A nyolcvanmilliós ufó szervize

  2009. november 06. - Csikós Zsolt Címkék: anglia fighter blenheim bristol dension

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

hirdetés
Dension


A mosógép ránézésre legalább automata volt, de rég ehetett utoljára ruhát, gondolom, ezt használják a bristolosok is gumikéder-puhításra, mint minden jófajta restaurátor. Meg talán a szövetbelsőket is ebben tisztítják, de erre nem mernék megesküdni. A Fagor tetején ráhányt vezetékek, szerszámok, papírládák, mellette egy hegesztőtrafó és egy kompresszor, az egész mögött, szürreálisan, mint pompeii romházban az épen maradt, színes falmozaik, egy hatalmas, büszke Bristol-molinó sugárzott, két óriási Union Jackkel ellátva. Persze rohadt koszos volt az is, hogyne.

A mosógép egy Fagor, a zászló Bristol, az olajfolt BP

A Bristol központi szervizében láttam mindezt, de igazából nem mosógépekről és zászlókról szeretnék itt írni, már csak azért sem, mert túl sokszor hallottam már okos emberek szájából, hogy ha az autók majd annyira érdeklik az embereket, mint a mosógépek, az autós firkászoknak befellegzett. Engem még mondjuk, érdekelnek.

410-es asszem

Például ha a témához olykor kapcsolódik egy döbbenetes időutazás, mint ez központi luxussportkocsi-szerelde látogatás. A képekből talán nem lehet átérezni ennek a jelentőségét, de ebben a szervizben simán megfordulhatott már George Harrison, Liam Gallagher, Rowan Atkinson, Harold Pinter, vagy akár az uralkodócsalád egyik-másik tagja is. Bristolja ugyanis csak nagyon gazdag, nagyon igényes és nagyon visszahúzódó embereknek van. Főleg briteknek.

Egy Bristol drága. Nagy, 5,9 literes Chrysler V8-as van benne, a fogyasztását csak milliomosok tudják megfizetni, viszont pont úgy néz ki kívülről, mint egy orosz kenyérpirító. Hát ezért a visszahúzódó brit kőgazdagok autója.

Képzeljük el, amikor a visszahúzódó kőgazdag megvesz egy autót, amiről a szaklapok nem írnak. A márka tulajdonosa, Tony Crook ugyanis a meztelen csigáknak fenntartott tekintettel pillant a sajtó valamennyi munkatársára, ezért tesztautóról általában szó sem lehet. Vagy amikor néha mégis írnak a márka valamelyik autójáról, akkor érezni, hogy Crook személyesen, önnön kezével fojtogatta munkája közben az újságírót.

Szóval őkőgazdagsága, a Bristol-vásárló csak akkor jön rá, hogy hatalmas szarkupacot vett, amikor először beleül a saját, hónapokig várt autójába. És olyankor őrajta is úrrá lesz a „minimálbérből-vettem-F-Astrát -csakazéstis-ez -a-legjobb-autó”-öntudat. Persze nem azt szeretném mondani ezzel, hogy az F-Astra egy szarkupac, isten őrizz, csak látom, hogy abban a körben szokás rettenetesen védeni a portékát, ha kritika éri, ezért a hasonlat.

Sose érzett még ilyet, volt ugyan valami pozitív elképzelése a márkáról, hiszen legutóbb Elton Johnt látta egy Blenheimmel érkezni a Rotary Club-fogadásra, erre most, hogy benne ül, kiderül, hogy nem exkluzív sportkocsit, hanem bőrbevonatú teherautót kapott. Azok közül is egy felettébb iszákosat. Mesélni fog arról, mekkora balek ő? Dehogy. Sutyorog majd haverjaival a Hogarth-szervizben uralkodó, Tirana-külsői állapotokról? Kötve hiszem, inkább benyom, de mielőtt még eldőlne, rányomul Paris Hilton barátnőjére. Milyen a Bristol, kérdezik tőle a klubban, jó, jó, válaszolja. Elégedett vagy a szervizzel, hogyne, nyugtázza. És legközelebb megint Bristolt vesz, mert ha nem azt venne, megkérdeznék – na, nem volt jó a régi?

Persze simán megeshet, hogy én vagyok földhözragadt, de a Bristol autók kifejlesztése mögött lappangó tőkeerő, a paraszti szemmel felmért műszaki alapok, a tervezőmérnök-bázis mérete, egyáltalán, a cég lehetőségei mind aláhúzza azt, amit én magam a bal egyen, az utasülésből megtapasztaltam egy régi Bristolban. Ez egy Blenheim volt.

Blenheim, a cég bér- és próbaautója

Alvázas, a motor ősrégi és amerikai, a hozzá tartozó váltó szintén az USA-ból jön, szintén kövület. Oké, hátul legalább nem laprugós a futómű, hanem De Dion-hidas, meg a motoron sokat reszelgetnek klasszikus tuningmódszerekkel, aztán meg a kaszni is alupaneles, de azért űrtechnikát ne várjon senki. Ez egy vén, elemiben sokat polírozgatott, de azért erősen manufakturális módszerekkel összeheftölgetett, háztáji autó. Méregdrága diófa-gyökér műszerfal, Connolly bőrülések, Wilton bárányszőr szőnyegek – a Rolls-Royce-okból ismert összetevők itt sem hiányoznak.

Kifogástalan a bőr, a fa, a szőnyeg

Ha öreg batár is, azért volt idő, amikor jó batár volt ez – valamikor a hetvenes években. Akkor még újszerű volt az orr-középmotoros építés (hogy a blokk és az egész erőátvitel szinte végig az első tengely mögött lakik a karosszériában), a torziós rugózást előremutató technikának tartották, a De Dionról nem a műszaki zsákutca, hanem a versenyautó szó jutott minden hozzáértő eszébe. De – akárcsak a Rolls-Royce – a Bristol egészen addig nem közölt teljesítmény- és nyomatékadatokat, ameddig ment ez a házi tuningolós, ködösítős móka. Amióta tisztességes, dokumentált motor került beléjük (RR – BMW, Bristol – Dodge Viper V10-es), azóta, érdekes módon, tizedlóerőre tudjuk a számokat. Ez minimum gyanús annak, akiben akad egy csepp érdeklődés is.

Szóval van ez a kedves, öntupírozós, a tényszerű kritika elől elbújó autógyár, amely a blöff, a tradíció, a repülős múlt, és a hektoliterekben mérendő fogyasztás határán egyensúlyozva egy apró legendát kanyarított maga köré. Szerintem kedves az egész. A gazdagok meg szórják csak szépen a pénzüket, hadd fogyjon.

Fighter jobbra

Amint talán tudják, velük, a bristolosokkal beszéltünk meg egy találkozót jó másfél hónappal ezelőtt. A Bristol-vezetésről szóló cikk régen meg is jelent a Totalcaron. Csodák-csodája, végül épp a cég újkori csodaautójában, egy Fighterben növeszthettem a zsíros hátsómat. Nagyjából húsz percig, ebből talán hármat vezettem is.

Bristolból fotózott Bristol-szalon

Ám annak a tesztnek van egy keretsztorija is. Aznap bontották szét fél Londont, ezért késve értünk a Kensington High streeti szalonba, viszont korábban kellett tipliznünk, mert a repülőt életünk árán is el kellett érni a Gatwicken. A szalonban pedig nem volt vezethető autó.

Bristol olasz Zagato-kasznival

Ott figyelt egy korai 603-as, egy Fighter, meg egy talán 410-es, Zagato-karosszériával, ilyen 300 ezer font körüli áron. Utóbbi csodás, iszonyúan kéne, bár közelebbi inspekcióra feltűnt, hogy a tetőben levő hosszanti mélyítés erősen aszimmetrikus. Ezek az olasz lakatosok, ezek az olasz lakatosok, ejnye…

Kicsit aszimmetrikus az a hasíték

A szalonvezető térült-fordult, majd kifogástalan, nyikorgós angol stílusban a mélygarázsba invitált, ahol egy Blenheim várta, hogy visszavigyük a szervizbe. A cég, úgymond, bérautója ez, elég sokat futott, de nem nagyon régi darab, olyan maximum tízéves lehet, de inkább három. Törött külső tükör, karcos fény, de még bőven autó. A mélygarázs úgy néz ki, mint a mi kisföldalattink a hetvenes évek elején történt felújítás előtt. Alacsony, sötét, hullámos talajú, ezerszer átaszfaltozott lyuk, itt-ott pislákol egy-egy negyven wattos izzó, koszos, rozsdás, szegecselt acéloszlopok sűrűn, köztük autók. A Bristolnak, ha jól látom, két parkolóhelyre telik itt.

A vényóc moraj egyébként csodás dolog egy ilyen kis légterű mélygarázsban. Mint a selyembe csomagolt marhafelsál, amit egy harmincnyolc centis mélynyomó rezegtet. És végre, végre beülhettem a Szent Autóba, amilyenbe magyar még nemigen. Azaz egy autó van állítólag itthon is, nem ismerjük, de szpottolta már valaki, talán éppen a mi olvasónk.

Alacsony, kicsi, keskeny, hosszú. Kis híján vállvetve ülünk, ő az elegáns angol úr, hibátlan ingben, elegáns mandzsettagombokkal, vasalt világos drapp nadrágban, én, a gyanús, balkáni úriember, piros, kapucnis esődzsekiben, kopott farmerban, Imolában vett MV Agusta-pólóban. Őrajta kicsit hámló aranyozású, pár éves analóg kvarcóra, rajtam harmincöt éves, automata Certina, Úgy látszik, mégis a Ruhat eszi az embert, az óra mellékszereplő.

Szép az órája

De azért fura ez a kínai mechanikás gagyi egy negyven éve milliomosoknak Bristolt áruló úriember karján. Valahogy ez a fajta gyanússág lengi körül ezt az egész céget. Én a feltörekvő, de kis dolgokban görcsösen úrhatnám balkáni, ő a született, anyatejjel magába szívott britségű angol, aki elcseszi a képet egy oda nem illő részlettel. Lol, vidám pár voltunk.

És mindketten nagyon zavarban.

A Blenheim nyikorog. Lüktet, remeg, furcsa, teherautószerű surrogások, sustorgások, halk morgások jönnek a hajtásláncából. Ha az én autóm lenne, szétszedném, a Karesszal megreszelgetnénk mindenét, mert zavar. Ahogy a Mercimet is. Abban rosszautóság az ilyen. Ez a Bristol olyan hetven-nyolcvanezer fontot érhet, a Mercim itt, Angliában talán ötszázat. Nocsak, máris nem zavar annyira.

A rádió elég jó

Dugó van (ezért is késtünk a Tibbyvel), nem tudunk a Bristollal sem kétszázzal rongyolni. Jobb híján élvezni próbálom a lapos teherautót a szűkszavú, engem láthatóan a marslakók szintjén kezelő úriemberrel a volánnál. Teherautó bőrben. Igen, ez az, megvan! – mondaná a hűde műlelkes magyar szinkronhang valami buta, amerikai ifjúsági filmben. Mindkét oldalon van hamutartó, ez még rendben, de szivargyújtó is, éljenek a dohányosok. Kicsit kerülgetjük a dugó gócát, végre megyünk. Milyen csodás teherautó, ismételgetem magamban, inkább halkan, mint lelkesen, és szigorúan magyarul. Például teljesen jól rugózik, olyan puhán, kellemesen, mégse dől nagyot kanyarban, hiszen szélessége alig.

A kormány, az nagyon kéne

A váltó kicsit ránt, meg néha nem is olyan kicsit. Az ablaktörlő, mint a Bianchimon, valamit azért töröl, de kilátni mégse lehet. Meleg van. Sofőröm gyakorlott mozdulatokkal kapcsolja a klímát a lenti kapcsolóval. A fúvókákon dől be Antarktisz. Hozzákever egy kis meleget fentről, a fűtéskonzolról. Hát igen, hőfokszabályzás a hatvanas évek módija szerint. Az egész, különálló, saját ventilátoros, saját kapcsolós klímakonzolt úgy biggyesztették alulról a műszerfalra, akárcsak a Fecske-Mercikben bő negyven évvel ezelőtt. Persze van itt furcsaság, mert a légkondin is akad egy hőfokszabályzó gomb, talán nem működik? Ilyenre gondolni sem merek.

Fent a fűtés, lent külön a klímarendszer

Milyen aranyos a kesztyűtartó nyitófogantyúja! Motoros börzéken lát ilyet az ember, persze az kormányvégre, meg bőrdzsekire való, olyan kétezer forintokért mérik, ilyenkor látszik, hogy magyar kézimunka mennyire alul van fizetve, ezt, mondjuk, senki nem vitatja.

Bőrdíszművesek, hajrá!

De a Blenheim felébreszthető a puha, kicsit beremegős (alvázas autó ez, ne feledjük!), surrogós, nyiszorgós, nagypapás stílusából, és olyankor csörtet. Hogy mennyire tud, fel nem érem, hiszen sofőröm egyszer nem nyomott kövér gázt, de az egyszer-egyszeri nekibődülés olyan nagyon amerikaibatár-plusz volt, de olyan... Azért minden kéjes hang ellenére azt éreztem: nem szeretném megtapasztalni, milyen egy kilincsre tett Blenheim egy szellősebb kül-londoni körforgalomban.

A szentély bejárata. Kicsit gyanús a földre dobott váltó

Végre leparkoltunk a mennyország kapuja, azaz a Hogarth Centre előtt. Ott állt bent az üvöltő narancssárga fighter, már láttam a farát. Remegő lábakon betántorogtam. Remegő lábaim földbe gyökereztek, nem remegtek immár, tuskók lettek ők. Karesz, itt vagy? – szaladt ki majdnem a számon, aztán rájöttem, nem drága jó barátom műhelye ez, hanem annál nagyobb, bár ugyanolyan kaotikus.

Elszívunk egyet?

Visszagondolva inkább a régi Afit-szervizek jutnak már eszembe a képről, mind a méretet, mind az ellátottságot tekintve. Megvan itt minden, kicsit avéttosan, házilagosan, de fullra berendezve. Például a kipufogóelszívó.

Ott hátul van meztelennős poszter is

A meztelennős, rendszámos, matricás fal és a Videoton-hangszóró a szekrény tetején (jó, nem Videoton, de akkor is az).

Minimum hetven éves ez a polcrendszer

A hetvenéves, rogyadozó, beszórt űrgyűrűfüttyökkel teli szekrény, a földre hányt rugók, az alkatrészmosó, ami a rápakolt izéktől épp használhatatlan. Fergeteges rendetlenség, helyhiány, lepattantság. Orbitális kosz, Egyiptomban nem művelik jobban ezt a műfajt. Igazi, olajos örömtanya ez, nem szerviz.

Kis izébizéknek sok kis műanyagdoboz

Van persze mütyürös műanyagfiókocskákkal teli fal.

Tunéziai taxi-diszpécser-központ, alias Bristol-szerviz munkafelvétel

1960-as évekbeli, tunéziai taxidiszpécser-központot idéző munkafelvevő iroda is.

Ragyog a corporate szellem a falról, még mosógépet sem látni innen

Szenzáció, döbbenet, sehol semmi sterilitás, ez egy élő, burjánzó szervezet, szerintem itt még szoktak a szerelők rendesen, üvöltve káromkodni, talán a villáskulcsot is hozzávágják egyik-másik autóhoz.

Ja, és a háttérben ott ragyog az egész műhelyt beragyogó Bristol-molinó – innen még a mosógép sem látszik.

Napfolttevékenység

Annyi a különbség, hogy itt nem Zsigulik és Wartburgok állnak a csápos emelőkön, hanem sok tízmillió forintot érő Bristolok. Nem egy, nem kettő, hanem nagyjából tíz. A bejáratnál pedig ott virít az ufó, a közel nyolcvanmilliós Fighter. Narancssárga fényezése itt olyan, mint a napfolttevékenység.

Itt még mintha fa is lenne

A szétszedett autók is pont úgy néznek ki, mint a Mercijeim szoktak Karesznál, amikor már rendesen bennük vagyunk. Bár nem. Nem akarom védeni a Mercit, de kibontott kárpittal ezek a Bristolok bármelyik stuttgarti autóhoz képest rettenetesen amatőr, ósdi szerkezetek. Még ha azt is figyelembe veszem, hogy java részük húsz, harminc, negyven éves. De azért nagyon szeretnék itt dolgozni, ez valódi hely.

Ha ez mind az enyém lenne...

Talán épp e káosz miatt hirtelen megszeretem a régi Bristolokat. Ha a főszerviz ilyen, akkor ezek tényleg valódi, szerethető AUTÓK. Ha bénák is, lelkük azért van, jó nagy. Én meg vagyok akkora hülye, hogy ha nem munkára kell, akkor jobban szeretem az olyan tárgyat, amelyben ott a spiritusz, mint azt, ami precíz, kifinomult, megbízható, csak nem tudom, minek van nekem.

Rend, fegyelem

De minden lelkesedésen túl – azért ez a szerviz engem is mellbevágott. Lapozgatom a képeket, szokom a látványt. Itten van, la, a Bristol-legenda, kiterítve.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr271503224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2009.11.06. 07:44:30

Van hangulata a szakműhelynek.Érdekes lehet, mikor egy kőgazdag híresség beoldalaz abba a korrekt kis irodába, hogy össze ne kenje a Prada őtönyujjasát, és elkez firtatni a számlán valami háromfontos "felhasznált segédanyag" tételt:)

RadyR 2009.11.06. 07:45:33

"Itten van, la, a Bristol-legenda, kiterítve."

Inkább kivégezve :) Mondjuk annyira nem ismertem eddig a Bristol-t, de a brit luxusautó titulus mögött valahogy nem ilyen hátteret sejtettem.

J mint Geri 2009.11.06. 07:50:37

nagyon nagyon képzavar:D

arthur877 2009.11.06. 08:06:25

Ez egy igazi magyar kisipari műhely, csak fotoshoppal kicserélték az autókat a képeken... :D

morcosboci 2009.11.06. 08:09:42

Itt is látszik, hogy az angolok nem jók semmire. Lehet, hogy ZSolt odavan ezért a műhelyért, én nem hiszem, hogy ebben szeretne dolgozni. Sajnos errefelé minden második műhely így néz ki.A mi műhelyünkben én vagyok az egyetlen aki nagyobb teherautókat is szokott javítani (hála a KGSZI széleskörű képzésének) a nagyfőnök mégis az én szerelőállásommal szokott (jó)példátmutatni az ír,orosz,román,indiai,lengyel kollégáimnak.Öregbítem a magyar szakemberek jóhírét:-)))

BlazeHun 2009.11.06. 08:10:02

Betúzöm: H U L L A D É K

dinan333 2009.11.06. 08:35:11

A Blenheim formaterve feler a regi
Dacia-eval :)

SsPL71 (törölt) 2009.11.06. 09:02:24

Az ott egy Wauxhall Astra? :)

86c 2009.11.06. 09:07:18

hülye agolok angol hülyék

series_one (törölt) 2009.11.06. 09:09:44

az angol autókban nekem egy dolog a megszokhatatlan, a hülye helyre tett kormány.
jobboldali közlekedésbe én sose vennék jobbkormányos autót, pláne nagy motorral.
szóval volt ez balkormányosban is ez?
:)))

Ádán 2009.11.06. 09:10:04

Én sem ismertem eddig a Bristol autókat, csak a repülőket. Ott kezdett gyanús lenni a dolog, hogy Chrysler motor van benne. Azon a részen nevettem a legjobban, hogy "Karesz, itt vagy?"
Én az 1963-tól gyártott Pagoda egyik példányában láttam ilyen "utólag" a műszerfal alá szerelt klíma konzolt. :-)) Tele van az egész barkács kinézetű részletekkel. Pl. a kesztyűtartó zsanérja...

Ratnet 2009.11.06. 09:18:11

@dinan333: Ja. Például a 20-as képen a kék autó farán virító hátsó lámpa. Ilyet még a legelborultabb románok sem tákolnak.:-)

Ámond Pista 2009.11.06. 09:19:32

A régebbiek még csak-csak néznek ki valahogy, de a fitalabbak szerintem rusnyák és gagyiságot sugároznak kívülről. :-(

inu 2009.11.06. 09:19:52

Ezek szerintem Ford Capri-k restauralva es egy kicsit atdolgozva. Hogy mit esznek ezeken az Angol hulladekokon fogalmam sincs de mindenestre jol leveszik vele a gazdagokat. En semmilyen Angol jarmuvet nem vennek soha az osszes csak osszedobalt tularazott kacat...

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.11.06. 09:21:21

Azért egy 403 -at, vagy 410 -est elfogadnék... Van bennük valami, minden szolidság ellenére.
A szervíz meg LOL, de őszintén, járt már valaki bármely "márkaszervíz" hátsó bugyraiban? Vagy látta, hová hordják néha a kocsikat, amikkel nem bírnak? Na ugye...

Rocky 2009.11.06. 09:30:49

Ennél rondább, ízléstelenebb autókat életemben nem láttam!

És azok a belsők...
Szép mahagóni betét, igen! ÉS a gombok, forma, elhelyezkedés stb...

Ezek az ipari formatervezésről, ergonómiáról utoljára a V2-es rakéta becsapódása előtt hallottak!

Herlock Sholmes 2009.11.06. 09:38:47

Ez a tuti műhely.
Ahol az öreg, iszapszemű ráják fülre állítanak gyújtást meg karburátort.
Akik a blokkhoz nyomott csavarhúzó nyelét a fülükhöz érintve hallgatják a csapágyhangokat.
Egy műhely nem műtő.
És a zseni átlátja a káoszt.

series_one (törölt) 2009.11.06. 09:39:51

@Ádán:

"Tele van az egész barkács kinézetű részletekkel. Pl. a kesztyűtartó zsanérja..."

hm.
most hogy így mondod, a jaguarban teljesen tökéletesen ugyanilyen megoldású a kesztyűtartó zsanérja.
márminthogy telibe fa és külső zsanéros.
van erre a fajta zsanérra valami szakkifejezés, csak nem vagyok asztalos.
:))))

korzo 2009.11.06. 09:44:31

Kifejtené valaki nekem ezt a mosógépben puhítós dolgot? Milyen hűfokon? Milyen mosószerrel? Öblítőprogram kell? Meg centrifuga 600-as vagy 1000-es?

Na jó, most komolyan. Tényleg. Hogy megy?

AK76 2009.11.06. 09:45:43

"a rádió elég jó"...
Wazze...tutira felgyújtanám az egész kócerájt,ha 80 millio pénzért beraknának a kocsimba egy nyomorult alsó közepes Pioneer fejegységet...
Egyébként tiszta sor..
Ez a márka KIZÁRÓLAG a fullsznobok,műszaki analfabéták,és kokaintól kilúgozott agyú kő gazdag idióták sajátja,a műhely színvonaltalansága ékes bizonyíték mindenre,a kretének meg had higgyék csak milyen kibaszott exkluzív ilyen fostalicskákkal villantani..

conmorientes 2009.11.06. 09:49:00

Csik !

Ezt kevesen fogják megérteni, gondolom benne volt a pakliban.
Azért egy kicsit a Bristol kérdést túlmisztifikálod.
Ettől még egyetértek veled.
Csak ilyen műhelyekben járok ha tehetem.

Üdv

vivax 2009.11.06. 09:54:17

Ez hát a valóság a maga nyers és illúziópusztító mivoltában, hejj.
De azért kéne egy ilyen Blenheim a sok fabizbasz, a Conollyk, meg zajcsillapítás nélkül, bukócsővel, nyitott kidörgővel, kajak sportüléssel-övvel. Abban látnék azért fantáziát. Bár lehet, hogy valami Usa-béli bontóból az egész alap meglenne 300 dolcsiból;)

Negrogo 2009.11.06. 09:55:20

Mintha abban a Blenheim orraban BMW E30-as lampak lennnenek:)

for-avar 2009.11.06. 09:59:53

MEGDÖBBENTŐ!!!
Hatalmas csalódás...annó a Bristol volt a különös autó a Morgan mellett!
A Morgant értem a 700db autóval a Bristolt nem 153000font és ilyen kiábrándító???Olyan celebszarnak tünik ha Paris Hilton csinálná...
A kisszériás autó legyen különleges de ez nem az...az '47as '58as Austin taxik korszerübbek :(( :((

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.06. 09:59:57

Nem szép autók, de legalább jó csúnyák! A 410-es eleje mondjuk tetszett! Felpumpált pénzért, kisipari vasak. Az escort kilincs, a fonott bőr kesztyűtartó nyitóval igazán száp együttest mutatnának egy telekre járó 353-as Wartburgban. A melósok a 80-as években fontak ilyen fogantyúkat kábelből a szerszámos ládára.:) Egyébként a műhelynek megvan az a város széli kis műhelyek, nagy mesterek hangulata!

for-avar 2009.11.06. 10:05:03

Morgan mühelybe nem mentek???

series_one (törölt) 2009.11.06. 10:07:21

@minifik:

azt én nem tudom.
mondom, nem vagyok asztalos.

Humphrey 2009.11.06. 10:18:54

jeremy, blabla... az _ilyen cikkekért szeretem a Belsőséget - akár a hétvégére is jó kis olvasmány lett volna, mi lesz most?
:)

AK76 2009.11.06. 10:18:58

Basszus,megvilágosodtam!!
Ez itt a világ legnagyobb haszon kulccsal dolgozó manufaktúrája...:) :)
Képzeld el mibe kerülhet a zűrtechnikát' képviselő primkó krájzler motor-váltó,(újonnan 2500 dollár?)vagy az eszkort kilincs,meg az ikarusból visszakacsintó billenőkapcsolók...
Az egész rakás szar bele kerül mondjuk 20 ezer fontba,de lehet hogy túloztam,a connoly,meg a diófa intarzia nyilván dob rajta pár rongyot,meg a melósok bére,adók,ilyesmik,legyen mondjuk 30 ezer font,a marha meg megveszi 260 ezer fontér...
JESSSSSSZZZZZZZZ.....:) :) :)

coco@nuts 2009.11.06. 10:38:33

a Marcos műhelyébe kellett volna elmennie.. azok az autók szebbek is - jó ez ízlés kérdése - , olcsóbbak is és a műhelyük sem ilyen hebehurgya. Jó, hogy ott is amcsi a motor, de a végeredmény egy csoda. TSO GT. azt még vezetni kell, nem úgy, mint egy teleautomatikázott saleent. (sajnos csak ültem benne, nem vezettem, szóval elég szubjektív a hozzáállásom)
ezek a Bristolok is okék a maguk módján, de olyan összedobált az egész, azokkal a bakelit kapcsolókkal, az outsider hifivel.(a Marcos belseje majd nem olyan szép és egységes mint egy zondáé) . no és a töréstesztje milyen lehet:D
Kedves TOTALCAR, kéretik egy Bristol-Marcos ellenteszt!

ommm 2009.11.06. 10:39:14

Így, így. Inkább műhely ez, mintsem szerviz. Előző életemben láttam hasonlót a garázsunkban, Érden.

Ja, télleg, flexet sehol sem látok.

Ecotrans 2009.11.06. 10:39:35

Az hogy kosz van, egy dolog, mert az angolok sosem a tisztaságukról voltak híresek.

muhahaha 2009.11.06. 10:41:15

ez is csak be fog csődölni hamarosan... főleg mivel kihal a klientúrája.

Sir Nyű 2009.11.06. 10:42:47

En aztat nem ertem, hogy ha Csikos ur minden Angliarol szolo cikkeben leirja, milyen szakadt kaeuropai sitlben oltozik es ez mekkora ciki kontraszt mar tolunk nyugatabbra, akkor legkozelebb miert nem hagyja otthon a nyamvadt farmeret es vesz valami inget magara?

series_one (törölt) 2009.11.06. 10:43:25

@coco@nuts:

bristol ellen én nem marcost tennék, hanem jensent.
inkább ez a kettő a hasonló pár, ha már.

Ecotrans 2009.11.06. 10:44:11

Mindenesetre ennek a műhelynek van hangulata. A céges mercit vittem egyszer németo.-ban szervízbe. Fehér köpenyes, inges-nyakkendős szerelők mászkáltak kimért arccal a kocsi körül, a padlóról simán lehetett volna enni. Mégis annyira idegenül steril és mű hangulata volt az egésznek hogy kirázott tőle a hideg.

105tc 2009.11.06. 10:46:50

sztem ezek már az új szelektív hulladék gyűjtés termékei.
mindem ami régi és elavult azt összedarálják megkeverik még dobnak rá egy kis fát meg bőrt és a végén kijön a Bristol
100%-os nyereség, fejlesztési pénz nem kell. forma tervre megint csak nem kell költeni, csak a faanyagot veszik meg a tüzépen.
vmi ilyesmi vállalkozás kéne nekem is.

Indy_ 2009.11.06. 11:04:55

Köszi a cikket! Magamtól sose néztem volna meg ennyi fostalicskát egykupacon. :D

min 2009.11.06. 11:06:11

Lehet, hogy rumlis meg nem lehet a földről kajálni de itt valószínűleg autókat SZERELNEK, JAVÍTANAK nem pedig csak cserélgetik bennük az alkatrészeket mint az itthoni márkaszervízekben...

RRSS2 2009.11.06. 11:07:29

Ez például nem egy rossz bót

www.carandclassic.co.uk/car/C30103/

Én egy Silver Shadow 2-t birtoklok, de egy ilyen azért kéne :p

éppcsakkérdem 2009.11.06. 11:08:24

Akik fikázzák a Bristolt, azoknak:

Savanyú a szőlő? - épp csak kérdem

konti10 (törölt) 2009.11.06. 11:12:05

Állítólag a Ferrari box is valahogy így festett, mikor Todt úr odakerült. Lehet ide is fel kéne venni, csinálna rendet, patikát, miegymást, sztán a fiatalok is ide járnának. Az a korosztály aki ezt a kocsit veszi, nos ők ebbe nőhettek fel. Ismerik a tulajt, aki a kocsit készíti Nekik. Néha még együtt is piázhatnak. Lehet nem használják semmire, de vesznek még az öregtől tiszteletből.Egy film jutott az egészről eszembe: Napok romjai. Amúgy köszi, jó írás volt.

szárnyati géza 2009.11.06. 11:17:39

AK76:

A kokain kisavazza az agyat, nem kilúgozza.
A savasságát érezheted akkor is, ha felszippantod, mert csíp és zsibbaszt.
Amúgy, amit felszippantasz, az kokain-HCL, teli savmaradékionokkal.
Ha sosem próbáltad, akkor ne akard leírni, hogy milyen a szétkólázott állapot!!!

Kacorka 2009.11.06. 11:18:21

Faszák ezek a kocsik a műhely is tetszik, érzem a gépszagot ami a bőr illatával keveredik, érzem az egésznek a hangulatát, ahogy az ember beesik a jól ismert szerelőjéhez, aki a kocsiját meg az összes nem múló nyavajáját oda-vissza ismeri stb. stb.

Na de ennyi pénzért, így? Még ha hozzáteszem a tényleg utánozhatatlan british feelinget akkor is gáz.

Egyébként a fonott bőrszíjas kesztyűtartó, a fa bizbaszok, meg a sok egyéb fordított ufószerű furcsaság neve Anglia. Ha benne élsz összeáll a kép és nagyon rá lehet kattanni.

gigabursch 2009.11.06. 11:24:07

Örömmel tölt el, hogy a hazai Kókány GMK-nál is van lejjebb...

Ha a közlekedési hatóságnál dolgoznék, mindent megtennék, hogy ekkora rakás szarokat ne engedjenek itthon forgalomba. Tragédia

Ádán 2009.11.06. 11:25:02

@RRSS2: Egész kedvet kaptam egy Silver Shadow-hoz. 5000 alatt van egy pár. :-)
Ez egy S. Spirit:
www.carandclassic.co.uk/car/C110452/

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.11.06. 11:28:53

@ZON: Aki Bristolt vesz, annak a Prada öltöny játszóruha. És leszarja, ha olajos lesz, hozat egy másikat.

cazsolti 2009.11.06. 11:34:18

Szerintem itt sok embernek nem jött át Csikós úr szösszenete. Nem az a lényeg, hogy minden illesztés pontos legyen, és egy vegytiszta steril környezetben gumikesztyűvel szájmaszkban cseréljenek olajat. Ezek gépek kis szériában, amiben élet van. Lehet, hogy olajos molinó, le van dobva egy váltó az ajtóban, kendácsoltnak tűnik a szellőző, de ennek ellenére az egészet belengi az a szellem, hogy nem még egy a sok közül, hanem csináltunk egy Autót nagy A-val. Nem szépek, inkább érdekesek. De sokkal inkább kéne, mint egy manapság milliós nagyságrendben gyártott tömegcikk, annak ellenére, hogy nekem is az van.

Csikós Zsolt 2009.11.06. 11:34:19

@korzo:

Jó melegben, nem negyven fokon, hanem hatvanos, nyolcvanon (hidegebbel kezdd) valami ingmosó zsákban, hogy ne kapja be. Az egész felpuhul, ledobja a rárakódott festék, sziloplaszt java részét.

Csikós Zsolt 2009.11.06. 11:35:23

@coco@nuts:

Marcost elvitte a válság. Már nincs.

Csikós Zsolt 2009.11.06. 11:37:11

@muhahaha:

Egyelőre veszik a fiatalok is. De gazdagok.

RRSS2 2009.11.06. 11:37:40

@Ádán: Azt nem ajánlom, hogy annyiért vegyél, mert még a 1,5 szeresét rá lehet költeni. A hydraulika kényes pont. Az első szériánál első, hátsó szintszabályzó.
Csak óvatosan ;)

Csikós Zsolt 2009.11.06. 11:39:16

@Sir Nyű:

Annyira nem szakadtan, csak a kontraszt miatt túlzok, hogy érezhető legyen. Bár a negatív öntupírozás nem kelendő termék Magyarországon, ehhez több kultúra kell. Mármint a fejekben, nem a ruházkodásban, utóbbiban már sokaknak megvan. A kultúra.

Póló, farmer és kész. Kint is úgy jár minden újságíró. Értse uniformisnak, ha könnyebb.

RRSS2 2009.11.06. 11:40:22

Ez a műhely pont annyira steril mint amennyire egy kell. A patyolat tisztaság a műtőbe való. Ez még céh mesterség, nem fröccsöntött MŰŰŰanyag :( Kicsit irigykedhetek azért, hogy itt jártál ;)

Csikós Zsolt 2009.11.06. 11:41:05

@Sir Nyű:

Ja, még valami - az orosz újságírók járnak egyedül elegánsan. Ettől még nem szeretik őket Nyugaton...

Én ebben azért elég rég benne mozgok, az öltözködési nyavalygást pedig vegye nyugodtan szövegszínesítésnek a cikkekben. Mint sok más elemet is. Aki a TC cikkeit szóról-szóra olvassa, az a szlovák kettőt nézi...

coco@nuts 2009.11.06. 11:45:30

@Csikós Zsolt: na most újat mondtál a Marcos csőddel.. úgy látszik másodszor is beütött a krach.
megyek is sírni..
de egy TVR még lehetne a tesztlajtstromban.:)

WSzabi 2009.11.06. 11:47:32

micsoda helyre tévedt ez a Zsolt..
ezek a "verdák" nagyon ótvarok.
ráadásul angol kezek gányolták, egy putriban qrrva drágán.
elton john meg egy ilyen blenheim izével rájdol? hogy milyen izlése van arról már tájékoztatta a világot a vén köcsög.
Dacia az,V8-cal.Hülye vicc az egész, de a Fighter kéne.

Csikós Zsolt 2009.11.06. 11:48:52

@coco@nuts:

TVR sincs, már közel két éve. Egy éve hivatalosan sem.

coco@nuts 2009.11.06. 11:52:43

@Csikós Zsolt: pff. majd a kínaiak betöltik az űrt a dongfengsengzengjeikkel.
azért kössz az infót.

joselin 2009.11.06. 11:52:48

Azt is vegyétek észre, hogy ez nem egy márkaszervíznek épült, iparnegyedben lévő új hodály,hanem egy 1947 óta használt belvárosi szervíz, ahol természetes a helyszűke. Ha a cég megmarad,talán száz év múlva is itt szervizelik a fotonhajtású,légpárnás classic car-okat.

Indy_ 2009.11.06. 11:53:00

@WSzabi: Sokmilliós autóban Escort kilincs, pájonyír rádiós. Pff. Összelopkodott mindenféle. Tiszta Logan. De az legalább egy nem olyan nem önmagamnak akarok látszani autó...

Psziho 2009.11.06. 11:54:37

pont az ilyen helyek tűnnek el napjainkban sajnos

jönnek a napi ezer darabot ontó szalagok,ahol a a végén döntik el hogy seat-foswagen-skoda v. adi legyen az orrán

/mondhattam volna más márkákat is csak ez ugrott be elsőként/

én sajnálom hogy így lesz mert sivárabb lesz az autóipar ezek nélkül az 'agyonárazott vacakok' nélkül

MVMV 2009.11.06. 11:59:23

Az angol fazonnak az órája ugyanazt sugározza mint maga a márka : anakronisztikus és igénytelen.

Mostanáig azt hittem h "kéne" egy ilyen Blenheim, mert csak kívülről láttam, és tényleg vmiféle titokzatosság lengte körül, de az a belső..

A szerviz kinézete nem számít, jobban megbíznék abban mint bármely vw/audi stb márkaszervízben bárhol, de a célközönséget tényleg nem értem. Meg h egyáltalán ki vesz ilyet. Talán a végletekig elhülyült degenerált arisztokrácia tagjai, akiket az internet sem érdekli, így nem tudják h ennek töredékéért is egyedibb autókat vehetnek, akár britet is.

Humphrey 2009.11.06. 12:06:33

@Dexter68: soha. bespoke from savile row. játszónak meg barbour

ernő50 2009.11.06. 12:17:11

Nekem tetszenek ezek az öreg angol autók. Ezeknek lelkük van. Ezekkel meg kell tanulni bánni, együtt élni, és igazodni kell hozzájuk a tulajnak. Ezek gépek, amelyek rendesen üzemelnek ha megtanulsz bánni velük. A steril szarokat meghagyom nektek. Ezért van öreg Opelem. Rigolyás, hisztis, de az egy GÉP. Nem személyszállító eszköz.

Kacorka 2009.11.06. 12:19:02

@WSzabi:

Igen és most neked is sikerült tájékoztatni a világot. Magadról. Úgy általában.

ernő50 2009.11.06. 12:24:43

"TVR sincs, már közel két éve. Egy éve hivatalosan sem."

Picsába! Én meg a múltkor nem vettem meg a Tescoban Matchboxban. Na majd most hétvégén megveszem, ha már úgy sem lesz több TVR modell akkor ez a kis Matchbox TVR Tuscan egy darab történelemmé vált.

Rocko- 2009.11.06. 12:29:51

ugye n mcsak szerintem hasonlít a Blenheim egy Caprira?

amúgy zsír lett a post Csik, kösz!

4.0v6 2009.11.06. 12:30:31

Biztos jó kocsik, de annyira igénytelen a bele mindnek, hogy el nem tudom mondani.Az egyikre azt hittem Skoda 130 kupé új hütőmaszkkal.

Lowtyo 2009.11.06. 12:38:03

barkácsműhely barkácsautókhoz

MVMV 2009.11.06. 12:57:41

Na, megtaláltam a választ a kérdésre, a hivatkozott Clarkson cikk legvégén :

"There’s only one reason why you would ever buy a Bristol: so that when anyone asks what you drive, you can tell them."

Ez a lom maga a négykerekű kultúrsznobizmus. 80 inkább misiért máshol venném meg magamnak ezt az érzést...

MVMV 2009.11.06. 12:59:53

azaz 80 misiért_inkább_máshol. Akár egy festmény. A Blenheimnél az is több dologra jó.

Bambano 2009.11.06. 13:07:14

@ZON: kőgazdagéknál van személyzet, aki szervizbe hordja az autót.

karlmann 2009.11.06. 13:20:55

Egy dolog nem világos nekem. Oké értem a kőkazdag díszf..szok sznobériáját, meg a döbbenetes dilettantizmust is. De az zavar, hogy miért kell ilyen kocsi akárkinek. Sok autóra igaz, hogy nem a megbízhatóság mintaképe, gondolom mindenki tud fejből jó sokat, de azok cserébe mind tudnak valamit, amiért érdemes megvenni.

De ezek a kocsik tényleg semmire sem jók! Se nem gyorsak, se nem extra kényelmesek, nincsenek tele korszakos műszaki megoldásokkal, nincs különleges, egyedi megjelenésük, különleges motorjuk, még ma is tekintélyt parancsoló menetteljesítményük. Az egyetlen amit fel tudok hozni mellettük, a viszonylag igényes belső kialakítás és semmi más! Akkor meg mit esznek rajta a sznobok? Saját képmásukat látják benne? Ráadásul az a hely ahol szervizelik, egy vicc. A lordok takarítónője se hordja ilyen szutyok helyre az F Astráját.

Egy Rolls vagy Bentley az más kategória, de ezek a kocsik tényleg csak a hülyítésre valók, ráadásul Anglián kívül szerintem sehol nem lehet eladni. De ami a legszebb az egészben, ha lerohad (ami a hatalmas műszaki színvonalat látva sanszos)akkor mit tud tenni őlordsága? Otthagyja és megy taxival - ez esetben jó eséllyel ellopják, - vagy ott tölt egy délutánt piknikezve? Esetleg a szerviznek van egy muzeális korú Bedford vontatója, ami napok alatt a helyszínre ér?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.11.06. 13:25:03

Őszintén szánom azokat az embereket, akik megveszik ezeket a sz*rokat puszta sznobizmusból...

Ezt tudja szerintem a manufaktúra tulaja is, akinek évtizedek óta fáj a hasizma a röhögéstől, mikor elvisznek egy ilyet.

joselin 2009.11.06. 13:49:59

@karlmann: ha lerohad (ami a hatalmas műszaki színvonalat látva sanszos)

Ezt nemigen gondoltad végig, ugye? Tizszer nagyobb eséllyel robbansz le egy modern autóval. A gépészettel kevés baj van, a hibák többsége elektromos. Egy ilyen cégnél, ha lelazul egy csatlakozó,már verik is nyakon Shmith urat, a szerelőt mert nyóc éve Ő nem huzta meg jól a csatlakozót.

Psziho 2009.11.06. 13:57:31

egy magyar az F-astrából hülyézi az angolt aki bristollal jár!

mert mi ezt is jobban tudjuk:)))

szerintem szánalmas innen okoskodni,akinek a nagyapja is bristollal járt leszarja mennyit gyorsul az új ferrari

persze egy magyarnak ez felfoghatatlan,de ott a hagyomány szó létezik nálunk nem

Ecotrans 2009.11.06. 13:58:45

klarky, ilyet nem sznobok vesznek hanem a hülye gazdagok
a sznobok azok nem gazdagok, csak megpróbálják majmolni a gazdagokat, közben meg prilukit szívnak mer a márroló drága és 1000ft-ért tankolnak a hondába a legolcsóbb kúton.

Warlimont 2009.11.06. 14:01:22

Olvastam régen egy sci-fi novellát, a címére már nem emlékszem. A fogyasztói társadalom karikatúrája volt a sztori háttere, amikor már a 1/2 éves autó, mobiltelefon, kétszer hordott ruha, akármi is öreg és nagyon ciki, mindenki veszi ész nélkül az újat. Ebben a képzelt társadalomban a legelitebbeknek már nem kellett bizonyítani, ők már megtehették, hogy régi autójuk van, kopott ruhában járnak, stb, és ettől nagyon irigyeltek voltak.
Erről a Bristol-cikkről ez a novella jutott eszembe...

joselin 2009.11.06. 14:05:46

Szerintem egy ilyen cégnél csúcsszerelők dolgoznak. A fikázok meg bizzanak csak a csilivili audi (stb)szervizben, ahol a túlképzett szerelők nyolcadszorra se találják a hibát, mert a komputer nem mutatja.

gepataki 2009.11.06. 14:10:29

a muhely resze teljesen rendben van. ilyennek kell lennie.
de ezek az autok stilustalanok.
cavallieri öltöny, ac/dcv polo, meretre keszult nadråg, es adiads vagy NIKF cipö. önmagåban egyik sem nagya cucc, de vegyitve fos.

series_one (törölt) 2009.11.06. 14:33:19

@joselin:
na ezt a smith urat csókoltatom.
meg a lucast is.

www.elisanet.fi/kopik/jag/smoke.jpg
ez meg nem hülyeség, öreg angol autó üzemeltetésekor jó, ha van.

Virago_1000 2009.11.06. 14:46:27

@series_one: Biztos legyartanak neked balossal ha kerned

series_one (törölt) 2009.11.06. 14:57:30

@Virago_1000:

amilyent én kérnék, olyant biztos nem.
mert azt már legyártották.
értem én, hogy nagyon szívesen átraknák az egész cuccot balara, hogy a gyár minőséget megközelítse (azé' érzed a viccet), de az ilyesmit már ne bántsuk.
jó az, amilyennek meggyártották.
no nem mintha az lenne a legnagyobb problémám, hogy devennékegyöregbristoltcsaknincsbalkormányos.

karlmann 2009.11.06. 15:30:33

@joselin:

Ezt olyan kocsikról mondod, amelyeknek ránézésre is kókányolt gyári klímájuk van? Vagy olyanokról, amelyeknek a karosszériája, ahogy a szerző is írja helyenként gyárilag nem párhuzamos? Ilyen autókról gondoljam azt, hogy nem rohad le lépten-nyomon? Amiket angol szerelők raktak össze?

hgap 2009.11.06. 15:31:19

Az angolok sokkal-sokkal igénytelenebbek, mint mi itt Kelet-Európában. Pl. angol konyha? Fish & chips, pont.
Egy dolog kivétel: a marketing. Ez magyarázza, hogyan létezhet pl. egy ilyen autómárka.

joselin 2009.11.06. 15:50:35

@karlmann:
A klima, generátor, turbo stb. nem bristol gyártmány. Ezeket neves beszállítok készítik.De amig egy nagyszériás auton össszedugnak egy 21 polusú csatlakozót,ezeket egyenként kötik be. Mi bajod van a chrysler v8-al? Hol hallotad, hogy nem megbizhatő? Vagy miért rossz a garett turbó? Szar a honeywell klima? Amatörők kiméljenek.

joselin 2009.11.06. 15:57:38

Az angol szerelők valóban nem a legjobbak. A Bristol meg a Jensen gyengébbjei átmentek a Bmw-hez meg az vW-hez Rollst meg Bentleyt szervizelni

Psziho 2009.11.06. 15:58:27

@hgap:

bristol meg a marketing?

nem arról van szó a cikkben hogy még tesztautót sem adnak?

nincsen marketing szarják azok le mi lesz holnap,londonban mindenre van vevő

nálunk az ötödéért sem venné senki

joselin 2009.11.06. 16:10:37

@karlmann:
Amugy le se szarom a bristolt. De kiborulok attol. hogy fikázunk valamit. amiröl még egy blikk cikkre való info sincs a fejünkben. Ha van egy svájci automata karorád, nem foglak azzal basztatni, hogy vegyél egy 1000 ft-os hongkongit,mert az modern, megbízható.
A bristol kurva drága, nem éri meg az árát,de nem tudjuk, mennyire megbízható

AK76 2009.11.06. 16:41:58

@Psziho:
De bizony itt is megvennék a mi túlművelt celebjeink,még 80 pénzért is...:)
Egyébként pediglen a sok "valódi" autó szerelmestől csak kérdezném,isten ments hogy kötekedés lenne vagy ilyesmi:
Mi a fenét jelent az hogy ezek még nem tucat termékek?
Hogy ezeknek lelkük van?
Mijük?
Jaaa,lelkük...
Aha.....
Krájzler motor van benne bakker,csak másik 3 tucat autótipus használja,meg gagyi tucatszarokban használt kilincsek,óccsó' kapcsolók,tucat hifi,trágya műanyag lökhárítók,valami ford bontóbol,formaterv zéró,ergonómia,helykínálat,zajkomfort,dettó,ugyanaz a connoly,meg fabetét,mint bármelyik jag-ban Bentleyben,Rollsban,én SEMMI KÜLÖNLEGESET nem látok bennük,csak a l.e.h.ú.z.á.s.t....
Abból meg láttam már épp eleget,úgy tünik ez sem csak a nyugatbalkánon dívik..
Minden tiszteletem a hagyományőrző,kézművesipart pártfogoló,régi autó legendákat karbantartó,éltető,megszállottak felé,megértem őket,pláne ebben a gagyi kultuszban,de ez a kocsi nem egyedi,nem különleges,csupán összetákolt szemétkupac kurva drágán...

series_one (törölt) 2009.11.06. 16:57:48

@www.mytransportquote.com:

nem egészen tudom, melyik dacia formatervre gondolt, mert az első saját formaterv a nova, habár sokan a peugeot 309et látják benne.

MP 2009.11.06. 17:27:06

Szerintem a műhely rendben van. Ne a műhely legyen ok hanem az aki szeretettel tisztelettel és főleg szakértelemmel nyúl az autókhoz. Nekem nem a csilli villi a fontos hanem hogy aki a kocsimhoz nyúl szeresse értse vigyázza s úgy szerelje ahogy kell. Nekem a szerelőm azaz András barátom úgy nyúl hozzá ahogy kell. S nem azt mondja hogy ez egy húszéves szar hanem hogy mit kell kicserélni a tökéletes működéshez. S működik is tökéletesen! Kösz András!

don39 2009.11.06. 19:13:08

Modjuk,vegyél egy régi púpos wartburgot,és vidd el oda,ahol a kutya sem ismeri.Egy ügyes kárpitossal bőrözd át,rakjál bele,egy nem odavaló motort.Vásárold be magad,a kékvérű idiótákhoz,és mond,hogy énlordságomnak komoly tradíciókkal bíró autókat gyártok.Persze ez nagyon exluzív,és előkelő,épp ezért van aranyáronstb.stb.És a hülye sznobb inglis kajálja,és felsöbrendűdudatába,nem akarja észrevenni,hogy ez csak egy wartburg,pont annyira cicomázva,hogy előkelőnek hasson.

?Bud 2009.11.06. 19:17:37

Szerintem meg nics rendben a műhely!
Szeretettel, tisztelettel, és föleg szakértelemmel lehet egy tiszta, rendes mühelyben is autót javitani. Nem kell ahhoz megakáosznak lenni. Én javitottam már ilyen és ehhez hasonló mühelyben, és tiszta rendes mühelyben is. A tiszta rendesbe szivesebben járok, mint egy ilyen leprába.

karlmann 2009.11.06. 19:39:14

@joselin:
Pontosan tudom mennyire megbízható. Nem kell a kioktatás, adresszáld másnak. Van egy haverom, aki még az egyetem alatt kint élt Írországban. A szállásadója egy autószerelő volt, aki a műhely mellett egy kis motelt birtokolt, ez utóbbit a felesége vezette. Nos ott igen gyakran megfordultak régi brit kocsik, Jaguar, Jensen, Triumph, Aston Martin Bentley és persze Bristol. Lordok, hercegek és más koronás fők jártak oda a gépeikkel, szóval nem hiszem, hogy az öreg dilettáns lett volna.

A srác néha besegített az öregnek takarítani, meg pakolni. Az öreg mondta mindig, hogy a Bristollal több a baj, mint minden más angol géppel együtt. Ez szerinte két okra vezethető vissza: 1 csapnivaló összeszerelési minőség, 2 sok olyan gyártó alkatrészeiből van, amelyeket nem mindig sikerült megfelelően összerakni. Ráadásul ezek egy részét sok esetben nehéz beszerezni még ott is. Emellett vannak még olyan apróságok, hogy helyenként metrikus, helyenként Whitwort menetes csavarok vannak ugyanabban az alkatrészben.

Baltazarprof 2009.11.06. 20:06:36

Dolgoztam szakszervizben nem árulom melyikben, a lényeg ki lettem rúgva mert olajat cseréltem 20 ezres szerviznél.
Szakszerviz-12000ft erzsi óradíj,szerelők meg minimálbér-csodálkozik valaki,hogy ellopják a motorolajat, valamiből élni is kell.
De sok barom sznobnak legalább szép tiszta a csempe.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.06. 20:27:54

"ahol fát vágnak, ott hullik a forgács"

Engem sosem zavart, ha pl. olajfolt van a padlón, vagy szerszámok vannak a földön.

Bár azt nem szeretném, hogy valaki a betonról felszedett alkatrészeket közvetlen beépítse a járművembe. Ilyet én sem tennék, bár ezt senki sem gondolná, amikor bejön a garázsba és épp kemény rumli van...

invad3r 2009.11.06. 20:34:41

Borzasztó... Én csípem az angol autókat (bár inkább a kis roadstereket), de ennek a gyárnak 20-30 éve be kellett volna csődölnie, mint a többinek, hogy hogyan maradt mégis fenn, az nem fér a fejembe...
80 millió egy ilyen tákolmányért?? Az eleje mint egy Integra, hátul meg pótkocsi lámpák? Nulla formaterv, nulla technika, gondolom a megbízhatóság is angolos. Ennyi pénzért Ferrari 599-et lehet venni és a különbség fényévékeben mérhető a két autó között, minden tekintetben.
A "szerviz" pedig egy tipikus haldokló üzem képe, pár évvel a bezárás előtt.
Valamit nagyon elkúrtak a britek autógyártás terén, 20-30 éve gyönyörű, legendás autókat gyártottak, ma pedig ugyanezeket az autókat próbálják eladni, műanyag kasztnival, meg pótkocsi lámpákkal. Vicc az egész.

Csikós Zsolt 2009.11.06. 20:50:20

@don39:

Na, na, azért a De Dion-híd torzióval nem ugyanaz, mint a merev híd laprugóval, meg a tuningolt Chrysler vényóc sem exactly egy römpörömpömmpömm, a motort pedig középmotorként elhelyezni, pláne ekkorát elég komoly tektonikus műveleteket követelne egy Varnyú-architektúrától...

Csikós Zsolt 2009.11.06. 20:53:56

@invad3r:

Nem elkúrták, hanem a nagyipari brit autóipar beolvadt a világ autóiparába, és a tulajdonosok ma jellemzően nem britek.

A kisipari autógyártást meg igazából nem lehet fenntartani az Euro-NCAP és az Euro 5-ös emissziós normák korában, ha megszakadsz akkor sem. Ahhoz, hogy ezekhez igazodni tudják, iszonyatos fejlesztőlaborok kellenek.

A kisipari autógyártásnak már csak a kisipari autók számára fenntartott kiskapuk adják a lehetőséget. Amik egyre kisebbek, de még Angliában a legnagyobbak.

Nem a Bristol kúrta el, hanem iszonyúan bepörgött az autóipar, és nem bírják a tempót a kicsik. Sajnos ez van, vérzik a szívem, nem én kértem a tizenegy légzsákot, ABS-t, száznyolcvanas hangtalan utazótempót. Hanem a tömeg. Az Euro 5-nek azért örülök.

Psziho 2009.11.06. 20:55:07

@invad3r:

20-30 éve a britek már rég szart gyártottak

a 70-es évek már rég a pusztulás volt,pont úgy mint amerikában

a németek japánok viszont akkor pörögtek fel

Csabby 2009.11.06. 21:01:45

Húúú..ezek mekkora egy sz@rok...és hogy néznek ki...nekem elég lenne az egyik képen látható Prius is...:-)) és még maradna is lóvém.

dennisthemenace 2009.11.06. 21:08:29

@hgap: Azt azert ne allitsd,hogy igenytelenebbek,mint a magyarok./ha te csak a fish&chipset ismered,akkor fuss neki meg egyszer...
A klimamat Magyarorszagon harom(!)helyen probaltak megjavitani,sikertelenul.Itt egy hasonlo kinezetu muhelyben egy ora alatt megcsinaltak.Egyebkent minden muhely hasonloan nez ki,ahol eddig jartam,mindenhol kifogastalan munkat vegeztek.Ennyi.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.06. 21:18:52

Nem tudom, hogy mikori a Blenheim, de hogy a Connolly Leather Ltd. 2002-ben csödbe ment, az biztos.

karlmann 2009.11.06. 21:22:28

@Csikós Zsolt:

Azért ezt a nagy olvasztást lehetett volna okosabban is csinálni. Az olaszoknak egész jól sikerült a FIAT-tal megmenteni az olasz sportautógyártók egy részét. Jó tudom nem mindet, de nem történt olyan katasztrófa, mint az angoloknál. A British Leyland-nak vajon miért nem sikerült? Ezt sose értettem meg.

dennisthemenace 2009.11.06. 21:26:40

@WSzabi: Magyar kezeddel torold meg az orrodat,aztan tunes aludni,holnap iskola.

invad3r 2009.11.06. 21:32:50

@Psziho:

Lehet h már szart gyártottak a 70-es években, de azok legalább egyéniséggel rendelkező, gyönyörű autók voltak (MG B, Midget, Triumph Stag, TR5, Spitfire, Dolomite, Jensen Interceptor stb...). Utána viszont nagyon elvesztették a fonalat formatervezés terén is.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.06. 21:34:25

Nem kell Bristolt látni ahhoz, hogy megcsodálhassuk az angol mérnökök ügyességét. Akármilyen épületben voltam Angliában vagy Skóciában, az a benyomásom volt, hogy eltörték a kezét annak, aki párhuzamost vagy derékszöget mert álmodni. Görbe, hullámos ország.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.06. 21:41:44

@malenykij polgar:

Sőt, a klíma működése is a klasszikus angol mosdókra emlékeztet, ahol a hideg- és a melegvízcsap a mosdó két ellentétes végén van.

invad3r 2009.11.06. 21:47:13

@ernő50:

Oké, ez szép és jó, de nem 80 milláért b.sszameg! Inkább 800 ezerért egy régi Jaguar, vagy 8 milláért egy Austin Healey (az legalább szép is).
Orbitális idiótának kell lenni, ha vki ennyit kiad ezért.

invad3r 2009.11.06. 22:02:12

@Csikós Zsolt:

Egyetértek azzal amit írsz, de azért lehetne okosan is csinálni. Lásd Ariel Atom, Wiesmann...
Szerintem a luxusautóknál sem megoldhatatlan a kisipari gyártás. Ha nem versenyezhetnek a nagyokkal, akkor ne is versenyezzenek! Miért kell egy 40 éves autóra mindenáron ráerőltetni a supercar image-t? Itt van a nagy hiba. Miért kell egy klasszikus formájú autóra integra lámpákat tenni? Gyártsanak olyan autókat, mint a 30-as években, vagy kabrió BMW E9-et :) Kis példányszámban vinnék mint a cukrot.

Psziho 2009.11.06. 22:07:50

@invad3r:

egyedi szép autókat mindenki gyártott még a japók is pl skyline sport-mazda luce r 130-fairlady stb.

a németek régi bmw coupe-i,911 porsche karmann ghia stb.

az olaszoknál asszem nem kell tipusokat sorolnom

az angol kocsik formatervében mi volt a különleges?

az interceptor például kifejezetten semmittelen akár a bristol szerintem

series_one (törölt) 2009.11.06. 22:12:14

@Psziho:

azért volt ott egypár szép darab a jaguarnál, az mgnél, a healeynél, a lotusnál, a rovernél.
például.

Psziho 2009.11.06. 22:16:56

@series_one:

pl. lotus európa a fürdőkáddal 1974?:)

AK76 2009.11.06. 22:36:38

@Psziho:
Az interceptort egyébként olaszok tervezték,a cég neve Vignale,a motor szokás szerint amcsi,a formaterv Olasz,az összeszerelés Angol,ez utóbbin vérzett el valamikor 76-ban,na meg a 25 liter feletti átlagfogyasztáson,kőkorszaki technikai félmegoldásokon,de legfőképp a csapnivaló összeszerelési minőségen,és a siralmas megbízhatósági tapasztalatok sem tettek túl jót az "imidzsnek"...
Egyébként pont itt a TC-n olvastam a 80-as évek Jaguarjairól,hogy a vauxhall opeles,meg ford escortos prolik vígan röhögtek a sok kékvérű jag tulajdonoson,amikor úton útfélen lerohadtak a sok tízezer font értékű csodagépeikkel,nem tudom ki nem érti, de ezek mind csak AUTÓK.KOCSIK.KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖK.
Értem én hogy lélek,meg feeling,de könyörgöm ezek elsősorban közlekedésre lettek kitalálva,helyváltoztatásra,és mint olyanra ALKALMATLANOK lettek a csapnivaló megbízhatóságuk miatt...
Ez vitte csődbe a nagynevű angol gyártókat,nem csak a tömegtermelés,és a mindent elöntő gagyi szemét...

Rocko- 2009.11.06. 22:54:46

@hgap: micsoda levezetés.
nekünk meg olyan az autóiparunk, mint az Erős Pista: csípős.
ja, nincs is autóiparunk. se baj, ennyi logikai bukta belefér. ;)

@???????: "A tiszta rendesbe szivesebben járok, mint egy ilyen leprába."
tisztában jóval jobabn érzem azt, nem értenek hozzá és át akarnak baszni, mint ennél.
persze, ott lehet enni a padlóról is. csak éppen autószereléshez nem értenek. itt meg igen.

@Baltazarprof: így van.

@malenykij polgar: " Görbe, hullámos ország."
hogy series_one-tól idézzek: "hááát, a szép görbe se csúnya".
(tenném hozzá rögtön, nem ő mondta, neki mondták.)

series_one (törölt) 2009.11.06. 23:04:17

@Rocko-:

az úgy volt.
aztán azt a falat hamar lebontottuk és már más építette újra.

lacza87 (törölt) 2009.11.07. 08:32:11

@Rocko-: "tisztában jóval jobabn érzem azt, nem értenek hozzá és át akarnak baszni, mint ennél.
persze, ott lehet enni a padlóról is. csak éppen autószereléshez nem értenek. itt meg igen."
Szerintem ez hamis sztereotípia, a rend/rendetlenség arról tanúskodik, h mennyire igényesek a szerelők a környezetükre, A hozzáértés más. Kapásból tudok mondani 2 ennél rendesebb, ugyanakkor valószínűleg a jó munka miatt (nem márkaszervízség miatt) stabil ügyfélkörrel rendelkező szervízt. Meg szar munkát végző, rendetlent is, SŐT még jó munkát végző, borzalmasan koszosat is, h lásd nem csak kötekedés.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.07. 10:27:41

@joselin: "Tizszer nagyobb eséllyel robbansz le egy modern autóval."

Gondolom te ennek szellemeben meg mindig Ladaval jarsz.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.07. 10:30:00

@Rocko-: "tisztában jóval jobabn érzem azt, nem értenek hozzá és át akarnak baszni, mint ennél.
persze, ott lehet enni a padlóról is. csak éppen autószereléshez nem értenek. itt meg igen."

Ezt a kepekbol sikerult lemerni, latnok ur?
Bravo.

GGG77 2009.11.07. 10:43:42

Pokoli randa autók ezek, de máris imádom a készítőit! Sokkal szimpatikusabb közeg, mint a mai szupersteril márkaszervizek.
De ha angol kocsi akkor maradok a Lotusnál vagy TVR-nál...

Rocko- 2009.11.07. 11:03:44

@series_one: helyes.

@lacza87: persze, ez csak érzés.
egyszeri eset, anyám autója, sztereotipikusan suzuki, műszerfalvilágítást akartam cserélni, elakdtam, vissza az egész. elvittem csili-vili szakszervzívbe, h lesznek szívesek, mert kiégett mindkét izzó. oké, jöjjek vissza x óra múlva. vissszamegyek, munkafelvevő közli, h kicserélték mindkét izzót, h ne kelljen később visszamenni. magamban elmormogtam, h kösz, ez volt az alapporblémám. hazajöbök, nézem szélvédő előtt az esőelvezetőt, ott egy villáskulcs. amihez a szerelésnél ég egy adta világon semmi szükség. no, nekem innen fakad a szakszervíz iránti bizalmam.
voltam máshol, mászeknál, nem csak hogy megcsinálja a kocsit, hanem még körbe is nézi, h hátha lát-e vmi bajt.

nálam ennyit jelent, h ki az aki kényszerből csinálja ki az aki elhivatottságból.

az meg h milyen rend van, az tök mindegy. ha nem full mocsokban, földről szedi össze az alkatrészt, akkor onnantól nem érdekel h mit tart maga körül - amig rendesen megcsinálja az autót. elnézést, de az autószervíznek álcázott, profi takarítócégekben nem hiszek. mert az szép, h plafonig csemepe, csak éppen szakbarbárok dolgoznak ott.

lacza87 (törölt) 2009.11.07. 12:20:11

@Rocko-: Így-így. A márkaszervíz meg elég komoly vitaforrás, el is akartam kerülni, csak azért írtam bele, h nem vagy nem csak azért stabil az ügyfélkör, mert márkaszervíz. Régi bejáratott hely, az egyik(a jó-tiszták közül), aki 2 éve márkaszervíz is.Tehát még bőven nem alakult át az ügyfélkör.

series_one (törölt) 2009.11.07. 13:08:38

@Rocko-:

híte.
azért ez így eléggé meredek, amit írsz.

Csikós Zsolt 2009.11.07. 14:23:36

@karlmann:

Te nem olvastad annak idején a brit autóipar összeomlásáról szóló cikkemet, itt van:

totalcar.hu/magazin/szerelem/roverhalal/

Rocko- 2009.11.07. 14:51:40

@series_one: mire tetszik gondolni bátyám?
persze, nem általános érvényű dolog ez, de egy márkaszervíz biztosan elveszítette a bizalmamat.
az meg ugye egy elég érdekes témakör, h az ember megkeresse a saját, fix, biztos és jó szervízét. legyen az magán v márka.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.11.07. 16:41:29

Mintha Winkler írt volna itt valamikor egy "miért nincs jó márkaszerviz" témájú cikket, abban sok dolog szépen ki van gyűjtve. Talán leginkább az a bajom velük, hogy a "gazdaság gyorsításának jegyében" léteznek, azaz részben irgalmatlanul drágák (de legalább lehet ugye a magas számláikkal ide-oda seftizni, biztosítózni satöbbi), részben az autógyárak eladás utáni bevételeinek beszedésére hozták őket létre.
Márpedig ha egy intézmény már alapvető ideájában pénzbegyűjtésre van kitalálva, akkor én, aki főként MEGJAVÍTTATNI szeretném a kocsimat, és nem a gazdaság élénkítésében részt venni, joggal gyanakszom.
Másik oldalról a mai űrhajó-technológiák szándékosan úgy vannak kitalálva, hogy egyszerű halandó ne tudja megszerelni őket (gondoljunk csak pl. az ötévente megváltoztatott spéci csavarkulcsoktól kezdve a kizárólag százötvenmilliós készülékkel leolvasható elektronikus biszbaszokig mindenre), szóval ha kétéves autóm lenne, kénytelen lennék én is szaxervizbe járni, eszembe se jutna ilyen külsejű műhelybe vinni a negyven légzsákos szabadon konfigurálható ;) suvomat.
Egyébként szerelővel úgy vagyok, mint az urológussal, idegen kezée nem szívesen adnám a... pöcc-röffre induló kocsimat. Ez se a márkaszervizek mellett szól, ahol a vevő elégedettsége csak egy PR tétel.

...mintha még valami antik görög nyűgösködött volna azon, hogy ha az orvos pénzért gyógyít, akkor a bevételi lesznek az érdeklődése középpontjában, és nem a gyógyítás. Na mindegy, ez már messzire vezet :)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.11.07. 16:47:54

... és hogy legyen valami on is:

Eddig talán kellett volna Bristol, köszi, Csikós, ettől kezdve nem sírom már vizesre érte a párnámat :D
Angolból NEKEM és MOST azt hiszem egy TVR tuscan racer kéne. Esetleg egy családi jaguár :).
A műhely küllemével semmi bajom, ha az ott dolgozó megtalálja, amit keres, akkor a műhely jó. Ha tudja, mit keressen, a szerelő is jó. Műhelybe ez kell. Felmosott padló a bankba kell, hogy lássam a márványt, amit a pénzemből vettek.

Dennis01 2009.11.07. 17:08:58

Az a Mini szerviz nez ki hasonloan, ahova en vittem az enyemet. Otvarnak nez ki, de tokeletes munkat vegeztek, egy szavam se lehet rajuk. Es mindig latok naluk valamilyen kulonleges Minit, legyen az egy limitalt kiadas vagy egy verseny Mini.

Dennis01 2009.11.07. 18:17:39

De azt is szamoljatok am, hogy Angliaban 40 eve szokvanyos volt az autokat szerelgetni, karbantartani sajatkezuleg, amit maig szeret az angolok egy resze. Csak sajnos az evek teltek, ok meg nem tudtak tartani a lepest. Azert ne feledjuk el azt se, hogy nagyon sok ujitast felesztettek ki, peldaul a Triumph Dolomite volt az elso sorozatgyartasu auto, amit 16 szelepes motorral is lehetett venni.

Cortina V6 2009.11.07. 19:02:54

@Csikós Zsolt: Konyorgom,irjad mar meg azt a Mini cikket,hogy Dennis01 vegre eljusson az orgazmusig...

GGG77 2009.11.08. 10:22:29

Én a hét elején jöttem haza Londonból. Ahogy Gatwickről vitt be a busz (easybus.co.uk, csak ajánlani tudom) szinte minden kocsifelhajtón állt egy régebbi kocsi. Honda Prelude, Toyota Celica, 3-as kupé, stb... Látszott, hogy tipikus hétvégi örömautók ezek, a tulaj hétköznap jár a céges Focusszal/Mondeoval/Vectraval, aztán hétvégén jöhet az élvezet. Gyönyörűen karbantartott 15-25 éves autók ezek.

GGG77 2009.11.08. 10:33:23

Márkaszervízről annyit: barátom meséli tegnap este, hogy Németországban az egyik ismerősének 3 hete nem bírják megcsinálni a 2006-os S600-as kormányát. A kocsi balra húz, és egyelőre nem tudják mitől... Na ez a gáz.

karlmann 2009.11.08. 12:11:56

@Csikós Zsolt:

Ezt tényleg nem olvastam. Ez a remek példa arra, hogy a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve.

Herman 2009.11.08. 14:25:08

Jó a cikk!

Végre egy kis Brit valóság!
Az angolok a múltjukból élnek, de sajnos nem lehet örökké a nagy birodalom, és a lordok szellemiségét fenntartani.

Változnak az idők, és jobb, ha észhez térnek, nem ők már a világ urai, hamarosan a hős népi Kína lesz az :D:D

Na, viccet félretéve, én bírom az ilyen olajos, mocskos, igazi szakik által fenntartott kis műhelyeket, akik még dacolnak a multikkal.
Mindhárom kocsinkat csak és kizárólag ilyen maxekhoz visszük. Persze ebből kettő csak a márkát ismerő, és szervizelő maszehoz (nem is vállal, csak egy márkát) a másikat meg egy általános sufishoz, de jobban dolgoznak, mint a nagyok....a nagy multik csak lehúznak, kilopják az alkatrészeket, és nem cserélnek olakat sem....tisztelet a kivételnek. Ja, és a kis maszeknál ott lehet lenni végig olajcserekor :D:D

ad50 2009.11.08. 19:23:12

Szerintem autót gyártsanak a japánok!Nekik a vérükben van a precizitás iránti elhivatottságuk. Apró, ízekig hatoló technikai furmányosságok, de mindennek oka van az utolsó csavarig. És ez így működik, míg a molekulák képesek összetartani. (akinek volt AKAI videója, az tudja miről beszélek).
A németek is tudnak, ha nem akarnak bonyolítani, de mostanság akarnak sajnos. A '80-'90-es évekig a német autóipar a villanymotort sem ismerte, de miután meglátták a japóktól, amcsiktól, hogy létezik, olyanba is tesznek, amibe nem kellene. (nem azért, mert oka van, hanem mert jól hangzik és sok pénzt lehet érte kérni). Aztán Murphy törvényei érvényesülnek. (lásd VW elektromos tanksapka-nyitás, stb., stb...). A német autók titka, h sok vasból vannak, csak azt felejtjük el mindig, hogy sokba is kerülnek. Ócsóért a német sem csinál tartósat (Opel).
Az pedig, hogy lélek, nem lélek? Számomra annak az autónak van lelke, amelyik mindenhova elvisz, és haza is hoz, és ha nagyritkán gondja van, mindig pont a kapum előtt áll meg, vagy az udvaron (tapasztalat). Mert jó igavonó csacsi módjára tudja, ha nem is tudok rá annyit költeni, mint amennyit megérdemelne, azért nagyon szeretem, és elnézi nekem, ha párezer km-errel később kap meg csak ezt-azt. Az ilyen autóban van lélek, nem a diófa-gyökérben, meg a tucat megnyúzott állat bőrében.
Egy szó, mint száz, az angolok flancolni jobban tudnak, mint autót gyártani. A kékvérben nincs benne az autógyártás, úgy látszik.

szalai 2009.11.08. 19:56:17

A Bristol a tipikus esete annak, hogy ha valamit jól felárazunk, akkor mindenki elhiszi róla, hogy az jó. Miért jó, há mert drága!

Warlimont 2009.11.08. 22:40:16

Azért ne éljük bele magunkat abba a sztereotípiába, hogy az összes márkaszervizben csak idióták vannak, és a koszos kis műhelyekben mindenki aranykezű szaki.

Vannak kis szervizek, amik koszosak, kalap sz.rnak néznek ki, és... tényleg azok is.

Psziho 2009.11.10. 10:49:39

@Warlimont:

igen kalap szar csumpi kisszervízt láttam én is,de korrekt szalont még nem:)

pkrt 2009.11.10. 14:14:25

Tisztelt Csikós Úr!

Nem tudom észrevételezte-e már valaki de van egy pont ami nagyon szúrja a szememet a Blenheim 3 típuson. Ez a hátsó lámpa. Kísértetiesen hasonlít az Opel Senator B hátsó pilácsaira.
Ezen kívül az automata váltó kulisszája is nagyon B Senatoros.
Csak nem megtartották a német vérvonalat? (ugye a háborús jóvátétel BMW dolgok..)
Mindezek ellenére nagyon nagyon tetszenek a Bristolok. Főleg a fentebb említett omniózus típus. Az én izlésemnek amúgy is a tankok jönnek be inkább (e38-as hetes, w140-es S). És ez a kocsi is pont ilyen.
Nekem az alváz és a teherautófutómű beindítja a nyáltermelésem. Így jó ez az autó ahogy van.
Csak egy nagy hibája van. Hogy nekem nincsen és nem is lesz..

WSzabi 2009.11.12. 00:47:57

@Kacorka:
neked ezek az oldalak jelentik a világot, ugye? csak bele ne szédülj

BUBISBUBLEK 2009.11.16. 23:16:57

az angol kékvérnek ez a tipus nyílván azt jelenti mint öreganyámnak a kézzel varrott dupla sejem béléses eredeti fux ster táskája, amiben az egyediséget kézi munkát értékeli és hogy nem minden asszony kezén ez lóg :)
azé egy ilyen vas csak fainabb mint a mai egyen fosok :)

ha volna zsé inkább mint egy kancigányos béjemvémerciSUV vagy oriás celebcirkáló :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.11.18. 21:33:27

Azt élvezem, hogy mennyire tudtok savazni egy olyan autómárkát, amelyik szerintem észre sem vette, hogy válság van. Fogadjunk egy munkást sem rúgtak ki a Bristoltól a válság miatt.
Ráadásul úgy beszéltek egy olyan autóról, amit sokan aranyáron vásárolnak, mintha ti mind 1962-es Ferrari 330 TRI/LM-el járkálnátok fel-alá. Én őszintén szívesebben autóznék hétköznap is egy karcos Blenheimmel, mint akárki autójával közületek.
És mióta láttam a képeket, méginkább vágyom egy Bristolra, mert azt igazi hús-vér oldschool szakik szervizelik, igazi műhelyben. Bíztos nem dobnak hátast ha komolyabb hibát látnak. Megdrótozzák s kész.
Komolyan, ha nagy leszek és lesz pénzem veszek egy Bristolt is a béjemvék mellé.

nzo88 2009.12.16. 23:37:39

80 milka ez a sz-a-r? Agyam eldurran. Morcosított Dacia, a 30 millió éves e30-as BMW utángyártott projektoros lámpáival... Be*arok.... Tejes teát szürcsölő sznob barmok sznob marhasága. Ha már brit lelkű, venne egy Aston V8-at.

dont 2009.12.20. 12:00:21

Nem szép így lehúzni egy márkát. Szerintem nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni abból,hogy az autókat egyik helyről a másikra szállító,/lehet segédmunkás beosztásban.../személyzet mit visel.
Valószínű ha egy tradicionális és drága autóról szeretnék írni,nem fekete reppernek öltözve mennék oda.
Én teljesen megértem azokat az embereket ott kinn.Ha van pénze miért ne venne olyan autót,ami nem jön szembe minden sarkon.
Ha kicsit hosszabb időd lett volna a kinttartózkodásra,biztosan feltűnt volna,mennyi régi autó van kint,és milyen drágák.Nem a kényelemért veszik+..

Csikós Zsolt 2009.12.20. 16:19:51

@dont:
Az ember a világ egyetlen Bristol-szalonjának a vezetője, nem segédmunkás. És azt is leírtam az eredeti Bristol-cikkben, mióta viszi a boltot, de biztosan több mint tizenöt éve.

Nem árt néha elolvasni valamit, mielőtt kötözödünk, bár név nélkül igazából mindegy, úgy mindent lehet.

dont 2010.01.01. 20:49:25

@Csikós Zsolt:
Bocs'a késői reagálásért,nem nézem minden nap az oldalt.Azért remélem még eljut hozzád.
Nem kötözködésnek szántam,és el is olvastam a cikket.
Kicsit erősnek ,olyan "lehúzósnak"éreztem a cikket.Csak ezért reagáltam./a 15év nem tom'honnan?/
Szerintem egész Mo.jobban érezhetné magát,ha Bp.-n lenne ez a szalon,és az angoloknak ide kellene jönni érte,ha ilyet szeretnének...
Nem vagyok angliarajongó,londonimádó,és angolautófanatikus sem.
Szeretik az átlátható,egyszerű,hagyományos, bejáratott dolgokat.
Évek óta Londonban élek,jártam a kensingtoni szalonban,és még legalább két helyen ahol viszonteladóként árulták az új Bristolokat.
Nagyon szívesen bemutatkoznék Neked,ide is akartam írni az elérhetőségemet,de meggondoltam, mindenkivel nem szeretném megosztani. Üdv:Don't
/Annyi idióta hozzászólást lehet olvasni...,nem irigyellek./

smartwizard 2010.01.26. 12:16:29

Jó, hogy vannak még ilyen cégek. Olyan az egész, mint egy kis kalózhajó az óceánon. A Fighter nagyon szép, különleges kis darabnak tűnik. Én is szívesen vezetnék egyet. Roppant hangulatos lehet.

lee2 2012.04.07. 07:15:21

végigolvasva a beiràsokat, el kell ismerjem amit eddig csak sejtettem. A magyar autos tàrsadalom egy beszukult làtokoru kokorszaki emberekbol àllo csapat.(tisztelet a tiz husz kivételnek)
Mit tud egy magyar àtlagautos?
a német auto az isten, a francia gagyi, az olasz gagyi, a japàn gagyi, stb stb stb
németbol is csak mercedes, bmw, audi màs minden szar, ocska, régi. Az intelligenciaszint még azt sem engedi, hogy màs autora nézzen, nemhogy utànnaolvasson.
Az opel szar auto, mert az astra....
attol eltekintve opellal jàrt fél magyarorszàg, swifttel a màsik fele, de mindkét auto szar =)
Sportokocsi? vàlasz ferrari
terepjàro? x5
............
sok tudatlan barom

lee2 2012.04.07. 07:20:39

aki az autojavitàst nem mobiltelefonnal kezeli hanem olajos rongyal , az csak imàdni tudja az ilyen cikkeket, aki pedig nem tudja megkulomboztetni a dudàt az aksitol onnan csak becsmérelést fogunk olvasni..........

Head Honcho 2020.03.07. 12:00:16

Hát igen. Se a cikk, se a márka nem jött át sokaknak.
süti beállítások módosítása