Hogyan nem vettem Svédországból vén Mercit?

  2010. február 28. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta dezső autonánia ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


A világ legjobb ajánlatát vázolom az olvasónak: másfél millió forintnyi euróért itt-ott javítandó, negyvennyolc éves Mercedes, Domsjőből. Zsííííír, igaz?

Domsjö Örnsköldsvik mellett van. Ha nem mondtam volna, ez Svédország. Észak-Svédország. A legközelebbi tereptárgy nagyjából a sarkkör, igaz, az legalább tényleg nincs messze. A másik irányban baromi sok hó van, meg még sokkal messzebb akad még egy pici, behavazott falucska. A latinosan mediterrán Stockholm 754 kilométerre, délre esik, de az már egy másik dimenzióban létezik.


Jó az idő. Két hete volt itt mínusz 32 fok is

Domsjö egyébként egy befagyott fjord partján terül el. További részletek: a költségre optimalizált Budapest-Domsjö táv (rövid komppal, fizetős híddal) autóval 2600 kilométer. Lehet rövidebb (de drágább és lassabb) is az út rostocki kompra szállással – akkor éppen nem éri el a 2500-at. Ha úgy gondolják, hogy Hamburg messze van autóval – hát az kevesebb, mint félút. És nagyjából addig van takarított út, utána csak ledöngölik a havat. A táv felét, azaz bő 1200 kilométert a svéd rész teszi ki.

Hogyan jutottam el az elmebajnak erre a szintjére? Logikusan. De ez megint hosszú lesz.

A feleségemnek most volt nemrég a születésnapja, erre született egy jónak tűnő ötletem, mindjárt mondom. A mi viszonyunk konfliktusoktól nem mentes ugyan, viszont éppen az őszinteség miatt már vagy 16 éve igazán felhőtlennek mondható. Ez így van rendjén, nem söprünk semmit a szőnyeg alá, kinyomjuk a pattanásokat, ha örülünk, őszintén örülünk, ha vitázunk, elmegyünk a gyökerekig, nincsenek begennyedt hátsó gondolataink, nincsenek rég elfeledett csontvázak a szekrényben, amik bármikor kihullhatnak. Még akkor sem, amikor veterán járművekről van szó.


A régi állólámpánk 2002 nyarán, Scheveningenben

Fentiek miatt az én Katim mindig is tökéletes partner volt a veteránozásban. Amikor az első fiunkkal, Bálinttal terhes volt, az egy héttel korábban motorcserés, és emiatt igen kehes állólámpás Mercimmel bejártuk fél Európát. Többször voltunk szintén más állólámpásokkal, már családostul Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban, Ausztriában. És a bianchis, alfagiuliás túrákon is mindig partnerem volt, és őszintén élvezte.


Az Alfa Giulia, 2000, Weissenkirchen

De magától nemigen veteránozik. Jobban szereti a régi autókat az újaknál, ez tény, de nem remeg meg a térde egy PV Volvo láttán, nem esik transzba egy 2300-as Fiattól, nem bicsaklik meg a hangja, ha Citroen Ami 6-ról kell beszélnie. Persze a Ferrari Dino, a Citroen Traction, az MG TC neki is tetszik, de azokhoz nem kell veterános lelkület, elég egészen minimális autóbuzéria, efféle tíz emberből háromnak van.

Katinak egy gyenge pontja van, az 500-as Fiat, persze a régi. Arra vágyik. Volt is neki, úgy vettük még 1999-ben, hogy könyörögtem neki, legyen bármi más, mert az 500-as egy kicsi, kedves gombócba csomagolt végtelen szívatógép. És főleg engem fog szívatni. Nem érdekelte, az ő pénze volt, hát megvette. Aztán én rommá szereltem. Egy lengőkar tört itt, egy másik repedt ott, aztán a hátsó is elmállott tőből – és mindig fagyban kellett szerelnem, éjjel, az utcán. Az autó különben megszólalt, olyan szép volt, és tényleg nagyon igényesen készült el, ezt szétszedéskor láttam. Csak hát az 500-as egy öreg, silány autó. De attól még lehet imádni.


Katinak épp Fityót veszünk

Annyit segítettem azért Katinak vásárláskor, hogy minden kapcsolatot megmozgatva az akkor a mi pénzünkért elérhető legjobb példányt vettük meg. Köszi, Opitzer Laci, imádtuk a kisautót, a Kati ma is azzal aludna (én meg lent a garázsban), ha nem jön Bálint fiunk. Akkor úgy döntöttünk, eladjuk. A kis pisztáciazöld gyöszt azóta is visszasírja.

Nos, most, közel tíz évvel később felvetettem neki, hogy immár sokadszorra lett húsz éves, el kéne gondolkodni azon, hogy lesz-e, lehet-e még neki ilyen autója az életben. A gyerekek, meg az én mindent elsöprő hobbiigényeim mellett szerintem nehezen. Ami pénzünk marad a hó végén, azt mindig elviszi valamelyik énprojekt. Hatvanévesen pedig nyilván nem veszünk már ilyet. Az 500-asok ára viszont rohamosan mászik felfele, ha valamikor, hát most kell még beszerezni egyet. Adjuk el a 190-es Mercijét, most már az én 123-asom is eléggé rendben van, beállítjuk azt fő autónak Balatonra járni, bevásárolni jó lesz, már most is félig átvette a 190-es szerepét, úgyis csak két literrel eszik többet. Arra a három kilométerre pedig, reggelente, amikor a gyerekeket oviba/isibe viszi, elég lesz egy 500-as Fiat is. Hiszen vannak, akik biciklivel járnak, meg gyalog, ne kezdjen senki hőzöngeni, hogy milyen veszélyes.


Kati Mercije valahol Firenze előtt egy borkombinátnál

Aztán a Kati elővette a téli hidegindításokat, a latyakot, efféléket, és úgy döntött, a 190-es marad, nincs szíve télen megölni egy bármilyen 500-ast. Van pár százezer forint félretett pénzünk, igazából arra tartogattuk, hogy nyaralni menjünk, de ha ennyire megy fel az az ár, akkor nézzünk Fityót, majd csak reszelünk valamit a vakációra még júliusig.

Néztem. Találtam egy kocsit Veresegyházon. 579 ezer forint, szalonban állt a képeken, akkor reggel, frissiben adták fel a hirdetést. Elég eredetinek nézett ki, az ütköző kicsit rozsdás volt, a fényezés matt, de nem volt szétfurkálva, átkárpitozva, kispolkiütközőzve, kispolskimotorosítva, szétlengyelesítve, mint az itthoniak általában. Kati, nézd, ezt kell megvenni, most oda kéne menni, ennyiért nem lesz másik – hörögtem neki a reggeli rohanás közben (ő korábban jár dolgozni, mint én), mire csak fújtatást hallottam – jó majd nézzük meg este. Újságolom erre bent a Vályinak, nézd milyen Fityót megyünk nézni Katinak, nyitnám az oldalt, nincs meg. Eladták egyetlen reggel alatt, mondjuk három órát lehetett kint a hirdetés. Mondtam én, hogy megveszik…

Rá bő hétre újabb találat. Vizsga nincs, pár fölösleges luk a műszerfalon, a térdvédő csík persze szakadt a műszerfalon (és mostanában nem is lehet kapni utángyártottat, ezért ez elég baj, mert átkárpitozva mindig nagyon hiteltelen lesz). Nincs rajta vizsga, pocsék a fényezés, de nem tűnik nagyon rohadtnak, külföldre utazás miatt sürgősen másé lehet, áron alul négyszázezer, csak most. Ja, Mátészalkán. Megint reggel van, Kati rohan, ezt még nézd meg, nézd meg, hívom a géphez. Fura fújtatás, a beragadt szelepű kukta ad ilyen hangot, mielőtt felrobban a gázon rotyogó székelykáposztával. Kati nem izgul fel. Aztán este mégis elkezdi pedzegetni a Fityót. Legalább hívjuk fel, mondja, ha jó, ennyiért talán megéri. Persze hiszi is, meg nem is, hiszen az övét egy hónapig hirdettük 2001-ben 290-ért, végül az Oldtimer aukción ment el 270-ért és még örülnünk is kellett. És az gyönyörű volt, bordó, dönthető üléses, L-es belsővel, szuper motorral, szuper fékekkel, minden csingilingivel rajta. Az a kocsi most valahol 800 és egymillió között érhet, változnak az idők, eltelt kilenc év.

Mire másnap hívja, a mátészalkai sincs meg, 350-ért huss, elvitték. Megint eltelik egy hét, újabb lelet. Marcello Mastroianni is ilyennel vitte Gina Lollobrigidát – szól a hirdetés szövege, jó a duma. Mutatom Katinak, érdeklődés csillan a reggeli elkínzott tekintetben, megölabélahamegintnemérekbe, de megnézi. Megjegyzi. Napközben felhívja. Jó a kaszni, jó a motor, négy kiló, abban a kereskedésben van, ahol a 190-es Mercijét vettük az Örs Vezér tere mellett. Megnéznéd nekem?

Meg hát. Délután a Golfot fotózom, amikor kész vagyok, arra kanyarodok. Döbbenetes a kisautó. Mindene reped, mállik róla a kitt. Nézem közelebbről – rozsda szinte semmi, csak borzalmas vastag, békebeli, rendszerváltós kitt. Szépen elbántak vele, egy teljes fémig csiszolás, majd újrafény kell neki, de valószínűleg minimális lakatolással megúszható.

Kijön a kereskedő, panaszkodik, hogy mindenki ezt az autót akarja ma látni, és mindenki, aki megnézi, más hibáját látja. Nem tudom, hogy lehet más hibákat látni rajta, elég egyértelmű minden. A motor szépen indul, purrog, veszi a fordulatot, nem füstöl, bár egy kis szelephézagot hallok, megvannak a géptérben az általában hiányzó kis légterelők, a kormány megdöbbentően precíz, jók a gumik, a jobb első függőcsapszeg lóg, és nem a kerékcsapágy, mert csak függőleges rángatásra, vízszintesre masszív. Pedig nemrég volt cserélve – mondja a kereskedő. Attól még lóghat, engem is vágtak ki vadiúj csapszeggel vizsgáról.

Persze teli van bagózva, büdös mint a rosseb, az utánozhatatlanul csodálatos 500-as szagnak nyoma sincs benne. Furkált műszerfal, tragikus középkonzol-betét, kispolák ülések, utánfutóról származó első index, az R-es szériára való, paralelogramma-emblémás 500-as homlokfal (évtizedekig csak ilyet lehetett kapni a Boldizsár utcában, azért van minden magyar Fityón ilyen), de még a szabványosnál is kisebb emblémával a süllyesztékben, gyűrött első ütköző, törött tetőcsukó kallantyú. Van baja.

Az ajtók viszont csodásan csukódnak, műszakilag, vasilag kiváló az autóka, én is tudom, hogy megéri a 400-at. Csak nem egy csajnak. Csajnak szép és trágya állapotú autót könnyebb eladni, mint csúnyát, de jót. Készítek képeket, mutatom a Katinak este, látom, nem fogja meg. Ahogy gondoltam, még azon sem bántódik meg, amikor vázolom a "csajnak csak kiglancolt buta autót" nézetemet. Azóta azt is eladták, most látom csak.

Itt indul a mercis szál. Este leülünk – akar-e ő egyáltalán 500-ast, vagy sem? Éjjel fél háromig beszélgetünk a nevetés és sírás határán, olykor veszekedésbe hajlunk, de egy csomót ábrándozunk. Felvázolom (talán századszor, amióta együtt vagyunk), hogy életem nagy álma veteránautóval bejárni Európát, a repülést unom, a műanyag bérautót rühellem. És ő is szereti az ilyet, a gyerekek is szeretik, de nincs rá autónk, mindketten tudjuk. Egyetért, hiszen tényleg így van. És szeretne ő Fiatot, még jobban szeretne veterán traktort (később erről is lesz poszt), végül kilyukadunk a Bazegnél, amely porrá mállva ugyan, de két éven át röfögősen, szuper kondícióban hurcolt minket mindenfelé Magyarországon, meg még a tengerhez is.


Orosszal a bécsi Chromjuwelen kiállításon

Imádtuk. Ilyen autónk pedig most nincs, mert Bazeget eladtuk, mert esély nem volt rá, hogy nálunk levizsgázzon még egyszer. A Bianchi lassú ahhoz, hogy bárhova érdemes legyen elindulni vele, ami 300 kilométernél messzebb van, annyi szabadsága egyikünknek sincs.

A zöld állólámpás Merci még nincs kész, de ha meglesz, már most tudom, hogy nem válik Európa-járó autóvá, mert a Csabi olyan elképesztően tökéletes munkát végzett rajta, hogy az most egy új autó. Ha abba belemegy bárki, kénytelen leszek megölni. Ha a gyerekeim leeszik az ülését, letörik a hamutartóját, amit két napon át restauráltam, nem ülnek bele többet. Ha a műkörmös p…a azzal a fekete RAV-4-gyel a plázában lehúzza a hibbbátlan gumit az ütközőjéről, amiből az utolsó-utolsó csíkot vettem meg a német állólámpásos klubújságból, és nincs belőle több, akkor felgyújtom a RAV-4-et.

A zöld Merci sajnos szobor lett, nem autó, és ezt előre tudtam, amikor készült, de fogalmam sem volt róla, hogyan tudnám elkerülni. A klubunkban különben állandó beszélgetéstéma ez, hogy a nagyon szép, vérrel és verejtékkel elkészített csodaautót borzasztó nehéz szívvel használja mindig az ember, miközben a kicsit foltos, leütött, még kedves állapotú, de közel se tökéletes kocsikat viszont sikoltozó orgazmus közeli állapotban gyűrjük mindig. A jó veteránautó karcos, kopottas, valódi. Azt igazán szereti az ember.

Nekünk kell újra egy Bazeg. Írországba menni, meg Nápolyba, meg Horvátországba, meg ahova egyáltalán pénzünk lesz, tehát akár Szentendrére is, egy fagyira. Ebben maradtunk.

Aludtunk fejenként három és fél órát, zombikként csináltuk végig a napot. Este kinyitottam a használtautós portált. 495-ért leltem egy csibesárga állólámpát. 200 D, nem furkált, jó helyen rajta minden, nem alufelnis, nem vegyes szériás – hűha. Hívom az embert, beszélgetünk, ütött volt az autó hátul, Budapestről származik. Nahát, a Lőrke barátom autója, emlékszem rá, amikor összetört, tényleg az lenne? Tényleg, az eladó is megerősíti. Ezt követően hosszan konzultálok Lőrinccel is, meg Gáspival, aki az autót lakatolta, meg Karesszal, aki kicsit piszkált a motorján. Nem rossz, nem rossz, bár a hátulja szörnyen elgörbült akkor. Most szuperül néz ki. Gáspi mondja – a bal oldala nézett ki pocsékabbul, valamiért éppen arról nincs kép, azt kéne látni. Minden abba az irányba mutat, hogy ezt az autót kéne megvenni, ismerjük, tudom, mi van benne, nem lutri. Mégse mozdulok rá. Mert második szériás, amit nem szeretek. Mert nincs tolóteteje, amire rettentően vágyok, hiszen az a zöldön sincs. És legalább 220 D lenne, vagy még inkább 240 D – az 55 lóerős 200 D tényleg olyan a forgalomban, mint sakkozó a százméteres sprintfutók között. Egy lassú logikai játék, sok-sok előre gondolkozással.

Aztán a Kati talál egy fehéret, 500 ezer az irányár. 200 D az is, nincs síbeda sem, de legalább első szériás, és a bele zöld, amilyet még nem láttam. Kicsit izgat, ráadásul jár mellé egy komplett, 200-as, benzines autó papírok nélkül, nem is igazán rossz állapotban. Kati nyomja a gombot, hívjuk fel, mielőtt megveszik, én azonban még valami lökésre vágyok. Valamire, ami egy kicsit vonzóbbá teszi, talán a fehér színt rühellem. Igazából nincs is pénzünk autót venni, csak a nem egészen öt kiló van a nyaralásra, azt költenénk el most egy újabb kocsira. Pedig kocsiból – alapvetően – azért van nálunk elég. Kivételesen én vagyok a józanabbik fél, valakinek mégiscsak meg kell húzni a határt. De nini, azóta azt a fehér autót is eladták, az oldtimer, úgy látszik, a válságban is kurrens cikk…

Mint ilyen alkalmakkor mindig, most is a mobile.de-hez, meg az ebay-hez fordulok. Csakhogy régebben kizárólag oldtimervizsga-képes autókban gondolkozhattam, mást nem lehetett legálisan behozni. Most már nézhetem a kicsit ütődöttebb portékát is, mert egy ilyen állólámpás – vagy ahogy a német, meg a magyar újmercis hívja: /8-as - regadója is csak 200-300 ezer forint. Az átírás persze lenne eleve majdnem százezer egy itthonira is, tehát egy 1000-1500 euró körüli kinti autóval, amiben ráadásul jobban hiszek, mint egy magyarban, jobban járok. Ha elég rosszul hirdetik, elég messze van, kevés az eladó minősítése, kicsik a képek, akkor még ki is lehet fogni valami használhatót ennyiért. Aztán legfeljebb kistoppolok érte.

Szebbnél szebb állólámpák peregnek a szemem előtt – 2500-5000-7000 eurós árakon. „Karcos kell, kopottas, nem szuper” – skandálom, miközben fuldoklok a saját nyálamban. „Olcsó legyen, játékautó lesz, nem akarsz rá vigyázni, helyből a brutális nápolyi forgalom közepébe képzeld el, úgy, hogy a gyerekeid a hátsó ülésen az olvadt csokit kenegetik szerteszéjjel, a cipőtökből kiömlött homok pedig a padlón gomolyog a légörvényekben” – ölöm a hormonjaimat. Lejjebb veszem az igényeket.

Ekkor ér utol a végzet. Teljesen váratlan irányból.

Találok egy Ponton Mercedest. 3000 euró. Ön, aki az elejétől olvassa ezt a posztot, tudja már, hogy ez a domsjői autó. Én akkor még nem tudom, mi az a Domsjö, azt se, hogy mi a fenének kell nekem egy Ponton. De rohadtul felizgulok. Igazából szédülök.

Aki nincs vele tisztában: ez a Stirlitz-Merci (a 170-es) utáni, a fecskefarkú előtti széria, kettővel az állólámpa, hárommal a fekvőlámpás, néggyel a 124-es előttről. Régen ezt hívták Púposnak, mert úgy néz ki, mint valami deformált csernobili krumpli. Most már persze a modern taxiszsargon a 124-esre tette át ezt a nevet. 1953-62-ig gyártották, ez a svéd egy utolsó szériás példány, már felülvezérelt, 1,9-es, fickósabb (65 lóerős) benzinmotorral, szélesebb maszkkal: Sajnos ennek már rendes indexkapcsolója van, nem a kürtkarikát kell tekergetni a jelzéshez. Viszont nagyon eredetinek tűnik. Imádom.


Bagdad, 1970

A Ponton többször felbukkant már az életemben. 1968-tól 1972-ig édesapám kereskedelmi kiküldetésben volt Irakban, mi, a család vele együtt. Bagdad (és Bejrút, ahol nyaranta, a hazautazásnál átszálltunk a Malévos gépre, és mindig megálltunk egy napra) akkoriban tele volt Ponton Mercikkel. A mansuri (Bagdad egy negyede) szomszédunk, akit egyszerűen Baromnak hívtunk, mert vasárnap hajnalban állandóan bőgette a kocsija motorját, szintén Pontonnal járt. A másik szomszédunk, a Marha egy R10-essel, de most ez nem tartozik ide.


Sajnos a Marha és a Barom házáról nincs fotó, ők jobbra és balra laktak, de ez a mansuri házunk tetejéről a kilátás khamsin, azaz homokvihar előtt. Cellux-szal ragasztgattunk le minden ajtót-ablakot ilyenkor, de így is centi vastag lett bent a por

Kevesen hiszik el, de gazdagon vannak emlékeim arról a négy évről, pedig csak öt és fél éves voltam, amikor hazajöttünk. És az autóbuzériám egészen biztosan ott kezdődött, a Ponton Mercik, a szolgálati 200-as állólámpás, a taxi Chevy Impalák és Bel Airek, az Austin A40-esek, Peugeot 404-esek között.


Ponton és Impala Bagdadban, negyven évvel ezelőtt

A Ponton különösen romantikus jármű volt a szememben, mert Peugeot-ban, fecske és állólámpás Merciben ülhettem ugyan, de ilyen régi Mergája csak az araboknak volt. Ha belegondolok, talán ez tette olyan kívánatossá gyerekként. Az iszonyatos titokzatosság, az elérhetetlenség, a majdnemdemégsemség.


Nemcsak Bálint fiam túrja az orrát, úgy látszik, ez családi hagyomány. Háttérben a szolgálati gép

Aztán kamasz koromban, úgy 1983-84 táján, amikor Tóthmátyás Tibi barátommal fel-alá bicikliztünk romos, régi, filléres nyugati autókat nézve, hátha találunk valamit, amit az ötszáz összedobott forintunkból és a nagy fene reményeinkből meg tudunk venni, még rendre ott hervadtak Pontonok az utcán. A Mercedes-Pobjeda, gondoltam, de ez a német pobjedaság azért nagyon izgatott. Ősi erők készültek felbugyogni belőlem, de ellenálltam. Nem volt nehéz, volt kábé kétszáz saját forintom, egy Ponton viszont még akkoriban is, vizsga, érdembeli karosszéria nélkül is olyan 15 ezer forint körül volt. Annyiért vizsgás, használható, tűrhető Trabit lehetett venni. Egy szürkére emlékszem a Kelenföldi pályaudvar közelében, azt épp indítgatták, mikor arra jártunk, meg volt egy narancs, vagy piros színű a Pozsonyi út elején, közel a Margit hídhoz, meg Zuglóban is járkált egy fehér elég sokáig, valami nagydarab, kalapos emberrel a volánja mögött – talán éppen ezt árulják 900 ezerért most a neten? A fehérre mázolt ütköző nagyon azt juttatja eszembe.

Később Vörös Gyula Fiat-bontós barátomhoz került egy szürke 220 S, ami hathengeres, hosszabb az orra, több rajta a dísz, és lapos műszere van. Amikor Gyula meghalt, az az autó felbukkant az állólámpás klubunkban egyszer, valami egymillió forintért vesztegette az akkori tulaj, az már akkor sem volt sok pénz érte.


Akkor asszem egymilliót kért érte a tulaj, esetleg egykettőt

Aztán Littner Zsolti barátommal voltunk egyszer egy mercis alkatrésztúrán Németországban, és első este egy civilben Waldorf-tanár Merci-bontósnál – érdekes párosítás, nem? - laktunk. Ott állt egy szürke, rongytetős 180 D, a srácnak nem volt szíve elbontani, mondta, hogy elvihetjük, ha megmentjük, valami 3500 márka, azaz 400 ezer forint volt az ára. De akkor még szinte lehetetlen volt oldtimert behozni Magyarországra. Beültünk a kocsiba, és fél éjszakán át benne dumáltunk, álmodoztunk, a Zsolt tök véletlenül még be is indította, mert lenyomta az indítókart. Nem gondoltuk volna, hogy van benne egyáltalán akku, nemhogy még be is pöccen. Majdnem megvadultunk, annyira hazavittük volna.


Ezt Dani barátom hozta tavaly - szintén Svédből. Ez egy nagy Ponton, azaz 219-es

Itt már a közelmúltban járunk – Csereklyei Dani barátom hozott be restaurálni először egy kupé Pontont (iszonyatos ritkaság, óriási érték, ha kész lesz), majd egy 219-es Pontont Svédországból, hibás motorral (egy klubon át abban ült a fél csapat, mindenki meg akarta hirtelen venni, persze nem komolyan, mert ruppótlan a csapat). Aztán a szintén klubtag Szilvásy Petink hozott egy romos, de működő kis Pontont valami német börzéről ilyen négyezer euró körüli áron – az például elképesztő nagy fogás volt, ennyiért ilyen autót romosan sem adnak. Aztán azóta importált még hármat. A Ponton jó dolog, nagyon-nagyon békebeli, sok ember szereti. Ahhoz képest egy állólámpás rettenetes tömegtermék, egy plasztikkártyákból összetákolt lélekvesztő.

Ez a több évtizednyi, lassú, alattomos felprogramozás úgy durrant ki a fejemben, amikor megláttam a domsjői autót, mint légzsákrengeteg a kamionba csapódás pillanatában.

Ez az! Ez kell nekünk! Vonyítva búgó krumpliautóval átszelni Európát, henteregni a lottyadt szöveteken, rugózni a fél métereket lengő epedarugókon, békés, a kamionokat már éppen nem zavaró, mások ellenében viszont messze esélytelen száztízes tempóval. Pont annyival, mint az állólámpás dízelekkel szoktam. Az ilyen sebesség nagyon jó dolog ám, persze csak attól a pillanattól kezdve, hogy az ember kikapcsolja a fejében a versengés-faktort. Rettenetesen pihentető és emlékezetes tud lenni, zenét hallgatni is iszonyú jó ez a fajta lassú henteredés. Ha az ember araszolós veteránautóval megy külföldre, annak olyan íze van, amit sose felejt többé el. De ezt csak azok tudják, akik csináltak már ilyet. És nem rohadtak le. Másoknak nem ér beleszólni.

Én, ha jól számolom, olyan százezer kilométert nyomtam már le veteránkorú Mercedesszel európai utakon – Magyarországot nem számolom, mert akkor inkább kétszázötvenet. Volt benne másfélmillió kilométert futott, éjjel taxidrosztról megvett 200 D-vel azonnali belgiumi túra, egy évvel később ugyanazzal az autóval 7500 kilométeres Skandinávia-Baltikum túra, vagy öt Németország, egy Hollandia, Olaszország, a Kati állólámpásával Horvátország kétszer, Bazeggel Szlovénia és Olaszország, meg számtalan Szlovákia, Ausztria, azokra nem is emlékszem mind.


Kati Mercijével az isztriai Báléban (olasz nevén: Valle), amikor még csak Bálint volt meg

Soha, de soha nem rohadtam még le akármilyen pocsék állapotú veterán Mercivel, akármilyen hosszú túrán. Mindig hazajöttem lábon, normális sebességgel, autópályán, bár akadtak néha meleg pillanatok. Ritkán. Az Alfámat tényleg kellett bütykölni. A Puchom is kétszer letérdelt Németország felé. Tesztautó számtalanszor köpött már el turbót, hullajtott szét féket, dugított el katalizátort külföldön. Nem hiszek olyan nagyon az új autóban. Viszont bízok az öreg Mergákban, és ők is szeretnek engem.

Amikor az ebay-es svéd Ponton ötletét felvetettem a hétfői szerkesztőségi értekezleten, a halántékok mutatóujjal való kocogtatása helyett nem várt lelkesedéshullámot kaptam a pofámba, szinte már zavart. Pedig már tényleg égek a régi Mercijeim miatt, én is rohadtul vennék egy 1500-as Fiatot, egy Simca Aronde-ot, egy Rover P5-öst. De azokat nem ismerem, Mercihez viszont általában szinte azonnalra tudok alkatrészt, tippadó embert. Ebben a körben mozgok, nehéz kitörni. És annyira nem is tiltakozom a Mercik ellen, mert az öreg Mercik valóban használhatók. Az egészen öregek is, egészen meglepő megbízhatósággal - értsd: egy negyvenéves Mercedes napi használatban is beválik, egészen addig, amíg szét nem rohad. Sajnos nagyon hamar szétrohad, sok szép autó pusztult el a közelmúltban, és pusztul el most is amiatt, hogy a zöldfülű veteránosok elkezdik száz százalékon gyűrni őket sóban, latyakban, esőben, sárban. De az már nem az én dolgom, ha fogynak azok az autók, az enyém annál értékesebb lesz - mondhatnám jó kufár módjára, ahogyan Vörös Gyulától tanultam.

Vázoltam a helyzetet: minden mozgósítható dolgot eladok (Bianchi, Yamaha XJ900, Honda Super Cub, 1948-49-50-es Autó-Motorok), és kis hozzáadással meglesz a pénz. 3000 euró volt ekkor Domsjö, de "mindestpreis nicht erreicht", azaz a "minimálárat nem érték el" üvöltve virított a licit mellett. Gőzöm sem volt, hol húzódhat a határ, de 4000 euróig jó voltam, talán kicsit tovább is. Nem készítettem pontos kalkulációt, csak nagyjábóli pénzfoltok gomolyogtak a fejemben.

Winkler azonnal Belsőség-posztot akart, hogy írjam le a sztorit, vegye meg valaki az egy hét alatt a Bianchit, és akkor az olvasók kiváló Ponton-szerelős olvasmányokkal gazdagodnak a következő hónapokban, biztos hamar elmegy. Ez a Ponton azonban privát ügy, nem illik így tolni. Meg a Bianchit az eladáshoz kicsit még fel kell készítenem, hogy igazán rendben legyen. Be kell szerelnem a tankba az Imolában vett szintjeladót, ki kell cserélnem az elszakadt kilométeróra-spirált, kisebbre kell szabnom a jobb oldali ajtó kárpitját, amit minden irányban öt milliméterrel nagyobbra engedett a kárpitos, és emiatt nem lehet becsukni tőle az ajtót, valamit pár helyen ki kell javítanom a fényezést, ahol lepattant a pár év alatt, amióta elkészült.

Mindenesetre az értekezletet úgy zártam, hogy egy kollégám félrevont, és közölte – kölcsönadja a kellő összeget fél évre, amíg rendesen elmennek a dolgaim, ez alaposan mellbe vágott. Pista is azonnal ajánlkozott, hogy mindenben segít, jön, szerel, nem eszik, elalszik a kipufogódobban, Zirig Árpi délután szintén ugyanezzel keresett meg. Teljesen meghatódtam, ezek az élet szép pillanatai, amikor ilyen váratlanul pozitívan állnak az ember barátai a dolgaihoz.

Lélekben megerősödve vágtam neki Kati megpuhításának, ő volt már csak hátra, viszont ő még mindig a Bazeg 2-nél tartott. Újabb fennmaradás egyik éjjel, megint három és fél óra alvás, de megnyertem az ügynek. Talán túlságosan is, de erről később.


Szép, de igazából egy tákolt fos

Tájékozódni kezdtem, aukciókat figyeltem. Az autónak mondható, viszonylag eredeti német Pontonoknál 7000 euró körül ért véget a legalacsonyabb licit, de ott még szériakavarodás, helyi rozsdák, ilyenek voltak. Egy ígéretes, kétszínű Pontonról kiderült, hogy teljesen átkárpitozták, állólámpás ülések vannak benne, aztán a képek szélén megláttam a rohadásokat.


Állólámpás ülés egy Pontonban? Padlószőnyeg-kárpit? Broáf

A szebb kocsik simán felmentek 9000-ig az ebay-en. A mobile.de hirdetési (nem aukciós) oldalon 10-12 ezer euró körül vesztegették a szemmel láthatóan már legalább egy nagy felújításon jól-rosszul átesett, hasonló W120-asokat. A csütörtököt 3900 euróval értük el, addigra már volt egy licitáló, aki négyszer pakolt rá, meg egy másik, aki kétszer is tartotta a rejtett licitet. Kezdett elmenni a kedvem az egésztől.


Két helyen sajnos repedt a kormány karimája, ezt majd valahogy pótolnom kell

De azért levelezni kezdtem a domsjői autó tulajával, ám szűkszavú válaszokat kaptam. Igen, a motort egy éve csontra felújították, a bele nagyon szép és eredeti, a fékrendszer új, a gumik újak (spéci méret: 165 R 13 teljes magas, igen ritka gumi, jó drága is), a szigetelések újak, rozsda egyáltalán nincs, a kocsi szeptemberben levizsgázott, de most ki van vonva télire a forgalomból. Rossz a fényezés, pár alkatrész újrakrómozandó. Ennyi. Nagyobb képeket nem tud küldeni, mert a kocsit elzárta, nem is ott lakik, ahol áll. Nem tűnhettem én komoly vevőnek 2600 kilométer távolságból. Pedig már vérben forgott a szemem.


A svéd oldalon szereplő hirdetés

Sipos Zoli barátom tanácsára feltúrtam a netet, hátha megtalálom a hazai újságok valamelyikében emberünk hirdetését. Fél óra alatt meglett. Egy észak-svéd hirdetési oldalon. Ahol, egyébként, túlnyomó részben motoros szánokat és hómobilokat hirdetnek. Ettől kicsit bennem rekedt a levegő.


Ezen az oldalon főleg ilyeneket árulnak

De itt nagyobb képekkel szerepelt az autó, ezeken már jól látszott minden. Az ajtókról a díszlécek levéve, a hátsó ütköző bal felén nyomás, pereg a króm, kis rozsda. A motortér megszólal.


Megszólal. Egy éve volt csontra felújítva

Minden más csingilingi rajta a kocsin. Két helyen repedt a kormány (ez ráér), de a belső tér megszólal, és még a sokszor egyszerű, sima szövettel, bőrrel, műbőrrel helyettesített ajtókárpitok is a díszes, krómos, betétes eredetik.


Kevés ilyen eredeti Ponton-csomagtartó van ma már

A Pontonok egyik csúnya rohadási pontja a hátsó lengéscsillapítók befogatási helye, ez általában már a romos csomagtartón jól látszik. Domsjö meg a minimális festékfújogatástól eltekintve újszerű. Hű de rohadtul ilyen veteránautót kell venni, nem felújítottat… Ez az igazi, ennek megvan a lelke, még nem tűnt el az új kárpitokban, a kétkomponensű fényezésben, a Kínában utángyártott kapcsolókban. Itt még nitró a fényezés, bútorszövet a kárpit, ötvenéves minden gomb. Istenem, ha az enyém lehetne. A bele pedig... A bele hét nyelven beszél, mos, főz, takarít.


Ugye, hogy szinte új? Pedig 48 éves

De megtudtam, hogy az eladó nagyjából mennyit szeretne a kocsiért. 61 500 SEK, azaz kábé 6200 euró az ára az oldalon, paff, ezzel képbe is kerültem. Mérhetetlenül sok pénz, reményem sincs ennyit összekaparni. Mérhetetlenül kevés pénz egy eredeti, javarészt megőrzött állapotú, felújított motorú Pontonért. De ha nincs, akkor mindegy is.


Ott az ár, 61 500 SK, azaz 6200 euró

Közben gondolkozni kezdtem, mert azért hátha enged majd az ember. Trélerrel nem tudom elhozni, mert a Ponton 180-as 1210 kiló, tehát minimum 500 kilós tréler kell hozzá, aminek a vontatásához két tonnás kocsi szükséges. Ez összesen több mint a 3500 kilogramm, amit B kategóriával vezetni lehet. Tehát bérelhetnék trélert, vontatóautót, hozzá sofőrt. 5200 kilométer az út, az benzinköltségben is majdnem két kiló, plusz komp, szállás, kaja, autópályadíj, egyebek. Fél misi. Annyi nincs.

Akkor kimegyek az Era és egy kolléga segítségével, hazahozzuk ketten. Era eszik nyolcfelet pályán, vissza a Ponton mondjuk olyan 10-et, megint 250 ezerről van szó, plusz oda egy, vissza két komp ára, két szállás, két éhes száj. És nem hinném, hogy az Era beindulna a mínusz harminckettőben, ami például Domsjőben két hete is volt. Basszus, ez nem jön össze. És itthon még 223 ezer lesz a regadó (ha nem OT-ztetem), további 70 ezer a rendszám, egyedi forgalomba állítási díj, forgalmi, törzskönyv, anyám tyúkja. Az OT-hez viszont minimum alapos (drága) polír, krómozás, meg nyilván egy rakás egyéb kell, az is két kiló, maga az OT-s importköltség olyan 150-re jön ki a végén. Tehát egy négyszázast még el kell különíteni, ha nem akarom, hogy örökre a garázsban porosodjon szerencsétlen.


A bal hátsó ütközőrész kicsit horpadt, pereg a króm. Ezt ki kell javíttatnom OT-re

Bende Tibby hétfőn nem volt értekezleten, csütörtökön tudtunk legközelebb dumálni. Mivel ő már vitt ki Münchenbe embert telekocsi szolgálatosként, megkérdeztem, hogy létezik-e ma is ilyen dolog. Miért, kérdezte, és én vázoltam neki a sarkkör alatt húsz centivel a jég fogságában élő, forgalomból kivont, negyvennyolc éves Mercedest. Hihetetlen, de ő se röhögött ki – mi történt, mindenki meghülyült, csak én vagyok józan? Hiszen én legalább tudom, hogy hülye vagyok…

Te, menjünk ki a céges autóval, hátha tudunk valami üzemanyagszponzort keríteni, baszki, ez az év sztorija, nem hagyhatjuk ki, hadarta. Ne törődj az utazási költségekkel, kimegyünk, autóban alszunk, lopunk gázolajat, elvesszük a nyugdíjas svéd nénik pénzét, megoldjuk, vedd meg, vond le a szállítás költségeit, adjál a kocsiért annyival többet, meg kell nyerned, érted?, lihegte, s az enyémnél még sokkal ijesztőbben vérben forogtak a szemei. Ha nem veszem meg azt a szart, ez az állat a végén még megöl. Már tényleg féltem.

Gondolatban 5300 euróra tettem fel a lécet. Ez az az összeg volt, amibe már kicsit belerokkan a család, és őszintén – itt voltak még homályos foltok a projekt költségvetésében. Ekkor úszott Kati a képbe, jobbról.

Nagyon tetszik neki a Ponton, ez aranyos, majdnem olyan kedves dög, mint a Fiat 500, csak nagyobb, elférünk benne, mehetünk vele külföldre. De volt azért az a vászontetős Ponton, amit a Littner küldött át a minap, ugyanilyen szürke, csak Németországban, azt nem mutatnám meg? Lehet-e ellenállni annak, amikor az életepár veteránautót akar nézni, hogy rábeszéljen a megvételére? Megmutattam hát.


Münster, te csodás

A kocsiért 7900 eurót kérnek, Münsterben van. Münster mellett laknak nagyon jó barátaink, Huberték, náluk lehetne lakni. Münster alig 1200 kilométer, onnan egy fenéken haza lehet vezetni, ezt tudjuk, hiszen Hubertéknél jártunk még a kávészínű, barna tetős állólánykámmal. Düsseldorfba hatezer forint a repjegy, Hubert biztos értem jönne száz kilométert, lényegében egy hazáig elfogyasztott benzin adagjába kerülne annak az autónak a behozatala, nem félmillióba. Mindjárt más szemmel néztem a 7900 eurót, pláne, hogy – gondoltam – 7500-ra, talán még mélyebbre is le lehet alkudni.

És a teli vászontető azért óriási dolog. Szinte kabriót vesz az ember. Egy ilyen kocsi még az 500-as Fiatot is pótolná, hiszen még a mi saját Fiatpandagyöszünkben is milyen szuper, hogy elöl-hátul nyílik a tető. Egy teli vászontetős Ponton maga lehet a Nirvána. Nem tudom, hogy nem kéne-e jobban egy ilyen, mint a Ferrari Dino. Szédültem. Számoltam. Levelet írtam Münsterbe, a kereskedésnek, szívhez szólót, őszintét, választékosat, nehogy azt higgyék, hogy valami bugris balkáni nepper viccelődik velük. Mert belső kép nem volt a kocsiról, a csomagtartóról és a motortérről sem. Ezek pedig legalább irányzéknak elengedhetetlenek Ponton távvásárlásnál, mert a kocsik 90 százaléka kiszóródik csak ezen az egyszerű szűrőn. Persze azóta is nagy ívben letojnak.

Aztán Littner Zsolti lehűtötte a lelkesedésemet. Figyelj, kereskedő tette fel az autót. Nem hülye, ért hozzá. Ha olyan jó lenne, mutatná a képeken a belét. Egy vásznas Ponton 15-16 ezer eurót ér Németországban, és még ha az alkut levonod, ez akkor is alig a felébe kerül. Ott van az autoscouton jó pár hete, nem véletlen, hogy a kutya nem veszi meg, pedig közel-távol nincs ennyiért lyukat tetős ilyen Merci. Szinte biztos, hogy megnézték jó páran, tehát ziher, hogy tré. A svéd autó ellenberger magánemberes, messze van, túl kicsi képekkel szerepel a lapon, az eladónak nulla ebay-értékelése van, ráadásul hülye módon a német ebay-en hirdetik, márpedig a német a legritkább esetben hagyja el az országot, hogy valami, akár minimálisan rizikós kocsit is megvegyen. Ott érthető, miért olyan olcsó. Ez az a zavaros terület, ahol a magunkfajta balkáni álmodozóknak van némi keresnivalója, mi szívesebben eszünk meg egy nagy karéj szaros kenyeret, ha olcsóbban hozzájuthatunk valamihez. Márpedig tízezer eurós vételáron sose vennél Pontont, ezt te is tudod – zárta le. Letettem hát Münsterről, minden erőmmel Dömsjőre koncentráltam, Katit lebeszéltem az égbolt autóból való tanulmányozásának fétiséről. Nem egészséges az.

Nem baj, kimegyek stoppal, kamionossal, telekocsival, kiúszom, valami lesz, sőt, hátha a Bende tényleg segít. Most már elkárhoztam, harcba lendültem.

Péntek reggel már 4210 eurón állt a licit, egy bizonyos y***a (az ebay nem írja ki a licitáló teljes nevét) sziklakeményen állta az ostromot, valami horror összeget tehetett rá titokban. Mindegy, ha már egyszer írtam az embernek, becsületből azért én is fogok licitálni, de majd csak a végén, döntöttem el.

Aznap éjjel nem aludtam, pedig egyre csak azt skandáltam magamnak – esélytelen vagy, esélytelen vagy, dúsgazdag európaiakkal ellen indulsz, akiknek pár ezer euró a fél éves játszópénzük, neked meg a családi vagyon romba döntésével jön össze.

Ráadásul szombat este, a licit vége környékén óriási családi összejövetel volt nálunk, nagyszülőkkel, unokatesókkal, keresztszülőkkel, millió gyerekkel. Három szülinapot és egy névnapot ünnepeltünk, többek között a feleségem születésnapját is. Ilyenkor nem szerencsés félkómában, kétszázas vérnyomással, tökéletesen szétesve ott lenni ennyi kedves, ünneplő rokon között. Mindenki mosolyog rád, nem értik mi van veled, te meg közben tudod, hogy ott a géppisztoly a kanapé alatt, és pillanatokon belül lemészárlod őket - azaz kiadsz egymilliárd forintot egy világ végén levő roncsért, ami lényegében egyezik azzal, mintha kiirtanád a családodat. Ja, és az a pénz is kölcsönből van.

Inkább nem részleteszem azt az izgalmat, amit éreztem az utolsó percekben. Ha pacemakerem lett volna, behorpad benne a gombelem, úgy kalapált a szívem. Egy óvatos 4600 euróval nyitottam, mintegy piszkálásiból, de y***a azonnal utánam ugrott, ezért pánikból rátettem az 5300-at. "Mindestpreis nicht erreicht" – maradt rezzenéstelenül égve a kék felirat a licit alatt, ami 4610 eurónál elakadt, ugyanis y***a odáig tartotta. Messze a legmagasabb licittel nem sikerült nyernem.

Csikós Zsolti nem szép, de gavallér – ugrott be hirtelen az Indul a bakterház, és hősnek éreztem magamat. Legalább próbálkoztam, én, a ruppótlan balkáni, és lenyomtam a gazdag németeket. Nem lett Pontonom, tény, de jobb is így. Iszonyatos kockázat és szívás lett volna utána előteremteni rá a pénzt, a hazahozatal pedig az Szibériában észak-Svédországban lapuló, kies Domsjö elhelyezkedésének, valamint a svéd télnek ismeretében meghalás-közeli vállalkozás lett volna. A szívem szakadt ki a helyéből, de megnyugodtam, a védőangyalom szerencsére odafigyel arra, hogy legalább végzetes baromságokat ne kövessek el. Rövid levélben megköszöntem a svéd eladónak a lehetőséget, ezzel elbúcsúztam másfél hétnyi masszív álmodozástól.

Utólag belegondolva csodás pár nap volt, meggazdagodva jöttem ki belőle. A feleségemmel kemény viták, érdekegyeztetések után kiderült, hogy alapvetően egy irányba megyünk, ugyanazt szeretnénk, hogy még mindig tudunk beszélni dolgokról és megbeszélni dolgokat. Ez tizenhat év ismeretség, tíz év házasság és két gyerek után egyáltalán nem tipikus.


Egyiptom, 1966 tavasza. Apám volt ott kiküldetésben, én csak pajkos gondolat voltam még. Aztán az év decemberében megszülettem. Talán akkor ivódott belém genetikailag a kairói taxi?

Egy csomó szép emléket – köztük olyanokat is, amik csak most bukkantak fel, negyven év után - felkavart a Ponton, és legalább most már tudom, hogy hosszú távon, ha már tényleg eleget autóztunk a Bianchival, és sikerül félretenni több pénzt, majd mit veszek. Egy ilyen autóért hajlandó leszek küzdeni.

És az egész ügy nagyon szorosra vonta a kollégáimmal a viszonyt, tényleg sokkal szorosabbra, mint gondoltam volna, hogy egy munkahelyen lehet. Látják, ha az ember nem is megy bele egy ekkora buliba, nem köpi ki a belét, hogy vegyen egy ínycsiklandó (már akinek) veteránautót, akkor is haszna származik belőle. Mert veteránozni még fejben is csodálatos hobbi.


Sírok, de nem lesz ez a családé

Khm, khm.

Vasárnap este jött a levél – "látom, 5300 eurót adott volna az autóért. Óriásit bukok ugyan, ha nem kapok érte 6200-at, de mivel nem volt más ajánlat, ezért ha eljön, elviheti az autót ennyiért. Tisztelettel, S. E."

Most akkor mi legyen?

2.rész


(X) akiknek köszönhetjük:

 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr231785715

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lakásban, vízen 2011.08.06. 03:23:57

2010 október vége       Sokat gondolkoztam azon, hogy mi kell ahhoz, hogy egy új ösvényre lépjünk? A biztos, a kényelmes a kész és megszokott versus ismeretlen, új, bizonytalan....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yomsisi 2010.03.01. 11:40:46

Majd én megmondom mi lesz!
Megveszed, aztán gondolkozol, hogy adod vissza a kölcsönöket.
Ez lesz. Én ezt csinálnám. :-))))

gab74 2010.03.01. 11:57:19

Gyönyörű post lenne belőle, de előtte én ezt is megnézném...

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/w_115/mercedes-benz_w_115-3590366

"Gyűrhetőbb"nek látom, mint a Ponton, szerintem a szerzőnek is fájn a szíve Őt elhasználni

Boleslav_ 2010.03.01. 12:08:32

Szeretnék postokat olvasni a Ponton szereléséről!

kicsigonzalez 2010.03.01. 12:11:28

Vedd meg szépen, Zsolti....:)

Suraki 2010.03.01. 12:57:20

Há' mi a franc lenne, meg kell venni.
Nadrágszíj meghúz, kocsi hazajut...már csak a hazacipelésért megéri. :-)
Én a helyedben azért kitennék egy jókora Donate gombot ide a cikkhez, hátha segít. :-D

örökszkeptikus 2010.03.01. 13:01:35

Nincs kétségem afelől, hogy az autót megvetted, a baráti kölcsönt elfogadtad, a családot adósságba verted. Jó döntést hoztál! Mellesleg a világ legnagyobb lúzer főszerkesztője lenne, aki ismerve munkásságod és rajongótáborod nem csapna le azonnal a sztorira, mármint a továbbira.
Értem én, hogy egy Ponton túl menni nem akarsz, mert etikátlannak stb. tartanád, de a közösség segíteni szeretne, a családod pedig feltételezhetően nyaralni.

A következő ideológiával állok elő, ha már írta valaki előttem, akkor elnézést, de nem tudtam minden kommentet végigolvasni.

Megadnál egy bankszámlaszámot, amire mindenki elküldi a maga kis összegét. Nem neked adnánk, de abban segítenénk, hogy egy átmeneti időszakra kicsit nagyobb legyen az anyagi mozgástered. Az összegyűlt pénzmaggal így te gazdálkodhatnál, majd amikor már utolérted magad, akkor az utolsó fillérig eljótékonykodnád az össze pénz. Mondjuk jövőre felújítanál egy játszóteret, kis táblán a nicknevekkel, akik összedobták vagy vennél egy defiblirátort vagy sebességmérőt valamelyik kerületnek (ez csak vicc volt), esetleg segítenél/nénk egy zebrán elütött gyalogosnak a további boldoguláshoz, ő lenne a Belsőség felkaroltja. Így lenyugodnának a kedélyek, mindenki boldog lenne, leginkább az/azok, akiknek segítesz a történet végén.

Azért azzal ugye tisztában vagy, hogy ez a Merci, nem az a Merci, amivel családi nyaralásokat fogtok kivitelezni? Ez persze nem baj, mert örömmel fogjuk olvasni, a felújítását, illetve azt, hogyan vettem a világ végén állólámpapárt.

bokember 2010.03.01. 13:07:11

az írás kiváló. szívből irigylem a mániádat, nekem a szóban forgó összeg néhányszorosa ott áll a bankban és nem csinálok vele semmit. igaz, nekem roppant nyugalmat ad hogy tudom ha kirúgnak is megélek több mint egy évig. ha tetszik nekem ez a mániám.

viszont szerintem ne vedd meg. amit irtál elolvasva egyáltalán nem vagyok biztos benne hogy tényleg ezt a bizonyos svédet szeretnéd. csak már túl sokat küzdöttél érte, kicsit bele is élted magad, nyomoztál (írhatnál krimit is), licitáltál, izgultál ezerrel, aztán elbuktad, most meg mégis összejöhetne.
ha egy szóban foglalnám össze az én "nem"-emet az ez lenne: münster. te írtad - "Egy teli vászontetős Ponton maga lehet a Nirvána." ne add alább, legyen 100% az az álom. várj még, eljön a te pontonod. nehogy úgy kelljen cikket írnod egyszer hogy "hogyan ne vegyünk svédországból vén mercit". ha végképp nem bírsz magaddal menj ki, nézd meg - de elkötelezettség nélkül.

a tisztelt kommentelőknek. megható a hozzáállásotok, az adakozókedvetek, de szerintem rosszat cselekedtek. végre itt egy ember akinek sziklaszilárd elvei vannak, ti pedig minden erővel megpróbáljátok ezt tönkretenni, rávenni őt hogy adja fel őket. ne tegyétek, különösen ne az önös érdeketekből, ti. hogy majd milyen jó cikkek születnek. enélkül is fognak. maximális respekt Csikós Zsoltnak hogy nem fogad el pénzt. aki tényleg segiteni akar az ajánljon fel valami értelmes szivességet, lám azt ő is elfogadja.

bárhogy is döntesz sok sikert hozzá!

ct

ui: nem csak ti túrjátok az orrotok :P

Operator 2010.03.01. 13:12:59

@örökszkeptikus:
Magam részéről annyit tennék hozzá az érveidhez, hogy nem mindenki tud segíteni vontatóautóval, szállás biztosításával, tréler biztosítással és egyéb természetbeni juttatásokkal, amit sokan nagyon kedves módon felajánlottak. Mi, akiknek a fenti dolgokból nincs, mi is szeretnénk segíteni, hozzájárulni, részesének lenni, együtt örülni, sajátunknak érezni, a kis táblán szerepelni, büszkének lenni, unokáinknak mesélni...
Ezt a néhány ezer HUF-os felajánlással érhetjük el.
Szóval Zsolt, tegyél jót velünk. Fogadd el :))

trakee 2010.03.01. 13:13:51

Zsolt! Várom nagyon a traktoros posztot! Nagyon-nagyon! Pláne, ha kis piros osztrákról is lesz benn szó! Hátha még többet megtudok arról, mi is áll az udvarba...

Persze a Merciről szóló írást is szívesen olvasnám, de ugye erről nem nekem kell döntenem... És nem is a kedves olvasóknak, bár már megtették volna...

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2010.03.01. 13:30:47

vedd meg, vedd meg, vedd meg!
egy ilyet nem szabad kihagyni!

Vhornet 2010.03.01. 13:42:02

Ha nem veszed meg egész életedben bánni fogod! Egy ilyen vas már nem lesz olcsóbb! És ha nem jön be, minimum ennyiért ki tudsz belőle szállni! Te gazdagabb leszel egy kalanddal, mi pedig egy pár értékes poszttal!

thetriggerhappy 2010.03.01. 13:45:45

@Csikós Zsolt:

:-) értem én. eljött az a szint, ahol már magadat szugerálod, hogy ez igenis egy racionális döntés és voltaképpen nem csinálsz mást, mint befektetsz.
szerintem ne tökölj. ha nagyon viszket, vedd meg! én nem tenném, de ez téged nem kell, hogy érdekeljen.
az hiteles-új autóról osztom a véleményedet, éppen ezért gondolom, hogy mindeki addig nyújtózkodjon, amíg a takaró ér, legyen szó napi használatban lévő új suzukiról, vagy költséges hobbiról.

FAStra 2010.03.01. 13:49:18

Vagy Ponton, vagy semmi!
Hozd!

lanciabacci 2010.03.01. 14:01:57

Hát, nekem az a véleményem, hogy nem csak saját magad, de az eladó, a barátaid és a fórumos törzsközönséged miatt is az előzmények és felajánlások után már csak egyetlen alternatívád maradt: megvenni azt az öreg Mercit, akármilyen is. Különben örökre papírkutya maradsz, indokold bámivel is.

De szerintem is megérné.

CSÖRR-CSI££ 2010.03.01. 14:04:52

@bokember:

Hát, igen. Valahogy így van ez.
A fene se tuggya (racionálisan én sem látom tisztán), de valahogy ez az "összedobjuk az árát és élvezzük a jó posztokat" valahol sántít.
Vagy, ha egy "tékozló milliomos, aki két pár fuszekliért is Rolls-szal megy a teszkóba" megvenné ajándékba, mert ő is imádja a régi Merciket és a Csikós-posztokat.
Így már nem lenne "olyan".
A Zsolti sohasem érezhetné igazán a sajátjának, amivel azt csinál, amit akar, ellenben mindenki más igen.

Az egésznek éppen a lényege veszne el: az a "varázsa", amit nehéz leírni, megfogalmazni, akárcsak a szerelmet.
Ha az élet hozza, és küzdeni is kell érte, akkor szép és értékes, de ha megvesszük kilóra, mert fussa rá, akkor valóban csak "húst" kapunk (meg bőrt, hajat, körmöket). Van akinek az ilyesmit nem veszi be a gyomra.

Az "idősebbek" (LOL) -akik a hetvenes években jártak általánosba, talán még emlékeznek azokra a farsangokra, ahol az egészet belengte valami furcsa misztikum, egy érzés, amit nagyon szerettünk. Ennek egyik fő komponense a büfének kialakított rész volt, ahová belépve rögtön megcsapott azoknak a szendvicseknek az az illata, ami maga volt a csoda, amit csak akkor és csak ott éreztünk, pedig amúgy otthon is elő lehetett /volna/ állítani. (szelet kenyéren vaj, szalámi, csemegeubi, 1-2 szelet főtt tojás, 1-2 pötty pirosarany).
Aztán egyszer bekerültem a szendvicskészítő csapatba. Nem mekdonác volt, ahol kirúgnak, ha bekapsz belőle valamit, hanem nyugodtan tömhettük magunkba, de fura módon nem tettük.
2-3 darab lement azért, persze, de a misztikuma sehol nem volt. Nem is nagyon értettük, hogy mi volt az az addiktív komponens, ami korábban úgy megfogott, illetve, hogy hol ronthattuk el.

Ma már tudom, hogy a főtt tojás adta bele azt, amitől olyan jellegzetes illat terjengett, hogy nem lehetett nem venni belőle, viszont pénzünk az nagyon kevés volt, úgyhogy minden megszerzett darab mennyei kincsnek számított. Ellenben, amikor rá voltunk szabadulva, már nem nyújtotta azt az élményt.

Szerintem ezt érzi a Zsolti is, és ezért nem fogad el anyagi jellegű felajánlásokat.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.03.01. 14:06:42

@Operator:
Ez pontosan így van, negatív diszkrimináció a garázzsal, trélerrel, svéd szállással nem rendelkezők felé :)
Amúgy én például nagyon szívesen lemosom a karosszériát, vagy fényesítem a lökhárítót (ha már a természetbeni támogatást elfogadja ez a nagymarha) :))

Llama 2010.03.01. 14:10:45

@Csikós Zsolt: Ebbe már én is úgy beleéltem magam, hogy hirtelen nem is tudok tovább dolgozni nyugodtan. Pedig csak ebéd utánra szántam gyenge lazításnak! Jól vedd meg a gépet, ha már ennyi segítőkész ember van körülötted. Meg azért szivesen is olvasnám a további kalandokat. Ez így olyan, mint egy jó film, aminek egyszerűen nincsen vége. Hajrá!

Rocko- 2010.03.01. 14:31:35

@GYUSZI BACSI: sok minden egészséges. de baleset szempontjából majdnem ugyanott vagyunk.

@Shadowbull: hű őő igen, csak ugye mostansg eléggé kapálódznak a sötétzöldek hogy bicikli hú meg ha, ez hozaz el a széndioxid kánaánt. csak éppen a biztonságot felejtik ki.
ha már párhuzam, ugye.

amatőr 2010.03.01. 14:33:29

Csik, a törzsolvasóid nem adják fel :)
Még mindig jönnek a felajánlások az index fórumba, már majdnem 350000 Forintnál jár a végösszeg.

bano1 2010.03.01. 14:46:52

Winkler átvághatná a gordiuszi csomót azzal, hogy a TC a várható cikkek reményében kicsit megtámogatja a projektet... ;-)

CSÖRR-CSI££ 2010.03.01. 15:09:18

Érdekes, hogy milyen sokunkban ott lappang az OT-fan.:)))
A kommentekből és a szerkesztőségben a kollégák pozitív hozzáállásából ez egyértelműen kiderül. Belőlem is azt hozta ki a cikk, hogy: "MEG KŐ AZT VENNI"!

Viszont ne felejtsük el, hogy az oldtájmeres azért az élményért igen sokat szív is cserébe (lásd szerelős posztok), tehát igen keményen "veri a csalánt a micsodájával", és ez jó neki.
Viszont, ha mi forszírozzuk ezt a dolgot (akár még anyagilag is megtámogatva), onnantól kezdve annak a "bizonyosnak" a nyele már a mi kezünkbe kerül, és így már nem biztos, hogy a Zsolti is annyira élvezné, mint mi!

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.03.01. 15:11:02

Szuper cikk, svéd pontont Zsoltnak! Roadmovie-t, roadstory-t, szerelőblogot...

Figyejjémmá 2010.03.01. 15:25:25

@Csikós Zsolt:
Zsolti Báttyám!
Akkor elmesélek neked egy történetet. Se jogsim, se semmim sem nem volt. de vettünk asszonynak ótót, és naponta sasoljuk az oldalt, van-e új csikós poszt.
Egy.
Baszki, miattad lett jogsim, (32 évesen )belebuzultam az autókba, ( most nézzetek elmebetegnek, Suzuki samurait akarok, de nagyon, és műszakival) kettő, mi az, hogy etikátlan lenne elfogadni?!!!
Akkor lenne etikátlan, ha te itt nyomnád, hogy de kéne, de nyomor..
Baszki Zsóti!
Te szerettetted meg velem a 4 kerekü állatokat!
És közben ellopták a motorjaim, robogóimat, amig a posztjaidat olvastam! Szóval!
Vagy elfogadod a közösség felajánlását, vagy egyszerüen akkor te nem leszel az a Csiki, aki a szememben vagy. És igen első postom, eddig csak olvastam, de örömmel és türelmetlenül vártam az uj írásaid. Beregeltem, és nem érdekel. ha nem fogadod el, akkor bele tömjük a postaládádba!
Te nem egy egyszerü fazon vagy. Tisztellek, becsüllek. De! Megtanitottad a népet a régi értékek szeretetére, illetve arra, hogy az öreg vasak többek need for speed gépeknél, családapa, és mellette autóbuzeráns vagy, egy csodálatos feleséggel, két aranyos törpével, akit minden autóbuzerens, továbbá akit azzá tettél, legnagyobb kivánsága lehet.
Kérlek fogadd el amit ez a közösség összedob! Ez nem adomány. Ez az eddigi munkád elismerése.
Vedd úgy, hogy ez az online autós oscar, és te nyerted. Sok magazint, online szart olvastam. Semmit sem ér. Csiki! Ez a te autós jutalmad az olvasóktol, nem illik visszautasítani! Ez nem a ki mit és mennyit ad. Egyszerüen szeretünk bazeg, ( Bazeg, LOL ) ÉS sok embernek adtál erőt, illetve indittatást. Süt belőled az autószeretet, a stilusod utánozhatatlan. Értem én, hogy kényelmetlen, de hidd el, nem azért adjuk mert villantás, meg mert ez de menő. Nem. Egyszerüen azért, mert megérdemled, mert te is rengeteg dolgot adtál nekünk, ami anyagilag kifejezhetetlen. Hétvégi Csikós post kávéval. Megfizethetetlen.. Több ilyen autós ujságírót kivánok kis hazánknak, mert erről szól az írás, és a fanatizmusod is mindenkit lehengerel.
Csiki! Kérlek fogadd el. Részemröl szerény 3ezer pénz, és kérem nyilvántartásba venni, továbbá számlaszámot utalás céljábol megadni!

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.03.01. 15:25:57

Én úgy gondolom, úgy adom ki a pénzt, hogy nem várok el érte elszámolást. Másképp valszeg nem is lehet.

Shadowbull 2010.03.01. 15:42:14

Es mi lenne, ha a Csikos irna egy konyvet errol az elmenyrol?

en tokeletesen megertem, ha nem akar penzt beszedni, annak valoban egy picit lejmolos szaga van, megha mindenki tenyleg joszandekkal adna is.

De egy konyvet errol a tortenetrol szivesen megvennek. A Csikos meg eleve egy nagy tehetseg, olvasmanyosan, erdekesen szorakoztatoan ir.

oke, ez a bevetel eleg bizonytalan meg utolag is jonne, de akkor is viszahozna valamit.

sb

2-More 2010.03.01. 15:42:37

@Tie:

Ismert előttem hogy milyen ródmúvi lenne, te eb :D Végigzabálnátok minden krimót a Jahnoval kézzel, és a végére a jósiten se tudná eldöteni hogy horrort néz e vagy valami beteg gonzopornót.

Dzso_bácsi 2010.03.01. 15:49:39

mercedes-190.autobazar.eu/20-id1376067.html
Nem "olyan" állapotú, nem annyiért, de nem is olyan messziröl...
Monnyuk én nem értek hozzá

tschyllagh 2010.03.01. 15:49:58

@amatőr: bocs, lemaradtam a kommenteknél, hol van az a fórum?

sargarigo 2010.03.01. 16:48:01

Picsába,most elkezdttem merciket nézegetni,EZ FERTŐZZZZZZZZ!!

körbezártvillám 2010.03.01. 16:53:41

Baszki írtad hogy hosszú, de ennyire... El akar válni az asszony. Javaslom fejezd be a karriered mert nem tudom hány család esik szét a cikkeid nyomán :).

Direktor 2010.03.01. 17:10:51

Reméltem, hogy mostanáig megszületik a megoldás a merci elhozatalára és le vagyok lombozva attól, hogy nem sikerült előre lépni! Nincs valakinek egy svéd nagybácsija a közelben?

4.0v6 2010.03.01. 17:16:31

Csikós Úr nem teljesen normális. De én sem. Imádom a stílusát. Még még, még

Figyejjémmá 2010.03.01. 17:22:29

@4.0v6:
Csikós úr teljesen nem normális, és meg meri tenni amit mi nem. (mindezek mellett kegyetlen jól ír, vagyis áttolja azt amit egy masinafüggő érezhet), ezért szeretjük.
Na meg a merés mögött ott a család, akiknél jobbat autóbuzerátor nem is kivánhat.

sikegy 2010.03.01. 17:54:10

Te Zsolti! Azért nem jár egy kis negyedéves bónusz hogy összehoztál 1 nap alatt majdnem 1000 kommentet egy Belsőség cikkel ;)? Ha ezen múlik valami még írok ide vagy 150 kommentet és akkor nem pénzt adunk hanem közvetve segítünk egy kis kiegészítéshez.

Amúgy meg ha jól olvasok a sorok között már van is 3 szponzor az oda-vissza úthoz? :) Egy hasonló cikksorozat azért kijöhet mint a Dension-túrából...
Nézünk elébe... :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.03.01. 17:56:31

@sikegy: Küldd el ezt a levelet 43 példányban és billgéc kioszt hárommillijó dollárt az éhező afrikai gyerekek közt? Ha nem küldöd, egy szívtelen alak vagy, és különben is holnap meg fog dögleni a macskád. :-)

Phrascarica 2010.03.01. 18:02:31

@gab74: ez valóban kívánatos!

Phrascarica 2010.03.01. 18:14:46

@Shadowbull: e-formában is érdekes lehetne az a könyv, nem kellene feltétlenül papír alapon, lehetne árulni az egyik ingyenes internetes árverésen!

sikegy 2010.03.01. 18:18:20

jah hát nem spam-özönre gondoltam csakhát ez is a látogatottság és az olvasottság mérőfoka :)

Dennis01 2010.03.01. 18:22:59

@GYUSZI BACSI: Te hulye vagy baratom, normalis sebessegnel es uresebb mellekutcakon a gyerek szankoval valo huzasa egy maradando elmeny a gyerek szamara. Honnan tudom? Apam huzigalt engem eleget a Taunusaval, imadtam. Ures mellekutcakon szep lassan huzott, soha nem felejtem el.
Lehet, hogy a kovetkezo hoeseskor rabeszelem fatert, ismeteljuk meg a mutatvanyt... :)

awsedrftg 2010.03.01. 18:33:49

Csikós Zsolti cikkei jók!
A ponton megvásárlása nélkül is jók lesznek ezután is! Aki eddig olvasta őket ezután is fogja.(ergo TC-nek nem érdeke....viszont valami e-mail értesítő az újabb cikkek megjelenéséről jó lenne....)

A ponton megvásárlása magánügy, de már megérte meg se venni, csak küzdeni érte.....:-)
Nekem a küzdés, az eközben felmutatott, elért eredmények, értékek (családi béke, megbeszélés, egyetértés....) sokkal fontosabbnak tűnnek. Ezekhez az értékekhez az is hozzátartozik, hogy ilyesmiért nem fogadunk el pénzbeli adományt. Ettől lesz az író nem csak jó tollforgató, hanem hiteles és példaértékű Ember is. Ilyenekre pedig nagyon szükségünk van!!!! (szerintem)
Ezért nem kell erőltetni a pénzbeli adakozósdit, mert ez szerintem egyfajta fölösleges (kí-)sértés számára.
Minden egyéb elismerés, támogatás viszont valószínű (ha jól gondolom) jólesik neki, ezért is írok most. Elolvastam tegnap reggel a cikket (még csak 14 hozzászólás volt!), majd tegnap és ma az összes többit......(most 827-nél tart, valószínű rekord...).
Szerintem Csikós úr el tudja dönteni, hogy meg kell-e venni vagy nem a kocsit! Bízzátok rá, helyesen fog dönteni, nem kell se pro, se kontra noszogatni, van neki ezzel így is elég baja!! :-)
Én a részemről sok sikert kívánok neki és várom a további cikkeit bármiről! :-)

calamites 2010.03.01. 18:44:28

megkérdezhetem hogy áll az ügy?

mert tegnap délután este óta nem olvastam kommenteket, de szeretném tudni mit mondtak a többiek ma délelőtt pl TC gyűlésen

Suttora 2010.03.01. 18:56:22

Gyerekek, 838 komment és még senki nem esett neki úgy igazából senkinek? :D

Ronin_ 2010.03.01. 19:04:32

@Suttora: Dehogynem, én, anyának, este.
De az nem ide tartozik:-)

MVMV 2010.03.01. 19:05:14

Sok dologban egyetértek a Csikós Zsolttal, és tényleg tetszik a hozzáállása a szakmájához, meg az élethez úgy általában , tényleg példaértékű, irigylésre méltó az egész család.

Ugyanakkor nagyon remélem, hogy ezt a "no ABS no para" álláspontját egy legalább egy olyan hosszú posztban majd kifejti egyszer, mint amilyenben a félszemű lámpákkal foglalkozott.

Úgy tűnik többen nem értjük, de az esélyt szeretném neki megadni, hogy az olvasmányos stílusában meggyőzzön :)

Garp 2010.03.01. 19:26:27

@calamites: így, ahogy mondod.

@Csikós Zsolt: értem én, de leszarom!

@ommm: Kérlek, beszélj a Winklerrel. Gondolom, a cikkekhez készített fotók a TC tulajdona, de nem lehetne a Csikós által készített fotókból sorszámozott sorozatot kiadni, emberünk szingózza valami szépenfogó aranytollal? Aztán a limitált széria akár a TC-boltban, akár vaterán darabonként megvásárolható. Ha akarom, megveszem (Igen-igen-igen) és ezzel támogatom a Ponton-építést. Izé vásárlást. az egyenrangúság végett ugynazet meg lehet tenni a többi kollegával, hogy hova megy a lóvé mindig meg lehet jelölni. Valami autós jótékonyságra pl.

Figyejjémmá 2010.03.01. 19:35:30

Na akkor neki esek valakinek. Gyuszi bácsi! Hogy az anyám bal hónaljának fékezéskor kialakuló tömör tüszőjében jön ide az ütközéses balesetvédelmes kurvaanyámkinja????!! Veterán vas, de a nyakam tesezm rá, jobban véd, mint a mai adokrácsillagotüzletialapon gépek, továbbá: Kiazapámpkasza megy bele balesetközeli vagy veszélyes szituba egy életem álma géppel?
Kapj már a fejedhez és ne fikázz. Csiki bácsi írt már cikket, hogy motoros miatt leállt.. Akkor mi a farkamrol dalolsz? Ez nem csillag függő. ez csak vezetéstechnika, mentalitás, hozzáállás. (persze lehetnek barmok). neked hiába lesz 900 csillagos eurotökömbojtod, ha azt hiszed az megvéd. nem az véd meg. A mentalitás, a rutin, a hozzáállás.
És tudod mit? vigye A pontonon a törpéket, tutira lesz nekik törpeülés, de nem egy faszomótó ebbe ugysemleszbaj tulaj lesz, ,mert nem tudom lejött-e, de neki a család az első..
Te igenértelmeznitudó okostojás.
ha meg neadjisten a közlekedőtárs a barom, akkor csak a szerencse , a rutin, és a jóisten ment meg, de nem a papiron 900 csillag.

fatman94 2010.03.01. 19:46:25

Hajrá Zsolt, csak drukkolni tudok!
A vasárnap reggeli Csikósposztot valóban semmi sem pótolhatja.De úgy látom, ezzel a többiek is így vannak... Keresettel nem rendelkezvén csak szimpátiámról tudlak biztosítani, még egyszer,hajrá!

Figyejjémmá 2010.03.01. 19:52:43

CSIKÓS FOR PRESIDENT!!! bazz minnyá választás! Végre lehetne normális politikusunk! :D
aztán államilag meg vennénk neki öreg vasakat, és kalapálhatná, meg posztolna. Ez legalább nem kidobott pénz, és látszana.
aqrwaéletbe.
Erre menjen a befizetett adóm, ezt látom és élvezem.
UFF Beszéltem.

Alf (törölt) 2010.03.01. 19:53:50

hú, hogy bánhatja már, hogy megírta a cikket :)

bopat 2010.03.01. 19:57:53

@örökszkeptikus:

Nem roszz ötlet.

Zsolt
Ismerem az ebayes élményeket, én is 2 hete mentem át egy ilyen meghatározó liciten, annyi különbséggel, hogy megnyertem a licitet, már útban van hazafelé.

Vedd meg a Mercit és írj nekünk, ne is gondolkozz ezen. Én is hozzájárulok, és fontold meg örökszkeptikus ötletét.

Dennis01 2010.03.01. 20:00:10

@Garp: Szevasz!
Hat neked meg van mar az alom-jargany?? :)

Figyejjémmá 2010.03.01. 20:13:20

@Alf:
Szerintem is-is.
Úgy érzem, neki is lejön az, hogy sokan csak kisagyban, de ott is valahol nagyon elrejtve vagyunk Csikószsoltik, de ilyenkor előjön.
ÉS asszem az összes olvasó, kivéve a fotelninja, szájkaratés, karakterharcos, megmondomamaszkooltipcimemmögül mostregeltembeszólok szamurájokat kivéve Csiki mellett van.
De ez kicsit durva is, és itt megértem Zsoltit. Ez az ő kattanása, ebböl lett egy poszt, és ebböl lett egy mozgalom.
Mert a zsolti kattanásai azok egyeznek a vágyainkkal, és ha csak egy kicsit is, akkor szeretnénk hozzájárulni.
ÉS akkor innen Csikihez szólok:

Szóval ..Csiki! Ez nem adomány! Ezt vedd úgy, hogy sok száz/ezer olvasó álmát teljesíted, akiknek egyébként nem lenne lehetősége erre! Kérlek, ne utasíts vissza minket!Tedd meg azt, amit sokan nem merünk/vagy nem tehettük meg! ÉS fogadd el, hogy ez már nem csak a te álmod, hiszen sok-sok emberben elültetted ezt a betegesnek is nevezhető öregautó legó nevü kurvaidegesitő, ámde kegyetlenül szép és rengeteg örömet okozó játékot, és ha már oly sokan nem engedhetjük meg magunknak, de hagyd, hogy mégis részesei legyünk egy álom megvalósulásának. Hidd el, ez nem erkölcstelen. ez a leg magasztosabb dolog. Olvasók ezreinek álmát válthatod valóra, akiknek nem tellene rá, de így kicsit részesei a projectnek, és annak az embernek adják, aki tényleg megérdemli.
U.I:
Ha nem veszed át, akkor 4 ukrán pénzkihajtó viszi el Katinak, és kénytelen lesz elfogadni!

Rocko- 2010.03.01. 20:30:59

@sikegy: csak hogy egy fillért se kap ezért Csik.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.03.01. 20:33:29

Vedd meg Csík! Esküszöm, ha megveszed, én is pótolok bele. Küldök 10 eurót a PayPal-edre. Csak hogy majd olvashassak róla:)
Na ki van még velem?

Figyejjémmá 2010.03.01. 20:39:03

@Rocko-: Ez a baj. Csiknak simán járna egy autós nobel dij, pedig én autos analfabéla vagyok. Mellesleg: Asszem megkapharná azt a tc-TOL, HOGY BAZZEGVEDDMEGTÁMOGATUNK!

Allterrain 2010.03.01. 20:41:03

Nem tudom írta e már valaki, de nem lehetséges, hogy az autó már itthon van?:P :)
Mindegy egyébként. Drukkolok a beteljesedésért, és bízok az eljövendő remek írásokban. Ha lehet támogatni az ügyet anyagilag akkor fogom!:)

Dennis01 2010.03.01. 20:44:08

@megszaLott: Ha tenyleg megveszi, es jo sokat ir Pontonrol, ERA-rol es a Zold Allolampasrol, en is beszallok egy £10-essel. :)

pink75 2010.03.01. 20:53:18

gyuszi bácsi, jó kedvem van, mert a szomszéddal éppen túl vagyunk egy kerítést két oldalról megtámogató pálinkázáson, úgyhogy keblemre!
A teszt 17 évvel ezelőtti, link hadd ne legyen, és ford granada '82 (mi más) vs 34 másik autó, köztük a w140. Jó, 17 év, mis-más, de a lényeget nem érinti, az autógyártók, tudtommal, azóta sem váltak non-profit szociális közintézményekké.
Inkább lettek biztosítási ügynökségek (de ha Önt elüti a vonat, mit eszik az Ön kétéves ártatlan kis tündibündi gyereke?), a rémületet létszükségletként megélők nagy-nagy örömére és bukszájuk ürítésére.
Stb-stb. Mindenkinek virágos jó éjt

pink75 2010.03.01. 20:54:45

@Allterrain: én úgy sejtem, itthon van már. A vasárnap esti levél óta eltelt egy hét.

amatőr 2010.03.01. 20:55:38

mindjárt 370 kHUF, csak szólok :)

Csik, kérlek fogadd el, ugye nem fém százasokban kéred az íróasztalod maradék kevéske szabad felületére...

mlt3 (törölt) 2010.03.01. 20:55:57

@pink75: "Amikor egy töréstesztre beneveznek egy használt autót, aminek a gyártását 8 éve abbahagyták,és az leveri az új S-osztályt, akkor mondhatsz bármit."

Mutass nehany ilyet, professzor ur.

dr.oid 2010.03.01. 20:56:00

Sehr geehrter Herr Tschikosh-HauptRedaktorDirektor!

Wir wünschen viel Glück für Ihre Mission! Und Gratulation zum neuen Kommentweltrekord!

Remeljuk nem foknak sok vergodni a donteshozas miatt.

Mit freundlichen Grüßen

Jürgen Schremmp, Dieter Zetsche, und die Board of Trustees of the Daimler A.G.

Figyejjémmá 2010.03.01. 21:07:48

@dr.oid: Aztatat irja d bele, hogy : Rippenrohrspeisewasservorwärmer,
mert ez egy nagyon nehéz szó, szótárban sem van benne, és aztatat jelenti, hogy bordáscsöves tápvízelőmelegítő, ezzel is növelve a szakmai tekintéjjjtetet. :D éS ha neaggyisten ez köll utközben ami javithat a PONTON, akko ez fontosch! :)

salis 2010.03.01. 21:12:19

Végig olvastam a cikket, Csikós Úr hozta a formát, de a csattanó, az csodás! Hajrá Zsolt,hajrá Domsjö!!!!!

Garp 2010.03.01. 21:15:33

@Dennis01: ne is mondd, a tag aszonta inkébb megtartja felújítani. Szerintem ott fog elrohadni szerencsétlen, ahol van. Mmint a kocsi, tulajért nem lenne kár.
Olvasod az új postot amúgy a címlapon? :)

nabazzmeg 2010.03.01. 21:22:02

@Csikós Zsolt: igen, pontosan így vagyok a dolgokkal én is. Igaz az enyémek azért nem ilyen öregek - de ez is csak az asszony miatt van ő nem bízik az öreg vasakban - szóval 10 meg 12 évesek, japán és olasz, de mindkettőt én javítom bármi legyen is velük. Igaz ami igaz, igyekszünk megvigyázni őket és mindig fedél van a fejük felett.
Minél több új autót látok - bár azoktól sem félek, simán beléjük nyúlok, és még egyet sem rontottam el, de pl. hidegben azért lutri a sok műanyag miatt akár egy rendszámtábla-világítás javítása is- annál inkább fordulok az öreg vasak felé.

Shadowbull 2010.03.01. 21:52:37

@phrascarica: hat, en eleg regimodi vagyok, nekem a konyv az ki van nyomtatva.

sb

Mercedesantiq 2010.03.01. 22:13:19

Jó kis gép, én még többet is adnák érte.
Lehet rádlicitálok az ipsénél, ha még meg lehet találni a neten.
Nem is értem hogy lehet valaki ekkora pancser, hogy szétkürtöli az ország legolvasottabb autós portálján a többi autóbuzinak az ekkora még el nem adott erekjét, amit még maga sem tud rendesen elhozni, ha nekem nem, másnak is sikerülhet előbb elhozni, rendes tréleres szállítással, és az eladó is inkább adja el normálisabb összegért, normális szállítással a családi erekjéjét. -.-

ram1 2010.03.01. 22:29:19

Bevallom férfiasan utóbbi időben már kezdtem hűtlen lenni a Totalcarhoz ,de ez a Ponton sztori MINDENT VISZ!!!A legjobbakat kívánom hozzá ,teljesen át tudom érezni a használtautós oldalak végeláthatatlan böngészését ,meg a vad licitálásokat, már lelőtték a poént de Csikós úrnak pártot kéne alapítania az országnak tuti több mint 5%-a autóbuzi...

pink75 2010.03.01. 22:31:34

@mlt3: olvass, nagyképű majom

mlt3 (törölt) 2010.03.01. 23:36:42

@pink75: Olvasnek, ha kegyeskednel linket adni. Elfogytak az ervek?

mlt3 (törölt) 2010.03.01. 23:37:48

@Shadowbull: A nyomtatott konyvnek sajnos nincs search funkcioja.

Racing9 2010.03.01. 23:57:43

Gúte rájze, májn frojnd!

4TYRES 2010.03.02. 02:21:56

@Shadowbull: Ezzel egyetértek. A könyv szerintem is jó ötlet. Ha Csikós Zsolt a 4b-ből adományként nem fogadja el a pénzt, akkor a korábbi felajánlásomat vegyétek úgy, hogy megelőlegeztem a könyvet. Dedikált példányt kérek! ;)
Ki tart velem?

Shadowbull 2010.03.02. 08:08:17

@mlt3: aminek van, az nem konyv. az fajl.

A konyvet kezbe lehet venni, van sulya, tapintasa, illata, fel lehet tenni a polcra, lehet olvasni mindenhol.

sb

mlt3 (törölt) 2010.03.02. 08:58:47

@Shadowbull: Meg egy emberesebb szakkonyv van van 2 kilo, amibol en nem fogok 5 darabot hurcolaszni. Egy SD-kartyara viszont boven rafernek. Szerintem mondjon le mindenki, aki 2010ben a kibaszott konyvebe nem kepes egy szaros kodot nyomtatni, amivel a megvasarolt konyv elektronikus masolatat letolthetem a kiado webodalarol.

GGG77 2010.03.02. 09:14:16

A könyv nagyon jó ötlet!

halló figyel valaki? 2010.03.02. 09:14:49

@Csokis,
Korábbi bejegyzésem kapcsán tegyél fel a gyűjtőoldalra 5 EFt-ot, köszi, bocs, de oda nincs loginem.

Sütő Zsolt · http://autonews.blog.hu/ 2010.03.02. 17:19:20

Hu, végigolvastam pedig nagyon hosszú volt, és még rabszolgának sem kellettem nektek. Zsolti, te még nálam is nagyobb megszállott vagy, pedig ilyeneket ritkán hord a Föld a hátán.

voszi 2010.03.02. 18:20:14

sztem megmozdít minden autóbuzi szívében vmit ez a cikk/történet! hajrá, hajrá, hozzátok el a vén rozmárt!

AD 2010.03.03. 20:38:54

síbeda - Schiebedach :-D
ez kurvajó így magyarul:-D

Frau Rindfleisch 2010.03.05. 13:24:29

Érdekes, az az állítólagos "Báléban" készült kép (olasz nevén: Valle) mintha inkább Vodnjanban készült volna a főtéren.

mozigepesz 2010.03.06. 23:43:12

Jól láttam a "Ponton és Impala Bagdadban, negyven évvel ezelőtt" fotón balra fenn egy SKODA embléma?

Frick László Emlékzenekar 2010.03.09. 05:15:22

@mozigepesz: A Skoda már Julio Cortázar korszakos A déli autópálya c novellájában francia dugóban) szerepel, banális látvány volt a bécsi utcákon az 50-es-70-es években. Az olcsó és jó autó (kb ma Dacia Logan) kategóriája volt, de pl többet birt, mint a Renault... Az 1962-ben a magyar elit számára osztogatott renault-k kb 6 év alatt nullázódtak ronccsá, azért egy Octavia tovább állta..

alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.09. 18:15:46

nagyon jó tetszik. a bagdadinál régi sokad embléma és itt ott villantak volvok is

Pufibá 2015.04.05. 14:20:59

Csík,ne vedd meg!
:-(

dhrbikes 2015.04.06. 11:30:45

@Pufibá: 25000 euro körül van egy kb. olyan szinten felújított mint Zsolté. Szerintem érdemes volt megvennie, de érdemes lenne talán eladni és venni egy olcsóbb régi autót, ami tudja azt, hogy elviszi őket nyaralni és visszahozza, közben pedig nem kapnak agybajt attól, hogy valaki meghúzhatja.

Rocko- 2016.05.21. 13:34:39

Csik, ne vedd meg.
újítsd fel a Pukit, közben cserélsz 3* motort, elfogyasztasz 2 alfát, és a Szoborral utaztok Európában.
és boldog leszel.
süti beállítások módosítása