Ez megint tragikusan kezdődött

Goodwoodi road movie

  2009. október 02. - Csikós Zsolt Címkék: így készül a totalcar ariel bristol goodwood revival beaulieu dension

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

totalcar

Úgy tűnik, amikor a Bende Tibby szerez végre szponzort, hogy a feneketlen mélységű, nagy-britanniai autómanufaktúra-szcénát feltérképezzük, valahogy mindig összeomlanak a dolgok.

Tavaly azzal kezdődött a dolog, hogy a reptértől harminc kilométerre bezártuk a kulcsot a bérelt Ford Fiestába, majd még ugyanaznap este kiderült, hogy egyikünknél sincs rendes London-, de még Anglia-térkép sem. Tibby tervezett GPS-t, meghiúsult, én akartam hozni térképet, de nem találtam, gondoltuk veszünk, aztán fáradtak voltunk, bénák, csekélyértelműek, és mégsem. Fentiekből következően valamikor hajnali kettőkor kerültünk ágyba Caterhamben, a Caterham-teszt előtt. Éjfélkor persze még Londonban kerestük Caterhamet, azt hittük, hogy az egy kerület (vagy negyed, tudja a rosseb, micsoda). Aztán vettünk egy térképet. És akkor kiderült, hogy Caterham jóval odébb egy falu vagy városka.

Aztán egy nappal később laktunk nyolc méter magas, de csak hat négyzetméteres, lichthof aljára nyíló ablakú, büdös, nejlonágyneműs, kétméteres, felül nyitott pléhdobozzal elkerített fürdőszobás, az ötvenes években installált darálós vécés szobában(ha bármit lehúztam volna rajta pisin és kakin kívül, 55 fonttól indult volna a büntetés, ezért nem mertem inkább használni), egy arabok által vezetett bel-londoni szállodában. És mindhárom nap alatt szünetelt mindennemű telefonkapcsolatunk Magyarországgal, mert éppen elvágtak valami óriási telekommunikációs főkábelt a Csatorna alatt. Ja, és amíg ott voltunk, még a tradicionális londoni dugó is megszűnt, erről cikket is írtam, én hülye. Aztán egy kedves olvasó nem mulasztotta el megjegyezni, hogy éppen iskolai szünet volt akkor. Hát ezt benéztem. És persze kaptunk bírságot is. Ez volt tavaly, idén sem készültünk jobbra.

Mindent egybevetve: Nagy-Britannia helyén fekete lyuk keletkezik, ha a Bendecsikós páros felbukkan. Ezt lassan ők is felismerik, menekülnek, ha érkezünk. Csoda, hogy idén egyáltalán beengedtek minket.

Most a Dension nyúlt a hónunk alá szponzorként, és dobott fel a plafon irányában, mint gyermekével játszadozó, önfeledt apuka, mi pedig jóízű kacarászásra készültünk ott fenn, a magasban. Hát nem egészen így kezdődött, az első percben kis híján pofára estünk.

Az Easyjet szépen kisuhintott minket Gatwickre, igazából sem ez, sem a Wizz Air nem rosszabb, mint a normál légitársaságok, a hely ugyanannyi, a csupán csak nagyítóval látható sajtos zsömle hiánya miatt pedig nem kapok sírógörcsöt. Gatwickre tehát kis híján úri stílusban érkeztünk, rávetettük magunkat a Marks & Spencer szendvicsboltra (egy csomó lett ilyen Angliában, igen jó és olcsó), és a Densiontól kapott mindentvivő Europcar-kártyával elindultunk felvenni a bér-Golfot.

Elég sokat kellett gyalogolni. És azért már elég fáradtak voltunk egy egész napos pénteki meló után. Europcar. Megnyugtató, zöld szín, az épület mögött valahol parkoló, ott lesz a finom Fauvé. Bemegyünk. ’stét, mink ezésez, itt a rendelési szám, átvennénk.

Angliában vagyunk, ezért a pultos úriember nem tette a bal könyékhajlatába a jobb öklét, ezt követően belengetve az egész mizériát. Csak majdnem. Merthogy autó nincs. 41 kocsit vártak trélerrel, de a trélerek elakadtak, az autópályákat felszántották, az autók mind kigyulladtak, egyébként is jöttek az ufók, és elvitték a Golfokat, mert a roncsprémium miatt náluk elfogyott a bérautó az Alfa Centaurin. Ők sem értik (mármint a Europcar), üres a parkoló, megnézhetjük, ha farkaskölyköket szülök helyben, Pa-Dö-Dö-feliratos bézbólsapkákkal a fejükön, akkor sem lesz autó. Nem, messziről jött, munkájukat végző, szimpatikusan gyanús, közepesen öltözött kelet-európai úriembereknek sem. Senkinek, nagyon sajnálja, tizenhat éve dolgozik itt, még sose fordult elő ilyen, de mi, ma este már a huszonhetedikek vagyunk, akiket el kell küldenie. Borzasztóan sajnálja.

„De minket Southamptonban vár a lefoglalt szállodai szoba, délelőtt már Chichesterben dolgoznunk kell…” – kezdtem bele, feleslegesen.

„Senkinek nincs autó, elnézést, tényleg elnézést, kérem, szálljanak meg a repülőtéren, esetleg próbáljanak meg eljutni Southamptonba még éjjel, van vonat” – így az ember.

Tévedett. Nincs vonat. Mármint Angliában, és éjjel. Nagyjából egyáltalán. Ezt akkor tudtuk meg, amikor az összes cubehőrrel megint átvonszoltuk magunkat a fél reptéren. És kivártuk a hosszú (fogalmatlan turistákból álló) sort az egyetlen nyitva tartó ablakig. Amely mögött a készséges MÁV-alkalmazott belemélyedt a számítógépébe, és a legjobb megoldást ki is nyomtatta, nekünk, a láthatóan extrém szerencsétlen barmoknak. Ezt.

Tehát akár már hajnali három előtt Southamptonba érhettünk volna két átszállással. Esetleg valahová Londonba, valami autókölcsönző közelébe nincs vonat? Nincs. Gatwick jóval több mint egy versztányira van Londontól, annyira azért nem voltunk jól eleresztve, hogy taxit bérelhettünk volna, ahhoz meg nem volt kedvünk, hogy a brit vasúttársaságok útvesztőiben kísértsünk Frankenstein kedvenc óráiban. Próbáltuk hívni Dension Attilát, hátha tud valamit.

Attila éppen Imolában volt, arról már írtunk, hogy miért, éppen hazafelé tartott a pályától egy éjjeli taxiban. Kérte, várjunk öt percet, megpróbál valamit onnan, hiszen irgalmatlan sok pénzt hagynak évente a Europcarnál, tenniük kell valamit egy ilyen kiemelt ügyfélért, mint a Dension. Nem tettek. Nem is tudtak volna, nyilván, hiszen nem volt autójuk. Maradt a szálloda. Attila mondta, menjünk nyugodtan, ne törődjünk semmivel, ha ott vagyunk, hívjuk, elintézi telefonon át a fizetést.

Gatwicken egyetlen hotel van, Hilton. Egy egészen más úton ismét átszeltük a repteret, lábaink gumicukor, a talaj száradófélben lévő Palmatex, izmainkban habosodott a tejsav, gurulós bőröndjeink a százötven kilót verdesték, csapágyaik Belarusz traktorokból.

Kellemes meglepetés – a recepciós magyar csaj, úgy hívják, Elizabeth. Nem jutottunk el a formális bemutatkozásig, ezért nem tudtuk meg, hogy Liza, avagy Lizi-e ő, (tán Erzsi?), de némi angol hablaty után magyarra váltottunk, és rögtön tegeződtünk. Hajnali egy felé lehetett ekkor.

119 font egy kétágyas szoba. A Hiltonban. Azonnalra. Nem is rossz, másutt három csillagnál ennyit kérnek. De ezt a Dension fizeti, mondtuk, mindjárt felhívjuk Attilát, tárgyalják le telefonon. Nem lehet, mondta Liza (maradjunk ennél), a Hiltonnak van egy formanyomtatványa, azt ki kell töltenie a távfizetős kuncsaftnak, máshogy nem megy, tehát kell egy hitelesítő fax. Imolában is rég szombat hajnal volt már ekkor, de Attila, ott, az éjszaka közepén fogadta a faxot, kitöltötte, visszaküldte. Közben a concierge-ről is kiderült, hogy magyar, de nagyjából itt hallottuk utoljára édes anyanyelvünket az út során.

Liza és Attila csodásan lemeccselték a szobánkat, aludtunk tán öt órát, rohadtul el voltunk késve, pedig Goodwoodban akkor már bő egy napja tartott a Revival. A Szent Ügy, amiért mentünk, amiért két éve kavar a Bende, ahová kijutni tizensok éve életcélom. Vagy éppenséggel csecsemőkorom óta, csak akkor még nem volt Goodwood Revival. Vályi Pistának nem kevésbé, de csak két emberre szólt a keret, a Bende pedig kijelentette, hogy csak azért erőlködött ennyit, hogy ő jöhessen segítségnek.

A Europcarnál még nagyobb meglepetésben volt részünk, mint alig pár órával korábban. Ugyanis lett autó – ami, ugye, a helyzet ismeretében korántsem tűnt triviálisnak. Nem Volkswagen Golf, csak egy Vauxhall Astra, de mindenképpen beindítható, rendszámos, tetős, ablakos, önjáró automobil. Ott csillogott a parkolóban (Angliában mostanában minden autó fekete, szörnyű), felmálháztuk, GPS elő, felcuppant, Southampton Holiday Inn Expressz beüt, indít, mehetünk.

Nézem a kilométerszámlálót – 000008. Nem tudom, hogy ültem-e már ennyire új autóban. Igaz, hogy mérföldben mutat, de akkor sincs még 13 kilométer. Írjuk le így is: 000013. Ezek az őrültek a tegnap éjjeli pánikban beállítottak egy teljes újautó-flottát Gatwicken. Két óra múlva a Holiday Inn pultját támasztottuk, mi, mérsékelten bizalomgerjesztő külsejű, kelet-európai gentlemanek.

Először nem értették a nevünket. Aztán nem találták. Aztán megtalálták, és közölték: mivel előző éjjel nem jelentünk meg, és telt ház van, ezért kiadták a szobánkat másnak. Hogyne, ma estére is.

Ehhez annyit hozzá kell fűznöm, hogy a Goodwood Revivalre nagyon sok néző zarándokol évente, és közülük csak pár százan mennek magánrepülővel, -helikopterrel, a többiek valahol Dél-Angliában, minél közelebb próbálnak szállást találni maguknak. Száz kilométeres körzetben istállótól, panelen át a kifizethetetlen árú luxuskastély-lakosztályig minden foglalt ilyenkor. Nem véletlen, hogy a mégoly ügyes densionos ügyintéző - aki látott már cifra útitervű vendégeket - sem tudott ötven kilométernél közelebb szobát találni nekünk.

Nos, a földkerekség utolsó Goodwood-közeli bérszobája csúszott ki a kezünkből a Europcar miatt.

„Vett a minitt, vett a minitt, áj vill csráj to fecsju e rum” – vigasztalt a hajdani nagy gyarmatról behonosult recepciós úr. Előző éjjeli hiltonos Lizánkhoz hasonlóan ő is hősiesen harcolt a számítógéppel, a telefonnal, majd megint a géppel, és negyedóra elteltével fel tudott mutatni nekünk két egyágyast. Itt mindenki zavarba ejtően segítőkész. Viszont a densionos foglalás érvényét vesztette addigra, hiszen emez már új esemény. Újabb faxos rundó, persze szombaton, nem volt könnyű.

Lelki szemeim előtt sodródó Bugatti T57-esek köpték a lángot, Ford GT40-esek rajai alatt remegett a Mennyei Aszfalt, amit még maga Earl of March nagyapja terített le a harmincas években. Jó, talán nem pont ezt a réteget, és nem is éppen ő, hanem melósok, de akkor is – szenvedtem. Délután lett, Goodwood messze, még a késve megigényelt (két héttel korábban tudtuk meg, hogy lesz szponzor, az angoloknak már nem volt idejük elküldeni) sajtóbelépőket is át kellett még valahol vennünk. Kifelé mosolyogtam, befelé tomboltam. Aztán minden sínre került.

Öt percet adtunk magunknak a csomagledob-, pisi-, dezodor-, hátizsákfelkap-műveletekre, robogtunk le a kiváló Astrához – borzalmas, gyilkos, halálos ülései vannak az alapverzióknak, ismét csak a régi Opel-szabály, ne vegyenek olcsó széket -, és üvegen verettünk kilencvcenhét körforgalom és hat autópálya érintésével Goodwoodba.

A GPS-be jobb híján csak azt tudtuk beírni: Chichester, Race circuit. Oda is vitt volna, csak ilyenkor éppen mindent lezárnak a környéken. Kábé háromnegyed órát bolyongtunk gyönyörű kis falvakon át, mezőillatot szippantva, a navi próbálkozott, néha lefagyott (hiába, a kiváló Blue Panther…). Éreztük, hogy valami masszában hatolunk körbe-körbe egy meghatározott pont körül, amit nem látunk, nem hallunk, csak érzünk. Jack London, Nagy kalandom északon, talán emlékeznek a filmre, ott volt a faszi, aki eltévedt a mínusz harmincban, meg a hóesésben, és amikor negyedszerre találkozott a saját nyomaival, lelkileg összeroppant, leroskadt a földre és megfagyott. Hát mi nem fagytunk meg, nem is roppantunk össze, csak pöttyet idegesek voltunk.

Aztán mégiscsak meglettek a parkolókhoz mutató táblák, betaláltunk a végeláthatatlan mezőre, amin végeláthatatlan sorokban és oszlopokban álltak az autók, de mégis minden újonnan jövőnek személyes narancssárga ruhás parkoláseligazító diák jutott. Majd itt kaptunk egy nagyobb, meg utána még egy ahhoz képest gigászi sokkot, kis híján el sem jutottunk a pályáig, de erről később. Ezen írásban a road movie-é a főszerep, minden, ami érdekes lenne, mellékszál, sajnálom.

Tehát a road-movie újabb fejezete a sajtóbelépők átvételére szolgáló szobában találja a Bendecsikós kettőst. Mindenki, de mindenki korhű ruhában feszített már a parkolóban is, ez feltűnt, itt meg aztán végképp elborított mindent a naftalinszag, esküszöm, még a kölniillatok is klappoltak a gúnyákhoz. Még a hasonló rendezvényeken rendre borzalmas ízlésficamról tanúbizonyságot tevő amerikai journók is rendes autós sapkában, kockás zakóban, csajok pöttyös szoknyában, zsabóban (jól mondom?) villantottak, az angolok, németek, hollandok pedig végképp kitettek magukért, azt én le sem tudom írni.

És mi? Az első magyar újságírók e jeles rendezvényen? Az új médiavilág ígéretes küldöttei? Hát kérem: farmer, kilógó ing (Bende), steyr-puchos póló, sokrekeszes hátizsák. Igazán keményen átéltük a rózsaszín tüllruhában a Capellába igyekvő, ám véletlenül az egy utcával odébb lévő neonáci pubba betoppanó oda nem valóságát.

Szörnyű volt, és ez így is maradt még két napig. Pedig tudhattam volna, iszonyú sokat olvastam a Goodwood Revival-ről, láttam a képeken a sok korhű alakot, de azt hittem, mindig célzatosan keresték a fotósok a megfelelő embereket. Jártam már Earl of March másik goodwoodi rendezvényén, a kastélya előtti útszakaszon megtartott Festival of Speed-en, de ott legfeljebb öt százalék járkált így. Azt hittem, a Revival is hasonló. Egy frászt. Itt a hozzánk hasonlóan a szlovák kettőt nézőkből jött össze az öt százalék.

Ráadásul a Bende nevét nem találták a gépben. Az enyémet igen, megkaptam a három jegyet (igen, a péntekit is), a kivételesen informatív programajánlót, versenylistát, térképeket, to-do és not-to-do leírásokat, „PRESS” fityegőt a gépemre. Tibbynek gyorsan intéztünk egy jegyet, de a másnapi belépő miatt be kellett mennünk az igazi sajtóirodába.

Egy píáros – ha nem tudtam volna, hogy az, simán gondoltam volna a Grease 3 forgatásáról megszökött statiszának - bekísért minket belülre, Bendém ott kapta meg a másikat. Mármint jegyet. Az is kiderült, hogy a Tibby arc és a Zsolti név keveredik a goodwoodi rendszerben, tehát a Csikós Zsolthoz a Bende Tibor fényképe tartozik. De előkerült az első, eredeti levelem is, ott helyben, látták, hogy kettőt kértünk, szörnyen elnézést kértek, Angliában tényleg mindenki, de mindenki nagyon segítőkész, legalábbis ezen a szinten.

És ezzel máris bent voltunk abban a mennyországban, ami nincs is. Már amikor a nevemet beírtam a sajtólátogatós könyvbe, az olvan volt mint a Viagra hatását levezetni N. Portman közreműködésével, aztán ami utána jött, az lényegében megölt. Erről viszont itt, most nem írok, majd talán jövő héten, van 2000 képem, amit ki kell válogatnom, az élményt pedig még nem sikerült átlátható masszává feldolgoznom az agyamban. Majd, majd, talán jövő hétre kiizzadom, most spanyolt játszom. Manyána, vagy hogyan is.
 


 

Na mindegy, Goodwood jött, ment, talán igaz sem volt, álltunk mindkét nap után vagy egy órát a dugóban. Odafelé szpottoltunk eladó Rolls-Royce-ot az út széli susnyában, ahogy nálunk a Kadett E-ket szokás.

Hazafelé meg a sötét falusi utcára leparkolt ős-Bristolt (bár az lehet, hogy valami látogatóé volt), miközben – nem túlzok – ötös csoportokban jöttek szembe a Rolls-Royce Phantomok, tudják, ezek a mostani katedrálisok. Az ember, ha odajut, tényleg azt hiszi, hogy valami sikátorban elkapták, és teletömték LSD-vel, mert olyan nincs a világon, mint Goodwood környéke időben és térben. És a versenyről nem beszéltem még.

Ja, és odahaza, a szálloda parkolójában egy olyan autó várt minket, amilyet sose láttunk, holott annyira azért nem most kezdtük az autószpottolást. Tibby elég sokat beszélgetett másnap a tulajjal a parkolóban, amíg én fotóztam a kocsit, majd arról ő ír. Dunsmore, valakinek dereng valami? Nem ér guglizni. Mindenesetre a tulaj és neje is Goodwood miatt töltötte a Holiday Innben az éjszakát.

Aztán vasárnap éjjel már London mellett, a Dension adta lakásában aludtunk, elhagytuk Dél-Angliát. A kiváló Blue Panther navi persze hússzor egymás után lefagyott, amikor High Wycombe városka alatt az utcanévre kattintottam a kijelzőn (ilyen hibát hogy a fenébe csinál? Semmilyen más városnál nem fordult még elő), ezért negyed tizenkettőkor fel kellett hívnunk szponzorunk angliai cégének igazgatóját, Dension Iant, hogy vezessen már el bennünket az általuk ingyen alánk tolt lakáshoz. Biztos szereti ő is a magyarokat.

Nos, a lakás egy háromszobás, szuperül felszerelt, szuper-angol környezetben levő, két fürdőszobás luxuscucc volt, dobtunk egy rendes hátast. Még a hűtő is tele volt sörrel. Az elején.

Aztán akadt még néhány bendecsikósos mozzanat, például a másnapi arielatomozás után. Hazafelé (ismét Dél-Angliából) egy, azaz 1 perccel késtük le Stonehenge-et, de csak azért, mert az Ariel-anyag elkészítése után a szomszédos Crewkerne-ben másfél órán át internet kávézót kerestünk. Meg én is beragadtam vagy negyed órára egy antikváriumba, ahol 0-120 évesig hevertek autós és motoros könyvek, tömegével, olyanok, de olyanok.... A Bende nem is mert bejönni, hiszen válság van. Aztán mégis vettünk fejenként vagy 6 könyvet, Angliában nem lehet kibírni. Csak mindezt később.

Ez volt az az este, amikor hullafáradtan betámolyogtunk Londonba, kedvenc Trafalgar Square-ünkre, mert oda azért be kell menni. A Soho felől startoltunk, ismét kiváló Blue Panther navimra hagyatkozva – immár gyalog. Odafelé 1,8 km volt az út. Vissza 2,6. Aztán amikor rájöttünk, hogy a navi sem tudja, hol vagyunk, és éjjel fél egy van, fogtunk egy taxit, ami vitt minket másik hármat, mire Astránk délceg vonásai felsejlettek a térben.

Tibby csak valamivel High Wycombe előtt vette észre a dolgot a szélvédőn. Kinyúlt. Letépte. Megnézte. Akárcsak tavaly, a tiltott zónába hajtásért, most is megbüntettek. Parkolásért. Hatvan font, ismét, juhé, két szuper, négy baromi jó, tíz leértékelt, de ínycsiklandó autós könyv ára. Ó, hogy pusztulna meg az a sok rohadt felfestés, parányi tábla, kiegészítő jel, népszokás, franc tudja mi, ami szabályozza arrafelé a közlekedést. Egyszerűen nem áll rá a szem. Ha London, az nekünk hatvan font, ez úgy látszik, már örök szabállyá válik.

Kedden a gigantikus beaulieu-i (ejtsd: bjúli) autómúzeum felé még elcsesztünk egy fél órát azzal, hogy valami Harry Potter forgatási szájtot megkeressünk a Bendének. Meglett, bár akkorra már fogyadozott a részben Karesztól átkopirájtolt káromkodáskészletem. De Tibby nagyon szép a fotón, szerintem illik is J. K. Rowling meséjébe. A lakosok meg kivételesen jól tűrték a fotózást, nem kergettek meg vasvillával. Fasza.

Na aztán még az utolsó napi, egy óra húsz perces Bristol-cikk elkészítése (abból is jön még egy poszt ám) – azt hiszem, kevés annyira tömény perc volt eddig az életemben. De Anglia minden bírság, Europcar, a Dension beavatkozását követelő vis maior, dugó, a kalodaüléses Astrába öt nap alatt beletaposott kerek ezer mérföld, eltévedés és egyebek ellenére is – csoda. Nehéz felébredni, még nem is sikerült.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr741423545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gof 2009.10.04. 00:13:08

@Csikós Zsolt: na, ez igazi Belsőség-poszt volt, köszönettel. Olvastam, mosolyogtam, sajnálkoztam, tájékozódtam. És megnyugtatásul csendben elárulom, hogy én meg tegnap elmentem Németországban egy 25-ös listával IKEÁ-ba, gyanúsan kevesen voltak a parkolóban...nemzeti ünnep volt... Szóval el ne hidd, hogy mindenki más normális, és csak te vagy vadászrepülő;)

blacklord 2009.10.04. 00:17:02

A 60 fontnak még örülhettek, nekem egy szombat reggel (8 előtt picivel) vontatták el a kocsimat egy nem egyértelműen jelzett piros zónás, egy nagyobb útból nyíló pici utcában levő rakodóbeállóból. Kettő volt belőle egymás mögött, a kettő között a piros zóna jelzőtábla, különbözött a felfestésük, tökre úgy tűnt, mintha az enyém standard parkoló lett volna - de nem. Na, az 240 fontba fájt. Fellebbeztem persze, de elhajtottak. Az azért kicsit kemény. Mindenesetre Angliában az ilyesmi tényleg egy nagy szopás... (főleg, hogy a Europcar reflexből kifizeti a bírságokat a hitelkártya terhére + 17 font kezelési költség, azaz a szokásos magyar úgysetalálnakmeg se jön be)

Csikós Zsolt 2009.10.04. 00:23:19

@karlov:

Az Autófílián már harangozgatják, mi is mingyá... Egyébként október 17-18 (ha jól tudom), Sukoró, mint múltkor. Jó lesz...

bio 2009.10.04. 00:25:05

nekem tetszett a cikk....kovezzetek meg de ezekrol a rendezvenyekrol en meg nem hallottam. legalabb tudom hova kell jovore eljutnom :)
amit Csikos Zsolt a magyar mentalitasrol, es hozzaallasrol ir sajna tenyek. sracok legkozelebb ne ragadjatok le a M&S-nel. bar repteren nehezen fogtok talalni egy jo kis lahore kebabost :)
es mielott jottok dobjatok egy mailt hogy vigyazat jovunk !!!!! :)
szerintem nem szegyen hulyenek lenni, benazni neha. jo kis muri. persze mindig utolag :DDDDD
iratok: ismerosnek meg a regi barna szemelyit is elfogadtak.

Csikós Zsolt 2009.10.04. 00:33:18

@sipike78:

A szakmánkat - szerintem - jól elvégeztük, abban szó sem volt kezdő buziról. Egyvalamit róhatsz fel szakmailag - az öltözködést. Keveset hallottam olyat, hogy valaki pár nap alatt egy idegen országban bő 1500 km-t autózva sűrűn lakott területen, a munkáját lóhalálban végezve ne kapott volna bírságot. A bérautó nem megléte, a szállásmizéria, a számlázások-szerződések-elszámolások a cégeink között rendkívül bonyolították a helyzetet, ebben kellett lavírozni. A GPS-es eltévedés pedig saját szórakozás volt. Minden más rajtunk kívül álló, elég súlyos mulasztás volt, amit mind egyenként tűrhetően megoldottunk. A tervezett cikkekhez az alapanyagok bő nyállal meglettek. Más újság egy szót nem szólt volna a háttérről, pedig ugyanígy bénázott volna. Elég komplex túra volt ám, nem akarom részletezni, de volt, hogy hegyeket mozgattunk meg.

Az meg, hogy a színfalak mögött hogyan zajlott, és ott hogy bénáztunk, szerintem nem minősíti a munkánkat. De hogy ne maradjatok ki belőle, mert szerintünk bizonyos fokig vicces volt, megírtuk. De tényleg, ha nem tetszik, van Autósélet, ott biztosan sokkal ügyesebbek a fiúk. Mi bénázunk baszki, ez van. Viszont nem kell klubtagságit fizetni, hogy olvashass. Sőt, még írhatsz is, látod.

psmith 2009.10.04. 00:48:31

@Csikós Zsolt: biztosan én vagyok a hulye, vagy az én könyvelőm isten király, de ez nálam kb. a következő módon történt volna:

Kifizetem a saját vagy céges kártyával a szobát.
A számlát a Dension Kft nevére kérem. Mikor hazaértem a Dension kifizeti nekem a számla alapján a pénzt. Mivel a Dension piaca mint írtad nem Magyarország, ezért az ÁFA se lehet nekik gond.

Azért merem ezt leírni, mert nem egyszer történt velem ilyen. (Európában kapott szolgáltatást itthon számoltam el)

Navigáció:
ez most komoly, hogy saját navival toljátok? Egy autókkal foglalkozó cég/részleg/totálcar nem vesz egy normális navit, amit az használ éppen akinek szüksége van rá?
A fényképezőgép, mobil is a sajátotok?

Csikós Zsolt 2009.10.04. 00:59:29

@psmith:
Mobil magán (de cégcsomagos, olcsó), gép céges egy van, most vettünk rá új obit. Ebben a szakmában azért nem röpködnek ám azok a nagy zsék.

Valami csavar volt ott a számlakéréssel, de nem én intéztem, felmerült a te opciód, de nem volt valamiért jó.

CSÖRR-CSI££ 2009.10.04. 01:06:32

Hú, wazze!
Én nem sokkal az ezredforduló előtt kaptam meghívólevelet egy régi ismerősömtől Izraelbe, mondván, hogyha valami érdekes és egzotikus dologgal szeretném gazdagítani az életemet, akkor most kimehetnék.
"Hogyne mennék, nem voltam én soha semmi jónak az elrontója!"
Eladtam a kombi zsigulit, oszt' az árából irány a Közel-Kelet az Ezeregy Éjszaka összes kalandjaival! Hót egyedül bele az ismeretlenbe (azzal a "sok" pénzzel, amit a zsigáért adtak). Egy hétig lak /-hat/ -tam náluk, aztán helyszűke miatt kiraktak az ottani nagybetűs életbe. Három hétre szólt a repjegy, de úgy beszéltük meg, hogy érdemesebb kint maradni több hónapig, mert akkor lehet csak megismerni az igazi ízét az ottani világnak. (két és fél évig voltam ott)
Azóta tudom, hogy zsidónak se könnyű oda frissen megérkezve valamihez kezdeni (pedig ezerféle támogatást kap), egy sváb nevű magyar hobónak meg pláne -minimum angol, nulla héber és még a nullánál is mínuszabb arab nyelvtudással...

de ennyit még tán én se szívtam, mint Ti ott, az előre lezsírozott, levajazott, szponzorral megtámogatott kis kiruccanáson!
Szerintem ezek olyan dolgok, amik valahol odafent az égben (vagy tán alant a pokolban) dőlnek el, mert ahogyan a posztot olvastam, annyira ismerős volt sok minden, amivel találkoztam már ebben a q... életben, hogy némelyeknek akár a semmitől is összejön minden, míg másoknak a mindennel kivajazottba is beb*sz a ménkű. Nekünk ez jutott, ebből kell valamit kihozni.

Szerintem az vigasztalhat minket, hogy most, amikor globálisan "meleg" kezd lenni a helyzet ezen a planétán, éppen a mindenféle szivatásokkkal nehezített pályán is átvergődő, a magát minden helyzetben feltaláló, a jég hátán is... / bocsi, az épp olvad elfele / -egyszóval túlélőművész fajtánknak lesz esélye itt valamire, mert a korrupt és gátlástalanul önző, opportunista és mások hátán felkapaszkodott kiskirályokról krízishelyzetben mindig kiderül, hogy alapvetően gyávák, esendőek és esetlenek.
Magyarul: "Innen szép nyerni!"
Most jön a mi időnk.
Ha meg nem, akkor tényleg "beszoptuk, hülyék vagyunk".
Ez is benne van a pakliban, de akkor is legalább jófejek voltunk /-próbáltunk maradni.

Az ember szereti a sorstársait
Ez is valami :)))

Kisziszi 2009.10.04. 01:09:31

@Csikós Zsolt:
"Más a tempó, haver." - Ez így igaz, ha csak 12 órát dolgoztál, akkor maradt, mert tudom milyen 12-18 órákat dolgozni éveken át hatákonyan!
Utaztam, utazok is eleget. Mindig sikerült megfelelően felkészülni ...Csoda.
A "De te tipikus kibic vagy, ismerlek..." kijelentésedet nem kommentálom, csak magadat égeted vele.

Üdv,

Kisziszi

ekutya 2009.10.04. 01:27:13

@Csikós Zsolt: "amióta itt blogolok, és bármikor leírtam magamról, hogy hülye vagyok, beismertem, hogy fasz voltam, vagy bármilyen más módon öniróniát gyakoroltam, mindig valami egészen furcsa, savas, maró, kioktató utálat volt a válasz."

Az aki vezetett Caterhamet, Bristolt és Atomot, és Goodwood-on is volt, az dögöljön meg és szopjon le egy talicska aprómajmot. Ez a minimum. :P Kábé erről van szó.

Forrester (törölt) 2009.10.04. 01:40:06

@Kisziszi:

Tipikus kibic = kioktato stilusu senkihazi kommentelo

Persze, sajnald le oket, nyilvan megerdemlik, hulyek es meg cikket is irnak belole. Csak azt nem ertem a magadfajta istenek miert olvasnak ilyen szennyet...

Mirkó királyfi 2009.10.04. 02:50:19

Jó kis cikk, valóban, Anglia nagyon más mint amihez itthon hozzászoktunk :)
Tényleg nem szeretnék kötözködni, de azért van néhány minimum vitatható részlet benne.
Gatwicken nem csak a Hilton van, közvetlenül a reptér mellett is van két másik szálloda is, a Courtyard és a Sofitel. Persze ez a "közvetlenül", a reptér méretéből adódóan akár félórás sétát is jelenthet. A Hilton amúgy ott pont három csillagos, szóval nem kell hasra esni a név miatt :) Az, hogy nem jár éjjel a vonat, az nem felel meg a valóságnak, ugyanis egész éjjel járnak vonatok, ez kiderül a példátokból is. Át kell szállni persze, de ez így működik, nincs közvetlen vonat nappal sem. A két köztes állomás amúgy nem lett volna egy nagy kaland, East Croydon kb. Kőbánya-Felsőnek felel meg, Clapham Junction sem egy Keleti, csak egy felüljárón kell elsétálni a megfelelő vágányhoz és háromkor már a helyszínen lehetettetek volna. De nem akarok kioktató lenni, mert nyilván ezt nem tudhattátok.
Szóval szerintem klassz cikk, vicces is, hasznos is és nem találok benne semmi "tipikus magyar" sajátosságot. Idegen helyen, időszűkében nem mindig látja át az ember a lehetőségeket, Anglia meg különösen sajátos hely ebből a szempontból. Várom a további beszámolót és főleg a képeket!
"De Anglia...csoda" - egyetértek.

skodandris 2009.10.04. 03:18:45

@loláb: Hali
Én is angliában élek és nekem egy Skoda Rapidom van.:D
Nem sok van ezen a környéken belőlle.
Warnyút sajna nem láttam még.:(

skodandris 2009.10.04. 03:28:33

Jó a cikk.
Semmilyen utazás nem jó tökéletesen.A váratlan dolgoktól lesz izgalmas.:)
Én például GPS-el is el tudok tévedni Londonban.:) Szerencsére nem járok arra sűrűn.

Minden jót

Virago_1000 2009.10.04. 03:43:17

@dennisthemenace: A Rover 75-nel meg a Moszkvics Aleko is megbizhatobb...

Virago_1000 2009.10.04. 03:45:12

"119 font egy kétágyas szoba. A Hiltonban. Azonnalra. Nem is rossz, másutt három csillagnál ennyit kérnek."

- haaat....

a Marks and Spencer - az egyik legdragabb

digitális küllő 2009.10.04. 03:45:41

tetszett a cikk! remélem a képek még ezt is felülmúlják.

Virago_1000 2009.10.04. 03:50:48

@Evil1979: Akkor sirjal csak. Ez nem divatbemutato se nem szepsegverseny.

Virago_1000 2009.10.04. 04:11:08

@Evil1979: Akkor sirjal csak. Ez nem divatbemutato se nem szepsegverseny.

Virago_1000 2009.10.04. 04:12:48

@Evil1979: Akkor sirjal csak. Ez nem divatbemutato se nem szepsegverseny.

@dennistherace
National Heritage Centre - az valoban csodalatos, De Lorean is van, meg a brit autoipar nagy vonalakban...

toncsi64 2009.10.04. 06:17:50

Parádés írás, jó sztori. A fanyalgóknak pedig itt az általuk igényelt változat :D

Reptér->bérautó->Goodwood->autók->jó volt->reptér->újra itthon

apuc 2009.10.04. 07:48:07

Szuper cikk lett!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.04. 08:06:45

@Csikós Zsolt: Nem kell túlzásokba esni. A szállás meg a bérautó pech volt, az bárkivel elöfordulhat.
Utazás elött azonban végiggondolom a programot és konzultálok Szent Péterrel is, csak utána kezdem behajigálni a megfelelö ruhákat. Nincs ebben semmi jobbantudás meg utólagos okoskodás, fel lehetne ez fogni jótanácsként is.

hüle 2009.10.04. 08:48:12

Uristen !Ha londonba megy miert nem oda veszik a jegyet Luton,Stansend,Heatrow,miert Gatwickre?! utazas elott illik informalodni.

karlov 2009.10.04. 08:56:44

Ennyi "barmot"...
Azon szarakodni,hogy jó volt e a navijuk vagy találtak e hotelt...
Élvezted az olvasást vagy nem ilyen egyszerű néha az élet.

hüle 2009.10.04. 08:57:36

Gatwincken egyetlen hotel van.Ja persze egymas seggebe van 3 (sofitel,premier in,hilton) es a tobbi 20 at ne is emlitsem amik 500 meteres korzeteben.

dennisthemenace 2009.10.04. 09:27:10

@Virago_1000: Annak idejen az ireknel betudtam annak,hogy utaljak az angolokat.Aztan atjottem ide es az angolok is ugyanazt mondtak;"vegyel brit autot,ha inkabb fekszel alatta,mint ulsz benne!" Vegul vettem egy 90-es A Vectrat,semmi gond nem volt vele.Amugy ez egy lutri,kifoghatsz szart vagy gyemantot,mindig utolag derul ki.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.10.04. 09:29:45

Zsolti!

Legközelebb Vlagyivosztokba menjetek légyszíves, ott tutkó nem mondják merre kellett volna menjetek meg melyik sarkon van olcsóbb szálloda.... ;)

hüle 2009.10.04. 09:30:18

Ja faradtak voltatok meg minden nem volt ido felkeszulni oke bocsi amugy jo volt olvasni.

Csikós Zsolt 2009.10.04. 09:31:18

@ekutya:

Ja, igazad van, ezt a tényezőt mindig elfelejtem :-).

Csikós Zsolt 2009.10.04. 09:34:08

@BeeTm:

Hú, ott még hideg is van. De minek menjünk oda? Japán taxikat fotózni? Mert olyan van dögivel, levetett :-)

nyelv-ész 2009.10.04. 09:38:21

@Csikós Zsolt: "bben a szakmában azért nem röpködnek ám azok a nagy zsék."

Most én osszam az észt marketingben?

Egy levél a kinézett navik forgalmazóinak, hogy naviért plusz térképekért cserébe kapnak jó nagy reklámbannert a címoldalon. Ha az első nem, hát a második biztos rácuppan.
Pláne, hogy a Totalcar látogatottsága nem éppen alacsony. Meg hogy a látogatók célközönsége valamelyest érintett is.

Herlock Sholmes 2009.10.04. 09:53:42

Csikós, vegyétek be a leszarom-tablettákat, ne foglalkozzazok a sok trollal.
A cikk király.
Mint a többi.

dennisthemenace 2009.10.04. 09:58:27

@Csikós Zsolt: Mert arrafele 3-4 no is jut egy ferfira.#Mert messze van.Mert tok jo buli egy hetig vonatozni.
Annak idejen (89?90?) volt egy Auto Extra nevu,kereszeletu lap.Egyik szamaban volt egy tudositas nehany fazonrol,aki Japanbol Oroszorszagon at ment Nemetorszagba Mazda B2200 vanokkal.Kiraly lehetett...

whale 2009.10.04. 09:58:51

Basszátok meg, olvashatjátok az elmúlt húsz év egyik legjobb stílusú, legszellemesebb és szakmailag is legjobban felkészült (gépész) autóbuzi újságírójának a kalandjait és ti ahelyett, hogy élveznétek és röhögnétek, okoskodtok, kioktattok, faszok vagytok!? Basszátok meg! Teszteljen nektek autót a Kánya Kata!

LajosPataki · http://lajospataki.com 2009.10.04. 10:02:18

@Csikós Zsolt:
ja, ja, azzal semmi baj... de a Marks & Spencer angol es mar evtizedek (1930) ota tolja es nem ~olcso~ es nem szendvicses...:)

Egyebkent en par eve futarkodom itt Angliaban motorral. Egy pillanat alatt atereztem, ahogyan elindul a szarlavina. Nincsen ezzel semmi baj, mind igy kezdtuk. Egy valamit tanultam meg, hogy mit tehet az ember ebben az orszagban ellentetben Hungariaval: lazulni, rugalmasabbnak lenni... ha mar elkapott a fosfolyam, azzal csak rontasz ha elkezdesz rajta parazni. Ok, ez meg igaz otthon is. Csakhogy, itt meg tudjak oldani a problemakat es nem esszel vagy zsenialitassal hanem felkeszultseggel.
Na, hajra!

Rocko- 2009.10.04. 10:12:35

@Csikós Zsolt: hagyd, értelmezési problémája van. leírtad, hogy képek alapján úgy tűnt, amit valóságnak hittél. és nem az volt, ért ez váratlanul Téged. ő ezt nem képes felfogni.

hüle 2009.10.04. 10:15:08

Nem mindenhol a golf es a blue panther a nepszeru:)

redriot77 2009.10.04. 10:45:43

@Csikós Zsolt: "amióta itt blogolok, és bármikor leírtam magamról, hogy hülye vagyok, beismertem, hogy fasz voltam, vagy bármilyen más módon öniróniát gyakoroltam, mindig valami egészen furcsa, savas, maró, kioktató utálat volt a válasz."

Az irónia/önirónia kényes dolog, én is tapasztalom. Én is szeretek ironizálni, és gyakran nem a kívánt hatást váltom ki vele. Nem mindenki érti. Van akinek az a vicces, ahogy az Irigy Hónaljmirigy egy tagja beöltözik nőnek, és csasztuskákat énekel elváltoztatott hangon. Ha ilyen emberen élcelődsz/ironizálsz finoman, észre sem veszi. Ha kicsit vaskosabban, akkor megsértődik. Ha öniróniát gyakorolsz, akkor szimplán hülyének néz. Mert ha valamit a büszke magyar ember nem ért, akkor abban vmi hiba van. Nem ő a hülye, hogy nem érti - á, az ki van zárva.

Az ironikus ember nagyon meg tudja osztani a környezetét: egy része kellemetlen, savanyú, sótlan fasznak tartja, a másik meg már várja a megjegyzéseit, hogy röhöghessen egy jót. Ez van. Külföldön nem'tom hogy működik.

Rocko- 2009.10.04. 10:50:19

@sipike78: "De ti szakmátokat gyakoroltátok"
én vagyok eltévedve, vagy a totalcar tényleg utazási iroda?

Rocko- 2009.10.04. 10:52:59

@Csikós Zsolt: "Mindenesetre ezexerint a Sirf IV a tuti"
Sirf III alatt semmiképpen se. csak önszopatásra jó, lásd a blue panthered.

Rocko- 2009.10.04. 11:00:30

@Csikós Zsolt: úgy-úgy.
érdeklődnék h mivel tetszik jönni? már ha tetszik jönni.
vagy legyen meglepetés?

L-K 2009.10.04. 11:15:46

Jó irás volt! Gratulálok a sok hozzászóláshoz.Ezen is látni hogy a Csikós sok embert tud mozgósitani.

user137 2009.10.04. 11:21:37

Zsótti! Igazi bénák vagytok, de nekem nagyon tetszett a cikk! :-)) Igazi K-Eu feeling, megspékelve azzal, h baszki ezek az autók azért tényleg ott vannak. A "steril" cikkek meg úgyis jönnek a TC-n. Gratula, móka volt olvasni.

A magyar mentalitással, savanyú-a-szőlő beszólásokkal és minden gonoszkodással ne törődjél, és ne vedd sztm ennyire a szívedre (lásd a kommentek felénél a kifakadást). Akinek nem tetszik a belsőség, az majd jól nem olvassa el, így büntet benneteket. :P

Sausage 2009.10.04. 11:26:54

@redriot77: Hogy ez mennyire igaz...

psmith 2009.10.04. 12:00:45

Újra átolvasva, szegények a körülmények rabjai voltak, a szopások egy része ebből származott.
Az egyetlen hiba talán, hogy nem szóltak oda a szállodába a másnapi érkezés miatt.

Ruha? Miért ha előre tudják, lett volna korabeli ruhájuk?

baranyp 2009.10.04. 12:14:28

Jó volt a cikk!Várom a folytatást.

ommm 2009.10.04. 12:42:34

off
@nyelv-ész: Sajnos ez még mindig nem olyan ország, ahol ezt ripsz-ropsz elintézed. Nem beszélve arról, hogy az nagyon sok navi lenne, és persze ott a többi hirdető, esetleg a konkurencia stb.
Külön bónusz, hogy flexibilitásból és marketingből még mindig nagyon-nagyon sokat kell tanulnia a piacnak.
on

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.04. 12:56:14

@Csikós Zsolt: "Sőt, még írhatsz is, látod."

Megtisztelő a lehetőség. :)

Igaz, én nem ajánlgattam se neked, se másnak fartúró külföldi énekeseket szabadidő kitöltése céljából, de, ugye, nem lehetünk egyformák.
--------------

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.10.04. 10:50:19
@sipike78: "De ti szakmátokat gyakoroltátok"
én vagyok eltévedve, vagy a totalcar tényleg utazási iroda?

Igen, te vagy eltévedve. Csikósék csak voltak. :P

Bocs, de nekem nem jön be ez a Dumb és Dumber stílus, amit ők ketten csinálnak.

Virago_1000 2009.10.04. 13:39:13

@dennisthemenace: Igen:)
A brit autokbol nem hianyzik a feeling, de fekudni kell alatta, vagy hajolni foleje.
Kollegam most vett egy Yarist. Elotte Rover 25 volt neki, tipikus Rover problema, hengerfejes lett. A javitas tobb lett volna, mint az auto. Korbekerdezte a kollegakat, ti mit javasoltok?
Nekem azt mondta barmit vennw, ami nem angol. Erre en: Te aztan igazi hazafi vagy :)

w126sd 2009.10.04. 14:09:46

Csíkost a Pártba!!!!!!!!!!!

nyelv-ész 2009.10.04. 14:20:40

@ommm: Ejnye, amióta Móni elment a zindeksztől, nincs egy rendes marketinges arrafelé?

Hobbiszintű, 20-30 ezres látogatottságú kis portálocskák, amik pda-ról, navigációról írogatnak, minden héten megkapják a legújabb kütyüket tesztre, cserébe kiteszik a "szponzor" logóját akkorában, hogy lelóg a képernyőről.

Ti meg nem tudtok egy rendes szolgálati navit kisírni, amin fenn van az aktuális ápgréd?

newname 2009.10.04. 14:44:26

@maczko:

"Hmm. Az én masinám leírásában:
"A legújabb szatellit technológia: a 20 csatornás SiRFstar III vevő pontosabb és gyorsabb helymeghatározást tesz lehetővé. A vétel a városban és vidéken egyaránt stabil és kitűnő minőségű, a GPS vevő pilanatok alatt beüzemelhető."

-pontosabb: minél is?
-milyen technológia?
-városban és vidéken: brr, röhej
-pillanatok alatt beüzemelhető: melyik nem? (gondolom a többi kurblival és szivatóval indul)
/tán tacskó gazdaságos cimke is volt rajta/
JÓÓÓÓ
:))
nesze neked.
azért az igazságot csak nem írhatják le, mert akkor megsértődnél (hogy átb@sztak)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.04. 14:59:45

@newname:
"-pontosabb: minél is?"

Az elozo generacional, ertelemszeruen.

"-milyen technológia?"

Hogyhogy milyen technologia?

"-városban és vidéken: brr, röhej"

Rohej az, hogy nem vagy kepben azzal kapcsolatban, hogy a magas hazak, szuk utcak (amik videken nem jellemzoek) milyen kihivasokat jelentenek a receivernek.

"-pillanatok alatt beüzemelhető: melyik nem?"

Ha hasznaltal volna eletedben Evermore chipsetes cuccot, vagy regi PhaseTrac-et, nem kerdeznel ilyen hulyeseget.

Fejezd be a fikazast, a SiRF az egyik legnagyobb gps-chipsetgyarto, minosegi termekekkel. Es nem tegnap kezdtek a szakmat, mint a szupermarketek nonamegps-gyartoi, hanem 1995ben.

Rocko- 2009.10.04. 15:27:33

@sipike78: elnézést, de én valahogy nem tudom kérdőre vonni olyan dolgokért őket, ami pusztán mellékszál az életükben, és megannyi dolog volt, amire nem készülhettek.
ez bárkivel előfordulhat.
az meg hogy mit szerencsétlenkedtek, azt inkább humoros formában akarták átadni, sajnálom ha nem ment át. viszont ha nem szereted ezt, akkor magadnak kell feltenni a kérdést: mit keresel itt?
én nem elüldözni akarlak, nincs bajom veled, csak hát én se megyek carstyling fórumra ha nem érdekelnek a gépek.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.10.04. 15:53:07

Szép kis kálvária! Várjuk a szösszeneteket!

newname 2009.10.04. 16:10:51

@Heckantrieb: Okoska!
Ezzel foglalkozok (élek)...
Úgyhogy nekem ne...:)

Kisziszi 2009.10.04. 16:33:10

@Forrester:
ez már OFF
De azért, mert valaki azon az állásponton van, hogy nem sírni kell, ha tenni a dolgunkat és ezt akár az utóbbi 19 évre is érthetjük. (Többek között ezért is vagyunk a béke s.. alatt!!) Sírni künnyü, tenni nehéz.
Ebből is jól látszódik, hogy ha neked más a vélemémyed, tovább akarsz lépni, TE VAGY A ROSSZ!! "Tipikus kibic = kioktato stilusu senkihazi kommentelo"
A cikk tetszett és értettem az öniróniát is, de emberek mi magunk csináltunk és csinálunk "KELET EURÓPAI" megbélyegző jelzőt magunknak.

Egy "Tipikus kibic = kioktato stilusu senkihazi kommentelo" Ezek után büszkén viselem!!!

Csikós Zsolt 2009.10.04. 16:54:08

@nyelv-ész:
Hát éppen ezért nem pazarolhatjuk a helyet egy kölcsön-GPS miatti bannerre. A mindannyiunk fizetésére, meg a cég működtetésére kell. És a mutyit lehetőleg kerüljük. Így is becsúszik, de igen ritkán.

Csikós Zsolt 2009.10.04. 16:55:38

@dennisthemenace:

Igen, de azok átvett német cikkek voltak. Auto Bildből. Kb. 100x-os pénz, illetve a konjunktúra ideje. Nekünk ennyire telik, és így is reped a varrás. Magyarország kis ország, kis piac, kevés olvasó, kevés hirdetési pénz, ergo kevés lehetőség.

Csikós Zsolt 2009.10.04. 16:58:09

@Rocko-:

Azzal jövök, ami működik. A Bianchi ma kibírt 30 kilométert!!!!!! Családostul!!!!!!!!!

Csikós Zsolt 2009.10.04. 17:01:48

@nyelv-ész:

Ez nem a TC szokása. Megvesszük a dolgainkat, pénzért. A mutyi káejrópji szokás, valakivel akkor már bratyizol. Pl. lenne két Garmin a cégnél, ingyé, utána eléggé megvezetne mindenkit, amikor rosszat kellene írni bármi Garminról. Csináltam, nem jó. Pénzért vesz, az a tiszta. Csinálja mindenki más a mutyit, mi inkább vízzel főzünk és takonnyal rántunk, nincs más korrekt módszer.

Csikós Zsolt 2009.10.04. 17:04:29

@nyelv-ész:

Különben nem upgrade probléma volt. Egyszerűen egy ócska kis gagyi navi. Az öreg Beckerem sokkal jobb volt. Sajnos azt leejtettem.

dennisthemenace 2009.10.04. 17:29:35

@Virago_1000: Van onironiajuk,ezt ertekelem.A fiamnak van egy Minije,minden hetvegen butykol rajta valamit.Meg a legelejen elment egy helyi specialistahoz,hogy nyikorog valami a futomunel es valahonnet csopog az olaj. A valasz;-Persze,ez egy angol jargany! Tegyel valamit ala ejszakara,hogy ne legyen olajfolt alatta...

dennisthemenace 2009.10.04. 17:39:12

@Csikós Zsolt: Akkoriban szerettem.Emlekszem,volt egy cikk az Alfa Giulittarol meg az Alfettarol,mit,hogyan kell kihegeszteni rajtuk..

karlov 2009.10.04. 17:41:07

Én azt mondom hétvége,jó kaffé délután egy kis bor,meg egy jól megírt poszt...ja meg süssön a nap.Szóval ez a hétvége rendben volt.éljenek a csajok.

Rocko- 2009.10.04. 18:42:52

@Csikós Zsolt: haha, jó egy hozzáállás. :)))

Csikós Zsolt 2009.10.04. 20:01:38

@dennisthemenace:

Nem volt akkor olyan rossz az az Autó Extra. Volt egy hülye olvasószerkesztő (négyhengerű motorok, pl.), meg valami borzalmas fordító (Opel Omega 16V - négyventilátoros technológiájú motorok, ROTFLMAO), de magát az újságot egészen hozzáértő és valamit jót tényleg csinálni akaró emberek írták. De aztán becsúszott néhány gazdasági baki, és fejreálltak. Nekem megvan valahol eltéve az összes régi példány.

red87 2009.10.04. 20:07:20

Csikós for president!
imádom az írásaidat, ki kéne adni kötetben!
nem olvastam végig az összes komment, csak párat, de eszedbe ne jusson mérgedben abbahagyni az írást! majd küldök bátyámmal egy zacskó tökmagot az asztalodra, hogy legyen mit pusztítani írás közben, ha már úgyis ott dolgozik a szomszéd szobában:D

dennisthemenace 2009.10.04. 20:53:31

@Csikós Zsolt: Akkor nem.En meg emlekszem,milyen izgalommal vartam gyerekkent az Auto Motort az ujsagosnal,pedig mai szemmel borzalmasan gyenge volt..De csak az volt.
Ami a forditast illeti,az mindenutt igy van,a filmekben is.Emlekszem,mikor eloszor lattam a Konvojt,nem ertettem,miert mondjak a cb-be hogy "Trafo 1-9"..Aztan lattam eredeti angol hanggal,ott persze,azt mondtak,"breko"..
Nekem is megvoltak,nem tudom,mi lett veluk a koltozesnel,ide mar biztosan nem jottek ki..

jociintheuk 2009.10.04. 21:06:27

„Vett a minitt, vett a minitt, áj vill csráj to fecsju e rum” – vigasztalt a hajdani nagy gyarmatról behonosult recepciós úr." Na ez a legnagyobb különbség a 2 ország között. Nem az dönti el, hogy honnan jössz, hanem hogy meddig jutsz. Tudásalapú társadalom, mégha külfi is az akcentus. Arnold Schwarzeneggert hallottad már angolul beszélni? utána Neked is gátlasaid lesznek, az tuti? Csak nehogy ő legyen a köv president...

Heckantrieb (törölt) 2009.10.04. 21:12:47

@newname: "Ezzel foglalkozok (élek)..."

Ehhez kepest jo nagy baromsagokat hordasz ossze. Mi vagy te a GPS-boltban, takarito?

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.10.04. 22:45:44

Én pont az öniróniádért IS szeretem olvasni az írásaidat. Egyszerűen magamra ismerek sokszor bennük, sajnos a reakciókkal is, amikor elmesélem, utólag már röhögve rajta, akkor nem velem röhögnek, hanem kioktatnak. Nem vagy, talán vagyunk egy páran akik így állunk hozzá, és addig jó.

ommm 2009.10.04. 23:33:42

@nyelv-ész: Nincs rá szükség valójában.
Navija mindenkinek van, de Csikós valahogy perverz módon vonzódik ehhez a Panther-izéhez.
Fene sem gondolta, hogy nem műkszik rendesen.

Pege, legközelebb szólj!
:D

kch 2009.10.05. 00:11:34

Zsóti, akkor is te csináltad a legjobban. Tulajdonképpen a ruházatra kellett volna csak odafigyelni, és minden fasza. A büntik mindig különadók azoknak akik autót vezetnek. Ezek nem csak magyarhonban, de európában mindenhol elterjedt standardként vannak jelen. Itt-ott, és egyre szemetebbül. Váltás, vezetés jobbos autóval, angol forgalomban nem para?

Csikós Zsolt 2009.10.05. 07:00:52

@kch:

Nem, egyáltalán, fél óra után csak valami fura diszkomfort-érzet marad belőle. Bár én elég sokat ülök egyik autóból a másikba, aztán motorra, aztán veteránautóba, aztán kismotorra, tehát váltogatok, lehet, hogy ha nagyon beleszoksz egy adott kocsiba, akkor para.

Reggel, félálomban, a nem túl forgalmas utcára kihajtani, majd onnan a nem túl forgalmas körforgalomba behajtani - na azt mindig hajlamos voltam elszúrni.

Johnson Buxton 2009.10.05. 07:08:48

A Dunsmore kibaszott vagány. Alig várom a cikket. Hogy a picsába tudtak már akkoriban ilyen dögös gépet összecsinálni???

Lowtyo 2009.10.05. 08:33:44

két éve hullott végleg atomjaira az autós térképem, hirtelen felindulásból bementem egy autó hifis haveromhoz, hogy adjon egy navit. miután elmagyaráztam, hogy nekem csupán arra kell, hogy néha bepötyögjek egy címet és odataláljak, akkor tolt elém egy ilyen blupánter izét. két éve alatt egyszer sem volt vele semmi bajom, pedig kapott rendesen, inkább néz ki 20 évesnek.
sza nekem idáig nagyon bejött.

Sir Shame 2009.10.05. 08:46:17

Angliában nem nagy szám eltévedni.
Londonban sem.
Nekem is sikerült párszor. :)

Bocsánat, hogy ilyennel hozakodok itt elő, de nem tom hova írhatnék.
Aki látta a Keresztapa című filmet, (alap), tudna nekem segíteni, hogy Pacsínó barátunknak Szicíliában milyen Alfája van?
Az a nagy , fekete, 2 ajtós, amin a feleségét tanítja vezetni, és amit aztán orvul felrobbantanak szegény párával együtt?

Előre is köszi :)

Csikós Zsolt 2009.10.05. 08:46:43

@Lowtyo:

Látod, ez a filléresség átka, mint a Daciánál. A szerdai összeszerelés használható, a pénteki szar :-)

Okt. 17.

konti10 (törölt) 2009.10.05. 09:00:46

Erről az útról inkább könyvet írjatok. Minden este elolvasok egy fejezetet, mint régen a Galaktikát. GPS: külön kell venni egy jó gépet, utána szerezni a legjobb szoftvert, sztán egy informatikus meg összemonyákolja, és kész is. Mert a kettő együtt nem megvásárolható.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.05. 10:02:24

@Sir Shame:
A Googlenak köszönd. Gondolom te is hallottál már róla.

.com 2009.10.05. 10:38:18

@hüle: mert az easyjet csak oda megy...

Zed is not dead yet 2009.10.05. 10:44:45

Hát, a Csikóssal az van, hogy egészen pontosan tisztában van azzal, mikor csinál valamit jól és mikor nem. Utóbbi eseten meg még röhögni is tud. És ez így akkora dolog, hogy nem csodálom, hogy sok-sok okostojás ezt egyszerűen nem érti, más okostojások meg, akik már eljutottak oda hogy értik, annyira irigylik, hogy beindul a kígyó-béka-kurvaanyád mantrakerék a fejükben. Nekik részvétem ezért. Mr. Csikósnak meg végtelen respect. És köszi!

A poszt természetesen tökéletes volt, mint ahogy lenni szokott, lassan már csak ezekért járok a TC-re egyáltalán fel.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.10.05. 10:55:37

Csikós Úr!

Köszönjük ezt a jó kis cikket! Az arielatomozásról mikor olvashatunk?

Lord heckman 2009.10.05. 11:16:33

tanulság: legközelebb béreljetek lakóautót :D

amúgy Zsolt: komolyan kaloda volt az asztraülés a Bianchihoz szokott altestednek? Az azért nemsámli :D

WhiteEagle 2009.10.05. 12:14:25

Es akkor meg szerencsesek vagytok, hogy nem ragadtatok be valahol, mondjuk a mindenki kedvence M25-os korgyurun. Par honapja volt szerencsem ott 5(!) oran keresztul araszolgatni egy 20 merfoldes reszen. Percenkent-felpercenkent lehetett elore menni 5-10 metert. Meg szerencse, hogy a kocsi automata volt, mert egyebkent leszakadt volna a labam a sok kuplungolastol...
Korforgalombol tenyleg valami eszmeletlen mennyiseg van. Hajam tudnam tepni neha, amikor keptelenseg normalisan vegigmenni egy fouton, mert 1-2 merfoldenkent minden kis alsobbrendu ut kedveert korforgalommal akasszak meg a fout forgalmat, ami hetekoznap altalaban ugy jelentkezik, hogy 1 merfoldet megy az ember 60 mph-val, aztan 5 percet araszol mert korforgalom van, ujabb 1 mile 60-nal, ujabb 5 perc araszolas ujabb korforgalom miatt es igy vegig akarhany tucat/szaz merfoldon at...

sufnyi 2009.10.05. 12:56:43

A GPS szoftvert mindig aktuálisan a torrente oldalam szolgáltatja. Az eredeti szoftver egy akkora trágyahalom volt, hogyha eladtam volna a parasztoknak a falu határában 100 mázsás búzahozamot produkált volna a tarló.

Csikós Zsolt 2009.10.05. 14:32:08

@Lord heckman:

Igen, mert deréktájt van benne egy merevítés, ami pont a tüdőcsúcsomat nyomja. A Bendének is. A Pappnak is. Hirtelen ennyi a merítés.

A Bianchié legalább őszintén szar. Kicsi, formátlan, támlás sámli. De az sem leányálom. Érdekes, hogy a Puché ugyanolyan paraméterekkel viszont egészen tűrhető, olyanban ültem vagy 1000 km-t kvázi egyben.

Csikós Zsolt 2009.10.05. 14:33:20

@WhiteEagle:

Ó, tavaly megvolt az is Lutonból befele. 1,5 óra, 5 km.

Carrotfield 2009.10.05. 16:02:50

Basszátok meg, olvashatjátok az elmúlt húsz év egyik legjobb stílusú, legszellemesebb és szakmailag is legjobban felkészült (gépész) autóbuzi újságírójának a kalandjait és ti ahelyett, hogy élveznétek és röhögnétek, okoskodtok, kioktattok, faszok vagytok!? Basszátok meg! Teszteljen nektek autót az

Uri Geller.

A rossz navira, meg csak rápirítana: - Múkoggy !

dennisthemenace 2009.10.05. 20:40:05

@WhiteEagle: Mit gondolsz,miert hivjak ugy,hogy "Britannia legnagyobb autoparkoloja"? Joobb ugynoksegeknel felveteli tesztkerdes;mikor mesz ra,mikor kerulod el inkabb es merre? A korforgalom nelkul meg a mellekutrol nem jutnal ki sohasem.

Virago_1000 2009.10.05. 21:24:05

Zsolt!
Goodwoodban lattal Tatrat?

zöldi 2009.10.06. 08:01:42

Ez az írás tán még a Rolls-ost is űbereli. Fantasztik!

borigabi 2009.10.22. 22:16:07

Nos, én csak a Europcar-hoz fűznék pár szót. Kb. 2 hete, Párizs, CDG, 2B terminál. Le Europcarhoz, merthogy Ízidzset kedvezmény, meg minden. Kocsi nem volt. Szállodakeresés, Etap Hotel, gyűjtőbusz összeszed. (Ami a későbbiek tükrében ritka szerencsének látszik, mert a sofőrök épp sztájkoltak.) Másnap ismét oda, mire kiderül, hogy barátnőm kártyáját nem fogadják el. Az enyémen igen, de nem elég a depozitra, cash nem jó. Gyors telefon, egy barátom otthon felrakta a pénzt a számlámra, két óra múlva végül kigördültünk a beígért Golf helyett egy 207-es Peugeot fedélzetén. Négy nap múlva vissza is vittük a jószágot, rá egy hétre nézem a számlám - a több mint 600 eurós összeg továbbra is blokkolva. Felhívtam az irodát,ahol közölték, hogy a franciák ragaszkodnak a 30(!) naphoz. Valaki magyarázza meg, miért? Hozzányúlni úgysem tud...
süti beállítások módosítása