Utolsó simítások a testen

  2011. március 06. - Csikós Zsolt Címkék: veterán totalcar flotta ponton dezso domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Tudom, tudom, másfél hónap telt el az utolsó Dezső-jelentés óta. Ez a karosszériarestaurálás már csak ilyen. Eddig öles léptekkel lehetett haladni, jobbra-balra estek kifele az A oszlop-aljak, szakadtak ki a padlólemezek, hullott az alvázvédő, csendben kotyogott a csapszeg-zenekar. Lehetett hüledezni, látványosan lépegetni, szörnyülködni, terveket szőni, fejben földbe állni, felszedett parketta alól előhúzott utolsó ötezresből gömbcsuklót venni, zokogni, örömünnepni.

Egy foltocska oda

Január közepétől azonban lassú, elmélyült munka folyt a Csabi-műhelyben. Szöszmötölős, csak kissé látványos, időrabló, araszoló léptekkel haladt a folyamat. Ez a poszt is elsősorban a február eleje után elkészült dolgokról szól inkább.

Hol is tartottunk legutoljára? Kész volt a teljes padló, a merevítések, a rugóbakok, a motortér, az első doblemezek, félig-meddig a kesztyűtartó környéke is. Amikor december 30-án Egerben jártunk, nagy ünnepként éltük meg Katival a karosszéria legszörnyűbb részének, a bal oldali A oszlop aljának az újjászületését.

Keretrendszer kiszedve, bal oldali A oszlop készen

Arról egy január közepi posztban írtam, s az élesedésének másnapján ismét Csabihoz vitt a kíváncsiság és a zsebüríthetnék. Sipos Zoli már korábban megígérte, hogy velem tart, Szilvási Peti klubtársam (nem azonos a Winkler Viragóját építő Szilvássy Pistivel, aki a Sipos haverja, viszont azonos a Dakaron korábban párszor elindult Szilvási Péterrel, aki különben fanatikus Mercedes-roncs gyűjtő) pedig szintén feliratkozott, mert szóban már kapott korábban egy ígéretet, hogy az én Pontonom után két projekttel az övé is begurulhat Csabi műhelyébe. Most végre élőben is szeretett volna találkozni a kivételes mesteremberrel. Aki, ugye, Csabi.

Peti klubunk egyik legüdébb színfoltja, mindig épp valami abszolút használhatatlan, de felettébb érdekes dolog vásárlásán töri a fejét (a múltkor egy MIG-21-est akart leütni az ebay-en, most épp valami ős-Daf teherautót vett kis híján, talán Hollandiában). Két igazán gyenge pontja van – a régi salakmotorok és a régi Mercedesek. Minden, de tényleg minden öreg Mercit megvesz, amit megpillant. Amikor Németországban bontót látogat a csapat, ő nagyjából minden alkalommal visszamegy az utolsó percben, és húsz perc alku után vesz még valami roncsot, amiért egy héttel később visszatér trélerrel. A társaság olyankor persze már rég bent ül a kocsiban, és vár. De ki tudna haragudni rá, aki tényleg mindenkinek, mindig segít, ha kérik. Rettentő pörgős életet él, de valahogy mindig jut ideje mások hülyeségére – ne feledjük, ő (és Sanyika, a Papp Tibi-féle Baleno-bölcső feltámasztója) várta meg tavaly, hogy Sipos Zoli leüthesse a 108-as Mercijét az ornbaui, vasárnap késő délutáni aukción. Jó kis maffia, mi?

Próbából fent a sárvédők

Szóval jó volt a csapat, láttunk már szétszedett autót mindhárman, gondoltam, nem riasztja majd őket a látvány. Nem is volt ott semmi riasztó. Csabi időközben azt tette, amit megjósoltam – szétbontotta a teljesen épnek tűnő jobb oldali A oszlopot is. És közel ugyanolyan horrort talált ott, mint ami a bal oldalon volt, csak emezt ügyesebben beburkolták. Tartani nem tartott semmit a sok heftölt lemez, de úgy tűnt, mintha autó lenne ott. Két hétig gyártotta ide az elemeket, méricskélt, hegesztett, köszörült, aztán szépen összeállt. Kicsit szégyenkezett ugyan, hogy otthagyott egy tisztességesen tartó, de az ő mércéje szerint nem valami szép, és kissé ügyetlenül hegesztett foltot, de rám hivatkozott, hogy én kértem, maradjon, ami jó. Hát… Maradt. Kábé két mobiltelefonnyi felületről van szó, ami burkolat alatt lakik normálisan.

Jobb oldali A oszlop újjáépítve

Nekikezdett az első sárvédőknek is, amelyek tényleg hibátlannak látszottak még odakint, Sunénál. Aha. Sejtettem, hogy lesz ott is gond. Bárki, akinek piszkálatlan öreg autója van, ilyeneket talál majd, ha belenyúl a kocsijába, ezt jegyezze meg. Szinte biztosan lel majd kendácsolás-nyomokat, és még örülhet, ha csak rákitteltek a lyukakra, mert akkor legalább az eredeti méretek meglesznek. Ha szerepet kapott ott korábban a hegesztőpisztoly is, jó eséllyel ki kell találni, mi hogy, hol mehetett. Mi, ott a januári kandallótűz pattogásával aláfestve már a félig-meddig kilakatolt első sárvédőkön élvezkedhettünk, de – „van rajtuk még munka bőven” – tette hozzá Csabi két füstös szippantás között. Ha nem állok neki szétszedni Dezsőt, ezek a sárvédők tőlem még évekig úgy maradhattak volna.

Kicsit már január közepére is toldva volt a sárvédő

Nekiállt közben üléssín-bakokat is gyártani, mert azokat is irgalmatlanul meggyepálták valamikor korábban. Sejtem, miért – amikor én bontottam a másik Pontont, egyszerűen nem lehetett emberi eszközökkel kivenni a sínek csavarjait, roncsoltam is akkor, hogy legalább egy-két kicsi alkatrészt ki tudjak menteni. Érdemes belelapozni a galériába, megnézni, hogyan készül egy egyszerű ülésbak Csabinál. Például úgy kezdi – tervrajzot gyárt…

Méretre készül

Miközben mi Sipos úrral részletesen végignyálaztuk a legújabb fejleményeket Dezső testén, Szilvási Peti és Csabi fejben pedig már egy másik Pontont épített. Annyira belehevültek, hogy alig lehetett szétrobbantani a beszélgetésüket. Az eredeti tervek egyébként úgy szóltak, hogy február közepére (talán) kész lesz a kaszni, de Csabi már ott, a január közepi viziten jelezte, hogy március eleje lesz a leghamarabbi időpont, de inkább még később.

A következő hónap alatt többször váltottunk telefont, minden alkalommal újabb apró, de tökölve kijavítható hibák jöttek elő. A küszöbburkolatok, a csomagtérfedél, a C oszlopok – mind rossz. De, mintegy vigasztalásul - kaptam egy olvasótól egy kiváló linket. Abban egy svéd csávó újítja fel az apja 1957-es, 219-es Pontonját (ugyanaz a kaszni, bél, mint Dezső, de az orra nyújtott, és hathengeres motor van benne). Részletesen végigmegy minden fázison, képekkel dokumentálja, tanulságos. Az a megkímélt, családi autó pontosan azokon a részeken volt rossz, mint az enyém. A oszlopok alja, C oszlopok töve, taposó, bal első hossztartó. Neki még az ajtói is rohadtak, én legalább azt megúsztam.

Hogy 7 mm? Muhaha. Lesz az 2 is...

És azt is írja, hogy mániásan végigmért egy csomó eredeti Pontont, és egyiken sem találta a gyár által specifikált 4,2 mm-es ajtóillesztési hézagokat, sőt, volt, ahogy a tökéletes állapotú, eredeti autó hézagja 7 milliméter volt. Hiba az is mindnél, hogy a kalaptartó két vége máshogy hajlik, a csomagtér-fedél sem követi rendesen a hátfal vonalát, és persze, hogy a teljesen kezeletlen, szellőztetetlen üregekben őrjöngve csámcsog a rozsdás, sáros nedvesség, mind. Az én autóm tényleg egy csodálatos darab volt, most már azt mondom megint - megérte.

A jobb oldali küszöb hátsó vége. Broáf

De mostani fejjel már nem mernék Ponton-Mercit venni, csak ha olyan fényképes dokumentáció jár mellé, mint az enyémhez fog. Annyi rejtett ürege van ennek a kaszninak, semelyikből se tud kifolyni a víz. Teljesen más autóépítési filozófia szerint készült kocsi ez, mint amit ismerünk, az elmúlt harminc évben edződött nepperi szem elsiklik a hibák fölött. Itt például nincs klasszikus doblemez, tartóelemként működő küszöb (csak egy merevítés van beljebb). A Ponton külső lemezei emiatt alig-alig rozsdásodnak, a sárvédőperemeknél nem jelenik meg vörös csipa (mert ott nem csatlakozik semmi a doblemezekhez), a küszöb illesztéseinél rozsda (mert az csak egy díszítő lemez), a karosszéria egészen tűrhetően néz ki, még ha az autó váza réges rég szét is mállott odabent.

Ezzel a csatlakozással még baj lesz

Ponton megvételekor igazság szerint illene lecsavarozni a négy sárvédőt, levenni az első bölcsőt és a hátsó futóművet, akkor lehet sejteni valamit a lakatolnivaló mennyiségéről. És most már nekem is dereng, miért kerül az egyik szép Ponton 10 ezer, a másik 25 ezer euróba. Itt-ott látom rajtuk azokat az apróságokat, amik miatt előbbiek valójában 5-öt se, utóbbiak inkább 35-öt érnek. Okkult dolog ez a veteránozás, igazából minden autót meg kell tanulni, ha az ember valami komolyat szeretne vele. Persze, csak ha jót akar, mert az igénytelen kókányolóknak mindig egyszerűbb a dolguk. Ők azok, akik nem értik, mi kerül egy ilyen kocsin ennyi pénzbe és időbe. Nem is szükséges, hogy értsék.

Egy hónap eltelt, eljött a februári alkalom is, ezúttal Tibby szeretett volna valamikor május végére kieszközölni vagy másfél hétnyi ránézést Csabitól, hogy a BMW-jén néhány gyanús rész gatyába rázódjon. Ha pedig jött Tibbi, hát hozzánk csapódott Balázs Vitya is. Még utoljára vezethettem Tibby E28-asát lógó első futóművel, rosszul betett hátsó bölcsőgumikkal, de némi fari bizonytalanságot és orri kopogást leszámítva nem is volt rossz. Másnap délutánra már helyükre kerültek ezek, állítólag.

Már szinte autó. Vagy csak én látom bele?

Ami a többieknek egy nagyjából összehajigált, összefilcezett, hátsósárvédő-hiányos Ponton-kaszninak tűnt, az számomra Dezsőke egyre inkább adoniszi alakzatot öltő teste volt. A drága barát egy hónap gyilkos munkájával rendbe tette a C oszlopok, hátsó doblemezek és ajtózár-lemezek találkozásánál levő gócpontokat. Több rétegnyi, rejtett lemez találkozik itt. Kívülről ez tökéletesnek tűnt Domsjőben, a sárvédők leszerelése után már látszott, hogy akadnak majd bajok bőven, de azért azt, hogy a fél autót ki kell vágni, nem gondoltam volna. És 12 ezer euró alatt MINDEN Ponton rohad itt, a német ebay-en szuper eredeti, igen jó állapotúként árult példányok is. Néha még a jóval drágábbak is. De nem az enyém.

Jobb hátsó C oszlop körüli csomópont. Senki nem mondta volna meg, hogy itt baj van, amikor az autó egyben volt

A küszöbborításokról is úgy véltem, minimális beavatkozással, szinte eredeti állapotukban megtarthatók lesznek. Egy frászt. Itt molekuláris szinten támad a rozsda, alattomosan, épen hagyva a felületeket, bentről pusztítva, elemi szinten, maga Heisenberg sem tudta volna modellezni az itt végbemenő, sunyi folyamatokat még egy Cray szuperszámítógép segítségével sem. Szörnyű. Végül mindkét küszöbborítás szinte teljes fölső felületét és az összes merevítést le kellett gyártania Csabinak.

Volt rajta kitt bőven

Az olyan apróságok pedig szinte szóra sem érdemesek, hogy a jobb első fényszóró lámpabilije körös-körül szét volt rohadva, a lámpa alatt félujjnyi kitt adta ki a Dezső-arcélet. Na meg, hogy a hibbbátlan motorházfedél maszk melletti részén óriási repedések bújtak meg a kitt alatt. És a homloklemez is bagatell ügy, amelyen szintén akadt bőven lakatolni való, holott az utólagos ködlámpa-lyukakat leszámítva tökéletesnek tűnt.

Megint arca van!

Brutális munkát végzett Csabi a hónap során, be se engedett másik autót, még a B vágányra sem, nem akarta, hogy megzavarják. Amikor mi megérkeztünk a csekkolásra, a maszk, a fényszórók már fent voltak. Furcsa volt, megint látni Dezső arcát. Mint amikor a súlyos arcsérülések utáni gyógyulást követően leveszik valakinek a fejéről a gézburkot.

Kész a csomagtartó, csak fényezni kell

Ja, és készen lett a csomagtartó is, holott a doblemezek végeit szintén javítani kellett. A bal oldalit azért, mert a kamion megnyomta, a jobb oldalit, mert elrohadt. Rettenetesen sok állítgatással Csabi elérte, hogy a csomagtér-fedél zárható lett. De nem kóser a cucc. Dezső valamikor régebben kapott egy puffot középen, látszik a csomagtér-fogantyún az óriási ütés nyoma. Ezért is volt annyi kitt a hátfalon.

Még mindig nem teljesen követi a két ív egymást 

Most, hogy a hátfal szép, azért a sok tökölés ellenére sem illeszkedik olyan jól a fedél. „Ez nem lesz könnyű” – fűzte hozzá a szent ember – „sem a függőleges, sem a vízszintes irányú domborodása nem stimmel. Lehet, hogy szét kell majd bontanom fedőlemezre és vázra az egészet, úgy beállítani, majd visszahegeszteni egybe, ha máshogy nem adja ki.”

Kész küszöbök, félkész sárvédő

Elméletileg már csak pár hét van hátra Csabinál. Március közepe táján vihetem fényezőhöz a Botox-kúrán átesett Ponton-testet. Még a két hátsó sárvédő van, mint nagy munka, no meg a csomagtér-fedél, illetve az illesztgetés, beállítás, a tucatnyi pukli huplitlanítása, vagy, hogy is van ez.

Letakarítva a kamionlátta sárvédő. Lesz ebből valami?

Újabb hír – azóta kaptam – nagyon tákolt a bontott Pontonról származó bal hátsó sárvédő, Csabi nem akarja használni. Azt mondta: inkább kikalapálja a kamion-lenyomatost…

Szurkolok.

A jobb hátsó doblemez belülről

Ja, és ennek a posztnak az az érdekessége, hogy a képgalériába Csabi saját képeit is sikerült beletennem (most jó ütemben készült el a CD). Láthatjuk azokat a fázisokat, amiket mi különben sosem, a részleteket, amiket általában csak egyedül a Mester lát.


Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább 

 
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr972710605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borgasz 2011.03.06. 08:20:34

Egyre szebb! Szurkolok!

kamikaze5 2011.03.06. 08:25:42

Örülök, hogy halad a vas. A fényezésre már nagyon kíváncsi vagyok.

interpreter 2011.03.06. 08:26:06

Jó reggelt!
Lassan egy éve megy a küzdés,ennyi idő alatt-folyamatos munka mellett-rég kész kellett lenni a gépnek!
Egy autó igazi restaulását nem lehet vidéki "traktoriszt"szerelőkre bízni!
Ez nem restaurálás,hanem hobbi-szabadidős elfoglaltság!
A fényezést lehetőleg nem sógor,koma,Winkler,Papp kollega fogja csinálni!!
Nem irtál arról,mennyit csengetett a Finn biztositó?!Vagy titok?

R0fike 2011.03.06. 08:27:34

Jó volt ez a post a reggeli kávé mellé!

Gyönyörű autó lesz.

deak.atti 2011.03.06. 08:32:44

Üdv!

Ahhoz képest, hogy egy könnyed lakatolás-külső fényezés projektnek indult ... Miért érzem úgy, hogy a macska, a cérna, és a belekavarodás esete forog fenn? ;-)

Egyébként 3 éve pont így jártam én is a 353W-vel. Egy sima padlójavítás + két küszöb cserének indult, egy külső fényezéssel. Majd lett belőle külső-belső fény, leemelt bódéval, kipucolt és újrafestett alvázzal, letisztítva visszaszerelt futóművel ... akkori árakon 250 ezerig számoltam, majd már nem, csak legyen végre készen ... és nem egy Mercedesről beszélgetünk ...

Szóval, megértelek. Hajrá Kovács néni!

DA

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.03.06. 08:35:47

Nem semmi meló,max tiszteletem a lakatosmesternek!

Schütii 2011.03.06. 08:37:32

A kérdés persze költői, de felteszem. Hogy' lehet ilyen munkát megfizettetni illetve megfizetni? Kijön legalább a megalázó 1000Ft/óra munkadíj?

Schütii 2011.03.06. 08:40:22

Persze szigorúan az APEH látókörén kívül értem..

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.03.06. 08:44:38

Uhhhh. Nem ittam még kávét, anyázom a hülyeségemet hogy reggeli helyett a képernyőt bámulom meg a galériában kattintgatok és akkor előugrik az 58-as kép. Egyből felébredtem. Csikós, azt tudod hogy a lakatosod a donor elemek felhasználásával tulajdonképpen kézzel épített neked egy _másik_ W120-at? Ez már nem az az autó amit a svédtől elhoztatok.

GaspiW123 2011.03.06. 08:46:20

Süti lesz, kitartás! Gratula hozzá!
Gyári színre fényeztetni, nem eladni, szép időben jóízűen használni...

Tomchy 2011.03.06. 08:50:37

@Make Valamit: POnt ez jutott nekem is eszembe. Basszus, ez az Ember táblalemezből alkotott egy komplett Pontont!

Megvan már a szín rá?
Lesz egy bemutató valahol (pl. Oldtimer Expo, 04.15)?
Megcsodálnám én is...

Tomchy 2011.03.06. 08:52:35

@interpreter: Miért, szerinted ki végzi "egy autó igazi restaulását"? Zöld házikoboldok, vagy kopasz német bajszuk alatt motyogó varázslók???
:O)

littlerock 2011.03.06. 08:53:16

@interpreter: nekem nem úgy tűnik, hogy számolatlan mennyiségben állna a pénz a projekt finanszírozására... de a "sebész" hozzáértését sem merném kétségbe vonni...

mmjr 2011.03.06. 08:56:02

Csak ismétlem magam, Csabi nagyon profi!
Év végére összeáll Dezső?

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.03.06. 09:03:34

...na végre, érdemes volt így vasárnap korán felkelni :)

Nincs még nicked 2011.03.06. 09:04:01

@Schütii:
'Hogy' lehet ilyen munkát megfizettetni illetve megfizetni?'
Ez nekem is eszembe jutott, már múltkor is, most meg pláne. És ha nem lehet (mert szerintem nem lehet), akkor legalább lehet-e hozzá imádkozni? );-D

mojoking77 2011.03.06. 09:08:59

@interpreter: Persze.. En is lattam anno "valahol" egy cikket, egy nagyon regi 911-es restauralasarol. Az ember megvette Xmillio forintert, majd elvitte egy jo nevu restauralo muhelybe, ahol a gep allt nagyjabol fel evet, mig emberunk havonta egyszer elment megnezni, meg kifizetni, nagyjabol havi egy milliot. Erre gondoltal, mikor az "igazi" restauralast emlitetted? Ugy velem tul sok Chipp Foose musort neztel a TV-ben... Segitek, NEM az a valodi restauralas..

Tisztelettel:

karlov 2011.03.06. 09:18:24

Biztos ,hogy a munka értéke alatt van az árképzés ,ugyanakkor szerencsés ember a Csabi mert nem kell kilincselnie a munkáért,hanem sorban állnak Ő érte.

Hogy jó üzlet e azt nem tudom,gyanítom,hogy nem de meg lehet belőle élni,felém is van egy csapat olyan autókat "kalapálnak",mint pl:Jaguar e-type ,190sl de van náluk 300sl is.
Nem veti fel őket a pénz ez inkább elhivatottság kérdése,meg egy utópia kergetése,munka és szerelem egyben...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.03.06. 09:19:44

asztaa, legyen olyan kék, mint a 70-es képen az alapozó! :) tök jó szín sztem.
De télleg, a Chipp Fooseban én sose látok ilyen munkákat :D 5-6 nap alatt készen vannak, fényezés, motor, belső, minden :D jaj, akkora kamu már ez a discovery, h nem hiszem el. régebben amikor még új volt, bírtam, de már nagyon kezd elkurvulni, csak a nagyotmondás, a szenzációhajhászás megy. múltkor egy szottyadt vén szőke repedtsarkú nő "épített" egy motort, éjfélre kellett készen lenni vele, hát persze, h 11:59-kor indult be a motor! hú de izgi volt!

ku-plung-klán 2011.03.06. 09:21:43

@Make Valamit: ja
szerintem 5 tábla lemezből meg a méretekből már teljesen újat csinálhatott volna,sík lemezekből kikalapálva:-))

ku-plung-klán 2011.03.06. 09:23:53

már csak egy kérdés minke a Csikósnak ponton?:-))
mert hogy ennyi munka után nem hiszem hogy használni fogja.
mert előfordul hogy asarkon egy Suzukis boyracer lezuzza:-))

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2011.03.06. 09:26:58

Nagyon szép, öröm ránézni.

Az motoszkál csak bennem, hogy ennyi meló és ráfordítás után lesz-e még mersze a tulajnak kimenni vele a Pesti forgalomba és a vidéki országutakra.

eko 2011.03.06. 09:31:02

Na végre!
Már azt hittem el is kell felejtenünk a vasárnapi Pontonunkat.

rakpartiróka 2011.03.06. 09:35:01

Azt meg lehetne oldani, hogy képre kattintáskor ne a galéria közepén találja magát az ember? Régi, bosszantó probléma...

Leadfoot 2011.03.06. 09:35:03

Közben mások is próbálják meglovagolni a Domsjö-Express sikertörténetét. :-)

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/190/mercedes-benz_190_190_db_ponton-4275108

Dzsafar 2011.03.06. 09:38:28

Kérem, a csüggedést NEM FELADNI!!!!!!
Tegnap ültem egy ilyen Pontonban,amit 5!!!!!!!!!éve csinál egy Barátom,jelenleg GYÖNYÖRŰ fényezés utáni káoszban van!
De azt az érzést,a szagot,a KÉNYELMET,a FÍÍÍLINGET!!!
NEM LEHET ÖSSZEHASONLÍTANI semmivel!
Mondjuk,a ráfordított időt,és pénzt sem!!

gerbaud 2011.03.06. 09:42:22

Köszönöm én is a posztot, hetek óta várom már, mikor megláttam a zindexen, hogy van új írás Dezsőről, libabőrös lettem. Jó volt olvasni, örülök, hogy haladtok vele. A kezdetektől követem a történetet, jó lenne majd látni valahol, mikor elkészül!

mex900 2011.03.06. 09:42:23

es 5 ev mulva kezdodik minden elorol, ujabb lakatolas, ujabb telifeny. ez a veteranozas szepsege.-)

redriot77 2011.03.06. 09:43:52

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ezeket a határidős műizgalmakat én is utálom a Discovery autó/motor építő műsoraiban. :/ Pár éve viszont volt egy elég érdekes sorozat, amibenl néhány szent őrült egy olyan Párduc harckocsit restaurált gyári állapotúra, ami kb. 60 évig rohadt egy lengyelországi mocsár fenekén. Komoly meló volt.

Az elkészült Dezsőre pedig nagyon kíváncsi vagyok: vajon milyen szín mellett dönt Csikós nagymester?

okos vagyok 2011.03.06. 09:44:11

@Leadfoot: Bammeg,szegény Csikós jól beszopt@!
Kb fele,negyed annyiért,itthon,német papirokkal,Csikóséval ÖSSZEGASONLITHATATLANÚL jobb kondicióbam..hm,Csiki jó iró,de luzer az autókhoz,amolyan polihisztor féle.
Igaz,a cirkuszigazgató sem ugrál a trapézon,de Csikinek CSAK irással,és nem autójavitással kellene foglalkoznia!
Egyszerűen vannak olyan emberek,akik "elméleti"sikon jók(olvasottak,tájékozottak,választékosan beszélnek-irnak)de egy csavart nem tudnak a gyakorlatban meghúzni!!
A cipész,a kaptafánál!

Csabby 2011.03.06. 09:44:16

No, a nejem kérdezte is hogy: hozhatom a kávét? Látta a posztot a Merciről...:-)
Gratulálok! Gyönyörű lesz, a színe izgat még nagyon....

Pityubácsi 2011.03.06. 09:46:01

még az a kérdés is felmerül, hogy az említett zárt terekkel, ahol csámcsog a rozsda, mi lesz?
például lehetne tuningolni 1-2 nyílás vágásával.

régen a nagypolákokon fúrtak a küszöbbe kurvanagy lyukakat, hogy át tudjon szellőzni, így nem is rohadtak annyira, mint a gyári darabok.
ez a tuning, nem a küszöbneon :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.03.06. 10:01:33

@interpreter:

"Lassan egy éve megy a küzdés,ennyi idő alatt-folyamatos munka mellett-rég kész kellett lenni a gépnek!
Egy autó igazi restaulását nem lehet vidéki "traktoriszt"szerelőkre bízni!"

Látom jól ismered a lakatost eddigi munkásságát!

"Nem irtál arról,mennyit csengetett a Finn biztositó?!Vagy titok?"

Közöd?

Merida001 2011.03.06. 10:10:17

Ez a precizitás magasiskolája!!! Szuper lesz! A színére én is kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz. Tetszik ez a minden kasztni részlet full igényes megoldása, kivitelezése. Várjuk a cikk folytatását.

Caldera75 2011.03.06. 10:13:02

Zsolti, csak így tovább, remélem a szponzorok azért tolnak némi pénzt a project be, és nem mindet neked kell kicsengetni :) Remélem egy újabb 50 évig szolgálni fog téged a járgány.

szalai 2011.03.06. 10:13:44

Na végre már valami írás a Merciről.

zootyo 2011.03.06. 10:16:05

@interpreter: Szerinted elképzelhetetlen, hogy "vidéken" is legyenek hozzáértő emberek?! Tipikus vízfejű pesti gondolkodás.
Vegyétek már tudomásul, hogy magyarország nem csak budapestből áll!!! Sőőőt.

karlov 2011.03.06. 10:19:22

@okos vagyok: Nagyon(okos) Ez szíven szúrta a Zsoltot...
Nem hinném,hogy erről lenne szó.

Leadfoot 2011.03.06. 10:20:13

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: A Discovery-n a legborzalmasabb műsor a Wheeler Dealers. Best of British kendács. Olyanokat kókányolnak, hogy Sune és bandája előre köszönhetne nekik hangos kezicsókolommal.

Leadfoot 2011.03.06. 10:22:33

@okos vagyok: Olvasd el a fenti posztot! Épp arról van benne szó, hogy ami kívülről jól néz ki (és nem úgy jól, mint a hahu-n hirdetett dízel, hanem JÓL), nagyon sokszor az is egy rozsdaboglya alul.

Nem hinném, hogy ezzel a dízellel jobban járt volna Csikós.

Na és persze akkor messze nem lenne ilyen híres Dezső, mert nem lett volna a sarkköri expedíció.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.06. 10:22:57

Vhogy én úgy látom ezt a dolgot, h jócskán kezd túlmutatni az eredeti terveken ez az autókázás.

Nem úgy volt, hogy elmennek egy majdnem jó Merciért a sarkkörön túlra, hazahozzák, kicsit megszakértik és ezzel járnak majd a mindennapokban, mert nem kiállítási tárgynak, hanem használati tárgynak kell?

Ehhez képest már ott tartunk, hogy lassan gyári állapotúra csinálják.

Nem akarok senki pénztárcájában turkálni, de szerintem ilyen jellegű munkát rohadt gazdag emberek csinálTATNAK, vagy őrülten tehetséges ezermesterek csinálNAK magunknak.

Ha a kettő közül egyik sincs meg, akkor nem tudom mire való ez. Eladni nyilván nem szeretné majd Csikós, járni vele meg... Hát nem tudom.

Ha más nem hálás lehet az utókor, h lesz egy gyári Ponton.

Dr. Robin Masters 2011.03.06. 10:26:58

Ennyi rozsdát életemben nem láttam még. De valaki magyarázza már el, hogy zárt térbe mi módon kerülhet víz és egyéb szutyok?

Schütii 2011.03.06. 10:27:12

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

Pedig hidd el Chip Foose nem kamu ember és az sem kamu amit csinálnak. Igaz nem Pontonokat újítanak fel, hanem olyan vasakat amikhez szinte minden fellelhető. Hogy jó e az hogy 1 hét alatt végeznek, relatív. Jó, mert akit nem érdekel maga a folyamat, az hamar megkapja amit akart. De hamarabb ki is kell fizetni. Viszont nagyságrendekkel több is a munkájuk, több autót tudnak megmenteni. Kishazánkban már úgy néz ki lenne igény nem csak az igényes hanem a gyors munkára is, csakhát kínálat az nem nagyon van. Itt a piaci rés kedves vállalkozó szellemű megszállottak!

szisztergom 2011.03.06. 10:29:29

Gratulálok Zsolti!A Csabi mester egy kincs nagyon meg kell becsülni ezt nem neked hanem a többieknek írom.Mi van a motorral?Hol van?Ha kész a kasztni meg a festés kárpit stb.akkor "csak" bele kell rakni és kész?További édes szenvedést kívánok és sok sikert hajrá!

karlov 2011.03.06. 10:35:00

@Schütii: Azért azt nem nevezném restaurálásnak,inkább pimpelés.
Messze nem az eredeti állapotra törekszenek az idő korlát meg nevetséges de hát az Amerika...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.03.06. 10:35:17

Csikós!

Ha elkészül, fogod használni, vagy betámasztod a zöld állólámpa mellé?

Schütii 2011.03.06. 10:38:53

@klarky: Nyilvánvaló hogy egy Csik kaliberű ember nem tud annyi pénzt felköhögni, ami az elvégzett munka mennyiségével és minőségével arányos ellenszolgáltatást kitenné. Így marad a mester haveri alapon való "lehúzása" (na jó, kicsit szégyellős a mester is) illetve "szent mecénások" bevonása a projektbe, sőt nem is nagyon kell őket bevonni, beszállnak ők maguktól is, csak hogy bizonyítsák jófejségüket, amit Csik szintén max jófejséggel viszonoz nekik. Közben Csik előlép a világ legjobb állapotú Pontonjának tulajává. És mindenki boldog. Hát kérem ez már tudomány.

lapomi (törölt) 2011.03.06. 10:39:34

Mondjuk azt szerintem senki, még Csikós sem gondolta komolyan, hogy csak a legszükségesebbeket javítja meg és (veterános mércével) gyakran fogja használni, de mivel maga a megvásárlás is nagy kihívás volt, ezzel ideiglenesen elaltatta a természetesen következő "és utána mi lesz?" kérdéseket.

Schütii 2011.03.06. 10:40:24

@karlov: Igaz, nem eredeti lesz az állapot, de ennyi a show része a műsornak. Gondolod hogy képtelenek lennének az eredeti állapotra?

karlov 2011.03.06. 10:43:01

@Schütii: Nem gondolok én semmit ,nem mondtam,hogy rossz csak,hogy más...
Kinek mi tetszik..

Phrascarica 2011.03.06. 10:43:11

Ez sokba lesz, de megéri, márhogy nekem :)
nagyon tanulságos!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 10:44:42

Remélem olvassák ezt a cikket pályaválasztás előtt álló fiatalok is, és kedvet kapnak a kétkezi munkához! Csabi überfasza munka! Az "énjólmegmondomhogyszarmertsenkinemhuzogatjaacerkámatamunkahelyemenmegmegalázafőnökömdeittkiélemmagam" típusú embereket meg felebaráti szeretetből el kell viselni. Jó lesz, és kész! Remélem a ruha (fényezés) hasonló szakember keze munkája lesz!

Polly-pudli-pötty 2011.03.06. 10:46:18

@Leadfoot: A belinkelt Ponton semmivel nincs jobb állapotban,mint a Domsjö. Konkrétan szinte ugyanott van szétrohadva.
Az előző gazdát nem értem miért kell szidni,max akkor lehetne,ha 3X ennyiért adta volna,mondván,hogy ez tökéletes állapotú.Vannak akik azt hiszik,hogy nyugaton az itthoni ár harmadáért adják a vitrinben tartott autókat.Szerelőm hozott egy gyereknek 400 euróért egy 98-as fastrát 1.6 16V klímás,ablakemelős,170ekm szervizkönyvvel. A bal oldalán volt két rozsdafolt kb.20eft-ért átfújták volna,gyereknek nem kellett az autó,elkezdett okoskodni,hogy ez törött volt.
A Wheeler Dealers-t ből tudnál olyan részletet kiemelni,ami szerinted "kendácsolás"?

Csikós Zsolt 2011.03.06. 10:49:16

@mmjr:

Szerintem csak jövő év ilyenkorra. Fényezés - nyár közepe, összerakás (millió apróság javítása, ami akkor derül ki) tél közepe, legalizálás - na azt hagyjuk, nem is merek gondolni rá...

Tomchy 2011.03.06. 10:49:34

Tényleg Csiki, lemaradt a poszt elejéről a csik_matrica_s.jpg a fetyisob-féléknek...

mtk001 2011.03.06. 10:51:33

Ez már egy teljes újjáépítés inkább, mint felújítás. Mint a Wrecks to riches-ben.
Pénzben nem lesz semmi a vége ...

Hajrá !

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 10:51:47

Most tényleg a 300 000 dolláros stúdiókban összelegózott fosokat hasonlítjátok egy MAGYAR mester által megalkotott- és ebből a szempontból mindegy, hogy a Csikósé - mestermunkához? Csabi az USA-ban milliomos lenne, de szerencsére Ő maradt ott, ahol van. Jó lenne, ha lennének követői a mai tinédzserek között is.

Schütii 2011.03.06. 10:52:05

@Dr. Robin Masters: Úgy hogy az a zárt rész csak elméletileg zárt.

Schütii 2011.03.06. 10:53:37

@BOSCHtechnikus: Jah, kinek a szerencséje hogy Csabi itthon maradt? Nem az övé az biztos..

VBalint 2011.03.06. 10:54:18

@Leadfoot: No, és érdemes megnézni a csomagtartóról készült képen is. Tisztán látszik (na jó, kicsit homályosan), hogy a C oszlop alja ugyanúgy rohad, vagy talán még jobban is. Szerintem rosszabb állapotban lehet, mint a Dezső (volt).

Mikor először láttam a bontott Pontont, nem is értettem, hogy miért bontják el, hiszen egész jól néz ki. A képek alapján megértettem...

Schütii 2011.03.06. 10:56:33

@BOSCHtechnikus: Egyébként miért is fosozod le mások keze munkáját? Hol marad a felebaráti szeretet? Papírkutya vagy te is.

Csikós Zsolt 2011.03.06. 11:00:44

@Leadfoot:

Barátomé, poénból van úgy kint, domsjősen. Tök jó poén szerintem :-)

Csikós Zsolt 2011.03.06. 11:02:39

@Schütii:

Azért szent mecénások nemigen voltak a behozatalt leszámítva... És ha nem kellett volna akkora felhajtás, akkor megoldom én azt jóval kevesebből is. De így jó buli volt, talán mindenkinek. Másban nincsenek szent mecénások. Pont.

jujdejo 2011.03.06. 11:04:17

ez a csávó egy zseni, az tuti!

Csikós Zsolt 2011.03.06. 11:04:26

@Dr. Robin Masters:

Bemegy. Nem tudod megúszni, megtalálja az útját. És magával visz nagyon finom port is, ami nem tud alul kimenni, és máris kész a nedves, állandó dunsztkötés.

Leadfoot 2011.03.06. 11:04:50

@Csikós Zsolt: Én se mondtam, hogy nem az. :-) Egyébként jómúltkorában egy Toyota 4Runnert is hirdettek úgy, hogy olyan, mint Winkler kocsija. Celebek lettetek, törődjetek bele! :-)

Csikós Zsolt 2011.03.06. 11:05:52

@Caldera75:

Nem TOLHATNAK bele pénzt. Nem etikus.

Csikós Zsolt 2011.03.06. 11:07:14

@okos vagyok:

Örülök, hogy értesz hozzá. Szerencsére ez nem igaz.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 11:07:26

@Schütii: Lehet, hogy az túlzás volt, de valamelyik kommentben olvastam, hogy ez nem is restaurálás. Hát akkor mi a F...? Az a véleményem, hogy ilyen mester 100 négyzetkilométerenként leledzik egy. Tanuló koromban "S alakot" kellett kalapálni, már akkor rájöttem, hogy nincs érzékem a lakatos munkához. Csodálattal nézem az olyan embereket, akik keze alatt a sík lemez szinte gyári alkatrész formáját tölti.
Az autós valóságsók meg olyanok amilyenek, raklapon megy a HEMI motor fóliázva, itthon meg egy-két lepukkant gyártelepen, vagy garázsban különb mérnöki munkát állít elő néhány srác (pl volt DS motorsport).

Garp 2011.03.06. 11:09:31

@interpreter: hát, ha neked a képek alapján az jön le, hogy ez a mester egy "traktoriszt", akkor bújj el nagyon messze, vagy ne kommentelj baromságokat.
Más zsebében úriember nem turkál, a többieknek meg tilos.

Csík: csak azt csodálom, h nem esett atomjaira Dezső, amikor megkapta a seggest a finntől, az őrangyalotok megint csak túlórázott. Viszont nagyon jól néz ki már most, kitartás! A nyáron akár jöhettek a szigetere vele! :)

Schütii 2011.03.06. 11:10:38

@BOSCHtechnikus: Jó rendben, egyetértek hogy Csabi istenadta tehetség, nem is én vitattam ezt. Amúgy Foose-ékra még csak annyit: "kis pénz, kis foci, nagy pénz, nagy foci." Ilyen egyszerű.

Pityubácsi 2011.03.06. 11:11:17

@Dr. Robin Masters: "Ennyi rozsdát életemben nem láttam még. De valaki magyarázza már el, hogy zárt térbe mi módon kerülhet víz és egyéb szutyok?"

tökéletesen zárt tér nincs.
süti a nap -> levegő megmelegszik, tágul, kimegy, ahol tud.
este jön a hideg -> levegő lehűl, visszajön mindenféle párákkal egyetemben -> irány a vasoxid állapot

Schütii 2011.03.06. 11:12:36

@BOSCHtechnikus: Meg annyit hogy nem mindig a dolgok "sportértéke" számít, hanem a végeredmény és az elégedett vevő.

Macko 2011.03.06. 11:20:39

@fetyisob:

Nem Neked való ez a topic.
Ne erőltesd.

indapass90210 2011.03.06. 11:22:26

Szerintem ez narancssárga-metálban mutatna a legjobban!

Leadfoot 2011.03.06. 11:23:46

@fetyisob: Nálam a műszerfalon kigyulladt a TROLL ALERT lámpa.

Leadfoot 2011.03.06. 11:25:31

@Csikós Zsolt: Azért azt megköszönhetnéd, hogy polihisztornak nevezett (még ha nem is tudja pontosan, mi az). :-)

Leadfoot 2011.03.06. 11:30:17

@Csikós Zsolt: Még ha más miatt nem is szimpatizálnék a projektjeiddel, ez a hozzáállás már alapjában véve is tisztelendő lenne.
És pontosan értem is a mögötte húzódó elvet, és egyetértek vele.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.03.06. 11:31:54

Frankó, ugyanez történik nálam az öreg Opellel, talán egyszer majd az én kocsimról is ír Zsolt.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 11:35:00

@Schütii: Pontosan. Kérdezd meg a cikk íróját, hogy elégedett-e a lakatos szolgáltatásával?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.03.06. 11:41:02

@BOSCHtechnikus: Az egy más világ, mert nincs költségkeret, és a legutolsó szar kis alkatrészt is készen hozza a szállító egy napon belül, mert MINDEN kapható a régi izomautókhoz, ami meg véletlenül nincs, vagy nehezen felhajtható(ablakok, egyedi, típusra és kivitelre jellemző karosszériaelemek), arra meg vigyáznak, vagy felhajtanak egy másikat és felújítják. Meg persze az állandó emberek mellett vannak mindig típusra szakosodott guruk, akik készen hozzák a futóművet, és azt is tudják, hogy hogyan kell bemennie az új motornak a régi helyére úgy, hogy elférjen, és szép is legyen.

Nem tuti, hogy szarabb munkát végeznek, mint egy restauráló műhely, egyedül a fényezés necces, mert azt nem lehet siettetni. Ők is szakemberek, csak majdnem korlátlan lóvéval, alapanyaggal, emberrel és szerszámokkal. Itthon is meg lehetne csinálni, csak minek, ugye?:)

Schütii 2011.03.06. 11:42:31

@BOSCHtechnikus: No meg Foose vevőit is lehetne kérdezni.

Tomchy 2011.03.06. 11:46:25

@Csikós Zsolt: Akárcsak a polip. Ropilén

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 11:46:47

@scheerti: @Schütii: Okés, ha fikáztam a munkájukat, elnézést! Csak tele van a tököm azzal, hogy nekünk MAGYAROKNAK mindig lehajtott fejjel kell járnunk. Az egy más világ, más igényekkel, képzeljétek el ezt az autót Hemi motorral, mekkora gyalázat lenne?

dennisthemenace 2011.03.06. 11:49:13

@Leadfoot: Szerinted.Akkor minek nézed???

mtk001 2011.03.06. 11:49:16

Most néztem alaposan végig a képeket.
Elképesztő munkát végzett e lakatos !
Nekem már az ülés sínjének újragyártása is egy csoda !
A sok nagyokostól, megkérdezném : írja le a folyamatot, hogyan készíteni ilyet !

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 11:50:02

@Csikós Zsolt: Szerintem, ha valóban szaladgálós autót szerettél volna, veszel egyet soros adagolóval, szerzel egy éttermes ismerőst a használt étolaj miatt, és sosem mész vele Eger környékére...

csorsza 2011.03.06. 11:51:04

Ez a lemezlovas Csabi egy zseni. Tulajdonképpen, nyithatna kisszériás autógyárat, bármilyen kasznit meg tudna építeni másfeles lemezből...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 11:53:04

@mtk001:
1.: számítógép on;
2.: ebay.com
3.: cash...

Caldera75 2011.03.06. 11:55:36

@Csikós Zsolt: Azt hittem a logójuk azért van feltüntetve a cikk végén, mert csengetnek valamennyit. Saját zsebből nem piskóta egy ilyen project. Az autós újságíró valóban az élet császára :-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.03.06. 12:00:37

@BOSCHtechnikus: Én nem védem őket, csak mondom, hogy az egy más világ. Elég hülye elnevezés a reality is ezekre a műsorokra, mert a valósághoz nincs sok köze, még az oly gazdag 'Ámerkában se. Mégis egymást lökdösik a támogatók, hogy bekerülhessenek a műsorba, mert az brutális reklám, és gyakorlatilag ingyen van, ha dolgoznak is egy hetet egy autón, vagy csak adnak hozzá valamit. Az ilyen autók ára, ha magadnak rakod össze ezekkel a cuccokkal, akkor nem áll meg 70-80000 dollár alatt(=ilyen szintű fényezés, lakatolás, átalakítás és egyedi cuccok). Amiből itthon jó esetben 5 átlagos veterán elkészül, igaz, 5 év alatt.

mtk001 2011.03.06. 12:05:05

@BOSCHtechnikus:
Az a baj, hogy nekem is csak ez megy. :-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 12:07:49

@mtk001: nekem sem volt érzékem sosem a kalapáláshoz, hegeszteni is úgy tudok, hogy utána sokat kell flexelni.

Magyar[HUN] 2011.03.06. 12:11:35

Jól van,jó kis kocsi lesz ebből. Mondjuk az belefér, hogy az OT Expón megcsodáljuk a Pontont? :)

Csikós Zsolt 2011.03.06. 12:16:27

@Caldera75:

Nem, nem csengetnek semmit. Benne voltak a hazahozatal finanszírozásában, szerintem illik, hogy ott legyenek. Saját zsebből megy minden.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.06. 12:28:26

Csikós bmeg vettél volna inkább egy Alfa motoros Scorpiot:-))))

Dzsafar 2011.03.06. 12:33:45

@Csikós Zsolt:
A folyamatos pára és hőmérséklet különbség is megteszi a magáét!
Anno egy pobedám is volt,(meg egy csomó szoc csoda)nos,a küszöböt javítás után szinültig töltöttük fáradt olajjal,egy év múlva olyan volt,mint a szurok,és alatta FÉNYES VOLT A LEMEZ!!
Tökömre esett az állam!
A bódé már sehol,viszont hibátlan küszöb!
Fura volt!

a márk 2011.03.06. 12:34:47

Drága jó Csabi a lakatosok istene!
Remek autó lesz ez Zsolti 4/b!

Csikós Zsolt 2011.03.06. 12:55:01

@Gyurma73:

Vagy egy Holden-motoros Alfát :-)

@CubΕ:

Sose. Ajvé, ajvé.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.03.06. 13:04:27

@CubΕ: Igazad van, jobb lesz. Ilyet nem csináltak 50-60 éve, mozizzál okoska

oldtimerpro.hu/hu/02.html

jozsika31 2011.03.06. 13:10:23

Miért nem bírtam soha a tömjénezést nem is tudom, a mester felrúgott volna ha ennyi ideig bohóckodtam volna egy ilyen bódéval. Azokat a foltokat kikalapálni nagyon nagy meló lehetett...
Sajnos a korral nem változott a stílus ugyan olyan mint régen, felrakni pár foltot, hajlítgatni egyszerű formákat továbbra is tehetségnek számít. Ma amikor olyan szerszámok beszerezhetőek amikről 20 éve még álmodni se illett akkor egy ilyen egyszerű bódé kilakatolása rutinnak kell menjen nem csodának.

vikk007 2011.03.06. 13:14:14

Már fél éve olvasom a posztokat:-)
Most először volt egy olyan "furcsa" érzésem, hogy az én tíz éves autóm
"restauálás" nélkül is jobb állapotban van!

De utánna beugrott, hogy egy tíz éves swift, jobban rohad...

Jó van ez így, csak így tovább...

Magyar[HUN] 2011.03.06. 13:26:43

@Csikós Zsolt: Megvárjuk,csak hadd csorgathassuk rá a nyálunkat :)

Suttora 2011.03.06. 13:29:08

A zöld Merci mikor kerül már sorra? :-)

ommm 2011.03.06. 13:36:17

@interpreter: Szinte már fájdalmas, mennyire képben vagy. Szeretnék csak fele annyi tudást, mint ennek az - általad csak vidéki traktorszerelőnek nevezett szaki - fejében van. És azt hiszem, te is.
A többiről volt szó, olvass csak vissza.

keepitretro 2011.03.06. 13:52:25

@Asszeretnémondani: Minden Ok de ezzel az oldtimerpro társasággal ne közelítsél.
Szerintem azonnal rádborítaná az egyengető platnit egy lakatos ha arra kérnéd hogy létráról lakatoljon.
Egyébként ezek még léteznek? Az utolsó hír az volt hogy éhenhaltak.........

nem kéne... 2011.03.06. 13:52:27

@jozsika31:

figyelj, van egy ajánlatom.
adnék én neked egy munkát.
egy komplett, itt-ott elrohadt autót.
pár folt, néhány egyszerűbb formát kell rá hajlítgatni.
hamar megleszel vele, tehát sokat nem fizetek, de hát tényleg csak pár napos mutatvány.
na, mikor vihetem az autót?

w a s d 2011.03.06. 13:54:05

@Polly-pudli-pötty:

"A Wheeler Dealers-t ből tudnál olyan részletet kiemelni,ami szerinted "kendácsolás"?"

Szerintem pl. amikor a Porsche 924 horpadását úgy húzta ki a faszi, hogy fúrt rá egy lyukat...

www.youtube.com/watch?v=boX21bfh4gw&NR=1

Még mondja is, ha értem, hogy olcsó megoldás.

repgépszerelő 2011.03.06. 13:56:41

Nem fikázásként,és tényleg őszintén:

1,az a hir járja,hogy a "TC" szerkesztőségének(Winkler,Bende,Balázs,Papp,stb)telivan a f..sza Csikossal,és a kocsijával.
Ez igaz,vagy sem?

2,valaki által felvetett"polihisztor"az,aki mindenhez ért(legalább is azt képzeli),de ezek az emberek igazából semmihez sem értenek igazán!

3,Személy szerint el kell ismerni,Csikós úr irásai élvezhetőek,és szórakoztatóak.
Más kérdés az,hogy nem kellő hozzáértéssel,egy tipikus kisember szemüvegén keresztűl("biztos nem rohadt,ebbe ennyi van,majd kis polirozás,mosás,gyekkori álmom,stb)egy ideált kergetve hozott visszafordithatatlan rossz döntéseket:azaz,egy lepukkant roncs full áron vételét!
4,nem ildomos pejorativan nyilatkozni egyik vidéki szakiról sem,sokszór bagóért,arany kezűként végzik el azt a munkát,amit sok millióért a nagyképű pesti úrinépek!!(sem)
5.arra én is kiváncsi volnék(nem találtam a korábbi posztokban rá utalást)hogy mennyit fizetett a biztositó arra a picsányi hátsó törésre,egy vas árú gép esetében...mert a Dekra,stb cégek által használt program ebben az esetben inrelevent..
Valamiért titkolja Csikós,na majd megkérdezzük Winklit!:)

keepitretro 2011.03.06. 13:57:51

@nem kéne...: ezek csak virtuál lakatosok, maximum emailben küld el neki.......

Bambano 2011.03.06. 13:58:07

Hmm. pont egy éve zajlott a Domsjö expressz buli, attól függően, hogy az indulás vagy az érkezés vagy minek a dátumát tekintjük, elmúlt vagy a napokban fog elmúlni az egy év.

jó buli volt, no.

Bambano 2011.03.06. 14:01:14

@ommm: ahogy elnézem a faterék traktorjait otthon, vidéki traktorszerelőnek egyre inkább dicsőség lenni...

@Bambano: el is felejtettem: tortát tortát tortát!!!!:)))

Dennis01 2011.03.06. 14:18:39

@Csikós Zsolt: Alig varom, hogy arrol olvashassak, milyen volt megjarni Olaszorszagot az oreg lannyal..
ERA-val nem tortent semmi? A kipufogo cseres poszt ota nem hallottunk rola..

Nyaron az en Minim is megy lakatolasra, a padlolemez egy-ket resze, ajtok alja, egy-ket helyen apro csipak felujitasra szorulnak. Plusz egy uj hatso segedkeret, es ket kuszob kell ahhoz, hogy rozsdamentes Minit birtokolhassak.. :)

ommm 2011.03.06. 14:19:05

@nem kéne...: Tényleg, én is tudok egy olyat! jozsika, elvállalod?

nem kéne... 2011.03.06. 14:21:56

@ommm:

szerinted kapunk csoportos kedvezményt?

ommm 2011.03.06. 14:22:33

@repgépszerelő: Hümm...nézd, én itt dolgozom és szerintem még mindig - nagy átlagban - barátibb a hangulat, mint bárhol máshol. Nem igazán értem, miért kéne, hogy gond legyen Csik Pontonja, ez hülyeség.

keepitretro 2011.03.06. 14:26:10

@Polly-pudli-pötty: amikor úgy flexeli az autót hogy az üvegek nincsenek letakarva az mi? Vagy amikor a festéket úgy csiszolja le az autóról hogy az ajtó nyiva van és a por száll be az utastérbe az mi?

Aki meg a bármi rosszat mond erre a Csabi nevű lakatosra az elmehet a búsba. JÓL DOLGOZIK! A műhelyének meg műhely szaga van, lakatos műhely szaga, nem mészoltó gödör szaga.

keepitretro 2011.03.06. 14:31:08

@Asszeretnémondani: dolgozgatnak? Valahogy a megnemértett zseni szindrómát érzem rajtuk. Egy jól dolgozó restaurátorműhelynek annyi munkája van hogy belerokkan.....

Mondjuk ha egy tömbből CNC-zik az ajtó oszlopot akkor tényleg a megnemértett zseni kategóriába tartoznak :-))))

Inkább a Csabi :-))))

Phrascarica 2011.03.06. 14:31:44

ERA-ról én is szívesen olvasnék, minden zsír az elmúlt 4000 km-en?

Rocko- 2011.03.06. 14:41:42

Csbinak mikor leszen szobra? :)))

Csikós Zsolt 2011.03.06. 15:00:45

@phrascarica:

Egészen egy hónappal ezelőttig az volt. Aztán... Majd megírom. Majdnem egy hétig hevert darabokban a garázsban.

Polly-pudli-pötty 2011.03.06. 15:02:26

@F/: Ha belülről le kell bontani a fél belteret,ami ugye jó sok műanyagot,bolhát jelent,na az jó sok szívást hoz magával,hogy úgy álljon minden,mint azelőtt,ne zörögjön,stb.
Meg amúgy is meg van azon a helyen sérülve a fényezés,tehát fújni kell,akkor nem mind1,hogy be kellett egy 0.6-os lyukat kittelni?
Itthon szerintem nem lehetne az általuk rendbeszedett autókat eladni,mert mekkora gányolás,hogy egy 20éves autón nem gyári a festés.

Csikós Zsolt 2011.03.06. 15:08:11

@repgépszerelő:

Nekem is tele van a tököm a Pista Polákjával, a Winkler Cougarjával pláne, a Papp Tibi Avensisét meg egyenesen gyűlölöm, nem beszélve Assur Volvójáról. Ezek tényleg mind köcsögök, köszönöm, hogy végre valaki le merte írni helyettem.

A Ponton meg igazi roncs volt, be kell ismernem. Ki kellett cserélni az egész padlót, javítani mind a négy ajtót, a doblemezek mentek a kukába, no meg a tipikus autórozsdásodási helyeken, az ablakkoszorúknál porrá volt mállva. Csomagtérpadló se volt, na meg aztán az emelőpontok, hát, egyik se volt meg.

És akkor vegyük hozzá a tönkrement váltót, a fúrandó motort, a széthullott diffit, a rommá szakadt belső teret, a hiányzó kallantyúkat, a pocsék tetőkárpitot, a szörnyű hűtőt... Azt hiszem felkötöm magam. A kollégák is utálják, én is meklényúltam, egy kóklert foglalkoztatok, aki vagyonokért átver, hogy ne csinálja, ráadásul amit művel, azt rosszul. Végem, adjatok egy katanát, hadd nyisszantom lyukasra a beleimet.

Persze fentiekből egy szó sem igaz, te meg elég sötét vagy. De ez nem baj, ebben az országban, ahol név és ellenpélda nélkül mindenki mindent jobban tud.

Csak nem te veteránklubozol 15 éve, kb. félezer ismerőssel a szakmában, hanem én. Tényleg kár volt hozzászólnod barátom.

brain drain 2011.03.06. 15:09:08

@repgépszerelő: De azt remélem észrevetted, hogy miből él a TC? Minél több érdekes anyag, minél több hozzászólás, minél több klikk, minél több hirdető stb... Ergo amit Csík csinál az csak jó lehet, legalábbis üzleti megfontolásból biztosan. Ráadásul egy olyan dologról ír komoly mennyiséget, komoly minőségben, amiről te egy fél oldalas vázlatot sem tudnál, mindezt majdnem minden héten... (és közben még Pestizel is) :D Hát, tudod, kicsit gondolkodni kéne mielőtt hülyeségeket írsz. És ez másra is vonatkozik - szerintem. Én sem vettem volna meg ezt az autót, de szerintem is nem is ez a lényeg esetünkben, hanem az, hogy hogyan kell profin működtetni egy autósportált.

dr.oid 2011.03.06. 15:10:01

Utolsó simítások a testen,
nem telnek a napok resten.
Tele a TC-boss fasz Pesten?
Itten elég nagyot lestem.

Mindenkinek projektkéje,
sajátmaga szent tehénje,
nem kell őt basztatni érte,
hadd csinálja már szegényke.

Mert mi dívik a médiánkban,
megkapaszkodni az árban,
kaszablanka, ünnepelés,
reflektorfény, jövés-menés.

Oszt mikor az árnak vége,
a madár mehet a wc-be,
a vízzel együtt lefolyóba
pörögve tűnik el a csóka.

Talmi érték, celebecskék,
múló divat, itt van tessék,
fogyasszátok és vigyétek,
faragatlan bugris népek.

Agynélküli meg áll sorba,
telhetetlenül habzsolja,
a szart mit tálalnak őelé,
a világban mindenfelé.

A példabeszédnek vége,
íródik Dezső regénye,
örülök, hogy olvashatom,
s nem a TahóVilágra nyomom.

Phrascarica 2011.03.06. 15:14:10

@Csikós Zsolt: nem ragaszkodnék a hétvégéhez :)

Tomchy 2011.03.06. 15:20:47

@Csikós Zsolt: Nekem van egy Katana-m (650-es), de azt imádom, nem adom oda a világ minden kincséért sem!!!
:O)

Teshow 2011.03.06. 15:34:57

"Bárki, akinek piszkálatlan öreg autója van, ilyeneket talál majd, ha belenyúl a kocsijába, ezt jegyezze meg."

Na itt van elásva kérem a huszonkettes csapdája! :)
Aki javított-újított már fel BÁRMIT az pontosan tudja, hogy szinte minden bontás újabb és újabb megoldani való feladatokat hoz elő. Amit persze nem hagysz "úgy" hiszen jóízlésű ember nem falazza vissza a kókányt, hanem fogcsikorgatva hozzáírja a költségvetéshez. Én ezt az effektust úgy neveztem el: "hamár-akkormár-csapda" és lakásfelújítás(ai)m alkalmával sűrűn gyakoroltam is :(((

A gond csak akkor van, ha a sok "ha már..." döntés következtében az ember elkanyarodik az eredeti terveitől, és én most ezt kezdem érezni. Itt már nem egy hangulatos családi kiránduló verda készül, hanem - tegyük hozzá igen színvonalas és igényes - restaurálás folyik. Nagy respect hozzá a tulajnak és a mesternek is - csak épp mintha az eredeti projekt távolodni látszana közben...

Tudtok Ti majd ezzel úgy kirándulni, hogy ne kelljen folyton félteni út közben, ahogy eredetileg terveztétek?

remélemeztbeveszi 2011.03.06. 15:35:55

@Csikós Zsolt:
Kedves Zsolt!
Jól látom, hogy 2 pótkeréknek van pukli a csomagtartóban?

Teshow 2011.03.06. 15:40:11

"De mostani fejjel már nem mernék Ponton-Mercit venni, csak ha olyan fényképes dokumentáció jár mellé, mint az enyémhez fog."

Ez most elszólás volt?
Mert egyébként én is pont arra gondoltam, hogy ekkora ráfordítást már inkább befektetésnek kellene tekinteni, és ha kész a Dezső, akkor a profi restaurálást dokumentálva egy igényes gyűjtőnek tovább lehet majd adni korrekt áron - és abból a pénzből már jöhet a kiránduló oldtimer!

Phrascarica 2011.03.06. 15:43:45

@Teshow: igen ezen én is agyaltam hogy valóban így történhet. Nem tudom hogy ha elállt ott a rozsda 60 évig akkor nem állt volna el még 30-ig?
Ez a restaurálás valóban horrora fog végződni. Egyre inkább úgy gondolom hogy igaz lesz ommmnak a kijelentése ami valahogy így hangzott (kb): ott egy ponton, ilyen lesz a Csikósé is kb.5 millió forint múlva

lapomi (törölt) 2011.03.06. 15:47:22

@F/: Szerintem nem kell túlragozni, közepes mesterségbeli tudással, jó kereskedői vénával és nem túl magas szórakoztatási potenciállal rendelkező páros, aki a lehető legolcsóbban, még elfogadható műszaki színvonalon javítja a 2-5 legfontosabb ill. "legvevőcsalogatóbb" hiányosságot. Egynek jó a műsor.

Csikós Zsolt 2011.03.06. 15:47:34

@Teshow:

Igazad van, ez kemény elhatározást kíván. De eltökélt vagyok - ha sikerül megtartani a Dezsőt (most kicsit úgy alakulnak a dolgok, hogy lehet, hogy nem, nem nálam, hanem a feleségemnél), megyünk vele túrázni, ahogy az eredeti tervben volt. Nem lesz újrakárpitozva, nem lesz újrakrómozva (csak amit muszáj az OT-vizsgához).

Döntse el az idő, az elhatározás továbbra is megvan.

Csikós Zsolt 2011.03.06. 15:48:30

@phrascarica:

Legyen az az ötmillió 1,2, és akkor nagyjából ott jársz.

Csikós Zsolt 2011.03.06. 15:51:09

@Teshow:

Nem elszólás. Nálam sokkal okosabb emberek nem szokták tudni, hogyan alakulnak majd a dolgaik egy évvel később, én tényleg nem tudom. Szándékok vannak, remények, tervek, de hogy bármit garantáljak, az lehetetlen.

Ha marad ilyenre pénzünk, akkor a terv, hogy túraautó lesz belőle, ahogy eleve volt.

Ha nem marad, el kell adnunk. Tehát úgy lesz megcsinálva, hogy jó szívvel, hátsó gondolatok nélkül eladható legyen.

Bár tudnám én is, hogyan alakul... Jó lenne, ha az első verzió lépne életbe, több okból is.

Csikós Zsolt 2011.03.06. 15:52:58

@remélemeztbeveszi:

Bizony. És nem tudom, minek, ha jól láttam a képeken, az angol verziókon is ugyanott volt a pótos, mint a többin. Nem értem, minek volt így. Egyébként egy papundeklifedél zárja le a csomagtér-szőnyeg alatt. Talán szerszámos-alkatrészes rekesznek szánták, és így csak egy présszerszámra volt szükség?

Polly-pudli-pötty 2011.03.06. 16:02:32

Csikós nem tud olyannal járni,amiről tudja,hogy valami nem jó rajta.
Én is ilyen vagyok,eddig akárhány ismerős autójában ültem,ami 2évnél idősebb volt,mindegyiknek volt valami olyan hibája ami engem halálra idegesített. Ők meg észre sem vették.
Emberek nagy részénél akkor rossz az autó ha nem indul.

Teshow 2011.03.06. 16:08:26

@Csikós Zsolt: "Jó lenne, ha az első verzió lépne életbe, több okból is. "

Ha ezt szeretnéd, akkor én ennek fogok szurkolni! :)))

50fillér 2011.03.06. 16:17:09

Szépen alakul a merci, de a végén kedves Csikós Zsolt majd tessék elárulni menyibe fájt(a forint összeg elég nem kell euro)
Amúgy a karoszériás tényleg szépen dolgozik, le a kalappal előtte

dennisthemenace 2011.03.06. 16:22:41

@Dennis01: Meg nekem kell hozzá beleszakadni a munkába....

Hurri Kán 2011.03.06. 16:48:09

@Csikós Zsolt:
Ugye nem adod el? Remélem, nem lesz rá szükségetek, szóval bízom benne, hogy nem úgy fognak alakulni a dolgok, hogy el kelljen adnod, mert már kezd határozottan biztatóan kinézni :)

Bambano 2011.03.06. 17:24:12

@Csikós Zsolt: "A kollégák is utálják, én is meklényúltam" ééés tééényleg:PPP

@brain drain: ezek a klikkmágnes cikkek. Néha trollmágnes cikkek is:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.06. 17:49:09

Szép munka :) Lesz ebből még autó :)

Enyém is most járt kasztnisnál - 80 ropi, de gyári javítóelemekkel megoldva a két hátsó váznyúlvány, futómű-bekötési pontok elöl-hátul... Szépen összerakták. Persze nem ennyire, de örülök, hogy egyben van :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.06. 17:51:40

@repgépszerelő: 3. -hoz, miért, hol kellett volna belátnia a lemezek alá?

Az autófelújítás erről szól. Feltárni a hibákat, és kijavítani.

w a s d 2011.03.06. 18:21:22

@Polly-pudli-pötty: Nem mindegy, főleg egy állítólag galvanizált kaszninál...

gn 2011.03.06. 18:38:16

Hajrá, csak így tovább! Jó lesz az.

Dennis01 2011.03.06. 18:40:00

@phrascarica: Honnan tudod, hogy csak 4000-et futott?? :)

Nemreg egy ilyet vezettem:
farm4.static.flickr.com/3538/3824951221_0496874460.jpg

Datsun 100A Cherry, frissen restauralva. A regi auto illat benne ulve egyszeruen bodito volt. Vezetni is egy elmeny volt, mindene olyan pontos volt, semmi kotyogas, lotyoges. Nagy elmeny volt, na.

w a s d 2011.03.06. 18:43:23

@lapomi: Persze, mint szórakoztató műsor, úgy jó, főleg pl. a műbalhés amerikai műsorok hoz hasonlítva (amiket csak a megrendezett veszekedések és feszültség rontanak többnyire el, ha csak kikapcsolódásnak szánjuk a műsor megnézését). De hogy nem áll néha messze az itthoni, állandóan szidott kereskedők általi gányolásoktól, amit esetenként csinálnak, az is igaz szerintem.

Ronin_ 2011.03.06. 18:55:31

Zsolti,

Kitartás, szépen alakul!
Drukkolok, hogy meg is maradjon!

Dennis01 2011.03.06. 18:57:43

@F/: Igen, olcso megoldas. De epp ez volt az elso szeria lenyege: olcso, aranylag ocska autok jobba tetele kis penzbol. Es utolag megneztem az adatbazisokban az autok rendszamat, eleg sok kozuluk ma is az utakon futkos. Tehat akarhogy nezzuk, egy-ket ilyen auto valoszinuleg a roncstelepen vegezte volna, ha ok nem mentik meg oket..

interpreter 2011.03.06. 19:05:05

@Csikós Zsolt: Szánalmas vagy Zsozso.
Iróniának szántad,végűl leirtad az igazságot.
Tulajdonképpen tényleg semmit nem kellett csinálni a mercin,tökéletes állapotban volt!
15 év veteránozás?Ja,ha annak tekintjük az öreg szarok toldozását/foldozását,akkór az,Veteránozol Zsozso!

szisztergom 2011.03.06. 19:05:34

@dr.oid: Kedves dr.oid!Önnek előbb-utóbb fel kell fedni valódi kilétét!Annyira jók az írásai,hogy ugyan úgy várom mint Csikós úrét!Maximális tiszteletem.

Tomchy 2011.03.06. 19:13:56

@interpreter: Kedves Interpretyómica! Nem tisztem Csikós Urat megvédeni, majd megvédi ő magát, ha akarja.
Csak egy kérdésem van. Te tartottál már a kezedben Veterán magazint, és beleolvastál pár éven át az "impresszum" alatt írt nevekbe?

Tomchy 2011.03.06. 19:15:28

@többiek: amúgy bocsi a trolltápért, többet nem teszem.

Phrascarica 2011.03.06. 19:19:53

@Dennis01: "Honnan tudod, hogy csak 4000-et futott?? :)"
Tipp, valami olyasmire emlékszem hogy évi 8000 a terv és kb 1/2 éve nem olvastam róla

interpreter 2011.03.06. 19:27:44

@Tomchy: Természetesen,imádom az öreg vasakat,öreg tanyák fészerében megbújó kincseket!
ad 1,Csikós úr viszont elméleti szakember,nem hiszem,hogy egy fékbetét cseréig eljutna!
Ha valós,gyakorlati szakértelemmel rendelkezett vólna,át tudta vólna nézni a mercit,és meghozni a jó döntést:Ott hagyni,vagy harmad(reális)áron megvenni!

Nem tette,mert elméleti ember,valóságban nem is tudta,mit is kellene nézni egy öreg autón!
Ne mondja nekem senki,hogy nem volt ott egy akna,steklámpa,csavarhúzó..ennyi elég lett volna egy akármilyen rejtett hiba észlelésére.Csakhogy,itt nem rejtett hibák vóltak,hanem laikus számára is látható dolgokról.Ezen még az ott lévő "szakemberek"tudása sem segitett,bár a rossznyelvek szerint "Karesz"kifejezte ellenérzését a vétellel kapcsolatban..
ad2:a veteránozás nem az,mikór az ember a 20 éves öreg mercije(i) kálváriáját leirja.Késégtelen,élvezetesen teszi,de egy kardán,csapágy,olaj,stb vidéki műhelyben lévő cseréje nem a VETERÁNOS feeling.
Én is ismerek 20 éve rengeteg orvost-némelyikkel össze is járunk-mégsem operálok!

Phrascarica 2011.03.06. 19:30:26

@interpreter: utólag mindig okosabb az ember

herpeszes ödönke 2011.03.06. 19:34:13

Hát igen! Csiki a legjobb úton haladsz, hogy élvezd a Te, és a család áldozatvállalásának, és a szakértő munkáskezek munkájának eredményét. Ja és így kell szakszerűen hiteles műszaki nyelven tálalni a folyamatokat egy szakújságírónak az olvasók elé. Van még újságíró a totalcar-nál aki tudja a sárvédő helyét és rendeltetését. Ugye Winkler? Ja az okosoknak üzenem, hogy autós szakmával a hátam mögött, észrevételezem a cikkek tartalmi hitelességét. Üdv!

herpeszes ödönke 2011.03.06. 19:54:24

Amúgy agyrém, hogy a megbontás után mennyi csapda került a felszínre. Minőséget csak az alapos sziszi-fuszi munka hoz. Ja és aki ezt nem látja, annak üzenem, hogy ez itt és most aktív értékteremtés. És Csiki a Dezsőt még unokáid is látni fogják.

Jay350i 2011.03.06. 19:55:07

A Ponton, mint típus olyan, mint magyarország, belülről kifele rohad!

keepitretro 2011.03.06. 20:04:42

@interpreter: te szerencsétlen gyökér, nemzavart még haza a portás a délutáni sulinetmatinéről??

1. Én sem vagyok nagy veterános csak 10+ éve ebből élek meg még 5 másik ember a műhelyben. Bődületesen nagy marha lett volna a Csikós ha ezt az autót ott hagyja!!

2."Késégtelen,élvezetesen teszi,de egy kardán,csapágy,olaj,stb vidéki műhelyben lévő cseréje nem a VETERÁNOS feeling."
Miért mi a veterános féling, képeskönyvre recskázni a vécén?

3."Én is ismerek 20 éve rengeteg orvost-némelyikkel össze is járunk-mégsem operálok!"
Szép is lenne ha az orvosaid engednék hogy te csináld az agyműtéteket magadon.

NEVÁLASZOLJ!

okos vagyok 2011.03.06. 20:31:57

@keepitretro: Azért ti sem vagytok szentek,csiripelnek itt "felujjitott"porsche alkatrészekről(új árában számitva),és bundás OT-vizsgákról:(

brain drain 2011.03.06. 20:32:00

@Bambano: Ez a gyerek szerintem nem is troll, csak rossz napja volt. Viszont akibe tegnapelőtt belefutottam a "Hogyan vegyünk régi Rovert" című anyagnál, na az uram, az nem volt kispályás troll, még Shadowbullt is leugatta, pedig őt nem könnyű ahogy láttam, sőt még kultúrpesszimistát is korábban, na erre varrjál gombot. :D

Garp 2011.03.06. 20:34:58

@interpreter: te dinnye, megnézted, h mennyibe kerülnek a pontonok a piacon? NEM a magyar oldalakon levők, hanem a német, stb. Ez az autó még így is olcsónak számít.
Inkább verj csipkét.

Hurri Kán 2011.03.06. 20:36:01

@Garp:
Ha már mást nem tud verni se ő magának, se más neki :DDD

brain drain 2011.03.06. 20:40:32

@interpreter: mikór=mikor, vólna=volna, örültünk volna egy mindííígnek, vagy egy óóóperálok-nak is, de a bravúr elmaradt.

"Én is ismerek 20 éve rengeteg orvost-némelyikkel össze is járunk-mégsem operálok!"

Te, orvossal? Milyen orvossal? Állatorvossal max. :)
Tényleg epedezik a ló lika kólikánál, hogy könyékig? :) Mit mondott az a 20 éves orvos? Fenékig?

pickapu 2011.03.06. 20:52:34

@brain drain: Az utolsó bekezdésednél most diszkréten behaltam. :D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 20:56:11

@brain drain: Ebben az állatkertben a klaviatúra a kerítés.

Harkov 2011.03.06. 21:19:13

@Leadfoot:

Bocs de felsorolnál pár kendácsot?Pusztán érdeklődés szintjén kérdem nem kötekedésből!

Csikós Zsolt 2011.03.06. 21:27:10

@pickapu:

Ez a diszkrét behalás... Tetszik. Úgy homályosan elképzeltem :-)

elektronok laza csoportja (törölt) 2011.03.06. 21:37:20

Basszus, nincs napi használatú veteránautó. Talán a kockalada. Ebből a Pontonból se lesz az, ezzel nem lehet elmenni egy gondtalan kirándulásra.

Hurri Kán 2011.03.06. 21:38:48

@elektronok laza csoportja:

Nyelvtanból hányas voltál? Már feltéve ha jártál oda...

Hurri Kán 2011.03.06. 22:11:13

@elektronok laza csoportja:
Nahát, nem lep meg, akkor nem is fárasztalak azzal, hogy miért is írtál baromságot, úgyse értenéd.

Dennis01 2011.03.06. 22:11:21

Hagyjatok a francba sracok, nem erdemes veszekedni a trollokkal..

Hurri Kán 2011.03.06. 22:13:24

@Csikós Zsolt:
"nincs napi használatú veteránautó."

"ezzel nem lehet elmenni egy gondtalan kirándulásra. "

Az, hogy egy veteránautó nem biztos hogy vállalható napi használatra, abszolúte nem jelenti azt, hogy hétvégi használatra, ill. időnkénti kirándulásra ne lenne alkalmas, mindössze ezért.

elektronok laza csoportja (törölt) 2011.03.06. 22:18:00

Mutatok egykét jó megoldást:

"Feltéve, hogy jártál oda."

"Már ha jártál oda."

(Hova? Nyelvtanba?)

Na mindegy.

Dennis01 2011.03.06. 22:30:23

@gyvy: Lehet egy veteranautot napi szinten hasznalni, de nagyon elhivatottnak kell lenned. Arrol nem beszelve, hogy a lelked melyen tudod, hogy olod azt az esetleg gyonyoruen felujitott autot, aminek egy futott garazsban lenne a helye.
En is ilyen vagyok a Minimmel, de annyira szeretem vezetni, hogy nem birnam sokaig nelkule.. :)

Hurri Kán 2011.03.06. 22:33:05

@Dennis01:
Tudom, feltéve ha nem sajnálod, amit Te is írtál, meg anyagilag is győzöd a vélhetően gyakoribb szervizelést...

Bár én, különösen itt a pesti forgalomban sajnálnám egyrészt ezeken a fos utakon napi szinten, meg azt, hogy parkolóban mikor karistolja le a tudatlan a sarkát amikor nem tud ki/ beállni, meg ugyanúgy rábassza az ajtót, mert kb. fogalma sincs, ill. leszarja hogy mi áll ott...

Dennis01 2011.03.06. 22:46:20

@gyvy: Ha otthon lennek, en is sajnalnam azokon az utakon szetgyilkolni szegenyt.
Halistennek itt jobb minoseguek az utak, igy nem feltem annyira. Itt azert jobban odafigyelnek az olyan oreg verdakra, mint az enyem. Volt mar olyan eset, hogy a parkoloban ugy talaltam a verdat, hogy par kolyok fenykepezkedett vele. Mikor palyan megyek vele, sokszor latok huvelykujjukat felmutato embereket a tobbi kocsibol. Az ilyen esetek bearanyozzak a napomat, barmennyi fejfajast is okoz a kocsi.
Nalam nem sok minden plusz kell szervizelesre, olajat kell utanatolteni (minden Mini ilyen) parszor, meg havonta-ket havonta egyszer megzsirozni a 8 zsirzopontot, azon kivul evente mikor muszakizik egy-ket szilent becsuszik.
En is azert koltok annyit az enyemre, mert mindig talalok rajta egy-ket dolgot, amin javitani-csinositani akarok.
Fogyasztasa se rossz ahhoz kepest, hogy hidegben szivatozgatni kell, legutobbi fogyasztasom 7.2L/100km volt, de egyszer nagyon finom vezetessel sikerult levinni 6.3 literig. Persze ahhoz tojas kell a gazpedal ala, amit nem szeretek.. :)

pickapu 2011.03.06. 22:49:53

@Csikós Zsolt: Ezt úgy értettem, hogy nem mertem hangosan felröhögni, csak csendben szakadtam a nevetéstől. :)))

Dennis01 2011.03.06. 23:17:39

@brain drain: Meg sose hallottam ezt a szot, ugyhogy megkerdeznem: Mi az a kolika??

Hurri Kán 2011.03.06. 23:19:13

@Dennis01:
Van a kocsidról fotó, amit valahol meg lehet nézni?

Amúgy egyik barátomnak van egy 318-as cabrio BMW-je (E30 széria), tényleg gyári állapotban, van benne talán 50.000 km., igaz még nem veterán, de lassan az lesz, na azt a kocsit nem szívesen szedi elő és használja, mélységesen meg tudom érteni.

pickapu 2011.03.06. 23:26:15

@Dennis01: Lovaknál bélsárpangás, mely erős hasi görcsök tüneteivel jelentkezik.
Magyarán bennragad a citrom.

Dennis01 2011.03.06. 23:59:23

@gyvy: kepfeltoltes.hu/view/110306/mini-P1010681_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Zsirzas alatt.
Tudom, hulyen nez ki igy, hogy az orra fekete, a tobbi meg piros, de mindket elso sarvedot plusz egy A panelt cserelni kellett, igy a fenyezessel egyutt ennyire tellett karacsony utan. A tobbit nyaron intezem, remelhetoleg Julius kornyeken mar kesz lesz.
Amugy a Mini garazs, ahol dolgozom, ok versenyeznek a Mighty Mini szeriaban, ez a "mi" versenyautonk:
farm3.static.flickr.com/2105/4508869660_7931fb5e82.jpg
Az enyem ennek a replikaja lesz, piros csikkal.
Ugy nez ki, meg harom ilyen versenyauto lesz, mint a zold csikos. Egy fekete-kanarisarga csikkal, egy fekete-elenk narancssarga csikkal, egy fekete-babakek csikkal es az enyem jon otodiknek a fekete-elenkvoros csikkal. Mikor kesz lesz, szerintem allatul fog kinezni.

Dennis01 2011.03.07. 00:03:13

@pickapu: Koszi a valaszt, jo pap holtig tanul. :)

brain drain 2011.03.07. 00:46:24

@Dennis01: Bocs, most láttam, h írtál. Szóval pickapu tök jól leírta, csak annyit kiegészítésül, hogy ez a lovak "népbetegsége" (sokszor bele is döglenek és iszonyat ingerületek tudnak lenni tőle, dührohamot kapnak, veszélyessé válhatnak) és bizonyos formái az embert és a kutyát is érinti. Lovaknál - többek között - az a kezelési módja, hogy a doki benyúl könyékig a ló seggébe és könnyít szegény állaton.
mek.niif.hu/00000/00060/html/059/pc005907.html

Dennis01 2011.03.07. 01:08:43

@brain drain: Koszonom a dicseretet, buszke is vagyok ra. Azert vicces, hogy 10-15 eve mikor otthon a TV-ben Mr Bean-t neztem, mit rohogtem rajta de sose gondoltam volna hogy lesz egy olyan autom mint neki.. :)

nick: 2011.03.07. 01:39:14

nagyon régen, az elején, még nagyon klassz volt a totalcar
aztán elment a karotta, meg a winkler is alig írogat (ez utóbbi mondjuk nem feltétlen baj :-P)
maradtak akik, meg még jöttek páran
aztán hogy-hogy nem, mostanra néha már olyan stílus alakul itt ki, hogy nehezemre esik olvasni
pedig nem tudom, mire jó ez
továbbra is szívesen olvasnék jó stílusú cikkeket érdekes autókról
de azt nem tetszik látnom, mikor cikkírók bunkóznak az olvasókkal
akkor sem, ha azok megérdemlik
mert van erre egyszerűbb és úriemberebb megoldás, kettő is:
1.) nem válaszol a hülyéjének - és ezzel maga sem alacsonyodik le nem kívánt szintekre
2.) nem engedi kommentelni a hülyét

persze lehet jönni azzal, hogy akkor ne olvassam B++, de az elég alpári

ráadásul mindenki jobban járna, ha a jogos kritikát inkább megfogadnák a készítők, mintsem a kritizálót küldenék melegebb égtájakra

nemde?!...

Pista Bácsi 2011.03.07. 08:06:27

@Csikós Zsolt: Tehát a vételáron felül a teljes restauráció 1,2 millió forintból ki fog jönni?

Vagy az 1,2 millió csak az alkatrészek ára? (Merthogy nemnagyon hiszem el, hogy egy ilyen tudású karosszériás sok heti munkája ebbe a keretbe beleférne...)

Tomchy 2011.03.07. 08:18:06

OFF lesz.
Repgépszerelő, és társai: Hihetetlen, hogy milyen szánalmasak vagytok. Addig ismételgetitek egymás marhaságait meggyőződéssel, amíg el nem hiszitek, és együtt bólogattok ezekre. Tegye fel a kezét, aki meg tudja mondani, hogy miért ír ide Csikós ilyen posztokat! Észosztás, hittérítés? Faszt! Egyetlen egyet próbál, ami nálam be is jön: S-Z-Ó-R-A-K-O-Z-T-A-T!!! Én csak emiatt járok ide, mert szeretem olvasni ezeket az írásokat. Vitatkozni lehet vele, de ti ész és mondanivaló nélkül fikáztok csak, és ezzel az én szórakozásomat ba**átok széjjel. És tartok tőle, hogy egyszer ezek az emberek megunják ezt.
Köszönöm, leülök. És a hozzám hasonló Tisztelt Közönségtől bocs a biliborulásért.

Sam8888 2011.03.07. 08:38:01

Te Csiki én sokat adtam volna azért, ha az én 30 éves autóm kasztnija ilyen jó állapotú lett volna... És az enyém csak 30! volt, amikor szétszedtük. :)

Aron Samu 2011.03.07. 09:15:11

Udvozlet Csikosnak Koszonjuk a fejlemenyeket Dezsorol.
Az uriember hozza allast kell kovetni nem kell reagalni a barmok provokalasara,
egyebkent egy elo beszelgetesen az ilyenek lapitanak mint a sz... a fuben. Ok csakis a arcmentes komunikacioban hosok.
Egyebkent aki mar tul van egy nehany auto nagyjavitasan es foleg mercedesz az tudja hogy ha egy auto ugyanazt a celt szolgalo alkatresze 1000 alkatreszbol all akkor egy mercedes 1500 bol. Ezen okbol kifolyolag ha jol akarod csinalni es ragaszkodsz hogy egy Mercedes Mercedes maradjon akkor mercedes szinten kell javitani, de az idoigenyes es sokba kerul.
Csikos Zsoltal egyyuterzest valt ki mert en is egy mercedest (602 307d) probalok lehetoleg gyari allapotaba visszallitani. hetkozben mercedesel jarok (s124 200te 1989)es tul vagyok mar a 4 mercedesen (w115 240d 1975) (w123 200d) (s124 300td 1988)
Aki mar kiprobalta a csaladi koltsegvetesen atvinni a " roncs " ujjabb nem lathato "nagyon fontos " alkatreszet az tudja hogy mivel kuzd meg egy veteranos csaladfo.

whale 2011.03.07. 09:38:02

@Teshow: Igen, én is úgy érzem, hogy itt egy második szobor készül a zöld mellé...

Csikós Zsolt 2011.03.07. 09:58:08

@Pista Bácsi:

Nem, nem, még 1,2 millió, ez viszonylag bő rászámolással még a fényezés, a maradék (kevés lakatolás, egy vaskosabb alkatrészrendelés, összeszerelés, legalizálás költsége. Összesen lesz körülbelül 3,8-4 misiben. De a kommentelő a mostanin túl MÉG ötmilliót írt, csak azt javítottam, mert az rettenetesen elszállt. Annyi autórestauráláson túl vagyok már, hogy innen egy olyan 50 százalékos pontossággal meg tudjam ítélni, mennyi lesz. 3-400 százalékot nem tévedek. :-)

lapomi (törölt) 2011.03.07. 10:00:57

@F/: Tényleg nem mindig a legkifinomultabb technikát választják, de annyiból jobbnak látom az itthoniaknál, hogy amihez hozzányúlnak azt tényleg igyekeznek normálisan és nem csak kapugaranciával megcsinálni. (Meg persze, hogy Tv műsorságból fakadóan is, nem hazudoznak összevissza.)

whale 2011.03.07. 10:10:43

@Csikós Zsolt: Mennyire saccolod az értékét, mire elkészül?
Tudom, amennyit adnak érte...:)

Csikós Zsolt 2011.03.07. 10:41:24

@whale: 3-3,5 (12-13 ezer euró) talán...

Lord heckman 2011.03.07. 11:12:04

"..... nagy ünnepként éltük meg Katival a karosszéria legszörnyűbb részének, a bal oldali A oszlop aljának az újjászületését."

:))

Aranyos család lehettek :)

Néhány képet elnézve tényleg csoda, hogy - majdnem teljesen - lábon hazajött...

zöldi 2011.03.07. 11:27:45

@Csikós Zsolt: Akkor szurkolok, hogy ne kelljen eladni. Mert ha mondjuk 4,5-5m-ért elmenne külföldre, akkor azt mondanám megérte szopni másfél évet túlórával, szaladgálással, szereléssel. De ha ennek még ráfizetés a vége, hááááááát....

nagy__mate 2011.03.07. 11:51:34

@Csikós Zsolt: Nem hinném, hogy gond lenne 15-17 ezerért eladni, az árakat elnézve. Ami csak kicsit néz ki jól, az már 10 fölött van, és annak ki tudja mi van a héja alatt. Tehát ha mégis el kell adni, azért bukni szerintem nem fogsz rajta.

whale 2011.03.07. 12:17:48

@Csikós Zsolt: Ne legyél ennyire szerény.:)) Jó alaphoz jutottál jó áron, jó munkát végzel (végeztetsz) rajta, ha eladásra kerül a sor, kérd meg az árát...

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.03.07. 12:36:28

@Csikós Zsolt:
Zsolt, kihozzátok az idei OT Expóra is a Ponton Dezsőt ?
Érdekes és tanulságos lehetne a népeknek :)

...meg talán egy-két itteni kommentelőnek is, bár azok szerintem nem járnak ilyen helyekre, csak klaviatúra-harcosok :-)

Csikós Zsolt 2011.03.07. 12:50:25

@kipe:

Épp fényezőnél lesz (remélem), nem bolygatjuk a mestereket.

Lord heckman 2011.03.07. 13:01:32

Zsolt:

A kiszedett darabokat (gondolok itt akár rozsdás vasdarabra is) simán el lehetne adni ereklyegyűjtőknek (pölö az OT expón)... lehetne egy kis fedezetet szerezni így a további kiadásokra ;)

B.P.JIMI 2011.03.07. 13:15:00

"okosvagyok"!Nem szeretek személyeskedni,és nem is kell nekem a Csikóst megvédeni,de te inkább egy pöcs vagy,aki okoskodik.
Cs. Zsolt biztos hogy több csavart húzott már meg,mint amennyit Te életedben láttál,vagy látni fogsz.

Mr Thompson 2011.03.07. 13:29:13

Szurkolok, hogy legalább pénzednél legyél, ha muszáj eladni. Nehogy má' Csikós Zsóti a 4béből mínuszosan fejezze be ezt az össznépi kalandot :)

"Össznépi", ugyanis a sok troll valahogy mindig megfeledkezik arról, hogy milyen lelkes támogató közösség jött létre egy évvel ezelőtt, mennyire jó hangulat volt itt... nem egy személytelen sztori ez, nem egy ismeretlen ember tucatautójáról van szó, hanem egy folytatásos össznépi szórakoztatásról, amihez Csiki adja hozzá a pénzt, időt és írói vénáját :))

megint 2011.03.07. 14:07:47

Annyi különbség van a pesti meg a vidéki szaki között, hogy a pesti drágábban dolgozik.

AzHofi 2011.03.07. 14:13:35

Csikósúr, ha túraautó lesz belőle, akkor látható lesz majd néha fődvárott is? :-)

AzHofi 2011.03.07. 14:14:41

zárójel kis betű, ne adj isten vezethető is? :-)

okos vagyok 2011.03.07. 14:28:24

Winkler-Bende,légyszives ti,mint autentikusok szólaljatok meg.Mi a véleményetek erről az egészről?

djkoxi 2011.03.07. 14:41:35

Szépen halad a munka, sok sikert a továbbiakhoz is. Bízom benne, hogy fogod élvezni a munkád gyümölcsét, és nem kell eladni! A színt eldöntöttétek már?

CSÖRR-CSI££ 2011.03.07. 16:02:21

Valaki által említve volt Ponton hathengeres motorral.
Nem tudom, (Zsolti hótziher, hogy tudja :) mennyire jó konstrukció az a moci, de miután ilyen alapos restauráláson esik át a Dezső, nekem valahogy "Ha már homár, legyen kövér..." -alapon kicsit sótlan a sornégy.
Egy sorhatos finom murrogása, rugalmasabb karakterisztikája nagyon feldobná az élményt.
Kár, hogy nem lehetünk telhetetlenek :D

Csikós Zsolt 2011.03.07. 19:19:46

@CSÖRR-CSI££:

Csak az elöl egy egész más kaszni.

lanciabacci 2011.03.07. 20:55:19

Most, hogy ilyen alaposan végigrágjátok a kasztnit, lesz rajta valamilyen extra védelem vagy horganyzás? Üregvédelem? Kár lenne pár év alatt újra visszajutni ugyanide.

Egyébként én is az elszobrosodásól tartok, bár ahogy kivettem, inkább más veszélyek fenyegetnek mostanában.

Vászontetőt bele mint a kolléga a másik blogon, púderkék fényezés és ...

Phrascarica 2011.03.07. 21:23:24

@Csikós Zsolt: "Összesen lesz körülbelül 3,8-4 misiben. De a kommentelő a mostanin túl MÉG ötmilliót írt"
Nem!
Azt írtam -ha rám gondolsz- hogy mit mondott ommm néhány hónapja a Mazda MX-5 találkozóra tartva -emlékezetből mert nem találtam meg a videot aztán 3 perc keresés után feladtam.
Szerintem azért simán bele fog 5 millába kerülni, -ne így legyen- de ha az rászánt benyát és időt (csak 1000 Ft/órával), ide-oda trélerezést, alkatrészért mászkálást kiszámolod akkor simán 6 millába is lesz,Persze ezeket a költségeket lehet "más költséghelyre terhelni" de akkor is ott vannak nyilván, mivel ha nem lenne ez az autó akkor fel sem merülnének.
Nyilván nem lehet így számolni, mert akkor simán kijönnek a gödöllői veteránautós cég 20 millás felújítási árai az meg már nem a hobby és kellemes időtöltés kategóriája.

Kifordított kacagány 2011.03.08. 00:36:21

@lanciabacci: elszobrosodás? miről beszélsz? egy szobor ami el van rakva valami száraz sarokba és csak ünnepnapokon jön elő, elvan mindenféle rozsdával is, mert az elkövetkezendő 100 évben úgysem rohad tovább. egy öreg autó azonban, amivel túrázni akarnak ellenben megkívánja, hogy legalább szerkezetileg egyben legyen. eddig meg csak erről volt szó. én nagyon remélem, hogy nem kell Csikós mesternek megválnia tőle és lesz lehetősége vele beutazgatni egész európát.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.08. 00:55:33

@Kifordított kacagány: A zöld állólámpáról beszélt szerintem.

Most geci leszek, de Csík, ha eladó lesz a zöld, azért majd pendítsd meg ;)

CSÖRR-CSI££ 2011.03.08. 07:48:42

@Csikós Zsolt:
Akkor az majd egy másik Dezső lesz :) vagyis Dezsőné, fonetikusan: Déjeuner

Csikós Zsolt 2011.03.08. 11:34:42

@lanciabacci:

Már két adag üregvédelmen túl van. Most jön nemsoká a harmadik fajta...

Csikós Zsolt 2011.03.08. 11:35:47

@KuKori:
AZ sose lesz eladó.

@CSÖRR-CSI££:

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÚÚÚÚÚ!!!!!!!!!!!!!!!!!

PPPéter 2011.03.08. 11:41:12

Ezt a sebészi alaposságot! Vállal Csabi mester "normális" autókat is, egy A Corsa-t kéne összevarrni?

Dennis01 2011.03.08. 14:12:59

@okos vagyok: Persze, a Bende biztos ruhelli Csikos Mercijet, mikor o kezdett a legjobban ugralni mikor Zsolt megtalalta a hirdetest az interneten. Azert ment el most is megtekinteni, hogy alakul az auto, mert annyira utalja..
Ugy utalom, mikor nehany idiota elojon ilyen pletykaval, mert a Kiss Pisti a 4/B-bol ismeri az xy-t, aki ismer valakit aki ismeri a Winklert, es Winkler csak neki elmond ilyen dolgokat... Na perszeeee..

csokiájsz 2011.03.08. 15:17:35

maxi riszpekt, ebben a kilpben egyébként szerintem pont egy ponton van: www.youtube.com/watch?v=YsWJBDkr8nQ&feature=related

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.08. 19:42:26

@PPPéter: Az a kis kocsi annyira kocka, hogy ha jártál technika órára és csináltatok papírból kihajtogatható Trabantot, te is meg tudod csinálni :DDD

Egy tábla lemez és vagdosni a megfelelő méretű sík lemezeket, hát mi abban a nehéz? :)

Garp 2011.03.09. 21:56:01

@KuKori: szia! odaért még épp időben, szóval nem rajtunk múlt! Mi kőbe (papírra) véstük, amit megkövetelt a haza (B125).
süti beállítások módosítása