A BX megérett az olajcserére, ezért ellátogattam a családi autószerelőnkhöz, Pistihez. Pisti kedves ember, de kicsit mogorva, főleg ha francia autót kell szerelnie. Németautó-párti, tizenév alatt két népautót használt összesen, szóval nem az a hevesen cserélgetős fajta.
Már az XM is kiverte nála a biztosítékot, de amikor a BX-et meglátta, csak annyit mondott, hogy ez lyukas. Mondom az.
Viszonylag hamar túlestünk az udvariassági franciaautó fikázáson és szépen nekiláttunk a feladatnak, ami tételesen: olaj-, gyertya- és szűrők cseréje, alapjárat beállítása, ablakmosó motor cseréje, ajtók nyikorgásának megszüntetése.
Először leengedtük az olajat, ami szépen kicsordogált a neki való lyukon. Közben lehűlt annyira a blokk, hogy némi unszolásra a gyertyák is kipattantak a helyükről.
Légszűrő, az nem volt az autóban, mindösszesen egy szivacsfecni emlékeztetett hajdani önmagára. Ez nem tett jót neki, az biztos.
Szépen beöntöttük az új olajat, helyükre kerültek a gyertyák. Meglett egy hiányzó vákumcső helye is, egy kis módosítással alkalmassá tett gumicső felszerelése után az alapjárat is rendbe jött. Végre.
Elég hamar elérkeztünk az ablakmosó motor kérdésköréhez, ami miatt tulajdonképp írom a posztot.
És akkor beütött a ménkű: kiderült, hogy sajnos nem jót vettem, pedig első szériás BX-be kértem, de persze nem néztem meg egyből, csak beraktam a zacsiba az olajjal meg a szűrőkkel együtt, és hetekig rázkódott a téligumitól és egyebektől teli csomagtartóban.
Nos, az érdemi gányolás itt kezdődött, ugyanis én ragaszkodtam hozzá, hogy innen ma csak akkor indulok el, ha spriccel a BX. Pisti ajánlkozott, hogy megpróbál a kettő különféle motorból egyet csinálni. Még csak nem is hasonlítanak.
Elkezdtem szétszedni a régit, hátha lesz belőle valami, de teljesen meg volt szorulva benne a tengely, ami nem meglepő, ha a lelke mélyére tekintünk.
Nézzük az újat!
Teljesen más elven működik, ennek nem a tartályban, hanem azon kívül van a helye, ezen kívül fejjel lefelé. Vágjuk ki a tartály alját? Nem. Fordítsuk meg? Nem lehet.
Végül arra szavaztunk, hogy legyen egy ideiglenes tartály addig, amíg nem sikerül egy belevalót beszerezni. Az ötlet kitalálását tett követte, hamar elkészült a tesztverzió.
Egy korábban hűtővizes palackba erősítettük az új szivattyút, majd kipróbáltuk, hogyan muzsikál.
És lőn! Az első vízcseppek megjelentek a szélvédőn, az ablaktörlő lapát pedig hetykén lesunnyantotta őket! De szép volt! De szép! Még a legendásan eltömődő négy spriccelőnyílás is működött.
Még a végleges változat kialakítása volt hátra, az is meglett viszonylag hamar.
A felhasznált dolgok: visszaváltható kólásüveg (műanyagból), 2 liter ablakmosófolyadék, egy nagyobb és egy kisebb átmérőjű gumicső, forrasztópáka, új motor, 3 perc.
Viszonylag hamar kiderült a tesztverziónál, hogy a motor szívó hatása következtében összeszívja a palackot a vákuum. Itt a képen alul látható az innováció, egy levegőztető nyílás, hogy ne legyen légüres tér odabe'. Ezt a palack aljára forrasztóval olvasztott lyukon tettük be, és a rendes tartályba vezet lötyögésileg. A nagyobb cső adja a motornak a folyadékot, valamint ez szolgál arra, hogy az ablakra kerülhessen a folyadék.
Ezt is leteszteltük és a helyére tettük:
Tökéletesen működik azóta is.
Később előkerült ez a vödör, hamarosan kiderül, miért:
A BX pisil plusz gányolás
Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
uaz 2008.04.26. 17:07:00
427 2008.04.26. 17:43:51
mikibx 2008.04.26. 17:57:51
HöZsö 2008.04.26. 17:58:03
vally · http://gpsmindenkinek.hu 2008.04.26. 18:04:09
Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.04.26. 18:22:18
GalloG 2008.04.26. 18:22:31
Szerintem is sokkal jobb egy, a BX korából származó Golf 2-es vagy Mitsubishi Colt tervezési és kivitelezési minősége. Valamint 20 évesen is hibátlanok is még... :-)
Egy XM és BX tulaj.
Dörmi06 2008.04.26. 18:38:01
atuc 2008.04.26. 18:41:59
Noinfo (törölt) 2008.04.26. 18:42:40
- totál szutyok légszűrővel jár
- gányol egy akkorát, hogy Mekk Mester sírva-mekegve szaladna el
- hetekig jár a csomagtartóban egy rakat mocskos gumival és minden szarral.
Remélem tescos olaj került bele, meg kínai olajszűrő...
szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.04.26. 18:44:26
De legalább működik.
tbg 2008.04.26. 18:45:49
Várjá! Kitalálom miért kell a vödör.
Abba lesz a benzin, ugye? Mert nem jó a szintjelző...
Papp Sanyi 2008.04.26. 18:47:20
Pal85 2008.04.26. 19:01:28
Máskor ilyet ne. Vagy legalább ne kürtöljétek szét.
Üdv.
prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.26. 19:42:19
Nem a gazda hülye, hanem a gyár.
TÉNYLEG volt GYÁRILAG ilyen légszűrő a BX-ekben. Pont így néz ki újonnan is, mintha ezeréves gennygombóc lenne. Lehet kapni utángyártottban, az is egy sötétszürke szivacsdarab, de legalább nem ANNYIRA drága, mint a gyári :)
Létezik kompatibilis "felnőtt" papírszűrő, ki kell cserélni egy olyanra, osztviszlát.
TPZ 2008.04.26. 19:56:10
Addig legalább az üzembiztonságot nem veszélyezteti. Aztán persze én is remélem, hogy a csere mihamarabb megejtődik.
kuksi 2008.04.26. 20:14:36
rts 2008.04.26. 20:17:21
BXY 2008.04.26. 20:21:15
Ezt a szivacs légszűrőt előszeretettel alkalmazta a PSA a '80-as években benzin, és dizelmotornál egyaránt. Volt szürke, meg fehér színben is. :-)
A lényeg a motorolajos "beáztatás", mert az szűr, ahogy az előttem hozzászóló is írta.
csiky944 2008.04.26. 20:36:59
AP (törölt) 2008.04.26. 20:41:03
az összes citroen ipari hulladék, az újak is, a régik is, mind.
egy érv van mellette, a kényelmes rugózás, de az engem speciel nem érdekel, én a zörgést és pattogást preferálom
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.26. 20:47:15
zon 2008.04.26. 20:49:42
Ezeket nem én találtam ki,ha valaki tud ilyeneket,kérem vetítsen!
cimbi 2008.04.26. 21:00:23
nem valami nagyon tehnikas megoldas meg ideiglenesem sem.
Mikor az 1500-osnek az ablakmoso motorja beadta a kulcsot akkor en is valami hasonlot szerkesztettem, csakhogy, volt Dacia ablakmoso tartaly, vasaroltam egy golf2 ablakmoso motort es azokat szepen eldolgozva felraktam a Zsigara.
Miutan kesz lett proba: akkora sugarban spriccelt, hogy boven az auto hatuljan tul lott.
ez is teljesitmenynoveles, nem?
JohnnyB 2008.04.26. 21:01:15
1) A cikk szerzője világosan leírt, hogy ez egy ideiglenes megoldás.
2) Tisztában van vele, hogy kendács.
3) És ha az Isten hát mögött szívsz be valami hasonló hibát, esetleg eszedbe juthat.
ui.: Egyébként tényleg illett volna már rég lecserélni az olajat meg a szűrőket. Ugye aztó vásárlás után ezzel kezdünk ?!?!?!!!
csiky944 2008.04.26. 21:14:34
Humphrey 2008.04.26. 21:24:40
szóval, ez tényleg csak _nagyon_ rövidtávon megoldás de félő, hogy ugy marad.
várok a szerzőtől egy postot, amiben fényképpel dokumentálja, hogy tisztességesen megcsinálta :)
Stanci 2008.04.26. 21:26:15
Dzseri 2008.04.26. 21:30:34
Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.04.26. 21:33:30
Ami az ablakmosóval való grófkisasszonyos nyavalygást illeti: a Trabantban kézzel kellett pumpálni. Abban nem romlott el a motor. Nem kell midig izélni. (B.G.)
zon 2008.04.26. 21:34:11
AZso · http://www.azso.hu 2008.04.26. 21:35:55
wzs 2008.04.26. 21:46:40
Jonny 2008.04.26. 21:48:46
Mindig különcködnek, még az alkatrészeket se lehet beazonosítani. Meg is érdemli aki franciát vesz... Főleg a citroen. Már a neve is citrom. Olyan savanyú az egész...A BX meg külön kategória, eleje hátulja műanyag, gondolták a rohadó autók világában mekkora áttörés :) Az átkozott rugózás meg, szóval ez tartott mindig is távol tőlük (amikor még gyanútlan voltam) Kényelmes? Még laprugóval is lehet kényelmes autót építeni! Egyedüli előnye hogy emelhető-süllyeszthető a kasztni. Én még olyat nem láttam aki ezt állítgatta volna. Olyan ez mint a memóriás ülés. fél millióba kerül, és csak egy ember vezeti, és egyszer beállítja, aztán soha többé. De memóriás!
csiky944! De komolyan elhiszed hogy aki eladja a kocsiját az vesz még bele olajat? Tételezzük fel hogy ki is cseréli, biztosan jó olajat vesz bele? Olyan sok ebben az országban az önjelölt olajszakértő, hogy inkább jobb ha lecseréled az átlátszó olajat is. Sőt ha már átlátszó, akkor jobb gyanakodni. Ha 1000km után is átlátszó, az az olaj szar.
Ez a légszűrő is vicces
AP (törölt) 2008.04.26. 22:10:40
GalloG 2008.04.26. 22:25:18
Ha már ilyen fennhangon emlegetsz minden gyártmányt az emberi végtermékkel egy mondatban, leírhatnád, hogy Szerinted mi a jó! Szerintem a Swift-es véleményed után már többeket érdekel.
Egyébként az szidja a Citrókat, akinek már volt, _hozzáértő_ szerelőhöz hordta és mégis rossz volt és utálta.
rugaferenc 2008.04.26. 22:51:20
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.26. 22:55:01
KComT 2008.04.26. 23:06:09
Nem volna semmi gondom ha valamilyen szinten erdekelne az autod ami nalam abbol all, hogy a folyadekokat lecsereljük (meg is tetted, mikor is?) es utana kitakaritod, aztan irsz cikket. De te csak egy lelketlen "hülye" vagy ami az autod illeti. Nesze baszod, ez a francia. A sarkon is megtudjak mondani, hogy mit jelent...
AP (törölt) 2008.04.26. 23:10:26
Szerintem rajtad kívül mindenki tudja, hogy mim van éppen, és milyen viszonyban vagyok vele. :)
Mennyiért mondjak, milyen célra? Nekem momentán valami könnyű és erős kellene, nem baj, ha fapados csak menjen és ne essen le az útról. Ezen vagyok egyébként, hogy összejöjjön.
GalloG 2008.04.26. 23:14:10
Ööööö... igen, most. Visszatérhetnénk erre, ha az a Lexus olyan korba ér, mint amilyenben ez a BX van? És hasonló kaliberű helyekre hordják javítani az utolsó 10 évében?
Olvasta már valaki, hogy mibe kerül egy garnitúra gyário szabályozható gátló a már rendesen kiöregedett LS400-asba (nincs bele másfajta vagy utángyárott!) ? És hallott valaki olyanról, aki megvette bele? Pedig jó autó. Volt. Újonnan, meg még 5 évig.
GalloG 2008.04.26. 23:18:30
Az lehet, hogy csak én nem tudom, de valszeg azért van így, mert igen ritkán olvasom a Belsőséget a hozzád hasonló mindent fikázó emberek miatt.
P.s. Vegyél 300-ért egy BX GTI 16V-t és lesz egy könnyű (950 kg), erős (160LE) kocsid, ami nem esik le az útról... Tuning nélkül. És még nem is fapados.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.26. 23:32:13
Péter 2008.04.26. 23:57:29
Péter 2008.04.27. 00:03:30
Redcat 2008.04.27. 00:26:38
A szűrő teljesen rendben van, én még nem vettem újat, ultrás víz csere helyett.
Mielőtt a benzintartályhoz levegőztető szelepet veszel, előtte szóljál, felesleges kidobni 35000 forintot érte, itt van a fiókomba.
Ja és Citroënt Citroën szerelőhöz vigyél, a többi nem szereti.
Bx16TRS 2008.04.27. 00:45:52
BX_TD · http://www.ejszeafrikaba.hu 2008.04.27. 00:51:22
Jól alszik az, aki nem érzi, hogy milyen rosszul alszik.... :)
megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.27. 02:46:56
Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.04.27. 06:49:12
Szóval minden hidrós autó szar, senki ne vegyen olyat, sőt szabaduljon meg tőle minél előbb, bármi áron!!!
csiky944 2008.04.27. 07:23:40
de szépen restaurált DS-eket is adjanak már akkor olcsón
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.04.27. 08:22:11
Hú de nagy igazságot mondtál, Barátom!!!
Itt áll az udvaromon egy patent karosszériájú BX, a meglévő mellé alkatrésznek. 20 eFt-ért vettem:-)))
Kicsivel többe került, mint egy fényezetlen sárvédőlemez az autósboltban:-)
Csak hadd menjen a fika... de az e-mail cím meglegyen, hogy ha kell valami, bagóért meg tudjam venni a kidobott vasatokat:-)
Cornucopia 2008.04.27. 09:06:00
Azt tudod hogy a motort már bedobhatod a kukába (főldes-poros úton) akár 10 km után is!
jasna 2008.04.27. 09:32:08
karlmann 2008.04.27. 09:44:08
mikibx 2008.04.27. 09:53:18
bigpond 2008.04.27. 11:07:48
Hatranya: ha cserelni kell akkor az ember konyekig szaros lesz,valszeg ezert is ment ki a divatbol.
Szep napot!
Zsolt 2008.04.27. 11:44:16
Cornucopia 2008.04.27. 12:18:52
Gyurma73 2008.04.27. 12:37:13
ÁRILAG VOLT SZIVACS SZŰRŐ!!!!
Koltai Csaba 2008.04.27. 13:25:22
Én együtt éltem és dolgoztam 4 évig egy BX el. A titok mint mindenben hogy az embernek fogalma legyen arról, hogy hogy is működik az a kocsi ami alatta van. Ez kb 5000 Ft ba kerül egy szerelési könyv képében.
A kocsimtól 20 éves korában váltam meg, nem a hidraulika miatt mert azt rendben tartottam. Az össz problémám néhány nagynyomású cső csere a kidörzsölődés miatt és két hátsó gömb amik szerintem még gyáriak voltak. Ne feledjük a rugózást a Rols is megvette a citroentől és ezek szerint nem lehet rossz. A válásunk oka csak az volt hogy a kasztni egyre több helyen kezdett eltörni nem hiába elfáradt dacára az alvázkeretknek.
Redcat 2008.04.28. 08:09:06
Bár szorosan nem kapcsolódik ide, de ezzel volt kapcsolatban a kerekek méretének csökkenése, hisz egyre kisebb lyukakat kellet átgördülni. Aztán a tárcsafék térhódításával kezdtek újra nőni a kerekek, mert az egyre nagyobb tárcsáknak hely kellett.
Múltkor volt szerencsém látogatást tenni székesfővárosunkban. Sajnos meg kellett megállapítanom, hogy úgy az olajos légszűrőre, mint a nagyobb kerekekre bőven szükség van. Megállt az idő...
Lowtyo 2008.04.28. 09:03:58
Kifordított kacagány 2008.04.28. 10:39:25
csak ott ahol nem fogják meg a kanyarban az olcsó gumik;)
Lowtyo 2008.04.28. 09:03:58
és megtalálták?
Lowtyo 2008.04.28. 12:00:53
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.04.28. 19:47:47
BTO 2008.04.28. 21:47:35
na csibéim szerintetek a láncfürészekbe és a régebbi japcsi robogókba mien a légszürő????
elárulom szivacs!!!
egyébként az opeljeimbe és az R19-be lévő papirszörőket is kimostam és kicentriztem és ugy csereberéltem fél évente ,szezonátálláskor.
ej ej naposcsibék.
megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.29. 02:10:43
TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.04.29. 11:16:37
A vödör meg autómosáshoz kell.
tamás 2008.04.29. 14:59:32
SsPL71 (törölt) 2008.04.29. 16:21:45
SsPL71 (törölt) 2008.04.29. 16:25:37
Bx16TRS 2008.04.29. 16:33:23
Konklúzió?
G 2008.04.29. 17:55:23
jasna 2008.04.29. 19:13:53
axon 2008.04.29. 21:38:58
Bx16TRS 2008.04.29. 21:48:37
Ha valaki autószerelőnek nevezi magát (holott tanyasi paraszt akinek a 11-es dugókulcs már nem szabvány... vagy még sorolhatnám) az adjon már egy kicsit arra amit csinál. Az ott kezdődik, hogy munkaruhát vesz, se zipzár, se gomb, se anyámkinnya, se karkötő, se lánc, se pírszing a tökébe. Ezt persze nem az ad-hoc jellegű szerelésekre értem, hanem amikor rákészül az ember, hogy "vasárnap délután vidéken" szerel. (pl. ugye előre beszerezte az alkatrészeket)
Kelemena 2008.04.29. 22:20:40
(egy BX-es)
SsPL71 (törölt) 2008.04.30. 09:35:48
Bx16TRS 2008.04.30. 15:32:10
Kelemena 2008.04.30. 18:33:59
Szerintem neked az auto kulturad = nulla.
A BX a maga idejeben egyik legrovidebb fekuttal rendelkezett, meg az is meg van oldva, hogy fekezesnel nem elore bukik, hanem a hatuja ul le, igy a hatso kerekekre is jut fekero is, es azok is lassitjak az autot, nem sulytalanodik el a hatuja mint a hagyomanyos autoknal....
De te a nagy okos fejeddel biztosan jobban tudod...az hogy a masik esetleg elbamameszkodott es nem fekezett idejeben az biztosan a szar BX hibaja...
Okos tojas.....
Sot meg az a hibalehetoseg sem all fenn mint a hagyomanyos autoknal hogy kikopik a fofekhenger es az miatt gyengebben fog, mert teljesen maskepp van megoldva...sot annak hibaja miatt akkor is fekezni fog ha nem nyomod a pedalt csak ennyi tortenik, de ugyanolyan jol fog..
De nem is tudom mit farasztom magam, valami nagy butasagot kellett volna en is irjak, mert ugylatom itt ez a divat....
Be kene tiltani ezt a belsoseget, mert ugyis csak marhasaggal van tele, es teves infokkal meg sznobokkal...
Kelemena 2008.04.30. 18:35:55
Kombx 2008.05.02. 20:51:51
efhábé 2008.05.19. 12:59:28
Bx16TRS: konklúzió: A BX-nek szar a fékje is :))
Ott a végén a smiley, egyértelműen jelzi, hogy viccnek szánta az írója.
Ne legyünk már paranoiásak, nem elég nekünk a ződ vér csepegésétől rettegni? :))