Sejtettem előre, hogy lerohadunk

  2010. szeptember 07. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta úton belsőség

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Az úgy volt, na, szóval megbeszéltük a Vityával, aki rendes polgári foglalkozása szerint Balázs Viktor, hogy motorral megyünk a sukorói Belsőség-találkozóra. Persze nem tesztmotorral, hiszen Budapest-Sukoró nem az a táv, a Belsőség-tali pedig nem az az alkalom, ahová tesztjárművel megy az ember. Tehát a legalkalmatlanabb, és a távot legkisebb valószínűséggel, viszont a legnagyobb kényelmetlenségben teljesítő járműveinket vettük elő. Hogy is máshogy, nem vagyunk mi hülyék.


Pista és az apostolok

Vitya a sokáig a második fokozat hiányával, majd gyújtáshibákkal küszködő, de sorozatos szerelések és vödörszám belehordott húszezer forintosok folytán életképessé vált Pannónia T1-essel indult hát Ürömről. Már többször ment vele több tíz kilométert, a Sukoró oda-vissza talán, ha egy százas – volt rá esély, hogy odaér, talán még vissza is.


Őserők egymás közt. Meg a Bianchi

Az én választásom az MV Agustára esett. Szuperül rendbe tett gyújtás, új olaj, meghegesztett kormány, megvarrt benzintank, felfújt gumik – a már-már nagygenerálon átesett motorral idén már vagy hatszor-hétszer voltam dolgozni, nem számoltam. Az is kétszer nyolc kilométer alkalmanként, tehát magam is rózsaszínben láttam a Sukoró irányában derengő horizont fényeit.

Vitya motorja tehát elméletileg teljesen készen állt a bevetésre, de nekem nem tetszett, ahogy nem pörög ki a saját Agustám motorja. Már a múltkor is tettem rá egy kicsit nagyobb előgyújtást, jobb lett, de nem tökéletes. Most ismét nekiálltam. Még előtte elővettem a biciklis lámpámat, gyorskötözővel felszereltem a hátsó sárhányóra, mert az Agusta hátul csak fordulaton világít rendesen, éjszaka viszont nem szeretnék Kamazt a nyakamba a Martonvásár és Tárnok között elterülő Scooby-doo-magaslaton. Tehát előbb el kellett mennem a Media Marktba, mert spéci elem való abba a dögbe (ilyen extra rövid mini ceruza), futottam ki rendesen az időből.

Négyre beszéltük meg a találkozót a Budafoki úti OMV-kútnál, ekkor már fél három volt, Zuglótól minimum húsz perc az út, ezért kicsit megemelkedett vérnyomással munkához láttam. Teljes burkolat le, váltókar le, dekni le, lendkerék le – eltartott vagy húsz percet, mire minden szétjött, és a végén legalább másik húsz kellett, hogy összeálljon. Fogcsikorgatva dolgoztam - ha a Vitya romja képes egy Üröm-Sukoró-Ürömre, az én telivér Agustámnak is tudnia kell a Budapest-Sukoró-Budapestet. Közben akadt egy kis malőr, a lendkerék balmenetes anyája ugyanis meghúzáskor egyszerűen elforgott. Érdekes – semmi baja nem volt eddig, nem is szorult, most meg egyszerre nincs benne menet?

Mindegy, nem adhattam fel, a Vitya azért jön motorral, mert én is azzal, nem hagyhatom cserben. Egy kis kalapáccsal tehát óvatosan felkocogtattam a lendkereket a kúpra, ezzel nyertem másfél használható menetet. Óvatosan meghúztam a lendkerékanyát – na jó, nem a gyári nyomatékkal, az biztos, de azért nem is két ujjal. Jó lesz ez, a Vitya már vár.

Aztán még próbáltam légszűrőt gyártani a karburátorra szivacsból, de épp kicsit túl nagy volt úgy a fojtás, mindig fulladt gázadásra. Borús volt az idő, esett is nem sokkal korábban, nincs tehát nagy por, ekkora távon nem lesz baja szűrő nélkül, elvégre a versenygépeket is üres tűtékkel használják. Eldobtam hát a szivacsot, rohadtul menni kellett.

Tanktáska fel, aztán még a kanapéról hoztam egy kispárnát és felgumipókoztam, mert az Agusta házilagos stílusú ülésén tíz kilométer is halálos, comb- és fenékgyilkos feladat, hát még kétszer közel ötven. Kidübörögtem a garázsból, Agostini hits the road.

Kicsi gépem csak úgy harapta a levegőt, gurgulázott a benzinnel, kipufogója dörömbölésében benne volt a legendás olasz motorgyártás minden büszkesége. A jobb lábam hamar ráállt a váltásra, a bal a fékezésre, verettem ezerrel a végeláthatatlan Balázs utcán a – Balázs Vitya felé. Elképzeltem, ahogy hízott szúnyogként ül a füstölgő Pannónián, valahol Óbuda belében, ő már kicsit előrébb tart, mindjárt ott lesz a célnál, nem sokkal később a nyomában befutok én, a hülyegyerek-motoron gubóba dermedt másik pohos, és nagyot röhögünk majd. És utána elindulunk az óriási túrára, mint két, dimenzióját, idejét és identitását tévesztett, vigyorgó idióta, zabszemmel a seggünkben természetesen.

Már majdnem kiértem a Bosnyák térre, túl voltam az első hosszú, küzdelmes kilométeren, amikor egy nagy durranás vert fel az álmodozásból.

„Dörr,… hóóóóóóóóóó, DŐŐŐRRRRR!!!... hóóóóóóóóóóóóóóóó…” – mondta visszafogottan Agusta, ami az ő nyelvén azt jelenti – nem megyek tovább.

„Ó, hogy a radai…” – villant be – „az az átkozott ä]®>#&@>#&@ lendkerékanya!!!!” – káromkodtam. Öt perc múlva négy óra. Hívtam Vityát.

„Te, Vitya, itt a Csík, te menj tovább Sukoróra, én sajnos lerohadtam a Bosnyákon” – és itt, a járókelők óriási örömére viszonylag élethűen utánoztam Agustám hangjelenségeit – „ezt mondta a motor, nem fogom tudni megcsinálni most.”

Rövid, döbbent csend, majd hangos, hörgő, üvöltő röhögés a vonal túlsó végéről. Féltem, hogy Vityám megfullad, nem gondoltam volna, hogy ennyire vicces az Agusta lerohadása, bár a szituáció annyira sejthető volt előre, hogy mi tagadás, én is látni kezdtem a humoros oldalát.

Fél perc múlva meg tudott szólalni – „te Zsolt, én is épp most rohadtam le a Pannóniával az alsó rakparton, azt mondta, hogy” – és itt az Agustáéhoz meglepően hasonló, de durrogásmentes hangeffektet utánzott – „aztán azóta nem tudom beindítani. Épp hívtalak az előbb. És a KTM szerszámait hoztam magammal, abban meg egész más a gyertyakulcs, mint kéne.”

Most már én is röhögtem, visítva, vonyítva. Hát ilyen nincs. Két ekkora idiótát. Elképzeltem magunkat a térben, a két, középkorú hülyét, amint ütött-kopott motorok mellett állva berregnek és durrognak egymásnak a mobiljukba, majd prompt röhögőgörcsöt kapnak. Miközben az indifferens, műanyag világ surrogva és értetlenül húz el mellettük ezerrel. Igazából jól éreztem magam, de csak halkan merem bevallani. Megállt az idő, újra töketlen tinik voltunk a rémes Verhovináinkkal.

Mint kiderült, Vitya felesége épp előtte húzott el autóval, ment Csepelre. Integetett is Vityának, Vitya kétségbeesetten vissza, de Reni nem vitt magával telefont, tehát felhívhatatlannak bizonyult. Én meg jobb híján hazatoltam az Agustát. A motor kicsi, a tanktáska és a rátett sisak útban volt, alig fértem hozzá, szenvedtem vele, mint állat, mire hazaértem, ömlött rólam a víz. Riasztó ki, garázsajtó fel, Agusta lemálház, lakásba föl, ruhacsere, mosakodás, Bianchi-forgalmi elő, kulcs elő, vissza a garázsba.

Bianchi pöccre röffent, kiálltam vele, hiába, egy tisztességesen megcsinált gépnek nincs párja. Visszazártam mindent, elindultam Vityairányban. A Bosnyák térre kikanyarodva Bianchi köhögni kezdett, morgott, elkapta, megint köhögött, utolsó lendületével befordultam a Fűrész utcába, ott végleg megállt. A Kati kérdezte is még a legutóbb, amikor már vagy húsz perce világított az ürestank-lámpa a műszerfalon, hogy hazaérünk-e, de akkor bekockáztattam, hazaértünk. Most elfogyott.

Ajtó bezár, káromkod, elindul ismét haza, ugyanazon az utcán. Ha valaki nézett ott az ablakból, ebben a pillanatban szerintem hívta az elmegyógyot, hogy fogjanak el. Már nem tűnt annyira viccesnek, csak az vigasztalt, hogy Vitya is ott rohad a rakparton. Otthon riasztó ki, garázs nyit, kanna, tölcsér elő, lakásba fel, Panda kulcsa elő – legalább utoljára megyek még vele egyet, mielőtt eladom – garázs vissza, riasztó be, irány a kút. Nőt nem ütök meg, ez elvi kérdés nálam, de amikor a halál unott kiscsaj megkérdezte a pénztárnál, hogy van-e ilyenolyan kártyám, és nem akarok-e kitölteni applikációt, annak kis híján tettlegesség lett a vége. NEM!

Innentől már nem volt komplikáció. Az életét is elunt Vityát összeszedtem a rakparton, a Pannóniát otthagytuk. Valahogy bepréselődött mellém (az üléssín szorul, mint minden 500-as Fiatban, ezért nem tudtam elállítani a Kati méretéről, viszont Vitya nagyon kevés híján két méter magas, szar volt neki), Sukoróig elüvöltözgettünk egymásnak. Jut eszembe: ha Autobianchi Bianchina Panoramicájuk, NSU-Fiat Panoramájuk, vagy Fiat 500 Giardinierájuk van, hosszú utakra mindig vigyenek magukkal két gyereket hátul, a hozzájuk tartozó gyerekülésekkel. Ég és föld zajban a különbség.

Másnap Vitya bérelt utánfutón hazavitte a Pannóniát, lehányta a sarokba, büntibe. Keddre megvolt a hiba: a gyertya elektródái közé beégett egy kis zunder. Talán emlékeznek még az ólmozott benzines korszakra, a zunder az volt, amikor az ólom-tetraetil a benzinből kiválva rövidzárat alkotott a gyertyában. Már szombat délután felvetődött ötletként a hiba, amikor a rakparton beszélgettünk a Pannónia mellett, de mivel a mai benzinekben nincs ólom-tetraetil, meg amúgy sem volt nálunk gyertyakulcs, ezért továbbhajtottunk.


Kein Zunder, gute Zündung!

Nekem az a hiba lett, amitől féltem.Egy hét kellett, hogy rávegyem magam az Agusta szétszedésére, de megtettem.


Ez már az elszabadult lendkerék

A kevés menet nem tartotta meg a szilaj Agusta-blokkon pörgő lendkereket. Lelazult, a lendkerék meg megmozdult, elnyírta az éket, és emiatt nem volt már a helyén a gyújtás. Leginkább sehol se volt.


Látják az ék halvány lenyomatát?

Most épp azon töröm a fejem, vajon hol lehet éket (bocsánat, íves reteszt) venni hozzá, meg ilyen speciális, bal finommenetes, nyakban illesztett, lapos hatlapfejjel ellátott lendkerék-anyát csináltatni. Akit ismerek öreg esztergályost, arra nem merem bízni, mert nem dolgozik ennyire precízen, akit tudok még veteránmotorost, és el tudná készíteni, arra lehet, hogy egy évet várnom kéne. Egy jó és gyors esztergályost Zuglóban nem tud valaki? És Rákoskereresztúron?


Nagyrészt hiányzik belőle a menet

Mindenesetre óriási mákom van, hogy az anya edzetlen volt, mert így legalább a főtengelyem megmaradt épen. Ha az tönkremegy... Annek igen kellemetlen következményei lennének.


Szerencsére a főtengelynek nem esett baja

Jó móka volt ez, így is, úgy is. És a motorjaink sebességét ismerve olyan sokkal többet nem lettünk volna a Belsőség-találkozón. Még így se, hogy a nyolcvan-nyolcvanötöt utazó Bianchival mentünk. Hazafelé meg, esetlegesen rögzített lendkerékanyával, gyertyakulcs nélkül a jéghideg éjszakában… Brrr... Belegondolni is rossz. Jólesett a Bianchiban a fűtés. Hiába, ebből az aspektusból már tényleg nem vagyunk kamaszok.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr782275843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2010.09.07. 15:37:37

Amúgy az E11-es Corollába is be kell origamiznia magát a 180 centi feletti vezetőknek. Ez is tapasztalat.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.09.07. 15:39:26

@Csikós Zsolt:
Összejön az. Olaj a padlóról, lisztfinom ülepedett por az ablakpárkányról. Ablak csak van... :-) Rákenni a kúpra vékonyan, aztán kézzel rányomni és forgatni rajta a lendkereket.

Olyan, mint a szelepcsiszolás. Amikor elkezd húzni, akkor jó. Lendkerék agyat és főtengely véget elmos benzinben, oszt mehet össze. Lehet látni, ahogy az egyenletesen matt szalag kialakul a két kúpfelületen.

Bambano 2010.09.07. 15:43:37

@gyvy: majdnem ilyen írás már volt... elkunyerálták az opeles insigniáját és tolták egy lendületből a sarkkörig...

konti10 (törölt) 2010.09.07. 15:50:29

Guszta az az Agusta... A forgalomba helyezős cikkről lemaradhattam?

Bambano 2010.09.07. 15:54:04

Nekem azért valahogy beugrott Benny Hill neve:)

Rocko- 2010.09.07. 15:58:24

:DDDD
ez jó volt, tetszett, kösz Zsolt!
de hazafelé se volt egyszerű az út, nemde? :)))

bürokraták rémálma 2010.09.07. 15:59:11

Egy 30 akárhány éves ndk-beli gépem van. Én vagyok a harmadik gazdája, még megvan az eredeti számla is.
Na azzal szoktam megtenni napi hetven km-et is ha jó az idő és úgy hozza kedvem. A végsebessége 60-65 körül van attól függően, hogy milyenek a körülmények. (A meleget nem kedveli, hiába nem "buzi" no.)
Na ezzel a géppel nem szoktam semmiféle szerszámot magammal vinni.Eddig egyszer kellett tolnom, de az is saját hiba volt. Ugyanis hagytam lazára a láncot és egy kátyúban ledobta, aminek láncszakadás lett az eredménye. Na ekkor toltam összesen egyszer.
Szóval lehet öreg valami, ha jó akkor nem kell hozzá szerszám. Ha szar, akkor meg már a komplett műhely is kevés hozzá.
Persze volt bóbitám is, amivel a sarkon túl nem szivesen mentem, de egy nyár szopás után ment is a picsába!

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.07. 16:14:21

@bürokraták rémálma: "Szóval lehet öreg valami, ha jó akkor nem kell hozzá szerszám. Ha szar, akkor meg már a komplett műhely is kevés hozzá."

Utóbbi kategóriába sorolhatjuk a Balkan vagy Karpatia kismotort ugye? :)

Mérges 1234 2010.09.07. 16:14:55

Ha már a retesznél tartunk:

(Bár kissé cikki a gép márkája miatt.)

Mikor fiatal voltam és bohó (középiskolás) sokszor jól bebasztam (igaz ez még ma is előfordul), egy ilyen alkalommal a szolgálati Ebatámon (babeta) toltam hazafelé ezerrel (35-40km/h), amikor is elestem (tán sok volt a sör).

Sok helysen leszakadt a bőröm, de a lendkerék is leszakadt a gépről.

És itt jön a lényeg, másnap (lehet inkább haramdnap volt az) faterral kifúrtuk a beszakadt csavart, összecsiszoltuk a kupot, valami fémragasztóval visszaragasztottuk. És jobb lett, mint volt, de tényleg, mivel valahogy nem pont oda került vissza, a gyújáts is jobb helyre került, sokkal turbobb lett a gép, pörgött mint állat ezekútán és már elérte a 42km/h is..... :D:D:D

Régi szép idők.

Kiegészítés:

Nem támogatom az itas vezetést, de a kismotor ezalól tuti kivételt képez.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.07. 16:24:24

@Doubledecker: meg ugye azzal lehet takarózni is, ha elesel. Csak magadra húzod, és már nem is fázol.

F650gs 2010.09.07. 16:25:48

1 éve raktam össze egy P10-est
még a kilóméter órát is 0-ra álítottam csapágyak,szimeringek,henge,főtengely, stb.. minden kicserélve felújítva.Műszaki vizsga rendszám. Elindúlni mégis max 5km-re merek vele.
Régebbi tapasztalataim alapján mostmár nem akarok árokparton buherálni. Aki ilyen motorral hosszab távra elindul azt maximálisan tisztelem. (www.pannoniaexpedicio.hu) "Ők sem a normálisabbak közé tartóznak"

yeti 2010.09.07. 16:26:15

@Csikós Zsolt: Ha nem menne garázsporral,tudok küldeni egy kis bórkarbid csiszolóport.Szerintem hatásosabb.A garázsporhoz hasonlóan olajjal kell használni.Mi ezzel polírozzuk a vídiából készült dróthúzószerszámokat.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.07. 16:30:47

@bervas:

Mi régen olvadóbiztosítékból kinyert nagyon finom homokkal csináltuk!

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.07. 16:45:28

@Csumpi Hálidéj: anno mi is csiszoltunk be így szelepet. Olcsó és jó megoldás.

Nem rég mondjuk autósboltban kapható (1200Ft) pasztával ügyködtem, ez talán még jobb is.

bürokraták rémálma 2010.09.07. 16:49:44

@Csikós Zsolt:
Amúgy nem minősíteni akarlak, de az álmoskönyv szerint nem jó, ha csak másfél menet fogja a lendkereket.
Azért mielőtt megharagudsz, elárulom, hogy alattam is nyíródott már el lendkerékék. Az a motor is ndk-s volt, elég sokat szívtam vele, bár kétségkívül a babetta nálam a csúcstartó. A pozitív csúcsot eddig egy yamaha jog tartja nálam. 4 évesen vettem és további négy év alatt csak! benzin és olaj kellett neki, meg 'asszem két gyertya. Mindezt úgy hogy amíg mért az órája addig több, mint 30000 kilcsi ment bele. És utána is használtam jódarabig. országúton buszokat előztem vele, de a városi használat is digitális volt. (full gáz, full fék.) Ja még valami, gumit azt cseréltem rajta kétszer.
Főiskolás koromban azzal jártam haza az albiból a szülőkhöz. Egy táska keresztben a taposón egy a hátamon, és a többi cucc a sisaktartóban. Így evett 3-3,5 litert teligázon, és ment 80-at.
Komolyan néha már sajnáltam, de egy slussz nem sok, annyi baja nem volt.
mikor kocsit vettem adtam csak el, de jó darabig nagyon sajnáltam. A mostani fecske is jó, de azért hiányzik az a gyorsulás, amit a jog tudott! (Viszont ez jobban bírja a földutakat.)

Edd China 2010.09.07. 16:50:36

Ez tényleg jó utazás volt!:D Jó hír, hogy végre megfordul(t) az MV Agusta is az utakon!

Eladó a panda? Miért, mikor, mennyiért, kinek? Nem fog hiányozni? Nincs rá idő?

1 éve talán amikor kerestetek különböző Pandákat egy teszthez azaz írás hol jelent meg?

ben1988 2010.09.07. 16:52:42

Lendkerék éket remekül lehet pótolni jó kemény anyagú alátétből vágott darabbal, legalábbis ha nem túl vastag kell az ékpályába. Simsonnál kellett egy párszor már... egész sokáig bírta.

nem kéne... 2010.09.07. 16:57:31

@pickapu:

mivel mivel...
trabant universal típusú gépjárművel.
nem láttad?
:))))

bürokraták rémálma 2010.09.07. 16:58:16

@ben1988:
Szimóhoz elég sok (keleti)motoros boltban kapsz, de valaki irta, hogy a Faborinál is van. Én is úgy emlékszem, hogy foglalkoznak ilyesmikkel is.
Amúgy nem érdemes csak méretpontosat beletenni, és ha jól le van húzva az anya, illetve pontosan illeszkedik a kúp, akkor többé nem nyíródik el.

Csikós Zsolt 2010.09.07. 17:00:48

@bürokraták rémálma:
Ha simán csak le akartam volna menni, arra volt otthon asszem tesztmotor. Vagy a Kawa. Vagy a két Merci bármelyike. Nem érted: negyven évesen nekem már hiányzik az a fajta kihívás, hogy ne legyen biztos, hogy odaérek. Mongóliába menni nincs pénzem, világkörüli útra sem indulok hajóval - marad az ilyen szelíd ökörség...

@Daniel David:
Agustával már járkáltam, bár nem sokat.
A Panda már csak áll sokat, megy nagyon keveset, de egyelőre nem kell. Meg aztán van más ötletem, de majd úgyis mindenki megtudja idejekorán.

@ben1988:
Azért jobb ám, ha az az ék viszonylag pontosan illesztett. Alátétből én is reszeltem már soxor, de akármennyire nem is úgy néz ki, az Agusta ennél jobb állapotú műszakilag...

Edd China 2010.09.07. 17:08:37

@Csikós Zsolt:
Értem, kíváncsian várjuk akkor a más ötletet!
Milyen csatornán kívánod értékesíteni?

Még annyi, hogy pandás írás az újságban jelent meg?

Csikós Zsolt 2010.09.07. 17:09:52

@Daniel David:

Most viszik el, mindjárt. TC-olvasó...

Csikós Zsolt 2010.09.07. 17:10:49

@Daniel David:

Nem lett pandás cikk, kis érdeklődésre tartott volna számot, viszont óriási szopás lett volna megszervezni a hiányzó dolgokat a szériából.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.07. 17:10:58

...és ha vágnál arra a tengelyre 1 jobbmenetet???

Edd China 2010.09.07. 17:13:30

OHhhh, pedig fáájt rá nekem is a fogam. Na mindegy. Biztos jó gazdája lesz.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.07. 17:17:30

@Turbék:

Azok a tengelyek olyan anyagból vannak, hogy otthon megmetszed. Bent a helyén.

Meg nyilván véletlenül van rajta balmenet.

Hurri Kán 2010.09.07. 17:17:51

@Csikós Zsolt: na jó, határeset, elfogadom :))
Persze, egy műanyagvalamivel nyilván biztos a megérkezés, de cseppet sem olyan szórakoztató az út, meg akkor miről olvasnánk?

Egyébként minden tiszteletem a Tiétek, ilyen régi vasakkal bevállalni az utat és a lerohadás lehetőségét. Én mondjuk azért nem merném bevállalni mert nincs olyan szerelési rutinom ha útközben bármi történne legalább egy emberlakta helyre eljussak.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.07. 17:19:04

És üdv a Czbr. utca elejéről "szomszéd"!
Itt csak 1 Suzuki, meg egy Piaggio Liberty jelenti a motorizációt...

Hurri Kán 2010.09.07. 17:19:53

@Bambano: az nem ér. Nem az övék volt meg nem is régi.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.07. 17:21:08

@Csumpi Hálidéj:
tengely nem ott keletkezett!
Berakták, tehát ki is lehet venni, satuba fogni menetvágni rája!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.07. 17:22:17

@Turbék:

Gondolom, Csikósnak semmi vágya nincs, mint blokkot húzni az agusztán.

Közben várom a megfejtést, hogy miért is lehet rajta balmenet?

vonschwarcz 2010.09.07. 17:35:07

Esztergályos Rákoskeresztúron 30/7268064 - talán mindkét kívánalmad viszi.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.07. 17:46:40

@Csumpi Hálidéj:
bocs, nyilván a forgásirány miatt...
elsőre nem gondoltam bele...

bürokraták rémálma 2010.09.07. 18:00:03

@Csikós Zsolt:

Na én tényleg nem szemrehányásként írtam!
Sőt, ha nem lennél, akkor a Totalcar-t nem hiszem, hogy napjában többször is meglátogatnám az interneten.
Amúgy meg én is szeretek bütykölni, sokszor szoktam szívni, de pont ez az, ami miatt nem gondoltam volna, hogy meg mersz kockáztatni egy rossz lendkerékanyával egy ilyen utat. Bármennyire is hajt a kalandvágy én ezt csak ha minden kötél szakad esetre hagynám meg magamnak. Mondjuk ha nincs másik járművem.
Tehát, ha nincs az anya szétcseszve és rendesen meghúzod, és ugyanígy elszakad az ék, akkor azt mondom peches vagy, hasonló fordult már elő mással is. Abból is születik egy jó poszt és kész. De itt most egy kissé felelőtlenségnek érzem, - a tapasztalatod mellett, meg pláne - hogy így elindultál vele.
Ettől még számos ember viselkedik sokkal felelőtlenebbül, veszélyeztet mindenkit maga körül nap, mint nap.
Szóval még 1× nem bántásként írtam, csak furcsállom kissé, de becsüllek, hogy küzdesz az öreg vasakkal, és jó ezekről olvasni!

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.09.07. 18:12:07

@Csumpi Hálidéj:

Merre is forog az a főtengely? :-)
Tegyük fel, hogy fogaskerekes a kuplung és kitérő tengelyű a váltón a bemenet és kimenet...

nem kéne... 2010.09.07. 18:16:51

@Csumpi Hálidéj:

mellékszál a történet szempontjából, de feljött a kérdés, hogy hú, főtengelyt? helyén? azkizártdologmertnemtudom.
namost jelezném, hogy beépített főtengelyen én már fúrtam menetet és azóta is azzal megy a gép...
aztán nem ennyi nyomatékkal, hanem mondjuk 400nmrel megy a cucc meg nem csak magában pörög rajta a lendkerék, hanem NÉMI teljesítményt levesznek ott a szíjtárcsáról, tehát kell bírnia, ha egyszer összerakja az ember.
szóval az, hogy a helyén van, nem gond.
csak erősen kell akarni.
de itt nem a főtengelyt kell basztatni, mert annak semmi baja, aminek meg semmi baja, ahhoz nem nyúlunk.
na, on.

nem kéne... 2010.09.07. 18:18:55

@bervas:
nem tudni, mert fasztuggya, van e valami primer áttétel és ha igen, az fogaskerekes vagy láncos-e.
de általában előrefelé szokott.

nem kéne... 2010.09.07. 18:25:08

@bervas:

írtam egyet, de most tuti megjelenik másodszor is, mindegy:

mivel nem ismert pontosan a primer hajtás típusa fogaskerék, lánc vagy sima egytengelyűség) ezért ez a kérdés így nem megválaszolható, viszont ÁLTALÁBAN előrefelé forog a motor, tehát jobbról nézve az óramutató szerint.

sompetike 2010.09.07. 18:39:39

hej ekkora trehányságot,sok mindenbe belefogsz aztán semmire sem haladsz...
miért nem lehet megtankolni azt az auto amikor már kevés van benne...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.07. 19:03:23

@sompetike: Hejj, ekkora trehányságot, kommentbe belefogsz, de kisbetűvel kezded a mondatod. Meg a másikat is. Aztán azt írod auto, mikor azt gondolod: autót. És vesszőt sem teszel. Ekkora trehányságot...:))
Persze csak gonoszság vezérel, de látod, van az úgy, hogy az ember nem tud mindenre odafigyelni.

Tommi 2010.09.07. 19:09:36

A Pancsiról ugye nem tűnt el semmi ott a rakparton?

nem kéne... 2010.09.07. 19:14:36

@streetsta:

ja, mindenre odafigyelni.
ma pl a hetven literes tankba sikerült belelőni 69 liter benzint.
tankban lóg a benzinszivattyú és nem "poharas". szerinted mennyire lehettem a kannázástól?
:))))

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.09.07. 19:52:22

@nem kéne...:

Azt kell tudni, hogy forgó tengelyen a véganya nyitása mindig forgásirányú.
Ezen a képen jobbra forog a tengelyvég, a motor szempontjából pedig előre.

akos27 2010.09.07. 20:15:17

Mi annó lakáskulcs pereméből reszeltünk le éket egy Simsonhoz út mellett és meghúzva a csavart még sokáig működött. A kúp viszi át az erőt nem az ék.

Csikós Zsolt 2010.09.07. 20:44:59

@Turbék:

Meg egy gyönyörű Mini, meg volt ott egy Volvo 7-es (9-es?) kupé is valamikor, csak sajnos a fenekét megütötték, pedig mindig akartam rá cetlit tenni, hogy lehet-e tesztelni...

Csikós Zsolt 2010.09.07. 20:47:23

@bürokraták rémálma:

Ott várt a Vitya, erre volt felépítve a napom, elképzeltem az egészet - be kellett kockáztatnom, egy próba nélkül nem futamodhattam meg. Még jó, hogy már a Bosnyákon elszállt :-)

motoregeer 2010.09.07. 20:49:19

@arthur877: inkább fúrószárból! pl Simsonhoz egyszer dühömben csináltam vagy 20at, mert amit a boltban kapni lehet... ehhez 10es fúró+ milcsiskorong kisflexre

Nszabi (törölt) 2010.09.07. 20:50:52

@Doubledecker: Ej de jo is volt az!Mikor kabe 17 eves lehettem,egy szlogenunk volt:miert jo a motor?mert lehet rajta inni!Na aztan fogtam arkot en is a simsonnal,be is takaroztam vele!:-))Addig-addig berregett rajtam,mignem rajottem hogy igy nem tudok aludni,hat menni kell tovabb!Kovetkezo allomas egy pincebuli volt,marmint az utozongeje,hajnal 3-kor...Na akkor csuklott be az elso telo,a partoldalban.Gyalog mentem haza,bassza az anyjat a motor,megint elromlott...

nem kéne... 2010.09.07. 21:17:00

@bervas:

namost csavar ugyan, nem muter, de találkoztam olyannal, forgásiránnyal szemben nyílt a csavar, nem is egy motoron.
tehát ha a motort forgattam és a csavart tartottam, akkor az kinyílt.
vagy hogy magyarázzam el.

nem kéne... 2010.09.07. 21:18:26

@bervas:

namost csavar ugyan, nem muter, de találkoztam olyannal, forgásiránnyal szemben nyílt a csavar, nem is egy motoron.
tehát ha a motort forgattam és a csavart tartottam, akkor az kinyílt.
vagy hogy magyarázzam el.

peti251 2010.09.07. 21:19:16

Én kifúrnám egyes fúróval a tengelyből. gyakran van, hogy hiába próbálod kiütni, nem jön.

Én már régen szopogattam... pedig szimszonoztam, mz-ztem sokat! a TS250 meg már vágányon van, talán hó végén műszakija is lesz! Az aszkóna meg megy minden nap ha kell, ha nem:)

Csikós Zsolt 2010.09.07. 21:39:54

@peti251:

Mit is fúrnál? Az ék maradékát kicsusszantottam a csavarhúzó sarkával. Mást fúrni nem nagyon kell.

Kacorka 2010.09.07. 21:43:33

Mennyire érzem ennek az egésznek a hangulatát.

Olyan jó néha sületlen hülyegyereknek lenni és reménytelen küldetésekbe belevágni lesz ami lesz alapon. Szerintem aki ilyet nem csinált még életében az szégyelje magát.

Guld Péter 2010.09.07. 21:50:49

Üdv mindenkinek!
Nem igazán szoktam kommentelni, de az a mondat, hogy - Agostini hits the road.
Na azt hiszem, attól jobbat mostanában senki nem fog írni. Ebben a környezetben, így odaszúrni, szóval Köszönjük Csikós Úr, zseniális, bruhaha

baseldon 2010.09.07. 21:52:35

@Kacorka: Tiszta Rejto Jeno, kaland, moka, kacagas :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.07. 21:53:28

@bervas:

Ennek némileg ellentmond a 250-es ETZ főtengelye, ahol mindkét végén rendes jobbmenetes anya ill. csavar van.

Krisi 2010.09.07. 23:03:39

@Csikós Zsolt: a "kakisdobozban" nem nézted, hogy nincs-e valami hason ló? egyszer már bejött :)

Csikós Zsolt 2010.09.07. 23:06:25

@replikátor:

Eladódódott.

@Krisi:
Kakisdoboz - csavardoboz...

dennisthemenace 2010.09.07. 23:17:41

@Csikós Zsolt: Add mar el az en Fiatomat is, Toled a neved miatt azonnal megveszik..)))))))))

Csikós Zsolt 2010.09.07. 23:21:26

@dennisthemenace:
Ne hidd. Amit megírtam itt a Belsőségen, soha nem olvasó vette meg. Túl őszinte a Belsőség, a magyar hirdetők nálunk sokkal többet köntörfalaznak, ezért a mi autóink rosszabbnak tűnnek mindenki számára a sokat ködösített, elhallgatott magyar autóparknál. Szomorú ez.

onefm.hu · http://www.onefm.hu 2010.09.07. 23:33:42

De jót nevettem ezen a post-on. Szép dolgokat produkál az élet. Szívás, de kellemes teher :)

No quarter 2010.09.07. 23:42:34

Zsolti... Fulladoztam a röhögéstől. Nagyon magam előtt látom és hallom az egész sztorit, megélem a motivációt. Köszönöm

nikó 78 2010.09.07. 23:58:26

Az Agustát látva a képeken,lehet még a sarki boltig,sem indulnék el.Mennyi idős az az első gumi?Mint a motor maga?.Az öreg gépekben,megvan az a fajta mechanikai robosztusság,amit,tényleg csak a megszakítós gyújtás,és az álltalában vele-járó,halovány villamos rendszer állíthat meg.Az hogy valaki éppen csak szoríttó lendkerékanyával egyáltalán elindít egy motort,az tényleg a hülyeség non+ultrája.Komolyabb probléma is lehetett volna belőle,pl ágyő főtengelyvég.Én pl 10 éve,meggondolatlanul cselekedtem,azóta nem tudom használni az öreg kawámat alkatrész híján.Kénytelen leszek eladni,mert egy veterán,csak akkor jó,ha használható.

Dennis01 2010.09.08. 00:05:52

@Csikós Zsolt: Mondd, hogy a Panda utodja egy Mini lesz.. Szuletne egy par cikk az tuti.. :D

@dennisthemenace: Add nekem, en imadom azt a kocsit.. :)

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2010.09.08. 00:13:54

@Csikós Zsolt: ha hiszed, ha nem... kedved kaptam panda vásárláshoz! Már egy jó ideje gusztáltam a barátom fehér "puncibuszát" (első ótója), de nem érlelődött meg bennem az elhatározás egy kis szikrája sem. Amúgy is szerencsétlen kicsit a srác, volt egy büféje, ami nem ment túlzottan (figyeled mennyire vagyok politikailag korrekt?) először kiadta, amikor nem fizettek neki, némi rábeszélésre a bérlő egy Seat Leon-al fizetett, ez végre az előző versenyzőhöz képest valóban egy minőségi ugrást jelentett. Barátom végre emberszámba lett véve, nem kapta a fitymáló tekinteteket az úton, nem kellett másodlagos nemi jellegeket kompenzálni. Az idilli állapot addig tartott, míg valakinek ugyancsak megtetszett ez a fajta urizálás és irigységét gyorsan kölcsönvétellel csitította. Nagyon valószínű azonban, hogy a rosszul ítélte meg a várható élményfaktort, mert hamar ráakadtak a rend éber őrei egy parkolóban. Volt nagy öröm, ám sajnos ez aztán nem sokáig tartott, mert valaki megint szemet vetett rá és most véglegesen eltűnt, valószínűleg egy zugbontó feneketlen gyomrában. Mivel az szintlépés már közben megtörtént és a visszafejlődés nem tűnt vonzó alternatívának, ezért (szigorúan a gazdaságosság jegyében) egy póló beszerzése mellett döntött. Történetünk tárgya viszont ott szomorkodik az utcán, gazdája nem társít emberi jegyeket az autóihoz (egy No.-beli kirándulás felvetése sem villanyozta fel, ódi-béjemvé-merdzsó múzeumlátogatás, emiatt most verbuválok egy csipetcsapatot) nekem viszont tetszik a kis gyösz. Családpolitikailag egészen biztosan egy fatal error lesz a lépés, elég nehéz lesz haszonérvekkel alátámasztanom hirtelen jött késztetésemet. Hely van, harmadik autónak is jutna gondoskodás, a kölkök egészen biztosan csipáznák, asszonypajtásnak viszont egészen biztosan nem tetszene, autóból csak a nagyot szereti (először csirkét akart vetetbi, maradtunk a B Omega kombinál). esetleg valami életvezetési jótanács a "womenpower" ellen? Asszonycsere?... :))

Luk Szájpóker 2010.09.08. 00:17:36

Jó látni, hogy nem csak én vagyok hülye. :-)) A cikk szuper volt, még a feleségem is nevettett rajta, amikor elmeséltem neki, pedig bizonyos szavakat, mondatunkat már nehezen visel el: totalcar, mongólia, svéddel kezdödő és öreg autóval végződő dolgok, garázs...
A saját fa...gaimból címszavakban: Skoda mikrobusszal San Marinoba, sokszori motortolás5-10 km-es távon, komoly terepgyakorlatok természetesen nem terepjárásra kitalált autókkal változó sikerrel...

Luk Szájpóker 2010.09.08. 00:21:45

A vége lemaradt:
Kedves Csikós úr: köszi a cikket, jól esett! Jó éjszakát Mindenkinek!

csibu955 2010.09.08. 07:44:44

Csikós Zsolt: Az íves retesszel teljesen lenyűgöztél:D
A gyertyával nekem is volt ilyen, annak ellenére, hogy az én időmben már nem nagyon volt ólmozott benga.
Nekem is van egy Pannoniam, amikor megvettem hazahoztam majd elindultam egy kisebb útra, szépen pöfékelt a gép, nagyon élveztem óvatosan forgattam és 3-ból finoman 4 be akartam tenni, amikor éreztem a kuplung bowden roppent egyet de még nem szakadt el, reflexből gyorsan visszatoltam 2 be majd ahogy bevette a 2-test már szakadt is a bowden..szerencsére kettesben aránylag simán megfordultam majd szépen hazapampogtam...bár ez nem nagy hiba, de ha tolni kelett volna azon a nagy hegyen nem lett volna annyira kellemes:D

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.09.08. 07:57:29

"..Agostini hits the road.." jóféle.

ZON 2010.09.08. 08:41:39

Lendkerekes sztori:
Csaba haverom gyújtást állított a Rigán.Kivitte egy tesztkörre gyújtásdekli nélkül.Nyélgázon hajtva leesett a lendkerék, és tempósan haladt az utcán.Csaba letámasztotta a mocit, és szaladt a menekülő alkatrész után.
Látta ezt egy kerékpáros illető, aki ott tolta a bicajt, és előzékenyen, belsővel elétartott a lendkeréknek.
Az az ordítás... A faszi eldobta a bicajt,leült a földre , és ott vonyított.
Csaba megköszönte a segítséget, fogta a motyót és hazatolta a Rigát.

Mérges 1234 2010.09.08. 08:50:30

@ZON:

Érdemes volt felkelni ma is.

:D :D :D :D

bürokraták rémálma 2010.09.08. 09:19:33

@ZON: :-) Szerettem volna megnézni!

Nekünk a befagyott tavon való csapatás közben nyíródott el az ék. Nem fáztunk, mire hazatoltuk a hóban. kb 2 km
De másnap ott folytattuk, ahol előző nap abbahagytuk.
Szomszéd srác verhopistájával voltak hasonló kalandok, mindenféle bowdenszakadás a legváratlanabb pillanatokban stb.

csibu955 2010.09.08. 09:23:31

@ZON: Ez egy jó történet volt. A kerékpáros srácnak biztos nem volt ennyire kellemes.

Egyszer a babettámról is leesett a lendkerék be a 1m-es fűbe, persze nem lett meg....

Balázs Viktor 2010.09.08. 09:55:52

@Tommi: Hál' istennek nem, valami csoda folytán.

mtk001 2010.09.08. 12:30:17

Rákoskeresztúron van egy féltengely javítós műhely, ott profin esztergálnak.
www.feltengely-javitas.hu/

zöldi 2010.09.08. 14:44:49

@Csikós Zsolt: Tábori tunig, újpest, tempolom utca 4. Igen pontos a gépműhelyük.

Edd China 2010.09.08. 21:16:53

@Csikós Zsolt: Az a másik ötlet a Panda helyett csak nem a címlapon szereplő Renault 10? Nem lenne rossz egynek...

dennisthemenace 2010.09.09. 19:34:30

@Csikós Zsolt: Pont az a bajom, hogy ez nem egy hetkoznapi, munkabajaros valami, ehhez megszallottnak kell lenni..)

Virago_1000 2010.09.09. 23:56:48

@F650gs: A Pannoniaval nem is csodalkozok ezen. Ha MZ-d lenne, akarmikor "haza" mehetnel vele. (ugy ertem Zshopauba.)

svéd. 2010.09.10. 10:43:58

Na akkor fixáljuk le. A Pancsi egy jó motor . Nemhogy Sukit ,de Horvátországot ,Ausztriát,Kínát megjárjuk vele. DE! Az örömteli veteránozás ,NEM azt jelenti hogy valahogy forgásra kényszerítem a motorját a garázsban aztán imádkozom már az utca végén is. TISZTESSÉGESEN MEG KELL CSINÁLNI! És itt nem a festésre,és polírozásra gondolok,hanem ripityára szedni,és józan paraszti ésszel átnézni és rendbe tenni. MA sokkal jobb Pancsit lehet csinálni,mint annó a gyárban, sokkal jobb kenőanyagok ,csapágyak,görgők, gyűrűk,gyújtások,gumik,fékek vannak. A klubunk több tagja keresztül kasul motorozza európát. Higgyetek nekem. Én nem állítom hogy ez vagy az a motor a jobb,de egy jó P-vel nagyon jókat lehet ma is motorozni.

svéd. 2010.09.10. 10:58:28

Mielőtt nekem esik a tömeg. Én is olvastam hogy itt is,ott is csinálgatták a motort,de az még mindig a toldom foldom, ráolvasok kategória. Ízekre szedni és minden gyanús sarkalt, kopott ,oxidált ,repedt,lógó alkatrészt rendbe tenni (nem feltétlenül cserélni). TITKOS tipp : A sokat túrázóknak, kétgyertyás hengerfej.Az oldalt vakolt ,felül gyertyásnak az oldat vakhelyet is megnyitni és üzembe helyezni, egy eső elől meneküléskor,nagyon jól tud jönni ha a középső be slusszol.

XJS · http://www.ae86.hu 2010.09.15. 19:43:38

Nehari, nem olvastam vegig a hsz-eket, Streetsa Zoli nem ajanlotta eszterganak Szoke mestert? Preciz is, olasz motorokkal foglalkozik, stb.

Csikós Zsolt 2010.09.15. 20:52:48

@XJS:

Imádom a Karcsit, csinált már nekem jó pár dolgot, csuda ember. Sose készül el.

deak.atti 2010.09.17. 18:11:37

@Csikós Zsolt:

Írd már meg légy szíves, hogy jó lett -e a menet? Jenő bácsi azon aggódott, hogy mivel valami nagyon elbökött 9X1-es balmenet van az anyában, így nem volt semmi olyan ellendarab, amit belepróbálhatott volna, a főtengelyt meg ugye nem tudtad hozni ... :o) Hadd nyugtassam meg, hogyha jó lett.

Köszi.

DA

trakee 2010.09.25. 20:38:04

Zoslt!
Éket, azaz íves reteszt csapágyboltban kapsz sokféle méretben. Egyébként marad a fúrószárból fűrészelés :) De nem éri meg, volt már benne részem, és pár Ft-ért adnak. (persze szombat este, mikor a motornak másnap mennie kell, más a helyzet...)
Egyébként pedig az ék csak pozícionál, a nélkül is összerakható. Az meg, hogy egyszer megforgott a lendkerék, nem jelenti, hogy a kúp sérült. Nekem is forgott meg Simsonon, a rosszul meghúzott anya miatt, nem okozott bajt.
Ellenben egy dolgot nem értek. Az Agusta nem 125-ös? Kühüm levizsgáztattad? vagy ne kérdezzek ilyet?

Csikós Zsolt 2010.09.25. 21:53:00

@trakee:

Ó, 50-es, persze. Csak a hangja 125-ös :-)))

Carrotfield 2010.09.28. 22:21:39

@deak.atti:

Zsoltnak elküldtem levélben a hozzászólásod, ezt válaszolta:

"Üzenem Jenő bácsinak, hogy tökéletes minden, öt tizedet reszeltem az éken, passzentos, lehúzó, anya szuper, Agusta megyen!
Csik"
süti beállítások módosítása