Első gazdás, alig futott. Kettőötven

  2014. január 11. - Bende Tibor Címkék: totalcar fiat expert zeta tc flotta ulysse 806 evasion scudo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Ahogy a frissen megvett Fiat Ulysse-t vittük Szentendréről az M0-on, pár dolog kiderült. Például, hogy nem rosszabb, mint amilyennek elsőre tűnt. A mosatásnál kiderült, hogy sehol sem ázik be, és hogy a kilencvenes évekből, franciáktól származó, sötét színű autókkal ellentétben ennek a tetején van lakk. Minden világít, szépen fut, nem rángat.

IMG 2151
Ez még az első körös, forralás előtti lepucolás, hogy lássuk, folyik-e valahonnan még

 

Ahogy meglett a magyar papírja, egyből ment is a szervizbe, mert pár nap múlva már külföldi turnéra kellett menni, még ha csak Bécsig is, de külföldre. Családdal, nagyszülőkkel. Azért hazafelé tettem egy kis kitérőt, hogy a család kiörömködhesse magát az új autón. A javítandók listája: motorolaj, szűrők, vezérlés szett vízpumpástul, szelepfedél tömítés, pollenszűrő. Semmi olyan, amit egy tetszőleges másik autónál nem kellene. Napközben hívott a Redsun, hogy miért csak öt liter olajat hoztam, amikor több mint hat liter jött le belőle. Őőőő. Elmeséltem a próbautas kalandot, hogy a fékezésénél kérte, aztán addig töltögettük, amíg már nem kérte, plusz egy litert, hogy biztos legyen. Kicsit sok volt benne, na.

IMG 2058
Hátul nincs ablaktörlője, és eláll az ajtaja

Az általános dolgok cseréjét érintő művelet egy egynapos meló keretében lezajlott a Redsun Service-nél. Kérésemnek megfelelően elkészült egy második körös lista. Pár újabb cserélni való, ha már lúd, legyen kövér alapon. Természetesen még arra a hétre bezsúfolva, hogy minden biztosan oké legyen. Gyári nívópálca, mert a benne lévő nem alkalmas az olajszint beállítására, ugyanis egy kicsit rövidebb a kelleténél. Ezt még az eladó mesélte, hogy nívó nélkül vette, és beletette az elsőt, ami a keze ügyébe került. Ez is PSA, de egész biztosan nem bele való. Kuplungszett mindenestül, mert kemény, mint a beton. Ha már itt vagyunk, féltengely gumiharangok, és váltó oldali főtengelyszimering, mert ez ugyan nem a gyári rajta, de latexkesztyűi értelemben véve is szakadásra hajlamos minőség. Négy lengéscsillapító. Két első index, mert repedtek. És a motor csendes gyilkosa, a vezérműre olajat folyató műanyag, ez is repedt volt, és a hármas henger utánra csak az az olaj jutott, ami épp odafröcskölődött. Ékszíj és ékszíj feszítő. Rádió, mert csendben rossz utazni.

Csoda történt, minden alkatrész egy nap alatt összeállt, este vihettem is ismét a szervizbe. Torjay Laci klubtárs, a híres-neves csikósi Laci-szentháromság egyik alapítótagja hozta a csak gyáriban rendelhetőket, a Totalcar Áruház pedig az utángyártottakat. Őrületes összmunka volt, ezúton is köszönöm.

A cserékkel kapcsolatban semmi extra nem történt, aminek ki kellett jönnie, kijött, aminek bent kellett maradnia, bent maradt. Este, az autó átvételekor hosszas faggatásom ellenére se volt semmiféle horroresemény, hiába mondtam, hogy így az olvasó nem kap elég vért, aztán csalódott lesz, hogy a Bende fostalyigát vett kettőötvenért, ami el se tud romlani rendesen. Az autó így, ahogy volt, kicsit felfrissítve, megjárta Bécset, műszaki hibát nem produkált. Püff neki.

IMG 2432
Ilyen ködben is remek társ

A bécsi kiruccanás utáni hétvégét is az autóra szántam, egyrészt nyomasztóan közeledett a karácsony, másrészt ideje lett volna áttisztogatni, de a bérelt gép nem pont olyan volt, mint amilyenre én gondoltam, így nem sikerült, de ez nem az ő hibájuk, én nem figyeltem eléggé. De így, hogy a nap szebbik részét úgyis rászántam a kocsira, végül Sipinél kötöttem ki, aki épp kipufogót cserélt egy Sierrán, hogy az apróságokat intézzük el, például lehessen bezárni. A vizet az ablakra spriccelje, ne a világba, ne mocorogjon a hátsó ajtó menet közben. Ne nyikorogjon a tolóajtó, bekerüljön a Merciből megmaradt akksi meg tisztuljon ki a motortér, azzal a céllal, ha mostantól olajfolyás lesz, hát derüljön ki, honnan lett. El is vittem még éjjel a kamionmosóba, a Szentmihályi útra, ahol tisztességesen megpucolták az előkészítő brigéciolozás után.

Csodás érzés volt, a vajpuha kuplungú, kicsit keményebb úttartású, remekül világító, nem égett olajszagot árasztó, és a működő klímával a mosás páráját azonnal eltávolító, majdnem tiszta belsejű kocsival közlekedni. Egy kicsit el is kényelmesedtem, örömmel vittem mindent mindenhová, csapatszállítóként is működött. Aztán egyszer arra lettem figyelmes, hogy a víz nem 90 foknál indul vissza, ahogy nyit a termosztát, hanem magasabbról. Aztán beáll a helyére, pont 90-re. Aztán már, 95-ről, aztán már 100-ról. Ilyenkor felvettem a fűtést maxra, és aliggázon, 50-60-nal megpróbáltam kibekkelni a kinyitást. De egyszer nem ment, mert nem volt olyan a forgalmi helyzet az M3 felhajtón, hogy most itt ötvennel csordogáljak. Felforrt. Nem nagyon, alig 100 fölé, na de, akkor is. A jelenséget egész héten volt időm tesztelgetni, egyértelmű volt: ragad a termosztát. Pupp Balázzsal cseréltük ki a garázsban, és lőn csoda, nem forrt fel többé. Boldog voltam. Egy boldog citroënes. Mert akárki akármit mond, ez egy Citroën.

IMG 2290
És az új, amivel 80 fokos a víz, ez még nincs kész

Mindössze két napig voltam boldog, istenem, pont ezt szeretem a citroënezésben. Ugyanis akkor láttam, a garázsból kiállva, hogy az autó alatt méteres (nem méretes, hanem 1 méter átmérőjű) olajtócsa nyújtózkodik a garázs padlóján. Ott, ahol eddig legtöbb esetben cseppek voltak, de leginkább porszáraz beton. A gyújtást ráadva egyértelmű lett, hogy ez itt motorolaj, mert a műszerfali szintmérő szerint egy jelentős mennyiség hiányzott. Hoppá.

Hívtam, akit értem: skandallum, jön az olaj, pedig a tömítések java része cserélve. Telefonos konzíliumot követően a következő megállapításra jutottunk. A vezérlés oldali főtengelyszimering, és a vezérműtengely végének a szimeringje lehet a ludas, mert a motor eleje, illetve a menetirány szerinti jobb oldala alatti rész olajos. A biztonság kedvéért hozzak azért egy hengerfejtömítést is, mert simán átéghetett, akkor is, ha erre közvetlenül utaló jel nincs, mivel ez a PSA-féle kétliteres motor hajlamos ilyesmire, ugyan nem füstöl, nincs olaj a vízben, semmi ilyesmi. Mivel eléggé nyakunkon volt a karácsony, sürgősségi beavatkozást kértem, és kaptam. Megint őrületes mázlim volt, a Totalcar áruház leltár közben is segített, és három órán belül megvolt a cucc.

IMG 2177
Ez a vezérműtengely feletti olajozó cső. Ha nem szállít rendesen, baj lesz. De csak akkor derül ki, ha legalább a szelepfedél lekerül

Este elment a szervizbe, és másnap reggel neki is álltak. A hengerfejet szerencsére nem kellett levenni, elég volt a másik két szimeringet cserélni, látszott, hogy hol voltak elrepedve, de amúgy is betonkemény maga az anyag. Aztán összeraktuk, mi történhetett. Először ugye, Sipivel a vételkor túltöltöttük, ezért jött le belőle több olaj, mint ami belement. Ezt még bírta a két gumidarab, de a túlnyomás, és az azt követő felforralás együtt már sok volt. Igen, a forralás utáni napon kezdett belőle jönni a cucc.

Így most új a futómű jelentős része, a motor újra van tömítve, új a kuplung, a hűtőt még az eladó vette meg bele, egyszerűen, működik. Most már lassan rá tudunk menni az esztétikára is, például lehessen minden ajtót zárni, legyen hátsó ablaktörlő, meg tudjak végre ajtónyitás nélkül parkolójegyet húzni. Igazából a vétel óta láttam ezeket a hiányosságokat, amik nem kerülnek nagy pénzbe, inkább csak odafigyelésbe, meg utánamenésbe.

IMG 2181
A második körös kukába való kupac

Rita asszonnyal egyik este lapozgattuk az autóhoz kapott papírokat. Nézegettem a neveket, a helyeket, és valahogy minden papíron egy villachi Carina nevű hölgy bukkant fel. Az utolsó 2013. májusi, 113 842 ezres óraállással, némi fékbeavatkozást követő műszaki vizsga, majd eladás. Ekkor vehették elő az autót, egy hosszabb állás után, mert a kilométerórán a hat szám közül némelyik fekete, de minden fogaskeréken csak egy. Az egyes például ilyen, tehát száztízen, vagy százhuszonezer kilométernél állt sokat, mert most a hármas látszik ki, és az szép fehér.

Miközben az autót elemeztük, isteni beavatkozásként találtam egy színben egyező darabot, valahol az ország közepén, aminek a belső kárpitja is pont olyan, mint az enyém. Balesetes, a komplett eleje hiányzik, az első dolog, ami felismerhető belőle, a motorblokk. Bontásra hirdetik hetvenkilencért, ilyenkor nem szokott szó esni a papírokról. Hívtam az eladót, mi kellene belőle: két tükör, mert az egyiknek a fedele lobog, a másiknak lefelé nem állítódik a lapja, első elektromos ablak, hátsó ablaktörlő, belső világítás konzol, a levegőztető háromszög a műszerfal közepén, meg egy díszléc, bal hátulra, meg a két oldalajtó, mert az enyémről tenyérnyi darabokban jön le a gitt, valami furcsa oknál fogva.

IMG 2207
Már megvan hozzá a két ajtó, igaz piros. Feltegyem úgy?

Az autó értékéhez viszonyítva azon gondolkodtam, hogy elhozom az egészet, ha a darabokra mondott összeg közelíti a hetvenkilencezres kikiáltási árat. Így is lett, megkaptam mailben a választ, hetvenezer amit kérek, de tükör nincs rajta. Írom, hogy oké, sejtettem, akkor inkább viszem hetvenkilencért az egész autót, tükör nélkül. Még kari előtt el is hozom – fejtegettem neki -, hogy le legyen róla a gond. Ő jól jár, mert el tudja költeni a pénzt karácsonyra, és nem kell kerülgetni a roncsot, nekem meg lesz színben egyező mindenem a kocsihoz, mert a BMW-nél ez néha gond volt. Nem várt fordulat következett be egy csaknem két hetet késő válasz formájában: 110 az egész kocsi. Először azt hittem, viccel, óvatosan felhívtam a figyelmét a pár nappal korábban feladott hirdetésére, amiben a komplett kocsi hetvenkilencezer forint, így akkor élnék is a vételi lehetőséggel, az általa megadott kikiáltási áron.

Nem. Az autó márpedig 110, a „korábbi” ár nem érvényes. Mindezt csupa nagybetűvel, a mondat végén huszonnégy felkiáltójellel: VALAHOGY ÍGY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Azóta nem váltottunk levelet. Egy hét múlva megint jövök, hogy honnan lettek meg a vackok, és mennyit sikerült közülük beépíteni. Imádom a kocsimat. Csak az a fűtőventilátor és a kipufogó ne zörögne ennyire.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr615751706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeezL 2014.01.11. 16:10:45

@fetitaco: vagy akár többet is!@tailor13: az korrekt:)

gyöngytyúk 2014.01.11. 16:22:45

HIHETETLEN AMIKET ITT OLVASOK .. -)) RENAULT 4 F6 OM VAN ,18 ÉVIG CSAK OLAJCSERE , EGYSZER GÁZPEDÁL JAVÍTÁS , EGYSZER HENGERFEJES LETT .. 2 AKSIT FOGYASZTOTT JA , BOCS .. 2 X 1000 FTOS IZÉ CSERE VOLT , /AMI A GYERTYÁK FELETTI DOBOZKA FEDELE .. ELOSZTÓFEDÉL ?? / PASSZ .. MÉG MOST IS MENNE , HA KISS KÁROLY- A BAROM , NEM TÖRI , ÖSSZE , , VAGY LEGALÁBB KIFIZETI .. ÉS MIVEL FURGON VOLT , TÖBB HASZNOT HAJTOTT , /NEKEM , ÉS MÁSNAK IS/, MINT AMIBE KERÜLT,, + JAVÍTÁS ... RÁADÁSUL IMÁDTAM /DOM MOST ITT GYENGÉLKEDIK AZ UDVARON ,MÉG NÉZNI IS ÖRÖM ..-)))

srank 2014.01.11. 16:48:57

@fetitaco: tényleg autókereskedő vagy
"hibátlanok... sajnos kicsit már bekeményedtek nyüszögnek nem olyan puhák mint 20 éve"
ergó "korának megfelelő állapot" ;)

Mérges 1234 2014.01.11. 16:52:35

@fetitaco:

És milyen útakon jársz te????

Ilyen nincs, sokan gondolják, hogy minden rendben, csak mert 20 év alatt megszokja az ember. Én a munkám kapcsán egy időben, napi szinte mindefajta más új autóban ültem. Kurvára tudom az, hogy milyen egy mindenépben paten új autó, már egy 30 ezert fútott sem olyan érzésre.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.11. 17:05:17

Parszor emlitettem mar egyik ismerosom aki homerseklet szenzorokkal es altalaban merestechnikaval foglalkozik, o mondta hogy az autoban a hofokjelzo az gyakorlatilag arra szolgal hogyha forr a viz vagy nagyon meleg akkor kimegy a vegallasba. Aki ora szerint mondja hogy pl 85 fokos a viz az nincs tisztaban azzal hogy milyen nagy tureshatarok koze van kalibralva a rendszer. Egy "rendes" szenzor ( ami celsius fokonkent ad pontos jelet ) es egy meroora ami precizios az kb $500.

A benzinmero a kocsiban egyebkent detto.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.11. 17:08:16

Ilyen fiat ulysset bereltem 96ban, az benzines turbos volt, mindenki kerdezte milyen auto ez :) arra emlekszem hogy zold volt meg hogy zajos volt autopalyan belul.

srank 2014.01.11. 17:09:20

@visszakettopadlogaz:
és akkor még ott van a francia/olasz szorzó , ami +/- 20% :DDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.11. 17:12:07

@kkn: egy fogyasztasi cikk, consumer electronic, egy kutya.... Sosem eri meg, de nem is arrol szol. Ami munkaeszkoznel a megterules, az a fogyasztasi cikknel az elegedettseg.

Mikor jon vissza egy nadrag ara? Megeri nadragot venni? :) cipot eri meg jobban venni vagy lemezjatszot? Vagy autot ? Nincs ertelme ilyenrol beszelni :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.11. 17:13:16

@srank: egy olasz auto tulaja ( foleg ha alfas!) az "erzi a gepet", ezert nem is erolkodtek a mernokok a muszereken :))))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.11. 17:18:02

Keresek egy regi cikket de nem talalok: a lenyeg az benne hogy a benzinmero orakat hasonlitottak ossze par kocsiban.

Engedtek ki a benzint amit mertek pontossan es kozben figyeltek mit mutat az ora a muszerfalban.

- eloszor is a legtobb auto az elso tiz liternel ( 2 gallon ) meg se mozditja az orajat.
- majd az osszes autonal akkor van tenyleg felig a tank amikor a muszer a 3/4 es 1/2 KOZOTT van!
- 4 gallon benzint leeresztve a mutato leesik 1/4 re
A benzin utolso harmada a muszer utolso otodebe esik!!!!:D

Szoval a "van ebbe meg nafta"!!! az tudomanyossan is bizonyitva vagyon :)))))

Mérges 1234 2014.01.11. 17:23:14

@visszakettopadlogaz:

Persze, persze.... :D

www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=176494

Millió 1 hőmérsklet szenzor van 1000 Ft alatt, és az egy fokos pontoságot vígan tudják.

Persze az autóban alkalmazott műszaer általában tényleg béna, de nem annyira azért. Amúgy meg plusz minusz 5 fok nem akkora para.

magyar_ellenállás 2014.01.11. 17:25:58

A 79 ezres buziköcsög fajtája nem ritka manapság. Az adott szó lófaszt se ér a népeknek. Pár hete én is így jártam. Amint mondtam egy nagyon kedvező darabáron kínált gyűjteményre, hogy viszem az egész kócerájt, egyből rányomott egy másfeles szorzót a csóka. Mondom neki: baszod, sok érdekeset láttam már, mióta kétágú vagyok, de olyat még nem, hogy egyben drágább egy szett, mint darabonként.

Na, azóta is árulja a hülye. :)

2014.01.11. 17:31:21

@KissGecihuszár: milyen korú? mennyit futott? mert az eddig nem derült nagyon ki. Ez egy közel húsz éves, szemétdombról kukázott, teljesen elhanyagolt kocsi, kár ebből bármiféle összehasonlítást kierőszakolni.

Egyébként ha jól számolok, eddig bő 600 ezerbe van a kocsi, és még nincs ajtaja, stb.

Én 750 ezerért adtam el egy 10 éves Xsara Picassót, minden csere megvolt már, csak bele kellett ülni, és használni. Szerintem az én vevőm jobban járt

Kaloz2 2014.01.11. 17:44:19

Magyar üzemü 100 ekm-es 18éves, első tulaju vasat vettem, 350eFT-ért, ,4 év alatt mentem vele 20 ekm-t. Eddigi költségeim, 6l/100 km üzemanyag, egyszeri olajcsere, 2 műszaki vizsga, 20 eft/ alkalom, 4 vödör viz (4 lemosás ronggyal), 1 szer porszivozva.
Mindig fütött garázsban áll, törés, horpadás, karc és rozsdamentes.
Most gyüjtök egy nagyobb beruházásra, 4 honap múlva vizsga, de sajna a hátso kipufogó dob cserés lett, a bárdinál 18700 Ft egy új, ezt ki kell cserélnem. Ja most lessz 24 éves.

csongiaparaszt 2014.01.11. 17:45:50

Idézek az első posztból: "Ez így elsőre kicsit durván hangzik, akiknek csak új autóra futja, de az általános összeszedettség érzet ott volt mélyen, az évtizedes olajsár és porrétegek között, alatt."

Annyira összeszedett, hogy már cserére került:
Kuplungszett, féltengely gumiharangok, lengéscsillapítók, főtengelyszimeringek, vezérműtengely szimering, termosztát, ablakemelő, indexek

Továbbá:
"Minden elektromos dolog működik benne. Kivéve a légzsákot, a visszajelző szerint."

Aham. Ehhez képest: hátsó ablaktörlő nincs, központi zár nem működik, ablakemelő nem működik, egyik tükör nem állítható, belső világítás konzol cserés, fűtőventilátor zörög.

Aztán még van néhány apróság, úgy mint: csomagtartó lötyög, tolóajtók nyiszognak és hull róluk a festék meg a gitt, másik tükör esik szét, kipufogó lyukas...

Lehet 250-ért szép nagy autót venni. Csak nem érdemes.

whale 2014.01.11. 17:46:35

Tibi, egy gurigánál azért majd kakukkolsz egyet? LOL
Nekem is volt "filléres" autóm. A végére annyiba került, mint egy jó állapotú 9 éves. + a szopás. Ezzel együtt szerettem, de soha többet roncsot!

Schütii 2014.01.11. 17:48:14

@visszakettopadlogaz: Azért ez korántsem általános. Az enyém még 1 gallonnyi benyát is mutat. Egyszerűen meg lehet győződni róla. Ha a 45 literes tankba tudok tankolni 40 litert úgy hogy még nincs teljesen lent a mutató akkor asszem elég jól tájékoztat a műszer.

Emil Herbák 2014.01.11. 17:51:42

Evekig egy N.o.-i Citroen autoszalonban dolgoztam eladokent. Rengeteg Citroent es mas automarkaju hasznaltakat becsereltunk uj szgk-ra. A vezetoseg nem banta, ha sajat celra megvettunk hebe hoba egy hasznaltat. Persze annak tudataban nyultunk bele, hogy mennyi lesz a vege javitassal egyutt. Igy minden evben kb 10 hasznalt kerult hozzam, a parom hasznalta oket mindennapi autozashoz. Az Evasion, XM, Xantia voltak a kedvenceim - soha semmi baj nem akadt veluk es eladaskor szinte mindegyiken 200-300 ezret kerestem. Ezek voltak a "fényes" autos eveim. Nem reg adtuk el a parom ujjanon vasarolt XC 90-eset es eladas elott meg rakoltottem 500 ezret, hogy jo legyen az auto (6 eves volt 52e KM, Fekete, dizel, automata). Es meg kaptam erte 6 Mio korul. Mindenkinek megerte a "deal". M.o.-on talan soha nem vennek hasznaltat - ha csak nem ismerostol, de ennek is kenyes kimenetele lehet. De mar allitolag N.o.-ban is az ADAC szerint minden masodik hasznaltnak uj kilometerora allasa van.....nagyon figyelj oda, ha hasznaltat szeretnel vasarolni-barhol!! En mar csak sajat magamtol szoktam megvasarolni a lizing kifutokat es a parom hasznalja oket tovabb.

PAS-001 2014.01.11. 18:08:32

Nagyon jó autó az Eurovan ,de tudni kell vele élni és mindig közbe jön valami plusz költség amit be kell tervezni a vételkor.
Mi a 1995-ös Evasionunkat kétezres benzinmotorral 4 éve vettük viszonylag jó állapotban.Svájci autó volt,még 2004-ben jött be Svájcból.Intenzív munkásautó életét töltötte nálunk.A belső elég jól le van lakva ,de műszakilag sok mindent kicseréltünk rajta a nálunk töltött idő alatt mivel munkára készen kellett állnia.Kapott egy másik motort ,váltót,fel lett újítva a fék és a futómű,bele lett szerelve a gáz majd ki is ugrott belőle mert sehogy nem akart jó lenni .Most hirdetem 420-ért de jóval alatta megválnék tőle ha valakit érdekel mert feleslegessé vált.
Ha valaki törődik vele ,vesz bele egy kulturált belsőt bontásból akkor egész jó kis autót lehet belőle csinálni.
Ő az:
www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/evasion/citroen_evasion_2.0_sx_magyar_papirokkal-7482801

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.11. 18:29:22

@Mérges 1234: gondolom a $4 os ( 1000ft ) ugyanazt tudja mint az $500.

@Schütii: a truckom 28gallonos, de 30 at bele lehet tankolni ha ures es negyed kozott van. Egyszer "feltortek" a 94-es benzinezos emlekek es felalltam a bal hatsoval a padkara, majdnem ures volt es belement $75 ert es letiltott a kut mert kartyarol annyit engedett:D az akkor kb $2-$2.20 volt a benzin ( 2009 tavasz ) :DD

KissGecihuszár 2014.01.11. 18:45:45

@fetitaco: Természetesen nem állítottam, hogy az összes NSZK-beli Török-Jugó-Albán,stb autókereskedő egy megveszekedett nepper, hiszen sokan ott is csak ebből tudnak megélni, ergo elemi érdekük, hogy korrektek legyenek a pár ezer €-ért autót venni szándékozó kisemberekkel, Kelet-Európai átlagvevőkkel szemben, ugyanis a legjobb reklám a szájhagyomány. Ráadásul nekik még meg is kell küzdeni a különböző, őket eleve hátrányosan kezelő sztereotipiákkal szemben, illetve egynémely "egzotikusan" kereskedő kollégájukkal is.

vértes 2014.01.11. 19:07:33

5 DB 2007-es VW PASSATOT vett egy cég Mo-i szervizkönyvesek 140LE PD 1 év alatt átlag 1.5 milla lett ráköltve. Havonta javítás miatt kb. egy hetet álltak.Vételkor 250.000-300.000 km volt bennük.Na ezek az igazi fostalicskák.El is adták mindet. Valószínű,hogy egy magán ember agyvérzést kapott volna. Ezekhez képest nem volt vészes szerintem PSA-ra költés.

hp2 2014.01.11. 19:13:22

Ez az igazi gyöngyhalászat, csak jó szem és némi szakértelem kell hozzá, meg némi szerencse is persze. Aztán meg öröm. De hát ez mindig is így volt. Az a jó hogy vannak hitetlenek is mert ha mindenki így venne autót több lenne az eszkimó mint a fóka. :)

uki 2014.01.11. 19:14:06

Mindig jókat mosolygok a bezzeg az én autómban már 3 millió kilométer van, de még csak tankolni is kétszer kellett dumákon. :-) Soha nem értettem miért fáj beismerni, hogy az autó egy olyan valami amire költeni kell. Mindegy hogy új vagy 20 éves.

Egyébként meg lényegtelen hogy most 113 ezer vagy 313 ezer kilométer van Tiby verdájban, 100 ezer alatt is le lehet lakni, gyilkolni egy kocsit és rendes karbantartással 300ezerrel is lehet jó állapotban. Villach környékén elég sok hegy van egy ügyetlenebb sofőrrel még korábban is ki lehet nyírni a kuplungot. Ráadásul úgy néz ki hosszabb ideig állt a gép, ami nem tesz jót a gumi cuccoknak, szimeringeknek, ráadásul mint Tiby írta az olajat is túlnyomták 1 literrel, nem csoda hogy maga alá pisilt a verda. :-)

Természetesen lehet hogy egy végtelen szopás lesz a gép, majd kiderül. :-)

Hurri Kán 2014.01.11. 19:57:53

Megint mennyi szakértő van itt.

fetitaco 2014.01.11. 19:59:56

@srank: tegye fel a kezét aki a műszaki vizsgán hibátlannak mondott nem elszakadt nem elrepedt 20 éves szilenteket kicseréli. Szerintem nincs ilyen ember. Pedig ugye azok már nem mai darabok nyilván keményedik az a gumi kicsit annyi idő alatt. És ha keményedik akkor nyüszöghet.

fetitaco 2014.01.11. 20:15:16

@Mérges 1234: autópálya város de kímélettel. Nagyon nagyon oda kell figyelni ha érezni akarod a különbségeket. Közös lónak túrós a háta alapon 30 ezer km alatt is le lehet lakni egy autót de még 200 ezernél is lehet nagyob újszerű és patent. Volt itt a totalcaron is több autó teszt amikor 300.000 ezer km nél még újszerű volt az autó.

fetitaco 2014.01.11. 20:20:05

@visszakettopadlogaz: az üzemanyag tanknak alul is középen is és felül is más az alakja. nem tökéletes kocka. ha a műszer a tank alakját nem korrigálja akkor lehetnek eltérések. Márpedig sok autónál nem korrigálja.

peta33 2014.01.11. 20:27:24

POLLENSZŰRŐ HOL VAN EZEKBEN??? Nem találom,lehet nincs is benne??? Esett itt szó a cseréről. Vagy a 99-es P 806 1.9TD-ben nincs is még?????????
Valaki ha tudja jelezzen.
Ja,,és keresek bal külső oldalajtóra kilincset,az elhúzósat.
Bontottat,,nem a kiemelőst mint az első ajtón van. P 806...99-es év,,,,1.9TD
Várok ötleteket. Köszi..
K P.

srank 2014.01.11. 20:29:02

@fetitaco: mindegyik pályán volt használva , ha hiteles km-t akarunk, nézzünk meg egy futárkocsit az a 300 ezer km , meg a hatodikban utazok 1000km-t naponta 300ezer km , nem ugyan az ...

duduli 2014.01.11. 20:34:25

@fetitaco: félve teszem fel a kezem. Igaz nem is 20 csak 8 éves. Most cseréltem benne stab. szilenteket. Márciusban meg majd a többit. :)

fetitaco 2014.01.11. 20:39:33

@duduli: elöregedésből cseréled vagy mert kotyognak? Milyen autó? BMW E36 nak 15 évesen szórtam ki a gyári szilentjeit 20 éves W124 en még a gyáriak.

fetitaco 2014.01.11. 20:40:39

@srank: az bizony nagyon nem mindegyj!

duduli 2014.01.11. 20:41:53

@post: Ebből szerintem soha nem lesz az én fogalmaim szerint megbízható autó. És nem azért mert "occó" volt. Hanem mert rossz. Vagy totál felújítás...

duduli 2014.01.11. 20:49:00

@fetitaco: azért, mert évekig foglalkoztam anyagfáradás mechanikájával. :) Egy 250-260 ezer km-t futott autó futóművében a mozgó/csavarodó műanyag a alkatrészek mindenképpen elfáradnak. És mint tudjuk a pelusba sem akkor megy be a baj amikor kijön belőle. :)

BMW 525D 2004/10 havi.

duduli 2014.01.11. 20:50:20

Az lemaradt, hogy pláne ha a magyar utakon fut. :(

clior 2014.01.11. 20:51:43

@paveway:
nekem a futas alapjan nem ez az ijeszto, hanem az ahogy valahol ezt a vasat taroltak -letettek-...
Ha gazdaja lenne ennek is es a sok egyeb szidott vasnak, akkor talan mas lenne a helyzet. Nekem a masok altal egekbe emelt vasakkal volt problemam es a szidottakkal nem akadt eddig semmi. Akkor most mi a helyzet? Belenyultam?

Kámasuka 2014.01.11. 20:54:00

3000 euróért vettem majdnem egy ilyet (806) szeptemberben, 900.000ért (3000 euró) 2001eset, szemre ehhez képest tip top. De aztán mégse vettem mondom nem akarok szivattyúzni évekig. Ált amit 700 körül hirdettek azt nem is volt érdemes megnézni.

EZ MILYEN LEHET?

duduli 2014.01.11. 21:03:47

Két éve vettem a kocsit 150.000km-rel. Beletettem közel 120ezret. Nem várt költség csak a két első lengés-csillapító volt tavasszal. Ezen kívül semmi. Ja de. 2db 21W-os izzó. A többi az az üzemeltetési költség.

duduli 2014.01.11. 21:07:51

@Emil Herbák: 6 éves XC90-es 52ekm és fél millát kellett költeni rá, hogy jó legyen? Ott valami nagyon nem volt ok. Én legfeljebb az olajcserét szűrők cseréjét tudnám elképzelni. De ettől nem lesz jó. Igaz rosszabb sem.

duduli 2014.01.11. 21:12:11

@vértes: Vagy a felhasználókkal és/vagy a szervizzel volt a baj vagy nem ennyi 300.000km volt bennük.
Sokszor szörnyülködöm a céges autókat használó dolgozókon, hogy hogyan bánnak a seggük alá tolt járművekkel. :(

peta33 2014.01.11. 21:20:56

POLLENSZŰRŐ HOL VAN EZEKBEN??? Nem találom,lehet nincs is benne??? Esett itt szó a cseréről. Vagy a 99-es P 806 1.9TD-ben nincs is még?????????
Valaki ha tudja jelezzen.
Ja,,és keresek bal külső oldalajtóra kilincset,az elhúzósat.
Bontottat,,nem a kiemelőst mint az első ajtón van. P 806...99-es év,,,,1.9TD
Várok ötleteket. Köszi..
K P.

KissGecihuszár 2014.01.11. 21:30:31

@fetitaco: Erről beszéltem, beszélek egyfolytában; W124, a LEGENDA!!!! Köszönöm, nincs több kérdésem...

Isgyu 2014.01.11. 21:33:29

T. Bende Úr!

Ugye a fékfolyadék és hűtőfolyadék cserét nem felejti el?

Emil Herbák 2014.01.11. 21:34:11

@duduli: az XC 90-es az egyetlen verdam volt, amire 2 ev utan - a kopoalkatreszek mellett - kolteni kellett-sajnos az elso es utolso Volvo az eletemben! 40e KM nel mar a masodik allohelyzeti futes elem kerult bele (a Volvo markaszerviz a magyar dizel minoseget adta meg hibaforrasnak) plusz a fotengely szimmeringet kellett cserelni. Ez a D5-os motoroknal gyari hiba. Veszekedtem veluk eleget- a nemet garancia menedzsmenttel is. Amugy szép csaladi verda volt, de most egy uj ML 350 Bluetec-et vettem - azert az sokkal nyomatekosabb.

fetitaco 2014.01.11. 21:42:45

@KissGecihuszár: nyilván a megkíméltebb darabokból lett a legenda. Jók is az biztos. 1.000.000 km nél egy taxit kiállítottak a mercedes múzeumban nagyon szép állapotban van. Akkor még nem tudták hogy a többi is simán elmegy annyit :)))

Kámasuka 2014.01.11. 21:44:58

@fetitaco: Ja ha meg motort cserélek aztán kasztnit aztán motort aztán kasztnit akkor bármi szar elmegy 2 millió km-t, csak minek? Főleg ha 3 literes 60 lóerős dízel hasít benne.

rocksarkany 2014.01.11. 21:46:44

Ez a "szerviz" a szükséges motorolaj mennyiségét tényleg az alapján határozza meg, hogy mennyit engedtek belőle le?!

Térspecialista 2014.01.11. 21:58:58

@peta33: "POLLENSZŰRŐ HOL VAN EZEKBEN???"
A szélvédő alatti három levegő rostély mögött.

peta33 2014.01.11. 22:06:52

@Térspecialista: de kintről nézzem,vagy bentről?? hogy szedem ki?? mert egyik szerelő,nekem azt mondta hogy a 99-es évi,,1.9 td -nek nincs még,,csak a az évtől,de csak a HDí-nek van!!!????? ha van merről hogy szedem ki??????????????

Térspecialista 2014.01.11. 22:11:06

@peta33: Kívülről pár csavar fogja a rácsot, és azok mögött vannak (ha vannak).Azt nem tudom melyiknek van melyiknek nincs, illetve ha adsz egy alvázszámot meg tudom nézni.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.01.11. 22:12:33

Az csak engem aggaszt, hogy a rendszámos fotókkal bőségesen illusztrált posztban többször le van írva, hogy nem zárható?

peta33 2014.01.11. 22:18:05

@Térspecialista: vf3221dh212484989
ha kintről teszik be hogy nem ázik szét,,meg a pára?? én néztem,,de nem találtam sehol...

Térspecialista 2014.01.11. 22:23:38

@peta33: Alvázszám alapján nincs benne... Egyébként egy műanyag tartója is van a pollenszűrősöknek, és abba megy bele maga a szűrő, A bejutó víz meg még előtte egy levezető járaton kifolyik, nem tud eljutni a szűrőig.

Zoltan Csorosz 2014.01.11. 22:31:10

Van itt egy két komment ami a társadalmunk állapotátelemzik, rendkivül találóak és ha álltalánositanak is, akkor is nagy igazság van bennük. :)
Egyik ismerősömnek árult egy nepper egy 2001-es TDCI Mondeót.
87e km, frissen behozott autó.
Saját bevallása szerint azonnal beleszeretett, és kell neki.
Az ára, (üljetek le) 1,2 m Ft.
Gondoltam megnézem magamnak azt a kocsit, elvégre lassan tiz éve hajtok egyet magam is, van tapasztalat bőven.
Onnan indultam ki, hogy ezt az évjáratot tekintve bőven millió alatt kellene lenni az árnak. Kb 600-800e Ft között.
Esetleg, ha minden kétséget kizáróan bizonyitható a 87e km, akkor érhet egy misit. 1,5-ért 2,2-es fullos 2007-es Mondit vettem nyáron egy ismerősnek, Pesten, az autópiacon.
Besétálok tehát a kereskedésbe. Meglátom a verdát. Már mosolygok is. A fényszórókon láthatóan megvan bőven a 200e km. Az vezető ülés oladala szétülve, ami nagy szó egy mondiban.
Mondjuk azt tudni érdemes, hogy a Mondeók belseje példásan nyúzható, nemigen látszik meg rajta a használat, nagyon tudni kell, hol keresd a nyomokat.
A felnik láthatóan nem az övék, ez ki is derül a nepperrel lefolytatott rövid beszélgetésből.
Kinyitja a motorteret: "tessék, enni lehet belőle"
Ja, mondom szépen le van takaritva. És a motorfedél, toronyfedelek, aksi fedél?
"Azok nincsennek meg"
Hirtelen szemberöhög velem egy adagoló. Kérdezem, ezt 130 lovasnak árulja? TDCI-nek? A válasz egy persze, hiszen ez az.
Nem részletezem, sikerült meggyőzni 3 perc alatt, hogy egy TDDI-t árul.
Kérdezem, szervizkönyv? Számlák? Mert egy ilyan alacsony futású autónál ezek aranyat érnek.
"Sajnos egyik sincs, de a fékfolyadék kiegyenlitő tartályon van egy cetlli, amin rajta van hogy 2012 -ben hetvenvalamenyiezer kilóméternél kicserélték a folyadékot.
És ezt bátran le lehet informálni! (?)
Megkérdezte, beinditsa -e.
Mondtam, ne, köszönöm, eleget láttam.

A dolgokat vázoltam ismerősnek, (nem barátom!) aki meghallgatott.

Egy hétre rá láttam az autóban ülni a belvárosban.

Konklúzió: amig ilyen ösztönlény szintű emberek (potens vásárlók) élnek ebben az országban, addig szükség lesz ezekre a "nem találok jelzőt" nepperekre is.

peta33 2014.01.11. 22:34:28

@Térspecialista: kösz,hogy megnézted,,,"sorstárs""! :-) akkor csak jól tudta az a szerelő,,a HDÍ-be tettek már...

Kámasuka 2014.01.11. 22:39:43

@Zoltan Éliás: Egen, ma már simán odaírja mindenki a hirdetésbe hogy szervizkönyves stb. ami a legjobb esetben azt jelenti hogy a 10 éves autónak van 2 évről szervizkönyve...:)

Persze sok dolgot megtudhattál volna telefonon, és nem pazarolod az idődet. Olyan régiben amúgy is 'jobban' járt a haverod azzal a tddi-vel mint ha tdci-t vesz.

Nekem is lassan eladósorba kerül a 2005ös 2.2es Mondim, olasz behozatal volt szép állapotban 5 évesen 130ezerrel az órában (tekert óra), most 200ezer egy EGR szelep cserém volt úgyhogy nem szívtam meg vele.

peta33 2014.01.11. 22:49:41

@Zoltan Éliás: jól nyomod! a tddi-nek nem valami hirror a vezérléscser,meg karbantartás?? a tdci olcsóbb,de ott meg a nagynyomású dolgok halnak be,,,sajna,én ford dieselről csak rosszat hallottam kivéve az 1.6 tdcit..De elismerem TE értesz hozzá... K.P.

Térspecialista 2014.01.11. 22:51:44

@peta33: "kivéve az 1.6 tdcit"

Az meg ugye PSA motor, mint tudjuk...szar francia... ;)

Térspecialista 2014.01.11. 22:53:01

@peta33: Nem attól függ, hogy HDI-e vagy sem, hanem, hogy klímás-e vagy sem. (tudtommal)

Ádi F. 2014.01.11. 22:59:59

@Kámasuka: A gyárban kiállított portugál w124-es egy nagyon megkímélt autó, pont az az érdekessége, hogy gyári (bontatlan) motor van benne és minden tekintetben szép, láttam. Nem volt rakéta(72Le), de nem okozott neki különösebb gondot a pályatempó tartása, főleg az 5-ös váltóval. A 250D turbós változata viszont nagyon erős volt a szívódezsökhöz képest, szerintem van itt olyan, aki tud róla nyilatkozni :))

Kámasuka 2014.01.11. 23:05:51

@Ádi F.: Nemrég lehetett olvasni egy ugyanezt hozó 1.2es benyás Fóbiáról. Az meg egy szar má vezettem.

Úgy hogy ne akarjá becsapni, nem hagyom magam.

peta33 2014.01.11. 23:07:39

@Térspecialista: klímás az enyém is,,,,de akkor az a digitklímásoknál lehetett még akkoriban?!!!!

Térspecialista 2014.01.11. 23:09:29

@peta33: Akkor föladom... :) De lehet, hogy az lesz a megoldás.

Bende Tibor 2014.01.11. 23:23:02

@onedesign: nem igaz, hogy a dragabb jobb

Bende Tibor 2014.01.11. 23:27:08

@jk88: nincs olyan, hogy full gyari, 30k kmrel, csak masfelert

Bende Tibor 2014.01.11. 23:38:57

@dondiridongo: nem tudom, mert kevesebb mint fel tank volt a becs oda vissza. Es csak uresnel nyomom tele. Decakkor 820 kmt ment el egy tankkal

Bende Tibor 2014.01.11. 23:42:46

@srank: igen, csak nem nekem kellett kimenni erte, nem en vettem bele hutot, kipufogot, meg uleseket, es nekem kellett hazahozni. Amugy serulesmentes

Bende Tibor 2014.01.11. 23:46:49

@Térspecialista: muanyag cso, nem fem. megeszi az olaj, meg a meleg. Erdemes ranezni egy szelepfedel levetellel. Gyariban valami 12000 volt a nivopalcaval egyutt

Bende Tibor 2014.01.12. 00:03:39

@peta33: a helye ott van szerintem, bele lehet tenni.

peta33 2014.01.12. 00:14:26

@Bende Tibor: kintről? mert még nem találtam nem láttam..

peta33 2014.01.12. 00:20:21

@Bende Tibor: Bele megy vagy 8-9L még a csőbe,,az első kattanás után csurgatva,,az még +100km,,,a TD-be legalábbis biztosan,,ga ukránba jársz,,vagy albániába,,esetleg a macedónoknál..:-)
Sok sikert "sorstársam"!,,Ja,,testkábel,,lerohad,,érdemes megnézetni,,,,...P.

DeezL 2014.01.12. 00:27:35

@fetitaco: egy állólámpás w115 200d az a kemény 55lovas verzió meg van Stuttgartban mericééknél 4,5 millió km-el

dextercapo 2014.01.12. 00:34:12

@visszakettopadlogaz: hat , ugy husz eve ds1820-al csinaltam homerot az automba - egy fok pontossag , fel fok felbontas. az szerintem most kb 500ft lehet .

DeezL 2014.01.12. 01:12:32

@Térspecialista: közösen fejlesztette a peugeot meg a ford ezeket a motorokat.. de hagyjuk az 1.6ot egy fos.... apósnak,sógornak 407 1,6 HDI-je van... a sógorét én hoztam anno de mivel apósnak volt ezért megtetszett neki és akkor megvette tőlem,de akkor a rossebb gondolta volna hogy ennyi nyűg lesz vele... kölcsön adta egy haverjának az meghajkurászta és leállította nem bírta a Turboja..(volt nekem is ilyen hanyagságom 1-2x de nem állt meg nekem Turbom soha) oké megcsináltam, szűrőkosár,tömítés ,friss olajjal együtt a cserét.. utána is meghalt 2x még a Turboja... volt kettőstömegű csere vele mondjuk oké ez mindegyik dieselen elfogy egyszer... EGR-je meghalt nem rég...légzsák elektronika...izzókat beirogatta hibának pedig mindegyik jó volt...meg ilyesmik,több a bosszantó apróság inkább.. ezelőtt megane 1.9 DTI volt neki azzal fele ennyi nyűg volt mint ezzel..a fiatalabb sógornak is 407ese van ,de az 2.0 HDI és az sokkal jobb,motorikusan meg pláne...

lua lua 2014.01.12. 01:42:50

Tibi!
Tök hasznos lehetne ez a cikksorozat, ha írnál árakat is, és nem olyan "árakat", mint amiket Csikós szokott, akinek Torjay Laci ad ingyen ezt meg azt, meg a kedvezményes források, hanem olyan árakra gondolok, amilyen árat egy átlagos, márkafüggetlen szervíz felszámol egy teljesen hétköznapi autósnak. És természetesen egy saccolt munkadíj is hasznos lenne. Vagy ez most tényleg egy klasszikus értelemben vett blog, és csak megírod a saját sztoridat és az olvasó kezdjen vele, amit akar?
Eddig annyit tudtunk meg, hogy a fillérekért vett autónak voltak/vannak bajai, de alapvetően használható. Egy naív balfék akár fel is bátorodhat ezen, de rajtuk kívül másnak is érdekes tanulság lehetne, hogy autós kontaktok nélkül belevágni egy ilyenbe az anyagilag egészen pontosan mekkora ráfizetés (vagy kaszálás) ahhoz képest, mint venni vmi fiatalabb fost(?), mert 900-1M körül már szépen lehet válogatni egyterűkből.
Szerintem nem nem csak az én igényem ez a számolgatósdi, de ha mégis, akkor legalább nekem írd majd meg ezeket legközelebb! köszi :)

Térspecialista 2014.01.12. 08:57:24

@Bende Tibor: Kell hozzá a tartó is, és még a bontósok se adják olcsón... :(

Térspecialista 2014.01.12. 09:00:48

@peta33: Ha nekem nem hiszel...
www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=27722

De azért nem találod, mert nincs benne. :) Csak egy nyílást (lukat) láthatsz. Ez elé megy a tartó, és abba a szűrő.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.12. 09:19:58

Az 1,8 as TDCI a Focusban nem rossz.

Térspecialista 2014.01.12. 09:29:23

@Bende Tibor: Jut eszembe a képek közt írtad, hogy a spricnik nem beállíthatóak... De igen, egy tűt beledugsz, és be tudod állítani az irányát. Úgy néznek ki a fúvókák mint egy unikumos üveg, gömb az aljuk, és szépen beállítható mind a négy külön külön. Ha be van rohadva szedd ki az egészet, és áztasd be mondjuk ecetbe egy éjszakára... :)

csiky944 2014.01.12. 10:27:26

@Ádi F.: 250td? :) a 300td volt az igazi

fetitaco 2014.01.12. 10:34:27

@csiky944: nekem 2.5d turbo van 126 lóval. Ez már vállalható :)

Zoltan Csorosz 2014.01.12. 10:45:30

@peta33: :)
Ja. A nem ajánlott 2001-es TDCI-m van 2.0 -ás, 130 lovas.
Érdekes módon nekem 400e felett kellett csak a csúcsokat cserélnem, illetve a magasnyomásút is vele egyetemben, mert sajnos spénesedett. Gyakorlatilag a magasnyomású cseszett ela a csúcsokkal, mert csupán kapcsolószelep cserével életre lehetett kelteni őket, ami azt jelenti, hogy még mindeig 3 darab majdnem eredeti csúcs van a "szar" common rail motoromban.
És igen, 15e volt a bontott nagynyomású szivattyú.
Sokan annyira fosnak ezektől a TDCI motoroktól. Pedig nem a rendszerrel van a gond, hanem a (l)user-rel.
Egyébként jól látod, valóban értek hozzá, mindent magam csinálok az autón. Még IDS kábel, és szoftver is áll rendelkezésre a programozáshoz.
:)

DeezL 2014.01.12. 10:48:07

@Zoltan Éliás: ez a 2.0 TDCI nem volt rossz,ezt rakták a Jaguarba is!a használtautót 1 millióért rovatban is ezt ajánlotta a Totalcar is,ellentétben az 1.8 TDCIvel.

Bende Tibor 2014.01.12. 11:06:59

@Térspecialista: a bmw hez vettem gyarit, osszehasonlithatatlanul jobb lett.

Ádi F. 2014.01.12. 22:42:48

@Kámasuka: nem akarlak, az tényleg khmmm, olyan amilyen, tetű, de legalább sokat fogyaszt és nincs szép hangja, ellentétben randa, de valakinek az tetszik, vagy az jutott...

Ádi F. 2014.01.12. 22:44:50

@csiky944: állítólag a 300td (om606) elég magas sebességgel tudott menni, de az 5 henger, az 5 henger (a 6 se rossz :) ).

csiky944 2014.01.12. 22:51:55

@Ádi F.: 200 körül van a gyári végsebessége,a 4-es automata váltónak és csak automatával volt. Szóval... :)

pandagyik 2014.01.13. 13:47:40

@lua lua:

A cikksorozat végére egy ktg. táblázat tanulságos lehet...

Én nemrég 930ér vettem egy berlingo nevű fost ami 1.4 beizin 2006 0extrás lábéeszes klimanélküli két légzsákos 123e kmes. Kaptam hozzá téli gumikat.

-Átírás + bizt. 70
-felni szett 16
-vezérlés 27(pumpa + szij + görgő) beleraktam igyé
-olaj(TOTAL q9000 3,5L) + szűrők(levegő, beizin, olaj) kb. 10 beleraktam igyé
-első futómű FEBI cuccokkal(lengőkarok szilenttel és gömbfejjel, stab összekötő és kormányösszekötő) 50
beleraktam ingyé
-plusz futómű állítás és téligumi szerelés 13(Marso)
Rádió zsir pioneer volt usbvel,CDvel,MP3al csak az antenna volt szar 5ezer beleraktam ingyé
- hiányzó dísztárcsák és üléshuzat: Gyári tárcsa piacról 6 a szett és huzat, de csak előre raktam amúgy 5 volt a szett. Egész jó mindegyik.

Kuplungcsere, valamint váltó rudazat mert 10 centit löttyent jobbra-balra sebességben. Most olyan a váltókar mint újkorán(akkor csak 2 centit löttyen :))
Valeo szett 37
rudazat gyári citroen szervízből 31
szerelés 40 (5 éve hordom oda a kocsit probléma és számlamentes)

Ez így 930+310e HUF drága de legalább jó kis fos franciám van ami elvisz A-ból B-be 100al. Idén az uj traffok miatt úgysem lesz érdemes gyorsabb tempot belőni...
Ennyit eszik:
www.spritmonitor.de/de/detailansicht/598039.html

A kuplung és váltórudazat, valamint a futómű cseréje nem volt indokolt. Nem sokkal előtte adtam el a partneremet 700ér. Belefért :)

Én egy egyszerű paraszt vagyok. Semmi kedvezményt nem élveztem sehol. Egyedül a szervizesemet ismerem pár éve de ez szerintem mindenkinek adott aki kocsit hajt.

pandagyik 2014.01.13. 13:55:59

Na ja és még egy adalék. Egy nepper telepen megtekintettem egy másik 2008-as 1.4-et ami 1.4 milla volt. Olaj volt a hűtő tágulási tartályában. No comment. Hátra arc és szarjanak sünt a nepperek.

Ádi F. 2014.01.13. 20:12:56

@csiky944: Igen, de állítólag a hosszabb végáttétellel sem megy jobban, az ismerősömnek volt ilyen motorral szerelt w124-ese és 180-al járkált vele.

230e 2014.01.15. 11:49:25

@Ádi F.: Apum 200D-e is valahol 6-700.000 körül mozog 95-ös taxi. 2002-óta van nála komolyabb baja nincsen, csak annyi hogy rohad, meg hogy döglassú.

Nekem 90-es benzines 230-as volt, 2006-2013-ig, ami 94-től 2006-ig egy tulajé volt, kívül-belül szép, aztán jöttek a hibái, kidobta az V. fokozatot, KE-Jetronic fosta el magát, stb. stb., és kegyetlenül rohadt ez is.

Nem szerettem ki belőle, de azért fenntartással kezelem a kérdést, és egy szép 2000-es benzines 94-95-ös jöhetne valamikor.

lee2 2014.01.18. 22:11:43

@peta33: nincs mindenikben polenszuro, leveszed az ablak alatti muanyag racsot es bekukkantassz, ha van hely csinalva akkor ott van, ha nincs akkor a tiedbe nem jar .....
ja , a bal oldalit vedd le, mert harom is van
süti beállítások módosítása