Sajnos muszáj teljes képet mutatnunk a mexikóvárosi autóparkról. Az eddig felvillantott őslényekből hiába áll minden sarkon egy-egy, a dugókat nem ezek okozzák. Tíz perc forgalomszámlálás itt se sokkal izgalmasabb, mint otthon.
Az autók többsége hervasztó középkategóriás szedán, a rengeteg, zöldre festett bogártaxi valamelyest javít az összképen. A tíz-percig-lefotózok-mindent stílusban végrehajtott, reprezentatívnak nem nevezhető merítés negyede taxi volt, ezekről később bővebben. A galériában csak párat hagytam mutatóba, senki sem szeret fehér Nissan Tsurukat nézegetni. Néhány így is beavázkodott.
A világ egyik legunalmasabb autója helyett inkább figyeljünk meg egy könnyedebb veszélyes szállítmányt, van abból is legalább annyi mint Tsuruból:
A Bogár mellett a Jetta/Bora vérvonal felülreprezentáltságának a mexikói VW-gyár az oka. 1967-ben készült el az első Bogár a pueblai gyáregységben, 2003-ig több, mint 21 millió darabot gyártottak belőle. Ugyanitt készült a Jetta, Golf, az új Bogár és a Bora is. Nemcsak a nemzeti termék az oka a modell népszerűségének. Egy új Jetta TDI (Mexikóban Bora ) kijön ötmillió alatt. Otthon majdnem hat.
A SUV-ok és a családi buszok is sűrűn előfordulnak, itt nem ritka a két-háromgyerekes család és a kényelmesebb, nagy autók fenntartása sem sokkal nagyobb teher, mint egy ötajtós alsó-közepesé.
Európai presztízsmárkákat csak mutatóba látni, két hármas BMW, egy-egy Porsche Cayenne, Audi A6, hófehér XC90 húzott el előttem a megfigyelés alatt, ezeken kívül eddig pár X5-öst, Q7-et és Touareget láttam. Ezek az autók annyiba kerülnek, mint Magyarországon, de a belépőmodellek fentebb kezdődnek. A6-os itt nem kapható a 210 lovas V6-os alatt, ami már több mint 50 000 dollár.
A nagyobbik baj, hogy ezeket előszeretettel lopják, de nem finoman, mint otthon, hanem kereszteződésben, a sofőrt kiszállítva. Fejhez tartott lőfegyver opcionális.
Ezen a klímán hiába lehetne egész évben motorozni, azt csak nagyon elszántak merik megtenni, de ők annyira elszántak, hogy sokszor bukó nélkül röpködnek a belvárosi autópályákon.
A galériát csak különösen erős idegzetűek nyissák meg, pár perc autópálya Borákkal és Voyagerekkel – tetszés szerint elmosódva – nagyon hosszú tud lenni. Az egyre csak növekvő Toyota Corolla-, Nissan Altima-populáció látványáról nem is beszélve.
Ez nem látszik a képeken, de a dízel autók mostanában kezdenek elterjedni, a benzin 150 forint körül van.