Így ölt meg majdnem egy autós

  2012. szeptember 29. - streetsta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Teljesen átlagos hétfő délelőtt volt. Zoltán, mikor felült motorjára, még nem sejtette, hogy percek múlva sokak élete gyökeresen meg fog változni. Az övé egészen a nemlétezésig –ennél gyökeresebb változást nehéz elképzelni.

Az M3 bevezetőjén három sávon áramlanak a városba az autók, több helyen újabb járművek csatlakozhatnak be

Az M3-as autópálya Budapestre vezető szakaszának legvégén járt már, a BVSC uszodájának magasságában, közvetlenül a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál. Itt ötven kilométer per órás sebességkorlátozás van érvényben, így ő is lassított motorkerékpárjának tempóján. Nem sietett sehová, élvezte a szikrázó kora őszi napsütést, és reflexből fél szemmel az uszoda előtti buszmegállóra pillantott. Itt szoktak leparkolni szolgálati járművükkel az illetékes rendőri szervek, hogy sebességmérő berendezésükkel lefüleljék a sebességkorlátozásra fittyet hányókat. Ezt persze mindenki, aki gyakran jár erre, tudja, és figyeli is, nem ritkán pánikszerű vészfékezéssel reagálva a rendőrök jelenlétére. Akadtak már ebből meleg helyzetek, hirtelen megtorpanó kocsisor végén csikorgó, füstölgő gumival igyekeztek a még lendületesebb tempóval érkezők elkerülni az ütközést.

Itt, a legbelső sávban érkezett a Tempra

De ma nem rendeltek ki a helyszínre rendőröket, nem volt senki, aki a sebességhatárok betartása felett őrködött volna. Ettől függetlenül az érkező járművek mind csökkentették tempójukat, így tett Zoltán is a legbelső sávban, közel az elválasztó betonkerítéshez. A reflexszerű oldalra pillantással konstatálta a rendőrök hiányát, majd, ahogy ismét előre fordította a tekintetét, a saját sávjában, egy szemből érkező metálbordó Fiat Temprát pillantott meg. Reagálni sem volt már ideje, motorkerékpárjával teljes erőből a Fiat gépháztetejének csapódott. Zoltán átrepült a gépkocsi felett, a levegőben pörögve az elválasztó kerítéselemeknek csapódott, majd magatehetetlenül repülő teste az úttest szélén kiemelkedő padkához csapódott. A motorkerékpár háromszáz kilós pörölyként sújtott le az autóra, összeroncsolta az elejét, majd a szélvédőn keresztül becsapódott az utastérbe. A Zoltán mögött érkező gépkocsik azonnal fékeztek, de egy jármű még így is belecsúszott a füstölgő-gőzölgő roncshalmazba.

Higgyék el, elég félelmetes látvány, mikor ebben a sávban egy autó elejét látja az ember

Zoltán és a személygépkocsi jobb első ülésén utazó férfi a helyszínen életét vesztette, a sofőr és két másik utasa súlyosan megsérült. A roncsokba ütköző gépkocsit vezető fiatal hölgy fizikai sérülések nélkül megúszta, de a történtek, és az iszonyú látvány súlyosan megviselték, hosszú időre segítségre szorul, hogy fel tudja dolgozni mindezt.

Ez a fenti, erősen fókuszos stílusú beszámoló csak a képzelet szüleménye, de ne higgye senki, hogy nagyon messze van a valóságtól. Zoltán, aki én vagyok, egy napos hétfő délelőttön valóban járt arra a motorjával. És a Tempra is pontosan ott jött szembe a forgalommal, ahol a képzeletbeli baleset lejátszódott. Csak mindenkinek átkozott nagy szerencséje volt, nagyon kevés autó járt arra, a sort éppen egy rendőrségi Ford Focus vezette, ezért tényleg kivétel nélkül mindenki lassabban ment. És szerencsére még időben észrevettem a Temprát, ami halálra vált arcú melósokkal volt tele. Mivel motorral voltam, volt egy kis helyem balra húzódni, a mögöttem érkező autóknak pedig vészfékezéssel sikerült elkerülniük egy nagyon durva csattanást. A csikorgó gumik hangjára a kék-fehér Focusban ülő közegek azonnal felfigyeltek, szirénát, kék lámpát kacsolva visszatolattak. Mire a Tempra sofőrje megfordult, a rendőrök már várták, ki is intették. Nem tudom, mekkora büntetést kapott, de bármekkora összeg is szerepelt a csekken, sofőrünk jól járt vele. Nem sok hiányzott, hogy emberi élet száradjon a lelkén.

Ha valaki egy teherautó mögött érkezik, nem nehéz rossz döntést hozni

Még remegett a térdem, a sisakom rostélya alatt hangosan kurvanyáztam, mikor azon kezdtem el gondolkodni, ez mégis hogyan történhetett meg. Mert oké, hogy valaki rossz sofőr, nem örülünk neki, de tudomásul kell venni, hogy vannak tapasztalatlan, alkalmatlan autóvezetők. De senki nem olyan hülye, hogy meg akarja ölni magát. Akkor mégis hogy a francba került oda az a Tempra? Egyértelműen sofőrhiba, mert van behajtani tilos tábla, meg igazából a forgalmi helyzetből is könnyen kikövetkeztethető, hogyan kell ott helyesen autózni. De volt már ilyen baleset, nem is rég, mikor a Lágymányosi-hídon (akkor még úgy hívták) fiatalok haltak meg, mert a sofőr menetiránynak szembe hajtott a hídra. Azóta vannak ott látványos táblák, amik felhívják a közlekedők figyelmét, de itt, a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál nincs hová tenni az ilyen táblát. A Városligetnél van ugyan hasonló figyelemfelkeltő, de itt az nem segít, a Hungáriáról érkező, esetleg vidéki sofőr úgy halad, ahogy a felfestések engedik. És azok sajnos engedik, hogy rossz sávba kanyarodjon.

Igen, jól látják, ott nincs semmi. Ez a felfestés kellene, hogy helyes irányba tereljen minden autóst

Budapest útjai minősíthetetlen állapotban vannak, az útburkolati jeleknél még ennél is rosszabb a helyzet. Van, aki tiltott helyre parkol, mert nem látszik a felfestés, és előbb-utóbb lesz, aki bele fog halni a közútkezelő hanyagságába. Nézzék meg a mellékelt képeket. Nem állítom, hogy a sofőrnek nincs felelőssége egy ilyen hibában, tévedésben, ne adj isten balesetben. De azt igenis állítom, hogy annak is súlyos felelőssége van, aki az útjainkat ennyire hanyagul kezeli. Tessék szíves valamelyik felelős beosztású városvezetőnknek beülni egy útellenőr mellé, és szorgosan jegyzetelni. Állítom, hogy csak a Hungária körúton oda-vissza hajtva be fog telni a spirálfüzet, annyi égbekiáltó úthiba és szabálytalanság van ezen az egy útvonalon.

Nem csoda, ha tapasztalatlanabb, vidéki sofőr rossz sávba sorol.

Szíveskedjenek a felelősök elgondolkodni rajta, hogyan lehetne a helyzeten változtatni. Nem hiszem, hogy nincsenek a célra felhasználható EU-pénzek, amikből normalizálni lehetne az állapotokat. És hát ugye útépítési munkákkal mindenki jól jár - értik, mire gondolok -, tényleg érdemes ilyesmire költeni. A kecske is jól lakik, és mi is tudunk normálisan közlekedni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr794809847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h4z4rd 2012.09.30. 10:43:32

@Süni25: Vizsgáljuk meg ésszerűségi szempontból azt a jobbratartást. Rögtön kiderül, hogy annak ellenére, hogy nem kötelező lakott területen, azért hasznos és praktikus (volna).
A Tempra nem ment volna be szembe, a Hungárián nem tart fel a sok bérletes, aki amúgy pont leszarja az általad citált szabály azon részét, ami a gyorsabban haladó akadályozásáról szól. Így aztán mondjuk pont én "haladok el" jobbról, vagyis én válok veszélyforrássá.
Tudod, ez valami olyasmi, mint a törvény és az erkölcs közötti különbség. Ha megengeded, alátámasztom egy szándékosan buta példával: ha egy öregek otthona mellett laksz, hiába törvény adta jogod este tízig bömböltetni Lakodalmas Lajost, azért ember ilyet nem csinál.

nyehehe 2012.09.30. 10:45:40

@tundrazuzmo:
Segítek: ha valaki egy kétsávos úton azt hiszi, hogy az egyirányba megy, akkor miért ne előzne? Te biztosan nem előznél, hisz annyira a biztonság híve vagy, hogy még jogsid sincs.
Szerintem nézz rá a neked adott válaszokra, és vedd észre, hogy most te mész a forgalommal szemben. Hihihi.

nyehehe 2012.09.30. 10:49:58

@kozlekedo: persze, a dombról lejőve a legtöbb ember észbekap, hogy mit keres ott az a betonsáv. Én is visszarántottam, és a hozzászólóktól is ezt olvasom. A Temprás itt hibázott. Viszont nem is az a veszélyes rész, (hisz ott már látod a szembeforgalmat), hanem a kanyarban dombra fölfelé, amikor én is lazán a szembejövők oldalán előztem. Inkább oda kéne valami elválasztó vonal (akár beton cicik), de úgy látszik valakinek meg kell halnia érte.

h4z4rd 2012.09.30. 10:53:27

Amúgy meg táblázni és festegetni teljesen felesleges, alá is támasztom:
A Pongrác úton épp zajlik a villamos felüljáró felújítása. Emiatt a Kerepesi felől érkezőket, mindenféle tájékoztató táblákkal (piros-fehér kordon, sárga terelőút tábla csinos kis nyíllal, mindkét oldalról behajtani tilos tábla kivéve BKV) a Hős utca felé terelik.

Naponta többször járok arra; szerintetek tíz autóból hányat érdekel a tábla-erdő?

(bónusz kérdés: a terelés előtt azon a szakaszon rendszeres volt a rendőri jelenlét, azóta gyakorlatilag megszűnt, pedig az itt beszedett apró simán fedezné a Teve utcai Halálcsillag fűtésszámláját. Miért van ez?)

mssfz 2012.09.30. 11:22:12

És valaki mondjuk szólt is az illetékes szerveknek, hogy kéne középre egy korlát, vagy akármi?

jet set 2012.09.30. 11:25:22

@kvp: Nem fér el a beton elválasztó, annyira szűk a felüljáró.

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 11:30:49

@ae2: Ezek a típusú emberek a legveszélyesebbek a társadalomra,akik azt hiszik,hogy 35-40 éve vezetnek,és magukról el is hiszik,hogy tudnak.

Van egy idősebb kollégám,jó régóta vezet buszt,jó 40 éve,de látszik rajta,hogy már nem szabadna,le kellene a lantot tennie,és élveznie a nyugdíjas éveit. Ők valamiért ezt nem teszik,csak nem értem,hogy mikor aktív dolgozók voltak,miért a nyugdíj után sírtak.................

eppur si muove 2012.09.30. 11:35:37

Egy dupla záróvonalnak nem sok oka lenne elkopni, legyen bármilyen festékből....
De a "betondidik" lenne ott a legjobb megoldás szvsz, vagy azok a kis fényvisszaverő biszbaszok.

És egy előző kommentelőt idézve, a benzinpénzből beszedett adó, vagy a "baleseti adó" nem ilyenekre kellene menjen???

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.09.30. 11:44:00

@h4z4rd: Ebben teljesed igazad van, ám arra próbáltam rávilágítani, hogy az emberek nagy része a KÖTELEZŐ közlekedési szabályokat sem tartja be, akkor hogyan kérjük rajtuk számon a JAVASOLT dolgokat?

DR. Smit Pal 2012.09.30. 12:14:09

"aki gyakran jár erre, tudja, és figyeli is, nem ritkán pánikszerű vészfékezéssel reagálva a rendőrök jelenlétére."

Ezzel is foglalkozni kéne. Úgy kéne mérni, hogy az autosok ebből semmit ne vegyenek észre, legfeljebb utolag a bűntetésből. És a törvényt is modósítani kéne, oly modon, hogy a rendör köteles legyen a helyszinen lelőni azt, aki egy trafipax miatt vészfékezik.

Bélabáttya (törölt) 2012.09.30. 12:29:38

Akár be is lehetne vezetni a TC valamennyire járgányára (legyen az saját vagy teszt) a fedélzeti kamerát. Sok tanulságos videót rakhatnának fel...

cenzuratroll bosszanto 2012.09.30. 12:30:33

@(---Flúgos Buszos---):

Tedd le a lantot, és élj meg annyiból, amennyit orbán elvtárstól nyugdíj címszóval kapnál.
Akkor talán felnyílik a szemed.

cenzuratroll bosszanto 2012.09.30. 12:31:48

@mssfz:

Viccelsz?
A totalcar nem erről szól.
Jó sok kattintás, jó sok bevétel, az autós csak azért kell, hogy az előbb említetteket generálja.

slowMotion 2012.09.30. 12:53:48

Budapest tele van olyan helyekkel ahol a LÉTFONTOSSÁGÚ felfestesek az aszfaltig lekoptak és LÁTHATATLANOK (esőben a félig kopott felirat is eltűnik).
Nyilvánvalóan az útfenntartó nem kap elég pénzt. Kinek a felelőssége?

2012.09.30. 12:54:41

Angliaban elek erdekes itt ilyen egyszeruen nincs, tuti nagy feher betukkel az utra lenne irva NO ENTRY!! es bizony hulyegyerek modszer kell, nem azt kell mondani a sofor hulye. Allitom van aki meg azon is atmegy ha nagyon nem figyel. De ilyet hogy nem latszanak az utfestesek ez vicc, festekre nincs penz?? meg ehhez is eu-s penzek kellenek? Ne mar! Magunktol semmire nem vagyunk kepesek? Magyarorszag! Rohej!

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.09.30. 12:59:03

Rendszeresen járok arra és azt kell mondanom, annyira egyértelmű hogy merre kell menni, mint egy pofon.

2012.09.30. 13:11:07

mert rendszeresen jarsz arra, igy allnak hozza az utkezelonel is biztos!:) ez a baj.

bármimás 2012.09.30. 13:21:09

@Vortex: azz, a leszarom kft. a szentendrei úton az osan kijáratánál van egy csatonafedél, amire 2. v 3 állásában (elforgatva) van felfestve a terelővonal. tudom-tudom, a kutyát nem érdekli, de minősíti az egész brancsot... (belegondoltam, nem tudnék se a csatornás, se a felfestő helyében ilyen trehány munkát kiadni a kezemből.. és ez megy mindenhol, de mellette az is tuti pofázik h szar az út, meg a festés, meg minden....)
kicsit OFF..

Rocko- 2012.09.30. 13:31:27

@cenzuratroll bosszanto: így van, azért csinálták a B125-öt, mert kattintás.
a Belsőség találkozók is. pályanap is. mozi is.

chr 2012.09.30. 13:45:17

@Bende Tibor: Köszi :)
Akkor viszont ezt a cikket ki kéne posztolni minden kb. második hónapban :)

vmaast 2012.09.30. 13:56:04

@ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz!: Neked, mert rendszeresen jársz arra. Aki viszont feljön egy alföldi kisvárosból, ahol mindenki 40-el jár és két kereszteződés van, ráadásul mondjuk először jár arra, az benézheti.

kjhgfd 2012.09.30. 14:02:24

biztos volt már, de egy kreszt ismerő vezetőnek az egyirányú utca tábla hiánya miatt egyértelműnek kell lennie, hogy van szembeforgalom és a jobbra tarts miatt jobboldalon kell mennie

kjhgfd 2012.09.30. 14:08:22

@kjhgfd: persze nem azt mondom hogy nem kéne rendesen megcsinálni a felfestést, csak közben figyelni is kell. egy tábla hiánya is fontos információ. sajnos a vezetők nagy része nem ismeri a kreszt, nem figyeli a táblákat, nem néz a tükörbe, nem figyel eléggé a vezetésre ill a többi közlekedőre...

Béza Dániel 2012.09.30. 14:19:00

@Moka_Miki: ohh azért ne essünk túlzásba Tarlós "korrektségétől ". Uralkodása 2 éve alatt annyiszor röhögött a pofájába a kormány, és annyiszor csináltak belőle hülyét, hogy ha olyan egyenes lenne az a gerinc, rég felált volna. Az nem nagy szám hogy kijelenti, hogy nem jelölteti magát, mert a kutya nem fogja őt támogatni, se szavazni rá. Addig meg azért csak elüldögél a székében akárhányszor szarnak a fejére.

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 14:40:31

@cenzuratroll bosszanto: Elárulom neked,egyik buszsofőrkolléga tavaly októberben ment nyugdíjba,ő is lehúzott majd 30 évet a volánnál,és elmondta nekünk,hogy több a nyugdíja havonta,mint az átlagos fizetésünk.

Akik most nyugdíjasként buszoznak,azok is ilyen korkedvezményes nyugdíjjal mentek el pár éve,mint most ő.

Nyugi,nem zsebből húztam ki a dolgokat,én nem dőlök be a TV-s riportoknak,hogy "JAJ,szegény kisnyugdíjasok". Több a nyugdíjuk,mint pár 15 éve a kis Tescoban dolgozó női eladó-pénztárosnak.

Gera 2012.09.30. 14:43:59

A fenti helyen egyszer _majdnem_ sávot váltottam én is, hogy megelőzzek egy lassú járművet, de még időben kapcsoltam :)

Rocko- 2012.09.30. 14:45:46

@bármimás: lágymányosi hídon is jó a csatornafedél. mindig elkapod jobb kerékkel, majd amikor megunod, és kijebb mész balra egy kicsivel, akkor balon van az utolsó...

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 14:46:08

@slowMotion: Ez szerintem nem nyilvánvaló. Az útfenntartó kap pénzt, de lehet, hogy nem eleget. Elvileg ez a csomópont az általam korábban linkelt törvény szerint - ami attól függetlenül érvényes minden útkezelőre, hogy az országos vagy helyi szervezet - a rajta áthaladó forgalom és az aktuális állapota alapján több törődést igényelne a hatályos törvény szerint. A kevés pénzt felhasználásáról részletesen nem az dönt, aki adja a pénzt, hanem a törvény határozza meg és útkategóriák szerint kötelezi az útfenntartót a kategóriának megfelelő tevékenységekre - fenntartandó állapot, ellenőrzés gyakorisága, stb. és ezeket dokumentálni kellene ugye. Attól függően, hogy ebben az útellnőrzési naplóban mi van, attól függően lehetne megnevezni a felelőst.
Ha ott az van: "szar az út, kéne javítani" és minden nap ezt írja be a jóember, akkor még mindig, lehet, hogy a főnöke dönt rosszul....mert legalább egy 100m-es festésre elegendő pénz évente csak akadna...

Ez a csomópont egyébként kb. I vagy II kategóriás szerintem a fentiek alapján, ami napi ellenőrzést és beavatkozást jelent, ha az kell. Az útkezelő dönt erről a törvény alapján.
Az nem derül ki, mi van, ha nem csinálja meg, nem valószínű, hogy sittre küldik a felelőst, mert akkor senki sem maradna a kezelőnél, ha tényleg a pénz az ok.
Ja tudom, kevés a pénz.
Szerintem ez a csomópont is az FKF fennhatósága alá tartozik - ebben abszolút nem vagyok biztos, átláthatatlan ez az egész rendszer, de sok helyen ők az illetékesek, vagy legalábbis BP-n nem tudok másról, aki hasonló jellegű tevékenységet végezne, ezért bátorkodom feltételezni, hogy az FKF-hez tartozik.
Egy biztos. Az FKF telephelyei előtt minden évben vagy 2 évben aszfaltoznak, felmarják, felfestik....főleg ezt a Gyáli úton lehet megfigyelni....és már a sarkon túlra nem jutnak el...máshol pedig be kell érnünk a vödörből a kátyúba dobott, páros lábbal megdöngölt javítással - ezt szerintem majd a Pongrác úton lehet hamarosan, a szokott időben megfigyelni....a cammogó VW platós mögött a vödrös emberek felváltva ugrálnak a kátyúba öntött cuccon...aztán 1 nap múlva a lyukakat megint....én nem kívánok lehetetlent, csak legalább az M3-as bevezető adott szakasza legalább úgy nézzen ki, mint a Gyáli úti parkoló...szemmel láthatóan ez technikailag nem lehetetlen :-)

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 14:48:40

@Jozeph Pelikahn: "a GPS, ami mondogatja, hogy 'tarts balra'" Az ilyet remélem,hogy egy román,vagy egy török kamionos ki is lapít,és ott állítják neki a koszorút.

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 14:55:35

@tundrazuzmo: Én melletted vagyok. Fürdetik itt magukat,miközben ők balfaszoskodják el a dolgokat,leírja,hogy nem ide valósi,de teherautót előzget,ahelyett,hogy a táblát lesné,általában egy idegen helyen azt nézzük,nem azt,hogy "hülye kamionos,takarodj".

bármimás 2012.09.30. 15:08:20

@Rocko-: ezt (is) nagyjából az egész városról elmondjuk.. két dolog biztos: 1.: hogy nincs szintben, 2.: hogy ott van ahol normál esetben mész... áááh, még jó hogy legalább olcsó a benzin! ja, nem az se.. :P

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 15:11:41

@Süni25: Ezt is olvastad a KRESZ-ben? Tilos előzni: be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban.

Itt nem egy bukkanó van? KRESZ-ben nincs benne,hogy csak egy domb lehet egy bukkanó.

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 15:13:36

Elnézést kérek az FKFtől....a tárgyi kereszteződés a cím alapján (?????) a XIV kerületi városüzemeltetési csoporthoz tartozik (????), nevet, telefonszámot nem rakok ki, az önkormányzat városüzemeltetési osztályán szerintem lehet érdeklődi az ügyben, van ezen témában külön ügyintézőjük.
Hogy ő vajon honnan értesül arról, hogy milyen állapotúak az utak, hogy ő is csak végrehajtó-e vagy az ő hatáskörébe tartozik-e a kérdés, stb-stb vagy hogy vajon a Rendőrség egy baleset után értesíti-e őket az út állapotáról ez mind átláthatatlan és rejtély.Még az is lehet, hogy az állami autópálya kezelőjé vagy a közúté......hihetetlen, hogy mennyire nagy itt a kupleráj

bármimás 2012.09.30. 15:14:40

az a jó a sokat emlegetett gpsben is, hogy annyira szemmel láthatóan tovább butítja az amúgy sem iq huszár autós társadalmat, hogy nemigaz... akinek semmi érzéke a vezetéshez, hozzászokik h a gps majd megmondja, és ha épp nincs ott, lemerül, leesik v akármi akkor akár az autópályán is megfordul, és a büdös életben nem jön rá h talán ezt nem így kéne.. lassan talán mindenkinek lesz gpse azok mindig jól működnek, és akkor talán a többiek megnyugodhatnak h talán innentől biztonságban leszünk..
(és nem vagyok demagóg, tudom, h kell sok esetben a gps, de nem is azokról az esetekről beszélek, nem is azokkal a személyekkel..)

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 15:18:57

@h4z4rd: Mi nincs kitáblázva ember? Hungáriára ki van írva,hogy M3 jobbra. Akkor abban a sávban maradok,ami fölé a tábla ki van téve,és addig ott maradok,míg elő nem kerül a másik tábla,hogy jó helyen járok.

Ki látott már olyat,hogy 2 külön sáv egy helyre vezet? Főleg,egy autópálya ki-bevezetőre?

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.30. 15:19:14

@nyehehe: "Segítek: ha valaki egy kétsávos úton azt hiszi, hogy az egyirányba megy, akkor miért ne előzne?"

MERT NEM LÁTJA BE AZ ELŐZÉSKOR AZ ÚTSZAKASZT. Ennyire megveszekedett bolondok járnak ide, hogy nem lehet megérteni? Első forgalmi vezetésen ezzel kezdi az oktató. Úgy látom nem mindenkinél maradt meg ez az ÉLETMENTŐ infó.

Honnan tudom, hogy nem látja be az útszakaszt? Figyeld az érvelést, nem bonyolult:
1. Ha belátja, akkor azt is látja, hogy a bal oldali sáv egy betonfal túloldalán "folytatódik", ahol másik 2 sáv is van. Meg egy behajtani tilos tábla. Meg egy JOBBRA terelő nyíl. Meg kettő záróvonal. Tehát nem megy arra.
2. Ha mindezeket nem látja, akkor nem belátható útszakaszon kezdett előzni, és pontosan ugyanakkora veszélynek tette ki magát, mintha záróvonalat átlépve előzne.

Ha tegyük fel, a Hungárián lenne egy olyan szakasz (de nincs, max kamionok mögött), ahol párhuzamos közlekedés van, de nem látod be hogy mi van a belső sávban, akkor is kivágsz, és előzöl? Lelked rajta. Az ilyenek csattannak bele a belsőben feltorlódott sor seggébe, az ilyenek előzik kanyarban a biciklist/motorost és ütköznek frontálisan. Mert azt hiszik, hogy ők felsőbbrendűek, és a körülmények majd hozzájuk fognak igazodni. Hát nem. Egy sávon, két sávon, három sávon is meg kell kell nézni, hogy hova akarsz sávot váltani, és ott mi van. Enélkül a balesetet kockáztatod.

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 15:21:13

Nem értek egyet azzal, hogy a hülyéket kéne kiirtani, mert ha úgy vesszük a legokosabb után mindenki hülye, tehát egy embert kivéve csak hülyék vannak az úton - beleértve természetesen magamat is :-) Más nézőpontból az úton mindenki okosabb a másiknál - én is. Egyszerűbb és könnyebben elfogadható megoldás a vonal és a tábla, ami kb a koszorú és a temetés és a hatósági intézkedés árából megvan, ha másért nem is, a válság kedvéért válasszuk már az olcsóbb és normálisabb megoldást :-)

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 15:23:08

@(---Flúgos Buszos---): például a kifelé vezető oldalon az emlegetett sávon kívűl még van másik kettő....atyavilág, azok honnan lesznek oda ? :-D és azok sem ugyanonnan jönnek mint az az egy....

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 15:24:06

@SadBoobie: Ez azért van,mert a főútvonala,és társai állami kezelésűek,a többi a városé. Te ezért látod,hogy 2 méterrel arréb már rossz az út,mert az másik kezelésű.

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 15:26:56

@tundrazuzmo: szerintem nem felsőbbrendűek, egyszerűen csak nem elméleti hanem gyakorlati emberek, vagy pont hogy az alsóbbrendűek családjába tartoznak: addig nem tanulja meg, amig nem csattan....igaz lehet ez már így nem mindenkinek jó..

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 15:28:38

@SadBoobie: De akkor is van mindegyik sáv felett tábla. Így,akik ezt a pontot elnézik,azokat nem zavarja,hogy nincs tábla,hogy M3 jobbra,balra meg a 10-11-es út?

Jah,hogy őt nem is érdeklik a táblák? Ne is mondd,nálunk Győrben sokan még mindig azt hiszik,hogy 10-es út van,ami a régi bécsi út volt. Nem zavarja,hogy ott a zöld tábla fehér felirattal,hogy 1!!!!!
Az ilyenek kb. ennyire veszik figyelembe a többi táblát is az úton.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.09.30. 15:39:12

@(---Flúgos Buszos---): Szerintem olvassad el megint @h4z4rd: kommentjét, mert nem azt írta, mint amit te kikerekítettél belőle.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.30. 15:40:18

@(---Flúgos Buszos---): "Én melletted vagyok."

Kösz! Fogadjunk, hogy a "bukkanóban előzni tilos" érvedbe is bele fognak kötni azzal, hogy ha a paraszt kétsávosnak hiszi az utat, akkor az nem előzés...

Még jó, hogy az óvatos vezető nem a KRESZ betűit követi, hanem olyan egyszerű elveket, mint a
- "nem látod mi van ott, legyél óvatos",
- "akkor megyek mellé, ha vissza is tudok onnan jönni",
- "ha nem tudom, hogy hol vagyok, akkor lapulok a jobb szélső sávban, és csendben figyelek"
- "3 sávos autópálya előtt 1 perccel nem kockáztatom az életemet feleslegesen".

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 15:40:28

@(---Flúgos Buszos---): táblát már én is mulasztottam el erre van mentség - például ugyanitt a hungáriáról az árpád híd felöl az m3 felé tartva a híd közepén a forgalom felett lévő táblát szemlélni nincs is idő, mert balról jobbra kell besorolni erős forgalom melett nagyon rövid szakaszon, közben még van egy bukkanó is, éjszaka pedig nem látszik felfele nézve, mert vakít a közvilágítás - de ha lenne záróvonal, na arra nem lehet következmények nélkül azt mondani, hogy "nem láttam"...

samot 2012.09.30. 15:41:46

Valaki(k) kérdezze màr meg az illetékes hatosàgot,hogy a kocsiadok hova tünnek!Mert az ilyen eseteket kellene festeni,javitani,stb. abbol a pénzböl!

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 15:48:49

@samot: én ezt meghagynám a cikkírónak, mert ha ezt sikerül megtudni és leírni, hogy miért nincs ott vonal jó ideje - hová tűnik a festék vagy a pénz - akkor annak legalább lesz akkora látogatottsága, mint a majdnem meghalt motoros történetének...

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.30. 15:50:21

@SadBoobie: "szerintem nem felsőbbrendűek, egyszerűen csak nem elméleti hanem gyakorlati emberek, vagy pont hogy az alsóbbrendűek családjába tartoznak: addig nem tanulja meg, amig nem csattan...."

A második mondattal egyetértek. Az elsővel nem. A gyakorlati ember az, aki tudja, hogy az adott útszakaszon mit tehet meg. Nem szabályokból vezeti le, hanem a körülményekből következtet.

Elméleti ember az, aki kivág a kamion mögül, mert "a múltkor is megúsztam". Vagy az aki padlógázzal száll bele a pirosban várakozókba, mert "nehogy megelőzzön a suzukis rohadék a belsőben".

Én elég gyakorlati ember vagyok. Úgy vezetek, hogy sokak behánynának az adrenalinsokk miatt... nem egy kalapos papa stílus. De mégsem megyek bele be nem látható kereszteződésbe, kanyarba, szituációba.

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 15:53:43

@tundrazuzmo: sajnos az óvatos vezetőnek, aki nem a kresz szerint közlekedik a kelléktárába még tartozik néhány dolog:
- megparázok, elbizonytalanodok, akkor bekapcsolom a sebességfelezőt
- nem megyek, pedig lehetne
- 2 méterrel a lámpa előtt állok meg, nehogy a szenzor érzékelje, hogy ott állunk a kilóméteres sorral (:-) )
- ha látok egy balesetet nem állok meg, mert mi van ha csak trükk és ki akarnak rabolni

Szerintem te igazából a Kreszt maximálisan betartó, deffenzív vezetőt szeretted volna igazából példának felhozni, nem ?

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 15:55:56

@tundrazuzmo: a "mert múlkor is megúsztam" a gyakorlati megközelítés. Addig csinálja, amig rá nem b....az elméleti tudja, hogy nem érdemes, ezért ki sem próbálja

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.30. 16:04:26

@SadBoobie: "a "mert múlkor is megúsztam" a gyakorlati megközelítés. Addig csinálja, amig rá nem b....az elméleti tudja, hogy nem érdemes, ezért ki sem próbálja"

OK, igazad lehet. A két hozzáállás kimenetele számít, nem az, hogy hogyan nevezzük.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.30. 16:12:01

@SadBoobie: "Szerintem te igazából a Kreszt maximálisan betartó, deffenzív vezetőt szeretted volna igazából példának felhozni, nem ?"

Nem, mert én pl. nem tartom be a sebességhatárokat. Olyan helyen, ahol ennek semmilyen veszélye sincs. (60-as táblánál 70-80-nal megyek, kövezzetek meg...). És néha (nagyon néha) záróvonalat is átlépek, amikor egy számjegyű főúton csak a kanyarodósáv mellett tudom megelőzni a 70-nel előttem ballagó teherautót. És mentem már át sárgán is, sőt...

Ennek ellenére soha nem megyek bele be nem látható szitukba. Mert az előbb felsorolt KRESZ szabályszegéseim nem veszélyesek, a be nem látható szituáció viszont az.

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 16:22:42

Mégiscsak én vagyok a hülye.Az illetékességi adatok hozzáférhetőek:
teir.vati.hu/ Nyilvános adatbázis->Térinformatikai alkalmazások

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 16:25:32

Mégsem én vagyok a hülye.
Minden térkép működik az oldalon, csak a "Magyarország közúthálozata" nem.....már virtuálisan is problémás a dolog

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 16:32:02

@tundrazuzmo: már bocs, de megmondom őszintén, aki átlépi a záróvonalat, az szerintem semmiben sem különbözik attól, mint aki szembe megy az M3-on egy motorossal....sőt ugyan arról van szó, csak a Temprásnak még annyi esélye sem volt, hogy lett volna vonal és még te osztod itt az észt neki ? Végül is oszthatod, csak ne feledd ő sem követett el nagyobb bűnt, mint te.....néha-néha....
Szerinted a záróvonal viccnek van ott ?
Szerinted ha átléped, akkor nem pont te okozol olyan szituációt, ami "beláthatatlan", mert elvileg a szabályok szerint te nem is léphetnéd át a vonalat ?
Igen ez természetesen nem veszélyes. Sajnos azok, akiket lenézel PONTOSAN ÍGY GONDOLKODNAK MINT TE.

SadBoobie (törölt) 2012.09.30. 16:45:57

....és ha nem lenne az a késztetésed, hogy állandóan gyorsan hajts, akkor meg sem kéne előznöd a teherautót.

De lehet én csinálom rosszul és hittem annak a fránya KRESZ könyvnek és én hülye elolvastam még a törvény is. Minek !? Mindenki rajtam kívűl csak afféle ajánlásnak, opcionális dolognak tekinti a táblákat, útburkolati jeleket, szabályokat, közlekedési lámpákat......így én veszélyeztetem a többieket !!!

Teljesen igazuk van... nem átlépni egy záróvonalat, ami ott sincs....az úton felesleges arra törekedni, hogy biztonságosan közlekedjünk, mert annyira sz.., hogy nem is lehet rajta.....én marha

mssfz 2012.09.30. 16:47:57

@jet set: Szerintem egyébként de igen, ha pl. társulna mellé egy 30-as tábla. De egy dupla záróvónal (fényvisszaverő bütykökkel) normális kitáblázással bőven beleférne. Tipikus példája annak, hogy rohadtul nem a pénz hiányzik a balesetveszély csökkentéséhez, hanem az akarat meg az értelmes gondolkodás. Bár gondolom, ezzel sok újat nem mondtam...

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 17:18:59

@streetsta: Ja,igaz,de tudod,hogyha egyszer így leírja,hogy fölös a táblázás,akkor pár hülye meg bekajálja. Te is tudod,hogy sok a birka,mert te még többet olvasol belőlük,mint én. Tény,jogos az észrevételed.

@tundrazuzmo: "ha nem tudom, hogy hol vagyok, akkor lapulok a jobb szélső sávban, és csendben figyelek"

Húúúú,ebben pont magamra ismertem,csak ebben múltkor a Hungárián jót nevettem,mert a legkülső haladt a legjobban. Tény,mikor valaki nem talál valamit,vagy nem biztos a dolgában,az miért nem tud várni egy fél pillanatot? Ilyenkor látszik meg,hogy türelmetlenek az emberek,és ezt orvosi úton simán lehetne szűrni.

Én is csak utólag hallottam vissza,hogy a főnökasszonyom azt mondta rólam,hogy a 4 fős oktatásán "aludtam" az irodájában. Pedig csak rohadt higgadt vagyok,és ez pár embernek fáj,már láttam más kocsiból.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.30. 18:05:33

@SadBoobie: "Sajnos azok, akiket lenézel PONTOSAN ÍGY GONDOLKODNAK MINT TE."

Sajnálom, hogy nem rendelkezel elég fejlett erkölcsi érzékkel ahhoz, hogy érezd a két szituáció közötti különbséget. A záróvonal, az egy fehér csík az aszfalton, semmi több. Nem emiatt a fehér csík miatt nem előzök, ha nem előzök, hanem azért, mert EGYÉBKÉNT IS veszélyes lenne a szitu. Pl. bukkanó, be nem látható kanyar, stb. Így én az olyan veszélyes helyeken is helyesen járok el, ahol a poszt olvasóinak egy része - záróvonal hiányában - nem.

cso zsi 2012.09.30. 18:22:28

Hajdanán lehetett találkozni olyan megoldással, hogy "fehér aszfalt" csíkkal jelölték a jelölnivalót, hosszú évekig a helyén maradt. A hátránya az volt, hogy kátyúsodott.
A láthatatlan vonalat könnyű átlépni.
De mi van azokkal, akiik a sárga színű ideiglenes sávelhúzásról halvány fogalommal sem bírnak, és hiába látják, annak ellenére mégis a fehér burkolati jel szerint közlekednek?

rolls 2012.09.30. 18:27:15

@tundrazuzmo:
Üdv! Megértettem, hogy te egy tévedhetetlen közlekedésiatyaúristentkirályterminátor vagy. Aki akár a záróvonalat is átlépheti. Értem én. -Én nem vagyok az. És mások sem. Ez egy veszélyes hely. Irtak ide egy páran, akik benézték ezt a helyet. És mégtöbben vannak, akik benézték, - de nem írtak ide. Miért zavar az téged, ha itt sokan tiszta, átlátható, biztonságos, egyértelmű közlekedési helyzetet szeretnének látni ezen a környéken???

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.09.30. 18:28:38

@(---Flúgos Buszos---): Hmm. Igaz is lehetne az okfejtésed, DE! A kiinduló állapot szerint a delikvens úgy véli, hogy két sávos úton van, ezért nem előz, hanem párhuzamosan halad.

Amúgy sem értem mi köze van a mondanivalódnak az én kommentemhez. Én csak azt próbáltam jelezni, hogy pár kommentelő ne nagyon üvöltözze ezt a jobbra tarts dolgot, hiszen az lakott területen belül NEM KÖTELEZŐ!

madandcrazybird (törölt) 2012.09.30. 18:36:39

@Allítólag:
Hello.
Ha megnezed ezt a kepet
"Ha valaki egy teherautó mögött érkezik, nem nehéz rossz döntést hozni"
akkor lathatod hogy hol szurta el a Tempras.
Legalabbis a kep ezt sugalja.
Azzon a reszen ertelmezte ugy hogy ket forgalmi savos az ut.
Arra celoztam hogy oda nem tudsz felrakni olyan tablat amit emlitettel mert az nem az amire gondolsz.
Nezd meg a kepet amirol beszelek es megertesz mindent.
Azt is hogy hogy lehet elszurni.
En szerintem 8 eve jartam arra utoljara de mar akkor is szemet szurt hogy milen konnyen at lehetne terni a rossz savba.

Mérges 1234 2012.09.30. 19:35:59

Én arra lennék kiváncsi, ha le van kopva a jelzés, és més útburkolati jel nincs, akkor vajon bűntethető és ha igen milyen jogcímen, aki ezt elvéti, pláne ha túl is éli.

Elsőre én is azt akartam írni, ki az ahülye, aki ezt benézi, mert sak befelé szoktam ott jönni, szinte minden héten prászor, de a képet nézve a másik oldalról, simán szvás....

Spiro 2012.09.30. 19:41:18

A BVSC uszoda magasságában lévő, cikkben említett 50-es táblát csak egy elmebeteg rakhatta ki, mert semmi sem indokolja (mert a forgalmi helyzet ott nem teszi szükségessé az ilyen mértékű sebességkorlátozást –aki járt itt tudja), a megszerezhető trafipax bevételeken kívül.
Illetve az néhány 100 m-rel később, esetleg a felüljáró kezdeténél lehetne elhelyezni.

Aki pedig ezen a helyen az M3-as szemben levő oldalára hajt be, az egy gyökér.

A Hungária körút felöl 50 Km/h sebességgel lehet az ominózus felül járóra felhajtani, úgy hogy egy emelkedőn lévő 90 fokos kanyart is abszolválni kell.
Jelezném ebben a kanyarban egyértelműen érzékelhető, hogy van a felüljárón szembejövő forgalom --még útburkolati jelek nélkül is-, hiszen a kanyarban belátható a levezető szakasz Hungária útba torkoló része (nappal volt).

Egy Temprával nem is nagyon lehet a megengedett sebességnél többel bevenni a kanyart, mert a kiváló mérnöki munka eredményeként a kanyar a külső ív felé lejt.

A felüljáró legmagasabb pontjától ~180m-re kezdődik a betonfallal elválasztott M3-sa.
Azaz a Temprás koma a megengedett maximális sebesség mellett ~13 mp-ig vizualizálhatta a helyzetet (ha 100-al ment (ez elég valószínütlen) akkor 6,5mp-ig tanulmányozhatta a lelkem a tájat).

Mivel a motor és a többi postban vázolt autó is hasonló sebességgel közlekedett (a faszul kihelyezett tábla miatt), így azok ~360-400m-re lehettek a Temprától (ráadásul a motor a belső sávban poroszkált), amikor az a felüljáró tetején volt.
Mire a Tempra a betonfal elejéhez ért, a köztük lévő távolság <70m volt (azaz ha nem vak az illető látnia kellett a motort, illetve a szembejövő forgalmat).

Az illetékeseknek üzenném, hogy rendkívül súlyos probléma még, hogy az aszfalt a felüljáró M3-asba torkolló részénél úgy fel van gyűrődve, hogy nemsokára lehet összeszedegetni a megpihenő motorosokat. (ugyan ez a helyzet a Fogarasi út, Róna utcai és Pillangó utcai trolli megállóknál.)

A Hungária krt. teljes hosszában meg kellene szűntetni az oldalsó parkoló sávot, mert pláne azokon a helyeken ahol engedélyezett a lámpáknál a balra fordulás, a rövid kanyarodó zöld miatt a feltorlódó autók 2 sávosra szűkítik az a 3 sávon is elég telítet utat.

McZozo 2012.09.30. 20:31:31

Vannak sajna marhak par eve az M7 esen tolatott egyszer csak boszen a marhaja velem szemben mert egy baleset miatt o ugy gondolta nem varja meg hanem kislisszan ez elozo leagazasnal, csak ameddig visszatoltatott onnan en meg nem lathattam a torlodast igy nem is keszultem hogy egyszer csak valaki jon velem "szemben", aztan 2010 ben meg ejjel baktatok haza az ut szelen az MO uj szakaszan 16. kerulet mogott epp csak elhagytam a M£ as keresztezodest mikor egyszer csak vlamai irgalmatlan tempoval elsuhant mellettem. mivel ejjel 3 volt en is faradt voltam igy egy par , masodpercig el se jutott az agyamig mi tortent aztan sos be hivtam a rendoroke thogy valaki itt szembe szaguldozik a forgalommal akiket marhara nem erdekelt az eset fel ora kerdez felelekbe telt hogy egyaltalan eljutottun koda hogy jo kuld ki valakit. mondtma is neki hogy szerintem mar hagyja mert vagy meghalt valaki mar ugyis vagy a marha rajott hogy szembe megy es lement a palyarol magatol is.

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.30. 20:33:42

@Süni25: Pedig a delikvensek itt a kommentekben megírták,hogy megelőzik a teherautót pl.
Igen,ez a baj itt az országban,mindig ez megy amit írsz,NEM KÖTELEZŐ,de AJÁNLOTT. Ezt tartsd szem előtt.
KB. olyan,mint hogy itt mindenki mindig a jogait a szajkozza,de a kötelességei felett valamiért mindig elsiklik.

h4z4rd 2012.09.30. 20:48:24

Akad még pár jó helyszín, ahol azért segítene a felfestés, ha már az átlag pógár nehezen tájékozódik ott, ahol több sáv van.

Egyik ilyen Kőbánya alsó, ahol az ember ha a Vaspálya utcáról érkezve a Pongrác úton szeretne tovább haladni, napi szinten kényszerülhet némi dodzsemezésre, ugyanis az úrvezetők java (mivel a Vaspálya utcához képest a Pongrác út balra esik) a belső sávba sorol, majd előadja a mellékleten a piros vonallal ábrázolt mutatványt. Felfestés és ésszerűség híján.
kepfeltoltes.hu/120930/vasp_lya2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A jófejek a zöld vonalon mozognak. Ha tudnak.

Allítólag 2012.09.30. 21:07:31

@madandcrazybird: Hello.Igen ismerem a helyet.Szerintem aki figyelmesen vezet,nem szúrja el.Én sem szúrtam még el soha.Sajnos azonban egyre inkább terjed az a felfogás,hogy autókázás közben sok mindennel foglalkozunk,hiszen az autózást csak egy szükséges időrabló műveletnek tartjuk és ebben a helyzetben rutinból,figyelmetlenül vezetünk.Meg kéne tanulni,hogy a vezetés igenis egy teljes figyelmet igénylő művelet.Bár a közút kezelője is szokott elég sűrűn rossz döntéseket hozni(összevissza kihelyezett táblákkal,elszúrt felfestésekkel,stb.),de itt szerencsére erről nincs szó,csak lekopott záróvonalról.

nyehehe 2012.09.30. 22:00:56

@tundrazuzmo: nem akarom megzavarni azt az éles logikádat, de azért csak megkérdezem, hogy a jobboldalon haladó mi a frásztól lenne nagyobb biztonságban egy nem belátható felüljárón??? És amúgy a párhuzamos közlekedés tudatában én nem előzök, hanem mellette haladok. Ezt sikerül felfogni, vagy szajkózod még az élet nagy igazságait?

nyehehe 2012.09.30. 22:03:13

@(---Flúgos Buszos---): másik észlény. Az előző neked is ment. Lehet, hogy a beszámolók előzésről írnak, de hozzáteszik, hogy azt hitték, hogy minkét sáv egyirányba megy. Evidens, hogy senki nem előz nem belátható helyen, ne játsszátok már a kurvaokos észosztót! Le lehet szállni a földre.

kozlekedo 2012.10.01. 00:01:08

Azért lehetne kezdeni önkritikát gyakorolni, aki ott előzni kezd az hülye, haljon meg de ne vigyen mást a sírba.
Ha vékony hóréteg takarja a záróvonalat akkor lehet a baleset után magad elé mormolni, -azt hittem. (?)
Ugye hogy nem.

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.01. 00:17:59

@nyehehe: kék alapon lévő fehér nyilat meg a gördeszkásoknak rakták ki,ugye?

Látom,nem érted a lényeget: Hogyha arra le lehetne menni,akkor lenne ott egy tábla,egy utca névvel,vagy egy-két főútvonal táblával,vagy az M3 feliratával,de mivel nincs,így valószínű arra nincs keresnivalód.

Józan paraszti ésszel,arra nem megyek,amerre nem látom az irányom.

nyehehe 2012.10.01. 00:45:58

@(---Flúgos Buszos---): A kutyát nem érdekli a betonkerítésnél a táblád! Ott már rég nincs veszélyhelyzet, mert belátható az útszakasz, és a Tempráson kívül nem sok barom jár arra. Ugyanakkor itt mindenki arról beszél, hogy fölfelé a kanyarban igenis átmennek az emberek a másik oldalra, és ilyenkor simán lehetne baleset, mert nem belátható az útszakasz. Erre mondtátok ti nagyokosan, hogy dombon fölfelé nem előzünk. LOL.

nyehehe 2012.10.01. 00:53:38

@kozlekedo: kár, hogy nem előzésről van szó, hanem párhuzamos közlekedésről, ahol a tévedésben lévő sofőr azt hiszi, hogy ez egy egyirányú, kétsávos felüljáró.

blogoslajos 2012.10.01. 00:56:20

@(---Flúgos Buszos---): ég mindig azt hiszik,hogy 10-es út van,ami a régi bécsi út volt. Nem zavarja,hogy ott a zöld tábla fehér felirattal,hogy 1!!!!!

Hehe, itt, Tatabányán meg 100-asnak tisztelik :-)))

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.01. 00:59:43

@nyehehe: Nem mi mondjuk nagyokosok,hanem benne van a KRESZ-ben. Olvass legalább utána.
Értsd már meg,hogyha több sáv lenne,akkor azt is jelezni kell táblán,hogy hány sáv van,és melyik milyen irányú.

Hungáriára,bárhonnan,ha rákanyarodsz,a következő csomópont előtt kint van a több sáv táblája,és jelzi,hogy melyik sávból lehet jobbr-egyenesen haladni,vagy esetleg balra.

Öreg,a tudatlanságotokat tapasztaljuk útközben.

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.01. 01:01:53

@blogoslajos: Múltkor valamelyik barom netes felületen nálunk benyögte,hogy olcsó a benzin Levélen a 10-es út mellett.
Ő valszeg jár autóval. Ők azok,akik képesek a rendőrnek az mondai a megállni tilos táblára is,hogy "Nem láttam".

Reszelő Aladár 2012.10.01. 09:28:26

Talán néhány vödör festékhez nem kell még EU támogatás. Gyorsan megvan és elég látványos, talán ezért szokták választások előtt kampányfegyverként használni.
Ha van, akkor lehetne kirakni ilyen alacsony műanyag fészvisszaverős terelőket, sokat dobna az is.
múgy ilyen eszköz mehetne az Erzsébet híd pesti hídfőjéhez: sok sáv kacskaringózik, nem nehéz benézni.
A gyorsforgalmi bejáratánál meg a KRESZ táblát meghalaó méretben kellene kommunikálni a 3,65 korlátozást. Nem lenne hivatalos közlekedési tábla, de magasab járművel talán senki nem akarna kockáztatni majd.

dr.pacman.hu 2012.10.01. 09:37:34

En csak annyit fuznek hozza, hogy mar tobbszor jeleztem a Fokefenek hogy XYZ helyen hianyzik/lekopott a felfestes termeszetesen kertem es nem koveteltem a levelben. Mindig pozitiv valaszt kaptam es kb 1honap alatt meg is csinaltak.
Epitettek mar a kedvemert kiegeszito lampat is ;) pedig nem vagyok senkinek az ismerose ;)
Udv, pacman

Sandokohn - a maláj jiddis 2012.10.01. 11:01:52

Nagyon jó a poszt, az a rész könnyen benézhető, ha valaki nem 100%-os odafigyelésssel vezet.

JUGOMATT 2012.10.01. 11:48:38

Aaaaa! :)
Vizualizáltam a poszt fikciós részét, de a valóság is bizarr.

J.G. 2012.10.01. 12:24:55

Aki ott a szembe jövő sávba kerül, azt nem menti meg a felfestés sem ettől.

levente.batisz 2012.10.01. 14:24:59

Ezt a helyet már én is benéztem egyszer, pedig évi 50 ezret vezetek...
Szerencsére még időbe rájöttem, hogy az a sáv nem az a sáv.

levente.batisz 2012.10.01. 14:32:09

@nyehehe: Na velem ez történt, mivel a másik irányból, az Árpád híd felől két sávos a felüljáró...

nyehehe 2012.10.01. 16:03:44

@(---Flúgos Buszos---): Szeretném megkérdezni, hogy amikor a Hősök tere felől mész a felüljáróra, (és amikor oldalról becsatlakozik a Hungária felől egy sáv) akkor te látsz-e olyan KÉK táblát? Ott ugyanis két sávos a felüljáró. Tudom, hogy te (és a többi autista) ott sem fog átsorolni (mondjuk, hogy nem lenne tiltó felfestés), mert olyan kurvaelővigyázatosak vagytok, de nem kéne a baromságotok miatt másokat ekézni.

Helyszíni kép róla itt: kepfeltoltes.hu/121001/terkep01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezek után lehet okoskodni. VÁROM!

kozlekedo 2012.10.01. 21:50:38

@nyehehe: Azt nagyobb bűnnek tartom hogy a hibázást nem hibázásnak éled meg hanem görcsösen ragaszkodsz az ártatlanságodhoz.

rolls 2012.10.01. 23:09:27

@kozlekedo:
Nyehehe nem nézte be. Vagy mondott ilyet? Azt mondja, h könnyű elhibázni.
Szóval egy példa. Úgy kell elképzelni, hogy egy asztalon sakkoznak. Az egyik sakkozó az aztal alatt várja , hogy lépjen a másik. Addig nem lát semmit. Amikor az lépett, felemelkedhet, először szemmagasságban van az asztal lapja, azt látja, hogy vannak ott figurák, -de hogy mélységében hogyan helyezkednek el, - azt innen még nem lehet felmérni, majd folyamatosan feljebb emelkedik, de akkor viszont azonnal lépne kell, mert van erre összesen egy szűk másodperce.
Tehát
-amikor az út elágazik (és a jármű letér ) a Hungária körútról, - akkor azonnal derékszögben jobbra fordul az út. (íveket, átmeneti ívet, meg klotoid görbét most hanyagoljuk, )

-és rögtön, meredeken megkezdi az emelkedést a háttöltésen a felüljáró szintjére. Talán még egy százalékos táblát is megérdemelne a hely. ("veszélyes emelkedő").

- Kétoldalt szalagkorlát, fejmagasságban, -mert hogy az is emelkedik. Szemben a túloldali szalagkorlát. Tehát a látás is erősen (szalag)korlátozva van.

- Majd amikor az útpálya és a jármű felér a felüljáró szintjére, egy töredékmásodperc alatt tárul fel a panoráma,

- és abban a pillanatban kell képben lenni az adott közlekedési helyzettel.

-Egy szóval, ez a kérdéses útszakasz beláthatatlan. (Vagy egy "bukkanó" tábla is elkelne!) Ezért veszélyes.

-Nyilván Flúgos Buszosnak ez azért sem(!) okoz gondot, mert feltehetően magasan van az üléspozíciója. Tundrazuzmó meg zseni.
Van aki meg csak úgy el akar jutni "A"-ból "B"-be és most jár erre első alkalommal.

nyehehe 2012.10.02. 11:20:43

@kozlekedo: Nézted a képet, amit beraktam? Elmesélnéd drágám, hogy mitől különbözik a két hely? Mit is hibáztam?
Hülye-e vagy?
És minden hozzászóló -aki hozzám hasonlóan átsorolt a másik sávba- leírta, hogy a dombról lefelé már kapcsolt, és visszament a helyére. De pont a dombon fölfelé életveszélyes az a hely.

Szóval várom a válaszod, hogy mitől hibáztam!
De egyelőre befejeztem a hozzád hasonló autisták oktatását.

rolls 2012.10.02. 12:59:30

@nyehehe:

-A környezet is NAGYON megtévesztő és félrevezető!!!

-A csomópont két másik felüljárója jól belátható, egyirányú, és kétsávos! (jó optikai vonalvezetés!!!!)

-A középsó felüljáró nem belátható, viszont kétirányú és kétszer egysávos. (Rossz optikai vonalvezetés!!!)

1x2 sáv -vs- 2x1 sáv!!!
Mecsoda különbség!!!

imittto 2012.10.02. 17:26:59

Mikor Budapestre költöztünk sokáig Budán laktunk, onnan jártunk haza Gyöngyösre - a Róbert Károlyról az M3 felé kanyarodva itt 2 sávossá válik az út. Mikor először mentem Gyöngyösre a munkahelyről (a Lágymányosi híd felől) hajnalban ugyanígy jártam. Kamion ment előttem fölfelé kb. 30-al, ahogy lehetőség adódott húzódtam ki. Biztos voltam benne hogy egyirányú, két sávos. Félig voltam a szembe jövő sávban mikor felbukkant egy fényszórópár szemből, visszahúzódtam és anyáztam hogy ki ez a hülye. Majd mikor leértünk az elválasztóig tudatosult hogy a hülye én vagyok...a kivezetőn az OMV-nél pihentem egy fél órát utána :) 12 éve B és C kategóriám van, balesetet nem okoztam de állítom, az a hely könnyen benézhető. Aki egyértelműnek hiszi az Budapesti és evidens neki, mert ismeri a helyet. Aki először jár arra az igenis benézheti.

Prosztó 2012.10.03. 12:41:18

van of the year2012.09.29. 20:29:46

"Nem hiszem, hogy nincsenek a célra felhasználható EU-pénzek"

Nincsenek. Magyarország az EU-tól nem arra kap pénzeket, hogy aligorkáinak kitömje a zsebét, és nem arra, hogy napi üzemelési költségekre költse.

___________________

Az aligorka az éppenhogy (alig) kardszárnyú delfin (orcinus orca) neve?

Vagy az oligarcha lenne az a szó, amire gondolsz?

Vortex 2012.10.04. 17:48:16

Csináltam egy videót a szóban forgó helyszínről, annak akik nem ismerik:
www.youtube.com/watch?v=_bdqRAf9aL4

Vortex 2012.10.04. 17:56:06

@Vortex: helyesen: azoknak, akik nem ismerik :)

kozlekedo 2012.10.10. 19:06:20

@nyehehe: Mikor jönnél Egerből, még le is lassítasz 50-re és egyszer csak előtted van valaki a sávodban. Balra korlát jobbról nyerges, amit muszáj neki megelőzni mert hisz siet, na így került eléd a szembejövő.
Nem is neked kívánom, hanem a fiadnak, lányodnak. Akkor legyél majd ennyire megértő.
Önteltséged meghozza jutalmát.

Jozeph Pelikahn 2012.10.12. 11:49:39

Vajon ki a normális?

1. Aki elfogadja, hogy abban a csomópontban könnyű hibázni és valamit javítani kellene rajta, hogy megelőzzük a baleseteket.

2. Vagy aki mindenkit hülyének néz, aki ott hibázik és szerinte így jó ahogy van, különben is "hulljon a férgese".

somask8 · http://www.linuxempire.hu/ 2012.10.28. 18:37:24

most olvastam a cikket
2001-2002 télidején este hasonlóban volt részem (kispolszki), csak én a szembejövővel már a púp tetején találkoztam
a szerencsénk az volt, hogy 4 meglett emberrel tele volt a kispolák, így az nem ment fénysebességgel, s ezáltal hamarabb volt 0-án, a szabálytalan szembejövőnek meg volt hová visszasorolnia

hopptarisznyarák 2014.11.25. 18:28:00

SZIASZTOK!!! MÚLT HÉTEN LÁTTAM EGY MAJDNEM-FRONTÁLISAT A PÚP (DOMB) TETEJÉN!!
A záróvonal megint le van kopva. Kinek kell jelezni???

Az autós, aki előttem volt, és majdnem bekapta a szemből érkezőt, meg is állt kipihenni az izgalmat!

Sürgősen szólni kéne az illetékesekenek! És kéne még pár haladási irány nyilat is festeni a sávokra! A domb után (az M3 felé) már van nyil, de ezek szerint a domb elé is kéne, hogy a z M3 felé közlekedő tisztában legyen vele, hogy a másik sáv az vele szembe jön.

Lehet, hogy van oda-vissza forgalmat jelző háromszög tábla, de az illetékesek vegyék figyelembe, hogy az emberek főleg az utat figyelik a kátyúk miatt!

Mc Master 2014.12.16. 14:55:17

@hopptarisznyarák: Én azt pontosan nem tudom, hogy kinek, de az biztos, hogy valami hivatal, ami úgy kezdődik, hogy 'Nemzeti' és biztos dolgozik ott egy-két futszalos kolléga.
süti beállítások módosítása