Egyre megbízhatóbb a Bianchi. Elméletben

  2010. január 10. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta bianchi szereles autobianchi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Bianchim életében sorakoznak mostanában a megható pillanatok. A restaurálás utáni hazahozatal Karesztől ugyan már 2003 nyarán megesett, de az autó motorikusan borzalmas volt egészen tavaly télig.


Bálint itt még nincs egy éves, a kép az akkori Motor-Presse irodája mellett készült 2003-ban, ahová az éjjeli hazaszállítás után lepakoltuk a Bianchit Hernádi Géza kollégámmal. Előző éjjel lapzárta volt

Nem Karesz hibájából, ő inkább csak lakatolta, fényezte, felesége, Margó pedig a vászontetőt szabta rá. Oké, a féket a Karesz is elszúrta, az ősi, kézi utánállítós rendszer kifogott rajta, meg egyik-másik elektromos berendezéssel, üzemanyag-vezetékkel, spéci csavarral nem boldogult száz százalékosan, maradt nekem is reszelgetni való. De alapvetően megtette, ami tőle telhető volt. A Bianchi azonban közel használhatatlan maradt, hatósugarát nagyjából húsz kilométerben korlátozta a megbízhatatlansági faktor. Viszont most egy éve már szinte csak tobzódtunk a csodákban.

Az első lépés a korábban csak félig felújított motor teljes és tökéletes rendbetétele volt Tóth Gabi által. Az azt követő, álmélkodó fiúgyermekkel együttesen végrehajtott, mesébe illő, téli hazahozatal Biatorbágyról pedig igazán felemelő volt, na, az élet az autóbuzi számára is tartogat megható pillanatokat. Aztán az első, rövidnek induló, majd rövid habozás után hosszúra nyúló, romantikus közös túra a feleséggel Esztergomba, még a csípős, március eleji hidegben.

Aztán nyáron az első távoli kirándulás Kemencére, teljes családdal a fedélzeten, határtalan boldogságban, igaz, öt darab, kisebb műszaki hibával (amelyek nem állták útját sem oda-, sem hazajutásunknak), amelyekből kettő már korábban kísértett. Csikorgás elinduláskor, meg-megcsúszó önindító, (ezek már korábban megvoltak) bedöglő sebességmérő, kontakthibás gyújtáskapcsoló, finom kattogás hátulról (az újak). Hát ennyi, új autóhoz képest sok, veteránautóhoz képest… is sok.

A gyújtáskapcsoló hibáját gyorsan orvosoltam, ki-, és szétszereltem, az érintkezőket és a sarukat egyenként megpucoltam kis csavarhúzóra tett vízpapírral, kapott kontaktsprét, azóta jó.


Egy aluöntvény az egész. Ebben még volt, khm, matéria

A sebességmérőt szétszedtem, csak hogy megtudjam, hogy belül szinte új, tehát vagy a spirál rossz (pocsék dolog kifűzni, mert hosszú), vagy a váltóból a kihajtása. A már korábban meglevő benzinóra problémát visszavezettem a tankba merített jeladóig, amit évezredek során szétzabált a benzin – olyat hoztam másikat Imolából, még beszerelésre vár. De ez nem az új hibák közé tartozott, csak ha már szétszedtem, bele kellett mélyedni egy kicsit – tudják, hogy van ez…

Az elinduláskori csikorgás, bár hangos volt, és kétségkívül megzavarta a kemencei, valamint kicsivel korábban, még reggel a zuglói állatvilág nyugalmát, egyelőre hátrébb sorolódott a listán. Hiszen a Bianchit szemlátomást nem zavarta, bemelegedés után pedig amúgy is elmúlt, és egyébként is csak rükiben, egyesben és kicsit kettesben lehetett hallani, épp, mielőtt megtapadt volna a kuplung.

Maradt az önindító, ami miatt kockázatossá vált minden beröffentés. Ezt Karesz barátomnál, egy Merci-ülésszerelés mellé járuló haknimunkaként megjavítottuk. Azt a szerelést leírtam a Bianchi legmeghatóbb idei kalandjának posztjában, amikor sikerült az eredeti magyar tulajdonost, Magyar Józsefet és a kocsit összehoznom.

Számomra felemelő volt a pillanat, remélem az ex-tulajdonos számára is. Ha mondjuk, én lennék nyolcvanhárom éves, biztosan örülnék, ha valaki visszahozná nekem mostani kombi W123-as Mercimet megmutatni, hogy jól van, garázsban lakik, él, és virul. Bár lehet, hogy tévesen képzelem, és nyolcvanhárom évesen az embernek már sokkal kisebb gondok is heggyé dagadva töltik ki az életét, és egy este, esőben érkező, vigyorgó idióta, aki betoppan a rég elfelejtett, zajos egérkamionnal, nem okoz túl nagy örömet. Fene tudja, remélem azért jól sikerült.

Szóval addigra, mire Magyarékhoz mentem, rendbe hoztam az önindítót, meg kicseréltem a jobb oldali féltengely Hardy-tárcsáját (a féltengelyt ez a rugalmas elem kapcsolja a kereket hajtó tengelycsonkhoz, s arra való, hogy berugózáskor, a lengőkarok elmozdulása során fellépő kis elmozdulások esetén engedjen némi torzulást a rendszernek, és ne törjön le a féltengelyek vége). Az a Hardy-tárcsa ugyanis a külső felén eltört, négyből egy rögzítőcsavar kiesett belőle, a kattogást pedig az okozta, hogy az egész caffogott a tengelyen minden fordulat alatt.

De hiába javítottam meg az egyik oldalt, mert még mielőtt Magyarékhoz mentem volna, a másik oldal is megmoccant, itt kérek elnézést az ugrálásért az időben. Súlyos hibát kezdtem gyanítani a háttérben. Nem lehet véletlen, hogy két Hardyt szinte egyszerre koptat szét a tőle tizedmilliméterekre futó, U-profilú lengőkar. Valami lötyög itt, aminek nem kellene lötyögnie. Nyomozásba kezdtem.

Összesen két tartalék Hardym volt, egyet már elhasználtam, most a másodikra is sor került. Fogytam kifele készletekből, érthető, hogy bepánikoltam. Ez nem mehet így, nem vagyok én Stadler József, hogy mindenféle Mona Lisákat és Bianchi Hardykat vásárolgassak passzióból. Végigvettem, mi lehet. A Hardy-tárcsát a kerék tengelycsonkjára belülről rögzítő koronás anyát sose tudtam meghúzni, mert egészen kis húzásra megszorult a kerék. Értetlenül álltam a dolog előtt, mert Karesz új csapágyakat vett ide. Jobb híján meghúztam leheletnyire, majd rögzítettem sasszeggel – ha ennyit lehet, hát ennyit lehet. Itt lesz a hiba, jöttem rá, most később.

A klubunkra jár egy Fiat 500-as, Steyr-Puch-használós kisebb sejt. Ebben a szűk körben feldobtam a témát, voltunk vagy öten. "Na és cseréltetek roppantógyűrűt is, amikor bekerült az új csapágyszett?" – kérdezte Kismika Andris barátom, aki nem egy, és nem két Fiat-rendbetételén van túl. Hümmögtem. "Mert nekem nagyon úgy hangzik, hogy a régi, használt roppantógyűrű van benne, azért szorul meg, amikor meghúzod. Szerintem mielőtt bármibe belekezdesz, nézd meg, hogy új-e, ha nem, tegyél be másikat" – hangzott a szóbeli szerelőkönyv.

Andrisnak igaza lett. Karesz elsősorban Merci-szerelő, abban kicsit máshogy oldják meg ezt a dolgot, a Bianchihoz anno egyszerűen vett egy kerékcsapágy-garnitúrát, és beszerelte. A roppantógyűrű távtartó közdarabnak néz ki, jónak tűnt, és neki, talán valamennyire még még meg is szorult, de azóta minimum kétszer lenn volt a hajtás, tovább zömült. Én az új infó birtokában gyorsan hívtam Torjay Laci barátomat, aki szokás szerint fillérekért szerzett nekem szuper minőségű szettet, benne mindennel.

Októberben egy elegáns délelőttöt eltöltöttem a frissebben szétment bal oldali Hardy lecsavarozásával, a kerékagy kivételével (egyszerűen kicsusszan, ha levesszük a koronás anyát), a szimeringek és kerékagy-csapágy külső gyűrűk kiütésével.

Utóbbi volt az igazán pocsék meló, nincs rendes kiütőm, mindenféle barkácsáruházas, meg innen-onnan megmaradt vésőm, csavarhúzóm van erre a célra, de mivel valamennyi puha a feladathoz, menet közben sok időm elment a köszörülgetésükkel.

Aztán persze befelé sem akarták a dolgot a csapágyhéjak, püföltem erősen, ugyanakkor végtelen precízen (ugye érzik az ellentmondást?) jó sokat, az új szimeringek is ellenkeztek – megizzadtam, de bő két és fél óra alatt bent volt a bal oldali csapágy. Lehúztam nyomatékra az immár, a friss roppantógyűrű miatt fickósabban ellenálló koronás anyát, (pontosabban épp kerékszorulásig, majd visszaengedtem), sasszeget betettem, a bal oldal készen állt.

Azt hiszem, ezzel rá is jöttem, miért lazult állandóan szét a Bianchi hátulja, s ez már részben örömöt okozott – az igazi veteránautós abban leli a legnagyobb kielégülést, ha maga megold megoldhatatlannak tűnő hibákat. Ezért is férfisport ez, hiszen miközben olajos lesz a kéz, törik a köröm, az agy is pallérozódik, a megoldóképesség finomodik. Erő és intelligencia, ősi férfiúi reszortok ezek, hadd szóljon itt a hímsoviniszta. Persze én kicsiben űzöm ezt a dolgot, tehát nálam apró az erő, szerény az intelligencia – de azért ilyenkor gondolatban én is odasomfordálok a nagyok mellé, hogy legalább egy levegőt szippanthassak velük.

Félig tehát megoldottam a kérdést, a másik oldal egyelőre tartotta magát, de tudtam, hogy hamarosan ki kell ott is cserélnem a csapágyakat, mert ha az a Hardy megadja magát, egész vagyonba kerül majd egy új az ebay.it-ről. Ebben a tudatban és készültségi állapotban látogattam meg Magyarékat. Ők nem tudták, hogy én akkor mit éltem át. Mivel meredek hegyen laknak, és a kétkörnyi örömautózáshoz elég sokat kellett meredek emelkedőn kaptatni felfelé, én a seggembe tett zabszem mind erősebb szorításával segítettem Bianchit az emelkedőkön. S közben egyfolytában rettegtem attól, hogy meghallom a kattogást. De közben azért mosolyogtam, elvégre nem ronthattam el az öregek örömét.

A Hardy megúszta, én pedig nem kérhettem több türelmet a megfáradt Bianchitól. Onnantól a garázsban pihent, párszor azóta feltöltöttem az akkuját. Szerencsére a drága szociális és munkaügyi miniszter urunk kitalálta ezt az okos szabályt, hogy nem lehet átvinni szabadságot a következő évre, én pedig tucatnyi bennragadt nap birtokában november végétől elkezdtem kényszerből kiveszegetni őket.

Eddig azért vittem át mindig öt-tíz nap szabit a következő év elejére, mert két gyerekem van. És ha történetesen az év elején sokat betegeskednek, vagy az óvó/tanítónők túl sokat vannak nevelés nélküli napon, tavaszi/húsvéti/pünkösdi/jehovai/rubikkockaforgatói szüneten, és emiatt nincs óvoda/iskola, aminek következtében vigyázni kell rájuk, jól jön az a tartalék pár nap, hogy nyárra és következő karácsonyra is maradjon. Hát ezentúl nem marad, köszönöm Herczog Laci, nyilván valahogy megoldjuk, talán nettó ellógom a munkaidőt, valószínűleg jót tesz majd a nemzetgazdaságnak, okos döntés volt.

Nos, december közepére még mindig egy csomó szabadságom maradt – hiszen csak novemberben tudtam meg, hogy ki kell venni mindazt, amit addig óvatosan, beosztva őrizgettem – ezért még egy héttel a karácsonyi szünet előtt elmentem majdnem egy teljes hét másik szabadságra. Utólag elnézést azoktól, akiknek a kommentjeire, leveleire akkor nem válaszoltam, napi 100-200 e-mailt csak munkaidőben van erőm feldolgozni, néha még akkor sem. Az autóvásárlási tanácskéréseket már így is ab ovo kihajigálom, még egyszer elnézést, erre egyszerűen nulla időm van ilyenre napi 10-12 óra meló mellett.

Tehát két napot dög beteg voltam a négyből, ki se tudtam menni az ajtón. Maradt még kettő, plusz egy szombat, de e háromból kettőben a Kareszhoz beszéltem meg egy nagy Merci-szerelést, majd arról is lesz poszt, mert természetesen kettő lett belőle. Tehát egy nap maradt a Bianchira, a zöld állólámpásra, az Agustára, a Morinire – amit itt felsoroltam, az nagyjából négy hónap matatás lenne, nettó.

A Bianchi volt a legközelebb a beteljesüléshez, annak estem hát neki. A jobb oldali kerékcsapágy kérdését kellett megoldanom, ami még nem esett szét, de a baj a levegőben lógott, cérnaszálon. Mindent pont úgy csináltam, mint a bal oldalon - szimeringkiüt, csapágycsere, távtartóbetesz, csapágyhéj-betesz, szimeringbetesz, zsíroz, kerékagy vissza – de ezen az oldalon a roppantógyűrű nem akarta a magyarok igazát. Végül a hátfalba két kézzel kapaszkodva, lábbal tiportam a 27-es anyára tett Beta crovát, és vagy tucatszor kellett akkorát nyomnom rajta, amekkorát elzsírosodott, pondrószerű testem összes izmának megfeszítésével egyáltalán ki tudtam sajtolni, hogy végre ne kotyogjon.

Felejtsék el a Home Shopping workout-berendezéseit, az evezőpadot, a szobabiciklit, a konditermet – ha szálkásodni akarnak, beteszek önöknek egy új roppantógyűrűt a jobb oldalra, aztán húzhatnak. Még a szemmozgató izmaik is izomlázasak lesznek másnapra, garantálom. Na meg persze szálkásak, mint Schwarzenegger. Volt régen.

De elkészült, ez a lényeg. Ez volt az utolsó, aggasztó probléma a Bianchin. Az utolsó azon súlyos jelek közül, amik miatt eddig használhatatlannak tartottam. Mára csak az elinduláskori csikorgás maradt, de arra is kaptam tippet a Tóth Gabitól, hogyan orvosoljam, majd nekiállok.

Annyira feldobódtam attól, hogy félig betegen, három és fél óra alatt sikerült a másik oldalt is révbe juttatnom, hogy nekiálltam még egy pár dolgot megjavítani. Az eufóriában fotókat sajnos nem készítettem.

Megjavítottam például a fűtést. A Fiat 500 (és emiatt az Autobianchi Bianchina is) egyetlen, nagy termosztátot alkalmaz a motor hőmérsékletének szabályozására, ez a kipufogó fölötti oldal burkolatán van. Ez a termosztát egy leffentyűt nyit és csuk, ami a hűtőlevegőt hivatott kiengedni a szabadba, avagy kicsit útját állni. Hidegben ez inkább csukva szokott lenni, és ha az ember a fűtést kinyitja az utastér felé (a jobb hátsó utas bokájánál van egy kis kar, azzal lehet elfordítani a kis terelőlemezt), a motorban benn rekedt hűtőlevegő az utasok felé veszi útját.

De hiába van az én Bianchimban újonnan beszerelt termosztát, rendbe rakott motorburkolat, könnyen mozgó terelőlemez, hetyke gumidugó a gyertyák körül (hiánya a kispolákoknál, Fiat 500-asoknál gyakori, s a fűtés-hűtés felborulásához vezet), ha a kipufogót rögzítő csavar három milliméterrel hosszabb a kelleténél, és fennakad rajta a lemez. Ezt most jól kicseréltem rövidebbre. Lám-lám, volt értelme annak is, hogy a jó múltkoriban vagy két órán át osztályoztam az évtizedeken át összegyűlt régi csavarjaimat – most azonnal találtam megfelelő hosszúságút.

Aztán beépítettem még egy benzinvisszafolyás-gátló szelepet (autósboltos tétel, talán, ha egy ezres volt), azóta nem nyolcvan, hanem tíz krenkölésre indul a Bianchi hosszú állás után. És még a jobb ajtó belső kilincséhez is találtam pici, süllyesztett fejű, sűrű menetes, rövid csavart, ezért mostantól a Kati maga tudja majd belülről is nyitni az ajtót. Kárpit azon az oldalon egy ideje nincs, levettem, mert Kárpitos Rezső másodszorra sem tudta elkészíteni helyes méretben, s három-három milliméterrel minden irányban nagyobb, mint az ajtónyílás. Nem lehet tőle becsukni az ajtót, most már én fogom újraszabni. A vezető oldali sem az igazi, de azért jobb, azt hagyom.


Két hónap, és indul a szezon!

Kell még egy sebességmérő spirál, itt-ott ki kell javítanom a pár év alatt lepattant fényezést, szükség lenne egy jó jobb oldali foncsorra (megszürkült az eredeti), és sajnos ez egyike azon alkatrészeknek, amelyek nem jók az 500-as Fiatból, tehát drága. Ám ezek csak apró nyűgök, kicsi Bianchi szezonra felkészítve várja, hogy jövőre még messzebbre merészkedjünk vele. Már a túrák gondolatára is vigyorognom kell. De szerszámos ládát azért viszek majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr481648533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dennis01 2010.01.11. 00:14:22

@Virago_1000: A hapsi biztos nem tori ossze egyhamar, mert profin vezet. Santa Podon megfutotta a 400-at 10 masodperc alatt, 160km-el szelte at a celvonalat.
Mikor legutobb voltam nala, epp az uj Honda versenymotort mutogatta, ami enyhen speci. A lendkerek a gyari 17kg helyett 4 kg. A hapsi enyhen maniakus :)

Dennis01 2010.01.11. 00:17:12

@Maybe_: Ne aruld el a Skodrit, szeret az teged... :D

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 00:20:53

@Dennis01:
A mi szerelmünk már nem a régi, igazából csak a szex miatt vagyunk együtt (csak kicsit fel vannak cserélve a szerepek, én szopok, ő meg b.ik jó lenni).
Na azért nem... Nem tudnék élni nélküle :)

Csikós Zsolt 2010.01.11. 00:21:36

@Maybe_:

Mit gondolsz, a Belsőség-talin hány tökéletes autó van? 5 %? Talán 8, de félek, hogy akkor már nagyon lazán kezeltük a tökéletesség definícióját.

Gyere, mondom.

Csikós Zsolt 2010.01.11. 00:22:51

@Virago_1000:

Asszem ott alélek majd el. Vagy elélek majd al. Egy kör, plz...

Dennis01 2010.01.11. 00:32:49

@Maybe_: A Mininel is nagyjabol ez a helyzet, van mikor feltudnam gyujtani, maskor meg imadatom nem ismer hatarokat...
Az ember mindig bizakodo, egyszer csak jo lesz. :)

Virago_1000 2010.01.11. 00:33:23

@Virago_1000: Ja es meg aztszeretnemmondani, hogy indul Tatra jarat a tavasszal is, es a nyaron is UK-Magyarorszag kozvetlen atszallas nelkuli, de a belsoseg talalkara csak a legszebbikkel mennek le. Vagy egy igenyessel, vagy gyalog (hogy csodaljam a tobbit). S bar rozsdasan is inyenc darab, de vagyok annyira igenyes, hogy ne egy lepusztult darabbal allitsak oda.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 00:35:49

@Csikós Zsolt:
Tökéletes nyilván soha nem lesz. Csak tudom, hogy rengeteg baja van.
Egyébként leginkább attól függ a dolog, hogy lesz-e addig műszaki, műszaki előtt viszont tipptopp állapotúvá kell varázsolni, mert a drága kápéem még abba is beleköt (nem standard vizsga lesz), ha légyszar van a szélvédőn.
Szóval vagy tipptopp autóval megyek, vagy autó nélkül. Vagy P rendszámmal. Vagy az éjszaka leple alatt elosonok vizsga nélkül :)
(ez csak vicc volt)

Virago_1000 2010.01.11. 00:39:09

@Dennis01: Most en az eladora gondoltam, hogy megvan-e meg ...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 00:39:25

@Dennis01:
Naja... A bizakodás itt is az életben maradás egyik fontos eszköze. Meg az álmok :)
(baszki néha már röhejesnek érzem magam, amikor szar kedvem van, hangosan ki kell mondanom: tolós váltóóóó... Lesz. Kell. Lesz. És kész...
Na utána már jobban érzem magam)

Csikós Zsolt 2010.01.11. 00:51:14

@Dennis01:

Kicsit vegyél fel egy pesszimista szemüveget, és ugyanez a helyzet a Bianchival is. Csak az még nem is megy.

Dennis01 2010.01.11. 00:53:28

@Virago_1000: Persze, eredeti jobbkormanyos, a Mini ugy az igazi... ;)

Ja bocs, elertettem az eladoval kapcsolatos kerdesedet. Mindig mikor odamegyek hozza, rejtelyes modon egy kempingszeken ul, a felesege altal keszitett szendvicset es teat nyammogja es persze a radio.
De nem szolhatok egy rossz szot se, mert minden heten uj kocsit visznek hozza, es kifogastalan minosegben lakatol es fenyez.

@Maybe_: Miert en hogy vagyok szerinted?
Na most kapsz egy uj alkatreszt, ugye jo leszel utana? Meg egy lopikulat lesz jo, de mindent megbocsatok neki... :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 00:57:26

@Dennis01:
Na ezt nem fogják megérteni soha az újautó-tulajok. Amikor már napok (hetek-hónapok) óta szar valami, akár egy kis apróság is... Végre kicseréled, és egyből minden jó, megy az autó, mint az álom, még szebbnek is látod. Jó kedved van, mert neki jó kedve van (legalábbis olyan jó ezt így belemagyarázni :D)

Dennis01 2010.01.11. 00:57:44

@Csikós Zsolt: Annyibol buszke vagyok a Minire, hogy egy alkalmat kiveve
(pedig volt egy-ket meghibasodas) mindig a haz elott allt meg...

Ilyen oreg autonal nem erdemes pesszimistanak lenni, megha lelked melyen langok kozt allva latnad, akkor is tudod, hogy valamilyen modon meghalalja a gondoskodast (pl: feledhetetlen elmenyt nyujt csaladodnak stb)

Borisz2003 2010.01.11. 00:59:13

@Csikós Zsolt:
Nyugi Zsolt! Az "úriember" csak azzal nyugtatja magát, hogy nem érdeklik az ilyen autók, mert a műszaki szakértelmét meghaladja egy villanykörte cseréje a fürdőszobában, ezért már 3 éve kénytelenek gyertyánál fürödni. Mivel már 3-szor tankolta tele a benzines autójukat dízellel, így jobbnak látták, ha a felesége végzi a tankolást is...
Ha egy férfit, pláne műszakinak "kikiáltottat" kicsit sem hoznak lázba érdekes autók, ott erősen a mellplasztikára gyűjtés esete áll fönn. Jobb esetben csak gyerekkorában kellett lányruhában járnia...
Remélhetőleg a műszaki rajzokat részletesebben elolvassa, mint ezt a cikket, mert itt gyk ki van téve a be(hajtani)pofázni tilos a számukra.
További sok kitartást a hátralévő projektekhez!

Dennis01 2010.01.11. 01:00:49

@Maybe_: Ezert nem szeretem az uj autokat, ott van pl apam Peugeot 406-osa: siri csendben viszi a 140-et, kenyelmes, nagy, modern megse tudom annyira szeretni, mint a sajat csorgo-zorgo Minimet. Eleve jolesik rajta dolgozni, latni mi hogy mukodik es munkad vegeztevel elegedetten ranezni, hogy igen, ez jol sikerult. Tudod ugyan, hogy kovetkezo heten ugyanugy ott fekszel alatta, de valahogy ugy erzed, megeri. Remelem nem voltam tul nyalas :)

Virago_1000 2010.01.11. 01:01:15

@Csikós Zsolt: "Mit gondolsz, a Belsőség-talin hány tökéletes autó van? 5 %? Talán 8, de félek, hogy akkor már nagyon lazán kezeltük a tökéletesség definícióját."
- Es akkor mivan? En vagy tokeletessel vagy semmilyennel, a merce magamnak en vagyok, es mas autoval nem lennek, de a Tatraval maximalista vagyok. 100% vagy semmi. A nagy gond amugyis a 2000 km es az idobeosztasom.

@Maybe_: Nem, ez 613-as, komolyan nem akarok buszke lenni, sem nagyzolni, de ilyen szepet sem Magyarorszagon, sem UK-ban nem talalni (ismerem az osszes 613-ast UK-ban). Lesznek elteresek, de nagyon kozel lesz a gyarihoz, igaz meg kell rajta dolgoznom nem keveset, hogy a lekisebb, utolso reszlet is makulatlan legyen.

Virago_1000 2010.01.11. 01:02:36

@Csikós Zsolt: akar 2 kor is, barkinek. Szerintem nem kizart, hogy a hatso ulest jobban elvezni fogod, mint az elsot :)

Dennis01 2010.01.11. 01:04:52

@Virago_1000: Tenyleg, a tied jobbkormanyos?

zöldi 2010.01.11. 01:05:56

A cikk szuper, igen kellett már.

Én ma nekiálltam kerékcsapágyat cserélni a Simsonon. Eltört pár küllő, azt is. Aztán észrevettem, hogy a felni is el van repedve. Aztűn kiderült, nem jó a frissen vett csapágy, mert a Handbuch az alkatrészjegyzéknél rossz csapágyat ad meg- Ernst Thallmann, donnerwetter - de megoldottam - átmenetileg.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 01:06:09

@Dennis01:
Szerintem nem voltál túl nyálas. Biztos van, aki szerint igen, az majd reggel jól beszól, hogy mekkoraszarokvagytokti, hátezegyvicc. :)
Azért azt hozzáteszem, hogy ha napi 4-500 kilométereket kellene lehúznom, akkor nem ezzel az autóval járnék. Valami újabb, kényelmesebb nagy döggel.
Vagy esetleg a stílus kedvéért egy szanaszét hangszigetelt Rapiddal, hosszú váltóval, bőrfotelekkel.
Addig viszont, amíg csak évente pár alkalommal indulok el vele 200 kilométernél messzebbre, addig üvöltsön, rázzon, azért van :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 01:10:20

@Virago_1000: Csorog a nyálam.
Remélem, sikerül eljutnod...

Virago_1000 2010.01.11. 01:10:34

@Virago_1000: kor = circle bocs nincs ekezetem

Virago_1000 2010.01.11. 01:19:17

@Dennis01: jobbkormanyos? O, ne mondd...
4 db keszult, ertekuk felbecsulhetetlen....

www.youtube.com/watch?v=hfqZ2XBOVnk&feature=related

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 01:52:50

@Virago_1000: Jól értem? 1 hétre előre programozható állófűtés? A pofám leszakad...

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.11. 08:32:14

@Csikós Zsolt:
Mi a frászért nem vágtad már ki innen mint macskát szarni, megint egy kisebbségi komplexusos balfasz, akinek ma jutott eszébe egy jó turhásat beleköpni a közös bográcsba. És még azt se várja meg vele hogy a többi elforduljon egy pillanatra.
nemám már, hogy azokat valamelyik jóllakott óvodás (nem akarok ujjal mutogatni) egyből póterra vágja aki valamelyik másik szerkesztőre tesz megjegyzést.
mint dennis havert meg párakat még amikor kifejtettük hogy talán csak egy fogalmatlan barom fikázza egy cikken belül 2 ladát kapásból, meg egy fiatot. Már röpült is a cenz meg az ura. vicc.

user137 2010.01.11. 08:36:35

Csikós, Te egy igazi Állat vagy! :) Veszel egy használhatatlan régi sz@rt, és iszonyatos szívással addig kalapálod, amíg egy megbízhatóbb, de még mindig használhatatlan régi szar marad belőle, csak sokkal többért. Aztán ebbe belekényszeríted a családod, h ők is "élvezhessék" veled, amint a Bp-ről szumma 60km-re fekvő célig odavissza vagy háromszor elromlik.

Ennek ellenére 100%-ig kimeríted az autóbuzi kategóriát, és nem félsz ezt a sok szívást kirakni webre. Sztm tök motiváló a megfelelő rétegnek, és igazából csak azt akartam mondani, h a max respekt az jár akkor is, ha én ezt az életben meg nem érthetem. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.11. 08:59:53

@Csikós Zsolt:

>Gyere nyugodtan, nem ütlek meg, tételesen végigmegyünk mindenen, hozhatsz közjegyzőt is. Bármikor, amikor otthon van valaki.

Én azért megüthetem? :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.11. 09:06:14

@Csikós Zsolt:

Bizony, ritka a hibátlan autó, de attól még jól szórakoztunk. Én a múltkor éjjel egykor mentem Crix kolléga Skoda Rapidjával mentem (mint utolsó józan ember)üdítőért. Állat volt, pedig gyűlölöm más autóját vezetni.

mv3 2010.01.11. 09:35:25

Kedves Csik, ismét bebizonyítottad, mekkora lelked van:o)
Nem elég, totális képzavarral élve, hogy legalizált partizánként kűzdesz a garázsodban a dacoló elemekkel, még mindig örömmel tölti el a kobakodat, micsoda perceket szerezhettél tavaly az idős régi tulajnak (aki ha jól emlékszem a régi postból, annak idején elzárkózott az autó papírjainak rendbe tételétől, bár ez már rég volt, talán nem is fontos).

Pontosan látszik, nem azért írod az ilyen postokat, mert kell, hanem mert megosztani való élvezetet látsz mögötte, én legalábbis így olvasom:o)

Számomra azért az lesz a tökéletes reggeli totalcar nyitás, amikor a zöld merci indul majd, hogy az országúton ért reggeli napsütésben lerázza magáról a garázs porát, amikor a vidéki levegő polírozza majd a fizikumát:)

Mert bár élvezettel olvasom a kis bianchi történetét is, de nekem kicsit olyan, mint Schwarzenegger mellett volt Franco Columbu. Minden porcikája elismerésre méltó, tömör és szimmetrikus, de mégis a nagy és arányos izomtömeg vált ki nagyobb érdeklődést ( talán ő nem is jó példa a bianchira, mert a megjelenése inkább egy kisméretű tank sűrűségére emlékeztetett).
Mondjuk van élvezetes köztes megoldás is, például Frank Zane, akit feleltessük meg egyy 1972-es volvo 1800-nak vagy egy csinos Lancia Flaminia-nak :o))

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.11. 10:04:09

@Maybe_:
A vizsgába majd segítek, hogy légyszarosan is átmenjen és akkor két autóval mehetünk, ha nem, akkor majd megyünk a béjemvével, oszt maj csapassuk a farát. :D Mondjuk azon is kell kicsit igazítani, mert megharapta Mátrában egy picit a szalagkorlát!:)

jozsika31 2010.01.11. 10:12:22

Szia Csikós Úr
Ha majd egyszer ráérsz megtanítom neked hogy kell a mechanikus állítót rendesen beállítani,mert ahogy a képen látszik nem ígazán sikerült:):):)Amúgy gratula a kis szerkezethez!!!!!!

Csikós Zsolt 2010.01.11. 10:49:37

@jozsika31:

Hm, pedig most tök jó a fék. A betétek is szépen, egyenletesen kopnak. Másik irányban kell? Tudom a hézagmérős dolgot, csak az a baj ezzel, hogy hátul, ahogy ferde a lengőkar, az a két állítócsavar egyszer még restaurálás után megint megszorult, és kicsit lenyalódott, ezért most nagyjából úgy lehet állítani, hogy leveszed a dobot, kicsit forgatsz az állítón belülről, visszateszed, megnézed, és ezt ismétled.

jozsika31 2010.01.11. 11:08:22

@Csikós Zsolt: Szia,fordítva van most tekerve ahogy a képen is látszik,a kicsit emelkedő részének kell támasztani ,de úgy csináld hogy megnyomatod a féket valakivel,és amíg nyomja koppig rátekered/érezni ahogy megfeszül/,és egy picit visszaengeded.Csak úgy lehet állítani ha nyomja valaki a féket,különben eltolod le-fel a betétet!!!!!!Azért nyalódik le,mert feszítés alatt akarod tekergetni.

Lowtyo 2010.01.11. 11:21:39

de szép trabantod van zsóti!

Csikós Zsolt 2010.01.11. 12:03:11

@jozsika31:

Ó basszus, hogy ezzel mennyit szívtam. És szabadon jól mozgott persze, megzsírozni meg nem mertem, nehogy a fék is olyan legyen. Basszus, kösz.

Csikós Zsolt 2010.01.11. 12:07:25

@Lowtyo:

Volt idő, amikor egyszerre volt meg az állólompos Merci, a Giulia, meg készült a Bianchi.

Vittem haza egy fiatal haveromat, meg három csitrit a diszkóból, az egyik megkérdezte a Mercire - neked Volgád van? Persze rég volt, amikor a csajok még tudták, hogy a Volga igazából nem egy folyónak, hanem autónak a neve.

Aztán szereltem a Bianchit, és mindenki trabantozta - ahogy te is, hiába a plebs bája...

A Giuliámmal meg elmentem egy nagy Alfa-találkozóra, ahol jöttek ilyen ültetett, rozsdás, alul neonos, sötétített üveges, háromhengeres VM-dízeles 33-asokkal a gyerekek, és orrukat szívval megjegyezték - mi ez a szürke Zsiguli. Attól kezdve nem jártam Alfa-találkozókra.

Mondtam is mindenkinek: van egy Volgám, készül egy kombi Trabantom, meg tartogatok egy szürke Zsigulit a fészerben.

Volga azóta elbontva. Szürke Zsiguli Székesfehérváron lakik. Csak a Trabant maradt.

Lowtyo 2010.01.11. 12:26:00

@Csikós Zsolt: :)
istenem!
megcsináltad a napom, zsolti!
elképzellek a neonos-alfás gyermekek közt, potyognak a könnyeim.
kicsit többet jártál volna alfás találkozóra, biztos elmesélik neked, hogyan teheted kúlabb verdává a szürke zsigádat.
világvége.
amúgy meg, max. respect a bianchi miatt. isten látja lelkem, varázslatos kis gyösznek találom, de kizárt, hogy ennyi pénz, energiát tudnék rá áldozni. mondjuk én meg bogarakra, meg hasonló léghűtéses népautókra tudnék eltapsolni, egy méretes ciszternányi pénzt...
kit, hogyan csap pofán az autóbuzéria elszakadt ékszíja, ugye...

Dennis01 2010.01.11. 12:43:49

@Csikós Zsolt: Elmentunk Mini talalkozora faterommal meg a haverjaval harman. A parkoloban tobb, mint 1000 Mini allt, de csak az enyemre rakott 5 lakatosmuhely is szorolapot. Ki erti ezt?? :)

pickapu 2010.01.11. 12:44:33

@Csikós Zsolt: Ez most engem is hazavágott :DDD

Csikós Zsolt 2010.01.11. 12:46:50

@Dennis01:

Szerintem kíváncsiak lettek volna, hol lakatoltattál olyan szépen, nem?

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.11. 12:50:13

" orrukat szívval megjegyezték - mi ez a szürke Zsiguli?"

Az meg a nénikétek térdekalácsa. ilyenkor lennék diszkrét, és foghegyről elereszet egy nyúlósat a sutyerák rozsdakupaca felé, aztán bőgázzal értelmesebb vizekre hajtok. Ahogy ezt így elképzelem ahogy vigyorogva beállítasz az országosan egyedülálló gépeddel, ami igazi csemege lenne, anyám. ez azért baromi kiábrándító, igazi surmók.
mondjam akkor hogy igazi ős VW-es nem járkál Wörthersee-be se, mert nem kíváncsi a sok nyomorult burzsuly 5 millióért átépített az eredetire alig hasonlító Golfjára? inkább én is a badacsony felé veszem az irányt, meg körbegurulom a Pannonhalmi TVK-t.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.11. 12:53:22

Am jó étvágyat a jelenlévőknek.
@Lowtyo:
Megvan még a Cherooke? hogy jutott eszedbe épp olyat venni? De komolyan, se nem különleges, se nem túl jó (terepen halott, aszfalton lomha, ingatag) olyan mint egy svejcibökő, minden van benne de igazándiból egyik sincs a helyzet magaslatán.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.11. 12:56:35

@Csikós Zsolt:
vagy inkább célzás volt rá, hogy hol ilyen sz@rul? :D Nem tom, hogy mit esznek azon a gyöszön annyira azok az uborkaképű balekok.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 13:07:16

@Csikós Zsolt:
Ezen hangosan felsírtam :D:D:D
Mondjuk én is kaptam már dícséretet benzinkútnál, hogy milyen egyedi Ladám van...
@Asszeretnémondani:
A vizsga részét megdumáljuk :)
Ez még a múltkori kis puszi az autón, vagy most sikerült megint meggyömöszölni? Hiába na, használati tárgy :)

Dennis01 2010.01.11. 13:08:44

@Csikós Zsolt: Hat igen, tokeletesen lett kilakatoltatva es lefenyezve az elozo gazdajanal, remelem, letorik a keze, aki csinalta. Kivulrol a fenyezes nagyon szep (mar ahol nem buborekos a rozsdatol), de belul a "mester" az ulesek alatt es a karpitok mogott mar nem birta lefujni, pedig az ulesnek nincs is csavarja, siman csak kiemeled..

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.11. 13:18:11

@Maybe_:
Ez még a régi, most minden szépen kiadta, egy megforgástól eltekintve kalandmentes volt a program. Szegénykémet ugye csak ezért tartom. De bírja! :)

gnme 2010.01.11. 13:22:43

@Dennis01: hát tudod már .. a "lákátos" klub.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 13:26:14

@Asszeretnémondani:
Legközelebb nem férnék be melléd esetleg egy ilyen túrára? Elvagyok én a pálya mellett is, ha zavarok, csak az oda-vissza utat kéne megoldani ;)
Egyébként egy versenyautón ez nem sérülés, hanem patina :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.11. 13:27:57

@Maybe_:
Ha van kedved, csak némi hó hiányzik...

Dennis01 2010.01.11. 13:31:27

@gnme: Arrol nem is szoltam, hogy az egesz aljat osszekentek alvazvedovel, igy tiszta trutyi az egesz kocsi, meg a belso sarvedoivbol kivagdostak ossze-vissza egy jo nagy darabot, csak azt nem ertem, minek...

Dennis01 2010.01.11. 13:33:39

@Asszeretnémondani: Gyertek Angliaba, itt van most ho :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.11. 13:39:34

@Dennis01:
Mire odaérnénk tartós halláskárosodást szenvednénk, se kárpit, se szigetelés, csak gépzaj.:)

Dennis01 2010.01.11. 13:44:06

@Asszeretnémondani: Legalabb sokaig hallgathatod a mennyei muzsikat, amit kiad a kocsid. :)

Virago_1000 2010.01.11. 13:45:51

@Maybe_: Jol erted....

bekapcsolod a futest teli reggelen az agybol taviranyitoval, aztan mire indulsz meloba elo van melegitve a kocsi. Csak a minoseget lehetne feledni, mivel csak 4 db keszult, hat azok aztan igazan "prototipus" minoseguek.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.11. 13:48:02

@Dennis01:
Változó fordulatszámon szórakoztató, de állandó fordulaton igazi szopás, rövid váltó, rövid difi miatt 110-es utazó, locsolkodni mennénk, nem csapatni:)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 13:49:49

@Virago_1000:
Az igen. Sokat olvasgattam már a Tatrákról, de mindig tanulok valami újat.

Virago_1000 2010.01.11. 13:51:05

@Csikós Zsolt:
"A Giuliámmal meg elmentem egy nagy Alfa-találkozóra, ahol jöttek ilyen ültetett, rozsdás, alul neonos, sötétített üveges, háromhengeres VM-dízeles 33-asokkal a gyerekek, és orrukat szívval megjegyezték - mi ez a szürke Zsiguli. Attól kezdve nem jártam Alfa-találkozókra. "

Ez komoly? MErt viccnek eleg durva lenne...
amugy megertlek.

Virago_1000 2010.01.11. 13:55:00

@Dennis01: "Elmentunk Mini talalkozora faterommal meg a haverjaval harman. A parkoloban tobb, mint 1000 Mini allt, de csak az enyemre rakott 5 lakatosmuhely is szorolapot"

most sirjak-e vagy nevessek, de lehet jobban jarsz ha veszel 1 masik minit ezt meg hajtod amig ki nem purcan, aztan elbontod, s jo lesz alkatresznek. (tul)kinalat ugyanis van.

zazooo 2010.01.11. 13:55:20

@Maybe_: hát ezt nekem is látnom kell...

mikor lesz ez a belsőségtali? ha közben lesz mondjuk 2 hétvége amikor nem fagy, összerakjuk az ótódat aztán mehetünk :P
legfeljebb odahúzlak :D

Dennis01 2010.01.11. 14:00:25

@Virago_1000: Sajnos az a tipikus helyzet all fenn, mivel 21 ev alatt vagyok, ezert ha eladom ezt, es kotok egy ujra biztositast, egybol ugrik a biztositasom £2000 fole...

misinator 2010.01.11. 14:02:17

@Virago_1000: Mit csodálkozol?:-)
Amikor anno 4 éve a vizsgabiztos(!) Ladának nézte a Nagypolákomat, meg úgy általában mindenki, aki nem volt legalább 50 éves?????
Szegény haverom is plafonon volt/ örjöngöt/ anno, amikor a Seat 124-ét Ladának nézték - pár percnyi "borjú az új kapura" üzemmód után!
Sajnos el tudom hinni!
Egyébként a legjobb az, hogy mutogatva a különbségeket is még újra, meg újra megkérdezték, de tényleg nem Zsiga ???

misinator 2010.01.11. 14:05:52

Ja, meg csak szemből, kicsit távolabról látva az Albeámat azt hiszik hogy VW Polo!!!??? /Katt. a képre, aztán a címre/

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 14:06:50

@zazooo:
Ismered az elveimet, ebbe itt most ne menjünk bele, de nem a két hétvégén fog múlni :)

zazooo 2010.01.11. 14:13:00

@Virago_1000:
van egy olyan sztori is hogy az embernek a škoda rapidjáról nem hitték el a rendőrök hogy nem házilag tákolta meg egy 120-asból... ez akkor lett igazán rossz amikor a rendszámot is le akarták venni :)

misinator 2010.01.11. 14:18:27

@misinator: Tettem fek két képet/ csak nem tom", mé' duplán/az adatlapomra.
Na most szemből ez VW Polo!?

Rocko- 2010.01.11. 14:19:00

@UnvincibleUbul!:[I]: "Megvan még a Cherooke? hogy jutott eszedbe épp olyat venni? De komolyan, se nem különleges, se nem túl jó (terepen halott, aszfalton lomha, ingatag) "
hát erről Lowtyonak más a véleménye sztem. :)

Dennis01 2010.01.11. 14:23:17

@zazooo: Ennyit a sunok agyi kapacitasarol...
A KPM-esek se jobbak, apam behozott egy osztrak bontobol egy osszetort Fiatrol egy vonohorgot a sajatjara. Elvitte vizsgazni, de mivel nem volt rairva a max terhelhetoseg, ezert azt mondtak neki a vizsgaztatok, hogy kuldjon egy levelet a holland cegnek, aki gyartotta a vonohorgot. A valaszlevelet hivatalosan forditassa le, aztan menjen vissza. Csak azt felejtettek el, hogy a ceg mar 10 eve megszunt akkor. Erdekes modon egy masik helyen csont nelkul atment a horog.

Lowtyo 2010.01.11. 14:23:57

@UnvincibleUbul!:[I]: megvan ubul, még megvan
igazából pont arra való, amire kellett. főleg aszfalton használjuk, de a házunkhoz felfelé nagyon jól jön az összkerék, meg a nagy hasmagasság. ami tetszett benne, a kényelmes fotelok meg a v8 (amerikai v8-ba már önmagába bele lehet szeretni).
abban igazad van, hogy nem igazán különleges, de lomhának nem nevezném sőt, imbolyogni sem imbolyog (ez engem is meglepett). és szerintem terepen sem olyan rossz.

misinator 2010.01.11. 14:27:36

Nem merem még egyszer megpróbálni törölni, mert lehet, hogy megsokszorozódik a kép...

Csikós Zsolt 2010.01.11. 15:28:13

@Virago_1000:

Ez így volt. Valamikor 1999, Boldizsár utcai Fiat-szalon.

Csikós Zsolt 2010.01.11. 15:42:52

@Lowtyo:

Én voltam ilyen Grand Chircke-bemutatón, gyilkos csehországi krosszpályán. Az az összkerék nem olyan rossz, még valódi terepjárókhoz képest sem, pedig ez csak egy szalonterepjáró, sérülékeny külsővel. Nem szabad lebecsülni, nagyon komoly hajtás van alatta.

Ja, nem az első terepes vezetésem volt, de szerintem még csak nem is a húsz alattiadik...

w126sd 2010.01.11. 15:59:07

@Csikós Zsolt: Steyr-Puchot meg nem is ismerik!!!!!!!!
Apropó,azzal hogy állnak a dolgok??
Én most alkuszok egyre,de a többi titok:-)Majd ha kergetjűk egymást a körúto,vagy a Tóth Gabi minket:-)

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.11. 16:27:39

@misinator:
Hánnem, véletlen se kevernék össze egy mongoloid olaszt egy jól sikerült V-ös Poloval. Addig örülj míg azzal keverik.

@Lowtyo:
na az biztos h a jenki V8 egy külön állatfaj, nem a technokrata "szorított seglyukkal szétpörgetjük magunkat" német V8-as. Kár hogy jól hangszigetelt a fülke és így lefogja az élményt. Jeep-ből csak Wranglert.
Legközelebb Unimogot, érdekel, hogy majd azt mivel kevernék ! :)

Szkotti 2010.01.11. 16:31:55

@Maybe_: Én ezt úgy hallottam, hogy egy versenyautón a sérülés B-oszlop előtt szégyen, B-oszlop után dicsőség ;o)

29 Palms 2010.01.11. 16:47:59

Ha túl korán fékezel és a mögötted jövő megtol hátulról, az is dicsőség? :)

Lowtyo 2010.01.11. 18:25:33

@Csikós Zsolt: :)
lehet többet vezettél gc-t terepen, mint én. talán, ha kétszer voltam. na, majd hétvégén elviszem a lányokat.

@UnvincibleUbul!:[I]: húú
unimog az megint egy érdekes masina.
első unimogozásomnál konkrétan azt hittem lefosom a bokám. mikor mész fel a siratófalon és egyszer csak eltűnik a talaj előled, majd szép komótosan átbillen az a dög... hátborzongató. volt olyan rész, ahol szorgalmasan mantráztam a miatyánkot, a mitfahrerem meg ásítozott unalmában. merhogy az egy egyszerű pálya volt szerinte. jó kis gép, na.
bocs az offért

misinator 2010.01.11. 19:13:20

@UnvincibleUbul!:[I]: Jól van...jól van, csak kóstolgassál:-)Egyébként at Albi bevált az ÖSSZES fórumosnak, na meg a népítélet mondjuk 30000, 40000 után:-)))
A Polo...hát nem igazán vált be az ismerőseimnek, de ez nyilvánvalóan nem statisztikai adathalmaz...
...Most rákattintottam a népitéletre...hát...Ha ez a jól sikerült...
Sajnos /pedig...hm...nem vagyok egy VW fan/a VW már hírül se az a márka, amit a neve minőségben jelentett mondjuk 20 éve:-(

Virago_1000 2010.01.11. 19:47:38

@misinator: mondjuk seat,fiat 124-t konnyu zsigulinak nezni, arra meg azt mondom hogy megbocsathato. Na de alfat, es nagypolakot!!!

@zazooo: en levettem volna a yardnak a rendszamot es belenyomtam volna a pofajaba, ekkora ostoba tahot!!!

Virago_1000 2010.01.11. 19:52:41

@Maybe_: ja es meg a Tatrakrol: konkretan abban a peldanyban, ami a jutubos videon szerepel, utaztam. Meselek majd rola ha sor kerul ra, de eleg erdekesen hat a Nardi kormany mogotti Skoda 120 bajuszkapcsolok, na meg hatalmas valodi mahagoni berakasu muszerfalban a Skoda feelinghez tartozo belulrol parasodo homero meg benzinszintjelzo :))))
De azert nagyon de nagyon kene...

misinator 2010.01.11. 20:06:42

@Virago_1000: Gondolhatod, mintha kést forgattak volna szííívemben!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 20:21:34

@Virago_1000: Kíváncsian várom :)
Egyébként akartam már kérdezni: Valamelyik Tatra km órája nem egyezik meg véletlenül a 120-as Skodáéval méret, kihajtás szempontjából? Mert a dizájn ugyanaz, csak 220-ig van skálázva... Úgyse megyek annyival, de olyan jó kis gyáriasnak tűnő update lehetne :)

Virago_1000 2010.01.11. 20:30:24

@Dennis01: "Sajnos az a tipikus helyzet all fenn, mivel 21 ev alatt vagyok, ezert ha eladom ezt, es kotok egy ujra biztositast, egybol ugrik a biztositasom £2000 fole..."

Minden orszagban vannak szemet dolgok....

De miert lenne ilyen sok neked? Nem akarom elhinni. Ok hogy fiatal vagy, de ez 1 kisteljesitmenyu auto es eleg oreg is. Szal mar classic carkent lehet biztositani nem? Vagy az a problema, hogy nem regota vagy rezidens?

Apropo merrefele laksz? Megneznem 1szer a gepedet...

Virago_1000 2010.01.11. 20:33:27

@Maybe_: km ora nem, az teljsesen mas. Egyesek szerint Ikarussal egyezik meg, de szerintem ez hulyeseg. Mindenesetre Made in Hungary. A benzinszintmero es a homero ugyanaz.

Virago_1000 2010.01.11. 20:35:27

@Virago_1000: Beszeljunk meg egy kicsit a Tatrarol, ha ma temanal vagyunk.
Az autoepites es a technika egyik csucsanak ma tartott Bugatti veyronban W16 motor van. A VW korabban szerelt PAssatokat W8-as motorral. Persze a W (dupla-V) motor sem az o otletuk, ahogy erre szamitottal is. Ez is Tatratol lopott otlet.

Tatra 1938-ban epitett 1953-ban egy W18-as motort. Olvasod? Dupla-Ve 18-as diesel motort, termeszetesen leghuteses. Teljesitmenye: 300 LE/ 200 ford./perc

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.11. 20:40:54

@Virago_1000: Köszi. Akkor marad a gyári felállás.

Virago_1000 2010.01.11. 20:43:30

@Virago_1000: Dennis: a tanacsom az, hogy kerdezz korbe biztositokat arajanlatert. Csak olyanokkal allj szoba aki minimum veteranos ujsagban hirdet. A kitarto munka meg fogja hozni a gyumolcset, hidd el, mert a £2000 az meg egy Volvo meretu kocsira is nonszensz, nem hogy a Minire.
Hidd el, nem eri meg nekiallni lakatolni a tiedet anyagilag, az alapjan mondom ezt amilyeneket irsz rola (kiemelheto ules :) bar mondom, nem lattam. MOT-n se hiszem hogy atmegy. Azok alapjan amit irsz, a lakatolas-fenyezes benne lehet konnyen £8-10.000-ben, es akkor nem is szamoltunk azzal, hogy mennyi melo szetszedni, osszerakni, es tovabbi penz cserelni azokat a dolgokat, amit csak akkor latod hogy csereerett, mikor darabokban van.
De semmi sincs veszve mert 5-6.000-ert popec Coopert lehet venni.

Virago_1000 2010.01.11. 20:45:43

@Virago_1000: marmint ugyanaz mint skoda 120

Dennis01 2010.01.11. 20:53:55

@Virago_1000: A lakatos £750-et mondott MOT lakatolasra. Megprobalom a tanacsod, de a gocompare-n mindig ennyit hoz ki sajnos.

Az ules gyarilag ilyen, az ulestamlanak van a lemezen egy fule, abba kell beleakasztani ket helyen, az ulolapot meg be kell csusztatni ala.

Amugy Northamptonban elek. Es te?

Virago_1000 2010.01.11. 23:17:29

@Dennis01: en bhamben. Lakatos es lakatos kozt kulonbseg van meg itt is, nem is kicsi.

Dennis01 2010.01.12. 13:27:30

@Virago_1000: Nem is vagy messze akkor..:)

a márk 2010.01.12. 14:56:38

Ahhoz képest mennyire fostos volt a mai napom Zsolti helyrehozott és életet öntött belém ezzel a szösszenettel. Pedig a sztrájk lehetetlenné tette a munkába menést, helyette voltam a pszichológusomnál, de mire hazajöttem még a boldogító bírósági levél is megjött. Szóval köszi Zsolt, soha ne mondd, hogy soha!

darwell 2010.04.02. 16:49:10

Ma lattam a Bianchit a teljes csaladdal tetoig pakolva igyekezetek a Godolloi-dombsagon keresztul valamerre elvezni a husveti szabadidot. Kellemes unnepeket nekik!! egy angol autos
süti beállítások módosítása