Fény az éjszakában

  2011. január 09. - Nyegleo Címkék: fiat tipo dgt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A Totalcarnál mindenkinek megvan a maga perverziója. Úgy tűnik, nekem a haszonjárművek és a buszok mellé megérkezett a következő. Felújítok egy Fiat Tipót, ami véletlenül került hozzám, kvázi örököltem. Halmozottan hátrányos kocsi, ugyanis 1,4 literes karburátoros és DGT. Vagyis digitális műszerfalas. Bónuszként volt egy vezérműszíj szakadása is, ami szerencsére nem okozott különösebb gondot, de mivel amúgy is elhanyagolt volt a motor, így egy majdnem komplett motor felujítást kapott, és pedáns házi szerelőnk jóvoltából most kicsit jobban nézhet ki, mint ahogy a gyárból kijött.

P1097065

Persze van még vele munka bőven, bár így is használható, de azért nem árt majd átnézni a futóművet, illetve vannak rajta nyomai az életnek. De ami nagyon zavart, az az amúgy tökéletesen! működő műszerfal és középkonzol kiégett izzói voltak. A háttérvilágítás egyre halványabb lett, az a kisebb gond, hiszen a digit műszereknek saját fényük volt. De amikor a visszajelzők fogyni kezdtek, végére ért a türelmem. Kicsit utána olvastam, csavarhúzót ragadtam, és a hangszóró rács és még négy csavar kicsavarásával kifordítottam a műszeregységet. Azonnal láttam, hogy egyszerűbb kiszedni, mint ott bohóckodni a szűk nyíláson át.

P1030737

Így a kollegák nagy örömére felvittem a szerkesztőségbe, ahol mindenki csodájára járt. Aztán multiméter segítségével kimértem a nem működő izzókat, így kiderült, hogy az általam tudott három izzón kívül még négy ki volt égve. Itt jegyezte meg Csikós, hogy az Bianchiban összesen nincs ennyi. Hát igen, ez egy modern autó. Valóságos izzótemető, összesen 45 bajonetzáras foglalat van benne, ebből 7 ebben a modellben nincs használva. Viszont meglepve találtam egyet, amiről eddig nem is tudtam, hogy létezik, a szívató visszajelzője. Plusz még két lámpácska a középkonzolban.

P1030721

Miután megállapítottam a paramétereket (1,2 wattos, foglalat nélküli), leslatyogtam a Flórián téri autósboltba, reménykedve, hogy van neki és nem csak egy darabos nagyon drága kiszerelésben. Végül két tízes csomaggal távoztam, 1800 forint értékben, így egy darabig lesz tartalék is. Óvatosan raktam vissza, mert a foglalataik igen ridegek, törnek mint a ropi, nem volt kedvem még péntek délután foglalatok után is kajtatni. Visszaszerelés után új fények gyúltak a műszerfalon, a sose látott szivatójel mellé megjelent a szintén még nem tapasztalt economy is, és a középkonzolon is látom végre este, hogy milyen állásban is van a szelllőző.

P1030725

Este aztán dupla szivatójelet kaptam, ugyanis sikerült túlszívatni.Persze már minden bezárt, kollegáknál sem volt szerszám (szégyen), így végül nem vacakoltam sokáig, gyalog mentem haza. Másnap magamhoz vettem a gyertyakulcsot és egy kefét. 10 perces gyertyatisztogatás után, pöcc-röff és már ment is a gép, valóságos táltos lett. Szinte mindig econo módban ugyanis 0-tól 3000-es fordulatig az economy, onnét meg a power világít, köztes állapot nincs.

P1030738

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr662567506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OneSzB 2011.01.09. 17:22:50

Hmm. Hol folytatódik a cikk?

yeti 2011.01.09. 17:23:51

Gyerekkoromban,ültem egy ilyen autóban.A sok világító izé lenyűgözött.Teljesen űrkorszakbelinek tűnt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.09. 17:27:23

Jeeee. :D
Mondjuk ezekkel a fogalat nélküli akármikkel (akármivel) én is cumiztam, amikor az Escort óráját kékledesítettem...
...aztán a napon hagytam a kocsit, és szétolvadt az óra... amit én építettem bele, az még mndig világít, csak az LCD-n nincs semmi :D

GGG77 2011.01.09. 17:27:54

Barátomnak volt 15 éve Kadett GSI-je. Abban is ilyen volt, imádtuk!

Merida001 2011.01.09. 17:29:12

Jó a cikk igazán!:)
Megértelek teljesen, ha már van ez a verda akkor miért ne működjön benne min. az összes izzó...:) Űrszekerek feeling megvan benne az biztos! Sok sikert hozzá!!!

Tapika 2011.01.09. 17:33:51

1.6 duplavezérműves DGT-m volt.
Lelke van.Szerettem.

egy kommentelő 2011.01.09. 17:35:21

Komoly cikk, erre nagyon kíváncsiak voltunk így vasárnap este :)

Nyegleo 2011.01.09. 17:38:19

@Merida001: Mondjuk az igazán durva ebben a témában a Renault volt, az még beszélgetett is :)
www.youtube.com/watch?v=CQV2fcuUCAc&feature=related

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.01.09. 18:17:30

A 14-es képen bölcs lenne az "Utánna" szót javítani. De minimum elegáns.
A digitális müszerfal pedig poén, bár értéket leolvasni róla már külön tudomány. (pl. Espace fordulatszám)

Penya64 2011.01.09. 18:19:07

Burzsuj ismerosunknek volt ilyen, imadtam a muszerfalat. Meg apam anno autoszerelo volt szoval jart nalunk digi muszerfalas kadett is meg renault is. Imadtam oket :)

evil. 2011.01.09. 18:21:07

Tesómnak a mazdában volt hasonló, az is lenyűgözött régen :)

Penya64 2011.01.09. 18:23:06

Ja igen meg a senator. Ahhoz is volt szerencsem. Kar hogy mar nem gyartanak ilyeneket:) Azaz ott a civic de az mar valahogy nem olyan...

Nyegleo 2011.01.09. 18:31:21

@Penya64: meg a Twingo és általában a franciáknál még mindig beesik egy két digit műszer, de a fénykor az tényleg a 80-as évek közepe táján lehetett.

Penya64 2011.01.09. 18:33:06

@Nyegleo: Jaja, az urkorszak. Meg ugye a gyerekkorom :) Azert is gerjedek rajuk maig, mert ugye gyerekfejjel szedegettem toluk az allam. Eleve nyugati kocsi, nemhogy meg ilyen! Hu meg haa!

Caldera75 2011.01.09. 18:34:10

A múlt hónapban vettem egy 87-es Fiat Uno-t, abban is hasonló digitális műszerfal van. blogautomobile.fr/wp-content/uploads/2010/10/Fiat-Uno-SX.jpg

Elsőre idegenkedtem tőle, de egyébként tisztára olyan, mint a Kit :) És mindez már 87 ben létezett.

Penya64 2011.01.09. 18:37:41

Most tisztara ramtortek az emlekek. 80as eveg kozepe vege... Saab 900 turbo kiprobalasa ladak meg ilyenek utan, elso elmenyek golf I. gti-vel stb. Erdekes kocsikat hoztak akkor javitani...

XGyurmaX 2011.01.09. 18:46:34

@Caldera75: ilyet még nem láttam:-))

bubosvocsok2 2011.01.09. 19:06:03

A Temprámban is ilyen volt. Tök jó. Sosem romlott el a 6 év alatt.

Fransisco Miranda 2011.01.09. 19:06:56

Ha egy picit több időd van, az izzókat kicserélheted ledekre, sok további szívástól kíméled meg magad. Viszont gyakorlatilag soha többet nem fog kiégni egyik sem. Monjduk 45-7 led + ellenállás forrasztgatásával el lehet lenni egy darabig, de az érzés amikor kész vagy... Priceless! :)

Szép lett ez a műszerfal így, gratula! A 80-as 90-es évek olasz és francia cuccai, az R25 és a Safrane beszédszintije (még itt lapul valahol egy a garázsban), a Fiat check-control rendszere és ez a Star Trek műszerfal... Azóta már nincs gyártó, aki ilyen dolgokba bele merne nyúlni, túl sok a hibalehetőség...

bubosvocsok2 2011.01.09. 19:07:50

Ja és este komoly autókat látott embereknek esik le az álla a csodálkozástól, manapság is. :)

Gazsi bácsi lótetű 2011.01.09. 19:09:46

Nekünk egy 1.9 TD volt. Imádtuk. Digit műszerfallal, amitől mindenki óvott. Soha semmi baja nem volt. Külön élmény volt autópályán a turbo visszajelzőjét figyelni. Azonos motorfordulat mellett az emelkedőn emelkedett a nyomás, aztán a lejtőn eltűnt. Ezt mindenki gyerekként figyelte.

Hurri Kán 2011.01.09. 19:16:59

@Gyurma73:
Kadettben is volt digitműszerfal.

megint 2011.01.09. 19:30:23

Sok jót nem hallottam erről a digit műszerfalról, ritkán működik minden.

Rocko- 2011.01.09. 19:31:08

digitális műszerfalhoz ugye nem digitálsi gázpedál jár? :)

Nyegleo 2011.01.09. 19:31:47

@Rocko-: Na erről nem is tudtam :) Mondom én, hogy mindenki kipróbálta egyszer.

Rocko- 2011.01.09. 19:40:23

@Nyegleo: hát nagy divat volt, szerintem szinte minden gyártónál előfordul. na persze nem feltétlenül a legalsó kategóriában.

Penya64 2011.01.09. 19:52:38

Lehetne errol cikk is :)

samesz69 2011.01.09. 20:02:17

Nagyon szép a Tipo digit műszerfala.
Engem anno 1x lenyűgözött pesten egy tempráé.
ÁÁÁ, mondom ilyen nincs!
Csodás volt,az egyszer biztos.
Taxis volt az ipse,aszonta jobban szereti,mint az asszonyt!
Kérdeztem,cinkes-e?
Egyszer izzókat cserét a 4 év alatt,amíg nála volt!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.01.09. 20:08:43

Apósom Temprájában hiába játszottuk ezt el. A fénvezető műanyagok is elöregszenek, és új izzókkal sem látszott nappal semmi... :S

Nr.g 2011.01.09. 20:13:09

Suzuki LIANA TYPE 3 2005 ig .digit műszerezettséggel gyártották.
Hőfok mérő gyanánt egy mütyür hőmérő piktogramm.Hidegen kék.Majd eltűnik.Ha netán forr akkor piros.Eddig nem forrt.
Fordulat egy föl le csúszkáló régi hifikben látható hangerő jelző. Nagy számok a sebességre.Meg egy halom egyéb.Jól működik minden.Sárgás háttér, fekete többi és más színek a visszajelzőknél.Megszokás kérdése elég jópofa nem rossz.

1977unicum 2011.01.09. 20:24:06

NAGYON RITKA DE VAN 2 GOLFBOL IS ILYEN ÜRHAJÓS MÜSZERFALAS KIVITEL HIGH TECH -NEK HIVJÁK

Dixi. 2011.01.09. 20:33:46

@Nyegleo:

Nekem egy 1,7 szívó dízelelem volt digit műszerfallal...
Életem egyik legmegbízhatóbb, /legigénytelenebb/ autója volt....lelke volt az autónak mint ahogy valaki már írta...

szerintem megérne egy posztot....sokan vagyunk, lehetünk kiket elkapott annak idején az űrkorszakot idéző műszerfal...
Nekem is meggyűlt annak idején az izzókkal...

buga jayson 2011.01.09. 20:38:38

volt szerencsém egy ilyen TD DGT-n tanulni :)
imádtam.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.09. 20:41:39

@1977unicum: Egy haverom olyanon tanult vezetni. Gyorsabban ment valamivel a megengedettnél a vizsgán, nem sokkal, iylen 5-6 km/h-val, ami sima analóg órán nem is tűnt volna fel senkinek, de azon a műszerfalon látszott, meg is húzták :)

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2011.01.09. 20:50:07

Nekem agy Lancia Themám volt, igaz az nem digit. műszerfalas, de én kb.20 izzót cseréltem ki, és meglepett, hogy milyen jól láthatók éjjel a műszerek.
Előtte teljesen feltekert fényerőnél is csak halványan látszottak, utána elég volt a fényerőt kb.
3/4-ig tekerni.

The Good Boy 2011.01.09. 21:25:06

@Nyegleo: ilyen vasam volt nekem is anno. szerettem nagyon. a vicc a digit műszerfalnál az volt, hogy a km számláló, meg a napi km számláló analóg volt, a műszeregységtől balra egy másik panelen. Egyébként pl. tempomat is volt benne, meg emelhető ülőlap (azaz inkább "ülőlap dőlésszög állító"). soha semmi baja nem volt.

XGyurmaX 2011.01.09. 21:29:25

@gyvy: azt tudtam:-))csak az Unót nem tudtam:-)

Hurri Kán 2011.01.09. 21:32:17

@XGyurmaX:

Uno-t azt én se. De ez a cikkben ez Tipo!
Ja, és volt a rallye-Golfban is. Az a kettes Golfnak volt egy kisszériás sorozata.

Fransisco Miranda 2011.01.09. 21:37:59

Szeretem ezeket az olasz csatalovakat, mindent kibírnak. Az én első kocsim egy Seat Ibiza volt, az akkor még 90%-ban Fiat technika volt (a Seat egy Fiat-klónozó volt nagyon sokáig), gyakorlatilag filléres Ritmo alkatrészekkel lehetett istápolni. A jó öreg 1714-es Fiat dízel ketyegett benne, és szó szerint mindent túlélt. Egy pár éve még láttam forgalomban, pedig 1990-es évjárat :) Az egyetlen ócska eleme a váltó volt, ismert okokból.

Akkoriban csak csodáltam az 1714-es TD tipókat ezzel a scifi műszerfallal, ő volt a nagy unokatestvére az én csatalovamnak :)

tabukajano 2011.01.09. 22:06:10

nekem is volt ez a fajta vasam 15éve

Tommi 2011.01.09. 22:08:56

A nagynénéméknek volt Uno Turbojuk, abban is ilyen digi műszerfal volt. 5 évesen nagy élmény volt minden utazás abban a kisautóban. :-)

kis csibe 2011.01.09. 22:50:27

Ilyen egy nyomorult autos ujsagiros banda szerintem nincs meg egy Europaban...
Ilyen fostalicska szar ezereves roncsokkal jarnak, amiknek mar reges regen a bontoban lenne a helyuk. Szerintem sracok, ti lofaszt sem tudtok az autokrol! Az, hogy tesztre kaptok nehanyszor nagyon jo gepeket, az nem egyenlo azzal, hogy normalis autokat birtokoljatok!! Nem ertitek meg a lenyeget a dolgoknak!
Nem azt mondom, hogy olyan autoparkotok legyen mint a Jeremy Clarksonnak - meg sem erdemelnetek mert hozzakepest senkik vagytok - de azert egy egy par eves AMG Merci, RS Audi, M-es BMW, valami fajabb Lexus, meg valami igazi amcsi izomauto - Viper, Corvette - elofordulhatna legalabb. De nem! Semmi! Csak Fiat Tipok, Fiat Pandak, fossa rozsdasodo szazezer eves Mercik, Ford Mondeok, 3as Mazdak es ilyenek...ennyire szarul megy a bolt? Index mar akkorara duzzadt mint a halacsillag, fel orszagnak ez a kezdolapja es megiscsak ennyi csoppen le? Persze lehet mondani, hogy masra megy el a penz, stb stb...az auto nem is elsorangu dolog - ha az, az mar nem egeszseges - de hogy ennyire utolsorangu legyen autosujsagiroknal, na az sem normalis mar!

kkn 2011.01.09. 23:13:41

@kis csibe: Ja, meg a Top Gear mögött ott van a BBC, aki egy magyarországnyi költségvetéssel gazdálkodik. Nem volt gyanús pl. amikor 10 akkor új Swifttel fociztak? Azokat meg kellett venni, mert tesztre annyit, és pláne meghúzni nem adnak oda.
Szerintem az összes magyar autós lapnak nincsen akkora büdzséje, mint amiből náluk egy adás kijön.
Ez az ország ilyen olcsójános, min kell csodálkozni?

Ja, meg te tejelsz az Indexnek azért, mert olvasod? Meg az általad említett fél ország? Szerinted ilyen helyre csak dől a reklámpénz, de nekik meg nincsen semmi kiadásuk?

Úgy látszik, te nem a bérből-fizetésből élő ,Magyarországhoz tartozol. Különben észrevennéd az itteni realitásokat.

jürgen baromartz 2011.01.09. 23:15:28

"Itt jegyezte meg Csikós, hogy az Bianchiban összesen nincs ennyi."

LOL

bátyámnak volt fiat temprája. 1.6 benzines, ha jól emlékszem karburátoros volt. a bazinagy kasztnihoz és a relatíve kis motorhoz képest ment mint a barom... és nem is evett sokat. tele volt mindenféle elektronyos extrával, többek között villanyablak meg az itt kivesézett digitális műszerfal is volt benne. ez utóbbi, a dinamikája meg a kényelme volt összesen az a három dolog, amiért szerettük.

egy nagy baja volt neki, hogy nyári gatyarohasztó melegekben hajlamos volt egyik pillanatról a másikra leállni, majd egy órán keresztül be nem indulni. (amolyan olaszos delorean-szindróma, csak súlyosabb.) ez sok idegeskedésre adott okot bratyónak, ami egy idő után a karosszériaelemek állapotán volt mérhető. ugyanis drága tesóm, ha begorombult a verdára, akár a nyílt főutcán, mindenki szeme láttára képes volt belerúgni olyanokat, hogy centiket ugrott odébb a szerencsétlen fiat. végül, miután már minden elektromos biszbaszt kicserélt a motortérben, többek között a motorvezérlő elektronikát is kompletten (asszem a főegységnek digibox a neve - ez sok tízezer forintos tétel volt akkoriban), egyetlen alkatrész maradt hátra, az pedig a (ha jól emlékszem a lendkerékre néző) gyújtásjeladó volt.

ezután még majdnem százezer kilométeren keresztül hibátlanul, megbízhatóan, de horpadt ajtókkal és sárvédővel tette a dolgát a tempra.

tanulság: az olasz autót szeretni kell.

1977unicum 2011.01.09. 23:24:58

megtaláltam a golf müszerfaláról a képet
www.flickr.com/photos/barrowfordred/2389808427/in/photostream/

rallye g60 kivitel 5000db csináltak belöle 1989ben

B.GY. 2011.01.09. 23:26:51

@kis csibe:

Vannak nekik ilyenek is,csak akkor meg az lenne a bajod,hogy hencegnek.

kis csibe 2011.01.09. 23:35:11

@kkn: Igen ott all mogottuk a BBC.
De akkora nezettseget tudnak csinalni ami egy autos musornal sokkal popularisabb stilusokat is megver! Nemcsak autobuzik nezik, hanem mindenki! Zsenik! Ezert all mogottuk a BBC! Ezzel szemben a totalcaron meg annyi van, hogy a szar nyomorult ketszaz eves fiatjan hogy cserelt izzot a muszerfalban? Heeeeeeeeee? Ennyi?

Indexet meg mar mindjart elkezdem sajnalni! Nagyon nagyon sok lovejuk van, abban biztos lehetsz!

Szerinted ha nem berbol meg fizetesbol elek akkor mibol? Sot en abba az aberralt retegbe tartozok, aki nem minimalberre van bejelentve, hanem annyi adot fizetek, mint egy kisebb kft osszesen a fizum utan!

@B.GY. Dehogy van nekik. Ezek tenyleg ennyire nyomorultak. Ennyi Fiat Tipo, Fiat Panda, Ford Mondeo. Ennyi.
Lehet hogy a karottanak van valami, mert amennyi penzt osszecsalt mar az autocitybol az biztos eleg valamire, de o meg ertheto okokbol ezt nem meri megmutatni, mert mi van ha az Apehtol is olvassa valaki a TCt? :D

AzHofi 2011.01.09. 23:38:04

Oregem, azt a multimetert jo messzire dobd el, engem ugy de ugy szetszopatott... ahogy elkezd merulni benne az elem, elkezd hulyesegeket merni, mind feszultseg, mind ellenallasmeres eseten. Ugy vertem a falhoz, hogy utana megrepedezett a glett a falon, olyan mely lyuk lett :)

wiha (törölt) 2011.01.10. 00:44:48

@AzHofi: Olcso fosnak hig a leve. Vegyel egy Gossen-Metrawattot, az nemhogy nem mer hulyesegeket, de azzal fognak eltemetni.

kkn 2011.01.10. 04:44:56

@kis csibe:

Akkor fogalmazzunk úgy, hogy az a BBC autós műsora. Különben nem ott adnák, és nem pénzelnék.
No és az Index hol áll a BBC-hez képest? De szerintem ez nem közvetlenül az Index orgánuma.

Ráadásul azért nem az átlag szintjén keresnek az öregebb rókák. De mit lehetne arról írni, hogy pl. csikós neje egy Sharannal hurcolja a gyerekeket, és ő meg egy Mondeóval furikázik? Azokról kell egy teszt, amikor megjelentek, és kész.

De a sok olvasó, aki maga is átélt hasonlót, szívesebben olvas ilyeneket, mert a fanok a talikon is ilyenekről beszélnek. Egy szériaautóról nem sok minden tárgyalnivaló van. Vagy tuningolják, vagy már öreg, és kínlódnak vele.

Kis ország, kis piac, se a forgalmazóknak, se a támogatóknak nem telik arra, hogy neked Top Gear-es látványosságokkal szolgáljanak.

Ha nem seftből élsz, akkor meg nem értem, min vagy felakadva. Ez Mo. itt ilyen az egész, senki se várjon Svájcot itt, ha reális.

Nyegleo 2011.01.10. 06:47:11

@AzHofi: @wiha: tisztában vagyok azzal, hogy egy olcsó vacak. De arra, hogy a kocsi csomagtartójában lakjon és ha hirtelen kell, kéznél legyen, pont jó. Általában szakadásvizsgálatra használom, mint most is.

Solct 2011.01.10. 07:45:14

@kis csibe:

A pénisz fizikai méret defektivitásának elhárítására más hosszútávon hatásos fizikai nyújtó műveletekkel esetleg műtéti beavatkozűssal van mód.

Van aki JAVÍTJA az autjóját és van aki JAVÍTTATJA.
Én büszke vagyok az első verzióra, ahol én JAVÍTOM.

Ha az ő autójuknak a bontóban a helye, akkor a seggfejeknek a villamosszékben a helye?
Gondolkodj el kis csibe...

Solct 2011.01.10. 07:46:52

@Solct:

Valamint nekem VAN autóm, a lízingeseknek NINCS.
Ők csak üzembentartók és járnak vele a bank ENGEDÉLYÉVEL.
Talán lesz egy szar roncsuk 10év múltán.

Gomulka Béla 2011.01.10. 08:08:36

A nagypolszki vízszintesen csúszó narancssárga csíkja volt az igazi. A digitális kanális legyen csak a hanyatló Nyugat ópiuma!

Stevedoki 2011.01.10. 08:15:57

Nekem is 1.4 DGT Tipom van. Sosem volt gondom a sokat szidott műszercsoporttal. És bizony, kurva jól nézz ki. :) Hajrá, ne hagyd abba, jó gép ez!

Easy Player 2011.01.10. 09:02:41

Nekem is ilyen '89-es 1.4 DGT volt tulajdonomban. Még a vezérműszíj szakadás is megvolt!:) Szerencsére alapjáraton szállt el, így jószerivel elég volt a szíjat és feszítőt cserélni. Imádtam a kényelmes, tartós plüss epedát, a gyári könnyűfém felniket, a check-panelt, amit későbbi autóimból nagyon hiányoltam. Imádtam még a filléres alkatrész árakat i(pl. ablakemelő vezérlés vezetőoldali automatikával 1000 Ft).
Utáltam, hogy az ötödik (műanyag) ajtó kivételével szinte minden hajlandó volt korrodálódni. Tipikusan a hátsó kerékjárati ívek alját verte ki a ragya elsőnek és folytatódott a küszöbökön.
A városi 10 literes (télen inkább 13 liter) fogyasztás sem volt imádni való.
Mégis imádta a család, s talán a mai napig is megvolna, ha:
- a szükséges karosszéria javítás már-már az autó forgalmi értékébe került volna
- hülye fejjel nem hűtőtömítőt töltök bele, hanem hűtőt cserélek.

zolihgt 2011.01.10. 09:23:53

Nekem is volt egy 1.4 ie DGT-m. Imádtam benne a sok helyet Egyszer egy barátom költözködésénél is besegítettem és leesett az állunk hogy egy teljes összecsukható ágy belefért. Hátul akár a lábat is keresztbe lehet rakni ha egy 180 centis ember ül előtted. Sajnos eléggé rohadt és megváltam tőle de jó érzéssel gondolok vissza rá.

Zsolti9014 2011.01.10. 09:49:05

1.4-es Tipóhoz már volt szerencsém, DGT-t közelről még nem láttam. De azért nem semmi, hogy már akkor létezett ilyen "űrtechnikának" ható dolog.
Volt egy kis Unóm, egy időben gondolkodtam, hogy veszek bele digitműszerfalat, de végül az autót is eladtam.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.01.10. 09:56:42

az Chevrolet Corvette C4 (84-96) kiadásában is az volt. a Test Drive C64es játékban direkt a digitális műszerfal miatt mindig azzal autóztam. Mekkora old school...:-)

kis csibe 2011.01.10. 10:18:59

@kkn: Lehet, hogy a Top Gear pont attol annyira jo, hogy nem egy szuk retegnek probalnak szorakozast adni, hanem szelesebb retegeknek? Egy Tipo muszerfal kendacs nem fog senkit lekotni, csak aki mar tenyleg nagyon elfajult autobuzi. Ez nem szorakoztato! En abbol tudom lemerni, hogy a Jeremyek mennyire zsenialisak, hogy a parom - aki aztan teljesen leszarja az autokat alapesetben - is ott ragad a TV elott ha eppen ok vannak. (pedig a szinkron milyen borzalmas) Na ez az amit mas nem tud! Wheeler Dealers cimu musort biztos ismered. Na az is Nagy Britannia, amogott is ott all egy giga csatorna, szerintem tok jol meg is van csinalva, es az aztan a mokolasrol szol, de megsem erdekel kozel annyi embert sem mint a Top Gear! Pedig ott aztan minden adott lenne nem?

@Solct:
Megneznem en, hogy egy fossa elektronikazott Lexust vagy BMWt hogy javitasz meg otthon...a kettes Golf idoszak elmult am mar!

a nagy levin 2011.01.10. 10:19:29

@kis csibe:

szerintem a TC eppen azert klassz, mert emberkozeli a dolog. Olyan autokkal es problemmakkal foglalkozik, ami Magyarorszagon a nagyatlagnak is elerheto, kiegeszitve nehany kulonc, de szeretheto temaval es megkozelitessel. En ezt ertekelem. Kulonben nezheted a Top Geart is, a ketto eleg jol kiegesziti egymast. Amugy a Clarkson a jo otletei ellenere szerintem ritka egy nagy taho es a gegek is kezdenek neha bantoan tulzova valni. Ahogy oregszem, a humorerzeket is egyre kevesbe ertekelem.

Ugy is lehetne mondani: ket kulon mufajrol van szo es jo, hogy a TC nem akar TG lenni. A BBC musor fele amugy is a felesleges pazarlasrol meg a klassznak tuno, de elerhetetlen dolgokrol szol, mig a TC (a klasszikus teszteken, hireken, ismertetokon tul) arrol, hogyan kell a jeg hatan is megelni, akar regi autokkal, amik a maguk modjan szerethetoek.

a nagy levin 2011.01.10. 10:35:12

meg hat a belsoseg amugy is csak egy blog... :-D

Krisi 2011.01.10. 11:02:10

cseppkadett gsi-n láttam ilyet először, be is szartam menten, tényleg tiszta Májkül Nályt érzés. nekünk a Yarisban van digitális műszarfal, de azt már utálom. az benne a legjobb, hogy amikor lefullad a motor (tudom, béna vagyok)akkor lefagy a kijelző is és hiába nem jár a motor a kijelző úgy marad ott mintha még járna az erőforrás :)

@kis csibe: neked ezért fizet valaki hogy itt oszd az észt? vagy tényleg léteznek ilyen emberek?

kis csibe 2011.01.10. 11:18:36

@a nagy levin: En sem azt mondom, hogy itt nincsenek jo dolgok. Mert vannak neha. De osszesegeben az gesz annyira olcso, es szar, hogy az faj. Es ami a legszomorubb, hogy megis igy is ez a legjobb magyar autos sajtoorganum! Lehet meg ez ala menni is persze boven (Repa Kata peldaul) de azert neha felfele is kene menni. Kicsit mindig felkapom a vizet, amikor ez szamit sztorinak, hogy egot cserel egy Tipo muszerfalaban valaki...termeszetesen tisztaban vagyok vele, hogy a TG annyi penzbol gazdalkodik, amekkorat a Winkler papirra leirni sem tud. De nem lehet, hogy pont azert mert jot csinalnak? Nem is azt varnam en el a TC-tol, de valami valtozatossag azert jol jonne...

kis csibe 2011.01.10. 11:19:58

@Krisi: Jaja, a BBC meg a Discovery Channel fizet nekem ezert, mert mashogy mar nem tudnak fogast talalni a Totalcaron, es igy az o musoraik nem tudnak kibontakozni.

datbenik 2011.01.10. 12:27:05

Imadtam a valamikor negyevesen, 55e km-rel vett 1.9 TDSX Tipo-mat. Tobbszor megjartam vele oda-vissza a Kijev-Budapest utvonalat. -26 fokban csont nelkul indult, egyetlen egyszer sem hagyott ott, pedig 5 ev alatt belement majdnem szazezer km. Sajnos, analog muszerfala volt, igy a Star Trek feeling elmaradt.
Napokban megtalaltam egy fenykepet, bizony megkonnyeztem. Sajnos azota egyik autom sem volt ennyira megbizhato, sem az A4 TDi, sem a 130 lovas Passat TDi, sem pedig a mostani BMW 528i. Lehet, hogy csak nekem nincs szerencsem?

Krisi 2011.01.10. 12:49:14

@kis csibe: utalj havonta ugyanakkora összeget a TC-nek mint a BBC a Top Gear-nek - ha már ennyire gazdag vagy -, és akkor majd lesz összehasonlítási alaPunk :)

Pepe135 2011.01.10. 13:15:02

Nagy ügy. A 85-ös Uno -ban optikai szálakkal viágítják meg a kapcsolók feliratait! Egy központi izzóval!
(Már a Ritmo II is tudta.) Na az az igazán szép megoldás!

grosfater 2011.01.10. 13:21:41

kiscsirke! te egy elkényesztetett kis pöcs lehetsz, akinek apuci mindent megadott...húzz el a rákba fikázni máshová, senki nem vevő rá!

kkn 2011.01.10. 13:47:33

@kis csibe: A nejem is megnézi néha, meg az Autókereskedőket is.

A Top Gear olyan, mint a Golden Globe. Félig szakmai, de nagyobbrészt szubjektív, sokszor szakmaiatlan, és túlzó, de nagy cirkusz, és az embereknek még mindig be lehet tömni a száját 2000 év után is kenyérrel és cirkusszal.
Mivel sokan nézik a cirkusz miatt, így az autóimportőrök is odaadják nekik az autót, mert legalább tudják, hogyha le is húzzák, de sokan látják.
Ha meg nem adják, megveszik.
Amúgy persze, annyi autó megfordult már a kezük között, hogy van összehasonlítási alapjuk. Az van Pista bácsinak is Mucsajröcsögén a műszaki állomás vizsgasorán. Csak neki nincsen jó írói vénája, és olyan egyénisége, amivel el lehet adni. A TopGear-t főleg az utóbbi adja el, nem a nagy hozzáértés.

Sokan itthon ezt rótták a Totalcar szemére is. Úgyhogy neked is ha pénzes csóka, tetszik, ha csóró csinálja, mire veri magát.

Engem leköt az ilyen szerelgetés, mert pl. már én is csináltam ilyet az autóimban. Mivel még nem volt új autóm, de a nagyobb része öreg használt. A mostani 20 éves kocsimban is hozzá kellett nyúlni a műszerfal világításához.
Mert van pénzem új autóra, alsó-középkategóriásat is kihozhatnék hitel nélkül a szalonból, de inkább arra gyűjtök, hogy kiszabaduljak a panelből ( az is saját, nem hiteles )kertesbe. Így az öreg autót választottam, mert sajna nem tartok még ott, hogy csak a kocsi az egyetlen költség a napi dolgok mellett.

tade15 2011.01.10. 13:55:46

@kis csibe:
A sok befizetett adódból elcsalhatnál vagy 1200-Ft ot és vehetnél a Médiába egy magyar ékezetes billentyűzetet.

Solct 2011.01.10. 14:11:30

@kis csibe:

Megnézném, hogy apuci lóvéja és segg alá táplálása nélkül hogy indulnál a ranglétrán a béka segge alól.

Nincs BMW-m, nem is lesz. Sokkal kevesebb műszaki gondom van a mostani autómmal akkor is, hogy évi 60ezret megyek vele majdnem.

Minden lóvés "nem tudom honnan jöttem" csókának ekkora arca van?

Kívánok neked 5évnyi minimálbéres megélést.

kis csibe 2011.01.10. 14:13:33

@tade15: Na most aztán jól megmondtad. :D

Te meg örülj, hogy van aki fizet adót, aztán van miből felvenned a segélyt.

kis csibe 2011.01.10. 14:17:49

@Solct: Jo peldat hoztal fel, apam sok sok evvel ezelott meghalt abban, hogy alkoholista volt, szoval jooooooo sok mindent hagyott rank. Szoval ha te a beka segge alol indultal, akkor komoly elonyod volt velem szemben.

Aki 5 evig kepes minimalberert dolgozni, azt meg ugy hivjak, balfasz balek. Mindig lehet am valtani! Ezert mar ne mast okolj, hanem magadat!

Erdekes, nekem a mostani kocsimmal sincsen gondom, pedig nem egyszeru darab, es nem is ujonnan vettem, megis mukodik. Lehet, hogy nem csak a suzuki meg a regi dizel krehacsok a jok? A modern mindennel felszerelt autokrol azok mondjak csak, hogy a baj van veluk, akinek a budos eletben nem lehet olyanjuk. Ennyire egyszeru.

énjobbantudom:) 2011.01.10. 14:18:09

Szerintem inkább Knight Rider feeling, mint Star Trek..., vajon hogy nézne ki a Fiat feketére fényezve? :)

A DeLorean-ok tényleg leálltak időnként, különösebb ok nélkül?Mert akkor már értem, hogy miért állt le kétszer is Marty-nak a filmben...

kis csibe 2011.01.10. 14:23:02

@kkn: Persze, hogy nem szakmai a Top Gear. Nagyon is messze van tole. Szerintem a TC sokszor sokkal kozelebb all hozza mint ok. De amit Te is irtal, a show maga akkora, hogy midnen el lehet adni vele. Az otletek, a kivitelezes...fantasztikus. Az egyik legdurvabb resz benne az az, hogy az operatori munka meg a vizualis utomunka mennyire nagyon komoly. Ilyen teren dolgozom en is, szoval ezt tudom ertekelni nagyon. Ezek a dolgok osszesegeben teszik annyira profiva az egeszet, hogy orom nezni. Mindenkinek. Es ez az amire azt mondom, hogy egesz mas kategoria mint az hogy a Tipo muszerfalaban izzot cserelsz. Oke, hogy rengeteg penz van a kivitelezesre, de maguk az otletek is csodalatra meltoak. Ehhez kepest itthon mit tudunk felmutatni?

Azt ne keverjuk ide, hogy szerelgetni jo. Az egy hobby. Az persze, hogy jo. Sokan imadjak. Otthon maguknak, vagy par haverral. Aki ezt nem szereti az nem is ferfi. De ehhez hasonlo dolgokra ne epuljon mar egy autosmagazin konyorgom!

Gico 2011.01.10. 14:26:59

Pont iylen 1.4 dgt-nk volt csak zöld :D dejóó, h még mennek ezek...nekünk már nem volt időnk/pénzünk szívni vele, de egyébként szerettük. nagy volt, kényelmes, jól kilátni, űrhajó műszerfal...még midnig tetszik.

Solct 2011.01.10. 14:43:02

@kis csibe:
BAZ-ban más lehetőséged nincs.
Vagy alád tolják, vagy minimálbér, vagy munkanélküli.
Lehet választani.

Első és utolsóhoz a képen vastag bőrnek kell lenni.

Aladdin 2011.01.10. 14:56:33

Nekem is volt 1.4-es karbis Temprám.
Örököltem. Mivel az autó 2 éve állt, kicseréltettem a vezérlést, vízpumpástól komplett, az összes szíjat, új gyertyák stb, stb.
Egerből hazafele vasárnap este, szakadó esőben egyszer csak elszakadt a vadonatúj vezérműszíj félig, és persze át is fordult. Gondolhatjátok....
A szerelő úgy húzta meg a generátort, hogy a generátor szijja összeért a vezérműszíjjal.

Elgörbült minden. Persze nem ismerte el a hibát, Gyöngyösön, hotelban kellett aludnunk az asszonnyal, másnap busszal haza, kocsi ottmarad.
Fapofával benyeltem mindent, ráfogtam a korára, aztán amikor kész lett, fizetés nélkül elhoztam. Azon nyomban eladtam fillérekért, pedig légkondis, ülésfűtéses, elektromosablakos, napfénytetős volt a gép. SOHA OLASZ AUTÓÓÓT...

tomnemtom 2011.01.10. 15:10:12

érdekes ez a '80-as évekbeli egérmozi-divat.
mert, ugye, komolyabb dolgokat, mint például a kilométer és a napi számláló, nem mertek az elektronikára bízni. legalábbis a postbeli és a linkelt autók gyártói.

tade15 2011.01.10. 15:13:24

@kis csibe:
Na csak elö kerültek az ékezetek?
Dolgozz,hogy nekem ne kelljen.:)

Nyegleo 2011.01.10. 15:19:18

@tomnemtom: speciel nálam az is digit. Lásd itt: galeria.totalcar.hu/blogok/2011/01/07/feny_az_ejszakaban/?current_image_num=13 a nagy 0-tól balra a 429,2 mint napi számláló, de ugyebár ott jelezi a össz km-ert. Persze csak 5 számjeggyel, így egy 0/tot kombóval lehet csak kicsalni belőle, hogy a 91 ezer valójában 291 ezer :)

tomnemtom 2011.01.10. 15:23:25

@Nyegleo: és tényleg. az Uno-s fotót néztem csak meg, galériát még nem :)
tehát pótolnom kell.
mikor kiszedted, nem nullázta az értékéket ? láttál benne valami áramforrást, mely arra szolgál, hogy megtartsa a tárolt adatait ?

tomnemtom 2011.01.10. 15:24:57

@Nyegleo: és tényleg. az Uno-s fotót néztem csak meg, galériát még nem :)
tehát pótolnom kell.
mikor kiszedted, nem nullázta az értékéket ? láttál benne valami áramforrást, mely arra szolgál, hogy megtartsa a tárolt adatait ?

Nyegleo 2011.01.10. 15:36:25

@tomnemtom: kell legyen benne, mert megmaradt az érték. Viszont az óra nullázódott.

Nyegleo 2011.01.10. 15:45:50

@Nyegleo: Mármint az időt mutató :)

pewo 2011.01.10. 16:08:11

Egyszer megnézem már, hogy mi az a T.G.
Jó nagy lúzer lehetek, hogy még nem láttam./Pedig van pénzem és jó autóm.:-)/

Tigrisszív 2011.01.10. 16:21:05

@kis csibe: Mióta dolgozol te "ilyen területen", a TG-ben semmi extravagáns operatőri munka nincs, a hülye kameraállások és az objektívekkel való bohóckodás inkább idegesítő. Az utómunka pedig kimerül a szokásos vágás-szinkronvágás, meg esetleg némi effektezésben.

kis csibe 2011.01.10. 17:28:02

@Tigrisszív: Haha! Tudod, az egesz arrol szol, hogy eloszor bohockodnak a kameraallasokkal+hasznaljak az objektivek adta lehetosegeket, a vegen meg megvagjak, meg effektezik. Na ezt is lehet szarul is csinalni (mint amit a magyar csatornakon latunk mindenben), meg ugy is csinalni ahogy a TG-ben teszik, azaz kurva jol.

A magyar szinvonal gondolom elsosorban az ilyen szakmai alazattol teljesen mentes onelegult emberek miatt van, amilyen te is vagy. Tobb is van beloletek mint amennyi kene!

zootyo 2011.01.10. 17:45:04

@datbenik: húú, 100000 km 5 év alatt! Az egyáltalán nem sok. Nekem nem kell 2 év, és simán belemegy ennyi, pedig csak itthon furikázok, meg egy két nyaralás. Télleg sokat megyek már elhiszem.
Mindenki oda vissza van, hogy a diesel beszarik stb... Nekem semmi bajom nincs vele, pedig 180 ezerrel vattam, most meg lassan 300 lesz benne. Semmi komolyat nem költöttem rá, csak odafigyelek. Ha egy olyan ember veszi meg aki évi 20000 et megy, annak 10 évig hozzá sem kell nyúlni.

wiha (törölt) 2011.01.10. 19:19:10

@tomnemtom: "mikor kiszedted, nem nullázta az értékéket ? láttál benne valami áramforrást, mely arra szolgál, hogy megtartsa a tárolt adatait ?"

Remelem, ez utan a kerdes utan soha tobbet nem akarsz elmeleteket gyartani arrol, hogy mit lehet az elektronikara bizni, meg mit nem.

wiha (törölt) 2011.01.10. 19:21:23

@Nyegleo: "Általában szakadásvizsgálatra használom"

Kb. arra alkalmas. Meg arra, hogy modellvasutat, jatekautot es hasonlo aprosagokat nezegess vele, ahol nincs tul eros aram, es a mert ertek pontossaga es helyessege is tokmindegy. Villanyt pl. semmikepp se akarj szerelni vele:
www.gossenmetrawatt.com/english/seiten/cautiondangerousmultimeters.htm

LvV 2011.01.10. 19:41:17

Nekünk is Uno volt, a kilométer óránál szépen világított minden, + erősen a szivargyújtó, de egyszer Egerszalókról Egerbe hazafelé egész úton a páraleszárító kapcsolóját kerestem, és mivel megállni nem akartam a kanyargós ködös úton, így csak egerbe beérve találtam meg, és itt telt be a péhár, ki lett cserélve az összes nem működő izzó, és teljesen meglepett, milyen fényárban úszott az autó. Bár azt a mai napig nem tudom, hogy a 89-ig gyártott Unokon ki lehet-e cseréni az ablaktörlő stb műszert tartalmazó kormány mögötti műszerekben az izzót, világít-e az is?

StalkeR 2011.01.10. 20:44:47

Aladdin: "A szerelő úgy húzta meg a generátort, hogy a generátor szijja összeért a vezérműszíjjal."
tényleg akkor az olasz autókkal van baj!Bezzeg a német!Az még úgy is elment volna 500.000Km-t!Hülyegyerek...

Nyegleo 2011.01.10. 21:25:55

@wiha: igen, inkább ez lehetett a megmaradt érték oka :)

kkn 2011.01.11. 01:02:22

@kis csibe: Általában a látványos ötletek megvalósításai pénzbe kerülnek. A TopGear számomra legszűórakoztatóbb részei a kocsivásálós, feladatmegoldós, ami ingyen-tesztautókból nem megvalósítható.

Amúgy ugye tudod, hogy mi a blog? Mert a Belsőség a Totalcar szerzők gyűjteményes blogja. Vagyis a szerzők magáncélú írásainak gyűjteménye, hogy akiket érdekel, azok egy helyen megtalálják. Nem erre épül a Totalcar, ez egy melléksodor, nem hivatalos, de ha sokakat érdekel, az a főoldalt népszerűsíti.
A szerelgetős dolgok a blogban vannak, és mindenki saját felelősségre olvasgatja. Ha nem tetszik, nem olvassa.
De amíg itt zsörtölődsz, addig is szórod a hozzászólásokat, tehát a számláló ketyeg, és a kritikával is a reklámozók felé benyújtható olvasottsági statisztikákat javítasz. Ha igazán bosszant , akkor passzív ellenállással érhetnéd el, hogy bünteted őket, olyan deákferenci, vagy, ha jobban tetszik blackout módon.

Én jobban szeretem az itteni dolgokat, mint a hivatalos főoldal bemutatóit. Mégha manapság csak muszájból szerelgetek, Amit lehet, szerelőhöz viszek, nincsen már kedvem agyalni, kínlódni, félbehagyni, szerszámot kunyizni. Meg nincsen garázs, ahol ellenne az autó, a panel előtt nem hagyom szétbontva, és használni akarom. Ezért profira bízom, és ő azt egy óra alatt megcsinálja, amivel én pár napig kínlódnék. De jó mások esetei által átélni az élményt.

brain drain 2011.01.11. 02:00:51

@kis csibe: Igen, tudjuk mennyit ér a TC, de azért sokszor szórakoztató és jó is tud lenni (ritkán). Mint ahogy tudjuk milyen minőségi problémák vannak Magyarországon - de ugye ez nem újdonság, csak az újszülöttnek, rácsodálkozni meg csak a hülyék szoktak, magaslóról fikázni meg a hazátlan külhonba szakadt fogalmatlanok. De azt azért remélem tudod, hogy kik is nézik a Top Geart és kik vannak tőle beájulva?

Nézzük csak.

Akik nézik: többnyire csak valami háttérzajra vágynak, mert ugye munka után jólesik egy kis nihilizmus, ezért néznek az emberek általában állatokról szóló, semmit se mondó, értékeket nem közvetítő kisfilmeket a NG-on.

Aki meg élvezi a Top Geart, na az meg az alja: a félművelt proli, az elfajzott paraszt, a tuninggyík, meg ehhez hasonló finomságok.

Jeremy meg minden csak nem vicces. Mi vicces egy fahumorú, két lábon járó, ámde teleszart homokzsáktestű, szerencsétlen alkatú, meghatározhatatlan mozgású, málészájú angol köcsögben? Aki amolyan mama kedvence: rántott húson felnőtt bojlerfejű hajdúpetike? Nálam tiltólistás, akárcsak a vele egy napon említhető alávaló világ.

Értjük ám, hogy tudsz te rühellni is, mert ugye most éppen üresedés volt a Mekiben, de akkor a szart se edd kétpofára, mert szájszaggal nem lehet ám okosakat mondani, senki nem fog neked hinni. :)

don't 2011.01.11. 16:46:31

"Felújítok egy Fiat Tipót",
-felujitas=mokolas?
nekem is volt ilyen,1x dizel /3ev/,majd benzines/5evig/,a benzinest jobban szerettem.

wiha (törölt) 2011.01.11. 23:09:41

@Nyegleo: Hacsak nem talaltal egy laposelemet a muszercsoportodban, igen :)
Nagyon regota nem kell mar aramforras ahhoz, hogy megmaradjon egy ICben az adat. Egy USB stickben sincs semmi ilyesmi, pedig a mai flashmemoriak mar tobb gigabyte-nyi adatot tarolnak - nem par byte-ot, mint az oreg eeprom a muszercsoportodban.

Nyegleo 2011.01.12. 07:07:21

@wiha: és az a szörnyű, hogy egykor még tanultam is ilyet :)
süti beállítások módosítása