Idióta + hó = SUXX

  2009. december 19. - Bende Tibor Címkék: idióta nyári gumi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Végre megjött ma a rendes hó, ilyenkor a legjobb dolog a meleg lakásból kifelé bambulva nézni az időt, a legrosszabb meg közlekedni. Reggel arra ébredtem, hogy a szomszédasszonyom kért segítséget megcsúszásilag, pedig van téli gumija. Most meg Vomit kolléga dobta be ezt a videót az ablakon, SandsHUN felhasználó műve a Youtubeon.

Tessék csak megfigyelni, akinek van téli gumija, az tud haladni, akinek nincs, az emberek tucatjait tartja fel a saját lustaságával, fukarságával. Tényleg magyarázza el valaki, hogy el alsó hangon ötmilliós kocsi megvételekor miért nem telik valakinek téli gumira? Nekem a 200 ezer forintos vackaimon is szokott lenni. Ezúton köszönöm minden kedves autóstársamnak a téli gumi használatát, aki meg nem tette fel és mégis közlekedik, az nézzen a tükörbe, és köpjön egy nagyot. A kommentablak nyitva áll.

Derűs ünnepi készülődést kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1001609465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doktorbalu 2009.12.20. 16:39:21

mondja mar meg vlki, h a felrakatas miert kerül nagy összegbe? en 18eurot fizettem, azaz 4.50/kerék az A.T.U.-nal!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.20. 16:43:54

@GYUSZI BACSI:
Ahol a tapadás fontosabb ott a szélesebb jobb ez nem vitás. De télen nem mindig mélyhóban megyünk. Ezért muszáj valami középutat találni.

Én pl. a nyári méretet használom télen is.
Az Astrán 195/60 15 coll van télen nyáron.

adamantium 2009.12.20. 16:45:32

@Doktorbalu: manapság sokan a mindennapi kenyérért kűzdenek, 5000 ft egyeseknek sok lehet, mondjuk, 20 éve emlékszem nemhogy felnistől ki tudtuk cserélni a kereket de bizony a gumikat is kézzel cseréltük a felnin és nem esett le a karikagyűrű a kezünkről, de hát azok más idők voltak. mondjuk nekem se járjon a szám mert van két szett felnim téli meg nyári guminak mégis szerelőhöz viszem cseréltetni pedig egy fél óra lenne saját kezüleg

Bambano 2009.12.20. 16:49:35

@Doktorbalu: szerintem nem kerül nagy összegbe... nekem 14 rugó, ezért egy fél évig tárolják az egyik garnitúra kereket, letakarítják és kicentírozzák, majd ha megyek, akkor pikkpakk felszerelik.

@Equi: ne keverjük össze az előírást meg az ország általános morálját, főleg ne keverjük össze az előírást az előírás végrehajtásával. Mindenki kilométer hosszan tudna beszélni arról, amikor indokolatlanul keménykedtek a rendőrök, meg olyanról is, amikor nem szabályosan zajlott valami.

Doktorbalu 2009.12.20. 16:54:32

@adamantium: hat aszondom, van nyari, meg teli felnim, nem gumit csereltetek, hanem komplett kerekeket!
szamomra elkepzelhetetlen, h van 1 kocsim, amit rendszeresen hasznalok es ne tudjak 5000Ft-ot mellözni!

Pacman 2009.12.20. 17:14:38

Téligumi kell hajtástól függetlenül. Off:
www.youtube.com/watch?v=1iV3bCSXufE

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.20. 17:16:45

@Hagalex:
Nincs semmi félreértés.
Minden szavaddal egyetértek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.20. 17:17:13

"hogy el alsó hangon ötmilliós kocsi megvételekor miért nem telik valakinek téli gumira?"
Mert hitelre vette a barom :D
Most jött belém egy VW Sharanos marha, aki azt hitte hogy ha havas az út és 50-et betartja városban akkor meg fog tudni állni. Hát nem tudott. Csak ugye mivel én álltam a kereszteződésben és ő jött "egyenesen", így benyögte hogy nem adtam elsőbbséget.
Az autóknak nagy baja nem lett, de gondolom azért volt olyan kurva fontos neki, hogy az én kötelezőm fizessen, mert máskülönben soha nem lenne pénze egy Sharan bal első lámpájára :D

McK (törölt) 2009.12.20. 17:18:09

@GYUSZI BACSI: Erről nem nyitnék vitát,hidd el meg van a tapasztalatom,az összehasonlítási alapom,HÓBAN,MINDEN ESETBEN A LEGKESKENYEBB,LEGMAGASABB gumi a jó.
Egy este van szerencsém azonos autón több fajtát is kipróbálni,ugyanis bizonyos idő után az ívek feljegesednek,és váltunk szögesre.

A szöges csak és kizárólag kis hóban,agy jégen jobb,mint a sima téli,DE MINDEN HAVAS KÖRÜLMÉNYEK KÖZT a vékonyabb a jobb!

Nincs szükség rá,hogy a fizikát ide keverd,egyrészt hidd el,hogy a VB jobban értenek hozzá,másrészt a gyakorlat MINDEN esetben helyettesítheti az elméletet,ugyani egyetlen dologra biztos válasz..az elméleted szar,ha ezt a gyakorlat nem igazolta.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.20. 17:20:26

@Hagalex: Na hát igen. Teljes Somogy tiszta hó, me nyomtam le egy Somogy-Baranya távot...
1. Baranyában a megyehatártól fullra le volt tolva minden
2. Somogyban 5 centi hó végig minden úton
3. Volt hogy előztek a havon. Mentem 30-cal (nem véletlenül, pedig téli gumi van a gépen) faszikám megelőzött, 100m-rel előttem meg csúszott az árokba.
Segítettem kihúzni.

Tanulság:
Ésszel menni a havon bazmeg!!!!!

McK (törölt) 2009.12.20. 17:23:07

Nem gond,hogy a téligumi nem kötelező..
De ha az én csaldomnak baja esne,mert hóban egy nyári gumis fillérbaszó nekimenne,gondolkodás nélkül kitáraznék rajta,mert nem tett meg mindent,hogy a balesetet megelőzze.

Ha sziklamászol,felrakod a biztosító kötelet,ha van eszed..
Ha ilyen idióta vagy,mint itt egyesek,akik szerint a mai nyárigumikkal lehet menni hóban,az szokott kötél nélkül,"óvatosan,vigyázv,odafigyelve" mászni..
Érvként még fel is hozza,hogy de tegnap se estem le..

Hiába..
Boldogok a lelki szegények.

legyen ez 2009.12.20. 17:28:34

@Csumpi Hálidéj (Mk412): latom, te sem ertesz magyarul. a teligumi szukseges, de nem elegseges feltetel. igy mar vilagos?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.20. 17:30:05

@legyen ez:

Nem tudom, hol állítottam az ellenkezőjét.

Valakivel biztos összekeversz.
Világos.

legyen ez 2009.12.20. 17:38:04

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

nem allitottad az ellenkezöjet, viszont azt irtad, hogy szerintem a teli gumi mindent megold. erre irtam, hogy egyaltalan nem es csak felreerthettel vmit. egy követ fujunk: kell a teli szett, mert a nyari eletveszelyes, de a hulyeseg ellen nincs ellenszer, szoval hiaba a teli gumi, ha barom a soför ...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.20. 17:40:43

@legyen ez:
Ezzel teljesen egyetértek.

Hanem ezt olvastam tőled:
"akkor meg egyszer: a teli gumi nagysagrendekkel jobban tapad, mint a nyari, es az egyeduli modja, hogy ne legyel ön es közveszelyes az utakon, attol fuggetlenul, hogy 2 vagy 4 kerek hajtasu az autod."

Erre reagáltam.

legyen ez 2009.12.20. 17:48:59

@Csumpi Hálidéj (Mk412): tudom, hogy erre reagaltal. ebben sem allitottam, hogy teli gumi felrak es nincs baleset ... (olvasd majd vissza a korabbi hozzaszolasaim, mert csak ugy lesz teljes a kep)

egyebkent, egyröl beszelunk :-)

ticsung 2009.12.20. 17:57:54

Az én autómon nincs téligumi, de nem tudok tükörbe nézni, mert az sincs.

Igaz kormány, motor, kasztni sincs benne... :-)

Coupeboy 2009.12.20. 18:22:45

870 komment? vad:) amúgy én is kimentem a hóba, téli gumi nélkül, de nem veszélyeztettem semmit, csak a helyi szabad parkolóba mentem a zsigulival csúszkálni.jó muri volt.

desike (Egy szeló_egy esély!) 2009.12.20. 18:28:20

Hmmm...meg is érdemli,hogy szenvedjen a p......ja.Remélem otthon Magyarországon is bevezetik azt a rendszert,mint itt északon,hogy akinek nincs téligumija,és úgy közlekedik tél idején,akadályozva a forgalmat,forintra átszámolva most a dk kb.130 ezer forint büntetést szab ki rá a hatóság helyben fizetendöen,utánna meg rendöri kisérettel elszállitatják a kocsit a legközelebbi gumishoz ahol megvetetik a gumit rá a tulajjal,és csak azután mehet tovább.Itt szigoruan veszik északon az ilyesmit,nem viccelnek.Remélem egyszer otthon is ez lesz,s nem lenne annyi baleset se ezálltal.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.20. 18:31:29

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Gondoltam, hogy ezt fogod írni. :))
Amúgy anno még arról beszélgettünk, hogy a Trabin de jó lenne lecserélni a diagonálokat!! :))

De mi ez a nick?

@ColT:

Somogyország? :))

Imádtam. Laktunk ott 8 évet. Szép korszak volt. Pécsen születtek a fiaim, a Kaposvár-Sás-Mánfa-Pécs úton szerintem ma is végig tudnék menni "becsukott" szemmel.
Somogy és Baranya szerintem az ország (talán) legszebb része.

Viszont úgy látszik hülyék arra is vannak! :))

adamantium 2009.12.20. 18:32:29

@desike: ugyan ne má' hisz a magyarok nyerik minden évben a jégrali világbajnokságot annyi jó sofőr van itt aki jégen is tud menni nyári gumival, te meg elvennéd tőlük a gyakorlási lehetőséget :D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.20. 18:37:24

@Hagalex:
Nem Sás.... az más! Ez Sásd akart lenni! :)

TAXI 2009.12.20. 18:55:40

Mennyivel jobb lenne, ha nem csak a téli gumi mögé bújnának az emberek, hanem esetleg az első havas napon elennének egy kihalt placcra -rutinpálya, parkoló, rét stb- és egy kicsit kipróbálnák, hogy mennyire nyomhatja a féket, és hogy álljon meg rövidebb út alatt. -visszakapcsolás fékezés közben sokat segít-, illetve az elindulást is gyakorolhatná -nem egyes-padló kombóban tombolna alatta a gép-

öregbringás 2009.12.20. 19:14:12

A gumi vita hangneme sajnos olyan mint a közlekedési morálunk.
30 éve van jogosítványom. 22 évig farmotoros Skodával jártam, nem volt téli gumim, (örültem, hogy megfelelő gumit lehetett kapni). Régebben, is voltak telek, (érdemes megnézni a havas napok számát)de tisztában voltam a magam és a gk teljesítményével, odafigyeltem a többiekre és soha semmi probléma nem volt. A Skodáról csak annyit, hogy gond nélkül felment a Mátrába havas jeges úton is (valószínűleg nehezebb volt vezetni, mint a mostani ABS, ESP stb-vel felszerelt autókat).
Mindig figyelemmel kísértem az autós szaksajtót, és ezek között találtam egy a témához nagyon illő cikket " Összehasonlító gumiteszt" címen a 90-es évekből.
10 márkás gumit teszteltek, ebből 9 nyári és 1 TÉLI gumit. A teszt szerint a nyári gumikkal szemben követelmény, jól tapadjanak, csöndesek legyenek, bírják a nedves, vizes utat és valamennyire a HAVAT is. Az eredmény érdekes, mert száraz úton szinte mindegyik hasonlóan teljesített. Nedves pályán a téli gumi fékútja -60km/h-ról - 35.7 m, a nyáriaké 31.7-33.5 m között alakult. A felúszási sebessége a téli esetén 73km/h a nyáriak 79-87 km/h-val szemben.
Havas pályán egyértelműen a téli teljesített jobban: a kezelhetőségi sebessége 59.3 Km/h volt a nyáriak 36.4-50.9 km/h -val szemben.
Érdekes, hogy az utóbbi időben csak téli vagy nyári gumik összehasonlító tesztjeit közlik, valószínűleg azért mert a fenti eredménnyel zárulna egy összetettebb összehasonlító tesztelés.Talán ez nem tenne jót az üzletmenetnek?
Szerintem aki kénytelen használni az autóját akkor is amikor hó van, feltétlen szükséges a téli gumi, de aki Budapesten a letakarított úton használja annak - kellő odafigyeléssel - a nyári is megfelelő.
Érdemes megjegyezni, hogy a technika nem minden, ember is kell aki azt megfelelően kezelni tuja.

vagyok kellő a havas napok száma ha csak megpróbáltam odafigyelni a többiekre is.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.20. 19:24:51

@öregbringás:
"Érdekes, hogy az utóbbi időben csak téli vagy nyári gumik összehasonlító tesztjeit közlik, valószínűleg azért mert a fenti eredménnyel zárulna egy összetettebb összehasonlító tesztelés.Talán ez nem tenne jót az üzletmenetnek?"

Dehogyis!
Minek kellene összehasonlítani?
Maximum arra lenne jó, hogy demonstrálják a különbségeket.
Akinek van normális téli gumija az úgyis megtapasztalja mennyivel jobb mint a nyári.

Azt azért had jegyezzem meg, hogy a teszt minimum 9-10 éves, még akkor is ha 1999-ben született.
Az elmúlt 10-15 évben is fejlődtek az abroncsok, és nem is keveset!

A fejlesztések iránya pedig éppen az, hogy a nyáriakat nyárra, a télieket télre fejlesztik. Tehát a teszt óta csak nagyobb különbség lett a téli és nyári gumik között, nem kisebb!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.20. 19:46:43

@Hagalex: Hülyék mindenhol vannak.

Laposvár-Sásd - Mánfa-Pécs az általam általában pár hetente lenyomott út fele.

dennisthemenace 2009.12.20. 20:09:48

@ticsung: Csak egy ocska Taurusod van?..)))

öregbringás 2009.12.20. 20:34:16

Kedves Hagalex!

Köszönöm a figyelemfelhívást, ami tesztelés idejére vonatkozik, ezért felhívom szíves figyelmét az egyik jobboldali napi lap 2008. decemberi számára, amelyben az egyik legnagyobb, legnevesebb? gumigyártó képviselője hasonlóan vélekedik, mint a tesztben foglaltak.

Ymmi 2009.12.20. 20:35:41

....ha ilyen lelkiismeretesen felraktátok a téligumikat akkor legyetek szivesek a lámpákat és az ablakokat is rendesen letakarítani és használni is azokat

Vágási Matyi 2009.12.20. 20:47:01

Vicc, hogy Superb mellé nem futja téli gumira.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.12.20. 21:09:37

én nem tenném kötelezővé a téligumit. akinek nincs rá pénze az ne vegyen. de ne is használja hóban az autóját. ezt viszont büntetném!

egyébként aki nem tud 50 rugót kigazdálkodni téligumiszettre, akkor az nem tud egy autót fenntartani rendesen (egyébként egy téligumi 3-4 telet simán bír, azaz egy "szegénynek" átszámítva évi 1 telitanknyi pénzt kéne félretennie.)

Mirror71 2009.12.20. 21:11:16

Hogy mennyire gyökér parasztok alkotják a szabályokat Ausztriában, Németországban, Franciaországban ... Mindenhol kötelező a téligumi. Ha csattansz és nincs téligumid akkor:
1, nem fizet a biztosító, még a casco sem!
2, ha balesetet okozol, mindegy hogy neked volt igazad, akkor is rádverik a balhét.

És igazuk van! A nyárigumi az nem télire való. Tegnap láttam szép suv-ot nyárigumival. Öröm volt nézni ahogy porrá zúzza a vasat, mert van 4 kerékhajtás, minek ide a téligumi.

És ha nincs pénzed téligumira hóban, akkor igenis maradj otthon. Hogy bocsájtanál meg magadnak, ha egy parkolóból kiszaladó gyereket elütnél, és éppen azon az 1 méteren múlott volna, hogy ha nem nyári gumival mész akkor a gyereket nem csapod el???????????? Vagy ez sem érdekel? Amikor nem azon múlik, hogy figyelmes, meg óvatos vagy-e, hanem a váratlan ki nem számítható eseményeken?

Ezen gondolkozzon el a sok nyárigumis okos.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.12.20. 21:15:18

ja igen. imádom az anyukákat reggel mikor az oviba viszik a gyereket, és csak az első ablakon van egy kémlelőlyuk letakarítva. nem ablaktörlővel, mert az ugye le van fagyva a hó alá.

a másik kedvenc a sűrű hóesésben ezüst kocsi lámpa nélkül.

az ablakot ugyan letakarított de a motorházon 15 centi hóval közlekedő autóstárs is vicces volt, aki folyamatosan ablaktörölt, közbe a hó nem esett de a motorházáról saját magát takarta be folyamatosan.

az űbercsús eddig egy fehér ignis szakadó hóesésben ablakok ugyan takarítva de csontpárás, lámpanélkül de mindegy is volt mert havas volt az összes lámpabúra.

cso zsi 2009.12.20. 21:49:36

@öregbringás: Ezek szerint hasonló korosztály vagyunk. 30 éve vezetek,k nem keveset. Anno Skodákkal kezdtem én is, de az nem tartott tovább 10 évnél. A nagyfiam pár éve vett egyet, neki jó volt kezdő kocsinak, nekem nosztalgiázni. (Amikor hívott, hogy egy órája nem bírja beindítani, odamentem, beültem, és beindítottam úgy, mintha az előbb szálltam volna ki belőle, pedig 15 évvel azelőtt volt utoljára 120-as alattam.)
A céges kocsijainkon, ill. a régi Skodáinkon kezdetben diagonál gumi volt, de amilyen gyorsan lehetett, a hátsókra a tél beálltával nagy bordázatú gumikat tettünk. Az osztrák túrákra már komplett téli garnitúránk volt.

Valószínűleg a finnek 1930-ban nem véletlenül vetették fel a szükségességét, és gyártani kezdték.
Holott akkor még az autózás igen gyerekcipőben járt.

A 30 év alatt megtett pár kilométer meggyőzött a szükségességéről.
A 80-as évek közepén volt egy erős tél, a második napon a cégnél letiltottak mindenféle autóhasználatot, akkor még nem volt mindenre téli gumi (radiál is alig).

Egy jól tisztán tartott városban nincs igazán szükség rá, de arra talán nyugat-Európában alapozhatunk, itthon sosem.
De vajon tartsak-e városi/nyári kocsit, és egy kirándulósat, ami telente lesz csak használva, mert azon van téli szett?
Vagy a gumicsere olcsóbb? :)))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.20. 21:56:23

@öregbringás:

Ha az itt leírt tesztet veszem alapul akkor abban semmi olyan nincs ami ellenkezne azzal amit mi is leírtunk!

Vagyis télen a téli gumit kell használni.

A tesztet több szempontból is vitathatnám, de nem teszem, mert a lényegét tekintve nincs benne semmi egetrengető. Az én személyes tapasztalatomtól sem, és más tanulmányok eredményeitől sem tér el nagyban.

Az, hogy egy napilapban megjelent egy szakmai képviselő véleménye 1 dolog.

Az, hogy a világban a gyártók részéről milyen fejlesztési tendenciák vannak, nem az én "fejlövésem", hanem én is a sajtóból értesülök!

A gyárak viszont azt mondják, hogy Ők a téli és nyári gumik tulajdonságait egyre inkább specializálják. Ez viszont azt jelenti, hogy nem lesznek a gumik kompatibilisek, és már most sem azok.

cso zsi 2009.12.20. 22:54:45

@Ymmi: Ilyet nem teszünk, mégpedig spórolásból. Megmondták az okosak, hogy télen nem kell álló helyzetben melengetni az autót, mert a hidegben elindulás hamarabb melegíti a motort, és kisebb lesz a fogyasztás.

Azok az "idióták", akik járó motor mellett letakarítják az utolsó szemig a havat a kocsiról, mennyi üzemanyagot elpazarolnak ezzel. Igaz, meleg kocsiba fognak beülni, és nem "szállítanak" fél köbméter havat magukkal, ami felér azzal, mintha még pár ember beülne a kocsiba. Fogyasztás? Nem csak súlya, légellenállása is van a hótömegnek a kocsitetején.
Azt még úgy-ahogy megértem, hogy egy kamion tetejéről nincs mivel letakarítani a havat. Azt nem annyira, amikor onnan egy kisebb hóemberre elég hótömb, vagy jégtábla hullik alá.

WSzabi 2009.12.20. 22:58:33

Sajnos nekem csak a jobb hátsó téli csak, de ünnepek után veszek, ha addig nem vált az idő enyhébbre (+9 fokokat mondanak).
Tegnap dunaújváros-Pest M6 szűz hó a pályán.Hát volt egy pár helyzet amikor a heréim felszálltak a gyomorüregembe, de uraltam a helyzetet, és szerencsére a pályán nem rohangásznak váratlanul gyerekek. Kell a téligumi, ez a konklúzió, Bende meg tanuljon meg uralkodni magán, elég pronyó dumát lök.

antimason (törölt) 2009.12.20. 23:41:06

Csak, hogy meglegyen az 1000 :)

cso zsi 2009.12.20. 23:54:32

@antimason: Leül addigra, vagy alszanak már a holnap korán kelők.
Avagy "a gyávák otthon, a vérprofik az árokban", és most nem tudnak kommentelni.

stamina 2009.12.20. 23:55:29

Tél van :) de:
Ha mindenki ennek megfelelően, kulturáltan közlekedne, nem lenne semmi baj. A többség azt gondolja remekül vezet, csak a többiek bénáznak... Szerintem érdemes mindenkinek picit visszafogni magát,önuralmat tanúsítani, és fölöslegesen, (pl:néhány perc előnyért) ne veszélyeztessünk másokat, és ezt cserébe mi és szeretteink is viszont megkapják, ha idővel ezt mindenki belátja....

NotNull 2009.12.21. 00:13:41

Nekem van egy kb 200 ezret érő tragacsom városi szaladgálásra téligumival. Télen-nyáron az van rajta.
Szánalmas, mikor sokmilliós autókat kell kerülgetnem a hóban egy ilyen öreg ronccsal.

Tudom, sokan a szomszédok meg a rokonok előtti felvágásból veszik a minél nagyobb autókat, így már nem marad pénzük két szett gumira. De akkor már miért nem eleve télit tesznek fel ezek az idióták?

STi-2009 2009.12.21. 00:30:21

Fateromat jó sofőrnek tartom, simán elmenne a tükörjégen is nyári gumival... De még neki is van a garázsban mindkét autójára jó minőségű téli gumi, felnivel és fel is teszi, ha leesik a hó.
A hülyék a másik oldalon vannak :D

fogash 2009.12.21. 07:56:43

@Equi:
"megjegyzem az autón kb 500kilóméteres nyári gumi van"

AKKOR MI A F@SZÉR NEM VETTÉL TÉLIT?!
A téli gumi nyáron sokkal kevésbé fáj, mint a nyári télen. Mellesleg egy HASZNÁLT téli gumi is jobb a semminél. És persze, te full biztonságosan mentél (mint az összes nyári gumis), csak a téli gumikkal mehettél volna gond nélkül 70nel, így meg hazabattyogtál harminccal. Közben minden lámpaváltáson ketten jutottak át (te + 1), mert hozzád képest az éti csiga is egy topfuel dragster...

Gyerek iskolástársának anyja (C220CDI/W204 ~8-10milkás autó): "hű kijöttem az utcából, aztán majdnem belementem szemben az árokba. Én nem is tudom, ilyenkor mit kell csinálni?" Nézem, 19es alufelnin nagy V-mintás esőgumi... Néztem ahogy elindul: behúzta D-be az automatát, elengedte a féket és már alapjáraton elkezdte forgatni az egyik hátsó kereket a letaposott havon. Biztos megfogja, ha megindul, nem? :(((

Tegyék kötelezővé a téli gumit! Az 5 hónapban, amikor kell, sokkal több előnye van, mint amennyi hátránnyal a többi 7 hónapban járna...

szaporító 2009.12.21. 08:09:42

Én csak azt remélem, hogy klikkbajnok Bende úr veszi a fáradságot és el is olvassa a sok kommentet (és nem Nyegleónak osztja le).

szaporító 2009.12.21. 08:16:21

@WSzabi: Amíg csak a jobb hátsó téli, addig neked csitt a neved. Rémlik a tengelyenként azonos duma? Na azt nem politikusok találták ki.

Vicces, hogy sokan leírják, mennyire felkészületlenek technikailag (és az autójuk műszakilag), és erre alapozva szórják az igét.
Bárki, aki beleolvas a kommentekbe, két dolgot szűrhet le:

- a téli gumi nem garancia semmire
- a hülyék is el tudnak menni kétméteres hóban nyárigumival

Konklúzió: nem kell téligumi, mert ha EZEKNEK sikerül, akkor nekem simán...

jediweb 2009.12.21. 08:37:33

Na jó sok komment jött össze.
érdemes a népet nevelni de....
1. Azért kicsit dúrva a cím
"Idióta"
2.Miért nem lehet kúlturáltan
hozzászólni, az a sok leverném,anyád stb... Nem tudom minek kell.
Megjegyzem lehet pont ezek
manővereznek nyáron "Idióta" veszélyesen,
és most osztják az észt.

3. Biztosan vannak előnyei a téli guminak
de talán attól tartok akik ilyen "elfogultan" vélegednek róla
talán túlságosan is biztonságban érzik
magukat tőle.No lehet előbb utőbb ŐK is az árokban landolnak,No és akkor mi lesz?
"anyád"?

Bizonyos körülmények közt (erős téli viszonyok) biztosan jobb, városban talán elmegy. (Sok hó kis hazánkban mostanában úgy sincs.)
Ja, apropó mintha az ADAC végzett volna olyan tesztet, hogy kb -1c fokig
bizonyos nyáriak rövidebb fékutat produkáltak.(nem hóban és jégen).És
nem 45 -ös szinte slick nyárival.
Véleményem szerint nem teljesen egyértelmű a kép.

Végezetül szebb lett volna az egész ha
kultúráltabban lett volna megbeszélve ez a téma....

Equi 2009.12.21. 08:46:43

@fogash: hát talán azért vettem nyárigumit mert arra volt szükségem sokközöd amúgy sincs hozzá de ha már így érdekel:
Szeptember végén elértem oda hogy a gumik állapota nem volt már igazán megfelelő (kevés volt a barázda és ránézésre sem tünt már újnak a gumi nem volt vele baj mivel nem egy kommersz szar volt) így elmentem és vettem rá nyárigumit mondom szeptember végén este sem volt a 15 foknál hidegebb éppen.
utánna hálistennek sikerült elérnem 3 év után hogy nem kellett saját autó hogy munkába járja mert egy céges Vitoval járunk többen azóta énis.
Így az autót csak nagyritkán használtam főleg hétévégén ha Fősikolába kellett bemenni.
Mondanom sem kell a bkv-val a közlekedés 3szor annyi idő és mivel összesen minimum is 3 járatot kell használjak az oda és vissza is 900 forint. annál a benzin is olcsóbb...
Szóval jött a tél a gumik meg maradtak. jó lehet több van bennük mint 500 lehet van az már 800-1000 is.
De lényegtelen mert az hogy kinek van téligumija és kinek nincs az sajnos szar belátni de ameddig nem követ el semmit az ő magánügye.
ja és. egy használt téli gumi is jobb a semminél? nem semmi van a felnin hanem egy normális nyárigumi.

Hogy egy használt téligumi is jobb a semminél...hány olyan szerencsétlen flótás szaladgál minden műszaki érzéket nélkülözve akinek azt szajkózzák télen hogy téligumi nyáron meg azért felennyi se mondja hogy nyárigumi. szóval lehet a felniken téligumi...de ha az már fennvan 2 nyár óta cseszheted ugyanúgy...

a Másik meg a "tegyék kötelezővé a téligumit" hangoztató aktivisták meg mind gumisoknál dolgoznak vagy micsoda?... hát ha akarják tegyék kötelezővé. és akkor az emberek meg nyáron is azzal fognak járni mert nem nyárit vesznek majd hanem Télit a nyári helyett is...úgyse lesz mindenkinek jó

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.21. 09:48:19

Sajnos nem volt energiám és időm minden kommentet elolvasni. :)
Az tény, hogy a téli gumi használatát kötelezővé kellene tenni...

Escobar888 2009.12.21. 09:59:48

Tény, hogy a téli gumi nem csodaszer, de az is, hogy nagyban segít ilyen esetekben.
Akinek nem telik rá az ilyenkor ne használja az autóját. Ilyen egyszerű ez kérem.

GG81 2009.12.21. 10:07:48

nade azért, hogy a hungária szombat este 25-30 km/h-ra lassuljon!!! simán lehetett 40-nel is menni, jah hogy nem mindenkinek van téligumi, abs, esp meg ilyenek... ;-)

tegyétek le a kocsit, mert a sok 'álló' akadályt még kerülgetni is ilyen időben! :-DDD

Escobar888 2009.12.21. 10:10:12

@Equi: Nem ördögtől való dolog a téli gumi.
Értem én, hogy nincs rá keret. Van ilyen ismerősöm. És igen ő leteszi az autót ilyen helyzetben.
Vehettél volna esetleg 4 évszakos abroncsot. Talán avval is jobban jársz.

Jártál már téli gumival szerelt autóval ilyen helyzetben? Ha igen akkor érezned kellett volna a különbséget.
Ha nem akkor pedig ne hordj össze butaságokat.

Escobar888 2009.12.21. 10:12:12

@GG81: Ott jártam én is. Néha nem azért mentem 20-30 al mert nem lehetett volna 40 el is menni. Biztonságosabbnak éreztem. Semmivel nem értem volna előbb haza ha játszom a határokkal mennyivel lehet még tolni neki.

2009.12.21. 10:39:45

Kiszámolta már valamelyik "nincs pénzem téligumira, de óvatosan vezetek" okostojás (mellesleg fizikából ez ugye bukta!), hogy ha a két garnitúrával megtehető kilométerek számát összeadja és elosztja az árukkal, akkor pont annyiba kerül, mintha csak nyári koptatna, csak nem VESZÉLYEZTETI mások biztonságát? Na erre varjatok gombot, nyári gumi hívők. (lassan vallást alapítanak majd és ha megszóljuk őket, beperelnek hátrányos megkülönböztetésért LOL).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.21. 10:57:17

Én simán kötelezővé tenném a téli gumit. Ha valakit ilyen hóban félreállítanak, és nyári gumi, akkor onnan indulhatna, hogy "előre megfontolt szándékkal elkövetett közúti veszélyeztetés" Ha balesetet is okoz, akkor marad az előre megfontolt szándék, mellé még a súlyos testi sértés, esetleg gyilkosság.
(azért előre megfontolt, mert az ember nem indul el "véletlen" nyári gumival)

phs 2009.12.21. 10:58:18

Én azt tartom veszélyesnek, hogy azt sugalljákk az embereknek (ők meg elhiszik), hogy a nyári gumi = baleset, viszont ha téli gumit használsz, akkor mehetsz 80-nal. Mondom sugallják, nem állítottam, hogy szó szerint mondott volna valaki ilyet.

Amikor vezetni kezdtem szó sem volt téli meg nyári gumiról, valahogy mégis boldogultunk. A Lada csomagtartójába bedobtam egy 50 kilós cementeszsákot, hogy legyen súly hátul és kész. Aki balf*sz volt az elakadt, becsúszott az árokba, és ez most is így van, akár nyári a gumi, akár téli.

Meg kell tanulni a lehetőségekhez igazodva vezetni. Ha nincs szervó, ABS, stb., akkor úgy kell vezetni.

Mielőtt megkapnám: van téli gumi szettem, fel is szoktam rakni, de van, hogy kimarad időhiány miatt, akkor sajnos a nyárival kell mennem egy-két havas napot.
És akkora nagy különbséget nem tapasztaltam, mint amiről itt beszélnek...

GG81 2009.12.21. 11:09:22

@phs: nem kell megvárni a havat... ott van egy egész október és november, hogy az ember időt szánjon a cserére, belekalkulálja bokros teendői közé...

phs 2009.12.21. 11:10:31

Aham, és koptatom a téli gumimat a 22 fokos októberben... Pont jó lesz mire jön a fagy.

2009.12.21. 11:13:49

@phs: Peresze tudom régen volt Lada, meg Trabant, mégis éltünk valahogy. Egyrészt tényleg valahogy. Másrészt elfelejtitek kedves kommentelők (tisztelet a kivételnek), hogy azóta többszörösére nőtt az autók száma, tehát a biztonságra is jobban kell ügyelni. Anno kicsit volt a valószínűsége, hogy másban is kárt tegyél. A saját hülyeségedből eredő sérülésekért meg legfeljebb te magad sírsz. Szóval, ha valaki kicsit is szociálisan érzékeny és nem csak magával foglalkozik, az igenis vesz téli gumit. (lehet kapni már 10e / db körül, Barum igenis jó fajta. Azért a csehek tudják mi az hogy hó.) A többi meg minimum szégyellje magát, de leginkább válasszon más közlekedési eszközt és ne veszélyeztesse a közlekedés többi résztvevőjének testi épségét.

andand 2009.12.21. 11:17:24

A teligumit mar valamikor oktober vegen felraktam... Azzal is szepen meg lehet csuszni az uton, el lehet akadni, ez teny. De valahogy megis en erem utol a tobbieket. Ahol 40-50-el tudok menni, masok 20-al cammognak. Es kiprobaltam, fekezni is lehet vele, bar ez is megcsuszik, az ABS az utolso metereken nagyon dolgozott.
Regebb nyari gumis autot soha nem vezettem telen, de az iden ugy adodott, hogy egy berelt autoval mentunk neki a Vezuvnak. Olaszorszag, tavasz, ilyennel adtak (Fiat Bravo 1.6 turbo diesel, 110 vagy mennyi LE, kiporgesgatlo, ilyesmik). Azelott valo nap elkezdett lent esni, ahogy mentunk felfele atvaltott havazasba. 2-3 kanyar utan vekony horeteg, a kiporgesgatlo elkezdett dolgozni, es az auto lassan megallt. Alig birtam megfordulni az uton es finoman visszaereszkendi azt a par kanyart, hogy vegre esos utra es ne havasra erjek.
Koszonom, nekem eleg volt ez a tapasztalat, ezentul is megveszem a teli gumit az autora.
Negyevszakossal (Debica) vezettem apum 1310-es Daciajat, azzal jokat lehet csuszkalni, nem tudom mennyi az auto hibaja ebben. Par esetben csak a szerencse mentett meg, hogy ne az elottem levoben vagy egy parkolo autoban alljak meg (ugy, hogy 30-40-nel nem mentem gyorsabban, sot egyszer epp csak elindultam es 20m utan mar iranyithatatlanul szankazott az auto).
ABS, teligumi, ovatossag es nem lesz nagy baj.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.21. 11:21:16

Én még emléxem, hogy 30 éve bizony ugyanúgy volt téli és nyári gumi is. És arra is emléxem, hogy sok hanyag ember ugyanúgy nem használta, mert minek, elmegyek majd lassan. És emléxem, hogy ugyanúgy egymásba csúsztak, és tologattuk az elakadt ladákat, skodákat.
Csak az idő szebbé teszi az emlékeket.

scsaba1 2009.12.21. 11:22:38

@phs:

Kb. 900 kommeneten keresztül már többen elmagyarázták, hogy nyári gumival egy helyiértékkel nagyobb esélyed van arra, hogy árokban kössél ki egy hirtelen kormánymozdulat, fékezés vagy egy gázfröccs után - ha már így felkerült a Lada.

A AIDS szempontjából sem mindegy, hogy egy bangkoki prostit gumival vagy gumi nélkül kúrsz le, na...

phs 2009.12.21. 11:36:03

Ok, igazatok van:
Tegyük kötelezővé az téli gumit, az ABS-t, a kipörgésgátlót - egyből megoldódnának a parkolási problémák is :P

Nem azt mondtam, hogy haszontalan a téli gumi, hanem azt, hogy nem tanít meg téli úton vezetni. A hó csúszik, téli és nyári gumival is. Téli gumival valamivel több az esélyed. De akkor is több lenne, ha 10-el kevesebb hajtanál.

Aki a havas úton 60-al előz jobbról a buszsávban, na az sokkal veszélyesebb, mint egy rutinos nyári gumis.

GG81 2009.12.21. 11:46:36

@phs: akkor november... azért írtam 2 hónapos ablakot, hogy a 61 napból egyben csak jut idő... és akkor még sor sincs, tehát fél, egy óra és nem hüje kifogás. ;-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.21. 11:48:23

@phs: Aki havas úton jobbról előz a buszsávban, annak van ESÉLYE megállni. A tapasztalt nyári gumisnak nincs. (amúgy feltűnt hogy a tapasztalt vezetők "téli gumiosok"?)

GG81 2009.12.21. 11:52:56

@phs: a téligumit simán lehetne, de nálunk mondjuk elég lenne dec.1-től február végéig...

esp szériának kellene lennie lassan, bár ezt is kibumlizták bizonyos %-ra a gyártók, így lehet a sz@rabb, magyar piacra a csupasz modellek érkezhetnek majd legálisan.

de miért jó lassan szenvedni, feltartva mindenkit a nyárival bohóckodni!
ez már nem csak az egyéni ügyeskedés, de a forgalom télen is ugyanúgy szeretne haladni és a felkészült autósok tudnának is... mert nem mindegy, hogy 20-30 vagy 40! ez a nem mindegy, hogy a sok olcsójános, idejét beosztani nem tudó halogatójános miatt megáll a város!

a 60-nal buszsávban előzőnek meg a qrva anyja nyáron is téligumival!

stamina 2009.12.21. 12:42:11

Égessük el az összes téligumit => Globális felmelegedés...

scsaba1 2009.12.21. 13:03:29

@phs:

Jó, akkor újabb kérdés:

Leejtő és emelkedő: Friss- és letaposott havon jóformán lehetetlen feljutni vagy épségben lejutni nyári gumival. Nem kell komoly hegyoldalakra gondolni: egy sima, a közút szintjénél magasabban fekvő vasút átjáró is nyári gumival akár percekig tartó szivornya is lehet kipörgő kerekekkel, visszacsúszással stb. Míg téli gumival simán abszolválható.

Nejem munkatársa is patenkodott, hogy neki nem kell téli gumi, majd vigyáz, meg óvatosan vezet. Tegnap a munkahelyén sikerült beleszaladnia az egyik targoncába a letaposott havon, lassan, óvatosan vezetve is.

Adamfark 2009.12.21. 13:32:37

Az a baj, hogy az emberek ezt a "kötelező a téligumi" úgy fogják fel, mintha az elakadásjelzőről lenne szó, hogy mindíg fel kell tudd mutatni.
Nem! Aki nem akar téli gumit venni a kocsijára, rendben van.
Csak akkor nem mehet ki vele a forgalomba.
Nem egy nagy varázslat...
Az osztrák rendőrök is csak a forgalomból leintett nyárigumis autókat büntetik.
Ez kb. olyan kérdés, mint a védőoltások (tökmindegy milyen) kérdése. Társadalmi felelősségről van szó, és nem az szív vele elsősorban, aki nincs beoltva, hanem az akit be sem lehet oltani (csecsemő, beteg, stb.).

ekin_su_ocha 2009.12.21. 13:48:57

de most komolyan 900 komment született erről? valaki megnézte, mihez ír kommentet, láttátok a videót? nyári gumis jóbarátot 3-an tolják odébb amíg a többiek "elszáguldanak" mellette... és igen, ugyanolyan "szhar" hátsókerék hajtásúak is, mint aki éppen kapar mint malac a jégen... akkor miről beszéltek? videoshop? fake? nem kell téli gumi? persze, hogy el lehet anélkül is közlekedni. de el lehet gumi nélkül, csak a felniken is közlekedni, csak megfelelő odafigyelés és kellő óvatosság kell hozzá. nem is baj, hogy nincs gumi az autódon, mert legalább jobban odafigyelsz és előre megtervezel mindent.
én is vezettem végig telet nyári gumis ladával, de téli gumival valahogy jobb.. biztos csak a marketing...
vékony gumi azért jobb a hóban, mert mélyebbre süllyed benne, kisebb felületen nagyobb nyomást létrehozva és így növelve a gördülési ellenállást...oldaltartása rosszabb, szóval hidegben de száraz úton kanyarban jobban kúszik, így ott nincs előnye a szélesekkel szemben. persze van az a határ amikor túl vékony, szóval 2 tonnás verdára se jó a 155-ös szett.

Zoolika 2009.12.21. 14:40:20

Szerintem akinek az anyiagi lehetőségei nem engedik meg a téli gumi vásárlását, az ilyenkor ne közlekedjen kocsival...

Marhára bosszantó tud lenni, mikor egy emelkedőn kerülgetni kell a sok nyárigumis balféket mert ők nem tudnak elindulni az emelkedőn.

És ami a meglepő hogy a legtöbb autó amin nincs téli gumi, eléggé menő autó..

Zoolika

McK (törölt) 2009.12.21. 15:59:01

Elkészítettem a saját videót,de feltöltés közben rátaláltam erre.

Kicsit jobb,mint az enyém..:D

www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s&feature=related

Aki ennek sem hisz,az szinplán hülye.

Ennyit a jégen a téligumi sem ér semmit szövegről,meg az óvatósan megoldom égbekiáltó baromságról.
Meg-meg..a fűződet,maximum.

EZEK TÉNYEK,pedíg nagyon kis sebességgel teszteltek!

Mirror71 2009.12.21. 17:08:14

Végül is erről beszélünk, ami az utolsó filmen volt.

De Baracskán várják a sok nyárigumist aki a parkolóból kifutó kisgyereket a motorháztetőn akarja hazavinni, mert Ő óvatosan és körültekintően vezet. Csak épp egy váratlan helyzetben nem tud megállni. Nem a képességeivel van a baj, nem is a reakcióidővel, csak a tapadás hiányával. A 4 fal között 4-5 évig lesz idő gondolkozni, hogy hol is rontotta el.

Bada Dada: "Apa vezeti a kocsit, Apa jól vezet, Apa kocsit hajt".

OOOO 2009.12.21. 17:13:54

Én azt mondom:
Audi A8 quattro 1995
Bárcsak minden kocsiban ilyen futómű lenne...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.21. 17:37:05

@McK:

Szó szerint viccesen hat a nyári gumis...

Ma vettem egy ilyen Nokian WR G2 téli gumi garnitúráz.
80 peso+ szerelés.

Erősített oldalfalú.... kurva jól működik azt kell, hogy mondjam. :)

www.automax.hu/kepek/nokian/nokian_wr_g2.1.jpg

gnme 2009.12.21. 19:43:17

..kemények ezek a telek.

www.youtube.com/watch?v=t7cpEKPQIxc&feature=related

Bende: 1:33
Csik: 2:43
Omm: 2:51
Winkler: 4:00

McK (törölt) 2009.12.21. 20:50:56

Pont azért kéne kötelezővé tenni,hogy az értelmesebbeket megóvjuk a sík hülyéktől.

Mert van,aki ezeknek a teszteknek sem hinnének.

Viszont érdekes,a tesztet se vállalta senki...

Justice RAT 2009.12.21. 21:53:20

Szerintem is. Legyen kötelező.
Nekem nincs hiperkirály gumim, de ez is nagyon állat. biztonságosan lehet vele menni. Jégen persze csúszik, de havon mindenhol elmegy.
Ahogy bejönnek a hidegek, a nyári gumi elkezd csúszni. Nem kell neki mínusz. úgyhogy már akkor lecserélem. Sokkal kisebb lesz a féktávom.

tekniq (törölt) 2009.12.21. 22:02:03

@LeviT: "Barum igenis jó fajta."

Sajnos nem. Jegen a Polaris a legszarabb:
www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/155_70_R13QST/barum_polaris2.asp?ComponentID=194769&SourcePageID=195660

"Azért a csehek tudják mi az hogy hó."

Viszont nem tudjak, mi az a gumiabroncs-gyartas.

tekniq (törölt) 2009.12.21. 22:13:53

@öregbringás: "Érdekes, hogy az utóbbi időben csak téli vagy nyári gumik összehasonlító tesztjeit közlik, valószínűleg azért mert a fenti eredménnyel zárulna egy összetettebb összehasonlító tesztelés.Talán ez nem tenne jót az üzletmenetnek?"

Hulyeseg. Az AutoBild rendszeresen bedob egy-egy nyarigumit a teligumitesztekbe, tudvan, hogy sajnos meg mindig nem haltak ki azok az idiotak, akik osszeeskuveselmeletekben hisznek.

cso zsi 2009.12.21. 22:48:13

@tekniq: Azért az Adac tesztekben sem bíznék meg 100%-osan.
Ha a Continental szponzorálja a teszteket, akkor nem az lesz a legrosszabb.
A pénz nagy úr odakint is. ezzel nem állítom, hogy a Barum kifogástalan lenne, de azokon az autókon, amiken használtam, megfelelőek voltak. Ugyanazon a Sava érezhetően gyengébb volt. Mivel nem én határoztam meg, hogy mi kerül a kocsira, azokon Pirellit, Michelint nem próbáltam, csak sajáton. az megnagyobb teljesítményű autó volt, mint az előbbiek.

Mard-el 2009.12.22. 08:22:31

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Apám, te egy igazi seggfej vagy. Ha szemét lennék, azt kívánnám neked, hogy a lejtőn lefelé mennyen mögötted egy ilyen nyári gumis barom a havas úton!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.22. 09:03:59

@cso zsi:

Tegnap 2 gumikereskedővel beszéltem meg 1 gumissal.
Érdekes, hogy kivétel nélkül mind fröcsögött az ADAC tesztekre.
Szerintük is "túlértékelik" a Continentalt.

Az is érdekes, hogy a Nokiant meg mindhárom sokkal többre tartotta mint amilyenre a teszteken kihozzák.
Szerintük az egyik legjobb téligumi, és nem csak "ajánlott" minősítést érdemelne.

Mivel tegnap hagytam magam meggyőzni, kíváncsian várom a személyes benyomásaimat is, télleg jó -e?! :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.22. 09:25:24

@Mard-el:
"Apám, te egy igazi seggfej vagy."

Azt is olvastad 2 kommenttel lentebb amit az érveléseimre válaszolt??

gnme 2009.12.22. 09:33:54

...elég kevés szó esik a Dunlop gumikról, kb. tíz éve Dunlop téligumikat használok a legnagyobb megelégedéssel. Nyárira meg bridzsesztónt.

l.ovlov 2009.12.22. 13:58:22

@gnme: Nyáriban is nagyon jó, próbáld ki, nem bánod meg.

l.ovlov 2009.12.22. 14:05:35

@Escobar888:
Sajnos nem csak azok járnak nyárival akinek nem telik rá, itt is írta vki, h neki van téli gumi, de csak akkor teszi fel ha síelni megy a sógorokhoz, itthon nem kell mert csak napi 20 km megy.
Az, h 50 m alatt is csinálhat balesetet az már nem jut el az agyába:(((

öregbringás 2009.12.22. 16:29:48

@tekniq:

Amit az első hozzászólásomban írtam a hangnemről és a közlekedési morálról sajnos kénytelen vagyok fenntartani. Szerintem, kedves autóstársam javasold az Autóbild tesztjeinek az átvételét a Totalcar részére, valószínűleg mindenki okulna belőle, de akkor felesleges lenne ezen a fórumon vitázni.Én nem írom a másik véleményére, hogy hülyeség, mert egyelőre a vitaalap hiányzik.
Amit leírtam azok tényszámok (féktávoság, sebesség, stb.) abból mindenki, aki kicsit is ért a technikához, az érti miről van szó.Ebben nem az szerepel, hogy télen ne használjunk téli gumit, ezért érdemes figyelmesebben elolvasni.
Célszerű lenne nyáron egy újabb vitát rendezni arról, hogy használjunk-e nyáron nyári gumi vagy jó a téli.Ugyanis az autósok egy része nyáron is télivel jár. Ezt vehetjük úgy, hogy veszélyt jelent a többi közlekedőre, mert a téli abroncs kezelhetősége, vizen siklási határértéke, fékútja gyengébb.
Itt nincs szó "összeesküvéselméteről", csak kizárólag üzletről. Érdemes elolvasni egy-egy új autó tesztjét, az egyik tesztelő szerint kiváló, a másik szerint nem a legjobb. Ki lehet találni hogy az eredményt mi határozza meg.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2009.12.22. 21:00:15

Porsche Cayenne-es csávó téligumit keres:
-Használtad van?

Vazzeg.........

gt-r 2009.12.22. 21:44:07

@öregbringás: A téli nyáron kevéssbé gyenge mint a nyári télen.
Jó volt ez a tirerack-os teszt, aki ebből nem érti meg hogy kell téligumi az már tényleg menthetetlen, főleg ha rendes nagy autója van.
Kis autók úgyahogy elevickélnek nyárival vagy gyárilag szerelt 4 szezonossal, de a nagyobb 2T körüli autók életveszélyesek nyárival hiába összekerekes akár.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.23. 10:05:04

@öregbringás:
"valószínűleg mindenki okulna belőle, de akkor felesleges lenne ezen a fórumon vitázni.... a vitaalap hiányzik."

A vitaalapot az szolgáltatja, hogy ostoba emberek írogatnak hülyeségeket.
A különböző tudományos alapossággal elvégzett tesztek mindenki számára elérhetőek már régóta. Csak olvasni kellene.
A Totalcar egy autós oldal. Tájékoztatlak, hogy az itt kommentelők között vannak közlekedésmérnökök, autószerelők, és a műszaki élet legkülönbözőbb területéről is.
Szerinted nem venné ki hülyén magát, ha hagynánk a minden szakmai alapot nélkülöző ostobaságokat terjedni?

"Célszerű lenne nyáron egy újabb vitát rendezni arról, hogy használjunk-e nyáron nyári gumi vagy jó a téli."

Rendben. Rendezzünk...
Ha ennyi okoskodó fogja május végén állítani, hogy a téli jobb nyáron akkor van értelme arról is vitázni, de fura mód ez nem merül fel.

"Ugyanis az autósok egy része nyáron is télivel jár. Ezt vehetjük úgy, hogy veszélyt jelent a többi közlekedőre, mert a téli abroncs kezelhetősége, vizen siklási határértéke, fékútja gyengébb."

Valóban, akik nyáron télivel járnak ugyancsak "veszélyeztetik" a többi közlekedőt.
Ha megfigyeled a velem hasonszőrüek nem is beszélnek rá senkit a télire nyáron azzal, hogy "fölösleges" a nyári!

Az, hogy ki mennyire az üzletet, vagy a tőkés harácsolását látja a kérdésben egy másik vita lehet.
Egy valami azonban tény:

Minden ami a közlekedés biztonságát segíti, növeli, NEM LEHET FÖLÖSLEGES!
A téli gumi is egy ilyen dolog.

@gt-r:
"A téli nyáron kevéssbé gyenge mint a nyári télen."

Pontosan.
Nem mindegy, hogy nyáron 1 méterrel nő meg adott esetben a fékút, vagy télen mondjuk közel a duplájára nő.

gnme 2009.12.23. 13:17:01

@kamionmentés: vett volna autót.

Ne mondja nekem senki b+ hogy akinek van havi kétkilója üzemanyagra, az nem tud gumit venni. Az ilyen batár(határ) szar autó tizennyolc literrel járkál.

KarbatettKezűZoltán 2009.12.25. 12:15:04

KEDVES VÉRESSZÁJÚ TÉLIGUMIT KARHATALOM SEGÍTSÉGÉVEL KÖVETELŐ ÉS TAPADÁSHÍVŐ FIZIKUSOK!!

MOST AKKOR UGYE, ÉPP SORBAN ÁLLTOK A GUMISNÁL, HOGY NYÁRI GUMIRA CSERÉLJETEK? IGAZ_E?!?!?!?!??!?!?!??!?

15-20 fok várható a napokban...!!!

ccorsa (törölt) 2009.12.27. 18:09:19

Zolikám, ha egy kis eszed lenne, nem írtál volna ekkora baromságot!

De legalább ebből is kiderült, hogy Te sem használsz téligumit, mert fogadhoz vered a garast...

Fishbed. 2009.12.29. 13:43:50

Nos ha már kihült a vita, akkor levonnám a következtetéseket.

1. A téligumi télen sokkal jobb, mint a nyári.
Ez nem lehet vita tárgya.

2. Megállapíthatjuk viszont azt is, hogy a jég csúszik és nem a nyárigumi. (Lefordítva: a téligumi nem csodaszer, ami megvéd minket minden bajtól.)

3. Akinek nincs esze az előzőeket belátni, annak ahhoz sincs esze, hogy jogsija legyen.

ccorsa (törölt) 2009.12.29. 14:51:01

És a téligumi jobb jégen is, mint a nyári.
süti beállítások módosítása