Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli

  2011. május 01. - Csikós Zsolt Címkék: veterán totalcar flotta ponton dezso domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve




Van az úgy még az én életemben is, hogy elkészülnek dolgok. Na, nem teljesen, de mondjuk, legalább részfolyamatokat sikerül lezárnom.

Például Csabi elkészült Dezsővel. Mielőtt bárki arra kezdene gyanakodni, hogy tudósítás következik a Capellából, sietve leszögezem: Csabi a karosszérialakatos barátom, Dezső pedig a tavaly Svédországból ideszármazott Ponton-Mercedesem.

Csab múlt szeptemberben kapta a kezei közé Dezső fekélyes testét. Eredetileg úgy volt, hogy idén január végére elkészül. De mivel mindketten láttunk már kívülről jónak tűnő, de itt-ott gyanús régi autókat, pontosan tudtuk, hogy nyilván csúszik majd a vége. Természetesen pénzt se beszéltünk meg előre – havonta viszem a megállapított részletet, ha közbejön valami, kell szigetelőanyag, alapozó, csavar, bármi, azt hozzácsapom még.

Csabi dolgozott, szakadatlanul, precízen, szállította a képekkel dagadtra tömött cédéket, alkatrészt tervezett, mért, fejet vakart, álmatlanul forgolódott, kitalált, alkotott. És nézzék, itt van Dezső gyönyörű teste. Amikor megláttam, lefeküdtem a műhely padlójára, és csak bámultam. Szenzációs.

Gyönyörű, nem? Nem is kéne lefényezni

Még lett meló bőven a legutóbbi alkalom óta, holott már akkor kvázi készen állt. Az ajtókat négyzetmilliméterről négyzetmilliméterre kitakarította. A csomagtérfedélnek nem stimmelt az íve. Hogy rendberakja, a belső merevítést és a külső lemezt külön-külön egyengetnie, húzatnia kellett. Lett egy olyan csomagtérfedél-hátfal-sárvédő illesztésem, amilyen a gyári autókon sosem volt.

Itt is szigetelve - ez a hátsó doblemez

Belement az üregekbe a negyedik adag védőmassza, majd Csabi lepucolta kívülről a fontosabb illesztéseket, és szuper zsírtalanítás (ez nagyon fontos, különben nem tapad meg, elválik, és durva rozsdagóccá alakul) után mindenhova feltette a gumis szigetelőanyagot. Jöhet hó, sár, latyak, a tartálykocsiból kilöttyent, tócsába gyűlt só- és kénsav, Dezsőke már csak röhög mindezen. Persze ilyet nem kap majd, de esőre azért készülök, hiszen - fenntartom – ha meg tudom tartani a végén, használni fogjuk.

Előrefelé is legalább ilyen szép

Minden megingásom után azt mondom, Dezső ritka jó alap volt. Sok más veteránautóval ellentétben a lemezeinek java része a sajátja maradt. Nem lett padlócsere (csak egy kis darabon), az ajtók az övéi, a doblemezek maradtak, a tűzfal, a tető, a csomagtérfedél, a géptető, a homlokfal, a legtöbb merevítés is piszkálatlan és eredeti. Még a szélvédőkoszorúkhoz se kellett hozzányúlni, pedig azok minden veteránautón szétrohadnak a szigetelés alatt. Ja, és nem volt törve, a borzalmas A oszlop-gányoláson kívül pedig nem volt buherálva, ami megint csak ritka dolog.

Kőfelverődésgátló próbából bent

Ennek ellenére Csabi nem sorolta a könnyű munkái közé. Mert Dezső sok kicsi, rettentő szemét helyen volt rohadt. Seregével kellett kitalálni, hogyan néztek ki eredetiben a több lemez találkozásánál levő csomópontok. Gondolok itt az A oszlopokra, a C oszlopok tövére és a brutálisan komplikált sárvédő-doblemez-zárszerkezetrögzítés gócokra hátul. Ja meg a hossztartókra a motortérben, a küszöb és a doblemez hátsó találkozására, a girbegurba, agyonjavítgatott hátfalra. Hátfalról jut eszembe a formáját vesztett csomagtérfedél, a két hátsó rugótámaszték, a küszöbtakaró lemezek, az üléssín állványa. Végeláthatatlanul sok, alig látható aprómunka, nem véletlen, hogy egyet se csinálták meg rendesen, amikor még svéd volt Dezső. Ehhez Csabi kellett.

Összeállt a far

Tudom, sokan nyafognak majd a himlőhelyes bal hátsó sárvédő miatt. Egy hétbe telt, mire ilyenné lett a kamionlenyomat után. Akartam én a netről venni másikat (a hozott, bontott menthetetlen volt), de a 120-180 euróért (plusz szállítás) kapható példányok mind gyanúsak voltak, azokkal is lett volna meló bőven. A drágábbakra meg azt mondta Csabi – a Dezső sajátja legalább garantáltan rozsdamentes a lényeges helyeken, csak a rögzítési éleit kellett kijavítani. Hiába ragyás, nincsenek rajta puklik, csak huplik, tehát elég lesz ráhúzni egy vékony réteg epoxis fühlert, és szép lesz, kiadja a formát. Ha viszont ennél simábbra melegíti-kalapálja, megnyúlik a lemez, és máris oda a szép fenék.

Volt-e ez ilyen 1962-ben? Kötve hiszem

Viszont nézzék az ajtóillesztéseket. Ilyenek új kocsikon sincsenek. És ez nem csak beállítás kérdése – itt odébb kellett hegeszteni a zárakat, mert rossz helyen voltak. A képek elkészítése óta már a ködlámpákat (csöcsös Marchalok, ha rájuk gondolok, eláll a szívverésem), és az eredeti külső tükröt is felfúrta, közvetlenül az ajtó elé. Mert az a gúnárnyakú izé, ami elöl a sárvédőn volt, nem való erre, az a kupé tükre.

Huplik kiszedve

Igazából már vagy két hete készen van, de a fényező előtt mindenképpen meg akartam várni a Németországból érkező szállítmányt, amiben a karosszéria réseibe és illesztéseibe való profilgumik- és műbőrök jöttek. Hogy Csabi még fényezés előtt összepróbálhassa az egészet, mert utána már nem lehet alakítani semmin.

Bizony ám - a Szállítmány.

Már szeptemberben elkezdtem összeállítani a listát. Megvettem az alkatrészkatalógust, és fejben darabonként végigmentem az autón. Hosszú éjszakáim mentek el ábrák és cikkszámok jegyzetelésével, az eredmény egy óriási, azóta sokszor módosított Excel-tábla lett. Kértem ajánlatot az egészre, valami 3000 euró lett.

Iszonyat sokat reszeltem azóta a listán, külön oszlopokba írtam, hogy a Niemöllernél, az SLS-nél, az mbclassicsnál, illetve az ebayen mennyibe kerül ugyanaz a tétel. Minden lehetséges alkatrészt a kezembe vettem, és elgondolkoztam, menthető-e. Minden este végigfésültem az ebay-t, figyelőbe téve az ígéretes cuccokat. Most már tudom, hogy az ebay szinte mindig drága, a "sofort kaufen"-es alkatrésznél olcsóbb a kereskedő, a licites, használt cuccokkal meg vigyázni kell, mert sok tételnél az ember épp annyi használhatatlan cuccot vesz, hogy elvész az a nyereség, amit megtakarít a többi darabon.

Itthonról, a Febiből lettek végül futómű-cuccok (Torjay Laci barátom szerezte őket) pontonos mércével fillérekért, meg egy kvázi ingyen kapott, romos Mercedes szétbontásából is akadt jó pár aranyrög a kezembe – azóta se tudok eléggé hálás lenni Bartha Lacinak a segítségért.

De az ajtókéder-gumikat, csomagtér-szigetelést, ablaktömítéseket, kipufogódobot, két első fékmunkahengert (szerencsére nem mind a négyet), az ablakok mellé vízlehúzókat vennem kellett, nem úszhattam meg. No meg kormányösszekötő is kellett, olyat nem tudtam szerezni itthon. Meg a svéd specifikációjú Pontonokra való kipufogó-krómvéget is meg kellett vennem, ezt érthetik. A pedáltengelyre való, millió illesztőperselyt, alátétet, seegert, tűgörgőt, gumikupakot sem hagyhattam ki, a karosszériaszigeteléseket meg kellett vennem, a kilincsek, csomagtérfogantyú, csomagtérzár, maszk alá való gumiprofilokat szintén be kellett szereznem.

Ezek után, ha még egyszer azt mondja nekem valami kincsnek hitt roncsot a kertjében rohasztó, fogalom nélküli autóbuherátor, hogy „csak egy kis acetilén és néhány tábla lemez kell bele, és ötmilliót ér”, azt e poszt gyors felolvasását követően teli kraftból pofán vágom egy betonnal kiöntött szívlapáttal. Remélem, előáll a már nemcsak fogalom, de fog nélküli autóbuherátor archetípusa.

Tehát végül, fogcsikorgatva előállt egy 270 ezer forintos rendelés. Szeptember óta gyűjtöttem erre a pénzt egy külön számlán, apró külső munkákból, kis cuccok eladásából. Mintha a fél vesémet adtam volna oda, de kifizettem. Március elején. Aztán oly soká jött a rendelés, hogy már félni kezdtem: lenyúlták talán az összeget? Persze egy olyan, jól bevezetett, rangos cégnél, mint az mbclassics, nem fordulhat elő. Nyilván ezer beszállítótól kellett összeszedni az alkatrészeket.

Ez egy közepes, de használható 123-as Merci ára

Amikor megjött a láda, egyenként végigmentem a listán, megvan-e minden. Természetesen igen, de egy rakás dolgot alig bírtam beazonosítani, rohangásztam a rendelési papír, a saját jegyzeteim, a robbantott ábrák, és a kézbe vett darabok között, mint korgó gyomrú egér a sajtszagú labirintusban. Két órát tartott az ügylet a garázsfeljárón, térdelve mászkáltam föl-alá a betonon a zacskós gumitörmelékek között, papírlapokat lóbálva, magam elé mormogva, az arra haladó járókelők nyilván azt hitték: őrültet látnak.

Amikor készen lettem, felmásztam a garázslejáró falára, és megszemléltem a művet. De mi került 270 ezer forintba ezen a pár gumibolhán? Jézus… A járós Mercedesem alig kóstált többet ennél. Vizsgával, finom öthengeres dízellel, tolótetővel… Ez borzalom, de ez van. Ezt nem lehet megúszni, aki nem veszi meg ezeket a cuccokat, értéktelen roncsot állít elő.

A cókmókkal aztán lezúztam másnap Csabihoz Egerbe. Kivettem egy nap szabadságot, mert más dolgom is volt. Szét akartam szedni kicsit Dezső motorját.

Tudják, az a repedt olajteknő nagyon aggaszt, amióta Csabi észrevette a folyást szeptemberben. Mindenféle mellé adott gezemicével van az ebayen 300 euróért most, önmagában láttam már ilyen teknőt asszem olyan 110 körül elmenni. Erre most nincs keret, tehát hegeszteni kell. Egyébként szokott sokféle Ponton-olajteknő lenni a neten, de az mind a régi fajta motorhoz való, esetleg dízelé, csak az enyém ilyen rohadt drága és ritka. Így jártam.

Leszedett karterrel a Dezső-szív. Karterrrel, nem katéterrel

Csabi, az angyal, keretre szerelte az egész hajtásláncot, ennél könnyebb szerelnivalót rég tettek elém. Vagy kéttucatnyi csavar tartja a teknőt. Tömítés nincs, gyárilag is Hermetic-kel rögzítették, némi gumikalapácsolásra szépen lejött. Érdekes belül nem látszik a repedés. Na, majd jól elviszem Sima Bélához, megmondja, mit lehet vele. Volt Egerből is egy ajánlatom, de ha interakcióra kerül sor, Egerbe nem tudok olyan könnyen lerohangászni, mint öt utcával odébbra.

Rugótörmelék az olajban

Mindenesetre tele van a karter rugótörmelékkel. Ez az emlékezetes dániai lerohadásunk maradványa, amikor a svédek által tévesen betett, hathengeresbe való vezérműlánc szétcsapkodta az olajnyomás-határoló szelepet. Karesz ugyan háromszor lecserélte az olajat, és azt mondta, a végén már abszolút nem volt benne törmelék, de ha az olajszivattyú megdarálta a törmeléket, aztán az a csapágyakon végigment, majd ez párszor megismétlődött, amikor újra meg újra körbement az olaj, akkor most van egy kuka olajszivattyúm, egy felújítandó főtengelyem, kicserélendő három nyugvó-, és négy hajtókar-csapágyam. Minimum. Megamimég. Tavaly augusztusban, Egerbe menet eleve gyanús volt, hogy az olajnyomás-mérő mutatója állandóan le akar feküdni, Mercedesnél feljebb szokott lenni a mutató, még alapjáraton is.

Az a porszívófej az olajszivattyúé

Most egy pillantást vetettem az olajszivattyú szívócsövére, és összeszorult a szívem. A nagy seeger rajta ugyan, de a törmelékszűrő szita sehol. A lemondás keserű vonása görbítette le a számat, szemeim előtt úgy pörögtek a húszezresek, mint péceli borozó félkarú rablójának ablakában a cseresznyék, dinnyék, citromok, szilvák, harangocskák (a listát a gyakorlott Vályitól tudom, én nem élek ilyennel). Beszívta. Főúr, egy motorgenerál rendel, tartsa meg a visszajárót, rajtam az már nem segít.

Azért becsületből lerántottam az olajszivattyút. Szétszedtem a fogaskerekeknél. Hoppá. Sehol egy karc, a fogak épek. Lehetetlen. Ennek fel KELLETT szívnia a rugó darabjait. De semmi jele. És ha itt nincs karc, a csapágyaknál se valószínű. Ott azért nem akartam szétszedni, mert Karesz szerint egy szét-össze után mindig pár tizeddel lejjebb megy a nyomás.

Nos. Azért maradt épen, mert a Mercedes 1962-ben még Mercedes volt. Megtaláltam a törmelékszűrőt, belül a szívókupolában, csak nem látszott, mert a lemez alján kicsi a luk. Nyilván azért ilyen, hogy ha az olaj lottyan, az üregből a kis lukon nem jön ki olyan könnyen, tehát nem szív lyukat a pumpa. És a háló belül van, kupolaként, és az egész csoportot a seeger rögzíti a helyén. Nem hiányzik onnan semmi.

Sajnos olyan izgatott voltam, hogy nem tudtam fotózni, aki akarja, így szavakban is megértette, aki nem, hát nem, annyira nem érdekes, csak nekem. Egyébként a motor nagyon szép belülről, még a blokk is festett. A főtengely furcsa, brutálisan vastag, nagyon laposan ível, és egészen picik rajta a sonkák. Sose láttam ilyet, a szintén három helyen csapágyazott Fiat 127-es főtengely egészen máshogy néz ki. Eredeti Kamax csavarok, anyák mindenhol, úgy tűnik, legalább a gépműhely tisztességes munkát végzett. Kicsit megnyugodtam.

Elosztó, dinamó, indítómotor haza!

Egyébként mindent, ami elektromos – dinamó, indítómotor, gyújtáselosztó – leszedtem, elviszem őket Villanyos Csabi barátomhoz, akkor leszek nyugodt, ha ő is látta ezeket.

Ennek a karburátornak nagyjából mindene rossz, ami rossz lehet

Ja, és közben, még márciusban szétszedtem a karburátort (Solex 34 PCIB). Kővé merevedett, porózus úszóház-szellőztető membrán, gyanús gyorsítómembrán, a féklevegőfúvóka állványa letörve, a fúvóka zsugorcsővel rögzítve a venturiban, rémesen kotyogó pillangószelep-tengely, no meg egy áteresztő tűszelep – volt baja elég. Most megszagoltam az olajat – naná, benzinszagú. Ezért nem volt elég olajnyomás, belefolyt a karbiból a benya, felhígult.

Ez nem zár

A lógó pillangószelep-tengellyel, letört csővéggel nem tudtam volna mit kezdeni, ezért elvittem a Solexet Martonvásárra, a Fiat 131-essel ralizó két régi szakihoz. Néha felhívom őket, a javítókészlet már megjött, egyszer csak készen lesz az is.

Készen van

Jövő héten fogadja Dezsőt a fényező, Csabi viszi át rögvest. És eddig mindent sikerült kifizetnem. Jó kis tavasz ez.


Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább 

 
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr942862366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtoszMester 2011.05.01. 11:30:07

Gyönyörű a teste ennek a járműnek.

Rocko- 2011.05.01. 11:30:55

na, alakul a dolog, örülök neki. :)

Zsolt, akkor is így belemásztál volna az autóba, ha nincs az a kamionos incidens?

Rocko- 2011.05.01. 11:32:55

@Papp Sanyi: @Tomchy: korábban írta Csik, hogy a svéd eladás után eltűnt mint szürke szamár a ködben.

Garp 2011.05.01. 11:39:21

@Rocko-: azt csak szeretnénk, hogy egy cd-nyi képtől magába fordulva bocsánat kérő levél keretében visszautalja Zsoltnak a véterár 19%át. De lássuk be, kurvára szarik magas ívben rá, a kocsi elment és ez a lényeg. Nem volt túl drága (az utazás költségét ne nézzük, az nem az ő sara), úgyh még jól is alszik. Kezeket a szívekre: ki nem tenné a helyében?

deepwing 2011.05.01. 11:39:50

Jó lett meg minden, de amibe ez az egész kerülhetett, abból már kijött volna egy kitűnő W116..

Tomi1973Wien 2011.05.01. 11:43:44

az lesz a vége, hogy a tul szep felujitas miatt nem kap majd muszakit es kaszaljak el az OT minositesen.... :LOL:

fetyisob 2011.05.01. 11:58:09

Csiko csiko nem kell előre bekaksizni nehogy neked nem tetszö irások szülessenek!
nézzük a kronologiát!

2009 vettem egy ütött kopott roncsot svédországban !
arra nem volt pénzem hogy hazahozzam!
2010 igaz hogy mindenhol azt irtam hogy mindennapi használatra vettem többet áll a falusi daimler-benz fusi pr szervizben mint a szabad ég alatt!
2011 lassan de biztosaan kilakatolva a roncs inkabb lassan!
2012 lehet hogy idén beszereljük a motort4
2014 sajna nem tudtam még lefujatni mert az e-bay en megrendelt 1965ös festek nem erkezett meg!
2017 végre össze állt a kocsi! igaz kicsit rohad a hátulja!
menni nem megy még mert a váltobol hiányzik valami alkatrész amit hamarosan beszerzek!
2018 sikerült elinditanom az autot!
a családdal egeszen ráckevéig jutottunk!
ott ejszakáztunk mert nem mertuk ott hagyni az autot mert félő volt hogy roncsnak nézik a szinesfém begyüjtő kisebbség!
2020 az eu 202-es normái szerint már nem lehet robbanó motorokkal müködő gépjármüveket forgalomba helyezni!
nem baj megérte ez a tiz év szivás! ennél hasznosabb dolgot ugyse tudtam volna csinálni ez idő alatt....

MantaMann 2011.05.01. 12:01:26

Nocsak-nocsak! Csak nem egy Marchal fetisiszta?
:)

w126sd 2011.05.01. 12:02:58

Ezta Csabit naon meg kell becülni ám!!!!!!!Mester ember.
T e Csík az a porlasztó nem olyan mint a Bogáré,?????Mintha ugyanilyen lenne!
Olcsóbban kijönnél ha jó!
Sha

Garp 2011.05.01. 12:14:47

@Rocko-: ok, rozsdamentesnek volt hirdetve és ez nem fedte a valóságot. Ha jól emlékszem, az ember azt mondta, nála csak hónapokig volt az autó, sokat nem tud róla (így emlékszem, javítsatok ki, ha rosszul). Az autót olcsón adta, miért lenne lelkifurdalása? Jó, mondjuk tudta, h 2500km-ről jönnek érte, de akár feltételezzük, h nem tudta, mennyire gányolt volt a kocsi, vagy akár tudta is, ez tényleg nem az ő sara. Ha innen nézzük, senki nem aludna ezek után rosszul, mert a vevő neki áll keseregni (félre értés ne essék, sajnálom Zsoltot, mert kiderül: ennyi meló lesz a kocsival, de ez a pakliban volt.).

no csak azt akarom mondani, nem látom benne az egyértelmű lehúzást, bár lehet, valami felett elsiklok. Majd Zsolt kijavít, ha igen.

sompetike 2011.05.01. 12:18:04

érdekes,hogy költséget nem irod,érdekelne azért sztem itt sok mindenkit,hogy kb mibe fáj ez a mutatvány.

Rocko- 2011.05.01. 12:25:52

@Garp: én sem látom, plusz garanciát nem ígért rá.
az adás-vétel meg sajnos ilyen. az ember megnézi, ha szerinte jó az ár/érték, akkor megveszi, ha nem, akkor nem.
(általában, de itt ugye volt Zsolton nyomás.)

Hilux94 2011.05.01. 12:26:42

@esef: Amit elkezdett svédföldön a finn kamionos, azt majd bevégzi itthon a román...

éppcsakkérdem 2011.05.01. 12:30:33

Isteni, akár egy DS... bár ez egy aranyos buci krumpli :) Nagyon várom már, milyen lesz, amikor új ruhába öltöztetik Dezsőkét. Hát még használni milyen jó lesz!
Nem kell aggódni, aki veteránozik, nem szívbajoskodik, hogy mi lesz, ha? Ilyen alapon soha ne végy új autót, azzal is ugyanezek történhetnek - nem lesz baj, oszt kész.

A "Csík öregautói"-posztok előtt vannak azok a kis, sárga-fekete feliratok, amik megelőlegezik, hogy itt a megszállottaknak, szimpatizánsoknak és egyéb, jóindulatú arcoknak szóló írások vannak, amik bizony vérrel, verítékkel, néha könnyekkel járnak.
Aki ezt nem szereti... de ez is oda van írva.

A sok phalloszfejű phanyalgó nem tud olvasni?!

Épp csak kérdem

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.01. 12:31:23

@w126sd: Azon is 34-es Solex van, igazad van!

Garp 2011.05.01. 12:32:55

@Rocko-: hát nem kicsi nyomás.

@sompetike: igen, zsebben turkálás nélkül, ha egy nagyságrendet megismerhetnénk...

Fox888 2011.05.01. 12:37:45

Ez a főtengely nagyon durva :-)

karlov 2011.05.01. 12:43:34

Ahogy kész lesz,jöhet a Puki...

Rocko- 2011.05.01. 12:52:18

@esef: nem napi autó lesz, így javarészt elkerülhető ez.

Pityubácsi 2011.05.01. 12:55:48

@sompetike: "érdekes,hogy költséget nem irod,érdekelne azért sztem itt sok mindenkit,hogy kb mibe fáj ez a mutatvány."

csík valamikor írta, hogy általánydíjban megy a történet.
számoljunk kb. havi 150 forinttal.
most már tudod.

de ha ezek után eladja a büdös krumplit, akkor esküszöm megkeresem a flórián téren és lepisálom a nadrágját :-))

Öreg motoros 2011.05.01. 13:02:23

Uraim, ne turkáljunk Csík bukszájában, hogy klasszikust idézzek: nem úr, aki nem pazarol!

Garp 2011.05.01. 13:12:10

@Öreg motoros: az idézet tetszik. A turkálást megelőzendő kérdeztem, hogy nagyságrendet, ha megtudhatnánk. Ha nem, nem.

palinkasa 2011.05.01. 13:14:02

Hiaba, alapos Ember a Csikos.Kar hogy nem politikus.Ha netan arra jarok, segitek az aprosagot valogatni...ize,...fenykepezni.Varjuk hogy mikor lesz Citromdianna restaura!:-{)

Suttora 2011.05.01. 13:19:56

Tényleg nagyon szép lett, a szín engem is érdekelne!

csuvel 2011.05.01. 13:21:08

Na a nagyon nehezén már túlvagy.
Még sok szívás lesz vele, de talán már látod a végét is.
Az alaposságod és a türelmed példás.

Kitartás Csík!

h4z4rd 2011.05.01. 13:21:22

@BOSCHtechnikus: @w126sd: Éppen próbáltam elővakarni az emlékeimből a bogár-karburátort, mert gyanús volt.
Ezek szerint megerősítve.

Gratula a minőségi munkához, nagyon ritka, hogy ilyet láthatok.
Nem tudom, mi lesz a világgal, amikor kivesznek a Csabihoz hasonló, hozzáértő szakik.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.01. 13:27:09

Pénzben, ugye, hogy mi sok az relatív. Egy veterán autót felújítani több millió forint és sok szívás. De ma már egy Suzuki Swift is 3M felett van. És annak csak csökkenni fog az értéke, egy felújított veteránnak meg inkább nő. Tehát mit kap az ember ezért az x millió forintért? Egy megbízható, gyakorlatilag új autót 1962-ből, amilyen a szomszédnak garantáltan nincs és egy nagy adag feelinget plusz értékállóságot, azaz 5-10 év múlva még többet fog érni, mint most. Úgyhogy ez k-ra nem elfecsérelt idő és pénz! :)

Gratula Csik!

Tomihuszár 2011.05.01. 13:58:43

Úristen! : o
Gyönyörű lesz! (Lett)
Egy ilyen csodával csak az a baj, hogy nincs szíve az embernek kivinni az utcára! Még por se érje, nemhogy eső!!! : )

Hurri Kán 2011.05.01. 14:02:07

@Garp:
Nézd, az Ebay-n, ha valami úgy van meghirdetve, hogy a megtekintett állapotban veszed meg, akkor ott reklamációnak utána helye nincs.

Egyébként jó látni, hogy lassan autó lesz belőle :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2011.05.01. 14:32:11

@BOSCHtechnikus:
Nem, egyáltalán nem ilyen a Bogáré. (És gyárilag azon nem volt 34 -es).
(Bocsánat, ötletelni lehet, de nehogy valaki el is higgye. A hasonlóság oka, hogy mindekettő SOLEX.)
(VW: 28 PCI, 28PICT, 30-31-32 -es PICT -1/2/3. Ezek voltak. Manapság lehet kapni rájuk 34 -es PICT Brosolt, de teljesen más.)

Garp 2011.05.01. 14:45:08

@gyvy: hát nem ezt mondom én is? :)
[Csak arra reagáltam, h korábban is írták többen: Sune ehhez mit szól, kapott-e a fotókból, stb.]

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.01. 14:58:35

@mbw108: Okés, csak nem rég javítottam egy 1.6-os Bogarat, amin 34-es Solex volt gyárilag. Ez persze nem jelenti azt, hogy ugyanaz...sajnos ebben nem vagyok otthon.

BUBISBUBLEK 2011.05.01. 15:02:12

Nagyon szép munka ! gratula Csabinak !
a zseb turka meg hát, van amennyiben van. került amibe került. egy ilyen autónak az értéke tényleg nem csökken . kárpótlás gyanánt, meg az első kör a vassal , és utána a többi, bizonyosan meg hozza a vigyort, a nagy mosolyt, az elégedettséget. akinek nem volt még veterános élménye az nehezen éli meg azt amit egy ilyen autó nyújt vasárnap délután kis kosaras szép vidékes kirándulás után egy jól eső mosolygással becsukva a garázs ajtót az autó mögött.
és a tudat, hogy ott van egy ilyen autó és bármikor megismételhető egy ilyen szép kirándulás nosztalgikus ködben átszűrt képek pillanata sok sok fotó és szép emlék birtokában . lehet egy élet érzés lehet egy életforma is sok-sok dolog ami ebben jó és hasznos.
jó volt olvasni a sorokat és kicsit elringatózni gondolatban milyen is lehet egy ilyen autóval ,milyen is lehet ez az érzés.

BUBISBUBLEK 2011.05.01. 15:03:28

(opel egytorku PDSI is erre hasonlít)

Hurri Kán 2011.05.01. 15:05:54

@Garp:
Van egy sejtésem, h mit szól: sztem lexarja...

Nem tisztem védeni a svéd úriembert, de mivel nem sokáig volt az autó az övé, tegyük fel, a karosszériagányolást nem ő csinálta, így nem tudta, mi van a festék alatt. A motort, ha jól emlékszem, már ő újította? újíttatta? fel, de pl. ha nem állt ott végig, nem biztos, hogy látta, hogy a vezérműlánc pl. nem az autóba való, amit beleraktak.

Hurri Kán 2011.05.01. 15:07:20

@mbw108:
Egyébként a különböző Merci-karbiknak vannak olyan alkatrészeik, amik egymással csereszabatosak lehetnek? (azonos márkájú karbiknak persze.)

BUBISBUBLEK 2011.05.01. 15:07:21

bár jobban nézegetve (szemüvegben) csak a szelep :)

kisdiszno 2011.05.01. 16:32:23

nos ez már biztosan megkapja az OT minősítést!
nem is kell a KPM hez kivinni csak belinkeled nekik a képeket a felújításról :))))

Haywood 2011.05.01. 16:34:18

@Csikós Zsolt: Gratulálok, szépen halad a dolog.

A cikkel kapcsolatban lenne egy félig OFF kérdésem. Nem tudsz véletlenül Bp-en vagy a szűk környékén egy olyan lakatost, aki Csabihoz hasonló precizitással és lelkiismeretességgel dolgozik? Lenne egy kisebb munka, amit a képek és a leírás alapján legszívesebben Csabival csináltatnék, viszont Egerbe trélerezni nincs sok kedvem...

Hurri Kán 2011.05.01. 16:36:13

@kisdiszno:
A hazai OT-vizsgáztatás gyakorlatát ismerve ne legyél olyan biztos benne :)

w a s d 2011.05.01. 17:54:08

@akos696:
"De ma már egy Suzuki Swift is 3M felett van."

Á, 2,8 akcijósan.:D

sompetike 2011.05.01. 18:08:09

jaja nem is arra vagyok kiváncsi,hogy honnan van a zsé,hanem mennyibe fáj,csak ugy tájékozodásképpen...

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.05.01. 18:10:30

Nagy gratula Csikós Úrnak!
A képeket elnézve, ez még az unokák is vezetni fogják. Amúgy én is kíváncsi lennék a színére, remélem nem az eredeti lesz. Viszont ez lesz a legjobban összerakott Merci az országban - ideértve az újakat is.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.05.01. 18:48:27

Kérdem én, hogy a gyárin kívül lesz-e valami még? Mondjuk hangszigetelés a padlón, tűzfalon, csomagtérben?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.05.01. 19:14:45

Hajrá! Olyan jó olvasni Dezső feltámadását.

nickmárlétezik 2011.05.01. 19:51:34

A piszkos anyagiak engem is érdekelnének, ha nem is fillérre pontosan de nagyságrendileg jó lenne tudni a témában kevésbé járatosak számára (mint jómagam), hogy mennyibe is kerül egy ilyen szintű karosszéria munka.

Suttora 2011.05.01. 20:28:20

@nickmárlétezik: Biztos vagyok benne, hogy anyaggal együtt közelítheti a millió forintot, ha éppen át nem lépi...

És nem szabad sajnálni rá, a jó és tartós munkát bizony meg kell fizetni.

Csikós Zsolt 2011.05.01. 20:50:37

@w126sd:

Nem, csak hasonlít. 1 betű az eltérés, de mennyit számít az... Minden másfelé áll rajta.

Csikós Zsolt 2011.05.01. 20:53:06

@Garp:

Igazából az fáj, hogy látszik, ahol ráfújta egyenletesen az előző-előző tulaj az alvázvédőt, és utána az is, ahol a gyanús helyeken megpiszkálták utána, és visszajavítgatták.

Tehát itt volt:

1 ember, aki telibe taknyalt nem túl rég (szinte friss volt az alvázvédő)
1 ember, akinek gyanús lett a taknyalás, lekaparta, megnézte, és visszataknyalta.

Hát ez. Mindenki rakja össze, ahogy akarja... :-)

szalai 2011.05.01. 20:59:23

Csabi nagyon ügyes embeker lehet. Csak Csikós Mercijén dolgozik vagy van más melója is? Reméljük Csikós kolléga jól mgfizeti.:-)

Csikós Zsolt 2011.05.01. 21:01:20

@Suttora:
Kábé annyi.

@karlov:
Hogy az a bor milyen finom volt, amit adtál... Szédületes.

@Pityubácsi:
Nem látom még, a vége hogy lesz meg. Ha kölcsönből (mert a szakembereket ki kell fizetni, az nem lehet kérdés, ha van, ha nincs. Én nem hagyok szarban jó embereket), akkor el kell mennie. Egyelőre izmozok az ügyön, hogy a maradékot összeszedjem, ez majd menet közben kiderül.

@gyvy:
Ez a megtekintett állapot sehol nem szerepelt, sehol... De nyilván - öreg autó, zsákbamacska. Csak meglepő, hogy Svédországban is ennyire. Sőt, hogy eléggé tapinthatóan tudatosan.

@Haywood:
De tudok. Kicsit drágább és lassabb, de megszállott és szuperprecíz. Ha a kékre kattintasz a poszt elején, jön nekem a privát mél, arra megírom.

@TSiga:
Nagyon fura hangszigetelése van - az első taposók alatt egy-egy fából készült dobogó van. Nem vicc. De nem zajos az autó, meg aztán, a zaj hozzátartozik a veteránozáshoz. És szerencsére itt nem sok van.

Hurri Kán 2011.05.01. 21:11:48

@Csikós Zsolt:
Nem láttam a hirdetést, abból gondoltam, hogy a német Ebay-n is hirdetnek így elég sok régebbi (10-20év) közötti autót.

Más: írod, lehet, a végén el kell adni...Félre ne érts, nem akarok a zsebetekben, meg az ismerőseid zsebében turkálni, semmi közöm hozzá, de pl. miért nem vesztek fel mondjuk a lakásra egy hitelt? Nem vagyok én sem hitelpárti, nagyon nem, de feltételezem nem 6 millió Ft a lyuk, amit jelen pillanatban be kell tömni, és erre az autóra venni fel, mármint hogy megmaradjon, az szerintem érthető.

poco 2011.05.01. 21:31:56

Szia Zsolt, én nagyon drukkolok, hogy bírd végig pénzzel és idegekkel! Zuglóiként remélem látom majd itt-ott a járművet ha kész lesz. Az ilyen szakemberekről pedig mint Csabi, jó látni, olvasni, hallani, hogy vannak!

Csikós Zsolt 2011.05.01. 21:46:51

@gyvy:

Mert túl sok lenne. Van már hitelünk, örülünk, hogy nyögni tudjuk azt is.

Hurri Kán 2011.05.01. 21:54:03

@Csikós Zsolt:
Hát, akkor nem tudok mást kívánni, csak azt, hogy sikerüljön megoldani, hogy meg tudd Dezsőt tartani :)

Napalm 2011.05.01. 22:00:55

Nagyon szép, de kár volt ( ha jól gondolom) azt a szar magyar rozsdaátalakítót rákenni (szerintem fényező is szentségelni fog) mert van sokkal jobb, ami működik is úgy ahogy kell, bár az jóval drágább is :(

Csikós Zsolt 2011.05.01. 22:05:27

@Napalm:
Nem magyart használ Csabi. Valami svácji, de nem a Noverox, más a neve.

Napalm 2011.05.01. 22:11:03

Akkor visszaszívva, csak a felület kinézetéből gondoltam, mivel a magyarok is megszólalásig hasonló felületet produkálnak kezelés után, csak sajnos sz.rt sem érnek.

Haywood 2011.05.01. 22:20:44

@Csikós Zsolt: Rendben, küldtem egy privát mailt az indás rendszeren keresztül. Vagy nem arra gondoltál?

gerg0 2011.05.01. 22:21:22

Szép lesz ez! (Y)

@Napalm: Elárulnád melyik az a rozsdaátalakító? Kösz!

tibidanny 2011.05.01. 22:23:39

A biztosito utalt mar?

Napalm 2011.05.01. 22:24:00

@gerg0:

Ami nem működik az emlékeim szerint a Korant (fehér tejszerű cucc, felkenve kékesfekete színre vált)

Amit én preferálok az a Fertan.

M division 2011.05.01. 22:38:18

Egyre szebb lesz a ponton. Csak így tovább. Egyébként merci fanoknak is jól áll az ///M-es sapka XD

upsidedown 2011.05.01. 22:46:00

Tudom, hogy mindjárt leszedik rólam a keresztvizet de minek költöttél rá ennyi pénzt? Nem úgy volt, hogy visszapofozni használhatóra aztán használod? Már van egy pénztemetőd a garázsban ami nincs kész és hát lássuk be a ponton sem egy olyan ritka autó amiért megéri enni áldozatot hozni. Tehát akkor most mi a cél vele?

upsidedown 2011.05.01. 22:47:42

Egyébként nem trollkodok, az elejétől követem a történetet, minden egyes cikket olvastam DE mégsem értem.

upsidedown 2011.05.01. 22:51:03

a legviccesebb az a kommentelő volt aki azt javasolta, hogy vegyél fel hitelt a házadra amiben a gyerekeid és feleséged él, mellesleg. Néhány ember semmiből sem tanul...

Garp 2011.05.01. 23:38:36

@Csikós Zsolt: alles klar, verstanden.
Azt azért tartom, h lesz@rja, h az új tulaj rozsdát kiált. A lelkiismeretre kiváló gyógyír 2500km.

Egy tecsős linkért azért hadd könyörögjek továbbra is, mert egy nap alatt sem sikerül tovább jutni a 2:20perces limitnél...

I.C.ram 2011.05.02. 04:37:50

Könyörgöm, nem proDZSekt, hanem proJekt!!! Latin eredetű szó, J-vel ejtve. Egy újságíró legyen már ennyire "művelt".

karlov 2011.05.02. 06:48:30

@Csikós Zsolt:
Nagy kedvencem...
Egészségedre.

zsg? 2011.05.02. 09:38:53

Csikós és a krumpli sokfelvonásos történetéből pár dogot tanultam:

1, Bár régóta csorgatom a nyálam egy Bobby Ewing féle hardtop SLC-re, de nem fogok belevágni. Erre a gigantikus, években mérhető monstre szopásra én képtelen vagyok.
2, Nem fogom soha irigyelni senkitől a pöpec veterán autóját. Megdolgozott érte, élvezze békében.

crix 2011.05.02. 10:06:15

Well!

Az én lakatosom rednbe tudná szedni azokat a huplikat a törött hátsósárvédőn. Nemrégiben egy túlszemcseszórt papírvékony citroen géptetőt... olyat csinált vele, csak néztem és kérdeztem... aranykezű ember :D (köszi Trebron ha olvasod)

Alf (törölt) 2011.05.02. 11:02:38

@upsidedown: Itt nem célok vannak, hanem okok :)

Alf (törölt) 2011.05.02. 11:04:29

@gyvy: hiteeelt?

Ez most vicc :D

Öngerjesztő Erg 2011.05.02. 12:11:48

Gratula, nagyon szép lett!
Egyet viszont nem értek: miért csak most került le a karter? Nem azzal kellett volna kezdeni, mikor ledarálta azt az olajnyomás-határolót?

lanciabacci 2011.05.02. 12:45:26

Zsolt, nagyon alapos munka a kasztni, gratulálok és remélem hogy tartós is lesz.

Saját veterános tapasztalat, hogy a keveset mutató olajnyomásmérőnek sajnos igaza szokott lenni, ennek érdemes lenne alaposabban utánajárni még most, ne győzd meg magad csak azért, mert az most olcsóbb.

A vászontetőt továbbra is sajnálom, a feljebb belinkelt gyári színekből pedig (ha ehhez kell ragaszodni) a 304-es "horizon blue"-t javasolnám, de mindenképp valami világosat és vidám(abb)at.

Nagyon remélem hogy megtarthatjátok és használhatjátok az eredeti tervnek megfelelően, illetve végül nem valami budai garázsban fogja végezni letakarva, mint egy celebsztori által felértékelt különlegesség.

(ui: a mai Multiplás utalásért a tesztben piros pont!:)

ChargeR9 2011.05.02. 14:03:47

Gratulálok! Remélem a jövő évi OT expon ott lesz a standon már Dezső is...

gumifust 2011.05.02. 14:06:22

@Csikós Zsolt: Csak most tudok hozzaszolni a cikhez , mert tegnap nam volt ra idom .
Azert nem semmi ahogy kitartasz az oregapo (Dezsoba) mellett . Gratulalok hozza. A munkalatok folyamatosan zajlanak az auton , nem torpansz meg ez nagyszeru . Latszik hogy mennyire szereted Dezso bacsit , es annak kulon orultem , hogy a motorjaval legalabb nem kell bajlodnod .

Amikor nekialltal gondolom nem latszott azon a bizonyos fan , hogy mennyire kemeny es szivos amibe belevagtad a fejszedet .De kitartoan hasogatsz ! Remelem mire elkeszul nem foszt ki teljesen es hasznalni is tudod majd .

Csikós Zsolt 2011.05.02. 15:37:20

@tibidanny:
Persze, különben már rég állnánk... :-)

Csikós Zsolt 2011.05.02. 15:40:29

@Öngerjesztő Erg:

Karesz nem akarta leszedni, mert az olajat nézte és a nyomásmérőt, minden rendben volt, azt mondta, az alupor már úgyis belement a motorba, de azt könnyen bedarálja, és ha mázlim van, a rugókarikák egy darabban maradnak, és elakadnak a szitaszűrőben. Utóbbi történt - remélem. Az olajnyomás tökéletes volt, egészen Budapestig. Aztán párszor beindítottam az autót, mennem kellett reprezentációs célokkal mutogatni, akkor ment folyamatosan lejjebb. (És meglepő módon emelkedett az olajszint, ami, eresztő tűszelepnél nem is annyira meglepő...)

Csikós Zsolt 2011.05.02. 15:41:59

@zsg?:

Csak halkan jegyzem meg - egy megmaradt SLC-vel lehet, hogy nem járnál így... Az már más korszak, nem ennyire alattomos. De garantált futású, piszkáltságú autó kéne, nem az árlista legaljáról.

Csikós Zsolt 2011.05.02. 15:43:58

@I.C.ram:

1. Öt évig tanultam latinul, még kerületi versenyen is jártam, igaz, ott nem jutottam tovább.
2. Magyarba az angolból jött át.

Csikós Zsolt 2011.05.02. 15:48:30

@Napalm:

5 évig használtam Fertant, akkor még úgy kellett kannában venni, mert csak Nyugaton ismerték. Először előírás szerint használtam (már nem emlékszem, talán ez az, amit nem kell lemosni? - már keverem), aztán fordítva, aztán mindent próbáltam. Ahol fertanozva lett a karosszéria, egy év múlva őrjöngve rohadt. Ahol elfogyott, és Ferropassitot használtunk, ott tovább tartott. Biztosan valamit én szúrtam el, de korábban a csak felkenendő Noveroxszal nem volt ilyen soha.

I.C.ram 2011.05.02. 15:54:17

@Csikós Zsolt:

Ez nagyon dicséretes, de ettől függetlenül projektnak ejtjük helyesen a magyar nyelvben. A projektort is prodzsektornak ejted (ugyanaz az alapja)? Na ugye.

Amúgy múltkor láttam az Autobianchi-d a Tárogató úton, kutyasétáltatás közben. Szép autó! Utolsó pillanatban sikerült visszarántanom a kutyát, hogy ne jelölje meg :)

Hurri Kán 2011.05.02. 18:50:12

@Alf:
Nem vicc: mondom, én sem vagyok mellette, de ha választani kellene, hogy eladod az autót, és szegényebb leszel egy álommal (plusz idő, energia, amit a pénzen kívül beletettél), akkor inkább mondjuk másfél-két mill. hitel, az még azért belátható összeg...
De mint kiderült, tárgytalan.

karlmann 2011.05.02. 19:49:14

Nagyon jól halad a gép. Szerintem egy ilyen régi autónál ennyi meglepi belefér. Inkább ahhoz képest sok, amit a svéd állított. Viszont most, hogy megy a fényezőhöz, adódik rögtön a kérdés: milyen színű lesz Dezső?

Anettka Lovagja 2011.05.02. 20:45:19

@éppcsakkérdem: Ezek szerint nem tudnak..

De néha az sem tud, aki nem phalloszfej, ha nincsen nekijje mit..

Éppcsakmondom

Csikós Zsolt 2011.05.02. 22:07:49

@I.C.ram:
Ó, jelölik azt elegen... :-) Még a garázsban is megmássza a macska.

Csikós Zsolt 2011.05.02. 22:10:01

@karlmann:

Biztosan szürke, egyrészt, mert szeretem, másrészt, mert nem akarok nagyon eltérni az eredetitől. De pont EZT a szürkét nagyon nem szeretem, gondolom, valamivel sötétebb árnyalat.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.05.02. 23:36:49

@Csikós Zsolt: Kösz a választ! Erre a hangszigetelő raklapra kíváncsi lennék! Remélem, hogy mikor hazaér, lesz valami ünnepélyes nyilvános bevonulás. Jobban érdekel, mint Vilmos herceg esküvője...

Anettka Lovagja 2011.05.03. 06:32:13

@TSiga: Pedig az Aston jobb, mint a Dezso..
(Bocsi, Csík..)

lanciabacci 2011.05.03. 08:32:35

@Csikós Zsolt:
Az a horizon blue majdnem szürke, sőt majdnem olyan, mint az eredeti színe, csak épp egy árnyalattal kékebb, hogy ne legyen annyira világháborús hangulatú. De ígérem, többet nem mondom :)

Csikós Zsolt 2011.05.03. 10:24:33

@Anettka Lovagja:
De azt nem is kapsz ennyiért... és nem viszed vele messze a gyerekeidet, mert leeszi a gatyádat. Dezsőben az a jó, hogy csak a felújítása önző dolog, utána már családi eszköz.

karlmann 2011.05.03. 12:06:44

@Csikós Zsolt:

Hát, igen a mostani tényleg gáz kicsit, legalábbis mai szemmel nézve. Tavalyelőtt láttam egy pontont Bécsben a klasszikus ezüst metál színben (igaz, az a hosszú orrú változat volt) az nagyon nagyon klassz volt!

(hero) 2011.05.03. 20:20:23

@Csikós Zsolt: Nem tudok elégszer gratulálni. És az a sok kitartás... (Remélem az oviban már tudják ki a gyerek apja.)
Kérdés: elméleti síkon, ha találsz egy javítandó részt egy autódon tudod azt mondani, hogy le van sz.va és megy az élet tovább, vagy motoszkálni fog a fejedben és amint lesz lehetőség kijavítod? (és most nem szivárgó fékcsőre gondoltam)

Anettka Lovagja 2011.05.05. 07:09:19

@Csikós Zsolt: Jut eszembe,valamelyi nap náztem a Pidone a zsarut;
Az egyik jelenetben a kapualjban parkol egy Bianchi..)

Daniel01 2011.05.06. 16:36:29

Ma reggel ülök irodalom órán( a suli Egerben pont a 4sávos mellett van) nézek ki az ablakon és ott vitték Dezsőt tréleren..igaz távolról láttam csak de már most is nagyon tetszik, csak így tovább!
süti beállítások módosítása