Ismét a bringásoknak kedveznének

  2010. február 06. - Bende Tibor Címkék: bringa autós ellentét

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

A szövetség távlati céljai között említette, hogy emelkedjen 15 százalékra a kerékpárosok aránya, amihez egyebek mellett szemléletváltoztatásra van szükség, ehhez pedig a kerékpározást népszerűsíteni kell. A "kerékpárosbarát úthálózat" kialakításához alkalmazni lehet az autók forgalmának csillapítását, ezek sebességének csökkentését, vagy az útpálya újrafelosztását, és új kerékpárutakat is kell építeni.

Mai hírünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr921734324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 20:53:07

@R850R: Autózni nem jó. Biciklizni jó. Ha jó lenne autózni, nem lennének biciklisek és BKV sem, mindenki autóban ülne - jó sokat, többet, mint szeretne - , nem kéne törődni a hülye biciklisekkel, meg hogy hány milliárdot nem lopnak el a nem létező BKV-ból.

Vagy: Gyalogolni nem jó. Repülni jó. Ha jó lenne gyalogolni, nem lennének madarak.

Sikerült rámutatnom meglehetősen egyszerű érvelésed hibáira, remélem.

stars7726 2010.02.06. 20:53:50

@bonifac: Mert hogy bicikliznek? Gyorsan? Eszetlenül? Szét nem nézve? a többi közlekedőt, piros lámpát, táblákat le sem szarva?
Pontosan így,és ehhez hasonló módon.de,azt nem mondtam hogy mindegyik biciklista ilyen.és nem baj,hogy nem tetszik a véleményem.

1kutya 2010.02.06. 20:55:27

@Slampixxx: de! pont itt nyafogsz!

a kutya (sic!:) sem mondja hogy nem kell a kerékpáros közlekedés, de ésszerű határok között.

ahol ennek kialakult kultúrája van (pl. hollandia) meg tudják oldani a közlekedési módok közötti megfelelő arányokat.

mi/ti itt esünk át a ló egyik oldaláról a másikra.

politika???

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 20:57:17

@stars7726: "de,azt nem mondtam hogy mindegyik biciklista ilyen."
NA UGYE. Akkor viszont szépen kérlek, hogy ne habzó szájjal általánosíts.

"és nem baj,hogy nem tetszik a véleményem."
Nem hát. Nem is várnám el. Vitázni lehet, nincs harag.

Slampixxx 2010.02.06. 20:57:45

@1kutya: Nyafogok?! Nem nyafogok.
Csak utálom, hogy ilyen szűk látókörű az emberek többsége.

Virago_1000 2010.02.06. 20:59:24

@873ujr3rk: "amig ti ugattok, en minden nap gazolok, vagy fellokok egy biciklist. ha ti is csatlakoznatok hamarabb megoldanank a problemat. (jobb ha tudjatok, minden biciklis buzi vagy leszbikus, komenista, de minimum fideszes, kabszeres kis geci)"
ne fedd fel a kiletedet, meg bajod lehet belole.

Krisi 2010.02.06. 20:59:25

@stars7726: miért, az autósok jellemzően hogyan közlekednek? sebességkorlátokat mindig betartva? minden gyalogost átengedve? indexet mindig használva? ennyi erővel tiltsuk be az autózást, mert tök sokan szabálytalanok. vagy mégis mire akarsz kilukadni barátom? hogy azért ne épüljön biciklis infrastruktúra, mert a biciklisek szabálytalanok? mert akkor az utakat is azonnal le kéne zárni hasonló megfontolások alapján.
szeretném megérteni az érvelési rendszeredet, de nem tudom.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 21:00:05

@1kutya: Nem, nem, nem!

Nem mi vagy ti! Ők! Mármint a politikusok. Keresnek egy vesszőparipát, aztán átesnek a másik oldalára. Közben egymásnak ugrasztanak csoportokat.

Mi (meg ti) meg hagyjuk, mert hülyék vagyunk. Hagyjuk, hogy rávegyenek, hogy a másik csoportot utáljuk, holott nem ők tehetnek a fentről jövő hülye ötletekről és döntésekről.

(Na jó, van amikor vannak hülye szószólók egyes csoportokban - autós/biciklis egyaránt - azokat le kéne kicsit hűteni.)

stars7726 2010.02.06. 21:00:36

@bonifac: te azt honnan látod hogy az én szám habzik?annyira jól képzett vagy,hogy ezt is látod?

1kutya 2010.02.06. 21:09:19

@Slampixxx: jó! akkor, ha legközelebb ilyen, vagy hasonló hangvételű cikk megjelenik itt a tc-n, kéretik nem a biciglisek mellé állni, hanem a konstruktív javaslatok mellé felsorakozni.

mert ez eddig kb olyan vizet prédikál, bort iszik utóízű...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 21:09:30

@stars7726: Tudod, ez ilyen szókép.

(De nem magyarázom inkább, mert ha ezt most tényleg komolyan írtad, akkor tökfelesleges.)

stars7726 2010.02.06. 21:09:30

@Krisi: gondoltam,hogy nehéz lesz neked.épüljön bicikli út,persze.csak az autóforgalomnak sincs megfelelő úthálózat ki és megépítve.sem a parkolás nincsen megoldva.másrészt az sem ártana,ha a biciklisek tisztában lennének a kresszel.mert olyan nincs,hogy felülök ,azt tekerek.és azt sem tudom rám milyen szabályok vonatkoznak.de,igazad van.az autósok is hülyék.sőt!az 50% tól elvenném a jogosítványt.az is felháborít,ahogy sok autós,jogosítványhoz jut.tíz éve motorozok,elhiszed hogy több hülye autóst láttam,mint te azt gondolod?csak azt nem támogatom,hogy mindenféle szabályozás nélkül lehessen tekerni az útakon.és ez nem az autósok védelmét szolgálja elsősorban.

1kutya 2010.02.06. 21:10:46

@bonifac: ponty erről van nagybaszó!

shinichi 2010.02.06. 21:12:16

@bonifac: Lehet hogy félreértetted.

@Virago_1000: Kimegy, de a két végén betontuskóval és virágágyással lezárt sétálóutcába nehezebben. de biztos vagyok hogy Hollandiában nem úgy kezdték, hogy minden harmadik utat lezártak, és utána elkezdték szép lassan fejleszteni az alternatív lehetőségeket. Fordítva kéne nem? Megépíteni a bringautat, parkolót, rendes tömegközlekedést, és amikor kész van, kiállítani forgalomszámlálókat, hogy kiderüljön honnan lehet esetleg egy-egy sávot levenni, hol lehet szűkíteni.

Virago_1000 2010.02.06. 21:17:55

"tulajdonképpen improduktív élősködők vagytok a nemzet testén, egy tumor amit már régen ki kellett volna irtani,"

elhuzhatnad a beled a forumrol.

dr.oid 2010.02.06. 21:18:21

Ezt a műsort már Winkler egyszer prezentálta tavaly. Kommentgeneráló poszt kell? A zamerikai filmekbe mér húz férfi inget vagy pólót a csaj dugás után, a magyar csajok meg mér mászkálnak meztelen puncival a kéróba? Kommentezzetek minnél többet bazmeg mer nincs alapfizu, csak a kommentekér kapott jutalék jár a posztolónak, meg némi bónusz minden 500. komment után:)

Virago_1000 2010.02.06. 21:20:38

"Ha én a 21es főúton akarok menni kerékpárral és azon a szakaszon tábla nem tiltja, viszont 60as sebességkorlátozás van, akkor ne ordítson már le a kocsiból félig kihajolt női sofőr, hogy mit keresek én az úton, mé nem meek a kerékpár úton. Hogy miért??"

Mivel tabla nem tiltja, mehetsz rajta. Minden uton mehetsz biciklivel, szabalyosan, mivel a kerekparutak epitesekor nem szoktak kitenni automatikusan "kerekparral behajtani tilos" tablat. Az ilyen soforok meg szivjanak gazt.

Krisi 2010.02.06. 21:21:59

@stars7726: én még csak négy éve biciklizek hardcore napi szinten és ugyanennyi ideje motorozok, szóval egy döntetlenben kiegyezhetünk, hogy ki lát több hülye közlekedőt - bármelyik oldalról :)
az meg szintén igaz, hogy nem volna szabad senkinek se kimennie az úttestre a szabályok tudása nélkül, erre megoldás lehetne az, ha általános iskolában kötelező szinten oktatnának kreszt. viszont abban biztos lehetsz, hogy aki napi szinten biciklizik az garantáltan tisztában van az alap dolgokkal, valamint az, hogy valakinek van róla papírja még nem feltétlenül tudja jól a szabályokat - lásd fentebbi nagyokos hozzászólókat. meg írtam feljebb is, hogy aki nem tartja be a szabályokat az nem feltétlenül azért csinálja, mert nem is ismeri azokat.

azon meg szerintem te magad is elcsodálkoznál, hogy hány félig üres parkolóház és mélygarázs van a belvárosban. ja, hogy az drágább, mint kisajátítani a közterületet? hát ez van.

az meg már személyes véleményem, hogy szerintem elfogadhatatlan, hogy az egész belváros egy kurvanagy parkoló. akármerre nézek mindenütt csak egymás hegyén hátán parkoló autók vannak.
másik: ha egy kis belvárosi utcából sétáló utcát csinálnak, akkor ott fellendül a boltok és a vendéglátóipari egységek forgalma. hogy miért? mert aki autóban ül, az nem fog hirtelen kiszállni és betérni. viszont aki arra sétál az már annál inkább. de erről vannak gyönyörűséges statisztikák is, gúgli bácsi mindenkinek a jóbarátja :)

djdj 2010.02.06. 21:24:43

Én arra szavazok, aki végre nem úgy tekint az autósra, mint egy fejőstehénre, akinek a kárára mindenki javára lehet tenni.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 21:26:03

@stars7726: Nem értelek. Most sértődsz?
Ha komolyan kérdezted, akkor nincs jogod sértődni.
Ha meg nem, akkor minek kérdezted egyáltalán?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 21:27:20

@1kutya: Akkor miért egymást csesztetjük? Lásd pl. Közöd? kommentjeit.

djdj 2010.02.06. 21:27:54

Az, hogy a belváros egy nagy parkoló, az azért van, mert a Demszky úr olyan jól szervezte meg a prakolódíjak begyűjtését (azon a területen, amit az én adómból építettek), hogy a beszedett pénzből nem kap szinte semmit a város, így persze, hogy nincs pénze parkolókat építeni. A BKV meg olyan drága, és lassú, hogy nem igazi alternatíva egy külső kerületben lakó embernek.

stars7726 2010.02.06. 21:30:35

nem csodálkozom el rajta.de a 400ft/órás parkolási díj,sem kifejezetten olcsó.sok esetben megéri inkább parkolóházba beállni.bár mondjuk a kiépített p+r parkolórendszer jobb megoldás lehetne.és,jó az ötlet.tényleg kellene oktatni a kreszt az iskolákban.már nagyon régen kellene.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 21:40:49

@stars7726: "tényleg kellene oktatni a kreszt az iskolákban.már nagyon régen kellene. "

És lehetne fokozatosan.

Első szint: gyalogos kresz. Lámpák, zebra, úton hol gyalogolunk, mellény, közlekedőpartnerekre figyelem, ilyesmi.

Második: kerékpáros. Egyirányú utcák, világítás fontossága, jobbratartás, hasonlók. Ezzel együtt elvárhatóvá teszed a szabályos kerékpározást és büntethetővé a szabálytalant.

Az autós rész, meg ha jogsit akarsz.

És még egy fontos dolog: Ha valaki kerékpárral szabálytalan, és van jogsija, simán kapna büntetőpontot. Mert neki jobban kell tudnia, mint a 80 éves Jucika néninek.
Ne azt nézzük már, hogy milyen járművel van, hanem egyszerűen az emberhez kössük a szabálytalanságot.

Fogadjunk, hogy - az öregeket és az esztelen suttyókat leszámítva - rögtön visszaesne a szabálytalan kerékpárosok száma?

hebrencsbrekkencs 2010.02.06. 21:42:03

Van szerencsém(?) elég gyakran váltogatni a lakóhelyem Európában. A városok amelyeket szeretnivalónak találtam, abban közösek voltak, hogy a közterületeket az ember uralta. Ahol az autók diktálnak azok a városok lakhatatlanok. Bp talán a legrosszabb a sorban. Egy nagy autópálya és kocsilerakat az egész város. Sajnálok őszintén mindenkit akinek itt kell élnie a mindennapjait.

BTO11 2010.02.06. 21:44:19

kerékpárutakat??????
na megint lenne miből lopni,csak nem akkorát mint 1 normális utbol.abbol is ellopják a péz nagy részét aztán a 100. aljasválalkozsó meg összehányja szarbol hugyból és nesztek itt az ut.

előbb felelős faszikáim nem 20% zsebbe aztán tied a meló jelszóval kéne -élni??-lopni.

ha minden forint ebbe a kibaxott országba a beruházásoknál a valódi helyére kerülne már rég sok avtópálya lenne és a kibaxott főváros má körbelenne keritve az M0 val.

dr.oid 2010.02.06. 21:45:07

Az olaszok meg most tesztelik az új AGV vonatokat amelyeket máshol is bevezetnek Európában Intercity járatokként. Felsővezeték nélküli villamospályákkal kísérleteznek, hogy olyan helyeken is járhasson villamos ahol ez nehezen volt megoldható. Forgalomcsillapított övezeteket hoznak létre a nagyvárosokban. A gyengeelméjűek. Nem hallottak a Magyar Útról: minden mongol idióta alá autót, jó sok hitelből, oszt hadd menjen, majd erőssebb kutya baszik alapon megoldják a közlekedést. A városi közlekedés nem bír az egyre növekvő számú autóval, állandósulnak a dugók, nincs parkolóhely, rossz a levegő? Kit érdekel, a lényeg, hogy nagyot lehet kasszírozni...

BTO11 2010.02.06. 21:54:57

tatabányán most épül kerékpárut felsőgallától a kertvárosi LTP-ig a tervek szerint.
aki itt él azok szerint hogy is lesz ez???
a szines kisebbség 1mást látogathatja meg a lopott cangákon.D:)))

theutat villám 2010.02.06. 21:57:42

nekem ez bántja a szemem KiSSebb

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2010.02.06. 22:05:27

Biztos vagyok benne, ha több kerékpárút lenne, sokkal többen járnánka bringával. Én támogatom az ötletet, hiszen aki birngára ül, az nem fog sem autót használni, sem tömegközlekedést, szóval rengeteg előnye van - gyakorlatilag mindenki jől járHAT.

Viszont, ha nem tudjuk, hol a határ, és elfelejtkezünk arról, hogy novembertől márciusig a bringások zöme leteszi a gépet, abból nagyon komoly problémák lesznek.

Szóval valahogy úgy kéne, hogy azért ha a szükség úgy hozza, az autók is elférjenek az úton. Mert ez itt nem Amszterdam, vagy Koppenhága, ahol csak fényképről ismerik a havat, meg a -10 fokot. Ja, meg a +30 fokot. Mert akkor sem jó brinyózni - a többségnek.

Kérem, ne válaszoljanok azok, akik olyan őrültek, hogy ilyen időben is bringára ülnek! Az a párszáz megszállott még mintavételre is kevés lenne egy statisztikához.

Krisi 2010.02.06. 22:16:00

@alibiman: Dániában tényleg nincs hó, énkérek elnézést :)

www.copenhagencyclechic.com/

ha meg a bringa nem alternatíva, akkor még mindig ott van jóbarátunk, a BKV. ahol a közhiedelemmel ellentétben nem csak csövesek utaznak és még csak az ellenőrök sem vernek meg minden nap minden utast.

(én is kerülöm a BKV-t, bár -10 fok alatt kénytelen vagyok otthon hagyni a bringát. az a párszáz elszánt meg legyen inkább párezer a korrektség kedvéért, de persze még ez is nagyon kevés)

Fez 2010.02.06. 22:47:46

Bár közel 40 éve kerékpározok, soha nem éreztem szükségét, hogy elvegyem az utat az autósoktól. A bringa egy 2 milliós, 30 km átmérőjű városban nem közlekedési alternatíva, henem sport, szabadidős tevékenység. Aki bringával akar munkába járni, az költözzön falura : )

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 22:54:53

@Fez: Már ne haragudj, de miért gondolod, hogy mindenki meg is teszi azt a 30km-t? Mindig mindenki a város túlsó végén lakik a munkahelyhez képest, vagy mi?

Én 4 km-t bringázok a melóhelyig, és hidd el, ezen a távon ez a legjobb, ha az idő engedi. Se az autó, se a tömegközlekedés nem versenytárs. (Szeged, nem Bp.)

És Szegeden rengetegen járnak biciklivel munkába. Úgyhogy leszel szíves pontosítani, hány lakos és mekkora átmérő alatt nem muszáj falura költözni.

Hadd kérdezzek tőled valamit: Van sárhányó a bicikliden? Világítás? Csomagtartó? Láncvédő?

Krisi 2010.02.06. 23:04:31

@bonifac: sárhányó, csomagtartó és láncvédő az miért fontos? egyik sem kötelező tartozék. nem kötekedés, csak érdekel. nekem egyik sincs (világítás nyilván van), mégis jól elvagyok :)

Marc94 2010.02.06. 23:06:13

Bringásokat kell támogatni különben a bunkó biciklis futárok mindig a főút közepén fognak cikázni

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.02.06. 23:10:12

Pont Pesten jól elvagyok bicajjal is, kocsival is.
Tény, hogy bringával vagy hússzoros egy súlyos baleset kockázata.

Politikusok olcsó öntömjénje álzöld álbringás áldemokratikus és álsegítő dolgokkal pedig olyan szokványos, mint... hogy is fogalmaztak itt egyszer a TC-n?... mint a köldökszösz?
lol

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.06. 23:12:05

@Krisi: Csak azért kérdeztem, mert ha nincs, akkor az ő biciklije jó eséllyel valóban inkább sporteszköz.

Mert ez is egy hiba, hogy két kereke van, akkor bicikli, osztjóvan.

Ugye a smart roadster is autó, a Lada Niva is, meg a Barkas is, aztán mégsem tudná egyik helyettesíteni a másikat teljesen. Sőt autópályás hosszú távú kényelmes utazásra családdal, egyik sem alkalmas. :-)
(És akkor még csak közúti forgalomban engedélyezett autókat említettem, lehetne Formula 1-esekkel is példálózni.)

Krisi 2010.02.06. 23:37:10

@bonifac: azért ez is megtévesztő, mert pl. az én bringám is látszólag egy sporteszköz, aztán mégis benne van már jópár ezer városi kilométer :)

indafoto.hu/skazlaszk/image/6470821-d38c97aa/

2010.02.06. 23:38:31

@Virago_1000: igen, próbáltam, nem volt jó. nem jött be, hogy lassabban érek be dolgozni, mint autóval, hogy még lassabban érek haza nap végén, és ha nem akarok egész nap izzadtan ülni, akkor zuhannyal kell kezdenem a napot. és tök mindegy, mi ezeknek az oka, ezek miatt nem jött be a bringázás. másnak más miatt nem jön be, de valószínű, hogy ha annyira jó lenne, akkor tömegesen ülnének biciklire az emberek.

2010.02.06. 23:47:39

@bonifac: mint ahogy alig vannak biciklisek, és jó sok autós van, ami pontosan jelzi, hogy mennyire jó biciklizni és mennyire jó autózni.

Slampixxx 2010.02.06. 23:52:25

Én 2 évvel ezelötti őszi, téli hónapokban napi szinten 18 km-t bicikliztem a suliba.
Kényelmes tempóba, nem volt fárasztó, sőt, üdítő volt.

Mindenki pedálozik, hogy külvárosból nem fog bebiciklizni... Költözzön akkor a belvárosba!
Ugyanúgy ezt is lehet mondogatni, mint a 'költözz falura' szöveget.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.02.07. 00:08:44

@R850R: Tényleg. De ha alig vannak biciklisek, és autós meg sok van, akkor minek egyáltalán bicikliút meg sáv. Hülyeség. Szerintem csináljunk mindből parkolót, hogy az a sok autós meg tudjon állni.

Sőt az összes parkból is parkolót kéne csinálni, végül is majdnem úgy hívják, de úgy legalább értelme is lenne.

RetroGer 2010.02.07. 00:46:39

Én bringázok, robogózok és autózok is, mindet egyformán szeretem, mindegyiknek megvan a maga előnye, mikor hol melyik a legpraktikusabb.
Az autó vidéken van, szüleim használják leginkább, egy egy hosszabb útra, kirándulásra kölcsönveszem, de ha lehet Pestet elkerülöm vele. Itt eddig csak bringáztam, egyedül vagyok, egyedül rohangászok ide-oda, 5-10 kilométeres távon ez a legegyszerűbb hosszabb távon meg egy jó kirándulás. A robogó pedig akkor jó ha sietősebb dolgom van vagy hosszabb távra megyek. Ha nagyon trágya idő van marad a BKV, 2-3 havi bérlet egy évben elviselhető, de aki ügyes megoldja ugyanennyi 10-es gyüjtőből. Az autó fel se merül, álljak vele a dugóban, meg fizessek még azért is hogy ott áll egy parkolóban. Majd ha család lesz, talán, de ha lehet inkább nem itt szeretnék családot alapítani, ez a hely nem erre való. Megértem azokat akiknek családot kell furikázni olyankor nincs más megoldás mint az autó, viszont sokan közülük is törekszenek arra hogy ha lehet ne kelljen bebumlizni a belvárosba. De azokat már kevésbé értem akik egyszál magukban rohangásznak időnként egy egy megállónyit autóval, ilyenkor tovább tart letakarítani a hótól (ami nem divat) mint lesétálni ugyanazt a távot.
Ami meg a közlekedési kultúrát illeti, az autósok elószeretettel kanyarodnak a zebrára/kerékpárútra ahol épp zöld van, és még morcosak ha meg kell várni az átkelő gyalogosokat, bringásokat. A gyalogosok és némelyik bringás meg nem ismerik a piros lámpát mer' úgyse jön semmi. A bringások meg robogósok előszeretettel csorognak előre a kereszteződésben akkor is ha utánna az első 50 méteren leelőzi az autós. Értelmesebbnél értelmesebb megmozdulások. Időnként hülyének érzem magam mikor egyedül állok a piros lámpánál, előre engedem a gyalogost, állok a kocsisorban bringával, kiengedem a buszt a megállóból. Persze szent nem vagyok, ügyeskedni lehet de ésszel kell csinálni hogy mást ne akadályozzon. Ha a kukásautó miatt áll az egyirányú naná hogy előre gurulok ha engednek, mert én elférek mellette és kész. A buszsávba is bepofátlankodok a busz elé, mert tudom hogy mire az elindul már rég lekanyarodtam a követlező kereszteződésben.
Nem ördöngősség ez mindenkinek csak egy kicsit kellene engedni, és odafigyelni.

Reszö 2010.02.07. 00:48:47

Mindenki jön ezzel a teherforgalom kitiltásával.
Ha azt az árumennyiséget nem nagy kamionok szállitanák a külvárosba,akkor annyi kisebb áruszállitó furgon lenne az utakon,hogy megbénulna a forgalom!!!

Valamit tudomásul kell venni:
Vagy kitiltják a plázákat-hipermarketeket a városból (akkor lehet gondolkozni a bicikliutakon),vagy elfogadják,hogy ennyi auto legyen a belvárosban! Mivel a vázon nem lehet 2 szatyor kaját hazacipelni, igy a bringás is autoval megy vásárolni. Ha ez a belvárosban van,akkor oda megy autoval.
Ha viszont nem lesz miért bemenni a városba autoval,akkor majd nem megy arra a nép.

llyen egyszerü!

Ha pedig kell bringasáv is,meg autosáv is,akkor le kell bontani pár épületet az út mellett,mert sajnos kevés lesz a hely!
Egymástól pedig elvonni a helyet nem szép dolog!

Reszö 2010.02.07. 00:53:30

Amugy meg nyugaton a belvásoban nem plázák,meg üzletek vannak,hanem turistalátnivaló! Oda nem kell autoval menni. EZ MÉG SENKINEK NEM TÜNT FEL?!?!?!

Hálla Istennek vidéken lakom, elég csöndes megyeszékhelyen! A Pestieket csak sajnálni tudom! Ott mindenki sz.patja a másikat ezzel a h.lye közlekedéssel! Járjon arra az,akinek 4füle van... :S

kanalasgem 2010.02.07. 00:59:47

Kéne egy rendelet, hogy a kipuffogógáz 20%-át vissza kell vezetni a kocsi fülkéjébe. Akkor lehetne beszélni biciklizésről :D

Reszö 2010.02.07. 01:12:44

@kanalasgem: Ezt ugyanigy a bringásokra is be lehetne vezetni!!!
A kipufogógázod 20%-át visszavezetni egy csövön a hátsódtól az orrodig! :P
Igy aki babot reggelizik,az mire munkába érne be volna kábulva,mint raszta a szigeten! :D
Csak nehogy a csövön már halmazállapotú dolgok is felcsusszanak?! :D :S

jelentéktelen alak 2010.02.07. 01:22:02

Úgy gondolom, hogy a zsúfolt belvárosokban el van túlozva az autó használat. Áruszállítókon, szerelőkön, veszély elhárítókon kívül, oda csak is tömegközlekedés (busz, villamos, taxi) mehet be és persze gyalogos, biciklis.

De ezt nem úgy kellene elérni, hogy bicikli utakat építünk, mert az nem a belvárosba való. bicikli utak a lakott területek között kellenek, hogy a biciklis ne a 100-al robogó autók között cikázon.

ÉS néhány tévhit eloszlatására pár gondolat:
Aki azt hiszi, hogy a biciklisekre nem vonatkozik a KRESZ, az balgább, mint sértés nélkül leírható. Az igaz, hogy senki kéri számon a bicikliseken KRESZ szerinti közlekedést, de tényleg csak a bicikliseken nem????

Aki meg az adóval igyekszik ostoba demagógiát folytatni, annak két dolgot üzenek.

1. Ha az autózás olyan drága az adók miatt, és ez olyan igazságtalan, akkor miért nincsen annyi eszed, hogy biciklivel jársz?

2. Az adó az egy szolgáltatás kifizetése! Az autós fizeti az adót, hogy a közlekedés káros hatásait mérsékelje a mindenkori állam. Hogy élhetőbb legyen az életterünk. Ennek egyik megoldása, hogy mérséklik az autó használatot.
Vagyis nem azért fizetsz, hogy jobban autózhass, hanem azért, hogy jobban élhess. Jobban élni, hosszútávon meg kevesebb autózással tudsz.

Az, hogy ma még ezek ellenére lehet Budapest belvárosában autózni, a mindenkori kormány töketlenségét mutatja. Ez sem működik, min annyi minden más. De attól, még csak is az autó mentes belváros -a fent említett kivételekkel- lehet az egyetlen ésszerű cél.

thinker_ 2010.02.07. 01:39:09

és ha lesz sok és szép bringaút, akkor a bringások végre meg fogják a tanulni a KRESZ-t is? azt, hogy a piros lámpánál meg kell állni?
én azt mondom, hogy bicajra is rendszámot, ugyanúgy kelljen nekik jogsi, aztán lehet közlekedni.

Grifter 2010.02.07. 01:59:42

Az bánt, hogy a cikk azzal kezdődik, hogy pár tízezer akárki miatt ne legyen akármi. Pedig ha a kerékpárosoknak rendes út lenne és nem kéne megfulladniuk, biztos többen lennének.
A gyalogost is megkérdezném, hogy az úton autókat, vagy kerékpárosokat meg villamost látna szívesebben.
(Érdekes, hogy ha fele ennyi út lenne, akkor is majdnem ugyan ennyi szuperpolgár járna autóval.)

Másrészről, a kedves bogármesterúrnak üzenem, hogy hülye.
"A politikus kiemelte, hogy az V. kerületi főutca programban a kiskörúton igyekeznek tartani az autósokat, és próbálják őket rávenni, hogy a kis utcákba lehetőség szerint ne hajtsanak be."
Ha ott akarják tartani az autósokat, nem oda kellett volna kerékpársávot rakni a parkolóhelyekre...

András Csepelrőlh 2010.02.07. 02:06:43

Eleve:
- A zebrán: csak a sétáló gyalogos sebességével haladhasson át a bringás (én is)!
- A bringás teker ezerrel, fékez, fékez, még mindig fékez, és DURR!- bele a kocsi oldalába. Tehát:
Olyan lassulást biztosító fékek kellenének a gárékra, amilyen sebességet el lehet érni a pedálozással!
Ha a bringásnak tré a fékje, ezt a tényt a sebesség megválasztásakor se felejtse el!
Xerintem a többi komment felesleges is...

ex-dr. vuk 2010.02.07. 07:21:12

@Virago_1000: Ha kerekparut van, akkor azon kell menni (sajnos). 54. § (1).

Szivas, de ez van. En ha lehet kerulom oket.

=-God-= 2010.02.07. 07:44:30

Többek között ezért is fogok elköltözni Budapestről... jobb megoldást nem tudok.

ex-dr. vuk 2010.02.07. 08:13:09

A fizetünem fizet adot dologhoz:

Szerintetek az autos fizet adot, a kerekparos meg nem? Es te meg mindig kocsival jarsz??? Jo hulye vagy.

ex-dr. vuk 2010.02.07. 08:18:11

@thinker_: a rendszamot es a jogsit bringara a becsi egyezmeny nem teszi lehetove. De azert nice try :)

scottish 2010.02.07. 08:29:10

Az egy dolog, hogy kerékpárosokat a belvárosba. Egyébként ebben a hóesésben furcsamód egy cangást sem láttam tekerni. Csak nem ők is autóba ültek? Elképesztő! A BKV jelenlegi állapotában nem fogja a jónépet kulturáltan elszállítani.

Viszont ne szop@ssuk már az autósokat. Építsenek "tangencialékat", ahogy a taljánoknál divat. A franc sem akar a rákóci úton tötyögni, ha Pestről Budára megyek át. Jó nekem a város felett átívelő felüljáró is. Alattam meg biciklizzen, aki akar, leszarom ;)

_phu 2010.02.07. 09:03:00

Nem olvastam el az összes hozzászólást, de mintavételezéssel gyorsan megállapítható, hogy ugyanazok a faszságok jönnek elő minden bringás posztban, főleg, ha ilyen ostoba a felvezető írás.
Itt elsősorban a városi, belvárosi közlekedésről van szó, és nem a több millió autót kell észrevenni, és lehetővé tenni még több autó belvárosba jutását, hanem a több millió embert kéne észrevenni, akik a sok autó miatt nem tudnak normálisan élni. A belvárosi autózás csökkentése szükségszerű, elkerülhetetlen, és ezzel párhuzamosan nő a biciklisek száma.
Nekem is van autóm, de a városban biciklivel közlekedek télen is.

scottish 2010.02.07. 09:14:55

@_phu: Az lehet, hogy faszság. de Budapest autóforgalmának a 90%-át az teszi ki, hogy aki vidéken él, reggel jön be dolgozni, aki Budán lakik az megy át pestre, aki meg Pesten él, az meg tuti Budán melózik, délután meg mindenki megy az ellenkező irányba. Így a faszság igaz, mivel ha kiemelnénk a be-átmenő forgalmat az utakról, némileg járhatóbb lenne az élet.

És nehogy már az legyen a menő, aki a belvárosban végre nem kocsival jár? Mekkora területről beszélünk? 5-10 kilométer? Vidékiként ennek többszörösét legyaloglom naponta, mert ott még tömegközlekedés sincs. Szobrot nekem!

Támogatom az ötletet, hogy a kiskörúttól bentebbről ki kellene tiltani a kocsikat. Két dolog hibázik, odáig nem jutni el, mert nincsennek parkoló helyek, és onnan nem tudok biciklivel továbbmenni.

"A belvárosi autózás csökkentése szükségszerű, elkerülhetetlen, és ezzel párhuzamosan nő a biciklisek száma." nem személyeskedés, de ezt a konkluziót honnan vontad le?

Krisi 2010.02.07. 10:20:42

@R850R: én meg a belvárosba csakis bringával járok. az benne a legjobb, hogy akármilyen idő van, akármilyen napszak, akármekkora dugó, én mindig hajszál pontosan 35 perc alatt beérek. az meg külön életérzés, ahogy az álló vagy gyökkettővel haladó autókat előzgetem. ja, télen ez +4 perc, mert akkor még be kell hozzá öltözni, de ez belefér.
autózni is szeretek, nem arról van szó, de azt még véletlenül sem a belvárosban. persze pár embernek biztos örömforrás, hogy teszem azt a BAH csomóponttól fél óra alatt jut el az Astoriáig, hát nem tudom. vezetni Butapesten csakis este 10 és reggel 6 között szeretek.
az autót arra optimalizálzák, hogy nagy távokat gyorsan megtegyen, és arra jó is. meg persze nehéz cuccokat cipelni. viszont a városban nincsenek nagy távok és csak lassan lehet menni. ennyi.

@Reszö: "Mivel a vázon nem lehet 2 szatyor kaját hazacipelni, igy a bringás is autoval megy vásárolni"

kiegészíteném: az a bringás, aki még nemismeri a hátizsák nevű találmányt. sem a csomagtartó nevű felfedezést. (2010-et írunk, jóreggelt!) lehet, hogy valójában én vagyok a szupermen, de nekem egyáltalán nem okoz megterhelést, hogy a hátamon hazavigyek pár kiló bevásárolt terméket.
azt meg már csak a marketing agymosott áldozatai hiszik el, hogy kizárólag úgy lehet élni, hogy hétvégenként elmegyünk a teszkóba gigabevásárlásra, mert más út nem létezik. ja, de várjatok, ott 6 Forinttal olcsóbb a liszt. énkérek elnézést...

szamuraly 2010.02.07. 10:21:43

Az a legszebb az egész közlekedésben. A nagy teher autót kitiltjuk és helyette több kis áru szállító hordja be az árut nagyobb környezet szennyezéssel! Sőt járjunk tömeg közlekedéssel ezekkel a korszerű buszokkal a személy autót hagyjuk a város szélén, hogy a több kis áru szállító beférjen a városba! Ez igen!

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2010.02.07. 10:27:59

@shinichi: Ez maximum a mostani adórendszert minősíti, nem a kerékpárral közlekedőt.

És már megint ez a hülye megkülönböztetés. És van amikor anyukám kocsiját vezetem, van amikor tömegközlekedek, és van, amikor bicajjal járok be a munkahelyemre. Nincs értelme az effajta "embercsoport" kategóriáknak!

soldat 2010.02.07. 10:31:56

Ha bringautat építenek: az a baj. (Mert miért nem autóutat?)
Ha nem építenek bringautat, és a forgalomba tekerek: az a baj. (Mert mit zavargok ott?)
Ha átmegyek a piroson: az a baj. (Miért nem tartom be a KRESZ-t?)
Ha megállok a pirosnál: az a baj. (Miért tartom fel a zöldnél induló autót?)
Ha gyorsan tekerek: az a baj. (Mert megijed a gyalogos.)
Ha lassan tekerek: az a baj. (Akkor megint az autós haragszik, mert nincs "felkészülve" a gyors bringásra.)
Ha bringaúton megyek: az a baj. (megint a gyalogos fél).
Ha a közúton: az a baj. (M4egint az autós).
Nehéz mindenkinek megfelelni.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2010.02.07. 10:32:09

@szamuraly: A Margitszigetre csak külön engedéllyel lehet behajtani, az meg egy évre több mint félmillió forint. Az ottani vállalkozók (büfések, árusok stb.) összefogtak, és közösen szállítják be az árut. Kevesebb gépjárműforgalommal, kevesebb szennyezéssel, és kevesebb költséggel megússzák így.

Phrascarica 2010.02.07. 13:50:09

@bonifac: "Közölném a sok hirtelen előkerült kerékpárosgyűlölővel (@Közöd??:
@stars7726: @kutya_zzr: ), hogy ha az a sok biciklis mind átülne autóba, na az volna ám csak az ordas szopás, mind dugók, mind parkolás terén."
Közölném, hogy télen Ők sem bringával közlekednek, még sincs nagyobb dugó! Szerintem közlekedjenek ugyanúgy mint télen. A bringázás alapvetően egy hobbi Bp-n. Nem alternatíva az autózással szemben napi 150-200 km bringázás néhány száz kg cuccal se télen se nyáron...

benox 2010.02.07. 13:57:03

Mindenki azzal jár amivel akar, a saját dolga, én sem örülök hogy szívom a genyót a belvárosban, de elfogadom, így is inkább tekerek. Minden bicósnak elég lenne 60cm a külső sávból(kell a francnak sok szarminőségű balkáni fostos bringaút, lásd eurovelo bp-i szakaszának 75%-a, Andrássy út, az a sárga hugyfolt amit az Astoria és a Kálvin közé húztak), egy kanyit nem fizetünk az útért, ellenben nem szarunk a levegőbe. Azzal hogy próbálják a belvárosban elszigetelni a bingásokat az autósoktól, csak egyre nagyobb ellentétet szülnek a két "tábor" között.

Krisi 2010.02.07. 13:57:21

@phrascarica: ki mondta neked, hogy bringázz napi 150 km-t párszáz kiló cuccal? mert ha találkozol vele, akkor az én nevemben is adjál majd neki egy tockost :)

viszont ha nálunk is 20% körüli lenne a biciklisek aránya, akkor kevesebb autós is lenne, magyarul könnyebben tudnád szállítani a több mázsa cuccodat minden nap, mindenki jól járna. nem a biciklis tart fel minden nap, hanem a százezer másik autó, ebből kéne kiindulni.

Phrascarica 2010.02.07. 13:57:37

@Krisi: tudod van aki nem 10 deka parizert és egy fél liter zacsis tejet eszik egész nap, hanem családja van és 2 naponta megpakolja a bevásárlókocsit dugig. Na meg dolgozik is és egy 15 kg szerszámost is cipel és napi 150-200 km-t is megy városban, meg aztán 1-2 24" TFT-t meg számítógépházból 50-et is nehéz bringán elvinni.

Phrascarica 2010.02.07. 13:59:09

@Krisi: miért, mióta kerékpárutak épültek csökkent a forgalom? Télen mint írtam a bringások megtizedelődnek, mégsem kisebb a forgalom.

Krisi 2010.02.07. 14:33:03

@phrascarica: pont ezt mondom énis, hogy nem tud mindenki kétkeréken közlekedni, mint pl. te sem, én ezt felfogtam. csak sokan sajnos nem, és miattuk nézik idiótának a többi másik biciklist is. az engem is felbasz, amikor a szűklátókörű vérbringás ecseteli, hogy bárki tud biciklivel közlekedni. sokak szerint még a mentősök is, no komment.
viszont másrészről a nagyfaluban az autók többségében egy ember ül, és nem úgy néznek ki, mint akik 30 liter diszperzitet visznek a csomagtartóban. na ők simán mehetnének busszal vagy villamossal, mindenki jobban járna. főleg az autósok, mert engem pl. kurvára nem akadályoznak a dugók amikor bringával vagyok.

jelenleg meg 5% körüli a biciklisek száma jó időben, ilyenkor télen még kevesebb. ha ez az arány felugrana mondjuk 30%-ra, azt már mindenki megérezné. csak ahhoz, hogy az emberek tömegesen mosolyogva bringára pattanjanak forgalomcsillapítás és még több normális bicikliút kell (nem ilyen szarok mint a mostaniak), mert jelenleg csak a hozzám hasonló elszánt őrültek tekernek :)

az meg már csak slusszpoén, hogy kevesebb autó = jobb levegő, ami mindenkinek jó. persze a légszennyezésért csak részben felelősek a gépjárművek, de azért elgondolkodtató, hogy a hétvégéken mindig tisztább a levegő. és nem azért, mert akkor mindenki kikapcsolja a fűtést...

Phrascarica 2010.02.07. 14:47:39

@Krisi: "de azért elgondolkodtató, hogy a hétvégéken mindig tisztább a levegő. és nem azért, mert akkor mindenki kikapcsolja a fűtést..."
Pedig meg fogsz lepődni, azon amit most írok, mert hétvégén sok munkahelyen nem, vagy csak alapjáraton megy a fűtés...
Ezen az éghajlaton nem igazán fog 30% bringázni mostanában, de még 10% sem, főleg ha egész éves átlagot nézünk. Nyáron is ahogy elnézem inkább a külföldiek miatt nő a bringások száma. A belvárosban nagyon sok külföldi bringázik, de még ott sem éri el a bringázók száma az 5%-ot.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.02.07. 15:54:50

@hebrencsbrekkencs:
Hát ja. Ha kerós infrastruktúráról van szó, akkor sírnak a szájak (mert pölö a kiskörúti kerósávból is mekkora cirkusz lett...).
Bezzeg autópályára van pénz :P

ex-dr. vuk 2010.02.07. 16:03:16

@sirdavegd: ne add alajuk a lovat, mert azonnal eloveszik, hogy "persze hogy nincs penz keroutra, mert a kerosok nem fizetnek adot" :)

Krisi 2010.02.07. 16:28:58

@phrascarica: és azt mivel magyarázod, hogy nyáron is ugyanez a helyzet?

azt meg nem is tudtam, hogy nyáron minden biciklist így ismersz, hogy egyből megmondod, hogy külföldiek. nem semmi skill :)

@sirdavegd: a völgyhidat meg az M6-os homokba fúrt alagútjait is biztos a biciklisek miatt csinálták, szerintem ez egyértelmű :D

ex-dr. vuk 2010.02.07. 18:54:44

@1kutya: nemtom mennyit kereshetsz, de ha az autod eves koltsegevel egyenrangu merteku szja-t fizetsz (evente), akkor nemigen ertem, hogy mibol telt egyaltalan az autora, es plane benzinre :)
Vagy akkor nemtom milyen auto lehet az :)

szamuraly 2010.02.07. 19:25:45

@budapestjovoje.freeblog.hu: Ez mind szép és jó! Az a legszebb mikor a kihasználtságot próbáljuk növelni a cégünknél a Zaj utcából kell átszállítani valamit Budaörsre akkor az egész várost meg kell kerülni ami kb.: 120 km, mert minden honnan ki vannak tiltva teher autók. ezt csak akkor szabadott volna bevezetni ha már az M0 körbe kész van! Így viszont csak a pénz beszedésről és a környezet + terhelését érték el!

Harmatos Libaf.s 2010.02.07. 20:55:46

helyes Én támogatom de csak az ép eszű törekvéseket SÖTÉT zöldek kíméljetek amúgy meg ne értem mér van a cikk beállítva h mocskos narancsosok .....

GalloG 2010.02.07. 22:08:34

Engem csak az érdekel ebben a mindenki üljön bicajra kérdésben, hogy amikor bicajjal beérek melóba, akkor építenek nekem zuhanyzót és öltözőt hogy rendbe szedhessem magam? Valamint kapok egy kis jóváírást a munkaidőből is, mert bicajjal azért nem olyan gyors odaérni a város másik végére akkor sem, ha nem fog meg a dugó? Vagy ne melegedjek ki és szánjak a közlekedésre még egy órával többet a mostaninál is? Nem is beszélve arról, hogy egy átlag laptoppal és napi iratokkal felpakolva még nehezebb ügy, és az első elesés így komoly anyagi kárt hozhat magával...

Sőt, vidéken még rosszabb mindez. Ráadásul a tömegközlekedés sem alternatíva az autóra/motorra, mivel 30-40 percenként megy a busz, nem 3-5, mint BP-en...

ex-dr. vuk 2010.02.07. 22:27:09

@GalloG: 15 km/h az a sebesseg, amivel sosem fogsz leiizadni, sem telen, sem nyaron. Es feltehetoen elesni sem.
Tehat ha 15 km-re laksz (ami eleg sok), akkor 1 ora alatt fogsz beerni. Neha kocsival ennyi ido alatt 5 km-t se teszel meg a belvarosban :D
Persze te tudod. Azt, hogy mindenki mindenhova biciklizzen senki sem akarta, annyira "sotetzold" senki nincs. Csak aki megtehetne! De az tenyleg tegye meg! A maradeknak konnyebb lesz (es neki is, ha valamiert muszaj autoznia).

románc cuvée 2010.02.07. 23:42:42

Sokan írták,h folyik a kampány. Nos ezt a TC is csinálja rendesen. Eddig hány hírre lehetett reagálni?
Vajon valamilyen balos f@szságot is lehet majd kommentálni egyszer???
Tóta tököm Wé apokalipszis Árpád mikor fog publikálni nálatok???

SunRise Of The Night 2010.02.08. 00:33:18

Ássatok be egy KŐbányába, de valahol igazat kell adni ennek az utópisztikus elképzelésnek, miszerint a városből kifelé haladva egyre nagyobb szerephez jutattnák az autókat a jövőben, a belvásost meg a biciklizéshez alakítanák.

Az ok sajnos egyszerű, mint Gyurcsány országellenes tettei: amíg Budapesten majd 1 millió autó van, és az utak viszont a 30-40 évvel ezelőtti autóforgalomra lettek tervezve, addig sajna nincs jobb megoldás, mint 2 keréken szelni a város dzsungelében, vagy tömegközlekedni.

Szerintem minden autós társ tudja, milyen az, amikor az ember ül hőn szeretett kocsijában(vagy összespórolt fostaligájában), és áll egyhelyben...

SunRise Of The Night 2010.02.08. 00:35:24

Jah, és lenne még egy megoldás:
Motor, vagy robogó, csak sajnos erre még nem érett meg igazán a magyar benzinüzemű társadalom...

Krisi 2010.02.08. 00:49:06

@GalloG: próbáltál már életedben 300 méternél többet tekerni valaha? gondolom nem, azért hordasz itt össze ennyi alaptalan dolgot, aminek semmi köze nincs valósághoz. előbb talán próbáld ki a dolgot, és utána vond le a következtetéseidet :)
amúgy ha normál tempóban tekersz és nem a Normafánál laksz, valamint megfelelően öltözködsz, akkor nem fogsz különösebben megizzadni. réteges öltözködés, megfelelő sebesség és jó ruházat, ennyi. ha meg öltöny a kötelező viselet, akkor azt gondolom bent lehet hagyni az irodában. megoldás mindenre van, csak akarni kell.

laptop témában téged is sokkolni foglak, kapaszkodj meg mert erős lesz: hátizsák! beszarás, mi? :)

ha meg mutatsz nekem egy olyan útvonalat a főfaluban, ami biciklivel a reggeli forgalom mellett (gondolom akkor jársz dolgozni) egy órával több, mint autóval, akkor komolyan mondom meghívlak egy sörre! de tényleg!

Bende Tibby: te viszont akármennyire is erőlködtél, sajnos nem keletkezett 600+ kommentnyi anyázás, pedig jó próbálkozás volt, nem mondom. idei első biciklis szösszenet, de még a címkék közé is odakerült, hogy bringa-autós-ellentét, volt politikai szál is, de ez mind kevésnek bizonyult. sebaj, majd talán az első motoros poszt több indulatot generál

ne tagadjátok, hogy most nem az volt a cél: sima hírhez még soha nem volt belsőséges komment lehetőség, szándékosan valótlan nyitómondat (hol van 3 millió autó a fővárosban?), végén pedig az "itt mondja el, mi bántja" zárás, ez már tényleg empamo-szint.
kérlek titeket, ne süllyedjetek ennél is mélyebbre, mert meglepően sok olyan olvasótok is van, aki autóbuzériája mellett bringázik is. nem akarok már én is beállni az "egyre szarabb a TC" jelmondatot skandálók sorába.
a másik meg hogy senkinek sem érdeke egymásnak ugrasztani a két közlekedő tábort, nektek pláne nem. ha meg valami bánt, azt ki lehet adni máshogy is.

(remélem ezt még azért elolvasta valaki:)

otapi 2010.02.08. 14:43:46

@Krisi: Egyre szarabb a TC...
Inkább a kocsikról dumálnának, ahhoz legalább értenének.
3 milló autó pesten - muhaha :(

stenza 2010.02.08. 14:45:34

az sem ártana, ha figyelnének a lerakott kerékpárokra, mert jó hogy azzal megyek reggel, de mivel megyek haza?
amíg lopják őket ilyen nagyon, addig nem veszek újat.

ZoTyo 2010.02.09. 09:14:05

Gratulálok a Hírszerkesztőnek!
Sikerült ismét egy megosztó cikket összerakni erről a túlbeszélt témáról, a sok impotens 'autós' fröcsöghet itt, hogy le az összes bringással, meg ott dögöljenek meg az úton stb.
Nem baj az oldal látogatottsága növekszik, sok a hozzászóló, ez a lényeg.
Szerencsére nem akkora az ellentét a való életben mint az interneten, én pl. arányait tekintve sokkal több ökör autóssal találkozom (autóban ülve többet, főleg most), mint bringással.
Az a megosztottság, ami az ehhez hasonló cikkek írnak jórészt az ilyen színvonaltalan, részrehajló, orránál továbblátni nem akaró álláspontok miatt vannak, a média ássa az árkot és neki érdeke, hogy azt ne temessék be. Így mindig van miről írni. Bulvárfos, TC Hírszerkesztő monnyonle!

ZoTyo 2010.02.09. 09:17:57

@Krisi: nem akarok már én is beállni az "egyre szarabb a TC" jelmondatot skandálók sorába...

Pedig tényleg, egyre szarabb... sajnos (szerettem)

Krisi 2010.02.09. 12:07:58

@stenza: criticalmass.hu/lakat

itt minden kérdésedre választ találsz lakatolás témában :)
röviden annyi, hogy nincs ellophatatlan bicikli, de ha van egy erős U-lakatod vagy rendes láncod, akkor azért kisebb a valószínűsége, hogy ellopják a gépet. meg persze közlekedéshez értelmetlen 100ezernél többet érő bringa, 40-50ezerből már korrekt városi harcos bringát lehet összepakolni :)
(nekem meg bevált az "optikai lakat", ami azt jelenti, hogy a gépem szándékosan tök ronda, tele van mindenféle matricákkal meg mellette a felülete tiszta rozsda, az meg a slusszpoén, hogy fixi. ha valaki mégis ezt akarná ellopni és nekiállna tökölni a kikúrt vastag lánccal, hát akkor egészségére :)

@ZoTyo: azért Karotta pillanatnyi felbukkanása és írása megmutatta a világnak, hogy mi fán terem az autós újságírás :)

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.02.09. 16:16:54

Két kérdés:
autósok lennének utak nélkül? A kerékpárosok vagy az autók miatt van zsúfoltság az utakon, melyikük foglal el több helyet egy ember szállításához?

vigyoripofa 2010.02.09. 20:23:52

Felőlem tekerjen mindenki ott ahol csak akar! De miért kell állandóan az autókat csesztetni! Mi lenne, ha békességben lennének a bringások, és eltűrnék, hogy más is akar közlekedni. Akinek a bringa nem alternatíva. Az utak felosztását meg meg kell előzze az adók szétosztása! mert amíg a bringások nem fizetnek sem parkolási díjat, sem útadót, sem széndioxid kilehelési adót, addig legyenek kussban, de nagyon!

vigyoripofa 2010.02.09. 20:26:35

@Zete: Ez nyilvánvaló! A kerékpárosok miatt van zsúfoltság, mert az ostoba kerékpárutak elveszik a parkolókat, a forgalmi sávokat, ahol aztán még az a kevés autó is feltorlódik!

Krisi 2010.02.09. 21:15:08

@vigyoripofa: Felőlem autózzon mindenki ott ahol csak akar! De miért kell állandóan a bringásokat csesztetni! Mi lenne, ha békességben lennének az autósok, és eltűrnék, hogy más is akar közlekedni. Akinek az autó nem alternatíva.

(minden csupán nézőpont kérdése)

Kifordított kacagány 2010.02.11. 18:07:41

egyszer már nem csak beszélni kellene szép dolgokat, hanem egyszerűen neki kellene állni kerékpárutakat építeni. minden körmönfont túlbonyolítás nélkül. lehetőleg persze olyanokat, amiken még két év múlva is lehet közlekedni lánctalpas tanknál kisebb járművel is.

Alf (törölt) 2010.02.18. 10:07:49

Az a helyzet, hogy a cikk sem látja be, hogy ha többen bicajoznának, akkor kisebb lenne a dugó, gyorsabban lehetne autóval közlekedni annak, akinek kell.

A bringás ugyanis nem csak úgy terem a tőzeglápban, hanem lerakja az autóját, és bringára ül.

Miért nem ülnek nálunk annyian bringára, mint Koppenhágában, Berlinben, Lyonban, stb? (leszámítva azokat, akiknek muszáj)

Budapest nem olyan nagy város, mint az autóban ülve gondolnánk, bicajon lerövidülnek a távolságok, kinyílik a város, jó bicajozni.

Én igazán szeretek autózni, néha csak az autózásért is beülök az autómba, de bizony mondom néktek, a legkényelmesebb vagy legimádottabb autó legjobb élménye sem közelíti meg még nagyságrendileg sem azt az érzést, amilyen jó egy rozzant kemping biciklivel átvágni budapest vagy akármelyik város belvárosán.

Hirtelen eltűnik a stressz, agresszió, és meglátod a városban azt, amiért érdemes ott élni.

- a biciklizés nem sport, nem izzadsz le jobban, mint a gyaloglástól (erőkifejtés: 20km/h bicajon = 4 km/h gyalog)

- télen is lehet, csak fel kell öltözni.

- gyors

- olcsó

- egészséges(nem szívsz be több gázt, ez kamu)

Bicajozni nagyon jó, de az embereknek fell kell nőnie hozzá. Máshol nem BICAJOSOK vannak, hanem emberek, akik néha így, néha úgy közlekednek. Magyarországon BICAJOSOK vannak, és vannak még a NORMÁLISAK.
A normálisak, akik szerint normális órákat állni a dugóban.

Mouth Hero 2010.03.16. 18:16:06

@stars7726: Sötét vagy, mint a vakablak.

flaszterkoptató 2010.04.08. 09:22:26

@romesz: Üdv! szóval az a helyzet, hogy nekem semmi bajom a bringásokkal, pedig több okból is lehetne. Először is amióta az eszemet tudom, egy gyújtáskulcsra induló, hülye autófüggő vagyok. Több mint két évtizedet raliztam, autósújágírkálok, meg amúgyisdenagyon. Másrészt, mert olyan kripli vagyok, hogy csak 40valahányévesen tanultam meg tekerni....és ennek ellenére nincs bajom senkivel sem. Sem azokkal akik ott száradnak velem együtt a dugóban, sem a motorosokkal, sem a bringásokkal (őket időnként irigylem is, hogy de jó nekik, hogy nem dőlnek fel!). Sőt ha észreveszem, hogy jönnek, kicsit odébb húzodok, hogy menjenek isten hírével, mert ők legalább tudnak. Osztán'meg vannak olyanok is, akik tömegközlekednek. Sőt megfigyeltem, hogy nem esik le rólam semmi, ha egy adott útszakaszt inkább BKV-val teszek meg, mert gyorsabb és praktikusabb, de olyan k*va drága, hogy nem éri meg, mert az autó még mindig olcsóbb tud lenni. Tehát mérlegelek! Olyanokat is láttam, akiknek a segge alatt(mán'bocs) van két jópofa kinövés és azt használják. Én is kipróbáltam! Nagyon jópofa, és közben még bámészkodni is lehet...
Tudom, van egy rakás szélsőséges hülye, akik csak kárt okoznak az idióta viselkedésükkel, és megnyilvánulásaikkal (de ennek is biztosan oka van). Megjegyzem autósban,a BKV hívek között ...stb. mindenhol vannak ilyenek.
Könyörgöm, egyet tegyünk már meg! Bár mindig ők a leghangosabbak,csak annyit halljunk meg a szavaikból, ami előre visz valamit.Van egy rakás normális, időnként és állandóan kerékpározó ismerősöm. Ők mondták: soha semmi bajuk nem volt azzal, ha átbringáztak a városon. Senki nem utálkozott érte, nem akarták lepofozni őket a bringáról, de normális résztvevői voltak a forgalomnak. Nem veszélyeztettek senkit, sőt nem rugdosták az autókat sem, és csak akkor mutogattak, ha oka volt. Tudomásul vették, hogy az autó részint keményebb, részint egy 30-al a járdáról leugrató bringást időben meglátni, vagy nyomonkövetni szinte lehetetlen (ezt szeretném a mostani kresz megalkotóinak figyelmébe ajánlani!!! SŐT! Azt is a tudomásukra hozni, hogy az átgondolatlan és életveszélyes ötleteikért lehetőség szerint szeretnénk Önöket majd bíróság elé rángatni. Az indok: a közúti közlekedés résztvevőinek gondatlan veszélyeztetése. .. zéró hozzáértés miatt!). Ezért aztán, ha a forgalmi szituáció veszélyt hordozott magában, leszálltak, vagy lassítottak, elsőbséget adtak sőt mi több az udvariasság is szerepelt a szótárukban. Aztán jöttek a korrupt, sunyi, semmihez sem értő, politikusok, és rájöttek, hogy úgy lehet a legjobban kifosztani a városlakókat, közlekedőket, ha megosztjuk és egymásnak ugrasztjuk őket, mert ez már tarthatalan, hogy ezek itt békében közlekednek egymás mellett!
..azóta utcai harcosokká kezdünk válni, ennek a sok személyiséghibás köztörvényes bűnözőnek köszönhetően, már utáljuk egymást ezért, meg azért...meg lassan mindenért! Rugdossuk már ki az olyanokat, akik szerint mindig valakiknek a rovására kell előnyben részesíteni valamilyen csoportot. Akik szerint mi, itt élők vagyunk ennek a városnak a legkártékonyabb szereplői. Nem megosztani kell, hanem egy korszerű világvárost kellene megálmodni, elektromos városi-autókkal, dokkoló helyekkel, az egyéni és közösségi közlekedést ötvöző koncepcióval, kerékpárokkal, gázüzemű buszokkal, metróval, villamosvonalakkal...és nem sávleszűkítésekkel, P+R parkolók megszüntetésével, és süket dumával. Egy ilyen városban csodás lenne élni. Ebben a mostaniban meg... inkább hagyjuk! Álljunk össze egy olyan közös szövetségbe, és rakjuk össze, a mindannyiunk számára elfogadható várost, és egy egységes civil közösség nyomásával kényszerítsük rá ezeket szemétláda politikusokat, hogy egy élhető és közlekedhető Budapestet építsenek, ne pedig csatateret, sérült érdekeket és életveszélyes kresz szabályokat szüljenek.
Persze egymás torkának is eshetünk! Ezek majd jót röhögnek és már uralkodhatnak is a megosztott tömegen! Befejezem, mert ez nem cikk, hanem blog (vagymiafene), de zárszóként csak annyit, hogy értsük már meg emberek nincs ellentét! Közlekedők vannak, akik különböző járműveket használnak a helyváltoztatásra. Ezek a sötét idóták a városházán képtelenek voltak a jövő számára várost építeni. Ahhoz volt csak eszük és tehetségük (mert egyébként semmi máshoz nincs!! Megjegyzem, a hülyeség és tehetségtelenség teljesen pártsemleges) hogy ellopják a parkolásból befolyó milliárdokat, nap mint nap törvényt üljenek felettünk, rendszeresen kifosszanak és rugdossanak mindenkit, és utána megosztva minket csatatérré változtassák a várost. Tehát újra sírva könyörgök! Hozzunk már létre egy olyan egységes civil szervezetet, ahol mindenkinek ott lesznek a képviselői, és nem egymás ellen, hanem egy olyan Budapestért dolgozzunk, ahol szívesen élnénk!...és érjük el, hogy egyetlen piszok politikusnak se legyen joga a mi hozzájárulásunk nélkül, a fejünk fölött átnyúlva döntenie a sorsunkról, és RÓLUNK!
Ha gondoljátok kedves sorstársak, lehet utálni!
szép napot mindenkinek!

flaszterkoptató 2010.04.08. 09:28:34

@Virago_1000: ...gratulálok! Dúl benned a közösségi szellem és a kompromisszumképesség is erős oldalad lehet. Te mit szólnál ahhoz, ha a Te életviteledhez és elképzeléseidhez is hasonlóan viszonyulnának a többiek?
Szerintem mind a ketten jobban járunk, ha nem írod le amit gondolsz.
süti beállítások módosítása