Minden pocsék volt a Mercin

  2011. július 24. - Bende Tibor Címkék: mercedes totalcar flotta 190 w201

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Zsibbadt lábbal álltam fel a vécéről, ahová cigizni járok esténként, amikor hideg van a teraszon. Kezemben a notebookkal, letolt tréningben csoszogtam ki a nappaliba a feleségemhez: - Nézd, ezt most megvesszük neked!

Rita ölni tudott volna a szemével. Aztán megnézte a képeket.
- De minek harmadik autó?
- Dehogy harmadik, a Camryt eladjuk, úgyse szereted, mert nagy, és a ház előtt szinte minden sarkának nekimentek már a tolatgató anyukák.
- Nem mindegy mi áll a ház előtt?
- Nézd csak meg, az elmúlt egy évben havi 163 kilométert mentél vele, összesen kétszer tankoltunk.
- De ez kisebb nem?
- Éppen ezért, majd nem félsz vele parkolni.
- De most lett második gyerekünk.
- Épp azért.
- De 570 ezrünk nincs rá.
- Majd lealkudjuk, és a biztosítás is olcsóbb.
- Van légkondi?
- Nincs.
- ABS?
- A leírás szerint nincs.
- Legalább fiatalabb a Camrynél?
- Öregebb négy évvel, de van tetőablak.
- Te hülye vagy.

DSC 7930

A hirdetés szerint garázsos, első hazai tulajdonosos autó volt, egy nő használta. 190-es Merci, telioldalas, 91-es. Se ABS, se klíma, az ablakok is tekerősek. Egynyolcas kockamotor, automataváltó, új téli gumik, szép kasztni, szép bél. Nyíregyházán. A szokásos listának küldtem körbe, hümmögtek, hümmögtek. A Motordoktor szerint szép, Csikós szerint túl benzines, túl automatás és túl fekete, Prokee csak röhögött, és a Camryre alkudozott viccből, Viktor válaszra se méltatott, biztosan fáj neki, hogy a Yamaha RD250 LC törött hajtókarja miatt röhögök rajta négy hónapja. Napokig csak nézegettem, egyszer majdnem felhívtam, de Angéla bejött valami sürgős utalással, meg aláírogatással, így elmaradt. Másnap reggel: nincs ilyen számú hirdetés a rendszerben.

Csak nekem lehet ilyen pechem, hogy kinézek egy jónak tűnő Mercit, és elviszik előlem. Csoda történt, harmadnap az autó ismét megjelent, ezúttal 470-ért. Hö. Höhö. Höhöhö.
Délutánig vártam, nehogy úgy gondolja a hirdető, csak arra ácsingózom, hogy eladja nekem drágán a sparmodellt. Nem, itt önuralom kell. Késő délután, hazafelé hívtam fel. Nagyon szép ótó, sose hagyott ott, szeretjük, de kell egy kombi, mert kutyákat hordunk kiállításra, és arra az való, a kombi. Már meg is vettünk egy Astrát, ezt a Mercit meg eladjuk, mert már nem fér el.

2011-06-12 12.46.29

Mi a hibája? Háááát, alapjáraton nem jár szépen a motorja, meg kettesből hármasba kicsit csúszik a váltó. Hívtam Kareszt, mondjon valamit. Tibikém, egy ilyen váltó 70-80 ezer, ezt alkudd le, és hozd el, ha szép. Lehet bele ABS-t varázsolni? Lehet, csak lesz vagy két kiló, újra kell kábelezni a kocsit, elöl más a fék környéke, hátul a kerékagy, vagy fordítva, a lényeg, hogy óriási meló, tök feleslegesen.

Elkértem az adatokat, körbenéztem a neten, valóban 1,8-as sparmodell, ami annyit tesz, hogy az égvilágon semmi sincs benne. Nincs motortér-burkolat, alsó motorburkolat, a hátsó ajtókon nyitásérzékelő, amitől felkapcsolna a csillár, nincs könyöklő, ekonométer, fordulatszámmérő, légkondi. Se könnyűfémfelni, se ABS, se ASR, se sperr, a tükör se fűthető (de be van kábelezve), semmi, sőt, kettő helyett csak egy duda van benne. De legalább szép.

2011-06-12 16.49.04

A hosszú hétvégére szerveztük a megnézést, a Motordoktor felajánlotta, hogy levisz, ő is kíváncsi rá, esetleg, ha nekem nem kell, megfontolja a vételt. Csodával határos módon becsatlakozott a Boschtechnikus is, aki épp arra ment nyaralni a hétvégére, és pont volt nála egy KE-Jetronic hibafeltárására szolgáló mindentudó célszerszám egy bőrönd és egy notebook kíséretében. Minden flottul ment, amíg a Nokia navigáció be nem vitt bennünket Nyíregy (ezt Angélától tanultam) külsőn az erdőbe, szó szerint. Először egyre kisebbek lettek az utak, aztán csak egysávosak, domborúak, majd egy kanyar, és földút, amíg a szem ellát. Nem találta el elsőre a kijáratot, van ilyen.

Valahogy visszaértünk a városba, az ember nem vette fel a telefont. Mint kiderült, taxis, és aludt még, így a többiek fejhangon sikítva röhögtek rajtam: taximerci, háháháhá…! Ahogy odaért a megbeszélt benzinkútra, pár dolog egyből feltűnt: az autónak égett szaga van, félreáll a tetőablak, nem jár szépen a motorja, baromi hangos a benzinpumpája, a bal hátsó ajtónál felkunkorodott a belső burkolat (tipikus 190-es hiba). Ezektől eltekintve szép. Az ülés nem kopott, nem szakadt, rücsi nyomokban a kormányon. A hátsó kipufogódob ugyan utángyártott, de új, és típusazonos, a kasztni sehol se rohad, a beltér alapján a százezret futottak közé sorolnám, ha nem látnám, hogy az óra 360-at mutat, és nem láttam volna már életemben vagy negyven ilyen autót.

2011-06-12 16.41.51

Gyorsan végigméregettük a kasztnit, két helyen volt fényezve, a bal eleje, itt látszott is a munka helye a motortérben, a kis tálca, ahol normális esetben talán a klíma lakik, na odáig horpadt be, rendesen javítva, új lámpával, mindennel. Még a bal hátsó sárvédőív volt meghúzva, amit többé-kevésbé szakszerűen javítottak, de a teli oldalon megmaradt a csík. Ezt bontva célszerű beszerezni, de darabokat senki se ad el szívesen, szóval egyszerűbb úgy hagyni.

Ő ment elöl, mi figyeltünk. Az autó két nyomon halad, nem füstöl, égnek a lámpák, kanyarodik. Olyan, mint egy autó. A kertjébe érve aztán szétkaptuk. Légszűrőház le, csatlakozók mindenhová, és nézzük az injektort. Ebben egy egység a légtömegmérő, a fojtószelepház és minden egyéb, ha baja van, bontva majd' egy százas, újonnan meg értelmetlenné teszi a vételt. Az oszcilloszkóp szerint a jel egyenletes, nincs benne tüske, így ezt kizárhatjuk. Kicsit tekergettünk a CO-n, szebben járt, de büdös lett. A vízcső összeszívva, ez hűtősapka-hiba lesz. Szépen veszi a fordulatot, a viszkó időben kapcsol, tetszik. Közben elmondja, hogy vettek bele lambdaszondát, gyárit, attól szebb lett a járása, de nem az igazi.

Bemondom a 380-at (emlékezzünk, egy hete 570 volt a kocsi), emberünk homloka összeráncolódik. Kategorikus NEM. Érvelni kezdek: büdös a váltóolaj, és tényleg csúszik, a tetőablakot elfelejtette megemlíteni, már hogy nem nyílik, de vanni van, mi meg idejöttünk a halál háta mögé, hárman, hétvégén, húszezer üzemanyagköltséggel. 450-et mond. Erre én mondok nemet. 400 a vége, ennél többet nem adok. Karok összefonva, mindkét részről. Tovább érvelek: árulhatja még hónapokig, mire ide eljön valaki, aztán majd az lealkudja, de addig sincs belőle pénze, sőt, a biztosítást, miegyebet is fizetni kell, tárolni, de ami még rosszabb, beadja egy kereskedésbe, és 350-nél többet tutira nem lát belőle, azt is karácsony után, de még inkább jövőre.

DSC 7914

Nem tört meg. A váltóra leengedett egy százast magában, így lett az 570-ből 470. A tetőre ad még ötvenet, ez 420. Kemény ellenfél. Bepróbálkoztam a hangos AC-val, amivel – akkor még csak sejtettem, később megtudtam – az elevenére tapintottam: ANNAK NINCS BAJA! Közben fél egy lett, gondoltam, hagyok neki egy kis időt. Megsértődve, tanakodást színlelve elmentünk ebédelni a közeli csárdába, ahol degeszre zabáltuk magunkat, desszerttel, miegyébbel nyolcezerből. Hárman.

Közben a srácok győzködtek, hogy ez 420-ért se rossz vétel, és lehet, hogy szar a tetőablak, de 25-30-ból tuti megvan, a kocsi meg gyönyörű, vegyem meg ennyiért. A motor rossz járása bármitől lehet, de nincs olyan dolog rajta, ami sokba lenne, kivéve a légtömegmérő-egységet, amit megmértünk, és jó. Nekem nagyon fájt ez, úgy indultam el, hogy 400-nál többet tutira nem adok a kocsiért, és ebben a menet közben felbukkant újabb tételek is megerősítettek.

Latolgattuk az esélyeinket: épp most veri otthon a felesége: hogy lehetsz ilyen hülye, itt voltak, elvitték volna ezt a szart, te meg nekiállsz húszezer forinton civakodni, így is a gatyánkat ráköltöttük a nagy ötletedre, az 570-es hirdetésre fel se hívott senki! Vagy: kipufogó, műszaki vizsga, új lengéscsillapítók, te állat! Ezek idejönnek 420-ért, te meg hagyod őket elmenni.
Illetve: oda ne add ennyiért, te átok, a vizsgára meg lett csinálva, amit a Tóni mondott, új minden, 200 ráment, nehogy már 220-ért vegye meg! Annyiért álljon itt a kertben!

DSC 7917

Ebéd után, ellustult aggyal visszamentünk, addigra az eladó átöltözött, lefürdött, gondolom, ebédelt is. Nyugodtabb hangnemben folytattuk. Próbáljuk ki, nézzük meg, milyen szépen megy, fordulaton tök jó, van ereje, alig eszik, tényleg 420, ennyiért odaadja, de kevesebbért inkább megtartja, majd kispórolják a kombi árát valahol, ezt beszélték meg az asszonnyal. Tehát a második érvelés győzött, valószínűleg sokba volt eddig. Megvettem, de még nem örültem. Sajnos csak régi fajta, nem hivatalos adásvételije volt, így került a képbe a másnapos Angéla, aki tudta, hol lehet ilyenkor netkávézót találni, és pont otthon volt Nyíregyen, így lett újfajta adásvételi, és haza is hoztuk végül Pestre.

A családnak tetszett, Peti imádta, Ritának is megfelelt. Fejben készült a hibalista: egy balos tükör, egy elakadásjelző kapcsoló, egy váltó, egy hűtősapka, egy tetőablak, a ventilátorkapcsoló tetejéről a díszpöcök, olajok, szűrők, miegymás. Apró tételek ezek, Mercinél megszokott. Irány a bontó, beszereztem egy tükröt, meg egy kapcsolót, azonmód ki is cseréltem. Elvittem a Boschtechnikushoz eredetiségvizsgára, meg egy rendesebb motordiagnosztikára, hogy kiderüljön a tuti. Az eredetiséggel minden oké volt, a motorral már kevésbé…

Szia Tibi!
Pár mondatban leírom, mi a helyzet. Az autód még megvan (1. kép).

01

Leellenőriztem az alapjárat-állítót (2. kép), látszik rajta, hogy puceválták nemrégiben. Kikaptam a gyertyákat, szép színűnek mondhatók, de a kábelek borzalmasak (3-4. kép).

03

Mértem egy emissziót, a CO- és a CH-érték magas (5. kép). Az elektrohidraulikus nyomásállító (6. kép) vezetékét lehúzva a motorüzemben semmi nem változik, ami probléma. Megmértem az áramfelvételét (7. kép), és gyakorlatilag sem gázadásra, sem alapjáraton nem változik az értéke. Gondolom, az előző tulaj már próbálta javíttatni az autót, és rájöhettek, hogy baj van a keverékképzéssel, mert a lambdaszonda új. A nyomásállító tekercsellenállása megfelelő, a kábelei nem szakadtak (8. kép). Majdnem biztos vagyok benne, hogy a vezérlőegység a hibás (9. kép).

09
Boschtechnikus

 

Kompjútert. Mi van? Kiterjedt levelezés kezdődött, Prokee, Boschtechnikus és közöttem. A részletekkel nem untatnám az olvasót, mindössze ennyivel:

Mindamellett a katalizátor működése könnyen ellenőrizhető egy hőmérővel (nyilván valami lézeres, vagy hasonló), mert üzem közben pár száz fokkal forróbb kell legyen, mint a környező csövek. 450 fok alatt egyszerűen nem működik (nem katalizál), ha pedig már működik, borzalmasan felforrósodik. Nem afféle megfogom, és "Hsssssz!" módon, még csak nem is olyan "Híííííbazzz"-féleképpen, hanem igazi "ÁÁááááááá, áááááááá, ááááááááááá, anyáááááááád, ááááááááá, nínónínónínó" - módon.
Prokee

A levelezés végén kiderült, hogy a számítógép egy 2,3-as motorú, KE-Jetronic 2.9-eshez való, ebben pedig KE 3.5-ös van, és 1,8-as motor, tehát az biztosan csere. Sebaj, hívogatom a bontókat, 10-40 ezer között kaptam telefonban árakat, a végén 8 lett. Beletettük, ahogy az új kábelszettet is, és lőn csoda, a hidegindítási gond megszűnt (gondolom, ezért jött tűzforró motorral az eladó a 200 méterre lévő házától, és megijedt a 40 ezres ártól), az alapjárati röcötölés viszont maradt.

08

Szedjük ki az injektorokat, mondta a Boschtechnikus, és megdöbbenésünkre, a 400 ezret futott autóban minden injektor cikkszám szerint belevaló volt, és mind vadi új. Hoppá. Ez egyrészt jó, mert új (darabja 14 okosba'), másrészt nem oldotta meg a problémát, alapjáraton röcötöl, bár kevésbé, és rövidebb ideig, mint eddig. A keverékképzés biztosan nem oké, legalábbis tutira hülyeséget mértünk, mert ugye a katalizátor se működik, tehát azokat az értékeket felesleges is elvárni. Itt falba ütköztünk, adtunk annyi CO-t, hogy szépen menjen, aztán lezártuk a bulit, mert reggel indultam Kareszhoz váltót és olajakat cserélni.

Ugyanis Karesz elment a világ túlsó végére, és addigra beszerezte nekem a váltót, mégpedig nem is drágán, 55-ért. Odaértem hajnalban Viszre, épp csak befordultam az udvarra, amikor annyit mondott: elment a vezérlés, nem baj? Megy ez rendesen? Akkor jár így egy ilyen Merci-motor, ha nincs rendben a kompresszió. Ilyenkor vagy szar az egész, vagy megnyúlt a lánc, és nem ott zárja a szelepeket, ahol kéne. Na állj  be ezzel a budival, szedjük le a váltót, mert estére se végzünk. Fél nyolc volt.

DSC 8030

Tükörtojás négy tojásból, délre lent volt a váltó, addig jobbára csendes szitkozódással telt az idő, háromra - a csodás pörkölt után kicsivel - fent volt a másik, kivételesen minden tömítés és miegyéb stimmelt, amit hoztam.
- Engedjük le az olajat abból a fosból. Mikor volt ez cserélve??? Jézusom, gyere Margó! Ezt nézd! Én még ilyet nem láttam. Te gyerek, mennyi volt az olajnyomásod?
- Három.
- Most nem lesz semmi az tuti, ezt nézd, mint a szurok.
Itt egy kicsit belém állt az ideg, elkezdtem fűzni Kareszt, hogy mérjünk kompressziót is, elzárkózott tőle.

DSC 8036

Addig, gondoltam, kicserélem az üzemanyagszűrőt, amit hoztam, és még nagyobb lett a meglepetés:
- Te Karesz, ez új nem?
- De, ez új, de nem csak ez, hanem az AC-is. Mit mondtál a telefonba? Mit cseréltek ezek?
- Hát lambda szondát biztosan, meg ugye a komputer, amiről kiderült, hogy nem bele való.
- Meg négy injektort, és akkor felvesszük a listára az üzemanyagpumpát, meg a szűrőt is. Meg a féktárcsák, a betétek is újak, meg a lengéscsillapítók is.
- Na EZÉRT nem akarták olcsóbban adni, így már érthető minden.

Szerencsére az új olaj betöltése után is lett olajnyomás, és az évtizedes rutin is meghozta a magáét.

DSC 8050

- Figyelj, ha ezt lehúzom, felpörög a motor, és megáll ezerötnél visszafelé. Ha visszadugom, megint dadog alapjáraton. Na megmondtam, ez a szar. Mármint az egész ház, meg mialófasz, amit itt egybe van ezen a budin. Hiába méred ezt bárhogy, ha pont ott szar, ahol alapjáraton áll az a kapcsoló. Na.
- És mit csináljak vele?
- Semmit. Majd ha teljesen beszarik, úgy nagyjából öt év múlva, akkor veszel egy komplett autót, oszt' áttesszük, ami addigra beszarik, meg ezt is. Az egész kocsi megáll kint 150-ből, mire hazajön 200, és mindened új lesz. Hagyd a francba. Elmegy ez a világ végére is így, ahogy van, mert ha nyomod a gázt, bármennyire is, akkor már jó. Leállni meg nem hagyja. Szar volt az alapjárat, kicserélték a fél autót, de nem lett jobb.  Mennyiért vetted?
- Négyhúsz.
- Elég szép, jó vétel volt ez, te, kár, hogy kézzel át lehet forgatni a főtengelyt.
- Hogy mi?
- Melyik szót nem érted? Nincs kompresszió, ezért van feltekerve mint az állat, meg jár szarul. Nem eszik sokat? De ha legközelebb jössz, hozz egy szelepfedéltömítést, és belekukkantunk, de tuti szar, nézd má’…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr683089277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2011.07.24. 20:23:55

bende, te esélyes vagy a darwin díj honorable mention rovatára. van az asszonyodnak egy klímás, légzsákos toyotája, te meg lecseréled neki egy klíma, légzsák nélküli régi fosra. gratulálok.

Hurri Kán 2011.07.24. 20:24:04

@.atti.:
Persze, ezt mindenki tudja... A BMW pénzbe se kerül, ha bemész venni, még neked fizetnek, és a benzint is termeli... Dolgozni még nem megy el önállóan, de idő kérdése csak... Te szerencsétlen...

David Bowman 2011.07.24. 20:26:06

@.atti.: Hát, az én 124esem olyan 150 lóerő lehet (még most is). Nem sietek sehova. Az előző autóm AUDI V8 Q volt, az mindig sietni akart. A mai világban? Csak Lézer Jani bírja ezt közpénzből.

dennisthemenace 2011.07.24. 20:26:36

@gyula1000: Akkor holnap reggel menj be helyettem dolgozni és vezesd egész nap azt a rohadt fos teherautót, amire olyan buszkék Stuttgartban, pedig egy rakás szar.Egy Iveco lealázza.

Luighi 2011.07.24. 20:26:48

@David Bowman: Majd ha valaki, vagy akár a szerző Ritája belédáll valamerről az (ABS nélküli) űrhajóval akkor kérdezd meg magadtól, ki dönti el hogy 25 év vagy netán sokkal kevesebb! ;-)

Luighi 2011.07.24. 20:29:35

@Káposztakukac: "bende, te esélyes vagy a darwin díj honorable mention rovatára. van az asszonyodnak egy klímás, légzsákos toyotája, te meg lecseréled neki egy klíma, légzsák nélküli régi fosra. gratulálok." EZ OTT VAN! :-D

fogash 2011.07.24. 20:33:09

@Bende Tibor: "a magasabb alapjárat megégette a váltót"

Harmadikban?!...

Havi 163 kilométerre taxit kell tartani, nem saját autót! Én a megyeszékhely belvárosától 10km-re lakom egy agglomerációnak számító faluban. A számomra vadidegen taxis előzetes áralku után háromezerért hoz haza. Ennek az autónak a vételárából (+ ami még ráugrik átírás, vételi túra, javítás, satöbbi) eltaxizgatnék egy darabig, ha havi 163km a menésem...

Szerintem a Karesz fizet, hogy vegyetek ilyeneket és akkor neki van munkája. Amúgy kasznira tényleg szép az autó, de egy ilyen "szálkás fapad", ahogy nevezték fentebb nekem annyira nem vonzó. :(

Bambano 2011.07.24. 20:33:57

@Parci: kiváló, tehát ha nem írok le minden autót, amihez eddig közöm volt, akkor nem is láttam már olyat? Persze újságot olvasni, netről informálódni neked is büdös, mint sokan másoknak.

multi84 2011.07.24. 20:36:13

@gyvy: Nincs két hónapja hogy vettem 200e-ért egy lejárt műszakis 20 éves Opelt-t költöttem a műszaki előtt rá kemény 20 ezret minden gond nélkül átment a vizsgán az ég világon semmi baja kivétel a most előjött elakadás jelző. Mind a 20 évét garázsban töltötte(gyönyörű a fényezése) és 199 ezer km ment. Igaz nem villoghatok vele hogy Merci de egy nagyon szép 5 ajtós vectra.
Nekem nem kell az állandó izgulás hogy mikor hal le és hétvégente sem szeretek olajos lenni :/

@lwcolors: Beletrafáltál Opel :D Köszi a Tippet!

Bambano 2011.07.24. 20:37:34

@fzr1000: neked is súgok: abból van a pénzük, hogy itt anyádcsata közben egy csomó letöltést produkálunk nekik. Ezért van viszonylag tágra engedve a gyeplő. Azt is meg merem kockáztatni, hogy időnként ezért kerülnek be provokatívabb posztok is.

Ha nem így lenne, régen felszámolták volna ezt a fajta poszt-típust és hozzászólás stílust.

Egy tizedmásodpercig se féltsd őket, majd ha nekik nem jó, ami itt zajlik, rendet raknak. Az erő az ő oldalukon van.

africans 2011.07.24. 20:39:13

Kedves újautó hívők, ti akik szerint mindenki aki a családját beülteti egy napi pár km-es útra egy ABS ESP AIRBAG SRS és társai nélküli autóba az felelőtlen, ti belegondoltatok abba, hogy mit is javasoltok? Az egy dolog, hogy ilyen erővel gyalog se közlekedjetek, hiszen ha átmész az úton, de akár ha csak mész a járdán akkor is elüthetnek. (Láttunk rá példát nem is egyet.) De ez ennél jóval komplexebb kérdés. Ha minden autót ami egyébként jó és használható de nem rendelkezik az éppen aktuális összes biztonsági berendezéssel azonnal lecserélnénk, akkor annak a hatásait valószínűleg nem bírná kiszolgálni az autóipar, ha mégis akkor belerokkanna a környezet, de ha valahogy a csodával határos módon mégse, akkor csak belefulladnánk a sok roncsba.
Szerintem sokkal felelősségteljesebb dolog a tárgyakat addig használni amíg azok a célnak megfelelnek, és évi párszáz kilométerre ez az autó több mint megfelelő. Az pedig hogy Toyota v Mercedes szerintem Tibor, pontosabban a kedves felesége dolga, elvégre mégiscsak Ő fogja használni. Mi többiek pedig csak egyet tehetünk, sok örömöt kívánunk neki az autóhoz.
Maximum titokban reménykedhetünk benne, hogy az autó folyamatos témával lát el bennünket:-) Bár ennyi km esetén ez is erősen kétséges.

Bambano 2011.07.24. 20:42:34

@McK: láttad az összes autómat? továbbmegyek: láttad azt a hozzászólásomat, ami cáfolja, amit írtál?

Egyébként meg párszor ülj be taxiba, kérdezd meg a sofőrt, hogy melyik autóról mit gondol. Hasznosabb tanácsot fog adni, mint itt bárki.

csorsza 2011.07.24. 20:43:41

@Golf1990: pont abs-sel, klímával, stb.-vel van több a passatodban, mint ebben a szálkás merciben. A tied nam fapad, ez az.

Bende Tibor 2011.07.24. 20:46:52

@Mortis.: Nem, csak ha megy a motor egyébként az alsó pöckön van.

csorsza 2011.07.24. 20:50:51

@fzr1000: Évi hétezer km-t vezetsz autót? Az kevesebb, mint amit az asszony a garázs-ovi-meló-ovi-garázs körön összehoz. Ergo, te minek szólsz bele az autósok dolgaiba?

esef 2011.07.24. 21:00:08

@Bende Tibor:
lehet, hogy itt a szív döntött az ész és az erszény helyett...
de ha már így történt, akkor gratulálok, sok kitartást, sikert és a végén összeálló szép autót kívánok! :)
(engem is lehülyéztek sokan amikor Renault lett a verda...)

dennisthemenace 2011.07.24. 21:04:27

@Bambano: Van egy régi film, ha jól emlékszem, Kazal László akar autót venni és beul egymás után két taxiba: az egyik sofor mindegyik autót dicséri, a masik mindegyiket leszólja..))

africans 2011.07.24. 21:13:08

Toyot v Opel vitához: Mindkét típus el tud romlani, és el is romlik, de egyikkel sincs úgy általában probléma. Egyes szériáknál előfordulnak típushibák, de mindkét márka alapvetően jó. Mondom ezt úgy hogy majd húsz évig üzemeltettem egy kb. 120 autós flottát amiben a legtöbb tapasztalat pont ennek a két gyártónak az autóival volt.

siriuswhite 2011.07.24. 21:19:45

Neee a C Vectrát megemeled egy keréknél és emel egy másikat is, az a kasztni merevségét szimbolizálja??? gondold át újra !!!
akkor amelyik autónak lent marad egy kereke, annak csavarodik a bódé ?

nem lehet hogy a lengéscsillapító enged visszafele kevesebbet, és emeli a kereket?

Schütii 2011.07.24. 21:27:18

@siriuswhite: Nem. Ez a stabilizátor pálca "műve", nem az ördögé...

siriuswhite 2011.07.24. 21:33:41

oké! de nem a hűdemerev kasztnié

svájci néger 2011.07.24. 21:35:33

nekem is van egy állati szar, régi autóm. Ha valakit érdekel, szívesen leírom hetente, hogy miket kell benne cserélni. Ha tudtam volna, hogy az újságírás ilyen egyszerû, egy napot sem ülök tovább az egyetemen, nemhogy öt évet....

Nancsi 2011.07.24. 21:37:32

@africans: Nem az a baj, hogy beleül egy ABS, lufi, stb nélküli f.sba, hanem az, hogy egy ABS-es, lufis, működő autót, plusz fél év alatt minimum fél milliót fizet azért, hogy egy sz.rabb, de jobban kinéző autója legyen (és lehet hogy alul becsültem az összeget). Szerintem akinek nincs 5 évente 4-5 milliója autóra, annál ne az legyen a fő szempont hogy jól nézzen ki, mert kiröhögöm.

Schütii 2011.07.24. 21:39:55

Úgy 15 évvel ezelőtt, az autó ugyanezen állapotában mekkora királyság lett volna.
De hát tudjuk miért jár a vadász a medvéhez...

mtk001 2011.07.24. 21:42:12

@Bambano:
"20 évvel ezelőtt se a matematika, se a számítástechnika nem állt olyan szinten, hogy tisztességes mélységig végeselem-módszert lehessen használni és normálisan megtervezni egy karosszériát."

Butaságot írtál !!!
1. A matematikai azóta is változatlan, semmilyen lényeges kérdésben sem jutottak előre.
2. Pl. 1981-ben már megette e kis vacak végeselemes számolgatást bármelyik IBM, vagy DEC mainframe. Nem kis asztali szar és nem is azokkal számolták.

falfirka 2011.07.24. 21:47:30

dögöljek meg ha vennék egy régi szart,még ha egy robogó ára is..

inkább köhögöm a hitelt,mint egy ótvarosban járjak,amiről nem tudom,mikor fordult az órája és alkatrészért sem a bótba,hanem a bontóba kell venni hozzá..

ephudd 2011.07.24. 21:52:14

@Bambano: Látom, megértetted, amit írtam. Nem a mítosz miatt veszek Toyotát, hanem azért, mert sem a Carinám, sem a Corollám soha nem produkált SEMMI meghibásodást rendszeres karbantartás mellett. Ezért. De eszem ágában sincs meggyőzni, mert mindenki azzal jár, amivel akar és oda önti a családi malacpersely tartalmát, ahová kedve tartja - én leszar.m:-D És a végső mondatod a legjobb: "Otthon vagyok az autóiparban, mindenhez értek, vezettem már mindent, megmondom a tutit, figyeljetek, böff." Jaaaj...

africans 2011.07.24. 21:56:01

@Nancsi: Ki vagy te, hogy bárkit is kinevess? Tibi tőled kért kölcsön? A saját pénzéből a saját családjának a saját szempontjai alapján vett egy másik autót, aminek a történetét megosztotta velünk. Ezek szerint te nem ezt tetted volna az Ő helyében. Rendben van. Ez a véleményed, és köszönjük hogy megosztottad velünk, de miért kell kinevetni a másikat aki nem pont úgy gondolkodik ahogy te?

Motordoktor 2011.07.24. 22:10:02

@africans: Ez egy ősi magyar szokás. Még Etelközből hoztuk a nyereg alatt.
...és nem csak kinevetni kell a másikat, hanem minősíteni is, mert úgy áll össze az egész.

africans 2011.07.24. 22:32:53

@Motordoktor: Sajnos az az érzésem, hogy túl optimista vagy ezzel kapcsolatban, szerintem ez nem csak ősi magyar, hanem kicsit ennél általánosabb (ún. emberi) szokás. Lehet hogy már a biblia is említi? Gyarlóság vagy valami hasonló...

pimpike_ 2011.07.24. 22:37:24

Sok szerencsét a járgányhoz Tibi!
Nem lesz jobb mint a Toyota volt, viszont pl. parkolni és parkolókban manőverezni egy álom lesz vele. Különösképp a feleségnek.
Egyébként meg bezony, 20 évesen is megnézik az ilyen Merciket, a jobbkezes utcákban pedig sokszor a "balkezet" is megadják...
Ak****anyját a mercijének :D

gumifust 2011.07.24. 22:40:24

Ez egy nagyon jó cikk volt,köszönet érte . Nekem speciel nagyon tetszett , mert mostanában én is szemezgetek a típussal.
De érdekelne mi újság a Bmwvel régen hallottunk róla .
A kételkedőnek itt egy rövid videó arról hogy ezt a Mercit rendesen úgy tervezték hogy biztonságos legyen az ütközéseknél a motorja pedig bírja a terhelést (Tibi ha esetleg nem láttad akkor neked is ajánlom )
www.youtube.com/watch?v=VEEj4kXY_tM
www.youtube.com/watch?v=VEEj4kXY_tM

Bacsi 2011.07.24. 22:40:33

@falfirka:
"dögöljek meg ha vennék egy régi szart,még ha egy robogó ára is..

inkább köhögöm a hitelt,mint egy ótvarosban járjak,amiről nem tudom,mikor fordult az órája és alkatrészért sem a bótba,hanem a bontóba kell venni hozzá.. "

Egészségedre. Sokan -szerencsére- másképp gondolkodnak.

gumifust 2011.07.24. 22:56:53

@Bacsi: hát igen szerncsére .....
Egyébként új autónál nem csak a hitel kiköhögése a probléma hanem az is hogy amikor lejár a hitel és a polgár úgy dönt hogy kell egy új és eladná a régit akkor rádöbben hogy mekkora kamatot fizetett a hitelért.
Az eladott autóért kapott összeg és a kamattal terhelt új ár között azért egy szép kis summa szokott vigyorogni amit az ember kidob az ablakon , hacsak nem 20 évre vesz valaki autót .

A biztonságos autózáshoz pedig nem lufi kell egy autóba hanem bukócső . Ralliba se véletlen hogy nincs airbag , minek ??

Schütii 2011.07.24. 22:58:45

@pimpike_: Na jah, mert kb 20 év alatt elég jól beégett mindenki EPROM-jába, hogy fekete mercédeszessel ujjat húzni nem feltétlenül célszerű. ("Hadd menjen a kö**g áálattya..")

Shadowbull 2011.07.24. 23:01:05

Nahat.

Megvan az ujabb soha-veget-nem-ero-orbitalis-szopas-generator.

Hajra.

sb

263 2011.07.24. 23:04:31

@falfirka:
"dögöljek meg ha vennék egy régi szart,még ha egy robogó ára is..

inkább köhögöm a hitelt,mint egy ótvarosban járjak,amiről nem tudom,mikor fordult az órája és alkatrészért sem a bótba,hanem a bontóba kell venni hozzá.. "

Ezért érdemes köhögni a hitelt, hogy tudd mikor fordult az órája! Az írásban szereplő 190-es Mercihez az összes alkatrész kapható még vagy 15 évig az összes Mercedes-Benz márkaszervízben. Akinek ez is lényeges, hogy ne bontóból vegye, megteheti. Persze az a tudat egy ilyen használt autónál már nincs meg, hogy nagyon sokat veszít az értékéből rövid idő alatt. Ne is vegyél, csak újat! A bankok örülnek az ilyen egyéneknek. Te pénzed, Te időd, amíg megkeresed a hitelre valót, Te tudod. Én meg eljárok az öreg "ótvarral" töredékéért csak annak, amit Te egy új autón vesztesz évente. Ebben a vételár is benne van, viszont nem tudom hány km van benne. Nem is érdekel.Ja és nincs havi törlesztőm.Nem vagyok normális.

feher-eger 2011.07.24. 23:04:32

Használt autóvétel Magyarország.....
de legalább lesz mit olvasni:)

Bacsi 2011.07.24. 23:10:34

@gumifust:
Azzal igen kevesen számolnak, hogy csak az általad említett összegből mennyi üzemanyagot, alkatrészt lehetne venni. (Esetleg a családra költeni...)
(Mondom mindezt úgy, hogy az én autóm újonnan lett lízingelve. Céges és kb. havi 6ekm-t megyek vele. Igaz az asszonynak meg egy öreg 205 1,7 szívódéje van. Évi kb.2-3e km-hez.

Mérges 1234 2011.07.24. 23:33:28

Itt a fő para nem az öreg autó. Én is szeretem azokat. A para a szar fapados autó.

Én pl. sokkal szívesebben eljárnék egy 10 éves luxus géppel, mint egy 4 éves vagy akár új fapados dobozzal.

De ha már régi, miért kell full fapad legyen, hibás mindennel????

Az új autó értékvesztése, merg tényleg horror, ezt valóban nem szokát számolni a népek.

A régi ocska szar, és az új autó között valahol középpen lesz a tuti. Az, hogy kinek mi a közép, az meg pénztárca függő. Én most egy 8 éves volvonál tettem le a voksot, egyelőre bejött. 1.5 millióért van részem 7 millás kényeztetésben......

gumifust 2011.07.24. 23:37:30

@Bacsi: Gondolom elég könnyen fenntartható a kis 205ös .
Én azt mondom új autót két féle esetben érdemes venni :-vagy ha nagyon sok lóvém van ,és miért ne?? Meg esetleg meg kell mutassam hogy jól megy a sorom.
-Vagy ha valaki szerelmes lesz egy új autóba a formájába vagy a technikája miatt.

Én szeretem a régi autókat és igen is napi használatba szívesen tartanék, és akár restaurálnék is ennek érdekében autót és állítom hogy nem lenne 3millánál több (ami egy fapad stift, és nem hiszem hogy biztonságosabb egy régi nagy Mercinél)

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.07.24. 23:39:54

420-at adni egy fapados, 360k-t futott(minimum), motor és váltóhibás kocsiért? Amiben hibás alkatrészek tömege (tető, stb?)

Ez szerintem nem normális dolog.

Szerintem ebből egy igen hosszú cikksorozat lesz "Szopok mint a torkos borz avagy az asszony megmondta" címmel.

Gratulálok.

Hurri Kán 2011.07.24. 23:47:32

@gumifust:
Az tény, hogy az autók ütközésbiztonsága rengeteget fejlődött az elmúlt 10-15 évben, tehát kb. ott tartanak most a Swift/Polo/Corsa méretű autók, mint kb. 15 éve a felső-középkategória ( Merci E-osztály, BMW 5-ös, stb.), és ez egy nagyon jó dolog.
Ugyanakkor az is tény, hogy egy mostani kis-alsó-közepes autó sosem fogja azt az érzést adni, amikor beleülsz, mint ezek a régebbi nagyobb vasak.
Innentől mindenki eldöntheti, hogy mi fontosabb neki...

gumifust 2011.07.24. 23:53:01

Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel.
mbybk.blog.hu/2009/07/30/ki_itt_belepsz_hagyj_fel_minden_remennyel_1

már nem tudom melyik commentelő írta ezt a linket, de nagyon nagy :)
Nekem is nagyon tetszik a 126os Merci csak a mai 400 forintos benzin kicsit visszatartó erő. De pusztán kíváncsiságból azért kíváncsi lennék a fogyasztási adatokra.

africans 2011.07.24. 23:56:27

@Doubledecker: Tibi neje megy havi kb. 160 km-t. Az heti 40. Ha munkanapokkal számolunk az napi 2x4 km. Szerinted 4 km-en mennyit ér egy légkondi, és tényleg fontosak az extrák?

Mérges 1234 2011.07.24. 23:56:46

@gyvy:

Ja pont ott tart a merci, tervezett gyürődő zona és légzsákok nélkül, mint akár egy 5 éves Astra.

Lefosom a bokám menten.

Emelett én is rajongok a régi vasakért.

De ez semmi más, csak egy érzelmi döntés.

gumifust 2011.07.24. 23:57:21

@gyvy: Igen és a vicc az hogy azt mondják az új autókra hogy takarékosak , de ez egyrészt jobb láb függő másrészt annyival nem esznek kevesebbet mint annyit az áruk sejtetni engedne

Mérges 1234 2011.07.24. 23:59:28

@africans:

Ha ez így van, akkor miért kellett lecserélni a kocsit?????

A munkahelyem 1.5 kilóméterre van. Munkából jövet, én sem nagyon használom a légkondit. Ennyi idő alatt nem hűl le az utastér.... :D

Hurri Kán 2011.07.25. 00:02:03

@Doubledecker:
Nem, hidd el, akár egy G-Astra is biztonságosabb, mint ez a Merci... NE felejtsd el, kb. 15 év van a két konstrukció között...

Új autók takarékossága, hát igen... Az tudott dolog, hogy az EURO47 norma teljesítése bizony a fogyasztás ellen dolgozik, tudnának kevesebbet fogyasztó autókat is csinálni, csak azok a környezetvédelmi normákat nem teljesítenék...

A másik, egy autó fenntartásánál a fogyasztás csak egy a költségek között... Szervíz... Értékvesztés... stb.

Innentől mindenki el tudja dönteni, mi fontos neki, mire mennyit tud, vagy akar költeni, és legfőképpen, mi az az autó, amiben jól érzi magát...

Mérges 1234 2011.07.25. 00:05:10

@gyvy:

Én is úgy értettem, hogy az Astra a jobb.

A fogyasztással egytértek, a legtöbb mai autó, nem sokkal fogyaszt kevesebbet, ha egyáltalán.

gumifust 2011.07.25. 00:06:50

Belinkelném még egyszer
190es törésteszt is van benne és szerintem annyira nem gyűrődött össze az eleje
www.youtube.com/watch?v=VEEj4kXY_tM

Spinnaker 2011.07.25. 00:07:48

Jó szórakoztam a kommenteken...

Egy apróság kimaradt:
a Camry elsőkerékhajtású, a 190-es hátsó!!

Egy gyakorlott sofőrnek persze egyik sem okoz gondot, de havi 163 km-rel...

Mérges 1234 2011.07.25. 00:09:23

@gumifust:

Azt ugye tudod, hogy az a jó ha gyűrödik. Mert lehetne olyan autót is csinálni, aminek egy ütközéskor, mondjuk csak 5 cm-rel rövidül az eleje, csak akkor Jürgen feje leszálna a nyakáról az ütközéről.

Ezzel sincs baj, csak az ilyen ember újraélszetéséhez legalább két ember kell.

africans 2011.07.25. 00:12:52

@Doubledecker: Mit tudom én?? Csak úgy! Nem az Ő dolga? Én csak arra írtam amit írtam, hogy szerinted para a fapados autó. De már miért lenne az?

Rocko- 2011.07.25. 00:16:40

@Doubledecker: "Ha ez így van, akkor miért kellett lecserélni a kocsit?????"
pont neked válaszolta: "Azért kellett automata, mert a Rita csak olyat vezet, kézit nem. A Camryban SOSE kapcsolta be a klímát, tehát felesleges. És jól látod, egy ilyen kocsiból egyszerűbb és olcsóbb rosszból jót csinálni, mint csúnyából szépet. Ezért vettem meg."
és: "Ő meg ezt jobban szereti, mert kisebb, jobban érzi magát benne. A nők már csak ilyenek. Szívesebben is jár vele, mint a Camryvel. És a lényeg ez volt, hogy neki jó legyen."

gumifust 2011.07.25. 00:49:47

@Doubledecker: Ez igaz de ha négypontos övet használnának jürgen feje se repülne le , de ugye a kényelem és a költséghatékonyság is húz egy vonalat.

De szerinted mi van akkor hogyha az autó 20al többel megy? Értem az alatt a modern törési teszteket , amikor az autó gyönyörűen összecsuklik mint egy harmonika és mindenki biztonságában van , de ezzel együtt a gyűrődő zóna végére is érkeztek , tehát ha 20alt többel mentek volna akkor már nem lett volna hova tovább gyűrődni .

Bambano 2011.07.25. 00:55:11

@ephudd: már csak az a pont hiányzik, amikor megmutatod, hogy hol írtam azokat, amikkel gyanusítasz.

Virago_1000 2011.07.25. 01:31:53

@Bende Tibor: "Még annyi mercis aranyszabály, hogy a vezetőülés oldala 500k felett kezd el kopni és szakadni. "

- kopik az elobb is, mar 200-tol

@Krisi: "az mondjuk tényleg fura, hogy ABS meg légzsák nem kell, de a fűthető tükör elengedhetetlen :D"

- a futheto tukor mindig hasznos, az ABS, Legzsak meg csak a balesetben .

:D@Széltoló01: "de vezetni mindig nagyobb élmény lesz, mint a sótlan japán ritkán romlókat"

- tudnam, valaki elmodhatna nekem, ugyan mi elmeny lehet egy ilyen benz vezeteseben.

@Tibi88: "régi kocsi iránt érdeklődő gyerekkel nem nagyon találkoztam"

-csak es kizarolag neveles kerdese -ergo szuloi hatas.

@gyvy: "Barátomnak volt pár éve ilyen 123-asa, teljesen jó állapotban, barátnője addig rágta a fülét, míg eladta... sajnos az autót... Mai napig bánja.
" - igy jar az (de meg is erdemli) aki a nokre hallgat auto (jarmuugyben), pl ocsem sem motorozik mar, mert a felesege nem engedi.

@malenykij polgar: 12,5 litert nekem a v8-as eszik, igaz nem varosban, de nem is cipel folosleges vizkopenyt a hengerek kozt :))

@.atti.: "Ugyanis ezek az autók ha hibátlanok lennének műszakilag (ami lehetetlen) akkor is szar menetdinamikával és szar úttartással rendelkeznek .
Vegyetek BMV-t arra legalább érdemes költeni , abból tényleg lehet autót csinálni. "
- raadasul azok az ertekuket sem tartjak, annyira, ez csak nekunk a vevoknek jo.

"szélérzékenység ,könnyű kormány, kóválygó futómű, erőlködő lassú lusta motorok stb. nem akarom a merciseket magamra haragítani."
- Azt hiszem hatassal volt a TC es foleg Csikos cikkei. Ez tok jo, szeretem a stilusat, most van 1 w126-osom, az elozo c126-s volt es nem haragitasz magadra. Raadasul a hatso ules kritikan aluli, zsiguli szint (a 4ajtosban), ennyit tennek hozza. MEg meg annyit, hogy megis jobban tartja az arat, mint barmelyik masik limuzin. Varok vele meg par evet es keresni fogok rajta, nem is keveset.
Aztan BMW? Saab? ki tudja.
A Tatranal kenyelmesebb hatso ulese semminek sincs...

@gumifust: 13-17 l. Es cserebe meglepodnel, hogy mennyire nem megy, nem gyorsul.

Virago_1000 2011.07.25. 01:35:30

@Doubledecker: 1.5 km-re autoval ?????

@gyvy: " tudott dolog, hogy az EURO47 norma teljesítése bizony a fogyasztás ellen dolgozik, tudnának kevesebbet fogyasztó autókat is csinálni, csak azok a környezetvédelmi normákat nem teljesítenék..."

- tevedes. Egyebkent a tomeg az oka, a mai autok fajlagosan kevesebbet fogyasztanak, mint a regiek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.25. 04:02:05

"Vadász, vadász, te szopni jársz ide..."

:)

Tibi, de komolyan, miért automata és tényleg gyalulatlan fapad verziót sikerült kinézned? (ezen a hátul nincs ajtókapcsoló című spóroláson meghaltam, ennyire nem lehet spúr cigány egy autógyártó sem...)

És miért épp 201-est, és nem 124-est?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.25. 04:20:51

@antib68: Látod, hogy hiába volt ott egy hadseregnyi szakértő (?), mégis megvettek egy váltó- és motorhibás példányt, annyira nem olcsón, mint amennyi nyűg van/lesz vele. Most nem tudom, mit kéne írni erre, hogy ne hangozzon trollnak...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.25. 04:29:23

@Szabó bakter: Hát a 2 * 502 példányból nem sok eladó lesz, ami meg igen, az nem embernek való áron :) Kb. mint a Lotus Omega.

Amúgy Evo II., ha már lehet válogatni :)

Nancsi 2011.07.25. 06:14:29

@africans: Ennyi erővel ne legyen véleményem az Osloi mészárosról se, merthogy nem tőlem kért fegyvert (kölcsön), meg én nem azt tettem volna a helyében, amit tett.

africans 2011.07.25. 08:21:29

@Nancsi: Azt hittem érthetően fogalmaztam, de mégis félreértettél, ezért kifejtem részletesebben.
Véleményed lehet, sőt, ide le is írhatod, hiszen pont erről szól ez a blog. Én csupán azt nem értem, hogy miért gondolod azt, hogy ha valaki más módon gondolkodik mint te, akkor azt ki kell röhögni.
Az osloi mészárossal ellentétben Tibi semmi olyat nem tett ami alapján nekem, neked vagy bárki másnak joga lenne őt elítélni. Ő a saját pénzéből a saját családja szempontja szerint vett egy másik autót. Addig amíg érveket írsz addig nincs semmi baj. Akár lehet, hogy igazad is van. A baj ott kezdődik amikor kinevetsz valakit aki másképpen döntött. Az is lehet, hogy Tibi se cserélte volna le az autót a saját szempontjai szerint. A felesége viszont nem szerette a kocsit, ezért bevont a döntésébe még egy szempontot. Te kineveted, de a problémát nem oldod meg helyette. Honnan tudod, hogy Tibi hányszor hallgatta végig azt, hogy "Túl nagy ez a kocsi, utálom!" vagy valami hasonlót? Az is lehet persze, hogy a fenti mondat sosem hangzott el, nem tudom, de valami más miatt mégis így döntött. Ezzel nem ártott senkinek. Lehet, hogy rosszul döntött? Persze, hogy lehet! Te eddig még sohasem hibáztál? Életed során csak jó döntést hoztál? Ha nem, akkor most röhögjek rajtad?

száraz_kutyaszar 2011.07.25. 09:06:30

@Bende Tibor: most mit okaoskodsz mintha tudnád mi lenne az??
Ha meg ilyeneket tudsz akkor nem olyan kocsit vennék aminek át lehet köni a gyűrűje mellet.

az egész cikk amúgy
pffffffffffffffffff(4 perc múlva)ffffffffff

stofilol 2011.07.25. 10:33:04

jjjjjajjjj

csak most olvasom....

a váltót a magas alapjárat égette szét???

JÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉZUUUSSS

263 2011.07.25. 10:35:08

@Doubledecker:
"Ja pont ott tart a merci, tervezett gyürődő zona és légzsákok nélkül,"

Ne felejtsük el, hogy melyik autógyár kezdte el nagyon régen a gyűrődő zónák, a merev utastér kialakítását.A Mercedes-Benz. A légzsákot is ők hozták sorozatban használható termékké, bár ebben a darabban nincs.

Golf1990 2011.07.25. 11:45:08

Amerikában már az 50es években raktak néhány modelljükbe légzsákot! Úgy látom itt néhányan biztonságtechnikailag nem bíznak a régebbi autókban! Nézzetek youtubeon törésteszteket f astra is pl jobb eredményeket kapott mint a 4-5évvel fiatalabb tervezésű bravo,brava stb...Már korábban is írtam,hogy az új autókat töréstesztekhez "optimailzálják"(tisztelet a...) jó eredményeket érnek el,ezáltal a vevőközönséget is megnyerik! Ugyanakkor ténylegesen pár fokkal más becsapódás esetén egész más törésteszt eredmények születnek! A súly sem minden,itt sokan ere hivatkoznak,nem biztos hogy a nagyobb tömeg előnyösebb egy esetleges balesetben! 2 egyforma autó is más terheléssel akár + 2 személlyel is frontális ütközésnél sokkal rosszabb esélybe kerül,hasmagasság megváltozik,ezáltal gyürődőzóna stb..ráfut a kevésbé terhelt jármű! A régi 1 genreációs swiftet is sokan szidják,holott Európában sosem végeztek rajta töréstesztet! Amerikában Geo Metro néven fut,ott volt törésteszt és semmivel sem kapott roszabb eredményt mint más hasonló méretű autó! Aki meg ezt a matematika meg számítástechnikai fejletlenséget írta:D Mutatok egy videót: közel 25éves konstrukció és már akkor mennyire komolyan gondolták a biztonságot...kicsit tekerjetek bele www.youtube.com/watch?v=eQFGIEDW2GE&feature=related

Golf1990 2011.07.25. 11:49:37

Aki meg leszarozza a 190est...:) kinek a pap,kinek a...nem tetszhet mindenkinek ugyan az! Nekem is egyik kedvenc a 190es olyan ez mint a golf II ért való rajongás,mennyi mennyi fun van,nekem volt egy makulátlan fél évig semmi különöset nem láttam benne és eladtam! Mások odáig vannak érte! Mikor hirdettem volt olyan ,hogy nem érdekelte milyen motor van benne,mert ő is a szép kasztnira utazott a többit le...! Megvesz vki egy új autót 3 milla még kifizeti a hitelt lesz belőle akár 4,5 is ,5 év múlva meg ér 1,5 öt! :D Az jó befektetés??? Itt meg belekreül 6-700 ba:) Értékét is tartja...sztem senkinek nem kellene abba beleszólni,hogy ki miért vesz mit!

Golf1990 2011.07.25. 11:57:01

Nem foglalkoznak vele mert régi sz@r mi:D

GGG77 2011.07.25. 12:32:56

Alapból semmi bajom a 190-essel. Csak azt nem értem, hogy Bende miért ezt a típust választotta az általa leírt használatra, szükségletekre.
Valamint, ha vki nem tud parkolni, az egy kisebb autóval sem fog tudni, nem az autó méretétől függ. Akkor már a formától inkább, kombival, ferde hátúval talán könnyebb. De ugye a 190-esre ez sem áll.

KaWaSaKi 2011.07.25. 13:09:26

@Golf1990: Valahol érthető, hisz egy motor/váltó hibás öreg járgányból egy kis ráfordított pénzzel teljesen megbízható autó lehet ha egyénként a kasztni jó állapotú, de amit már körberágott a rozsda, főleg az alvázon, abból már normális gép sosem lesz.

Ilyen szempontból jó vétel lehet ez merci, ha kijavítják a hibáit, meg vigyáznak rá ez még 10 évig autó lesz.
Viszont nincs mit szépíteni azon, hogy benzintemető a kicsike, legalábbis az én értékrendem szerint. Az én ugyanennyi idős dízel vw-em tojásokkal a gázpedál alatt 4,5-4,8-at eszik vegyesben, és se nem kisebb, se nem könnyebb mint ez.

Virago_1000 2011.07.25. 13:57:34

@KuKori: "Most nem tudom, mit kéne írni erre, hogy ne hangozzon trollnak... "
- gondolkozom, mi a troll jelentese, az, hogy nem tetszo velemeny?

@KaWaSaKi: Ha ez a bebi Benz neked benzinemeto, akkor te igencsak olcsojanos lehetsz.

Zolus84 2011.07.25. 14:25:51

@GGG77: Azért a méret befolyásolja a kilátást/fordulékonyságot. Ezeken a régi vasakon még sarkos volt a kasztni, vékonyak az oszlopok... Az E30-al pl. pofonegyszerű volt a parkolás, az E36 széleit viszont már nehezebb érezni.

Bende Tibinek meg respect, hogy bevállalja, hogy fost vett, de legalább nem elsózza, hanem megmenti az utókornak a gépet. Gyakran elgondolkodok, milyen autót szeretnék még birtokolni a jövőben, de valahogy mindig a 70-80-as évek gépeinél kötök ki. Az E36 is kicsit "műanyag" már nekem. Nagy álmom, hogy legyen még egy E30-am, de normális motorral már most sem lehet kapni. Néha felbukkan egy-egy horror áron, de a legtöbb motorcserés 16i, 18i.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.25. 15:03:41

@Virago_1000: Hát az ő meggyőződésük szerint igen :)

AndrewT 2011.07.25. 15:19:14

Ez tetszik ez a cikk... Bevallalta h szart vett...de legalabb el lesz a gyerekkel, tudnak bütykölni, es milyen jo lesz ha majd meseli a gyerek az unokaknak h anno milyen jo moka volt a jo öreg mercit faterral hekkelni... igy tovabb csak összeall egyszer.
Jah kicsit körbeneztem itt Nemetoban, hasonlo kaliberü 190es automata 1.8 benzin mar van müszakival 650 euroert euro 2es. lehet megerne melle behozni...csak egy tanacs.
De itt nalunk Sifi-ben (Mercifalva, ahogy bnöm nevezi) 1200 euro a 150e-t futott sezrvizkönyves.

P12_dCi 2011.07.25. 15:53:14

@Golf1990: Hát faszikám, menj fel a lánglovagokra, aztán nézd meg, hogy miért szidják az első generációs swifteket.

Ehhez a más szögből, más sebességgel másképp törik az autó elmélettel gondolom sok időt eltöltöttél, míg kitaláltad. Sosem gondoltam volna, hogyha oldalról belémjönnek 50-el, az más, mintha frontálisan csapódnék 70-el. Még szerencse, hogy több irányból vizsgálnak a törésteszteken is.

Zolus84 2011.07.25. 16:21:21

@P12_dCi: Nem oldalütközésről beszélt a srác, hanem frontális, de szögben történő ütközésről. Nem tudom, hogy igaz-e, amit állít, hiszen nem végeztem tényleges kísérleteket, ahogy valószínűleg egyikünk sem. Nem is igazán olvastam ilyen NCAP kritikus cikkeket. Viszont valószínű, hogy a gyártó az NCAP szabványra optimalizálja az autó gyűrődőzónáit, hiszen az alapján értékelik, és annak van óriási markering-értéke. Nem logikus következtetés, de elképzelhető, hogy valós szituációban nem a csillagok száma szerint alakul a végeredmény. Lehetne összetettebb az NCAP törésteszt, meg a csillagokat sem a feliratokra meg sípoló biszbaszokra kéne osztani, de valamilyen szinten biztos arányban vannak a pontok a valósággal.

lwcolors 2011.07.25. 16:49:34

@multi84:
Örülök, hogy tudtam segíteni!

c 2011.07.25. 17:13:17

Már 2001-ben a 6 hengeres E30 közül 10-ből 9 rom volt.
Nekem van egy E30 320i-m.
Az enyém se volt makulátlan mikor megvettem, de legalább gyári állapotú, nem "legózott" tiszta darab.
10 éve hajtom (110 000km ment bele). Óra szerint ~253 000km van benne. A valóság? Ki tudja. Mindenesetre az olajfogyasztás minimális, húz rendesen.
Nagyházas sperr difi, nagykockás szakadásmentes sport belső (318is-ből) stb. Kasztni (E30-ak gyengéje mivel a többségét tuti vmikor megtörték) most már rendben.
Nem is fogom eladni mostanában...

Álmodozni nem kell, a a 80-as évek autói se örök darabok, költeni valamennyit mindegyikre kell.
Ennek a Merdzsónak a kasztnija ránézésre nem rossz.
Hogy sz.r a motorja? Az egyenetlen alapjáratnál ezt a rizikót bevállalták.
Még 300 000-ből rendbe lehet hozni azt is. Csak így már nagyon erősen bukó...

Zolus84 2011.07.25. 17:31:03

@c: Szerintem soha ne add el, kevesebbet már soha nem fog érni. Ha mégis eladod, szólj. :)

Az tény, a 80-as évek autói sem örök darabok, az E30-aknak is akad nyűgje bőven. De ott még te vezetted a gépet, nem volt teletömve hárombetűssel. Ráadásul 3-400 kg-mal könnyebbek voltak a mai gépeknél. Persze lehet azzal jönni, hogy a biztonság meg a komfort rovására, de nem érdekel. Jobban érzem magam egy 20-30 éves kocsiban mint a mai gépekben. Persze most is vannak kocsik, amik tetszenek, de számomra elérhetetlenek.

KaWaSaKi 2011.07.25. 17:33:23

@Virago_1000: Ha üzemanyagról van szó az. Szeretek autóval járni mindenhova, utálom a tömegközlekedés minden formáját, viszont autónál leszarom a menetdinamikát, a gyorsulást meg a végsebességet, de elvárom, hogy keveset egyen. Inkább járok kis fogyasztású autóval, és oda megyek ahova akarok. Nem, mint az emberek egy nagy hányada aki vásárlásnál leszarja mennyit eszik a kocsi, aztán ahogy pár forinttal emelkednek az üzemanyag inkább nem megy sehova, csak nehogy tankolni kelljen.
Hosszútávon gondolkodva nem mindegy, hogy hány autó árát fizetem ki a fogyasztási különbségen.
Ha annyit használnám én is, mint a cikkben leírtat fogják, én is inkább olyat vennék, mert nekem is tetszenek a régi mercik, de nekem nem kultusztárgynak kell.

atta_troll 2011.07.25. 18:04:23

Egy négyszázezres autónál ki nem szarja le, hogy nincs akkora értékvesztése? 5-6 év múlva, ha elbontod, ugyanott leszel, mintha eladnád. Tudom, én vagyok a hülye, meg troll, meg minden, de ezzel a vásárlással lementél vinklerbe. ld. vmaxból permetezővirágó. Nem tudom hogy tudtok egyre szarabbak és szarabbak lenni. Zéró a színvonal. És még ti szidjátok minden második cikkben azokat, akikből éltek.

Virago_1000 2011.07.25. 20:00:26

@KaWaSaKi: Ertlek en, de akkor a te merceddel merve az Opel Astra es attol folfele minden benzintemeto.

falfirka 2011.07.25. 20:35:43

263
én mongyuk az asszonynak,gyerek mellé olyat vennék,ami neki teccik,(nem nekem),és használni is tudná parkolás és ovoda fuvar közben,mega pénzből is fussa..pölö 5-7 éves citroen picasso vagy ás merci,ja és párszáz kilóméterhez természetesen benzines.
ugyanakkor értékromlás miatt kalkulálni nem nagy diploma! mégis miaz ami nem romlik? vegyél zsigulit 50ezerért,attól már biztos nem lesz olcsóbb!

vmaast 2011.07.25. 21:49:11

@ommm: Mert ez a Merga egyébként olyan kurvanagy, meg annyira kényelmes... ;-)

OM617.912 2011.07.25. 21:51:25

szép, jó vétel volt!
az ABS-t érdemes belerakatni, de olcsóbba' mert télen sokat ssegít..ez nem dízel talicska, és a rövid tengelytáv miatt hajlamos kilincsel előrefordulni, meg pattogni az abs ezen sokat tud segíteni. Nekem mostanában nem volt alapjáratom, néha lefulladt az autó, és hasonló okosságok..a hiba : fesszabályzó - senki nem találta volna ki. egyébként 2 dolog a típusról: - Bruno Sacco főműve/bár itthol a dizájn és a tradíció kerülendő formák, a kultúra hiánya vagy mi../ - Martin Brundle szerint: "..best handling car ever made..."

sza, sok sikert hozzá, az okos KE-jetronicolást meg feletsd el, az 7-800 körül adja meg magát.
üdv.,

263 2011.07.25. 22:44:25

@falfirka: Okos, összefüggő gondolatok, gratulálok! Nem az a lényeg, hogy mindenáron a legolcsóbbat vegyem, csak engem nem az nyugtat meg, ha új, drága, hitelre vett autóm van, értelmetlen gyorsaságú értékvesztéssel, hanem, ha épkézláb állapotú az autó, normális áron.

Persze aki évjárat, km óra állás szerint vesz autót, nem a valós állapota alapján, azzal tényleg felesleges vitatkozni.

Mint írtam mindenkinek a saját pénze, de kérlek ne javasolj nekem gyártmányt árral!

Köszönöm!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.26. 02:26:33

@OM617.912: Hogy trollkodjak egy kicsit (Mert trollkodni jó! Trollolollolollolo ;-D), nem kell az ABS, mert a hátsókerekes ósulis automatával elindulni sem tud majd télen, a havi 170 kilométerre ;-D

Komolyra fordítva, nem hiszem, hogy megéri/van értelme felextrázni, főleg ilyen futásteljesítmény mellett, amire nekik kell.

akkorsetekerek 2011.07.26. 10:13:48

Tehát autót vidékről, magánszemélytől, mert ők biztos nem fognak eltitkolni semmit.
Vajon mik lettek volna a reakciók, ha ugyanezt ugyanennyiért, egy kereskedőtől vette volna meg?
"a szemét nepper....", "leperelni róla a gatyáját is"

amatőr 2011.07.26. 14:16:38

@Bambano:
De jó hogy említetted a netről informálódást.

Többiektől elnézést kérek, OFF jön, a Totalcar régebbi posztjait már nem lehet kommentelni, de amint láttam Bambano nemrég megfordult itt, ez neki szól.

Megtaláltam a neten a Vectra C (valamelyik közelmúltban írott kommentedből az jött le, hogy neked is az van) gépkönyvét, és hogy, hogy nem, de abban a sorrendben van leírva a külső akkuról bikázás, ahogy én elmondtam Neked. Te persze jól lehülyéztél, a szakmámat semmibe vetted.
Hát akkor tessék, Vectra C gépkönyv, angolul:
vectra-c.swi.hu/VectraManual.pdf

Javasolt megtekinteni a 201. oldalt, a szép magyarázó ábrával együtt. A hülye amatőr pár hónapja mit is magyarázott, véletlenül nem ugyanezt?
Csak egy mondatot kérek, nem fog fájni: "Bocs, hülyeséget beszéltem, nem volt igazam"

Valencia 2011.07.26. 19:00:34

Komolyan mondom, nem értem ezt a túlzott alkukényszert. Azaz értem, mindenki k.rv@ jól akar járni és kajánul vigyorogva hazatolni a taligát. Az eladó eleve a többi ugyanolyan típusú, korú, futású autóhoz hasonló áron hirdeti a szekeret (azoknak is van hibája bőven), belekalkulálva a kötelező alku tárgyát (kb. +10%).
Erre jön a vevő, ez hibás, az hibás, kéri az eladót, hogy engedje el a javítás árát, nem mintha nem ezért lenne eleve annyi, amennyi.
süti beállítások módosítása