Ő, sem a szerelője. Belátják, hogy ami elromlott, azt ki kell dobni a francba. Nem találgatnak, nem saccolnak, stb stb.

Illetve ha nem lennének ilyen öreg mocskok, ma reggel nem olvashattál volna egy jó kis poszt, bár ettől még tényleg elindulhatnának a lúúúzerek olimpiáján.

jaafar 2010.10.24. 13:03:31

Ezek a proli blogok kikészítenek. De ezzel legalább tudnak azonosulni a magyarok. 3db ezer éves roncs helyett kéne venni 1db jó autót a családnak. Nem a gyerekkori álmokat, ráadásul veled egyidős korút. A gyerek meg ha hány, nyilván gyomorrontása van, otthon van az anyja, lássa el. Mindenkivel volt már ilyen, nem két emberes dolog ez.
Szánalmas.hu

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.24. 13:06:51

@jaafar:
"3db ezer éves roncs helyett kéne venni 1db jó autót a családnak. Nem a gyerekkori álmokat, ráadásul veled egyidős korút."

Te miért akarod beosztani a másik ember életét?

lwl (törölt) 2010.10.24. 13:07:32

@Ciri: Kidobni, mikor meg is lehetne heGGeszteni? Hogyisne! Hiaba, ezek a mai szerelok mar nem tudnak JAVITANI, csak alkareszcserelo robotok! :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.24. 13:09:34

@lwl:

Miért ne lehetne egy adott alkatrészt meghegeszteni, hogyha utána maradéktalanul betölti a funkcióját?

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 13:13:46

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
"SOSE láttam még az autót alulról"
11éves swift 1-es hmmmm,szerintem se nézz alá,mert lehet,hogy rosszul leszel.
A miénk 2001-es volt,5 évesen én vittem hátsó kipufdobot cserélni,aztán a nyúlványokon,lemez-illesztéseken olyan rozsdafoltok voltak,hogy jaaajjjj.Pedig kívülről újszerűnek látszott az autó.Alváz,üregvédelem=0
A szőnyeget se nagyon emelgesd,mert ott is dolgozik a téli leolvadó sós lé.

lwl (törölt) 2010.10.24. 13:14:30

@Csumpi Hálidéj: Talan mert te hazilagos modszerekkel a budos eletben nem fogod lerni az eredeti tartossagot, max annyit ersz el vele, hogy a takolt szarod miatt tobbszor is szet kell szedned az autot.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 13:15:36

Ja, a lényeget kihagytam..

Lenne a rosseb a totalcar-osok autószerelője.
Nem elég, hogy mindent kiposztolnak, ami a műhelyedben történik, de azok után, hogy az éjszaka közepén a rendelkezésére állsz, erre nyakonönt a balfasz benzinnel, még te leszel a hibás az egészért.
Nagyjából itt mondanám Sabc úr helyében, hogy akkor talán innentől lehet áttolni a roncsot máshova.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 13:17:55

@hakapeszimaki1986:
Ennek is leesett a hátsódobja vétel után. Potty. Kettő ezer forintból úgy visszahegesztette a szaki, hogy valószínűleg előbb esik szét körülötte az autó, mint az a cső még egyszer.
Egyébként a vérnyomásod beállítása végett mondom, hogy nyugodj meg, nem nézegetem az alját. Se hobbiból, se szükségből. A padlószőnyeget se. Az egyébként már kilyukadt a pedáloknál. Leszarom.

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 13:19:01

@jaafar: 10 évesen arra vágytam,hogy legyen egy kettes golfom és 100eFT legyen a fiztésem.
Mára ez teljesült! :) Mi ezzel a baj? :)

tükörfúró 2010.10.24. 13:21:19

Ez volt az autó bosszúja, mert ahelyett, hogy igéret szerint lemértétek volna a hőgombát, leellenőriztétek volna a gyujtást szkóppal, meg esetleg az injektor nyitásokat is a légenylés jelhez képest, inkább a tankot reszeltétek meg a légmennyiségémérőt gányoltátok.

Méghozzá rugó és pozíció piszkálással, amit tilos. (megváltozik a karakterisztika)

Amelyiken ahhoz MÁR hozzányultak ott 1:súlyos rendellenességek vannak a mindenséggel, pl vezérlőegység hibák, falsok, injektro nyitási hibák, amit igy próbáltak ügyes szerelők a tulaj számára ideigóráig "palástolni"
2:racsingdriver hülyegyerekek valaha igy próbáltak az autót kinozva pár plusz lóra szert tenni

jaafar 2010.10.24. 13:23:19

@hakapeszimaki1986: :-) Gyermekként nem számolja az ember az inflációt. :-) Meg ki a fene gondolta volna, hogy mire ez összejön, már lesz VI-os Golf is.

pickapu 2010.10.24. 13:25:31

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: "Gordon Ramsay se eszik McDonalds-ban"
Persze, mert ő sem szereti a műanyagot. Hehe.

pickapu 2010.10.24. 13:28:19

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Egyébként azért nagy néha illik felnyitni azt a géptetőt. Ha másért nem, az olajcsere miatt.

Z o z ó 2010.10.24. 13:29:51

Tibor!

A múltkori TC FILMben szereplő mondeoval az asszony jár?

Ciri 2010.10.24. 13:31:43

@Csumpi Hálidéj:

"Miért ne lehetne egy adott alkatrészt meghegeszteni, hogyha utána maradéktalanul betölti a funkcióját? "

Perszer persze. :)
Nézd meg Csikós mester gépparkját...

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 13:32:56

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
A pedálokál már lyukas,aztán úgy gondolod,hogy a tiéd nem rom és sokkal jobb,mint a Tibi lassan teljesen felújított autója :)
Ha műszakin át akarod tolni,akkor szükséged lesz rá,hogy az alját is nézegesd..
Azért remélem csak trollkodsz,mint HAJRÁ MAGYAROK! :)

Ciri 2010.10.24. 13:33:24

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

"SOSE láttam még az autót alulról"

Hidd el, így jártál jobban. :)

Z o z ó 2010.10.24. 13:33:50

Ja és bp-n rohangálásra nem kell jó autó.Úgyis összevissza b@ssza a sok rendes gyalogos,bicajos,többi autós,kisgyerek kulccsal stb...

lacza87 (törölt) 2010.10.24. 13:43:01

@hp2: "Ez a "szopóroller" nagyon jó :)" Igen, fényévekkel jobb, mint az azonos élethelyzetre folyamatosan használt másik kifejezés!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 13:45:21

Majd a szerelőm áttolja vizsgán, ahogy akarja, és ahogy szokta.
Félévente egyszer átgurulok hozzá, 10 percre belebújik, ha van valami, elkér néhány ezrest (nem százat), és nagyjából ennyi.
Engem az érdekel, hogy működjön minden körülmények között, és ne zabálja le a gatyámat. Ez az, amit ezek a régi szarfos kocsik sose fognak tudni. És ezzel befejezem a vitát, amit el se kezdtem :)

biker_kolee 2010.10.24. 13:45:22

@FCs: Nekem ennyibe kerül az új tank.

lacza87 (törölt) 2010.10.24. 13:52:05

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Igaz, végülis az nem fontos, hogy esetleges, soha ne történjen meg!, ütközésnél az amúgy sem túl acélos karosszéria hogyan csuklik össze.

tükörfúró 2010.10.24. 13:53:31

@lwl: Én olvastam az előzőt is, meg az azt megelőzőt is, meg ugy általában figyelek arra amit olvasok, szoval az rendbetételnek a folytatását vártam, erre jött ez.

Mondjuk a benzin csepegést olyan 3perc reggelig (napokra, hónapokra évekre:))elállítani, "kis szappan, egy rongy, pillanatragasztó és szatyor" nevezetű kegytárgyak segitségével ;)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 13:54:28

Azok, akiknek nincsenek milliói működésképtelen, megbízhatatlan autók tákolására, pont leszarják, ha lyukas a szőnyeg, vagy van két horpadás az ajtókon. Lényeglátás, emberek. Az veszett el mindenkinél.. Elsősorban: menjen, álljon meg, és tegye ezt olcsón. Minden más utána jön.
Egy a gyári kiegyensúlyozásból szétbontott és szarul összerakott, ütő kardán, egy 10-15 litert zabáló motor vagy egy anyósülés lábterében eldurranó vízcső (Zsigulik) számomra nem ugyanolyan fajsúlyú gond, mint egy bizonyos ponton kilyukadt padlószőnyeg egy 100%-osan megbízható, kisfogyasztású autóban. Különbözőek vagyunk, na. Biztos én vagyok a hülye, a lúzer, a csóró, stb. Mazochista, az tuti, hogy leállok ezzel a sok fasszal vitatkozni :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 13:55:29

@lacza87: na most jön az, hogy egy 30 éve tervezett és azóta rozsdásodó béemvé kasztni mennyivel jobban törik. Hozom a popcornt.

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 13:57:50

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Figyi,azért ott van sok különbség,hogy leszarom,csak guruljon,meg teljesen gatyába rázzuk,hogy hibátlan legyen.
Mert mi baj van most ezzel az autóval,ha a te szemszögedből nézzük?
Lyukas a tank teteje,de leszarom,mert akkor csak félig rakom.
Kipufogó leszakadt? gányoljuk vissza,heggesszük meg aztán gyíí
Néha megtorpan...kit zavar,ha egyébként megy?
Régebben a hűtővel sem kellett volna bajlódni,mert ment,nem forrt fel..stb.
Ilyen szemlélettel az öreg autó is olcsó,hidd el!

subtotal 2010.10.24. 13:58:04

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Igényes hozzáállás. Csak aztán mikor a magadfajtádtól veszel használtautót, emlékezz a hozzáállásodra.

lacza87 (törölt) 2010.10.24. 14:01:39

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Rosszul fogalmaztam, arra vonatkozott, h a kocsi lehető legjobb műszaki állapotáért és legalább a tervezési biztonság megközelítéséért tett fontos lépés lenne a "kikarosszériázás".

Bogyoo85 (törölt) 2010.10.24. 14:06:12

@hakapeszimaki1986:
Az nem gatyábarázás hogy használ az ember egy autót amíg ki nem jön rajta valami hiba meg közbe tervezget ezt azt.
Az a gatyábarázás mikor az autó darabokban áll a műhelyben és az utolsó csavarig átnézik és amit kell javítják.

subtotal 2010.10.24. 14:06:34

Ja, a benzin beledobott cigicsikktől nem gyullad meg, kell hozzá nyomás is. Úgyhogy e miatt nem kellett volna indulnod. :)

Én is javítgatom a tavasszal vett 318is kupét, most következik a küszöb kétoldali javítása.
Eddig az olajcserén kívül talpascsapszegek lettek szilenttel cserélve és az alapjárati motor kitísztítva a mechanikai részen. Ezen kívül a jobb oldali ablak nem akar megjavulni és a hátsó lengéscsillapítókat kell majd lassan cserélni. Ennyi, más gondja nincs és 18 éves. Apró különbség, hogy mi vagyunk a 2-ik gazdája az első német tanárúr után.

subtotal 2010.10.24. 14:08:29

@Bogyoo85: ez frame off restoration, szerintem.
A gatyábarázás meglehetősen széles sprektrumon értelmezhető kifejezés.

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 14:10:11

@Bogyoo85: Olvasd el az előző bömbi cikkeket,onnan kiderül,hogy kb. már minden csavarját kitekerte-betekerte Sabc.

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 14:16:59

Tényleg..
Sabc ha erre jársz!
Prokee-nál történt előrelépés a benzinen megtorpanást illetően?

Bogyoo85 (törölt) 2010.10.24. 14:17:57

@hakapeszimaki1986:
A felületi javítgatások nem merítik ki a minden csavar fogalmát.

dennisthemenace 2010.10.24. 14:18:34

@Csumpi Hálidéj: Mert ez a tipikus magyar szemlelet.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 14:19:42

@subtotal: miért? Nem értem, mi a gond a hozzáállásommal. Félévente elhordom szerelőhöz. Gyakrabban miért kéne? Ezek a legmegbízhatóbb, legegyszerűbb, legfapadosabb autók az országban. Mi romlana el rajta? :)
Járjon fél kettőkor éjjel szerelőhöz az, akinek csak a BMW az autó ;)

dennisthemenace 2010.10.24. 14:20:09

@Csumpi Hálidéj: En sem alapjarati fordulaton kerdeztem vissza..)))

dennisthemenace 2010.10.24. 14:23:00

@jaafar: Akkor ne olvasd, nagyarcu. Menj le a plazaba, de ne felejtsd el bekapcsolni a neonspoilert...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 14:24:18

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Volt 75-ös Alfám. V6-os. Imádtam. Az összes bajára azonnal ugrottam, sokszor ugrott az egész brigád. Akkor még volt brigád.. :)
Nem érte meg, mindig szétment valami, mindig megállt.
Az szerelemautó volt, a Swift meg egyszerűen csak működő autó.

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 14:27:14

@Bogyoo85: Valaki kettőnk közül fordítva ült a moziban eddig.
Szerintem,ha elolvasod csak az előző cikket,onnan kiderül,hogy darabokra lett kapva az egész hajtáslánc,futómű stb...

Öreg motoros 2010.10.24. 14:29:37

@scheerti: Én is azt mondanám, vállalkozó szelleműek poroltóval rendesen felszerelkezve biztonságos körülmények között vágjanak egy égő csikket a benzinnel teli vájlingba. El fog aludni...

subtotal 2010.10.24. 14:31:52

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: annyi a gond, hogy nem elég félévente eljárni szerelőhöz, azért a faék Swift is képes meghibásodni. Azért figyelni kell a kocsira, hogy minden oké-e vele, és ha valami nem stimmel, akkor vinni szerelőhöz. Mondjuk ha kopog a futómű, lyukas a kipufogó, nem nyit a kpzár, húz a kormány.
Az én kombimban elszállt a CD-tár, na az tényleg nem olyan gond, amit azonnal javítani kell.
Ez a tolja át a vizsgán meg ön- és közveszélyes hozzáállás, ha engem kérdezel.

Bogyoo85 (törölt) 2010.10.24. 14:34:25

@hakapeszimaki1986:
Az autónak mégis minden baja van. Vagy nem lett minden megnézve, vagy nem értenek hozzá. Remélem nem az utóbbi áll fenn.
Nem akarok vitát csak józan paraszt ésszel gondolkodok. Egy ilyen öreg autó veteránozásra való. Nem rohangászós autónak. Ha pedig veteránozni akar csinálja rendesen és ne akarjon azonnal kocsikázni hanem előbb tudja rendben az utolsó alátétig mindenét. Nem ez az ésszerű gondolkodás?

brain drain 2010.10.24. 14:41:03

Elég érdekes, hogy a TC-s fiúk minden héten szereltetik a kocsijukat, ez egy kissé természetellenes dolognak tűnik, vagy csak előző életükben ők is tisztességes szakmából és pénzből élő szerelők voltak :)

tükörfúró 2010.10.24. 14:41:06

@Öreg motoros: nyilván, nem is tudom honnan vette tibby ezt a robbanás dolgot...

@redriot77: Műanyagtankok többségét egy tompa csavarhúzóval különös erőlködés nélkül át lehet szúrni.
Abban a korban még máshogyan gondolkodtak az autók masszivitásárol, és nem képzeltek alájuk mindenütt tükörbetont.
Ami sokszor most is hiába van, ha pl felakadsz az összefagyott hóra télen, és egy ökölnyi árkot szakít a keményre hült műanyagtankodba a fagyott matéria,

subtotal 2010.10.24. 14:58:06

@tükörfúró: láttam én már Suzukit is kőre rárugózni, annak a tanknak is vége lett (pedig nem látszott veszélyesnek az a kő). Viszont a mai technológiával lehet, hogy hidegben is jobb rugalmasságú műanyag tankot is lehetne készíteni.

tükörfúró 2010.10.24. 15:09:31

@subtotal: A mai technológiával 50évig szerizmentesen működő, 280km/h-ra képes, fémet alig tartalmazó 6-700kg-os, (soroljammég?) autót lehetNE készíteni.
Sorozatban, csak robotokkal.

A TECHNOLÓGIA amivel ez lehetséges, évek óta ismert, nem kell fénykard, terminátor csip, mikroatomerőmű, halálcsillag, meg semmi ilyesmi ehhez.

A fejlődés határozottan és szándékosan NEM ebbe az irányba megy.

Multkor eltörtem egy nagyonsokmilliós, felsőközepes párhónapos uj autó egyik alkatrészét, az utastérben, utasként.

Nagyon szégyeltem magamat, majd a srác aszondta, nemérdekes, a barátnőm is eltörte már.
A kislány vasággyal 45kiló talán, az a darab silány műanyag meg majd egy heti fizetésem.

A "fejlődés" az erősen erre megy, nem az átszakíthatatlan elpusztíthatalan monstrumok felé.

=Daniken= 2010.10.24. 15:14:08

A ti bizniszetek, de szerintem nem korrekt egy 20-30 éves benzintankot leverni a szerelőn. a legdurvább esetben is szerintem felezzétek. Más autószerelő szart volna rá, hogy le alapozózza és felcsiszolja a száz éves tankodat. amúgy csak van vmi kontakt, aki tud a gyári árra szerezni legalább 20% kedvezményt...bmw klubbosoknak alapból 10% van...ami lófasz, de nézve az árakat az is 8 000..

Storyteller 2010.10.24. 15:21:02

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Akkor miért nem érted azt, hogy ennek az embernek ez a szerelemautó? Nem, persze, hogy nem éri meg. De szereti. Minek osztod be az idejét/pénzét/családját/szerelőjét? Ha nem tetszik, tessék menni Velvetet olvasni.

jaafar 2010.10.24. 15:21:40

@dennisthemenace: Nincs neon, plázába sem járok. Csak szánalmas, amikor valaki vesz 3-4 öreg romot. Vegyen valaki hobbinak, hétvégi bütykölésre, az nagyon szép hobby. Amikor van rá idő és pénz, hogy csinosítsa, építgesse.

tükörfúró 2010.10.24. 15:22:43

@=Daniken=: Én tankbol vennék egy jobb utángyártottat, azt hali, ugysem igen terveznek évtizedekre evvel a kocsival szerintem, mert akkor tényleg a restaurálással kellett volna kezdeni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.24. 15:27:50

@=Daniken=:

Igen.
Többen írták már, de erre nem érkezett még reakció.

Én sem értenék egyet azzal az eljárással, hogy az ezeréves és az első megpiszkálásra folyni kezdő tankod helyére a szerelővel veteted meg a zsírúj és természetesen gyári tankot.

Miközben csorgatod a benzint a szerelő nyakába, mert nem bírsz leszakadni a telefonodról.

Szerelne neked a tököm, Bende!

tükörfúró 2010.10.24. 15:37:37

@Csumpi Hálidéj: Majd sabci megtanulja a "lelkes haverszerelő" viselkedésének buktatóit, pl aki belemerül valami haveri xarosszendvicsbe, az csak mélyebbre és egyre mélyebbre süpped benne.

Ezért is nem javítok havernak olcsóba "csak picit tegyük helyre és" jeligére semmit, pláne ami azonnalra, másnapra, sürgősen, élethalál mulik rajta jelleggel stb kell.
Mert a végén mindig nekem lesz drága, idegben, időben, küszködésben sehogyan nem éri majd meg.

Régebben volt olyan megjegyzésem, hogy jócsajok ezalól kivételek, mostanra eléggé megöregedtem, hogy rájöjjek, a jócsajok nagyonis tudják hogy ők jócsajok, és evvel 0 ellentételezés mellet akármikor 100% vissza is élnek...
:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.24. 15:42:45

@tükörfúró:

Az is lehet, hogy az ilyenfajta tisztességtelen megrendelői magatartás az oka a szerelők "elvémaxzsoltosodásának".

Bende is majd leshet, mikor Peti egyre nehezebben veszi fel neki a telefont, egyre kevesebb lendülettel készülnek el a munkák.

Azt' lehet csodálkozni!

dennisthemenace 2010.10.24. 16:04:19

@jaafar: Azert prolizni akkor sem szep dolog. Ez itt NEM a Polidili, ez egy normalis blog.

Rocko- 2010.10.24. 16:09:39

@d'oh: "ami minden hétvégét"
túlzás. olvasd csak el a posztokat.
"meg ráment már a vételár többszöröse."
párszáezer forintos autónál ez nem nehéz. ha egy új, 4-5-10 milliósnál ezt az érvet elfogadom, de egy réginél nem.
"kicsit csorgatni a nyálam"
valaki meg nem csorgat nyálat és sír, hanem megveszi.

KadettGSiforever!!! 2010.10.24. 16:10:37

Kurva jó a címlap képe!
"FUCK OFF VAN!" :)

Le is nyúltam. :D

Rocko- 2010.10.24. 16:11:16

@dennisthemenace: pedig kőműves kelemen is megmondta...

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 16:13:32

@Csumpi Hálidéj: Nálam is volt hasonló eset.Benzinpumpát cseréltünk a szerelőmmel,a szerelőablak tömítésével sokat szarakodtunk,aztán teletankolásnál folyt kifelé az autó alatt a benya.Kinyúlt a tömítés.Leszívni csak a szerelőablakból tudtam,mert a betöltőnél rács van.
Vettem egy tömítést,aztán kicseréltem magamnak.Igazából én is ki tudtam volna cserélni,de akkor nem tudtam,hogy nem nagy szám.
Az autó lassan pöpec,Sabc előtt is le a kalappal,viszont Tibi tényleg elgondolkozhatna,hogyha egy csövet és pár kannát nem tud előszedni magának,akkor hogy fog így boldogan youngtimerezni...

Yeto 2010.10.24. 16:14:35

Eladtam pár éve a 78-as évjáratú 628 CSi-t; néha megint elkap a vágy a cápa iránt, aztán elolvasok egy ilyen posztot és elmúlik.

Rocko- 2010.10.24. 16:15:37

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: "illetve mások tragacsaival."
és ez hogyan jön ide.
láttad már EZT az autót alaposabban?
"SOSE láttam még az autót alulról"
néha megnézhetnéd.
"lassan elfelejtem, hogy kell felnyitni a géptetőt."
tehát konkrétan leírod, hogy semmit se tartasz karban az autón, megtartod a szent beszédet ott, ahol épp a karbantartásról írnak. nem érzed, hogy eltévedtél? nem kicsit.
"Autós újságíró normális autóval járjon, ne lerohadós, szétesős szarral."
te meg cseréld le otthon a budit pottyantós WC-re. csak mert én azt mondtam.

Rocko- 2010.10.24. 16:16:56

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: "Lenne a rosseb a totalcar-osok autószerelője.
Nem elég, hogy mindent kiposztolnak, ami a műhelyedben történik, "
aki ezzel tisztában van. nem először szerepel itt, és nem utoljára. ha zavarná, akkor nem vállalná el a munkát.

tükörfúró 2010.10.24. 16:18:28

@Csumpi Hálidéj: Mindennek két oldala van, eddig ez igaz, de a trógerszerelő jelenség az egészen más.
Az éppen a ló tulodalán van, azt sem nézi meg amit kellene, nemhogy plussz dolgokba bonyolodjon, ha valamivel rápiritassz, hogy ez igy lassu, nemjó, drága, nemerrőlvoltszó, azonnal beigéri minden ilyen plusz szívás díjmentes végignézését és "oksoba-olcsóba" javítását, amiből persze aztán sosem lesz semmi.

Egyébként meg direkt viccesen tulzok, mivel a sabc sem most jött a 6.20assal ilyen betrogeresedett gyereket ő is tud mondani közös ismerősök közül..:)

Szoval sztem tudja merre van előre, most evvel a tankkal kicsit ráfaragtak, a többi meg fenetudja..

Én nem álltgatnék "vakon" légmennyiségémérő rugót, nem keresnék időre-télelején-földönfekve sebességjelet, de ő tudja mit vállal be és hogyan, nagyfiú már:)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 16:20:59

@subtotal: erre van a tavaszi/őszi tízpreces átnézés, amit meg is ejtünk. Meg vagyok róla győződve, hogy annál gyakrabban nem kell. Ha kopog is a futómű, fél évet, 15-20e km-t akkor is kibír, széthullani nem fog. És ez a legrosszabb eset.
Pl a faszi legutóbb alánézés után közölte, hogy az a csikorgás, ami egy ideje már nemcsak hátramenetben szól, az a fékbetét. Vasig kopott, lekopott már a kopásjelzője is. Fém csúszott a fémen, az csikorgott.
Fék volt, Swift ment, leszartam. Beleugrott egy pár új betét valami 15 liter benzin áráért, és mint az új. Hol itt a gond :)
Az Alfa után megfogadtam, hogy kizárólag akkor cserélünk valamit, amikor az már kukaérett.

Rocko- 2010.10.24. 16:22:35

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: "Majd a szerelőm áttolja vizsgán, ahogy akarja, és ahogy szokta."
ez a felelősségteljes gondolkodás! nem baj ha szar, a szerelő majd elmismásolja, elvégre a saját hibáját nem fogja bevallani. pláne nem egy olyannak, aki nem ért hozzá, de cserébe nem is érdekli.
te, miért nem ugrasz le egy hídról? ezzel a mentalitással már ott vagy kb.

Rocko- 2010.10.24. 16:23:53

@hakapeszimaki1986: miért nem prokee-tól kérded? :)

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 16:27:41

@Rocko-: Régen láttam posztját,külsőségen,belsőségen egyaránt.

subtotal 2010.10.24. 16:38:48

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: olajat is ilyen elvek szerint cserélsz? Miért nem?
Én kérek elnézést, hogy eddig értetlenkedtem. Mostmár világos.

sanyi50 2010.10.24. 16:50:17

A kommentárok felét olvastam el de ennyi rossz indulatú kukacoskodó embert mint amilyen menyiségben ezen az oldalon van..
Azon csodálkozok hogy még írnak nektek valamit..
Fél éve kb rendszeresen olvasom itt a posztokat nem olyan régen regisztráltam nekem tetszik az oldal így tovább, várom a folytatást !

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 16:52:31

HAJRÁ MAGYAROK nem jön,ez is BMW!!!
Vagy valamilyen új fóbia,swift,kalos júzer 100év hitellel,de gondosan összeírt költség számításokkal,hogy még így is megéri,mert semmit nem kell rá költeni,stb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.24. 16:52:50

Na ez fasza.
A cumi sosem jön egyedül - de még mindig inkább ez, minthogy a fizum egyharmadát hitelre költsem (nekem most épp lengéscsillapító, szilentek, stb., ez van, ha az ember pár évig nem tud rá költeni :( )

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.24. 16:54:53

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Igen, az addig OK, hogy előbb menjen, és működjön jól, de egy bizonyos fokú igényességet láttat, ha rendben a kasztni, és a beltér is.
Nekem sincsenek erre millióim, az autó kinéz valahogy (semmiképp sem 19 évesnek), és megy is.

kafferbivalybalamber 2010.10.24. 16:57:26

Sabc elkezdi gatyába rázni a tankot, erre kiderül hogy szarrá rohadt az évek során. Mit lép erre a Bende? Kifizetteti vele, mer jó lett volna az a rozsdás szar még egy darabig, minek kellett hozzányúlni, ja.
Namost az ilyen szarrágó kuncsaft az, akit vagy elhajtok az anyjába, vagy pedig innentől kezdve a duplájába kerül neki minden. Ezen kívül hiába látom hogy ótvaros valami, kizárt dolog, hogy hozzányúljak. Majd ha lerohadt, oszt jön a szarrágó hogy baj van, akkor megbeszéljük azt a szép kerek számot, amennyiért hozzányúlok.
Bazeg.

kafferbivalybalamber 2010.10.24. 16:59:37

@kafferbivalybalamber: Ja, és a sok szar az azért került bele, hogy a Totalcar újságíró is is értsék, mit akarok mondani.

P12_dCi 2010.10.24. 17:02:23

@bende(gézen)gúzgeci!: ja, az elmúlt 15 év Mercedesei mind ezt a túlméretezést mutatják magukon. :D

Vágási Matyi 2010.10.24. 17:15:30

Prémium használtautó-teszt nem lesz valamikor? Mondjuk 5-6 éves E60 vagy E90, 25i?
Megbízhatósággal, költségekkel, mindennel?

Aki ismer hasonló tesztet (angolul is jó), az linkelje be legyen szíves, megköszönném!

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 17:17:12

@bende(gézen)gúzgeci!: Jók a VW,látszik az átgondoltság.
Nagyfater megnyomta a néném 2006-os polójának a sárvédőjét,a sárvédő műanyag doblemezt leszedtem 1db csavarhúzóval,majd visszanyomtam a lemezt belülről a nyelével.
Tökéletes. :)

subtotal 2010.10.24. 17:18:21

@bende(gézen)gúzgeci!: kár, hogy régóta megoldható a dolog. Ki kell hozzá mosni a tankot, de meg lehet csinálni és csinálják is.

lwl (törölt) 2010.10.24. 17:31:35

@bende(gézen)gúzgeci!: En aztan nem fogok ilyeneket takolni, arra merget vehetsz.

hakapeszimaki1986 2010.10.24. 17:36:12

@bende(gézen)gúzgeci!: A szerelőmmel jó viszonyban vagyok,tudom,hogy ő is ember,tehát hibázhat.
Nem is rugóztam neki,hogy nekem kellett fizetnem,aztán mégis rosszul raktad össze,egy két-dolgot viszont olcsóbban csinált azóta..magától jutott eszébe.

Rocko- 2010.10.24. 17:42:00

@tükörfúró: miért gondoljátok, hogy életvezetési tanácsadásokat KÖTELEZŐ adni a másiknak?

csuvel 2010.10.24. 17:44:46

@Öreg motoros: Én már láttam ilyen próbálkozást, aminek az lett az azonnali vége, hogy az új motorkerékpár csontig égett. Hatalmas - több méter magas -lángcsóva formájában egy pillanat alatt kiürült a teljes tank.

Nem kellene erre biztatni senkit.

Rocko- 2010.10.24. 17:45:52

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: "erre van a tavaszi/őszi tízpreces átnézés, amit meg is ejtünk"
10 perc alatt igazán alaposan át lehet nézni az autót.
"Az Alfa után megfogadtam, hogy kizárólag akkor cserélünk valamit, amikor az már kukaérett."
amig csak magadat teszed kórházba ezzel a mentalitással (mert az hótziher, hogy az alaktrész nem a műhelyben fog tönkremenni, hanem az úton), addigi gazából nem érdekel. viszont az úton nem egyedül vagy, erre azért gondolhatnál. főleg, hogy most leírtam. mert magadtól nem sikerült erre rájönnöd.

tükörfúró 2010.10.24. 17:52:26

@Rocko-: Olvassál tovább is, később bővebben kifejtettem :D

Freddy a Krüger 2010.10.24. 18:03:13

Ilyenkor ha hívnak, leszarom. Attól hogy a zasszony mondja a telefonba hogy mi a helyzet a gyerek nem fog ibolyaillatút, esetleg gyémántot okádni.

Benzintank: ilyen idős kocsinál tök normális hogy cserés, anno én is cseréltem (17 éves Opel Omegán), igaz amíg nem folyt, én sem törődtem vele. Elkezdett csöpögni, szerelő alánézett, mondta tank, megvettem kicseréltük, ennyi.

Ilyen idős kocsinál ez nem meglepő.

Rocko- 2010.10.24. 18:13:15

@bende(gézen)gúzgeci!: ubulkám, írd le nyugodtan, h megint csak azt vagy hajlandó elfogadni, amit te mondasz.

P12_dCi 2010.10.24. 18:20:17

@bende(gézen)gúzgeci!: Nem, ellenben 2-3 évesen rohadással, és elektronikai hibák tömkelegével igen....

foolproof 2010.10.24. 18:27:57

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: "Három éve az ilyenek miatt egy akkor 9 éves Swiftet vettem. Igen, ezrest. Azóta 5 litert tankolok 100 km-re, SOSE láttam még az autót alulról, MINDIG eljutok oda, ahova akarok, és van fűtésem, van zeném, ..."

És van egy életed, amit egy 1000res swiftben töltesz, az első figyelmetlen sofőrig. Aztán már nem biztos, hogy meglesz mind2:-(

butschq 2010.10.24. 18:33:36

@bende(gézen)gúzgeci!: és a szomorú, hogy még dicsekednek vele

forjunk 2010.10.24. 18:39:38

bende, leírhatnád egy kommentben pontosan, h hogyan gondoltad ezt a "leszereli az árát" dolgot, mert ha úgy ahogy írtad és ahogy többen is értettük akkor az nagyonnagyon szomorú

P12_dCi 2010.10.24. 18:39:58

@foolproof: Szerintem ezzel mindenki tisztában van, mikor Swiftet vesz.

FCs 2010.10.24. 18:44:49

@biker_kolee: egy 72literes BMW tank?

Thai Thai 2010.10.24. 18:50:39

Remélem az eddig lelkiismeretesen dolgozó Péternek lesz annyi esze, hogy ezentúl szarik a fejedre nagy ívben. A Te tankod akkor is szarrá volt rohadva amikor oda vitted. De nem csöpögött. De a srác rendes volt megcsinálta a tartóit. Ehhez le kellet venni.Ha már levette gondolta lealapozza. Amennyiben nem teszi, akkor meg azt írod meg milyen slendrián. Te meg ráterheled az árát. Fasza srác vagy, meg korrekt is.

P12_dCi 2010.10.24. 18:59:06

@bende(gézen)gúzgeci!: Veled ellentétben nekem van ismerősöm, aki Mercedes szakszervizben dolgozik. :)

A W210, meg a W220 rohadási hajlama meg nyilván lejáratókampány az Audi részéről.

biker_kolee 2010.10.24. 19:02:27

@FCs: Nem, VW Polo tank. :)))

P12_dCi 2010.10.24. 19:18:14

@bende(gézen)gúzgeci!: Én rendesen beszéltem veled, nem tudom, hogy miért kell így reagálnod.

Crashmetall 2010.10.24. 19:18:50

@bende(gézen)gúzgeci!: Neked milyen autód van? (lehet, hogy írtad már valahol, de nem tudtam mindent elolvasni) Csak azért, mert legközelebb én is olyat veszek.

FCs 2010.10.24. 19:25:36

@biker_kolee: az lehet..:) ezt a cuccot egyébként restaurálásokhoz szokták használni

McK (törölt) 2010.10.24. 19:27:07

Nem olcvastam el a kommenteket,de meg sem lepne,ha senki szemét nem szúrta volna a cikk vége..
A szar,szétrohadt tankot a lelkiismeretes szerelővel fizetteti ki ..
Igen "korrekt",gratulálok..bizonyára a szerelőnél rohadt el az éjszaka,amíg nála volt...nem az a 25 alatt,amíg az autón volt.
Tanulság..minden jó tett elnyeri méltó büntetését.

Mindíg is vallottam,hogy Bende úr bizonyos kihívásokkal küzd szakértelem terén,de ez alpári..

lwl (törölt) 2010.10.24. 19:28:12

Tenyleg, azt lehet tudni, hogy a szereles miert mindig gumikesztyuben folyik? Cukrasz van a csaladban, aki verhetetlen aron szerzi ezeket a csuszos, bepulledo, papirvekony szarokat? Vagy miert nem lehet rendes szerelokesztyut venni?
www.ixkes.de/Arbeitshandschuhe/Showa-Arbeitshandschuhe/Showa-Praezisions-Handschuhe-BO-500-Black::7745.html?referer=froogle&language=de

subtotal 2010.10.24. 19:49:08

@McK: sanda gyanúm szerint a minél magasabb hozzászólásszám gerjesztése motiválhatta ezt a beírást, persze a tévedés jogát fenntartom.

Krisi 2010.10.24. 19:53:21

úgy látszik csak én vagyok olyan bolond hogy be akarom tartani a biztonsági előírásokatt, mert feltételezem, hogy azokat nem azért találták ki mert nem volt jobb dolguk. (sok helyen divat ez a "nem kell túlparázni a dolgokat" hozzáállás, aztán csak néznek amikor egy-két végtaggal kevesebbel mennek haza)

ezek szerint a benzinkutakon is csak azért van kiírva hogy ne telefonáljunk tankolás közben mert túl sok a szabad felület. namindegy, sejtettem hogy én leszek a butus.
(amúgymeg látom mindenki olyan kurvára okos, akkor már azt is tegyétek hozzá észosztás közben, hogy nem a benzin gyullad be, hanem a benzingőz. de ezt nyilván tudja mindenki hiszen minden kommentelő okleveles gépészmérnök vagy 40 éve autószerelő)

a cikk végén amúgy azt vártam hogy az új benzintankot a rendszám nélküli bicikliseknek kéne megfizetniük :)

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2010.10.24. 20:06:49

Gyerekednek rendszeresen hepimíl jut, "időspórolásból". De erre a tragacsra mennyi időd/energiád van...... Azért ez valahol szomorú.

Rocko- 2010.10.24. 20:06:51

@biker_kolee: az nem tank, traktor, te!

McK (törölt) 2010.10.24. 20:14:43

@subtotal: Az a sanda gyanúm,hogy a hozzá nem értésgenerálta,és full komolyan gondolja.

lwl (törölt) 2010.10.24. 20:16:20

@bende(gézen)gúzgeci!: "A műtőskesztyű pedig nagyon príma a precíziós tapintáshoz, azzal a szilikonba mártogatott kötött vacakkal közel nem tudnál olyan kényelmesen fogni."

Nepszeru teveszme. A latexkesztyu egy kalap szart nem er, egyreszt bepulled, masresz szakad, es a poliuretanba (nem latex!) martott varratmentes szovott kesztyukhoz kepest lofasz tapadasa nincsen (rradasul kenyelmetlen). Egy profi szerelokesztyuvel a legaprobb csavarok kiszedese vagy a cipofuzo megkotese sem gond, de meg a kolasdobozt is kinyitod vele, nincs olyan finommechanikai muvelet, amit ne tudnal elvegezni. Es a bonusz: cukraszkesztyuvel ha hozzaersz veletlenul egy uzemmeleg alkatreszhez, akkor a kezedre egett vekony latexet a boroddel egyutt huzzak le a baleseti sebeszeten.

Nem sok esze (vagy tapasztalata) van annak, aki latexban szerel. Mar azt hittem, nem is auto keszul ott, hanem egy torta.

indapass90210 2010.10.24. 20:16:29

Kellene egy rendes japán vagy amerikai autó :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.24. 20:39:41

@Krisi: Senki nem hülyézett le, nyilván nem véletlenül írják ki ezeket. Én se telefonálok a kúton, de főleg azért nem, mert ha látják a telefont, akkor egyből támad a kutas, hogy majd tankol ő. Fizetéskor szintén nem telefonálok, főleg nem a kagylós kútnál, ahol rendszeresen megpróbálnak átkúrni. De a megbízható kiskúton se, mert -szerintem- pofátlanság úgy fizetni, és a kutassal beszélni, hogy közben mással telefonálsz.

szuledenes 2010.10.24. 20:47:33

Megrökönyödve olvastam Bende Tibor irását.Igyekszik az akadályt nem ismerő,az autó elkészülte érdekében minden áldozatra kész veterános képében ragyogni,a beszámolót tarkitva Csikós Zsolt féle hangulat elemekkel,okádó gyermek,éjszakai telefonálás,miközben ömlik a nyakunkba a benzin.
Az irás vége a bosszantó.
Csikós Zsolt miért nem fizettette ki Karesszal a Ponton szállitását,hiszen Karesz a szerelő a helyszinen nem vette észre,hosszabb a vezérmülánc a kelleténél és károsodik a motor!Péter helyében Bende Tibort végleg kiutasitottam volna a mühelyemből,miután kifizettettem volna az addig elvégzett munkát.

Krisi 2010.10.24. 20:58:37

@scheerti: ebből a szemszögből megközelítve már érthető és logikus :)

Bende Tibor 2010.10.24. 21:03:18

@Z o z ó: Nem, az visszament a fealdónak, ez a BMW lett helyette.

Sabc 2010.10.24. 21:05:55

Jóestét!

Nem állt szándékomban kommentelni, de egy dologhoz szeretnék hozzászólni, mielőtt a sárga földig alázzátok Tibort.

Tibi velem semmit nem fizettet ki. Se a tankot, se mást. Ellenben mindent kifizetett eddig is, és ki fog ezután is. Alkatrészt, munkadíjat egyaránt.

Én magam ajánlottam fel neki, hogy a hamarosan érkező új tank beszerelését bevállalom grátiszban, annak ellenére is, hogy mindketten egyetértünk abban, hogy nem az én hibámból lyukadt ki a tank, viszont így senki nem távozik rossz szájízzel. Igen én sem, mert engem bizony rettenetesen bosszantott -Tibi a megmondhatója mennyire-, hogy eljött hozzám egy nyilván rozsdás, de valóban folyásmentes tankkal, majd miután -igaz, puszta jószándékból- ledrótkeféztem és lealvázvédőztem, sugárban ömlött belőle a benzin. Ez engem akkor is zavar, ha tudom, hogy 1. nem tehetek róla 2. záros határidőn belül ez magától is bekövetkezett volna.
A szűk keresztmetszet akkor is az, hogy autó bejött - nem folyt. Autó kiment - folyt.
Ezért ajánlottam fel Tibinek egy grátisz tankszerelést. Így az én lelkiismeretem is nyugodt.
Ennyi a történet, dióhéjban. Tehát Tibi semmit nem akar kifizettetni velem, nem kell róla lehúzni a vizes lepedőt.

A többi témához nem szeretnék hozzászólni, ha valakit esetleg mégis nagyon érdekelne valami, írjon e-mailt, szívesen mesélek.

Köszönöm a figyelmet, további szép estét!

Sabc.

szuledenes 2010.10.24. 21:14:08

@Sabc: "Az lett a megállapodás,hogy én megveszem a tankot,Péter meg leszereli nekem az árát"
Előző hozzászolásom megirásakor ezt a zárómondatot vettem figyelembe a történet végén.
Ugy értékeltem,hogy a szerelő ezáltal tartozik egy uj tank árával,mely az árakat ismerve sok tizezer Ft.
Elnézést,ha félreértettem valamit,amugy jobban örültem volna ,igy a nap végén,ha Bende Tibor ad magyarázatot az esetleges félreértésekre.

jozsika31 2010.10.24. 21:17:22

Na ehhez kell pofa, Szarrá pusztult a tankja azt a szerelőre akarja ráverni. Talán nem ok nélkül hajtom el az ilyen embereket jó messzire.
Ezek miatt nem teszek már jót senkinek.
Inkább essen ki a hulladékából, de ki ne találja hogy azóta defektes a pótkerék mióta olajat cseréltem.
Mondjuk az is megérdemel egy misét aki szóba áll egy ilyen öreg kocsival.

tükörfúró 2010.10.24. 21:17:31

@Sabc: Cső sabc! Előkerült már azóta az eltünt sebességjel?:)
Addig ugye megvan, hogy ez nem "jel", hanem egy kapcsoló amit egy forgó mágnestárcsa kapcsolgat?;)

min 2010.10.24. 21:23:06

Nem kell ilyen romokat tartogatni...

Sabc 2010.10.24. 21:24:20

@tükörfúró: Igen, tudom, négyszögjel.
Nem, még nem került elő.

De dolgozom az ügyön. :)

Bende Tibor 2010.10.24. 21:33:33

Srácok, úgy látom, kicsit megfeküldte egyesek gyomrát a vasárnapi rántotthús.

A magam részéről tartanék attól, hogy másnak életvezetési tanácsokat osztogassak, és attól is, hogy két ember megállapodását az összes tényező ismerete nélkül bíráljam.

A Kedves Rosszindulatú Olvasó kedvéért egy kicsit több bepillantást engedek oda, amihez semmi köze, a Péter és az én pénztárcámba. Ha nem haragszanak.

És ezek elolvasása után, ha nem lett világos, az már tényleg nem az én problémám.

Péterrel megállapodtunk, milyen ütemezésben, mennyi idő alatt, milyen aklatrészekkel és mennyi pénzért újítja fel az autómat.

Remélem, eddig világos.

Ebbe a megállapodásba hiba csúszott, ami nem történt volna meg, ha ő nem akar túl jó fej lenni, és mégjobb munkát végezni, mint ami az adott körülmények között elvárható.

Ez itt egy soron kívüli kiadás, ami az össz kiadásnak az egy számjegyű százaléka (és kisebb ötnél).

Még mindig érthető?

Ezt a kiadást átcsoportosítjuk, mert jellegéből fakadóan azonnali kezelést igényel. Az átcsoportosítás mikéntje pedig az, hogy az utángyártott, és így olcsó tankot soron kívül megveszem a pénzemből, ő meg sorom kívül beszereli az idejéből.

Remélem, mindenki megnyugodott, és nem úgy képzelték az ügyet, hogy egy satuba fogom Péter fejét Érden, ahol senki se hallja az ordítását, és kierőszakolom, hogy írjon alá egy papírt, amiben örökre lemond minden ingó és ingatlan vagyonáról a javamra.

A megállapodást ő ajánlotta, ahogyan korábban azt is, hogy beszerel egy nála lévő bontott tankot, amit nem fogadtam el, hiszen úgyis újat akartam, ne dolgozzon kétszer vele, plusz nem kell pucolgatni, tesztelni, stb.

Köszönöm a figyelmet.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 21:34:22

bár Sabc urat személyesen nem ismerem, a hozzáállása abszolút korrekt

bárcsak mindenki legalább így gondolkodna MO-n, kevesebb lenne a szar, amit ki kell lapátolni

viszont ez nem mentesíti az autós szakújságírót, állítólagos szakértőt, hogy értsen az autóhoz annyira, hogy mikor vesz egyet, ne a piacon létező legszarabbat varrják rá

[az itt következő részt mégis töröltem, mert nem akarok személyeskedni]

Bende Tibor 2010.10.24. 21:37:38

@GYUSZI BACSl: Arany Gyuszi Bácsi!

Ennél jobb E28-at nem találtál volna ebben az ársávban. És mint írtam - ebben Sabc is megerősít majd - az autó eddig is tökéletesen használható volt, mindennapi igáslónak megfelelő állapotban.

Ami készül belőle, az nem mindennapi igásló.

Rocko- 2010.10.24. 21:45:16

@szuledenes: "minden áldozatra kész veterános képében ragyogni"
hö?
rossz az enigmája, uram!

Rocko- 2010.10.24. 21:49:42

@GYUSZI BACSl: "bár Sabc urat személyesen nem ismerem, a hozzáállása abszolút korrekt"
ennek ellenére mégis sokan ítélkeztek, a konkrét tények ismerete nélkül.
szóval örülnék, ha tisztes társaság előbb magába nézne, mégmielőtt mindenhol elkezdene vémakszzsoltit látni.

"viszont ez nem mentesíti az autós szakújságírót, állítólagos szakértőt, hogy értsen az autóhoz annyira, hogy mikor vesz egyet, ne a piacon létező legszarabbat varrják rá"
had puffogtassak: kis pénz, kis foci. és hozott anyagból dolgozunk.

McK (törölt) 2010.10.24. 21:50:22

@Bende Tibor: Esetleg ha legközelebb EZT is írná,mind megértenénk.
Csakhogy a "megveszem,ő meg leszereli az árát" a magyar nyelvben nem azonos azzal,hogy megveszem,ő pedíg térítésmentesen beszereli.

Nagyon nem.

Krisi 2010.10.24. 21:54:19

@McK: és ha ezt leírja az elején, akkor hol marad a kétszáz komment? :)

Rocko- 2010.10.24. 21:55:00

+1: aki ezután sem érti a tényállást, annak nem tudok segíteni. nem a FÉG Konvektor Zrt. terméke.

tükörfúró 2010.10.24. 21:58:36

@Sabc: Hátőő..mondom nem jel.

Jel ebből attol lesz, hogy a műszercsoport kiad oda egy valahány v-ot meg egy testet, amit a gomba hol összekapcsol, hol elbont.

Sima ohm méréssel le lehet ezt a "gombát" ellenőrizni, ahogy tekered a kardánt hol vezet, hol nem.

És két kanóc megy előre a műszercsoportba, a gomba mind2 "lába" nem csak az egyik!

wedophones.com/Manuals/BMW/1982%20BMW%20528e%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf

Itt a "spedometer/gauges"-nél látszik miről pofázok.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 22:01:13

@foolproof: És van egy rakás pénzem, amit bármi más autónál benzinre, szerelői munkadíjra és alkatrészre költhetnék. Így viszont van prémiumtelefonom, prémium cuccokból összerakott számítógépem, nem kell spórolnom a kaján huszonhetedikén se, stb.
El kell dönteni, hogy kinek mi mit ér. Nekem momentán ebben az anyagi helyzetben ez a best choice.
Amúgy mind hülyék vagyunk, minden egyes hozzászólással a totálkár klikkszáma nő, ebből kifolyólag a bevételük minden letöltött reklám után. Mindig erre játszanak: kizárólag ahhoz lehet hozzászólni, amin majd jól összeveszik a nép.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.24. 22:03:08

Gyerekek az a fel gumipókozott pufó nagyon vad! Jók vagytok!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 22:11:32

@Bende Tibor: Arany Tibi Bácsi!

Azt nem vontam kétségbe, hogy abban az ársávban volt-e jobb. Csak az a kérdés, hogy melyik ársávban szabad még valamit egyáltalán megvenni. Ha nincs abban az ársávban normális autó, feljebb kell menni, vagy le kell mondani arról a modellről.

Ilyen régi kocsiknál sokszor hónapokat kell várni mire felszabadul egy normális kocsi, ha valaki ezt nem tudja kivárni, akkor előre lehet tudni, hogy szívni fog.

Én például 9 hónapig kerestem Németországban, mire bejött egy Golf 2 elfogadható áron automatával, ABS-szel, klímával, szervoval, központi zárral, ködlámpával (plusz ezzel-azzal) és háromajtós volt és piros, és 85 ezer km volt benne

de az elfogadható ár ennél is 3000 EUR volt, mert árulták egy darabig 6000-ért és onnan engedték le 4 hónap alatt 500-anként

addig csak figyeltem és kivártam, ha valaki megvette volna, bukom a bulit és várok tovább egy másikra, de akkor sem veszek meg olyat, ami nem jó

és persze arra hiába vártam volna, hogy egy ugyailyen kocsi 499 EUR-ért hirtelen előkerüljön, mert akinek jó kocsija van, az nem adja el olcsón

ha egy autó túl jó üzletnek tűnik, az eleve kizáró ok nálam, ezért pl. a Pontonért sem indultam volna egy méterre sem, mert olyan nincs, hogy valakinek van egy 18.000-et érő autója és 5000-ért árulja és a sok hülye nem veszi meg annyiért

na mindegy, ez az én véleményem, csak már sokszor nem tudom, hogy sajnáljalak titeket, vagy inkább röhögjek, hogy milyen dolgok történnek veletek

@Rocko-: először is, neked nem szólt amit írtam, mert nem is tudom milyen autód van, tehát más ingét ne vedd fel (:

másodszor, te csak részlegesen vagy Totalcar-os, nem? Tehát lehet hogy tök normális autód van, de nem tudom. Csak remélem.

harmadszor ezt a hozott anyagot nem értem, nektek adják a kocsit és egy valóságshow része vagytok, vagy mia lófax és akkor a szívásért fizetnek titeket talán? ez esetben jó állás lehet, nem mondom

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:22:18

@GYUSZI BACSl: ha szereted a régebbi kocsikat (20+ éves) akkor szerintem pontosan tudod hogy igazából egy ilyen soha nincs "teljesen kész". Ha valaki ilyet vesz költ a javításra, ha újat, ott meg, legalábbis a vevők nagy része, a horror hitelkamatot fizeti (meg a z értékvesztést), ki mit szeret jobban, ennyi.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 22:29:49

@Freddy a Krüger: azért az nem mindegy, hogy a "költ a javításra" az a 95%-ról a 99%-ra tökéletesítést jelenti, vagy a 0%-ról az 15%-ra történő alapvető nagyjavítást

én is költök a Golfra, mert pl. vettem bele 4 új lengéscsillapítót, de a régivel is lehetett még menni, csak már nem volt az igazi

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:34:44

@GYUSZI BACSl: nem tudom, mennyire követted figyelemmel Bende BMW-jének a történetét, ami eddig volt vele, a kocsi korához képest nem olyan horror. Arról nem beszélve, hogy Magyarországon milyen állapotban van az ilyesmi autók nagy része. Amelyik meg nem, azokért irreális árat kérnek.

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:38:11

Az 5. képen jobbra, kék ponyva alatt az micsoda?

tükörfúró 2010.10.24. 22:43:09

@Freddy a Krüger: Gondolom sabc valamelyik autója..
Én a törékeny poharak feliratú dobozon mulattam,... vajon minek a műhelybe pohárkészlet? Aikor a sabc ott csövezik kint, se aludni, se fűteni, se semmit nem lehet, de inni legalább igen?;DD

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:45:26

@tükörfúró: persze, az véd hideg ellen is meg kis mennyiségben az alkohol serkenti a gondolkozást mint tudjuk :)). Meg attól mert műhely, még nem ok arra hogy az ember uborkás üvegből igyon :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 22:50:50

@hakapeszimaki1986: Ezzel csak az a baj, amikor a kuncsaft bejelenti, hogy jó az, nem kell még piszkálni = következő hibaforrás, ami miatt szét kell megint berhelni...

Amikor valami termosztátra, meg hőgombára sajnálják a pénzt... Filléres tételek, de utána csodálkozás van a szopóroller miatt.

Nem divat otthon valamit rendesen, az elejétől a végéig megcsinálni. Ezt nem úgy értem, hogy komplett autófelújítás, de ha egyszer nekikezdek pl az üzemanyag rendszernek, akkor legyen az végig megcsinálva, új csövek, szűrő, jeladó, tank, ha kell. Ami meg tökéletesen működi kiszedve is azt meg szépen megtisztítani, felújítani és többszöri próba után visszatenni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 22:55:23

Ez olyan, mint amikor kiég egy műszerfali izzó. A hülyéje fogja és egyet cserél, én meg az összeset akkor, ha már egyszer kiszedtem az óracsoportot.

Vagy a szomszédék. Mégane kettes, kiment az első index izzója a múlt héten. Mondom neki, szopóka lesz ebben égőt cserélni, egyszerűbb, ha lefittyentitek a lököst, ha nem bírod a szűk helyeken matatást és összevagdosott ujjakat. Mondtam neki, hogy ha már lenn a lökös, cseréljenek ki minden izzót. "Á, nem kell, minek." Ma mondja, hogy kiment az egyik tompított, én meg cinikusna "Hát akkor sok sikert.". Ennyi.

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:57:22

@KuKori: Sajnos ez a mentalitás itthon is jellemző

dennisthemenace 2010.10.24. 23:00:55

@Bende Tibor: Na mar most, ha egyszer elbasztad es felreerthetoen fogalamztal, akkor szerenyen meaculpazzal egyet baszki,de ne gyere ezzel a szoveggel, hogy "megfekudte a gyomrat a vasarnapi rantotthus". (Nalunk speciel maj volt ebedre). Fogalmazzal szabatosabban es akkor nem ertenek felre. (Ha meg nem tudsz, jelentkezz a Kisalfoldnel,hehehe..).

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:11:06

@tükörfúró: Ilyenkor er aranyat a szkop, meg lehet nezni a pulzusok szelesseget es a pulzuselek meredekseget. Plane ha van melle egy masik autod, ahol meg mukodik is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:11:14

@lwl: Majd amikor egy kisebb csavart kéne belekapatni egy nehezebben elérhető helyre, megtudod a különbséget. Vagy mikor kitapogatni kéne egy apróbb dolgot. Nem véletlen, hidd el :) Meg egy zsák műtőskesztyű kb. két forint :)

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:13:15

@KuKori: "A hülyéje fogja és egyet cserél, én meg az összeset akkor, ha már egyszer kiszedtem az óracsoportot."

A rest ketszer farad.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:14:37

@Freddy a Krüger: Magyar a srác...
@KuKori:
Viszont a (munkavédelmi) cipők közt van, ami piszok jól néz ki ezen az oldalon, meg pár hasznos cucc.

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:19:21

@KuKori: "Majd amikor egy kisebb csavart kéne belekapatni egy nehezebben elérhető helyre, megtudod a különbséget."

Pont akkor nem mondanek soha le rola, mert szuper tapadasa van, es a legaprobb szar sem esik ki a kezembol - ami foleg szuk helyen szopas.

"Vagy mikor kitapogatni kéne egy apróbb dolgot."

A jelek szerint sajnos meg a budos eletben nem volt a kezeden professzionalis szerelokesztyu. Barmit ki lehet tapogatni benne, meg a kolasdobozt is kinyitom, de csomot is lehet kotni benne.

"Meg egy zsák műtőskesztyű kb. két forint"

A fillerbaszo embereket mindig megbunteti a joisten. Ugyanugy, mint ahogy a te izzocseres peldadban. Egyebkent apro kulonbseg, hogy a latexszarok egyszerhasznalatosak, a profi kesztyuk meg nem eppen. Nem feltetlenul az olcsobb a gazdasagosabb.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:21:11

@lwl: Én dolgoztam mind a kettőben és a vastagabb, szövet vázas kesztyűben sokszor nem tudtam egy-egy nem látható alkatrésznek a helyét kitapogatni, meg pl. csavart felkapatni benne, nem elég vékony és rugalmas hozzá. Meg hamar iszonyat koszos és büdös lesz belülről a vastag fajta, a műtőskesztyűt meg kidobom és előveszek egy újat :) Kipufogó közelében pedig cérnakesztyű, ha már valakinek az a perverziója, hogy izzó csonk mellett turkál, ahelyett, hogy várna egy kicsit :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:23:08

@lwl: Hiába tapad, ha nem érzem benne, hogy ferdén teszem épp a menetre, vagy nem. Vannak munkák, amihez ez a jó és vannak, amihez nem.

tükörfúró 2010.10.24. 23:25:07

@lwl: pont ezt magyaráznám annak a lököttnek is, semmi ilyen nem kell!
Ezek nem indukált impulzusok, ez egy kapcsoló nem tekercs!
A meredekség mindig óriási, az impulzusszélességet a mágneses tárcsa fizikailag meghatározza a kialakításával, nagyon kevés és primitiv módon tud ez elromlani...
Ha valami nem egészen jó, akkor hülyeséget mutat, de valamit mutat!

JmOS 2010.10.24. 23:26:41

@Bende Tibor: Kedves Tibor!
Én azt mondom, nem féreérthető, hanem helytelen volt a fogalmazás.

"Péter meg leszereli nekem az árát"

nem azt jelenti magyarul - tudtommal - hogy ingyen beszereli, hanem azt, hogy a tank VÉTELárát is ledolgozza!
(a mukának egyébként sem ára, hanem díja van)

A félreértés miatt azonban én kérek elnézést: így valóban korrekt a megállapodás!

Az autóval pedig további sok boldog kilométert kivánok!

Márkatársi tisztelettel...

(Nagyon szép és irigylésre méltó darab - ámbár én személyesen megrögzött dízeles vagyok...)

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:40:31

@KuKori: Baromsag, tokeletesen erezheto benne, hogy jol teszed-e az anyat a menetre. Mi ertelme van olyasmirol szakerteni, amit meg a budos eletben nem fogtal a kezedbe?

A plusz feletti pontot minden erolkodes nelkul ki lehet tapintani:
img44.imageshack.us/img44/1740/screenshot20101024at113.jpg
Ez eleg jo lesz fonok, vagy Braille-irast szeretnel olvasni a motorterben?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:53:43

@lwl: Mondom, próbálj meg egy beépített önindító mágnestekercsére 4.8-as sarut feltenni vele, vagy hasonló mókás műveleteket. Gondolod, hogy anno Magyarországon nem lehetett ennek megfelelő kesztyűt kapni? Dehogynem. Csak az nem erre volt jó, hidd el, ahogyan a műtőskesztyű sem a kipufogó leömlő közelében dolgozni. Mindennek megvan a felhasználási területe.

(egyébként volt, hogy motorszámot kellett kitapogatnom, mert sanszos volt, hogy nem az van benne, ami a forgalmiban)

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:57:56

@KuKori: "Én dolgoztam mind a kettőben és a vastagabb, szövet vázas kesztyűben sokszor nem tudtam egy-egy nem látható alkatrésznek a helyét kitapogatni, meg pl. csavart felkapatni benne, nem elég vékony és rugalmas hozzá."

Mar hogy a faszba ne lenne az. Majd gyere vissza, ha volt a kezeden Showa BO vagy ATG MF kesztyu. Ertelemszeruen nem a legvastagabb olajallo 1/1-es modellt kell venni, hanem a precizios kivitelt.

"Meg hamar iszonyat koszos és büdös lesz belülről a vastag fajta"

Belul koszos? A poliuretan boritason kereszutl? Na ne.
Nekem meg akkor sem budosodik ha vizes lesz, de tolem aztan jatszhatsz cukraszt latexkesztyuben. Suti suti pogacsa:
www.foodaktuell.ch/bilder/z10nov7260handhygiene200.jpg

henrik77 2010.10.24. 23:58:51

Koszi a cikket!
Most megtanultuk:
-eleve problemas dolgainkon nem probaljuk meg azt a keves elfogadhatoan mukodo reszt kicsit jobba tenni
-nem tankolunk 60 litert egyszerre, benzinkut minden sarkon
-a meki tenyleg gaz
Valaki irta, hogy ujsagiro milyen autoval kell, hogy jarjon. En szerintem ezt mindenki inkabb csak dontse el maga, de miutan par nappal ezelott megneztem a Topgear egyik adasat, mielobbi cserere szavazok.
Abban a reszben 3 oldtimer ideju Lambo, Ferrari es Maserati voltak a tesztelt autok es az eredmeny: 10000 fontert nulla haszalati ertek.
Lenyeg: Tibi, tenyleg keress egy jobb allapotu fiatalabbat, mert igy csak a csaladod szivatod!

vitya25i 2010.10.25. 00:57:04

@szamok ember: Sabcot ne becsméreld, mert az egész e34 klub haragját (és még sokan másokét) zúdítod a nyakadba.
Ritka lelkiismeretes és precíz szerelő. Szóval ne fikázzad, ha már nem ismered.

kafferbivalybalamber 2010.10.25. 08:24:20

@Bende Tibor: Nem vagy képes világosan, érthetően fogalmazni, ami abból derül ki (számodra), hogy senki nem érti "jól", amit írsz. Ezután ahelyett, hogy elnézést kérnél a félreérthető, selejtes irományodért, inkább lecseszed az olvasóidat, mert te ugye mindent megtettél.
Hát bazmeg. Azért ehhez már pofa kell.

12csab 2010.10.25. 08:25:20

Nem értem miért is kellene Péter mesternek bármit is ledolgoznia.
Odaviszed a bontó érett autódat,egy lelkes srác küszködések árán kipofozza, megpróbálja kihozni a maximumot a kocsiból.. aztán még Ő a hunyó..szép dolog ez..

gondolatbetyar 2010.10.25. 10:03:18

bende sosem tudott jól írni, de valami mást tuti jól csinál, elvégre nem véletlen lett "lapigazgató"..lol
és a kommentelők meg csak irigyek, mert nekik nem vállalt volna be a szerelőjük ingyen szerelést azért ami nem a szerelő hibája, és irigyek azért is mert a nagy többség meg nem merte volna bevállalni ezt a szarrágást sem.
mondjuk a tökéletesen használható autót
minek viszi szerelőhöz az ember?
élni tudni kell

azt sem nagyon értem, hogy miért nem tűnik fel a lapigazgató úrnak, hogy túl sokan(mindenki) félreértette, amit írt.
ilyenkor normális ember elkezd gondolkozni, hogy húbaze, lehet hogy én voltan félreérthető(vagy hülyeséget írtam, mert ugye a magyar nyelvben azt a sokt idézett mondatot nem lehet úgy értelmezni, ahogy a post írója szeretné), nem pedig fikázza a kommentelőket

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.25. 10:17:31

Jó dolog a használt autó. Vajon egy új BMW törlesztője olcsóbb-e lenne, mint ehhez a sok alkatrész?

forjunk 2010.10.25. 10:22:17

lol, bende
a nagy arcú észosztás helyett inkább végig kéne gondolnod, h mi történt.
most hagyjuk azt, h hányan tettünk megjegyzést a tank kifizettetésére, mert a kommentelők többnyire kretének.
inkább kérdezz meg egy nyelvészt, h mit gondol a mondatodról, ugyanis nem félreérthető hanem egyértelműen azt jelenti, h a szerelő fizeti az új tank vételárát.
amugymeg örülnöd kéne, h jópár embernek szemet szúrt, ez talán azt mutatja, h mo-on is kezd kialakulni valamiféle igény a korrektségre

Vágási Matyi 2010.10.25. 10:34:28

@subtotal: Köszi!
Sajna nem, de gugli fordító is jó barát!

Freddy a Krüger 2010.10.25. 10:38:32

@newtehen: nem. Még hogyha a legmezitlábasabb 116-ot veszed, akkor sem. Plusz hitelkamat, plusz értékvesztés. Meg egy újnál egy sima 30.000 szervíz + olajcsere (mert a garancia miatt márkaszervíz!!) kb. annyi mint ennek mondjuk a komplett első futóművét rendberakni.

atompyka 2010.10.25. 10:50:32

Nahát mer asziszi, csak ő jár így...
Szombaton tankolok, dől a benzin az autó alól: fizetésnyi idő alatt kifolyt a vas alól a benzintócsa. Átállok a - tesómék szülinapja miatt üres - áruházparkoló legtávolabbi sarkába, mégse a benzinkúton tüzeskedjünk, ha netán, felhívom szerelőt (segélyeznek, dolgozik szülinapon is), mondja, menjek be, megnézi. Jóvan, indulnék, kulcs el... Nem bumm, csak nem indul, seképsehang. Visszahívom szerelőt, mondom, megyek, ha értem jön. Kiderült, vastag beömlő gumicső hosszában "varrás mentén" széthasadt + cellazárlat.

Drfiala 2010.10.25. 10:54:27

@gondolatbetyar:

"elvégre nem véletlen lett "lapigazgató"..lol"

A stróman szó mond neked valamit?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.25. 11:12:56

Szerintem vigye el Münchenbe ott a gyárban foglalkoznak régi autók teljes felújításával,gyári anyagokkal:-))
szerintem max 30 ezer Euro lenne:-))

gnme 2010.10.25. 12:08:11

Tanulságként mindenképpen elmondható, hogy:

szotar.sztaki.hu/docs/igel.jpg

nem kéne... 2010.10.25. 13:25:38

@lwl:

semmi baj nincs az utánnyomott tankkal.
az enyémen is az van, annyi, hogy nincs rajta leeresztőcsavar.
nu, sagschon.
mondjuk ez már így került hozzám, nem én vettem.

nem kéne... 2010.10.25. 13:27:07

@DG:

"o se tette volna meg, ha tudja, hogy nem fog szerepelni a posztban"

namost ezt nem gondolod kompolyan, naaa, léccilécci, mondd, hogy nem komoly.

nem kéne... 2010.10.25. 13:30:51

@lwl:

hallod, ez valami olyaqn lesz nálad, mint az aranyozott lökhárító esete, arra még emlékszel, ugye?
szóval az egy telefondmulálástól nem fog begyulladni, azt most mondom.
a cigit beledobom neked akármikor egy vödör benzinbe, ha fosol, akkor messziről nézed, nekem mindegy, de hogy nekem nem lesz tőle bajom, az biztos.
a benzinGŐZ fog esetleg bedurranni, de ugye ahhoz megfelelő gőztelítettségnek kell lennie és ilyen körülmények közt nem éred el.

nem kéne... 2010.10.25. 13:34:09

@FCs:

nem jó.
ez már nem felületi rozsda, hanem luk, ha meg ezzel rámész a lukas tankra, attól a rohadás nem fog elmúlni.
namost lehet venni klokkerholmi tankot, színes, szagos, rozsdamentes, új, a te verzióddal meg csak elodázod a cserét, plusz még kibasztál némi lóvét.

nem kéne... 2010.10.25. 13:36:16

@lwl:

a tankhegesztés az női meló.
csinálja a kurvaanyja.
ráadásul ami már ilyen, azt ketté kéne nyitni, hogy lásd, hol kell javítani, csak kívülről megsallerozni nem sokat javít a helyzeten.

nem kéne... 2010.10.25. 13:38:17

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

leszarod, ha lukas az autód, de itt meg osztasz.
hát haver, még ha lenne rá alapod.

nem kéne... 2010.10.25. 13:42:07

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

van egy egész hasonló autóm, mint a tibinek, svételen felül javításra nem sokat költöttem, a legnagyobb tétel, ~50eft egy vatta új hűtő volt, mert az eredeti elrepedt.
ezen felül apróságok.
aztán megy, kényelmes, nekem tetszik és egy pedál alatt kilukadt szvifthez nézve vegyük azt, hogy biztonságos is.
nem ötöt eszik, hanem nyolcnégyet, aztán akkor mi van?
ha az a három liter már földhöz basz, akkor az autózást nem neked találták ki.

mtk001 2010.10.25. 14:44:51

Hajrá Bende !
Nekem akkor kezdett gőzt fújni a Skodám, amikor a gyereket vittük a Madarászba vakbél gyanúval.

yeti 2010.10.25. 16:09:08

A lyukas tankról jut eszembe,hogy nekem is volt ilyen problémám motoron.Kis lyuk volt és be lett ragasztva valami epo-rúd nevű 2 komponenses benzinálló ragasztóval.7 éve úgy van,szóval bírja.Persze gány megoldás,de nem lett volna pénzem akkoriban egy festett,csíkozott másik tankra,és úgy voltam vele,hogy egy próbát megér.

FCs 2010.10.25. 17:05:10

@nem kéne...: valószínűleg nem ismered ezt a szert, anyaghiányos tankokat is javítanak vele, ahogy írtam restaurálásokhoz használják, és relatív nehéz mondjuk egy 28-as studebakerhez új tankot kapni.

tomy001 2010.10.25. 17:31:21

Én pl sosem vennék "lassan a lábam kilóg belőle swiftet", se ennyi idős BMW-t.
Szerintem mi megtaláltuk az arany középutat: 3 éve, akkor 12 évesen 550ért Civic 1.4, 90 LE, és egyedül féktárcsákat kellett elöl cserélni, amit meg nem lehet hibának felírni, kopó alkatrész..
Hely van benne, megy is amennyire kell, 6,5 literrel elmegy, rozsda egy deka nincs rajta. Nekem ez az ideális jelenleg...

lacza87 (törölt) 2010.10.25. 18:20:27

@nem kéne...: Azt a két apróságot elfelejtetted, hogy Németországban vetted igen kedvező állapotban és autószerelő vagy.

nem kéne... 2010.10.25. 19:12:11

@lacza87:

mondjuk azt meg te felejted el, hogy az autó nem volt olcsó, itthon ennyiért hirdetett autóra egyszer nem csörgött volna a telefon, amennyibe' meg most van, azért majdhogynem kiröhögnének. szóval annyiért azért már legyen is rendben.
autószerelő meg nem vagyok.
de még az autókkal történő bármilyen javítási irányú érintkezést is otthagytam egy időre, más kérdés, hogy most megint ezzel kezdtem.
de ez most úgymond jó lesz nekem.

nem kéne... 2010.10.25. 19:17:56

@FCs:

e28hoz meg döntés kérdése és nem érdemes szarakodni vele, mert átrohadt, az egészet fémig kéne pucolni, még lukasabb lesz, aztán pótold ki.
ezt állítsd szembe egy nem túl horror árú, igaz, hogy utángyártott, de új üzemanyagtartállyal.
én a másodiknak futnék neki.
hosszabb távon mindenképpen az a kifizetődőbb.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.25. 19:22:19

@tomy001: miről beszéltek, már odáig jutott a téma, hogy kilóg a lábam belőle?
konkrétan egy fél tenyérnyi részen kilyukadt a padlószőnyeg a 180.000km-es 11 éves kocsiban, ott ahol a sarkam van gáz nyomása közben. tragédia valóban :)
amúgy elég durva, hogy itt a cikk a szétesős lerohadós benzinhugyozós béemvéről, ti meg még mindig a patent kis swiftem kárpithibáján rágódtok. :) jaj

nem kéne... 2010.10.25. 19:33:02

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

hozzad.
láttunk már embert ilyen autóval igen nagyot esni, jelenleg is itt irogat.
(nem, nem én voltam az)

Trabence 2010.10.25. 19:41:11

@Bende Tibor: "Ennél jobb E28-at nem találtál volna ebben az ársávban. És mint írtam - ebben Sabc is megerősít majd -"

Találsz, de nem eladó ugyanis én is csak tavaly nyáron vettem :)))) Kérdezd meg Sabcot nemrég látta a kocsim alját is :)

Thai Thai 2010.10.25. 20:17:22

@Sabc: Akkor ez mi?
Az lett a megállapodás, hogy én megveszem a tankot, Péter meg leszereli nekem az árát.

Talán mindenki rosszul értelmezi?
Nem olvastad el mit írt?
Vagy Ő nem tud fogalmazni?

lacza87 (törölt) 2010.10.25. 20:25:58

@nem kéne...: "autószerelő meg nem vagyok." elnézést: értesz az autójavításhoz
"szóval annyiért azért már legyen is rendben."
Igen ez megmagyarázza, hogy nem kell hozzányúlnod. Nem érzek ellentmondást magammal, megerősíti a mondandóm.

tlacka 2010.10.25. 20:35:40

Szomorú szerelő?!
Ha Kozsó idetéved, sláger lesz!:)
Áradni fog a szeretet az oldalon:)

Krisi 2010.10.25. 20:51:56

@lacza87: erről az jut mindig eszembe, amikor Csikós Zsolti 4/B azzal kezdi a poszt, hogy "én tényleg nem értek az autókhoz, de..."
majd 9 oldalon keresztül taglalja hogy miket cserélt ki a mercin és hogy bontotta szét az egész autót. én meg, aki tényleg csak egy pinaszőrszálnyit értek az autókhoz a felét nem is értem. aki meg egyáltalán nem annak az egész kínaiul van :)

gondolom mindez a bölcs görög mondásból eredhet, hogy minél többet tudunk annál jobban rájövünk, hogy valójában nem is tudunk semmit.

@forjunk: mondjál már egy újságírót, aki le bírja írni azt a mondatot, hogy "bocsánat, belátom hogy nem fogalmaztam egyértelműen"
az kb azt jelentené, hogy "igen, alkalmatlan vagyok újságírónak mert nem bírok világosan fogalmazni" persze Bende kivágná magát, hogy ő gyakorlatilag nem is újságíró, de akkor miért nem adja oda egy kollegának átolvasásra mielőtt publikálná? nincs a közelben egy sem? :)

donphobos 2010.10.25. 20:55:09

"Innentől együttműködőnek mutatkozott, az üdvözletét küldte Péternek, nem pont ezekkel a szavakkal."

Ezen mosolyogtam, egész jó mondat. A kocsi gigantikus szopásnak tűnik, de ha jól értem akkor ezért lett megvásárolva hogy legyen mivel bütykörészni.

A kisgyereknek meg jobbulást. Sok tea és háztartási keksz két napig. Meg almakompót.

Üdv!

50fillér 2010.10.25. 21:26:32

Jujjj... végigolvastam aszem az összes komentet, szerintem a 2/3-a nem a cikklről vagy a bömös-ről szól. Namármost 83-as golf GTIm-el nem szoptam ennyit, pedig az is tud 1-2 fejtörőt okozni. Ha a kedves tulaj szereti fabrikálni a szeretett BMW-jét lelke rajta(de azért nem sírnám el magam kedves Bende Tibor, hogy ez szopás, nem volt kötelező megvenni ezt az autót)Ja a cikk az tetszett, "egész jó írói vénád van" /by Thusinger elvtér, A Tanu/ És ha kell 50fillér-el be birok szállni az új tank-ba.:)

Rocko- 2010.10.25. 21:48:38

@Krisi: na de Zsolt fossa a szót.
(tényközlés, nem rosszallás.)

Trabence 2010.10.26. 10:38:09

@FCs:

" FCs 2010.10.24. 18:44:49
@biker_kolee: egy 72literes BMW tank? "

Mér lenne 72L-es? 62L-t tankolt haj jól emléxem... a normál E28 tank amúgy 70l- de gondolom ebbe is bele lehet kicsit többet tolni ha a csőbe is nyomsz...

FCs 2010.10.26. 20:44:43

@Trabence: 72 vagy 62, tankolni egyikbe se jó..:)

Trabence 2010.10.27. 10:15:52

Én imádok bele tankolni (Nekem is E28am van...)

egyet nem szeretek mikor tolom neki akkor látom a pillanatnyi fogyasztásmérőn hogy nyeli a nyálat :)

FCs 2010.10.27. 13:33:57

Nekem e34 volt, de jártam sokat e32-vel is. Igazából nekem sem a tankolással volt bajom, hanem az azt követő fizetéssel, különösen mert ha az említett mutató gyakran tűnt el a színről ezt elég sűrűn kellett csinálni..:)
süti beállítások módosítása