Halkan mondom... Talán összeállt

  2014. július 06. - Csikós Zsolt Címkék: utazás totalcar flotta bianchi szerelés Róma tcflotta Autobianchi Bianchina

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

csik_matrica_s.jpg

Két hét múlva ilyenkor madárcsicsergésre ébredünk Földváron, kiverjük a szemünkből a csipát a mosdó szélén, mint hamut a nagypapi pipájából – elég az alliterációkból –, azt a három, S-es méretű Tesco-szatyrot, amit összekészítettünk a kéthetes útra (és egyáltalán befér), betömjük a Bianchi fenekébe, a gyerekeket bezavarjuk a hátsó ülésre, mi Katival felhajtunk egy kávét, majd a vásznat a kocsiban a fejünk fölött, lenyúlok a kézifék mellé, szívató fel, indítókar meghúz, és a kamionmentes pályán máris Trieszt felé robogunk, távoli célként Rómát megjelölve piros filctollal a térképen. Ez a terv.

A valóság?

DSC09085
Legutóbb még a befejezésre várt a motor

Legutóbb, ugye, ott varrtam el a szálat, hogy az olaját fröcskölő motor egy újabb szétszedés után a tízkilós teherbírású diszkont Obi fűrészpadon hever. A Bianchi meg ennek egyenes folyományaként motortalanul tesz hasonlóan, a garázs padlóján. Hogy is mondjam, nem voltam túl vidám, az optimista jelzőt sem éppen az akkori énrólam mintázták, de még azt sem mondhatnám, hogy szerény, ám magabiztos derűvel néztem volna a jövőbe.

Azóta nagyjából éjjel és nappal Bianchit eszem, iszom, gondolok, álmodok, beszélek. Amikor az egyszeri buta ember egyszeri silány, öreg, parányi és ritka (de nagyon helyes és hangulatos) autója egy ilyen megmérettetés előtt áll, hirtelen átértékelődik az összes megbízhatóságról, tartósságról, használhatóságról alkotott fogalom a fejében. Róma hirtelen nagyon messzinek tűnik. Rómát látni és meghalni – hasít bele az agyba rozsdás menzai kenőkésként ekkor a mondás, és ebből a helyzetből új értelmezést nyer a négy szó. Mindenesetre a gyerekekkel egy hete megnéztük a Go Trabi, Go! című örökbecsüt, ami a gagyisága ellenére még mindig élvezető film.

P1240433
Hortobágyon is jártunk vele

Mert a Bianchi – sok-sok 500-as Fiat-társától eltérően – valóban alkalmas arra, hogy elvigyen egy családot Hortobágyra. Arra is jó, hogy elhurcoljon egy hasonló családot – akár kétszer is! – Egerszalókra. Egy kemencei túra meg se kottyan neki. Be lehet fogni gyorsulásversenyre a tököli reptéren, nyerni ugyan legfeljebb egy Yamaha Vino ellen tud, de a gyűrés lepereg róla. Ha összeszedi magát, némi inkontinencia-problémával, de Ausztria-képesnek is mondható.

R1284551
Klosterneuburgban, a dúsgazdagok utcájában

De azért 3000 kilométer a legforróbb júliusban, át a magas hegyeken, kis utakon, a túra legtávolabbi pontján közel négy tele tanknyira a biztos védelmet és szerelést jelentő budapesti otthontól – nos, ez az, amit a Galilei-féle világnézetet nem ismerő egyed a térkép széléről való biztos leesésnek vélne. És ezt még én, a kemény túrákon, nehezen betörhető, makrancos, rozsdás paripákon megerősödött szellemű felfedező is kétesélyesnek ítélek – mert hiába tudom, hogy gömbölyű a Föld, és valahol ott van az óceán tükrének messzi távolában India hátsó fertálya, azért lehet, hogy mégsem...

Látják, éppen ezért megyek. De be vagyok szarva kicsit, hazudnék, ha nem lennék. Viszont ha sikerül, minden aggodalom és szívás megsokszorozza majd a diadal gyönyörét, akármilyen kicsi és személyes érvényű is lesz az.

R1279717
Egerszalókon kétszer is voltunk vele őszölni

Miért, mondd, ó miért pont ezzel?

Sokan nem értik, miért nem Jesolóba, Pulába vagy akármilyen közeli helyre utazunk valami nagyobb, kényelmesebb, megbízhatóbb autóval, tengervízbe lábat lógatni, ha már. Mások azt nem értik, miért nem ülünk fel a fapadra, bérelünk autót, aztán lógatunk lábat Róma, Pisa, Salerno vagy éppenséggel Taormina mellett a sós vízbe. Egy csomóan az egészet nem értik, mert a legjobb a Balaton, mert ott mindenki magyarul beszél, évek óta ismerik a büfés nénit, aki mindig dupla tejföllel adja a lángost, édes a nagy lábvíz, hideg a Kőbányai és éjjel hazavisznek a haverok, ha megint tönkremegy a fejünkben az egyensúly-számítógép.

Én erre csak széttárom a kezemet, és ha bővített mondatokban elmondhatom valakinek a szemébe nézve, hogy miért, általában megértik. Mert valahogy nagyon emberi dolog, ha valaki ki szeretne lépni a mederből, meg akar ismerni új dolgokat, életérzéseket, helyeket, bármit. Én már nem lehetek Amundsen, Hillary, Cousteau, még egy nyavalyás Kolumbusz Kristóf se, mert mindent felfedeztek előttem azok a mohó emberek, akiknek amúgy nem kellett hétfő reggelente értekezletre menniük, akiknek nem voltak határidők a naptáraikban leadandó cikkekről, akiknek nem kellett isibe vinniük a gyereket és nem kellett segíteniük bevásárolni a nagymamának.

Még egy nyomorult Almásy gróf se lehetek, hogy Austro-Daimleremmel bejárjam – a már előttem felfedezett, de még mindig elég vadregényes – Afrikát, pontosabban Szudánt (köszönöm, a vadászatról inkább lemondok), Zikmund és Hanzelka világ körüli expedícióit olvasva csak a nyálamat folyathatom. Egy fix munkahelyes, kétgyerekes, középkorú családapa maradjon csak a helyén, foglalja el a helyét a négypöttyös Lego-kockák között. Én ezekről a dolgokról csak olvashatok. Hát nem így lesz.

R1284714
Ybbs, vízesés

Ha ugyan senkinek nem tűnik komoly fegyverténynek egy kis szar autóval Olaszország egy nem túl távoli tájára elautózni, én azért már érzem, mekkora a dolog egyedisége – ugyanis egyetlen ismerősöm se csinált még ilyet. Tehát egy jó háromszáz főnyi merítésből még mindig kikerülhetek afféle mikroszkopikus Marco Polóként, még ha ezt nemcsak a nagy publikum, de az a háromszáz ismerős sem tartja majd nagy tettnek. A nekem fontos dolgok azonban az én fejemben zajlanak.

És azt is látom, hogy a Bianchi mennyi mosolyt, kacagást, örömöt vált ki az emberekből, amerre járok, ahol leparkolok vele, számtalan alkalmi barátságot kötök azonnal, mert szeretik az emberek (a többség legalábbis), mert nem az süt róla, hogy nagy pénzért csináltattam magamnak egy valamit, amivel megtoldhatom a valamimet, és mivel jobb ízlésem van az átlagnál, ezért az a valami nem egy bolti, drága, de tucattermék, hanem egy öreg, hatalmas, morajló dög. Nem, a Bianchi önmagában jópofa, rám csak vetít egy keveset a kedvességéből, maradhatok mellette mellékszereplő, ami nekem az egyetlen elviselhető módja a fura ufóvá válásnak.

R1284752
Bianchi a Melki Wayn

És ezt a pozitív visszacsatolást, amit Magyarországon is megkap az autó, fejben – kicsit talán pesszimistán is, de – megszorozhatom legalább néggyel, ha már Olaszországban járunk. És ezt a pozitív visszacsatolást a gyerekeim látják és kapják, hiszen én feszülten az utat figyelem majd. És ez nekik egy életre élmény lesz.

Mert mit tennének különben, ha nem rángatom ki őket a gödörből? Amikor otthon vagyunk, reménytelen bármit kezdeni velük. Tablet, telefon, Wii, számítógép, egymás gyötrő nyaggatása, mindez a sötét szobában. Balatonon ugyanez történik, csak kevesebb a hely. Vagy jön az elektronika elvétele, bőgés, duzzogás, pocsék hangulat.

Kiszakadni a mindennapokból, valami egész mást csinálni, mint máskülönben, valami olyat megélni, amit senki se fog, akit ismerek, és ami azért kecsegtet egy jó adag bulival, ízzel, emlékeznivalóval, mókával, kacagással - még ha szívással is - erre ideális egy ilyen vén kiskocsi, pláne egy külföldi úton.

Persze, vannak ennek a túrának is veszélyei, de például rettentő veszélyes a síelés (kvázi minden ismerősöm lesérült már benne, volt, aki hónapokra, de nézzék csak Schumachert), a biciklizés, a sziklamászás, a paplanernyőzés is, mégis vannak szülők, akik ilyen sportot engednek meg a kölkeiknek. Csak viccelek!

 

Most persze már jóval bizakodóbb a hangulatom, mert azóta történt egy s más, hiszen – mint mondtam – ezzel az autóval kelek-fekszem egy ideje, a gyerekeim pedig már automatikusan a garázsba mennek és a Bianchi bal hátsó sárvédőjéhez beszélnek, ha panasszal akarnak élni az apjuk felé. És én egészen hatékony voltam e két hét alatt.

DSC09630
Sokáig bírja ebben a pózban, most már tudom

Most szerdán például kivettem egy nap szabit, és elrobogtam Tóth Gabihoz, hogy a Bianchi fejre állt elektromos rendszerét átnézze, én pedig rabszolgaként csináljam, amit mond. A hibák: távfény nincs, belső világítás kiveri a biztosítékot, csomagtérvilágítás sose működött, fényszórófelkapcsolás bizonytalan... Magam már háromszor nekifutottam, részben megoldottam pár dolgot, de a javát nem bírták az idegeim, ezért úgy gondoltam, jobb lesz, ha olyasvalaki néz rá, aki ért is az ilyenhez.

Egy boldog, bő délelőttöt eltöltöttünk a Steyr-Puch tábla tövében (hiszen Gabi alapvetően Puch-szerelő), megjött Simon Laci barátom is, így hármunkból pedig egész kis puchos klikk gyűlt össze az udvaron, bár most épp mindannyian csak virtuálisak vagyunk, mert hadra fogható autója egyikünknek sincs. Jó kis masszív Puchok híján egyesült figyelmünket a silány Bianchira fordítottuk, hiszen rá vár a nagy feladat és ő legalább van.

DSC09631
Volt egy kisebb káosz, de már túl vagyunk rajta. Steyr Service, csak szóltam

Eléggé bele kellett nyúlni a kábelekbe, bontottuk az autót rendesen, közben a kiszedett tankból spriccelni kezdett a benzin, amiből kiderült, hogy hiába van szellőzőfurat a sapkán, mégse szelel. Újabb feladat.

DSC09636
A tetején megvolt a szellőzőfurat

Azt is megtudtam Gabitól, hogy a 600-as motornak (amilyen most már az enyém is) nem 0,15-ös, hanem 0,2-es szelephézag kell, ezért vehetem fel újra a boa constrictor-pózt, és állíthatom újra.

Illetve észrevettem, hogy a váltó tetejére tett szellőzőcső, amit jobb híján a doblemez szellőzőrései közt kivezettem, telinyomta a kereket olajjal, tehát ennek valami ügyesebb megoldás kell. Úgy jól működik, ha a csövet felvezetem egy szinttel feljebb, a csomagtartóba, de szerintem a feleségem nem lelkesedne azért, hogy az összes Olaszországba vivendő ruhánk váltóolaj-párával legyen átitatva már az első naptól kezdve.

DSC09646
Ebbe a ménkű nagy résbe kellett vastag szigetelést konstruálnom. Évekig kerülgettem, de most nekihasaltam

Simon Laci persze folyamatosan hozzátette a maga kis finom, intrikus megjegyzéseit. Például elkezdte nézegetni a csomagtérajtó tömítését, majd megjegyezte – „direkt vezeted be a kipufogógázt az utastérbe?” Igaza volt, már sokat szenvedtem ezekkel a gumicsíkokkal, de sose tudtam megoldani, hogy rendesen zárjon az ajtó, iszonyú vastag gumi kéne, egyetlen veteránautó-árus kínálatában nem találtam olyat, még Tullnban sem. Márpedig a tömpe végű autók farán szívóörvények keletkeznek, behordva a kipufogó termékeit, ezért ezeknél igazán kritikus a tömítés – abszolút igaz, még egy tétel a listán. És persze kaptam még tippeket Gabitól arra is, hogyan kössem majd be a műszereket, hogy ne terheljem tovább a Bianchi régimódi puskagolyó-csatlakozóit.

DSC09632
Ilyen egyszerű hálózat, és ennyire sok baja tudjon lenni,..

Eufóriában jöttem el, mert sose volt még ilyen: most minden működik a kocsin, lent van a távfény, középen a tompított, fent a helyzetjelző, de még a távfény visszajelzőjét is vissza kellett építeni, mert így a tompítottra világított. Elöl is van olvasólámpa, hátul, a csomagtérben is ég a sose látott fény, szenzációs.

Egyébként még reggel, amikor kifelé robogtam a magam üveghangú, vonyító nyolcvanötjével az Osztapenko mellett az emhetesen, és a forgalom tömbje nagyjából egy darabban húzott el mellettem, pokolian éreztem magam, arra gondoltam, Triesztig se fogom ezt így bírni. Aztán eszembe jutott, hogy a gyerekek és főleg a csomagok mennyit tompítanak az üresen elviselhetetlen zajon, és kicsit megnyugodtam.

P1180576
Egy kemencei kiránduláson

Aztán, amikor délután, gyötrő fejfájással, szédülve, hullafáradtan (tényleg kell az a csomagtér-szigetelés) küzdöttem magam az Élessarok felé a világ legborzalmasabb macskaköves útján, és az első futómű alkatrészenként akarta elhagyni az autót, miközben a melegtől megszoruló gázpedált minden váltáskor (és a Bianchiban nincs szinkron, tehát minden visszakapcsolásnál duplán kell kuplungolni és gázfröccsölni) szemvillanás alatt a jobb lábam külsejével húztam vissza, hogy egyáltalán bemenjen a fokozat, arra gondoltam – ebből két nap, és végem, legjobb, lesz, ha alsógatyák és zoknik helyett rögtön némi sztrichnint és urnát csomagolok magamnak. Csak elhamvasztanak majd az olaszok.

De már tényleg csak nagyon kevés kell, hogy jó legyen minden. Mire ugyanis a szerdai biatorbágyi szeánszra mentem, a dolgok java részével megvoltam. A motort összeraktam, felment az új benzinszivattyú, 45 Nm-re meghúztam a hengerfejanyákat.

DSC09435
Hengerfej lehúzva 45 Nm-re, szelepek beállítva, karbi fent, olaj bent, jöhet az indítás

Torjay Lacitól kaptam grátisz egy olajnyomásmérőt, hozzá való jeladóval. Amikor az ajándék láttán – ami gesztusértékét tekintve egyébként szuper jól esett – elkezdtem ingatni a fejemet, hogy a Bianchi motorterében nincs hely egy ekkora bazi buzogányfej felszerelésére, mert az baromi lapos, Laci, a tőle ismerős, kissé zavartan magyarázó, majd a megoldásnál izgatottan igenlő stílusában előkapott egy vasdarabot a dobozból, és az orrom előtt lengetve mutogatni kezdte.

„Nézd, ez itt egy olajnyomás-jeladó gomba, ugyanolyan, mint amilyen neked is bent van a motorban a visszajelző lámpához, csak hosszabb a szára, e köré gyártattam egy ilyen elágazást, majdnem vízszintes. Szerintem ha ezt becsavarod, és a váltó felé irányítod az elágazást, ott elfér majd a nyomásjeladó is, és akkor megmarad a lámpád, lesz hőfokod és skálán mutatott nyomásod is. Na?”

DSC09474
Torjay-féle hosszú olajgombára szerelt elágazás, rajta a műszerhez az olajnyomás-jeladóval. Épp elfér, alig pár centi marad fölötte

Ördöge lett. Beépítettem a motort, és elfért a nagy rézbuzogány, még sok-sok centi maradt a jeladó fölött. Készíttettem egy olajleeresztő csavart is az olajhőfok-jeladónak, azt is beszereltem, szuper lett. Tettem fel új benzincsövet, beállítottam a karbin az úszószintet.

DSC09456
Kibejlagoltam az indítómotort, nehogy túlszaladjon a fogaskerék

Amikor mindezzel megvoltam, megmértem, mennyire kell kibejlagolni az indítómotort, hogy a szabadban is működni tudjon (a váltó öntvénye 18 mm vastag, az két nagyobb anya), felszereltem az önindítót, majd a padról leemeltem a blokkot egy nagy, földre tett szivacsra. Adtam a gépnek benzint, trafót, 12 voltot, egy fényszóróizzóból és vezetékdarabból ellenőrzőlámpát is kreáltam, hogy az olajnyomást ellenőrizni tudjam. Mehet.

DSC09464
Látják, megy a motor, az elmosódott lendkerék mindent elárul. Micsoda hőséget okádott befelé, te jó ég

Igazából, egész jól sikerült a motor. Beindult, szépen járt, csak azért dadogott kicsit, mert a bikakábel csipesze ugrált az önindító pluszán. Hagytam járni majd’ egy órát, a garázs előtt elhaladó járókelők legnagyobb álmélkodására. Nini, ott az autó, hiszen jár, de akkor hol az autó, és mi az a lapos, vergődő cucc a földön? Örülök, ha a saját hülyeségemmel ilyen jó kis alapot adok a tömegek szórakozásához, szuper dolog ez az autószerelés.

Amikor úgy véltem, eleget ment ahhoz a motor, hogy mindennek utánahúzzak, szétszedtem az alkalmi elektromos rendszert, visszapakoltam a blokkot az állványra. Igen, a szélső hengerfejanyáknak jócskán utána lehetett húzni, a középsőknek alig, megnyugtató követni a technikai leírást. Persze ilyenkor szelephimba le, fel, újra szelephézag, de ezek nem nagy melók, ha kint a blokk.

DSC09469
Bemelegedés után hagytam kihűlni, majd újrahúztam a hengerfejanyákat, megint szelepet állítottam

Aznap este be is szereltem a motort, éjfélre a helyén ketyegett a kéthengeres – olajcsöppek nélkül. Bevallom, éreztem egyfajta enyhe diadalt, ez az autószerelés csodás dolog tud lenni. Sajnos egy nagyobb próbakör rámutatott, hogy a szelepek túlontúl kattognak, s a motor is mélyen bubogva, benzinszagúan járt, túl magas szintre utalva (a gyújtáshoz nem nyúltam). Ezért még aznap éjjel, ott, bent a helyén levettem a karbit, dupla csuklókat növesztve beállítottam újra a szelepeket, amik inkább voltak 0,2-esek, mint 0,15-ösek. Ezért is csodálkoztam, amikor három nappal később Gabi arra buzdított, hogy állítsak vissza mindent tágabbra.

A benzinszint a karbiban jó volt, de felderengett egy másik hibalehetőség is. Levettem az úszót, és bingó, ott volt a mélyedés azon a réznyelven, amivel nyomja a tűszelepet. Ez azért rossz, mert a tűszelep golyója oldalt gurul (vagy csusszan) el ezen a nyelven, és ha itt gödör van, nehezebben mozdul meg, sőt, a felfelé mozgó úszó néha ki is tudja billenteni a szelepet a zárásból, ami magas szinthez, esetenként túlfolyáshoz vezet. Finom tűreszelővel elsimítottam a nyelvet, jó lett, összerakás után sokkal finomabb hangon susogott a motor, bár ezzel a 0,15-tel is maradt szelepcsattogás.

DSC09482
Úszó nyomólapkája simára reszelve

Ez volt egy hete, aztán jött Gabinál az elektromos szerelés, majd kicsit bevásároltam az Újhegyi úti, csodás Tauril mintaboltban egy jó, zajszigetelő gumiszőnyeget és hétméternyi, vastag, habgumi szigetelést, ami két rétegben már elégnek ígérkezett a tátongó rés áthidalásához a hátsó ajtó körül.

DSC09480
Kattogott a motor, ezért újraállítottam bent a motortérben. Amikor az anyával együtt forog el a szelepállító csavar, ez nem is annyira vidám dolog ilyen szűk helyen

A csütörtöki legutolsó munkálatok eredménye: jeladókhoz sarukat forrasztottam, a kábeleket végigvezettem előre, gumidugókat a helyükre tettem.

Készítettem váltóolaj-ülepítőt egy tartalék féktartályból és ügyes csatlakozásokból (a váltó kivételéhez és szétszedéséhez már sem időm, sem idegem nem lenne).

Ja, kifurkáltam a tanksapkát is, mágnessel kiszedtem belőle a spént, most már szellőzik rendesen.

DSC09639
A tanksapka aljába már én készítettem 1,5-ös lyukat

Kifűztem a melegen beszoruló gázbovdent, a régi tokról lehántottam a Karesz által 2002-ben rátekert, de már lemállott szigszalagot, elpucoltam és zsugorcsővel újjá varázsoltam. Majd újravezettem a bovdent úgy, hogy ne szoruljon tőben a kuplungkötél alatt, mindent megkentem, lekötöttem a szoruláshoz (is) vezető kézigázt, s egy pótrugót is akasztottam a gázpedál visszahúzója mellé, mert a sajátja öreg és kinyúlt.

DSC09642
Szét kellett szednem az egész alagutat, a spéci, német szabványos váltózárral, hogy hozzáférjek a gázbovdenhez

Majd Katival az oldalamon, jó másfél órás munkával tömítéseket szerkesztettünk habgumiból, s ragasztgattunk. Jó lett, úgy zár a hátsó ajtó, mintaállat.

DSC09650
Itt a kétrétegű szigetelés

Ami még hátra van (frissítve 07.06. reggel):

- olajcsere a végleges Castrol 20W-50-re
- jobb első indexbura csavarjának pótlása
- Autobianchi emblémák rendes rögzítése
- új csomagtérszőnyeg kiszabása a taurilos lapból
- egy akkus Bluetooth-hangszóró beszerzése, hogy legyen zenénk is – sajnos az egyetlen számításba vehető, normálisan szóló típus a Bose Soundlink Mini Pro, az meg iszonyú drága. A JBL, Jawbone, TDK, Samsung, Sony, Logitech egyike sem üti meg a szintet. Ezen a tételen még csikorgatom a fogam, mert amióta egyszer hallottam a pöttöm Bose-t, nem vesz be mást a fülem. És sajnos az a kétszáz teszt, amit megnéztem videón és elolvastam szövegben a neten, mind velem ért egyet.

Ha ez megvan, indulhatunk, az autón már nem múlik a dolog.

Február óta egyébként a következőket javítottuk meg a kocsin (Tóth Gabi, én) (frissítve 07.06. reggel):

- fékdobok cseréje, felszabályozása
- fékbetétek cseréje
- fékfolyadék teljes csere
- fékfolyadék-sapka cseréje
- elsőkerék-csapágyak cseréje
- kerekek újracentríroztatása
- nyelestengely-szimering cseréje
- egy féltengely-menesztőtárcsa cseréje eredetire
- féltengely-végi rugók pótlása
- kormánytengely rögzítése a ricnin (valamiért lötyögött)
- tetőfeszítő rúd gumivégének pótlása jobb oldalon (állandóan zörgött)
- kuplungharang-csere
- kuplungvisszahúzó-rugó cseréje
- szellőzőfurat elkészítése a tanksapkán
- új kinyomócsapágy
- új kuplungszerkezet
- új kuplungtárcsa
- a korábbi csináltatott helyett egy eredeti, késői szériás kombi-Fiat lendkerék
- váltóbelső-felújítás
- féltengely belső és külső gumiharangjainak cseréje
- kuplungbovden-csere
- jobb ajtózár javítás, kenés, beállítás
- csomagtérnyitók (elöl és hátul) kenése
- váltószellőző elvezetőcső készítése (majd tartályos rendszerré alakítása)
- repedt nyomórúd-furulya cseréje
- AC-pumpa cseréje
- olajszivattyú csavarjainak újra cseréje
- fényszórók gyárira való visszakötése
- belső világítás megjavítása elöl és hátul
- első futómű állványán a felső csavarok gyári rugós alátétekkel való ellátása (ez is zörgött)
- tanksapka-furat elkészítése
- ablakmosó pumpagumijának gyári, állványos kivitelűre való cseréje
- gázbovden újravezetése, kenése, tokjának felújítása, pótrugó beépítése
- karburátor felújítása (csak tömítések és tűszelep), beállítása, úszó nyelvének bereszelése
- csomagtérajtó szigetelésének elkészítése
- olajhőfok- és olajnyomás-jeladó beépítése
- szelephézag-állítása
- olajbetöltő sapka cseréje újra
- akkusaru csavarjának nem elfordulósra cseréje (mire találtam 9-es fejű csavart...)
– a két olajos műszer bekötése
- bal ajtózár kenése és beállítása
- szelephézagok visszaállítása 0,2-re
- kifröcskölt váltóolaj pótlása
- szivargyújtó visszakábelezése

P1130686
Valamikor hat éve, Esztergomban, amikor elkészült végre a motor

Szép a lista, nem? Szerencsére ami hátra van, az a rövidebb... Még két hét.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr146473689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szipipeti 2014.07.06. 07:32:11

Ez az autószeretet és a veteránozás lényege. Hosszabb a megjavított hibalista, mint a gyári alkatészlista. Azért, kíváncsi lennék arra, hogy női szemmel, milyen egy (mert ilyet régen kaptunk (Katitól)) ilyen túra az ötlettől a hazaérkezésig!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.06. 07:41:53

Hajrá Csikósék, soxerencsét, legyen poszt legalább hazajövetkor.Meg hozzatok valami vén kotlát onnan is, lehetőleg lábon! :D

nyelv-ész 2014.07.06. 07:54:21

Hajrá, sok szerencsét! Drukkolok a projekt sikeréért. (Azért egy ex-kandóson nehogy már kifogjon néhány kilométer kábel :-))

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.06. 07:56:34

Dezső nem cöccögött nagyon a háttérben? :)

varanero 2014.07.06. 08:28:26

Kalandra fel, jó utat kívánok a Csikós családnak!

Asztalos 62 2014.07.06. 08:31:01

Szorítok nektek,hogy sikeres legyen az út.De ez életed legnagyobb felelőtlensége. ez az autó újkorában sem volt autó csak egs gyösz.Bocs

mükkemakk 2014.07.06. 08:43:38

Sok munkád van benne, gratulálok, jó utat. (szerszámokat vigyél azért)

Nesebar 2014.07.06. 09:00:08

Kati véleményére nagyon kíváncsi lennék.
írhatna erről egy kicsit.

Pityubácsi 2014.07.06. 09:01:31

az autós újságíró az élet császára, hogy van pénze kicserélni és/vagy megjavítani ennyi alkatrészt. :-P

csak vicc volt, széles utat nektek, csík! :)

Cockroach 2014.07.06. 09:03:20

wowowowowoWOOOOO!!!!

vasárnapi CSIKÓS-poszt!!!! :)
és formula-1 silverstone.... kávé, nő az ágyban - PERFECT :)

gratula és sok-sok szívást "kívánok" neked még! ugyanis nekünk ebből lesz élvezetes olvasnivalónk........ :D

deak.atti 2014.07.06. 09:10:41

Szia!

Zsolt, elmesélek egy sztorit. Tudom, nem a kedvenced a 353-as, de ez most ideillik.

2002-ben nászúton voltunk a feleségemmel Horvátországban, Isztrián. Az akkor egyetlen hadrafogható autónkkal, egy almazöld, krómos 353W-vel. Szerettük, bácsiautó volt, szűk 100 ezer kilométeres futással, egy tényleg kellemes példány. Volt egy borús nap, mikor nem tudtunk fürödni az Adriában, egy hirtelen ötlet: "Mennyi ide Velence, 220 km? Menjünk el, mi bajunk lehet?". Porecből felfelé valami 50 km volt a szlovén határ, onnan Koper ugyanannyi, majd Triesztnél át az olaszokhoz, és Monfalcone-tól autópálya Velencéig. Nem egy nagy ügy. A szlovén-olasz határ egy völgy aljában feküdt, gurultunk lefelé a zöld zweitakterrel. A szlovén ember unottan intett, jugó korszakából látott már ilyet eleget. De az olasz! Úgy elkezdett röhögni rajtunk, ahogy csak tudott. Böködött kifelé az ablakon: "Ungheria?". Mondom: te marha, hát ez VAN! Mivel jöttünk volna? Még kaptunk egy "Molto bene!"-t, aztán passzportok vissza, és mehettünk. :o) Mondanom se kell, hogy a velencei autópályán is kölyökarcok tapadtak az elhúzó autók ablakaiban, hogy mi a franc ez?

Szóval, ennél nagyobb baj ne érjen az olasz túrán, mint hogy kiröhögnek, és sok sikert az úthoz.

DA

Térspecialista 2014.07.06. 09:22:01

Kívánnám, hogy probléma mentesen megjárjátok Rómát oda-vissza, de szerintem ettől azért Te titkon többre vágysz, még ha tartasz is tőle egy kicsit. Ellenkező esetben valami műanyag csodával indulnál neki... :) De vissza fogtok érni, ne aggódj, olyan még nem volt, hogy valaki Rómában maradjon (vagy félúton), ha csak nem ez a szándéka. Eseménydús, de jó kis utazást ezzel a Rozinantéval.

plümpike 2014.07.06. 09:27:10

Zsolt, az indulás előtti szombaton, egy Pub-Likos mini közönségtalálkozóhoz mit szólnál?

nagylori 2014.07.06. 09:46:32

Hát ez már a Domsjö-i agymenéssel egyenértékű őrültség lesz. Király!

ha1tt 2014.07.06. 09:58:59

@Nesebar: Csatlakozom!
Kati, lécci!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.06. 10:28:55

" azok a mohó emberek, akiknek amúgy nem kellett hétfő reggelente értekezletre menniük, akiknek nem voltak határidők a naptáraikban"
FÚ de meg tudlak érteni. Napi meló mellett nem lehet alkotni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.06. 10:31:16

"mert nem az süt róla, hogy nagy pénzért csináltattam magamnak egy valamit, amivel megtoldhatom a valamimet,"
Ez a másik. Az "ilyet vettem" sosem fogott meg. Amit az ember maga alkot, az sokkal több.

Csikós Zsolt 2014.07.06. 10:47:04

@deak.atti:

Kiröhögve lenni azok által, akik még nem tudják, már nem tudják, elfelejtették vagy sose volt meg nekik - jó. :-)

@plümpike:
Épp az ennstali veterántalálkozón leszünk Kitzbühelben Zách Danival, Sipivel, Göbivel, onnan tudósítunk. Csütörtökön indulunk!

Bájdövé, azért ez az utolsó hétvége a próbára. Most mindjárt indulunk is egy nagyobb körre itt Mo-on, megvan a két olajműszer, az ajtójavítás, a szelepállítás, a váltóolaj-pótlás, minden.

Faby 2014.07.06. 10:59:23

A kereteshez.

Most jöttünk vissza egyhetes nyaralásról, Zakyntosról.
Nálunk elv, hogy igyekszünk olyan helyekre menni, ha sikerül, ahol még nem jártunk, új helyeket felfedezni.

Ami miatt igazán megértem a keretes írást, az az, hogy mi is a helyi idegenvezető által szervezett buszos kirándulás (félóra utazás, 10 perc nézelődés, fényképezés, majd félóra újabb zötykölődés a buszon) helyett béreltünk egy kis gyöszt, egy beach buggy szerűséget, ami messziről egész jónak tűnt, közelről már inkább tákolt, mint épített járgánynak.
De a humor és élvezetfaktora magasan vert bármit, amit eddig tapasztaltunk. Ezzel a kis vacakkal bejártuk a szigetet, olyan helyekre jutottunk el, ahová busszal esélytelen, olyan helyeken tudtunk fürödni, ahová másképpen nem tudtunk volna el sem jutni. (és igen, megvolt a veszélye, hogy olyan helyen akadunk el / robbanunk le, ahol madár se jár).
Rettenetesen élveztük, és pontosan azok a faktorok voltak meg, amit Csikós Zsolti a 4.B-ből leírt: permanens vigyor a mi arcunkon, hatalmas mosoly a helyiek arcán, amikor elhaladtunk előttük.
Ez persze csak töredéke egy ilyen, többhetes túrának, de az esszenciája benne volt. Nem véletlen, hogy azt a két napot emlegeti bármelyikünk a csúcsnak, amikor így kalandoztunk, pedig voltunk a híres Navaggio / Csempész öbölben is, ami tényleg szenzációs.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.07.06. 11:00:11

Sok sikert az úthoz! Bármi lesz is, az ilyen utak kerülnek be mindörökre a családi legendáriumba, hogy aztán a dédunokáid is meséljék :-)

tiger1342 2014.07.06. 11:16:40

HajráCsikósZsoltianégyBéből! Egy ország szurkol neked és irigykedik! :) Remélem jó zsíros poszt lesz az útról, és semmi olyan gond nem adódik, amit ne lehetne a helyszínen gyorsan és hatékonyan orvosolni. :)

kitiltott, de seráfütty 2014.07.06. 11:17:35

Bevallom, hangosan felröhögtem, amikor a csavarok lehúzási 45 Nm-es nyomatékát olvastam, hirtelen a gyösz motorja ugrott be róla, hogy talán fénykorában tudott ennyit :) (ami egyébként talán nem is áll messze a valóságtól...)

Aszkétizmus, Csík, abban szenvedsz :)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.06. 11:17:59

Godspeed, Csikós family!

Majd elmorzsolok egy-egy imát, bár nem vagyok vallásos, de hát az aktívan beavatkozó mindenhatóhoz hasonlóan az üzembiztos olasz technika is csak az élénk emberi fantázia szüleménye, így nekem belefér, ha a kedvenc újságíróm mélyen hívő, rajtam ne múljon a dolog... A szöveget még tisztázni kéne, elég azt ismételgetni, hogy "múkoggy", vagy cifrázzam?

Persze ennyi gondoskodás és felkészítés után elviekben elég jó esélyed van arra is, hogy gond nélkül letudjátok a távot, de ha nem haragszol meg érte, erre komoly összegben nem fogadnék :D

Csikós Zsolt 2014.07.06. 11:29:15

@kitiltott, de seráfütty:
34 Nm volt az... :-)))))))))) De most lehet, hogy megvan 40 is!

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád:
Az a baj, hogy én sem :-)

tiramiska 2014.07.06. 11:46:40

Kemény kalandnak ígérkezik! Bár valszeg a meleg lesz a legnagyobb kihívás. Jó utat! :-)

ZON 2014.07.06. 11:55:38

A COTY zsüri tagsághoz biztosan jár az egész ismert univerzumra érvényes assistance. Azért ilyen bátor ez a fiú. :)

ostvan2 2014.07.06. 11:56:27

Asszem '94-ben mentem családdal Németországba. Kispolákkal. 1300 km egyirányba, meg vissza. 2 gumidefekttel megúsztuk. A legnagyobb élmény az volt, amikor Gyöngyösnél (akkor még odáig tartott az M3) lemeszeltek gyorshajtásért. Végül a szerv elfogadta, hogy kb 2400 km autópályázás után még tart az autó lendülete.

dr.oid 2014.07.06. 12:16:37

hej kávézgató népek víg talján pupákok
olyan történik most amit ha megláttok
szemetek törlitek míg a szátok hadar
a szabad kezetek szélmalomként kavar

mind ujjal mutattok kéklő délibábra
calvo ungherese meg egész családja
kis bádogdobozban kelt át a Nagy Hegyen
ha hazudok néktek apám halott legyen

ej Giuseppe cazzo miért tátod a szádat
szaladjál hozzad hát vén tintás apádat
népünnepélyt ülünk a napsütötte téren
idegenül beszél ezt nemigen értem

alighanem angol szókat ejt a száján
mutogat is hátul csomagtartó táján
fénylő crovakulcsát a magasba tartja
szónoklatot intéz, hogy mindenki hallja

fura ez a jószág egy apró kis kékség
segítsetek bakker hitvány lusta népség
nem ott van a motor hátul lesz ha mondom
hozd a szerszámaim amíg el nem rontom

bámész kedveteket bámészkodó csürhe
szaladj Luigi ő kell a vén fiatos ürge
Torinóban hajtott állva szalag mellett
Avvocato döntött modern robot kellett

dehogy hagyunk cserben kalandor barátom
mutatom én neked si dolce vita álom
piazzán szerelünk mint egy hangos falka
ez az ungeherese hozzám képest nyalka

nincs más dolgod Rosa becsmérelsz itt engem
a hajad ordítom le megteszem én menten
sürgős dolgunk akadt ezt mindenki látja
ő híres világjáró vén géplények barátja

fölbolydult a város fölbolydult ha mondom
a lakók jól helytálltak a veterán fronton
akadt olyan ember ki a múltban látott
régi cinquecentot s egyéb furcsaságot

befejezném mesém mesemondó hangon
öblös orgánumom zengetve a gangon
magyar népmesének a mai napra vége
Vergilius dalát a kommentablak mélye

magába nyelte el míg olasz szótárt lestem
nem új oldalt nyitva elég hülyén tettem
ó Világjáró Polgár Zugló Kapitánya
remélem gyöszödnek gyötrelmes hibája

nem rontja el kedved teljesíted álmod
jól megautóztathatod a Csikós családot
a galibák kalandok herkulesi tettek
csúfos rusnya hibák mit laikus retteg

messze elkerülnek elhajóznak délre
kipihenten frissen érkeztek a Térre
bejárva hegyeket fél talján világot
hágókon átkelő hadvezért ki látott.. :D

szipipeti 2014.07.06. 12:53:10

@ostvan2: Mi '82-ben csináltunk egy túrát egy közel 10 éves Wartburggal. A túra: Kijev - Moszkva - Szentpétervár (Akkor: Leningrád). Oda - vissza. Zokszó nélkül... Ezekben a szeretett régi "vasakban" sokkal több van, mint ahogy elsőre látszik!

proanyu 2014.07.06. 12:54:12

Zsolti! Ezerrel drukkolunk, további sok sikert a munkádhoz és a fiaidat is neveld ilyen müszaki érdeklödöknek!

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.07.06. 13:42:38

Előre sajnálom az utasokat a leendő szívások miatt, de legalább lesz az úti hibákból egy monstre, 13 részes cikk. Részenként szigorúan csak 7 szopást feldolgozva, hogy bírjuk aggyal majd. Amúgy sok sikert. (Egy kérdés: a nej olyan belepofázós stílusú? Mert akkor kitartást!)

Gerike 2014.07.06. 13:45:57

nekem van ilyen bose hangszorom es bar teny, hogy nagyon draga de csak azt tudom mondani, hogy ne vegyel mast! eddig akarkinek mutattam, csak vigyorgott, hogy nem hiszi el mit szol ez a kis valami. szeretem a kutyuket es ez egy olyan valami amit a LEGJOBB eddigi koltesemnek tartok.
remelem segitettem a dontesben.
udv

Rocko- 2014.07.06. 13:48:15

"mert hiába tudom, hogy gömbölyű a Föld, és valahol ott van az óceán tükrének messzi távolában India hátsó fertálya, azért lehet, hogy mégsem..."
ott Pere Laci vár tárt karokkal. :)

"Miért, mondd, ó miért pont ezzel?"
B tervnek még ott van, amit tegnap küldtem. ;) kecske is, káposzta is. :D

"Simon Laci persze folyamatosan hozzátette a maga kis finom, intrikus megjegyzéseit."
Prokee-val megértenék egymást. :)))

jk88 2014.07.06. 14:59:22

@szipipeti: Azért egy wartburg sokkal inkább autó, mint ez a guruló esernyő...

csongiaparaszt 2014.07.06. 15:08:01

Királyság. Megdöbbentően pici az a motor, kiszerelve sokkal jobban látszik, hogy mekkora, de egész kellemesen szól.

nikarágja 2014.07.06. 15:59:17

Jó kis kocsi ez! Láttam egy ilyet fehérben és veteránrali-táblával az elején, minap a Cómói-tó nyugati partján egy miniparkolóbban állni. A lefényképezéséhez azonban a végtelen dugóból kellett volna kiállni, majd vissza. Természetesen az előttünk kanyargó sorból csak kismotoros turbódízel kocsik álltak félre gőzölve. Az olaszok kisautói (legnagyobbak is max. Bravo/Mito-méretűek) persze vígan kanyarogtak a szűk utakon. Nem látni egyet se horpadás nélkül persze, de jó élmény na ott még ez is.

Garp 2014.07.06. 16:30:59

@Csikós Zsolt: van egy srac Dublinban, Trabanttal jott ki, poenbol (mar elotte kiikltozott). Szurrealis eleny volt par eve, amikor a repterrol jovet az egyik spagetti-csomopontnal a zuzok a Skodaval, marj valami zorgetss hallottam, azt hittem valami baja lett az Octavianak. Kozben meg a bekoto savbol mogem serdult a Trabi ir rendszammal, pomporopommozve, 100-al :).
Hasznalja azota is, ami azert itt nem kis fegyverteny!

jo utat nektek! A listat latva ha Isten ments' valami elbaxodik akkor azt valaki fentebb intezte el neked/nektek, mert h nem rajtad mulott, az tuti. Mi kolcson kispokkal mezesheteztunk anno, 1700km-t bele pakolva (Pozsony, Becs, Balatoni kortura, stb stb), meg sem kottyant neki, de persze csak mert a gazdaja rendesen szervizeltette. A kihivast siman ertem es minden bizonnyal nagy buli lesz. Forza Bianchi! :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.07.06. 17:39:49

Van B-terv arra az esetre, ha valami rosszul sül el? Egy jobbfajta biztosítást én mindenképpen kötnék, ami legalább az ingyenes hazautat biztosítja..

Faby 2014.07.06. 17:45:59

@SomiTomi: Apósomék családi legendáriumának része, hogyan járták be Európát és még többet anno a szoci időkben Trabanttal. Gibraltáron át Marokkóba, a másik irányba egészen Kijevig, no nem egyszerre, hanem több, egymást követő nyáron. Egészen elképesztő történetekkel van tele az öreg, kezdve onnan, hogy volt olyan benzinkút, ahol nem voltak hajlandók megtankolni, mondván a tank a forró kipufogóhoz túl közel van, odáig, hogy a komplett főtengely cserét hogy csinálta meg valahol az út szélén Franciaországban.
Egy élmény volt nekik, bár ezt akkoriban inkább a kényszer szülte, nem a kalandvágy, lévén nem volt más elérhető autójuk.

kkn 2014.07.06. 18:22:34

Ó, az esztergomi kép... Akkor még ott éltem, nős voltam és boldog.

Csak el kell jutni az olaszokig, ott szerintem, ha baj van, rögtön előkerítenek egy régi fityókhoz értő embert, és majd öszvér lesz az autó, mire visszaér, de inkább fussa végig nagyobb gond nélkül.

1127ccm 2014.07.06. 18:48:53

Nincs mit mondani, csaszar vagy hogy kitalaltad, megcsinaltad, veghezvitted... ezert es nem masert

Gomulka Béla 2014.07.06. 19:57:46

Nekem a bézs keretesro"l a megkeru"lt cirkáló elso" fejezete jut eszembe (nehogy már csak az az Orbán, vagy mi a neve, ajánlgasson Rejto"t). Mámiba strandolni, Lózan Cseleszbe hetyegni - istenigazából most, ebbo"l a keretesbo"l értettem meg, hogy miért. Jó utat!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.06. 20:17:59

@kkn: "...majd öszvér lesz az autó"
600-as hengerek
kombi lendkerék
polski lemezrugós kuplungszerkezet
fékdobok se a sajátjai

;-)

aron.t 2014.07.06. 21:17:06

Vedi Napoli e poi muori !
nem Róma:(

Csikós Zsolt 2014.07.06. 21:23:05

@Make Valamit:

Ja a 600-as henger igaz. De a kombi lendkerék nem, hiszen a kombi motorra az kell, a nemkombi szétrázza :-)

Nem Polski tányérrugós szerkezet van rajta, hanem Fiat 500. Pontosan azt a módosítást csináltuk végig, amit a Fiat is, amikor D-ről F szériára tért át. A fékdob pedig az, amit most lehet kapni a típushoz, egyébként mindenben méretazonos.

@gergo:
Harakiri.

Csikós Zsolt 2014.07.06. 21:25:42

@dr.oid:

Dr.oid úr, a művét ma a Publo étterem közönsége és pincérei élvezhették hangos felolvasásban, Csákváron, a Bianchi próbatúráján :-)

230 km, hegynek-völgynek, olajhőmérséklet (az olcsó olajjal, ami inkább csak mosásra van benne) 105 fok, olajcsepp nuku, úgy látom, a váltóolaj-lecsapató bödön is működik. Indulásra készen állunk, már csak minimális semmiségek vannak (például egy gyomorszorító csomagoláspróba).

504Laci 2014.07.06. 21:43:56

@Rocko-: Meg szoktuk érteni egymást :)

mtk001 2014.07.06. 21:44:52

Úristen, mekkora lista, mennyi munka !!!
Nagyon megérdemelsz egy jó kis bulis utat !
Rómát látni és ....

Jó utat, csinálj sok képet !

Csikós Zsolt 2014.07.06. 21:57:13

@504Laci:
Zseniális volt. Ezért ma nem is ettem vacsorát, elég volt az ebéd :-)

Mc Master 2014.07.06. 22:39:09

@Csikós Zsolt: Hello Csík, nem olvastam még végig, mert elkezdtem nézni a Go Trabi Go-t. Annak idején nem láttam, most meg szétröhögöm az agyam. Életem első német filmje, ai tetszik! MInden percben poén, bár még csak az elején tartok.
De nem is ezért írok, hanem mert szerepelsz a filmben, 20.55-kor ott jössz a Mercivel :D
www.youtube.com/watch?v=F8IImO6b3L0

ájjeliszekrény 2014.07.06. 22:48:12

háát
szerintem az autótulajdonoson kívül a család többi tagja jobban örülne egy pár éves kényelmes opel astrában utazni a balcsira,mint ebben a gyufáskatulyában nyomorogni 80-al az autópályán RÓMÁIG. EMBERRR!!!

szegény gyerekeknek kell elviselniük apjuk agymenését,sajnos ez egy kegyetlen világ........

Csikós Zsolt 2014.07.06. 22:55:18

@ájjeliszekrény:
Sárga cetli az elején. Csak szóltam.

kombusz 2014.07.06. 23:03:42

kedves ájjeliedény:
rajtad kivül mindenki örülne ha elhuznál innen az agyatlan okoskodásoddal máshova.
mondjuk elhuzhatnál a balcsira egy pár éves opel astrában és boldogithatnád a családod.

Csikós Zsolt: de ha azt nem is olvasta el a: "Miért, mondd, ó miért pont ezzel?" cimü részben is elovashatta volna felvetésére a választ.mondjuk ahhoz lehet kéne megfelelö értelmezési képesség is neki amivel ö nem rendelkezik :D

hp2 2014.07.06. 23:13:48

Hasonló kalandos dolgokra én is hajlamos vagyok, ezért is meg amúgy is jó nyaralást kívánok.

spellbinder 2014.07.06. 23:25:28

@ájjeliszekrény:
személy szerint felfordulnék, bármilyen új autóban 15km-nél többet kellene utaznom. Konkrét tapasztalat szerint a hányinger biztos :)

spellbinder 2014.07.06. 23:28:17

@spellbinder: Ja, új autó az, ami 1996-nál fiatalabb...Nem tudom, miért, nekem már ezt dobták a csillagok.

ecch 2014.07.07. 00:07:17

Mi május elején ugyan nem Rómáig, csak Velencéig mentünk, de egy alig 20000 km-t futott Civiccel. Csöndes, kényelmes, tele szolgáltatással, kis fogasztással. S mivel bérautó volt, ott volt hozzá a "nem-hagyunk-szarban" szolgáltatás is, így a kalandból és izgalomból semelyik szempontból nem jutott ki. Ha nem lettem volna teljesen szűz külföldre járásból, gyakorlatilag ez a része halálunalmas is lett volna, de így legalább a más ország, más tájak, népek, illatok, ízek, átvette a szerepét. Amit ti csináltok, na az a buli!

ecch 2014.07.07. 00:09:35

Egyébként én is körülbelül 14-15 éves autókban kezdem jól érezni magam. Azokban még több nyersség van, és egyszerűség. A szükséges motorzajok, futóműzajok még megvannak. Mostanában egy két tesztvezetés közben nagyon furán éreztem magam, rossz volt, ahogy teljesen elzár a külvilágtól. Túl steril..

dr.oid 2014.07.07. 05:57:08

@Csikós Zsolt: Bongiorno!

Molto gentile, molto gentile Signore Cavaliere

Strada sicura con tempo utile

sorry i don't speak italian :D

Csikós Zsolt 2014.07.07. 07:38:20

@dr.oid:

Szerintem a tempo utile csak hiú ábránd :-)

dr.oid 2014.07.07. 08:13:13

@Csikós Zsolt:

no no Signore questa macchina motorizzato da CsZs e forza sovrannaturale :D

Luke [:Lyuk:] usare la forza per favore!

ha1tt 2014.07.07. 08:30:57

@dr.oid: Ne convengo con lei dottore!
In bocca al lupo signore Csikós!

zdyzs 2014.07.07. 08:44:49

@Csikós Zsolt: Menni fog az, csak az elvárásokat kell hozzáigazítani. Jó utat!!!

rahsol (törölt) 2014.07.07. 10:00:01

Magyar-olasz autós útiszótár

alkatrészek
i ricambi

karburátor
il carburatore

gumiabroncs
il pneumatico

hengerfej
la testa del cilindro

motorblokk
il blocco motore

repedni
fendersi

motorhiba
il guasto del motore

gyújtás
l'accensione

gyujtógyertya
la candela d'accensione

gyújtáselosztó
il spinterogeno

henger
il pistone

hajtórúd
la biella

főtengely
il albero a gomito

olajteknő
la coppa dell'olio

kuplungtárcsa
il disco della frizione

kipufogó
il scarico

világítás
l'illuminazione

távolsági fény
gli abbaglianti

tompított fény
gli antiabbaglianti

lengéscsillapító
l'ammortizzatore

dobfék
il freno a tamburo

fékpofa
il ceppo del freno

ékszíj
la cinghia

fogasszíj
la cinghia di trasmissione dentata

tönkrement
rotto/rotta

Szükségem van egy trélerre.
Ho bisogno d'un carro attrezzi.

Kérem, ne hívja a rendőrséget!
Per favore, non chiami i carabinieri!

Ismer egy orvost?
Conosce un medico?

Szerelőt/gumist keresek.
Cerco un meccanico/gommista.

kirabolni
derubare

pénztárca
portamonete

Kegyelmezzen, koldusszegény vagyok!
Abbia pietà, sono poverissimo!

Van hegesztőgépe?
Ha un saldatore?

Nincs pénzem kifizetni az alkatrészeket, de van egy aranyfogam. Kaphatnék egy fogót?
Non ho soldi per pagare i ricambi, ma ho un dente d'oro. Posso avere una pinza?

Szeretnék egy klimás autót bérelni.
Voglio noleggare una vettura con climatizzatore.

rahsol (törölt) 2014.07.07. 10:03:16

(a pistone természetesen dugattyú, a cilindro a henger, csak ott kimaradt két sor)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.07. 10:14:27

:)) Minden képnél elmosolyodom, mikor a teljes kocsit látni. Legjobban mutat oldalról.

ifrance 2014.07.07. 10:19:52

@Csikós Zsolt: csodálom a bátorságodat! amikor kiszerelve járattad a motort, nem féltél, hogy a bikakábel lötyögése miatti feszültség ingadozás kinyírja a motorvezérlő elektronikát? ;))))

Csikós Zsolt 2014.07.07. 10:47:05

@zdyzs:
Ti meg nem is írtok? Jó párszor fenn voltam az amerikás blogon, de üres a lap... :-)

@ifrance:
Ki is nyírta. Azóta nincs benne elektronika, legalábbis nem találom. Elmenekült...

@rahsol:
Meghalok!!!!

De fogazottszíjra itt nem lesz szükség :-)

muhi 2014.07.07. 11:14:53

Imádom az írásaidat, de nem lennék a szomszédod :)

Csikós Zsolt 2014.07.07. 11:17:05

@muhi:
Pedig... Nem zavarok sok vizet, megkérdezheted őket. Csomó ideig azt se tudták, hogy van Bianchim.

tök mindegy 2014.07.07. 11:42:18

Ablaktörlő rendszer rendben van?

Dömijani 2014.07.07. 11:59:13

Szép lesz az az út! Meg kalandos. De csak egy kicsit legyen az! A szopórémet (ahogy a mi csapatunkban mondják) hagyd itthon!
A tűző napot és meleget már próbáltam nyitott kocsiban, kb. sejtem, milyen lesz. ( fiat-x1-9.blogspot.hu/, 3.rész) Az olaszoknál még az ég színe is más, no meg a nap ereje. (Naptej, sapka - bár neked nyilván nem kell mondani :-)!)

zdyzs 2014.07.07. 12:06:22

@Csikós Zsolt: @muhi: Egyébként sem tudná túlharsogni a szomszéd kutyáit. LOL

zdyzs 2014.07.07. 12:09:55

@Csikós Zsolt: Vazze, egyszerűen nem volt időm. Majdnem 11ezer kilométert mentünk az egy hónap alatt, nem volt rá energiám. De Qrva jó volt. Igazi road trip.

Itt meg eddig annyira jetlagesek voltunk, hogy egy épeszű gondolatom nem volt. A 12 és fél óra időeltolódás teljesen kiborította a belső óránkat. De ma ígérem nekikezdek. Van mit írni, óceánnyi hihetetlenül szép dolgot láttunk.

Dömijani 2014.07.07. 12:15:28

Ja és termoszban rengeteg víz!

Csikós Zsolt 2014.07.07. 12:45:45

@tök mindegy:
Persze, azzal sose volt baj. Még spricni is van.

@Dömijani:
23 éve aktív kopasz vagyok, mindig hordok sapkát a napon.

Csikós Zsolt 2014.07.07. 12:48:43

@zdyzs:
Mindig csak a játék, soha semmi munka... Mikor sörözünk?

@Dömijani:
Nem hinném, hogy kell termosz. Ha megnézed az arabokat, törököket, ők tradicionálisan meleget isznak, ha meleg van. Nem biztos, hogy ők tisztában vannak a fiziológiai hatásokkal, de van egyszerű magyarázat: a hideg folyadék átesik a szervezeteden, és alul kijön, a meleget felszívja, sokkal jobban, tehát igazából sokkal jobban oltja a szomjat. Csak a hideget jobban kívánod. És emiatt csak sört és fehérbort (oké, rosét) szoktam hidegegen inni, mert azoknak rossz az ízük melegen. :-)

Inner Circle 2014.07.07. 13:01:43

@rahsol: LOL, és azt hogy mondják, hogy

- Ez az autó nem képes túllépni a megengedett sebességet.

- A feleségem távoli leszármazottja Giuseppe Garibaldinak.

- Biztos úr, lenne szíve ettől a két gyönyörű bambinótól elragadni az apjukat?

Inner Circle 2014.07.07. 13:06:05

@Csikós Zsolt: "Ha megnézed az arabokat, törököket, ők tradicionálisan meleget isznak, ha meleg van."

Azért ebben része lehet annak is, hogy a legtöbb helyen (mondjuk ahol nincs egy rohadt mély kút) tradicionálisan semmiféle módon nem tudják lehűteni az italt. Én meg tradicionálisan nem költök el mindennap egymillió forintot, a józan megfontolás mellett azért is, mert nincs miből :-)

halor 2014.07.07. 13:16:09

Csík úr, mikor indulnak fődvárrú, átszaladnék zsebkendővel integetni. :D

Inner Circle 2014.07.07. 13:16:29

@Faby: na igen, Zakynthoson néha véget ér a jó út, ennél nem is mertünk közelebb menni a velencei erődhöz:
www.alfabb.com/bb/forums/attachments/picture-room/107324d1214554995-italian-greece-balkans-tour-spider-junior-stp62209.jpg

traxx 2014.07.07. 13:18:19

@Csikós Zsolt: És egy kis nassolás nem volt az Angol park sarkán lévő cukiban? :D
Élőben még szebb ez a kis ékszerdoboz, a fotók valahogy nem adják vissza ezt a kék színt.

zdyzs 2014.07.07. 13:23:27

@Csikós Zsolt: Majd ha otthon leszek. De hogy az mikor lesz azt még a tenyérjós sem tudja!

Az arabok meg a törökök szerintem azért isznak meleget, mert az egyetlen félig-meddig tuti módja annak, hogy fertőtlenítsék az egyébként hulla fertőző vizet, hogy felforralják. Semmivel sem oltja jobban a szomjat a meleg tea mint a hideg sör. Sőt. Kipróbáltam elégszer itt, és ha valahol itt igazán meleg tud lenni.

gigabursch 2014.07.07. 14:10:16

@rahsol:
Továbbá (lehet, hogy sajtóhibás)
Kihajolni vessélyes - E pericoloso sporghersi

Amíg a szerelvény az állomáson tartózkodik, tilos a WC-t használni:
Durrante le fermata, nelle stazione, e vietato servisi de la cabinetto/ritirata.
(ezt egyszer volt alkalmam tanulni Budapesttől Sopronig - de elég szarul voltam) :-)
oroszul már nem próbálnám.

Csikós Zsolt 2014.07.07. 14:56:21

@halor:
Hm, valamikor szűk két hét múlva vasárnap reggel. De szerintem a Kati szeme villámokat szór, ha le merek állni beszélgetni - stresszes lesz az az 510 km, amennyit megyünk, már előre is :-)

@traxx:
Dehogynem. Főleg nekem, mert végigvártam bent (ahol valamiért nem ment a klíma, de a gépek fűtöttek), hogy a Norbi 2, azaz két teljes gombóc fagyit végigegyen. Az nem megy gyorsan.

Kati ki is ment a Bálinttal, mert nem kaptak levegőt. Pedig a hely szuper, voltam már ott többször, csak ilyenkor nyáron pöttyet fülledt. Legalább szoktuk Olaszországot.

@gigabursch:
És az U koncsitye visztup á nástup, zvereze zaviraj" megvan?

Én is itt vagyok 2014.07.07. 15:05:52

Ott az önindító rögzítésnél azért még egy kontra anyát feltennék. Szűkösen de elfér még. Nagyot üt az önindító mikor indítózol.
Így is lesznek meleg napjaitok. Remélem, csak az időjárás miatt! :)

Én is itt vagyok 2014.07.07. 15:10:57

@zdyzs: A meleget azért isszák, mert nem ver ki utána rögtön a víz mint a hideg ital után. Így benn marad a folyadék utánpótlás s nem veszíti el rögtön amit megivott. A másik része, hogy a fekete teában rengetek koffein van, és ezért segít a 40 fokban is , hogy mozgásképesek maradjanak :)

Szabolcs Joo 2014.07.07. 15:16:39

@Csikós Zsolt:
Bluetooth headsetnek tudnám ajánlani, Gran prix bluetooth lautsprecher. Nagyon jól szól, a Lidl-be vagy az Aldiba érdemes megnézni, 9e Ft. Én is Bose-t szerettem volna, de én sem akartam annyi pénzt kiadni érte. Nagyon jól szól, kerti munkák közben szoktam használni, többen hitték már azt hogy komplett hangfal szettel mentem a hangja miatt. Egy szóval érdemes megnézni/meghallgatni.

czjanos 2014.07.07. 15:24:14

@deak.atti: Hasonlót éltem át én is, 87-ben, még az NSZK nyugati felén, egy füstölő, bilikék Trabival. Mi is 85-tel kocogtunk, az egész német autóipar elhúzott mellettünk, az ablakokon kihajoló, röhögő, fényképező utasokkal. Az akkor 7 éves fiam lakonikus rövidséggel ki is mondta az igazságot: apu, ezt a szar Trabantot mindenki lehagyja. Mi végül szerencsésen haza értünk, ezt kívánom a Szerzőnek is!.

Gazsi bácsi lótetű 2014.07.07. 15:57:33

Szóval mi Kacsás őrültek vagyunk, akik elindulnak Európa másik végébe is a 602 ccm-es 29 lovas erőgéppel. Autópályán csúnya dolog, amikor a kamionnak csak a típusát látod a visszapillantóban, de azt kitölti teljesen...
De a legdurvább az volt, amikor barátom családostól kiautózott Rómába Kacsával és lakókocsival. Az olasz autópályán egyesben ment órákat, mivel a menetszél nem hűtötte a léghűtéses motort, így gyakran megálltak hűteni. Hazafelé kerestek volna olyan utat, ami nem a hegyeken keresztül vezet, de hát ugye olyan nem nagyon van...

Csikós Zsolt 2014.07.07. 16:23:04

@Gazsi bácsi lótetű:
Lakókocsi+2 CV - na, az a büntetés...

zdyzs 2014.07.07. 17:29:00

@Én is itt vagyok: Na én arabot mozogni még nem nagyon láttam! :-)) Csak üldögélnek/guggolnak a putri/bolt/teázó előtt a földön és szopogatják a teát.

Azt én tapasztalatból nem erősíteném meg, hogy a meleg teától nem ver ki a víz, szuperül le lehet izzadni attól is. Mennyiségtől függ. Csak a forró italból ritkábban iszol meg rövid idő alatt fél litert. Velem többször előfordul itt Delhiben, még sokkal jobban leizzadok mint egy korsó sörtől.

szipipeti 2014.07.07. 19:03:26

@zdyzs: Talán te túl sokat mozogsz teázás közben. ;-) egyébként próbáld meg, hogy nem csak hogy nem mozogsz, hanem nem is gondolkozol. (Állítólag az is megterhelő) Ott a helyiek ezt meg is oldják ügyesen!

gn 2014.07.07. 20:32:36

Jó utat! Kora hajnali indulás lenne az ideális! Kisebb a forgalom, az az aznapi etapokat legkésőbb 11 délig teljesíteni lehet, így marad idő programokra, nézelődésre a tranzit helyeken. Bár lehet hogy így is terveztétek.

EscortosLacika 2014.07.07. 21:12:29

Rakj bele egy kis metabond eco-t. Halkabb lesz, meg kevesebbet fogyaszt és kicsit jobban veszi a lapot is. Csak jó tanács, de gondolom van a szerkesztőségben véleményetek a szerről.(Ami egyébként érdekelne..)

Svéd. 2014.07.07. 22:23:33

Kishitű elpuhult férfiak vesznek körül Csík ,ne foglalkozz semmivel!! Trabantokkal jártuk a Bolgár tengert! A Lengyelek a Kis lengyel polszkikkal ,úgy rohangáltak Isztambulba cuccért , mint mi a piacra...az pedig nem vicc ám a Lengyel Sztyeppről..:-)) Akkor te hogyne járnád meg evvel az ehte Olasz telivérrel!!? Minden faluban lesz egy öreg szerelő aki félvakon is 3 perc alatt cserél kuplungtárcsát benne,ha kellene.. szépen bepakoltok megcsendesedik ,megjön a rugózás ,és lecsacsiztok vele és kész...:-)

traxx 2014.07.07. 22:35:27

@Csikós Zsolt:

Ha jártok erre legközelebb, tudok pár helyet ajánlani. :)
én voltam egyébként az a bamba mercis, aki nagyon nézte azt a kicsi kocsit, mielőtt felkanyarodtatok.

Don_Matteo 2014.07.07. 23:01:52

@Csikós Zsolt:
Tegnap értem haza egy kis franciaországi túráról egy Citroën kacsával. 3450 km-t mentünk - másztunk hegyeket dugóztunk Genovától kezdve Torinon át Monacoig mindenhol.
Néha brutális volt, de eszméletlen élmény.
Két kép hirtelenjében, még éppen dolgozom fel az ingereket. :) Jó utat nektek is, nekünk semmi szerelni valónk nem akadt!
bx.veb.hu/forum/download/file.php?id=6160&mode=view

bx.veb.hu/forum/download/file.php?id=6162&mode=view

pista999 2014.07.08. 02:04:35

Legközelebb nemzetközi átutaláshoz használd ezt:
transferwise.com/

nekem bevált, nem vertek át, rendes cégnek tűnik és sokkal olcsóbb utalni.

zdyzs 2014.07.08. 07:08:41

@Csikós Zsolt: Írtam. Bár most biztos nincs időd olvasni.

Dreamer_hu 2014.07.08. 09:58:20

Videó: 1:28-1:35 teljesen kifejező...!

Csikós Zsolt 2014.07.08. 13:06:35

@Don_Matteo:
Annyian bambulnak rá, hogy összefolyik :-) Én meg bent bambulok és figyelem a hangokat...

@traxx: De gyönyörű helyeken voltatok.

dr.oid 2014.07.08. 15:07:39

az olasz autós nyelv egyik legmenőbb szóösszetétele

la iniezione diretta

sajnos Csík alkalmi útiszótárában nem játszik

talán majd egy sirályszárnyas mergánál

de egyedülállóknak csinos hölgytársaságban lehet akár suttyó subribunkó stílusú invitálás :D

Hurri Kán 2014.07.08. 19:18:47

Részemről drukkolok, hogy összeálljon az autó, és elvigyen titeket Rómába :)
Olvasás közben azon gondolkoztam, látszólag ez a Bianchi kb. egy faék egyszerűségű autó, ehhez képest mennyi apró meglepetést tud produkálni...
süti beállítások módosítása