Az újévi gyalogosgázolás. Ki a hülye?

  2011. január 05. - Bende Tibor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

 

Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat a Mercedes Sprintert vezető helyébe.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr502561901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2-More 2011.01.06. 18:50:28

@szigy: Mint ahogy az is múlik, lévén ha elütöd, meghurcolnak úgy, hogy az életben nem hozod helyre. Akkor is, ha történetesen nem tehetsz róla.

Én gyalogként is, meg autósként is igyekszem más hülyeségére is odafigyelni, mert igy neveltek, ezt tanultam az oktatómtól, és mert ezt diktálja a józan ész is. És ennek ellenére benne van a pakliban, hogy bár magadhoz képest mindent megteszel, és ez mégsem elég, viszont a biróságon lesznek hónapok meg évek, hogy eldöntsék, miért te vagy a hibás. Mert ha kocsiba ülsz, és kivasalsz egy gyalogost vagy biciklistát, ott postázható az itélet, akármi volt a körülmény. Kivéve ha focista, zenész, vagy hirös közéleti személyiség, urambocsá sztár vagy.

záporjózsi 2011.01.06. 18:55:01

@gyvy: ...és a stílus? Ezeröcsiiii! :D

Érdekes 2011.01.06. 18:59:47

@dead end: Kinyírsz dead :D ...én meg azt feltételezem, hogy bohóc sapka volt rajta és szájharmonikázott.

Érdekes 2011.01.06. 19:05:20

@2-More: "hogy bár magadhoz képest mindent megteszel, és ez mégsem elég, "

Kedvenceim : éjszaka, jobbra kanyarodás (90fok), hátulról biciklis (a változatosság kedvéért kivilágítatlan,feketeruhában) leszállás nélkül (mondjuk még nem láttam szabályosan közlekedő biciklist gyalogosátkelőn) izomból tekerve a zebrán..legjobb, ha van ugye bicikli út, mert ott hálistennek át tekerhet 30cal az autóúton is, szóval általában mindig lelassítók 5-re, 2x körbe nézek és elmondok egy miatyánkot, hogy ne találja telibe a kocsit egy ilyen öntudatos állat.

2-More 2011.01.06. 19:07:15

@szigy:

Nekem is, és pont ennyi idővel ezelőtt :D
A gond az, hogy a gumiparagrafus nem ismer olyat, hogy adott körülmények között számitani kellett volna rá. Bármikor bármire kell számitani, nem a KRESZ miatt, hanem amiatt, mert rád fogják tolni a felelősséget. Már ha nem vagy elég tökös, elég állhatatos.

Mondom neked is, nem vitatom hogy a teheres volt a hunyó, és a legocsmányabb az egészben az, hogy ott is hagyta.

Ha korrekten megáll, kihivja a mentőt, jardot, megszondáztatják, elmondja hogy az történt hogy, holttér, nem látta, késő/korán van, szépen elismeri hogy igen, ez történt, akkor korántsem lenne akkora szarban, mint most, és nem lenne hir sehol, mert ez mondhatni naponta megtörténik valahol. Valoszleg ha előzőleg semmi csibészsége nem volt, és mivel az alany életben maradt, megúszná egy vaskos birsággal, eliltással, esetleg felfüggesztettel. De ha most megfogják, csak azért nem fog ülni, mert nincs hova becsukni, egyébként meg úgy meg fogják hurcolni hogy az valami embertelen.

2-More 2011.01.06. 19:16:56

@Érdekes: Nekem első önálló vezetéseim egyikén volt ilyen, 99ben, akkor kezdtek úgy rendesen kipusztulni a szoci vasak, én egy ezres swifttel voltam, lakott terület, nagy ivben balra kanyarodik a főút, én mentem 60 körül, látom hogy a mellékútról bömbölő motorral közeledik egy trabant. Friss jogsi, 53 ló egy emberre meg a 740 kilóra, mondom szépöcsém ez rövid lesz. Utólag arra gondoltam, hogy igenám, de céges vas, újóttó, amugy is gyorsabban megyek mint szabadna, próbajogsi, este is van, a jardok is arrafele szoktak kemplelni, de akkor rögtön csak annyi futott át a fejemen, hogy minek gecizzek, mikor ha nem elém jön ki, kivág mögém és úgyis megelőz. Szépen leléptem a gázról, motorfék, trabi orditó motorral be elém....és a trabi fényszórójának a kévéjében meg egy srác fekete pulcsiban, fekete sapkában egy kemping bringán elsuhan. A 4 sávos főúton, sötétben. Se én nem láttam, se a trabantos, szerintem az is beszarhatott, nekem meg csak az járt a fejemben, hogy öcsém ha a gázra lépek, és nem engedem ki a trabantos, akkor elütöm a bringás srácot mint a szart vagy 70el, és még a műanyaglakat is rámrohadt volna.

Érdekes 2011.01.06. 19:44:11

@2-More: :D Forró :D én is 99-2000ben kezdtem :) azóta probléma mentesen hálistennek (3kop)...de a cangásokat nagyon rühellem, a gyalogosokat ált. észreveszem...kivéve egy tavalyi esetet, szokásos 70körüli temp árpádúton este, behúzom a kanyarodósávba, (mellette két szembejövősáv) és ott állt a záróvonalon egy gyalogos, A-oszlopból "ugrott" elő, csak lestem, hogy MI A KURv* élet a 4-6 sávos út közepén forgalomban :D:D sietett a bkv-hoz....

Mobil 2011.01.06. 19:55:06

A kérdés: Ki a hülye?
A válsz: Aki semmit sem tesz önmaga biztonsága érdekében.

A törvény védi a magántulajdont, mégis bezárjuk a lakásunk, autónk.
Az életünk védelmében miért nem tesszük meg a legalapvetőbb dolgokat? A minimálisat, hogy figyelünk.
Az autós azzal hogy akkor is körülnéz ha szabad a jelzés a vasúti átjáróban, mert lehet hogy elromlott a sorompó és tévesen mutat szabadot.
A gyalogos meg azzal, hogy a zebrán is körülnéz, mert lehet hogy az autós nem áll meg a zebra előtt.

Ilyen egyszerű lenne.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.01.06. 20:20:54

"A törvény védi a magántulajdont, mégis bezárjuk a lakásunk, autónk.
Az életünk védelmében miért nem tesszük meg a legalapvetőbb dolgokat? A minimálisat, hogy figyelünk."

Ez jó példa, összehasonlítva a gázolással, ez olyan kb, mintha kilépsz/kiszállsz a/az lakásodból/autódból és valaki leüt hátulról, vagy oldalról, elveszi a kulcsaidat, és kirámolja a házad, vagy elviszi az autód, mert a videó alapján kb ennyire számított rá szerencsétlen nő, hogy a zebra közepén 40-el keresztül hajtanak rajta!

foolproof 2011.01.06. 20:24:20

Aki nem ütött még el senkit/semmit, az nem is vezet eleget,tehát véleménye nem releváns, ergo ne pofázzon itt keresztbe-kasba. Persze zebrán, vérbefagyva otthagyni más tészta...

Na jó, csak szívóztam. Az biztos, hogy a mai ótókból qrva nehéz normálisan kilátni, a '90-es években gyártottakéhoz képest is nagy a különbség, tudom NCAP, meg blabla, de a guminyakúak meg kisebbségben vannak. Az igazság valahol a cserbenhagyó dögöljön meg, a sárgára állított lámpa a gond. elköv. emb. öl. min. esete, A-oszlopos holttér monnyon le sarokpontolból álló Bermuda3szögben leledzik. Remélem az elütött koma felépül hamarosan, jobbulást kívánok neki.

Mobil 2011.01.06. 20:33:43

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

Ezzel a nickkel tedd azt amit a nicked javasol. Ha már nem tudsz értelmesen gondolkodni.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.01.06. 20:41:30

@Mobil:

Csak az írományodra reagáltam, ha nem tetszik.....!

kangep 2011.01.06. 21:27:58

bárki, aki elítél egy gázolót, gondolja végig, senki nem úgy ül be reggel az autóba, hogy embert indul ölni.

ouzo 2011.01.06. 22:03:27

Pfff... el se hiszem!Részvétem a cikk írójának!
1.Sokan gázoltak már el embert, de a legtöbb ember megáll és segít.
2.Nem azt kéne keresni miért nehéz ott, hanem miért nehéz figyelni.
3.Ott befordulsz MEGÁLLSZ, ha nem látod be azt a zebrát!!!és továbbmész!!!!

Siessél ész nélkül....Szegény fa**fej...

ccorsa (törölt) 2011.01.06. 22:09:02

McK: Jé, megszólalt a főfasz :)

ccorsa (törölt) 2011.01.06. 22:12:20

"Hány éves vagy te,királyfi?"

Te biztos agyilag nagyon kevés...
Olvasgass még kis csicska.

Krisi 2011.01.06. 22:24:38

@Balchee74: "ki akarjátok-e deríteni, hogy van az elütött hölgy (reméljük egyre jobban) - s ha akaratán kívül főszereplője lett egy ilyen kommentoperának, kap-e a TC-től egy csokor virágot legalább...?"

az írás alapján szerintem odamenne hozzá Tibi a levélíróval karöltve, és elkezdenék neki osztani az észt, hogy "kislányom, miért nem néztél körül amikor a zebra közepére értél? számítanod kellett volna arra a furgonra, hát hogy lehettél ilyen figyelmetlen!" ja, és persze a kulcsmondat is a végére "hiszen te vagy a gyengébb!"

mert ez a cikk erről szólt.

hogy még basszuk is le szerencsétlen lányt, amiért a szilveszteri buli után hazafelé sétálva nem nézett körül kétszer a zebrán.

McK (törölt) 2011.01.06. 23:19:38

@ccorsa: Te meg moss fogat,Öcsi,amíg van mit.
Tudod,az a nyeles izé azokkal a sűrű sörtékkel a végén,amit a szádban kell huzogatni.
Remélem egyre gondolunk.

Gondolom megvan már a tettes,műholdfelvételekkel kapták el,a bőre alá ültetett chip alapján,amit a szállító,és a tv maci együtt helyeztek el benne,és chuk norris kapcsolta le..:D

Ejj,te hülye gyerek..:D

McK (törölt) 2011.01.06. 23:21:36

@Krisi: Nem kell azt lebaszni,megkapta az a magáét..
Rém egyszerűen gondolkodsz,sokadik cikkből szűröm ezt le.

McK (törölt) 2011.01.06. 23:26:21

@csintapala: Ha azt hiszed,hogy egy oljafoltnál hivatkozhatnál arra,hogy folt volt,háttal ülsz a lovon.
Hivatkozni,hivatkozhatsz,csak senkit sem érdekel.

DEW3yl · http://dew3yl.wordpress.com 2011.01.06. 23:41:18

Nekem már elsőre feltűnt, hogy milyen túlzott magabiztosággal megy át gyalogos. Egyértelműen ő is hibázott, igaz a furgonos nagyobbat, mivel elhajtott.
A legtöbb közúti baleset, melyek gyalogosok is érintettek megelőzhető lett volna, ha jobban figyel a lábbusszal közlekedő. Szerintem suliban kellene tanítani a helyes közlekedést, ha már a dipol-dipol kötést is belénk súlykolják. Mondom ezt úgy, hogy 99%-ban gyalog közlekedem, de ettől nem vagyok elvakult és reálisan állok hozzá a közlekedéshez. Személy szerint az egy irányú utcában is nézek mindkét irányba, vadászom a lyukakat a kocsik között, hogy ne kellesen lefékezzen egy 1,5 tonnás jármű, azért hogy nyerjek 5 másodpercet. És fülhallgatóval "utazom", de ezzel együtt tudok figyelni!

Krisi 2011.01.06. 23:49:43

@McK: temeg mindig szereted másra is kenni ha valami csúfság történik és finoman utalva lehülyézni a rosszul járt felet, sokadik cikkből szűröm ezt le :)

amúgy nekem csak az a bajom a cikkel, amit már le írtam párszor (gondolom nem olvastál el 1500 komment), hogy a cikk alapvetően nem arról szól, hogy mekkora féreg a furgonos, hogy miért ilyen szánalmasan romlott az autósok nagy részének a vizsonya a zebrákhoz vagy hogy miért hal meg évente vagy 25 ember a zebráknál, hanem arról, hogy miért a gyalogos a hülye akit elüt egy vadbarom - olvasdd csak el a címet, ezt sugallja az egész.

persze fel kell hívni a gyalog közlekedők figyelmét, hogy a zebrán életveszélyben vannak, ezt is sokadszorra írom le, hogy ebben maximálisan igaza van, hiszen előbb jön ki a gázoló a börtönből mint az áldozat a föld alól. de mindezt nem úgy kéne, hogy lehülyézzük azt, akit elütnek amikor szabélyosan megy át a zebrán, pláne nem egy cserbenhagyásos gázolás kapcsán.

(a férfi fogamzásgátlós példád viszont tökéletesen szemlélteti, hogy kinek áll érdekében vigyázni)

Krisi 2011.01.07. 00:06:20

@DEW3yl: nézd meg a videót még párszor. látható, hogy először elmegy a taxis, a leány csak utána lépett le, tehát akkor, amikor már nem jött senki - nyilván odafigyelt, különben már a taxis elüti az elején. aztán utána már a zebra közepénél járt, amikor elütötte a furgon - tehát nem a furgon elé lépett le, hanem már bőven a zebrán volt. ráadásul a furgon nem is oldalról, hanem a lány mögül(!) kanyarodott a zebrára. sőt, még az is látszik, hogy előtte jobbra néz, megáll, de ez már késő.

mégis mi a faszra kellett volna jobban figyelnie szerencsétlennek? ez már így is sokkal óvatosabb az átlagnál, de itt annyira gyorsan jött a furgon, hogy még ez sem volt elég.

ja, tudom, te meg a kommentelők nagy része nyilván minden zebraátkelésnél méterenként megálltok és 360 fokban körbenéztek, még szilveszter másnapján fáradtan és részegen is, ó, bárcsak én is ilyen tökéletes lehetnék egyszer!

McK (törölt) 2011.01.07. 00:14:45

@Krisi: A lány nem hibázTATHATÓ!
De nem tett meg mindent,hogy megvédja magát.

Ezért mi,vagy a furgonos nem tehet neki szemrehányást,de ő ,saját magának mindenképpen.

l. r. 2011.01.07. 02:34:23

@McK: a beteg logikád alapján, ha a pécsi tudásközpontról lehullott két ablaktábla ráesett volna valakire, akkor ő lett volna a hibás, mert erre számítani kell, ha az ember tudásközpont mellett közlekedik!

Szomorú, hogy számodra természetes, hogy valaki nem áll meg a zebrán, amikor azon emberek közlekednek és fékezés nélkül elüti őt!

Nem ez nem természetes, ilyen, ha előfordul azt emberölési kísérlettel egyenértékűként kell kezelni!

Persze a logikád alapján, az olaszliszkai gázoló tehet róla, hogy a gyermekei szeme láttára verték agyon...
ő tehet róla,
_miért nem figyelt jobban?_, tudhatta, hogy arra cigányok laknak nem először járt arra!
Itt is a lány tehet róla, hogy elgázolták,
_miért nem figyelt jobban?_, tudhatta, hogy nem adják meg neki az elsőbbséget a zebrán, nem először megy át zebrán!

Én nem így gondolom, szerintem egyáltalán nem tehet a lány arról, hogy elütötték, mert az nem természetes dolog, hogy a zebrán nem adják meg a gyalogosnak az elsőbbséget.

l. r. 2011.01.07. 02:54:08

@McK: sőt buszmegállóban is számítani kell rá, hogy elütnek és természetesen itt is a buszmegállóban várakozók a hibásak (nem a villanyoszlop mögé álltak -micsoda hiba!), hiszen nem az első eset, hogy buszmegállóban gázolnak el embereket
www.vasnepe.hu/baleset_bunugy/20101107_buszmegalloba_hajtott_az_autos?s=rel
kuruc.info/r/35/39399/
stb...

2-More 2011.01.07. 09:38:50

@ccorsa:

Pedig igaza van, apafej. Milyen DNS? Milyen ujjlenyomat? Persze, amerikában, németben ez elképzelhető. Itthon elárulom, nem egy bőrdarab vagy hajszál elemzésére, hanem egy vérfoltra is 4-6 HÓNAPOT kell várni a rendőrségnek. Márha egyáltalán van keret a vizsgálat elvégeztetésére. Megsúgom, hogy ha valakit nem a hűlő tetem mellett fognak meg a markolatig véres fejszével a kezében, akkor évekbe tellik, mire biróság elé kerül, vagy egyáltalán valamilyen szinten ügy lesz belőle. Ez nem a CSI, öregem, hogy találnak valahol egy csövest és összeszalad ország-világ hogy mi történt, évente pesten százak halnak meg úgy, hogy mégcsak beazonositani se tudják, nemhogy azt megtalálni hogy ki és mit csinált vele, és akkor még egy kurva szót nem szóltunk az erőszaktevőkről, pedofilokról, eltűntekről, satöbbi. Az egy súlyos téveszme, hogy van itthon egy csiribiri kékkabátos szervezet, aki rohan segiteni ha valami szarba kerülsz, a szomorú valóság az, hogy van egy brigád, akik annyit keresnek mint egy takaritőnő, olyan eszközökkel dolgoznak, amik röhej lett volna 10 évvel ezelőtt is, a képzés és az emberanyag pedig még a szánalmas szintet sem éri el, gyakorlatilag kijelenthető, hogy az megy rendőrnek, akinek büdös dolgozni, és el akar valahol lébecolni a nyugdijig, olyan helyen, ahol hacsak nem csinál valami kolosszális baromságot, sose fogják kirúgni, és 4-5 év cumi után lesz egy kb emberi fizetése, megkövetelni meg maximum azt követelik meg tőle, hogy birságoljon és birságoljon. Tisztelet a kivételnek, ami körülbelül 100ból 1, mert ugye mindenhol vannak munkaalkoholista, elmebeteg alakok, akik csakazértis hozzáállásból elvégzik még azt is, amihez közük nem lenne, na emiatt az 1% miatt működik az egész tyúkszaros rendőrség, és nyugodtan ide lehet venni mellé a katonaságot is, hős bokorugróink egy szalámis zsömlét nem tudnának három kiéhezett biafraitól 2 percig megvédeni az összes hiperszuper katonai csodafelszerelésünkkel.

Az a csoda, hogy még mindig a lakosság tetemes hányada hisz abban, hogy ebben az isten segglyuka országban van törvény, jog, igazság, holott a szomorú helyzet az, hogy magadon kivül az égegyadta seggpicsa világon senkire nem számithatsz, ha szarba kerülsz.

2-More 2011.01.07. 09:41:29

@l. r.:

Mondjuk aki a kurucról informálódik, arra eleve nem tudok mit mondani.

ex-dr. vuk 2011.01.07. 10:02:24

@2-More:
ja elkepzelem, ahogy rohogsz az elgazolt babakocsis nagymaman, hogy miert nem ugrott felre a 80-nal jovo kocsi elol.
Sajnalom, hogy vannak akik igy gondolkoznak az orszagban, mint te.

Perillustris 2011.01.07. 10:09:48

@DEW3yl: "Egyértelműen ő is hibázott"

Nekem is feltűnik, hogy milyen magabiztosan közlekednek a megengedett maximális sebesség környékén egyesek a járműveikkel védett utakon. Írták már többen, de ha ilyenkor egy mellékútról kirobban egy teherautó, bele az autód közepébe, akkor te hibásnak éreznéd magad (a védett úton közlekedve)?

képtelen 2011.01.07. 10:49:51

Mindenkinek igaza van. Az autósoknak (Bende Tibornak is) azért, mert tényleg végiggondolták, és frusztrálja őket a tudat, hogy az adott szituációban ők is elütötték volna a gyalogosan közlekedőt. Valószínűleg tényleg van egy bizonyos százaléka (10-20?) a (gép)járművezetőknek, akik a videón látott helyzetben elütötték volna az egyébként teljesen szabályosan közlekedő szerencsétlen nőt. De ha már ezen elgondolkodunk itt páran, átismételve a KRESZ minden idevonatkozó szabályát, máris elértük azt, hogy a fenti arány csökkenjen.

A baj nem a kereszteződés, hiszen az van, volt és lesz is. Nem is a lámpa hiánya/kikapcsolt volta. Ennél ezerszer rosszabb helyzet is lesz mindig, ónos esővel, köddel, latyakkal, jéggel, áramszünettel, sőt, zebra se lesz felfestve. Gyalog is kell közlekedni, mert van, hogy csak úgy lehet eljutni az embernek a céljához. Minden embernek egyéni felelőssége, hogy a tőle elvárható legóvatosabban közlekedjék, hogy tényleg a céljába, és ne a börtönbe/kórházba érkezzen.

A gyalogos nálunk nem kapja meg az őt megillető tiszteletet. Ezt csak a tonnák és a lóerők élvezhetik, ezen kell változtatnunk. Hiszen gyalog vagyunk a legvédtelenebbek, nem óv öv és légzsák, nem a biztonsági zóna gyűrődik egy ütközésnél, hanem a húsunk és csontjaink. Mivel minden embernek joga van lábát használva közlekedni (amíg van neki), biztosan lesz olyan is, akinek hiába magyaráznánk dzsungelharcos túlélési szabályokat, mert kora vagy képességei nem teszik őt Rambóvá. Ezért védi a KRESZ a gyalogosokat, ezért van elsőbbségük bekanyarodásnál és zebrán is, ezért kell mindenkinek vigyázni nemcsak a saját kategóriájában, de minden ennél kisebben közlekedő embertársára.

Addig, amíg ez nem tudatosul mindenkiben, a gyalogos félni fog. Fél lelépni a zebrára akkor is, ha látja, hogy az autós lassít. Tétován megy át azon, mert még ha balról meg is álltak (a belsőbb sávokban is), jobbról még száguldoznak. Bende úrnak fel kellett volna tenni a kérdést a másik oldalról is: volt-e már olyan, akinek ismerősét, rokonát ütötték el a zebrán? Nekem volt. Már majdnem átért a négy sávon... szerencsére túlélte. A vezető is megúszta, mert sikerült nagymamám lelkére beszélnie, aki így lemondott a feljelentésről. Nem kellett volna. Igenis tanulja meg a leckét.

Azt, hogy adjuk meg a többi embernek a teret az élethez, és a normális közlekedéshez.

2-More 2011.01.07. 11:05:33

@vuk_:

Én meg azt, hogy ennyire demagóg vagy. Nem 80al közeledett az autó, hanem egyesek szerint 25, mások szerint 40km/h körüli tempóban, nem settenkedett rongyba csavart kerekekkel, nem is egy bicikli, sportmotor, vagy lapos sportkupé volt hanem egy szép, nagy kocka furgon, és nem egy nagymama volt babakocsival, hanem egy egészséges, fiatal nő egyedül.

Megjegyzem, hogy mellesleg a 80al közeledő, és megállási szándékot egyáltalán nem mutató autó elé/alá babakocsit kitoló nagymamát sem tudom sajnálni, maximum a babakocsi utasát.

De mondom, nyugodtan lehet a fingot fűrészelni, valóban érdemes kockáztatni a megnyomorodást, halált, csakhogy elmondhassuk, már megint igazunk volt. Vagy a fejfánkra véssék.

Nem hiszem el azt, hogy nem lehet felfogni, hogy egy autó kontra gyalogos felállás esetén csak a gyalog húzhatja a rövidebbet, és az rohadtul sovány vigasz, hogy az autós becsukják, villamoszékbe ültetik vagy halálra kövezik, ha te meghalsz vagy életed végéig csövön zabálsz. Tök mindegy, kinek van igaza, ha az egyiknek van a nagyobb esélye arra, hogy baja legyen, akkor a saját jól felfogott érdekében figyeljen oda magára, meg a környezetére. Vagy ha erre nem képes, akkor ne közlekedjen egyedül, vagy ne közlekedjen egyáltalán.

De ha már ilyen együttérzőset játszunk, akkor azt normálisnak tartod, amikor a vakok tökön-paszulyon vágtatnak az Erszébet királyné útjánál? Sajnálom, hogy vak, én aznap felkötném magam ha megvakulnék, de azt se tartom normálisnak, hogy a környezetéről az információk 75%át szállitó szervétől megfosztott ember egyedül kedvére csámborogjon egy 2x3 sávos, villamospályával elválasztott főúton.

Krisi 2011.01.07. 11:42:28

@2-More: hozzászólásod jól tükrözi elég sok autóval közlekedő úrvezető hozzáállását, ugyanitt megtalálható a magyarázat arra, hogy miért hal meg kishazánkban ennyi ember az utakon.

aztán majd egyszer mész főúton, kidugja eléd az orrát egy Scania mellékútról, én meg majd a csattanás után odamegyek hozzád az intenzívre és lebaszlak, hogy miért nem vigyáztál magadra, hiszen a teherautó az erősebb, ezt tudnod kellett volna. soha ne felejtsd, hogy mindig van nálad erősebb, aki ha nem adja meg az elsőbbségedet akkor rábaszol.

2-More 2011.01.07. 12:09:11

@Krisi:

Egyrészt, nem vagyok úrvezető, másrészt én az autót ha használom, munkára használom, a sajátomat meg szórakozásra, nem pedig esőkabát helyett, meg 20 éve ugyanazon a vonalon munkába járni. Lehet arcolni, hogy fúúú levezettem 200k kilómétert balesetmentesen, ja. Naponta bp-agglomeráció 20 kilómétert, oda meg vissza, hát az kurva nagy fegyvertény.

Másrészt, elém is, meg más elé is kibaszhatja magát a scania, valoszleg hogy el is meszelnék érte a kamionost, de ugye megint mondom, a scania nem kisettenkedni szokott, meg kiugrani, meg kilőni, és elég szép nagy hogy látni és hallanni lehessen, hogy mire készül. Ergo ha ennek ellenére belemész, akkor technikailag ugyanugy hibás vagy, sőt, adott esetben még a KRESZ alapján is simán megitélhetnek egy 50-50et.

Úgyhogy nekem ne magyarázd, hogy sose felejtsem el, nagyon jól tisztában vagyok a közlekedés működésével, és az emberek leszaromságával, volt puffom nem egy és nem kettő, ismerem a rendszert elég jól, és az erőviszonyokkal is tisztában vagyok. Vezettem és vezetek bőven kisautót és kistehert is, ismert előttem a közlekedés többi résztvevőjének a hozzáállása, és nem vagyok hülye leállni olyan helyzetben erősködni, amikor csak én veszthetek, hiába van elsőbbségem, vagy igazam, nyelek egyet, és megyek tovább, mert egyik sem azt jelenti hogy süketen és vakon mehetek bele a nagyvilágba.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.01.07. 12:11:20

@2-More: @McK:

Remélem nincsen gyereketek, mert ezt a hülye mentalitást nem kéne tovább adni, elég ha ti ketten hülyék vagytok, nem kell nektek utód, aki tovább vigye a baromságaitokat!

2-More 2011.01.07. 12:41:31

Nincs, és ha rajtam múlik, nem is lesz.
A baromság pedig az, hogy az életösztön, meg az egészséges óvatosság ellen magyarázol. Remélem a te gyerekednek lesz annyi intelligenciája, vagy keveredik olyan társaságba, hogy ezeket majd magától megtanulja, különben könnyen úgy járhatsz hogy túléled majd. És biztos lehetsz benne, hogy semmi nem fogja majd tompitani a dolog élét.

ex-dr. vuk 2011.01.07. 12:51:17

@2-More: bocs, de en szeretnek olyan vilagban elni, ahol a gazolot kialtjak ki hulyenek es nem a vetlen gyalogost... ahol te szeretnel az a balkani okolszabalyra epulo orszag.
ezzel le is zarhatjuk.

ex-dr. vuk 2011.01.07. 12:53:41

@2-More: ja, igen valoban ez az auto epp nem 80-nal ment (tehat nagyon konnyen megallhatott volna, ha nem szarik bele), de a pecsi esetnel bizony a megengedett folott volt.
ha szerinted ugy van rendjen, hogy az autos nyomja neki a varosban, es aki nem tud felreugrani az fasz, akkor nem tudok rajtad segiteni.

Krisi 2011.01.07. 13:16:18

@2-More: "mert egyik sem azt jelenti hogy süketen és vakon mehetek bele a nagyvilágba."

nézd már meg a videót barátom! szegény csaj kétszer is körbenézett, mégis elütötték. ennél jobban már csak az néz körül a szilveszteri buli után aki paranoiás.
nem kívánom hogy bármelyik barátodat vagy közeli rokonodat üssék el zebrán, de azért megnézném hogy akkor is őt hibáztatnád-e és osztanád-e az észt erősek - gyengék viszonyáról a forgalomban.

2-More 2011.01.07. 13:17:18

@vuk_: Továbbra sem vitatta senki, főleg én nem az autós vétkességét, és ha továbbra is ezt a szar dumát nyomatod, akkor asszem be is fejezhetjük itt ezen a ponton. Senki sem propagálta a gyorshajtást, a zebrát nagy sebességgel való megközelitést, a gyalogos járdára felkergetését, satöbbi satöbbi.

De azt nem hiszem el, hogy nem birod felfogni, hogy egy szabály addig ér valamit, amig betartják. És mivel még nem jött el az utópia kora, hiába van már 2/3os galaktikus birodalmunk, mindig lesz olyan, aki leszarja a szabályokat.

Fogd fel, hogy amiben te akarsz élni, az nem a balkán ellentéte, hanem álomföld, meseország, amit a sok szar duma etetett meg veled is ezek szerint. Ha nem állsz hozzá az élethez kellő alázattal, akkor előbb-utóbb fog jönni valaki, aki majd elveszi tőled.

2-More 2011.01.07. 13:34:43

@Krisi:

Láttam egy párszor. Te mit néztél? Kanyarodik be egy teher, az autók mögül pedig, amelyek a kanyarodók javára lemondanak az elsőbbségükről, kilép a gyalogos, akinek oldalra se kellene néznie, mert a perifériális látóteréből kellene látni hogy valaki jön, ráadásul nem lépésben, ehelyett ő kapucniba, a földre szegezett tekintettel, mindennemű körbenézés nélkül talpal át a 4 sávos úton a zebrán, ahol látványosan nem müködik a lámpa, sőt autók állnak, sőt autók készülnek a kanyarodósávból befordulni.

Én ezt látom rajta. Gondolni meg azt gondolom, a teheres minnél gyorsabban akart eltakarodni a két autó útjából, akik beengedték, lehet hogy balról amugy is jöttek volna, nem figyelt eléggé, halkan jegyzem meg hogy az ilyen kistehereknek akkora holtterük van mint a kurvaélet, és elkaszálta, ami magában még nem volna tragédia, előfordul és elő is fog fordulni amig világ a világ, mert az ember olykor hibázik, a legnagyobb baj az volt, hogy otthagyta. Mert azt nehezen tudom elképzelni, főleg ha súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett a nő, és napok óta ezzel van tele a média, hogy nem vette észre hogy valamit vagy valakit elkaszált, vagy nem látta a tükörből hogy valaki perecel.

Krisi 2011.01.07. 13:46:32

@2-More: akkor nézd meg jobban a videót. akkor vette észre a csaj a furgont amikor már bekerült a 180fokos látómezőjébe a furgon, akkor meg is állt, de már csak arra maradt ideje hogy maga elé tegye a kezét reflexből. mert a furgon nem oldalról, hanem hátulról jött nagy tempóval.
ezt még teis csak akkor vetted volna észre ha egy erdei őzike vagy 340 fokos látómezővel. mondjuk az sok mindent megmagyarázna... :)

a furgonokban tényleg nagy a holttér, de az A oszlopnál nem nagyobb mint bármelyik személyautónál, és itt egyedül az takarhatta ki a gyalogot. ja, de, egy UAZnál nagyobb, mert ott le lehet venni a szélvédőt :)

2-More 2011.01.07. 13:54:12

@Krisi:

Először is nincs 180 fokos látómeződ, de tök mindegy. Másodsorban, egy ember megvan olyan magas, hogy az álló autók fölött egy személyautótól jóval magasabb kistehert láthasson.
Az hogy a furgon hátulról jön, nettó baromság, oldalról jön, és még rá is fordul a csaj mielőtt a furgon elcsapná. Ha lekockázod, egy lépésen múlt az, hogy a furgon elé került.

Itt a gond ott van, miért akkor kell észrevenni valamit, amikor 1 méterre van tőled?

Mellesleg, ezeknél a furgonoknál nemcsak az A oszlop takar ki abban az irányban, hanem az ablakkeret is, ugyanis a szélvédő után van egy fix kisablak az A oszlopnál az ajtóban. Valamint van egy ökörnagy tükör is, ami az oldalablakon kinézve teliben azt a foltot takarja, ahonnan a csaj kilépett.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.01.07. 14:23:48

@2-More:

Akkor most már megválaszoltad, a címben feltett kérdést, hogy ki a hülye?
A szerencsétlen nő, mert pont akkor ment át a zebrán amikor nem kellett volna.

Január 1.-én hajnalban történt, gondolom buliból hazafele, milyen hülye szerencsétlen, hogy nem nézett minden egyes zebracsík után 10szer körbe.

Kb ez a gondolatmeneted, amúgy mennyi idős vagy?16 éves!?

képtelen 2011.01.07. 14:31:18

@2-More:

Nem akarok nagyon beleszólni, hiszen amiket leírsz, mind igazak, csak éppen nem zebrán átkelésre. Ott - hivatalosan - elég az útra lépés pillanatában megbizonyosodni, hogy nem lépsz-e valaki kereke elé. De csak erről. A zebrán pedig határozottan, egyenletes sebességgel kell áthaladnia, amit a szerencsétlenül járt nő meg is tett. Ha ide-oda tekintget, visszafordul, tétovázik, azzal csak azt éri el, hogy legközelebb más üti el "kiér a sávomból, mire odaérek" vagy "lassan megy, még elférek előtte" megfontolásból. Az úgynevezett "bizalmi elv" szerint neki nem kell a zebrán töltött minden pillanatában azon töprengenie, hogy mi van, ha valaki elcsapja, mert feltételezi, hogy szabálykövető a többi résztvevő is. Persze manapság Magyarországon a bizalmi elv másképp hangzik, valahogy így: "Bízom benne, hogy a másik ember sem szeretné összetörni az autóját". Itt a furgonos nem látott magához mérhető ellenfelet, ezért hasított magabiztosan az éjszakában. Látjuk a következményeket. Hidd el, a nagyobbnak kell vigyázni a kisebbre, mint ahogyan ezt páran előttem is leírták, és a KRESZ-ben is benne van (amiből vizsgát tettél). Ja, és jó egészséget kívánok Neked. Hogy miért? Hogy megérd a 70+ évet, és kipróbáld a közlekedés általad alsóbbrendűnek bélyegzett módját is. De ki tudja, lehet, hogy akkorra már érvénybe lép az a törvény, ami kimondja, hogy csak távolugrók és pszi- katonák mehetnek ki az utcára saját érdekükben... :-)

képtelen 2011.01.07. 14:49:00

Gondolatkísérlet:
Képzeljük azt, hogy a gyalogos átkelőhelyek (zebrák) mindkét járda felőli végén egy okos elektronika az ott okosan elhelyezett képzeletbeli - addig sárgán villogó - lámpát pirosra váltja, amint egy gyalogos 2 m-re megközelítette a gyalogátkelőt. Csak akkor vált vissza sárgán villogóra, ha ő és a közben érkező gyalogos(ok) rendben átértek a túloldalra (vagy legalábbis átlépték az úttest felezővonalát). Mint a villamospálya-közút kereszteződésekben.
Megyünk az úton, jön a zebra.
1. Lámpa sárgán villog: óvatos vagyok, és lassan közelítek, mert bármikor piros lehet.
2. Lámpa piros: satufék, megállok a zebra előtt, indulok, ha már túlment a félpályán és megint sárga lesz a lámpa.

Spóroljuk meg ezt az elektronikát, és figyeljünk oda jobban!

Ha az segít, elképzelhetjük azt is, hogy minden gyalogosnál van másfél liter nitroglicerin, ami csúnyán begörbíti a hűtőt és a szélvédőt is benyomja. ;-)

Érdekes 2011.01.07. 15:04:10

@orbán cigány takarogggyyyyyy: "Január 1.-én hajnalban történt, gondolom buliból hazafele, milyen hülye szerencsétlen, hogy nem nézett minden egyes zebracsík után 10szer körbe.

Kb ez a gondolatmeneted, amúgy mennyi idős vagy?16 éves!?"

Most kifikázod, de hidd el, ha felépül, akkor óvatosabb lesz minden egyes zebránál....úgy, hogy minimális időt fog elvenni, ez az óvatosság az életéből.Na mind1.

2-More 2011.01.07. 15:04:51

@képtelen:

Mégegyszer mondom, senki nem vitatta, hogy mit ir elő a KRESZ, vagy hogy kell és hogy nem szabad megközeliteni egy zebrát, vagy hogy kinek van rajta elsőbbsége. Jövő szilveszterig rághatjuk a szart, hogy deakkorisodakellettvolnafigyelnieafurgonosnak. Igen. KELLETT volna. De nem figyelt oda. Tán mert neki is szilveszter volt, hajnali egy, akármi, nem kell rá mentséget keresni, oda kellett volna figyeljen. De a lényeg csak az, hogy oda kellett volna, hogy figyeljen. De nem figyelt. És a másik sem. Neki nem kellett, hisz elsőbbsége van. És mégis ő van a kórházban, ő fog adott esetben rehabra járni hónapokig, esetleg nem tud bejárni X ideig dolgozni, elveszti a munkáját, satöbbi. Őnála van az igazság, az ő oldalán áll a jog, a törvény, és mégis, mire ment vele? Hogy elgázolták a picsába, a tettes meg vagy meglesz, vagy nem, de mégha meglesz is, az az ő egészségét már nem fogja visszaadni, meg az elvesztegetett hónapokat, vagy akár éveket, az elveszitett munkát, satöbbi. Maximum annyit érhet el, hogy kap valami himihumi pénzt ha volt életbiztositása, esetleg peres úton még valamennyit, leszázalékolják rokkantnyuggernek, a teherest meg ha megfogják, jól megbasszák, illetve, precedensként talán másokat nem fognak ilyen könnyen elcsapni.

És mindezt a hercehurcát, szarakodást, fájdalmat, időt, energiát meg lehetett volna egy körülnézéssel, és egy lépéssel rövidebbre vett tempóval úszni. Kérdem én, megérte?

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

Nem kellett volna 10x körülnézni, elég lett volna 1x vagy maximum 2x, de ő szemlátomást EGYSZER sem nézett körül.

Egyébiránt, nem mintha bármi közöd lenne hozzá, de 30 leszek maholnap, és átlagban napi 6-8 kilómétert gyaloglok pesten, a VI-VII-VII és IX kerület érintve, korábban pedig szintén napi szinten talpaltam 4-5 kilómétert a X. kerületben, még korábban meg ugyanennyit a XIIIban, az előtt még korábban meg a XII-ben. És egy kezemen meg tudom számlálni, hogy eközben hány olyan szitu volt, hogy az életem veszélybe került volna akár autó, szkinhed, etnikum, ebolavirus vagy tömeglázadás okán.

Érdekes 2011.01.07. 15:11:27

"@képtelen: A gyalogos nálunk nem kapja meg az őt megillető tiszteletet."

Igazad van, indítványozzuk, hogy mostantól gyalogos-sztrádák, szerpentínek, fű-útak, mellék-utak stb-k legyenek, autósátkelőhelyekkel.Meg másszunk vissza a fára (már említették előttem).

FYI: az autóban sem vagy biztonságban, sőt sehol..tudod, hányan halnak meg a Földön, autósbalesetben?

2-More 2011.01.07. 15:21:19

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

Fúha, meg volt amikor pimaszúr ugrált ki a kocsik elé, meg osztotta a vezetőket mint a szart, hogy fú ő mekkora arc már.

Nincs is ezzel alapvetően baj, meg lehet állni minden zebránál, lehet 30as korlátozást hirdetni, lehet 30-60 ezres birságokat kiszabni, csak akkor legyen rá apparátus, aki betartja. És ugyanigy a másik oldalon, birságolják meg a lámpa és mellény nélkül biciklizőt, a tilos jelzésen áttekerő, átbóklászó gyalogost, és azt is, aki ott megy át az úton, ahol nincs kijelölt gyalogátkelő.

2-More 2011.01.07. 15:25:22

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

Fúha, meg volt amikor pimaszúr ugrált ki a kocsik elé, meg osztotta a vezetőket mint a szart, hogy fú ő mekkora arc már.

Nincs is ezzel alapvetően baj, meg lehet állni minden zebránál, lehet 30as korlátozást hirdetni, lehet 30-60 ezres birságokat kiszabni, csak akkor legyen rá apparátus, aki betartja. És ugyanigy a másik oldalon, birságolják meg a lámpa és mellény nélkül biciklizőt, a tilos jelzésen áttekerő, átbóklászó gyalogost, és azt is, aki ott megy át az úton, ahol nincs kijelölt gyalogátkelő.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.01.07. 16:13:00

@2-More: Igaz másik oldalt is lehetne bírságolni.Pesten divatos, a tilos jelzésen lazán átsétálni a gyalogosoknak.

Azért nem hiszem, hogy sok autós kapott azért bírságot, mert nem engedett el gyalogost a zebrán.

Idézek a videóból: "Magyarországon 100 autósból 3an állnak meg a zebráknál"
Erre mit lehet mondani?

2-More 2011.01.07. 17:10:39

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

Erre semmit, illetve, talán annyit, hogy érdemes lenne azt is megnézni, hogy hol vannak ezek a zebrák, adott esetben ugyanis nagyon sok helyen indokolt lenne a lámpa hozzá, és akkor már nem lenne az a gond, hogy nem állnak meg az autósok.

Alapvetően ha kocsiban vagyok, igyekszek akit csak lehet, átengedni a zebrán, de van hogy nekem se úgy jön ki a lépés. Nemrég a vár alatt, az alagút felé tekertem, összefüggő kocsisor haladt 30-40 körüli tempóban, előttem egy fóliázott piros wagonr, majd ahogy elhaladtunk, a wagonr mögé, amennyi követésit tartottam, lehetett valamivel több mint autóhossznyi, egy gyalogos fogta magát és lelépett. Oké, zebra volt, oké, elsőbbsége lett volna. Amit az előttem haladó sem adott meg, meg az az előtt haladó másik 5 autó sem, de akkor sem az a megoldás, hogy fogom és belépek az összefüggő kocsisorba, főleg nem egy magas valagú, kisfurgon forma, ráadásul fóliázott autó mögül. Persze egyből satu, irdatlan mák volt hogy meg tudtam állni, mégcsak különösebben csikorogni se csikorogtam, nemúgy a mögöttem jövő, aki kontrázott akkorát egy 5 golffal, hogy modern autótól ilyen csikorgás még nem hallottam, meg anyázott is becsülettel. Namost, ilyenkor ha kivasalom, ugye én viszem a balhét, ha nem vasalom ki de hátulról összetörnek, akkor beszopom mert indokolatlan fékezés, miértnem figyeltem jobban, a másik meg nem tartott elég követésit, 50-50, egyiknek se fizet a biztositó, ha hátulról fellöknek és igy csapom el a polgárt, akkor megintcsak évekig járkálhatok biróságra.

Miért nem egyszerübb, ha az ember türelmesen kivárja, amig elengedik? Ha én ezt gyalogosként, és még jópáran másik is meg tudják tenni, akkor miért van ez a szabály úgy egyáltalán, hogy a gyalogosnak elsőbbséget kell adni, mikor az élet minden más területén a kisebb, a kevesebb alkalmazkodik a nagyobbhoz, a többhöz, és nem forditva?

l. r. 2011.01.07. 17:14:34

@2-More: ok. A lányt már hibáztattuk eleget.
Most térjünk át arra, hogy a furgonos miért nem nézett körül? miért nem ment 10-el a beláthatatlan zebra előtt?

csak 2 dolog amiből, ha egyet megtesz nem okoz balesetet...

frusztrál a kurucinfós link? hát sajnállak! :)

2-More 2011.01.07. 18:01:30

@l. r.:

Azért nem ment 10el, mert másik két autó várt a zebrán arra, hogy ő és a mögötte haladó másik két autó bekanyarodhasson, és tovább mehessenek. Hogy miért ment szemlátomást gyorsabban, mint a mögötte jövők, arra nincs magyarázat.

Körülnézésre megintcsak nincs, valoszleg nem számolt azzal, hogy hajnal 1kor valaki mászkál arra, vagy azzal számolt hogy a méreteiből fakadó erőfölényét kihasználva nem fog senki elélépni, hanem visszahátrál.

Bárhogy is volt, rosszul döntött és rosszul mérte fel a helyzetet, nem volt elég óvatos, még az se menti fel, hogy 10ből 5 ember is valoszleg elcsapta volna.

A kuruninfós link nem frusztrál, csak számomra minden onnan származó infó értéke a dörmögő dömötör szintjén sincs.

l. r. 2011.01.07. 19:29:23

@2-More: a "magyarázataid", "indokaid" egyike sem elégséges ahhoz, hogy valaki a másik ember életét kockáztassa vagy egyáltalán veszélyeztesse akárcsak egy szemernyit is...

meg kell szokni a zebrán haladó "szent és sérthetetlen" _elsőbbégét_ az autókkal szemben és semmilyen indokkal nem elfogadható a "nem látom, de hátha nem jön senki" magyarázat.
Nem a zebrán haladó érdekében, hanem mindannyiunk érdekében, erre persze mindenki rájön előbb utóbb, kérdés milyen áron -ő üt el valakit vagy egy szerettét ütik el.
Én inkább nem kívánom megfizetni azt az árat, hogy végigkísérje az életemet az, hogy egy több mázsás járművel megsértek/megnyomorítok/elpusztítok egy emberi élőlényt (még, ha pont egy figyelmetlen/éppen nem figyelő példányról is van szó).
Ezért, ha olyan szituációban vagyok, hogy nem egyértelműen, hogy a zebrán nem halad éppen át valaki, akkor lassítok, amennyire csak kell, és a fékre helyezem a lábamat, hogy bármikor a lehető legrövidebb úton meg tudjak állni.

Csak remélem, hogy egyre több ember tesz így ill. egyre több cikkszerző fogja ezt hirdetni a gátlástalan pénzhajhászás helyett. Illúzióim persze nincsenek, de bízok benne, hogy aki a balkáni stílust hirdeti, az így vagy úgy, de pórul fog járni. Lassan-lassan talán felzárkóznunk a fejlettebb államokhoz ebben is, és közlekedéskultúrában is, de a kommentek -és Bende Tibor- alapján, sajnos még borzasztóan messze vagyunk ettől.

Perillustris 2011.01.07. 21:26:27

@2-More: Gratulálok ehhez a gondolkodáshoz, mely inkább a Balkánhoz visz (még)közelebb. Türelmesen? Leírtad, hogy az előtted lévők is szartak az elsőbbségére. Mégis, meddig várjon? Csak te siethetsz, mert autóban ülsz? Teljesen irreleváns, hogy te akár a kis horgászszékeden is hajlandó vagy kivárni, míg kegyeskedik valaki átengedni. El vagy tévedve rendesen te is, ugyanis gyalogosból több van, mint "autósból". Éppen ezért - figyelembe véve elvárásaidat - itt az ideje, hogy a "kevesebb alkalmazkodjon". Kezdheted úgy, hogy mostantól megfelelő sebességgel közelíted meg - az amúgy táblával jelzett, tehát nem egyszercsak odateleportálódó - gyalogátkelőhelyeket.

Tutanhamon 2011.01.07. 21:37:35

Olvasom itt a kommenteket, és csodálkozom, hogy mennyiötöknek van sima szövegértési problémája. A cikk nem a furgonosról szól, vagy a cserbenhagyásról.

Én a zebrán, zöldben is gyanakodva tekintek többször széjjel, míg átérek a túloldalra. A szemem sarkából mindkét irányba figyelek. Ezekben én nem bízom meg.

És még egy dolog. A kabátra kell visszaverő jeleket varrni. Lehet divatosan is. A gyalogos éjjel NEM LÁTSZIK!

Perillustris 2011.01.07. 21:42:47

@Tutanhamon: A cikk a kattintás- és kommentvadászatról szól, aki eközben - Bendéhez illő gusztustalan módon - nem is burkoltan áttolja a felelősséget a szerencsétlen gyalogosra.

képtelen 2011.01.08. 00:04:02

@2-More:
Köszönöm a választ. Megint igazad van, természetesen meg lehetett volna úszni. A nőnek az úttest közepétől folyamatos jobbra és hátranézéssel, szükség esetén vetődéssel, ugrándozással, tigrisbukfenccel (holott duplán is elsőbbsége volt, talán nem véletlenül).

A furgonosnak pedig a sebesség helyes megválasztásával, nagyobb körültekintéssel, a szabályok betartásával, s ha már a baj mégis megtörtént, a segítségnyújtás el nem mulasztásával.

Érzed a különbséget?

Te is a Bende-cikk és az olvasói levél által sugallt igazság híve vagy: "annak van elsőbbsége, akinek megadják", vagyishogy az erősebb kutya izél. Közben pedig minden közlekedőnek egyenrangúnak kellene lennie, gyalogosnak, biciklisnek, robogósnak, taxisnak, kamionosnak egyaránt. Ez az, amiben még van mit tanulnunk a nyugattól. Szép estét.

képtelen 2011.01.08. 00:27:35

@Érdekes:
Hehe, ez jó. :-D

Bár nem lennék túl népszerű ezzel az indítvánnyal, de én városban 30km/h-ra korlátoznám a sebességet, csak zárt útszakaszokon lenne szabad ennél gyorsabban hajtani. Egyszerűen azért, mert az emberi agy nem képes egy emberekkel, járművekkel, kutyákkal, macskákkal, fényreklámokkal zsúfolt területen annyi információ befogadására, így hibázni fog. Plusz ezzel a változtatással egyforma sebességű lenne az autófolyam a tömegközlekedéssel és a kerékpárosokkal. Biztonságosabb lenne a kerékpározás, egyszerűbb, stresszmentesebb az autózás, és most se lehet sokkal gyorsabban közlekedni. Többen választanának alternatívát az 1 ember + 1 tonna fém helyett (a furgonos persze nem, mert ő szállít).

Nem tudom mit akartál az autós balesetekkel, igen, sok van. A másik autósra is vigyázni kell(ene).

képtelen 2011.01.08. 00:56:10

@2-More:
Csak még ezt az egyet megpróbálom (újra) megmagyarázni...
"Miért nem egyszerübb, ha az ember türelmesen kivárja, amig elengedik? Ha én ezt gyalogosként, és még jópáran másik is meg tudják tenni, akkor miért van ez a szabály úgy egyáltalán, hogy a gyalogosnak elsőbbséget kell adni, mikor az élet minden más területén a kisebb, a kevesebb alkalmazkodik a nagyobbhoz, a többhöz, és nem forditva?"

A gyalogosnak elsőbbséget kell adnia az autósoknak, az úton folyó járműforgalmat nem is zavarhatja. Ha NEM a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen szeretne átmenni az út túloldalára! (persze ebben az esetben is elsőbbsége van kereszteződésben az oda bekanyarodó járművekkel szemben, de egyszerűen csak azért, mert ő nem érzékeli ezeket a jobbra-balra szétnézés során amit lelépés előtt megtesz)

VISZONTdeazonban: a kijelölt gyalogos-ÁTKELŐHELY-en a _!!gyalogosnak!!_van_elsőbbsége_. Ez mondjuk az összes autózható útfelület kevesebb, mint egy század százaléka. Szóval csak itt kell, de itt muszáj.

Kanyarodáskor meg amúgy is oda kell figyelni a szembeforgalomra, a keresztirányú forgalomra, a villamosra, a kerékpárútra, tehát ha még a gyalogosforgalmat is hozzácsapod, azzal nem lesz sokkal több.

Még mindig azt tudom tanácsolni: közlekedj gyalogosan többet. Régebben én is megvártam a zebránál állva, míg közel s távol egy autó sem volt, ma már sokkal többen elengednek, már a megközelítésekor is. Úgy érzem, javul a morál, ami örvendetes. Innentől egyébként én is még jobban figyelek zebránál a gyalogosokra, remélem mások is. :-)

Calderazzo 2011.01.08. 12:56:18

"Miért nem egyszerübb, ha az ember türelmesen kivárja, amig elengedik? Ha én ezt gyalogosként, és még jópáran másik is meg tudják tenni, akkor miért van ez a szabály úgy egyáltalán, hogy a gyalogosnak elsőbbséget kell adni, mikor az élet minden más területén a kisebb, a kevesebb alkalmazkodik a nagyobbhoz, a többhöz, és nem forditva?"

Végre kibújt a szög a zsákból.

dextercapo 2011.01.09. 11:33:53

kicsit sem meglepo . tiz ev alatt a ducato A oszlopjanak vastagsaga minimum haromszorosara hizott . a szemelyautok A oszlopa minden eddigi erteket meghalad lassan az uj astra (nem kulonosen rossz , csak tipikus) egy komplett motorost ki tud takarni - es a hosszu balos kanyarokban en is ventiztem mar meg gyalogost , mert annak ellenere hogy nagyon vigyazok , sikerult vegig holtterben maradnia - pedig forgatom a fejem , mozgok - de eselytelen .
aki a gyalogost vedi - jol teszi - ok a serulekenyek - de a gyartok felelossege nem elhanyagolhato .

Daniel M. 2011.01.09. 16:43:59

2-More

Kérlek egyet árulj el nekem.

Ezt a kérdést néhány ismerősömmel folytatott vita után tettem fel nekik, és érdekes, máris nem a gyalogos volt a hibás azok szerint, akik szerint egyedül ő szúrta el.

Mi van, ha az a gyalogos teszem azt látássérült?
Még hallássérült is?
Mert jelenleg nincs olyan hatályos jogszabály, amely szerint ő egyedül nem közlekedhet.
A KRESZ tudtommal ráadásul nem határozza meg, hogy a gyalogos milyen ruhában mehet át az úton, szép is lenne. :)
Ahogy az autósnak sem írja elő, hogy ha BMW-d van, akkor csak 20-al közelítheted meg a gyalogátkelőhelyet. :P :D

dextercapo 2011.01.09. 20:32:15

@Daniel M.: nincs torveny azellen hogy vakon , suketen es hulyen berohanjon a forgalomba - sot , a kreszben az van hogy fel kell keszulni es olyan oldaltavot tartani ami biztonsagos - tehat ha egy fa mogul kisprintelo gyalogost ut el az autos , akkor nem tartott megfelelo tavolsagot es a fektav is rosszul lett megvalasztva . meg lehet magyarazni hogy nem eletszeru minden kukat ugy megkozeliteni hogy amogul kiugrik valaki es nekifut az autonak , de ez mar ugyvedi terulet , nem szabalysertesi eloado .

az sem gond ha nem kepes egy zold alatt aterni a zebran - vagy egyaltalan nem kell tudnia hogy mi az a zebra ahhoz hogy jogositvanya lehessen labra .
szoval ha a korul nem nezo alcaruhas gyalogos takarasbol kiugrik a forgalom ele - az nem vedett allapot .
igen , ha valaki megall a zebra elott , akkor nem mehetek el mellette - azonos iranyban - de szembol , mint itt nincs korlatozas - szembol nem ut akkorat az auto ? vagy a torvenyalkoto arra gondolt hogy az allo forgalomban froggert jatszo gyalogos esszel csinalja ?

2-More 2011.01.10. 13:03:30

@Daniel M.:

Tök egyszerű, még mindig azon rugózik fenntebb a többi véleménynáci, ammi már 200x le lett irva, igy azokra nem is reagálok, csak erre: NEM IRT SENKI OLYAT, HOGY A GYALOGOS VOLT A HIBÁS. Egyértelműen a teheres volt a hibás. De ha a gyalogos kicsit is odafigyel a másik helyett, méghozzá a saját érdekében, nem ütik el. Ennyiről volt szó.

Látássérült, hallássérült, mozgássérült legyen tisztában a fogyatékosságával, és aszerint válassza meg hogy hová és hogyan akar eljutni. Azért OK, hogy együttérzés, meg empátia, de álljon már meg egy pillanatra, hát azért nehogy már a kondenzcsik húzza a repülőt. Ha holnap akkor én kitalálom, hogy én mint a Hátonúszóbarátom Fanclub tagja és országos elnöke, nem vagyok hajlandó csak egy négykerekő kiskocsin hanyattfekve és a kezemmel tolva magamat közlekedni,miközben a mellkasomra szigszalagozott gettóblaszter kétkazettásból csutka basszuson ordit a Vizipók főcimdala, akkor majd hozzám fog alkalmazkodni a soroksári út mikor kedvem szerint átszelem 30 fokban keresztben? A nagy szabadságban, demokráciában, liberalizumusban kurvára elfelejtettük, hogy ezek a szavak nem azt jelenti, hogy azt csinálsz amit akarsz és lehet olyan hülye mint a raklap, hanem azt, hogy alkamazkodsz másokhoz, és cserébe elvárhatod hogy mások is alkamazkodjanak hozzád. Elég súlyos baj, hogy a törvény, a tájékoztatás, az oktatás ilyen hiányos. Pillantra töprengjünk el: nekem mint autós, este, szürkületkor, lakott területen kivül a lámpát fel kell kapcsolni, különben megbirságolnak hogy beszarok. Ha ki van égve, elöl, hátul, index, megintcsak, ha birság. Tévedés ne essék, ez elsődlegesen nem azért van, hogy én lássak, mert mivan ha én elég béta karotint zabálok, vagy áfonyalekvárt szivtam anyatej helyett, vagy netán éjjellátóban vezetek? Kutyát se érdekli, hogy ÉN látok e, a léyneg, hogy én LÁTSZÓDJAK. Miért? Hogy más ne kaszáljon el. És mindegy, hogy biciklis ne menjen nekem, vagy a pótos scania ne taposson el. Ehhez képest, biciklin, mellény, lámpa kötelező? Ja. Betartatják? Lófaszt. Gyalogos bóklászhat az út szélén, fekete ruhában éjjel? Mégcsak szabályzás sincs rá, tegnap este pl Nőtincs fele egy fószer a tejfehér ködben kódorgott a menetirány szerinti jobb oldalon, holott nekem általános iskola alsóban megtanitották, hogy azért menj a túloldalon, hogy lásd ha valaki szemből jön, és ha az nem lát, akkor félre tudj lépni előle, és ne hátulról üssön el a semmiből. Nem logikus?
A legtöbb gyalognak fingja nincsen, hogy amig lehet hogy ő látja az autót este, mert ott van a két ökörnagy fényszóró rajta, meg a 2 helyzetjelző, meg a satöbbi, addig ő lehet hogy pl kurvára nem látszik, lévén nincs semmi fényvisszaverő felület rajta, saját fénye meg ugye mióta a glória kiment a divatból, nem nagyon vanik. Az már csak a finom ráadás, hogy az én jogsimat egy üveg sörért már elveszik, de gyalog akárki támolyoghat akármilyen saturészegen akárhol, viszont ha kivasalom, akkor gumiparagrafus, és 99% hogy elrohadok baracskán, hacsak nem én vagyok a stólbuci.

Mégegyszer mondom, nem azt propagálom se én, se más, hogy nem jár a gyalognak az elsőbbség, vagy hogy legyen ökölszabály, pallosjog, kurvaanyám. Hanem azt, hogy a saját tetves életének az érdekében mindenkinek, a mopedautósnak, robogósnak, biciklistának, és igen, a gyalogosnak is, legalább saját maga miatt illene odafigyelni mi történik körülötte, és nem menni bele a vakvilágba.

A mai termés, pl: dohány utca sarkánál a 4-6os villinger csörömpöl, mint az állat, szakállas-hátizsákos-linuxos-duronos-grinpiszes-bölcsészfejű buflon csak elindul keresztbe. Biztos akcsió van ballonkabátból valahol. Csőpiros lámpán két jó hatvanas nő meg egy fószer úgyszintén. Gondolom kifogy a spúrból farhát. Az üllőitől a blaháig minden egyes keresztutcán, ahol lámpa van, én voltam az EGYETLEN gyalogos, aki kivárta a zöldet, pedig nem két ember megy arrafelé reggel 8kor. Simán megéri, főleg hogy végig parkolnak az autók, mindegyik jól belátható ugye. Ilyen közlekedési morállal az egy kisebb csoda, hogy nem kell minden éjjel az FKFnek felcsapatni a centis alvadtvért a petőfitől a margithidig.

Perillustris 2011.01.10. 23:26:27

@2-More: "Betartatják? Lófaszt."

Ne fárasszál. Minden 5. autónak ki van égve valamelyik lámpája, bármiféle jogi következmény nélkül.

dextercapo 2011.01.11. 08:18:44

@Perillustris:

ha emiatt ut majd el gyalogost , akkor sulyosbito tenyezo lesz . de itt egyertelmuen nem errol volt szo .

egyebkent a torvenyhozok szerint a kiegett izzo abszolut nem problema , mert epp nemreg lazitottak a szabalyozason , miszerint csak akkor kell ott helyszinen megoldani ha a gyarto nem szakszervizes cseret ir elo . migren elso index kapasbol tobb ora szakszervizben .

Perillustris 2011.01.11. 08:55:03

@dextercapo: Szerény véleményem, hogy nem is szabadna forgalmi engedélyt adni olyan járműnek, mely világításának cseréjét nem lehet elvégezni egy benzinkúton.

dextercapo 2011.01.11. 09:25:10

@Perillustris: egyetertunk . ha nem lehet kresz alkalmassa tenni ott helyben , akkor trailert kell hivni es elszallitani.
de a gyarakat senki nem cseszegeti - meg akkor sem amikor ilyen A oszlopot gyartnak :
picasaweb.google.com/charles.hoss/AstraHoltter#5429252717506809682
a haromszog csucsa kb szemmagassagban van , hogy mindket gerendanal vastagabb lehessen a holtter . bal kanyarban vegig siman kitakar egy gyalogost hacsak nem villog pirosan teljes testeben .

Kotit 2011.01.11. 10:47:39

Lehet, hogy én vagyok nehéz felfogású, de a cikk nem arról szól, hogy
1. ÉRTHETŐ, de nem elfogadható, hogy ebben a forgalmi helyzetben a furgon olyan tempóban ment, ahogy és ebből az következett, ami
2. nem ÉRTHETŐ, (de a furgonost nem menti fel), hogy a gyalogos kicsit sem figyelt
3. de a HÜLYE az, aki a forgalmi helyzetet előidézte, vagyis kikapcsolta a lámpákat, miközben a filmen is látható, hogy nagy a forgalom.

Szal amit semmi nem ment fel, az a cserbenhagyás, de nálam közös cellában ülne a furgonos és a kölekedésért felelős illetékes elvtárs.

Perillustris 2011.01.11. 12:01:48

@dextercapo: (Rossz) Vicc, hogy forgalomba lehet helyezni ilyen járműveket.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.11. 12:30:07

@Kotit: Amennyiben mûködik a lámpa mindkettejüknek zöld. A helyzet nem változik.

dextercapo 2011.01.11. 13:25:10

@Panther_V: ebben szerintem nincs igazad . azert van jobbra kisivben fordulo autok eseteben zold a gyalogosnak mert a szuk iv miatt kicsi a tempo . a furgon balra nagyivben fordult - igy soha nem zold a gyalogosnak is .
@Perillustris: ja . motoroskent , bicajoskent es autos - furgonoskent minden oldalrol latom a gondot - egyre rosszabbak az autok ebben az ertelemben - a lenyeg hogy bezarva , elszigetelve erezd magad a forgalomtol - igy szinte kenyszeritenek a gyorshajtasra - pedig pont nem ez lenne a cel .

záporjózsi 2011.01.11. 16:17:24

@Kotit: Egy pár másodperces videóról a forgalomnagyság alakulására projektálni kicsit nagyvonalúnak érzem.

@dextercapo: De van ilyen is, csak akkor általában telezöld van.

@Panther_V: Ennél a csomópontnál biztos ez? Emlékeim szerint van jobb kisíves kieg. nyíl, amit csak piros zebránál tehetsz ki. Az a balkanyarral fut együtt. Ezért sem lehet ott a gyalog.

Perillustris 2011.01.11. 22:32:38

index.hu/bulvar/hirek/2011/01/11/elgazolgazoltak_egy_kislanyt_kecskemeten/

"A kislány a kijelölt gyalogátkelőn indult el, majd az úttest közepén elhagyta a zebrát, és ekkor gázolta el a féktávolságon belül érkező személygépkocsi."

A szokásos MTI-féle bullshit. Miféle féktávolságon belülről beszélünk, amikor a gyerek túlhaladt már az úttest közepén? Jó eséllyel menekült a nem lassító gyökér elől.

dextercapo 2011.01.12. 09:46:00

@záporjózsi: nem lattam meg ilyet , pedig jartam mar par helyen . mutatnal egyet ?
balra nagyivben zoldet amire keresztben van zold a gyalogosoknak .

záporjózsi 2011.01.12. 13:08:10

@dextercapo: Mogyoródi - Hungária, Egressy-Hungária.

StirlitZ 2011.01.12. 20:49:37

@Érdekes:
Hogy mer' egyáltalán átmenni az úttesten a kis szemét, mikor az arra való, hogy autók közlekedjenek rajta?! Az ő hibája, f@szér nem tanult meg repülni?! Az meg, hogy cserbenhagyta? Naés meghalt? Nem! Nahátakkor...
Szégyellem magam helyettetek is....

dextercapo 2011.01.13. 09:34:12

@stirlitzist: eleg ha magad helyett szegyelled magad .
a csalinkazo gyalogos egy kerdes - ez a post azokrol a kulso parameterekrol szol amik elosegitettek a balesetet - bar ahogy igy mondod , nyilvan szandekosan utotte el a sprinteres a gyalogost a zebran .

imittto 2011.01.14. 06:23:37

@dextercapo: auto.indavideo.hu/video/Telezold

például itt láthatsz rögtön többet is...

imittto 2011.01.14. 06:27:30

Sőt, olyat is mondok ahol külön van balra kanyarodó sáv külön lámpával és együtt zöld a gyalogossal: Fogarasi-Nagy Lajos kereszteződés, a Fogarasin a város felől (vannak is ott necces helyzetek, ha sokan állnak az egyenesben szemből akkor az első kanyarodó be szokott próbálkozni kövér gázzal keresztbe előttük...csak addigra a gyalogok már lelépnek...)

kpjotr 2011.01.20. 20:27:39

1592.
A cikk írójának 100%-ban igazat adok.

képtelen 2011.01.24. 11:48:56

@Kotit: Fentebb is írtam, kereszteződések márpedig lesznek. Olyan is, ahol egyáltalán nincs lámpa, olyan is, ahol még zebra sincs fölfestve. Egy egyébként teljesen forgalmatlan útról is kihajthat egy autós a kereszteződésbe éjszaka, és mögötte leléphet egy gyalogos. És a bekanyarodóval szemben jelen szabályok szerint elsőbbsége lesz.

Persze lehetne javítani a filmbeli kereszteződésen is, pl. egy nyomógomb a gyalogosnak, ami a villogó sárgát mindenütt pirosra váltja és 15 mp-en belül zöldre a saját lámpáját. De ettől még a fenti forgalmi szituációra fel kell készülni.

Lehetne változtatni az 'A' oszlopok szélességén is, de ehhez visszajelzés kell: pl. egyik szállítmányozó cég se vegyen olyan furgont, amiből nem lehet rendesen kilátni és így potenciális veszélyforrást jelent a többi közlekedőre nézve.

dextercapo 2011.01.29. 15:08:48

@képtelen: talan ha a biztositok marka szerint is csoportositanak a balesetek megoszlasat - pl kiderulne hogy x autot streetracer hulyegyerekek hasznalnak , egy masikkal pedig gyalogos , kerekparost nyomoritanak , akkor lenne hatasa . de jelenleg a kereskedok fizetik az ujsagirokat hogy plafonig oruljenek ha meg kevesbe lehet kilatni .

qrisz 2011.02.10. 16:23:21

na. akkor szívesen elmesélném a négykeréken száguldozó vadállatoknak ,meg a benda féle egysejtűeknek hogy mit jelent a zebra szabályos megközelítése valamint a vakvezetés tilalma, meg a segítségnyújtás elmulasztásának ,cserbenhagyásnak BŰNTETTE. A szakasz c. filmen van egy jó mondás ismeritek? "A kifogás olyan mint a s.egg. mindenkinek van belőle" . Puhatestű gyalogos merészel a SZENT AUTÓS "jó nagy legyen a lökhárító a bálnamercin" által használt úton a zebrán. már mit is képzel?! Ugye Benda? Rendszámot a gyalogosra is, mi? Ja és tuti levezeti nektek hogy a fenti balesetről is a gonosz kerékpárosok tehetnek.

Perillustris 2011.02.10. 20:29:31

@qrisz: Amúgy kicsit megkapargathatná a szerkesztőség a témát, mert azóta sem hallani semmit az esetről.

Perillustris 2011.02.10. 22:10:03

@Panther_V: Na, jókor írtam én is... Kösz

Wolfram 2011.12.15. 13:25:19

Az elsőbbség egy jogi kategória. Arra szolgál, hogy szabályozza a magatartást egy adott helyzetben, illetve ennek elmulasztása esetén ennek a szabályai alapján állapítsák meg a felelősséget. Más szavakkal, az elsőbbség a gyalogost nem a zebrán védi, hanem a bíróságon. Néha posthumus...

Sajnos ezzel nincsenek tisztában, én is azt tapasztalom, hogy szinte dacolva az elemekkel, csak azértis kikényszerítik az elsőbbségüket. Pedig nem kellene, az ellenkezőjéből sokkal többet profitálnának, a kockázat csökkentésén túl is:

Egy autót lefékezni és felgyorsítani sok energia, ami a közös fosszilis készletünkből fogy. Sok millió tudatos gyalogos nem keveset spórolhatna meg együtt. Igaz, veszítene két másodpercet, mert elsőbbségéről lemondva átengedett egy lendületben lévő autót, viszont megnyerné azt a kis dinamikus testmozgást, ami a megállás-újra elindulással jár. Másfelől lelkileg is erősödne, mivel gyakorolta a lemondást és alázatot (bár korunk emberének erre nincs igazán szüksége), nem utolsósorban pedig nőne a tudatossága, és ébersége, mivel átgondolt, jó döntést hozott olyan helyzetben, amit mások nem tudtak volna így megtenni.

Sok sikert gyalogostársaim, a fejlődés rögös útján!

Perillustris 2011.12.15. 13:30:48

@Wolfram: "csak azértis kikényszerítik az elsőbbségüket"

Hogyhogy ki kell kényszeríteni. Hiszen a gépjárművezető úgy közelíti meg, hogy meg tudja adni azt, nem?

Tudálékos magyarázatod inkább csak erőltetett és undorító magyarázkodás.

Érdekes, nem igazán látom, hogy alázatos járművezetők rendre lemondanának az elsőbbségükről egy busz, netán egy teherautó javára.

Wolfram 2011.12.15. 13:50:15

@Perillustris: kanyarodok a Váciról az árpád útra, lendületből, 50-60, ahogy a sor megy. én vagyok az utolsó, mögöttem senki. a gyalogos felnéz, konstatál, majd gőzerővel átvág az zebrán. csak satufékkel tudtam megállni mögötte. hál Istennek a csikorgástól és dudától ugrott akkorát, hogy magam is meglepődtem. remélem tanult belőle a barom.

egyszer talán felnő arra a szintre az ember, hogy nem lesz szüksége külső szabályokra és korlátokra, hogy együtt tudjon élni a közösséggel.

egyszer gyalogosan átmentem a piroson a zebrán. éjszaka volt, autó kilómétereke sehol. felülbíráltam egy adott helyzetben értelmét vesztett szabályt. a rendőr megbüntetett. ő is pont ilyen korlátolt volt. ha nem érted, amit írtam, attól undorogni még talán nem kell. malac szavakat nem használtam. viszont a kedvedért nem fogom elmagyarázni. gondolkodj, egyszer majd megérted!

a buszsofőr az más állatfajta, azt szívatom, ahol érem. a teherautókat, taxikat segítem.

Perillustris 2011.12.15. 14:26:26

@Wolfram: Tök mindegy, mert nem kényszerítheted ki az elsőbbségről való lemondást.

Amúgy ismerem a kereszteződést. A bringásoknak se sűrűn adják meg ott az elsőbbséget a kanyarodók, csak ha nagyon muszáj.

záporjózsi 2011.12.16. 05:54:55

@Wolfram: Úgy lehetne a gyalogosoknak üzemanyagot megtakarítani, hogy ha élnének a KRESZ adta jogaikkal és kötelességeikkel. A gyalogos ha egyértelműsítette az átkelési szándékát, köteles átkelni. El kell indulni. Az úton haladóknak pedig kötelező úgy haladni, hogy ebben ne zavarják. Ha ehhez meg kell állni, akkor meg kell állni. Általában nem kell. Nagyon ritka az a helyzet, amikor a gyalogosnak azért érdemes az elsőbbségéről lemondania, mert effektíve a járdára a túloldalon nem fér fel.
süti beállítások módosítása