Bazeg reloaded

  2009. július 22. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta bazeg szereles

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Talán emlékeznek még, tavaly karácsony előtt adtam el Bazeg névre keresztelt állólámpás Mercedesemet, amely két éven át rendszeres szereplője volt a Belsőségnek.

Aki látta élőben, abban garantáltan mély nyomot hagyott a teljes egészében folytonossági hiányokból és lyukakból összehegesztett karosszéria, a fémkötések és acéllemezek helyett alkalmazott, különösen erős festék-kitt burkolat, a hiányzó alkatrészek sokasága, az idegen Mercedesekből származó elemek szivárványszínű kavalkádja a motortérben. Hűtő, devander (legalábbis Karesz szerint ez a neve), fékfolyadék-tartály, ha sokat nézegetném ma is rá tudnék mutatni több, 123-asból, teherautóból, meg talán még az állólámpásnál is régebbi típusokból való alkatrészekre.

Aki ült benne, egy egész másfajta autót ismert meg benne – a veterán Mercedesek ultima ratióját. Annyira jó volt, bizony. Motorja, mint a selyem, az érdin felfelé 55 lóereje szinte hatvannak tűnt, a váltó klattyant, semmi gyanús zörgés nem jött sehonnan, ellentétben a mostani, elméletileg a Bazegének töredékét futott 123-as kombimból. És miután megcsináltam, a fék is szuper lett. Álom volt vele utazni, voltunk vele Ausztriában, Szlovéniában, Olaszországban családostul, meg ezer más magyarországi túrán. Soha nem hagyott ott, sőt, a lerobbanás, hibás működés legcsekélyebb jelét nem mutatta. Tette a dolgát, mint egy szalonúj Swift, csak ezerszer nagyobb kényelemben, milliószor haraphatóbb hangulatban. Egy naplementébe autózás csak úgy szakította fel a sóhajokat az ember tüdejéből, hogy kicsit szentimentális legyek.

Hazudtam, egy hibáján sose sikerült úrrá lennem, és csak eladás előtt tudtam pontosan betájolni, hol van: a hátsó lengőkarok belső szilentjei ki voltak verődve. Alig-alig menőképes, füstölő, harmatgyenge roncsként vettem, de minimális ráköltéssel, talán három nekiveselkedős szereléssel szuper műszaki állapotú öreg társ lett. Csak szeretettel tudok rá visszagondolni, az egész családom hiányolja. Közben mindenféle kacifántos úton megtalált két korábbi tulajdonosa is, az egyiknél számtalan éven át szolgált Bazeg, de a másiknál se lakott rövid ideig. Mindketten visszasírják, buta, elérzékenyült nyámnyámokként bólogattunk össze a telefonban – igen, Bazeg a világ legkedvesebb autója, minden tulaját imádattal szerette, erején és korán messze felülemelkedve szolgálta. Hihetetlen nagy lelke van.

Amikor eladtam, és egyszerre ketten akarták megvenni a kapunk előtt, annak a vevőnek - Gyurinak - adtam oda végül, akiről el is hittem, hogy nem törik bele a bicskája, és tovább élteti. Adós is maradtam neki két küszöbdíszléccel, ezek akkor Egerben voltak, Kis Csabi lakatos barátomnál. Igaz, nem a Bazegről származtak, hanem egy korábbi Mercimről, és azért vittem őket Csabihoz, hogy a zöld Mergához legyen miből válogatni. Maradt kettő ép, azokat az új tulajnak ígértem.

Most végre eljutottam Egerbe, elhoztam az ottmaradt cuccokat, ennek megfelelően végre meg tudtam adni a díszléceket.

„Jó hogy hívsz, szépen haladok az autóval” – mondta Gyuri, amikor felhívtam, és nem volt rám egyáltalán dühös, hogy februárig ígértem a díszléceket.

Tehát tényleg nem bontotta el. Óriási kő esett le a szívemről. Olyan érzéssel indultam hozzá, mint amikor régi szerelmével találkozik az ember – már másé, a láng is egy új partnernek lobog, de a sok együtt töltött szép emlék miatt mégis elérzékenyül ilyenkor, akinek nincs kő a szíve helyén. Bazeggel mi félszavakból is megértjük egymást, még mindig.

Persze Bazeg nem restaurálni való autó, én is, a vevő is tudta jól, ahhoz túl sok mindene nem eredeti, majdnem minden molekulájához hozzá kellett volna nyúlni. De mindenképpen elég jó volt megmentendő hobbiautónak. És annak is készül, csak helyeselni tudok, én is annak tartottam anno.

Jó nagy garázsban áll összefele, ez tény. Mivel egy állólámpás restaurálásán most estem át éppen, pár korábbi hasonló kocsimat is saját kezűleg szétszedtem, valami retteneteket vizionáltam, amikor néha elképzeltem, milyen lesz szétszedve. Igazából jobb a vártnál. Ennél például a zöld Merci rosszabb volt, amikor nekilátott a Csabi.

Persze, a padlólemez romokban, ahogy a tűzfalra hajlik. Meg maga a tűzfal is több sebből vérzett, főleg a lefolyóknál, mint az utolsó széria előtti állólámpásoknál általában. Az ajtókat tudtam, azokból kettő nagyjából kuka volt.

Küszöböt már akkor is csak nyomokban lehetett felfedezni az autón, amikor megvettem, a hátsó ívek pocsékok voltak, a csomagtartó oldalfalának az alja, a hátsó kerekek mögött barna sárból állt, és hatalmas darabokban fokozatosan elvesztettem a szlovén túra során.

 

De.

A hátsó padló, a bölcső felfogatása egészséges. Egyáltalán nem rohadtak fel az ajtóoszlopok. A hossztartók is bírták, még a doblemezeket sem kell cserélni, csak foltozni, ami határos a csodával. És a csomagtartó padlója, ami általában hártyává vékonyodik az évek során (mindig beázik a csomagtértető mellett a szigetelés, ami általában elszakad, néha rosszul ragasztják vissza fényezés után, vagy egyszerűen csak megkeményedik), majd kilukad a kipufogódob fölött, nos Bazegnél ez egészen menthetőnek bizonyult.

Persze, a Csabi sokkal szebben lakatolta a zöldet, már-már művészi szinten, de neki ez a napi betevője. Ám Gyuri – aki gépjárműtechnikus, tehát ért a dologhoz, viszont nem iparszerűen űzi – például szépen felrittyentette a küszöböket, a hátsó íveket. Pedig utóbbi igen nehéz feladat, a legtöbb állólámpás itt túl hasas, illetve túl karcsú, sokszor még a kicsit szögletes vonalú, kifelé hajlított szélű sárvédőív is kerekebb a kelleténél – például ha sokat görbítgetik, masszírozzák a javítóelemet. Oké, a hegesztések elég durvák, de ha rajta lesznek az elemek, nem látszanak, hobbiautó, ne feledje senki.

Készen vannak már a padlók is, igaz, markáns hegesztési nyomokkal, de masszívan, a bal elsőben benne van a rögzítőfék kivezetése is, talán kicsit beljebb, mint gyárilag, de erre rájön még a szőnyeg. Az első doblemezek hátsó fele, a csomagtérpadló is mind megvan.

Miután tőlem megvette, Gyuri is járkált még pár hónapot Bazeggel. Kezdi óvatoan osztani a lelkesedésemet, szerinte is jó műszaki alap, nem is akart nagyon beleülni a másik autójába, amíg Bazegen volt még vizsga. Már nézte a motort, a váltót, valószínűleg hozzájuk se kell majd nyúlnia. A repedt műszerfalat, törött ajtózsebeket bebőrözi (én biztos nem tennék ilyet, de alapvetően helyeslem, hobbiautónál tényleg utat lehet engedni a kreativitásnak, hiszen ezért van). A fényszórókat újra kell foncsorozni, de a legtöbb alkatrészt felhajtotta már a kocsihoz, az új kipufogó is nemsokára elkészül, ahelyett, amit oly lelkesen tákolgattam esténként javítószalaggal és trutyival Szlovéniában, a szálláson. A teteje gyöngyházfehér lesz, az alja (ha jól emlékszem) szürke, de nem pont ilyen.

Nyár végére, ősz elejére remélhetőleg kész lesz, az elsők között láthatom egyben. Egyre nyugodtabban alszom. Drága kicsi Bazeg újabb éveket kapott. És kilátásban van, hogy lesz még egy boldog BZG-389 tulajdonos, akivel, majd mi korábbiak, mind összebólogathatunk, amikor ömleng.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr631259286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luigi Vercotti 2009.07.22. 16:46:26

De szép lenne ha az én 156-osom is így menne tovább...

yenoee 2009.07.22. 16:53:37

Igeeeen, igeeen, ezazz :)))
Bárcsak én is itt tarthatnék.
De nálam először a motor és a mechanika kell h összeálljon... és ha közben nem esek ki a padlón, jöhet a lakatos, amit nem mernék egyelőre sajátkezűleg, nade akad még reménybeli projektgép a családban :)))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.22. 17:11:34

De jó autó is ez, egyszer ültem benne hátul, nagyon nem is figyelte az ember a rozsdát, annyira jó hangulata volt. Szépen haladt, meg is lepődztem, hogy 55 lóerő mennyi mindenre elég egy iylwn öreg dízelnél.

Vidra #23 2009.07.22. 17:22:54

Még legalább 30 évet ennek az autónak! !!!!

UltimateUbul 2009.07.22. 17:25:09

Na ez tényleg kellemes meglepi volt, a varratok tényleg nem primadonnához illőek, de legalább erősnek tűnnek, és gondolom valamire való MIG géppel hegesztették.
Ez a bikolor fényezés jó ötlet csak kicsit görögtaxis pofája lesz tőle. De ha fasza üregvédelmet kap alulra meg a dobokba akkor nyugis öregkora is lehet szegénynek.
A bőrözés meg ízléses is lehet csak bőrtípus meg szín kérdése az egész, és az az illat utána hónapokig mennyei... Különebn lehetne mást csinálni az ilyen kanyonokkal a műszerfalon?!
Szóval kitartást, vesszen a fogyasztói társadalom!

UltimateUbul 2009.07.22. 17:26:38

@scheerti:
Kár h vidi nem készült a gépről menet közben, pedig de meghallgattam volna. Na majd kiköveteljük majd miután elkészült a próbakörön, az lesz az igazi! És a krómok ragyogjanak kívül-belül :D

raczis 2009.07.22. 17:28:08

Jó ilyet olvasni. Szívesen látnám tévében is újra a műsort, akár hétköznap hajnali kettő és három között is. Vagy csak itt, a honlapon, video blog jelleggel. Totalcar!

Dezső bácsi 2009.07.22. 17:30:03

Szép az autó,ez a hátsó lámpa még szebb mint a csíkos. Nekem egy 230.6 volt, szerintem a benzines az igazi. A sok lassú, rákkeltő, töfögő dízelek még egy állólámpáshoz sem illenek. Vessenek meg, de ugyanaz a véleményem a 190D, 240D és 300D-kről is. A rákkeltő dízel szörnyek igazi "káerópai" lepukkant országok jelképei.
Szóval egy 280E, de egy 230E is az igazán kellemes, erős(!), ritka és gázolajosokhoz képest már-már zöld autó.
Én inkább ezeket pártolnám. Szerintem.
Olyan jó lenne ha Csikós úr is "észhez térne".

loláb 2009.07.22. 17:36:35

No, kiváncsi vagyok mikor kezdik fikázni a tulajt, hogy "ezt a szar heggesztést, micsoda balf@sz, én félrészegen szebbet hugyozok, meg különben is, milyen már, hogy a saját autójával azt csinál amit jónak lát".

zalkapone 2009.07.22. 17:42:29

Bár mindenki így viszonyulna az autójához! Az meg, hogy saját kezűleg csinálja, külön jó!

biker_kolee 2009.07.22. 17:46:40

Minden tisztelet a tulajé! Várjuk a folytatást.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.07.22. 17:54:54

Jó lesz ez, jó lesz ez. A kétszínű fényezés nagyot fog mutatni rajta. Szerintem még jobban ki fogja hangsúlyozni a klasszikus eleganciát. Nade majd meglátjuk, ha kész lesz...
Nemrég mi is lakatoltunk, de szerencsére nálunk ez csak egy napos munka volt :) nagyon kifogtam az autómat.
@Dezső bácsi:
Érdekes, nekem is csak most tűnt fel, hogy mennyire szép ez a hátsó lámpa. Nagyon el lett találva.

pickapu 2009.07.22. 17:59:26

Legalább eggyel több marad még az utakon, már úgy sincs sok belőlük.
Szép cselekedet mindenképp, remélem sok örömét leli benne a tulaj és hosszú évekig fog még szolgálni az "Öreg" :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.07.22. 18:01:19

Ahogy a művelt amerikai mondja: Yipeee!!!
Esetleg: Fuck yeah!

Patás 2009.07.22. 18:01:50

Ahányszor belépek az ilyen témájú cikkekhez, mindig elolvasom a felső keretezett, vastagon szedett részt, s ilyenkor hevesen bólogatok, s hálát adok hogy vannak olyan emberek, mint én, akik szeretik a "régi" autókat (bár az én szememben a régi autó valahol a II. világháború és az azt megelőző verdák). Szóval hajrá, csak így tovább! ;)

Merida001 2009.07.22. 18:22:46

Hála Istennek, hogy megfelelő kezelésben részestik a Mercit!:)) Nyílván ilyen külsejű és korúak már nem sűrűn rohangálnak az utakon, tehát ezért is érdemes ezeket restaurálni. Sok sikert a végeredményhez!:))

chopper 2009.07.22. 18:26:02

Respect és hajrá Bazeg!!!

hugsz 2009.07.22. 18:35:11

az az alvóscsaládifotó az jó :)

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.07.22. 18:43:15

Én sajnos csak annyit tudok tenni, hogy olykor beütöm a magyarorszag.hu rendszámkeresőjébe a régi autóimat. A 200D-m még mindig fut :D:D

gobolyosg 2009.07.22. 18:50:40

Azonnal elkezdek gyűjteni, mert ezekből filmet kell csinálni...:-)
Van pár - ehhez hasonlóan - arra érdemes téma errefelé...

UltimateUbul 2009.07.22. 18:52:51

@Dezső bácsi:
Nem passzolna az idővonalba az a Jetronic a 230-ason a W115-ös szériában. Az szerintem csak a M130-as karbis kivitelben volt a 280-ban már volt Jetronic-os. De majd Csiki kijavít ha van kronológiai zavar a dologban.

UltimateUbul 2009.07.22. 18:57:11

Illetve azok a benzinesek a megkülönböztetett W114-es kód alatt futottak a W115-ös egyszerűbb kivitel az ismert
200D-220D-240D-és itt jelent meg először a 300D soros5-ös motorral és benzineseknél
200-220- és sor4 230-as kivitel volt. Stromberg(zseniális szerkezet, súbertűs rendszerű) vagy Pierburg(ritkábban) karbis etetéssel.

Csikós Zsolt 2009.07.22. 19:02:14

@Dezső bácsi:
Tudod mit pöfög ki a 280E, amikor városban épp benyeli a 18-at... Az a baj, hogy mindenki abból indul ki, amit lát - most mesélte egy opeles fejlesztőmérnök, hogy az Euro6-ban már vizsgálni fogják a részecskenagyságot is az emissziónál, mert a modern dízelek parányi részecskéi sokkal-sokkal kisebb mennyiségben is rákkeltőbbek, mint a régieké, mert azokból nagyszemű jön. Ezért most vagy meg kell szüntetniük a kormolást, vagy nagyobbra kell venni a részecskéket, amit a szűrőtechnika, meg a common-rail nemigen enged. Nem mondom, hogy nem szennyez az öreg dízel, de ne hidd, hogy a benzines bármennyivel egészségesebb, csak azért mert nem (vagy alig) látod a füstjét. Amióta finomodik a technika, azóta elfelejtheted a "kipróbálom a bicskám élét a körmömön, és ha jó, akkor éles"-fajta empirikus ítéletmondást. Már közel egy évszázada nem ilyen egyszerűek a dolgok. :-)

Csikós Zsolt 2009.07.22. 19:03:16

@Maybe_:
Bezzeg a gyönyörű rohadást nem dicséred. Te lelketlen...

Csikós Zsolt 2009.07.22. 19:09:33

@UltimateUbul:
W115: négyhengeres benzines és dízel, illetve öthengeres dízel.
W114: hathengeres benzinesek.

Befecskendező a 250 C-n (csak a kupén) jelent meg 1968-ban, D-jetronic, tranzisztoros vezérlődobozzal, aztán az új motor ezt kapta meg 1981-ben (280 E és 280 CE). A D-jet rémálom volt, két literrel többet evett vele az autó, mint a fekvőlámpás K-jetronicjával, ugyanannál a motornál. És azt mind félig égetten pufogta ki hátul...

A négyhengeres benzinesek 1 szem Stromberggel mentek (175 CD, illetve CDT) újonnan a legjobb karbi, öregen egyszerűen megcsinálhatatlan jól)a 230-as és 250-es karbis két darab Zenith 35/40 INAT duplatorkúval, a 280-as benzines egy darab kéttorkú Solex 4 A 1-gyel. Mind a karburátorszerelő rémálma.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.07.22. 19:14:10

Na majd ha az én Fa astrám is eléri ezt a kort én is fogom dicsérni és babusgatni.... ;o))))

Mennyi boldog F astra tulaj lesz itt....

UltimateUbul 2009.07.22. 19:16:07

@Csikós Zsolt:
Magyarán a lényeg h sedan kivitelű 115 sose volt Jetroniccal. Kösz az eligazítást most már képben vagyunk ;)
A karbi, hát kényes dolog, a súbertűs az érzékeny mindenhol a kopásra, még egy nyomorult Simsonban/MZ-ben is meg tud szívatni egy félrekopott gáztű az utángyári borzalmak tévedés az utolsó szemig.
A Solex miután a Pier elődje(a prof tiszteletére nevezték át a gyárat) csak természetes hogy szívás, a vákumtérképe lehetne egy labirintus alaprajza is.

Hose 2009.07.22. 19:18:45

Csikós Zsolti,

Ez gyönyörű írás volt! :)
Majdnem megkönnyeztem annyira szép...

Várjuk a folytatást!

arthur877 2009.07.22. 19:19:14

Feltétlenül kérjük a befejezésről készűlt hosszú, részletes beszámolót is!
És a zöld szörnyedről nem írtál azóta, amióta hazahoztad asszem!!!
MI VAN VELE!?!?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.07.22. 19:19:32

@Csikós Zsolt: Már-már kezdtem hiányolni a jó öreg Bazeget, mint a vénember a csipszesrekámban "azokatarégijódógokat"... :D

UltimateUbul 2009.07.22. 19:20:42

Ez meg egy olvasmányos cikk hogy milyen emissziós arányok is vannak a dízeleknél. Páran nincsenek képben, de szerencsére nekem régebben hivatalból utána kellett egyszer néznem.

www.haditechnika.hu/ARCHIVUM/199101/910117.htm

Sunburst 2009.07.22. 19:22:56

Na, szavunk nem lehet, igazán el vagyunk kényeztetve a Mester gyöngyszemeivel, mult vasárnap ERA-volt, ma azaz szerdán BAZEG, és nemsokára megint vasárnap lesz:-)

Köszönjük, Hr Csikós!

YES,YES,YES még sok ilyet !

Tipo16v 2009.07.22. 19:24:12

ajánlhatok vkinek egy karosszérialakatos mestert? :P:D
de most komolyan..ha kell írjatok.

Csikós Zsolt 2009.07.22. 19:29:59

@UltimateUbul:

Jó is az a Genfi Kanvenció :-)))

De érdekes cikk, tény. A korom önmagában, ugye, nem rákkeltő, csak az a baj vele, hogy az óriási felülete miatt (gondoljunk csak a széntablettára) iszonyú sok anyagot megköt. Hát, úgy látom, még azt sem tudni pontosan, miket, és miért épp azokat. Ezt nem tudtam.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.07.22. 19:59:28

@Csikós Zsolt:
Ha egy jó nőt látsz az úton, észreveszed a sokkal csúnyább barátnőjét mellette? Nehezen...
Egyébként állítólag a nők direkt úgy választanak barátnőt, hogy csúnyább legyen, mint ők, így mindenki őket veszi észre. Legalábbis ezt olvastam valahol. Namost Bazeg hátsó lámpája a rohadást választotta legjobb barátnőként. Ez szépen kiemeli az ő szépségét :)

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2009.07.22. 20:01:58

Örülök, hogy ilyen szépen alakul a történet.

UltimateUbul 2009.07.22. 20:06:44

@Csikós Zsolt:
De most a lényeg a NO2 az jlen van mindkettőnél csak más arányokkal, figyelted hogy a 100%-nak vett benzineshez képest mennyi a dízeles emissziója? Az más kérdés h pesten már így is menthetetlen a dolog, én rendszeresen érzem még egy ilyen ex-ipari városból felmenve oda hogy ég a torkom az ottani levegőtől, ahogy salétromosodik a beszívott levegőtől. Ezt max a villamossal tudod levinni tűrhető értékre.
Aztán a kormolás az tényleg egy egyedi oxigénhiányos állapot ami a adagoló fúvókák porlasztási tökéletlenségéből adódik ez dízel-nyavaja, (itt jön a képbe hogy milyen minőségű porlasztócsúcsokat teszel a motorba ezen nem szabad spórolni)
de a legérdekesebb hogy ha jól érzem a folyamatot a fecskendezési nyomás növelésével a gázolaj csepp méretbeni eloszlás jóval finomabbá válik, tehát nem csak a teljesítmény nőtt a 3000 BAR-os adagolókkal a fecskendezési periódus 10-ed annyi idejűvé csökkenésével, és ugye ezt megfejelték egy hi-tech turbo rendszerrel ami nélkül egy ideje dízel már nem kapható ami pluszban okádja a friss levegőt a hengerekbe, padlózáskor viszont változatlanul kormolnak még a legjobb TDik meg CR-k is. És ezekbe már van multi stage katalizátor is, ami kijön az már szűrt gáz.
Komolyan visszasírom én a jóöreg SD-ket, vadi újonnan totál kultúrált paramétereket hoztak azok. És tartósságot.

UltimateUbul 2009.07.22. 20:14:26

@Maybe_:
kösz ezzel a szösszenettel most tapasztaltabbak lettünk, érzem :D
De akkor tovagöngyölítve a sztorit:
a kiokosodott vadász észreveszi az értéket a kevésbé dekoratív nőben is, mert általában úgy folytatódik a dolog hogy kiderül a csinosról h hülye mint a föld vagy nem épp hűséges, míg a kevésbé jóval szót lehet érteni, 2 lábbal jár a földön, ha leoltod a villanyt és úgy rakod meg nem érzel különbséget a 2 között, de rájössz h sokkal több érzék szorult a rút kiskacsába, netán még főzni is tud és a haverjaidnál jobban ért a focihoz, így nem égsz be vele. ;) Dehát a belső érték nem a homlokán van szegénynek ahogy bazegnek se a szélvédőjén...

AtoszMester 2009.07.22. 20:18:55

Lesz még vele bőven munka, én nem kezdtem volna el.

Tisztelet az új gazdinak.

szalkasgerenda 2009.07.22. 20:20:30

És egy ilyen házilag hegesztett szerkezetű autót adott esetben simán átengednek a műszaki vizsgán?
Azér ez kicsit ijesztő nekem.

2009.07.22. 20:22:16

Itt garázsépítés projekt van. Még a kertivasút is felbontódott a Szent Cél érdekében. Dupla mi több tripla autós lesz, kettő hosszában egy keresztben jellegű, kis műhely és egy nyitott szín ahol csak tető lesz, ott hevernek a sínautók majdan. Alig várom, hogy kész legyen. És telepakolhassam romokkal, mert a régi dupla garázs is megmarad. Már csak 2-3 hónapot kell kibírni....

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.07.22. 20:27:48

@UltimateUbul:
Ezt de gyönyörűen levezetted :D
Persze, ez egy dolog, de a vadász akkor is először a szép lámpát veszi észre, aztán esetleg utána a rohadást. Mert vadász, ez ösztönösen jön neki. Aztán miután rájött, hogy hülye a lámpa, megtetszik neki a rohadás. Egy gyönyörű nyári éjszakán megtörténik az első szexuális élményük, és megfogannak a kis rozsdafoltok. 9 hónappal később megszületnek az ikrek. Oxidáci és Brigéci iskolába mennek, jól tanulnak, közben a hátsó lámpa árulni kezdi a testét, és folyamatos sírógörcse van, hogy neki miért nincs olyan élete, mint más, normális rohadásnak. Végül egy gazdag vállalkozó megveszi őt, és felrakja a frissen restaurált állólámpására. Bulikba viszi, engedi a barátainak, hogy fogdossák, de ő már soha nem lesz boldog. Titokban gyűjtögeti a vizet a burája alatt, hátha elkezdődik benne is egy kis rohadás...

big_mike 2009.07.22. 20:34:03

az Index legkirályabb rovata manapság a Merci restuator blog - mindig örömmel olvasom, tiszteletem a cikkírónak !

Sayniqua (törölt) 2009.07.22. 20:49:15

Gratula Zsolti!

Ilyenkor mindig egy kicsit elfutja a könny a szememet...

arthur877 2009.07.22. 20:53:14

@szalkasgerenda: Egy ilyen házilag lakatolt járgányon az "ÚJ" területek erősebbek, mert simán túlméretezett az anyagvastagság, a teli varrat a ponthegesztés helyett, stb...
Ergó egy teljesen kilakatolt verda kétszer tovább is kibírja a gyári állapotot...

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.07.22. 21:02:11

Ezt már 1999-ben láttam egy kereskedésben, totálkárra csukva.
Most meg ide hallom, hogy a sufniban flexelik reggel 8-tól este 10-ig.

makmarci 2009.07.22. 21:04:57

Azt az egyet még senki sem tudta megmagyarázni nekem, hogy hogyan lehetséges az, hogy semmilyen viszonyban sincsen a egy adott diesel merga blokk hangja, ereje, az alkatrészei kopottsági fokával...

Volt egy rakás állólámpámk, és volt köztük egy kintről behozott 220 D, ami melegben is alig indult, a porlasztó csúcsai pisiltek csak, de az ereje hihetetlen volt, baromira ment, a hangaj, meg egyszerűen a valaha halott legszebb csilingelő merga hang, volt ! Aki csak hallotta, dicsérte világnak,hogy milyen patent a motorja, és nem tudtuk elmagyarázni nekik, hogy egy rakás fos, ami épp a halálán van...

Imádtam.
Egyszerűen nem értem.

Csikós Zsolt 2009.07.22. 21:12:20

@szalkasgerenda:
Szerinted milyen a nagyon szép állapotú, tízéves Swift 1-esek vázszerkezete? Vagy egy húszéves bármié? Nagyon sok autó járkál meggyengülten, úgy, hogy a tulajaik azt hiszik, tökéletes, rozsdamentes autókban ülnek. Aki bontott már meg komoly lakatolás céljából egész jónak tűnő autót, az tudja, miről beszélek. Ha ezek után valaki fémet fémhez hegeszt, tűrhető precizitással, lehetőleg feszültségmentesen, az pár tízszázaléknyi távolságra kerül az eredetitől. Mit gondolsz, a csoda helyeken hogy hegesztenek? Láttam már Amerikából behozott, gyönyörű, csillogó oldtimert, amit tízcentinként villannyal fogattak össze, ahol nem látszott. És a németek, osztrákok, svájciak is cifra csúfságokra képesek, ne verjen át a látszat. Amit a Gyuri csinál, az talán nem száz százalékig esztétikus, de legalább védőgázzal nyomja, és erős.

Wector 2009.07.22. 21:13:12

Maybe, ez kesz, nagyon hulye vagy... :DDD

UltimateUbul 2009.07.22. 21:13:28

Nézzétek a SportKlubot, érdemes!

Csikós Zsolt 2009.07.22. 21:14:13

@prokee:
Hm, hm, ezt a múltkor elsütötted Erával, most Bazeggel, talán a Bendesubaruval is?... Na, majd a következő posztomhoz tedd hozzá kommentként, ha tudod. Az is szerelős lesz, már bent van a rendszerben. És nem ezekről szól itt, más. :-D (:-P)

sabbath 2009.07.22. 21:16:58

Köszönjük Csikós Úr, ismét 1 szórakoztató cikket olvashattunk. Ha esetleg a diesel 190es mellé szeretnél 1 benzinest is is összerakni, tudok szolgálni 1el... no műszaki, '83as, B+G, teleoldal, motorját lefektettem, átmenetileg 1 2.3as lett beletéve (most is az van benne), olcsón megválnék tőle, csak ne álljon az udvaromon :)

Csikós Zsolt 2009.07.22. 21:20:54

@makmarci:
A ronda zöldségeshang a rossz porlasztócsúcsoktól, szétesett kipufogótól, eltett adagolótól, kinyúlt vezérműlánctól lesz.
A rommá használt, már alig-alig induló motor, ha a segédberendezéseket karbantartják, kompressziót, olajnyomást nem tud, az nem hallatszik.
A dízel beindulásához kell a nagy kompresszió, pláne egy olyan lassú önindító és gyenge izzítórendszer mellett, mint az állólámpásé. Ha kopott, natürlich nehezen röffen, vagy egyáltalán nem. De az erejét fordulaton adja le, ott már nincs ideje a kompressziónak elszökni, tehát elég jó kompressziód lesz, erőből sincs hiány.
Amit észreveszel, hogy kis fordulaton nincs akkora nyomatékod (meg ha leveszed az olajbeöntő sapkát, pumpál a motor a likon, rosszabb esetben dől ott a füst).
A régi Merci-dízeleknek azért volt olyan puha hangjuk, nagyon más, mint a maiaknak, mert az előkamrás befecskendezés miatt elnyújtottabban zajlott az égés.

Csikós Zsolt 2009.07.22. 21:23:38

@sabbath:
Hát, én bármennyi régi Mercedest szívesen belapátolnék ide elénk, telhetetlen vagyok, a 2,3-ast motort meg imádom, de jön az évenkénti vizsga, meg az átírás, meg ilyenek... A biztosítás nem is vészes, meg az adó sem, tudom, de így is határon vagyunk mindig hó végén. Ha vennék valamit, akkor a Panda helyett egy olcsó zöldmatricást, hátha évente félnél többször be kell majd mennem a városba télen :-)

Glover 2009.07.22. 21:32:34

Nos, nekem egy 25 éves 505 GTI-m van. Peugeot.
www.kep.tar.hu/szekeresakos/50560454/33851046#2
Ezt fogom javítgatni, rendbe hozni, hogy még 15 évig szolgálhasson nálunk, mint a család kedvence. Tervem, hogy eredeti állapotára hozzam, kivéve a hűtőt, abból csak 10 cm-rel szélesebbet tudtak hozni. Kiváló az autó, 205000 km-ével, hibátlan automatájával, 135 Le-jével. Valóban szép egy autó. Jelenleg foltos, mivel a rozsdafoltot csak drótkoronggal szedtem ki, majd lefestettem, hogy ne egye tovább a rohadás. Az ajtókon kicsi, a szerkezeti elemeken SEMMI rozsda nincs! És valós a 205000 km! 8 évesen került hozzánk Svájcból.

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.07.22. 21:33:02

CsikósZs:
Ja, te lehet, hogy szabin voltál a Camrys és a közteres postok alatt, azért nem jön le ? :)

Csikós Zsolt 2009.07.22. 21:45:59

@prokee:
Jaja. De sejtem én. Tudod, mint a szőke nő a viccel: szeretem én, de nem értem :-).

De ígérd meg, a következő szerelősbe is belefűzöd. Egyébként jót fogsz rajta mulatni.

navera 2009.07.22. 21:46:55

A szebb nő mellett mindig a csúnyábbat kell választani, az mindenre hajlandó, mert kompenzálni akar az ágyban.....

UltimateUbul 2009.07.22. 22:10:45

@Csikós Zsolt:
Ejj miért nem keményítetted meg a lelkedet és dobtad ki a pandát azért a fehér Swift Sedanért?
Talán nem épp egy átrohadt, kockásra kalapált oldalú 1.6-os sedant kellett volna, pláne nem 4x4-es kivitelben mert az olyan ritkább mint a szentéletű kurva, de egy egyszerűbb esztergomi jöhetett volna míg pénzednél voltál. Csak azzal a kocsival kurva könnyű úgy beszopni, hogy nem szánsz rá egy tisztességesebb összeget, hónapokig vadászol a tutira, mert sok van belőle és van belőle olcsón jó, megundorodsz a túlárazott csoffadékoktól, még ha tudod is hogy a lepukkant pofa használható technikát takar, de akkor is undorodtam volna beleülni pár olyan szakadékba mint amit láttam, az egyik vitte a prímet, Pápán egy összefúrkált műszerfalú vastagon csillogó szilikonnal átkent bűzlő belsejű darab, matricanyomokkal az oldalán, kivert tőle a víz. Ezzel holtversenyben az 1. helyért egy centis koszréteggel a beltérben kb 3szor kiszívott színű piros literes 93-ból, 0-ra leírt téligumikkal tavasz közepén, potom 240-ért. Emellett csorgatod a nyálad hogy tőled 300km-re egy isten mögötti tanyán bagóért dobálják az 1. tulajos lófaszt futott gépeket és szerencsétlen marhái hetekig kínálják mert mindenki épp szabadulna mindenétől mert egy petákja sincs.
Míg te 50km-es körzeten belül hülyékkel vagy körülvéve, akik nem képesek időben a kocsimustra helyére érni, nem veszi fel, vagy adja a szöveget h tegnap elvitték. Aztán vagy megunod az egészet és egy merőben más kocsit veszel, vagy beleugrasz egy csoffadékba amit 3 hete még elküldtél a picsába, esetleg mindkettő.

UltimateUbul 2009.07.22. 22:15:11

@navera:
Ez biztos is, volt olyan eset, hogy egy magát csúnyácskának vélő csaj a végén mosolyogva nyelte le a cuccot, amit más kiköpött volna. Hát megértem, én is megbecsülném amiért negyed órát bólogatok a másik előtt térdelve XDD

UltimateUbul 2009.07.22. 22:17:12

@Csikós Zsolt:
de nagy fasz ez a prokee, csak nehogy egyszer a fagyi visszanyaljon.
Láttam a trabantját 4 cigóval a tetején miközben papírvágóval meg celluxal lakatolták.

Rocko- 2009.07.22. 22:22:18

@immortalis: mert hát az öregek régen annyi csipszet zabáltak.
:D

makmarci 2009.07.22. 22:23:06

@Csikós Zsolt: Az a baj, hogy nem egy autón tettük rende a motort a lánctól kezdve a csúcsokig, mégsem volt igazán szép hangja, kivéve amelyikek teljesen fel lett ujjítva . Ezen meg minden rossz volt, még is hihetetlen szép hangja volt.

Amúgy azt értem amit írtál, volt olyan 300 D automata, klímás W123 is, aminél ha elcsesztem az első indítást, már esélyem sem volt többé, mert lehúzta az olajat a hengerfalról, és többet nem indult, csak ha a csúcsokat kiszedve nyomtunk vissza a hengerbe anyagot. Ugye behúzni nem igen kell ezeket, bár egyszer rákényszerültünk, kb 60-nál el is kapta a motor "D-ben", és még szebben is váltott utána. Kár, hogy benzines váltó van azokon még, és egekbe kell pörgetni kettesben, hogy hajlandó legyen feljebb kapcsolni...

kawa550 2009.07.22. 22:42:07

"Mint egy szalonúj swift"
Azé' Te tudsz valamit,vazze... :))

Garp 2009.07.22. 22:51:48

Az ilyen reinkarnáció hosszú és drága dolog, de hát egyszer élünk, nem igaz? :)

(Amúgy pont Tepszont keresek Írországban, erre mibe futok bele? www.gumtree.ie/dublin/78/42141278.html
Vagy otthon vette és átgörgette a fél kontinensen, vagy valami idegenbe szakadt hazánkfia hagyta emlékbe. Minden esetre 1:10000, hogy pont ilyenbe botlok.)

Csikós Zsolt 2009.07.22. 23:00:38

@Garp:
Hű de nem odavaló ez a krómperemes szörny...

Dennis01 2009.07.22. 23:12:45

En Angliaban elek, multkor itt lattam egy fantaszrikus allapotu W123 kombit, zold szinben, nagyon elutott a sok muanyagautotol.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.07.22. 23:16:16

Bocsi, h ideírom, de több hónap kínszenvedés után, végre eszembe jutott, h kire hasonlít annyira a Winkler +!%"/
Hát Mike-ra, a NOFX zenekarból !%/=(/!

rozbel 2009.07.22. 23:18:31

Nagymeló, nagymeló, de akkor is irigy vagyok :-).

Gyulimali 2009.07.22. 23:54:40

@Csikós Zsolt:
Én egyszer a 230.6-omat vittem el karburátoroshoz hétfőn reggel. A mester hangjában ott bújkált a kétségbeesés, amikor kiejtette a "dupla zenith" szavakat :-) Szerintem nem ez volt e legkellmesebb hét-kezdete...

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.07.23. 00:30:30

@prokee: pls suzukimester segíts rajtam... :)
a "fehér" 93-as suzuki sedán (magyar) színkódja, micsoda? vagy legalábbis, a szín megnevezése... pl: "alpin white"...stb.
nincs benn a szerviz lapka, ezért most nézek bután, gondolom nem volt nagy választék ezekből... előre is THX!!!

makmarci 2009.07.23. 06:05:47

egyébként a csomagtartóban, a pótkerék feletti faroslemezen kell lennie egy matricának, de nyugi, nincs másik fehér.

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.07.23. 06:18:18

replikátor:
26U, de elkéstem :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.07.23. 07:02:59

@streetsta: muvelt amerikai :DDD

szep melo, inkabb barkacs szabadido eltoltesnek fogja fel az uj tulaj szerintem.

egy nemet turan szerintem tobben megneznek mint egy uj gagyilampas e-s mercit

dhrbikes 2009.07.23. 07:15:53

"Superior white"
váháhááá :)

morcosboci 2009.07.23. 08:13:33

én eddig azt hittem, hogy autószerelő vagyok, most már tudom, hogy gépjárműtechnikus:-))))) (+1 év)

morcosboci 2009.07.23. 08:14:59

Hetente többször látok egy makulátlan gyári állapotú benzines fekvőlámpást ami olyan büdös, hogy minimum 20 litert átereget az égéstereken...

csavarkulcs78 2009.07.23. 08:20:06

@Glover: Most hogy már keveset látni belőlle rájöttem hogy a Pug 505 milyen szép is volt. Az a lámpa tök egyedi
Kitartás a projecthez, szép autó az.
Pedig és inkább a német autókhoz húzok.

Garp 2009.07.23. 09:08:54

@Csikós Zsolt: krómperem és piros. Garpné egyetlen (kettő) kifogása ez volt ellene. Aztán megegyeztünk, h mindkettő orvosolható. A hátsó ablakban virító H betűn viszont jót vigyorogtunk. Felsejlik valami króm-H-taxi vonal, de lehet, hogy ez csak rosszindulat?! Hétvégén megyünk megnézni. Sokat nem várok €450-ért, de ki tudja, lehet összejön.

Glover 2009.07.23. 09:27:29

@csavarkulcs78: Köszi! Ítéletet is írtam hozzá, ami szerint a feleségem kedvence! :) Valóban az, ezen tanult meg vezetni. Én is sokat vezettem, és valóban a szívünkhöz nőtt. A másik autóm egy 728-as, az 12 éves. Csak. Ez 25! Ezért is kapja majd meg a teljes felújítást karosszériailag, meg a tömítéseket kell cseréljem benne, mert áteresztik már az olajat elég sok helyen. Csak esztétika. Nem csepeg még.

Glover 2009.07.23. 09:53:11

Szerintem az ilyen autó érzelmileg nem ér semmit. Ahogy Csikós kolléga, és még sokan mások, ha saját magunk csináljuk, abban van értelem, kurázsi. Semmire nem megyek egy valaki által csillivillire varázsolt autóval. Meg szerintem kamu az egész. 40 év alatt biztos valamit javítani kellett rajta. és azt sem hiszem, hogy évente csak 2100 km-t futott volna. Én, aki nem használom az autóimat, évente elmegyek 10000 km-t! Akkora kamu, hogy ordít!

Glover 2009.07.23. 09:55:32

Ami kimaradt! Egy autó halála, ha áll. Abba megy tönkre, sajnos a kevés használat miatt ezt is tapasztalom. :(

SsPL71 (törölt) 2009.07.23. 10:18:18

@kocapecas: Rozsdaboglya, 2cm-es gittelt festés. fejtámlák sincsenek benne. és o-val kezdődik a rendszáma. továbbá nincs benne ABS, ESP, ASR se 1 nyomorult légzsák.

2009.07.23. 10:43:43

Glover: nekem is volt olyan autóm, ami évente kb 500-700km-t ment.
32275 ha jól emlékszem, ennyivel raktam fel a trélerre ami elvitte külföldre. Ja, 30 évesen.
Na azon nem volt javítva, eredeti volt.

Zsomatograf 2009.07.23. 10:49:29

@Glover: Aha. Most jöttem rá, hogy nekem KELL egy 505! Nagyon tetszik! No meg persze belelóg a kezem a bilibe... :(

Glover 2009.07.23. 11:27:03

@Zsomatograf: Hajrá! Az enyém elektromos tolótetős, első ablakok is elektromosak, automata váltós. és ami lényeg, péüss kárpitos! Eredeti! Akárhol kerestem, csak szövetet találtam...

Glover 2009.07.23. 11:28:10

Basszus, megint lemaradt... Színezett üveggel jött ki a gyárből, még mindene ereeti.

Glover 2009.07.23. 11:33:58

@Matiz: Bocsi, hogy ezt mondom, de igen nehéz elhinni.Valaki azért vesz egy autót, hogy ne használja...

HonzaBácsi 2009.07.23. 12:26:35

@Dezső bácsi: Nekem w124 200D "rákkeltőm" van. Nem füstöl karban van tartva. 6-7l között elmegy télen-nyáron. ezt korabeli benzinessel nem tudod megtenni. sok mai volvo, renault, stb jobban füstöl mint ez. zöldkártyára csak bementem, megcsinálták, ok. mi ezekben a rossz?

Zsomatograf 2009.07.23. 14:40:18

@Glover: Na jah, de mi szarok vannak eladók, az elszomorító. Tudom, onnan szép sportteljesítmény maradandót alkotni, no de azért NAGYON sokat nem volna kedvem szívni, ha érted mire gondolok. :-)

2009.07.23. 14:43:52

Pedig van. A mai napig van még jó pár ilyen garázsok mélyén. A Muczáné konkrétan nem futott, garázsban volt, van, lesz, 0km-es.
Az enyémet 1979-ben vette az első tulaja, de akkor volt mellette egy másik már, egy 1976-os. Azt használta, ezt eltette. De a 1976-os jól bírta, így mikor a bácsi elhalálozott akkor még megvolt mindkettő. A szomszéd srác vette meg az 1979-est, de az özvegy megengedte, hogy ott maradjon a garázsban, tehát gyakorlatilag nem mozdult a gép, vizsgára, 1-1 körre jött elő csak. Az 1976-ost pedig felújításra vették meg alkatrésznek szintén Wartburgosok, ez elmondja azért, hogy az sem volt egy menthetetlen, rossz állapotú gép, a bácsi vigyázott mindkettőre.
Az 1979-est a szomszéd srác - aki gyakorlatilag az autó mellett nőtt fel - később meghirdette a fórumon, két nap múlva már jöttem vele haza, hosszú évek után ez volt a legnagyobb útja, akkor forgott bele a 30.000km. Én csak 1-1 különlegesebb alkalommal jöttem ki vele, találkozóra, vagy hasonló eseményre, meg vizsgára. Most megnéztem az utolsó képeket, akkor volt 32.215km benne. Minden képet megtalálsz a matiz.terep.hu/wartburg oldalon. A trélerezés fotóit még nem raktam fel, majd pótolom. Most egy német gyűjtőnél áll a garázsban, sokat ő sem fog vele járni.
Adalék: ha elolvastad a fenti történetet, kiderül, hogy ugyanabból a garázsból hoztam el, ahová 1979-ben a bácsi (akkor még nem bácsi :D) beállt vele. A garázsban az elhozatalkor volt egy másik autó. Az Maruti, 1991-es. 5000 azaz ötezer km volt benne 2003-ban. A néni használta amíg tudta, gyakorlatilag új állapotú volt az is. A Marutik lámpája mindíg besárgul, gondolom láttál már ilyet. Na ennek full gyári szép volt még a lámpája is.
Az már csak ráadás, hogy az 1979.es Wartburggal kaptam egy autónyi alkatrészt, ami zömében új volt, és volt közte 1976-os évjáratú, bontatlan DDR csomagolású is, nem egy darab. Nem elég, hogy nem használta az első tulad, szorgalmasan gyűjtötte az alkatrészeket. Ezekről is van fotó fent a képtárban.
És ez csak egy ilyen, sok sok sok ilyen van még.
A szomszédunk annak idején Szamarát rendelt a MErkurnál. De mire kiutalták neki, kapott egy Nivát (agronomus), a szamara hazajött és a garázsban állt nagyon sok évig. Amikor eladták, a bontatlan, nylonos, sötétkék, új Szamara annyira valószerűtlenül nézett ki az udvaron, mint egy időutazás. Addigra már a sokadik Nivát koptatta és volt egy Ford Transitjuk is.
A faluban van egy Moszkvics, egy garázsban, néhány ezer km-el szintén. Meghalt a tulaj, nem használják, áll.
A szomszéd településen egy garázsban egy Barkas lakóautó és egy Chrysler áll, szintén alig futottak, meghalt a tulaj, nem igazán van gazdájuk, illetve több is van és senki sem törődik vele, mi lesz a gépekkel. Amikor láttam őket még egyben voltak, de az is pár éve volt. Mostanra elképzelni sem tudom, mi lehet velük.
Lehetne folytatni a sort, mert sok ilyen alig futott szociautó lapul még garázsokban, országszerte. A Veteránban bemutatott ezeröcsit sem láttad ezek szerint? ZSÍR újszerű, kevesebbet futott mint a Wartburgom anno. PEdig azt se tegnap hozták el a Merkurtól...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.23. 21:12:23

@Glover: "Akkora kamu, hogy ordít!"

Barátkozz meg a gondolattal, hogy a Kocapecás által belinkelt autó kóser. Sôt, így néz ki egy *tényleg* százezret futott, tisztességesen karbantartott autó. (Mondjuk látszik rajta, hogy garázsos, vasárnapi autó volt.)

qualitaet 2009.07.24. 15:35:12

@Glover:

"Szerintem az ilyen autó érzelmileg nem ér semmit. Ahogy Csikós kolléga, és még sokan mások, ha saját magunk csináljuk.
Meg szerintem kamu az egész. 40 év alatt biztos valamit javítani kellett rajta. és azt sem hiszem, hogy évente csak 2100 km-t futott volna. Én, aki nem használom az autóimat, évente elmegyek 10000 km-t!"

Az oldtimer piac és vevői pont a "saját magunk" által készített autótól irtózik mint az ördög a feszülettől, és nem tartja semmire sem, ellentétben az ilyen gyönyörű és ritka originál állapotú autóval.
Rebegd már el kérlek mit kamu ez. Az ,hogy te mikor és mennyit mész elég gyenge indok...

qualitaet 2009.07.24. 15:38:46

@Il mio nome è Nessuno:

"Barátkozz meg a gondolattal, hogy a Kocapecás által belinkelt autó kóser."

Szó szerint!:)
A jobb hátsó lámpa mellett még ott figyel a '60-70-es évekbeli "magyar" mercikre oly jellemző, eredeti Wiesenthal& Co KG embléma.
süti beállítások módosítása