Roki Tóth Verával

  2008. július 17. - Bende Tibor Címkék: bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

Teszt: BMW X6 35d
A gödrökkel hadilábon áll: mintha kólásüveget próbálnánk átgörgetni egy csatornafedélen, és persze csak meglett a két tonna feletti önsúly. Próbált már 130 kilós lánnyal rokizni?

Vélemények az azonos című tesztről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr65572397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gomulka Bél · http://Gomesz 2008.07.18. 18:48:10

Maga Ákos, olyan hogy elavult forma, nincsen. Elavult aerodinamika van, de az autó formája annál azért tobb.
A csóró a csóró véleményét mondja. Nem azt vonja kétségbe hogy érdemes-e venni mondjuk Tóth Verát, hanem azt hogy jó-e a világnak az hogy Tóth Vera, izé, van. Lehet hogy jó, lehet hogy nem.

Mit veszekszem én itt az otthoni BMW-sekkel? Nagyon kicsi rá az esély hogy itt egyszer csak osszefutunk. Edelweiss, bocsánat.

Szundi00 2008.07.18. 18:48:55

sorry, nem szemben, hanem vele egyirányban áll, viszont a vészvillogó az stimm, ugye? :)
amúgy a kép 0.3 másodperces záridővel készült, szóval ha mozogna akármelyik kocsi is, akkor biztosan be kellett volna mozdulnia legalább minimálisan :)

zooo 2008.07.18. 19:08:23

Hát nem mindegy, hogy "idd ki a bilit vagy vidd ki a bilit" :)

qualitaet 2008.07.18. 19:28:36

MEGSZÁLLOTT

Phí ,baz'meg! Ez oriási duma!:)DDDDDDDDDDDDD

AP 2008.07.18. 19:46:56

"Ha nincs harmincmillád, nem vagy drogfutár, akkor kuss a neved kisköcsög! Akkó ne fikázzad az ikszhatot!"

Hát hol a faszomba élünk már?

Milyen érdekes, hogy a Dacia-s posztokhoz a magunkfajta normális, szerény emberek írnak, a bmw-s posztokhoz meg az ilyen valóságtól elrugaszkodott nem is tudom kik.

AP 2008.07.18. 19:49:52

Istibá 2008.07.18. 15:40:49

Te meg előbb tedd le az érettségit (ebből valószínűleg az következik, hogy megtanultál helyesen írni valamilyen szinten), aztán utána, ha nagy levegőt vettél, próbálj meg valami tartalmasat böffenteni egy sokak által látogatott helyre.
Na kezdd rögtön azzal, hogy a thalia-vevő az nem ember.
Jobb lesz mindenkinek.

[] (törölt) 2008.07.18. 19:50:10

"Nem az a baj, hogy csóróbb, mindenkinek lehet természetesen véleménye. Hanem a baj az, hogy közel-távol sincs egy ilyen autótól, de megmondja a tutit, hogy mennyire ocsmány, mennyire szar, mennyire értelmetlen. Hogyan? Mire?"

pontosan errol van szo.

[] (törölt) 2008.07.18. 19:51:10

"Maga Ákos, olyan hogy elavult forma, nincsen."

gondolom ennyi esszel meg mindig SZTK-keretes szemuveget hordasz.

[] (törölt) 2008.07.18. 20:08:37

"a bmw-s posztokhoz meg az ilyen valóságtól elrugaszkodott nem is tudom kik."

sajnos a valosagtol pont te vagy elrugaszkodva, a fantaziaid alapjan probalod megmondani a frankot, es csodalkozol, hogy azok, akiknek valos tapasztalatai vannak a luxusautokrol, leosztanak es kirohognek.

[] (törölt) 2008.07.18. 20:42:37

"Ha a BMW a belsoségbe írók véleményébol rakja ossze az autóit, akkor már értem."

a BMW a fizeto ugyfelek velemenyebol rakja ossze az autot. mivel neked halvany fogalmad sincs, hogy mirol szol ez az egesz, a budos eletben nem vettel BMWt, es folyamatosan hulyesegeket beszelsz, ezert nem is lesz soha olyan BMW, ami neked keszul.

Istibá 2008.07.18. 20:43:08

AP!

1. Van érettségim! El se hinnéd hogy milyen rég óta.
2. A helyesírási hibámat én javítottam, ha jól emlékszem! Ne haragudj hogy vétkeztem!
3. Te ne oszd a kultúrát a „Hát hol a faszomba élünk már?” stílusú hozzászólásaiddal. Szerintem amiket írsz az inkább böffenet.
4. Te normális, szerény embernek érzed magad?!
5. Az ismerősöm ismerősének az autójával az történt típusú hozzászólásaidat tartsd meg magadnak.
6. Azt hiszem nem írtam olyat hogy a „thalia-vevő az nem ember”.
7. Kicsit vegyél vissza az arcodból! Jobb lesz mindenkinek!

[] (törölt) 2008.07.18. 20:46:06

"Azért a BMW-k sem a túlzott megbízhatóságukról híresek, ha már a "szervizigényes" márkákat emlegetjük. "

ezt a baromsagot majd akkor ismeteld meg, ha atnezted az utobbi evek ADAC listait.

"Csak ma 2 db X5-öst láttam tréleren..."

es rajuk volt irva, hogy elromlottak? vagy rontgenszemeiddel belatsz a motorhazteto ala?

"továbbá ismerek egy srácot akinek 5-öse van, télen valamennyi 3betűs elektromos okosság elszállt belőle."

persze veletlenul sem azert, mert szarra hajtotta az autot, ugye? annyira szanalmasak az ilyen kamusztorik, ahol se szervizfuzet, se szervizlap, se egyeb bizonyitek az auto muszaki allapotat illetoleg, csak "azt hallottam hogy szar". LOL.

GRX 2008.07.18. 21:06:51

"És Te minden fajta "terepre" veszel magadnak külön-külön autót?"
Nem, de ugyanazt, amiket ez a sokoldalú crossover izé szerinted művel, nekem megoldana egy magasabb építésű középkategóriás kombi. Sőt, egy F Astra is. Vagy akár egy ezerkettes Zsiga. (Persze azok kevésbé trendik, meg valószínűleg pártíz másodperccel később érik el az autópályán érvényes sebességhatárt. Sőt a pöcsmasszírozó- fűtőhűtőszagtalanító bőrülés is hiányzik belőlük.)
Lássuk be, az SUV gyakorlati értelme a nullához közelít. Terepezésre a tulajok 5%-a ha használja, már sokat mondtunk. (A Felső Zöldmáli út, meg a burkolat nélküli dagonyás sóderút Pestimrén, az nem terep.)
Van olyan a családtagom, aki a Mecsek havas mellékutcáin nyomul télen mindennap. Tudod mivel alázza le az SUV-szerű képződményeket? Röhögni fogsz, WagonR 4x4-gyel.
Ráadásul a cikk írója maga is bevallja, hogy ez a hodály nem terepre való, hanem utazni meg városba. Még egyszer megkérdezem: Két tonna meg 12 liter fogyasztás??? Utazni meg városba???
Egyes országokban már rohamosan hanyatlik az SUV-k eladása, mert belátják a kedves vevők: felesleges, elavult divatcikkekről van szó. Igaz, úgy látszik kell hozzá egy kiadós újabb olajkrízis, hogy mindenki rájöjjön, de előbb-utóbb majd Te is rájössz talán: az X6 és társai csak a pénisznövelést szolgálják, mást nem.
"mi az a hihetetlen értelmetlenség benne? Igény van rá, különben nem kezdték volna el gyártani."
Súlyosan tévedsz Ákos. Az igényt gerjesztik, a nép meg beveszi. Minél résebb modellt találsz ki, annál kevesebb hülyének kell beadni a maszlagot (=eladott darabszám; ezúton is elnézést kérek a kedves szomszédtól), hogy meggyőzd a menedzsmentet: zseniális marketingstratéga vagy, aki most találta fel a spanyolviaszt az bevétel még nagyobb növelése érdekében.

qualitaet 2008.07.18. 21:07:00

Edelweiss

Szó szerint!

Istenem, ezt a szervízigényes baromságot több ,mint negyedszázada hallom!

Ez úgy terjedt el ,hogy volt egy csomó szarrágó faszkalap (már anno is) aki max 4-5 ezer km- t ment az autójával évente.

Ez még önmagában nem baj.

Viszont a szervízitervallum-kijelző (SI)nem csak a periódusok közt lefutott km-t, a 4000 -es fordulat fölé emelkedések ,és a hidegindítások számát hanem az eltelt időt is számolta.

Így történhetett meg az, hogy korábban jelzett, dacára a olajcsere ill. inspekció óta megtett csekély futásteljesítménynek.

A piti tulaj meg háborgott, hogy ismét (nagyon helyesen) olajat kell cserélni ,hisz az az állás közben is "öregszik".

Már gyerekkoromban is a falra másztam, amikor folyton azt hallottam :

" BMW-tek van? Júúúj, az nagyon szervízigényes!"

Mondta a trabantos fodrásznéni....

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 21:14:31

Edelweiss,

1. azt hordok. Bár az SzTK-t máshogy hívják. A keret amúgy jó. Ha belegondolsz (ha akarsz, ha hajlandó vagy), a forma nem avul el, csak kimegy a divatból. Aztán néha visszajon. Az 5-os széria muszerfala nagyon eltalált.

2. nem mondom meg a tutit. Véleményt mondok, más szemszogbol. Nem a te szemszogedbol, nem a BMW-ébol. Hova lennétek nélkulem!

3. arra még nem gondoltál hogy a fizeto ugyfelek véleményét a BMW formálja? A divat úgy áltlalában így megy. Ismersz olyan embert, aki az elozo 5-os után azért nem vett egy mostani 5-ost, mert úgy néz ki ahogy?

4. a belsoségbe írók véleménye sokféle, sokszínu. A BMW némelyik formaterve is erosen eklektikus. Sok rajtuk a részlet, amitol az embernek az a benyomása tamad, hogy a formatervre már nem futotta. Olyan koreaias dolog ez. Ha a BMW olyan nagyon jó (a budos életben nem vettem BMW-t, honnan tudnám) (az élet budos? ezt se tudtam), akkor jobbat érdemelne, nem?

(Nekem a 7-es bejon. A kettovel elotte volt pedig, az a nagyon lapos, végképp. A shellkutas pofának van egy, elnézegetem mikozben toltom a csórómobilt. És arra gondolok: így is lehet.)

5. Az indokolatlanul magasra emelt autó akkor is butaság, és ezen a véleményemen az sem fog változtatni, ha kiderul hogy a tolószéket is az esztékától kaptam. Loptam. Ahogy tetszik.

[] (törölt) 2008.07.18. 21:23:45

"Még egyszer megkérdezem: Két tonna meg 12 liter fogyasztás??? Utazni meg városba???"

a gyengeelmejuek kedveert meg egyszer: a luxusautok nem a racionalitasrol meg a takarekossagrol szolnak.

"majd Te is rájössz talán: az X6 és társai csak a pénisznövelést szolgálják, mást nem."

meg hogy a kisebbsegi komplexusos embereknek legyen mit kopkodni :)

"Az igényt gerjesztik, a nép meg beveszi."

ha ez a faszsag igaz lenne, nem lennenek bukott modellek, es egyetlen gyartonak sem lennenek penzugyi problemai soha. es te sem itt flexelnel a frusztralt hulyesegeiddel, hanem "gerjesztettel" volna magadnak egy piacot, es hulyere kerested volna magad. akkor most egy X6ban ulnel :)

[] (törölt) 2008.07.18. 21:26:40

"arra még nem gondoltál hogy a fizeto ugyfelek véleményét a BMW formálja?"

ez egy hulyeseg. nem lehet minden szart eladni, legyen akarmilyen divatos is. elo iskolapelda erre az Alfa Romeo.

akadjatok mar le ezekrol a kadarista gonoszkapitalistak-osszeeskuveselmeletekrol. a piacot a VASARLOERO iranyitja.

zooo 2008.07.18. 21:27:10

Minek veszekedni azon, hogy mire jó/kiknek csinálták/lesz-e rá igény/szarfos-e stb...? Majd x idő múlva kiderül az eladási statisztikákból mennyire van rá igény. Egyelőre itt mo-n. Külföldhöz ne nagyon hasonlítsuk magunkat. Nem azért mert mi vagyunk a legalja, csak úgy általában inkább ne...

zooo 2008.07.18. 21:31:02

A 12 litert amúgy én sem nagyon hiszem el...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 21:32:02

Az X6-ból meg lehet bukott modell.

A 'hulyére keresi magát' kifejezés értelmére is rányílt a szemem kozben. Hehe

yard 2008.07.18. 21:34:34

Ha ez olyan autóban, mint Tót Vera nőben...hát nem tudom. (mondjuk a szerző címein keményen el kell gondolgodni, bár annyit nem érdemel)

qualitaet 2008.07.18. 21:35:44

GRX

Az egyedi igényeiddel nem tudok vitatkozni.

Érdekes a mi családunkból még senki nem akart senkit sem ahogy te fogalmazol "LEALÁZNI"

a BMW gyár marketingesei tanulhatnának tőled.

További "alázás" gyanánt felsorolhatnál sebtiben egy-két országot...

A pénisznövelés című okosságot annyian elmondták már, de én frankón nem értem.

Biztos az én hibám de ha nem állt föl a faszom egyik nőmet sem tudtam megbaszatni a kocsimmal.
Nem dumáltak helyettem, nem foglalkoztak a csajjal.

Sőt , még nyalni sem tud a kocsim!

Nyílván ha egy ápolatlan, unalmas szarfaszú, rosszulöltözött szarfaszú geci vesz egy majd egy x6-ot ami mindezt kompenzálja.

Bölcs gyermek vagy.


Igény az igény függetlenül, hogy gerjesztik avagy sem.

Olyan mint az irigység.

Istibá 2008.07.18. 21:36:11

Edelweiss!

Gomulka már tegnap bebizonyította hogy reménytelen eset...

[] (törölt) 2008.07.18. 21:41:54

"Az X6-ból meg lehet bukott modell."

remelem most nem robbansz fel az irigysegtol, de az idenre tervezett darabszam mar elkelt. most tornazzak fel a gyartasi kapacitast.

qualitaet 2008.07.18. 21:44:36

Edelweiss

A Kádár-rendszerben is BMW-nk volt.

Tizedennyire nem irritált senkit a BMW vagy akármilyen jobb autó!!!

És senki nem kotorászott a mások zsebében, pláne nem médiumok!

Igaz a kissebb kategória tulajai közt oly kedvelt"lealázás" szót sem ismerték.

Istibá 2008.07.18. 21:46:42

Ilyen a magyar társadalom! A többség ha meglát valakit egy luxusautóban, azt máris utálja. Sose értettem az ilyen irigy embereket.

qualitaet 2008.07.18. 21:47:20

"kisebb2 egy s ,bocsánat

[] (törölt) 2008.07.18. 21:47:48

"Biztos az én hibám de ha nem állt föl a faszom egyik nőmet sem tudtam megbaszatni a kocsimmal."

errol van szo!

"Nyílván ha egy ápolatlan, unalmas szarfaszú, rosszulöltözött szarfaszú geci vesz egy majd egy x6-ot ami mindezt kompenzálja."

persze. sot, lehetsz akar egy gyomorforgatoan budos, koszpancelos homeless kirohadt fogakkal, akkor is leszopnak, ha megfelelo auto van alattad. komolyan nem tudom, hol elnek ezek.

ezek csodalkoznanak el a legjobban, ha adna valaki a segguk ala egy huszmillios autot, es a nok ugyanugy elhajtanak oket a picsaba ;)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 21:54:19

Edelweiss, a kádárista jelzot kerek perec elutasítom. Én éltem a Kádár korszakban, és hidd el, nagyon másról szólt mint amit te hiszel/amire te emlékezel.

Ami azt illeti hogy a gyártó nem formálja a vásárlóerot - ne vicceljunk már! Nyilvánvaló hogy bármit nem lehet eladni, de - magyarázzam? Még a legelvetemultebb marketinges is beismeri hogy az egész az eloállító és a vásárló (-réteg) kozotti interakcióról szól. A kádári Átkosban, ha már itt tartunk, ott a vásárlóero formálta a piacot. Akkor nem kellett Kovács urat gyozkodni hogy vegyen már Wartburgot. Kovács úr Wartburgot akart, és Wartburgot kapott.

(A Wartburg indokolatlanul magas építésu volt, mégsem terepjáró. Feladatához képest indokolatlanul sokat fogyasztott. Ronda volt, mármint a kockawartburg. Nem szerettem. Pedig vezettem!)

zooo 2008.07.18. 21:55:34

Ugyan már! Lehet szar kocsival és anélkül is fullos csajokat felszedni, a titka: jó duma, és nézz ki valahogy! :)
Akár egyéjszakás qrást is el lehet intézni full csövesen...

qualitaet 2008.07.18. 21:58:00

Ultraschwach! :)

zooo 2008.07.18. 21:58:54

Ja, lehetett kapni Wartburgot 3 év várakozás után... Na így kell a fasznak kocsi! Hányadék egy rendszer volt az, még jó, hogy nem születtem bele a közepébe... Aki a baszott Kádárizmus mellett érvel az szimplán agyhalott de főleg vak!

[] (törölt) 2008.07.18. 21:59:41

Qualität:
"A Kádár-rendszerben is BMW-nk volt.

Tizedennyire nem irritált senkit a BMW vagy akármilyen jobb autó!"

Istiba:
"Ilyen a magyar társadalom! A többség ha meglát valakit egy luxusautóban, azt máris utálja. Sose értettem az ilyen irigy embereket."

egy rugora jar az agyatok. a megfigyeles helyes, de en sem ertem ezeket az embereket. ezeknek tenyleg nincs mas oromuk az eletben?

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 22:00:46

Hát akkor nem lesz bukás belole. Ami azt jelenti hogy reggelente majd ezek jonnek szembe a négyes foúton, és a Fatboy A.-nek is az lesz jovore. megette a fene. Az osztrák katona ezúttal nem gyozedelmeskedett.

(Lehet hogy arról van szó, hogy van aki kiszagolja melyik oldalra kell állni?)

qualitaet 2008.07.18. 22:02:26

Gomulka

VÁSÁRLÓERŐ FORMÁLT A TERVGAZDASÁGBAN??????

PIAC?? BE VAGY RÚGVA ,KOMÁM?!

qualitaet 2008.07.18. 22:09:33

Gomulka

Igen, az AVTOEXPORT, az IFA MOBILE DDR, a POLMOT, a MOTOKOV , no meg az UAP öltönyös marketingesei, és miniszoknyás hostesslányai lakásról-lakásra csöngettek mondjuk a Havanna lakótelepen.

Ennek megfelelően gyártották az ismert szocialista gépkocsikat, sőt a 4-5 éves várakozási idő is a vásárlók igénye alapján lett kalkulálva...

[] (törölt) 2008.07.18. 22:10:07

"Ami azt illeti hogy a gyártó nem formálja a vásárlóerot - ne vicceljunk már!"

vasarloerot nem tudsz generalni a semmibol, ha tokon szurod magadat, akkor sem. ahhoz kell egy bizonyos piaci igeny.

olyan ez mint a dugas, ha a masik fel nem akarja, akkor te akar a fejed tetejere is allhatsz. persze te meg lehetsz gyozodve arrol, hogy valami felsobb hatalom nyulja le a noket eloled, de a valosag joval prozaibb. angebot und nachfrage.

Istibá 2008.07.18. 22:12:17

Éppen a mai világban figyelik a piac igényét. Minden rezdülést észrevesznek. Nem hülye gyerekek dolgoznak ott ahol. Ma lehet válogatni. Van választék. Régen mi volt? Na azt tudtad megvenni...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 22:12:28

Zooo, érvel a Kádár korszak mellett a bánat! Kovács urat addig nyomorította a rendszer, hogy már a Wartburg is kellett neki. Én ezt akartam mondani, elnézést ha félreérthetoen fogalmaztam. És várt az ember a Wartburgra, mert autózni akkor is kellett.

Edelweiss: vitázunk, nem utálkozunk. Nekem egyelore elegendo mennyisegu orom van az életemben. Egy kis ez, egy kis az, kibírja az ember. (Holnap kajakozni megyek a tengerre. A Nissannal.) De ha borul a bili, tudom majd hogy mit kell tennem.

GGG77 2008.07.18. 22:12:36

Istenem, sírni tudnék... EZ A BMW:

totalcar.hu/tesztek/bmw750ia/

[] (törölt) 2008.07.18. 22:17:57

"A valaha volt legszebb BMW:

en.wikipedia.org/wiki/BMW_E38"

igen, ez volt a legszebb, a 90es evekben.

2008ban igy nez ki egy szep BMW:
de.wikipedia.org/w/index.php?title=Bild:BMW_E90_Coupe_front_20080524.jpg

[] (törölt) 2008.07.18. 22:21:50

"Edelweiss: vitázunk, nem utálkozunk. Nekem egyelore elegendo mennyisegu orom van az életemben. Egy kis ez, egy kis az, kibírja az ember. (Holnap kajakozni megyek a tengerre. A Nissannal.)"

akkor menj es erezd jol magad, addig sem baszogatod hulyesegekkel azokat, akik neadjisten nem Micrat valasztanak.

"De ha borul a bili, tudom majd hogy mit kell tennem."

fogalmam sincs ezzel mit akartal mondani, de legyen igazad.

GGG77 2008.07.18. 22:25:44

"Igen, ez volt a legszebb, a 90es evekben.

2008ban igy nez ki egy szep BMW:
de.wikipedia.org/w/index.php?title=Bild:BMW_E90_Coupe_front_20080524.jpg"

Nem rossz, de asszem Audi A5 jobban kéne a kategóriában.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 22:37:40

GGG77, egyetértek. Ilyen van a shellkutasnak, csak bordó. Mit mondok: burgundi! Szerintem a sorhatosnak szebb hangja van.

Qualitet: a Kádár korszak vásárlóereje, viszonylagos konzumeritása nélkul az egész cécó osszeomlott volna. A kevésbé konzumerizált verzióban tartott országok hamarabb beleszakadtak: Románia, Szovjetúnió. A választék, nézzunk szembe a tényekkel, ma is korlátozott, csak más korlátozza. (Nem építgetek konspirációs teóriákat, csupán az autók ordító uniformitására utalok.)

Istibá, olyan nagy a választék, hogy az irracionális angol márkák mind kihaltak. Olyan nagy a válszték, hogy a tuningmuhelyek alkalmazottai a lábukat lógázzák
naphosszat.

Qualitet: piaci igény nélkul nincs eladás. De a piaci igény formálható. Ld. Kádár korszak, az 1300-as Zsiguli, amin a krómozott rács alatt volt egy sor lyuk is. Mindenkinek az kellett. Volna. Instant get, ahogy az orosz mondja. Ld. az SUV-k bejovetele. (Hacsak rá nem jott mindenki hogy mostantól fogva sportolni kell. Lehet hogy rájott, lehet hogy nem.)

[] (törölt) 2008.07.18. 22:43:47

nekem errol a hullamos ovvonalrol:
de.wikipedia.org/w/index.php?title=Bild:Audi_A5_rear_20080225.jpg

ez jut eszembe:
de.wikipedia.org/wiki/Bild:Hyundai_Coupé_J2_Heck.JPG

a gagyiledekrol meg a Knight Rider.
en megvarnam a kovetkezo generaciot az A5bol.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 22:43:53

Edelweiss, a Micrát nem válsztottam. Az árát választottam, meg persze azt az utat, hogy nekem az autó eszkoz és nem cél. A Micrát fentebb csak a méretek érzékeltetése végett emlegettem. Mondva legyen, az oregember a Phantom-ban is nagydarab volt.
Pártatlanságomból nem engedek. És nem baszogatok senkit. Hisztizel itten!

Ha borul a bili, ha másképp nem lesz jó, akkor majd veszek egy BMW-t. Van itt elég, jut majd nekem is.

[] (törölt) 2008.07.18. 22:47:04

"Istibá, olyan nagy a választék, hogy az irracionális angol márkák mind kihaltak."

mint peldaul a Rolls-Royce? :)

tenyleg, es az olyan racionalis markak, mint a Rover miert mentek csodbe? miert nem "gerjesztett" maganak piacot? mint ahogy a hulyesegeidben leirtad, a marketingosztalyon megnyomjak a nagy piros SELL gombot, es mar indul is a szalag, mert ez ilyen egyszeru, nem?

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 22:52:26

Az egyenes ovvonal nekem is jobban tetszik. Peugeot 406 coupe (a formaterv, nem a muszaki tartalom, mielott kitorne a Harmadik Világháború), az Ék névre is hallgató Audi 100, kulonféle (nem is annyira kulonféle) Volvo-k. Tunodom (az a sok dupla ékezet), mi lehet a hullámosság feladata. Mert nyilván volt, nem csak véletlenul lett így. Alighanem a kerékdobok, ami azt jelenti hogy pl. a nagy Ferrarinál indokolt a dolog: magas kerék és alacsony autó. (Én terveztem, azért védelmezem ennyire.) Az Audinál? Nem tudom, lehet hogy a golftáska miatt.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 22:58:12

Jézusmária, Istibá, az irracionális angol márkák NEM haltak ki. Pont ezt mondom, hogy a piac messze nem fedi le a vásárlói igényeket. A Rover pedig azért ment tonkre, mert a piac átalakult korulotte. És mert nem volt kelloképpen irracionális.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.18. 23:00:15

Ja, bocs, nem Istibá.

[] (törölt) 2008.07.18. 23:04:54

"A Rover pedig azért ment tonkre, mert a piac átalakult korulotte."

na es miert nem manipulaltak a piacot a sajat erdekukben? hiszen vegig azt hajtogattad, hogy ez lehetseges.

qualitaet 2008.07.18. 23:06:43

Gomulka

Érdekes egy 728i vagy egy 750i hangját pár tíz méterről hallani sem (alapjáraton fél méterről) lehet, de te ugyebár a bicikliről ezt is vágod ,nota bene meg is különbözteted.:)DDDDDDDDDDDD

Bocs, de olyan zavarosan (mint mindig) próbálsz kijönni a baromságokból.

1 'Konzumerizácíóként aposztrofálod a nyugati adósságból történő regnálást.

2,Fentebb azt írod a" a Kádár-rendszerben vásárlóerő formálta (sic!) a piacot"
most meg: a "piaci igény nélkül nincs eladás" c. okosságot ,szintén a Kádár-rendszerre utalván?
MoST AKKOR MELYIK????

Totál ellentét. EGYIK SZAVADAT CSAPOD AGYON A MÁSIKKAL.

Mindenkinek a "rácsos" kellett.
A többi meg ott rohadt a Merkúr-telepen, mi?

A szocializmusban 6-8 fajta kocsit "kínáltak".
Ma több százat. Igazad van több száz nem fektetett 8-as. Tehát korlátozott.

Máskor is zavarosan fogalmazol, de ez most mindent visz.

A Gomulka helyett a RAINER FASSBINDER jobb lenne.
Még Ő is kevésbé volt zavarodott.:))

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.19. 00:50:15

Qualitet, a Fassbindert koszonom, még ha nem is úgy szántad.
Az 1300-as mindenkinek kellett volna, amíg az 1500-os be nem jott, aztán az 1600-os. Kellett volna, aztán lett ami lett.
A konzumerizmus, bárha kolcsonbol is lett, fenntartotta a rendszert, a rendszert mukodtetok uralmát. A nép viszonylag nyugton turte az egypártrendszert, a propagandát, a tilalmakat, mert volt walkman meg Scorpions koncert. A viszonylagos konzumerizmusnak ez volt a szerepe, nem szívjóságból engedték meg a szovjetek. Meg persze a dollárok is gurultak, Moszkva helyett mi adósodunk el.
Piaci igény nélkul nincs eladás, de ezt nem a Kádár rendszerre értettem, illetve nem kizárólagosan. De a piaci igény pénzigényt termel, az pedig igyekezetet. Lásd a késo-kádári géemká korszakot. (Természetesen az lett volna, az lenne tisztességes, ha heti negyven órából is megélne az ember.) Az 1300-as Zsiguli és a hozzá hasonlók gerjesztették a folyamatot, a barakk-konzumerizmus folyamatát.
Ez a mai konzumerizmus részleteiben eltér, és sokkal kényelmesebb. De a dolgokra vágyás/pénzigény/igyekezet folyamata ugyanaz. A szabadsággal (ami sokkal kevésbé meghatározható fogalom) nincs teljes átfedésben, és itt igazán finoman fogalmaztam. A BMW azt akarja hogy BMW-t akarjál, kedves Qualitet-om. És te akarsz, amivel semmi baj nincs; a BMW-nek is jó tole, meg neked is. (Feltéve hogy van, lesz BMW-d.) A BMW azt is akarja hogy én BMW-t akarjak, de én momentán nem akarok BMW-t. Nem vagyok BMW-ellenes, BMW-semleges vagyok. Ez persze változhat, és a BMW szívét sem fogom osszetorni. De ha egy BMW-rol ki kell mondani hogy nem sikerult annyira mint gondoltam, otrombának vagy értelmetlennek tartom, akkor engem nem tart vissza sem érzelem, sem akarás.

(Azért egy baj van a konzumerizmussal: gyakorta jelentos kornyezetterheléssel jár. Két tonna vas meg alumínium meg ilyen és olyan muanyag, festék, uveg, meg az a 12 liter minden száz kilométerre. Persze a BMW X6 kiirtásával a jegesmedvék élete ...

Jóccakát

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.19. 01:26:03

Edelweiss, azért nem alakították a piacot maguk korul, mert nem tudták. Kevesek voltak. Vesztettek, és a világ nem sokat vesztett veluk.
Azt a fajta horpadt oldalt, dynamic line vagy mi, valószínuleg nem a kozvetlen vásárlói igény teremtette. Valaki felkínálta, BMW vagy a Seat, nem tudom ki volt elobb, és a nép akarta. Ha nincs kínálás, nincs akarás. A legszebb példa a erre a jelenségre még mindig a késoi otvenes és a hatvanas évek fecskefarok-divatja. Elotte is megvolt a világ fecskefarok nélkul, és azóta is megvan. (Kár, a fecskefarok szép.) (És persze tudom hogy a BMW-ben nem a horpadt oldal, dynamic line vagy mi, a lényeg.)

Qualitet, hallottam már motort szólni 7-esbol. Gyorsított, hangja volt. Kozelebb voltam tíz méternél, járdán álltam. Nem volt sok hangja, és nem volt rossz hangja. Hathengeres hang, nem tudom mi volt a hozzá tartozó számjelzés.

GRX 2008.07.19. 09:57:33

"a gyengeelmejuek kedveert meg egyszer: a luxusautok nem a racionalitasrol meg a takarekossagrol szolnak."

Ezzel nincs baj. Luxusautók mindig lesznek. A gáz az, amikor egy egyébként magas színvonalú szaklap öt csillagot ad egy koncepciójában teljesen elavult benzinzabáló monstrumra. Lehetett volna így is: "Teljesen értelmetlen környezetszennyező marketing-geg, de nekünk tetsztik, ezért 5* és kész." De könyörgöm ne gyártsunk már ideológiát mögé.

"meg hogy a kisebbsegi komplexusos embereknek legyen mit kopkodni :)"

Nem tudom neki kell-e állnunk egymás pénztárcájában vájkálni? Ha mégis, akkor elmondom, éppenséggel meg tudnám oldani anyagilag, hogy legyen egy 20 milliós autóm, csak épp értelmetlennek tartom.

"ha ez a faszsag igaz lenne, nem lennenek bukott modellek, es egyetlen gyartonak sem lennenek penzugyi problemai soha. es te sem itt flexelnel a frusztralt hulyesegeiddel, hanem "gerjesztettel" volna magadnak egy piacot, es hulyere kerested volna magad. akkor most egy X6ban ulnel :)"

Megint nem értem minek kell személyeskedni. De elhiheteted, nincsenek anyagi jellegű gondjaim, nem vagyok irigy senkire. A piacteremtés pedig ismert fogalom a marketingben, tanítják az egyetemen (véletlenül pont ilyen szakirányon végeztem...)

Gyártók pénzügyi problémái teljesen más eredetűek lehetnek: akvizíciók, általános keresletcsökkenés, magasan fizetőképes piacok visszaesése, munkaerő-költségek növekedése stb.
Bukott modellek szintén sok tényező miatt bukhatnak: formaterv, minőségi problémák, márkaimázs-gondok és így tovább.
Hidd el nekem, a tiszta vásárlóerő, ami mindenhatóként irányítja a piacot, egy mese. Életre kelteni, formálni, alakítani kell a vásárlóerőt, ezt hívom gerjesztésnek akkor, amikor egy egyébként teljesen értelmetlen szegmenst felpumpálnak.

Értsétek meg: nekem egyébként semmi bajom az X6-tal, meg a tulajaival. Aki ennyire rövidlátó, vegyen ilyen hodályt. (Az értetlenkedőknek: pénisznövelés = státusz).
Még kb 30 évig megtehetjük, hogy ezt az utat követjük, utána jön a bicikli. Az a baj, hogy az autós lobbi ezt az időt tudatosan maximalizálja a saját túlélése érdekében.

Nálam továbbra is a 3L Lupo érdemelne öt csillagot - kb 10 éve folyamatosan. Bukott modell. Miért is? Megfojtotta a kormányzati szabályozás, amit az olajipari lobbi irányít. Semmilyen összeesküvés-elméletet nem kell ebbe belemagyarázni, egyszerűen emberi önzőség van mögötte egyéni szinten.

(Mielőtt szandálos kádárista ökomajomnak lennék megpecsételve itten, kijelenteném, hogy imádok autózni, van hobbijárgányom, ennek ellenére látom a mai autózás korlátait, és azt, hogy az X6 jellegű kezdeményezések az autózás evolúciós zsákutcáját képviselik.)

GRX 2008.07.19. 10:11:29

"Érdekes a mi családunkból még senki nem akart senkit sem ahogy te fogalmazol "LEALÁZNI""

Mondjuk azt: "jobban megfelelt a körülményeknek" vagy "jobban megállta a helyét abban a helyzetben", így tetszik? Azaz kétségbeesetten kapart a trendi (kétkerekes) SUV ott ahol a Suzi vígan felment. Sőt, a hátsókerekes kispolák is (harmadik autó abban a családban). A lényeg nem mások lealázásán volt, hanem a kategória értelmetlenségén.

"A pénisznövelés című okosságot annyian elmondták már, de én frankón nem értem."

Lásd fent. Státuszt vesz vele az illető. Neki nyilván nem mindegy bizonyos helyzetekben, hogy miből száll ki. Én speciel leszarom, amíg viszonylag kényelmesesen és megbízhatóan elvisz a verda A-ból B-be, nem issza ki a benzinkutat és nem kormolja szét a levegőt körülöttem.

"Bölcs gyermek vagy."
Szerintem ezt hagyjuk, én nem álltam neki sértegetni Téged. De megkockáztatom, hogy idősebb vagyok Nálad.

"Igény az igény függetlenül, hogy gerjesztik avagy sem."
Tévedés. Lásd fent.

"Olyan mint az irigység."
Lásd fent.

qualitaet 2008.07.19. 17:30:03

GRX

A gáz szerintem meg az ,hogy azt sem vetted észre, hogy a tesztelt "benzinzabáló" auto DIESEL, azaz gázolajjal üzemel.

A "koncepcójában elavult"-ságát Te nyílván szintén jobban tudod megítélni mint az a pár száz piackutató szakember akiknek ugyebár szintén szakirányú végzettségük van!
(és azt nem is egy KARL MARX nevű ,adósságokban úszó kommunista, koldusról elnevezett egyetemen szerezték)
RÖHEJ.:)DDDDDDDDDD

"Értsétek meg nekem semmi bajom az X tulajaival"

Valóban,eztzt tükrözik a korábbi hozzászólásaid,no a "rövidlátó" ,"státuszt vásárló", "pénisznövelő" jelzők...

Az meg sem fordul a fejedben, hogy vannak a státuszon kívül is szempontok menetteljesítmény ,kényelem, biztonság,stb.(amit a tesztelő is figyelembe vett.)

Nálad ez nem szempont, ezért is ötcsillagos modell nálad a LUPO.
Leszarod, mint mondottad.

Csak azt nem értem ha ezt ilyen könnyen le tudod szarni, akkor a mások szempontjait, életstílusát, meg hogy mire költi a pénzét az mi a francért nem szarod le?!
Rengeteg idegeskedéstől megkímélnéd magad...:)

Ha a hátralévő 3O év tekintetében igazad van az végképp komoly autó vásárlásra ösztönöz, hisz addig köll amíg lehet.:))

Szerinted a LUPO-t a kormányzati szabályozás tette sikertelenné világszerte.Mivel? Mindenütt hatalmas kedvezményeket kapott a közterhekből.
Tán más az oka,de én nem fárasztom magam más autója herótozásával.

Sajna-bajna ez is a kommunista gondolkodásra emlékeztet.Mindig más a felelős.
Mondták is anno:
Kik a szocialista mezőgazdaság legfőbb ellenségei? A négy évszak.

Nos nekiáltál sértegetni,csak általánosítva, mint luxusautó vásárlót, ne kamuzz.

Én lassan 39 esztendős vagyok.

Ha ne adj isten valóban idősebb vagy mint én, és ennek ellenére ilyenek motoszkálnak a kobakodban,akkor visszavonom a jelzőt.

Sőt, eszemben sincs cikizni, hisz akkor sajnállak.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.19. 18:26:37

Idegeskedsz itt! Milyen autóról is volt szó?

GRX 2008.07.20. 00:59:06

Te tényleg ennyire ostobának tartasz mindenkit Magadon kívül?
Észrevettem hogy dízelről van szó, képzeld. Ha benzines lenne nyilván nem 12 litert fogyasztana, hanem inkább huszat. ("benzinzabáló" helyett "üzemanyagzabáló"-t kellett volna írnom, valóban, hogy ne tudj belekötni a valós érvek taglalása helyett).

Szóval finomítanám tovább csak a Te kedvedért, szvsz 12 liter egy dízeltől sok, nagyon sok. 10 liter is az. (nem mellesleg a gyár 8.3-at hazudik.) De a lényeg: CO2-emisszió (EU): 220 g/km. Gyári adat.

"A "koncepcójában elavult"-ságát Te nyílván szintén jobban tudod megítélni mint az a pár száz piackutató szakember akiknek ugyebár szintén szakirányú végzettségük van!"
Ez a megállapításod ugyanolyan egyszerűségre vall, mint ama felsőoktatási intézményről vallott magvas véleményed, ami mellesleg jól jellemzi a vitakultúrádat. (Szándékosan nem a primitív szót használom, Veled ellentétben továbbra sem a személyeskedés a célom. Mellesleg honnan veszed hogy ott végeztem? Netán ismerjük egymást IRL? Nagyjából egykorúak vagyunk, úgyhogy előfordulhat egyébként, bár idősebb vagy, nem sokkal.)
Röviden, tömören, hogy megértsd:
A több száz "piackutató szakember"-nek a cég és annak profitorientáltsága diktál. Ennyi. Azt találnak ki, amitől nagyobb bevételt remélnek, nem azt amit az ésszerűség, hosszútávú gondolkodás, felelősség diktálna.

A Lupo bukásának elsődleges és szinte kizárólagos oka magas ára volt. Pont azért, mert a piacra bízta a szabályozó az árképzést, ami tévedés volt. Hadd döntse el maga a gyár mennyiért adja - ez az adott helyzetben rossz lépés. Igy könnyű volt az olajkitermelőkkel kéz a kézben andalgó autóiparnak széttárnia a karját - ja kérem, valahol vissza kell hozni a fejlesztési költséget...
Magát a fejlesztést, sőt akár a gyártást kellett volna szubvencionálni a kormányzatnak, hogy ne hárítsanak vissza a végfelhasználóra mindent. Sejtem, ez a Te értékrended szerint megint okot ad majd a kommunistázásra.

Légyszíves idézd be hogy hol sértegettem a luxusautó-vásárlókat. A rövidlátó jelzés nem sértegetés, úgy érzem. Az hogy valaki státusszimbólumot vásárol, szintén nem az. A pénisznövelés ennek a szinonímája nálam.

"Az meg sem fordul a fejedben, hogy vannak a státuszon kívül is szempontok menetteljesítmény ,kényelem, biztonság..."

Kacagnom kell :-) annyira régen takaróznak már ezzel a gyenge érvvel a SUV-SAV vásárlók, hogy nevetséges. Menetteljesítmény? Hol használsz ki Mo-on 6.9-es gyorsulást, 236 km/ó végsebességet?
Kényelem? Egy C6 valószínűleg jobban rugózza ki az úthibákat és egy Superbben több a hely.
Biztonság? Egy 6 légzsákos Mondeoban simán túlélsz egy átlagos ütközést. Ja, ha szembejön a nyerges Scania 150-nél, akkor buktad mindenképpen. (Arról ugye most nem beszélünk, hogy az ellenfeleknek - gyalogos, bicikli, motoros stb - mennyivel csökkennek az esélyeik, ha egy ilyen batárral találkoznak egy hagyományos kompakttal szemben.)

"Csak azt nem értem ha ezt ilyen könnyen le tudod szarni, akkor a mások szempontjait, életstílusát, meg hogy mire költi a pénzét az mi a francért nem szarod le?!"
Az a baj, barátom, hogy a Te klímakillered közvetve engem is érint. Meg mindenki mást ezen a bolygón. Ugyanis előlem, meg a többiek elől is szívja el a levegőt. Kábé úgy mint amikor a kocsmában a pofámba fújod a cigifüstöt, bár én csak passzív dohányos vagyok. Csak itt egy kicsit több forog kockán. (Egyébként egyáltalán nem vagyok idegeskedő típus, csak Veled ellentétben szorult belém szociális érzék :-)...)

De valóban felesleges tépni a számat, úgy látom, a közösségi gondolkodás belőled teljesen hiányzik: A lényeg hogy Neked, csak Neked, rendelkezésedre álljon a "Qualität", vagy amit Te annak gondolsz. A gyerekeidnek (vannak?) majd próbáld meg megmagyarázni a LEBENSQUALITAET (nyilván ismered a szó jelentését) szót 30 év múlva.

Úgyhogy igazad van, Veled környezettudatosságról, meg felelős gondolkodásról vitatkozni ugyanolyan felesleges, mint SAV kupét vásárolni. Úgyhogy nem is pocsékolok erre a témára több energiát, amit akartam elmondtam:-) más kérdés, hogy a Totalcarnak szólt az eredeti bejegyzésem, csak aztán jöttek a Hozzád hasonló bömöstulajok kompenzálni a sértettségüket :-)))

További kellemes luxusautózást kívánok.

Ákos vagyok 2008.07.20. 01:46:16

A sok "zöldnek" egy kicsit a világvégének beállított klímaváltozásról:

Meg kell nézni előbb Al Gore "The inconvenient truth" című dokumentumfilmjét. DE!! mielőtt nagyon belelkesülnétek, hogy most be kell zúzni az összes autót, nézzétek meg rögtön utána a "The great global warming swindle" címűt is. Előbbi az érzelmekre hatóan [ki a ...t érdekel, hogy farmon nőtt fel és marhákat tenyésztettek, meg hogy elvesztette az elnökválasztást?!], tele tárgyi tévedéssel, viszont látványosabb előadásban [egy olyan ember jóvoltából, akinek a saját házának áramfogyasztása kb kiteszi fél Afrikáét, és még amerikai is - no comment] mutatja be az általa vélt igazságot [röhejes, a végén olyan Nobel-jelölt ötletekkel, hogy szavazz olyan képviselőre, aki támogatja a klímaváltozás elleni harcot :)] Közben utóbbi rávilágít az előbbiben tényként közölt hülyeségre/utána nem nézésre/hazugságra, tudományos tényekkel és számításokkal alátámasztva, bár előbbihez képest kevésbé látványos formában.

Mindenki eldöntheti hogy melyiknek hisz, de aki kicsit is reálisabban nézi a dolgokat, és nem mindenttudókörnyezetvédőhippiként, az elgondolkodik, hogy mégse kéne mindent az autóiparra kenni. A továbbra is futni hagyott Trabantok közül 1db ezerszer jobban árt a környezetnek ilyen tekintetben, mint 10 dízel X6. De persze lehet továbbra is pénisznövelőzni, utálkozni, haragudni az okosabb/tehetségesebb/sikeresebb/jobban élő emberekre, csak hát ettől a károgók megint csak nem jutnak előbbre. Én ma is hajnali 1ig dolgoztam, holnap se fogom sokkal korábban abbahagyni, és ezek után azt mondom, hogy bizony az rohadjon meg, aki sajnálna tőlem egy ilyen vagy ehhez hasonló autót, vagy éppenséggel miatta le"újgazdagköcsög"özne, esetleg bűnözőnek tartana. Mert akármennyire is az ellenkezőjét mondják, néhol kurva savanyú a szőlő, és nagy az irigység. Akinek nem inge, ne vegye magára.

Engem személy szerint az zavar leginkább, amit már korábban is leírtam, hogy a tutajosok akarják megmondani, hogy mi a rossz egy 3000 férőhelyes óceánjáró hajóban. Vicc...

Edelweiss 2008.07.18. 19:50:10

köszönöm :)

Jóéjt!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.20. 09:25:12

GRX, ugye olvastad amit Aki Ákos írt! Hajnali háromig gurcol hogy olyan autója lehessen mint annak aki ot gurcolteti. Azt, hogy a munka értékét csak az általa megszerzett javakban lehet mérni, és hogy a tobb az jobb, nem csak vele hitették el.

Ákos Aki, a CO2 uvegház-gáz. Szénhidrogének elégetése (ideális esetben) CO2-ot és vizet eredményez. A benzin is meg a gázolaj is: szénhidrogének. Ami tehát szénhidrogént éget, az az uvegházhatást fokozza. Minél tobbet, annál jobban. Hogy a globális átlaghomérséklet mitol emelkedik, arról megoszlanak a (hiteles) nézetek. De abban általában mindenki egyetért, hogy nekunk ez nem jó. Én a 220g/km értéket nagyon adóorientáltnak tartom, a 12 liter (és gázolaj, hosszabb szénlánc, relatíve tobb szén, emlekszel ugye: ha C n, akkor H 2n+2, a +2 mindig +2 marad) szerintem tobb CO2-t produkál. Benzin, 5,5 liter, ez a Micra, kb. 130 g/km-re jon ki, elméleti tiszta oktánnal számolva. Ha a surusegre helyes adatot találtam. Mindjárt megcsinálom cetánra és 12 literre is. Szóval a nagy autó (magas, széles, nehéz) jobban hozzájárul az uvegházhatashoz, mint a kicsi, ugyanolyan megtett távolságot tekintve.
Ráadásul még ronda is.

(Az elégetlen Trabant kenoolaj ezzel szember szinte alig járul hozzá az uvegházhatáshoz. Csak szaga van, de ha már itt tartunk, a modern dízelek NO2 szaga, a salétromsav, emlékszel?, az szintén kellemetlen. És leeszi a mészkoszoborról az arcát.) (A Leninek javarészt bronzból készultek.)

yard 2008.07.20. 09:38:35

hehe
Ez jó, és Lenin hol van???

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.20. 10:32:21

Lenin élt, él, és élni fog! (zsil, zsivjot i búgyet zsity!) Hehe

Kedvencem Vácon volt: egy parkban egy nagy vaskaput nyitott (ki a proletariátus számára). A kapu túloldalán pont ugyanúgy nem volt semmi mint a Lenin felolin. Amen

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.20. 10:40:12

12 liter száz kilométeren, az elmeleti cetánnal számolva 374g/km, nem 220.

Ákos vagyok 2008.07.20. 10:45:37

Gomulka Béla

"GRX, ugye olvastad amit Aki Ákos írt! Hajnali háromig gurcol hogy olyan autója lehessen mint annak aki ot gurcolteti."

Ezzel csak az a baj, hogy engem magamon kívül senki sem "gürcöltet". Persze, lehet ironizálni, és viccesre fogni, ha nem tudsz már mit mondani, de... Mindegy. Nem látom értelmét tovább vitatkozni. A hozzáállásod tipikus proli alkalmazott, már bocsánat.

CO2: Te nagyon okos! Te talán nem CO2-t lélegzel ki? Meg bárki abból a 6 milliárd emberből? Nézd meg talán a filmeket, és utána beszélhetünk arról, hogy kivel mit hitetnek el. Ha tájékozatlan vagy (nem kémiában, mert ahhoz szemmel láthatólag nem), akkor ne tekintsd már megdönthetetlennek a vélt igazságodat.

Szép napot!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.20. 10:52:12

Ákos, a konzumerizmus gurcoltet. Engem is, de én hallgatok róla. Fel lehet vállalni ezt is meg azt is, de ne hidd hogy te irányítasz. Az hogy alkalmazott (proletár) az aki dolgozik és fogyaszt, vagy vállalkozó, akkora kulonbséget nem jelent.

Én is CO2-t lélegzem ki, de valahogy nem szívesen hagynám abba. Bár én bio-uzemanyaggal megyek. (Még ha ez így sánta is, mert erosen feldolgozott uzemanyag az.)

ogligyííí 2008.07.20. 11:01:01

Ezt nektek, pupákok:

www.youtube.com/watch?v=1NSBS7yZj5c

Ez a magyar valóság!

Mit nekem BMW, mit nekem merci....

ogligyííí 2008.07.20. 11:02:34

a pénz nem minden!

kis pénzből is lehet boldogan élni.

zooo 2008.07.20. 12:58:14

Srácok, rohadt uncsi lett ez a post, nem tom miért nem veszik már le... A hsz-ok többsége már nem is témához kapcsolódik, tök gáz... Én léptem is...

qualitaet 2008.07.20. 16:15:42

GRX

"A tények makacs dolgok!" mondá Lenin.

Tudod, az osztályharcos csávó...:))

Én csak a tényeket kommentálom(tam)ill.
veszem sorba.

Tény, hogy egy DIESEL modellt teszteltek, ami 12 litert fogyaszt ( halkan, de a röhögéstől fetrengve jegyzem csak meg, hogy a teljesítményéhez képest
- és ehhez nem kell a "szakirányú" végzettséged, elég a zsebkalkulátor, - fajlgosan, kevesebbet fogyaszt és kisebb a károsanyag kibocsátása
( részecskeszűrő ), mint a Te mit tudom én hány éves LUPOD.
Szorozd csak fel az "ötcsillagos" autód fogyasztási és emissziós adatait...

Egyébként meg a LUPO sem mindig három litert fogyaszt, legalább magadat ne ámítsd.
Persze előforulhat, konstans 90-es tempónál.
Ilyekor a közel ötször erősebb, és fene tudja hányszor nagyobb X6 meg 9 litert.
Hagyjuk már Ibolykát....

Én ostoba vagyok, de mégis feltételezem, ha egy 5 literes V8-at (AZ AZ IGAZI!) tesztelnek, nyílván nem ad 5 csillagot a Bende,(jogosan) pont a magas fogyasztás miatt.
De ugye az ostoba ÉN vagyok.

Tudod, (vagyis nem) a teljesítmény kihasználása csak a hozzá nem értőnél jelenti a végsebességet.

Primitív a vítakúltúrám?

Szerencsére Neked a
"koncepcíójában régesrég elvult" című megállapításod egy pallérozott bölcselet.

Primitív vitakultúrám egyik része, hogy emlékeztetlek, hogy tán a gyár által megbízott neves közgazdászok esetleg ezt Nálad jobban tudják?

Másik: Netán Te nem olvastad Karl Marx életrajzát?
Nem viseli egyetem a nevét?

Az amely "kiépezte" anno az országunkat irányító "bölcs" közgazdászokat?

A BMW szakamberei ott tanultak?

Írtam én , hogy Te igen?

Tudod szerintem sokkal primitívebb, sőt jellemtelen vitakultúra, amikor valaki a vita közben változtatja az álláspontját!
07.19 21:06.-kori

"vitaindítódban" a KÖRNYEZETTUDAT szó 1 azaz EGY alkalommal sem szerepel!

Vajon miért nem ezzel kezdted? Tán az osztályharc fontosabb mint a környezetvédelem, DÁRÁGIJE TÁVÁRSCSI?
:)DDDDDDDD
Most meg:
Már csak a környezettudat a lényeg, pár kommentel korábban még a "péniszhosszabbítás" meg a "bukott koncepcíó" volt a fő csapás.
Most meg a píritív vitakultúrám.

Nos, hogy egy autó (vagy akármilyen) gyárat, bármilyen módon szubvencionáljanak a piacgazdaságban ez tényleg utópia.
Láttuk hova vezet, ha nem is vagy kommunista.

Biciklisek gyalogosok.

Ez a másik hülyeség. vIGYÁZZANAK A PIROSNÁL!

Én (és senki) sem siránkozom, hogy a szembejövő Scania(évente több ezerrel szaporodnak), a BKV járművei vagy egy Szergej a vasúti átjáróban szétlapít.

Jó, lehet önző vagyok, de legalább nem álszent.

Tudod, az idevágó mondás :

"Az önző ember csak magával foglalkozik, az irigy ember másokkal."

Közösségi szellemet hagyjuk, mert én '91-óta katalizátoros autóval járok és a megvásárolt autóim ára sem kevés környezetvédelmi adót tartalmazott.
Egyikből sem dőlt az olaj meg az ólom.
A borzalmas vám és regadó összegekről nem is beszélve.

Gondolom akkor is így moralizálsz amikor látod a ,hogy a lakótelepeken évtizedek óta fűtik az utcát.


Végül a legégbekiáltóbb demagógiád :

Ha valaki egy kisfogyasztású miniautót vesz annk nyílván korlátozottak az anyagi lehetőségei és spórolni kényszerül.Ezt tökéletesen megértem.

DE Te leírtad, hogy :

"Nem tudom neki kell-e állnunk egymás pénztárcájában vájkálni?"
Ha mégis, akkor elmondom, éppenséggel meg tudnám oldani anyagilag, hogy legyen egy 20 milliós autóm, csak épp értelmetlennek tartom."

Ennek ellenére te sem veszel sem Mondeót, sem Superbet, hanem a környezettudat mögé bújtatott mérhetetlen kapzsiságodat és önzőségedet
(mi más, hisz van 20 gurigád!!!)

előtérbe helyezve egy tízéves, miniatür, nulla biztonságot nyújtó hamutartóba préseled be be a családod!!!
(A fenti okok miatt remélem,nincs.)

Nos, önző agglegényként saját kölköm még nincs, de a családot jelentő unokahúgaim sem ismerik a BEGEHRLICHKEIT és a LEBENSGEFAHR szót.
A "LEBENSGEFAEHRLICHE BEGEHRLICHKEIT" című kifejezést oszt' végképp nem! :)DDDDDDDDDD


Veletek ellentétben.

Ákos vagyok 2008.07.20. 19:05:15

Gomulka Béla

(Számomra) elég hülye felfogásban nézed a dolgok jó részét. Persze nem kell, hogy feltétlenül egyezzen a véleményünk mindenben, de ezért mondtam, hogy szerintem kár is tovább vitázni, csak elbeszélünk egymás mellett.

CO2: sokan itt (és máshol is) úgy beszélnek a CO2-ről, mint valami mérgesgázról. Mérges az, amit te is meg én is kilélegzem? Hát nem. Azt kéne először jól pofán vágni, aki kitalálta, hogy az EMBERI (értsd: autók) CO2 teszi tönkre a környezetet. Ha nem lenne CO2, akkor a növények sem tudnának fotoszintetizálni (gyengébbek kedvéért enni, saját magukat felépíteni), aminek nem mellékesen mellékterméke az oxigén, amit a sok köcsög grínpííííszes környezetvédő is belélegez. Ha nem lenne CO2, akkor a növények éhen döglenének, és nincs ami oxigént termeljen. Tudom, nem ilyen egyszerű az egész, de a vázlata valami hasonló.

Ez a konzumerizmusos és hasonlóan demagóg duma meg nem ide való, egyetlen komoly észérvet sem tudtál még felhozni, hogy miért is oly' értelmetlen és rossz a cikkben szereplő X6 az emberiségnek, vagy akár csak a vásárlóinak.

Qualitaet pedig nagyon sok értelmes és igaz dolgot ír, ésszerű gondolatmenettel alátámasztva, nem csak a hülyeséget szajkózva. Érdemes lenne többször átolvasni, ha elsőre nem megy az értelmezése. Szerintem...

Üdv.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.20. 22:38:01

Qualitat, a 12 liter a kozel 300 lóerohoz és 2,5 tonnához nagyon jó. A 300 lóero és 2,5 tonna viszont luxus. Indokolatlan, de (annak akinek) kellemes. Nem racionalis, és GRX a racionalitást hirdeti. Ami a károsanyag-kibocsájtast illeti: sok anyag káros, és sokféleképpen.

Ákos, a CO2, de facto, mérgezo. Borospince, Feribácsi, hallahttad már. De nem errol van szó, hanem arról, hogy a novényi fotoszintetikus aktivitás pozitív végosszege ellenére a légkor CO2 tartalma novekszik, és párhuzamosan a klíma is melegedik. Elobbi nem kozvetlen és egyeduli oka az utóbbinak, de az osszefuggés mellett is sok érv szól. A klíma valtozása, sok jel mutat rá, elég nagy córesz. Minél kevésbé járulunk hozzá a mi kis egyéni ezunkkel és azunkkal, annál jobb. Világos, hogy nem az az évi otvenezer (lehet hogy tobb, lehet hogy kevesebb, de nem tomeggyártmány) X5 meg X6 cseszi el az esot Szudánban, de annak idején sem az egy katalizátor nélkuli Pontiac csinálta a szmogot, hanem a tobbi autó. Attól még szmog volt, és katalizátor lett.
Az a fajta vélemény, hogy aki mindnt megenged magának, az a nyero, míg aki visszafogja magát, az egy macskajancsi, az nem csak a te véleményed. Az, véletlen egyezés (Laár), a gyártók és forgalmazók véleménye is. Hogy a tyúk volt-e vagy a tojás, én az egyikre gyanakszom, de tévedhetek is. De gyanakszom, hogy a BMW X6-ot kitalálók, gyartok, forgalmazók nem feltétlenul akarják a javamat. De a tiédet se!
Qualitat, ha már itt tartunk, jol ,ír, de túl sok sorkozt használ. És néha másra mutogat, tudnám csak hogy miért. A lakótelepek futik az utcát, és ez baj. De hogy ezen az X6 hogyan segít, nem látom át. Komolyan: a más hibája nem jogosít fel arra hogy mi tudatosan hibát kovessunk el. Azt mondja magának a panelházat uzemelteto: miért szigeteljek én, mikor kozben a sok bunkó X6-tal jár? (Nem mondja, nem bunkó, hasonlat és párhuzam.) A kornyezettudatos életmód legalábbis kevésbé frusztráló.

Qualitat, mit jelentenek a csupa-nagybetusok. Nem tudok németul, és szótáram sincsen.

zooo 2008.07.20. 23:04:58

Qualitat, mit jelentenek a csupa-nagybetusok. Nem tudok németul, és szótáram sincsen.

G.Béla: szotar.sztaki.hu/index.hu.jhtml

Ez egy viszonylag jó szótároldal. Szó kivág, oda beilleszt és kész.

Istibá 2008.07.20. 23:40:32

Ákos vagyok és qualitaet!
Ezek már csak provokálnak! Vegyétek már észre! Már a péntek esti hozzászólásaik is elég zavarosak voltak. Nem értitek? Azért vette a micrát mert kevesebb a károsanyag kibocsátása! Csak azért vette?! Most már nagyon remélem!!!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.21. 00:15:00

Istibá, nem azért vettem. Azért vettem, mert olcsó és megfelel. A kis fogyasztás már csak mellékhatás. Meg jól is jon, sokat megyek. Amivel jó sok széndioxidot juttatok a levegobe, én meg így dozsolok. Úgyhogy ne járjon a pofám, nagy valószínuséggel ezer meg ezer SUV tulajdonos van aki kevesebb benzint/gázolajat éget el évente mint én. Nem is jár már, csak még egy kicsit.

A provokálás igaz, engem irritál ha valaki beveszi a konzumdumát, és úgy adja elo másoknak, mintha az udvozulés egyetlen útja volna. A világot se én, se ti nem fogjátok megváltani. De átlátni azért megpróbálhatnátok.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.21. 00:22:51

A Lebensgefahr megvan, életveszélyt jelent. A másikat nem tudja a szótár.
(Megjegyzem, csudálatos nyelv ez a német. Micsoda szavak!)

Shadowbull 2008.07.21. 09:29:42

"Az a baj, barátom, hogy a Te klímakillered közvetve engem is érint."

A kutya se olvassa mar ezt, de azert leirom: Hogy ez mekkora baromsag :)

sb

Shadowbull 2008.07.21. 09:32:46

"12 liter száz kilométeren, az elmeleti cetánnal számolva 374g/km, nem 220. "

Ja, csakhogy a CO2 emissziot azt a NEFZ-gogyasztasbol szamoljak. Ill forditva, az NEFZ-emissziobol szamolnak fogyasztast.

Hogy Joskapista alatt mennyit fogyaszt az senkit sem erdekel, mivel nem reprodukalhato.

sb

GRX 2008.07.21. 09:53:52

totalcar.hu/magazin/velemeny/levelke/

Köszönöm Totalcar, hogy megszületett ez a cikk. Kicsit köszörültetek az X6 ötcsillagos tesztjével elkövetett csorbán.

A többi kommentárt inkább hagyom - energiát spórolok. Menjetek és fogyasszatok. Szevasztok.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.21. 19:28:28

Bull, mi az a NEZF? (Megnézem a wikipédián, talán rajta van.) De ennyi cetán annyi széndioxiddá ég el. Más nem nagyon jon ki a motorból, illetve korom igen, de azt is széndioxiddá égeti el a szerkezet. Mi mássá? Hová lesz a CO2?

Shadowbull 2008.07.21. 19:30:39

de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyklus

Ez a szabvanyositott ciklus szolgal a fogyasztasi ertekek meghatarozasara.

sb

Ákos vagyok 2008.07.21. 20:00:17

Gomulka Béla

"Az a fajta vélemény, hogy aki mindent megenged magának, az a nyerő, míg aki visszafogja magát, az egy macskajancsi, az nem csak a te véleményed."

Már elnézést, de szerintem egy szó sem hangzott el a kommentjeimben ennek a szellemében. Olvasd át még egyszer őket, nem sikerült a jó értelmezés.


"A provokálás igaz, engem irritál ha valaki beveszi a konzumdumát, és úgy adja elő másoknak, mintha az üdvözülés egyetlen útja volna."

Mint már mondtam, ez a demagóg "kumzum"-ozás nem ide való. Mintha Te nem a Teszkóóóba járnál zabálnivalóért, meg nem a boltban vennéd a gyerekeidnek a játékokat. Ugyanmár! Már bocsánat, de ez tényleg tipikus hippi duma.


Nézd meg a "The great global warming swindle" című filmet, és akkor majd meglátod hogy mi és hogyan járul hozzá a CO2 mennyiségéhez. Tényleges, VALÓS tanulmányokkal és kutatási eredményekkel van alátámasztva, neves tudósok szájából hangzik el, hogy egyszerűen hazugság, hogy az autók által termelt szén-dioxid a hibás a klímaváltozásért. Levegőbe beszélsz csak továbbra is, és tévedésben vagy. (A borospincében nem azért hal meg a Feribáá, mert CO2 megmérgezi, hanem azért, mert a szőlő erjedése közben elszívja az összes oxigént, és egy ilyen oxigénhiányos állapotban elkábul az iszákos öregember és összeesik, majd egy idő után megfullad, mivel nem kap levegőt. A durva és hirtelen oxigénhiány jele, hogy elkezdesz szédülni, és főleg gyengébb szervezetek esetében ez ájuláshoz vezet. Gyanítom, életedben nem volt még saját borod.)

Amúgy nem is tudom már, miért idegesítem már magam a hozzászólásaidon, reménytelen, meddő vita...

Shadowbull 2008.07.21. 20:33:55

"A borospincében nem azért hal meg a Feribáá, mert CO2 megmérgezi"

A dihidrogen-oxid is nagyon veszelyes, meg is fulladhat benne az ember!

Be kene tiltani!

sb

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.21. 22:35:22

Shadowbull, megtaláltam a magyarázatot (németul nem tudok), de ebbol nem derult ki hogy hogyan lesz 120 ml gázolajból 220 g CO2 és más semmi. Nem a gyári fogyasztási érték (nyilván megoldható, csak a tesztelonek nem jott ossze, és persze az sem biztos hogy minden tulajdonosnak osszejon majd) és a 220 g kapcsolatán akadtam fenn, hanem azon hogy a potenciálisan/nagyon is valósan magas fogyasztást avval intézte el, ki is volt? mindegy, hogy a gyári CO2 érték ennyi, a kocsi kornyezetbarát, pont. Nagyon tévedek, ha azt hiszem hogy egy eros, gyors és nehéz kocsit a gazdag tulajdonosa nem mindig fogja tojással a talpa alatt vezetni? A Wartburg féltengely például arra szolgál hogy az erot a váltóból/differenciálmubol a kerékig vigye, de a Soós Lajosnak mégis más jutott az eszébe. (Mekkora ugy volt! Fel is akasztották szegényt, talán o volt az utolsó.)

Ákos, a fogyasztás=nyerés kapcsolattal nem te jottél elo, hanem talán Quatitat. Bocs. Rá, az o álláspontjára, hacsak nem teljesen mást gondol mint amit mond (és ezt nem feltételezem), igaz a leírás.
Hogy a konzumterrort honnan ismerem? Mert én is játékboltban vettem játékot a gyerekeknek, és a Tesco-ba azért nem járok gyakran, mert a Lidl olcsóbb és sok olyan dolog van benne, ami máshol nincsen (mások itt a táplalkozási szokások, alkalmazkodhatnék, de inkább fogyasztok). Ismerem a fogyasztási kényszert, és már a gyerekeim is ismerik. De ok ez arra hogy ne beszéljek róla?
A klímaváltozáshoz a CO2 valószínuleg hozzájárul. Minél kevesebbet termelunk belole, annál jobb. Ott spórol az ember, ahol tud. Hogy az oxigénhiány mérgezo-e, vagy a szén-dioxid tobblet: a levego bo otode oxigén, míg a szén-dioxid csak nagyon kis mennyiségben van jelen. Ahhoz, hogy a szén-dioxid tartalom akár a tízszeresére is emelkedjen, egészen kevés oxigénnek kell elfogynia. A levego egészen 18% O2 tartalomig használható (ha nem is kellemes, vélem én), míg a tízszeres CO2 tartalom alighanem lehúzza a rolót. Nem véletlen, hogy a bányaszok lélegezteto készuléke oxigén-palackot tartalmaz, és kálium-hidroxidos tartályt, hogy a CO2 elnyelodjon. (A CO2 ozmotikus nyomása a vérben nem teszi lehetové hogy a sejtek leadják a saját szen-dioxidukat. A tudoben lévo levego szén-dioxid tartalma meg, szintén a parciális nyomások, nem engedi a vér CO2 tartalmát a tudo levegojébe jutni. Így mukodik, bocs.
Apámnak jó bora van. Újabban valóban nem segítek, rohadt messze van a pince.
A reménytelen és meddo vita már rég nem az X6-ról szól, jut eszembe. A konzumterorra csak figyelmeztetlek, hátha más még nem szólt. Szuloi reflex, elszaladt. És persze abból sem lesz bajod ha nem fogadod meg a tanácsot. Nekem is csak a pofám jár. Egyelore. (Sokáig-egyelore.)

qualitaet 2008.07.21. 23:24:53

Apám neked a Sóós Lajos is "szegény"?

Akkor is az lett volna, ha az apukád fejét verte volna széjjel?

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.22. 00:45:44

Szegény, mert ha van pokol, akkor odakerul. Ha a buddhistáknak van igazuk, akkor Darfurba szuletik vissza, háromszor egy héten. Szegény, mert felakasztották, még ha a torvény szerint megérdemelte is. De a torvény változik, most például nem akasztanák. (Amiben szintén van logika. Ha tévednek, egy bortonbe vetettet lehet rehabilitálni. Egy akasztottat nem.) Megjegyzem, és emlékszem az esetre (tizen-egynéhány lehettem, voltam), agyonverte a Lajos azt a szegény rendort, az egész ország kereste, aztán meglett, és vagy fél tucat gyilkosságról derult ki, hogy azt is o csinálta. Vagy o csinálta, de a nyomozások (tényleg) avval zárultak, hogy a tettes nincs meg, vagy rávertek mindent ami kéznél volt, hogy fel lehessen akasztani. Az elobbit mondták, nyilván úgy is volt. A kivégzése (sírt, meg ugye a Bogár Imre) városi legenda lett. Nagy Imrérol ugyanakkor kevesebbet hallott az ember. Ja, és ha apám fejét verte volna széjjel, lehet hogy megúszta volna egy életfogytiggal. És most ott várna a sarkon.
A BMW X6 ezzel szemben...

Shadowbull 2008.07.22. 07:28:01

"A klímaváltozáshoz a CO2 valószínuleg hozzájárul."

Azok szerint, akik ebbol elnek. A tobbiek szerint meg nem.

sb

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.22. 07:48:24

A CO2 uvegház-hatáshoz (ami alapvetoen jó dolog!) való hozzájárulását jóval a klímaváltozás 'divatba jotte' elott felismerték. Igazad van, azok szerint, akik ebbol élnek, van így. Meteorológusnak hívják ezt a fajta karón károgót.
A CO2 nem az elsodleges uvegház-gáz, az a víz. A CO2 messze nem csak az autózásból lesz. De, amint mondtam, ott spórol az ember ahol tud. Mert córesz van, ehhez nem sok kétség férhet. Kis córesz, nagy córesz, megússzuk, nem ússzuk?
Mindez még mindig nem indokolja az SUV-k létezését.

Shadowbull 2008.07.22. 08:30:02

"Mindez még mindig nem indokolja az SUV-k létezését. "

A SUV-ok letezeset egyedul az indokolja, hogy van aki ilyet akar.

A hetzenes mobilok, a 42 colos plazmatevek, meg a jatekkonzolok letezeset is ez indokolja, es sorolhatnam napestig.

sb

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.22. 16:13:06

Az SUV-k lettek, és veluk lett az igény. Jelentos igény mutatkozik heroinra is.
Az igény, izé, készul, készítik. Nem én mondtam, hanem tanult kollegánk GRX, hogy piacot lehet teremteni. Plazmatévé és játékkonzol detto.
Heroin detto.

Shadowbull 2008.07.22. 19:57:08

"Nem én mondtam, hanem tanult kollegánk GRX, hogy piacot lehet teremteni."

Piacot lehet teremteni?

Aham.

Akkor miert megy neha szarul a legnagyobb cegeknek is.
Nem ugy megy az.

sb

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.22. 22:28:08

Úgy megy az. Csak néha sikerul, néha nem. Mit csinált az SUV-ra ezek szerint orokletesen hajlamos európai a RAV4 elott? Ult és várt? Én emlékszem arra ahogy beharangozták az (Európában) új mufajt: egy terepjáró és egy GTI keveréke. Mert valahogy meg kellett magyarázni, mi is az amire Kovács úr olyan régóta várt. Nézd meg a Mercedes CLS-t (ami, szemben az X6-tal legalább szép látvány), bedobták, bejott, és egyik gyártó a másik után jon elo a négyajtós csapottal. Ami nem igazán praktikus, nem én mondtam, nem igazán sportos, tehát nem teljesen biztos hogy a világ fészkelodve várt amíg a CLS kijott. Megmutatták, bedobtak egy-két olyan trukkot ami azt mondta Kovács úrnak hogy vegyélvegyélvegyél, és Kovács úr azon kapta magát hogy holnaptól olyat akar E helyett. Atól tartok, az X6 így fog megosztozni a Kovács urakon az X5-tel.
Ha belegondolok, a C1 négyliteres fogyasztása is új fogás, a világ megvolt az ot literrel is, nem ultunk fészkelodve hogy mikor is lesz már, engem mégis megfogtak vele. (Nem vettem.)

[] (törölt) 2008.07.23. 22:50:55

"Edelweiss, azért nem alakították a piacot maguk korul, mert nem tudták."

akkor meg mi a fasznak jossz itt nekem olyan baromsagokkal, hogy "agymosassal" barki barmit megtehet a piacon?

Gomulka Bél · http://Gomesz 2008.07.24. 08:12:20

Nem bárki, és nem bármit. Oszintén, mi az ami az X6-ot kiemeli az újonnan bedobott és némileg eltéro jármuvek sorából? Azon kivul hogy BMW, persze. Csak az, hogy pont ilyen BMW meg nem volt. Meg persze az hogy hatalmas és pofába-ordító. Amire van akinek szuksége van, én belátom. De attól az X6 még nem lesz kulonleges autó, legfeljebb hatékony terápia.

MMM 2008.07.24. 12:28:47

Ezt a vitát komolyan gondoljátok? Aki azt mondja, hogy sok a fogyasztás és a környezet terhelése a divat miatt, az mit szól a következőkre:
- repülőgépek szennyezése (biztos bojkottálod...)
- rengeteg kamion (több, mint X6-os)
- felesleges energiafogyasztás
- ...

Ugye kapcsoljuk le az összes díszvilágítást, hiszen "csak" esztétikai élményt ad, gyakorlati haszna nincs. Ugye dobjuk ki az összes nyakkendőt, mert mennyi energia az előállítása, haszna nincs. Nem is beszélve a kozmetikumokról, a játszóterekről, az üdülőhelyekről, stb. Mind szüntessük meg!!!

Sok embernek, akinek nincs lehetősége ezeket megvenni, oda eljutni nyilván feleslegesek. Ha jól fogalmaznak, akár meg is ideologizálhatják, hogy ők nem is akarnának nyaralni menni, mert a környezetet védik... :-(

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.24. 20:46:28

MMM, ott spórol az ember ahol tud. Repulni idonként kell. Egy Jumbo haladtában kábé 120 litert eszik száz kilométeren (állítólag). Négyszáz emberre leosztva ez nem sok. Kamionnal árút visznek, és csak szabályozás kérdése volna hogy tobb árú menjen vasúton. X6 nélkul viszont megvan a világ. Foképp mert nem is szép.

Vége

Jockey 2008.07.25. 01:09:20

Gomulka Béla!
Jó nagy baromságot írtál! A 747-es (Jumbo Jet) üzemszerű fogyasztása ca. 10-12 TONNA óránként!!!(900km/h, 10000m)

MMM 2008.07.25. 08:04:29

Béla, nézz utána, a légszennyezés mekkora részét adják a repülők és mit tesznek a kisebb károsanyag-kibocsájtás érdekében. Némileg nagyobb lehet az érdekérvényesítő képességük, mint az autógyáraknak.
Egyébként pont erről beszélek: Kell-e repülni? Kell nyaralni menni? Üzleti megbeszélésre nem lehetne hajóval, vonattal menni? Kamionnal árut visznek. Miért nem vonattal? Miért nem talicskával, az elég bio...
Tudom, hogy hülye kérdések, de vedd már észre a párhuzamot! Nem kell nyaralni, mégis megyünk, mert az jó. Nem kellene repülni, de az gyorsabb. Igen, az X6 sem kell mindenkinek, de akinek az jó, aki gyorsabbat akar, az meg ki fogja fizetni a kútnál a 12 literes fogyasztás árát. Nem mellékesen befizet vele egy jó nagy adag adót, amiből lehet védeni a környezetet.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.25. 19:23:24

Hát akkor ti essúvéztok, én meg majd repulok. (A számszeru adat Clarkson-tól származik, nem kellett volna rá hagyatkoznom.) Pokol meg úgy sincs. G.
süti beállítások módosítása