Egy szervizlátogatás tapasztalatai

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (12. rész)

  2007. október 28. - RT76 Címkék: dacia szerviz logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Hát ezt is megértük: húszezer kilométeres lett a tartós Dacia. El is vittem legott szervizbe, ahogy ilyenkor dukál. És számos érdekes dolgot tapasztaltam.

A Dacia alja, sáros kartervédővel

Például hogy nem volt jó ötlet pár hete hátrafelé kivontatni a sárból a C-Crosserrel vívott párbajban (← erről hamarosan olvashatnak) elakadt autót. Az elölről zárt, hátul viszont nyitott masszív acéllemez kartervédő – ami valóban remekül megvédte csúszás-mászáskor a kényesebb részeket – ugyanis így több kiló sarat szedett fel maga fölé.

Nemkülönben a gázolaj-csövet védő lemezdarab, miáltal a megszáradt sár folyamatosan nyomta, szűkítette a kocsi alján futó üzemanyaggcsövet. A futómű felett is szép nagy csimbókokban gyűlt meg a száraz agyag; szerencsére a dagonyázás és a most esedékes takarítás között egyszer sem döntött úgy egy nagyobb rög, hogy mondjuk egy tempós kanyar előtt akar beszorulni a kormányösszekötő mellé.

A Dacia alja, sáros kartervédővel

Visszatérő kérdés a hozzászólások között, hogy mitől olyan remek a Dacia futóműve, mi az a hülyeség, hogy direkt szar (pl. magyar) utakra lenne tervezve. Nos, a triviális válasz (lágyabb rugó, hosszabb rugóút, ezáltal kisebb terhelés az alkatrészeken) mellett most egy indirekt bizonyítékot is láttam arra, hogy egy modern nemDacia miért szereti kevésbé a terepet.

A Logan melletti csápon egy Scénic II-t berheltek épp, egyebek mellett egy komplett bölcsőt kellett kicserélni benne elöl (~ 110 ezer forint), mert az ebbe fixen beépített, nem szerelhető szilentek a 130 ezer futott kilométer alatt teljesen kifordultak önmagukból.

Gondolták volna, hogy a húszezres szerviz rendszerint az első egy dízel Dacia életében? Hát, ez elég meredek dolognak tűnik, Dacia az emelőn el is beszélgettünk a témáról egy szerelővel, miközben a kocsiból csendesen csöpögött a koromfekete olaj. Régen ugye ezer-ezerötszáz kilométer után vissza kellett vinni a kocsit egy gyors olajcserére, hogy a bejáratás során letöredezett apró sorjadarabkákat a leeresztett olajjal együtt kitakarítsák a motorból (sőt, ez még manapság is így van néhány márkánál). Az olajcsere-periódus ökölszabálya pedig az volt, hogy dízelekben 7500, benzinesekben 10 000 kilométer után jön el az idő.

Én készséggel elhiszem, hogy ezek az új motorok már fantasztikus precizitással készülnek, és a mai olajokat is egész más fából faragták, mint a tíz évvel ezelőttieket. Mindazonáltal kissé elgondolkodtató a hivatásos Renault-szerelő szakember véleménye: ő a hamarosan érkező saját új kocsijában (ami véletlenül épp egy dízel Dacia lesz) bizony tízezrenként lecseréli majd az olajat, és semmiképp nem hagyja ki az első ezres frissítést.

Aztán az is fura, hogy a légszűrő a helyén maradt, a gyári karbantartási napló szerint majd negyvenezernél kell cserélni. Negyvenezer kilométer, átlagautósnak két-három év egy légszűrővel? Ez képtelenség, a szervizintervallum-elszállások előtti időben, amikor még nem a marketingesek, hanem a mérnökök szabták meg az ilyesmit, az volt a szokás, hogy a légszűrő az olaj- és olajszűrő cseréje alkalmával, tehát legfeljebb tízezrenként ment a kukába. A nagyon smucigok ugyan meg-megspóroltak egy-egy periódust azzal, hogy csere helyett alaposan átfúvatták a levegőszűrőt, de hogy negyvenezer kilométerig ugyanazon az eldugult, mocskos papírszivacson keresztül próbálja beszívni szerencsétlen fuldokló motor a betevő levegőt…

Rádió a szervizben

És végül: elnézést kell kérnem a Logantól. Ugyanis a váltó nem folyatja az olajat, ahogy korábban írtam. Annál inkább folyatja a turbó. Illetve a turbó és a töltőlevegőhűtő közti cső, melyet a Dacia valamiért nem volt képes egy darabban előállítani, hanem két gumi közé odabilincseltek egy darab műanyagot. Innen, a bilincs alól csordogált a kicsapódott olajpára, végigfolyt a váltón, ezért hittem, hogy az szivárog. De ennek vége, a szervizben meghúzták a bilincseket, így a Logan újra cseppmentes.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)
Tízajtós Logan (2007. október 21.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74202257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2007.10.28. 23:52:58

> üdv! ha jól tudom, gyulavitéz valami autósiskolában oktat, erről hol lehetne bármit is találni, nekem nem sikerült. előre is kösz. B.

www.pole.hu/

De nem autósiskola, hanem autóversenyző-iskola.

Dév 2007.10.28. 23:55:12

AP: megkérdezhetem, hol dolgozol, hogy ilyen precíz ellátást adtok?
Dízelnél, benzinesnél ugyanezek? A mágnesszűrő mennyivel javít ezen?

Dév 2007.10.29. 00:03:12

Annyira már én is rájöttem, hogy a legjobb "olajcsere-periódus", ha rendszeres fogjuk a nívópálcát, és ellenőrizük az olajat. Szintre és színre egyaránt.

Dév 2007.10.29. 00:07:19

Szerintem az egy okos dolog, ha az ember bizonyos időközönként fogja a nívópálcát, és ellenőrzi az olajat színre és szintre egyaránt. Talán így látja mikor érdemes cserélni, tartható-e a gyári előírás.

Boogie Man 2007.10.29. 00:35:37

tk 2007.10.28. 23:46:18
Kedves olajat otthoncserelo polgartarsak. Tessek elarulni, hogy az elhasznalt, leeresztett olajat hova tetszenek elhelyezni?

Vannak hulladékudvarok, ahova ezeket le lehet adni, illetve néhány benzinkúton is átveszik a fáradtolajat. Én speciel kiöntöm a picsába. :))))

Boogie Man 2007.10.29. 00:38:52

Egyébként meg összefoglalom a hozzászólásokból leszűrhető tanulságot. :)
1. Régen az autókat mérnökök tervezték, ma a marketinges férgek
2. Manapság sajnos közel sem terveznek olyan tartós autókat, mint régen. Ez azért van, mert ez a szar amiben élünk, az a fogyasztói társadalom.
3. Az, hogy az új autót nem kell bejáratni, és hogy 40 ezrenként elég olajat cserélni, az marketinghazugság. Nyilván így hamarabb tönkremegy az autód, és hamarabb veszel újat. Aki elhiszi, magára vessen.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2007.10.29. 00:52:42

Boogie man
Én az olajat felkenem a garázsra, kerítésre, nagyszülők csűrjére, szóval mindenre ami fából van. Még nem kellett eldobjam soha. Mondjuk csak az E36ból marad olaj, az E39 márkaszervízben cserélődik, az 1310 terepdácsia meg annyi olajat fogyaszt, hogy nem szoktam cserélni csak utántölteni:)))

Boogie Man 2007.10.29. 00:56:43

Írtam egy rakás smiley-t, érzékeltetve hogy csak viccelek. :) Én sem öntöm ki, de be is baszna ha kiönteném, mivel szervíz vagyunk, és termelődik elég. Eltüzeljük, vagy elvisszü hulladékudvarba, szóval a ződek a helyükn maradnak. :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2007.10.29. 01:11:47

A ződek bekaphatják. Én próbálok vigyázni a
környezetmre amennyire lehet, de az a sok frusztrált majom tulzásba viszi. Sok csöves
tudós irigykedve a rendesemberre kitalálta a globális felmelegedést, s miattuk nem lehet M3mam. Egye meg őket a veszélyeztetett jegesmedvéjük!:)

2140 2007.10.29. 01:28:04

elolvastam a logan tesztsorozatát, ami érdekelt is. és elolvastam a kommenteket (1seggel) aminek kb 5%-a szólt a cikkről. Inkább aludtam volna. azoknak akik az autóról írtak köszönöm, érdekes volt. annyi merült föl bennem kérdésként; a thalia (SZÁMOMRA) piszkosul kényelmetlen volt, kíváncsi lennék rá, hogy ebben ki lehet bírni 2 órát megállás és teljes elgémberedés nélkül, mint pl.: egy kóreaiban, vagy egy oroszban (nem lada - szegény jó, de kényelmetlen). Azért kérdezem, mert komolyan elgondolkoztam rajta (benzin-gázos verzió (skodánál 3m-től indul az 1.2-es fabia dou kombi...), és általában hosszabb utakra mennék vele.

pim74 2007.10.29. 01:35:39

Fáradtolajat fakerítésre meg faépületre kenni? Abból mi lesz? Totális időjárásálló fa? Ilyet még soha nem hallottam. Mindig tanul az ember.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2007.10.29. 02:11:06

pim
akinek nincs pénze lakkra...:)))

2140
A logan nagyon kényelmes tud lenni. Egy haveromnak van, egész jól aludtam benne 200 kmnyi távot egyedül a hátsó ülésen. Szóval szerintem kényelmes, ha az érdekel, tartós is, csak ne verje meg a jégeső, vagy essen rá egy szilva. A haveromé már tiszta kráter.

goldstein 2007.10.29. 05:47:51

Tisztelt Totalcar!
Nekem már nagyon gyanús, hogy miért van hetente egy Logan teszt...azt pedig ne mondjátok, hogy ez piaci (olvasói) igény, mert az eladási statisztikák szerint magyarországon ez nagyon nem igy van...vagy ne legyen mostmár több Logan teszt addig amig új modell nem jön ki, vagy legalább vegyetek be minket is a buliba...

csalimp 2007.10.29. 06:28:55

"Viccesek vagytok Dácsiások! Elhiszitek, hogy a szar új kocsitokba elegendő több tízezer km után olajat cserélni ??? Modern technológia? A legrégebbi fos Renault nyolcszelepese van benne. Egy igénytelen hulladék, ne beszéljen senki mesteri illesztésekről!!!" Kiváncsi lennék milyen reakciók lennének, ha mondjuk 10000, vagy esetleg 7500 km-enként kellene olajat cserélni a Loganban? (Gondolom akkor bizonyára megkapná magáét a "fostalicska", mert a jó autókban 20-30-50000 km-enként kell. Más: A "legrégebbi" mit takar? Mióta van 1,5 dci motor? Ha mondjuk 10 éves fejlesztés, akkor az már elavult? Sokan írják, hogy a régi (15-20 éves) autójuk (ami lehet, hogy 20-30 éve fejlesztett motorral üzemel) az mennyivel jobb, mint az új szarok. Akkor most jó ha régi, vagy nem? (Úgy látom ez a Logan tipikus esete a "Van-e rajta sapka, vagy nincs?" című történettel.)

Mittomén... 2007.10.29. 07:00:47

AP! Te egy akkora répa vagy, hogy az fáj! 2 cikk kommentjeinek elolvasása után sikerült erről meggyőznöd. De igazad van! XD

Mellesleg miért foglalkoztok ennyit ezzel a témával? 5millió ember leírja 59865szor ugyanazt minimális, olykor bődületes eltérésekkel. Mindenki meg is indokolja. A hülye n00b user, mint én is, meg igazodjon el ezeken és találja ki mi a jó neki. Én ezt az egészet lekakálom. Mindenki azt csinál, amit akar. Én is így teszek, pedig kocsim sincsen. Ismeritek: "Mindenki másképp csinálja..." Motorom van. Karbis, jól bevált vas. Úgy cseszem el, ahogy jónak látom és még véletlen sem adok részletes tanácsokat senkinek, mert ahány blokk, annyi izé! XD Persze vannak alapigazságok...Mint pölö az új holmik szarabbak sok esetben...Mellesleg fingom sincs most mit akartam mondani.XD

feketenap 2007.10.29. 07:09:12

ommm: én pénteken Bpesten láttam egy Mitsu EVO VIII-t, egy szőkével a kormány mögött. A pirostól olyan rángásokkal indult el, mintha beköpte volna a gyertya, de lehet, hogy csak nem cseréltek benne 10e-nél olajat :-)
Aztán 30 méter után nyomott neki egy kövéret, így sikerült urrá lenni a fránya darabos benzinen.

Bowden 2007.10.29. 08:02:25

Te goldstein cimbora, szerinted mi az a tartósteszt? Megmondom, fognak egy autót, majd x ezer km-en keresztül használva rendszeresen beszámolnak a tapasztalatokról. Ha nem hiszed, kapj elő egy nyugat-europai újságot!
Szervízintervallumok: akinek nem tűnt fel, hogy minden márkánál ez megy, az minek pampog? Nem is értem, ezt a Rácz gyereket se, naponta autókkal foglalkozik, és most tűnik fel neki, hogy ilyen ritkán vannak manapság a szervizek? Messze nem lesznek ezek az autók olyan tartósak, mint a 20 évvel ezelöttiek, hacsak nem kapják meg ugyanazt a törődést. Miért kell nyomatni, hogy az öreg 20 éves rozsdahalmok mennyivel jobbak? Akkor jobbak lehettek, de eljár az idő azok felett is. Nem hiszem, hogy a most huszonvalahány éves autókat még sokáig lehet mondjuk napi szinten használni...

Bazsa 2007.10.29. 08:57:39

Avensisem van 10 ezrenként olajat cseréltetek. 6 darab ezresért. szőrőket 2ért. ennyit megérdemel, ha kell, ha nem.

zoli 2007.10.29. 10:12:53

Fentebb többen is valamiféle csínyt láttak a dologban, hogy a Dacia biztos lefizeti a totalcart, az újságíró korrupt, stb...

De!

Gondoljatok csak bele, milyen sikereket értek el ezek a blogok:

- majdnem mindegyik 200 körüli, vagy a fölötti hozzászólással büszkélkedhet (mert ugyanis a Logan kiváló témaalap: olcsó, NÉPszerű és sok a hibája; vajon egy merci v egy bmw tartóstesztről is születnének ilyen jó kis hozzászólások, nézetkülönbségek?! ...nem hinném...

- megosztja az embereket (ide mindenki írhat: gazdag audi-s, szegény trabis, szegény audis, gazdag trabis :), azért, mert ha van neki Loganja ha nincs, mégiscsak egy autó, amit akarva-akaratlanul a saját autójához mér ill. azzal hasonlít össze az ember...)

Végeredményben kiváló kezdeményezés volt szerintem ez a Logan tartósteszt! Benyalattak minket a Winklerék, de bejött...;)

[] (törölt) 2007.10.29. 10:13:08

"UTÁLOM A TOTALCAR FŐOLDALÁN FELUGRÓ REKLÁMOKAT!!!"

tessek:
addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

Attis 2007.10.29. 10:24:29

A Dákó kifejezetten rossz márkanév,a Renault-nak nincs marketing részlege? Bármely más névvel eladhatób lenne.Ez az érzelmi oldala. 8-10 éves technika,próbálják korszerűnek eladni.Nem az,de kiforrott,nem kell ismeretlen hibaforrásokkal számolni,talán megbízható. De akkor is csúnya,igénytelen,rossz szagú kocsi.Olajat legalább 2 évente vagy 15e km-nél cserélni kell,addigra nedvességgel,korommal feldúsul;40e-nél már egy fekete trutyi lesz. Régi kocsira válasz: nem mindenkinek telik újra,pedig szeretnék a D4D táborba tartozni.De amíg állatfarm van hazánkban,esélyem sincs rá,marad a 19 éves,de tökéletes állagú 1.5-ös lada.Fostalicska nem kell!

báró Csekonics 2007.10.29. 10:30:31

Bazsa 2007.10.29. 08:57:39

Jaja. Én a Suzukimon is megcsinálom.
Kb. hasonló óriási szűrőköltséggel. (Olaj még kevesebb.)
Szvsz. akármit mondhatnak a marketingesek, olyan kocsi, ami 20 ezret bír egy olajjal _hósszú távon károsodás nélkül_, nincs.
Lehet, hogy majd 10 éves korában jön csak elő a probléma, de akkor is.
Amúgy is: 20 ezer km. átlagos használat mellett lehet akár 2 év is. Az 2 tél, 2 nyár, napi egyetlen hidegindítással is 730-szor pár perc hidegen terhelt motor.
(Mert ugye senki nem várja meg álló helyzetben, míg bemelegszik - természetesen.)

Mondjuk a szerzőnek annyit, hogy ha nem-terepjáróval megy az ember sarat dagasztani (akár csak kényszerűségből is) akkor egy alvázmosás a minimum, nem?
Ha kicsit is felelős autóvezető (és családapa) akkor esetleg plusz egy hevenyészett alánézés legalább...

borsalino 2007.10.29. 10:31:00

optimail!Én nem azért nem veszek román terméket mert szar vagy nem szar hanem azért mert ROMÁN.A kinai termékeket meg ki se kerülheted mert majdnem minden az.

Atis 2007.10.29. 10:42:12

Az ha egy autó 0 azaz NULLA olajat fogyaszt 15e-n, az jó?
Valamennyi olajfogyasztásnak kell lennie, nem? A gyárak 1000km/l-t normálisnak tattranak. Azért ez túlzás, de mondjuk 1dl/1000 km szvsz normális mérték. Vagy nem?
Ha nem fogyaszt semmit, akkor hígul az olaj, és az nem jó. Vagy igen?

báró Csekonics 2007.10.29. 11:03:02

Atis 2007.10.29. 10:42:12

Igen, az jó, ha nem eszik olajat.
(Hacsak nem dízel persze :-D)
Pl. én szusimba olajcserénél betöltjük a xxxxxx márkájú olajból a megfelelő mennyiséget - nívópálcán a két osztás közt félútig - és következő olajcserekor pont ugyanannyit eresztünk le. (Immár harmadik olajcsere, mióta nálam van a kocsi, mindegyik alkalommal megnézem előtte, mindig pont ugyanannyi van benne, mint 10e km-rel előbb.)

Mindezt amúgy egy 9 éves 'sz@r' Suzuki Swift tudja...

Atis 2007.10.29. 11:20:57

Csekonics

Ne hasonlítsunk már egy 9 éves suzit egy újabb 16v benzines vagy egy modern dízelhez...

húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2007.10.29. 11:25:54

Én azért olvasom a totalcar-t és a Logan-tesztet, mert szórakoztat. :))
Nő, húsz éve vezet, nem csak boltba - keresztül és kasul is Eu-ba.
Műszaki hozzáértés = le tudom venni a tanksapkát. :))
Ennek ellenére nagyon szeretem az autós cikkeket.

báró Csekonics 2007.10.29. 11:31:10

Atis 2007.10.29. 11:20:57

Nem 9 éves suzit hasonlítottam vadiújhoz, hanem motort motorhoz.
(Csak viszonyítási alapnak írtam, hogy egy egész kevéske törődéssel egy 9 éves motor is tud 0 olajfogyasztást produkálni.)
Mindenesetre, igen, lehet olyan, hogy nem eszik olajat egy autó.

A 16v-nek meg _ehhez_ szerintem semmi köze. (Akkor már inkább a modern felület-edzett alu hengereknek.)

Boogie Man 2007.10.29. 11:33:29

kevéske törődéssel egy 22 éves motor is tud 0 olajfogyasztást produkálni.

báró Csekonics 2007.10.29. 11:37:11

Boogie Man 2007.10.29. 11:33:29

Pontosan - más dolog, hogy ott a 'kevéske' előfordulhat, hogy kicsivel több, mint egy vadiúj kocsinál.
(Azért csak öregszik egynémely alkatrész.)

wu2 2007.10.29. 12:03:31

Meglep, hogy ennyit beszéltek az olajcseréről. Azért, mert az olaj azok közé a kevés dolgok közé tartozik, amit egy mezei halandó is megért, miért van az autóban. De bőven van más egyéb is, ami sokkal többet mond el az autódról, és legalább olyan fontos. Aki meg a színéből megállapítja, hogy mennyire kopott az olaj, inkább orvoshoz menjen, mert egy hét használat után is bőven fekete trutyiként jön ki a gépből, akár milyen szép volt, mikor beleöntötted. Ez ugyanis a természete.

optimal 2007.10.29. 12:06:48

Borsalino! Ha román terméket veszel, esetleg közvetve beleteszel egy keveset abba, ami határon kívül maradt testvéreink életkörülményeit is javíthatja (elméletileg). Ha kínait veszel, tuti biztos, hogy semmivel nem járulsz ehhez hozzá. Ez a nagy különbség. Megoldást pedig ne várj tőlem.

pszihó 2007.10.29. 12:14:16

wu2!

Két újjad között morzsolgatva pontosan érezni milyen vastag.A megtört szar olaj úgy folyik ki a leeresztőn mint a víz,mert már megtörtek benne az ún. 'láncok'.Egy jól karbantartott kocsiban egyébként fokozatosan sötétedik.
Még a dízelekben is!Nekem ez a szakmám,aki először lát fáradtolajat annak lehet hogy nem mond semmit,-mint gondolom neked!

pszihó 2007.10.29. 12:23:11

A rövid távon használt autóknál rengeteg vizet is fel tud venni az olaj,és ha nem mennek vele hosszútávon üzemmeleg motorral,akkor nem is távozik a karter levegőzőin.
A tulajdonos ilyenkor persze bőszen örül magának,hogy nem eszi az autója az olajat.A henger kenését a motorolaj végzi,a hónolási árkokban.
Nincs olyan motor,ami nem fogyaszt olajat!

Miskapapa 2007.10.29. 12:42:54

Nekem volt egy Audi A4 '95-os 1.8 turbo
1000km-enkent 1,5L olajat evett pedig nem volt semmi baja,egyszeruen ennyi kellett neki.Amugy imadtam.

AP (törölt) 2007.10.29. 12:51:33

Dév: amolyan házi szinten versenymotorokat építünk-szériákat újítunk fel..
Ez nem foglalkozás, ez csak hobbi ha úgy tetszik, de azért működnek. :)
Most biztos megint az jön, hogy mekkora fasz vagyok.
Hát bocsesz, ez van.

pszihó 2007.10.29. 13:56:10

Benzines autóknál hidegindításkor a henger falára lecsapódó benzinből is bőven jut az olajba.Ehhez jön a kondenzvíz,meg kis koksz az égés miatt.
Elég megnézni télen milyen habos hidegindítás után az olajbetöltő túloldala.Dízelnél ugyanez,csak gázolaj a benzin helyett,víz,és 50-szer annyi koksz,és még a parázsló turbó is agyonégeti az olajat.

Egy 1.5-ös felturbózott dízelmotorban,nem lesz gond az első 100000 kilóméteren,mert tiszta motorral indul,de az alkatrészekre szépen fokozatosan rakódik a trutyi,mert az olaj képtelen lebegtetni azt a mennyiséget.A komolyabb motorkopások akkor indulnak,mikor telítődik a motorblokk,a friss olaj nem képes felvenni a sok szennyeződést.Persze a tulaj /minimum második/csak akkor veszi észre hogy gond van,mikor 140-nél autópályán megragad a hajtókar,és kinéz a napfényre.

Akik 30000-enként cserélnek olajat,és azzal védekeznek hogy ezek a motorok így vannak megtervezve,meg ezek 'long life' olajok,azok egyszerűen beszopják a marketingdumát,és azt hiszik az autógyárak nem verik át őket.
Igen nagyot tévednek!

pszihó 2007.10.29. 14:03:30

Akit zavar,vagy untat az olajtéma,használja nyugodtan a görgetőt nem fog letörni az újja!

mardell 2007.10.29. 14:06:02

A 15 éves Ladám miután mosóbenzint töltöttem bele,az átégett szelepekkel evett 1000km/1L olajat,húztam is kék kondenzcsíkot.
Az hogy egy motor 0.2L-nél többet megegyen, nem tartom normálisnak.
Újonnan ilyet az Ecotec motoroskocsiban tapasztalni!ezt a szart nem nevezeik modern motornak?

Lengyel Katalin · http://www.doomino.fw.hu 2007.10.29. 14:50:39

Ha egy turbó 20e km után fossa az olajat, az nem hiba?
Ezt úgy kell megoldani, hogy meghúzom
az összekötő cső bilincsét?
Nekem egy nagy opelem van, s most,
230e után kezdett el olajködös lenni
a szívócső. A másik német kocsimban
440e van úgy, hogy a motor eredeti,
féltengelyhangot meg még nem is hallottam belőle, pedig kisteher.
Ha majd a tartósteszt 30 év után 440e
km-nél jár, és még mindig gép lesz a dácia, akkor hasonlítgassunk össze márkákat!
Az, hogy a német autók ár/érték viszonya
magas, az azt bizonyítja, hogy jó gépek.
A piacot nem lehet átverni, hamar leértékelődnek a szar márkák.
Amúgy "F" betűs kocsit nem szabad
venni, mint Ford, Fiat vagy bármelyik Francia!

etele 2007.10.29. 15:02:05

A sok francia autót leszólónak.Már előző irásomban is leírtam,220 000 km alatt az 1,5 dci clióval semmi gondom nem volt pedig nincs kimélve.Az olajcsere 30 000 km nél.Ha jól megnéted a renault motorok mindig is nagyon megbízhatóak voltak és a mai napig azok.Próbáld ki és utána mondj véleményt ne csak a vakvilágba.Mig a német szuperdiesel PDTDI meg hasonló vackok 1800-2500 fordulat közt mennek aránylag,se alatta se fölötte addiga renault motor alapjárattól és végig folyamatosan megy.Sok autóval jártam 1,9 TDI még a klasszikus 90 lóerős,ugyanez PDTDI ben 115-130-150 lóerővel,egyforma talicska mindegyik.Néhány renault,1,5 -1,9 dci,a nissan navarámban szintén renault 2,5 dci motor dohog de még a böszme navara is lelépi a passatokat,octaviákat és hasonló kerepelőket.A fogyasztásokról pedig ne is beszéljünk és nem fogyasztanak annyi olajat.Egy apró műszaki dolog,a turbómotor a működédből adódóan igenis fogyaszt olajat,mivel motorfék üzemben elég rendes vákum keletkezik a szívócsőben és újbóli gázadásnál valamennyi olajat elsziv a turbó tengelyénél.Tanuljatok egy kicsit többet erről a témáról mielőtt a fafejűen bevett és hangoztatott szuper véleményeteket leírjátok,fleg mikor valaki egyértelműen kijeleneti hogy a francia autó csak szar lehet,szerintem sose volt ilyen autója.De ez a divat a köreiben.

báró Csekonics 2007.10.29. 15:14:34

Lengyel Katalin · www.doomino.fw.hu 2007.10.29. 14:50:39

Apró kiigazíítás kedves Katalin: ez a _régebbi_ német autókra igaz.
Mostaniaknál meg nézd meg a (külföldi) megbízhatósági listákat, vagy a kár a Totalcaros népítéletet.

Amúgy láttam már jó Fordot is (előző szériás Fiesta (mármint nem a legújabb modell, hanem 2004-es) ami Aachen mellett készült (vagyis svábéknál) _szerdán_. Nem volt vele gond.

Ottopappa 2007.10.29. 15:20:42

Pszihó!

Én nem tudom, honnan veszed a törvényszerűségeidet (állítólag még értesz is a témához) hogy egy motor mindenképp fogyaszt olajat. Az én 14 éves Lada Samarám soha egy csepp olajat nem evett meg, a nívópálcán fixen állt mindig a szint, pedig vegyes használatba volt, sok országút, sok város, garázst meg csak akkor látott, mikor én téged... A titok annyi volt, hogy 8 ezrenként cseréltem benne az olajat (GM 15W-40). Pedig ez egy Lada volt... Szóval rohadtul nem törvényszerű az olajfogyás, csak:
1. Rendeltetésszerűen be kell járatni az új autót, az első 5 ezren nem 3000/perc fölé pörgetni.
2. Legkésőbb az első 5000 km megtételéig megejteni az első olajcserét.
3. Utána max 10 ezrenként olajat cserélni.
4. Hideg motornak nem nyomni, mint a barom, met az a halála.

Ezeket betartva a legegyszerűbb autó se fog olajat enni.

Ja, és meglátásom szerint sokszor érdemesebb az előírtnál egy fokozattal sűrűbb viszkozitású motorolajat használni, pl. sok új autóba az 5W-40 - es helyett nyugodtan mehet a 10W-40 - es, mert azt a sűrűbb mivolta miatt nehezebben "veri ki" a motor. Az öregebb gépekbe meg, mint pl a Samara is, csak 15W-40.
.
.
.
és az olajgondok a múlté...

Fecó 2007.10.29. 15:31:37


"sok új autóba az 5W-40 - es helyett nyugodtan mehet a 10W-40 - es, mert azt a sűrűbb mivolta miatt nehezebben "veri ki" a motor."

Ezt a abaromságot!
Remélem nem vagy szakmabeli!!!!!

Norberg 2007.10.29. 15:39:04

Lengyel Katalin: És tessék mondani kedves volt már F-betűs autója, hogy ilyen karakán véleménye van róluk? Vagy csak úgy hallotta a „németautós” klubban, hogy szar a Fiat? Nekem speciel 2 Puntóm is van I-es és II-es széria) és az alap kopó-fogyó alkatrészeken kívül nem sok baja volt egyiknek sem. Minden azon múlik, ki és hogyan figyel a kocsijára.
Szerintem.
Tele a hócipőm a német autó a frankó című átlag magyar beidegződéssel...
A sok idióta a rendszerváltás után hozta be a lyukassá rohadt VW Golfot, mert az a jó autó, mert német! A mai napig nem változott ez a hülye szemlélet, sajnos.

AP (törölt) 2007.10.29. 16:09:53

Ottopapa: Samara karburátor van rajta?
Csak azért kérdezem, mert akkor nem kell meglepődni az olajszint állandósult mivoltán.
A karburátorban akkor is üzemel mindkét gyorsítófúvóka, amikor csak az egyes torok van nyitva, kis gázadásnál.
A gyorsító a kettesbe is tolja a naftát, és amikor nyit, egy pillanatra iszonyat dús lesz a keverék, előfordulhat hogy nem is égeti el mindet rendesen.. Keveredni tud a benzinnel az olaj.
Ki kell operálni a kettes torokból a gyorsítófúvókát, maradjon csak a főfúvóka. Azon túl hogy kevesebbet fogyaszt, nincs ez az olajszennyezéses dolog.

pszihó 2007.10.29. 16:34:42

Ottopapa!

Mi keni szerinted a gyűrűket,és a henger falát?
Képzeld olaj!
Méghozzá úgy,hogy a henger kicsi egyenetlenségeiben megbújva felkerül a gyűrűk közé.

'hengert a nikasil bevonat felvitele elott kivant meret ala
munkaljak. Majd spec. galvanikus eljarassal az aluminiumra felgalvanizaljak
a ~0.1-0.2 mm vastag nikkel reteget. Ezutan utanmunkalaskent egy leheletnyi
honolast kap, de csak azert hogy az olaj megmaradjon a honolas csatornaiban
es segitse a kenest.'

Ezt önnek idéztem egy leírásból,képzelje el,hogy a henger nem is sima.
Mert ha az lenne,megragadnának a gyűrűk.
Minden négyütemű motor folyamatosan fogyasztja az olajat.Lehet hogy csak 2 decit 10000 alatt,de fogyasztja.

Szamarát ismerem,apám azzal járt 10 évig egy rohadó,zörgő,karbódugulós,kontakthibás megbizhatatlan fostalicska.

Tényleg érdemes lenne megszagolni az olajat benne,lehet hogy az már rég benzin!

AP (törölt) 2007.10.29. 16:38:45

Gyakran cserélt benzinszűrővel NEM dugulós egyik karburátor se..
:)

pszihó 2007.10.29. 16:52:50

Ap!

Azt meg le sem írtam ottobáá-nak,hogy 40000-nél kuplungozva volt,90000-nél meg megszorult a 4. hajtókar.89-es 1.5-ös szamara volt.A karbó persze anyámnál dugult el mindíg,egyszer meg behalt egy mágnesszelep a karburátoron.A kipufogót állandóan javítgatni kellett 3 éves kora után.

Persze ha nincs jobb,el lehet vele kocsikázni,de nem sírom vissza!Esetleg a csajokat akik megfordultak a hátsó ülésen.:)

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.29. 17:08:32

BkSp 2007.10.28. 19:28:01
Kedves Ladaf@n! Eléggé meglepő állításod, mely szerint direkt gyártanák a mai autókat úgy, hogy tönkremenjenek. Természetesen semmivel sem tud többet a mai robottechnológia mint a 80'-as évek végi szovjet technika... Ezzel nyilván remekül tudod vigasztalni magad a 25 éves Ladádban.

Csak 18. :)

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.29. 17:16:33

Ja, mégvalami eszembe jutott.
A régi kockás sárga taxit (USA) miért tudták olyan tartósra csinálni?
2 millió km-re tervezték őket, a futóműve teherautó-alkatrészekből volt felépítve, erősített alváz, tartós motor, könnyen cserélhető karosszéria elemek, stb...
Ma miért nem gyártanak ilyen autókat?
Mert akkor nem vennél 5 évente újat!

Ottopappa 2007.10.29. 17:16:54

Pszihó!

Nem vonom kétségbe a Samaráról amit írsz, mert sok embert ismerek, akinek az van, és nagyon megosztja a közvéleményt. Ki kell fogni. Van, akinek mindenféle baja van vele, van, akinél zokszó nélkül teszi a dolgát. Én az utóbbihoz tartozom: 2 éve vettem, akkor rendeltetésszerűen kicseréltem a vezérműszíjat, ékszíjat, olajat, gyertyákat. Azóta letekertem vele 38 ezer kilométert, és az olajcserén meg a tankoláson kívül SEMMI!... Pedig volt, hogy tartósan 170-nel tapostam az autópályán. Ja, és abszolúte sehol se rohadt, pedig nem állt garázsban sose. Csak le volt új korában alvázvédőzve, és ennyi. Meg '93-as évjárat volt, lehet, ezek már kiforrottabbak, mint a 89-esek. De tény, hogy elhiszem, amit írsz.
Na, de ez a blog a Dákóról meg olajcseréről kéne hogy szóljon...

Ottopappa 2007.10.29. 17:27:22

ja meg légszűrőt is cseréltem 2 havonta, mert 390 ft nem tétel arra, hogy lélegezzen rendesen a motor...

borsalino 2007.10.29. 17:50:20

Ottopappa !Nekem is 93-as Samarám van Azóta megvan és kopp-kopp:)) semmi baj vele.ez se rohad sehol.Ujonnan belerakattam a sárvédök alá a müanyag lemezeket.Egyszer volt csak gond amikor 15000 km-nél elszakadt az OROSZ vezérmüszij.Lassan mentem és semmi kárt nem csinált.Kicseréltettem nyugatira és jó.Azota már persze cseréltem.azt mondta a szerelö,hogy a ruszkik változtattak a szij anyagán és azért szakadt el.Nem is adom el.Igaz,hogy nem is tudnék másik kocsit venni:))

pszihó 2007.10.29. 18:01:10

Érdekes fater szamarája svéd importra ment,5 ajtós 1.5-ös,gyárilag műanyagdobokkal.
Fütött garázsban volt tartva,a hátsó kerékdobok belülről rendesen virágoztak,de egy idő után már kívül is barnulgatott,és akkor még nem volt 10 éves.

De régen is úgy volt hogy másé fele annyit evett!-megszoktam!

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.29. 18:06:07

Kétütemű Trabant-tal kell járni, mert abba nem kell motorolaj.
A sok új vacakba meg Trabi motort, vagy már eleve ilyen mocival rendelni.

Pl: "VW Passat powered by Trabant"

:)

AP (törölt) 2007.10.29. 18:08:08

Ez azért erős volt. :)

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.29. 18:08:22

Logan by Renault powered by Trabant

Ottopappa 2007.10.29. 18:25:31

Psziho!

Ha már ketten is mondjuk (borsalino), akkor elhiheted nekünk a témát. Meg a mienk 4 évvel fiatalabb kiadás, lehet, annak már kevesebb a gyerekbetegsége. Vagy csak a tietek nem látott autómosót, főleg télen - na, az tuti rozsdahalál.
De ha már témánál vagyunk, Psziho és Borsalino: a tietek mennyit evett?
Az enyém országúton 6 liter, város 8, normál használattal. Ha tapostam, akkor 9, illetve 11 liter (ha tetszik, ha nem).

Ottopappa 2007.10.29. 18:27:43

Ladafan!

:)))))))))))))))

pszihó 2007.10.29. 18:40:21

Ottopapa!

Írtad a 170-et,én 160-at tudtam kihozni az 1.5-ből 4. és 5.-ben,igaz 3.-ban 150-et.
Nem evett sokat 7-10 liter között.
Jól gyorsult,de a fék 140-ről már igencsak elfárad,legalábbis a mazdámhoz képest.Mindíg beszorult egy-két kavics a tárcsavédő mögé,tolatgattam rugdostam,mert csikorgott állatul.A hátam hosszú úton igen fájt benne.A kalaptartót kidobtuk /vicc/.

Anyámat párszor hazahúztam,igen féltünk mind a ketten!

wu2 2007.10.29. 18:43:05

Katalin! Mit jelent az, hogy ár/érték arány???? Ár/teljesítmény arányokról beszéltek itt a korábbi hozzászólók, az nem ugyanaz ám! Amúgy cégünknél az összes jármű francia gyártmány, mi sem gondoltuk, hogy ennyire megbízhatóak. Ugyanis német autókat cseréltünk le, nem ecsetelném, hogy miért...:)

Pista 2007.10.29. 18:48:10

Dolgoztam én is szervizben (nem autószervizben konkrétan) és tényleg baromi idegesítő ha a tulaj ott téblábol és adott esetben föltart a kérdéseivel. Sajnos gyakoribb a laikus ügyfél mint a hozzáértő, aki csak áll a sarokban és figyel hogy valóban azt kapja-e amiért fizet. Másrészt ha a műhelyben balesetet szenved azért a műhelyvezetőt vonhatják felelősségre (ha jól tudom, ha nem így van bocs). Én speciel nem vállalnám a felelősséget a kedves ügyfél csetlése-botlása miatt.

Ottopappa 2007.10.29. 18:55:31

Pszihó!

Köszi a választ. Amúgy egész pontosan 172 volt, de nyilván csal egy kicsit a km óra...

pszihó 2007.10.29. 19:18:43

Pista!

Ezért van üveglap az értékesítőtér,és a műhely között nyugaton.Bárki végignézheti a kocsiját senki nem fog neki szólni.

kavics 2007.10.29. 23:26:18

csak annyit szolnék hozzá,az aki azt irta hogy 500 majd 1000 aztán 5000 kilométerenként kell olajat cserélni és utánna mehet a 10000ciklus.mennyi hasznot huz az olajcserékböl?:)mert egy normális ember ezt nem csinálja!ja még nem is beszéltünk a környezetszennyezésröl!mert ugye a fáradtolaj veszélyes hulladék!csak erre nem gondol senki!minek is ugyis elpatkolunk,csak nem mindegy mit hagyunk a gyermekeinknek!egy másikhoz is hozzászolnék:szuper!ebben a daciában diesel van igen 8 szelepes de a renaultnak szinte minden diesele 8 szelepes!ja és ez már commonrail!na ja ezt a technologiát mások már a 30as évektöl alkalmazzák!:)lásd vw(2007-töl)!és a dieselek SOKKAL tutibbak mint a szivo benzinesek!de addig mig nem volt ilyened nem is tudjátok mi a fasza!!!!

borsalino 2007.10.30. 07:37:13

Ottopappa! Kb.hasonló fogyasztás nekem is.Talán az országuti 90-nél 5,8 volt de nem sürün mentem annyival.1.3-as
motor.5 sebesség,2 ajtós.

Mikeee 2007.10.30. 09:09:20

Akárki akármit mond ez egy fos szar, nem autó. Maradok a BMW-nél ezzel meg járjon akinek 3 anyja van.

bigpond · http://bigpond 2007.10.30. 09:47:40

"Az, hogy a német autók ár/érték viszonya
magas, az azt bizonyítja, hogy jó gépek.
A piacot nem lehet átverni, hamar leértékelődnek a szar márkák.
Amúgy "F" betűs kocsit nem szabad
venni, mint Ford, Fiat vagy bármelyik Francia! "
Nekem volt francia (Peugeot 309 benzin) ,japan es nemet autom is. Semmivel nem tartom rosszabbnak a franciat .Igaz a belseje eleg jol szethullott mar 9 eves korara,de ez a hasznalati erteket nem befolyasolja.Egyszer nem indult 10ev/110ekm alatt mert besz#rt a Magnetti Marelli gyujtasvezerlo,es egyszer behalt a toltes mert elkoptak a generetor kefek. 110 ekm alatt nem koltottem "draga francia"alkatreszre annyit amennyi akkor egy Golf es a 309(mindketto 10 evesen) kozti arkulonbseg volt. Es most felteteleztem ,hogy a fasza nemet autora 0 Ft-ot kell csak kolteni ezen ido alatt, ami ugye kicsit bator feltetelezes. Akkor mirol beszelunk???
1., Mivel egy nemet autonak idotallobb a belsoje+ a nepek mar az anyatejjel beszivjak magukba,hogy a nemet fasza es a francia szar , meglatszik a hasznaltauto arakon is.
2., Ha egy nemet elromlik az tutira csak kopo alkatresz lehet ,vagy ha megse akkor ugye neki is joga van elromlani ,de ettol meg mindig fasza es megbizhato marad. Ha ugyanezt egy francia csinalja meg akkor ez csak igazolja a kozhiedelmet,mivel ami szar az szar.
Most ennyi jutott eszembe,bocs hogy az olaj temahoz nem szoltam hozza.
Ja es szerintem se lehet olyan rossz ez a Dacia de legalabbis a regi 1310-nel( vagy minek hivtak azt a hulladekot) biztos nagysagrendekkel jobb pedig azt is volt aki szerette.
El kell olvasni nehany nepiteletet minden kategoriaban es hamar kiderul ,hogy minden marka nak vannak elfuseralt darabjai ,beleertve az agyonimadott nemeteket is.
Olajcsere: olyan mint a politika, lehet rajta vitatkozni,egyetertes soha nem lesz.

Kifordított kacagány 2007.10.30. 10:52:21

birom ezt a sok öntudatos környezetvédőt, aki ennyire örül, hogy végre nem kell 10e km után ujrahasznosítani a sok fáradtolajat. biztos igazuk van. az a sok használtautó meg amit kihordanak a roncstelepekre, meg ide-oda, mert idő előtt szétesett már nem sokat szennyezi a környezetet.

aki azt állítja, hogy a 10 év fölötti csillaggarázsban tartott szamara nem rohad, az hazudik....vagy csak régen látta. az enyém is rohad(most múlt 10) és a kipufogót is sűrűn kell cserélni rajta, meg már volt egyéb gondja is. a belső kárpit is kezd széthulllani(igazából már 4 éve elkezdett széthullani, a kalaptartó tényleg vicc). csak úgy hirtelen amit meg kellene csináltatnom: kerékcsapágyakat cserélni, indexkapcsolót cserélni(elkopott), üzemanyagszivattyút cserélni, olajnyomás érzékelő akármit cserélni(vagy a vezetékezést), hátsó lámpa. talán ennyi. nem kell valakinek egy ilyen járgány?:) nekem amúgy az A oszlop lyukadt ki, meg a csomagtérajtó alsó pereme rohadt szét.

borsalino 2007.10.30. 11:22:55

Kipufogót én is cseréltem de ez nem a kocsi hibája hanem elhasználódott.Az enyém nem áll csillaggarázsban hanem ponyvagarázsban.Apróbb cserék persze voltak de egyik se motorikus probléma volt.14 év alatt természetes dolog,hogy egyes alkatrészek elkopnak.A fönökömnek
VW Golfja van.Neki már motorcseréje is volt pedig talán másfél éves volt a kocsi.Ki kell fogni és kész.

Kifordított kacagány 2007.10.30. 11:31:40

igen, ki kell fogni. nekem sajnos kellett rá költenem eddig rendesen. mondjuk nagyrészt azért, mert egyszer sikerült bele trágya üzemanyagot tankolni. az injektor nem szerette.
az oké, hogy a kipufogó elhasználódik, de hogy ilyen sűrűn.....?

bigpond 2007.10.30. 12:04:48

vegyel kipufogot ami normalis anyagbol van,igaz ezek tizen-huszon ezer forintok de 10 evet is kibirnak

pszihó 2007.10.30. 13:41:56

'Mikeee 2007.10.30. 09:09:20
Akárki akármit mond ez egy fos szar, nem autó. Maradok a BMW-nél ezzel meg járjon akinek 3 anyja van. "


Tipikus!Már ezért sem vennék soha bmw-t,mert ilyen emberekkel azonosítanának!

AP (törölt) 2007.10.30. 17:28:22

kavics te szerencsétlen..
zsír újonnan összerakott motoroknál van az 500-1000-2000-5000 km-es olajcsere..

Toto 2007.10.30. 19:30:41

Üdv Néktek!
Látom van azért pár önjelölt szakértő ma a mostani blogolásban is... Pl mardell,aki szerint 2 deci/1000km olajfogyasztásnál több nem lehet egy optimálisan működő motoré..Gratulálok,átírod a szakmám,ha nem figyelek. Bátran tájékozódj,egy turbós autónál sosem ritka akár 1 liter olaj/1000km.Gyári tűréshatárként..Krakkolódik,párolog,mert egy turbó akár 100ezres fordulat felett is pöröghet..
Kacagány kollegának pedig csak annyit,hogy azért nemmindegy,hogy sofőr,vagy fosőr.. azért ne hidd,hgy minden 10 éves ló rohad..még csillaggarázsban sem. Ahol esetleg már hallottak galvanizálásról,meg nem költséghatékonysági szempont az alvázvédelem,meg a normális festékréteg,ott azért 10 évalatt nem rohad le a csomiajtód..meg nem hullik szét a bele.Galvanizáltság jobb helyeken 20 éve létezik.Igaz nem ócsójánosoknál.

bandita 2007.10.30. 19:33:09

szia katalin
A volkswagenek mindíg is menő autók voltak magyarországon, ezzel jár hogy általában le is nézik a többi autót a VWsek (tisztelet a kivételnek) sőt schumaherhez mérhető tehetséggel végzik az előzéshez szükséges manővereket pl. a 6os számú pályán. ezt a punpedüseturbodieselintercooler motort az olaszok megcsinálták már jó tíz évvel ezelőtt csak akkor még nem érdekelt senkit. a ganz gyártmányú M43 as mozdonyokba francia dizelmotor van, mennek lassan 40 éve,köztudott hogy a franciák értenek a dizelmotor-szerkesztéshez. az európai fordokat nagyrészt kölnben fejlesztik, a ford első személyautó dizelében is van jócskán német munka. klöckner-humbolt-deutz fejlesztés. szóval akkor hány éves a hajóskapitány?

Toto 2007.10.30. 19:46:34

Ja,és el is feldkeztem megemlékezni a kommentelés elején beböfögő kollegáról,aki szerint az új gázolajszűrők eleinte csak nagyobb szemeteket fognak meg,s miután ezekkel már \"eltömődtek\",akkor fogják fel az apróbbakat..De komolyan,ha valaki TÉNYLEG sík hülye hozzá,az miért írja le?? Véleményt,tapasztalatot mindenki leírhat,azzal semmi gáz,de ha valaki bődületes hülyeséget ír..azt nem értem. Ma pl egy buszsofőr barátom válltig esküdöt rá,hogy 52 centi átmérőjű féktárcsa van az Astráján.. Időbe tellett,mire elhitte nekem,az egész kereke nincs akkora átmérőjű.De akkor miért esküszik rá valaki,ha abszolute fingja nincs róla?

pszihó 2007.10.30. 20:56:03

Toto!

Önjelölt szakértőnek te is megfelelnél,ha nem beszélnél ilyen arrogánsan fölényes stílusban.

Mielőtt előadást tartasz a galvanizálásról,elolvashatnád alaposan Kacagány mondatát:
'aki azt állítja, hogy a 10 év fölötti csillaggarázsban tartott SZAMARA"

-a szamara szó nálad kimaradt!

Toto 2007.10.30. 22:36:56

Pszihó!
Igazad van,a szamara szót én átvitt "értelemben" bármilyen autóra értettem,nem kimondott Zsiga szamárra. Ez igaz.Azt elhiszem,hogy elkorhad..
At arrogancia meg relatív. Nap mint nap gépeket javítok,ha kéred,bemásolom az iskolai végzettségem. Talán értek hozzájuk annyit,mint aki délutánonként a gyári munkából hazatérve,vagy az irodai ebédidőben beleolvas a TC-be,meg néhány autós oldalba,aztán mondogatja,amit olvasott.Sok sajátját "hibátlannak" vélő tulaj azt se venné észre,ha elhagyná a kerekét.. Hát kb ilyen lehetett a gázolajszűrős kollega.De ha már ő tele önbizalommal és szakmaisággal leírta formabontó hülyeségét,akor talán némi magabiztos arroganciával kinevethetem,nem?
Másrészt,hogy a dácsiáról is beszéljünk,,azért érdekelne mit keres annyi olaj a szívócsőben,hogy még ki is szivárog-végigfolyik itt-ott?? Az _OK,hogy turbonál némi olajköd előfordul az említett helyen,de az olajköd az nem szabályosan folyó olajat takar. Szerény tudtommal.
A reklámízű sorozatról nekem az a véleményem,hogy nem szokott értelemben vett PR reklám,vagyis elhiszem,hogy Rácz úrnak nem fizettek a teszt mellé. De emelett nyilvánvaló volt,hogy Rácz úr a hosszas teszt során cikkeket fog megjelentetni a gépről. És mint tudjuk,még a negatív reklám is reklám,tehát forog a Dacia név,és ez egyszerűen kedvező hatású..Hogy mennyire az vitatható,de kétségtelenül reklám célzattal kapta használatba.. nem a két szép szeméért,vagy azért,hogy kiderüljön,mennyire tartós kocsi a Dacia..kutya füle..ahhoz ez a sorozat még nudli.Szóval lehet,hogy a végén Rácz úr akciósan megveheti a használtdarabot,vagy kap egyéb juttatást,de egyenlőre én elhiszem,hogy nem fizetett reklám.De akkor is reklám. Én így gondolom.

Gabesz 2007.10.30. 22:56:19

Én az olajcseréhez annyit tennék hozzá, hogy volt benzin-gázos Ladánk 21061 (1995-ös) 20000 km-enként cseréltünk olajat, de olyan majdnem tiszta olaj folyt ki mint amilyet beleöntöttünk. (persze mindig gázzal jártunk)
Ja meg a kipufogo se volt kormos, csak az után hogy jól meghajtottunk horvátba az autópályán.:-) Ennyit az EURO4-es motorokról!

Nem értem, most miért csak a Skoda kínál gázüzemű kocsitkat, mikor olcsóbb a gáz és környezetbarátabb?

AP-nak meg igaza van, egy új motornál kell az 500km-es olajcsere, csak a sok új szarnál senki se akar egy hét után kifizetni egy csomó pénz olajcserére! Örülnek, ha a kezdőrészletet ki tudják csengetni!

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.31. 06:13:01

Ladaf@n · www.zsiguli.hu 2007.10.29. 18:06:07
Kétütemű Trabant-tal kell járni, mert abba nem kell motorolaj.
A sok új vacakba meg Trabi motort, vagy már eleve ilyen mocival rendelni.

Pl: "VW Passat powered by Trabant"


A sport változat kérhető lenne Barkas vagy Warjú motorral is.

FPeter 2007.10.31. 09:11:48

\" Gondolták volna, hogy a húszezres szerviz rendszerint az első egy dízel Dacia életében? \"

a francia nyelvterületről származó 2 éves 1.7 cdti astra H-m gyári olajcsere intervalluma 50e km! :nagyonlol: há\' margit noooooormális? turbódízelt így szétkoptatni? meghülyülni már ezek se fognak... :(

maszületett 2007.10.31. 09:24:57

Mennyi mindent megtudtam ezen a blogon a lada samarákról. Tök jó! Nem tudtok véletlenül blogot a Daciákról??? Mi lehet a címe vajon? Mindent a lada smaráról?
Estleg a BMW verő passat pdtdi?
Nemtudom, nem lelem segítsetek!

üdv néktek

egy logantulaj

pszihó 2007.10.31. 09:45:59

Gabesz!

A gázos autó a bizonyíték arra,hogy mennyi szutyok kerül le a forgattyúsházba egy benzin v. dízelmotornál.Nálam is az első 5000 km-en aranysárga az olaj.
Inkább a gázosoknál lehetne kissé kinyújtani az olajcserét,de a turbódízeleken szerintem pont nem szabadna.


Akinek meg a törlesztőn kívül nem marad pénze olajra,az meg járjon busszal!

moggach 2007.10.31. 09:46:53

Szerintem elvihetted volna legalább lemosatni az autó alját, ha már ennyire használod. Ezzel nem csak a szerelőket, hanem az autódat is megtiszteled. Vagy csak használod???

kavics 2007.10.31. 11:08:19

AP!szerbusz nem vagyok szerencsétlen!de szerintem nem értetted amit irtam!mert én is azt irtam!de ugy néz ki nem elég elolvasnod 1-szer!lehet 2-szer sem!:)ezért talán olvasd el 500,vagy lehet 1000szer is!talán megérted!köszike!máshoz is szolnék:én ugy vagyok értesülve hogy az autok nagy százaléka ujrahasznositható!amugy nem nálam fog az auto totálisan tönkremenni,mert én kicsit korábban letudom cserélni az automat!:)na csá!

P.O.C.S. 2007.10.31. 11:08:22

Haj Mindenkinek!

Azer' nem arulnak altalaban gazos autokat, mert a gaz a kazanba meg a (gaz)tuzhelybe valo! :)
(Most nehogy verig sertodjetek, ez egy szigoruan SZEMELYES velemeny, aki szereti, vezessen "olajkalyhat", vagy "kombi cirkot"! :))

Kifordított kacagány 2007.10.31. 11:40:01

bigpond: igaz. ami most van benne az már négy éve bírja(igaz nem megyek vele annyit), de arra már nem lehet mondani, hogy lada kipufogó.

Toto: mivel már megelőztek, nem írom le, hogy miről is volt szó, csak megjegyzem, hogy nem szakmai frankómondásnak szántam, hanem tapasztalatnak. mint ahogy az is tapasztalat, hogy a másik(galvanizált) autómnál is már fel lehet fedezni apró kivirágzásokat a festék alatt(igaz, az már 14 éves). a kettőt összehasonlítva jutottam arra a megállapításra, hogy kizárt, hogy egy szamár ne rohadna ennyi idő alatt. így utólag töredelmesen beismerem, semmi szakmai szempont nem vezérelt a kijelentésemnél.
egyébként eldönthetnéd, hogy akkor most szabad leírni tapasztalatokat, vagy nem.
egy biztos, ha szakemberként az ellenkezőjét állítod, nem fogok ellentmondani neked, mint azt itt sokan teszik, mert neked biztos több tapasztalatod van.(azért a nagyobb-kisebb szennyeződésesszűrős típusú hülyeséget még én se veszem be)

maszületett: ha van 100-200e-es olajcserés tapasztalatod az autóddal, nosza írd le azt is.

pszihó 2007.10.31. 12:42:01

P.O.CS!

Érdekes hogy japánban,ausztráliában svédországban,olaszországban stb. 30-40 éve használnak nem kis számban gázos autókat,targoncákról munkagépekről nem beszélve.Sőt egy közeli bányában egy hatalmas homlokrakodó is pb gázüzemű,az pl. svájcban használták természetvédelmi területeken.
A szennyezésük minimális a dízelhez képest.


Böföghetsz okosságokat a gázüzemről,biztos sok alapod van rá.

Én amihez nem értek arról inkább nem írok véleményt,hanem inkább utánanézek miről is van szó!
Én 12 év alatt ugyanabba a gázos mazdába tettem 300 ezer kilómétert.30 ezer litert füstöltem el,így az üzemanyagköltségem több mint 3 millióval volt kevesebb.

De utazz benzinnel,mert a gáz tűzhelybe való!

P.O.C.S. 2007.10.31. 15:02:38

Pszihó!

Ezt jol megkaptam. Te szmajliszuro szemuveggel nezed a monitort? :) Akkor minek is rakosgatom ki oket (a smiley-kat?)Te szervizben dolgozol? Ott is ilyen kerlelhetetlenul morcos vagy? Nem irigylem a kuncsaftjaidat! De altalaban nem irigylek senkit, aki ilyen rem komoly(an veszi magat)! :)))
Jaj, kepzeld, most jut eszembe: evekig vezettem egy hires japan marka gazos (villas)targoncajat! Sokkal jobb jatek volt, mint a bulgar elodje. :)
Bocs, ha erzekeny lelkedbe gazoltam! Ne sertegess masokat, nem szep dolog!
BÖFF- en beszeltem! :))

pszihó 2007.10.31. 15:47:58

P.O.C.S!

A szmájliktól önmagában még nem lesz vicces semmi,és senki!Ha valaki véleményt mond azt azért teszi,mert azt gondolja.

Aki meg folyton röhög beszéd közben,és még sületlenségeket is mond,azt meg bolondnak nézik!:(((

/A vicceken szoktam röhögni,még ha szar is-udvariasságból-de hogy ezen nem tudtam,sajnálom!/

Zoliii 2007.10.31. 16:21:43

Minden kételkedőnek: Visszaestek a Dacia eladások? Ennek szerintem az egyik legfőbb oka az volt, hogy: Sajna a Renault nem tudott magyarországra eleget szállítani, illetve nem kaptunk elég kontingenst. Így volt amikor 3-4-5 hónapot kellett volna várni a Loaganra. Ez rengeteg embert eltántorított! (az ámerikai Chevroletnél egyből van autó, mehet a család nyaralni!)

P.O.C.S. 2007.10.31. 16:28:52

Psziho!
Eddig is gyanus volt, hogy nalad rejtozik a bolcsek kove, de most mar tuti.

Ne haragudj ram azert, mert ruhellem a gazuzemu autokat, en sem haragszom rad, amiert ilyen jarganyod van/volt/almodsz rola... Sot, ha kifogytak a foldgazkeszletek, javasolt fejlodesi irany szamodra a fagazas auto. Az is egy "kornyezetkimelo" megoldas, es meg olcsobb is, mint a pb palack.
Amit a bolondnak nezesrol irtal, teljesen egyetertek (nem tettem ide egy smiley-t sem). Bar egyreszt irasaidbol ugy latom, neked nincs szukseged szmajlikra ahhoz, hogy barkit bolondnak nezz, masreszt a fenemod "okos" embereket is hamar bolondnak nezik am...

BÖFF :))))

dkf 2007.10.31. 18:37:36

Eleg sok nevetseges dolog jelenik meg itt az irasokban. pl h 40000 kmenkenti olajcsre, en ezt nem lattam sehol csak a szurore irva...
A logan tartossagarol pedig annyit, hogy en tobb olyan logan taxiban ultem ami mar atlepte a 150-200 ezeret, es jol mentek, gondolom mindeki tisztaban van azzal h nem sajat autot a taxisok h vezetnek, torodnek vele.
En 15000 kmenkent kellene olajat csereljek a golfom 1,9 pd tdi motorjaban, de ez mindig hamarabb osszejott, potolnom altalaban 0,5 litret kell.
A navara-s cikket iro remelem terepre gondolt, mert aszfaltra ertve termeszetesen nevetseges h barmely octaviat vagy passatot \"lelepi\" amiben TDI motor van.

kavics 2007.10.31. 22:46:06

szevasztok!ujra itt vagyok:hogy mennyi örültséget lát itt az ember!F betüs autok szarok,nem szabad venni!csak annyit füznék hozzá,hogy a német a V-t f-nek ejti!ök általában igy használják!de ha kimondjátok a kocsi nevét rögtön rájöttök!hát biztos senki nem véduplavé-nek ejti azt a tökéletes márkát!nem mondom hogy rosszak,de nem is olyan jok mint azt sokan gondolják!a szamarás dolgokhoz nem tudok hozászolni mert soha sem volt.de jártam 2107-es ladával!a 10edét nem birja egy nyugatihoz mérve(tartosság.....)idestova 7éve hajtok franciát tiprom mint állat!és kifejezetten elégedett vagyok!

BTO 2007.11.01. 09:51:52

olvasgatok ,olvasgatok,és jókat röhögök.
az olajról-valóban marketing dolgok is becsusznak.
fejlődött az oil technologia,de fogyasztási társadalomba élünk!
fejlődtek a motorok is de fogyasztási társadalomba élünk.
aki meg azt állitaj a az 5W és a 10Woil közt nincs különbség az vegyen szemüveget,és kiöntve nézze mán meg meik a folyósabb.
a népitéletbe én is irtam a saját tapasztalataimat német ,francia és román avtórol is.
10-15-n ként lenne illő oilt cserélni szerintem.én évente cserélek , igy tél előtt.
az olaj fogyasztásról meg annyit hogy minden autó eszik olajat max nem látszik a nivón.
1310 Daciam 1000/1l
1200ST motoros D kadett 7dl/10000km oil cserétől oil cseréig. KM futását tudja a fene mert 14 évesen került hozzám
1300s ascona 1000km/1l 16 évesen lett az enyém Km futás szerintem Quva sok.
R19 125ekm?? oil cserétő oil cseréig kb 7dl oil ami 10000ekm-ként jön össze.
céges 1.6 benzines 4 éves opel Combo 1000km/1l oil 30000 ezres intervallum után.-ja az összes ami a cégnek van-
a szervizben azt mondták ha visszaállnánk a 15e intervallumra a 15W-40-s oilra akko tán nem zabáná ennyire az oilt.

15W-40 s oil vastagabb mint a 5W-30-s
szemre is .
saját tanácsom akinek nem garos a gépe az 10-15-n ként cseréljen.
a 80-s évjáratu BMW-kben + az elektronika kiirta mars oilt cserélni,de ha sokat mászkált városba akkor a csereperiódus előtt jóval kiirta a BMW hogy mars oilt cserélni.
akkor miről is beszélünk????
marketing és fogyasztási társadalom van.

maszületett 2007.11.01. 10:44:35

kifordítot kacagány!

Hogyan akarsz Te 200e-s olajcserés periódust tőlem, ha még csak két és fél éves a Loganom??? Az ezalatt megtett 83.000 km sem kevés szerintem, úgyhogy a 200e km-ig várnod kell amíg 6 éves nem lesz a kocsim...
Az benzines Loganok olajcsre periódusa egyébkén 30.000 km, vagy 2 év. Én mivel azért vettem a Logant, hogy használjam, 15.000 km-ként cseréltetem az olajat márkaszervízben ELF SXR 5W-30-asra, tehát átlagban 5 havonta 1 olajcsre beficcen!

bocsi az offért, de ez lgalább Lognról és nem smaráól meg passatról szólt, mégha egy benzinesről is!

üdv minden boldo autótulajdonosnak!


Ezt azért írom, mert aki autót tart fent az már tagja egy szűkebb rétegnek, ezen belül, hogy milyen utója van, már részletkérdés. Innetől már csak az a kérdés, hogy az illető fel tudja-e mérni, hogy milyen jellegű és típusú autóra van szüksége. Gondolom aki pl. kombi dízel használt passatot vesz, az vidéken piacozik, aki meg samarát, az csak péntekenként gurul la a max. 30 km-re lévő telkére és vasárnap vissza.
Én ingázó vagyok, sokat megyek 5 fővel vidékre is, ezért vettem új Logant.

Na csá mégegyszer és jó vitát itt mindenféle offról!

etele 2007.11.01. 11:44:41

Tisztelt dkf.
A navarás cikkről annyit, majd 90 000 km után némi tapasztalat és esemény adódott ezzel kapcsolatosan.Igaz nem a lámpától rajtolásban,de országuton bizony igen sok hasonló nézettel autózó arcáról hervadt el a mosoly midőn nem győzték a tempót.Az előzési és gyorsulási rugalmassága bődületesen jó,főleg úgy 80 as tempótól felfelé.Azért 170 le és 400 nm tud valamit még ha nagy autót is kell mozgatni.
süti beállítások módosítása