Újra látok!

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (13. rész)

  2007. november 13. - RT76 Címkék: csináld magad dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Na, ez is megvolt: a huszonkettedik ezer kilométerben járva kiégett az első izzó a tartós Daciában. És tényleg az egyik első, a bal tompított. Pár napig szégyenszemre fél szemmel, alatta felkapcsolt ködfényszórókkal jártam, de végül összejött az a szerencsés konstelláció, amikor egy helyre és időbe kerültem én, az autó, egy szerszámosláda, némi világosság és vagy húsz szabad perc.

A Dacia kiégett bal első tompított lámpája

Sokat kárhoztatjuk a mai autókat, vagy inkább autógyártókat, amiért gyakran teljességgel lehetetlenné teszik a hétköznapi ember számára az izzócserét. Számos vaksi autót el kell vinni szervizbe, hogy párezer forintos munkadíjért kicseréljenek benne egy párszáz forintos, gyakran elpusztuló alkatrészt, ami ráadásul igencsak számít az autós és a körülötte közlekedők biztonságában: röhej. Vagyis inkább szomorú.

Annál is inkább, hogy a gyártók valószínűleg teljesen szándékosan kényszerítik szervizbe a fényét vesztett kocsik tulajait. Hiszen a hátsó izzókhoz, melyek tényleg nagyon veszélyesek halottan, szinte minden új kocsiban nagyon könnyű hozzáférni. Hogy-hogy nem.

Szűk hely a Dacia első lámpája és az akku közöttEnnyi hely van benyúlni. Tehát akku ki.

A Dacia Logan mintegy kompromisszum a még jelentős kézfej-lenyúzás árán sem cserélhető izzójú modellek (pl. Fiat Stilo, egyszer egy óráig buzeráltuk hárman a fényszórót, végül feladtuk) és az akár oda se nézve cserélhető izzójú öreg kocsik (pl. az én BMW-m, egy perc az egész) között. A műkörmös, a legkisebb kosztól is öklendező Dacia-júzer, ha van ilyen egyáltalán, legfeljebb a jobb első H4-es kicserélésével próbálkozzon, a bal elsőhöz ugyanis vagy szőnyegcsomózásból élő indiai gyermekmunkás kell, vagy ki kell venni az akkut.

Nem nagy dolog, először is egy tizenhármas dugókulcs kell hozzá, úgy húsz centis szár, meg egy hajtókar. Ezzel a készséggel könnyedén kioldható a rögzítőelem, csak arra kell vigyázni, hogy be ne ejtsük az akkutartó alatti mélységbe, mert ha nincs szerencsénk, beleesik a kartervédőbe és vehetjük le azt is.

A kiszerelt akku és az izzócseréhez szükséges szerszámokÉs persze kell még az izzó

Nekem nem esett le. Eztán a két sarut kell lekapni, egyikhez nyolcas, másikhoz tízes csillagvillást ajánlok, majd ki is lehet emelni az akkut. Ha rajta van a kis műanyag fogantyú, ez nem is nehéz, sajnos a tartós Logan remek Rombat Calciu akkumulátoráról ezt valaki valamikor lelopta. Hogy minek – nem tudom. Tán fogat piszkálni. Akárhogy is, ujjheggyel már nem volt olyan egyszerű kiszedni az ólomkockát.

Gyári Renault izzószett. Szép tárgy.Gyári Renault izzószett. Szép tárgy.

Innen már gyerekjáték. Műanyagsapka le, csatlakozó le, gumisapka le, drótrugó némi tapogatózás után kiakaszt. Izzó ki, másik be, drótrugó vissza, gumisapka fel, csatlakozó rá, műanyagsapka vissza, akku beemel, rögzít, beköt, és voilà: világít.

A Loganon izzót cserélni remek kis kedd délutáni kikapcsolódás, ajánlom mindenkinek szeretettel!

A Logan ismét világító lámpái

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)
Tízajtós Logan (2007. október 21.)
Egy szervizlátogatás tapasztalatai (2007. október 28.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr97227973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2007.11.13. 19:30:02

hiányoltam a Dacia-s cikkeket :)

frigo 2007.11.13. 19:43:42

Nekem Stilo-m van, az izzócsere tényleg nem öröm. A bal első cseréje azonban viszonylag egyszerűen megoldható following módon: kormány teljesen jobbra teker, pár csavart kicsavar, kerékdob burkolatot félrehúz, benyúl tövig :). Talán még az akkumulátort védő burkolatot szedtem le, de az nem biztos hogy muszáj.
Viszont a jobb oldali cseréjekor, amikor épp 6*10^23-dik alkalommal vág a kezembe csontig valami rideg műanyag, úgyis tudom, hogy valahol Olaszországban egy szadista mérnők szeme sarkában örömkönny csordul, hogy autó kategóriában sikerült létrehozni a tökéletes kibaszást és valszeg ezek lesnek egymásról.

Squeky 2007.11.13. 20:34:00

nekem is hiányzott a Dácsjá.:D

AP (törölt) 2007.11.13. 20:44:30

Imént láttam egy érdekes autóreklámot, idézek:

Az új Opel Astra Sedan izgalmasabbá teszi a világot.

Ki mit szól hozzá?


muhahahahamm

[] (törölt) 2007.11.13. 20:50:12

"Hiszen a hátsó izzókhoz, melyek tényleg nagyon veszélyesek halott, szinte minden új kocsiban nagyon könnyű hozzáférni. Hogy-hogy nem."

ugy, hogy a csomagtartoban jellemzoen nem tartozkodik motor.

rjay 2007.11.13. 20:58:13

Hehe...
Faterral volt már szerencsém ilyenhez a mi Logan szedánunkon is. Csak az jobbelső volt (7000km-nél)...
Ideje: kb 10 perc+átolvasni, mit ír a kezelési könyv. Első nekifutásra nemis rossz :)
Szerintem több idő megkeresni és megnézni, mit ír az utasítás, mint kicserélni az izzót magát :).
Na ezt tudja vmelyik több milliós verda?

Télleg jó dolog a Logan. Nem kell az izzócseréhez spec. szerszám, vagy szakszervíz. Nem olyan, mint a régi keletiek-értsd: Tuskós szerszámkészlettel "atomokra" kapom oszt' jóvan-de ez értelmes megoldás.

Ja és még: a tetőcsomagtartó-felszerelés ideje: kb 5 perc (szintén első nekifutásra).
Jó autó ez emberek, vegyétek, mer' olcsó és jó (aránylag)! Ennyi pénzért nincs jobb, a drágább nem feltétlenül jelent jobbat.

Strapabíró, hatalmas belső tér és csomagtér, olcsó ár és otthon szervizelhető (akár). Kell ennél több? :)

Valaki más 2007.11.13. 21:02:02

Már azt hittem, hogy elveszett a Dácsia :) De végre egy olyan, amibe nem lehet belekötni: az izzócsere pont olyan gányos, mint a "nagyokban".

Az isteni gondviselés ettől megmentett: elől xenon, hátul led

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2007.11.13. 21:04:11

Megelőző csapás: úgy látom, Távol-Keleten ennek a hajtogatásnak is nagy divatja van. A japók meg is csinálták nagyban: Suzuki Swift néven. :P

Balesetmentes vezetést!
Húzok dögleni.

ommm 2007.11.13. 21:15:05

alatta felkapcsolt ködfényszórókkal jártam


jajjaj, mit kapsz még ezért Tamás!
élvezd ki a Dákót, nem lesz már sokáig, ha jól tudom.

peu405 2007.11.13. 21:18:02

Megane 2-ben cserélt már valaki izzót? Az az igazi móka. Kerékdobból, úgy, hogy nem látsz semmit. Ráadásul tiszta dzsuva leszel.

Ati 2007.11.13. 21:18:04

Akkura szerszámot nem rakunk!!! nem szép látvány a szétnyíló akku. Csak óvatosan veszélyes már tapasztaltam szerencsére volt időm elugrani

Ati 2007.11.13. 21:23:24

Sztem izzó cserét a legjobban a ford focus oldotta meg 1 csavar fogja az egész lámpatestet azt kihajtod és a kezedben a lámpa az asztalon ezek után jól hozzá lehet férni.

Valaki más 2007.11.13. 21:23:37

Jé, tényleg.

Miért van minden cikkben egy olyan sor, ami az emberek jelentős részéből rosszallást fejt ki?

Tommi 2007.11.13. 21:26:22

hogyhogy szétnyíló akku? ezt most nem értem, mi köze a szerszámoknak ahhoz, hogy az akku szétsavazza-e magát, vagy sem...

Ati 2007.11.13. 21:30:52

a szerszám fémből van méghozzá olyanból ami vezeti az áramot ezzel ügyesen rövidre lehet zárni 1 akkut ami jelen esetben 1 diesel akku ami legalább 80 Ah-ás ennek a rövidzárlati árama ugy 1000 A mikor ezt az áramot leadja hatalmas gőzképződés lessz az akkuban mejnek köszönhetően jobb esetben szétfeszül és kifolyik rosszabbb esetben szétrobban és mindent össze fröcsög ez a kapcsolat!

Ati 2007.11.13. 21:33:30

Nem rosszallásként irtam. Le is akartam irni de reméltem h nem fogjátok annak venni azért irtam h te ne tegyétek ezt mert veszélyes tanuljunk egymás hibáiból. Nekem volt 1 ilyen hibám és szeretnélek titeket megóvni ettől.

makmarci 2007.11.13. 21:34:43

Nekem Golf IV-em van, a bal első cseréjéhez ott is ki kell venni az akkut, de én már alapból raktam a sarukra jobbhíján akkutöltőt, hogy ne hagyja el a rádió kódot, meg az időmérő óra se nulláza le magát.
Az viszont érdekes, hogy némely típusoknál folyamatosan kiégnek az égők. A Fabia-knál pl azt olvastam, hogy egy vastagabb vezetékdarabot kötnek az égő elé, és így nem 2 hónapig bírja. Viszont ettől függetlenül a H7-es izzókat mindenki szidja mint a bokrot, mondván bezzeg a régi jó H4-es ! Nos, mint ahogyan azt a Dáko példája is mutatja, nem csak az égőn múlik, az én Golfomban másfél éve cseréltem ki , és semmi bajuk, pedig városi rázós úton használjuk, bár az is igaz, hogy OSRAM van benne, nem kínai hűdelila.
Asszem az lehet a problémás cserék oka, hogy az egyre nyúló tengelytáv miatt, a rugótorony és a lámpa közt már az akku is alig fér el, meg az ABS, meg a többi, úgyhogy nem biztos, hogy mindíg direkt van a szivatás. Másrészről viszont olvastam olyan francia autórol, (asszem renault)ahol a lökhárítót kell levenni a cseréhez ! Na ez meg már milyen ?

Valaki más 2007.11.13. 21:38:34

Ha már ma úgyis C4. Na annál is kihívás. Oppá, ez is franszia. Meg a Megán is. Meg a Logan rokon

Ati 2007.11.13. 21:42:03

bocs ha kétszer küldöm de nem jelenik meg tehát a lényeg nem rosszalló megjegyzést kivántam tenni csak szerettem volna felhívni a figyelmeteket h ti ne tegyétek ezt mert tényleg veszélyes.

Rocko- 2007.11.13. 22:08:08

OFF teljesen de:
2002 körüli Suzuki Swiftben (anyámé) műszerfal világítása (2 darab izzó) rendre kiég, hol az egyik, hol a másik izzó, olyan 2 hónpot bírnak ki. szakszervízben egy szót se szólnak rá, elektromos szaki azt mondta, h szarok az izzók, és azért ég ki. ő "kimérte" (bármit is jelentsen ez), és azt mondta, h semmi baja sincs. szerintem meg nem normális ez az állapot. február óta negyedjére kell cserélni valamelyiket. van valakinek erről valami tapasztalata, véleménye?
és nagyon szépen megkérném, hogy csak a tárgyra szorítkozzunk, lépjünk túl azon, h a buzuki ilyen meg olyan fos.
köszönöm szépen előre is a segítséget!

Škodás 2007.11.13. 22:42:27

A Fabia-s dolog hülyeség. Hat és fél év alatt kétszer cseréltem izzót. Egyébként a fénye is jobb a kétoptikás fényszórónak.

A Fabia-n egyébként a bal oldalon nagyon egyszerű cserélni, a jobb oldalon sem kell több mint 15 perc. Legfeljebb annak aki béna...

Az izzókat egyébként célszerű EGYSZERRE cserélni, mert általában két hét egy hónap múlva a másik is megadja magát.

Ja, az akku a képek tanulsága szerint 70Ah.

További jó Loganozást!

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.11.13. 22:43:20

Rocko: Tuti valami kis zárlat.
Első körben cseréld ki a hozzátartozó biztosítékot egy másikra.

Vannak örök hibák, úgyse fogsz végigmenni a kábeleken stb., kísérletezni kell.

Kedélyjavítóként addig is: Suzuki nem xar ;D

ommm 2007.11.13. 22:44:36

rocko: vagy 5 amperral komolyabbra

Škodás 2007.11.13. 22:46:19

Ja, és a ködlámpáért gyilkolni tudnék! Minek kell használni, ha indokolatlan?? ÁÁÁÁÁ

:(

AP (törölt) 2007.11.13. 22:48:14

azért hogy amikor egy lámpa ég, akkor se nézzenek motorosnak

dhrbikes 2007.11.13. 22:57:15

Nekem még más akku van a Loganban, igaz, hogy benzines, valszeg azért is kisebb, de amellett még pont el lehet érni az izzót.

Dörmi06 2007.11.13. 23:31:01

A Fabiás dolog nem hülyeség. Nálunk a cégnél van vagy 10 belőle. Szerintem még nem volt olyan példány, amelyiknek 1-2 hónapnál tovább bírta volna az izzója. Az igaz, hogy kurva sokszor kapcsolgatjuk le-föl naponta, de akkor is.

A Fiatunkon meg miután már több sebből vérzett a kezem, úgy döntöttem, hogy nem rakom vissza a gumi borítást :S

fricibaa 2007.11.13. 23:31:39

Lagunán élvezetes a két kiégett xenon+trafók cseréje potom 160.000-ért...

AP (törölt) 2007.11.14. 00:27:27

Szar ez a dácsia, még izzót se lehet benne cserélni.. Büdös a belseje, tiszta kopogós műanyag.
Amúgyis román, vesszen trianon meg a csigazabálóbérencek.
Meg sokkal jobban megérné az árából egy 13 éves A8. Ilyet amúgy is csak kalapos papák vesznek, 100 havi részletre, nulla kezdőbefizetéssel.

Kihagytam valamit? :)

kkn 2007.11.14. 02:03:13

Azért a Suzuki nem könnyíti meg a hátsó izzók cseréjét sem. A lámpák kívülről vannak csavarozva. Régi Swiftnél T10-es nélkül nem érdemes nekilátni, mert a fejben a csillaghoronnyal nem lehet kitekerni, annyira berágódnak a csavarok.
Újnál, SX4-nél erős bolhák tartják pluszban, és azokat kipattintani nehéz. Egy műkedvelő akár a festéket is lekaphatja, ha nem tudja a fogást.

feri2360 2007.11.14. 05:08:35

"Pár napig szégyenszemre fél szemmel, alatta felkapcsolt ködfényszórókkal jártam" Nem a szégyen a gond, hanem 1. a kresz szerint tilos (tudom, paraszt vagyok hogy szóba hozom), 2. vakít (ezért tilos, kivéve a sajnos nagyon pongyolán megfogalmazott esetekben), 3. felesleges, mivel a helyzetjelző ég, vagyis látják hol van az autó.

feri2360 2007.11.14. 05:11:34

AP: "azért hogy amikor egy lámpa ég, akkor se nézzenek motorosnak" 1. ég a helyzetjelző, 2. normális autós akkor sem megy ki előzni, ha szemből "csak" egy motoros jön.

Ronald 2007.11.14. 07:04:01

Valaki felhozta itt az új Opelt. Nahát, láttam egy csoda reklámot (azontúl, hogy "izgalmasnak" nevezi a világ egyik legunalmasabb kinézetű autóját - de ez csak smafú emellett: (Ismétlem, ez az új Opel !)
"Vegyes fogyasztás: 4,8...9,5 liter/100km"
Kurvajó, mi? Lehet válogatni, melyiket szeressük az "elegáns" határértékek közül.
Ez aztán a "német precizitás".

dhrbikes 2007.11.14. 07:41:42

AP

Talán, hogy még az olaj is ömlik belőle és hogy a 400CDI mercim is kevesebbet fogyaszt. :)

SzKrisz 2007.11.14. 08:01:19

Hali

Skoda Octavia lámpát előre ki lehet buktatni és kényelmesen 1 perc alatt izzót cserélni akár a vaksötétben az osztrák hegyek között -10 fokban.

SamaraAgressor 2007.11.14. 08:29:39

ÁÁÁÁÁÁ!!!! Már megint Dácsia Lógané! Fúúújjjj! Francia hulladék!!!

tomnemtom 2007.11.14. 08:41:17

megane az legendás, egyik ügyfelemnél van vagy 15 db, tehát majd minden héten láthatok egy embert nyakig eltűnni a kerékjáratban és hallgatni a fojtott szitkozódást :D
mazda6 se egyszerű, de csak elsőre. nekem már annyira megy, hogy telefonon el tudom magyarázni, hogy kell.
Rocko- : ha van rá mód, köss az izzók elé egy diódát, azon esik 0,6V , hátha annyi elég, hogy ne égjenek ki. mert gondolom nem szabályozható a műszerfalvilágítás fényereje. az is lehet, hogy valami relé van egy kábelen az izzókkal és a kapcsolási tranziensek verik agyon az izzókat. a dióda erre is jó, bár a relékkel szokott lenni párhuzamosan, vagy az újabbakba már beépítve.

rognork 2007.11.14. 09:05:41

rocko-: hagyd ott a kiégett izzót. én is szarok rá...

a focus egyszerűsége nem igaz. a bepattintós rugóval kb 45 percet szívtam egyszer.

írjon még valaki, nem lesz meg a 300 fika.

jpm 2007.11.14. 09:43:17

Az akksi kivétellel csínján kell bánni! Régen a Trabantomból télen minden este kikaptam, és töltöttem, hogy reggel menjen. :) De mostanában egy Octaviás és Corollás haverom is mondta, hogy egyszerűen tilos otthon kivenni az akkut. A szervízben lengedték az összes ablakot, kinyitották az ajtót, majd becsikták, meg mit tudom én milyen f*szságokat csináltak. Csak azért, hogy a fed.comp. ne felejtse el az adatokat...

Kifordított kacagány 2007.11.14. 09:53:06

rjay: egész biztosan azért fogja minden sokmillás verda tulajdonosa kidobni az autóját, hogy lecserélje egy loganra, mert esetleg(!!) nehezebb az izzócsere. ne komolytalankodj már.
én még soha nem vettem elő semmilyen utasítást egy izzócseréhez. annyira azért nem bonyolult művelet.


Rocko: szerintem is hagyd úgy

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2007.11.14. 09:56:43

Csak egy megjegyzés: a családomban megfordult 5 darab (fünf stücke) Rönóból vagy három, de inkább négy jelentkezett 20-25e km közt kiégett bal első tompítottal! Mindig olyan kilométernél, mindig a bal!!! :-x már eddig sem tudtam mire vélni, most még ez a dákó is utána járja a táncot..... valaki, okok????

Kifordított kacagány 2007.11.14. 09:57:06

jpm: ha meg akkor merül le amikor benne ülsz, akkor ott fogsz megbüdösödni magadban;)

Kifordított kacagány 2007.11.14. 09:58:21

morphine: az ok az, hogy kiégett az izzó. minden más magyarázat már összeesküvés elmélet.

Rover623 2007.11.14. 10:16:01

Kacagány!

Akár összeesküvés elmélet, akár nem, tapasztalatom szerint (több autó!) a bal oldali pilácsok gyakrabban égnek ki...
Ez van...

RT76 2007.11.14. 10:45:48

Halihó: én úgy élek, hogy néha azért rakok akkura szerszámot, de mindig csak keresztben. Egyébként ilyen tiszta fém cuccokat nem szoktam rápakolni, most csak a fotózás miatt teregettem ki őket.

És a számítógép nagyon okos volt, mert cssak az órát blokkolta, valamint a napi számlálót ütötte ki, az átlagfogyi megmaradt. Biztos külön-lülön számítógépe van minden funkciónak 8-)

Rocko- 2007.11.14. 11:03:24

rognork: naja, de ha mindkettő kiég? én gyakran járok vidékre, anyám napi jelleggel jár M0-on, azért jó lenne tudni, h az ember mégis mennyivel megy, illetve ha látnánk a visszajelzést műszerfalról.

Kifordított kacagány 2007.11.14. 11:13:56

Rocko-: ne vezess sötétben, ha nem tudod megbecsülni a sebességed:)

SsPL71 2007.11.14. 11:34:50

rognork: Focus-os lámpacserét csak megtudom erősíteni, igen is csak 1 csavar fogja. (most cseréltem 2 hete) Ja és a bal első volt.
Párba cseréhez is csatlakozni tudok: a focus-on most égett ki a jobb első is 2hét után :-)

Bezzeg a jó kis suzukimon 2 év alatt 1 izzó sem égett ki, se első se hátsó, helyzetjelző és műszerfal világítás se!

Általában ezek a rapszódikus izzókiégések
elektromos problémákra utalnak, nem megfelelő feszültségi szintek, rossz feszültség szabályzók, nem megfelelő védelem az egyes elektromos egységekhez.

Franciaautós betegségek.

AntiAzAtom · http://www.mopi.hu 2007.11.14. 11:37:08

Nekem az Opel Comboban újkorában kellett kb 1-2 hónaponként izzót cserélni, már azt hittem rámegy a gatyám... Aztán egyszercsak abbahagyta. Valószínű gyengült az akku, meg oxidálódtak a vezetékkapcsolatok... Így kisebb lett a feszültség amit az izzók kaptak. Vagy nem de az biztos.

rognork 2007.11.14. 11:47:42

SsPL71
régi/új focus? én régivel szívtam. jobb elsővel. tuti nem 1 csavar volt.

Rocko-: akkor marad a fojtótekercs az izzó elé kötve. lesimítja a tüskéket, ha van. esetleg pici teljesítményellenállás.

SsPL71 2007.11.14. 12:09:17

rognork: új focus. Előzővel nincs tapasztalatom. Réginél valószínű, hogy a te verziód állja meg a helyét.

Üdv.

frsh 2007.11.14. 13:10:59

Nekünk a Peugeot 370SW-nkben égtek ki állandóan az izzók ( tipikus 307 ), aztán egyszer a hátsó 5W-osak helyett, 10W-osat tettem be, mivel csak azt kaptam a benzinkúton, és láss csodát többé nem égett ki egy izzó se, gondolom nagyobb feszültséget vett fel.

Sanya 2007.11.14. 13:28:18

Már hiányoltam a román hulladékról csepegtetett, új, tartóstesztnek álcázott (reklám) cikket.
Asszony mondeójában 5 éve nem kellett izzót cserélni, a Caddymben meg a másfél év alatt lefutott 45 ezer km óta semmi nem égett ki.
Még valami.. azé megnézném, hogy százalékarányosan mennyit veszített az újkori értékéből ez a "kocsi" ezen pár hónap alatt.

sznobrász 2007.11.14. 13:40:25

Twingo ami szintén renault:

Pattint, kivesz, cserél, betesz, pattint.

Hogy ezt a többi típuson miért nem tudják megcsinálni?

Lally 2007.11.14. 14:26:20

A Rönókban/Dáciában milyen gyártmányú elektromos cucc van?

A Suzukinál úgy sejtem,hogy Bosch/csak sejtem,mert szerelni még nem kellett/

Van az elektromos beszállítók között valami lyen minőségi sorrend? Vagy egyértelmúen az olcsóbb autókba teszik a szarabb minőséget?

-dani 2007.11.14. 14:40:19

Nekem jó öreg Suzum van. Mindenki azt mondja, hogy mekkora rakás ürülék, nos ezt a japi+magyar kooperáció elég tutira megcsinálta. Lámpacsere max 3 perc. Műanyagház levesz, izzó ki, új be, ház fel, és a trükk mindkét oldalon műxik. A jó öreg H4-ből az egyik már kiégett, a másik még nem, pedig már 6 éves a verda.
Twingo tényleg egyszerű!

üdv

bandika 2007.11.14. 16:31:19

Mégane II tényleg halál, nekem jobb első index égett ki, este vettem észre, másnap hajnalban indultunk 2 hetes francia körútra. Mintegy másfél órán keresztül hajtottam végre vakon egy jelentősebb nőgyógyászati műtétnek megfelelő műveletet, a legnagyobb gennység, hogy a kifordított kerék mögött elhelyezkedő bementi nyílásba épphogy befért a kezem (pedig elég sok hely lett volna azon a műanyagrészen, bőven elfért volna egy nagyobb lyuk is), ráadásul a lyuk pereme borotvaéles kemény műanyag, amely a megkívánt mozdulatok közben konkrétan szétvagdalta a csuklómat.

isti77 2007.11.14. 16:39:06

Van egy világbajnok-jelöltem ebben a témában - is (azért "is", mert különben tényleg egy nagyon király kis autó): Honda Jazz. Izzócsere 1. lépés: szereljük le a megfelelő oldalon az első sárvédőt (igen, egy karosszériaelemet).
Ezt a szervízben adták a tudtomra, miután fél órát álltam a felnyitott motorháztető előtt, és miután teljesen le van zárva a motortér felől a fényszóróház, azon gondolkodtam, hogy izzócsere estén új autót kell-e venni.
Igaz, ennél a típusnál nem ez az egyetlen furcsaság: a hivatalosan 1,4-es (valójában 1332 ccm - így kerekítenek a ferdeszeműek) 4 hengeres motor aszfaltszaggató 84 lóerejéhez 8 gyertya kell.
Egy Alfa Twin Sparknál érthető, de ennél...

Roland... 2007.11.14. 16:41:17

Hello!

Állandó fikázók!

Bár jellemzően ennnél sokkal több fikázás merül fel, minden egyes dácsiás blog után, de nekem most csattant el az agyam..

- A 13 éves A8-as egy igazi pénztemető.. Vegyél azt AP - majd megtudod milyen jó az öreg "luxus"autó.. Bár kétlem, hogy nem egy hasonlóan öreg koszlott szarból nézel ki nap mint nap a dugóban. (Csak az nem egy A8-as szerintem:)

A másik:
-BIZTOS reklámcikk egy olyan netes autós magazintól amelyik eddig bármikor bármilyen csodaverdáról lehúzta a bőrt ha szar volt - akármilyen tekintetben is.
A winkler, a Bazsó, meg a többi "őrült" erről híres hogy bérreklámokat írnak egy olyan autósmagazinban ami ha jól sejtem az életük beteljesült álma.
Gondolkozzatok már kicsit.
-Ez a láda - mert szerintem az - Ocsmányul néz ki. Meg tartósnak. Valószínüleg azért mert ilyenre tervezték. Az autó csak az olyan pöcs örszágokban olyan pöcs embereknél status szimbólum mint ez kis koszfészek a sok okossal.. - Nehéz elhinni, hogy amilyen randa és egyszerű, esetleg a maga nemében olyan jó is? Soha nem vennék ilyet mert nem tetszik - de megértem azokat akik valamilyen oknál fogva mégis így választottak. Ők lehet, hogy nem a szomszédjuknak vették hanem pl munkára.
- Másik közel 10 éve ha nem régebben az A2 az egyik legrégebbi írott magazin ha jól emlékszem 60.000. Km-en keresztül tesztelte az akkori Lancert. Tökös kis szedan volt, mit ad isten szinte semmi baja nem volt a 60.000. km. alatt. Senki nem vonta kétségbe a teszt őszinteségét.
Az a japán precizitás miatt ment 60.000-ert hibamentesen ez a brutálisan egyszerű technika miatt fog - Ha fog.

Bye

Roland...

k 2007.11.14. 16:49:52

Roland! riszpekt! \"kis koszfészek a sok okossal\" ez talált, ez a legnagyobb baj itthon

AP (törölt) 2007.11.14. 17:09:45

Roland az iróniát ismered?

AP (törölt) 2007.11.14. 17:13:12

Egyébként ha már a dugóban kéne ülni, akkor inkább ülnék egy valamikori luxusnak szánt szarban, a bőrben, a klímában, hallgatnám a Bose hifit, miközben masszíroztatnám a hátam az ülésben, mint egy román minimálban gubbasszak és a dízelkerregést hallgassam. :)

Nem szoktam dugóban ülni, vidéki vagyok, hála a jó égnek.

rjay 2007.11.14. 17:17:15

Kifordított kacagány: ne ennek szántam a mondatot, de ha te így fogod fel...

Ja, és azért néztük meg a utasítást, mert fater első komolyabb autója a Logan, és "nem szeretné szétvágni". Előtte Skodánk volt, na ott télleg könnyű az izzócsere (körlámpa vazze). Ott több idő a díszrácsot visszatenni, mint maga a szerelés :)

Ne monnd, hogy te csak odamész bármely autóhoz és fél perc alatt kikapod a komplett fényszórót félkézzel, találomra. Mivan, ha (esetleg) nem a fényszórócsavarokat tekergeted (felső zárhíd, stb)?
Na jó, biztos értesz hozzá (biztos, nem tom). De inkább "olvasgatok" egy kicsit a kezelési könyvből. Érdekes dolgok vannak benne... Pl. biztonsági figyelmeztetések, pl: "Bízza szakszervízre", "Ne terheljük túl a motort" ("miket ne tartsunk be, tuskó magyarok" c. fejezet).

Kalti · http://kalti.blog.hu 2007.11.14. 17:20:53

A 2003-as Corollában az igazi szopás a jobb első izzó. Ki kell szedni a lámpát, mert normális kéz nem fér be, mivel ott van az ABS feje, az ablakmosó tartály, meg még vlaami bizbasz, már nem emlékszem mi. A láma kivételhet viszont lökhárítóstul le kell bontani az elejét.

MIért nem adnak a tojotáék kis japánokat, akiknek befér ide a keze?

XX 2007.11.14. 17:39:42

AP, a dieselkerregést szívesebben hallgatom mint a 300+ -os benzint pipettázom. mert havi 5-10 ezer km között már a benzin ára fájó. A dieselek nem annyira éhesek, mint a benzinesek.

tamaska 2007.11.14. 18:02:17

Nekem fiestám van, annak is le kell bontani kicsinység az elejét, meg ki kell szedni a lámpát.
Amúgy jó az, ha kiszeded az egész lámpatestet, és utánna lehet, hogy nem ugyanoda teszed vissza, hamem pár mm-el odébb esetleg?

barni 2007.11.14. 19:19:19

astra g izzócsere kb két perc mindkét oldalon. igaz kb évente kiég egy, de ez legyen a legnagyobb baja.

sanya 2007.11.14. 19:35:29

Helló XX

Most őszintén. Aki költ 3 milla felett egy autóra, az nekilát azon cidrizni, hogy jajjjjj, csak 600 kilométert tudtam elmenni 15 ezer froncsért, és nem 651 és felet?
Ugyan mááááá!

ommm 2007.11.14. 19:43:12

Roland... 2007.11.14. 16:41:17

bocs Roland, de mint már máshol is említettem érdemes figyelni ezt a jelet: :)))

tudod mi ez? vagy ész nélkül nekiállsz szarozni?
smiley, van többfajta. a mososly iróniát is jelenthet. és onnan tudom, hogy új vagy még, mert rajtad kívül mindenki tudja, hogy AP (akivel amúgy egymást szívatjuk állandóan) milyen autót hajt.
bocs
on

Škodás 2007.11.14. 20:33:24

Csak 1 tipp, hogyan lehet kímélni a izzókat (az izzók legnagyobb terhelése bekapcsoláskor és kikapcsolákor van). Tehát célszerű alapjáraton kapcsolgatni a lámpákat, mert ilyenkor kisebb a töltés, kisebb a feszültéséglökés.

A Jazz izzócsere azért nagyon komoly!
Škodás

AP (törölt) 2007.11.14. 21:09:53

Azt hajtja, igen, de momentán éppen tele van a töke az egésszel, és beleborítaná egy kellően mély vízbe..

AP (törölt) 2007.11.14. 21:12:02

..de teljesen meghatódott ám omm kolléga hozzászólásán!

ommm 2007.11.14. 21:15:59

ja, jut eszembe, mi van a Fiat motorral/váltóval?

nprobe 2007.11.14. 21:32:24

Az E11 és E12-es Corollában is max. 5 perc az izzócsere, oldaltól függetlenül. Igaz, hogy vakon kell csinálni és az első alkalom n*5 perc volt. Mivel nekem kb. havonta szállt el valamelyik oldal, begyakorolhattam. Aztán váltottam O..am gyártmányúra.

audigarage 2007.11.14. 21:35:20

Az A8 az auto, én is azt nyuzok nem Dacia-t.Miért,mert ha baj van nem nyomom az intenziven az ágyat két hónapig.Kiégett az izzó ez ám hir ,unalmas már ez a dácia történet vegye aki akarja nekem ingyen sem kéne az olajkályha.Ja az A8-ban kettö perc az izzó csere szerszám nélkül.

AP (törölt) 2007.11.15. 00:03:50

Egyelőre semmi nincs, örüljön a kotlák ha egyáltalán nem gyújtom fel!

ommm 2007.11.15. 08:31:12

nana, szerintem csak ráfogod, valójában te vagy a hibás :)

köpcöspapa 2007.11.15. 10:24:24

...Hát az A8-ban lehet hogy kettő perc az izzócsere, de sztem pont ezen autó tulajdonosai viszik inkább szervizbe, tisztelet a kivételnek.

Vegyetek citroen kacsát, ott kívül van a lámpa:)

Kifordított kacagány 2007.11.15. 12:35:02

Roland...: mindig van egy-egy ipse aki jön és megmondja jól a frankót. elhiheted, egy idő után ez is unalmassá válik....

rjay: pedig nagyon úgy nézett ki. no mindegy.
nem vagyok egy autószerelő zseni(sőt zsenitlen autószerelő sem), de én szeretem használni az agyamat és élvezem, mikor magamtól találok ki dolgokat. lehet, hogy ez valami perverió nálam, de ez van. meg kell mondjam ennél komolyabb járműnél sem vettem eddig elő a dokumentációt ilyen apróság miatt.(más egyéb dolog miatt már előfordult)

AP: látod neked is kellene rá valami jó kis matrica és az megoldaná a problémát;)

köpcöspapa: igazad van, azon lámpát is könyebb cserélni, mint a loganban izzót:)

Tajparaszt 2007.11.15. 19:09:44

Sanya!Tudod mit nézz meg?Amikor a szomszéd dugja a feleséged a mondejóba!Te meg a caddyban írod az okos hozzászólásaid...

rönós 2007.11.18. 13:26:02

Scénicemen nagyon egyszerű a csere! Jó gép.

kandúrbandi 2007.11.18. 14:32:50

GM csoportos kocsiknál,és a VW-csoportnál gyakran gyárilag szar a generátor diódasora,és lökésszerűen tölt,namost ezt egyetlen izzó sem szereti ám.Loganon helyzetjelző izzókat és konkrétan a normál izzókat is cseréltem,szerszám egy darab se kellett hozzá,sőt xenon-szettet raktam bele,és ahhoz is elég volt a hely/1,4 8v/....Vagy a rutin.............

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.11.18. 15:54:19

"Nem olyan, mint a régi keletiek-értsd: Tuskós szerszámkészlettel "atomokra" kapom oszt' jóvan-de ez értelmes megoldás."

rjay!

Próbáltál már "kocka" Ladában izzót cserélni? kb. fél perc mindennel együtt.
S nem kell hozzá semmilyen szerszám.

ojio 2007.11.18. 17:05:02

Ladánál az a gond (meg a Corsa B-nél is... lehet, hogy a többi kocsinál is?), hogy az izzót nem lehet kirángatni a foglalatból, annyira bele tud "szorulni".

buster 2007.11.19. 22:30:40

megszaLott: "Milyen autó az, amiből kiég egy izzó". És tényleg! Nekem egy 9 éves 3 ajtós 1000-es Swiftem van (tudom, tudom, szar, gyenge, életveszélyes, meg minden, ami rossz), de még nem égett ki benne izzó (meg egy garnitúra fékbetéten és egy féltengely gömbcsuklón kívül baja sem volt sajnos, 125 e. km-en). Uhogy ne szidjátok az olcsó, egyszerű autókat. Mindenki kifoghat jót is, meg szart is.

bubu 2008.03.28. 17:38:03

írja már meg valaki, hogy kell kicserélni az izzókat a megane 2 1.5 dci ben. Köszönöm.

Rola21 2011.04.06. 18:36:14

@makmarci: 2-3 órája cseréltem az IV Golfon bal első tompítottat, aksit nem kellett kivenni. Igaz 30-40 percet vacakoltam vele, ha az aksit kivesszük, a gyári Beta rádió érzékeli hogy ugyan abban az autóban van.
süti beállítások módosítása