A Totalcarnál mindenkinek megvan a maga perverziója. Úgy tűnik, nekem a haszonjárművek és a buszok mellé megérkezett a következő. Felújítok egy Fiat Tipót, ami véletlenül került hozzám, kvázi örököltem. Halmozottan hátrányos kocsi, ugyanis 1,4 literes karburátoros és DGT. Vagyis digitális műszerfalas. Bónuszként volt egy vezérműszíj szakadása is, ami szerencsére nem okozott különösebb gondot, de mivel amúgy is elhanyagolt volt a motor, így egy majdnem komplett motor felujítást kapott, és pedáns házi szerelőnk jóvoltából most kicsit jobban nézhet ki, mint ahogy a gyárból kijött.
Persze van még vele munka bőven, bár így is használható, de azért nem árt majd átnézni a futóművet, illetve vannak rajta nyomai az életnek. De ami nagyon zavart, az az amúgy tökéletesen! működő műszerfal és középkonzol kiégett izzói voltak. A háttérvilágítás egyre halványabb lett, az a kisebb gond, hiszen a digit műszereknek saját fényük volt. De amikor a visszajelzők fogyni kezdtek, végére ért a türelmem. Kicsit utána olvastam, csavarhúzót ragadtam, és a hangszóró rács és még négy csavar kicsavarásával kifordítottam a műszeregységet. Azonnal láttam, hogy egyszerűbb kiszedni, mint ott bohóckodni a szűk nyíláson át.
Így a kollegák nagy örömére felvittem a szerkesztőségbe, ahol mindenki csodájára járt. Aztán multiméter segítségével kimértem a nem működő izzókat, így kiderült, hogy az általam tudott három izzón kívül még négy ki volt égve. Itt jegyezte meg Csikós, hogy az Bianchiban összesen nincs ennyi. Hát igen, ez egy modern autó. Valóságos izzótemető, összesen 45 bajonetzáras foglalat van benne, ebből 7 ebben a modellben nincs használva. Viszont meglepve találtam egyet, amiről eddig nem is tudtam, hogy létezik, a szívató visszajelzője. Plusz még két lámpácska a középkonzolban.
Miután megállapítottam a paramétereket (1,2 wattos, foglalat nélküli), leslatyogtam a Flórián téri autósboltba, reménykedve, hogy van neki és nem csak egy darabos nagyon drága kiszerelésben. Végül két tízes csomaggal távoztam, 1800 forint értékben, így egy darabig lesz tartalék is. Óvatosan raktam vissza, mert a foglalataik igen ridegek, törnek mint a ropi, nem volt kedvem még péntek délután foglalatok után is kajtatni. Visszaszerelés után új fények gyúltak a műszerfalon, a sose látott szivatójel mellé megjelent a szintén még nem tapasztalt economy is, és a középkonzolon is látom végre este, hogy milyen állásban is van a szelllőző.
Este aztán dupla szivatójelet kaptam, ugyanis sikerült túlszívatni.Persze már minden bezárt, kollegáknál sem volt szerszám (szégyen), így végül nem vacakoltam sokáig, gyalog mentem haza. Másnap magamhoz vettem a gyertyakulcsot és egy kefét. 10 perces gyertyatisztogatás után, pöcc-röff és már ment is a gép, valóságos táltos lett. Szinte mindig econo módban ugyanis 0-tól 3000-es fordulatig az economy, onnét meg a power világít, köztes állapot nincs.
Az utolsó 100 komment: