Újabb feljegyzések az aknából

Csak egy diffit cseréltünk

  2009. július 26. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta szereles

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


„If it ain’t broke, don’t fix it” – mondja az angol (és az amerikai, meg az ausztrál, meg az új-zélandi, meg a dél-afrikai, talán a hong-kongi is), én pedig messzemenőkig nem vagyok hajlandó követni ezt a javaslatot, ugyanis hülye vagyok, mint minden öregautós. Tudják úgyis, minek magyarázzam, jó lenni a pszichológusnál, kényelmes a bőrkanapé.

Szóval még a múltkor egy hétre lementünk Balatonra nyaralni családostul, ami eleve csak hat napnak indult, végül lett belőle négy, mert kettőt a Karesznál töltöttem a száznegyven centis, spéci guggolóaknában. Utána egy hét itthon, fullasztó mennyiségű munka, hát szinte felüdülés volt újra Balatonra cihelődni. És ismét a Karesz aknájában body buildingezni egy jóízűt

Merthogy a legutóbbi alkalommal, kétnapnyi orbitális szopás után, összetört csontozattal, szétszakadt inakkal, szellemileg, lelkileg, testileg meggyötörve, már csak diagnosztizálni bírtuk az utolsó nap végén, hogy Era egyik féltengelye lóg. Hozzá már nem nyúltunk, még ha maga Magda Marinko tartott volna paintball-puskát a fejünkhöz, akkor sem tettünk volna ilyet.

De majd most! Újabb egy hét nyaralás, fél nap csak akad majd le nekem is belőle. Még a múltkori nyaralás végén megnéztem a balatoni garázsban a plusz diffit, amit egy borotai padlásról kaptam év elején (ezúttal is köszönöm Csala Leventének, mellesleg ide jön, hogy hányat kidobtam már életemben, de ezt az egyet őrizgetem), mégis milyen. Szuper féltengelyek, a gumiharangok épek, igaz, nem 3,46-os áttételű, ami a 300TD-be lenne való, csak 3,69-es, tehát rövidebb. 6,6 százalékkal. Ennyit kibírok, úgyse szoktam száguldozni az öreg batárral, városban pedig talán még fürgébb is lesz. Bocsánat, pontosítok: nem tetű lassú, hanem csiga, az már valami, gerappa.

Egyébként egy karbis, 280-as állólámpásból való, de szerencsére a Mercedes nem volt túl idegbajos a differenciálművekkel, általában elhasználgatott egy szériát pár évtizedig – ezek tehát technikailag egyformák.

Karesz igazán mindig örül, amikor felbukkanok, vagy nagyon jól szimulál, vagy szélsőségesen mazochista, nem tudom, de semmi villamos kereke alól kivillanó félmosolyt nem láttam még rajta. Ezúttal kicsit máshogy festett. Ahogy kiszálltam az autóból (ami Viszhez közeledve, mind kígyó a bőrét vedléskor, úgy hagyta el a hibáit, ez mindig így volt), és bementem a garázsba, a füst mélyén csak két fehér foltot láttam egy kifejezéstelen, meggyötört emberi arcban. A két fehér folt Karesz kifordult szeme volt.

Kint harmincöt fok volt, bent negyven. Az a garázs valamiféle trükkös rétegszivattyúként működik, a füstöt benntartja, az oxigént viszont eltávolítja a többi viszi lak irányába. Esküszöm így van, hegesztőpisztolyt, cigit, pörzsölőt gyújtani ki kell menni, bent annyira nincs oxigén.

Szóval Karesz aznap már hajnali négy óta szívta az oxigénmentes atomvillanáscigi-füstöt, már szét is szedett egy fél autót, nem volt benne sok élet.

„Hoztam a diffit…” – próbáltam. Halk hörgés volt a válasz, de lehet, hogy csak a cigi parázslott.

„Szuper ám, nem lógnak a féltengelyek, egész rendben van. Vettem idefelé olajat is bele…” – kísérleteztem Dale Carnegie-s felpumpált, negyvenfogas-mosolyos, pozitív világképet segítségül hívva egy körülbelül olyan nagyságrendű feladattal, mintha fogpiszkálóval akarnám átszúrni a Koh-i-Noor gyémántot.

Fogak koccantak össze a félelemtől, vagy csak a kávéskanál csörrent meg a csésze alján? Nem tudom, nagyon másra figyeltem. Hogy ebből a meglehetősen megkövesedett lelkiállapotból hogyan jutottunk az aknába, már egyáltalán nem emlékszem, valószínűleg csoda történt. És még a szerelőruhámat is átvettem közben valamikor.

Én friss voltam és üde, délelőtt még a Balatonban iszapdobálóztunk a Bálinttal, túl voltam egy könnyű ebéden (direkt nem a Kareszéknál kajáltam, hanem ettem, amit kis feleségem elém tett, az senkinek nem fekszi meg a gyomrát), nálam fittem autószerelő épp nem akadt a széles határban. Elvégre diffit cserélni nem nehéz. Először is le kell venni két dísztárcsát.

Aztán leoldani a két féltengelyt a kerékagyban (1-1 csavar), a kardánhardy három csavarját leszedni, a kardánt magát előretolni kicsit, majd jöhet le a diffit rögzítő négy csavar, nem nagy cucc. Hamar megleszünk.

Aha.

Pár részletet kihagytam. Például, hogy a fekvőlámpán nem lehet hozzáférni a diffirögzítő csavarokhoz, úgy mint az állólámpáson. Ennél a szemétnél le kell engedni a teljes hátsó bölcsőt (amihez kétoldalt fel kell emelni a kocsit), és fölötte benyúlva kell kitekerni azokat a sárgöböket, amik csavarok voltak a nyolcvanas években, még mielőtt napi rendszerességgel szántani használták volna az autómat. Meg le kell szedni a hátsó kipufogódobot, máskülönben nem fér ki a diffi.

Szerencsére a szintszabályzót és a gázgömböket (látják, ott az egyik a képen, pont olyan, mint a Citroeneké) legalább békén hagyhattuk. Negyed óra viszonylag laza csavarozgatás, Karesz készen állt a féltengelyekkel és a kardánlazítással, én a kipufogóval. Egy aknadeszka a diffi alá, kis emelő, megnyom felfele, kocsi az égbe emel, sok-sok WD40, piszkálás, vakarás, már mehet is a Crova a csavarokra. Hát – elég lassan jöttek ki. Még Karesz káromkodásszótára is kiapadt a végére, mert a sártól annyira szorultak, hogy féltünk – eltörnek. Mindezt négyszer, hosszan, rosszul hozzáférhetően, sok-sok meneten át.

Viszont nem kellett szétvernünk semmit, egész jól lerántottuk magát a diffiházat. Kis legó, akrobatika, jégtánc és Houdini, néhány megpattant érrel később kint volt a diffi. Lehetett volna persze csak féltengelyt is cserélni, de sok minden ellene szólt.

1. Egy 19 évvel ezelőtt összetört 280-as állólámpásban valószínűleg kevesebb kilométer volt, mint Erában most az 520 ezerrel.
2. Ha az egyik féltengely rossz, nem sokára utána dől a másik is.
3. Hátha a rövidebb diffivel megszűnik a moraj is (remény, ó).

És tényleg, nem is az a féltengely volt igazán tré, amire gyanakodtunk, hanem a másik. A külső csuklója meg se akart mozdulni. Ha már ilyen jól haladtunk, feltöltöttük az új diffit olajjal, elsöpörtük a másikat az útból.

Kávészünet, vihar előtti csend.

„Tudod, ennek a szemét Mercedes-diffinek az a baja, hogy a német baromja úgy találta ki, nehogy vissza tudja tenni a paraszt” – magyarázta Karesz, miközben hatni kezdett a koffein. „Ha az a négy tőcsavar nem pontosan merőlegesen áll a lyukra, sose megy föl, ha elkezded felhúzni az anyával, amikor ferde, inkább lenyalja a menetet, minthogy odacibálná. A büdös ganéja, hogy miért nem gondolt erre. Persze nyilván úgy gondolta, hogy senki nem áll neki otthon differenciálműveket cserélgetni húsz év múlva, addig meg kitart, de akkor is” – busongott.

Mindegy, gályára. Ja, és eszembe jutott még valami.

„Karesz, most szólok, hogy valami kotyog abban a futóműben, amiben a múltkor csapágyat cseréltünk. És mivel egyszerű ferde háromszög-lengőkaros, ezért kizárólag a csapágy kotyoghat…” – hát így barátkozunk mink, csendesen, Viszen, 2009 nyarán a száznegyven centis aknában.

„Pffffffff…” – ennyi gőz maradt a drága barátban. Rángatom a kereket, Karesz nézi lentről, tényleg a csapágy az.

„Kilazult ez a szemét, pedig lepontoztam, a vibráció valószínűleg beljebb ültette” – foglalta össze a helyzetet. Elő a célirányosan kialakított végű pontozóval, ő ütögeti a koronás anyát, én háromfokonként forgatok kintről, máris megcsináltuk. Még jó, hogy a múltkor új anyával raktuk össze.

Most következhetett, amiért jöttem. A balatoni lubickolás olyan messzinek tűnt már, mint a dinoszauruszok, igaz, akkor meg még nem volt Balaton, de mindegy. Autószerelés közben fél nap egy élet.

Tehát ráemeltük a csetlő-botló, féltengelyes izét az aknadeszkára, mint norvég hajósok a döglött, félig fagyott óriáspolipot a fedélzetre. Beakasztotta a féltengelyeket, kalapáccsal a helyükre ütötte a beillesztett végeket, ezek se esnek ki, jöhet a pankráció.

Birkóztam már ilyen fagyott polippal, de mindig elfelejtem, mennyire gyűlöletes. Én az autó orra felé álltam az aknában, Karesz a háta felé, az én oldalamat kellett volna magasabbra emelni, méghozzá igen gyorsan. Karesz csavarjai már dugtak. Az enyémek valahol a kocsi elejénél voltak - megnyúlt ez a diffi, vagy mi van? - úgy tűnt, mintha jó fél méternyit össze kéne nyomni a diffit, akkor mennének be. Hehehihimuhaha. Mint egy mosogatószivacsot, hogyne.

Erőlködtem, sérv, érpattanás, ízületkiakadás, kiugró szemgolyó, minden, amit el tudnak képzelni. Nem akarta, kicsit a féltengelyek is beszálltak a szkanderbe. Leeresztettük a Karesz oldalát. Nem akarom szaporítani a szót, ezt még nyolcszor megismételtük, egyre fogyó izomerővel, elhamvadt lelkesedéssel.

Egyik-másik tatai katonatisztet képzeltem a diffi helyébe, akiknek 1986 óta tartozom néhány decibellel, megtiprással, ők meg nekem a privát szabadságomból jó pár hétnyivel. Mindjárt jobban ment a dolog. Végre sikerült olyan izmokat is bevetettem a processzben, amikről nem is tudtam, hogy léteznek. Egy menetnyit beugrott az egyik éncsavar. Turbóra kapcsoltam, Superman emelte ilyen erővel azt az amerikai vén dögöt a filmben, én talán még nála is kicsit erősebben. Nyilván nem így volt, mert fizikai képességeim semmiféle különös erőkifejtésre nem tesznek alkalmassá, de én, ott, egy egész Pol-Pot hadsereggel harcoló isten voltam.

Képzeljék el, amikor a nem létező erejük utolsó morzsáját is bevetve, még arra rálapátolva, akkor egy kicsi erőből fordítva, és újult erővel rányomva tartanak egy masszív vasdarabot, ami reped a varratoknál a szokatlan erő miatt. És tiszta erejével szabadulni akar, meg még a gravitáció is őrjöngve neki szurkol.

Na, ilyenkor el kell engedni fél kézzel a cuccot. Mert anyáért kell nyúlni az akna szélére, meg alátétért, kettőből finom kis szendvicset készíteni két ujjal, mint valami manikűrözött körmű séfversenyen, s e kis szendvicset egy ujjvégen egyensúlyozva, dupla ízülethajlítással a diffi tetejére evésre kell kínálni. Mondtam, hogy közben a diffi szabadulni akar? Ja, igen.

Tehát jobb kézzel a brutális jeti számot adja elő az ember, ballal mondjuk nem is szakácsot, hanem inkább nőgyógyászt. Sima ügy, bármikor megismétlem. Karesz ezalatt haldoklott a túlvégen, és sürgetett.

„Rajtavanmár, alátétettettél, mileszmár, apestikákabélűsuttyómégemelnisetud, egyáltalánfelsimeredmelyikacsavarmelyikazalátéttegyökér” – ilyen kedves szavakkal biztatott a jó barát. Jobban is ment tőle a munka.

Elnézést, itt egyáltalán nem fotóztam. Nem adta ki a helyzet.

Végül fent volt. A többi tényleg ment, mint az ágybamorzsázás, kardán, féltengelyek, dísztárcsák vissza. Próbaút, mert Karesznál az akkor is hozzátartozik a rituáléhoz, ha a halálán van. Ezt szeretem benne, hogy nem nagy pofával állítja, hogy tuti megcsinálta, és letudottnak tekinti az ügyet, hanem stresszel, hogy jó lett-e, és ha rossz, nekiáll megint, addig nyűvi, amíg jó nem lesz.

Csak akkor kell megfogni a kezét, amikor hidegvágó van a kezében, éjjel kettő az óra, elfogyott a cigi, mellesleg meg már huszadszor nem sikerül feltenni. Ilyenkor rombol. Szerencsére ritkán fordul elő, nekem eddig csak egyszer bánta egy tökéletesen jó állólámpás szélvédőm. Persze, nem akart bemenni a helyére, kitalálták.

A próbakör rávilágított néhány dologra. Például, hogy sok-sok órányi szívás eredménye a semmi. Zörej megvan, minden a régiben. De egy hiba hiányát nehezen veszi észre az ember, elő kell venni gondolatban a rossz autó hirtelen fakuló képét, fejben, fáradtan. Velem sokszor előfordult már, hogy egy éven át görcsöltem valami hibán, már nem tudtam aludni miatta, de amikor jó lett, tíz perc múlva úgy ültem az autóban, mintha sose lett volna. Az emberi emlékezet szemét dolog.

Aztán kicsit többet mentünk, és összeállt – egyértelműen jobb lett. Minden hiba egyértelműen kisebb, lassanként, ahogy reszelgetjük, megszűntek mindenféle furcsa, enyhe nyiszorgások hátulról, amikről gőzöm sem volt, mik lehettek. A moraj már csak 48 és 53 között van, amikor megvettem a kocsit, vagy 20 km/h-nyi sávban volt, és dupla erővel. A kuplung csak akkor dobál, ha nem pörgetem fel eléggé a motort, régen szinte el se lehetett indulni az autóval (tudom, az olajos, vadiúj tárcsa helyett kellett volna vennem még egyet, de nemigen üthetek én nagyobb lyukakat a kasszába idén nyáron). Hátulról nagyjából megszűnt a vibráció, az imbolygás.

Hatvan és százötven között (bár ez most a valóságban kevesebb, mert, ugye, nem lehet hozzákalibrálni az órát a diffihez) igazán meggyőző az Era, kiváló utazóautó, nem is kéne jobb. Mondjuk kéne, de mondjuk, hogy mégsem.

Tök lassan araszolni, hármast kihúzatva városban autózni is egész jó vele. Csak pár dologra figyelni kell – negyedikben az ötven körüli értékre a sebmérőn, meg induláskor a kicsit pörgősebb stílusra. Majdnem, majdnem, szerintem ősszel megint lesz piszkálás.

Mindenesetre Balatonról hazafelé indulás előtt megint csak arra kellett gondolnom, milyen jó, hogy megvettük a kombit. Nézzék csak. Gyerekbicikli, két kismotor, nyúlketrec, a kis Morini lefényezett mindene a kupac alatt, takaróban, egy teljes család+sógornyi görkori, térdvédők, vagy tíz táska, szatyrok, két hűtő tartalma, játékos doboz, vizes cuccok, azt se tudom, mi ment bele, elnyelte, a szintszabályzó hozzáemelte magát, csoda. Két és fél tonna család hazafelé az M7-esen, nyitott tetővel. Aáááh, ez finom, kár, hogy én motorral mentem a régi 7-esen, de el tudom képzelni, milyen jó volt Katinak a volán mögött.

Egyébként megnéztem a feljegyzéseimet, mi ment eddig magától tönkre az Erán, amióta megvan. Magától, tehát nem olyan dolog, ami a megvételkori állapot jobbítását szolgálta volna, hanem a klasszikus elromlott. Tudják mi?

A bal első tompított. Megmozgattam a biztosítékot induláskor hazafelé, most az is jó. Lol.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr881266362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.26. 03:58:00

Kezdem szégyellni magam, hogy a Szivornya milyen könnyedén állt össze ehhez a szörnyeteghez képest. Csikós kartács, le a kalappal előtted, de akaratlanul is az a vicc jut eszembe, hogy "hej, vadász, vadász, te szopni jársz ide". :))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.26. 03:59:15

Kezdem szégyellni magam, hogy a Szivornya milyen könnyedén állt össze ehhez a szörnyeteghez képest. Csikós kartács, le a kalappal előtted, de akaratlanul is az a vicc jut eszembe, hogy "hej, vadász, vadász, te szopni jársz ide". :))

cs0ki 2009.07.26. 04:32:35

hát ez most így hajnalban szerintem hosszú lesz, majd nappal elolvasom :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.26. 04:36:45

Na, jövő nyárra se búgás, se zúgás! Akkor fogod eladni, valahogy érzem én ezt. De ne így legyen :) BTW mi van a felújított állólámpával, Csikós úr? Használja azt valaki? Megvan még egyáltalán?!

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.07.26. 04:49:53

Yeeeeeeee! és megint Yeeeeeeeeee!!! :)

dennisthemenace 2009.07.26. 06:06:47

Aruld mar el,miert nem lehetett egy normalis meretu aknat epiteni???

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.07.26. 06:23:41

...a kis Morini lefényezett mindene a kupac alatt, takaróban...

Ne fussunk át rajta ilyen könnyelműen !
Szóval mi is a helyzet a lefényezett Morini elemekkel ? :)

msadmin 2009.07.26. 07:05:45

nemtom mennyit fizetsz a Karesznak de biztos h minden pénzt megérdemel. a cigis szerelős képen percekig röhögtem!:-)
kalászon mindig nézem hol lakik a mercitek se sosem látom! :-(

Papp Sanyi 2009.07.26. 07:06:59

@dennisthemenace: Csak egy samu kéne hozzá, utána egy ásó meg egy lapát. Aztán lehetne is lebetonozni. És nem szenvedni vele évekig.. De lehet már megszokta a tulaj.

sandro 2009.07.26. 07:13:09

érdemes ennyit küzdeni ezzel valahogy nem néz túl jól ki a belseje is több mint le lakott

qmatch 2009.07.26. 07:17:01

Bobcat for Karesz (t.i.: akna...)

sphynx77 2009.07.26. 07:19:28

"„Rajtavanmár, alátétettettél, mileszmár, apestikákabélűsuttyómégemelnisetud, egyáltalánfelsimeredmelyikacsavarmelyikazalátéttegyökér” – ilyen kedves szavakkal biztatott a jó barát. Jobban is ment tőle a munka."

Friends are the family we choose for ourselves. :D

Jómagam egy W124-es kombit hajtok és tényleg megdöbbentő az a mennyiség, amit elnyel a puttony. A múltkor pl. 4 és 1/2 ember (az unokahúgom, bár ha belegondolok a gyerekülés elfoglal egy teljes értékű helyet) plusz egy heti csomag csak úgy becsusszant. Igaz, majdnem tetőig pakoltam, de még kiláttam hátrafelé is.

És igen, ez a nyavalya, hogy "jó-jó, de mit lehet még rajta javítani" - ez fog engem is a sírba tenni.

Csak hogy mondjak valami biztatót:
Hajrá Csiki!

sphynx77 2009.07.26. 07:21:14

Most már megyek kvzni meg reggelizni...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.26. 07:48:44

@dennisthemenace:

Mert azt ki is kell ásni. Én is szidtam egy ház építőjét, hogy hogy a faszba lehet 180 centis belmagasságú 20 nm-es pincét csinálni, aztán mondták, hogy ezt bizony kézzel ásták ki. Ja, akkor nincs több kérdésem.

Ráadásul a parton láttam már oylan házat, ahol valami hasonlót ástak, aztán két méter mélyen ott figyelt a talajvíz.

Acmee 2009.07.26. 07:54:40

Jó cikk Zsolt! :)

100%-osan át tudom érezni a helyzetet(kb. pont ugyanekkora aknából szerelünk mi is(egy kiszuperált éjjeliszekrényen ülve pont bevágja az ember a fejét minden egyes alkatrészbe). (már vagy 3szor birkóztunk ilyen difimókával mi is).

arthur877 2009.07.26. 08:06:06

Hát ez megint jó volt Zsolt!
Az ERA teljesen nem javult meg, a ZÖLD ÁLLÓLÁMPÁSRÓL megint nem írtál, de jó volt!

scsaba1 2009.07.26. 08:09:57

Ó jeee, újabb szerelős Csikós-poszt.
Elkényeztet engem a Totalcar hétvégén.

Karesznak mintha nem lett volna olyan őszinte a mosolya....

Egyébként ezt imádom én is a nagy kombikban, hogy simán elnyeli a fél gardróbot, és még hely is marad benne. A családi autó itt kezdődik, nem amit nálunk hazudnak annak.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.26. 08:26:01

"Egyébként megnéztem a feljegyzéseimet, mi ment eddig magától tönkre az Erán, amióta megvan. Magától, tehát nem olyan dolog, ami a megvételkori állapot jobbítását szolgálta volna, hanem a klasszikus elromlott. Tudják mi?

A bal első tompított. Megmozgattam a biztosítékot induláskor hazafelé, most az is jó. Lol."

B+ az ördög valagát is szétszedtétek, kicseréltétek, felújítottátok azon a vason.

Így azért annyira nem nagy csoda ez a dolog.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.07.26. 08:31:48

"Elnézést, itt egyáltalán nem fotóztam. Nem adta ki a helyzet."

itt leestem a székről :)

mwolf (törölt) 2009.07.26. 08:43:06

Javulsz Zsolti!
Csak egy fél mondat utalt arra, ami egy férfi és Te közted történhet alkalmanként működő funkcionalitással.
Jó amiket írsz, talán jobb is lehetne , ha mellőznéd ezeket a döntően ön ill. esetenként mást is kielégítő szexuális zöngéket!

csak john 2009.07.26. 09:00:14

"Elnézést, itt egyáltalán nem fotóztam. Nem adta ki a helyzet."

Tessék növeszteni egy harmadik kezet, mert ezek lennének a legjobb képek!!!

Csak így tovább! A mai nap is jól indult!

Ádán 2009.07.26. 09:25:21

"„If it ain’t broke, don’t fix it” – mondja az angol (és az amerikai, meg az ausztrál, meg az új-zélandi, meg a dél-afrikai, talán a hong-kongi is), én pedig messzemenőkig nem vagyok hajlandó követni ezt a javaslatot..."
De hát ezt követed. :) Ennek az angol mondatnak az a jelentése, hogy ha nem ROMLOTT EL, ne javítsd meg.
Máig sajnálom, hogy Hansot nem vettem meg Csikós kollégától. ;-)

Akarki lehetek 2009.07.26. 09:38:34

"Elnézést, itt egyáltalán nem fotóztam. Nem adta ki a helyzet."

Ilyenkorra kell a gyereket megkérni, hogy fotózza le aput, ahogy a nyakán dülednek az erek :)

pxaba 2009.07.26. 09:39:08

Respect!
Most jól elgondolkodtam,hogy hányan értik meg ezeket a cikkeket az utalásaikkal együtt:)
GRAT

Uff 2009.07.26. 09:44:58

A cigis kép állati jó :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.07.26. 09:49:16

Ez az elhivatottság (megszállottság?) csodálatra és irígylésre méltó. Még több öregautós, öregmotoros, vagy akár traktoros (felőlem akár stabilmotoros is lehet) blogspotot!

Zahal 2009.07.26. 10:03:42

Totalcar: gratula a címlapképért!:-D akkorát röhögtem az alváz árnyékában, cigivel a szájában, gondterhelten bámuló szakin!:-D

georg 48 2009.07.26. 10:13:35

@B. Capelluti:
Már ne haragudj, de szerintem ez nem megszálottság, hanem baromság! Meg kéne kérdezni szegény asszonyt, meg a családot, mennyire tele van a hócipőjük apuci degenerált szórakozásától. Az, hogy ez elhivatottság, meg hobbi, meg lófasz, mind mind csak hülye duma. Nem tudna apuci mire hivatkozni, mikor meglép otthonról. Anyucinak lennék, belevernék az agyába, ha otthagyna nyaralás alatt. Ennyi.

Ádán 2009.07.26. 10:17:05

@georg 48: Neked nincs hobbid? Meccs nézés vagy valami, amit ahelyett csinálsz, hogy az asszonnyal lennél? :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.07.26. 10:35:07

@georg 48: ja, inkább üljön a sörök mellett a büfében. Mert akkor ott van a családdal, nem?

star77 2009.07.26. 10:35:24

Jó ez a merci szerelés,de ez már túlzás.az egész nem ér annyi időt,meg pénzt amit ráfordítasz.pedig nekem is Mercedesem van.

no mail, no problem 2009.07.26. 10:44:20

@georg 48: figyelmetlen volt a csikos, igy legyszi lapozz vissza valamelyik elozo eras irasahoz, aminek mindjart az elejen ott van egy szoveg sarga alapon. azt kellene elolvasnod, magadeva tenni a benne foglalt gondolatokat, aztan szegyellned magad, es hallgatnod. (arrol nem is beszelve, hogy esetleg foglalkozhatnal a szegeny csaladoddal, ahelyett, hogy az interneten posztolgatsz vasarnap delelott.)

georg 48 2009.07.26. 10:55:29

@Ádán: @no mail, no problem: @B. Capelluti:
Igazatok van! Csak egyszer kérdeznétek meg az asszonyt, meg a gyerekeket. Persze nekem is van hobbim, bármily furcsa is. De nem érzem magam olyam önző szaralaknak, hogy még a nyaralást is tönkretegyem a buzeráns autóm miatt. Dehát mindenre lehet találni magyarázatot. Egy tény. Ezek a fajta emberek irtó önzőek. Más téren is. Semmi nem számít, csak az ő hobbijuk, meg a degenerált mániájuk. Asszonynak kuss. Boldog család, szép világ. Fasza!

Hpg 2009.07.26. 10:55:38

"A moraj már csak 48 és 53 között van"

És ha betennél egy automatát, ott se lenne!:)

A kerékcsapágyat meg nem biztos hogy meg lehet húzni kalapáccsal, én a gyári kulccsal leemeltem a kocsit a bakról anno a meghúzásnál. Mondjuk kellett hozzá 2m cső is:), de úgy lett jó.

Amúgy jól haladsz vele, sok sikert!

Csikós Zsolt 2009.07.26. 10:59:45

@msadmin:
Zuglóban keresd, azért :-)

Karesszel komák vagyunk, hát így valahogy.

Csikós Zsolt 2009.07.26. 11:01:22

@KuKori:

Készül, készül. Csak nincs időm itthon. Karesznél azért tudok szerelni, mert a szabadságból megy, és eleve Balatonon vagyok. De itthon esténként dolgozom, hétvégenként meg jó, ha 1-2 órára le tudok menni a garázsba. Arra meg nem is érdemes előtolnom. Lassan-lassan.

dred bíró 2009.07.26. 11:03:55

Zseniális az írás megint. Nálunk pont így néz ki egy szerelés. Csak nem öreg autót, hanem egy 8 éves francia hot hatc-et építünk most át (Clio RS) egy 200+ lovas KW futós utcai versenyautóvá. Lassan megyek is a garázsba...

Dagiszabi 2009.07.26. 11:03:59

Ez a difi visszabirkózás ez valóban jó móka. Célszerű egyedül és egy aknadeszka + emelő kombóval csinálni és akkor csak billenteni kell kézzel, hogy betaláljon mind a 4 tőcsavar.

Levételnél meg egyszerűbb a 4 kicsi csavart kivenni először, ami a gumibakot tartja a kereszbordához. Persze ezt is emelővel alátámasztva. És akkor már lejjebb jön annyit, hogy hozzáférsz a tőcsavarokon levő anyákhoz felülről.

Szóval kisebb szopással is meg lehet ezt úszni. Nekem a tizedik után már 1 óra alatt volt a csere szintidőm, pedig én a féletngeyeket nem cseréltem. Ami azt jelenti, hogy a difi hátsó deklijét is le kellett szedni, meg az olajat leereszteni, stb...
Tudod mivel lehet még elbíbelődni?
Mikor a helyén kell visszatölteni az olajat. Persze a lik fölül van, szóval cső nélkül küzdelmes.

Csikós Zsolt 2009.07.26. 11:04:58

@kolbászoszsömle:

De nem. Ha szerelsz, te is tudod, hogy csak a dolgok talán 5 százalékához nyúltunk hozzá.

- a motor belsejében nem jártunk
- az elektromosságot nem láttuk
- a futóművet csak ott piszláltuk, ahogy látszott (kormány segédirányítókar, hátsó csapágy)
- a szintszabályzó kivételével semmilyen segédberendezéshez nem nyúltunk

amibe eddig érdemben belepiszkáltunk:
porlasztók
adagoló
szintszabályzó
diffi (amit most cseréltünk)

Csikós Zsolt 2009.07.26. 11:06:55

@Ádán:

De én megjavítom. Megy, működik, jár keze-lába, más hagyná úgy, én meg belenyúlok, mert zavar a zörej, zúgás, valami. Pedig nem kéne.

Ha nem romlott el, ne piszkálj bele, ugye ezt mondja az okosság. Én meg mégis. Értem én, ne aggódj.

Csikós Zsolt 2009.07.26. 11:07:53

@Akarki lehetek:

Nem volt ott gyerek, Földváron lubickolt mindkettő. És nem fért volna be az aknába. Ha igen, nem engedtem volna le, mert sose mosom ki a koszból.

Ratnet 2009.07.26. 11:13:13

Úú, ez jó volt Zsolt! 'Reggeli' kávé mellé egy jó cikk.
Már csak egy jó kardánt próbálj oda, és talán nem lesz moraj.

Damavend 2009.07.26. 11:16:40

Zsolt, egy alvázmosás szerintem ráférne, nektek is könnyebb lenne csavarozni, meg a sár ami rajta van rohasztja is.

Csabby 2009.07.26. 11:18:33

Ismét egy jó kis olvasnivaló vasárnap délelőttre...köszönöm Zsolti!
Amúgy aranyosak a lurkók a csomagtérben..:-))

scsaba1 2009.07.26. 11:30:06

@georg 48:

A mindenhova behányó, okoskodó, névtelenül személyeskedő barmok sem tartoznak az emberiség csúcspéldányai közé. Tőled ezt tanulja majd el a gyerek? :)

2009.07.26. 11:31:56

Bordó fekvőlámpás kombit keresek, kis morgás nem akadály!! :D

trainmodeller.freeblog.hu/files/uton.jpg
Én is hoztam munkát hétvégére magamnak :)

gnme 2009.07.26. 11:36:11

..szar dolog ez a morajlás, éppen azon gondolkodom, hogy a szo(p)kásos százas helyett darabokban dobom most ki a pénzt az ablakon és szépen lassan egyenként cserélgetem a kihajtás alkatrészeit. Mindig csak egy építőcsoportot.
..legroszabb esetben befekszek a kutyák közé a demizsonosba. Gondolkodni.

Suttora 2009.07.26. 11:48:34

Lemaradt a sárga címke az elejéről...

youlopukku 2009.07.26. 12:02:47

@georg 48: Miért is buzeráns egy autó?Mi is van ezzel a szaralakkal?Nem kell itt áhítattal hozsannázni meg elélvezni a szereléstől de hagyd már az arra fogényakat nyugton.

Bambano 2009.07.26. 12:03:28

Én is akarok egy olyan munkahelyet, ahol a privát pc/autó buzgerálásért fizetnek...

Suttora 2009.07.26. 12:08:00

@Bambano: Nem azért fizetnek, hanem azért, mert megírja. Az azért nem ugyanaz.

krova 2009.07.26. 12:10:05

Régota olvasom irásaid de most irok.Magam is részese vagyok öreggeb vasak kikurálásának,de a lényeg az hogy egy kis mosás azelején nagyokat tud lenditeni a munka menetén.

Ratnet 2009.07.26. 12:10:15

@georg 48: ..hát nem tudom... Van akinek a nője szereti az autókat. Az enyém például igen. Tákolni is besegít néha. Na, akkor mi van?:-)

Rocko- 2009.07.26. 12:15:28

köszönjük újfent.
kicsit belültettem most Zsolti a negyedik béből, hogy vegyek én is ilyet. mármint h dízel szivar Avantot. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.26. 12:23:05

Néha már tényleg szégyellem, hogy a Szivornya milyen könnyedén állt össze egyelőre ehhez a szörnyeteghez képest. :)

A motort fél óra alatt beraktuk a helyére, másik fél óra volt a vezetékek összedugdosása, további fél óra a csövek, bilincsek eligazgatása, aztán masszív sörözés, és pöcröff (miután háromszor átvariáltam a gyújtást rosszul :).

Persze van mit csinálni még, de egyre inkább azt gondolom, hogy a Land Rovert SOKKAL egyszerűbb szerelni, mint mondjuk ezt a Mercit. :)

Bambano 2009.07.26. 12:27:04

mysqli::mysqli() [mysqli.mysqli]: (08004/1040): Too many connections in /var/local/www/blog.hu/bloghu2/Lib/Rama/Db/Connector.php

jó kis blogmotor ez... mysql, ez illik a rozsdatemetőkhöz:P

UltimateUbul 2009.07.26. 12:27:37

@Damavend:
bezony, az ilyen retket én azonnal eltűntetném mindenhonnan, én spec fogtam a slagot, befogtam a végét, aztán leverettem mindenhonna ahova befértem vele, egész jó lett, még a színe is előjött ahol addig nem volt. Aztán tényleg faszán be tud rohadni tőle minden, olyan ez a faszom sár mint a szivacs, szinte belekonzerválja a sólét a cuccokba, úgy hogy aztán átázik az alvázvédő is mint a szivacs aztán észre se veszed de kirohad a festék alól a lemez. Mint pl sajna nekem is egy csinos luk, mert előttem a hülye seggfej tulajok basztak kipucolni a dobot ahol megül a tankbetöltőnél a szmetyó. Mint a tipikus fasztrás belülről kirohad az egész szindróma.
Szóval szépen beállsz egy kézi autómosóba a sterimóval és veszel egy gyökérkeféttegyökér és kipucolod a öreg picsa seggét!

Bambano 2009.07.26. 12:30:07

@Suttora: én is meg tudnám írni a dolgaimat, nem olyan nagy varázslat az...

csak nekem a hülye autómat nem kell állandóan buzgerálni, úgyhogy ide nem férek be:)

UltimateUbul 2009.07.26. 12:31:52

@Tie:
Az seggarcú angolok agyrémének fizikai kivetülése, ne emlegessük már egy lapon egy kifutott birodalmi familienwagnnel.
@Il mio nome è Nessuno:
Én is lesem, hogy ez egy fapados sínbicikli, 2 kerék hajtással. Jópofa, és ha fog egy homokfújót és vasig lepucolja aztán tesz rá egy valamire való fényezést még jól is fog kinézni.

Acmee 2009.07.26. 12:43:01

@Il mio nome è Nessuno:

Edzőjárgány for túr dö fransz...

főleg, ha a bécsi gyors elől menekülsz vele :DD

waffen55 2009.07.26. 13:38:15

Kedves Georg 48 és a többiek!

Észrevehetnétek már, hogy a Csikós akár mekkora barom mi nem engedjük bántani sem őt sem a családját mert vhogy mi is ilyen tipusú barmok vagyunk... Mellesleg nem kötelező ide járni, még véletlen a markoló kanálban végezheti a delikvens....... :P

Kopi3.14 2009.07.26. 13:45:45

Bazeg, kiemelt linket a belsőséghez, a jelenlegi megoldás kalap lótrágyát nem ér.

Akarki lehetek 2009.07.26. 13:47:52

@Csikós Zsolt: hát, felnőttként megértelek. De én azért indultam autószerelőnek, mert engem sem engedtek le a kosz miatt :) Szerintem a te fiaidnak is lesz ilyen irányultságú érdeklődésük :)
Egyébként felnőttként én sem vittem volna magammal. De az a kép csak-csak hiányzik, amikor paprikavörösen erőlködtök :)

Akarki lehetek 2009.07.26. 13:55:50

@UltimateUbul: autómosás érdekes dolog. F Astránk is van a mai napig. '93-as, 3 évesen lett véve. Nem sűrűn volt takarítva, de mindig normálisan, ha sáros helyen voltunk, akkor is. Hangsúlyozom, normálisan, tehát nem csak tessék-lássék, hanem rendesen a kerékjáratokat. 16 évesen egy halvány rozsdakezdet sincs a kerékjáratokban. Az üa betöltö cső sajnos nem sikerült ilyen jól, a betöltőhöz kellene javítóelem. De egy Astrát nem a 20 év fölé terveztek. Szóval valószínűleg 20 évesen bontó, addig meg egye csak a rozsda. De mennyi F Astra rohadt 4-5 évesen is már... Talán normális gazdi kellett volna nekik. Illetve garázs ugye. Nem árt, ha kicsit meg tud száradni néha.

Pinguru 2009.07.26. 14:21:34

@UltimateUbul:
Na bazz, nem kell egymast fikazni. Telen havazasban kb 1 ora alatt csereltem feltengelycsuklot az udvaron, itt valahogy lassaban ment:)

Egyik nap viszont fejembe vettem, hogy kitakaritom az oljateknot, na az melo volt. Hajnal 2-kor masztam ki a kocsi alol, mindossze egy csavar szivatott meg a leheto legszemetebb helyen, kb 4 oran keresztul birkoztam, de sikerult kivenni,a vegere tisztara ugy neztem ki mint egy szenbanyasz. A szivatas az volt, hogy mivel sokaig szorakoztam a csavarral, a visszaszereleshe a jo szomszedi kapcolatok miatt nem inditottam el a komporesszort, igy legkulcs nelkul kellentt feltekerni azt az x100 csavart ]-(.

Jo a cikk.

acsiba 2009.07.26. 14:33:25

Tök jo a cikk . Szivesen látnék Lada restaurálást is .

osajt 2009.07.26. 14:36:31

a 90-es évek közepén pont ilyen autóm volt.
(még a szine is)
költözésnél a kétajtós felső szekrényt elnyelte,és lecsuktam a hátulját is.
(a furgonnal segítő haver azóta is sokkos állapotban van)
a 13 éves autónak 1 hibája volt((hátsó szélvédő mosó nem ment:)
azóta is ilyenre vágytam,de a cikk elolvasásával ez megszünt.
én ugyanis használom,nem pedig szerelem.
főleg nem a család rovására

Rocko- 2009.07.26. 14:49:26

@georg 48: "Már ne haragudj, de szerintem ez nem megszálottság, hanem baromság! Meg kéne kérdezni szegény asszonyt, meg a családot, mennyire tele van a hócipőjük apuci degenerált szórakozásától."
ha nem csak írnál, hanem olvasnál is, akkor tudnád, h a feleség egy igen csak autós-motoros családból származik. a Csikós család életét szervesen átszövik a gép erejű járművek.
másrészt ha az asszonyt zavarná a dolog, akkor felszóllana, hidd el, vagy lelépne. emberből van ő is, van szája, tud beszélni.

szóval az ittani közösség nagyon örülne, ha nem állapítanál meg messzemenő következtetéseket egy darab post kapcsán, a tények telejs ismerete nélkül.
ksözönjük.

loláb 2009.07.26. 15:19:10

@Matiz: Ezt mire, de legfőképp hol akarod használni?

faterpolo 2009.07.26. 15:27:56

Na emberek, indítvány következik!

Szerintem a még mindig megoldatlan hátsó morgás hatására már talán mások fejében is körvonalazódott egy új tévésorozat ötlete, amit én az alábbiakban foglalnék össze.
Címe: Csikós MD
Alapötlet: A kicsit talán sajátos stílusú Csikós Mester, a sokat látott autószerelő egy autóklinikán dolgozik, ahol újdonsült tanoncokat készít fel A HIVATÁSRA. Minden rész elején szemtanúi lehetünk egy idős járgány műszaki hibából adódó balesetének. Aztán főcím, és jöhet a lényeg: Csikós Mester és csapata munkához lát a klinikán. Minden "ápolt" (lehetőleg olasz vagy német...) autó rejtélyes hibákat produkál, Mesterünk pedig sejti, hogy a szálak valahol igenis összefutnak. Csikós Mester táblára írogatja a szimptómákat, a rezidensek fejüket vakarva próbálják megfejteni a hibák forrását. Aztán, amikor már minden remény odalett, és szegény öreg autó két kerékkel már a roncstelepen van (vagyis a második reklámblokk után...), akkor jön AZ IHLET. Egy teljesen hétköznapi beszélgetés közben elhangzik AZ a mondat, ami után Csikós Mester ráncolni kezdi a homlokát, és rájön. A hibára. Arra az egyetlen, apró és egyszerű hibára, ami az összes többi, halálosan veszélyes tünetet okozza. Csikós Mester egy a környéken nyaralgató gazdag vendég lazaságával sétál be a kórgarázsba, félresodorja az aggódó családtagok és a heyszínre érkező tévések tömegét, majd egy szál villáskulccsal új életet lehel a gondolatban már eltemetett betegbe, ami (pardon, aki) másnap ismét ereje teljében rója az utakat.
Természetesen nem hiányozhat Csikós Mester legjobb barátja, Dr. Karesz sem, akivel olykor szívatják egymást egy kicsit, de azért mindig szent a béke. Az egyes epizódokat olyan párbeszédek tarkítanák, mint:
CSIKÓS: Rángató kormány és pocsék kanyarstabilitás, halljam a tippeket.
TANONC 1 (legyen mondjuk Vályi István :D): Én a lengéscsillapítókra gyanakodnék, az alacsony nyomás erős szaturációt okozhat a féltengelyben, ez okozhatja a tüneteket.
CSIKÓS: Egy futóművestől nem is várnék más választ, esetleg valami életképesebb hozzászólás?
TANONC 2 (netán Winkler?:)): Lehet a golyópálya hibája is, szerintem olajra van szükség!
CSIKÓS: Bingó, Winki nyert. Adjanak be 900 ml 10W40-est intravénásan, aztán meglátjuk, hogy reagál a kis banya (ti. a beteg 1972-es évjáratú 230.6-os Merci).

Olvasótársak! Ki segítene forgatókönyvet írni? Producerek és rendezők jelentkezését várjuk!:D:D:D

Kellemes vasárnap délutánt kívánok Heidelbergből!

MfG:
faterpolo

Csikós Zsolt 2009.07.26. 15:39:21

@faterpolo:
Heidelberg? 1990 nyarán ott rúgattam ki magam végleg a barátnőmmel, aki ösztöndíjon volt kint. Előtte egy földből kihúzott Puchot raktam össze a parkolóban három héten át (két hétig lakatosnál volt, tehát a teljes felújítás - nem volt túl szép - alig több, mint egy hónap alatt megvolt, és én fényeztem rezgőnyelves kerítésfestő-berendezéssel), mialatt ő kint volt, reggel 8-tól éjfélig csináltam, egy kedd éjjel volt az első fékpróba, reggel vizsgázott, délben bevásároltam a Skála Metróban, délután indultam vele Heidelbergbe. Jó kis út volt, a kamionok letoltak az emelkedőn, 16 lóerő már akkor sem volt a világ. Kimentem 9 kilót lefogyva a szereléstől, meg az aggódástól, falt érintettem, kirúgódtam, idultam haza. Jó vót :-)))) De a Puch bírta, valahová Pilisszentlászlóra, vagy Pszentkeresztre adtam el, kék volt, CR-04-32 rendszámmal.

faterpolo 2009.07.26. 16:02:39

@Csikós Zsolt: Ó, te jó ég, 16 lóerővel küzdeni egy szakításért... Én akkor négy éves voltam, most vagyok 23, épp az Erasmus-félévem utolsó heteit igyekszem kiélvezni. Amikor ovis koromban megtanultam olvasni, akkor redszámokon gyakoroltam, de sajnos már akkor is eltűnedezőben voltak a kétbetűs rendszámok. A nagycsoportos koromban vett Zasztavánkon (fujjj) már újfajta rendszám virított. Szentlászló és Szentkereszt nincs is olyan messze Budakalásztól (ott lakom), ha arra szédülök biciklivel, figyelni fogok, hátha ott van még az a Puch.:)
És szeretnék utólagosan is elnézést kérni, készültem elsősorban neked és Ommm-nak és az olvasóknak egy szép ajándékkal. Volt itt egy Heidelbeg Historic nevű veteránautó-verseny (díszvendég: Walter Röhrl, méghozzá AZZAL a bizonyos Audival jött...), akartam róla írni egy képes beszámolót, de végül a ZH-k megakadályozták, hogy ott legyek:(:(:(:(:(:(:(.
Kárpótlásul egy élménybeszámoló a Technisches Museum Sinsheim-ról? Ott van a világ legnagyobb állandó F-1 autógyűjteménye, legalábbis ezt állítják magukról... Még nem tudom, pontosan mikor veszem célba (elválaszt egy beadandó tőle), de majd jelentkezem ez ügyben e-mailben:).

Addig is jobbulást Erának, a családodnak pedig a legmélyebb tiszteletem, remélem én is találok ilyen nőt magam mellé, mert bár nincs még autóm, sajnos már most érzem, hogy ugyanolyan elvetemült figura leszek, mint te vagy. Úgyhogy van utánpótlás ne aggódj...:)
Megyek, mert vár a serpenyő és sürget az üres gyomor.:)

faterpolo

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.07.26. 16:14:38

@Csikós Zsolt: Csikós Zsolt 2009.07.26. 15:39:21 Tudsz élni!!:)))

UltimateUbul 2009.07.26. 16:15:41

@Csikós Zsolt:
Mi az hogy 9 kiló mínusz reggel 8-éjfélig 3 héten át? És egy kikosár a vége?!! Erre csak egy klasszikus sorral tudok reagálni Sinkovits Imrétől:
"Te apukám, ha te normális vagy én megeszem a kalapom"
Milyen motort tettél abba a nyamvadt Puch-ba hogy 16 lovas volt? Az eredeti nem izmosabb osztrák konstrukció volt?
'90 fele asszem igencsak az elején jártál a kocsizásnak, ez előtt volt még valamid? Az első géped melyik is volt?

Bambano 2009.07.26. 16:39:15

@faterpolo: figyi, ha mondjuk Angélának találsz valami olyan szerepkört, mint Cuddynak és Annát is sikerül visszacsábítani, én beszállok forgatókönyv írásba:))

Feltéve, hogy az ötlet még áll, amikor kijózanodsz :)))

faterpolo 2009.07.26. 17:12:24

@Bambano:
"Feltéve, hogy az ötlet még áll, amikor kijózanodsz :)))"
Na most elárulok egy nagy titkot. A baráti köröm azért tart súlyosan hülyének, mert ehhez még innom se kellett... (ja de ittam, három deci szűretlen narancslevet, de tisztán, hogy nagyot üssön...:D)

Rocko- 2009.07.26. 17:16:53

@faterpolo: hülyeség. House az House, Csikós az Csikós. így szeretjük őket ahogy vannak, nem kell keverni.

scsaba1 2009.07.26. 17:33:05

@faterpolo: Kihagytad, hogy Csikós durván rá van kattanva a Donalginre vagy valami ilyesmire. Meg azt, hogy sántikál és botozik. :)

De egyébként egy ilyen szerelgetős műsor nem lenne hülyeség. Finoman nyúlva a Discovery hasonló műsorait.

Gomme 2009.07.26. 17:38:31

nekem is voltak ilyen autoim. 2.4es diesel kombik voltak, az egyiket átépitettük 2,5-os 5 hengeres kocka blokossá. Ehhez nekem is ki kellett cserélni a difit. Tudom milyen az a 4 csavar!!! Az én difim egy kicsit nagyobb volt valahogy mert nem voltak sehogy sem lyukon az első csavarok, fél napot reszelgettem a difitartót hogy a tőcsavarok beletaláljanak a lyukba. A munka közben meg a szemembe szóródik a vasreszelék és a homok a futóműről. NEM könnyű meló.

Gomme 2009.07.26. 17:44:41

És én egy pesti fiatal srác vagyok, tehát a Budapestiek nem kákabelűek meg apestikákabélűsuttyómégemelnisetud, dolgot meg ki kérem magamnak!!! :)
Egy éve kb. hogy nem 123azok, kicsit meguntam a szerelgetést.

Ratnet 2009.07.26. 18:56:25

@faterpolo: Őszinte leszek: inkább az Isaura-t nézem reggeltől estig, mint a te forgatókönyved alapján készült bármiből öt percet...:-)

faterpolo 2009.07.26. 19:18:14

@Rocko-: @Ratnet: Tréfa volt emberek, csak egy tréfa!!!!

Itt már viccelni sem lehet????
:(:(:(:(:(:(

Csikós Zsolt 2009.07.26. 19:23:51

@UltimateUbul:

Hát, fiatal voltam, meg szerelmes.

A Puch 500 bizony 16 lóerős volt, a legtöbb talán ma is annyi, kettővel kevesebb, mint a Fiat. De padlógázon lehetett vele folyamatosan menni (ugyanúgy, mint a VW-vel, ezeket direkt így tervezték), a Fiatnak az ilyen használattól taknya-nyála egybefolyik. Taknya csak, mert légűtéses.

Volt 19,8 lóerős 500 (lehet, hogy az enyém ilyen volt? a nagyobbik karbi volt rajta... már nem emléxem), volt 650 T szintén 19,8 lóerővel, de nagyobb nyomatékkal, de az eredeti TR is csak asszem 23 lóerős volt, most hirtelen nem akarok turkálni. A tuningtól, meg a lehetőségektől, meg a túlméretezéstől volt erős, akár 70-ig fel lehetett tolni, 50-re könnyen.

90-ben négy éve volt autóm, Fiat 500, Steyr-Puch 650 T, Fiat 850, Fiat 128 Rally, Fiat 850 Sport Coupé, majd ez a Puch volt a lista addig.

Ratnet 2009.07.26. 19:24:20

@faterpolo: De. Vágjuk, hogy viccelni szándékoztál. A jó viccet szeretjük is. Sajnos a tiéd túl hosszú volt ahhoz képest amilyen gyenge. Bocsásd meg az őszinteségemet.:-)

supermatic 2009.07.26. 19:39:17

"if it ain't broke..." jó duma de így csak amerikai mondja

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.26. 20:31:46

OFF: Zsolt, milyen kismotorokat vittél? Egyszer lesz poszt azokról is?

Rocko- 2009.07.26. 20:51:37

@faterpolo: értem-értem, csak rossz vicc volt. ;)

osajt 2009.07.26. 21:00:55

hmm ,,fiat 850,SPORT és COUPÉ
az mekora királyság vót

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.26. 21:26:57

@Acmee: Komolyan felmerült bennem a kérdés, hogy ezzel a nehéz döggel gyorsabban lehet-e haladni, mint gyalog.

Akarki lehetek 2009.07.26. 21:29:00

@Csikós Zsolt: asszem az állólámpás restaurált Merci hazakerülésekor láttam egy Vespát a garázsban. Arról lehet valamit tudni? Lesz róla cik,, vagy azzal seit nem csinálsz? Nem mintha egy Vespával sok gond lenne, de szívesen olvasnék róla, még ha ez így elég erőszakos volt is :)

263 2009.07.26. 22:46:13

"bár ez most a valóságban kevesebb, mert, ugye, nem lehet hozzákalibrálni az órát a diffihez"


Nem kell azt az órát kalibrálni, ami most benne van, hanem cseréld ki a műszerfalon belül a sebességmérő órát egy 240D-hez valóra,abban volt 3,69-es diffi(akár az egész műszeregységet is lehet, úgy gyorsabb)!Igaz, hogy csak 160-ig lesz skálázva, de pontos lesz!Vigyázz, nehogy 200D-ét szerezz,mert az is 160-ig skálázott, de ott az áttétel 3,92!

A kerékcsapágy meghúzása tényleg nem biztos, hogy sikerül vágóval, mint ahogy most sem tuti, hogy fellazult, szerintem nem tudtátok először eléggé meghúzni.

Csodálatos az öreg mercikben,, hogy az út szélén ,egy ruszki villáskulcskészlettel, vágóval, kalapáccsal a 80%-át meg lehet javítani.Persze nem kell, mert nem romlik el.De a fennmaradó 20%-hoz sajnos kell egy-két célszerszám.Például ez az anyameghúzó.Lehet egy darab csőből reszelgetni, gyanítom, hogy a Karesz haverod is ilyeneket készített, amik persze nem bírják.Ha valaki ezeknek a javításával foglalkozik, célszerű megvenni a gyárit.A Mercedes a Hazet gyártmányú szerszámokat ajánlja(természetesen cikkszámmal, pontosan oda, ahova kell), de a Beta is megteszi.Egyik sem olcsó, de szerintem megéri.Jó, akkor persze kevesebb szívással kell szerelni.

A jobb szintszabályzó munkahengeren a képen úgy néz ki, mintha szivárogna az olaj.Jól látom?

Más dolog:régebben írtam kétszer is nektek egyszer a Winklernek, egyszer Csikósnak, valami cikkel kapcsolatban.Nem tudom, hogy nem kaptátok meg, vagy csak nem szokás válaszolni.

censor013 2009.07.26. 22:55:32

Csikós úr!
Nem igazán értek a difikhez, de nem lehetséges, hogy az "új" sem áll feledata magaslatán? Gondolok itt arra, hogy az is egy rakás ócskavas?
Emlékszem, egyszer egy egyes GTI-n cseréltünk hátsó hidat. Szemmel láthatóan ütött volt. Semmi gáz, éppen akadt egy másik. Valamiért rámértünk, a rossz igencsak keskenyebb volt. Megnyugodtunk, az "új" jó lesz. De megint jött a bogárka, és rámértünk faterom GTI-jének (bezony, az öreg 1,8 literrel nyomta) hídjára, és egy harmadik méretet kaptunk. Nesze. Ezután meló félre, bogarászás méret után (internetet akkor még nem ismertük). Aztán venni kellett egy másikat, az lett a jó.
Szóval, talán az állólámpás is lenyomott már 4-500 ezret.

faterpolo 2009.07.26. 23:49:30

@Il mio nome è Nessuno: Húh, ez nagyon fejbe csapott így vacsora után:D:D:D. De tetszik. Nem, nem ilyenre gondoltam, Csikós biztos nem verne meg senkit... Különbenis Vágási Feri a magyar Csáknorrisz, hagyjuk meg neki a gyepálkodást:D

faterpolo 2009.07.27. 00:18:52

@Ratnet: @Rocko-: ..azért azt be kell ismerjétek, hogy ez a hátulról jelentkező robaj már tényleg kezd emlékeztetni egy-egy House-epizódra, mert itt is kipróbáltak már mindenfélét Karesszal, és még mindig nincs meg az igazi ok... Mondjuk így izgalmas, és amég Csikós is élvezi, addig szeretettel várunk minden poszt...:)

Csikós Zsolt 2009.07.27. 00:52:12

@supermatic:

Már a Classic and Sports Carban is használják, magától értetődően (az brit). Az eredete amerikai, hiszen "ain't", ez tény.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 00:54:34

@scheerti:

Ilyen gyerek-kismotorokat. Három kerék, műanyag fröccsöntés, lábhajtás, matrica mászerfal, fordmérő, sebmérő fix. Kicsit lehasználtak, de még bírják. Egyik kicsi és kék, jó a design, másik piros és magasabb, kicsit ügyetlenebb stílusérzékkel megrajzolva. Ennél bővebb tesztet nemigen tudok írni róluk, hiszen képtelen vagyok használni őket. Mintha a kék stabilabb lenne, de lehet, hogy csak a méret miatt. :-)

Csikós Zsolt 2009.07.27. 00:59:14

@osajt:
Hát, nekem volt gyári újszerű, soha nem volt esőben, minden kicserélt alkatrészt (nem volt sok) megkaptam vele, amikor méregdrágán vettem, újszaga volt, a fényezésben borotválkzni lehetett (gyári), a kipufogó végén még ott volt a krómgőzölés, ami erősebb hajtásnál azonnal elgőzölög, de az se volt jobb a korábbinál. Ez egy elrontott 850-es, csak félek leírni. Akárhányszor mondom, mindenki hőzöng, mert szép, mert belelátnak valamit, mert erősebb a simánál jóval. De billeg, vonaglik, a világ legrosszabb üléshelyzetét kapod, ide-oda mászik az eleje, elugrál, iszonyú súlyokat kell beletenni, hogy ne legyen olyan durva, rángatózik benne az egész hajtáslánc, döglött a kormány - imádtam, megvadultam érte, aztán leesett a fátyol a szememről. A jó 850-es a tárcsafékes, Coupé-motoros, 1-as kerekes, limó-kasznis 850 Special. Vagy 100 kilóval könnyebb, stabilabb, ügyesebb, még ülni is jobb benne, bár abban sámlik vannak, de az alaphelyzet jobb vezethetőséget ad ki.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 01:00:21

@Il mio nome è Nessuno:

Attól függ, milyen gyorsan tudsz gyalogolni. De a futók simán megelőzik, néha a kocogók is.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 01:05:01

@Akarki lehetek:

A Kati mániája. Én nem szeretem, ferdén ülsz rajta, pocsék a váltója, elfárad a kezed városban, rossz a rugózása, szörnyű az ülése, ráadásul kétütemű. Az egy 50 Special, 1970-es, az erősebbik verzió, ha vársz, megüti a 70-et GPS szerint, mert sebmérő, az nincs benne. Már többször fel akartam gyújtani, mert a motor mániája, hogy épp alattam fogy ki belőle a benzin, ezért már kölcsön sem szoktam kérni a Katitól. De működik, ez tény. Csak a nagyblokkos (az oldalsó karbis, leszedhető motorfedelűek) a jók, azaz inkább valamennyire szerethetők. Vezettél már Lambrettát? Isót? Honda Cubot? Azok a jó motorok.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 01:07:56

@263:

Igen, megvehetné a célszerszámot, de nem tudod elképzelni, milyen kevés pénze van ilyere a Karesznak. Ami bejön, megy villanyszámlára, kajára, amire lehet, nem élnek nagy lábon. És mondjuk megveszi a méregdrága Facetet a W123-hoz, de mi lesz a Toyota Carinával, a Sssangyong Mussóval, a Zsigulival, a VW Passattal, ami beesik hozzá? Karesz nem márkaszerviz, tartson minden autóhoz vagyonért célszerszám-garnitúrát? Tökéletesen abszurd.

Egyébként esztergályossal kétszer is készíttetett edzett célszerszámot. Eltört.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 01:11:40

@263:
Nekem napi 200 körüli mélem jön, egy csomó ilyen milyen autót vegyek, meg nem akarok zavarni, meg olvastam egy régi cikket, hogy valahol átbőröznek műszerfalat - elolvasni őket is min. 1 óra naponta. Válaszolni másik 2 lenne mindre. A Winkler szerintem többet kap nálam is. Erősen szelektálunk, hogy finoman fogalmazzak. Nagyjából 2-6 % körül mozog az, amire én fizikailag képes vagyok válaszolni, és kalkulálj ebbe 10-12 órás munkaidőt, ami minden válasszal mélyebbre tolódik az éjszakába. Nem megy, ez nincs kitalálva, jobban mondva nincs rá erőforrás, pénz, idő. Havi 700 ezer körüli egyedi IP-címről érkező olvasónk van, talán több is, heten írjuk az újságot. Képtelenség, bocs.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 01:14:59

@censor013:

Nem, semmi hangja, ezek a diffik pedig szabadon cserélhetők a két széria között, erre mérget vehetsz. Maximum az áttételt illeszted el, ami fogyasztásban, zajban, dinamikában, végsebességben okoz változást erre-arra.

A szokásos diffiproblémák nem jöttek elő ennél, egyáltalán nincs hangja, sem toláskor, sem üresen, sem motorféknél. A féltengelyek szuperek rajta, nem lógnak, nem szorulnak, jók a harangjaik.

Sanzistift 2009.07.27. 01:16:01

Csikós, Csikós!

Hej, de nagyyon imádlak!

Tény, mi tény, mostanában ritkán járok erre, és képes vagyok arra, hogy csak azokat olvassam, miket a te billentyűd kopogtatott le az internet soha nem múló emlékezetébe.
Jut eszembe, voltam a Porsche múzeumban, megemelgettem a 130 kilós kasztni ajtaját én is, mint te a videón, és nekem sem törte le senki a kezem érte.
Már megérte, meg a 4 gigás memkártya full tele 7 Mp-es képekkel... tehát jó volt.

Bár erősen idősebb vagy, mint én (azért nem olyan sokkal, el ne bízd magad), olyan vagy, idiótán, szerelmesen belebuzulva az autódba, mint én voltam anno, csak én sajnos kinőttem.

Ezt is csak azért írom (nem olvastam a kommenteket sem már végig, mert nem érdekel), hogy hangot adjak mély hódolatomnak, az őrült módon való szerelhetnékednek, amit már lassan nem lehet hová fokozni.
Olyan őrült vagy, barátom, hogy arra már nincs fogalom.
Ezt becsülöm benned.
Hogy ez számodra mennyit ér, ezt Te döntöd el, magadban, és tökegyedül.
Én itt egy viszonylag ismeretlen manus vagyok, nem sokan tudnak rólam többet, mint amit hagyok, ennélfogva a "nem az számít mit mond, hanem hogy ki mondja" el valapján egy senki írogat itt a nickem alatt.

Szó, mi szó, ezt a szopássorozatot, amit te itt elművelsz; gyönyörűen fogalmazott költői hasonlataiddal, teljesen irodalmi stílusoddal, és magasszintű őszinteséggel (sokan nem vallják be, hogy hülyék ahhoz, amit csinálnak, de te még csak hülye sem vagy, és ráadásul őszintén kirakod a lólábat), nos, erre nem lehet középszintű latívuszokban jelzőket keresni.

Minden tiszteletem a tiéd, és talán szerkesztőségen belüli vitát kavarok, de lassan jobban érdekelni fog az öreg, ótvar stuttgarti vasad, mint a TóthZé számomra vérforralóan izgalmas driftmasinája. A Karottáét meg már nem is mondom.

Jól van, ne szopjam egymás faszát, számomra az egész Totalcaron belül te vagy az egyetlen, aki megszenved a vasáért, becsülettel, seggjukig olajosan, ahogy az egy ilyen újságíróhoz illik. Ráadásul, te le is tudod írni.

Csikós, vinnék neked egy üveg sörit, amikor lesz időm/időnk, és meginnám veled békésen a magaméval..., majd egyszercsak.
Ember vagy.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 01:16:02

@faterpolo:
Azért a robaj túlzás, a moraj jobban leírja a problémát :-) Ha robaj lenne, nem közlekednék az autóval...

Sanzistift 2009.07.27. 01:21:42

@Csikós Zsolt:
Kérek műhelyrajzokat a célszerszámokról.
Edzést nem csinálok, de esztergálok és marok CNC-vel.
Priviben megtaláltok. Talán még anyagot is tudok priviben szerezni.
Munkadíj nincs, ha Karesznak csinálom.
Nem viccelek.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2009.07.27. 07:34:55

Csikós, Ommm, ha tudom, hogy Borotára jöttök, itt lakom öt km-re!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.27. 08:10:42

@Csikós Zsolt:

Jah, azt hittem, hogy valami ötven köbcentiseket, néztem is a képeket igen erősen, hogy hova tudtad betenni:) Mindegy, műanyag kismotorokról is szívesen olvasok, olyan is votl mindenkinek:)

zöldi 2009.07.27. 08:23:42

Öregmotor nördök: KTM Pony-ról mit lehet tudni? A gugli elég kevés eredmény hozott...

263 2009.07.27. 08:47:38

@Csikós Zsolt: Bocs, azt gondoltam, hogy a Karesz megszálott mercis, olyan aki nem szívesen nyúl más típushoz, csak ritkán.

263 2009.07.27. 08:58:31

Még egy gondolat a sebességmérőről:létezett olyan 300TD változat, tudom mert személyesen vettem egyet Németországban, ami gyárilag 3,69 áttétellel jött ki.Magasabb terhelhetőségűnek nevezték azt hiszem, nagyobb volt a kereke.Gyári horog volt rajta, ahol a csomagtérajtó záródik a fényes lemezen gyönyörű gyári matrica tájékoztatott arról, hogy 2000, vagy 2100 kg-ot vontathat, sajnos erre sem emlékszem pontosan.Persze a magyar forgalomba helyezésnél nem lehetett beírni a "hülye gyári adatot", hiszen Magyarországon a műszaki követelmények már akkor is magasabbak voltak, mint az elmaradott Németországban.Undorító.Nem esküszöm meg rá, de mintha 15 collos felnije lett volna+185/semmi15 -ös gumi.Mondom a méretekre már nem emlékszem, de nézz utána létezik ilyen.Akkor maradhat az eredeti óra, és a fogyasztás sem lesz több. Ha így hagyod a mostani kerekekkel, akkor a fogyasztási táblázatodban látod majd, hogy kicsit magasabb értékek lesznek.

mtk001 2009.07.27. 09:27:35

Az ilyen szerelésnél mindig az jut eszembe, hogy a Trabi szerelési könyvében egy csomó dolog szerelése úgy kezdődött: vedd ki szokásos módon a motort. :-)

A diffinél szerintem valami ilyen lehet a Merci kézikönyvben : szereld le a karosszériát a megszokott módon. :-)))

mercurius 2009.07.27. 09:47:02

Akurvaéletbe mostmár engem is idegesít az a morgás ott 48 és 53 között. Mi van még, amit egy ilyen verdán cserélni lehet, és beleszól a hajtsba???

gacsat 2009.07.27. 09:59:06

Ki követte el ezt a borzalmas kipufit az XJ eredeti gyönyörűje helyett? Hát van annak lelke?

Rocko- 2009.07.27. 10:02:16

@Csikós Zsolt: nem baj, nem kell teszt, elég leírni ha diffit cserélsz rajtuk. ;)

Csikós Zsolt 2009.07.27. 10:18:40

@Sanzistift:
Köszi!

Továbbküldtem a Karesznek, majd megmondja, hogy tud-e rajzokat... :-)

Csikós Zsolt 2009.07.27. 10:19:53

@GGerg:
Éjjel voltunk ott, hullafáradtan pakoltunk. Szóval fun-túra a javából :-)

Csikós Zsolt 2009.07.27. 10:20:59

@scheerti:

Nekem aztán, 1970-ben... Semmi ilyet nem dobtak le még az ufók.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 10:21:54

@mercurius :

Vonalban futás, kardánkereszt, ezen még lehet rágódni.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 10:22:58

@gacsat:

Gondolod, hogy megírták könyvben ennek a motornak a múltját bárhol? Akárki lehetett. Esetleg bárki.

Peter Blau 2009.07.27. 10:43:35

Lehetne csinálni egy szerelős blogot... Normálisan megírt szerelős, szopós, fotós élményekről amikből más tanulhat.

Zorgo 2009.07.27. 10:52:28

...és így lesz az olcsó,de járkálni még jó autóból a világ legdrágább gépjárműve,amivel hosszabb útra elindulni már rizikós,de legalább minden szabad idejét elveszi az embernek.Szerintem jó választás. :)

Rókabilly 2009.07.27. 11:23:19

Én pedig egyike vagyok azon tatai katonatiszteknek, akikre Csikós kolléga gondolt, és erőre kapott.
Mi a probléma? :))))
Nem emlékszem Csikós nevű katonára! ;)))

A cikk, mint mindig, most is remek.

Rbilly

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.27. 11:40:56

@Csikós Zsolt:

De volt később Verhovinád:) Azt is lábbal kellett hajtani:)

Csak azért kérdeztem a kismotorokat, mert néha el-elcsípek itt információfoszlányokat mindenféle fasza kisköbcenits gépekről, amiket birtokolsz de valamiért nem működnek, vagy annyira faszán működnek, hogy mit írni róluk:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.27. 11:42:07

@scheerti:

helyesebben: NINCS mit írni róluk.

kafferbivalybalamber 2009.07.27. 12:21:29

@Csikós Zsolt:
"Vonalban futás, kardánkereszt, ezen még lehet rágódni."

Például ha az évek során kigyengülnek a hátsó rugók, akkor a kardánkeresztnek mindig szögeltérésre kell dolgoznia. (A Hardy-tárcsának is, de annak azt hiszem mindegy, legalábbis morgás szempontjából.)
Diagnózis: tele kell ülni a kocsit, és ha ettől változik a morgás jellege, és/vagy a tartománya, akkor legalábbis gyanús.
(Mert gondolom a szintszabályzás az már nem annyira. :)

Akarki lehetek 2009.07.27. 12:32:58

@Csikós Zsolt: nem vezettem őket. Nekem is van Vespám, de nekem nagyon kényelmes. A ferdén ülést nem értem viszont. Az enyém az szerencsére nem ilyen menetteljesítményeket mutat, megy rendesen. Mikor egy 50-esre ráültem, azt hittem el sem indultam, már kellett neki a negyedik. Az egyesük meg hihetetlen rövid. Nekem hosszúlöketű van, nyomatékos is rendesen. Tetszik. De ezek szerint ezt neked ne is említsem, mert csak felidegesítelek :)

Akarki lehetek 2009.07.27. 12:38:34

@scheerti: műanyag? Vespáról beszélünk, szerintem mélyülj el a témában. Nem a mai Vespáról, hanem A Vespáról. Ha ismernéd, akkor valószínűleg nem írtad volna... :)

Csikós Zsolt 2009.07.27. 12:39:10

@Rókabilly:
51 óra szolgálatban -17-ben egyedül, válogatott ordítások, éjjeli rádiós szolgálat a nem működő rádiós autóban (se fűtés, se rádió, semmi) akkor csak -21 volt éjjel, Gy...k hadnagy, aki a kinti földdel rakatta fel a csempét a vizes blokkban, sáros zvozgyika (vagy mi) még sárosabb láncfestése zöldre, céltalan jégtörés a 2-es kapunál, percenként újra, mert a t72-k lenyomták azonnal, a teljes káosz, abszolút az öreg katonák felé való részrehajlással (a tizedik beultrázás, virágsétáltatás, vv-köpenyes beöltözés és egyéb szemétségek után amikor felnyomtuk az öregeket, és jött a sötét S.....zi (mai francia miniszterelnökkel azonos nevű) pol tiszt, aki azonnal az öregeket kérdezte ki (akkor minek volt politikai tiszt, ha semmi politikai érzéke nem volt, natürlich, hogy ott volt a garantált szopóág nekünk), akik az arcába hazudtak, ezek után mi 2 órán át takarítottuk a wc-t gázmaszkban, mert annyi klórt szórtak bele bosszúból, hogy órákon át nem lehetett bemenni a tejfehér füsttől, az egyik gyereknek pl. eresztett a gázmaszkja, és el is ájult... Á, végtelen a lista, csak úgy felhúzom magam, hogy szétdurran az agyam.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 12:40:18

@Rókabilly:

De persze gondolom nem vagy, nem hinném, hogy azok közül a tisztek közül olvasná bárki a TC-t, csak azért jó kiírni, így most könnyebb.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 12:42:55

@scheerti:

Morini - darabokban
Agusta - gyújtással sehol nem tartok éppen
Motom - kihagy, köhög, nem közlekedik önerőből
Honda SS50 - szerelőnél 1 éve, KTM kerék van benne, nem tudja összehozni a kétféle fékrendszert
Yamaha Town Mate - kéne bele egy blokk, vagy legalábbis egy gyári kuplungkosár és egy primer fogaskerék, mert a hozzá csináltatott több szempontból teljesen alkalmatlan (nem fér el, nem olyan eleve az alakja, elfelejtették megedzeni rajta a fogaskereket)

Szóval mind pocsék.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 12:44:05

@kafferbivalybalamber:

Ez szintszabályzós. Nem ül. Vagyis ült, mert rossz volt a szabályzó, de a Karesz megcsinálta. Kevés ennyire nem ülős (menet közben persze) 123-as kombi van itthon.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 12:45:37

@Akarki lehetek:
Valamit félreértesz, a gyerekeim háromkerekű műanyag kismotorjaira utalt éppen scheerti. A kommentlánc gyökerei feljebb vannak, rossz helyen kezdted olvasni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.27. 13:13:42

@Csikós Zsolt:

SS50-hez brutálisan elszálltak az árak, most néztem meg a német e-bay-en, 180 euro a két komplett kerék, fene tudja milyenek.

@Akarki lehetek: Nem, tényleg félreértetted, nem fikázom a Vespát.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 13:26:32

@Akarki lehetek:
Azért ülsz ferdén, mert egyik oldalon a blokk, másikon a semmi hátul. És elég nehéz az a blokk. Van, aki észre sem veszi, de én túl sokat ülök normál motoron, engem speciel iszonyatosan zavar.

Az 50-esek között is van gyorsabb, meg lassabb, óriásiak a különbségek, egy időben hoztunk be ilyen Vespákat Imolából, és megdöbbentő volt. A nagyobb teljesítményhez meg hosszabb áttétel is jár. De egy ötvenesen nem ültem, aminek ne nyúlós, szorulós, nehéz váltója lett volna, pedig volt, hogy egy nap tizenötöt kipróbáltam kint. A nagy blokkosak (a kicsi 50-125-ig megy, és kistestű kaszniban van, a legnagyobb közülük a primavera 125, a nagy, oldalsó karbis 90-től 200-ig) váltója fényévekkel jobb. A rugózásuk is. És szélesebb, puhább a nyergük.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 13:29:03

@scheerti:
Jó, de az enyém olyan ták-ss. Csikósos.

mtk001 2009.07.27. 13:38:56

@Csikós Zsolt:
A másik oldalon a pótkerék és az akku - ha megvannak-, de valóban félrehúz.
Nekem egy 150- esem van, az úgy megy mint a golyó, de annak se valami jó a váltója.
(Attól még szeretem.)

Tényleg ! Feleséged, hogy bírja tépdelni a kuplungot ? (Az sem szokott nagyon puha lenni a Vespán)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.27. 13:42:14

@Csikós Zsolt:

A magyar kisipar midnent megold, még a fékproblémákat is:) Bár nekem mondjuk fogalmam sincs, hogy hol lehetne ilyen SS50-hez hozzájutni, mert itthon egyet se láttam még.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 13:44:30

@scheerti:
Asszem a hasznaltmotorok.hu-n most is van egy egymilliárdért. De én már többször láttam. Kókány szar, nemműködő 100e, jó 250 fölött. És itthon még olcsó is.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 13:46:59

@mtk001:
Ő vallásból szereti. Az ember pedig olyan, hogy a vallásával kapcsolatos objektív hibákat nem érzékeli, sehogyan. Csak amikor kitér, és más hitet vesz fel. Nem érzi a kuplungot. Vagy tízszer erősebb a bal marka, nem tudom. Pedig az övének is elég pocsék a kuplungja. Viszont legalább csak három gangos.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.27. 14:06:23

www.autopiac24.hu/info.php?adid=7090

Ez ausztriából való, ott a kis címke, ráadásul közel is van, de ennyiért Yamaha RD 125 vagy DT 125 kéne. Mutattam is egy rd-t az autofileknek ma.

zöldi 2009.07.27. 14:13:53

@Csikós Zsolt: És ha monodk egy szakit, aki pár hét alatt gatyába rázza az összeset?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.27. 14:37:13

Ja, bocsánat, hogy szétoffoltam a témát. Az ERA is fasza:)

UltimateUbul 2009.07.27. 15:12:54

@zöldi:
te egyre kíváncsibbá teszel, ki az? Tán nem a Horváth Miki? A molnár zolit ne is emlegesd ide, mert elokádom magam...
@Csikós Zsolt:
Ez a Town Mate nem is lenne nagy ügy, akár mindennapira is jó, bontott dögivel hozzá, csak nem itt, de pl olaszoknál de görögöknél is egy valag ilyet láttam totál újszerű állapotban, pedig mindkettő egy utolsó eldugott üdülőváros volt. CUB-ot meg azonnal vennék ha lenne egy a környéken reális áron, dehát csak nem fogok ilyen 250-ért 50-es motort venni, snassz lenne azért hogy drágábban veszek mopedet mint kocsit.

Akarki lehetek 2009.07.27. 18:01:24

@Csikós Zsolt: nekem eddig fel sem tűnt a ferdeség. Kanyarodni másképp kanyarodik mindkét oldalra a súlypont miatt, de egyenesen nem vetem észre. Vagy csak nem zavaró. Enyémen a kuplungkar rövidebb, mint kellene, meg a bowdenek csont szárazok, nehéz is. Bnőm PK50-én viszont olyan könnyű, hogy nem akartam hinni a kezemnek. Olyan vaj kuplungot nem nagyon éreztem még. Mondjuk nem is nagy nyomatékra van tervezve az 50-es kuplung. De az a bowden cserélve volt 6-7 éve és jól megkenve. Egyébként kettesből lazán indul, mint az enyém. Csak nem mindegy mivel kened, sok embernek beleköt a rosszul megválasztott kenőenyag a bowdenkülsőbe és 2 év után mintha 25 éves lenne. Nekem 125-ös van 177-es sokfelömlős (ha jól emlékszek 6) hengerrel. De összeválogatott primer és szekunder áttétellel 6000 fordulatnál (ezek 8000-ig bírják általában) 111 km/h a sebessége. Nekem bejött egyébként, bár szerencsére karbantartottakkal találkoztam csak közeli tulajdonban...

Akarki lehetek 2009.07.27. 18:06:06

@scheerti: nem gondoltam hogy fikázod, csak hogy kevered a régit az újjal. Annyira ismerem a hozzászólásaid, hogy nem feltételezem rólad. Viszont az újak valóban nagyon műanyagok... Érdekes, nekem a 125-ös gyári tömege pótkerékkel 95 kg. A mai műanyagok sem nagyon könnyebek. Ez engem meglep, manapság 95 körül az 50-es robogók vannak, de nem masszívabbak szerintem. Legalábis amivel mentem, nem tűnt annak. Meg az az idegestő szúnyog hang, nem lehet váltani... A mai robogózás tőlem távol áll.

W123 2009.07.27. 20:12:44

Sziasztok!
Milyen módon szerezhetném meg a cikkben szereplő mester elérhetőségét? Egy W123 240TD-vel szeretném meglátogatni, hogy kerek legyen a nyara. :P

Az eddigiekben leírt szörnyűségekkel nem kellene számoljon, első körben csak szakértői véleményére számítanék. Alapnak vásároltam, napi használatból való, hasonlóan ERA-hoz a család kedvence. Jelenleg egyetlen zavaró részlete a 300-as első rugók, amivel a hátsó szintező vív elkeseredett küzdelmet. Ezt mielőbb cserélném.

Szerelői tapasztalat van, 123-ból viszont nulla. Nem szeretnék elfuserált megoldásokat, ha túlélte a 90-es éveket, megérdemli a szakavatott törődést.

Köszi előre is!
A cikkek f..szák!!!

Akarki lehetek 2009.07.27. 21:02:10

Végre 123-as hsz. Kicsit eloffoltuk :(

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.27. 21:43:24

@Akarki lehetek:

Nem, nem, én nagyon kedvelem a régi Vespákat, egy Allstate nagyon kéne.

Csikós Zsolt 2009.07.27. 22:09:06

@Akarki lehetek:
Manapság sok helyen teflonos bovdent csinálnak automatikusan. Az sokkal-sokkal finomabb, mint a hagyományos. Viszont TILOS megkenni BÁRMIVEL, mert összetrutyul benne a teflon, ez történt a Yamahám kuplungbowdenjével is, mint egy motorszerelő megnézés után felviláglott engemet. Szóval ha teflonos, ne nagyon kenjétek, nem a rosszul megválasztott kenőanyag köt bele, hanem esetleg a bármilyen :-)

W123 2009.07.27. 22:25:35

@W123: Még valami. Amennyiben az előbbi kérésem - akár a mester elfoglaltsága, akár egy kialakulóban levő 123-as fóbia miatt - nem teljesíthető, úgy szívesen venném más megbízható szakik elérhetőségét is.

Egyébként az eddig nálunk töltött két hónap alatt átesett egy teljes takarításon (-15 kg), készül a vezetőoldali ülés (kárpitosnál több darabból) és a repedezett kék műszerfal cseréje van készülőben, aminek kiváltására egy szintén kék, de hibátlan állapotú beszerezve (egy benzinesnek hála).

Egyébként irigylem azt, aki egy ilyent újként a magáénak tudhatott. Szerintem ez jelentette az arany középutat az autógyártásban. Az embernek nincs benne kimondott veterán érzése, mindennapokban is használható, de még abból a korból való, amikor a műszaki tartalmat nem a marketingesek hada alakította. Ami benne van jó, ami nincs, az nagyon nem is hiányzik. Legalábbis így érzem...

dennisthemenace 2009.07.27. 22:28:40

@Csikós Zsolt: Na ezert nem lettem en katona a nevetseges magyar hadseregben.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.27. 22:43:25

@Csikós Zsolt: "És mondjuk megveszi a méregdrága Facetet a W123-hoz, de mi lesz a Toyota Carinával, a Sssangyong Mussóval, a Zsigulival, a VW Passattal, ami beesik hozzá?"

Aki mindenhez ért, az lófaszhoz sem ért.
Nem csoda, ha felkopik az álla.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.27. 22:48:51

@Csikós Zsolt: "Egyébként esztergályossal kétszer is készíttetett edzett célszerszámot. Eltört."

Ezek után már magad is kitalálod, hogy miért kerül a gyári célszerszám annyiba, amennyibe.

UltimateUbul 2009.07.28. 09:10:35

@Il mio nome è Nessuno:
Te húzz már a picsába a lófasz "életigazságaiddal", vagy játszd a hülye eszed végre a kollegáidnak reggelente élőben, amíg ki nem basznak a nyomorult munkahelyedről.
Mit gondolsz ki lesz az a fasz aki elzavar egy beeső ügyfelet manapság valami pitiáner hibával csak mert nem mercedesről van szó. Na majd akkor dögölne éhen rövid időn elül asszem, már csak azért is mert baromi kevés pofa van aki egy 20 éves mercit szerelőhöz cipel és nem maga csinálja vagy épp nem foglalkozik a hibákkal, mert inkább ez a jellemző. Aztán a síkra leélt roncsot meg elpasszolja jómagyar szokás szerint
Aztán a cirka 15 éves kocsik rettentő konstrukciója biztos meg tud fingatni ennyi év után egy ilyen palit mint a Karesz. De tudom, te jobban tudod 1000km-ről neten keresztül pofázva hogy mit hogy csinál a másik.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.28. 09:19:01

@UltimateUbul: "Te húzz már a picsába a lófasz "életigazságaiddal"

Szerintem meg te húzz a picsába.

"vagy játszd a hülye eszed végre a kollegáidnak reggelente élőben, amíg ki nem basznak a nyomorult munkahelyedről."

Miért tennének ilyet? Én nem vagyok olyan segghülye, mint te.

Akarki lehetek 2009.07.28. 12:38:40

@Csikós Zsolt: köszi az infót. Nekem nincs sajnos teflonos bowdenem, régit vettem a sajátomhoz. De szereztem teflonos zsírt :)

Akarki lehetek 2009.07.28. 12:44:05

@Il mio nome è Nessuno: emberünk nem speciális dolgokat csinál, hanem egypár munkafajtát sok típuson. Mi ezzel a baj? Attól lehetett anno 123 szakértő, de abból nem él meg. ABba már beruházni felesleges neki. Mi anno dízelszervíz voltunk. Német, francia, olasz, japán is jött. Nem volt specializálódás, mégis értettünk hozzá. Igaz lehet ez manapság is. Max. még egy kicsit szűkül a kör. Azért a célszerszámok a motorokhoz jó ideig jók, mert egy motorcsalád sok éven át gyártódik kisebb módosításokkal.

UltimateUbul 2009.07.28. 13:28:45

@Il mio nome è Nessuno:
Akkor talán lesszives itt se durrogni a mérhetetlen baromságokkal, itt fenéket se izgat, hogy frusztrált vagy mióta kidobtak az oviból, mert egy mellőzött lúfaszjóska voltál világ életedben, pluszban hülye mint a segg, és ahhoz se értesz amiről papírod van típusarc. És nem csak undorító az eszetlen beböfögésed sorozatban olyanokkal szemben akikről szart se tudsz, hanem épp olyan szánalomkupac mint te.

UltimateUbul 2009.07.28. 13:39:34

@Akarki lehetek:
most mit színezed ennek a seggarcnak a dolgot, totál felesleges, hát annak a lényegét nem fogta fel a betúrósodott hülye agyával amivel a lényegre utaltam az előbb.
@Il mio nome è Nessuno:
de most tényleg, nem szoktak bent a menzán vagy akárhol a levesed felé egy jó nyúlós turhát elereszteni mikor épp elfordulsz? Vagy a nyilvános megbeszélésen a felszólalásod végén egy teremnyi vörösödő fejű alak néz szembe a bentfolytott röhögőgörcs miatt?

Phrascarica 2009.07.28. 13:57:44

@UltimateUbul: "És nem csak undorító az eszetlen beböfögésed sorozatban olyanokkal szemben akikről szart se tudsz, hanem épp olyan szánalomkupac mint te.","De tudom, te jobban tudod 1000km-ről neten keresztül pofázva hogy mit hogy csinál a másik. "
Miért Te mit tudsz róla? Csak annyit amennyit it megírtak, vagy tévednék?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.28. 18:58:27

@Akarki lehetek: "emberünk nem speciális dolgokat csinál, hanem egypár munkafajtát sok típuson. Mi ezzel a baj?"

Az, hogy aki sok típussal foglalkozik, az éhendöglik. Mert míg ô órákat szop az aknában "na, ezt hogy a tökömbe vesszük le" mottóval, addig a másik, aki csak pár típussal foglalkozik, és futószalagon szereli mondjuk a VAG dízeleket, célszerszámokkal, csukott szemmel, harmadannyi idô alatt megvan. És nem veteti meg az ügyféllel 20 rugóért a csapágykészletet csak azért, mert ô kalapáccsal veri le a koronás anyát. Hármat találhatsz, ki végez el több munkát adott idô alatt, és kihez visznek több munkát.

"Attól lehetett anno 123 szakértő, de abból nem él meg."

Aki kalapáccsal veri le az anyát, meg felemás Burgmannt rak be? Annak nemhogy a W123mal, de az autószereléssel kapcsolatos tudása is erôsen kérdéses.

"Német, francia, olasz, japán is jött. Nem volt specializálódás, mégis értettünk hozzá."

De volt. Dízelekkel foglalkoztatok, nem hiszem hogy nekiálltatok volna egy kuplungcserének.

"Igaz lehet ez manapság is. Max. még egy kicsit szűkül a kör."

Nem kicsit, nagyon.

"Azért a célszerszámok a motorokhoz jó ideig jók, mert egy motorcsalád sok éven át gyártódik kisebb módosításokkal."

Meg sok minden máshoz is, mert a gyártó igyekszik nem szopatni azzal a szakszervizeket, hogy folyamatosan méregdrága szerszámokat vetet velük. De ha beszarsz, sem tudod megvenni az összes célszerszámot az összes típushoz, mert az életben nem termeled ki. Annak híján meg csak kendácsolsz és anyázol.

Ezért mondtam, hogy aki mindenhez ért, az lófaszhoz sem ért.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.28. 19:00:24

@UltimateUbul: Nem tudom, kettônk közül ki a mellôzött szerencsétlen, besavanyodott pöcs, aki folyamatosan másokban keresi annak az okát, hogy ô miért nem vitte lófaszra sem az életben.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.28. 19:05:37

@UltimateUbul: "de most tényleg, nem szoktak bent a menzán vagy akárhol a levesed felé egy jó nyúlós turhát elereszteni mikor épp elfordulsz?"

Nem, itt még a legutolsó melós sem akkora surmó, mint te. Senki nem köpköd, nem turházik és nem piszkálja az orrát. De ha rászarnak az étteremben a tányéromra, kirúgnak, összetörik az autómat, felgyújtják a házamat, lelövik a kutyámat, te akkor is hülye maradsz. Legfeljebb aznap kevésbé leszel frusztrált.

"Vagy a nyilvános megbeszélésen a felszólalásod végén egy teremnyi vörösödő fejű alak néz szembe a bentfolytott röhögőgörcs miatt?"

Nem, ugyanis nem vagyok akkora idióta mint te, hogy felfújt arccal adjak elô egetverô baromságokat, vagy nekiálljak zsidózni azért, mert semmire nem vittem az életben, és ennek nyilván MÁS az oka.

W123 2009.07.28. 19:37:17

@Csikós Zsolt: Hi! Remélhetek infót a tegnapi kéréshez, vagy keressek szakit más vonalon?

Csikós Zsolt 2009.07.28. 20:39:35

@W123:

Bocs, nem vettem észre, tegnap elszállt a kommentem, a nevemre kattintasz bármelyik cikk mellett, ami kék, és direktben kapom a mélt. Ox?

Krisz_ 2009.07.28. 21:56:37

Amikor kezdtem arra gondolni, hogy jó ez a stílus, de azért ha megszokja az ember, már nem olyan ütős, akkor ütött. Ezzel:
"Elnézést, itt egyáltalán nem fotóztam. Nem adta ki a helyzet." :)
Ez a megjavult dologra emlékezés is stimmt. Pl. ja meggyógyul valami korábbi nyavalyád. Mármint orvosilag. Tök hamar el lehet felejteni :)
Ja, és helyesek a srácok.

UltimateUbul 2009.07.28. 22:08:21

@Il mio nome è Nessuno:
mondom én büdös román, hogy szart se tudsz és még hangember is vagy. megint asszed, hogy magamból indulok ki(nem baj, oláh szokás) pedig belőled, te vagy aki folyton a másikéba szarik, meg néha oda is ahonnan eszik. én arra se méltatnék egy ilyen magadfajta trágyakupacot hogy kikerüljem az utcán ha szembejön, nemhogy beleturházzak az akármilyébe...
"vagy nekiálljak zsidózni azért, mert semmire nem vittem az életben"
honnan a francból veszed, hogy közvetlen nekem tettek keresztbe, baszkikám? nézz már szét néha errefelé is, ne csak a magadfajta szarháziak közt forogj. De te kevés vagy még hozzám is mint mákostekercsben az indukció.

UltimateUbul 2009.07.28. 22:12:44

@dennisthemenace:
ÁÁ dehogy, csak mi vagyunk el jól őrajta. Örök kabaré a pofa, mi lenne ami szórakoztat itt enélkül.

Krisz_ 2009.07.28. 22:14:07

@Krisz_: Asszem az "aranyos" szó adekvátabb lett volna a végén :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.28. 23:40:55

@UltimateUbul: A büdösrománozást nyugodtan be lehet fejezni, sajnos ôk sem tehetnek róla, hogy egy ruppótlan, sötét surmó maradtál. Annak azért örülök, hogy itt a neten elfantáziálgathatsz azoknak a megalázásáról, akik a való életben csicskáztatnak. Ez legalább ingyen van, nem úgy, mint a nyugtató.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.28. 23:44:38

@UltimateUbul: Mire fel a többes szám, skizofrén vagy? Szólj Bonaparténak, hogy beszélni szeretnék vele, Talleyrand üzent.

UltimateUbul 2009.07.29. 00:06:25

@Il mio nome è Nessuno:
Itt vagy te román, meg a többi olvasó, akik megint más kategória, aszittem egy ilyen sziporkázó eszű tudomjóskának ez mindjárt világos.

UltimateUbul 2009.07.29. 00:08:42

@Il mio nome è Nessuno:
román, itt kettőnk közül csak neked van főnököd, megint el vagy tévedve mint jancsi a kerekerdőben

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.29. 08:01:53

@UltimateUbul: Hát igen, sajnos nem lehet mindenki ilyen mûvelt, nagymenô vállalkozó, mint te :D

Pinás poszter legalább van a putrid falán? Tudod, anélkül nem mûhely a mûhely!

Akarki lehetek 2009.07.29. 21:35:29

@Il mio nome è Nessuno: "Az, hogy aki sok típussal foglalkozik, az éhendöglik."

A műhely azóta sem szűkítette a kört. Kisvárosban nem tudsz ráállni elég szűk körre, bár az ideális mindenkinek az lenne. Csak akkor nincs elég munkád, mást is be kell vállalni...

"nem veteti meg az ügyféllel 20 rugóért a csapágykészletet csak azért, mert ô kalapáccsal veri le a koronás anyát."

Ez a kérdés nekem sem tetszik, mert ha nincs jól meghúzva, akkor is tud morogni. Ezzel nem is értek egyet. De ha egy haver hozzám jön, hogy csináljam meg, akár ilyen módszerrel is, akkor nem tudom én sem elküldeni. Ha észrevetted, ők barátok, és nem sima szerelés, hanem családi összejövetel és szerelés a program. Az pedig más, ez nem az üzlet miatt meg csak...

"felemás Burgmannt rak be"

Sajnos erről sem tudunk semmit. Ahol le lett bontva, ott cserélte. A tulaj akarta, hogy jobban bontva legyen? Nem tudjuk. Ítélkezni könnyű! Lehet, hogy igazad van. De egyenlőre ez nem derül ki, addig intelligens ember nem vádaskodik.

"De volt. Dízelekkel foglalkoztatok, nem hiszem hogy nekiálltatok volna egy kuplungcserének."

De igen. Kisváros, kevés munka. 16 évesen egymagam kuplungoztam a 2-es Golfokat pl. Váltót egymagam szedtem le aknadeszka és olajemelő (motort alátámasztottam) segítségével. Ezek mellett heti rendszerességgel csináltam porlasztót, adagolót!!! De ha kuplunkgozás jött, megcsináltam. Váltógondot is. Ezek nem nagy melók, csak csere, megfigyelés és logika. Egy adagolóhoz azért emellett sokat kell tanulni is.

"Meg sok minden máshoz is, mert a gyártó igyekszik nem szopatni azzal a szakszervizeket, hogy folyamatosan méregdrága szerszámokat vetet velük."

Így van, nem is tudod, hogy mennyit agyalok néha, hogy a legtöbb dolog passzoljon annak ellenére, hogy újratervezek valamit. Ja, merthogy már nem autószerelő vagyok. Mégsem szállok el és szidom itt a másikat. Van annak elég baja, akinek mindennel kell foglalkoznia. Gondolom, ha lenne lehetősége, akkor csak egy típust szerelne, gyorsabb, magasabb keresettel. Feltételezem, hogy nem a maga ellensége. Csak nem tudhatjuk, mi áll az útjában. Nem sikerülhet minden embernek amit szeretne.

Azt még mindig nem tudjuk, hogy csak barátságból vállalta-e be ezt a melót, vagy valóban sokszor csinálja-e? Akkor én is "haragszok" a célszerszám hiánya miatt. De asszem nem nekem kell őt bírálnom. Én csak a határtalan jószándékot látom az emberben, és a szerencsétlen körülményt sejtem, mert kitörnie nem sikerül. De lehet, hogy van, amit ő csinál jobban nálunk.

Ádán 2009.07.30. 13:21:09

@Il mio nome è Nessuno: @UltimateUbul:
Sajnos nem mindig elég szigorú a moderálás. Ha már ti nem tudjátok moderálni magatokat, egy moderátor megtehetné...
süti beállítások módosítása