Hogyan törjön össze egy Subaru Forestert?

  2009. október 21. - Bende Tibor Címkék: subaru forester bende tibor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Olvasónk és egyben autóm megvásárlója totálkárosra törte a Subaru Forestert. Ennek a történetét meséli el, okulásképp mindazoknak, akik azt hiszeik, nekik mindent lehet. Kapnak a belső sávban szöttyögők is.

Az ominózus napot megelőző három éjszaka igen rövid volt, a normálisnak mondható nyolc órányi pihenés fele is csak jóindulattal volt meg, tehát biztos nem voltam túl friss. De mentem már sokkal fáradtabban is Pestre.

Reggel fél nyolc körül már az M3-ason utaztunk a főváros felé édesapámmal. Jó hangulatban beszélgettük át az utat, mint mindig. Amint elértük Budapestet, mindenki ment a saját dolgára, különváltunk. Aznap nekem nem alakult minden a legjobban, és ezek az apró sikertelenségek mérhetetlenül idegesítettek, igen nagyon feszült voltam hazafelé. Délután négy körül indultunk vissza Miskolc felé, fáradtan, feszülten a pesti dugóban araszolva, egymást összetelefonálva a városban. Mire újra az autópályán voltunk szinte ott folytattuk a beszélgetést, ahol abbahagytuk.

Nagyon erős volt forgalom, mindenki a belső sávban furakodott, 110-zel döngetett a sor. Türelem. Elkezdett oszlani a tömeg, ahogy az agglomerációba hazafelé igyekvők szépen leszállingóztak a lehajtónál. Egyre feszültebb voltam. Már csak egy mikrobusz szerencsétlenkedett előttem a belső sávban, kilométerek óta. Előtte szabad az út. Véletlenül sem tartott jobbra. Villogtam, fényszóróztam, balra indexeltem semmi, ott tötymörgött százzal. Több versenyzőt elengedtem, gondoltam majd ők megoldják, de ez sem vezetett eredményre. Jobb sáv régóta üres ö pedig "áll" a belsőben.

Ekkor elfogyott a türelem. Rágyorsítottam, 130-cal plusz padlógáz. Villogtam, természetesen semmi sem történt. Bár nagyon ritkán teszek ilyet, de ezúttal úgy döntöttem, majd jobbról, szabálytalanul megelőzöm. Amint beértem a mikrobuszt – 140-150 – körül mehettem akkor, húzom át a szélsőbe az autót, és ekkor Édesapám csak ennyit mond teljesen nyugodtan:

- Ott egy autó.

Hát igen. Hozzávetőleg százzal haladt egy kis öreg autó a külső sávban. Innentől nem teljesen világos a kép, de megpróbálom összeszedni. Enyhe fék után - vagy közben - magabiztosan visszakormányoztam a Subarut mikrobusz mögé a belső sávba. Ez is rossz döntés volt, mert elment az autó keresztbe. Ellenkormányzással próbálkoztam, de nem történt semmi. Az autó menthetetlenül a szalagkorlát felé csúszott.

Csatt! Pörgés úgy nagyjából: 12 méter.
Az autó a seggére esett, a szalagkorlátra.
Újabb pörgés, ezúttal kb: 8 méter.
Az autó már a tetején, a szembe lévő sávban csúszik tovább, irányíthatatlanul.

Már a szembe sávban egy Corsa egy kamion előzött, a belső sávból épp kisorolt, hogy elkerülje a feje tetején csúszó autót, így csak a visszapillantója bánta.

A keresztbe fordulás kezdete óta úgy 150 métert tettünk meg tehetetlenül, a szembe oldali leállósávban való megállásig. Aztán az autó megállt és csend lett. A sofőr oldali ablakon apukámmal ki tudtunk mászni, zúzódásokkal és apróbb sebekkel megúsztuk az esetet. Délután háromnegyed öt körül volt. Rengetegen megálltak, értetlenül néztek, csodálkoztak és a segítségüket ajánlották.

15 percen belül egy mentő is ott volt, ami épp arra járt. Fertőtlenítették a sebeket, és biztos, ami biztos alapon javasolták a Hatvani Kórház látogatását egy-két röntgen végett, ezt köszönettel nem vettük igénybe. Kisvártatva a rend őrei is megérkeztek, lezárták a szélső sávot, végig korrektek és segítőkészek voltak.

A szétszóródott tárgyakat és alkatrészeket összeszedtük. Elvégeztük a szükséges papírmunkát.

Megszondáztattak, trélert hívtunk, éjfélre hazaértünk. Fáradtak voltunk, itt-ott már kezdtek fájni a sérülések, de örültünk, hogy élve megúsztuk, rosszabb vége is lehetett volna.

Hasznos tanács magamnak, és másoknak is:
1. Utazás előtt aludd ki magad
2. Légy türelmes és elnéző a többi közlekedővel
3. Ússz az árral, ne akarj mindig az élre törni
4. Tartsd az eszedben, hogy 140-nél nem tudod azt a „hibát” korrigálni, amit 70-nél könnyedén
5. A cél a megérkezés legyen, és ne az, hogy menyit tudsz javítani a legjobb idődön

Köszönet mindenkinek, aki segítségemre volt, kezdve az életünk megóvásától a gép jelenlegi tárolásáig. Külön köszönet azoknak, akik rávilágítottak, hogy nagyon fontos, hogy az autó törésmentes legyen, mert egy ex-totálkáros gépben ott maradtunk volna.

u.i.: Csak 3 hónapot használhattam a Forestert, de nem bántam meg, sőt...
Csak ajánlani tudom (annak akinek van esze)
Cascóm nem volt, de 2,2 M-ért két élet ajándék.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr291465918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2009.10.22. 09:15:50

..nem értem.

Én pl. a pályaautóval nótórius szabályszegő és pofátlanul tolakodó stílusban vezetek. Kvázi megyek, haladok.

Az nem az én hibám, hogy itthon a pályák kétsávosak, kvázi kalapszarok.

Esőben meg pláne.. mintha a sumaher adott volna leckét

.. hádde eső miatt sosem csúszott meg az autóm keresztbe. Sosem.

Lehet a gumiválasztás, lehet a súlypont relatív helyzete, lehet csak azért mert mert pályaautó .. nem tudom.

GG81 2009.10.22. 09:22:56

@GG81: és még valamit, áld az isteni szerencséd, hogy nem öltél meg senkit átrepülve a szembesávba vagy mögötted amíg kacsáztál nem satuzott a sor és tömegbaleset! ennyi erővel az ilyeneknek lehetne csinálni egy kifutóra egy fát és annak rohanjanak egymaguk!

mennyi?husz! 2009.10.22. 09:26:54

@maci74: Egyebkent sajat tapasztalat, hogy Gyongyos es kornyeke magasan vezet a birka vezetok szamaban sajons.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.22. 09:35:34

Igen, itt mindenki eggyel nagyobb kocsit vezet, mint kéne neki. Biztos vagyok benne, hogy ez a baleset nem következett volna be kétütemű kormányváltós Wartburggal. Akkor az most biztonságosabb a Subarunál?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.10.22. 09:43:09

Az volt már, hogy megérdemelted?!

Remélem igen, már bocsi.

Még jó, hogy nem ütöttél ki mondjuk egy régi Swiftet vagy hasonlót, mert akkor tuti, h halott is lett volna. Ártatlanul...

GiXXXer 2009.10.22. 09:44:03

Én bal lábbal a féken rámásztam volna a mikrobuszos seggére, és nyomtam volna a dudát...a kürt használata szabályos előzési szándék jelzésére.
Nekem is volt már hasonló esetem, nem is egy, és a dudaszóra általában kimennek a külsőbe a szüttyögő taták is! Meg a köcsög fehér furgonosok is... Nem akarok kedélyeket szítani, de a nem köcsögök alapból a külsőben vannak... :)

Sterco 2009.10.22. 09:45:39

Hát két dolgot fűznék hozzá. Miért nem ment már ki előbb a külső sávba, miért lendületből tette, úgy hogy nem látta be.
Kettő: gondolom a paraszt feltartó kisbuszos tovább ment, ő biztonságosan vezet, csak előidézi a szituációkat azzal, hogy nem figyel, nem törődik a többiekkel.
A leállósáv nem lehetett volna megoldás? Jó tudom utólag könnyű okosnak lenni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.22. 09:51:39

Igen a postoló hibája kétségtelen. De beszéljünk már ilyenkor kicsit a kisbuszos felelősségéről is, aki ilyenkor előidézi ezt. Meg merném kockáztatni, hogy 100 km/h a belső sávban hosszú távon azért már igen csak indokolatlanul lassú haladás.
Kíváncsi volnék, hogy a postban említett többi autós, akit beengedett az író, hogy "oldotta" meg a helyzetet?

Lipi1945 2009.10.22. 10:08:36

Nem olvastam végig az összes hszt, ha már 100an elmondták akkor bocs.

Engem az döbbentett meg, hogy a fiatalember úgy előz, hogy nem látja mi van abban a sávban amiben előzni akar! Így nem előzünk és nem váltunk sávot. Ennyi erővel bekötött szemmel is vezethetne!

Szerintem nyugodtan el kell menni a belsőben tötyögők mellett, de persze kellő körültekintéssel és óvatossággal, nem pedig így rágyorsítva hirtelen kivágva mögüle. Nameg persze én eleve a szélsőben mentem volna ha annyira üres volt.

karexxrookie 2009.10.22. 10:40:54

En ha ures a Bahn ck akor megyek a belsobe...tapasztalataim szerint jobb az utfelulet...de ha latok a tukorben magam mogott jonni valakit akkor siman lehuzodok a szelsobe....hadd menyen...es mikor elment es ujra uresnek latom akkor viszahuzok....normal esetben ez ejszaka tortenik mikor csendes az autopalya. Napkozben viszont szigoruan ck jobb szelso. Nah de mindeki sajat maga latja az adott szituaciot.

Póktalicska (törölt) 2009.10.22. 10:48:47

Nincs most türelmem 386 kommentet elolvasni, így szinte biztos, hogy mondták már előttem a véleményem: a belső sávba ok nélkül beragadók barmok, néha tényleg vannak ilyen alakok, akik semmi pénzért nem húzódnának le. Ilyenkor vagy lehet mögötte szopni, vagy jobbról elmenni. Én ez utóbbit szoktam választani, azzal a feltétellel, hogy alaposan felmérem az előttem lévő utat, figyelem a belső sávban lévő autót folyamatosan, és nem idegeskedem miatta. És a történetben ez a legfontosabb momentum, hogy a sofőr elvesztette a türelmét, megfontolatlanul kezdett bele a manőverbe. Nem szabad rámenni lelkileg az ilyenre, higgadtan kell keresni a megoldást, és akkor nem lesz baj. :)

Lakatos Baltazár 2009.10.22. 11:07:11

Üdv!

A közút nem versenypálya, ezt én is megtanultam amikor feszítgettem a húrokat, miután átültem egy sportosabb autóba. Magamat jó sofőrnek tartom, viszont én is megleckéztettem magam, igaz sem a vas, sem én nem törtem össze, sem más, de azthiszem aznap eldöntöttem, inkább majd kimegyek valamelyik versenypályára szórakozni. Addig meg inkább zenét hallgatva lightosan vezetek.
Nem éri meg.

Lakatos Baltazár 2009.10.22. 11:08:22

Egyébként meg, amit sokan megtanulhatnának, az például az index használata sávváltáskor, előzéskor...

G.GABOR 2009.10.22. 11:08:25

Szerintem,az autópályán illik 130km/h menni,ha nincs a verdának műszaki gondja.Azért veszek matricát,hogy haladni tudjak,nem azért,mert vánszorogni akarok!Aki vánszorogni akar,ott van a főút,ráadásul nem kell külön fizetni a használatért.Ráadásul a gépnek is jó,ha egy kicsit nyomják.

Lord heckman 2009.10.22. 11:26:31

Taxi vót, de patent!

kár érte :S

Kripta 2009.10.22. 11:43:50

Tanulságos történet. Elég sokat vezetek autópályán, fáradtan és kipihenten egyaránt, de a belső sávban 100-al haladók valahogy sosem késztetnek türelemre. Ebben a szituációban két hatalmas baki volt. (elnézést ha más valaki írta nem olvastam végig minden kommentet) Elsőként a jobbra tarts nem véletlenül van benne a KRESZ-ben. Ugyanis a dinamikus haladást segíti elő és a hasonló balesetek elkerülését hívatott megoldani. Másodszor, ha már rászántuk magunkat a jobbról való előzésre, akkor tudnunk kell hogy ott bizony lassú járművekre KELL számítani. Tehát, először kihúzódok a jobb sávba a tötymörgő sebességében, majd ha szabad a terep akkor padlógáz és viszlát! Hangsúlyozom nem ez a jó megoldás de a már szabálytalanok vagyunk csináljuk ésszel!

Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

Egu 2009.10.22. 11:45:28

@G.GABOR: akkor olvasd el a KRESZ-t! Ugyanis több járműnek TILOS 130-at menni (kisbusz, platós teher, PICKUP!!!, teherautó, busz, kisbusz, stb)...
És a sok okoskodónak, hogy mennyit megy kilómétereket a belsőben:
itt éppen előzött a kisteherautó 100-al a belsőben (pont erre baszott rá a koma, mert mellette volt a lassabb autó), tehát nem feleslegesen ment a belsőben. 100-al, szabályosan. Nem azért, mert bárkit fel akart tartani, vagy idegesíteni akart volna szándékosan, eccerűen csak ő is él és közlekedik. Aki tud 130-at menni, az tud 100-at is. Persze joga semmivel nincsen több a 130-ra neki sem, csak lehetősége a KRESZ szerint.
@Newtehen: ugyan miért lenne indokolatlan? Ő a saját, rá vonatkozó szabályok között tökéletesen szabályos volt. Vagy neki egy pl 65-70-el vánszorgó buszt utolérve Füzesabonyig nem szabadna előzni, csak mert te most indulsz pestről és 130-at akarsz menni a belsőben? Joga van előzni. Mitöbb 100-al nem is tart fel, egyszerűbben lassabban haladsz az addigi irányodban. Feltartás akkor van, ha műszakilag indokolatlan a sebességkülönbség, azaz 60-nal előzve valóban feltart, mert mehetne 100-al is, azt még megengedi neki is a KRESZ.
Amit ilyenkor kellene használni, azt úgy hívják, TOLERANCIA.

Ex-Forester-S 2009.10.22. 11:56:10

Sziasztok!
Bár nem tudtam az összes kommentet elolvasni, de Köszönöm a sok építő kritikát!
Igen nagyot hibáztam, de mindenki megúszta személyi sérülés nélkül és így tanulhatok belőle én is és talán mások is.Vezetés közben sokszor eszembe jut az eset és IGYEKSZEM! Utólag kényelmesen, nyugodtan átgondolva az utolsó csepp az volt a hibák sorában, hogy a külső sávban haladó elkerülése helyett a kifékezéssel kellett volna próbálkoznom.
1-2 dolgot még megjegyeznék, hogy tisztább legyen a kép:
Az út száraz volt. A tempó reális.
A fék és a kormány "rángatás" mértékére úgy emlékezetem ahogy írtam és nagyon meglepett a gép reakciója. Először úgy éreztem még simán visszahozom. Aztán,hogy majd a korlát egyenesbe tesz...
A vezetési technikám nem hiszem, hogy gyengébb az átlagnál. Nekem az érzelmeimet kell távol tartanom a közlekedéstől. De ha már a jogsinál tartunk: Ha velem bezárólag a gyengébbek vissza adnák a jogsit megszűnnének a dugók. Gondolom a megmaradt sofőrök örülnének. :)
Egyébként 29 éves vagyok. 13 éves koromtól motorozok (bár igaz az utóbbi pár év kimaradt).
16.5 éves koromtól van "B" jogsim és 3.0 "A"-s omegával kezdtem és sokáig ami pénzt kerestem azt a bükki szerpentinek élvezésére költöttem.
Manapság inkább a terepen élem ki magam, bár az esetet megelőző héten a Miskolc-Eger "panoráma úton" várakozáson felüli boldogságot okozott a Forester. Ez is biztos benne volt pár %-ban. A közlekedési morálról meg anyit (beleértve magam is): Ez egy nagyon veszélyes társasjáték és ha a többség csal akkor aki szabályos akar lenni az is büntetőt kaphat pld.: egy szemből tetőn pörögve felé csúszó gép képében.
Vigyázzunk egymásra és aki képben van segítse mások haladását, mert nem egyformák a képességeink!
Üdv.

vas2468 2009.10.22. 12:02:42

@Fischer:
"közúton a rekord: miskolc kiss ernő utca - budapest m3 shell kút 45 perc, mikor még csak gyöngyöstől volt pálya..."

Persze 172 Km 45 perc alatt 230 km/h átlagsebességel.

Beszarás miket bírnak emberek leírni. :)

vas2468 2009.10.22. 12:07:14

Az legfőbb hiba, amit hősünk elkövetett az, hogy ha jobbról előzünk, akkor azt nem a belső sávból kivágva tesszük, hanem eleve a külsőben kezdünk gyorsítani vagy elhaladni. Közben lehetőséget hagyunk magunknak a leállósávba menekülni, ha a kedves közlekedő partnerünk közben sávváltás mellett dönt. Ez meg már írható a fáradság számlájára.

Egu 2009.10.22. 12:10:07

@Ex-Forester-S: gratula, az önvizsgálatodhoz!
Viszont: a tempó nem lehetett reális. Tekintettel arra, hogy fejreálltál. Reális esetben ilyen nem történik. Ha megfelelő a követési távolság, ha kivárod a sorod és nem türelmetlenkedsz, stb, stb...akkor valószínűleg nem 150-et mész és jó eséllyel nem történik semmi.
Egyébként meg bármi más történhet....
Csak hogy épp M3-at említsem: igen rossz emlék volt, amikor kb 20 autóval előttem, pénteken, Gödöllői szakaszon történt halálos baleset és alig bírt a 3 sáv megállni...És hogy mi történt? Valami megveszekedett barom a 3 sávos balkanyarban megpróbált gyalog átfutni az autók között és a belsőben egy Vito telibeverte.
Azóta amikor valakinek a seggébe megyek, mindig eszembejut és azonnal lemaradok normál követési távra. Akkor is, ha utána páran bejönnek az így keletkező résbe, meg akkor is, ha a mögöttem jövőnek ez nehézséget okoz. Mert ő lehet, hogy ideges lesz, én viszont élni szeretek.

frankó néró 2009.10.22. 12:12:58

@Javorszarvas: Igazad van amúgy meg nem is. A magyarokkal semmi bajom csak a hirtelen jobb kocsiba átült majmokkal van bajom. Azt hiszik mert jobb autóban ülnek bérelt helyük van belül.Ez nem így van. És igen nem volt még balesetem, egyszer lecsúsztam kb 30-al egy totál jeges útról a hegyekben az út mellé de ennyi. Azért nem volt még balesetem mert én általában a szabályokat betartva vezetek.Akármilyen hihetetlen is gyorsan sem szeretek hajtani. Megtehetném de már kinőttem ebből. Sokat vezetek gyakran külföldön is és inkább jó tempót szeretek autózni mintsem gyorshajtani.

esde 2009.10.22. 12:15:10

gondoltam rá, érdemes lenne elemezni mi vezetett ide, de az egyszerűbb választ írom...

felelőtlen hülyegyerek, egy rakás embert megölhettél volna!
nyilván most nyomja a lelkiismeretedet, de inkább gondolkozz el rajta miért is az volt az első dolgod hogy lesötétísd az ablakát annak a kúrva suvnak... komoly lelki okai lehetnek..

mert a sötét üveg egy dologra jó, ha piroslámpánál túrod az orrod nem látja a melletted lévő...

50%-ban okozttad te a balesetet, 50%-ban a kretén belsősávban szüttyögő...

kiváncsi lennék ő hogy írná le az eseméyeket... valószínüleg otthon lapít, még el sem mondta senkinek mi történt mögötte... pedig mekkora heccnek tűnt hogy megszivatja a kretén suv-ost...

hát most ez lett...

egy balesethez mindig két hülye kell

de ez semmiben nem csökkenti a te felelősséged... és adj hálát a sorsnak hogy nem épp egy csoportnyi ovodás jött szemben egy ovónéni által vezetett mikrobuszban a másikoldalon...

azt magyarázhatnád magadnak életed végéig....

szerencséd volt...

vagy szándékosan vagy a saját hülyeségéből de téged a belsősávban szüttyögő hintába tett... és te már rég az ő által alkotott szabályokat fogadtad el amikor történt a baj... ha csak körültekintően simán megelőzöd jobbról semmi baj nincs...

ditakai 2009.10.22. 12:22:08

ne bánkódj, a hátsó kardánkereszt majd tovább él az én jó öreg kajmánomban :-)

29 Palms 2009.10.22. 12:34:43

@otirt,

"Na én megnézném azt a 45 percet! Kis Ernő utcáról kijutni a 3-as főútra (bármelyik irányba) és 02:00-ás időpontot feltéve min. 5 perc, akárhogyan is mégy. Mire elhagyod a Miskolc táblát, addig újabb 2 perc.
És azt akarod bemesélni a jónépnek, hogy te 240 - 260 km/h-s átlaggal mentél a 3 - M3 útvonalon, úgy hogy közben településken mentél kersztül.

Jó kis mese!"

Van egy kollegám, aki 2 éve 4,5 óra alatt megjárta a Budapest-Prága vonalat saját állítása szerint. Azóta nem járt arra, de tavaly Karácsonykor már csak 4 óra volt az út. A múlt héten már csak 3. Szóval úgy nagyjából próbáld meg belőni időben mikor lehetett a történet, és alkalmazd a megfelelő szorzót. :)

Tucsok84 2009.10.22. 12:40:47

Fehérvárról Budapestre M7en háromsávban állandóan alszik valaki 90-110 között középen. Ha nekem 120 a menetempóm. Választhatok megelőzöm jobbról kényelmesen 120al. Vagy balról szabályosan, de ha nem akarok reflektoros seggembe jövő marhát akkor 140-150el kell ki előznőm.
Én a jobbról előzést választom.

.atti 2009.10.22. 13:03:46

tapasztalatlan vezetni nem tudó 1 éves jogsisok esete . Hogy lehet kivágni valaki mögül ha nem látom be az utat .
A dühös vezetés nem kifizetődő .
Tanulni kell a hibákból nehogy megismétlődjenek , és önmérséklet .

BP84 2009.10.22. 13:20:52

Azoknak akik annyira szidják a posztolót, feltenném a kérdést h.ti mint egyszerü átlag vezetők egy ha ilyen helyzetbe kerülnétek amikor meglep az autó vajon hogyan reagálnátok? Sztem senki sem egy Schumacher itt h.minden helyzetet le tudjon ugy reagálni ahogyan az a nagy könyvben meg van irva. Kivülről könnyü osztani az észt, de amikor vki belekerül ebbe a helyzetbe az elméletben leirtak elszállnak és mindenki marad magára és a reflexeire. Ja sztem pedig mindenkinél van olyan h.elszáll a türelem.

Stock 2009.10.22. 13:29:27

@Ex-Forester-S: remélem komolyan gondolod, amit írtál és valós önrevíziót tartassz...!!
nem kioktatás, de nem lehet, hogy érdemes lenne beülnöd egy szervótlan egy tonna körüli kiskocsiba néhány hónapra?! hogy tapasztalj egy kicsit a fizikából, a valódi visszajelzésekről, ingerekből....

van egy barátom 3 literes ötös bömösön kezdett.. és 10 év után is nagyon idiótán vezet, cibálja a kormányt, letapossa, majd hirtelen felengedi a gáz pedált.. foggalma sincs, hogy mit miért csinál...
ami sztem abból adódik, hogy amedddig a kisautón gyakorló kortársainak meg kellett tanulni szépen egybefűzni a kanyarokat, biztnonságosan a lendületet megtartva szlalomozni a sorok között... addig neki elég volt az adrenalinhoz bele-bele taposni és aztán bírkózni az erővel... :)

audigarage 2009.10.22. 13:32:48

Elbasztad,vegyél Audi A8-at azzal nem baszod el.

felsozoldmali_balint 2009.10.22. 13:35:55

Jobbrol nem elozunk - meg az M3-on se

hatesz 2009.10.22. 13:41:38

@GiXXXer: Én bal lábbal a féken rámásztam volna a mikrobuszos seggére, és nyomtam volna a dudát...a kürt használata szabályos előzési szándék jelzésére...Nem akarok kedélyeket szítani, de a nem köcsögök alapból a külsőben vannak... :) "
Na öcsém itt Németországban egy ilyen dudálós-tolós produkcióért egy évre rögtön ugrana a jogsid, meg jópárszáz euro a zsebedböl... Itt szerencsére büntetik az ilyen belsöben eröszakoskodó buzikat.

ditakai 2009.10.22. 13:46:21

ööö, bocsánat, de 100-al a belsőben poroszkálni szintén nem szabályos ....

GG81 2009.10.22. 13:52:07

@BP84: van türelmünk kivárni, amíg felszabadul a sáv... türelem, önmérséklet, time-management, ráhagyunk az útra, hogy még véletlenül se kelljen rohanni, idegeskedni. ennyi az egész.

hatesz 2009.10.22. 13:54:51

Az nem derült ki, hoyg milyen büntetése volt az esetnek. Remélem pár hónapra bevonják posztoló jogosítványát meg a többiek kárát is neki kell rendeznie. Hogy miért? "Ekkor elfogyott a türelem. Rágyorsítottam, 130-cal plusz padlógáz" Ez most mit jelent? 130, VAGY padlógáz?
Biztos a terhes feleségét vitte a kórházba. Rohadt sietös lehetett, de megérte. Szerencsére a szembesávban nem ölt meg senkit. Ahhoz képest posztoló elég könnyüre vette a figurát...

ditakai 2009.10.22. 13:56:42

@Tucsok84: ez bizony szomorú igazság, mert ha szabályosan a belsőben előzöl (azokon az áldott balatonról hazautazós vasárnap délutánokon), akkor a refis buzi nekifutásból a jobbkülsőben előz, majd két sávval beljebb vágódva előtted öt méterrel vált vissza a belső sávba...

néha igenis a biztonságos közlekedés a fontosabb, mint a szabályos, úgyhogy nem marad más, mint a jobbról felúszás :-\

DE!! ennek értelmében a fenti sztori feltételezett követési távolsága kurvára nem volt rendben, ha nem látta, hogy a külső sáv foglalt...

ditakai 2009.10.22. 13:58:14

hatesz: turbós automata :-)

gnme 2009.10.22. 14:02:52

@audigarage: ja így van. :)

Egyszerűen csak fel kéne fogni, hogy amelyik autó nem arra való, azzal nem kell figurázni a picsányi magyar aszfaltcsíkon.

A picsányit arra értettem, hogy két sáv foglalt, aki menni akar annak trükköznie kell.

...milyen érdekes b+ ... pár száz kilométerre innen nyugatabbra annyi sáv van, győzzön az ember válogatni.

Na ott nincsenek is ilyen problémák... aki akar mehet.

HattoriHanzo 2009.10.22. 14:16:39

@GiXXXer: "Én bal lábbal a féken rámásztam volna a mikrobuszos seggére, és nyomtam volna a dudát...a kürt használata szabályos előzési szándék jelzésére"

Te, figyelj, melyik vidéken?! :D Eurázsiában biztos nem :D

Alf (törölt) 2009.10.22. 14:37:07

@ditakai: ha egy 90-nel menőt előzöl épp, akkor szabályos. megengedett legnagyobb sebesség 130. persze nálunk ez megengedett legkisebb...

igazi hős 2009.10.22. 14:38:50

@gnme: Érdekes a németeknél a mienknél sokkal forgalmasabb pályák vannak sebességkorlát nélkül többnyire kétsávosak. Akkor mehet valaki, ha van helye, ha nincs akkor vár. De biztos (na jó majdnem biztos) lehet benne, hogy feleslegesen nem tartják fel.
Lehet, hogy nem a szélességgel van a gond, inkább az "erre a 2-3 km-re nem megyek ki, mert aztán nem engednek be" mentalitással, meg azokkal, akik alapot adnak az ilyen gondolkodásnak.

ditakai 2009.10.22. 14:46:20

@Alf: "jobbratartás, ilyesmi ugyebár..." - ezt elfelejtette utánadobni a szerver :-) amint beírtam tudtam, hogy megtalál még valaki miatta, de nem volt kedvem utólag megyarázkodni

SsPL71 (törölt) 2009.10.22. 14:47:54

Nem kellett volna apucinak jaszkarizni a foresterrel, nem történt volna mindez.

GuMiSZu 2009.10.22. 15:01:04

140-nél nem rángatjuk a kormányt...
fáradtan meg nem sietünk...

newname 2009.10.22. 15:51:58

@igazi hős:
Érdekes, de bizony a németeknél is igen sok helyen van sebességkorlátozás.

newname 2009.10.22. 15:52:54

@igazi hős: ...továbbá ott is kib@ssza magát 99,5-el a kamion, legyél nyugodt.

newname 2009.10.22. 15:54:44

@ditakai:
Miután a 60 az alap, akár 65-el is előzhetsz:)

Bartoki 2009.10.22. 15:56:30

@Sausage: "Én ezt rohadtul nem ertem... mi a fenert a mikrobusz mogul ugrott ki a kulsobe, ha az vegig ures volt."

Én is pont ezt akartam mondani. Az egy dolog, hogy valaki megszegi a szabályokat, de legalább csinálja óvatosan, ésszel...

Autópályán előzésnél jó előre ki kell menni az előző sávba (akkor is, ha jobbról előzöl), pont azért hogy ne legyen szükség semmilyen hirtelen mozdulatra vagy reakcióra.

100-zal menőt meg pont elég 120-130-cal, egyenletes sebességgel előzni, a fullgázos gyorsítás csak egy újabb nehezítés - nekem is, az előzöttnek is, és a holtteremben megbúvó, esetleg észre sem vett kocsiknak is.

Ne vedd ezt hegyi beszédnek, sajnos én is törtem már össze autót saját hibából. :(

A négykerékhajtás, a téligumi, vagy az ESP jó dolog, de csodát ezek sem tudnak tenni. :(

lujo405GL (törölt) 2009.10.22. 15:58:19

Legfontosabb, hogy a baleset kimenetele a lehető legszerencsésebb volt.

Másként ítél az, aki részese az ilyesminek, és másként a külső "szemlélődő".

A "Ki a hibás" témában részemről annyit, hogy mindannyiunknak tanulnunk kell belőle, nem azt méricskélni, miben hibás a másik. Azt inkább tegye meg mindenki magára vonatkozóan. Szerintem nem szabad osztani az észt és azt szajkózni, hogy minden elkerülhető, ha sosem vétünk a szabályok ellen. Baromság. Vannak kétségtelenül rosszul megalkotott szabályok. Ugyanúgy rossz a törvénytisztelőt is "nevelni", demoralizálni az összetartást. Fogja fel mindenki, hogy széllel szembe pisálni hülyeség.

Valóban egy kissé rugalmasabb felfogásra volna szükség, ugyanakkor nagyobb figyelemre a másik iránt. Ettől volnánk emberek, vagy mi...

Aki pedig azt hiszi hogy mindenki mással ellentétben ő márpedig képes minden váratlan eseményre valami okosat lépni a megfelelő időben, az egyszerűen böszme.

Próbáljunk inkább együttműködni, és egymás dolgát megkönnyíteni! Élni, és élni hagyni... Szerintem ez bejönne minden téren.

newname 2009.10.22. 15:58:31

@BP84:
Ha ilyen helyzetbe kerülnénk?
Lósz@rt, nem került ő semilyen helyzetbe, a helyzetet ő idézte elő.A szemben lévő sávban haladó, na az helyzetbe került. Sírjunk már egy kicsit. Ilyen b@rmok miatt halnak meg vétlen emberek.

lakkcipok 2009.10.22. 16:11:10

@gnme:
"..nem értem.

Én pl. a pályaautóval nótórius szabályszegő és pofátlanul tolakodó stílusban vezetek. Kvázi megyek, haladok."
Én meg téged nem értelek! Mi az hogy pályaautó? Versenypályára való autóval nem mehetsz közútra, amúgy meg csak egy autód van, amire pontosan ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a többire!
A pofátlan tolakodás és a haladás nálam két külön fogalom! Az ilyen vadbarmoktól félek az úton, hogy kijövök egy mindkét irányból beláthatatlan kanyarból és a két sávos úton két autó jön szembe(köszönöm megvolt már)...

"Esőben meg pláne.. mintha a sumaher adott volna leckét

.. hádde eső miatt sosem csúszott meg az autóm keresztbe. Sosem.

Lehet a gumiválasztás, lehet a súlypont relatív helyzete, lehet csak azért mert mert pályaautó .. nem tudom. "
Lehet még eddig marha nagy mákod volt, hogy nem tekeredtél fel egy villanyoszlopra. Csak az a szomorú, hogy az ilyen elmeháborodottak, mint te ölik meg a szegény kis suzukist, aki szépen csendben csetteg az úton.
Olvasd már el mit írtál le! Én a helyedben most adnám le a jogsit, amíg nem tapad vér a kezedhez!

Elnézést az off miatt, de ez kicsapta a biztosítékot.

igazi hős 2009.10.22. 16:16:42

@newname: Nem értelek, én se azt nem írtam, hogy nincs korlátozás, se azt, hogy nem jön kamion. (Sőt korábban írtam, hogy van korlátozás 3 sávoson is, de mindegy.) Egyébként 99,5-lel nem jön ki a kamion, mert az bőven gyorshajtás. A saját órája szerint 90-nel jön ki, a sor egy kicsit megtorpan, aztán együtt felgyorsul az eredeti tempóra.
Ezzel szemben nálunk nem megtorpan a sor, hanem (mivel a többség csak az előtte levő nézi) változó intenzitással gyakran a kamion sebessége alá fékeznek, egyesek megpróbálnak a jobb sávban pár autónyit előre menni, és kigyorsításkor a sor egyik fele bambul, a másik pedig az előzőeket anyázza, hogy miért nem megy.

newname 2009.10.22. 16:18:51

@igazi hős:
tempomat 100 -ennyi, és kijön. nekem nem mesélték:)

newname 2009.10.22. 16:21:38

@igazi hős: "Érdekes a németeknél a mienknél sokkal forgalmasabb pályák vannak sebességkorlát nélkül többnyire kétsávosak."
Ezek szerin diszlexiás vagyok, bocs.

Krisi 2009.10.22. 16:24:45

látom sokaknak nem jött át, leírom mégegyszer, hátha.

Aki a belső sávban tötyörög 100-zal, azt úgy hívják, hogy forgalom zavarása. Jelen esetben még az sem volt a baleset idejében, hiszen épp előzött a kisbusz.

Aki meg szándékosan 140-150-nel belemászik a másik seggébe, majd megpróbálja jobbról megelőzni, azt úgy hívják, hogy közúti veszélyeztetés.

Aki szerint a kettő ugyanaz, az sürgősen keresse fel kezelőorvosát, gyógyszerészét!

@lujo405GL: Azért nem kerülök ilyen helyzetbe, mert nem idézek elő ilyen helyzet. Ez ilyen egyszerű. Én sem tudnék megfogni egy kéttonnás automata váltós szardarabot, de nem is mennék vele ilyen balfasz módra. Mentem már ezres sportmotorral, ki is húzattam rendesen, mégsem kerültem rázós helyzetbe, mert végig tiszteletben tartottam a gépet. Subarus öcsikének is be kellett volna látnia, hogy az autója többet tud, mint ő.

@Ex-Forester-S: hány hónapra vonták be a jogsidat? Amúgy örvendetes, hogy beláttad a hibádat, de ettől még ne hidd azt, hogy akkor minden elfelejtve. A helyedben erősen elgondolkodnék azon, hogy alkalmas vagyok-e közutakon vezetni. Inkább vegyél egy igazi terepjárót, és veszélyeztesd az őzeket meg a vaddisznókat. De inkább őket se.

newname 2009.10.22. 16:42:51

@igazi hős:
persze off, de a kamionost a tachográf érték érdekli.

gnme 2009.10.22. 17:19:38

@lakkcipok: jól elbeszélünk egymás mellett :)

én a pályautót csak autópályára szoktam használni, egyébként garázsban áll :)

..én biztos nem fogok eléd állat módjára kijönni semmilyen úton, mert közúton rendkívül kevés kilométert megyek vele, arra ott az ótvaros fordom amivel hetvenes sofőrtempóval hajtok

szerintem összekeversz valakivel...

gnme 2009.10.22. 17:31:20

@igazi hős: neeem tudom ... többnyire igazad van, kint aki gyorsabb az elé nem gördítenek akadályt még kétsávos pályán sem .. nekem meg az számít.

Igazából ebben a tyúkszaros kis társadalomban abban látom az alapvető gondot, hogy annó tarabnt varynún szocializálódott korosztály nem mer, mert ninics megszokva neki a nagy sebességű haladás ... a fiatal meg gyakorlat nélküli vakmerő .. a kettő kötötti harmincas korosztály meg elveszett korosztály -- varnyún szocializálódott, de a rendszerváltás után már meg tudott dolgozni egy nagyteljesítményű autóért és van is gyakorlata ..
vajon ki a veszélyesebb? .. a fiatal, a vakmerő, vagy a korosabb vezető a nagyteljesítményű autókon?

kétélű dolgok ezek .. minden esetre gyakorlat kell a relatíve nagysebességű vezetéshez .. én pl. köpj le de nem engednék fel mindenkit a magyar pályákra .. tele van ótvar áruszállítókkal, gyakorlatlan vezetőkkel ...

ekutya 2009.10.22. 17:36:29

@Ratnet: "Te láttál már olyan sofőrt -netán nőit- aki elcseszett bénán kezelte a gépet"

Láttam. Olyat is, hogy nem vezetett évekig utána és utána még egy parkolóban is szenvedett. (Természetesen ő egyből a forgalomban szeretett volna menni). A jogosítvány megszerzésén is lehetne szigorítani, de a kevésbé tehetséges emberek bármilyen vizsga letétele után felejtenek. Elengedhetetlen a rendszeres vizsgáztatás. A tanároknak újra és újra bizonyítani kell hogy képesek tanítani, a mentősöknek is van rendszeres vizsga. Szerinted az idő előrehaladtával csak a rutin nő, és mindenki okosabb, jobb lesz?

ekutya 2009.10.22. 17:42:36

@Ratnet: "Az IQ nem okosság. Hanem problémamegoldó képesség. Iskolázatlan embernek is lehet magas IQ-ja."

Az utóbbit nem kérdőjeleztem meg sehol. Az IQ definícióját pedig nem szeretném feszegetni. Szerintem nem mérvadó az IQ szint. A vezetési tudást kell vizsgálni. A vezetés pedig egy gyakorlati tevékenység, nem asztalnál kell elsajátítani. Elmész egy tréningre, ott megmondják mit csinálj, és akkor lesz a jó. Rá kell érezni, nem IQ kell hozzá. Persze ha mutatsz egy statisztikát, hogy az alacsony IQ-s emberek nem tudnak vezetni, akkor meg leszek fogva. Várom.

ekutya 2009.10.22. 17:46:38

@Fischer: "kérdés, hogy szándékosan nem érted, vagy csak a késői óra az oka?... :-)"

Azt hiszem egyik sem. Szerintem amikor lejár a jogsi, akkor nem csak orvosi vizsgálatot és illetéket kéne kérni a meghosszabbításhoz. Mindenki (igen, apukádat is beleértve) tegyen le újra KRESZ, elsősegély, stb. vizsgát.

ekutya 2009.10.22. 17:52:51

@mennyi?husz!: Teljesen mindegy hogy előtte mi történt. Akkor sem kéne kihajtani a külsőbe 150-el úgy, hogy nem győződött meg hogy üres. Aki ott volt az teljesen szabályosan ment. A Forestert semmi nem kényszerítette arra hogy rátapadjon a mikrobuszra, és onnan kivágjon. A baleset 100%-ban az ő hibája volt. A mikrobuszt a jobbratartás elmulasztása miatt lehetne megbüntetni, a balesetért viszont nem.

Reggie 2009.10.22. 18:16:54

A hiba ott volt, hogy a kitakart(kisbussz) kulsosavba kivagodott 130 feletti sebesseggel. Ha nem latod be a kulsot, akkor oda lassan kell kimenni, es ha biztosan nincs ott semmi akkor gyorsitani.
2.2M-ert nem ket eletet kapott, hanem egy kis hibaert 2.2M-t fizetett(es nem ket elettel fizetett).

Pityorka1 2009.10.22. 18:27:33

Ha télen van hó, szoktam gyakorolgatni a csúsztatást, vészfékezést, tapasztagatom, hogy viselkedik az autó, ha kitör. (Természetesen üres parkolóban, vagy kis forgalmú, jól belátható helyen, forgalomban sosem.) Félelmetes érzés, ha kitör az autó, ha egyszer átlendült a "megfoghatóság" határán, azt nem lehet korrigálni. 30-40 km/h között próbáltam egyszer letaposott havas úton cibálni a kéziféket, egy pillanatra nem reagáltam, és már kitört a fara, tehetetlenül csúsztunk keresztben, olyan helyen persze, ahol forgalom akkor nem volt. Nagyon rossz érzés, nem akarom megtapasztalni, milyen, amikor nagy tempónál történik ugyanez.

dummyname · http://budapestdailyreview.com/wineguide 2009.10.22. 19:11:14

Az én Foresteremet egy ilyen kaliber törte össze mint a cikk írója.

cicamicafucker 2009.10.22. 20:10:23

Sokat szenvedek az M7 három sávos részén.A fényújságra nem azt kellene írni hogy 'biztonsági őv' hanem,hogy 'JOBBRA'. Csak jobbról előzgetve lehet viszonylag normálisan haladni. Nem látom veszélyesnek, mindenki vérbuzi, eszük ágában sincs lehúzódni, sem hirtelen sem lassan.

cicamicafucker 2009.10.22. 20:26:14

bocs, véletlenül lenyomtam. Kormányrángatás, agresszorozás..... fasz a füledbe.

s_bernie 2009.10.22. 21:23:15

Számomra a tanulság: ha jobbról előzünk, akkor legalább arról győződjünk meg, hogy az a sáv szabad annyi méteren, amennyi alatt be tudunk nyomakodni a belső sávban haladó elé. Nem szép, de a jobbra tarts-ot Magyarisztánban kevesen ismerik, úgyhogy vagy ez vagy 100-al Balatonig a belsőben.

soleeroo 2009.10.22. 21:35:31

@tromann:
"Már csak egy mikrobusz szerencsétlenkedett előttem a belső sávban, kilométerek óta."

upsz :-)

Tinman 2009.10.22. 21:49:10

Phuuuu.

Eléggé átéreztem a helyzetet. Borzalmas élmény lehetett. Mondjuk számomra is hihetetlen, hogy átrepült a szembejövő sávba... mert ha így történt, akkor az bizony közelebb lehetett 200 kilóhoz, mint a 150-hez :-/

Frankó, hogy túléltétek, mert így életre megtanulod, hogy Subaru ide, vagy oda te sem vagy semmivel sem különb az autópályán, mint bárki más.

Hetente ~900 km-t vezetek M7+M3-on összesen, meg hét közben ~600 km-t nem autópályán, szóval az "út" az életem szerves része, lassan 15 éve van jogsim mégis gyakran vagyok felelőtlen.
A vicc az, hogy soha nem akkor viselkedek így, ha mindenki ember módjára közlekedik... mindig akkor megyek át agresszorba, ha kibaxák a biztosítékot. Már pedig nagyon gyakran ez történik.

Döbbenetes, de 10-ből 7 autós a tapasztalataim alapján:

- nem ismeri a jobbra tartási kötelezettség fogalmát. Ezt nem, hogy 10-ből hét, de gyakran 10-ből 9 sem tudja feldolgozni. Kötelet nekik!

-lélekben nincs a volán mellett

-nem tudja minden egyes másodpercben a forgalomban elfoglalt helyzetét

-nem használ oldalsó tükröket

-nem ellenőrzi a holtteret, ha nincs holttér tükre

-hiszem, hogy az 1-2 éves és főleg sokmilliós autókon nincs index kapcsoló. A helye biztos megvan, de soha nem látom felvillanni. Gondolom spórol a tulaj az égőn. Szívből kívánok nekik baleset-teljes közlekedést! Szarházik!

-az autópályán 130 km/h a megengedett maximális sebesség. Takarodj a qrva anyádba, ha 90-el közlekedsz rajta személyautóval.
Akkor is takarodj, ha 200-al járkálsz.

A vicc az, hogy még mindig veszélytelenebb egy 200-al a bal oldali sávban robogó májdonor, mint egy 90-el szerencsétlenkedő vakegér.

Olyan rém egyszerű közlekedni az autópályán, alig van pár szabály amit be kellene tartani, nekünk ez sem megy. Nézzünk magunkba.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2009.10.22. 22:34:47

Namost én csak azt nem értem, hogy az ESP miért nem avatkozott be? Elvileg pontosan az ilyen helyzetek kivédésére találták ki.

A másik meg: a tisztelt postoló figyelmét szeretném felhívni, hogy a magyar szokással ellentétben NEM úgy kell előzni (pláne nem jobbról), hogy tő gázzal szinte teljesen beérjük az autót, aztán kivágódunk mellé, hogy akkor hajrá!

Harmadrészt. Ha az autó a belső sávban 100-zal työgymörög (egyébként ő szimplán szarjon sünt), és a külső sávban is megy egy autó szintén 100-zal, akkor ők akár kilométereken (de legalábbis egy-két kilométeren) át kvázi egymás mellett, de mindenképp észlelési távolságon belül haladnak, tehát a postoló által közölt információk közül valamelyik (mindegy melyik) alighanem hibás.

Negyedrészt egy saját eset. Szintén M3, késő éjszaka (hajnali 3 körül), kb. az 50-es kilométerszelvény környékén (még a sík részen Hatvan és Gyöngyös között) jövünk haza egy elég tisztességes tempót. Belső sávban távolról már látszik a rendőruató. Beérjük. 110 fixen. Egy villantás neki, semmi reakció. Kihúzódtunk a külső sávba és 115-ös tempóval lassan elhaladtunk mellette, majd kb. 100 méterre tőle ismét gáz és 13x ismét. A KRESZ alapján az egyik legmagasabb rangú szabály a jobbratartási kötelezettség, továbbá a KRESZ megengedi, hogy -- ha a feltételek egyébként adottak és más közúti jelzésből nem következik -- 130 km/h sebességgel haladjunk. Ha tehát valaki a belső sávban 100-zal közelekedik, és mi (szabályosan) kisorolunk a külsőbe, majd felvesszük (szabályosan) a 130 km/h megengedett maximális sebességet, akkor elvileg szabályosak vagyunk, de mindenképp kevésbé szabálytalanok mint az, aki a belső sávban tetvészkedik, vagyis nem tesz eleget a jobbratartási kötelezettségének.
Professzore

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2009.10.22. 22:37:09

@Tinman:
Ezekkel jórészt egyetértek. Az autósok jó 60%-a alkalmatlan a balesetmentes vezetésre és vagy a maradék 40-en, vagy szimplán a vakszerencsén múlik/múlott, hogy még élnek.

Super aGyuri 2009.10.22. 22:37:26

@Tinman: Nagyon igaz. Az előző 400 hozzászólást nem is olvasom végig. Pont erről van szó, amit mondasz.

"hiszem, hogy az 1-2 éves és főleg sokmilliós autókon nincs index kapcsoló"

S Mercihez, Cayenne-hez minden extra irreálisan drága, nyilván az indexkapcsoló is. Talán ez lehet az oka, hogy sokan kispórolják. Regadóra és irányjelzőre már nem fussa, marad a dunaszerdahelyi rendszám és a sosem villogó indexlámpa :)

megint 2009.10.22. 23:35:21

Mennyi zseniális, hibátlan sofőr van itt, nem semmi, csodálkozom nem írta senki, hogy 5 millió km-t vezetett le hibátlanul, és amúgy is akasszuk fel a subarus bunkót. Én a kisebbséget képviselem, hibáztam már életemben, de megúsztam

Ejoy 2009.10.22. 23:54:23

"Csak 3 hónapot használhattam a Forestert, de nem bántam meg, sőt...
Csak ajánlani tudom (annak akinek van esze)
Cascóm nem volt, de 2,2 M-ért két élet ajándék."

Szerintem meg jobban kellett volna figyelned...

lászlómiki 2009.10.23. 00:00:53

"nagyon fontos, hogy az autó törésmentes legyen, mert egy ex-totálkáros gépben ott maradtunk volna."
Van esetleg valakinek erre konkrét-borulásos-törésteszt eredménye?
Ugyanis karosszéria lakatos műhelyben felnőve ezeket a - megalapozatlan?! - megjegyzéseket oly rosszul viselem...

igazi hős 2009.10.23. 01:09:58

@newname: Nem tudom mekkora mentális erő kell a tachográfot a valós sebességtől eltéríteni, de abban a hitben éltem, hogy nem egyszerű dolog.

igazi hős 2009.10.23. 01:15:22

@gnme: :-)
Sok embert én sem engednék a kormány mögé ülni (sőt némelyek alól a bringát is kiszedném), de szerencsére nem én döntök, pedig fellendülne BKV és a MÁV forgalma.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2009.10.23. 07:46:49

@lászlómiki:
A dolgot metallurgiának hívják (többek között). Példaként: fogj megy egy darab papírt, gyűrd össze, majd simítsd ki. Ha ismét összegyűröd, már más érzés lesz. Az autó mechanikus részeinél ez pontosan ugyanígy működik, ha a fő szerkezeti elemekhez (nyúlványok, utascella) "kihajtogatás" szintjén hozzányúlnak, ott az eredetileg tervezett energiaelnyelési irányok megváltoznak, átalakulnak. Így pedig nem úgy működik, mint eredetileg, vagyis előfordulhat olyan helyzet, hogy csak alig vagy egyáltalán nem véd.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.23. 08:24:08

"3. Ússz az árral, ne akarj mindig az élre törni
4. Tartsd az eszedben, hogy 140-nél nem tudod azt a „hibát” korrigálni, amit 70-nél könnyedén
5. A cél a megérkezés legyen, és ne az, hogy menyit tudsz javítani a legjobb idődön"
Ennyi vaze!

Meg ezt az előzést meg lehetett volna úgy is oldani, hogy megnézed, miért megy lassabban (kisorolsz), és szépen elmész mellette, majd vissza a belsőbe.
Jó, persze, utólag, tudom.

l4ller 2009.10.23. 08:31:29

a balratartó mikrobusznak meg a kurvanyját... meg az összesnek amelyik nem ismeri a jobbratartást

pet77 2009.10.23. 08:55:52

Hát ez a vége a jó subarunak? Először papptibi bukik rajta 8 kilót, majd ez a miskolci faszagyerek 2 millát...
Mekkora balekok..
Egyébként hogy jut eszébe bp-miskolc ingázóautónak egy benzinfaló négykerekes terepjárót venni?Bizonyosan csak akkor múlt el a kisebbségi érzése, mikor ő villogta le a "luzereket", nem pedig egy tuareg Őt!!!
Grat, Jó kör volt! Ti éltetitek az autóipart, meg a bankokat!
Hány évi részlet van hátra autó nélkül????

Tsont 2009.10.23. 08:59:08

Ne szídjátok a srácot, mert jól látta meg a dolgokat, és tanult a hibájából. A Driftet, meg ne keverjétek össze az autópályával.
Volt már részem driftben egy párszor (nem utasként). A driftpályán nem megy senki 140-nel. Igaz, hogy pörög a motor, füstől a gumi, de a tényleges sebesség nem éri el soxor a 70-et sem. A felfüggesztés sem egy sima "utcai" autóé. Ja és egy elszabadult 2,5 Tonnát nem tud senki megfogni, ha az tehetetlenné válik.
Szóval a "nagyokos szakértők" ne akarjanak mindent megmagyarázni.
2.2 Millió, tényleg nem sok 2 emmber életéért.
Grat hogy leírtad a hibáidat, és hogy így fogod fel a végén...

lujo405GL (törölt) 2009.10.23. 11:24:07

Mindenki panaszkodik, hogy balra tartanak az autósok (pontosabban nem veszik figyelembe a jobbratartási kötelezettséget), ami valóban rossz.

De ne csodálkozzunk, hisz az ország lakosságának többsége "balra tart", legalábbis valamiért ezt mutatja a papírforma. Egyeseknek szimpatikusabb ez az irány.

(Gyors mea culpa: a posztom nem tartalmaz ésszerű magyarázatot az autós társadalom viselkedésére, csak elkeseredettségemet tükrözi a jelenlegi össztársadalmi viselkedés)

Shadowbull 2009.10.23. 11:41:15

Nemtom irtak-e mar, nem akarok visszaolvasni:

ezert kell ESP az autoba, hogy ez ne tortenhessen meg.

sb

redriot77 2009.10.23. 11:43:08

@Tinman:
"nem ismeri a jobbra tartási kötelezettség fogalmát. Ezt nem, hogy 10-ből hét, de gyakran 10-ből 9 sem tudja feldolgozni. Kötelet nekik!"

Vannak ilyen parasztok valóban, de ennyire azért nem súlyos a helyzet.

Bazz, azért az sem egészséges, ha te már alapból úgy ülsz kocsiba, hogy a forgalom 90%-át felakasztanád. :)))))

ditakai 2009.10.23. 14:54:41

azt hiszem a Subaru rendszere nem ESP hanem VSC, és nem gondolom, hogy egy 2000-es modellen ilyen flikkflakkok lettek volna...

ha erre jár valami hozzáértő, írja meg a tutit

megint 2009.10.23. 16:39:32

Mondjuk az lehet, hogy a legújabb esp-k(vagy ennek mgflő) közül valamelyik segített volna

newname 2009.10.23. 17:50:55

@igazi hős:
Okosodj.
A tacho pontos, a seb mérő óra nem. És a tacho a lényeg (mert azt megnézik és bukta)

kafferbivalybalamber 2009.10.23. 20:43:00

@Shadowbull: Részletes a leírás, de azt azért nem tudhatjuk, egyáltalán megfogható volt-e a dolog. Az ESP egy kiváló találmány, de a fizikát továbbra sem lehet megbajszintani. :)

digitális küllő 2009.10.24. 13:30:02

Pet77! a pontosság kedvéért, nem a papptibi volt, hanem a másik....

Ciri 2009.10.25. 05:11:47

Uraim. Egu kolléga elég egyértelmű volt szerintem:

"@G.GABOR: akkor olvasd el a KRESZ-t! Ugyanis több járműnek TILOS 130-at menni (kisbusz, platós teher, PICKUP!!!, teherautó, busz, kisbusz, stb)...
És a sok okoskodónak, hogy mennyit megy kilómétereket a belsőben:
itt éppen előzött a kisteherautó 100-al a belsőben (pont erre baszott rá a koma, mert mellette volt a lassabb autó), tehát nem feleslegesen ment a belsőben. 100-al, szabályosan. Nem azért, mert bárkit fel akart tartani, vagy idegesíteni akart volna szándékosan, eccerűen csak ő is él és közlekedik. Aki tud 130-at menni, az tud 100-at is. Persze joga semmivel nincsen több a 130-ra neki sem, csak lehetősége a KRESZ szerint.
@Newtehen: ugyan miért lenne indokolatlan? Ő a saját, rá vonatkozó szabályok között tökéletesen szabályos volt. Vagy neki egy pl 65-70-el vánszorgó buszt utolérve Füzesabonyig nem szabadna előzni, csak mert te most indulsz pestről és 130-at akarsz menni a belsőben? Joga van előzni. Mitöbb 100-al nem is tart fel, egyszerűbben lassabban haladsz az addigi irányodban. Feltartás akkor van, ha műszakilag indokolatlan a sebességkülönbség, azaz 60-nal előzve valóban feltart, mert mehetne 100-al is, azt még megengedi neki is a KRESZ.
Amit ilyenkor kellene használni, azt úgy hívják, TOLERANCIA. "

Ámen.

Ciri 2009.10.25. 05:25:18

Egu leírta a lényeget:
"@G.GABOR: akkor olvasd el a KRESZ-t! Ugyanis több járműnek TILOS 130-at menni (kisbusz, platós teher, PICKUP!!!, teherautó, busz, kisbusz, stb)...
És a sok okoskodónak, hogy mennyit megy kilómétereket a belsőben:
itt éppen előzött a kisteherautó 100-al a belsőben (pont erre baszott rá a koma, mert mellette volt a lassabb autó), tehát nem feleslegesen ment a belsőben. 100-al, szabályosan. Nem azért, mert bárkit fel akart tartani, vagy idegesíteni akart volna szándékosan, eccerűen csak ő is él és közlekedik. Aki tud 130-at menni, az tud 100-at is. Persze joga semmivel nincsen több a 130-ra neki sem, csak lehetősége a KRESZ szerint.
@Newtehen: ugyan miért lenne indokolatlan? Ő a saját, rá vonatkozó szabályok között tökéletesen szabályos volt. Vagy neki egy pl 65-70-el vánszorgó buszt utolérve Füzesabonyig nem szabadna előzni, csak mert te most indulsz pestről és 130-at akarsz menni a belsőben? Joga van előzni. Mitöbb 100-al nem is tart fel, egyszerűbben lassabban haladsz az addigi irányodban. Feltartás akkor van, ha műszakilag indokolatlan a sebességkülönbség, azaz 60-nal előzve valóban feltart, mert mehetne 100-al is, azt még megengedi neki is a KRESZ.
Amit ilyenkor kellene használni, azt úgy hívják, TOLERANCIA. "

Ciri 2009.10.25. 05:26:25

Na bzmeg. Dupla lett.

Ciri 2009.10.25. 05:32:59

@lászlómiki:

"nagyon fontos, hogy az autó törésmentes legyen, mert egy ex-totálkáros gépben ott maradtunk volna."
Van esetleg valakinek erre konkrét-borulásos-törésteszt eredménye?
Ugyanis karosszéria lakatos műhelyben felnőve ezeket a - megalapozatlan?! - megjegyzéseket oly rosszul viselem..."

Akkor még tanulj egy picit a szakmádról.
Mellesleg a televizióban is láthattál már ilyen jellegű törésteszteket és elég lehangolóak az eredmények.

Alf (törölt) 2009.10.25. 14:09:00

amúgy a leírásból úgy tűnik, a kiscsávó rá akart ijeszteni az előtte lévőre, aki a számára megengedett legnagyobb sebességgel előzött éppen.

Ezért jó gyorsan ráhúzódott a seggére, hogy az megijedjen, hogy belemennek, majd kikapta oldalra és akkor ott volt az előzött autó...

Alf (törölt) 2009.10.25. 14:12:01

És a srác rohadtul nem látta be a hibáját, mégpedig azt, hogy nem tartotta be a KRESZ-t.

igazi hős 2009.10.26. 22:24:33

@newname: Köszönöm a segítséget, én is így gondoltam. De akkor ne hagy kétségek között: 90-nel fog kijönni, vagy 99,5-tel?
Mert szerintem továbbra is 90-nel. (Nem óra szerint, az a kutyát nem érdekli. Nem látom mit mutat mások órája, a sajátomat sem nézem folyton.)

dr. trafik nomac 2009.11.03. 13:38:59

Engem cak az erdekelne, hogy ekkora sebessegnel, hogy lehet felborulni, egy savvaltas miatt ? Ha tnyeleg csak ennyi tortent, akkor az a kocsi egy nagy szar, es oruljel, hogy megszabadultal tole.
süti beállítások módosítása