A BX pisil plusz gányolás

  2008. április 26. - Bende Tibor Címkék: citroën totalcar flotta bx tartosteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


A BX megérett az olajcserére, ezért ellátogattam a családi autószerelőnkhöz, Pistihez. Pisti kedves ember, de kicsit mogorva, főleg ha francia autót kell szerelnie. Németautó-párti, tizenév alatt két népautót használt összesen, szóval nem az a hevesen cserélgetős fajta.

Már az XM is kiverte nála a biztosítékot, de amikor a BX-et meglátta, csak annyit mondott, hogy ez lyukas. Mondom az.

Viszonylag hamar túlestünk az udvariassági franciaautó fikázáson és szépen nekiláttunk a feladatnak, ami tételesen: olaj-, gyertya- és szűrők cseréje, alapjárat beállítása, ablakmosó motor cseréje, ajtók nyikorgásának megszüntetése.

Először leengedtük az olajat, ami szépen kicsordogált a neki való lyukon. Közben lehűlt annyira a blokk, hogy némi unszolásra a gyertyák is kipattantak a helyükről.



Légszűrő, az nem volt az autóban, mindösszesen egy szivacsfecni emlékeztetett hajdani önmagára. Ez nem tett jót neki, az biztos.



Szépen beöntöttük az új olajat, helyükre kerültek a gyertyák. Meglett egy hiányzó vákumcső helye is, egy kis módosítással alkalmassá tett gumicső felszerelése után az alapjárat is rendbe jött. Végre.


Elég hamar elérkeztünk az ablakmosó motor kérdésköréhez, ami miatt tulajdonképp írom a posztot.

És akkor beütött a ménkű: kiderült, hogy sajnos nem jót vettem, pedig első szériás BX-be kértem, de persze nem néztem meg egyből, csak beraktam a zacsiba az olajjal meg a szűrőkkel együtt, és hetekig rázkódott a téligumitól és egyebektől teli csomagtartóban.



Nos, az érdemi gányolás itt kezdődött, ugyanis én ragaszkodtam hozzá, hogy innen ma csak akkor indulok el, ha spriccel a BX. Pisti ajánlkozott, hogy megpróbál a kettő különféle motorból egyet csinálni. Még csak nem is hasonlítanak.



Elkezdtem szétszedni a régit, hátha lesz belőle valami, de teljesen meg volt szorulva benne a tengely, ami nem meglepő, ha a lelke mélyére tekintünk.



Nézzük az újat!
Teljesen más elven működik, ennek nem a tartályban, hanem azon kívül van a helye, ezen kívül fejjel lefelé. Vágjuk ki a tartály alját? Nem. Fordítsuk meg? Nem lehet.

Végül arra szavaztunk, hogy legyen egy ideiglenes tartály addig, amíg nem sikerül egy belevalót beszerezni. Az ötlet kitalálását tett követte, hamar elkészült a tesztverzió.
Egy korábban hűtővizes palackba erősítettük az új szivattyút, majd kipróbáltuk, hogyan muzsikál.



És lőn! Az első vízcseppek megjelentek a szélvédőn, az ablaktörlő lapát pedig hetykén lesunnyantotta őket! De szép volt! De szép! Még a legendásan eltömődő négy spriccelőnyílás is működött.



Még a végleges változat kialakítása volt hátra, az is meglett viszonylag hamar.
A felhasznált dolgok: visszaváltható kólásüveg (műanyagból), 2 liter ablakmosófolyadék, egy nagyobb és egy kisebb átmérőjű gumicső, forrasztópáka, új motor, 3 perc.



Viszonylag hamar kiderült a tesztverziónál, hogy a motor szívó hatása következtében összeszívja a palackot a vákuum. Itt a képen alul látható az innováció, egy levegőztető nyílás, hogy ne legyen légüres tér odabe'. Ezt a palack aljára forrasztóval olvasztott lyukon tettük be, és a rendes tartályba vezet lötyögésileg. A nagyobb cső adja a motornak a folyadékot, valamint ez szolgál arra, hogy az ablakra kerülhessen a folyadék.

Ezt is leteszteltük és a helyére tettük:



Tökéletesen működik azóta is.

Később előkerült ez a vödör, hamarosan kiderül, miért:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr10437330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uaz 2008.04.26. 17:07:00

Hát ez azért tényleg gányolás, erre ne bátorítsd a népet, mert 20 év múlva nem lehet majd eredeti állapotú vasakat venni, aztán akkor meg sírhatunk... :)

427 2008.04.26. 17:43:51

Bravó! Végülis a lényeg az hogy működik és kilehet látni az ablakon! Az nem hátrány! :)

mikibx 2008.04.26. 17:57:51

Bravó!Valami bontóból talán 2-3 ezerért tartályostól vehettél volna motort.És még csak a Coca-Cólát sem kell reklámozni.Csodálkozunk,ha egy régi vasban már alig találunk eredeti "belsőséget",és bólogatunk mindent értően,hogy ez bizony balkán.

HöZsö 2008.04.26. 17:58:03

Höhö, nekem van itthon olyan motorom, ami neked kell, ugyanis ugyanaz, mint a Peugeotokban. A többit, hát, nem kommentálom :D

vally · http://gpsmindenkinek.hu 2008.04.26. 18:04:09

Méltó a francia autó összeszereléséhez a munka.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.04.26. 18:22:18

Hogy ki a trehány? Jó három hónapja van meg a BX, tucatnyi írás jelent már meg róla, és most deru''lt ki hogy nincs a légszu''ro''ben betét! Ejnye.

GalloG 2008.04.26. 18:22:31

vally:

Szerintem is sokkal jobb egy, a BX korából származó Golf 2-es vagy Mitsubishi Colt tervezési és kivitelezési minősége. Valamint 20 évesen is hibátlanok is még... :-)

Egy XM és BX tulaj.

Dörmi06 2008.04.26. 18:38:01

Most nem mindegy, hogy miből jön a víz? Működik oszt' kész :)

atuc 2008.04.26. 18:41:59

Remek gányolás. Mellesleg a szivacsos légszűrő gyári megoldás, csak nem szabad elfelejteni a motorolajos bedörzsölést ami nélkül nem fog szűrni. Nem összetévesztendő a sportlégszűrővel, ezt cserélni kell!

Noinfo (törölt) 2008.04.26. 18:42:40

Hát, gratulálok... Igazán büszke lehet magára a szerző és az újság, amelynek olyan autószerető, gondos munkatársa van, aki:
- totál szutyok légszűrővel jár
- gányol egy akkorát, hogy Mekk Mester sírva-mekegve szaladna el
- hetekig jár a csomagtartóban egy rakat mocskos gumival és minden szarral.

Remélem tescos olaj került bele, meg kínai olajszűrő...

tbg 2008.04.26. 18:45:49

Gratulálok...ügyes vagy!!! Végülis nem árt az autónak ha egy picit koszos az olaj, ja meg az égéshez sem kell a zoxigén. Gyertya helyére mit tettél be? Öngyújtót?
Várjá! Kitalálom miért kell a vödör.

Abba lesz a benzin, ugye? Mert nem jó a szintjelző...

Papp Sanyi 2008.04.26. 18:47:20

De, hogy nézhet ki úgy egy levegőszűrő??? És még csodálkoznak egyesek, ha szétmegy a motor idő előtt. Ha veszek egy használt dolgokot, az első, hogy kitakarítom, lecserélem az olajat, szűrőket stb. Majd legközelebb :)

Pal85 2008.04.26. 19:01:28

A motort vissza kellett volna vinni a bolba, biztos kicserélték volna. De legalábba a gyári tartáj nem lett szétvágva. Úgy látom már ennek is lehet örülni. (:
Máskor ilyet ne. Vagy legalább ne kürtöljétek szét.
Üdv.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.26. 19:42:19

Nemsír, nemfikáz, nemhány.

Nem a gazda hülye, hanem a gyár.
TÉNYLEG volt GYÁRILAG ilyen légszűrő a BX-ekben. Pont így néz ki újonnan is, mintha ezeréves gennygombóc lenne. Lehet kapni utángyártottban, az is egy sötétszürke szivacsdarab, de legalább nem ANNYIRA drága, mint a gyári :)

Létezik kompatibilis "felnőtt" papírszűrő, ki kell cserélni egy olyanra, osztviszlát.

TPZ 2008.04.26. 19:56:10

Ti nem olvastok? Oké, nekem sem tetszik a gányolás, de oda van írva, hogyaszondja: "Végül arra szavaztunk, hogy legyen egy ideiglenes tartály addig, amíg nem sikerül egy belevalót beszerezni."

Addig legalább az üzembiztonságot nem veszélyezteti. Aztán persze én is remélem, hogy a csere mihamarabb megejtődik.

kuksi 2008.04.26. 20:14:36

az eredeti motor már nem kaphato.kár is probálkozni.de ha kell tartály,tudok adni ingyen,van jopár darab.

rts 2008.04.26. 20:17:21

Ez nem autó, ez egy BX. Miért ne lehetne gányolni benne egy kicsit? Nektek sosem volt Trabantotok?

BXY 2008.04.26. 20:21:15

Nem hülye a gyár, hanem a magyar, magukat autószerelő mesternek nevező kókányolók, akik még egy légszűrőt sem ismernek meg.
Ezt a szivacs légszűrőt előszeretettel alkalmazta a PSA a '80-as években benzin, és dizelmotornál egyaránt. Volt szürke, meg fehér színben is. :-)
A lényeg a motorolajos "beáztatás", mert az szűr, ahogy az előttem hozzászóló is írta.

csiky944 2008.04.26. 20:36:59

végülis megint olyan gyárak fanjai fikáznak itt,amelyik nem is létezett még a 60-as években avagy még nemtudtak soros motort csinálni a 70-es évek elején...

AP (törölt) 2008.04.26. 20:41:03

kit érdekel, hogy mit gyártottak negyven éve mások?

az összes citroen ipari hulladék, az újak is, a régik is, mind.

egy érv van mellette, a kényelmes rugózás, de az engem speciel nem érdekel, én a zörgést és pattogást preferálom

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.26. 20:47:15

rts, a BX, ha nem gányolják, kényelmes és nagyon jó - tud lenni. De ha eleve olyan szerelőhöz viszik, aki nem szereti, az már gáz. A BX-et és általában a hidrós citromokat csak hozzáértőhöz szabad vinni, ha azt akarod, ne szívj vele. Mert ehhez nem elég egy 10 kilós kalapács...

zon 2008.04.26. 20:49:42

Hasznos dolog közzétenni az ilyen szükség hozta gányolásokat!Soha nem tudhatod,mikor tudsz ötletet meríteni belőle.Megboldogult Surányi Endre ontotta az ilyen (az orosz fronton időnként életmentő) szükségmegoldásokat:AC membrán pótlása ócska cipőből kivágott bőrnyelvvel,kondenzátor kiváltása békával!(állatvédő nem anyázik),és a kedvencem: Opel gk.kiolvadt főtengely-nyugvócsapágy pótlása szalonnabőrrel...
Ezeket nem én találtam ki,ha valaki tud ilyeneket,kérem vetítsen!

cimbi 2008.04.26. 21:00:23

Kurva nagy kokanyolas.
nem valami nagyon tehnikas megoldas meg ideiglenesem sem.
Mikor az 1500-osnek az ablakmoso motorja beadta a kulcsot akkor en is valami hasonlot szerkesztettem, csakhogy, volt Dacia ablakmoso tartaly, vasaroltam egy golf2 ablakmoso motort es azokat szepen eldolgozva felraktam a Zsigara.
Miutan kesz lett proba: akkora sugarban spriccelt, hogy boven az auto hatuljan tul lott.
ez is teljesitmenynoveles, nem?

csiky944 2008.04.26. 21:00:37

tudjuk AP,azért a Swift

JohnnyB 2008.04.26. 21:01:15

Én zonnal értek egyet ! Miszerint:

1) A cikk szerzője világosan leírt, hogy ez egy ideiglenes megoldás.

2) Tisztában van vele, hogy kendács.

3) És ha az Isten hát mögött szívsz be valami hasonló hibát, esetleg eszedbe juthat.

ui.: Egyébként tényleg illett volna már rég lecserélni az olajat meg a szűrőket. Ugye aztó vásárlás után ezzel kezdünk ?!?!?!!!

csiky944 2008.04.26. 21:14:34

ha frissen cserélték az olajat az általunk vásárolt járműben,akkor nem szokás nekünk is lecserélni pl

Humphrey 2008.04.26. 21:24:40

azt gondolnám, hogy ilyen autót azért vesz valaki, mert szereti, és szeretné legalább középtávon eredeti-közeli állapotba hozni..
szóval, ez tényleg csak _nagyon_ rövidtávon megoldás de félő, hogy ugy marad.

várok a szerzőtől egy postot, amiben fényképpel dokumentálja, hogy tisztességesen megcsinálta :)

Stanci 2008.04.26. 21:26:15

He, a kólásüvegre mög rá vagyon írva, hogy kizárólag üdítőital önthető bele. :)

Dzseri 2008.04.26. 21:30:34

undorító ocsmány szaaaar. az a hidro...pfujjj.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.04.26. 21:33:30

Egy: az ember megnézi az olajat (szín, mennyiség) és a légszu''ro''t (izé, szintén a színét és a mennyiségét, miszerint nulla vagy egy), és attól fu''ggo''en cserél vagy nem. Én legalábbis. Ámbár ez egy lélektelen, technicista attitu''d, Citroenbe meg szerelmesnek szokás lenni. Ahogy Clarkson mondta: az ember nem dobná ki az ágyból a Cindy Crawfordot csak azért mert van egy anyajegye.
Ami az ablakmosóval való grófkisasszonyos nyavalygást illeti: a Trabantban kézzel kellett pumpálni. Abban nem romlott el a motor. Nem kell midig izélni. (B.G.)

zon 2008.04.26. 21:34:11

Beugrott még egy:a 90-es évek közepén a cimborám Renault diesele nem akart leállni.Elkopott valami gumibizbasz (dugattyú?) az adagolóban,ami leállításkor elzárja a gázolaj útját.A szerviz ajánlata :7.200-Ft (csak az alkatrész ára,külön gumiizé nincs,csak dugattyúval)A cimborák búsan nézegették a bűnös alkatrészt,míg valaki nem észlelte,hogy a kis gumidugattyú pótolható egy résolaj-vakdugóval.(Remélem jól mondom)Vettek egyet 50.-Ft-ért,szerintem ma is azzal fut a Renault.

AZso · http://www.azso.hu 2008.04.26. 21:35:55

Nemrégiben szabadultam meg a jóöreg első sorozatú BX-mtől. Ha esetleg szükséged lenne egy Thule tetőcsomagtartóra a tiédhez, akkor nagyon szívesen odaadom, akár ingyen is. Újpesti átadással... ;-))) Emailcímem megvan...

wzs 2008.04.26. 21:46:40

ezt ki szokták cserélni..?bazzeg...akko azé nem megy a tehén....bazze...üüüü-úúúú bazzeg....Uri gellért kicserélhetné tévén keresztül)))

Jonny 2008.04.26. 21:48:46

Na ennyit a francia autókról (elnézést az autóktól)
Mindig különcködnek, még az alkatrészeket se lehet beazonosítani. Meg is érdemli aki franciát vesz... Főleg a citroen. Már a neve is citrom. Olyan savanyú az egész...A BX meg külön kategória, eleje hátulja műanyag, gondolták a rohadó autók világában mekkora áttörés :) Az átkozott rugózás meg, szóval ez tartott mindig is távol tőlük (amikor még gyanútlan voltam) Kényelmes? Még laprugóval is lehet kényelmes autót építeni! Egyedüli előnye hogy emelhető-süllyeszthető a kasztni. Én még olyat nem láttam aki ezt állítgatta volna. Olyan ez mint a memóriás ülés. fél millióba kerül, és csak egy ember vezeti, és egyszer beállítja, aztán soha többé. De memóriás!

csiky944! De komolyan elhiszed hogy aki eladja a kocsiját az vesz még bele olajat? Tételezzük fel hogy ki is cseréli, biztosan jó olajat vesz bele? Olyan sok ebben az országban az önjelölt olajszakértő, hogy inkább jobb ha lecseréled az átlátszó olajat is. Sőt ha már átlátszó, akkor jobb gyanakodni. Ha 1000km után is átlátszó, az az olaj szar.

Ez a légszűrő is vicces

AP (törölt) 2008.04.26. 22:10:40

csiky a Swift is egy fos, de legalább nem hullik szét minden sarkon

GalloG 2008.04.26. 22:25:18

AP:

Ha már ilyen fennhangon emlegetsz minden gyártmányt az emberi végtermékkel egy mondatban, leírhatnád, hogy Szerinted mi a jó! Szerintem a Swift-es véleményed után már többeket érdekel.

Egyébként az szidja a Citrókat, akinek már volt, _hozzáértő_ szerelőhöz hordta és mégis rossz volt és utálta.

rugaferenc 2008.04.26. 22:51:20

Rávilágítanék a Citroenesség mivoltára. Én személy szerint örülök annak, h. ilyen vélemények íródnak, mert olcsón tudok hozzájuk jutni. Hozzá nem értés meg balkáni dolog. Szerintetek Surányi bácsinak milye volt? Igen! DS és GS.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.26. 22:55:01

Jonny, vezettél már hidrós Citroen? Utaztál már hidrós Citroenben 500+ kilómétert?

Pipi 2008.04.26. 23:00:04

A Jó így nagy betűvel a Lexus:D csak az sose lesz egyikünknek sem:)

KComT 2008.04.26. 23:06:09

Szerintem itt az a szomoru, hogy ilyen emberek a mediaban dolgoznak ilyen "pozicioban". Megis miota van meg ez a "szar"? Aztan te akarsz "nekünk" itt cikket irni? Ne viccelj! Hogy nez ki a csomagtarto? De ki nem szarja le, igaz? Irod itt a nagy "okossagot" a totalcaron! Elöször a sajat haz elött kellene söpörni aztan osztani az eszt.
Nem volna semmi gondom ha valamilyen szinten erdekelne az autod ami nalam abbol all, hogy a folyadekokat lecsereljük (meg is tetted, mikor is?) es utana kitakaritod, aztan irsz cikket. De te csak egy lelketlen "hülye" vagy ami az autod illeti. Nesze baszod, ez a francia. A sarkon is megtudjak mondani, hogy mit jelent...

AP (törölt) 2008.04.26. 23:10:26

"Szerintem a Swift-es véleményed után már többeket érdekel."

Szerintem rajtad kívül mindenki tudja, hogy mim van éppen, és milyen viszonyban vagyok vele. :)
Mennyiért mondjak, milyen célra? Nekem momentán valami könnyű és erős kellene, nem baj, ha fapados csak menjen és ne essen le az útról. Ezen vagyok egyébként, hogy összejöjjön.

GalloG 2008.04.26. 23:14:10

Pipi:

Ööööö... igen, most. Visszatérhetnénk erre, ha az a Lexus olyan korba ér, mint amilyenben ez a BX van? És hasonló kaliberű helyekre hordják javítani az utolsó 10 évében?

Olvasta már valaki, hogy mibe kerül egy garnitúra gyário szabályozható gátló a már rendesen kiöregedett LS400-asba (nincs bele másfajta vagy utángyárott!) ? És hallott valaki olyanról, aki megvette bele? Pedig jó autó. Volt. Újonnan, meg még 5 évig.

GalloG 2008.04.26. 23:18:30

AP:

Az lehet, hogy csak én nem tudom, de valszeg azért van így, mert igen ritkán olvasom a Belsőséget a hozzád hasonló mindent fikázó emberek miatt.

P.s. Vegyél 300-ért egy BX GTI 16V-t és lesz egy könnyű (950 kg), erős (160LE) kocsid, ami nem esik le az útról... Tuning nélkül. És még nem is fapados.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.26. 23:32:13

( GalloG: Nekem BX 19 TRi-m volt, 1,9-es 8 szelepes benzines, és nagggyon ment. Szerettem. :) )

Péter 2008.04.26. 23:57:29

Jonny: butaságot beszélsz. Természetesen be lehet azonosítani mindent, ugyanolyan mikrofilmeket rendszert használtak, mint az összes autógyár a világon, ugyan miért használtak volna mást (ma már digitális az egész, persze, de ez korábban volt)? Csak a gyártási időpontot (illetve, az azt jelképező számot) kell ismerned, ami rajta van a kocsin, és egészen pontosan be lehet azonosítani mindent. Attól, hogy a tulaj nem ért hozzá (az autós újságíróság súlyosító körülmény ebben az esetben), még nem lesz igaz a véleményed.

Péter 2008.04.27. 00:03:30

Ja, Jonny, még valami. A szintszabályozás nem arra való, hogy állítgasd, hanem arra, hogy a kocsi mindig ugyanolyan magasságban álljon, akár egyedül ülsz benne, akár öt emberrel és teli csomagtartóval terheled. És ha nem tudod, hogy ennek milyen hatalmas jelentősége van az úttartás, stabilitás szempontjából, akkor nyilván azt sem érted, miért próbálkoznak manapság egyre több autógyárban valami hasonló szabályozással. Persze, sokkal kezdetlegesebb megoldásokkal, amelyek a szintet tudják állítani, de a hidropneumatika kényelmet és stabilitást *egyszerre* nyújtó megoldására teljesen alkalmatlanok.

Redcat 2008.04.27. 00:26:38

A friss Oldtimer Marktban fedeztük fel a fiammal, hogy a BX-ből szögeltek raliautót is. Aztán elnosztalgiáztunk, hogy milyen kényelmes. Bár én az XM-et kényelmesebbnek tartom, de ő esküszik, hogy a BX az jobb fíling. Igaz, amikor vagy fél év után az XM-ből visszaültem a BX-be én is megállapítottam, hogy nem sokkal rosszabb nagyobb testvérénél.
A szűrő teljesen rendben van, én még nem vettem újat, ultrás víz csere helyett.
Mielőtt a benzintartályhoz levegőztető szelepet veszel, előtte szóljál, felesleges kidobni 35000 forintot érte, itt van a fiókomba.
Ja és Citroënt Citroën szerelőhöz vigyél, a többi nem szereti.

Bx16TRS 2008.04.27. 00:45:52

Hol autószerelő ez a pacák? Kiváncsi lennék, hogy a sliccénél biztosítótű van-e.... Azért aki karkötőben "szerel" az meg is érdemli, hogy 10 évig népautóban pattogjon. (kiváncsi lennék ha összekarcol egy drágább fényezésű autót, akkor annak a javítását ő állja-e, vagy a tulaj késöbb veszi észre és lenyeli maga?)

BX_TD · http://www.ejszeafrikaba.hu 2008.04.27. 00:51:22

Épeszű hidrós nem szól közbe, ha irdatlan nagy baromságokat írnak BX-ről, nem is próbál helyesbíteni... csak kezét dörzsölve sunyin mosolyog, és élvezi, hogy megint esett 100 ezer forintot egy hidrós autó presztízse, lassan csak átíratási költsége lesz egy ilyen autó megszerzésének... :)
Jól alszik az, aki nem érzi, hogy milyen rosszul alszik.... :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.27. 02:46:56

Szerintem a gyárban sem csinálták meg jobban anno:)))

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.04.27. 06:49:12

rugaferenc, BX_TD: ott az igazság! Nem mondom, nem esett jól, amikor bagóért kellett eladnom az öreg, fapados BX-et, de az sokkal jobban esett, amikor a Xantiáért súlyos százezrekkel kevesebbet kellett kifizetnem, mint egy hasonló állapotú Octaviáért. És ebben nem nőtt tyúkszem a fenekemen, amikor egy nap kellett levezetnem 1500 km-t.
Szóval minden hidrós autó szar, senki ne vegyen olyat, sőt szabaduljon meg tőle minél előbb, bármi áron!!!

csiky944 2008.04.27. 07:23:40

azaz főleg XM-ektől,naggyon olcsón

de szépen restaurált DS-eket is adjanak már akkor olcsón

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.04.27. 08:22:11

BX_TD:

Hú de nagy igazságot mondtál, Barátom!!!

Itt áll az udvaromon egy patent karosszériájú BX, a meglévő mellé alkatrésznek. 20 eFt-ért vettem:-)))

Kicsivel többe került, mint egy fényezetlen sárvédőlemez az autósboltban:-)

Csak hadd menjen a fika... de az e-mail cím meglegyen, hogy ha kell valami, bagóért meg tudjam venni a kidobott vasatokat:-)

Cornucopia 2008.04.27. 09:06:00

Na ezért nem veszek már (múmia koru) használt autót, főleg ha francia. Levegő szürő helyett egy darab szivacs LOL%!!!!
Azt tudod hogy a motort már bedobhatod a kukába (főldes-poros úton) akár 10 km után is!

jasna 2008.04.27. 09:32:08

Ha már Francia autó van a porondon,egy régebbi Peugeot modelbe igen barkács kinézetű megoldást választottak a hűtőventillátor meghajtására.A motor oldaláról!!ékszíjjak és csigasor segítségével hajtják a lapátot.(GYÁRILAG)egy postot biztos megérne.

karlmann 2008.04.27. 09:44:08

Azért a szerzőnek lehetett volna annyi rutinja autós újságíróként, hogy az alkatrészt kiveszi, kissé megtisztítja és elviszi a boltba. Főleg egy olyan alkatrész esetében, ami kicsi, hozzáférhető és mivel úgyis döglött, nem gond ha eltávolítja.

mikibx 2008.04.27. 09:53:18

Nos,már végképp nem értem ezt a kavarást a levegőszűrő körül.Az én BX-emben(25 éves,1.6-os)szintén szivacsos van.Van egy perforált fémlemez,azon egy sűrűbb és egy ritkább anyagú szivacshenger.Nem motorolajba van fürdetve,hanem levegőszűrő olajba.(kékes,híg olaj)Teszi a dolgát,szerintem jobban,mint egy papírszűrő.Amit,a hozzászólásokból úgy nézem nem is kell cserélni,ellenőrizni,pucolni.Sajna a szivacsost igen,le is terhel havonta az az 5 perc.Mondjuk,arra kiváncsi lennék,hogy a fikázók közül melyikőtöknek van tapasztalata francia vasakkal.És melyikőtök az,aki csak ír bele a világba,mert előítélete van,de ismerete nincs.De hát alacsony az a kerítés a ZOO körül.

bigpond 2008.04.27. 11:07:48

Csak kiegesziteskeppen, az olajos szurok sokkal jobb munkat vegeznek mint a papirszurok,ezert is alkalmazzak oket koszos, dzsuvas, poros kornyezetben.Meg egy elonye,hogy tobb koszt kepes megszurni eltomodes nelkul mint a papirszuro.
Hatranya: ha cserelni kell akkor az ember konyekig szaros lesz,valszeg ezert is ment ki a divatbol.
Szep napot!

Zsolt 2008.04.27. 11:44:16

Van egy huszonsokéves 924-esem, és a hócipőm tele az "innovatív megoldás"-okkal :) Pár hónapom ráment, hogy a gányt eltüntessem belőle, és még nincs kész. sziloplaszt/kályhaezüst/bicska/fogó/szigszalag .hu

Cornucopia 2008.04.27. 12:18:52

mikibx: nekem 20 évvel ezelőtt volt egy 230.6-os állólámőás mercim, annak olajtükrös -fémszálas olajfürdős- levegőszürője volt, nagyon gyülöltem megpucolni, ráment 3 liter 86-os benzin, de legalább 5 kellett volna, valamint 1 deci olaj, amit szintén meg kellett venni, mivel nem volt, azonkívül egy délelőtt is. Én szívesebben adok 30-50 ezer km-nként 3000 Ft-ot egy szürőért.

Gyurma73 2008.04.27. 12:37:13

A CITROENEKBEN GY
ÁRILAG VOLT SZIVACS SZŰRŐ!!!!

Koltai Csaba 2008.04.27. 13:25:22

Urak a tárgyilagos ember arról nyilatkozik amiről van tudomása és tapasztalata :).
Én együtt éltem és dolgoztam 4 évig egy BX el. A titok mint mindenben hogy az embernek fogalma legyen arról, hogy hogy is működik az a kocsi ami alatta van. Ez kb 5000 Ft ba kerül egy szerelési könyv képében.
A kocsimtól 20 éves korában váltam meg, nem a hidraulika miatt mert azt rendben tartottam. Az össz problémám néhány nagynyomású cső csere a kidörzsölődés miatt és két hátsó gömb amik szerintem még gyáriak voltak. Ne feledjük a rugózást a Rols is megvette a citroentől és ezek szerint nem lehet rossz. A válásunk oka csak az volt hogy a kasztni egyre több helyen kezdett eltörni nem hiába elfáradt dacára az alvázkeretknek.

Redcat 2008.04.28. 08:09:06

Az olajos légszűrő azért ment ki a divatból, mert portalanították (aszfaltozták)az utakat. Bizonyára kevés olyan olvasótársam van akinek még személyes élménye, hogy az útkaparó az útszélen lerakott kőkupacból kis lapátjával tömködi a teherautók által vájt lukakat. Nos akkoriban, ha egy autó jó tempóval végig ment egy ilyen úton, a gyalogos percekig nem kapott levegőt, csak port.
Bár szorosan nem kapcsolódik ide, de ezzel volt kapcsolatban a kerekek méretének csökkenése, hisz egyre kisebb lyukakat kellet átgördülni. Aztán a tárcsafék térhódításával kezdtek újra nőni a kerekek, mert az egyre nagyobb tárcsáknak hely kellett.
Múltkor volt szerencsém látogatást tenni székesfővárosunkban. Sajnos meg kellett megállapítanom, hogy úgy az olajos légszűrőre, mint a nagyobb kerekekre bőven szükség van. Megállt az idő...

Lowtyo 2008.04.28. 09:03:58

A bogár olajos légszűrője mindíg kellemes perceket okozott. Hozzá nem értő ám lelkes szerelni vágyó barátaim először ált. magukra öntötték az olajat a légszűrőház leszerelés után, aztán komoly arcal konstatálták, hogy valami hatalmas probléma lehet az autóval, mert áll az olaj a légszűrőházban, végül elkeseredett harcot folytatva próbálták megtalálni a fedél alatt a papírszűrőt.

Kifordított kacagány 2008.04.28. 10:39:25

AP 2008.04.26. 22:10:40
csak ott ahol nem fogják meg a kanyarban az olcsó gumik;)

Lowtyo 2008.04.28. 09:03:58
és megtalálták?

Lowtyo 2008.04.28. 12:00:53

Kif. kac: Hát nem:)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.04.28. 19:47:47

a gumi helyett meg fel lehetne tekerni régi lyukas kordnadrágokat a felnire, mert az jó tapadós

BTO 2008.04.28. 21:47:35

látom a maszületett bárányok fikázódnak a szivacsos légszürőn.

na csibéim szerintetek a láncfürészekbe és a régebbi japcsi robogókba mien a légszürő????

elárulom szivacs!!!

egyébként az opeljeimbe és az R19-be lévő papirszörőket is kimostam és kicentriztem és ugy csereberéltem fél évente ,szezonátálláskor.

ej ej naposcsibék.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.29. 02:10:43

Én úgy tudtam, hogy a citroenekben a központi szent olajpumpa hajtja az ablakpriccolót is.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.04.29. 11:16:37

AZ "ideiglenes" megoldások mindog szépek jók tudok rajtuk röhögni, de csak akkor ha később valaki más szünteti meg nem ÉN.


A vödör meg autómosáshoz kell.

tamás 2008.04.29. 14:59:32

roncs BX törte totálra az autómat. Legalább egyel kevesebb tótetű szaladgál az utakon:D

SsPL71 (törölt) 2008.04.29. 16:21:45

A vödörbe tette a szerelő a szerelés végén megmaradt alkatrészeket, csavarokat?

SsPL71 (törölt) 2008.04.29. 16:25:37

Ja, BX-es történet: régen, 90-es évek közepén, előttem satuztak a hegyalja úton a lámpánál (persze egy külföldi rendszámú tag volt) hát, nekem is satuznom kellett, mögöttem a BX-es nem tudott megállni csak félig a kocsim csomagtartójában. :(

Bx16TRS 2008.04.29. 16:33:23

SsPL71:

Konklúzió?

G 2008.04.29. 17:55:23

Igénytelenség rulez mi?

jasna 2008.04.29. 19:13:53

BTO-Én az Opel-jeimbe mindig új légszűrőket veszek, bár elkérnek érte vagy 800Ft-ot darabjáért,de egyszer élünk nem?

axon 2008.04.29. 21:38:58

A légszőrőnek nevezett szivacs el volt szakadva ketté. Az időpont vasárnap dél vidéken szerintetek visszaszaladunk a boltba és kicseréljük. A buzinak meg akinek a karkötő megkarcolja az autóját remélem vízfestékkel festett Welorexe van.

Bx16TRS 2008.04.29. 21:48:37

axon:

Ha valaki autószerelőnek nevezi magát (holott tanyasi paraszt akinek a 11-es dugókulcs már nem szabvány... vagy még sorolhatnám) az adjon már egy kicsit arra amit csinál. Az ott kezdődik, hogy munkaruhát vesz, se zipzár, se gomb, se anyámkinnya, se karkötő, se lánc, se pírszing a tökébe. Ezt persze nem az ad-hoc jellegű szerelésekre értem, hanem amikor rákészül az ember, hogy "vasárnap délután vidéken" szerel. (pl. ugye előre beszerezte az alkatrészeket)

Kelemena 2008.04.29. 22:20:40

Eskuszom ennyi hulyeseget meg egy helyen eletembe nem olvastam....ez a cikkre es a kommentekre is igaz...

(egy BX-es)

SsPL71 (törölt) 2008.04.30. 09:35:48

Bx16TRS: konklúzió: A BX-nek szar a fékje is :))

Bx16TRS 2008.04.30. 15:32:10

Ja, világos!

Kelemena 2008.04.30. 18:33:59

SsPL71!

Szerintem neked az auto kulturad = nulla.
A BX a maga idejeben egyik legrovidebb fekuttal rendelkezett, meg az is meg van oldva, hogy fekezesnel nem elore bukik, hanem a hatuja ul le, igy a hatso kerekekre is jut fekero is, es azok is lassitjak az autot, nem sulytalanodik el a hatuja mint a hagyomanyos autoknal....
De te a nagy okos fejeddel biztosan jobban tudod...az hogy a masik esetleg elbamameszkodott es nem fekezett idejeben az biztosan a szar BX hibaja...
Okos tojas.....
Sot meg az a hibalehetoseg sem all fenn mint a hagyomanyos autoknal hogy kikopik a fofekhenger es az miatt gyengebben fog, mert teljesen maskepp van megoldva...sot annak hibaja miatt akkor is fekezni fog ha nem nyomod a pedalt csak ennyi tortenik, de ugyanolyan jol fog..
De nem is tudom mit farasztom magam, valami nagy butasagot kellett volna en is irjak, mert ugylatom itt ez a divat....
Be kene tiltani ezt a belsoseget, mert ugyis csak marhasaggal van tele, es teves infokkal meg sznobokkal...

Kelemena 2008.04.30. 18:35:55

Es csak ugy halkan hozzateszem, hogy a 4 tarcsafek alapfelszereltseg minden hidropneumatikus citroennel....

Kombx 2008.05.02. 20:51:51

Szóval ez a téma is olyan, mint a mese arról, aki tudja, az csinálja, aki meg nem, az tanítja. Aki valaha is hajtott nem elhanyagolt hidropneumatikusat, az tudja, mit tud az, és nem beszél balgaságokat. Aki meg csak látott, vagy hallott, de sohasem volt tapasztalata, emiatt fogalma sincs róla, az itt osztja az "észt". De mit is csodálkozom ezen? Ebben az országban csaknem mindenki mindent jobban tud....Emiatt tartunk ott, ahonnan már lejjeb alig van valami.

efhábé 2008.05.19. 12:59:28

Kelemena, tudom én, hogy fáj a tudatlanság, de azért vedd észre a smiley-kat is, sspl71 ezt írta:
Bx16TRS: konklúzió: A BX-nek szar a fékje is :))

Ott a végén a smiley, egyértelműen jelzi, hogy viccnek szánta az írója.

Ne legyünk már paranoiásak, nem elég nekünk a ződ vér csepegésétől rettegni? :))
süti beállítások módosítása