Ki miatt szívsz reggel a dugóban?

  2009. december 02. - Bende Tibor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

miertsziveszadugoban

Most megtudhatja, reggel miért áll a sorban, amikor haladhatna is.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr961568018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dobzi 2009.12.02. 15:30:13

@Rocko-:
"mert dugót okoz?"
Igen, sajnos azt okoz, mert a cégünk nem rendelkezik helikopterrel, hogy a forgalmat nem akadályoztatva tudjuk a hibát elhárítani... de gondolom jobb lenne, ha mondjuk megvárnánk minden autóst, hogy elhagyja Budapest területét, hogy még véletlenül sem okozzunk dugót... addig meg villogjon csak sárgán a csomópont, mondjuk a Kerepes út - Fogarasi út sarkán... rendben, ha ez Önnek jó... megismétlen mégegyszer, ha nem lett volna egyértelmű. Nincs idő megvárni a csúcsforgalom végét... (pont akkor kelljen, hogy műkdjön a lámpa leginkább) Van máshol is hiba, nincs idő ülni és várni...

"ha az ön kapuja lé parkolna egy autó és nem tudna közlekedni tôle, arra is azt mondja, hogy nevetséges? másokat megszivatni (még ha utasításra is) nevetséges?" - ezt nem is értem hogy jött ide... valószínűleg nem viccből van ott az az autó... mint mondtam, nem rendelkezünk helikopterrel, a hibát viszont el kell hárítanunk. Amúgy rendkívül készségesek vagyunk, csupán meg kell kérnie a kollégát, hogy legyen szives kiengedni Önt... higyje el, működik!

Mint mondtam, a munka nem tartott tovább 5-10 percnél... miből gondolja, hogy csak a teherautó okozta dugót? Amit nem is látni azon a képen... ;) Mert ha dugó lett volna, akkor szemből is kocsisoroknak kellene állni... ;) logikus, nem? Amúgy nem tudtam, hogy Ön is Bende Úrral tartott akkor éppen... ha már így kiszámolta, hogy mennyi idő alatt csillapszik a kialakult dugó... ;) Ön biztos valami zseni... ilyen emberekre van szüksége az országnak.

isti77 2009.12.02. 15:31:33

A többi település nevében nem tudok nyilatkozni, de Biatorbágy idestova 2,5 éve város.
És aki innen Budakeszin keresztül jár be a fővárosba, az meg is érdemli, nekem is van egy-két ilyen "a hegyen keresztül, kertek alatt gyorsabb" ismerősöm.

Azt mondja, nincs alternatíva. Hülye.
Én inkább azt az eldugott, 2x3 sávos kis mellékutat választom, aminek a Sasadi útnál van vége.
Egy autópálya nem alternatíva? Mi kell neked? Légifolyosó?
Aki Nagykovácsiban lakik, annak tényleg nincs alternatívája. De Biatorbágy, Etyek, Budaörs térségéből? Felnőtt bárány.

isti77 2009.12.02. 15:38:44

Budakeszi lakosai pedig biztos nagyon boldogok, hogy a sok tirpák rajtuk tülekszik át ahelyett, hogy az autópályát használná.
Meg fogyasztás tekintetében is marha kifizetődő 2 hegyet megmászni, többnyire lépésben, az M1-M7 meg egy kis rakparti tögyörgés helyett.

dobzi 2009.12.02. 15:39:21

@tlantos:

Nem a nevem az érdekes... sőt, az sem, hogy a cégnél dolgozom... maga a tény az érdekes, hogy néhány embernek fogalma sincs egyes dolgok működéséről... dilettanizmusnak hívják ezt. Nem személyeskedem, hozzá teszem. Akinek nem inge...
A Külső Szilágyi úti probléma... bizonyára elhiszi nekem, hogy vannak olyan hibák, melyek elhárítása nem feltétlenül oldható meg órák alatt... az, hogy mi órák alatt hárítjuk el a hibát, az a mi szorgalmunkat dícséri... szerződés szerint 72 óra a hibaelhárítási idő... persze ezt az időt sosincs szándékunkban kitölteni, minek akadályoztatnánk saját magunk munkáját...? A Külső Szilágyi úton valószínűleg olyan problémára akadtunk, melynek okát és forrását nem tudtuk órák alatt meghatározni, de mint láthatja, a hiba idővel elhárult és azóta sem jött vissza. Ezt Ön egyszer tapasztalta, ne általánosítson. Önnek is bizonyosan van a munkája során olyan probléma, amit nehezebben old meg, több időt fordít rá... de ettől Ön még nem rosszabb munkaerő és nem általánosítható, hogy mindig így dolgozik.
Minden feladat más, több-kevesebb időt igényel... ez mindenhol így van. Ön most kiragadott egyet a sok közül... tudna mégegyet mondani?

2009.12.02. 15:43:17

Tudjátok mit?
Atomot nekünk.

(Mert nekünk semmi se jó, meg nem is lesz. Ámen.)

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.12.02. 15:44:02

Pontosan mi volt a baj Carfan kommentjével? Kritizálta a cikkíró munkáját? Hogy képzelte?!

Amúgy tényleg nem értem, kinek kéne eldöntenie, hogy hány óra legyen a javítási idő, ha nem egy irodistának egy irodában.

Bizonyára lehetne egész fővárosra vonatkozó átfogó forgalomelemzést végezni, háztömbökre lebontva, napszak, évszak és időjárás függvényében, a város egyéb útjainak terhelését is figyelembe véve... És évente megismételni, hogy naprakész legyen...

stellaz1 2009.12.02. 15:45:01

Senkit nem akarok meggyőzni, hogy feltétlen bicajoznia kell, de ellenérvnek elég rossz ez az öltönyben megyek tárgyalni, mert:

- nem minden nap megy mindenki tárgyalni
- ha az irodába kezded a napot, akkor át lehet öltözni, nyáron kifejezetten higénikusabb, mint a beleizzadt, koszos ruhában kezdeni a napot
- hónalaj szag ellen van dezodor, meg szappan, profibbaknak törlőkednő
- ha tudom, hogy jófej a partner, vagy ismerjük egymást, akkor rangtól ás beosztástól függetlenül simán bicajjal is elmegyek. Ebből még soha nem volt problémám, sőt..

Amúgy Bende Tibi arra nem válaszolt, hogy ha mint említette néhány faluból jön össze a dugó tartalma, akkor miért ül minden ember külön autóban?

BENDE TIBI: HÁNY FALUBELIT TETSZIK LEFUVAROZNI REGGELENTE A VÁROSBA, HOGY CSÖKKENJEN A DUGÓ????

Miizu 2009.12.02. 15:47:35

Az én villamosom/metróm bezzeg többnyire nem kerül dugóba, aki meg kocsiba száll az meg is érdemli :P

tlantos 2009.12.02. 15:50:33

@dobzi: en tovabbra is kernem a nev vallalasat.
ha 72 ora a szarzodes, akkor kerdezem, miert kell a reggeli csucsban megcsinalni, miert nem varhat 2 orat?
a kulsoszilagyin 2 hetig aszfaltozas miatt sargan villogott minden. Biztos ettol romlott el annyira (raadasul azok a lampak ossze sincsenek hangolva), hogy boven tulhaladta a 72 orat a megjavitas. en inkabb erre mondom, hogy dilettantizmus.
de megnyugtato, hogy tudjuk, kinek lehet cimezni a szemelyes szetsegeleseket (marmint nickneven, mert a valodit nem meri bevallalni) a lampakkal kapcsolatos nyilvanvalo problemak teren (nem keves olyan hely akad a varosban, ahol a jozan paraszti eszt is eleg lenne hasznalni, de nekunk szerencsere vannak szakembereink 40 eves tapasztalattal, akik neha egy segg szintjen kepesek vegezni a munkajukat (magyarul szarnak ra magasrol)

Amanitin3 2009.12.02. 15:50:48

@dobzi:

"Tudom, gondolom Ön is azon a véleményen van, hogy este kéne csinálnunk, hallottuk már többször is... ezt nem akarom külön kommentálni, nevetséges."

Az, hogy eszetekbe se jut éjszaka csinálni, és/vagy nem elég az éjszakai műszakra a pénz, amit kaptok, az egy dolog. Attól még az ötlet kurvára nem nevetséges, hanem evidencia szintű észszerűség.
Ennél már csak az röhejesebb, amikor a közvilágítást fényes nappal ellenőrzik és javítgatják.

"nincs lehetőség mérlegelni, hogy mikor melyiket lehetne megcsinálni. "

_Nincs_ _rá_ _lehetőség_? Szóval az Üllői-nagykörút kereszteződés lámpája nektek ugyanakkora prioritás, mint a sárga villogó a budakeszi zebráján?
Itt valaki valamit akkor kurva rosszul csinál. Mondjuk ez eddig is tudtuk.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.12.02. 15:52:37

Egyébként annyiban dícséretes a cikk, hogy én is meg vagyok győződve róla, hogy a nagy és kezelhetetlen problémák (lakáshelyzet, úthálózat stb.) miatt kialakuló dugókat igenis lehetne és kellene apróságokkal csökkenteni. Persze az sem egyszerű. Persze nem biztos, hogy ez most jó példa volt. Ha tényleg csak 10 percig állt a sor, mint azt állítják itt, akkor nem volt itt semmi gond. Ha viszont mondjuk fél óráig, és ez gyakori helyzet, akkor már érdemes elgondolkozni, hogy felül kell-e vizsgálni a diszpécseri munkát (kb. arra volna itt lehetőség).

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.12.02. 15:55:53

@Pók: ne áltasd magad. Diktatúra ez a javából...

hunchback 2009.12.02. 16:02:28

Fasznak jön be a sok falusi pestre. Hurcoltatom a 80 kilós seggemet egyedül másfél tonna füstölő szarban, és hőbörgök, hogy mindenki útban van.
Maradj otthon és más nyugodtan végezheti azt a munkát aminek esetleg értelme is van!

dobzi 2009.12.02. 16:03:16

@tlantos:

higyje el, mi sem örömünkben dolgozunk csúcsforgalomban... de elmondom harmadjára is, nem egy hiba van a városban, az országban! Több hibacím van, melyet mind meg kell oldani! Lehetetlenség várni órákat... hozzáteszem nem is érdemes, ugyanis mindig van Önhöz hasonló örök elégedetlen és felháborodott ember... valakinek mindig útban vagyunk, szó szerint ;) A hibát minél előbb el kell hárítani... az Önnek jó, ha csúcsforgalom kellős közepén sárgán villog egy jelzőlámpa és nem tud átmenni a kereszteződésen? Akkor meg az lenne a baja, hogy miért nem lehet megoldani a problémát... miért kell sárgán villogva hagyani. Sajnos sokan lámpa nélkül nem is tudnak közlekedni, rendkívül baleset veszélyes. Ön tipikusan az az ember, akinek soha semmi sem jó. A lényeg, hogy pont Önt ne akadályozzák az életében...

Ha a Külső Szilágyi úton akkor aszfaltoztak, akkor nem is értem a felháborodásának okát... valószínűleg az aszfaltozás miatt let szándékosan lekapcsolva, engedéllyel, hogy a munkagépek miatt ne legyen torlódás és a forgalom gördülékenyebben haladjon... látja, ez is az Ön érdekét szolgálta. Ez esetben nem beszélhetünk hibáról, csupán egy azóta létező dologról, mitóa léteznek a jelzőlámpák... gondolom miután befejezték az aszfaltozást, a forgalmi rend helyre állt. Ahogy az az engedélyek szerint volt megadva... ne hozza magát kínos helyzetekbe az ilyenekkel... más is olvassa...
A nevem továbbra sem érdekes, de az Öné sincs kinn teljes egészében... ;) Nem a nevem az érdekes... mit is kezdene vele? :)

dobzi 2009.12.02. 16:10:53

@Amanitin3:

Nem jut eszünkbe este csinálni... este alszunk ;)
De tegyük fel, reggel 10-kor meghibásodik egy lámpa... akkor az Ön észjárása szerint várnuk kéne kb. este 10-ig, hogy megoldjuk a problémát... addig meg a sok vezetni nem tudó meg összetörné magát a kereszteződésben és még mi lennék a hibásak, hogy nem hárítottuk el időben a problémát... ugye ezt nem gondolja komolyan... ;)

A közvilágításhoz nem értek, de azt illene tudnia, hogy tesztelni, javítani valamit nem lehet áram alatt kizárólag... éjjel baromság és felelőtlenség lenne lekapcsolni a közvilágítást, mert éppen szerelni kell... nappal ugye nem működik, nincs bekapcsolva, lehet tesztelni, szerelni... biztonságosan, mert a napfényből mindenkinek ugyanannyi jut... elvileg... bár itt néhány hozzászólás alapján elbizonytalanodom... És ahhoz, hogy leteszteljék a közvilágítás helyes működését, bizony be kell kapcsolni... remélem érthető, hogy éjjel miért nem lehet ezt csinálni...

Kopi3.14 2009.12.02. 16:12:07

bendetibor, igen, így, kicsivel, egybe, kívánom, az isten éltessen téged is a hatszázadik havi fizetésed elbaszására egy ilyen kiégett lámpás kereszteződésben, egy fél napon keresztül. ennyit a széles látókörödről.

tlantos 2009.12.02. 16:12:41

@dobzi: engem eleg konnyu megtalalni, csak kitartas.
az aszfaltozas befejezese UTAN (amikor mar levonult az utolso munkas is), akkor volt napokig sarga villogora allitva minden lampa.
a cikk nem lampat emleget, hanem egy gyalogatkelo folotti allandoan sargan villogo dolgot. ez azert nem olyan, mint egy nagy csomobpontban a rendes forgalomiranyito keszulek.
en nem varok el jobb munkat onoktol sem, mint amit en vegzek. en ennel jobban vegzem a munkamat.
lehet vitatkoyni, de igy van. csak amig valaki nem elkotelezett az irant, amit csinal, akkor igy fog hozzaallni, ahogy on. (szarik arra, hogy mas szervezessel nem szivat meg tobbezer embert)

stellaz1 2009.12.02. 16:17:59

@tlantos:

Lehet tévedek, de azok az emberek okozzák a dugót, akik egyedül ülnek egy bádogdobozban.

Egyébként nem vagyok szakember, de lámpát szerelni tán én sem éjjel állnék neki...

tlantos 2009.12.02. 16:23:50

@stellaz1: en nem mondtam, hogy ejjel.
de egy tok lenyegtelen lampat lehet reggel 10 es du 3 kozott is berhelni.
de semmi gond, kivanom mindkettotoknek, hogy usson be az aramszunet este 8kor, amire azt mondja majd a villanymuvek, hogy ejjel minek foglalkozni vele, majd holnap reggel nekiallunk.
egy csomo munka elvegzesere kivaloan alkalmas az ejszaka. csak hat a fene nagy munkanelkulisegben sok embernek budos a munka. (lassan ejfel, es meg mindig dolgozom, pedig 8kor kezdtunk ma)
a fene nagy demokracia egyeseknek teljesen a fejebe szallt.

dobzi 2009.12.02. 16:25:33

@tlantos:

nem akarom Önt megtalálni, nem is érdekel, csupán beszélgetünk.
Örömmel hallom, hogy Ön jobban dolgozik, mint mi, bizonyára nagyon fontos ember lehet... maximális respekt, hova fordulhatok segítségért...?
Nem kívánok Önnel tovább vitatkozni, mert úgy látom semmi értelme... sajnos nagyon általánosságokban beszél, így hogyan is várhatnám, hogy megértse, miről is beszélek, hogyan működnek a dolgok... nem szólok bele az Ön munkájába, mert nem értek hozzá, kérem Ön sem tegye máséval...
Mint mondtam, mindegy, hogy sárga villogó vagy moszkva téri lámpa... a hiba az hiba. Ha van, akkor meg kell oldani akkor, amikor idő van rá. A hiba randomszerűen érkezik, ha ezt Ön meg tudja szervezni, akkor szívesen várjuk a cégnél.. nagy szükségünk lenne ezek szerint egy ilyen hatalmas zsenire, mint Ön ;)

További szép és nyugodt napot kívánok Önnek

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.12.02. 16:29:17

@dobzi: úgy jobban tudna anyázni nyilván...

tlantos 2009.12.02. 16:50:41

@dobzi: szolok, ha kell uj allas. logisztikaban jo vagyok (amugy azert mondom, hogy konnyu megtalalni, mert ez a nick letezik kb. 15 eve :)

Szibarita 2009.12.02. 16:54:38

Te voltal a gyoker, hogy kikoltozol a varosbol, be akarsz hajtani, aztan panaszkodsz.

WAPAC 2009.12.02. 16:56:42

@dobzi:
A hiba az hiba ...
Ha az elemlámpám kiég, azért is leállítjuk az egész várost?
Egész lapos gondolkodás ...
Csak egyszer számolja ki, hogy mondjuk csak ezer autó alapjáraton, mondjuk fél óra alatt mennyit fogyaszt és mennyit szennyez, valamint az ugye min. 500 munkaóra ...
Ezt vessük össze, azzal amennyivel a jó időzítés kényelmetlenebb, vagy többe kerül. És mennyivel több mint ezer ...

Egyébként azt már rég kimutatták, hogy sűrű forgalomban akár egy nagyobb fékezés is okozhat több órás dugót, hányszor szembesül az ember látszólag közvetlen ok nélküli dugóval. Hát még 10 perc szerelés ...

Továbbá a balesetek szempontjából is kisebb kockázattal járhat egy kevésbe fontos lámpa hiánya, mint a javítással képzett dugó miatti fékezések.
Majd a balesetből újra dugó lesz ....

Szibarita 2009.12.02. 16:56:44

@Szibarita: Elnezest. Te _vagy_ a gyoker. Igy pontos.

stars7726 2009.12.02. 17:48:58

Hagyjuk már ezt a biciklizzünk be a városba dumát.miért kell megmagyarázni az embernek azt ha az autójával akar közlekedni?azért van,nem?ha mindenki biciklizne,kit húznának le,kivel fizettetnék meg a parkolást,a műszaki vizsgát,a biztosítást,autópályamatricát,stb stb..hogy a benzinről ne is beszéljek.felkéne már fogni végre,hogy az autó nem luxus cikk,hanem használati eszköz.van akinek a munkájához szükséges.ki az a barom aki élvezetből autózik a reggeli dugóban a budakeszi úton?amúgy arra,azon a szar úton,meg tekerjenek az öngyilkosjelöltek.életveszélyes biciklivel,de nem is arra tervezték.

natuck 2009.12.02. 17:54:54

Az a közlekedési rendszer, amiben egy sáv kiesése ekkora grimbuszt csinál az rossz. Egy sáv kiesés bármikor előfordulhat, ennek tudatában kell meggondolni, hogy érdemes-e autóval közlekedni ott.

Szibarita 2009.12.02. 18:13:44

@stars7726: Hagyjuk, de akkor meg legalabb ne nyavalyogjatok. Koltozzetek be a varosba, hasznaljatok tomegkozlekedest vagy biciklizzetek. Engem oszinten mar az is zavar, ahogy feltorlaszoljatok a varost reggelente, meg ha a legszennyezestol el is tekintunk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.12.02. 18:31:37

Amúgy a Hidegkútról átlehet menni Óbudára a ,csak szar az út arra felé:-))
Az útvonal hossza: 5,0 km
Becsült idő a megtételére: 0:13
0:01 0 m Budapest, Erdőalja út
0:01 0 m Budapest
0:01 0 m Erdőalja út (1,6 km a következő pontig)
0:04 1,6 km Jánosbogár utca (1,7 km a következő pontig)
0:08 3,3 km Hideg utca (1,0 km a következő pontig)
0:11 4,3 km Nóra utca (0,2 km a következő pontig)
0:11 4,5 km Gazda utca (0,5 km a következő pontig)
0:13 5,0 km Budapest, Gazda utc

dead end2 2009.12.02. 18:54:47

@dobzi:
Kedves dobzi! Édekelne, hogy ki írta alá a maguk szerződését a főváros részéről...lenne egy-két jókívánságom számára, mivel az, hogy megengedi a cégüknek, hogy akadályozzák a forgalmat 06-22-ig ez szégyen.
A maguk pár alkalmazottján kívül ez a többi pár százezer embernek nem jó. Az, hogy 40 éve csak a nevük változott, ez szintén szégyen, jellemző az egész országra.
Azon érve sem állja meg a helyét, hogy főbb kereszteződésekbe azonnal meg kell javítani a jelzőlámpát. Az ilyen esetekre is tartjuk rendőrjeinket...persze értem ez nekik sem jó, hiszen eshet az eső, hó, hideg van vagy éppen meleg és nem lehet kaszálni a munkába -ból igyekvő adózókat -akiktől kapják a fizetésüket.

Szóval csak érdekelne engem a fent említett név...

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2009.12.02. 18:56:39

Bende úrtól kérdem: ebben a cipőben járok én is, mi a kerülőút Pátyról?
www.gaborcsikos.posterous.com

dead end2 2009.12.02. 19:07:46

@dobzi:
mint szakavatott, talán tudja a megfejtést arra, hogy miért torlasztja fel a Budaörsi út forgalmát az a nyomorult laktanya elötti lámpa úgy, hogy az Erzsébet hídon át még az Astoriánál is áll a sor, az is érdekelne...

fujita 2009.12.02. 19:17:50

mit szívsz reggel a dugóban?

GGG77 2009.12.02. 19:39:47

Na, ezt a biciklizés témát baromira hagyjuk, nagyon unom már...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.12.02. 20:17:32

Szóval a II.ből át lelet menni szgk val is hidegkútról a III.kerületbe.
Hideg és az erdőlaja között föld út van !!!

hunyuan 2009.12.02. 20:40:25

@hunchback: "Fasznak jön be a sok falusi pestre."

he?
kis pösti csíra..
a f..szé' gyüssz nyáron a bacssira le'?!

**ADAM** 2009.12.02. 21:01:34

Még egy gondolat:
Eddigi tapasztalatom az, hogy ha egy kereszteződésben (végre) nem működik a lámpa, érdekes módon nincs dugó. Ez konkrét megfigyelés azokon a szakaszokon, ahol rendszeresen járok. Lehet vele vitatkozni, de ez van.
Micsoda meglepetés, nem? Nincs lámpa és az emberek megoldják! Felnőtt módjára! Nahát...
Kicsi szemükkel nézegetnek, fejüket forgatják és saját hatáskörükben döntést hoznak, hogy elindulhatnak-e vagy nem. És, láss csodát, működik.
Nem kell rögtön összeszarni magunkat, ha egy lámpa véletlenül sárgán villog. Meg kell csinálni, nyilván. De nem minden áron, szarva minden másra.

nyu 2009.12.02. 21:08:31

Tenyleg, Matav telefonszamlagyar (1013 Krisztina krt 55) melygarazsat vedo zebra lampaja az milyen hataridos melo?

Eszaki oldalon mar 3 eve nem eg a zold lampa :))
(Kb. 3.5-4 eve csereltek LEDesre, jo volt fel evig.)

Bende Tibor 2009.12.02. 21:17:12

@dobzi: Kedves Dobzi!

Épp arról szól az írás, hogy nem a munkavégző és nem is a munkát kiadó felelőssége az egész, hanem azé, aki nem ruház megfelelő jogkört, döntési szabadságot Önökre.

Ha ez megvolna, egyetlen jóérzésű ember sem állt volna neki ott és akkor javítani.

Ne értse félre szándékosan amit írtam.

t

Bende Tibor 2009.12.02. 21:28:38

@Carfan2: A kritikát értem, és szeretem. A gyalázkodást nem értem és nem szeretem. Viselkedj rendesen, és megtűrünk itt, egyébként meg nem. Gondolom érted.

A kritikádról annyit, ha elolvasod a Vilati dolgozó kommentjét, abban világosan benne van, hogy utánamentem az ügynek, és jól informált vagyok.

Pista nem attól dolgozik jobban, vagy szerinted másképp, mert itt fröcsögsz.

Hidd el, mi jobban ráérünk fikanickeket törölgetni, mint te létrehozni.

Úgyhogy viselkedj rendesen.

Bende Tibor 2009.12.02. 21:32:04

@Pók: Nem az volt a baj, hogy kritizált, mert azt lehet. A gyűlölködés és a gyalázkodás nem elfogadott, és ebben az egész TC sokkal keményebb lesz a jövőben.

redriot77 2009.12.02. 21:32:44

A címet elolvasva először azt hittem hogy Bende majd ügyetlen frissjogsisokon, kalapos matizosokon, és egyéb lenézett kasztokon fogja köszörülni a nyelvét.

Ehhez képest sokkal szomorúbb az írás. Itt azt is szarul oldják meg, amit egy semmivel sem lenne bonyolultabb jól elvégezni.

Minden felújítást/javítást szarul csinálnak egy bizonyos szempontból: mindig a reggeli csúcsban dolgoznak. De legalábbis nappal, mind1, hogy mennyire forgalmas az adott útszakasz. Normális országokban a durván forgalmas részeken éjszaka vagy hajnalban dolgoznak.

Itt nincs pénz kifizetni a műszakpótlékot. Kell a zseton a 160 kilós elefántkocák prémiumára, a 10 hónap után lelépő tanulmányírók 100 millás végkielégítésére. Falhoz kéne állítani párszáz embert.

Rocko- 2009.12.02. 21:38:37

@WindowsNT: "Szerintem a terepjáró akkor is luxus és felesleges környezetkárósító."
az emberi élet maga környezetkárosító. ezen nem kell felháborodni.
luxus? aki kimegy mezőre dolgozni az újgazdag köcsög? mondom, szerintem nem vagy tisztában a terepjáró fogalmával.
a Range Rover, Lada Niva, na azok terepjárók. az X5, Q7, meg társai az értelmetlen öszvérek. vagyis egyértelmük van: balkáni utakra ideálisak.
"na ne ez már fáj"
szóval pontos számadatqid vannak erről

@dobzi: "de gondolom jobb lenne, ha mondjuk megvárnánk minden autóst, hogy elhagyja Budapest területét, hogy még véletlenül sem okozzunk dugót..."
khmm, nem kell itt túlozgatni. miért nem kértek nagyobb mozgási teret, hogy a kevésbbé fontos helyeken: lásd fent, később is lehessen végezni munkát?
titeket nem zavar az elhaladó forgalom, mert kevesebb, a forgalom nem fog titeket anyázni, mert kevésbbé akadályoztok. mi a baj ezzel a win-win helyzettel?
"addig meg villogjon csak sárgán a csomópont, mondjuk a Kerepes út - Fogarasi út sarkán..."
a cikk nem is ilyen helyről szól, hanem egy szimpla zebárról, ami sárga villogó nélkül is működik. ne keverjük már a szezont a faszommal.
"Több hibacím van, melyet mind meg kell oldani!"
na most súlyos gondok lehetnek egy cégnél, ahol nem tudnak prioritási sorrendet felállítani. vagy van, de egy ilyen kereszteződés kerül előre.
"De tegyük fel, reggel 10-kor meghibásodik egy lámpa... akkor az Ön észjárása szerint várnuk kéne kb. este 10-ig, hogy megoldjuk a problémát... "
nem, addig, ameddig enyhül a forgalom.
"addig meg a sok vezetni nem tudó meg összetörné magát a kereszteződésben"
az már az ő bajuk, ha nem tudják alkalmazni a kreszt.
"Mint mondtam, mindegy, hogy sárga villogó vagy moszkva téri lámpa..."
hmm, érdekes felfogás. fizetést is így osztják? 10 ezer vagy 10 milió, egyre megy, Forint-Forint?

@**ADAM**: "Eddigi tapasztalatom az, hogy ha egy kereszteződésben (végre) nem működik a lámpa, érdekes módon nincs dugó."
egyetetértek. ezért rühellem ezt a minden sarokra egy lámpát marhaságot. mert ugye lebaszni lebasszák, csak hangolni felejtik el.

dinan333 2009.12.02. 22:38:49

@vivax: hat ezen a hotrodos kommenten percekig rohogtem! :)

Accordion 2009.12.02. 22:50:00

Mondtam már, hogy költözz vidékre.
Úgy értem nem újgazdag játszótérre (Páty és társai), hanem vidékre. Alföld.

Akkor elfelejtheted demszkájdzsumbujt.

Vagyis nem. Kapjabeademszkáj.

totálkáros 2009.12.02. 22:50:42

@hunyuan: Megy a faszom ahhoz a mocsárhoz :D

totálkáros 2009.12.02. 22:53:31

@toncsi64: Akkor kerüld el Nyugat-Európát és az USA-t, Kanadát, Új-Zélandot, Ausztráliát, mert sok rosszban lesz részed. E világok fővárosaiban ez a dolog mindennapos, Bp meg csak épp tanulja ezt az agymenést.:)

S4mu3l 2009.12.02. 22:57:07

Szerintem aki az említett Budakeszi-Budapest vonalon a biciklizést emlegeti, az nem nagyon ismeri azt a környéket. Egy Páty-Budakeszi-Budapest-Budakeszi-Budapest kerekezés gondolata heti 5 nap az meg tényleg csak valami vicc lehet. :) Már ha nem iron man-ekről beszélünk hanem passatos középkorú papákról pl. Ajánlanám a google maps "domborzat" üzemmódját.

S4mu3l 2009.12.02. 23:05:18

Páty-Budakeszi-Budapest-Budakeszi-Páty kerekezés, na. :)

Polló László · http://termelekenyseg.blog.hu 2009.12.02. 23:07:41

Én minden csütörtökön megyek be reggel Telkiből a Budakeszi úton az Árpád híd budai hídfőjéhez. Van olyan nap, amikor ez 55 perc, van amikor 1:45 perc. (Utána még 2-3 ügyfelet kell felkeresnek a városban, muszáj kocsival mennem, különben nem tudom őket munkaidő alatt elérni.) Nemcsak a Bende által emlegetett Vilatis társaság csinál ilyen dugót: járnak erre lomtalanított holmikat utánfutón cipelő araszoló OpelAstrák, reggeli csúcsban lerobbanó autómatuzsálemek, a Lauder Javnéba igyekvő és ott forgolódó autós szülők, önjáró fűnyírók stb. Igen, 50 perc a különbség reggel, ha éppen nincs ilyen akadály. De a tapasztalat szerint két reggelből egy akadályos. Ha meg egy dugó kialakult, akkor egy óra, amíg feloldódik. Nem megoldás Biatorbágy fele menni az M1-M7-en, mert reggel ott is dugó van és a Margit híd kiesése miatt az észak-déli forgalom annyira megnőtt, hogy az emiatt keletkezett dugók ugyanolyan hosszúvá teszik az utat. Az Erdőalja utat egyszer kipróbáltam, de azon többet nem nyúzom a kocsimat, borzalmas állapotban van, és amikor igazi nagy dugó van, akkor az is eldugul. Lehet berzenkedni azon, hogy Telki lakossága 20 év alatt 250-ről 3000 főre nőtt, de nem érzem jogos "megoldásnak", hogy akkor ne járjunk be Budapestre, ki vagyunk innen tiltva. Én sem tiltom ki a hét végén hozzánk jövő budapesti kirándulókat. Egymásból élünk: a budapestieknek szükségük van a szaktudásomra, nekem meg a bejutási lehetőségre.Van megoldás is, úgy hívják: 2*2 sáv. A fővárosi vállalatoknál kifizetett végkielégítésekből már elég hosszan megépülhetett volna. S azt is tudom, hogy mindez a forgalom nem mehet rá a Moszkva térre, ezért Gádor utca vagy Kapi út 2*2 sáv is kellene még. Meg bátrabban lehetne élni az egyirányú utcákká minősítésekkel, San Franciscoban láttam olyan utcát, amely 6 sávon volt egyirányú. Például a Szilágyi Erzsébet fasor és a Városmajor utca lehetne ilyen páros. Tudom, hogy ehhez nem értek, és nyilván könnyű kimutatni, hogy ezt miért nem lehet megcsinálni, de végre ideje lenne egy olyan forgalomszervezőt felvenni, aki nem azt tudja megmondani, hogy mit miért nem lehet megcsinálni, hanem végre tenne valami olyat, ami Buda közlekedését megoldja. Szerintem a budaiaknak sem jó, hogy ennyi füstöt és kormot kell szívniuk; nekem a 4-4,5 literről 6,5-7 literre megy fel a fogyasztás, amikor erre járok.

Krisi 2009.12.02. 23:23:49

gondolom már páran írtátok előttem is, de a dugót nem konkrétan egy valaki okozza, hanem a másik tízezer autós. őket lehet szidni egyesével. magadat se hagyd ki, Tibi :)

aki meg kiköltözik Budapestről a jó levegőjű agglomerációba, az inkább ne panaszkodjon dugóról meg légszennyezésről, mert azt többek közt ő maga generálja.
és előre megmondom nektek, amint bevezetik a - többek közt - agglomerációból ingázók miatt a dugódíjat, elsőként fogja Tibi fikázni a rendszert, hogy milyen igazságtalan, hogy neki fizetnie kell, hogy bejöhessen a városba, és elégethessen naponta n+1 liter benzint a dugóban.

amúgy gondosan felépített blogposzt: értelme nincs, de egyszerre több csoportot is lehet fikázni, kiválóan előcsalogatja a főváros vs. vidék ellentét, a töketlen magyar bürokrácia is kap a pofájára, nem maradhatnak ki a környezetvédők se, lesz itt 500+ komment :)

Stock 2009.12.02. 23:30:18

@Krisi: tapasztalatból mondom: ha valaki, valakik nem bénáznak valamit, akkor nincs dugó és kellemesen lehet haladni!

"aki meg kiköltözik Budapestről a jó levegőjű agglomerációba, az inkább ne panaszkodjon dugóról meg légszennyezésről, mert azt többek közt ő maga generálja."

a pestiekre ez ugyanígy igaz.. :))

mátyáskirály 2009.12.03. 01:33:10

hahahaha...szegeny magyarok...csak azt nem ertem, hogy ezen mit alltok le csodalkozni?

mátyáskirály 2009.12.03. 01:35:49

en inkabb arrol irnek, ha valami ne adj isten mukodik, vagy jol sikerul, vagy megvan a felelos....ilyenek...azon lehet ajuldozni, na de ez? papirforma

Zsola777 2009.12.03. 02:14:52

Ki akar pályázni a főpolgármesterségre (btw miért nem polgárfőmester)? Még egy pont, amivel nyerő lehet. Csak tessék, csak tessék!

stellaz1 2009.12.03. 07:34:44

Bende Tibi továbbra sem reagáll arra a kérdésre, hogy a sok, ugyanazon faluból jövő ember miért egy ember/egy autó felállásban közlekedik.

Bende Tibi: hány falubelit tetszik reggelente lefuvarozni a moszkva térig?

Összgezve, mindenki szarik arra, hogy a közlekedése ésszerűsítése árán jelentősen csökkentse a dugót, de ha valaki elhárít egy hibát reggel, az milyen ostoba fajankó.

Gratulálok.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.12.03. 08:08:47

@Polló László: az a 2750 ember aki oda kiköltözött az elmúlt 20 évben tisztában kellett volna legyen azzal, hogy milyen a közlekedés arrafelé.

2x2 sávos út????? ott van a közelben 2x4 sávos, már az sem elég???

Amanitin3 2009.12.03. 08:11:01

@dobzi:

". este alszunk ;) "

akkor az valszeg kicsit döbbenetes lesz most, ülj le hozzá: vannak a világon emberek, akik éjszaka dolgoznak, és nappal pihennek. Vagy azért, mert akkor van rájuk szükség, vagy azért, hogy ne legyenek útban. A BKV járműveit például éjszaka tartják karban. A sötét, középkori barmok.

"akkor az Ön észjárása szerint várnuk kéne kb. este 10-ig, hogy megoldjuk a problémát."

ezt hívják úgy, hogy fontossági sorrend. Amire ugye 'nincs lehetőség'. Asszem a budakeszi úti zebra sárga villogója például kibírta volna estig. Mint ahogy szintén kibírja három egy irányba menő sáv egyik lámpájában a zöld.

"éjjel baromság és felelőtlenség lenne lekapcsolni a közvilágítást, mert éppen szerelni kell.."

Ad1 A szolgáltatót nem különösebben zavarja, ha komplett utcákban napokig nem ég a közvilágítás.
Ad2 nyílván erről azért kell beszélni, mert ez egy akkora technikai kihívás, amit egyszerűen lehetetlen megoldani. 40 évvel ezelőtt ember járt a Holdon.

Legyünk szivesek ne társalogjunk arról, hogy van-e értelme, meg lehet-e éjszaka cserélgetni a körtét a sárga villogóban. Mert VAN értelme, és MEG LEHET csinálni. Csak akarnia kellene valakinek. Jelenleg szemlátomást csak azok akarják, akik közvetlenül szopnak miatta.
Akinek a végrehajtói oldalról köze van hozzá, az pedig tolja a felelősséget másra.
Ez az egész tökugyanaz a sztori, mint az 1-es út, és a Törökbálint-Budakeszi út kereszteződésében lévő vasúti átjáró, ahol nemhogy vonat, de sínek sincsenek, de a lámpa ott van, és cserélik benne a körtét. A 3-4 érintett hatóság mindegyike úgy tudta, hogy nem ő a felelős ezért az állatságért.

Krisi 2009.12.03. 08:38:16

@Stock: én is jártam már nem egyszer arra reggeli csúcsban, a "kellemes haladás" alatt azt érted, hogy lehet kb 15-20 km/órás átlaggal haladni? vagy én voltam mindig rosszkor rossz helyen, vagy nem tudom :)

a pestiek meg nyilván ugyanúgy generálják maguknak a dugót, ez való igaz. de a bevezető utakon továbbra is a környező falvak lakói vannak többségben, és most pont amiatt szív Tibi barátunk is.

amúgy én sose panaszkodok a dugókra, mivel szerencsére ritkán járok autóval a belvárosban. ha meg mégis, akkor ott az mp3-as CD :)

Krisi 2009.12.03. 08:40:37

@Amanitin3: na az a vasúti lámpa a tökéletes mintapéldája a "nem az én dolgom, ezért leszarom" mentalitásnak. ha minden nap arra járnék és lenne szerszámom, akkor már biztos leflexeltem volna egy álmos hajnalon :)

Zoltavianus 2009.12.03. 09:21:39

Az 1-es út Törökbálint-Budakeszi kamuvasúti átjáróban, ami két 20 éve sarjadó kiserdő szellemvonatait köti össze, már csak az lenne a poén, ha megbüntetnének, mert nem lassítok le a megengedett sebességre, amikor áthaladok. Ha valaki járt ott úgy, írja már be!

na__most__akkor 2009.12.03. 09:28:41

Tegnap ilyenkor NORMÁLIS autósokról fantáziáltam, akik a fényképen látható helyszíneken nem generálnak dugót, hanem MEGOLDJÁK a problémát. Kikerülik az akadályt.

----------------
"Aki látott már normális autóst (nem a fürdőszobatükörről beszélek), az szóljon!"

Tegnap óta senki nem jelentkezett.

Mndenki a karbantartókat meg a hatóságokat szidja. Senki nem akarja észrevenni, hogy ha b*lf*sz autósok nem mennek el egy akadály mellett, mert szélesebbnek hiszik a s*ggüket mint a kocsijuk, akkor az nem az őket körülvevő társadalom hibája.

Ez a mentalitás a társadalom hibája.

Hehe.

Zoltavianus 2009.12.03. 09:38:05

A dugóról: volt szerencsém aznap benne ülni. Budakeszi, Páty, Telki, Budajenő, Perbál lakossága bizony a Budakeszi úton közlekedik. Pl. Pátyról csak akkor mennék az M1-M7 fele, ha dél Budapesten van dolgom. Súlyosbító tényező, hogy a Páty-Biatorbágy út az környezetvédelmi(?) okokból elmegy az M1 és az 1-es utak alatt, nem épült egyikre sem felhajtó. A Budakeszi úton naponta 17690 autó haladt át 2005-ben. (95-ben 5560)

Ursus 2009.12.03. 09:39:53

Tisztelt Bende Tibor!

2 apróság:

- Jelenleg 2 cég végzi a jelzőlámpás csomópontok szervizelését Budapesten. Siemens Zrt. és a Swarco Traffic Hungaria Kft.
Swarco Traffic Hungaria Kft. a VILATI SBH Kft. névváltoztatása révén alakult ki mivel a tulajdonosi viszonyok változtak.

- A szervizt végző járműveken van cégjelzés, igaz még a régi névvel.

A kép alapján nehéz elképzelni, hogy hatalmas sorok torlódtak fel (bár ezt nem kérdőjelezem meg), mivel szembe semmilyen forgalom nincs így a munkáját végző járművet egy egyszerű manőverrel ki lehet kerülni. Kicsit erős feltételezésnek tűnik, hogy az egyébként mindennapos reggeli dugó (ami a képen nem látható) a kosaras miatt alakult volna ki. Ennek a munkának az elvégzése nem hiszem hogy ennyi időt venne igénybe. (minimum másfél órát ugyebár)
De itt 2 dologhoz ért mindenki a focihoz meg a közlekedéshez (:

Zoltavianus 2009.12.03. 09:45:42

@na__most__akkor: "Tegnap ilyenkor NORMÁLIS autósokról fantáziáltam, akik a fényképen látható helyszíneken nem generálnak dugót, hanem MEGOLDJÁK a problémát. Kikerülik az akadályt."
Mindenki elengedi a szembe forgalmat: Ez egy amúgy is túlzsúfolt és dugóra hajlamos úton azt eredményezte, hogy Budakeszi másik végén lógott ki a dugó!! -a fotó meg eléggé benn készült már Budapesten, mire a szerző oda jutott, addigra a kifelé tartó reggeli forgalom lecsökkent. -ezért lehetett egyáltalán eljutni odáig.

Zoltavianus 2009.12.03. 10:02:16

@Ursus: "Ennek a munkának az elvégzése nem hiszem hogy ennyi időt venne igénybe. (minimum másfél órát ugyebár)
"
Számoljunk: 2005-ös adat: 17690 autó/nap, 8845/irány, ennek kb. harmada bizony reggel bemegy dolgozni: 2948 autó, 1,5 dolgozó/autó átlaggal 30 perc PLUSZ menetidővel számolva 1916 munkaóra kiesés. Mondjuk felét behozza túlórában mindenki, 958 óra veszteség átlag havi br. 196e Ft-on számolt teljes bérköltségre: 1.539.086 Ft munkáltatói és 741.695 Ft munkavállalói veszteség. (senki nem fizeti meg ezt a plusz időt.) +0,1 L benzin fogyasztás/autó 88e Ft. ÖSSZESEN: 2.369.231 Ft statisztikákból becsült tényleges gazdasági veszteség, az externális hatásokról nem is beszélve... Ne mondja senki, hogy ebből nem jön ki egy műszakpótlék... -amúgy elég lett volna délelőtt 11-től csinálni a szerelést, és akkor már nem lett volna dugó, addig meg egy rendőr a zebrához!!

stellaz1 2009.12.03. 10:03:56

Na most, ha minden nap van dugó azon az úton, akkor nem a lámpa szerelés okozta azt. Ez ugye evidens.

Ha az év többi, 364 reggelén nincs dugó, akkor ez az egy alkalom bátorította Bende Tibit a cikk megírására?

Úgy értelmetlen az egész, ahogy van.

Zoltavianus 2009.12.03. 10:19:31

@stellaz1: szokott dugó lenni, de ez az átlag dugós menetidőhöz volt + fél óra legalább!!! És igen, tudja a lámpaszerelés okozni! Mert mindenki lassít és kerül, és esetleg várja a szembe jövőket. És volt értelme megírni a cikket, mert 4 óra munka átütemezéssel, és addig pl. 1 rendőr foglalkoztatásával Forint milliókat lehetne megtakarítani. (egy Biatorbágy M1 felhajtóval és az M0 nyugati szektorral meg milliárdokat...)

stellaz1 2009.12.03. 10:25:18

@Zoltavianus:

Az egy alkalom/év miatt szerintem kár ennyi energiát belefektetni.

Egyébként pedig (mint ahogyan már írtam) talán a lakóknak kéne először a saját bejutásukat átütemezni, meg ésszerűen beosztani.

Vajon lett volna dugó, ha minden autóban 3 vagy 4 ember ül?

stellaz1 2009.12.03. 10:29:09

@Zoltavianus:

"szokott dugó lenni, de ez az átlag dugós menetidőhöz volt"

ez akkor azt is jelenti, hogy cikk címe, miszerint ki miatt szívsz a dugóban? annak nem sok köze van a cikk tartalmához

vagy is van, csak kicsit ferdítve, magyarul azt kellett volna írni, hogy:

Dz év minden napján saját magunk, illetve a többi autós miatt szívunk a dugóban, részben mert kényelmesek vagyunk, részben, mert nem szervezzük hatékonyan az utazásainkat. De ezen az egyszem fekete reggelen az átlagosnál is kicsit nagyobbat szívtunk a lámpások miatt.

Vagy rosszul látok valamit?

Rocko- 2009.12.03. 10:43:55

@Krisi: és visszaraknák, mert hogy nincs határozat a leszerelésérôl.
ház nem csodás?

@stellaz1: "Ha az év többi, 364 reggelén nincs dugó, akkor ez az egy alkalom bátorította Bende Tibit a cikk megírására?"
és ha 364 napon nincs dugó, akkor egy napon lehet?
miért, kötelezô az? ha nem dugott meg egy nigger seggbe 10 évig, akkor 10 napra harlemieké vagy?
ez nem kötelezô dolog, el lehet kerülni. akkor hol itt a gond?

"Az egy alkalom/év miatt szerintem kár ennyi energiát belefektetni."
a halmazatát nézd. kiesett munkaidô, környezetszennyezés, energiapazarlás.

stellaz1 2009.12.03. 10:49:06

@Rocko-:

Bár ott tartanánk, hogy az lenne a legnagyobb gond, hogy az év egy napján dugó van a városban a lámpaszerelők miatt...

Mivel a valóság viszont az, hogy az év minden napján dugó van, ezért inkább tán annak a megoldásával kéne foglalkozni.

bovaryné 2009.12.03. 10:51:38

Ki miatt szívsz reggel a dugóban?
A hozzád hasonló autósok miatt, akik nem hajlandók letenni a kocsijukat egy napra sem!Ilyen egyszerű.

Zoltavianus 2009.12.03. 10:56:12

van.@stellaz1: igen, mi 3-an ültünk az autóban, de valóban az átlag utas/autó ez alatt van. A számításba nem adtam hozzá azt a 10-20 busznyi embert, akiket még érintett.
De azt ugye nem gondolja senki komolyan, hogy mindegy neki, hogy fél vagy egy órát tölt dugóban?? Egy ilyen lámpajavítás legalább + fél órával növeli a menetidőt. -Mivel az a + fél óra is milliókba kerül a gazdaságnak, és ez a költség némi szervezéssel és minimális ráfordítással elkerülhető, az átlag polgár azt várja, hogy egy ilyen közérdekű munka tervezésénél ezt is vegyék figyelembe!!
"az átlagosnál is kicsit nagyobbat szívtunk " -az nem érv számomra, hogy ha általában szívunk, akkor önként és dalolva miért ne szívjunk néha sokkal nagyobbat!

WindowsNT 2009.12.03. 10:57:11

@Rocko-: Sajnos nagyon is tisztába vagyok vele, azt hiszem itt Te értesz félre valamit méghozzá nagyon.

akinek ténylegesen szüksége van terepjáróra az igazi terepjárót vesz és az általában sáros szokott lenne, ha le nem mossa, de valahogyan látszik rajta, hogy valóban dolgozik vele és tényleg terepen is használja.

Hidd el teljesen képben vagyok terepjáró témában, látom nagyon véded őket, akkor Te is közéjük tartozol és neked is van?

Természetesen a közlekedés valamely formája amelyet valamilyen eszközzel oldunk meg jelen esetben autóval az valamely mértékben környezetkárosítással jár, a metró és villamos is szennyezi a környezetet, de nem közvetlen, hanem közvetve pl.: erőmű lehet szenes, stb. egyetlenegy az atomerőmű ami nem szennyez, de még az is, ha valamilyen baleset van, szóval akkor minden közlekedési ág ilyenformán szennyez.

De nem erről van szó, hanem ha egy kicsit is gondolkodnál akkor ezek a terepjárók jóval nagyobb szennyezést okoznak mind a normál személykocsik, tehát arra próbálok kilyukadni, hogy, ha lehetőség van akkor ne egy olyan eszközzel járjak ami 20 litert eszik városba és pl.: 300-400 g/km a káros anyag kibocsátása, hanem egy olyan eszközzel ami csak cca. 100-150 vagy max 200 g/km a kibocsátási értékei, itt sok kicsi sokra megy, ha Te is és mindenki reálisan gondolkodna akkor lehet még szmogriadóra se lenne szükség.

Azért vegyük figyelembe, hogy ezek a nagy járgányok hány darab kisebb autó káros anyag kibocsátási értékének felelnek meg, valamint hány darab kisebb autót tudnál üzemeltetni abból az üzemanyag-mennyiségből amit ezen terepjárók és 3000 (itt értsd nagyobb szgk-t is) ccm űrtartalmú járművek fogyasztanak.

Szerintem zárjuk a témát, mert erről elvitatkozhatnánk még akár napokig is amiről véleményem az, hogy nem sok értelme van, mert nem én vagyok a döntéshozó, ha én lennék akkor biztos valamilyen extra adót vetnék (+ minden 3000 ccm feletti járműre) rájuk ki, de figyelembe venném, ha valakinek ez kell a munkájához azokat nem érintené a +adóztatás.

stellaz1 2009.12.03. 11:08:24

@Zoltavianus:

Na jah, de a napi dugóval senki nem foglalkozik, mert azt az autósok okozzák, tehát nekik kéne tenni ellene a szokásaik megváltoztatásával. És az az igazi szívás, egész évben a dugóban dekkolni.

És ezért értelmetlen ez az egész cikk.

ave 2009.12.03. 11:11:20

Igazi proszto vagy.

CSAK sajat magad es a tobbi huje miatt szivsz reggel a dugoban.

Ursus 2009.12.03. 11:26:35

@Zoltavianus: Nem egészen értem a gazdasági levezetést. Mitől lesz több pénze ettől a cégnek, hogy kifizesse a pótlékot?

A cég szerződésnek megfelelően teljesít. Nem értem az olyan drámai hangvételű enyhén bulváros kiszólásokat mint:
"A céges háttér eléggé bonyolult, különféle megszűnt, átalakuló vállalatok pályáznak (hasonlóan a frekvenciákhoz) a lámpaszerelő címre." ráadásul szépen kiemelve. Ilyesmiről szó sincs! Maximum a cikkírónak volt bonyolult, vagy nem nagyon akart erre már időt fordítani a megértésére.

Az egész cikk a karbantartó céget alázza, majd egy mondatban meghozza a konklúziót, hogy mégse a cég a hibás hanem valaki más. De addigra már mindenkinek az van az agyában, hogy ez a cég ilyen olyan amolyan. És mindenki hozza a példákat, hogy amikor ő ott állt a dugóba akkor is ez volt stb., bár valószínűleg minden reggel dugóban áll, csak ilyenkor van kit anyázni.

Zoltavianus 2009.12.03. 11:28:54

@stellaz1: Igen, azzal kellene még többet. Ez a cikk számomra az elv miatt volt érdekes, ami egy ok a sok közül, hogy miért nem halad az ország, azaz, ha szervezéssel és kis költséggel elkerülhető valami gazdasági hátrány, akkor mégsem tesszük meg, mert aki a felelős a munka szervezéséért, az nem érdekelt/lusta/buta, illetve nem írtuk le neki szabályzatban, hogy "csúcsidőben a Budakeszi úton félpályás útlezárást nem csinálunk, kivéve baleset stb..."
És ez igaz ma Magyarországon az élet nagyon sok területére.
A napi dugó: M0 nyugati szektor, híd Aguincumnál, P+R rendszer dögivel (parkolási díjakból épült egyáltalán 1 db parkolóház?), még több kerékpár út, jobb BKV (viccesek a zöld csíkos buszok is a km-es koromfelhőjükkel), HÉV - M2 metró összekötése, M3 meghosszabbítása Káposztásmegyerre, Nyugati - Déli - Keleti föld alatti összekötése (mint Brüsszelben) és elővárosi vonatfejlesztés, nem emelni tovább a tömegközlekedési árakat, mert már így is Európa élmezőnyében vagyunk, de csak árakban...

Zoltavianus 2009.12.03. 11:33:41

@Ursus: Azzal egyetértek, ha az önkörmányzat nem köt normális szerződést a karbantartó céggel, akkor a cégnek senki nem téríti meg az extra költséget, hogy másképp ütemezze a munkát, azaz a cég mivel piacról él, és nyereséget maximalizál, le fogja sz@rni, hogy dugó lesz, mert neki csak az van leírva, hogy az adott típusú hibát X időn belül hárítsa el.

Ursus 2009.12.03. 11:41:47

@Zoltavianus: Akkor egyetértünk (: Nyilván ha éjszakai munkavégzést írtak volna elő minden esetben akkor a költségeket is másképpen kalkulálták volna. A város költségvetését pedig nem a közlekedési ügyosztály szabja meg...

Moodshooter (törölt) 2009.12.03. 11:49:13

Én is dolgoztam szervizbe, igaz teljesen más területen, de az emberek tényleg értik meg, hogy nem csak az ő készülékük hibásodott meg, hanem akár 300 másik ügyfélé, akik semmivel nem érnek kevesebbet nekünk, mint ő.
Nyilván kell egy szerelési sorrendet felállítani, de mi ezt a bejelentés időrendjébe tettük. Nyilván nem ez az ideális, mert valakinek ráér valakinek nem, de az ettől eltérő kivitelezés követhetetlen lett volna és nyilván ütközésekkel teli.
Gondolom itt is ez lehetett a probléma. Sajnos nem élünk ideális világban...
Tudom, hogy szívás, de legyünk kicsit megértőbbek a körülöttünk lévőkkel.

Léhüllő · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.12.03. 12:46:18

Kissé sem baj, de ha mondjuk a gyálról pestre bevezető úton teszik ugyanezt, ahol 5 busz jár egy régi szar kétsávoson, akkor kissé zavaró. Ott a legnagyobb jó időben is beáll a reggel alapból.

stellaz1 2009.12.03. 12:47:23

@Zoltavianus:

Persze, igazad van.

Én csak arra szerettem volna rámutatni, hogy az -ez esetben- autósok nagy része nem látja fától az erdőt.

Magyarán azon az egy szem szerencsétlen karbantartón kéri számon a dugót, és azzal vádolja, hogy rosszul szervezi a munkát, ezért ez most fél óra várakozásba került.

Az persze nem jut egyik eszébe sem, hogy ugyanezen vádakat és megjegyzéseket saját magukra kellene illeszteni, elgondolkodni, majd esetleg átslattyogni a szomszédhoz, hogy figyu, ma én viszlek le a moszkváig, holnap meg te.

De a helyzet az, hogy inkább mindenki ül a dugóban és közben mindig lesz egy jó bűnbak, ma a villanyszerelő, holnap az útjavító, aztán a városvezetés, aztán egy gyalogos, aztán a mazsolák, aztán egy bkv busz, aztán meg mert esik az eső, majd mert kisütött a nap, aztán....

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2009.12.03. 12:55:35

Bende úrtól kérdem: ebben a cipőben járok én is, tanácsolnál kerülőútat Pátyról?
www.gaborcsikos.posterous.com

cso zsi 2009.12.03. 15:52:06

@Johann Gambolputty de von Ausfern schplenden: Milyen 2x4 sávos útra gondolsz?

Akik kiköltöztek, esetleg abban reménykedtek, hogy szintén kiköltözött városvezető legalább a maga számára járhatóvá teszi az utat. Vagy a tömegközlekedést.
Tudtad-e, hogy a 22-es busznak esélye volt egy-két éve, hogy nem jár ki Budakeszire?

Anno az M1-M megközelítésére kijelölték az Andor utcát is, ami még mindig 2x1 sávos, bár a héten cikkeztek arról, hogy valaki tendert nyert a kiszélesítésre.
12 évig kellett erre várni.

közel 30 évig karbantartóként dolgoztam, vállalati, intézményi telefonokat, és azok központjait kellet javítanom.
Eldönthettem, hogy a kiadott címekből milyen sorrendet járok le, a hiba jellege alapján. Természetesen, ha kaptam egy kórházat-tűzoltóságot, az űberelt mindent, de egy odatelefonálással ki lehetett puhatolni az eset sürgősségét. (10 telefon porosodik a polcon, vagy a vezér zsinórja elszakadt.)

Biatorbágynál pályafelhajtó?
Biztos jó lenne. Csak épp senki nem használná,ha 2 km pályáért kéne díjat fizetnie, és ugyanúgy ott álldogálna a bevásárlóközpontok előtti dugóban, mintha csak az ipari parknál hajt fel.

cso zsi 2009.12.03. 15:53:12

Közel... kellett... bocs.

hszolo 2009.12.03. 16:12:58

Én is kiköltöztem (Diósdra), különösebben nem rázós bejárni Nagyfaluba(Bp.). Bár általában csak G.rétre megyek, vagy az Etelére és onnan egész jó a Bkv is.

S4mu3l 2009.12.04. 01:04:43

@fosdapass: :D hehehe, van benne valami..
bár azért azt hozzá kell tenni, hogy ez minden nagyobb európai (meg a földgömb többi nagyvárosában) így működik, hogy ingáznak az agglomerációból. Hol jól megszervezve, fejlett közlekedéssel stb, hol meg így mint nálunk, minden autóban egy emberrel, 2x1 sávon. Viszont azt nem lehet elvárni, hogy mindenki ott lakjon ahol dolga van, vagy ha Budakeszin lakik akkor biciklizzen be a 13-ba minden nap. Asszem nem lehet felelőssé tenni kizárólagosan egyik felet sem, itt gyakorlatilag mindennel/mindenkivel baj van vagy kicsit, vagy nagyon..

cso zsi 2009.12.04. 10:19:13

@S4mu3l: Sokan nyomják ezt az
"1 autóban 1 ember" dumát, látok én is ilyen járműveket nap mint nap.
Olyat is látok, aki reggel Budakeszin bepakolja a kiscsaládot, vagy Pvörösváron a szomszédokat, és megindulnak a főváros felé. Van, akit még a lakóhelyükön kitesznek iskolánál-óvodánál, van akit csak a metróig hoznak, és mit látunk a Váci úton, vagy a Moszkva téren?
Erkölcsi fertőt, súlyos környezetszennyezést, mert a gépjármű használója egyedül ül a kocsiban, a dugóban állva. Már vagy öt perce egyedül van, de ezt senki nem tudja.
Mennyivel magasabbrendű a házunkban albérlőként lakó kőművesbrigád, akik reggel beülnek a szutyok járgányukba, végigállják a dugót ugyanúgy, este vissza is. Bár egy leheletnyivel valóban többek pl azoknál, akik festékes-malteros göncben utaznak a metrón, mindenféle átöltözés nélkül.

mediocris 2009.12.04. 19:19:30

@fosdapass:

1: A cikkben szerintem arról volt szó, hogy akkor is dugót csinálnak, amikor egyszerűen elkerülhető volna.

2: Ami a büdös állatokat és a traktort illeti: Soha nem laktam falun, de aki a városban disznyókat tart és nyáron éjjel-nappal szarszag van, az menjen már a francba. Pont az ellenkezője a cikkbeli történetnek. Beköltözik a paraszt faluról, aztán bicskával eszi a hamburgert is az uccán, "mer mink így szoktuk faluhelyen" :). Az se tesz boldogabbá amikor találkozok az egyszámjegyű főútvonalon egy traktorral, amin 4 méter széles vontatmány van fejmagasságban, és egy tonna sár potyog róla és a kerekekről a főútvonalra, mert a parasztnak sokáig tartana leszerelni. Engem az se érdekel ha 1 óráig tart és 2szer kell fordulnia. Mindenki találja meg a helyét és igazodjon az ottani rendhez! Asszimilálódni kell ecsém, asszimilálódni!

Krisi 2009.12.04. 22:22:02

@fosdapass: ez kurvajó korrajz volt, nevettem rajta egy jót :)

az meg hihetetlen, amikor a jóember kiköltözik vidékre, és reggel rácsodálkozik, hogy dugó van. persze, hogy az van, hiszen egy darab bekötőút van ott. de ezt a jóember is tudta, amikor megvette a házát falun. namindegy :)

mediocris 2009.12.04. 22:26:01

@fosdapass: Nem támogatom az ilyen biznisz épületek terjedését, főleg mert a hangulatos helyeket én is szeretem. Hiába mondom én nekik hogy ide ne, építenek csakazértis. Legfeljebb majd jól bojkottálom őket, közben pedig asszimilálódok :).

digitális küllő 2009.12.05. 01:15:24

@fosdapass: nálad ez a tanyán, nem ám úgy megy? igaz?

lr 2009.12.05. 15:11:05

Ezzazz, lepődjünk meg erősen azon, hogy ha városban 10m^2 közterületet akarunk elfoglalni a közlekedésünkkel, akkor annyi egyszerűen nem jut.
Mint az egymást a műfalujukból az első tömköz. csomópontig napi forgásban autóztató ("nyugat"!)német ismerősök már 10-15 éve itt járva is azon, hogy mi milyen gazdag ország vagyunk...cifra nyomorúság, az b+.

Bende Tibor 2009.12.07. 20:19:16

@Ursus: A kép készítésekor valóban nem volt sor, ugyanis megálltam, elővettem a telefonomat, addigra szépen elmentek szembe, és előlem is a lámpán átment a sor. Mondjuk volt vagy 30 mp.

t

fankigruv 2010.01.03. 15:24:57

Megoldási javaslat? Mikorra kéne megszerelni a lámpát: karácsonyra / amikor jólesik / vagy hogy?
Az is baj, ha vmit gyorsan intéznek, meg az is ha lassan...
Egy szolgáltatási szerződés nem terjedhet ki minden elb*szott utca minden lámpájára, ez életszerűtlen. A teljesítés során kell rugalmasan eljárni, és kész: létezik ám olyan kosaras emelő is, amivel a túlsó (jelen esetben forgalommentes) sávból lehetett volna dolgozni. De lehet, h. ezzel is lehetett volna. Csak ésszel kéne csinálni...
süti beállítások módosítása