Kazahsztánból jelentjük

  2010. június 08. - Csikós Zsolt Címkék: toyota mongolia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Egy hét eltelt, amióta Mekler Laciék elindultak Mongólia felé. Elébe megyek az eseményeknek – elakadás eddig nem volt, csúszás, fura dolog viszont mind több. Mekiék lassan egyre jobban alámerülnek az ex-szoci Ázsia kreténségeiben, merev szabályok közé szorított ad hoc szabályaiban. Alább posztolom a leveleket, amiket kapok tőlük esténként. Képek pedig gazdagon vannak a galériában, érdemes kattingatni. Nagyobbakat ne kérjetek, szerintem Meki örül, hogy legalább ekkorákat át tud tolni a helyi hálózatokon.

1. nap:

Érd (HU) – Borsafüred (RO), kb. 550 km. Megtettük 12 óra alatt, felhők közt mentünk, mindenütt rossz utak, és végig esett. Csúnya volt látni a belvízzel elárasztott területeket otthon, de itt Romániában sem sokkal különb a helyzet. A tegnapi (múlt hét kedd – a szerk.) hozzászólók biztatására vettünk ma 60 db feles páleszt egy italdiszkontban – úgy, hogy akár osztogathatunk is. Nekünk meg marad literes üvegekben a jó kis házi. A határ sima ügy, de az út nem igen Európai Unió-like. Láttunk sok kabriót, ilyen egylóerőseket, néha meg kétökrösöket.

 

Ja, és átmentünk egy Apa nevű falun is. A hegyek szépek, az erdők gyönyörűek, viszont a falvak igen szegények és borzasztó sok a sár. Estére szuper szálloda vár: Hotel Victoria, Borsa. A tulaj jó fej, a hely olcsó, a minőség király. Ez itt egy síparadicsom, és nagyon barátságos mindenki.

Holnap megyünk tovább, jön Moldávia, Transznisztria, Ukrajna, Ogyessza, a táv kábé 660 km lesz.

 

Ja, és köszönjük szépen az első adományt a Christina Nobel Alapítványnak!

2. nap:

Borsafüred (RO) - Transznisztria – Ogyessza (UA). 690 km. 8-23 óráig utaztunk.

Suceava, azaz „szutyeva” - a házak teraszai buszüvegekkel beépítve, olyan, mintha buszok álltak volna egymás tetejére, felszállókra várva. Botostani után láttunk egy temetési menetet. Az autó visszapillantó tükrére egy konyharuha nagyságú - gondolom zsebkendő - volt erősítve.

Itt megállt az idő, mindenfelé hatalmas mezőgazdasági területek, de még kézzel kapálnak, permeteznek. Egy tízhektáros területet, mondjuk úgy, ketten.

 

Transznisztriába sarló és kalapács alatt keltünk át. Úttalan utakon beértünk az országba, de valami hibából kifolyólag a helyiek határellenőrző pontjához keveredtünk, ahol 20 euróért az ottani fiki kolléga (Mekler-duma – a szerk.) átkísért minket a nemzetközi átkelőhelyre. De könyörgöm, akkor mi már bent voltunk az országban!

 

Na, itt aztán regisztráltunk, harminc perc eltelt, mire határőrhöz jutottunk, aki közölte, hogy az autót regisztrálni kell, fent az irodában, az első emeleten. Ezt követően harmincöt euróért Tranzitban átmehettünk volna ötven kilométert a gyönyörű országon. Erre mi úgy döntöttünk, hogy inkább szarunk a korrupcióra, és visszafordultunk száz kilométernyi kerülővel az ukrán határra. Ezt a sokkot persze csak sörrel tudtuk elviselni. Alaposan szidtuk az utolsó még fennálló európai kommunista államot.

18.35-kor fordultunk Ogyessza felé, ami onnan még 180 kilométerre esett. Addig aznap csak a kocsiban kentük a hazai szenyákat, azaz bocs, egy kávé volt a benzinkúton. De nem nyavalygunk, jó ez.

 

És, végre elérkeztünk Ukrajnába! Persze nagy rábeszélés kellett (4 pálesz és 2 sör ugrott a határon, de a machetét nem is látták, mondták, na ezért még egy extra pálesz lesz) és figyelmeztettek, hogy vigyázzunk a banditákkal. Határ után rögtön láttunk egy balesetet, ott állt egy frissen kiégett kamion. Majd két kilométer után következett egy ellenőrző pont, ahol elhangzott a kérdés: hány ember utazik? Egy cetlit kaptunk, tovább haladhattunk, amit körülbelül három kilométerre, egy másik ellenőrzőponton le is adtunk. Elmebaj.

 

10.15 Ogyessza – nagy köröket tettünk a belvárosban, kerestük a hotelt.

10.45 még mindig Ogyessza – végül nem a kijelölt hotelben, de lett szobánk.

11.00 végleg Ogyessza, a hotel étterme, Elvis Presley-vel vacsorázunk. Tehát végre eszünk. Most.

 

3. nap:

Előzetes levél:
A mai napról csak annyit szeretnék mondani, úgy előre, hogy Ukrajnába többé nemigen szeretnék menni, mert nem a mi országunk. Egy nulla, undorító minden, és az embereket sem tudom igazán hova tenni. Ogyessza, Opara körül az egész maffiózok gyülekezete, tegnap rohantunk is fel a hotelba, küldeni nektek a cumót, mert elegünk lett mindenből Most előbb a merlot-t lecsurgatom a torkomon. Egyébként Edit is készen van, azt mondta, ő már nem bírja ezeket... Pedig csak most kezdődik - szegény még nem tudja pontosan, hova megyünk.

 

Nnnna, most már ma este van, egy országgal odébb. Már nagyon nem működik az agyunk, de durván elmeséljük, mi történt.

A km 760, Ogyessza (UA) - Taganrog (RU) volt a cél, 719 km-t terveztünk eredetileg.

 

Végre itt vagyunk a ruszkiknál. Azt hiszem, elég, ha azt mondom: az orosz határ volt a legbarátságosabb az úton… Ez mindent elmond. Úgy kezdődött a nap, hogy reggeli nuku, mert haladni akartunk végre. Ogyessza után megálltunk pénzt váltani, és egyből ettünk egy kis friss buktát (káposztásat és túróst). Még forró volt, jólesett a tea mellé.

Onnan 10 kilométerre útépítés kezdődött, rendőrök persze figyeltek, azonnal 100 dollárt kértek, amit 20-ra lealkudtunk. Az ember mutogatott egy ilyen radarkardot, amin csak röhögtem, és megkérdeztem, hány gyereke van, és hogy mennyivel támogassam a családot…

 

Továbbhajtottunk a kátyúk között, majd a 25. vám-, rendőr-, vagy tudja mifene-kontroll után már nagyon tele volt a tökünk, Úgyhogy előkerült a sörike a hűtőböl, mert ezt csak így lehetett bírni. Egész Ukrajna egy nagy semmi volt, lementünk ugyan a tengerpartra, valami csücsökbe még a ruszki határ előtt, de ott se volt semmi. Mindenhol semmi.

 

Gyerekek, ezt a nyaralóhelyet látnotok kellett volna – itt 1962-t írnak. Az öltözék, meg a felhozatal…, egyszerűen ijesztő volt. Igénytelenség a köbön mindenhol. Képzeljétek el, hogy pont olyan volt, mint Tihany, csak minden, ami szép, hiányzott, és egyetlen turista nem láthatta a vizet. Hacsak nem ment be valami undorító, lebuj helyre, mert csak úgy juthatott a partra. Minden más lukat eltakart valami fa- vagy betonkerítés. Az ukrán határon gyorsan átestünk, de még kiutazáskor is lejmolni akartak. Utoljára azért kemények voltunk!

 

A ruszkik viszont tök barátságosan segítettek mindenben, aranyos volt mindenki. Végre eljutottunk Taganrogba, ahol minden hotel fullon volt, de leállítottam két fiatal srácot, akik azonnal kocsiba ültek, és elvittek bennünket egy nagyon klassz szállásra. Most itt eszünk, iszunk, majd alvás.

Holnap meg várnunk kell a regisztrációs fikire (izé – a szerk.), ami csak 10-11-re érkezik. Tököm kivan, fél nap elcseszve.

4. nap

Taganrog (RU) - Eliszta (RU), 560 km.

Taganrogból 11 után indultunk, mert meg kellett várni azt az idióta emigrációs jelentést. Az pedig a hotel intézte. Tényleg azt hiszik, hogy én itt le akarok telepedni?

 

Az előző napi mélypont után a reggeli várakozás nagyon jólesett, tegnap igazán elfáradtunk. Este 11-kor ugyanis még nem ettünk, viszont hotelt kerestünk. Két napja csak szántóföldet látjuk, faljuk a kilométereket, a Toyota darálja a távot.

 

Oroszországban eddig mindenki nagyon barátságos volt. Kiderült, miért nem kaptunk elsőre szállást tegnap - az egész város tömve volt egy háromnapos regatta miatt. Taganrogban éjfélkor még pezsgett az élet. Egykor kerültünk ágyba, remek vacsit ettünk (heringsali, palacsintába tekert lazac kapros tejszínmártással, az elmaradhatatlan szoljanka, és egy üveg finom merlot).

A fejedelmi vacsi kárpótolt az ukrán szenvedésért.

 

Ma reggel végre sétáltam egy órát a tengerparton (ezt itt Edit írja – a szerk.) aztán reggeli után volt idő a képek feltöltésére.

Útközben akadt néhány idegesítő ellenőrzés, de az aszfalt itt legalább jó. Kétszer megálltunk megnézni a helyi életet: az első alkalommal egy étteremben, de onnan kijöttünk a félig megivott nescafé mellől, amikor megláttuk a ház mögötti illemhelyet. Mekinek azóta is hasmenése van.

Viszont volt ott egy icipici, de tip-top közért (olyan három négyzetméteres), ahol mindent lehetett kapni, még pilményit is, ami a kedvencem. Csak sajnos fagyasztva árulták. Fényképet is készítettünk a kedves, beszélgetős, aranyfogú közértes nénivel. Aztán újabb kontroll, kontroll, majd még kontroll kontroll hátán.

 

Délután hatkor már 31 fokot mutatott a hőmérő, és este negyed kilenc lett, mire Elisztába értünk. Ez már Kalmükia, tehát mindenki buddhista és mandulaszemű.

 

Egy órán keresztül kerestük a hotelt, de közben legalább bejártuk a várost, láttuk a buddhista nevezetességeket kívülről. Sokszori útbaigazítás után eljutottunk a sakk városába is (ami igazából egy városrész), ami arról nevezetes, hogy ’98-ban itt tartották a sakkolimpiát. Erre egy teljes, új városrészt hoztak létre, ami ma kvázi egy szellemváros. A hely láttán ezt a Sakk-Matt hotelt elvetettük.

 

Vissza a centrumba, ahol Öcsi barátunk az egyik menő hely biztonsági őre. Önkéntesen eljött velünk hotelt keresni, majd visszavitt minket egy étterembe, mindezt vendégszeretetből. Az étel ma is ócseny fkuszná volt – kivétel a száraz bor, ami majdnem ütötte a magyart.

5. nap:

Eliszta (RU)- Asztrahán (RU) volt erre a napra az útiterv. 380 km könnyed menetelés.

Csupán nyolc ellenőrzőpontot kellett ma túlélnünk – egészen hamar ideértünk Asztrahánba. Itt most du. 5 óra van, megnéztük már a helyi Kremlt és a többi nevezetességet. Korrekt látvány egy ekkora város belső negyedében olyan összedőlő félben levő faházakat látni, amikben még laknak.

 

A Volga partján lakunk egy új hotelben. Itt is helyi fiataloktól kaptunk segítséget, ők mutatták meg, hol találunk hotelt internettel. Ez az Asztrahán egy jó hely, tök szimpi itt mindenki. Nemsokára megyünk enni valamit, kivételesen talán még este 11 előtt.

 

Az út ma is síkságon át vezetett, kiszáradt sós tavak, állattartás és dögunalom. Ennyi sót nem láttunk még sehol - még Salt Lake City sem ilyen. Holnap sajnos ugyanez vár ránk, mert átmegyünk Kazahsztánba. Egyre jobban beszélek oroszul, és a control-control-control fikiket már kiröhögöm. Egy büdös vasat nem adok senkinek, a képükbe vihogok, megkérdezem tőlük pár nyelven, hogy beszélnek-e úgy, amire aztán ők nemigen tudnak válaszolni. Editnek konkrétan megtiltottam, hogy kinyissa a száját oroszul - így sokkal, de sokkal gördülékenyebben megy minden.

 

Szegény, erre mindig azt mondja, hogy minek tanult akkor most három hónapig – na, itt jön az, hogy az éttermekben, tájékozódásnál az orosz szó nélkülözhetetlen.

 

Ja, ha nézitek a képeket, azért hever a matrac a földön, mert csak az egyik szobában volt klíma. Az iszonyatos hőségre való tekintettel – megint költöztünk. Az a fura oldtimer-szerűség pedig egy esküvői autó volt. Ebben a templomban tartja az esküvőjét mindenki, aki számít Asztrahánban. A sznobság és a giccsparádé nem ismer errefelé határokat.

 

6. nap:

Asztrahán (RU) – Atyrau (KZ), 351 km.

Asztrahánból indultunk 9-kor, estére Atyrau volt a cél. Este 8.30-ra érkeztünk meg, tehát már három órával előbbre járunk, mint ti otthon. Két óra volt csak a ruszki határ, de másik kettő a kazah, ez így már sok. Teljes volt a fejetlenség, kamionok ki és be, por, füst, legyek – úgy terelték az embereket, mint a marhákat. A tökünk tele volt, ilyet még tényleg nem láttunk.

 

Azért mindenhol szerettek bennünket, mert valamit mindig bedobunk, hogy megkenjük az átkelést. A menet: amikor kész vagyunk egy vámossal, mindig megkérdezi: present? Hát persze, és előkerül a feles körte...

A kazah határon egész busznyi emberek álldogálnak a prérin. Se ki, se be, pisilni sem tudnak, nincs hol. Szóval nagyon gáz, nem embernek való. Át a határon, kezdődnek az olajkutak, megjelennek a tevék, ez már nagyon Ázsia.

 

Síkság, rossz utak, megint hotelkeresés, de ma is találtunk szállást. Atyrau a semmiből épült, és az új negyed konkrétan valami amerikai külvárosra hasonlít. Itt minden van, de ez már igazán más világ, mint a miénk.

Laciéktól kaptam azóta egy levelet, úgy érzem, a tisztánlátás miatt muszáj leközölnöm. Ők friss bloggerek, sose csináltak ilyet, kicsit meglepődtek az olykor igen nyers megjegyzéseken - naja, ehhez a kultúrkörhöz szokni kell, elsőre mellbevágó tud lenni. De a félreértések tisztázása végett tényleg olvassátok el kérlek - a szerk.

 
  1. Köszönjük mindenkinek a hozzászólásokat és jótanácsokat.
  2. Megértjük, hogy mindenki más szemlélettel utazik és más a véleménye mindenféle dolgokról. Abban is egyetértünk, hogy nincs időnk elmélyülten megismerni egy-egy országot, bár az eddig bejárt helyeken korábban is jártunk. Mi csak az utunk során kialakult benyomásainkat próbáljuk megosztani veletek, de ezek egyébként hely- és időszűke miatt hiányosan kerülnek a blogba. Úgy gondolom, hogy egy két tőmondatból nem lehet visszaadni mindazt, amit tapasztalunk, sem a negatív sem a pozitív dolgokat. Többször kerül szóba az út minősége – amit valójában mi pontosan tudtunk, milyen lesz –, igazából nem is vettük észre, hogy ennyire kihangsúlyoztuk ezt a témát, de ez egy autós magazin és nem a világjáró. Úgy gondoltam, másoknak, tervezéshez jól jön esetleg az ilyen információ, nem panaszkodásból írtuk.
  3. Az út eleje számunkra egyértelmű rohanást jelentett, hisz' arrafelé már többször jártunk. Útitervünk alapján hosszabb időt töltünk azokban az országokban, ahol még nem jártunk és igazán az ázsiai részre tettük a hangsúlyt. Nem ócsárolni jöttünk, hanem tájat és embereket megismerni, de ahhoz, hogy részletesen leírjuk a helybeliekkel való találkozásokat, több idő kéne az írásra, ami egyenlőre nincs és még soha nem blogolástunk. Életünk első és utolsó blogolása lesz ez, mert nem hittük volna hogy ez ilyen önmutogatásos balhé lesz. Igazából ti nem ismertek minket, de elhihetitek, hogy ilyen „népszerűség” távol áll tőlünk, és ha nem kezdtük volna el, és nem ígértük volna meg, hogy jön a folytatás, itt most abba is hagynánk. Lehet, hogy a megoldás az, hogy csak képeket küldünk, és a személyes benyomásokat megtartjuk magunknak.

Köszi és üdv Nukusbol.

 

Edit, Laci

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr882065783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andand 2010.06.08. 20:41:55

@kafferbivalybalamber: Én elhiszem, hogy az autünak ez meg se kottyan, de a beszámolóban gyakran szerepel a "rossz utak" szókapcsolat, így gondoltam segítek rajtuk.

swt (törölt) 2010.06.08. 20:44:43

Mi az a kozepkonzolon, egy WorldMap-pel felvertezett 276C?

Squeky 2010.06.08. 20:46:45

A továbbiakról is tudósítani ám:)

pickapu 2010.06.08. 20:52:17

Ezt jó volt olvasni.
További jó utat, a folytatásokat sem hagyom ki! :)

kafferbivalybalamber 2010.06.08. 20:55:01

@andand: Szerintem biztos nem bánják a tippeket. :)
Mert az autó ugyan bírja, de benne ülni és nap 8-10 órát zötyögni a kátyúkban, az hosszabb távon azért fárasztó tud lenni.

Tom4444 2010.06.08. 20:56:36

Emberek, vigyázzatok magatokra!

A pálinkás módszer zsír :D. És ezek a határőrök/rendőrök vajon mennyi naftát kapnak egy nap? Haza bírnak még menni?:) Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek.

Köszönjük az élményeket, várjuk a többit!

Parajpuding 2010.06.08. 20:58:12

@poa ogapo: ez így általánosságban igaz lehet, de azért ne feledjuk, hogy egy-egy porfészek között arrafelé hatalmas távok lehetnek. Ha egy ilyen helyen krepál be valami, nem hiszem, hogy megoldható "helyben alkatrészvétel és javítás". Mondhatnám: nagy lenne a gáz. Nem beszélbve olyeóan országokról, ahol még általánosságban sem igaz az állítás.
Példa: Magyarországon vasárnap kist*k*mfalván megáll az autóm, hát baromira nem vigasztalna, hogy "egyébként Magyarországon minden alkatrészt be lehet szerezni". És itt még szót sem ejtettem a nyelvi, segítségi, kapcsolati, elérhetőségi és távolsági paraméterekről, a korrumpálással összefüggő toldalékos költségekről már nem is beszélve. Rémálom na.

=Daniken= 2010.06.08. 21:07:03

Csiki, tök jó ez a Mongol-poszt, toljátok a többit is lécci!!

thx!!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.06.08. 21:14:12

Zsírság, Ukrajnáról meg eddig is tudtuk, hogy egy szarkupac, csak elterítve... Sok sikert, nekünk meg még sok sok képet :)

Magyar[HUN] 2010.06.08. 21:21:09

A 80. képen ezmiez? Gondoltam, hogy valami ruszki, és amint megláttam a képet nem csalódtam:D

Winston Smith 2010.06.08. 21:21:30

Nemrég volt "szerencsém" nekem is autóval menni Ukrajnába.

Agyrém. Óriási sor a határon, és amikor eljutsz a határőrhöz, az közli veled, hogy az útlevél mellé kéri a forgalmit is. Ha nem a te neveden van az autó, akkor kell meghatalmazás, hogy te is vezetheted a kocsit. Igen életszerű módon ukrán nyelven (!), közjegyző által hitelesítve (!!!).

Akinek ilyen nincs, az fordulhat vissza, és nem részesülhez abban a kegyben, hogy beteheti a lábát Ukrajnába.

A határőr általában megvesztegehteő, de néha nem, és akkor nincs más választás, mint a visszafordulás...

Őrület.

Magyar[HUN] 2010.06.08. 21:23:38

@Magyar[HUN]: Na, mármint a rendszámot láttam meg:D

boalbi 2010.06.08. 21:25:23

Jó utat!Sok fényképet kérünk!

Edit!

Pénteken jöttök a Julcsi bulijára?

plephyl 2010.06.08. 21:26:00

nem tudom, mi tudna engem rávenni egy ilyen útra. valszeg semmi. eddig se, de eztán pláne...

andand 2010.06.08. 21:36:20

Utananeztem, mivel szemelyesen nem ismerem a moldovai szakaszokat, ha Jaszvasarnal (Iasi)-nal jonnek be az orszagba, akkor a legjobb ut a Iasi-Targu Frumos-Falticeni-Gura Humorului-Campulung Moldovenesc-Vatra Dornei-Beszterce (Bistrita)-Des (Dej)- Kolozsvar(Cluj) - Nagyvard (Oradea) lesz, onnan aztan vagy a 4-esen, vagy kis kerulovel Debrecen fele az M3-an Budapestre. Iasi-Nagyvarad kb. 590km.

Alternativ utvonalak, melyek hosszabbak, neha rosszabbak, de nagyobb reszben magyarlakta videken mennek keresztul, ha ez szempont:

Iasi-Targu Frumos-Piatra Neamt-Bicaz-Gyilkosto-Gyergyoszentmiklos (Gheorgheni) - Parajd (Praid) - Szovata - Balavasar (Balauseri) - Akosfalva (Acatari) - Torda (Turda) - A3 autopalya reszlet :) - Nagyvarad. Nagyjabol ugyanannyi kilometer, de a Gyilkosto/Gyergyo kornyeke ut szempontjabol nem a legjobb, csereben szep.

Iasi - Roman - Bako (Bacau) - Onesti - Kezdivasarhely (Tirgu Secuiesc) - Csikszereda (Miercurea Ciuc) - Szekelyudvarhely (Odorheiu Secuiesc) - Szovata - tovabb, mint a masodik valtozat. Hosszabb (730 km), de jo reszben jo minosegu az aszfalt.

Ja, Romaniaban vigyazni kell a radarokra, aranylag sok van, foleg telepulesen belul.

Jo utat, kellemes emlekeket.

ColtCzT 2010.06.08. 21:37:35

Nagyon jó volt olvasni...rengeteg élmény lehet, remélem egyszer majd én is eljutok egy ilyen útra! Sok sikert a továbbiakban, és nagyon várom a folytatást!! Nameg vigyázzatok magatokra :)

nem kéne... 2010.06.08. 21:53:37

"de leállítottam két fiatal srácot, akik azonnal kocsiba ültek,"

oda?
hova?
:)))

"Editnek konkrétan megtiltottam, hogy kinyissa a száját oroszul - így sokkal, de sokkal gördülékenyebben megy minden."

:)))

közben követem az eseményeket is ugye a saját meki oldalán is, szórakoztató, ahogy előadja.

ostván 2010.06.08. 21:57:49

3-4 kocsival, konvojban el mernék menni. +Kellene a csapatba egy ember, aki beszéli a helyi nyelvet (nem mindig az orosz a legjobb).

1kutya 2010.06.08. 22:04:25

románoknál rossz út? nehezen hiszem!

bár ha megyek (hetente min. 1x) mindíg csak a navarával, ezek szerint a toyo képes olyan xar lenni, hogy még azt sem bírja:-DDD

andand 2010.06.08. 22:06:42

Most olvasom az origon, hogy visszafele Sziberian keresztul terveznek jonni. Akkor az utovnalaim semmit nem ernek. De hatha masnak meg jo lesz. :)

indapass90210 2010.06.08. 22:12:43

Heh, ha tudom, hogy Ogyesszán át jönnek, odaadtam volna a lakásom szállásnak.

swt (törölt) 2010.06.08. 22:14:03

Igy a kepeket elnezve a baseli rendszam meg a motorhaztetore ragasztott terkep nem volt egy nagy otlet. Mindenki gazdag svajci elmebetegnek fog nezni, akit barmikor le lehet rantani 10 dollarra, es el lehet jatszani vele a "nahat, valami gazember lelopta a maga visszapillantojat, szerencsere nekunk pont van egy ilyen elado" c. jatekot. Az orosz feliratot is elkezdenem lekaparni hatulrol, egyes videkeken nem rajonganak erte. Egyebkent sok sikert.

kewcheg 2010.06.08. 22:15:14

...Azért ha belegondolunk,kellemesebb az utazásuk mint Julianuséknak volt úgy szűk nyolcszáz éve,kb. ugyanezen a tájon.
Tesóm volt Mongóliába a 90-es évek elején,amikre emlékszem: a belföldi repülőn lábasjószágot is vittek,mormotasült,amit úgy csináltak,hogy az elejtett állatot kibelezték és a belsejét kővel töltötték meg(a sütéshez)az hogy nem látott egyetlen függőlegesen álló villanyoszlopot,fosatós kumisz,aki nem bírta a helyi kaját,az egy hónapig ruszki olajos halkonzerven és vodkán élt,és gyakorlatilag nullával egyenlő a helyben található zöldség-gyümölcs választék,nem is tudom hogy nincs vitaminhiányuk....

Liquid_Night 2010.06.08. 22:16:22

A stalker c. videojáték óta csernobili atomerőmű halott zónájába szeretnék elmenni autóval...ha minden igaz, checkpoint csak Pripjaty városánál van, és elvben megoldható a belépés oda is:)

Csípem a hátborzongató fílinget:) És sugárzás szempontjából egész az erőműig el lehet menni, csak az aszfaltról nem ajánlott letérni...no meg lerobbanni vhol:)

Totalcar, egy ilyen trip sztorija is jöhet?:)

indapass90210 2010.06.08. 22:21:46

Egyébként Ogyesszáig a legjobb útvonal az Beregsurány-Kolomnya-Chernivtsi-Mamaliga (UA)-Criva (MD)-Balti-Orhei-Chisinau-Causeni-Palanca (MD)-Mayaki (UA)-Ogyessza.

A burkolat szinte végig jó, bármilyen autóval el lehet menni nyugodtan, gyér a forgalom, rendőrök is alig. Tépni sem nagyon kell, a határokon sincsenek tömegek.

ccorsa (törölt) 2010.06.08. 22:36:49

Csak így tovább!
Várom a további beszámolókat és képeket.

Látom ott még a tevék is rondák :)

Káposztakukac 2010.06.08. 22:38:03

érdekes egy útleírás.

"így szar, úgy szar, fúúj de ronda, de gagyi, de nincs semmi, de utáljuk, mennyire elegünk van, milyen gusztustalanok, stb."

aki egy ilyen utat bevállal, az gondolom sejtette, hogy nagyjából hova megy. ha meg nem, akkor menjen inkább 2 hétig spanyolba egy szép part menti 5 csillagos hotelbe, ott jobban fogja magát érezni.

indapass90210 2010.06.08. 22:38:58

"és figyelmeztettek, hogy vigyázzunk a banditákkal."

Ez mondjuk hüjeség. Hüje a posztoló! Szarul kinéző helyeken jártam, aludtam kocsiban kamionparkolóban, az út szélén a semmi közepén, benzinkút mellett, és soha senki egy kurva rossz szót nem szólt. Ahol az elején eltévedtem, a helyiek mindenhol segítettek.

"mai napról csak annyit szeretnék mondani, úgy előre, hogy Ukrajnába többé nemigen szeretnék menni, mert nem a mi országunk. Egy nulla, undorító minden, és az embereket sem tudom igazán hova tenni. Ogyessza, Opara körül az egész maffiózok gyülekezete"

Dettó, ennyi idő alatt nem lehet ezt kideríteni. A belváros kezd nagyon szép lenni, ahogy mindent felújítanak. Mondjuk tele van minden kurva drága kocsikkal, de egy v8 landcruiserből ne maffiózózzuk azokat, akiknek hasonló kocsija van :)

A rendőrök amúgy tényleg szeretik a külföldieket megállítani egy kis baksisért. A lényeg, hogy mosolyogni kell, és alkudni :)

1ns0mn14 2010.06.08. 22:55:32

Ezt csak innen jó olvasni meg, örömködni magunknak, hogy milyen jó is lenne meg mi is, hogy mennénk. De ez egy irdatlan nagy szopás végig ezeken az ellenőrző pontokon mindenkit megkenni mindennel... Nem lenne idegrendszerem hozzá..

gromek7 2010.06.08. 23:07:08

Elszomorító ez az anyag. Hogy lehet véleményt alkotni egy országról,amin csak átszáguldanak?
Sosem értettem az ilyen világjárókat. Ez az egész szimplán fizikai teljesítmény és semmi több. Elég lenne annyit posztolni, hogy hánykor indultak és hánykor érték el a következő állomást. Az egész szöveg méltatlan a TC-hez.

Mielőtt el kezd ekézni a többi kommentelő, ígérem többé nem olvasom a posztot. Csak a Csikóst nem értem....

yeti 2010.06.08. 23:17:03

Csak így tovább!

okoskodó 2010.06.08. 23:22:11

Ez mekkora szívás. Végig kínlódják magukat az ukránokon, kontrolkontrolstb.
Aztán ,amikor odaérnek, ahová elindultak, ráeszmélnek, hogy ugyanez lesz visszafele.

Én a helyükben ott vennék gyorsan egy kompjegyet Ósztráliába. :-))))

Dr. Robin Masters 2010.06.08. 23:24:41

@gromek7: Egyetértek. Autós szempontból viszont érdekes, hogy mit bír ez a terepjáró.

swt (törölt) 2010.06.08. 23:29:44

@okoskodó: Nekem inkabb az a tippem, hogy a Toyota gazdat cserel Mongoliaban es 2 repjegy lesz veve az arabol :)

somak. 2010.06.08. 23:54:00

tavaly nyáron mi is bevállaltuk odessáig celicaval....tényleg felejthető környék! hasonló élményekről olvashattok a keepondiscovering.hu oldalon.... átszáguldani egyébként tényleg baromság, nekem a biblia: makesomedaytoday.blogspot.com ..... ő 4 éve megy bringával!!! ezt csinálja vki utána!!!

coord 2010.06.09. 00:11:01

Azért én irigykedek kicsit. Ha lenne pénzem én is ezt csinálnám. Most is próbálom, csak kisebb távokra, kisebb igényekkel/költségvetéssel ;-)
A nyugat számomra kicsit uncsi.. Hmmm kelet a király :-)

coord 2010.06.09. 00:14:52

Egyébként el kell fogadni, hogy ezek az országok másképpen működnek, mint ahogyan errefelé megszoktuk. Aki nem bírja az ilyesmit, és nem tud alkalmazkodni, túl kényelmes, az ne menjen ilyen helyre és kész! A ruszkik amúgy tényleg jó fejek, nekem az ukránokkal sincs bajom, kivéve a tahó lehúzós rendőröket.

indapass90210 2010.06.09. 00:15:30

@Káposztakukac: Ez nem igaz :) Akkora lyukak vannak itt-ott az utakon, hogy szimplán kitörhet a kereke.

indapass90210 2010.06.09. 00:20:07

Ukrán rendőrökkel a bánásmód: játszani kell a hüjét. Nem érteni semmit, meg tolmácsot kérni. Meg azt mondani, hogy most jöttök dolgozni valami nemzetközi szervezethez, NGO-hoz, és azt mondta a jövendő főnökötök, hogy nem fizethettek sehol, meg nem írhattok alá semmit. Előbb-utóbb megunják, és elengednek. Nekik nem üzlet bevinni, vagy órákat baszakodni senkivel, mert úgyis jön a következő, aki (jó eséllyel miattatok duplán) fizet.

Csikós Zsolt 2010.06.09. 00:24:35

@gromek7:

De látod, egy csomóan szeretik. Sokfélék vagyunk, nem mind utazunk(nak).

Pont te nem érted az emberek soxínűségét?... Nem értem.

:-D

ommm 2010.06.09. 00:28:10

Nyomjad fiki, jó lesz ez bakker! Csak tartsd a tempót és amikor kell, akkor a piás üveget! Veletek vagyunk, öreg!

=Daniken= 2010.06.09. 00:29:40

@Dövan: nekem a volt orosz bartnőm mesélte, hogy amikor az apukája vett egy mercit, akkor Moszkvából mentek a tatárok lakta részre, pár ezer km-t...ketten mentek, egy huzamban, amíg az egyik aludt, a másik vezetett...nem álltak meg sehol sem, pont azért, mert vannak helyek, ahol nem jutsz haza sosem és egy 10 éves merciért is beledarálnak a malactápba...és ők oroszok voltak, jó eséllyel okkal voltak ilyen pesszimisták...

Banović Strahinja 2010.06.09. 01:23:08

@gromek7: "Sosem értettem az ilyen világjárókat. Ez az egész szimplán fizikai teljesítmény és semmi több. Elég lenne annyit posztolni, hogy hánykor indultak és hánykor érték el a következő állomást. Az egész szöveg méltatlan a TC-hez."

Minden szavával egyetértek!

Nem túl szimpatikusak az utazók nekem. Meg az utazási kultúrájuk sem. Meg az írásuk sem túl olvasmányos. A kenyérkenés benne van, amúgy komplett Ukrajnáról 6 mondat, az is a tömény értetlenségről, és ami a legszomorúbb, felsőbbrendűségi érzésről tanuskodik. Szenvedik csak a kilométereket, ahelyett hogy kétszer annyi idő alatt mennének, és legalább megpróbálnák élvezni. Pláne ha már blogot is írnak róla.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2010.06.09. 01:23:23

Fel nem tudom fogni miért vállalkozik valaki egy ilyen útra ha mindent lefikáz, így szar, úgy szar...
Nem létezik, hogy nem tudta előre milyen is a "vadkelet" (ha mégsem akkor meg elképesztően felelőtlen), ha meg tudta minek indult el...?

fluoride 2010.06.09. 01:40:43

@Liquid_Night: oda én is el akarok menni, már az ukrán haverommal beszéljük hogy kéne megszervezni

dr. Trebitsch 2010.06.09. 02:04:03

Szerintem teljesen jól érzékelik a helyzetet, akkor is ha nem ismerik mélyen az ottani népeket. Ugyanez a véleményem az ukránokról, az ukrán viszonyokról, és az ottani rendőrök, sőt az emberekről is. 18 évet dolgoztam Moszkvában, havonta kocsival jártam haza, és egy-két ukrajnai tranzit után inkább Belorusszia-Lengyelország felé jöttem haza, hogy ezt undorító országot és haszonleső, sunyi népséget elkerüljem. Pedig az oroszokkal nagyon jól megvoltam, és a kazahokkal is, sőt minden más ottani nemezetiséggel is. Havonta egyszer ugyanis utaztam a területen, Ukrajnába mindig repcsivel mentem, és minimum időtartamra, csak ami szükséges. Mocskos, antihigiénikus, szemét terület.

jociintheuk 2010.06.09. 03:01:46

Komoly turne, gyerekek!! Csak igy tovabb, ne adjatok fel! Egyutterzek veletek a szituban. mas vilag, cultural shock! Ez a lenyege a tortenetnek, varom a tovabbiakat!Elmenyek egy eletre!

jociintheuk 2010.06.09. 03:12:15

Minden tiszteletem azoke az embereke, akik ott elve viselik el a korulmenyeket. viszont az a resz nagyon gaz, oszinten. a sajat fullemmel hallottam egy ukrantol, hogy ott nincs semmi, egy "shithole", mar elnezest a kifejezesert, ideztem. ezt a sajat orszagarol mondta.. komolyan elkepzelheto, hogy csak egy nagy sztyepp az egesz, es nem mindenki diplomas, a higieniat nem is emlitve. mast nem tudsz nagyon, csak atvezetni rajta. de az is jo.

Zolialmatyban 2010.06.09. 05:27:23

Nem semmi útra vállalkoztatok, nézzétek a szép oldalát. Szerintem is túl sok a fikázás, nem így kéne hozzáállni egy ilyen úthoz, amit ráadásul gondolom gondos előkészületek előztek meg.. Mi lesz majd Kazahsztánban és Mongóliában? Én Kaziban élek már lassan egy éve (igaz Almatyban, ami nem olyan rossz hely egyáltalán)és nem érzem, hogy de szar lenne. Van egy csomó dolog, amit meg kell szokni, az ember pontosan tudja, hogy mire vállalkozott, hogy Közép-Ázsiában utazgat, vagy pedig él, szóval a dolgokat így kell nézni. Csodálatos helyeken jártam és rengeteg kedves emberrel találkoztam. Nektek is csak ezt kívánom. Kíváncsi leszek a kazah beszámolókra, jó utat:-)

Bandroid_75 2010.06.09. 06:04:39

Jomagam idestova mar 10 eve Kazahsztanban dolgozom, talalkoztam a kazah tarsadalom minden retegevel, es csak azt tudom mondani, a fentebb felszolaltakat cafolando, hogy a kazah nep egy baratsagos, vendegszereto, kulfoldieket es azok kulturajat tisztelo nemzet. Kazahsztan teruletet tekintve akkora mint egesz Europa es a 10 ev alatt hatalmas fejlodesen ment keresztul, barcsak Magyarorszag is ezt mondhatna magarol. Nem csak puszta, "gagyi" helyek vannak, amerikai, olasz, angol csaladok elnek itt, munkat vallalnak, egy viragzo fejlodo orszag!

ARTeomo 2010.06.09. 06:14:13

Kazahsztánban a lányok sokkal szebbek, csinosabban öltözködnek mint Magyarországon. Az emancipáció nem költözött be a mindennapokba, a férfinak becsülete van, a nőnek tisztessége.

Ivarga 2010.06.09. 07:03:50

Nem lefikázása ezeknek az országoknak ezek tényleg így néznek ki. Én is évek óta nyűvöm Kazahsztánt meg a határt Oroszország között, minden ugyanígy megy, semmi változás, ez még mindig a Szovjetúnió csak még sötétebb változatban.

Ivarga 2010.06.09. 07:08:16

A nőkről csak annyit, hogy rövid görbe lábuk van nagy kerek lapos fenekük és 150 centisek maximum és inkább a jó ízlés határát súrolja az öltözködésük például már a tíz éves lányok is 10 cm-es tűsarkúban járnak.

zöldi 2010.06.09. 07:24:54

A kék giccs nem egy Tiffany Classic?

SchEdem 2010.06.09. 08:05:45

Most komolyan, ha visszaolvassatok, gyakorlatilag 70-80%-ban arrol szol a poszt, hogy minden szar, minden ronda, minden unalmas, es tele van a tokuk az egesszel.
Es ha mar ugysem allnak meg sehol sem megnezni semmit, es amugy is minden ronda, akkor miert nem mentek repulovel, es kesz.
Persze, senkinek semmi koze hozza, hogy ki, mivel, hova megy. De ha poszt szuletik belole, az ne legyen mar ilyen feluletes fikazas.

Persze nagyon drukkolok nekik, hogy epsegben megusszak, es remelem, hogy a kesobbiekben talalkoznak olyan tajakkal, orszagokkal, varosokkal, ami tetszik is nekik.

Zolialmatyban 2010.06.09. 08:09:28

Olyan élményekben van részetek szerintem, hogy tényleg kár ezért a lesajnálós, fikázós stílusért. Én 1 éve élek már lassan Kazahsztánban (mondjuk Almatyban, ami egész jó kis hely) és persze, hogy ezer dolog van, ami Európában elképzelhetetlen. De az ember tudja mire vállalkozik és nagyjából már előre tisztában van a várható körülményekkel. Szerintem annyi szép minden van itt is, sőt olyasmi is, ami Európában nem, az emberek alapvetően kedvesek, szóval szerintem ha szántok egy kis időt a részletesebb megismerésnek, akkor nem fogtok csalódni. Nagyon szép élményeket kívánok nektek!

nagyonnagyon 2010.06.09. 08:20:14

Lehetne színesen, szórakoztatóan írni még egy ilyen "viszontagságos" útról is. Valószínűleg nincs érzékük hozzá, ugyanis nem úgy születünk : ).
Az én szívem se dobogtatja meg különösebben a pár, franctudja..

golaz_ 2010.06.09. 08:43:07

@=Daniken=:
Melyik tatárok által lakott részre?

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.06.09. 08:49:56

Nem lehetne az írást megtördelni, hogy ne a főoldalon legyen az egész?
Mert jó cikk, csak ne kelljen az egészen átgörögni, amikor egy régebbit keresek :-)

csongiaparaszt 2010.06.09. 09:12:41

Még nem értem, mi a lényege a túrának, eddig világos, hogy nem a megismerés, de talán Mongóliáról lesz majd érdemi infó is.
Az, hogy ezek az országok szar helyek, innen nézve is nyilvánvaló, én abban reménykedek, majd kiderül, hogy ennek ellenére miért is érdemes oda elmenni.

Inner Circle 2010.06.09. 09:59:30

"Taganrogból 11 után indultunk, mert meg kellett várni azt az idióta emigrációs jelentést. Az pedig a hotel intézte. Tényleg azt hiszik, hogy én itt le akarok telepedni?"

Epic :D

gpack 2010.06.09. 10:04:29

szerintem nem flash-elnek eléggé erre az útra. A Dömsjo express sokkal kevésbé volt veszélyes vagy izgalmas (volt üzemanyag, ha kellett volna alkatrész minden faluban, biztonságos autópálya) , de a srácok szétflesselték az arukat és én ezért nagyon szerettem őket

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.06.09. 10:28:26

kelet ... kamionnal jartam arra, hat mas vilag. sokan a hungarotol mentek iranba es sziriaba is, volt aki jaffabol ( israel ) hozott arut. ( megerte? bar a kommunistak mar akkor is mashogy szamoltak a hasznot valamin.. )

ha keletre mesz akkor sok penz kell es meg tobb turelem, es ha valaki megerzi rajtad a nyugati gogosseget akkor halott vagy - anyagi ertelemben biztosan.

az utazok meg ugy irnak es azt fikaznak amit akarnak, elolvasni nem koteloezo.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.06.09. 10:32:22

kazahstan a vilag legnagyobb orszaga - persze azok az orszagok kozott amelyeknek nincs tengerpartjuk.

b.f. 2010.06.09. 10:50:37

89-es képen meg egy jó kazah suna :P
De a VW se néz ki rosszul :)

tlantos 2010.06.09. 10:51:43

Asszem maradok a nyugati utazasoknal.
Kinaban viszont az autopalya fizetokapuit leszamitva nem volt semmifele checkpoint meg control. Pedig tanyersapka az volt gazdagon mindenhol.

b.f. 2010.06.09. 11:09:29

@ARTeomo:
Azt hiszem, rátapintottál a lényegre, hogy mi a mai magyar társadalom rákfenéje. Itt már tisztességes nőt biztos nem találsz. Nem ismersz véletlenül valami egyedülálló, csinos kazah csajt? :D

zag2010 2010.06.09. 11:49:21

azért ez nem az eredeti mongol rally :-)

mongolrally.theadventurists.com/

a végén a kocsit oda kell ajándékozni !

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2010.06.09. 11:55:52

Jó kis kaland lehet. Azért irigylem, mert én bizony el nem mennék egy ilyen útra. A fotózást és az írást kicsit gyakorolni kéne.

nagyonnagyon 2010.06.09. 12:30:26

a teve jópofa, és ezért a túráért a sárga irigység emészt .. kiszáradt és vizes sós tavat sem láttam soha élőben, hazafelé tessék alaposan körbefotózni ;)

bg. 2010.06.09. 12:46:17

Minek indul el valaki ilyen útra, ha csak fikázni képes az ott élő embereket és azok, számunkra ugyan ismeretlen, ám le nem becsülendő kultúráját?

Верховина 2010.06.09. 12:54:27

Bevallom, én nem mernék elindulni egy ilyen útra. Szóval minden tiszteletem a Tiétek, hajráhajrá!:))

freeride 2010.06.09. 13:34:57

Azért némi pozitív véleményt is szeretnék látni az ot élő emberekről, tájakról kultúrális értékekről. Azért mert szegények, még nem buták az emberek és mert nincsenek felhőkarcolóik még van építési kultúrájuk.Ehhez persze kellene némi felkészülés az utazók részéről az érintett országokról és népekről.Személy szerint mindenhol jártam, ahol ők most de jóval több pozitív benyomás maradt meg bennem mint bennük az olvasottak alapján.Elkelne némi szemléletváltás és le kellene adni a kultúrsovinizmusból azzal szemben amit nem is ismerünk!!!Egyébként maga az ötlet jó, bár a luxusautó és a szálloda lenvon valamennyit a kalandtúra értékéből!!!

samuk 2010.06.09. 14:18:16

Ez az utazás tényleg nagy kaland. Csikós Domsjöi kalandjával ellentétben ennek már az eleje olyan unalmas, mint Csikós utazásának vége.
Persze nem feltétlen az utazó hibája:
1. nagyon nehéz visszaadni azt az élményt, amit az ember átél utazás közben,
2. az utazó nem (újság)író - a legtöbb esetben
3. ordít, hogy ez a hapek ("Meki")Csikós gyerekkori sorstársa vmi diplomatagyerek, aki unatkozik és ezt ötlötte ki amikor olvasta Csikós kalandját...
Kitartást a folytatáshoz... az olvasóknak

clubman 2010.06.09. 14:23:56

Emlékek! :-)
80-ban voltam kétszer Kijevben a 850-es Rönó négyemmel, haverokkal. 2 nap volt az 1100 km, néha voltak GAI (Gaszudarsztvennaja Avto Inszpekcija)posztok. Csak az egyiknél állítottak meg. Az szúrta a szemüket, hogy hídon, záróvonalon, 90-nel előztem a korlátozó tábla ellenére. Fiatalság, bolondság. ;-) Az egyik haver Kijevben tanult évek óta, az anyja orosz volt, persze nem tudtunk oroszul. Egy darabig küszködtek velünk, írtak valami cetlit amit a határon kifelé be kellett volna mutatni. Elfelejtettük. Egyébként nagyon kedves emberekkel találkoztam, szép helyeken jártam, nagyon finomakat ettem. Sajnos út közben nem igen lehetett bámészkodni, reggeltől estig tettük meg az 550 km-t, mivel elég kátyúsak voltak az utak, a Lvov-Kijev pálya akkor épült. Ezt a mongol túrát én lazább tempóra vettem volna, sok megállással, nézelődéssel, ismerkedéssel. De hát nem az én túrám.

Ivarga 2010.06.09. 15:12:37

@Zolialmatyban:
Elég elmaradott helyről jöhettél, hogyha ez itt szép neked, ami Kazahsztánban van

romesz 2010.06.09. 15:51:23

Ez egy hatalmas kaland, szivesen kiprobalnam en is. Erdekes dolog az, hogy mindenutt "present" kell a hatosagoknak. Szerencse, hogy nem korrupt a vilagnak azon resze. De ez is a szegenyseg miatt van igy.

ExDriver 2010.06.09. 18:44:06

Parajpuding 2010.06.08. 20:21:52 Én is féltem kezdetben de olyan "csodákra" képesek kezdetleges eszközökkel, hogy ha van pénzed nincs olyan műszaki gond amit meg ne javítanának! (Szemétből söpört bronzforgácsból öntöttek nyersformát amiből kifogástalan nyelestengelycsapágyat esztergáltak amit be is szereltek 400 Dm-ért 2 és fél nap alatt!) Nagyobb szívást jelentett volna nyugaton! Lesett egyszer egy ferde szemű Orosz rendszámos gyerek, hogy miért segítettem neki fél napig szerelni Németben! (Feltűnően barátságtalanok voltak vele a helyiek!)
-Csak törlesztettem!

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.06.09. 18:44:48

nagyon jó!! ezeket a posztokat nagyon olvasnám!

darwing 2010.06.09. 18:58:50

Mi most megyünk autóval egy 4,000km-es túrára Ukrajnába, de mi meg fogunk állni minden bokornál.

lrs 2010.06.09. 20:04:21

Hát nem egy Hazelka és Zikmund stílusú útleírás. Kár érte, mert szép út. Hozzá állásukat írásuk stílusa jellemzi.
Sajnos vagy szerencsére, az általuk tanúsított mentalitás nálam kicsapja a biztosítékot.
Érjenek haza biztonságban!

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.06.09. 21:25:47

Nem olyan rossz poszt ez. Nincs vele semmi baj, momentán nekem jólesett.

Azért szívesen vettem volna a 'more' használatát, nagyon elnyomja így a blogot. Elnézést kérek.

Csikós Zsolt 2010.06.09. 21:43:25

@samuk:

Két éve ismerem a Mekit. És háromszor találkoztunk eddig. Ennyit az összeesküvéselmélet-gyártásról. Te is egy beteg ember vagy, szerencsétlen.

Csikós Zsolt 2010.06.09. 21:44:51

@lrs:

Állítólag a Hanselkáék eredetiben olvasmányosak, a magyar fordítás... Hát...

Olvass Motorral a Föld körült, Sulkowsky, az irodalom.

pöcsöm pattintsd ki 2010.06.09. 23:00:34

ugyanezt egy 70-80%-os állapotú youngtimerrel kérem, az aztán kalandtúra lenne

coord 2010.06.09. 23:38:40

@b.f.: bizony, az egy jó kis VW, valami lagziféle lehetett, mert még a kerék is fel van szalagozva ;-)

coord 2010.06.09. 23:44:36

Na és a 90-es képen is korrekt az vasszerkezetet tartó betonok diszítése :-)

Zolialmatyban 2010.06.10. 04:02:05

@Ivarga: Azt a mindenit, de megkaptam! :-)Maradjunk abban, hogy ez a megjegyzés inkább rólad bizonyítvány. Utaztam elég sokfelé a világban és éltem is "elmaradott" és ennek a teljes ellentéte helyeken. Te mondjuk ezek szerint biztosan nem jártál még a Tien Shan-hegységben, az Aksu-Zhabagly Nemzeti Parkban, a Sharyn-kanyonnál, stb. ,mert akkor biztosan nem mondanál ilyen bődületes baromságokat.

Zolialmatyban 2010.06.10. 04:03:55

@Ivarga: Azt a mindenit, de megkaptam! :-)Maradjunk abban, hogy ez a megjegyzés inkább rólad bizonyítvány. Utaztam elég sokfelé a világban és éltem is "elmaradott" és ennek a teljes ellentéte helyeken. Te mondjuk ezek szerint biztosan nem jártál még a Tien Shan-hegységben, az Aksu-Zhabagly Nemzeti Parkban, a Sharyn-kanyonnál, stb. ,mert akkor biztosan nem mondanál ilyen bődületes baromságokat.

romesz 2010.06.10. 04:53:08

Kedves Edit es Laci!

Ha lehet ne hagyjatok abba az irast illetve az uzenet kuldest. Nekem nagyon tetszik amit eddig lattam es szeretnem nyomon kovetni a tovabbi utat. Nagyon szeretem a felvilagot atszelo autos turakat.

Udv a vilag masik vegerol, Romesz

zajti 2010.06.10. 12:16:17

Gratuláció a keleti útért. Várjuk a további híreket!
Az utazó vagy nem utazó fikázóknak. 66 napos utat csinálnak ők, és abba hogy férne bele Románia, Ukrajna és Oroszország lazábban. Azért gondoljatok, bele, aki egy ilyen utat csinál, vagy csinált, az pár területre fókuszál, ha pedig nem akkor közel 1 évet is el lehetne utazgatni a poszt szovjet térségben. Gondolom ennyi idejük nincsen erre az útra. A 66 nap alatt, meg szerintem a kulturális és hegyvidéki részeket tekintik meg részletesebben- én is így tenném, nem pedig a herszoni Dnyeper kikötődokkjai között keresgélni, hogy hol lehet kapni varenyikit és hol plázs!? Azonban Ukrajna is szép én nem fikáznám le, vannak szép helyei (Kamenec, Rovno, Luck, Halics...), de a magisztrálék mentén tényleg nincs semmi érdekesség.

OftF 2010.06.10. 15:58:38

Folytassátok csak ugyanebben a stílusban.
A többség csak olvassa és csorgatja a nyálát, akiket meg zavar, az meg be is írja. Igazából nincsenek is olyan sokan ők, ha megnézitek.
Hajrá.
Mongólia majd nagyon fog érdekelni.

jogszaby 2010.06.11. 07:36:00

Tisztelt Utazók!

Remeknek tartom az ötletet, ami az úticélt illeti, biztosan nagyszerű élményekkel térnek haza. Szerencsés utat kívánok!

jogszaby 2010.06.17. 09:17:12

Ó jaj, hát abba ne hagyjátok! Mindig, mindenhol, minden témában vannak okosok, lehurrogók, meg nem értők, de Ti ne velük foglalkozzatok! Nyilván egy csomó embert érdekel rajtam kívül is, mi történik veletek, én valószínűleg sosem jutok el egy ilyen túrára. És éppen a személyes benyomások számítanak, az útikönyvekben nem ez az elsődleges szempont. Szóval én szöveget és képeket is szeretnék! És ha kell még biztatás: olvassatok bele bármilyen magyarországi hír kommentjeibe, ott is ez megy, a legnagyszerűbb történések kommentálása is mocskolódásba fullad néhány hozzászólás után, szóval ne vegyétek magatokra, ez (is) hungarikum...

AndrewGL 2010.07.09. 13:57:57

Nehogymár...
3 hete senkit nem érdekel, hogy mi van velük?

Én nagyon várom az újabb bejelentkezést.
Odafelé mentek még? Netán már vissza?
Ennyi idő alatt gigapost-nyi anyag keletkezik, legalább egy-két morzsát kérünk :D

geoguy 2010.08.06. 00:31:26

Ez az élménybeszámoló egy nagy nulla!
süti beállítások módosítása