Egy büdös, de gyönyörű hal

Plymouth Barracuda

  2008. január 08. - Péter Anna Címkék: plymouth barracuda muscle car mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Plymouth Barracuda elölről-oldalról

Pár éve ugyanitt egyszer már beleszerettem egy almazöld Barracudába, de azt nem dokumentáltam. Nagyon vártam, hogy újra találkozzunk, akár egy másikkal.

Plymouth Barracuda oldalról

Hát ez egy nagyon másik, a tiptop veterán helyett egy leütött halacskába futottam bele, de nagyon örültem neki. Még nem is jutottam elég közel, amikor beterített. Uh, mi ez a bűz?

Plymouth Barracuda szemből

A tömény és édes dögszag falként állta körül az autót. Lehet, hogy az élet császára az autós újságíró, főleg Mexikóban, de erről nem volt szó. Megpróbáltam egy szuszra körbefotózni, de néha messzebb kellett szaladnom levegőt venni, rémes volt. Valami beledögölhetett, vagy egyszerűen a Barracuda maga buggyant meg a napon.

Plymouth Barracuda emblémája

A hal gyorsan romlik, ennek a porlepte szürke szépségnek erre több, mint negyven éve volt. A Plymouth Barracudát 1964-ben, két héttel a Ford Mustang előtt mutatták be. A Barracudát a cégvezetés kis híján a Panda névre ítélte, de John Samsen, az autó tervezője (aki a Dodge Dartot is tervezte), átverte a góréknál ezt a tökösebb nevet.

Plymouth Barracuda hátulról

Ezek voltak az első pony carok, a mai Corsa és Fiesta, kicsi autók fiataloknak. A Valiant alapjaira épült autót eleinte kétféle soros hathengeres (101 és 145 lóerővel) és egy 180 lóerős V8-as motorral árulták. A modell sportos hírnevét az 1970-ben bevezetett, Hemi V8-as alapozta meg, addigra a formája is beolvadt az akkor jellegzetes, és máig ellenállhatatlan muscle car kupék közé.

Plymouth Barracuda hatalmas hátsó ablaka

1970-ben, a fastback eltűnésével a Barracuda elveszítette a 4,4 m2-es, valaha szériában gyártott legnagyobb üvegablakot is. 1974-re befellegzett a benzinzabálóknak, a Barracuda utód nélkül kihalt.

Plymouth Barracuda kilincse

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr37288412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.01.08. 10:41:30

beteg egy forma az biztos.
és tényleg ramaty szegény, pedig még menthető lenne.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.01.08. 10:42:15

Hát igen, amibe HEMI motor került abból sláger lett. Itthon a legmenőbbek is csak álmodoztak egy Trabant kombiról, ott meg 7000 köbcentis kocsikkal döngettek a népek. Talán mégis tudnak valamit a jó életről ott a tenger másik végén...

ommm 2008.01.08. 10:43:55

ja, nézd meg a Zeitgeist-ot. ott kicsit rávillantanak a tervszerű népbutításra odaát...:)
meg a temérdek szennyre.

Paco 2008.01.08. 10:55:07

Szép, szép, de jó lenne tudni mi döglött bele :)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.08. 10:57:42

A hulla lesz az a csomagtartóban.

Legalább a helyi őrsön tölthetsz pár napot, mint a gyilkosság egyetlen dokumentálója ;)

szraga 2008.01.08. 10:58:48

szerintem isteni forma, a mai kommerszek között fényévekkel szebb, nem kell uniformizálódni, rendhagyóan is lehet szép valami. Mellesleg ettől rohadtabb kocsikkal is járnak manapság, és azok még csak ki sem néznek sehogy (kocka kadett, golf 1, és évfolyamtársaik...igaz, inkább azokat tankolnám)

Kent Brockman 2008.01.08. 10:59:41

Részleteiben érdekes, egészében egy vázára csoffadt, napon száradó, higanymérgezett mélytengeri szörnyszülött :)

Sylc 2008.01.08. 10:59:58

Es all mogotte egy Matiz II :D

Nincs hely ahova egy Daewoo ne jutna el :D

K

roncsautó 2008.01.08. 11:00:08

Beszarás, már a bronco is az volt..Úgylátszik az az igazi auto amit már csak a festék tart össze és bármelyik bontóban szivesen fogadnának. Ez is úgynézki szemből mint egy elba**ott zsiguli. 5ftot nem ér de ettől kell elájulni és gyönyörűnek nevezni?!?! Azon meg nemkell csodálkozni hogy egyben maradt hiszen a telet meg a latyakos utakat nemigazán ismerik arrafelé.

cimu 2008.01.08. 11:18:31

roncsautó!
Ha nincs meg az érzéked ahhoz, hogy meglásd egy öreg autóban a rozsda alatt a szépet, sajnállak nagyon! :-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.01.08. 11:29:51

Kár, hogy babakocsi kerekek vannak alatta.

moparkid 2008.01.08. 11:33:20

Nekem is volt szerencsém ilyen szépséget látni itthon. Gyönyörű forma.

Csubakka Junior 2008.01.08. 11:37:26

Rusnya egy jószág. Amúgy hány személyes?

roncsautó 2008.01.08. 11:42:47

cimu nincs meg sajnos tudod ez olya mint amikor a képgalériában nézegettek egy piros négyzetet fehér háttérrel és arrol beszélgettek 6an hogy milyen csodálatos ez a kép. Az ilyenekben sem látok semmit. Ez egy rakás ocskavas. Akkor látnék benne bármit is ha gyári lenne maximum, de akkorse merészelném mondani hogy gyönyörű. Az igénytelenség egy példája. Ilyen autókat látok bármelyik lepukkant kerületbe csak azok wartburgok meg kispolskik amik évek óta rohadnak az utcán

Attila · http://www.xyz123.hu 2008.01.08. 11:44:21

Helló! Roncsautó! Nem rossz az a Zsiguli! Nektek nem volt? Tudod, mekkora szám lehetett abban az időben? Belegondoltál valaha? Nekem ma is tetszenek, mert nagy kedvencem. Nekünk is az van. Jó, hogy nem már mai autókkal hasonlítod össze. Az a másik "kedvenc" témám, beszólások ürügyén.

szetcsuszottfiu 2008.01.08. 11:50:00

Azt a stilizált halat ami a csomagtartón van és elvileg barracuda, még a közeli képen is simán csupaszcsigának néztem elsőre, de aztán észrevettem, hogy fordítva kell nézni mert amire azt hittem csigaszemek az a hal farka :D

roncsautó 2008.01.08. 11:55:02

nézd meg a két segget
index.hu/cikkepek/totalcar/blogok/belsoseg/2008/01/barracuda_006.jpg
vagy
www.rexkaile.com/motorshow/chevrolet/chevrolet_corvette_stingray_0007.jpg
én az utobbiba látok több szépséget és akkor finoman fogalmaztam

Nemadom 2008.01.08. 12:02:55

Érdekes ez az ízlés-dolog.
Ezt a tényleg különleges autót jórészt mindenki leszólja, 2 cikkel korábban a kocka bmw-kre meg tömegeknek olvadt ki a biztosítékja :)
Na azért még ez a leharcolt, büdös példány is érdekesebb, mint bármelyik német az elmúlt és elkövetkezendő 100 évből sztem.

Attila · http://www.xyz123.hu 2008.01.08. 12:05:05

Nemadom! Osztom a véleményed! Ízlések és pofonok. Kicsit olyan, mintha divatból néznének le egy egyszerűbb autót.

roncsautó 2008.01.08. 12:18:11

Inkább ez a divat főleg itt hogy minden szaron ámuldozni kell. Akármilyen roncs autóról írhatnának cikket akkor is lenne pár birka aki elájulna tőle. Ez pedig mitől különleges? attól hogy nemláttál életedbe még ilyet? Ott meg olyanok veszik akik itthon max egy trabantba tudnának beleülni. Nagyon érdekes tényleg mindjárt kidobom a régi 6os bömöst és veszek egy ilyen csodálatosan érdekes autót. Lehet még jól is járok ezentúl a hajléktalan fog nekem fizetni ha meglát bene a lámpánál.

@ 2008.01.08. 12:18:31

Az a corvette segg állat!!!
Szerintem csúnya ez a barracuda, a későbbi cuda sokkal szebb. Az már télleg az az igazi muscle car. De inkább egy '69 charger.

Azért megen bele kellett pöccinteni a bmwsekbe. Még csak dél van, ne várj 2000hszt.

vityaz 2008.01.08. 12:27:03

Ebben az autóban az a durva, hogy anno pony car-nak szánták, fiatalok kis autójának, mint a mustangot, olyannak mint a mai corsakat meg fiestakat. És ezért beleraktak 100+ LE-s motorokat... Na ez a nagy szám benne, a korszak, a hangulat. És mondjuk ugyan ezért lehet szeretni egy szakadt wareszt, ha egy ócska ladát továbbgondolsz, érezheted magad akár Milánóban is. Visszamész a fenébe az időben. Ezért szeretjük az ilyeneket... De a fentiek alapján nem érdemes vitát indítani, ez így szólásra sem érdemes, a piramisokat se hasonlítod össze építészetileg a bau haus-szal.

Attila · http://www.xyz123.hu 2008.01.08. 12:28:54

Nem, mindig akad minimum egyvalaki, aki megmondja a magáét. Pl.: Roncsautó ;-) De a fórum pont erre való. A Bömöst nem kell kidobni ;-) Érted, tovább élem az életem, annyira nem izgulok rá. De nekem tetszik. Miért ne lehetne attól különleges, hogy életemben nem láttam ilyet? ;-) Hát nem láttam.

Attila · http://www.xyz123.hu 2008.01.08. 12:30:37

Neked is igazad van vityaz.

Maad 2008.01.08. 12:47:19

USA autó rulez, Barracuda rulez, Anna rulez.
Azért, mert amíg valakinek hétköznapi, addig mindenki másnak különleges. Mindene. A motorja, a formája, a megoldásai, a szellemisége. Legfeljebb vannak, akiknek a különleges dolgok nem tetszenek. Az ő bajuk.

roncsautó 2008.01.08. 12:49:16

vityaz nekem nem azzal van bajom hogy régi hanem azzal hogy mit csodálkozzak egy agyontört háromszor borult RONCSON mert az nem más. Ha lenne benne 20 ezer km és gyári lenne az autó akkor csodálnám mert akkor van miért akkoris ha ettől még ugyanolyan ronda maradna. Az időbe nem akkor "megyek vissza" amikor beleülök a bontóba egy trabantba hanem akkor ha találok egy olyan ritkaságot ami olyan állapotban van mint amikor a szalonból kigurult.

csiky944 2008.01.08. 12:49:50

a későbbi Cuda sokkal szebb,az a legszebb és legjobb muscle-car(az én szememben,mielőtt még vki)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.01.08. 12:50:04

Roncsautó sztem nem rendelkezik különösebb autótörténeti/designtörténeti műveltséggel, tehát akkor sem fogja elhinni hogy a Barracuda nem mindennapi dög, ha itt anyáztok estig :-D

(És egyébként; attól különleges, hogy Mo.-n hány naponta látsz ilyet? Én eddig azt sem tudtam hogy ilyen létezik. Egy-két képet megért ide a blogba.)

vityaz 2008.01.08. 12:54:00

Jah, a körülményekhez képest tényleg nincs túlspilázva a dolog, Anna most van Mexikóban, a régi ami autóknak tehát most van a szezonja, valszeg így lesz néhány napig.
Roncsautó meg csukja be a szemét, képzelje maga elé a before-after képpárt. Sztem sokan ezt tesszük és vigyorgunk, álmodozunk. Ennyi.

hukk 2008.01.08. 13:08:20

Én azon gondolkodtam el mostanában, mekkora kurva nagy szám lehetett mondjuk a 70-es évek végén, nyolcvanas évek elején mondjuk egy 630 csi, 320sl vagy Alfa GTV a balaton partján, a vartyogok meg kispókok között. Végig krúzingolni mondjuk egy tűzpiros gtvvel az ezüstparton, miközben a lángososból Komár Laci énekel....

Nándesz 2008.01.08. 13:08:50

Furcsa egy teremtmény, főleg a bevásárlókocsi-kerekek alatta. Inkább E30 :)

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.01.08. 13:11:52

Kérem, az öreg autó lélekkel rendelkezik, az újak pedig nem. Ez van.
Az öreg autó szép. Ha nem is esztétikailag, hanem valahogy átjön belőle...

cimu 2008.01.08. 13:12:38

roncsautó, nem, ez nem olyan! Én be nem teszem a lábam az echte kortárs minimalista galériába! Kizárt!
De láthatod hogy miért! Azért mert történetesen a különleges és régi kocsik tetszenek. Ahogy ez is.

LeMans67 2008.01.08. 13:24:00

Érdekes olvasni a hozzá szólásokat, főleg, hogy milyen más és más a véleménye mindenkinek erről a gépről. Már megjelenésekor megosztotta az embereket. Igen, ez a gép lett volna a Mustang ellenfele a pony car területen, de egyedisége miatt sosem futott úgy a szekér, mint a lovacskának. A gép maga nincs rossz állapotban, ennél sokkal rozzantabbat újítanak fel itthon. Ez csak akarat, türelem és pénz kérdése. Ez a gép egy egyéniség. A hatalmas hátsó üvegfelület, adta az egyediségét (ráadásul a hátsó ülések lehajtása után simán lehetett feküdni benne, miközben a csillagos ég látszódott). A maga korában olcsó gép volt, tehát mondjuk, mint itthon egy Trabi... Nekem is jobban tetszik az 1967-69 közötti változat...akit érdekel esetleg a Barracuda története: wiki.bigblock.hu/Plymouth_Barracuda
Megjegyzem, hamarabb megnéznek egy ilyen autót, mint egy E30-at, ráadásul egy V8-as motor hangja mindig szebben is fog szólni...

majkulnajt 2008.01.08. 13:28:14

minek kidobni a dögunalom bömöst("hivjuk menön bömösnek-akkor szakértönek tününk")amire az elötte álló 353as wartburg után tuti ránéznek..?más szemében az nem ér szart sem-nyugalom..és ez szép neki-senki nem kért arra-hogy elájulj rajta-a tieden sem fognak-ne aggodj.Adnál ötletet,ezt hogy lehet menööön hivni???)))))hahaha...Plömös..?akkor beállhatunk a "menöklubba"?megnézném melyiket néznének meg többen..viccet félretéve..EZ furcsa..DE LEGALÁBB NEM DÖGUNALOM '" EGY TUCAT--ez az igazság-csak "okos-kata"feltétlen meg kell szolja..hogy utánna elégedetten váljon szürke molekulává a bmw-jében..az autós masszatengerben-további kellemes észrevétlenséget,Mr.Milliárd.

pink 2008.01.08. 13:43:12

nem tudom, roncsautó milyen közlöködési eszközzel rendelkezik, de nem autóval, az biztos, vagyis látatlanban megmondom, hogy be nem ülnék egy olyanba, amivel Ő márászkodik az utakon

@ 2008.01.08. 13:44:31

Bmwket (youngtimer) szerintem azért szeretik sokan, mert egy megfizethető élményautó (akárcsak manta, capri, régi alfák) Mert a totalcart ismerők tudják, hogy egy összebuherált (bocs:)) sportautó 3millió körül kijön.
Egy ilyet ennyiből nem lehet szerintem felújítani, ezért nem terjed. Az ember pedig szeret saját, hétköznapi dolgairól is beszélni, ezért nem baj hogy van bömösös téma.
De az ilyen témák is tetszenek nekem, mert attól lesz igazán színes a belsőség, mint egy jóféle disznósajt:D
És sokan szerintem itt látunk először ilyen autókat, ami megint nem baj.

Béla 2008.01.08. 13:49:31

scheerti: hibás amit mondtál. nem a tenger túloldalán, hanem a vasfüggöny túloldalán.

nem csak az Usa gyártott "nagyszépgyors" autókat régen.

zon 2008.01.08. 13:49:36

Inkább bicajjal,mint ezzel... Mintha a kubai "mindent megold, vagy a halál" járműfenntartó szakkör egyik mérsékelt sikerű bravúrját látnám.

voripeter 2008.01.08. 13:50:28

Ez nálam tipikusan abba a kategóriába tartozik, ami annyira csúnya, hogy az már szép. Imádom. Bár az újabbik ('70 körüli) jobban tetszik, de ezt se tolnám ki felháborodottan a garázsomból (már ha lenne garázsom).

apamacko 2008.01.08. 14:13:24

zon : A kubai szakkörök Ami kasztnit vegyítenek uaz futóművel és bolondítják meg leppukkant japán tgk. diesel motorokkal !

Ez a Cuda legalább nem átbuherált roncshalmaz csak amolyan avíttas családi darab és ez sztem becsülhető !

( Bár ami autóból van szebb is ebben a korban :-)

Csarlee 2008.01.08. 14:15:35

Bombolo ide vagy oda,
nekem tetszik ez a 'Cuda!

De egyebkent tenyleg, az egysegnyi sporinak csak a BMW, meg a nemet
autok jelentik az elmenyt...
Emberek! Egy ilyen verda autotorteneti
ritkasag! Szegyen-gyalazat, hogy azok a nyomorultak hagyjak az utcan szet- es beberohadni!!!
Ez az auto nem arra valo, hogy itthon nap mint nap hasznald! Arra gatya ramenne... Ezt max talikra meg egyeb ilyen esemenyekre kell elovenni. Ja, es ilyen viszi a lovet....

szőrmók 2008.01.08. 14:31:46

rusnya, de kőne' :-). Pedig jobb olasz van a seggem alatt. Ennél szétütöttebbeket is meg lehet csinálni, csak az a sok apró dísz, meg mindenféle bizbasz, na azt nehéz lenne beszerezni.

AP (törölt) 2008.01.08. 14:36:38

Milyen pici kerekei vannak!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.08. 14:36:39

nekem nem teccik, főleg hogy így le van pukkanva

AP (törölt) 2008.01.08. 14:39:48

Nekünk ez azért ekkora szám, mert ritkán látunk ilyet.
Mexikóban a wartburgkombi lenne ugyanilyen hatással az emberekre.
De hogy a ritkaságon túl ebben tényleg mi szépet véltek felfedezni?
(és a konkrét példány állapotáról inkább hallgatok)

Csubakka Junior 2008.01.08. 14:45:02

Rájöttem mi ez: a nyugat Skoda Rapidja!

AP (törölt) 2008.01.08. 14:57:00

Tényleg. A keleté szebb!

Jetfighter 2008.01.08. 15:10:55

Megmondta Leonardo da Vinci:
"Büdös a hal, de fincsi."

(Aki másképp tudja, szégyellje magát. Mélyen.)

A csomagtartóban a gringóknak meg RIP.

LeMans67 2008.01.08. 15:11:03

Talán az akkori kor szemével kellene nézni. Ez a gép nem volt egy szépség, de itt nem is ez volt a lényeg, egyedit alkottak. A MOPAR megpróbálkozott egy üres piaci rész kitöltésével. Megalkotta elsőként a pony car kategóriát. 2 héttel korábban, mint a Mustang. Adott volt a Valiant és ebből megépítették a Barracudát. Olcsó volt (2500 usd, mikor egy "normál autó" kb. 4000), kétajtós, de még is kényelmesen nagy, a hatalmas csomagtér, ami a hátsó üléssor előre döntésével még nagyobb, sík, rámolható felület lett vagy randizásra praktikus a csodaszép üveg felület alatt. A gépbe beledobtak hathengeres motort, de! 90%-a 4,5 L-es V8-al került eladásra. Gyors, sportosan használható gép (180-235 Le), akkor amikor EU-ban 90 Le nagy, menő dolog volt... amúgy a kb. 195/..14"-os kerék nem olyan pici, bár vicces a gépen. Az EU kortársa a BMW 1800 TI (108 LE), Opel Kadett, R8...Miről beszéltek, hol gyenge? Max. nem szép...Amúgy olcsóbb az alkatrész hozzá, mint egy mostani EU géphez, bár biztos, hogy nehéz pár dolgot felhajtani hozzá...

zon 2008.01.08. 15:15:17

apamackó:Sajnos nem a helyszínen -csak fényképen- láttam olyan buherált amerikai öszvért,ami két eltérő típusú fél autó házasításából született.Arra emlékeztet a fenti jármű.

@ 2008.01.08. 15:23:29

Ja az eleje zsiguli, a háttulja meg valami kidobott startrek kellék az első generációból.:P

szhelyi... 2008.01.08. 15:28:41

Nagyon tetszik nekem ez az autó pont így ahogy van. :-)
Most láttam először, de ami megragadtot engem, hogy látszik rajta a kor és az, hogy pocsék az állapota. Karosszériája össze nem hasonlítható más autókkal, pláne nem ebből az időszakból. (itthoni autókra gondoltam)
Ha lehetőségem lenne rá, hogy "megkaparinthassam" csak annyit költenék rá, hogy közúti forgalomban, biztonságban résztvehesek. Semmi többet, mert ez így szép, ütötten, lepukkadva...
Mert pénzzel bármit meglehet valósítani egy autón...Lehet az 3 éves tip-top verda, vagy 15 éves ritkaság (BMW Z1, csak azért ez a példám, mert tetszik) csak pénz...
De egy ilyen autónak már TÖRTÉNETE van. Ezt pedig megfizetni nem lehet. Ami a sajnálatos, hogy pl a leszakadt hátsó lökhárító nem az Én emlékeimhez kötődnek, de még így is valami pluszt nyújtana a tulajdona.
Nézzétek, jó kocsi a BMW, de szerintettek egy parkolóban ki figyel már fel rá? Legyen új vagy régebbi. Úgy megyünk el mellettük már, mint a kutyaszar mellett...Ezt mindenki (ebben az állapotban pláne) megnézné, bár biztos kevesen gondolnának abba bele, hogy ennyi idő alatt milyen élményeket adhatott ez a "rondaság", de pont a kora, állapota és a külcsíny adja meg a varázsát ennek az autónak!
Szerintem. :-)

AP (törölt) 2008.01.08. 15:37:30

Kinek mennyi szopást és ideget ér meg az, hogy felfigyeljenek a kocsijára..
Egy rózaszínre fújt, brutálhangos, dörgőhangú trabantot is bámul mindenki, a felfigyeléshez nem kell több.
Erős a gyanúm, hogy ott ez a kocsi kb az a kategória.

Sonata 2008.01.08. 16:04:31

Oldalról egészen érdekes, de sz.tem összeséggében mégis egy bűnranda jószág :)

roncsautó 2008.01.08. 16:11:28

Jólvan járjunk ezentúl öreg amerikai roncsokkal amikkel a túloldalon is csak azok járnak akik nem akarnak biciklizni de nembaj ez a divat most. Legyen lógó lökháritó, szétrohadt küszöbök, repedt szélvédő mert ezeknek mind története van. Ezt is csak azért néznék meg mert nemláttak még ilyen csótányt.

x 2008.01.08. 16:30:15

Ez valami irdatlan ocsmány egy dög.

köpcöspapa 2008.01.08. 16:34:42

egyeseknek már megint csak a luxusautó néz ki jól.. de valamiért nem lepődök meg újfent.

kedves roncsautó, a corvette segge ijesztő, brutális, célszerű, de semmiképp sem szép.. Lehet vele gumit füstölni, az úgyis olcsó rá..

ez a "csótány" ahogy mondtad, ronda de van benne valami lefitymáló fenség.. és van lelke is, nem utolsósorban

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.08. 16:46:07

roncsautónak téves a nickje, világosan lejött, hogy a "szalonautó" zsírabb (höhö) lenne

Zsoca-M5 2008.01.08. 16:55:25

Ne keverjetek fogalmakat.
Az, hogy különleges az nem vitatható, mert objektív: (nálunk legalábbis) ritka, a karosszéria nem mindennapi.
Az, hogy öreg nem vitatható, mert tény.
Az, hogy szép már erősen vitatható, és itt többen arra hivatkoztok, hogy mert nem mindennap látsz ilyet. Ez igaz, de ez nem jelenti azt, hogy szép.
A szépség szubjektív, így mindenkinek különbözhet a véleménye, ezen kár vitázni. (Amúgy szerintem is ocsmány :) )
A szubjektivitáshoz még annyit a magam részéről, hogy helyből röhejesnek tartom az amerikai autógyártást.
Biztos rosszul fogom fel, de hasonló erejű gépekhez, 2x 3x akkora hengerűrtartalom kellett nekik sokáig. A fogyasztás is bő 2x annyi volt, mint egy európainál. Lehet, hogy manapság már másképp van, de ez megmaradt bennem.

Skodamánia 2008.01.08. 17:40:25

Voltak az autók amikor még a jelleggzetesség volt a cél és hát istenem azok a boldog idők na de manapság talán elkezdődött valami de nme akarok elkiabálni semmit, na és hogy nyelte a 20 litert kit érdekelt akkor 3x akkora motor kellett hogy megmozduljon it érdekel mikor még a e kerti grillparti is megejthetó a motortérben aszerény v8asok mellett kár hogy nem v12esekkel készült még az is élmény monjuk menniyvel jobban nézett ez akkor mi mint egy mai olcsó kiautó amivel mai fiatalok járnak, mondjuk manapság egy ekor a batár anniyba kerül mint itt egy normálisabb corsa szal mindegy.

de azért vegyetek skodát:D:D

LeMans67 2008.01.08. 17:52:37

Igen, az amerikai régi gépek, többet ettek (pl, ez kb 15-18 l-t, de ez egy 4,5 L-es motortól karburátorral, automataváltóval sok? Főleg, hogy OLCSÓ volt a benzin), nagyobb volt az autó is méretben, de tömegben nem sokkal. Ennek ellenére már nem volt nagy dolog a légkonicionálló, a központizár, az elektromos ablak vagy ülés, a 15-20 féle metál szín, a 5-10 féle belső kárpit a 4 sebességes kézi váltó vagy a 3 sebességes automata. Hol volt ehhez EU-ban hasonló választék középkategóriás autóban? Ráadásul ezek a régi motorok szinte elnyűhetetlenek, már 1200 fordsz.-tól erősen húznak és 4500-nál már elérik a csúcsot és szinte bármilyen fokozatban képesek elkaparni...muscle car éra kezdeténél járunk, bár ez csak "csak" egy pony car. Hol volt ekkoriban eu-ban olcsó 200 LE fölötti autó? Esetleg hol volt 1970 körül olcsó 300-400 Le közötti gép EU-ban? Mekkora motorból hoztak ki ennyit EU-ban? (ne beszéljünk a kb 400-600 Nm-es nyomatékról - 1969-es 6,6 L GTO motor 590 Nm-t tudott és akkor még hol van az Olds 4-4-2...)
Amúgy egy ilyen gép felújítva egy nagyon jól felszerelt ottani alsó kategóriás új gép ára, eredeti kevés km-es állapotában meg sokkal magasabb árszint és ez nem is egy felkapott évjárat...A gond ezeknél az autóknál inkább a futómű és a fék lenne mai szemmel, a motorok erőben nem gyengébbek a maiaknál, sőt...

danken 2008.01.08. 18:12:55

Aztért néznék ezt meg mert még nem láttak ilyet, nem azért mert olyan gyönyörű, a köbcenti-lóerő arányban átlagban meg elég régóta le vannak maradva az amcsik, jelenről ne is beszéljünk, de rá lesznek most ők is kényszerítve arra , hogy kis köbcentiből hozzanak ki minnél több lóerőt

feketenap 2008.01.08. 18:17:22

Ez kellett, mucsasz graciasz!
Való igaz, hogy a muscle car érában megindítóbb a 'cuda formavilága, de ha egy ilyenhez hozzá lehetne jutni itthon, simán kéne.
Sztem csak kifolyt a tekila, azért büdös.
Mármint a sofőr gyomrából...

K.Zoltán 2008.01.08. 18:53:05

Nagyobb köbcentiből nagyobb teljesítményt tudnának kipréselni, ha akarnának / lehetne. (ugye Top Fuel dragstert sem kommersz EU blokkokból építenek)
Kaliforniában veszik a legszigorúbban a károsanyag kibocsájtást, szigorúbban, mint az EU-ban (és ezt a szigort nem ma kezdték, hanem több mint 30 éve). Az emelkedő olajár is visszatartó erő. De ez az egész a kutyát nem érdekli most.

Rengeteg elképesztő és megdöbbentő formájú autót gyártottak. Van amelyik megnevettet, van amelyik meghökkent, van amelyikre gyermeki arccal rácsodálkozik az ember, van amelyikre elismerően csettint, de egyik mellett sem tud elmenni közönyösen. Nem azért, mert nem látott még olyat, hanem egyszerűen van egy meg nem magyarázható, belülről fakadó kisugárzásuk. Illetve megmagyarázható. Akkoriban emberek terveztek AUTÓKAT embereknek.
Ma beülsz az öko-boxodba, beindítod a takarékos dízelt és beleveszel a forgalom szürke zuhatagába.
Gyász.

AP (törölt) 2008.01.08. 19:17:51

Valóban kezd elmenni a Totalcar abba az irányba, hogy mindegy milyen kocsi, csak legyen jó régi, minél megbízhatatlanabb és legyen rajta jó sok rozsda, akkor fasza.
Vannak csodálatos 30 éves kocsik, meg 20 éves szörnyetegek, meg autóval való szerelembe esés, de ne essünk már hasra minden régi rozsdás fostól tényleg. :)

JJ king 2008.01.08. 19:30:19

Fikázó nyikhajoknak: 1964-es retro képek. Valahogy úgy tűnik: ez volt akkor a divat. Az eleje szögletes, hátulja íves

Apátok akkor még szekéren járt, mikor ott már mindenki autóban ült.

retronom.hu/index.php?q=panels_by_term/1/77

Gabesz 2008.01.08. 19:37:26

AP:

A belsőségen ez nem baj, itt bármikor bármekkora mennyiségben jöhet, én nagyon szívesen olvasok vagy nézek régi autókat, legyen az európai, amerikai vagy japán.

Viszont a TC-n megzuhant a színvonal rendesen, nincs egy valamirevaló cikk már régóta. Elkúrtuk? Kérdőív? Elkúrtátok, ja.
Jobb híján a belsőséget linkelik ki főoldalra.
Bízzunk benne, hogy ez csak év eleji megtorpanás és magukhoz térnek lassan ...

Rocko- 2008.01.08. 20:53:31

71-es jobban bejön.

Lotyó 2008.01.08. 21:26:01

Szerintem Bruce Willis feküdt benne másnaposan, azt érezte Anna.

Amúgy szép a vas. Aki nem látja benne a szépséget járjon Suzukival.

Big Blaster 2008.01.08. 21:56:51

Zsoca-M5. Lehet, hogy röhejesnek tartod az amerikai autógyártást, de ezt tudjuk be a tájékozatlanságodnak és elfogultságodnak.

Hogy kicsit oszlassam a homályt a fejedben, szeretnék néhány infót megosztani veled az amerikai autókkal kapcsolatban.

1. Nagy köbcenti kevés lóerő témája.
Gondolom, az nem jutott még soha eszedbe, hogy egyéb oka is van ennek, nem csak az amerikai mérnökök töketlensége. Talán az, hogy a nyugodt, kényelmes folyamatos haladáshoz, ami Amerikában a nagy távolságok miatt eléggé jellemző, alkalmasabb egy alacsony fordulaton üzemelő, de a nagy lökethossz és hengerűrtartalom miatt kis fordulaton is nyomatékos motor, mint egy olyan, ami magas fordulaton adja le a csúcsteljesítményét. A városi közlekedésben amikor 2 tonnát kell 0-ról gyorsítani szintén jobb egy alacsony fordulaton nyomatékos motor.

Arról nem beszélve, hogy azok a régi sokliteres V8-as motorok vígan lefutottak sokszázezer mérföldet, mert nem egy agyonhegyezett, hozzunkki-minnéltöbblőerőt-minnélkisebbmotorból elv alapján tervezett szerkezetek voltak. Tudom, hogy a marketing által átmosott agyú világban nem számít, ha egy autó élettartama lassan egy cipőével vetekszik, de régen még más volt az értékrend. Ezt is vedd figyelembe.

2. Nagy fogyasztás témája.
Ezzel az a gond, hogy a benzinfaló amerikai dinoszauruszok idején európában gyakorlatilag nem futottak az utakon nagy tömegben olyan autók, amelyekkel igazából össze lehetett volna hasonlítani őket fogyasztás terén. Ezt értsd úgy, hogy nem igazán voltak hasonló súlyú, hasonló motorizáltságú, hasonló teljesítményű autók Európában. Gyakorlatilag egyedül az európai luxuslimuzinok (Rolls-Royce, Bentley) bírtak hasonló paraméterekkel, mint abban az időben az átlag amerikai autók. Valószínűleg ez a fogyasztásukra is igaz volt.

Az meg ugye kicsit nevetséges összehasonlítás lenne, hogy "bezzeg az én 1500-ös, 75 lovas, 900 kilós Ladám csak 10 litert fogyasztott, azok az elavult amerikai 6 literes, 300 lóerős, 2 tonnás dögök meg akár 20 litert is".
A mai korszerű elektronikus vezérlésű motorok fogyasztását meg nem fair összehasonlítani egy 30 éves karburátoros motor fogyasztásával.

Egyébként itt van neked modernebb (15 éves) amerikai autó fogyasztási adata: 10/15/12 liter/100 km (országút/város/vegyes). A motor paraméterei: 4,6 liter / 280 LE / 390 Nm. A kocsi üresen 1700 kg, természetesen automata váltós. Az adatok helyességéért én kezeskedem. Ítéld meg, hogy ez a fogyasztás valóban olyan sok-e a hasonló patraméterekkel rendelkező európaiakhoz képest.

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.08. 22:42:17

pár éve jártam ott, én is láttam jópár ilyen gyönyörűséget. nem akartam elhinni, hogy hová kerültem, amikor az első nap a szállodánktól 50m-re egy Chevy BelAir parkolt, meg amikor a bogártaxiból egyszercsak megpillantottam egy rózsaszín Cadillac-et.. :)

voripeter 2008.01.08. 23:12:15

Big Blasterhez kiegészítés: Akkoriban az amerikai autógyártók különféle biztosítási bónuszok, meg miegymás miatt valamiért lefelé csaltak a hivatalos gyári lóerőadatokkal (lásd KITT-teszt). Szóval valószínűleg pl. a '68-as 428(7L) Cobra Jet se 335 pacit tudott, amikor '62-ben a GM 327-es(5,4L) motorja is 360 lovas volt a Corvette-ben. És a 427-es L88-as blokk is hivatalosan 430 ló volt, míg nemhivatalosan 550-560 ló. De később ezek még tovább "csökkentek".

José Gee 2008.01.09. 00:18:13

Egyébként a fogyasztáshoz annyit ha valaki űlt E39 M5-ben az tudja mennyit fogyaszt egy kis pereccel megspékelve. (23-26 liter) vagy vegyünk egy átlagot Omega B kombi 2.0, automata váltóval, klímával városban 16 liter. Esetleg a saját talicskám F Astra 1,6 8 szelep 10 liter alatt nem áll meg. A gyári adatok mindig szépek csak sajnos ritkán fedik a valóságot. Amúgy meg aki nem értékeli az ami kocsikat akkor nézzen utána, hogy honnan ered az elektromos ablakemelő, esőérzékelős ablakok, automatikus fényváltás éjszaka, légkondi stb. Ezeket mindet odaátról kaptuk.

zon 2008.01.09. 09:35:22

JJ king: nyilván a felmenőt minősíti,hogy ő szekérrel járt,a lúzer...

Redneck Jimnek meg - már akkor! - futotta huszunöthengeres autóra.

zon 2008.01.09. 09:37:25

huszonöthengeres

Arnold Norris 2008.01.09. 09:53:34

Aztán azt mennyien gondolták át, hogy durván 3 autógyártó cég képes ellátni kb 330 millió ember (USA+CAN) autóigényét a legegyszerűbb igényektől a luxusig. És akkor még a haszonjárművekről nem is beszéltem. Elég sötét az, aki lenézi az amerikai autógyártást.

Zsoca-M5 2008.01.09. 10:17:09

Big Blaster: Érdekeseket írtál köszönöm, elgondolkodtató.

Arnold Norris: akkor én sötét, de nem baj, egyelőre nem fáj.

Mindamellett azt szerintem le lehet szögezni, hogy ha nem is azok miatt amiket én írtam, de valami miatt az európai piacon nemigazán kapnak helyet az amcsi autók.

Valaki meg tudná ezt is magyarázni?

apamacko 2008.01.09. 11:47:15

Nem akartam eddig kifejteni ezért köszi Big Blaster-nek a hozzászólásért !

Még két dolog hozzá :

1. Az amik a megnyert hádorú után a világ urai minden téren, míg európa a romokat takarítja és tíz év múlva is nyalogatja a sebeit !
Törpeautókat gyárt meg motort, robogót és csak a 50-es éveg második felében kezdenek kilábalni a szarból ! ( Nyugaton is mindenki győztes vesztes egyaránt ! )

Amit tecnikai innovációban és főleg kényelmiben az amik akkor tudtak az csak 20-30 év késéssel jött át ide !

2.
A gyenge V8 kora az olajválsággal és a szigorú környezetvédelmi normákkal köszöntött be 73-tól !

Onnantól az ami autógyártás szép lassan tényleg a klinikai halál felé támolygott ! Az ottaniak szerint is !

Az hogy miért nem terjedtek el több érv is lehet :

Míg a háború előtt nem volt olyan nagy különbség a méret és felépítés terén fogytak is európában az ami gépek.
De a háború után itt nagy volt a szegénység és ott nem azt gyártották ami ide kellet és ez később sem változott.
Az itteni utak többsége nem 2m széles és 5m hosszú gépeknek volt megálmodva.
Később a fogyasztás is szerepet játszhatott és a dollár/nemzeti valuták aránya is kérdés. (ezt nem tudom)
Meg ugye mindenhol a mai napig sokaknak nemzeti kérdés is az autóvásárlás !
(már ahol gyártottak :-(

Na asszem most ennyi. Üdv.

apamacko 2008.01.09. 11:52:47

zon : huszonöthengeres :-)))

Az egy ötsoros öthengeres csillagmotor ?
Szép lehet :-))

AP : a ritka(!) rozsdás fosoktól esünk hasra :-)
Mondjuk nem vagyok ami autómániás ezt leszögezem !

És te sem voltál(leszel:-) mindig suzukis :-)

bigpond 2008.01.09. 11:54:59

amit pedig mindenki elfelejtett:
az USA-ban kaphato benzinek oktanszama mindig is a beka segge alatt volt,ebbol kifolyolag nem volt ertelme magas kompresszioju(benzintakarekos es/vagy huuuudeeros es kis hengerurtartalmu) motort kesziteni.

apamacko 2008.01.09. 14:21:50

Na meg olcsóóóóó volt a benzin és ott még mindig sokkal olcsóbb ! ( értsd. kevesebb mint fele az itteninek !! )

majkulnajt 2008.01.09. 16:36:11

huhh...amerika gyártott olyan autókat csak...amik akár csodálatot,vagy döbbenetet okoztak..lényeg hogy érzelmileg megfogták..az embert..nem dögunalom-sablon szarokat..amiket itt..amire rá nem nézek 30év után sem))akkor csak tudtak valamit..mert megtehették.!ennyi---ebben nincs az a bmw-audi-bmw..ami megfoghatná őket--Azok semmit nem gyártottak olyat-ami ennyi érzelmet tudna kiváltani..PONT.

danken 2008.01.09. 16:54:26

Azért van pár régi Merci ami simán van olyan szép mint a régi amcsi verdák, de régen még szép autókat csináltak az USA-ban az biztos, csak a jelennel vannak komoly gondok

Big Blaster 2008.01.09. 17:45:02

Bigpond, ezt honnét veszed? Az amcsi benzinek jobbak mint az európában gyártottak. Pl. az ottani 91-es megfelel az EU 95-nek.

Arnold Norris 2008.01.09. 20:30:42

Az USA autók azért nem terjedtek el Európában többek között, mert egy más méretű útrendszerhez lettek méretezve. Szerencsém volt 40 napig Kanadában tartózkodni. Miután hazajöttem, a magyar főutak szűk ösvénynek tűntek az ottani utcákhoz képest.Néhány nap kellett a visszaszokáshoz. Azokat az utakat és városokat ugye nem 500-600-1000 éve építették...

bigpond 2008.01.10. 10:20:02

Tobb helyen olvastam,olyan helyeken ahol motor detonaciokrol meg gyujtasbeallitasokrol volt szo.Az amerikai szerzo irta mennyivel magasabbak az oktanszamok az oreg kontinensen.Az itt keszult autok pedig ehhez vannak tervezve meg ilyenek.
Ami ott 91-es, az Europaban is 91-kell legyen nem?

bigpond 2008.01.10. 10:41:34

A neten olvastam.Ping elimination ,ignition timing,engine knocking stb. temakorokben jartas guru nyilatkozta,hogy az oreg kontinensen sokkal magasabbak az oktanszamok es az autokat is ehhez tervezik.
Az amerikai 91-es, es az europai 91-es ugyan az kell legyen nem?

bigpond 2008.01.10. 10:45:27

Ha mar szazadszor olvasod akkor bocsi de ugy tunik ,nagyon nem akar elmenni ez a valasz.
A neten olvastam.Ping elimination ,ignition timing,engine knocking stb. temakorokben jartas guru nyilatkozta,hogy az oreg kontinensen sokkal magasabbak az oktanszamok es az autokat is ehhez tervezik.
Az amerikai 91-es, es az europai 91-es ugyan az kell legyen nem?

LeMans67 2008.01.11. 10:44:14

Kicsit tévedsz, ezért egy idézet röviden:

Az amerikai oktanszam nem ugyanaz mint az europai. Az europai kutakon a ROZ(Research-oktanszam) van feltuntetve, ezt igy 'merik':
Az elomelegitetlen 'CFR' motornal 600 rpm-nel nem jelentkezhet kopogas.

Az amerikai kutaknal a "road octane number" van feltuntetve, ami egy tobbhengeres motor normal utcai korulmenyeire vonatkozik, amit a ROZ es a MOZ(Motor-oktanszam) kettovel valo elosztasaval szamolnak ki.
A MOZ:az elomelegitett 'CFR' motornal 900rpm-nel nem jelentkezhet kopogas.

A MOZ altalaban 8-10 ponttal kevesebb mint a ROZ.
Tehat amerikai oktanszam:(ROZ+MOZ)/2.
Igy a 87-es amcsi benzin kb.93-95 europainak felel meg.

Ez innen van, ha még olvasnál hozzá: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9037754?cmd=Article_showArticle&t=9037754

Az amerikai autók elterjedést komolyan gátolta mindig is, a parkolók, utak mérete. 2 m széles 5-6,5 m közötti hosszúságú autóval érdekes közlekedni itthon. igaz ma már vannak normál méretű gépek is, de az itt is van... Ráadásul EU-ban mindig is számított a drága benzin és ez sosem segítette az elterjedést. Anno az alkatrész beszerzés is nehézkes volt, ami a mai internetes világban, már nem okoz gondot. A másik komoly gond, hogy az amerikai gépek náluk az EU árak feléért kerülnek forgalomba, Lincoln MKZ 5,6 M-ért kapható, ha ennyiért lenne itthon, nem hiszem, hogy sok pl. Megane lenne...

X 2008.01.11. 13:37:05

A régi amerikai kocsik nem autók hanem jenky jeepney-k, sok cicoma, elnagyolt és elavult műszaki megoldások...

bigpond 2008.01.12. 10:40:37

Fogadok ,hogy nem en vagyok az egyetlen aki eddig homalyban elt! :-)
Azonkivul meg tudhattam volna,egy olyan orszagban ahol nem ismerik a metert meg a kilogrammot,miert lenne az oktanszam ugyan az?

LeMans67 2008.01.14. 12:22:23

X milyen elavult tecnikára gondolsz?

Nézzünk egy '50-'60-as évekbeli jólfelszerelt autót:
automataváltó, légkondicionálló, elektromosan állítható ülés, elektromos ablakok tükör és központizár, belülről nyitható csomagtartó, fényerő állítás a műszerfalon, fényérzékelő, 15"-os kerekek(!), 8 lyukas könnyűfémfelni, hihetetlen kényelmi komfort belül, minőségi anyagok (40 éves krómok még nem mentek tönkre...)... Hol van itt elavult megoldás? Főleg, hogy ezek a dolgok még működnek a régi gépekben am ai napig...
süti beállítások módosítása