Vasárnapi rettegés

  2009. május 06. - Bende Tibor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

A fiatal házaspár, ahol anyu vezet, apu meg magyaráz, még a kormányba is belenyúl neki. Nyúlkálhatna inkább máshová, de ne a közúton tanítgassa. Adjon neki vibrátort inkább.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr511105445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

randomuser1 2009.05.06. 21:20:46

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: szerintem Georg17 arra gondolt h a piros lámpánál ha mindenki egyszerre a lámpa zöldjére indulna, akkor egyfelől több autó érne át, másfelől nem kéne kemény kigyorsításokkal lekűzdeni az egyenkénti elindulás során természetesen bekövetkező 15-20 méteres követési távolságokat a szokásos 0.5-1m-re, ugy pestiesen...

vwxyz (törölt) 2009.05.06. 21:23:45

@ColT: Miért más? Önző, felelőtlen, figyelmetlen viselkedéssel rabolod mások idejét, mert úgy gondolod, hogy bárkit feltarthatsz indokolatlanul.

Hívd segítségül az általános iskolai matematikát: ha egy lámpaváltási ciklust csak egy percnek veszel, ha egy úton csak háromszor nem jutsz át egy lámpán a hasonlók miatt, naponta csak 4 utad van, évente csak 250-szer ülsz autóba, akkor 40 év alatt 2000 órát veszítesz az életedből, mert az előtted álló elfelejtett elindulni. Ez ugyebár majdnem 3 hónap.

Ha szerinted ez semmiség, és ennyit mindenkinek fel kell vállalnia az elalvósok miatt, akkor kérlek hogy mutass pédát, állj ki egy lámpás kereszteződésbe, és július végéig napi 24 órában csak azt figyeld, milyen sokan tökölnek a zöld jelzésnél.

baseldon 2009.05.06. 21:25:24

Meg egy ilyen szar cikket!
Bunkó stílusban szarul megírt.

És sajnos ez egy izé, amit sokan olvasnak.

Csak úgy találomra kiválasztottam egyet a sok sírás közül. "a kevésbé türelmeseket ezzel kényszeríti veszélyes manőverekbe"
A kevésbé türelmesek is otthon maradhatnak tehát nyugodtan, mert nekik sem való a kormány, ha attól türelmüket vesztik, hogy más nem úgy manőverezi a vasat, ahogyan ő, a kevésbé türelmes elvárja.
Menj a pokolba, Bende Tibor. De legalább ne erőlködj a cikkírással.

Amúgy is, be vagyok rágva a TC-re, mert nem válaszol semmire, amikor kérdez az ember.

Ez most nem kérdés, nem várok választ :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.06. 21:27:13

Nem értem ménem lehet elküldeni az anyjába azokat, akik olyat csinálnak, amihez nem értenek, ám a ténykedésükkel alapvetően veszélyeztetnek mindenkit...

randomuser1 2009.05.06. 21:40:19

@O gyerekem!: a stílus maga az ember... én személy szerint nagyon szeretem az olyan habitusú embereket akik a gyengébbekkel keménykednek,pl a teljesen zavart autósnak dudál, hátha balesetbe kergeti,persze nevelő célzattal.

Georg17 2009.05.06. 21:43:09

XXXXXX jól látja. Soha nem késtem még el munkából és át tudom venni a műszakot, mert időben be érek. Nem tudom miből szűrted le, hogy én attól "félek", hogy mások miatt miatt elkések. Lehet, hogy rosszul fogalmaztam? Arról van szó, hogy ugyanazt az utat meg lehet tenni 7 vagy 13 perc alatt is, meg 26 perc alatt is. Amúgy a piros lámpánál én is állni szoktam. A gond mindössze annyi, hogy többnyire zöldnél is. De majd ha egyszer gazdag leszek, akkor építtetek magamnak egy ovál pályát, ahol fékezés nélkül mehetek amíg meg nem unom. Saját céget alapítok és a munkába járással se lesz gondom. Addig pedig írosgatok ide, mert az olyan jó időtöltés.

misir 2009.05.06. 21:44:39

Kedves Bende úr!

"Az M0-n valóban nincs kiírva, honnan nem 80 km/h a korlát. Egyszerűen csak bejön egy sáv, és nincs több korlátozás. Az egyszerűség kedvéért, ahonnan nem aszfalt van, hanem beton. Onnantól tessenek nyomni a gázt, mert 110-zel lehet menni."

TÉVEDÉS!

Az első olyan kijárattól lehet 110-zel menni, amelyik után nincs kirakva a 80-as tábla. Ez pedig 2A-Vác.

workoli 2009.05.06. 21:53:01

@kolbászoszsömle: Miért miért... Hát a gyerekneveléshez sem ért ebben az országban szinte senki, mégsem küldöd őket a picsába...

Persze, akit zavarba hozol a dudálással, az mentálisan gyengébb nálad az adott pillanatban. Eddig se tudta hol van, aztán ha valaki rádudál még a maradék térérzékét is elveszti. Mit csinál??? Hát fékez. Én meg megyek mögötte, az ABS darál a talpam alatt, erősen imádkozom, hogy nehogy belecsússzak, mert akkor persze én leszek, aki fizet (pedig a türelmetlen Bendék, az elrabolt perceik miatt volt az egész). Azért ugye megérted, hogy ilyenkor nem a mazsola anyját szidom, hanem a kedves dudálóét...

vwxyz (törölt) 2009.05.06. 21:54:34

@misir: És vajon a 2/A előtt miért felejtődött kinn a 80-as tábla? Nehogy valaki kicsússzon a Megyeri/Chuck Norris/Stephen Colbert-híd veszélyes kanyarulataiban?

O gyerekem! 2009.05.06. 21:56:16

"A cikk mondanivalója - ahogyan rengeteg olvasó helyesen felismerte az, hogy a közlekedés egy közösségi játék. "

bende, ez eleg komolytalanul hangzik toled. Lehet hogy erre gondoltal, de a cikkbol ennek total az ellenkezoje jon le. Te magad ezt lehet hogy igy gondolod de ellenkezoen viselkedsz. Pap vagy ,aki bort iszik es vizet predikal.

McK (törölt) 2009.05.06. 22:00:15

@O gyerekem!: egyáltalán nem..csak sokaknak nem erőssége az értő olvasás...mint ahogy neked sem.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.06. 22:04:28

@V10B: "Olvastam én már tőled 1-2 szép megnyilvánulást."

Kurvára el vagy te tévedve, én soha nem foglalkoztam senkinek a nemi életével.

"De aki a "helyibaszájba" annak ugye mindent lehet."

Ki ne találd, hogy titokban én vagyok a blog adminisztrátora, mert elsírom magam.

szakmernok 2009.05.06. 22:06:24

Bende Úrnak nincs szüksége védelemre, majd megteszi ő maga is.Vagy nem!
Az a baj, hogy tényleg egy bunkó senki házi.

McK (törölt) 2009.05.06. 22:07:56

@Dorombolo: napszemcsivel mi a gond?
Eleve az,ahogy hívja..napszemüveg a neve.
Meg telefon,nem telcsi..
És nappal semmi..de egyesek olyan vagányok,hogy este 9kor is látnak benne..

Külön külön semmi bajom vele,csak valahogy az ifaszélvédőnyi napszemüveges, geci nagy körmű, akkora magassarkúban is tudok vezetni mint az Eifel torony típusú hölgy szokta elfoglalni a rokkant parkolóhelyet,kiállva meg meghúzni a kocsimat...fene se tudja mér..

De téged puszillak,aranyos vagy,tetszett amiket írtál..;)
Ritka az a hölgy,aki felfogja,hogy a vezetés társas dolog,és biza MINDENKINEK vannak hiányosságai.

szakmernok 2009.05.06. 22:10:17

@Bende Tibor: Nehogy te határozd már meg hogy ki hogy menjen az úton. Erre van a rendőrség. A pofád meg fogd meg! És tesztelj autókat az még talán meg neked.

redriot77 2009.05.06. 22:11:44

@Lacc079: "Szerintem Istent is Ő tanitotta vezetni.
Egyszer majd emberére akad és remélem a szart is kiverik belöle!"


Én ezt nem kívánom neki, csak azt hogy egyszer mikor jön le a hegyről bukkanjon fel a tükrében egy 1200 lóerősre tuningolt ikerturbós Skyline GTR, bömbölő kipuffal, olyan lefújó szelephanggal, mintha az ég akarna leszakadni a helyéről, és ez a rettenet nagyon szeretne driftelni, csak hát nem tud haladni az előtte szerencsétlenkedő Tibitől. Nyomná is a légkürtöt és a sportcsarnokok bevilágítására is megfelelő xenont szorgalmasan. :)

szakmernok 2009.05.06. 22:19:38

@Bende Tibor: kölcsönös udvariasság elvéről, de ha hallott is, az 10-40 év távlatából igencsak megkopott emlék, maximum a terem aurájára emlékszik, ahol hallotta.
De te hallottál az udvariasság elvéről. Cikkedből csak az olvasható ki, hogy a dudát azt tudod használni.

workoli 2009.05.06. 22:20:43

Na, jól kiokosítottuk egymást...
Kellően késő is van.
Asszony van az ágyamban, oda megyek én is :)

Mindenkinek kellemes további vibrátorozást.

@O gyerekem!: Ne húzd fel magad, mert elősegíti az agyvérzést.

Raging_Bull 2009.05.06. 22:21:06

A cikk végén a vibrátor erős volt, de azon kívül mi a baj a cikkel? Tények közlése (közlekedési szituációk), őszinte magánvéleménnyel kiegészítve. Persze azoknak nem tetszik akik bambulnak amikor a zöldnél el kellene indulni, vagy 40-el mennek a belső sávban. Ilyeneket csinálni azért faszság, mert lerontja a rendszer hatékonyságát és mindenki több időt tölt a közlekedéssel. A figyelmetlenség, a gondolkodás mellőzése és az egoista hozzáállás miatt pedig több autó törik össze, több néni és bácsi hal meg, több kisgyerek lesz nyomorék. És ha a gyökér képtelen tartani a sávját és csak rajtad múlik, hogy nem töri össze az autódat, és még rá se dudálsz akkor az életben nem fog rájönni, hogy nem volt teljesen fasza amit csinált. A parasztokat nevelni kell. Ha pedig megijed egy dudálástól, akkor tényleg ne üljön autóba. Drága jó édesanyámnak sem javasoltuk soha, hogy szerezzen jogosítványt, mert nem neki való. Sokszor praktikus lett volna ha tud vezetni (mert ő nem iszik, mi viszont szeretünk), de ez önmagában kevés indok.
Ezért hülyül el a társadalom, mert a toleranciára hivatkozva kezdünk a bambákhoz és hülyékhez igazodni. Csak ez rossz tendencia.

SsPL71 (törölt) 2009.05.06. 22:22:46

@gonosz1hal:
"Anélkül, hogy gonoszkodnék, nézzük már meg, hányféle hipotetikus oka lehet annak, hogy valaki nem 130-cal nyomja a pályán, csak 60-nal, vagy annak, hogy dezorientáltnak tűnik, esetleg - mért is ne - hülyén viselkedik épp:

1. Kezdő úrvezető. Alázása (az ún, "rádudálás") Bende úr szerint kötelező, dugjon fel vibrátort."

70km/h a minimális megengedett, hanem zavar.

"2. Kurva nagy migrént kapott. Alázandó, vibrátor."

Álljon félre

"3. 42 fokos láza van, influenzás. Dögöljön meg, szedjen, szarjon tüskés vibrátort."

Ilyen állapotban mások testi épségét is veszélyezteti, otthon ágyban kúrálja magát

"4. Gyermeke épp leesett a mászókáról, csontját törte, az iskola telefonált. Vibrátort az egész családnak."

Agyerekhez mentőt hívtak, gondolom nem apukára/anyukára várnak, hogy begipszelje a törött csontot.
Telefonhoz kihangosító..stb.
Álljon félre ameddig telefonál és összeszedi magát.

"5. Éppen értesült, hogy meghalt valamelyik családtagja. Dögöljön meg ő is, vibrátorkoszorút neki."

Erre nem tudok mit mondani, de veszélyes lehet magára és másokra is, ilyen információk megismerése után

"6. Elvesztette az imént az állását, azon mélázik, hogy a pébe fogja ezt közölni otthon a három gyerekkel, az asszonnyal. Fetrengjen az egész család vibrátorolajban."

Erről mások nem tehetnek, gondolkodhat miután lejutott a pályáról, vagy félreállhat Ő is.

"7. Épp nyert a lottón. Bede úr, mi a fenét csináljon ez?"

Hát ez biztos nem 60-al fog menni a 130 helyett

"8. Millió másik ok. Vibrátort nekik."

A KRESZ szabályait áthágni, bármilyen indokkal, szabályszegés, akármelyik fenti esetet is nézzük, saját és mások életét veszélyeztetheti, és szabálytalan, kimagyarázni mindent lehet, ilyen a magyarok egy nagy része.

A KRESZ-ben is szerepel, ha nem alkalmas valamilyen okból a forgalomban való részvételre akkor vagy ne is üljön autóba, vagy álljon meg.

Egy, kivétel lehet, rosszul lesz vezetés közben, pl.: szívinfarktus, ezt nem lehet kivédeni.

De, például ennek a rizikóját is úgy lehetne csökkenteni, hogy a Bende Tibi által említett emberekkel minél kevesebbet találkozik az ember a forgalomban.

Szigorúbb jogosítvány szerzési feltételeket!!!

randomuser1 2009.05.06. 22:23:08

szakavatott és tanult bölcsészként megemlítem, Bende tud vmit; írt egy igazán ordenáré pamfletet a közlekedés tök kevéssé jellemző rétegéről. a legelesettebb réteget nyilván a legkönnyebb támadni (vagy védeni) és felvett mellé egy azzal szöges ellentétben álló írói alakot -az önmagát vérprofinak tartó arrogáns motorizált átlagproli képét- így a két végpont mentén fel tudta sorakoztatni az összes olvasóját, akarva-akaratlanul mindenki azonosul valamenyik szereppel és természetszerűen a másiknak esik... ezzel az egyszerűségében rendkívűl hatékony expozícióval bezsebelt 400+ kommentet. mi meg hülyék vagyunk h asszisztálunk, én már léptem is, mindenkinek jóéjszakát!

SsPL71 (törölt) 2009.05.06. 22:39:22

@O gyerekem!: "Ha meg az a par perc szamit, indulj el hamarabb! Vasarnap pedig ne szamitson!! Ne rontsd el masok hetvegejet!!!"

Más elronthatja pl. Bende Tibi vasárnapját?

""cikked" ha ezt cikknek lehet nevezni melysegesen felhaborit"

Tévedésben vagy ez nem cikk, hanem a "Vélemény" kategóriába sorolt elektronikus iromány.
Amit lehet kommentezni.

Carfan 2009.05.06. 22:50:54

Komolyan mondom ennyi olvasni nem tudó embert még nem láttam. A cikk nem arról szól, hogy ki kell írtani minden kezdőt és a villogós dudálós stílus a követendő.
Egyszerűen arról szól, hogy aki alkalmatlan a vezetésre az inkább tömegközlekedjen. Ezt szűrné ki az orvosi alkalmassági vizsga ha nem csupán formalitás lenne.
Aki pedig nem elég gyakorlott az gyakoroljon de ne a forgalomban mert ezzel veszélybe sodorja önmagát és ami rosszabb másokat is. Nem igaz, hogy a kedves hőbörgőkbe nem szorult annyi józan ész, hogy egy parkolóban gyakorolgasson és ne a többi közlekedőt tartsa fel és ami fontosabb veszélyeztesse.
Ezek után azért jó kérdés hogy ki az önző veszélyes barom? A Bende vagy aki fel van háborodva? Hm hm...

SsPL71 (törölt) 2009.05.06. 22:53:50

@Carfan: Jaja, egy kis önértékelés, önkritika nem ártana senkinek aki közlekedésben akar részt venni, autóval.

warren buffet 2009.05.06. 22:55:28

100%ig jogos és igaz a cikk.
benne van a lényeg, vezetni NEM kötelező.
opcio és valóban ha valaki a magatartásával/vezetsésével akadályozza a közlekedést az ne tegye.

vwxyz (törölt) 2009.05.06. 23:07:41

Vajon elvárhatunk kulturált közlekedést azoktól, akik még egy blogon sem bírnak kulturáltan kommentelni?

Alternatív 2009.05.06. 23:10:32

Szerintem sokkal rosszabbak az állapotok, mint a hetvenes években. Akkor olcsó volt a benzin, nem nagyon számított, mennyi fogy, ezért mindenki viszonylag sokat vezetett - egy moziért 50 km mindennapos volt. Most viszont mindenki csak annyit vezet, ami minimálisan szükséges, ezért gyakorlatlanok azok, akiknek nem munkaeszköz az autó. Egy normál pesti úton (nálam ez 500 km) nincs annyi veszélyhelyzet, mint a mi kis falunkban 16:00 és 16:30 között az egykilométeres hazaúton. Ezért igazából nem lehet hibáztatni a mazsolákat, nem tehetnek róla. Nem az oktatással van baj (a fiamnak nagyon korrekt oktatója volt, rendesen le is vizsgázott 30 óra után, pedig nem tanítottam vezetni külön), inkább talán felvilágosító kampánnyal lehetne valamit kezdeni. De legtöbbet az számítana, hogyha mindenkinek lenne annyi pénze, hogy legalább hetente egyszer elmenjen egy hosszabb útra, a nagymamához, a Balatonhoz, bárhova, csak szerezzen gyakorlatot.

SsPL71 (törölt) 2009.05.06. 23:17:08

@Alternatív: Na ez a vicc, 30 óra után vizsgázni, jogosítványt adni.

ikarusos 2009.05.06. 23:18:41

Tibikém te valószínű a csattogós lepkét húztad a nappali és a gyerekszoba között, amikor én már Roburral nyomtam a postánál, mégse hiszem, hogy örültél volna ha ilyen megjegyzéseket mormolok az orrom alá, amikor keződkorodban előttem tanultad meg kezelni az autódat és ezért szerencsétlenkedtél. Gyerekek próbáljatok már egymással toleránsak lenni és ha valaki bénázik nem egyből elküldeni az anyjába. Valamikor mindenkinek meg kell tanulni hogy viselekdik a verda, elejite én is féltem a kocsitól is a teherautótól is de legjobban a busztól. Viszont mostmár egy jó ideje busszal nyomom a városba, de mindig igyekszem hogy figyelmesen vezessek. A büdös parasztokat viszont nem szeretem, aki ha meglátja hogy indexelek ki a megállóból ahelyett hogy elvenné a lábát a gázról (mégcsak fékeznie se kellene), inkább rágyorsít nehogy beférjek elé. Tanulságos az előző cikkben az autópályás motoros baleset is, teljesen jól látszik belőle hogy egy balesethez legtöbbször két hülye kell. szakEzer történetet tudnék mesélni de gondolom nem érdekel benneteket tehát inkább higyjétek el!

Ahhoz hogy javuljon a közlekedés az utakon mindenkinek csak egy picit kéne udvariasnak lennie, csak egy picit kellene odafigyelni a másikra és egy picit kellene tiszteletben tartania a másikat. És nem a fogához verni azt a másfél percet, amit egy lámpafázis miatt bukik. És ami a legfontosabb: segítőkésznek úgy kell lenni, hogy közben szívesen tesszük amit teszünk és nem anyázni miközben beengedünk valakit.

A toleráns viselkedésről szól, ez erősíti a mindenki hülye csak én nem hozzáállást, amit sajnos túl sok autós kép visel és ebből rengeteg baleset származik.

Carfan 2009.05.06. 23:23:10

@SsPL71: Van akinek elég van akinek nem. De akinek nem elég a 30 óra annak ne adják már a kezébe a jogsit. Ha valakinek 300 óra kell hát gyakorolgasson. DE OKTATÓ FELÜGYELETE MELLETT. Ha meg nem szán rá annyit marad a busz.

Krisi 2009.05.06. 23:27:21

Na végre jó cikkek vannak itt a TC-n, Winkler autópályás motoros írása is jól sikerült meg ez is.

Ez most persze csak annak szól, aki szokott Butapesten autózni, mert átérzi, hogy bizony nem csak a sztrítrészerek meg a fehér furgonosok a közveszélyesek, hanem a magukat tökéletesen vezetőnek mondó emberek is ("nekem már 40 éve van jogosítványom, levezettem hárommillió kilométert koccanás nélkül, én vagyok itten a legrajabb csávó").

Legveszélyesebb szerintem amúgy a nő + kézbentartott mobil + új autó kombináció, eddig akárhányszor durván balesetveszélyes szituációba kerültem, legalább kettő megvolt ebből a hármasból.

Ez persze szigorúan személyes statisztika, nem reprezentatív :)

Azzal pedig tökéletesen egyet értek, hogy sokan nem alkalmasak a közúti közlekedésre - legyen az autós, motoros, biciklis vagy furgonos.

dadu 2009.05.06. 23:37:00

Nekem SUV-om van. Következésképp büdös bunkó vagyok. Elfogadtam. De! Nekem az arrogáns köcsögnek nem esik nehezemre kisorolnom a külső sávba (aktuális sebességemtől, illetve a megengedett maximális sebességtől függetlenül). Nem esik nehezemre a lámpa jelzésére figyelnem elinduláskor, nem pedig az előttem álló elindulásakor kezdek 1-gyest keresgélni. Nem esik nehezemre 2 sávos körforgalomban a belső sávot használni, amikor nem az első kijáraton kell kimennem. Nem esik nehezemre áthajtani a zöld jelzésen a forgalom ritmusában, nem pedig lassítani a lámpa előtt sárgáig, majd gyorsan áthajtani és ezzel minimum 10-15 autóst indokolatlanul megállásra kényszeríteni. Nem hajtok üres úton teherautó mellett a belső sávban folyamatosan, hanem vagy mögé (még ha hihetetlen is, sűrűn előfordul) vagy elé besorolok. Nem vágok ki valaki elé mellékútról, majd hajtok lassan előtte. Továbbá nem esik nehezemre egyenesen beállni a parkolóban két vonal közé egynél nem több helyet elfoglalva, sőt ha ez elsőre nem megy, nem ciki a SUV-os image ellenére sem addig manőverezni, amíg ez nem sikerül. Nem állok be a bejárat elé fél sávot elfoglalva mélygarázsban (pl. Campona) vagy bevásárló központ előtt. Nem parkolok az IKEA előtti pakolásra rendszeresített helyen. Továbbá kibírom, ha kicsit többet kell gyalogolnom, mint ha a mozgássérülteknek fentartott helyre állnék. Valamiért felfogom, hogy a hátsó ködlámpám valószínűleg elvakíthatja a mögöttem haladó villogós, arrogáns, anyagyilkos szemétládát -ha egyszer a nagy köd átvilágítására méretezték - ezért lekapcsolom, amikor valaki mögöttem halad.
Mindezt azért teszem, mert nem vagyok egyedül az utakon. Tudom, és számításba veszem, hogy attól mert nekem épp ahhoz van kedvem, hogy sétakocsikázzak, vagy épp lusta vagyok, attól még mások talán okkal ültek a volán mögé, és szeretnének eljutni A-ból B-be anélkül, hogy mások rettegése, alkalmatlansága, nemtörődömsége, beleszarása okán a kelleténél sokkal, de sokkal több időt kelljen ezzel tölteniük. A közlekedés nem önmagáért történik. Célja van. Emberek valamilyen rejtélyes okból valahova el akarnak jutni, hogy ott végrehajtsanak valamit. Na ezért érezném magam ütni vágni való szemét tetűnek, ha csak mert én félek, lusta vagyok, leszarom stb. vagy mert b.szná a csőröm és az egóm hogy van aki nálam jobban veszi a kanyarokat, vagy csak úgy minden ok nélkül meggátolnám őket a céljuk elérésében. Azok az emberek akik felháborodnak amikor valaki nem bírja a bénázásukat, nem azért bénáznak, mert vigyáznak a többiekre, vagy magukra, hanem egész egyszerűen le se szarják, hogy mások is vannak rajtuk kívül az utakon. Továbbá amíg a volán mögött ülő személy feladata ill. felelőssége a vas irányítása, joggal elvárható, hogy ehhez rendelkezzen megfelelő tudással. Ha nem rendelkezik ezzel a tudással ne tessék felháborodni másokon, akik viszont bírják ezt. Nem várom, hogy Senna legyen, pusztán a fent vázolt - nem versenyzői képességeket követelő - dolgokat. Szerintem igenis jár az a vibrátor.

megint 2009.05.06. 23:51:11

Biztos én is egy bunkó vagyok, de teljesen igaza van Bende Tibornak, kedvenceim akik leszarják, hogy átérsz-e még a zöldön, aztán akik a kapaszkodón ami üres ragaszkodnak 70-el a belső sávhoz és csak hosszú dudálás alatt esik le nekik , hogy húzzon ki, de egy részüknek fogalmuk nincs mi a gond, ilyenkor előzhetsz a külső sávban, jah és a másik aki egyenes úton fékezget, nem lehet tudni miért, egy alig látható kanyar előtt meg jól bele is tapos az amúgy is hatalmas sebessége mellett, aztán azok akik jobbra(általában nők) úgy fordulnak, hogy 200 meterrel a kanyar előtt már fékeznek folyamatosan, le nem húzódnak , annyi eszük nincs, és gyakorlatilag álló helyzetben abszolválják a befordulást. Az írás utolsó rész nem kellett volna szerintem sem.

ikarusos 2009.05.06. 23:51:18

@dadu: Azért egy két fokozat a büdös paraszt és a bénázó emberek között. Szerintem a nemtörődöm emberek (akik direkt úgy parkolnak ahogy írtad) az első kategóriába tartoznak.

De el kell mindenkinek fogadni hogy nem minden pontosan úgy és olyan gyorsan jön össze ahogy szeretné. Egyszer mentem felfelé a kanyargós Istenhegyi úton a busz tele ezért padlógázon sem megy jobban 40nél. Megláttam a tükörben hogy valami barom elkezdett előzni elvettem a lábam a gázról és csak ennek köszönhette hogy még befért elém külömben frontálisan megkostolja a szembejvőt. Arra persze nem gondol hogy ez nekem egy csomó időmbe kerül mert mire újból felgyorsul 40re a verda addig elmegy egy csomó idő meg gázolaj. DE!!!!! 500 méterrel később pár házzal feljebb láttam hogy megállt és nyitotta ki a garázskaput. Ezért a néhány méterért képes volt élete kockáztatása árán is mindenki másra tojva megelőznie hogy így nyerjen nagyjából fél percet.

Na ez a tipikus büdös paraszt akire sokkal mérgesebb vagyok mint egy sima kezdőre vagy szerencsétlenkedőre, de nem rád értem ezt csak mondom hogy van ilyen.

Carfan 2009.05.06. 23:52:51

@dadu: SUV-os büdös bunkó létedre valamiért nekem intelligensebbnek tűnsz a kommentelők nagy részénél:)

Sir_nyeteg 2009.05.06. 23:53:10

Érdekes módon a defenzív vezetési stílusról egyik autós portálon sem nagyon olvasok. Figyelni kell a környezetünket, a többi autó mozgását, ki vezeti(kislány, kisfiú, idős hölgy, idős úr), bizonytalankodik-e stb....Mindig megdöbbenve hallgatom amikor néhány ismerősöm előadja, hogy mennyi "majdnem balesete" volt szinte minden nap, amikor éves szinten kb 10ezret vezet. Én 3x ennyit de érdekes módon nagyon ritka nálam hogy morciznék autókázás közben. Igyekszem felmérni azokat a helyzeteket ahol számítani kell rá. Ez engem pihentet :) Mondjuk épp tegnap egy körforgalomnál bejött elém egy úriemberke, állóra kellett fékeznem. Figyeltem milyen sebességgel közelíti a körforgót és számítottam rá, hogy esetleg nem áll meg, mert elgondolkozott vagy kitudja miért...(látszott, hogy nem pofátlanságból, aztán ő is satuzott és elengedett) Neki is mehettem volna szidhattam volna az anyját v stb mert az milyen menő... nekem volt igazam...A Bende Úrnak szerintem egy idegszanatóriumi kezelésre lenne szüksége, az talán megnyugtatná...veszélyes ha az ember ilyen idegállapotban vezet, hogy kibe hol tud belekötni:) Béke!

Krisi 2009.05.07. 00:16:34

@ikarusos: Az élete árán is megelőzős, majd a következő utcán lefordulós köcsög az tényleg gyakori, főleg ott a 90-190-es vonalán, jól ismerem azt a környéket. Legjobb a CBA-nál, amikor megelőzi a buszt, aztán rá 6 méterre feltartja, mert balra kanyarodik a parkolóba :)

Amúgy tényleg mindkét fajta idegesítő, de máshogy. Bár a végkifejlet ugyanaz: hogy veszélyhelyzetet teremt.

Ezért én pl. leszarom, hogy valaki azért jön ki elém, mert nem vesz észre (épp esemest ír pl, mint az a kedves hölgy múlt héten, aki majdnem kilapított, miközben főúton mentem, ő meg kanyarodott be elém a mellékútról), vagy azért, mert lát, de leszarja, hogy én is ott vagyok két keréken, és csakazértis kijön.

A végeredmény ugyanaz: hogy majdnem elüt.
Ha véletlenül, akkor nincs helye az utakon, mert lehet, hogy legközelebb a kismamát nem veszi észre a járdán (tudom, demagóg, de akkoris), vagy pedig direkt vág be elém, ezesetben egy bunkó paraszt, akinek két hét tarkónlövés jár.

Darazs442 2009.05.07. 00:18:29

Hát ez nálam kiverte a biztosítékot, Bende úr! Jó lenne, ha az alpári stílust mellőzné, mert úgy tűnik, hogy a grillezésen kívül az autós újságíráshoz sincs fikarcnyi köze sem! Elnézést, nem szeretnék személyeskedni, de ez sok volt!

O gyerekem! 2009.05.07. 00:54:02

@workoli: Nem huzom, ne felts te engem :)
eleg ha bende felhuzta magat mert nem kurt neki az asszony

O gyerekem! 2009.05.07. 01:00:21

"Én például nem tudok steaket csinálni, mert nincs hozzá megfelelő eszközparkom, szaktudásom és gyakorlatom. Éppen ezért nem erőltetem rá napi tízezer emberre: ha elrontom, magamnak rontom el, vagy még inkább egy szolgáltatást veszek igénybe − legyen mondjuk egy étterem."

- DE MINEK EROLKODSZ AZ IRASSAL, HA TEHETSEGTELEN VAGY?

aberwarum 2009.05.07. 02:51:41

Hello Mindenki!
Szerintem a cikkíró tudja mit csinál, és nagyon is ki lehet belőle olvasni mit akar elérni. Én magam a sokat emlegetett vidéki parasz vagyok, évi nem túl sok, de nem is annyira kevés többé kevésbé mindennapi vezetési rutinnal rendelkezem.
Alapvetően nem hajtok lassan, bár már kikopott a tinédzseres hév, a gumifüstölés és kilincsel előre kanyarodás.
Mégis... egy történet, hogy aki nem érti, hátha megérti, hogy én mire gondoltam, amikor elolvastam a poszt:

Elindultam édsapámmal a nagyfaluba... dolgunk volt itt -ott. Elementünk egy 17 kerületi volt évfolyamtársamhoz is egy baráti kávéra stb, de nem indultunk még haza a vadkeletnek, hanem még vissza kellett menni a 5 -ik kerületbe. Mondja a haver, hogy de jó, ő megy arra csajozni, vigyük be, akkor nem megy büdös bkv-val. Keletinél buszmegállóba megálltam (jó szabálytalan, de ez van) kipattan a srác és Goodbye.
Este felhív, kérdi otthon vagyunk? Mondom persze, minden ok. Asztmondja ő 3 percig (cikkíró értékes perceiről van szó) röhögött, mert mindt mondta bénázva nem mertem elindulni a buszstopból, pedig már minden pesti megtette volna.
NA JA! De nem én, aki 10-ed ennyi autó/km3 -hez vagyok szokva. A sokéves jogsi és 100ezer km mind lófütty ilyenkor. És lássuk be, egy többnapos hétvége mágnesként vonza az ilyen embereket csodás fővárosunkba, talán ez lehetett a kiváltó oka a cikknek. Persze nem akarok én sem tutyi mutyizni, csak egyszerűen a processzorom levolt egy kicsit terhelve a rohanó látványtól. És ha először mennék mint (és csak Pesten hétvéginek számító autós) az új m0 szakaszon, hát én se nyomnám 110-ig, mert azon izgulnék, hogy eltaláljam a naplás tavi kijárót, mert ha nem, hát nehezen megyek el a ritkán látogatott ismerősömhöz is akár.
Biztos van olyan, aki nem emiatt bénázik, mondjuk a sávelhagyásos ráhúzást azt azért én kerülöm, de sok esetben én megértem, magam miatt is az ügyetlenkedőket, (mondjuk kocsiba evés miattit nem) és próbálom öket segíteni az én vidéki territóriumomban is, hogy meglegyen a lendület. Na meg persze figyelni kell a másikra, és a KRESZ szerinti KÖLCSÖNÖS BIZALOM -nak megfelelni.

Peace and flowers

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.07. 07:28:21

@ikarusos: lufaszt.

Azé előzött meg, mert a buszból jövő fekete miatt nem látott ki, és nem akart szénmonoxidmérgezésben elpusztulni...

Spiritmonger 2009.05.07. 07:43:51

évi 20000 km alatt senki se vezessen!

anno, amikor én tanultam vezetni, az oktatóm azt mondta, hogy vagy 100e km kell a gépjármű feletti uralom eléréséhez, amikor már nem probléma egyszerre a vezetés, a tájékozódás és az autó kezelése

én 100e km-ig adnék próbajogsit, autóhoz

más, aki mazsola, és nem képes tartósan gyorsan haladni, attól jogsi örökre el

aki fél a forgalomtól, attól is elvenni a jogsit, legalább 2 évre

a valaki által említett úrvezetői páv is jó ötlet, kötelezővé tenném, a jogsiba pedig veztéstechnkai képzést is integrálnék

egyszerűen aki tötymörög, bizonytalan, az a forgalomban ön- és közveszélyes, nem való oda

amúgy egy kedves rokon a közlekedési tanácsnál dolgozik, és ő mondta, hogy nem a gyorshajtás a balesetek legfőbb oka, hanem az ittas vezetés, mit szigorúbban büntetni kellene, illetve, a fő ok, az a járművezeő alkalmatlansága és gyakorlatlansága, illetve a képesség hiánya a tartós vezetésre, a rossz helyzetfelismerő képesség, ami főleg az idősebbekre jellemző, illetve a kellő fizikai képességek, pl reflex hiánya

csak ezek után jön a gyorshajtás, aminek a 80%-a nem abszolút, hanem relatív gyorshajtás

a cikkírónak igaza van, az a vibrátoros mondat a végén nagyon ül!

Kutykuruty 2009.05.07. 08:11:29

A cikk stílusa szerintem alpári és bunkó, a tartalmával pedig nem értek egyet. Én évente kb. 40 ezer km-t vezetek a felét tőlünk nyugatabbra (Svájc, Franciaország).
Egy nap alatt Bp-Párizs (1500km).
Úgy gondolom, ha egy kezdő, gyakorlatlan vetetőre rádudálunk, lenyomjuk az útról, soha nem lesz önbizalma a vezetéshez. Én kint úgy láttam és magam is így érzem, hogy odafigyeléssel, segítséggel egy mosollyal sokkal többet lehet segíteni, talán még az önbizalom is megjön egy kis gyakorlás után. Igaz közben nem hoztam a tudtára, hogy én vagyok a Profi...
Engem sokkal jobban zavarnak azok a "vagány barmok" akik főleg este, a zebrán előznek, a záróvonal nem számít és 140-el száguldanak végig a lakott területen. Ők már biztos király vezetők.
Szóval türelem!

Spiritmonger 2009.05.07. 08:42:57

azt nem értem, hogy aki nem tud forgalomban vezetni, miért erőlteti

illetve, ki tiltja meg neki, hogy elmenjen mindenféle vezetéstechnikai tréningekre?

gyakorolni pedig nem csúcsidőben a pesti belvárosban kell

Kutykuruty 2009.05.07. 09:12:41

A vezetéstechnikai tréninget kötelezővé tenném a jogsihoz, egyébként a cikkben az szerepel, hogy 4 napos munkaszünet volt és a Budakeszi-Pasarét-Szentendrei út-Pécel útszakaszt nem nevezném pesti belvárosnak.
Őszintén szólva, ha majd a lányom el kezd vezetni, valamikor én is hétvégén vinném be gyakorolni és vezetői szemmel megismertetni Budapestet, amellett hogy el fogom vinni hóban, jégen hegyi utakra és nagy parkolókba, hogy ismerje meg a határhelyzeteket is.

AnimalGarden (törölt) 2009.05.07. 09:17:27

Az az érdekes, hogy sok hozzászóló már az anyatejjel szívta magába a vezetni tudást.
sosem kellett neki gyakorolnia egyből úgy közlekedett mint Stevie A. E. Kala.

Amit nem értek posztolóban, hogy reklamál, hogy gyakoroljon meg ne tartson föl másokat a mazsola,ugyanakkor szerintem a forgalomban történő gyakorlásnak mondjuk a vasárnap a legmegfelelőgg időpontja, kicsi a forgalom, senki nem rohan belefér egy kis bénázás is meg lassú indulás a lámpánál, hiszen az isten szerelmére vasárnap van.

Ha a posztoló meg ekkora spíler akkor kezelje a bénázást a maga helyén, kerülje ki a bénázókat, vasárnap lévén törődjön bele, hogy fél órával később ér a családi ebédre.
Az m0-on meg van 2 sáv minimum, ott igazán nem zavarhatja ha valaki 80-an totyog.

vwxyz (törölt) 2009.05.07. 09:36:14

@dadu: :)

@Sir_nyeteg: Konkrétan lehülyézel egy idegent, és egy sorral később közlöd, hogy "Béke!". Hiányzik a belső összhang?

@Spiritmonger: Az évi 20000 érdekes lenne, az átlag alig több mint a fele. A rokonnak amúgy abszolút igaza van abban, amit a balesetek okairól mondott. Most már csak a rendőröket kellene meggyőznie erről, akik beszorultak a gyorshajtás-halál-traffipax szavak fogságába.

pxaba 2009.05.07. 09:46:45

@dadu: Tetszett amiket írtál, talán egyetlenegyet hagytál ki, a körforgalomban kifelé indexelés elmulasztását. Amikor elkezdődött, hogy újra körforgalmakat építenek, még értettem, hogy miért nehéz ki be hajtani, gondoltam egy idő után mindenki rájön hogyan kell közlekedni, ehhez képest ma is látok olyan arcokat, akik befelé indexelnek, kifelé nem.
Nem tudom, hogy aki mér szopott perceket körforgalom előtt, az hogyan nem jön rá, hogy mindenkinek gyorsabb, ha indexel, mikor elhagyja a körforgalmat.
Igenis igaza van a bendének!
Lehet cifrábbak is eszébe jutnak az embernek, mikor éppen meg akarják ölni.
Van egy hely a törökbálinti Cora felé, ahol két sávban kanyarodik az út.
miután minden második arra autózásomnál meg akartak ölni, már figyelek, hogy senkivel ne érjek egyszerre a kanyarba, mindegy volt, hogya külső vagy belső sávot választom, az biztos, hogy a másiknak mindenképpen eszébe jutott átjönni a sávomba.
Az egyetlen hely, ahol ha előttem autót látok, akkor tötymörgőbe váltok, igaz már kétszer kellett a padkát választanom, és egyszer a satuféket.
Az egyik alkalommal sokkal durvábbakat mondtam valakinek, mint itt amit a bende írt. A legszomorúbb az volt, hogy sejtelme nem volt, miért vagyok felháborodva, nem is sejtette. Komoly autója volt, középkorú úr, nem a belváros kellős közepén van, egészen egyszerűen csak a sávtartásra kellett volna figyelni, és hogy ugyanabba a sávba érkezzen, ahol elindult.
maximálisan megértem azokat, akik megpróbálnak többé kevésbé szabályosan, másokra figyelve haladósan, ám mégsem közösségellenesen haladni, és felbosszantják a tötymörgők.
Ha valaki nem indul el rendesen a zöldnél, az éppen annyira közösségellenes, mint aki a buszsávban előzi ki a sort, sőt lehet, hogy nem egy autóval kevesebb halad át miatta a zöldön, hanem sokkal. Amikor valaki úgy tartja fel a forgalmat, hogy neki sem lesz ettől jobb, annak mentsége sem lehet, az nem magyarázhatja a szülő feleséggel, a lekésendő repülővel, semmivel de semmivel a másokkal szembeni közösségellenes magatartását. Tehát én is azt mondom, mindenki gondolkodjon el, hogy mikor dudálnak rá, és miért! Ha kürtszót hallok, sokszor elgondolkodom, hogy én követtem e el valamit, ami miatt rámdudálhattak. Többnyire nem a válasz.
A budakeszi úton sok érdekes dolgot lehet megfigyelni. Ugyanaz az autós, aki a kanyarokat fékezve veszi, nem engedi ki a buszt a buszöbölből, akár mellé is megy, csak előbb legyen egy busznyival.
Akinek a sávtartás gondot okoz, akiknek a vezetés nem rutin, azok hétvégén ne Budapesten kiránduljanak, hanem menjenek ki egy távoli elhagyatott útra, és ott gyakoroljanak elindulást, csúsztatott kuplungot, sávtartást, és egyéb úri huncutságokat.

vwxyz (törölt) 2009.05.07. 09:56:33

@pxaba: Nem csak körforgalomban probléma, egyenes útról letéréskor sem használják sokan. Reggelente az alsó rakpartra próbálok besorolni, álldogálok a lehajtón, várom, hogy a szembejövők között mikor lesz annyi rés, ahol át tudok menni a szemközti besoroló sávba. A szembejövők közül jópáran letérnek a lehajtóra, de nagyon kevesen indexelnek, pedig olyankor remekül be lehetne sorolni.

pxaba 2009.05.07. 10:01:50

@vwxyz: tökéletesen igazad van! csak azt tudnám, a gázpedált hogy találják meg, hogy hol van, azt nem ugyanazon az órán tanították?
Erre az irányjelző című vacakra igazán rászállhatnának a rendőrök, és akkor nem kellene gyorshajtani sem annyit, hoyg időben odaérjünk....

AnimalGarden (törölt) 2009.05.07. 10:01:56

Mondjuk a mazsoláknál én jobban szoktam félni a török kamionostól aki az M3-on rámhúzza a kormányt, vagy attól a fajankótól aki a valamilyen - általam ismeretlen - atrocitáson kíván elégtételt venni OBUDA-4 rendszámmal 140-nél az M3on. szerintem a nem intexelésnél, és a lassan elindulásnál léteznek sokkal súlyosabb problémák is.

pxaba 2009.05.07. 10:09:08

@AnimalGarden: van igazságod, de a fajankókon úgysem tudsz segíteni, az indexet meg legalább a fele nem használja, ami miatt tízperces dugók tudnak kialakulni egy egy körforgalomnál teljességgel érthetetlen módon, nem túl nagy forgalomnál.
És felteszem a nem indexelők között nem csak a fajankók vannak.
Olyannal aki rámhúzza a kormányt kevéssel találkozom, nemindexelő meg naponta feltart vagy 100-szor, sokszor percekig szopok miattuk a dugóban, mert nem tudom időben kikerülni, fékezek én is mint a hülyegyerek, mert ugye honnan tudnám, hogy azért fékez, mert kanyarodik, és nem azért mert akadályt észlelt...

V10B 2009.05.07. 10:16:24

@Hrzrasn: Ki beszélt itt rólad mint adminról?Egyszerűen csak szereted oktatni az embereket és azt hiszed te vagy az atyaúristen,teszed ezt úgy mintha a seggedből rántottad volna elő azt a több mint 6 milliárd embert aki együtt él veled ezen a benga gömbön.A nemi életről pedig szintén nem tettem említést a hozzászólásomban és nem is szeretnék gondolom mint szakorvos is jeleskedsz,s persze ehhez a témához,a vibrátor káros (be)hatásai címen is hozzá tudsz szólni.Úgyhogy kurvára nem vagyok eltévedve,ha már annyira KURVA fontos volt megemlíteni a magyar nyelv ékkövét,azt a csodálatos kurva szót!

hottentotta 2009.05.07. 10:19:20

@Bende Tibor: végülis ennyivel is el lehet intézni...

AnimalGarden (törölt) 2009.05.07. 10:26:23

@pxaba: Mondjuk a körfolgalom szerintem nem magyarnak való,perverz és megfejthetetlen építmény az átlag autósnak a kétsávos fajta meg nagyobb rejtély mint a húsvét szigeti kőtömbök:)

Én a fóti Coránál szoktam dühöngeni emiatt.Ott állunk hosszú sorban az autók meg csak köröznek a külsőben, de eszük ágában sincs elhagyni a helyszínt a következő kihajtónál, se indexelve se anélkül.

Az egésszel csak azt akartam mondani, hogy ezek az emberek akik bénáznak, vagy nem teszik ki az indexet csak szimplán idegesíenek, de nem fogok meghalni miattuk, vagy legalabbis kissebb eséllyel, mint azoktól akik hisznek a saját tévedhetetlen vezetésükben.

kras 2009.05.07. 10:55:28

Én sztem meg ku*vára igaza van a cikk írójának! Megorulok attól hogy vki elottem 30-al meg 20-al megy ott ahol 50-en a megengedett sebesség! Ha úgy érzi h nem tud legalább 40-el haladni mert fél akkor menjen el egy gyakorlópályára és ott egy kicsit gyakoroljon! Nem vagyok egy Schumacher, egy átlagos sofor vagyok, nem szeretem a nagy forgalmat de nem is félek tole! Ha vki fél vezetés kozben akkor az azt jelenti h nem biztos magában! Olyan sofor pedig sztem nem kell az utakra! Persze amikor eloszor mentem Pestre én is gorcsoltem kicsit, de pont ezért nem a csúcsforgalomban indultam el hanem amikor nem volt olyan sok autó az utakon! Aláírom h mindenkinek szokni kell a forgalmat de konyorgom, ezt szép fokozatosan is megteheti! Semmi baja nem lesz ha a lassúsága és bénázása miatt nem fognak 620-an rádudálni!

És h ki okoz nagyobb kárt a kozuton? Hát nem tudom, de sztem a sok elozgetes nem lenne ha mindenki szépen tudna haladni. Nem szoktam hajtani se versenyezni - megtehetném, nem az autómon múlik- de ha vki a 90 helyett 70-el totyorog, akkor azt megelozom, mégha keskeny uton is de megelozom. Ez ugyanolyan veszélyes mintha 220-al hajtanek, sztem...

AnimalGarden (törölt) 2009.05.07. 11:13:08

@kras:
Most nem azért de a cikk pont arról szólt, hogy a sok bénától még VASÁRNAP sem tud közlekedni a szerző:)
Hát mikor szokja a forgalmat a szerencsétlen ha nem vasárnap?:)

Amugy meg ha neki 30-al biztonságos akkor menjen annyival, te meg kerüld ki, normálisan, vagy várd ki, mig ki tudod kerülni.

Nem mintha engem nem zavarna reggeletne ha a nagy sietségben az autópálya felé vezető rohadt kanyargós úton egy lassab corsába futok aki a 80-an autózható utat 40-el teszi meg, de emlékszem még én is arra, hogy amikor odaköltöztünk ahol lakom, nekem sem mindig volt egyértelmű hogy melyik kanyarnak merre lesz a vége.
Mindenki annyival menjen amennyit biztonságosnak vél(nyílván kereteken belül)
Ez inkább társasjáték ha ledudálod, vagy beleállsz a seggébe azzal nem segítessz rajta csak mégjobban beparázik.

TH 2009.05.07. 11:13:54

@lacza87: Pont ezt akartam mondani!!!

McK (törölt) 2009.05.07. 11:21:43

@dadu: Ennyi,uram.
Ehez nincs mit hozzáfűzni.
Pedíg nekem nem SUV-om van,BMW-m,tehát még nagyobb bunkó vagyok..:D

subtotal 2009.05.07. 11:26:47

@AnimalGarden: megfelelő felfestéssel ki lehet kényszeríteni. A debreceni Cora-nál is feladta a leckét az embereknek a 2 sávos körforgó, aztán megváltoztatták a felfestést a külsőt kivezetve. Azóta lényegesen kevesebb a probléma.

Más: én azt hittem, hogy a mai sebességhatárok városi közlekedésben már ma is leggyengébb láncszemekre vannak kitalálva. Van aki még ezeknek sem tud megfelelni optimális körülmények között sem? Akkor ALKALMATLAN. Üljön tanulóautóban addig míg nem megy.

McK (törölt) 2009.05.07. 11:26:49

@O gyerekem!: Te mi a fasznak olvasod,ha nem tetszik?
Fakír vagy?
Vagy vonz a Szado,,szereted,ha fáj?
Akkor a Vibris rész tüskésben pont neked való.
Cipzáras bőrsapit fel,ne feledd az ostort,azt hajrá..

Há' ki a geci vagy Te,hogy Te döntöd el,ki írjon,és ki nem?
Szabad ország..nem tetszik?Tipli..

AnimalGarden (törölt) 2009.05.07. 11:35:06

@subtotal:
Szerintem volt idő mindenki életében, hogy alkalmatlan volt, se gyakrolata, se bátorsága.
A tipikus 90-nél "gyorsan menni már tudunk vezetni még nem" érzés.
Jó esetben elmúlik, rossz esetben megmarad,de ez csak esetek pár %banm esik meg a többiek valamilyen szinten belejönnek.

Ferry 2009.05.07. 11:37:26

Ritka nagy bunkó vagy, Bende.

Ferry 2009.05.07. 11:38:28

És fingod nincs arról, hogy mi az az újságírói felelősség. Remélem, hogy a főnöködnek írt levelem jobb belátásra térít.

McK (törölt) 2009.05.07. 11:43:11

@Ferry: Úúúú de kemény.
Megmontalaaaaaak az óvónénineeeeek,be-be-beeeeeeeeeeeeee..
Dedós hülyegyerek.
Magadra ismertél a cikkben,mi?

pxaba 2009.05.07. 11:45:08

@Ferry: mi olyat mondott a bende, ami miatt árulkodni kellett?
Mire ez a nagy felzúdulás?

}:( (törölt) 2009.05.07. 11:46:30

T betűs vagyok. Új autóm van. Fél éve vezetek pesten. 10 éve van jogsim. Úgy látom figyelnek rám és a segítenek az utakon a T miatt. Nem csak vasárnap vezetek. Viszont hallottam olyat is, hogy vannak akik direkt "utaznak" a T-sekre... Ha látnak egyet, akkor szopatják.. Rutintalan vagyok igaz, de nem tartom fel a forgalmat, nem dudálnak le, nem generálok baleset szituációt. Van mit fejlődnöm tudom. Van olyan ismerősöm aki 20 éve vezet és mégis félnek mellé beülni. Évente töri az autóját.

Thyby66 2009.05.07. 12:05:49

@nyelv-ész:
"defenzív vezetésnek hívnak. Ezt nagyon régen egy pár évig oktatták"

A mai könyvek is ezzel a résszel kezdődnek. Hogyan, mire kell figyelni a forgalomban, stb. Egy éve magolt a kollégám, belenéztem a könyvébe, ki sem volt még ott nyitva. A tanulók arra vannak ösztönözve, hogy a tesztekre gyúrjanak. A tábláknál kezdik a könyvet. Még a fogalmak, és táblák hatályait sem tudták, de már a tesztprogramot nyomták ezerrel. (silány eredménnyel)
Ahogy írtad itt kezdődik a hiba. A könyvek jól vannak megírva. Őt sikerült meggyőznöm a sorrendről, a többivel ki teszi?
Az előadónak kellene szerintem.

Pilgram (törölt) 2009.05.07. 12:53:30

jó írás! Bende Tibi bácsi kicsit indulatos lett? pedig szerdán írta, mit művelt vajon vasárnap este?:)

kras 2009.05.07. 13:16:37

Sztem akkoris igaza van!

És az h a fonokéhez fordultál sztem irtó gyerekes! Ha vmi problémád van akkor miért nem neki mondtad??? Félsz tole, vagy mi??? Utálom ha vki sunyi módon árulkodik...

McK (törölt) 2009.05.07. 13:22:01

@kras: nem kell betojni.
Szted mi történt a levéllel?
Kávézás közben jót röhögtek a hülye íróján,és kész.
Ennyi,semmi más.

pxaba 2009.05.07. 13:28:41

@McK: az függ attól is, hogy mennyire vicces, szokott itt lenni karácsonyra egy jó kis levélgyűjtemény:)

autobahnvignette 2009.05.07. 13:30:57

a cikk es az iroja is egy SZAR :-) ..Szerintem!

kras 2009.05.07. 13:50:24

Nem tojtam be, csak sztem ez akkoris szemétség!

McK (törölt) 2009.05.07. 14:17:58

@kras: nem is úgy értettem.
Inkább úgy,hogy nyugiii..

V10B 2009.05.07. 14:55:14

@Ferry: te vagy a legalja.Legközelebb mi lesz feljelentés izgatás miatt?
@szakmernok: ferry-nek a testvére vagy esetleg?

pxaba 2009.05.07. 15:01:25

@V10B: mehet az apeh feljelentés, hogy miből telik neki suvra, vagy a telefontanúhoz, hogylátta dudálni! :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.07. 15:15:07

@Ferry:

Nagyon helyes!
Ezt így kell csinálni!

Szólni a főszerkesztőnek, ha valami nem tetszik!
Szerintem ez teljesen rendben van, még akkor is, ha az általad inkriminált cikk/vélemény minden szavával egyet is értek.

Szal rá se ránts azokra, akik árulkodást, meg effajta dolgokat kiáltanak.

Az egyetlen dolog, amit hiányolok, az az, hogy azon kívül, hogy lebunkózod Bende sporttársat, semmit nem írsz ide.

Szal egy bunkó vagy.

V10B 2009.05.07. 15:29:01

@kolbászoszsömle: kedves kolbászoszsömi!
Szerinted nem néz rá a cikkekre,bejegyzésekre a főszerkesztő?
Ő már akkor tudta,h itt felháborodás lesz ebből mielőtt az első hozzászólás megérkezett.A levélírogatástól meg mit vártok?régebben agyon ajnároztátok a winkler-bazsó párost néhány hete epedig már a winklert is osztjátok.Mit szeretnétek még jeremy Clarkson tanuljon meg magyarul,költözzön ide és a Ford GT helyett vegyen egy Splasht?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.07. 15:46:49

@V10B: Szerinted én úgy gondolom, hogy a főszerkesztő nem olvassa azt az újságot, ami rája van bízva? :o


Tudod te milyen jó az, amikor kapsz visszajelzést? Még, ha olyan bunkóktól is mint ez a fenti hülye?

Jamci 2009.05.07. 16:01:16

A mondanivaló rendben van, de a cikkíró egy gusztustalan, izléstelen, kultúrálatlan, kisfaszú féreg.

Viszont a céget minősíti, hogy már az utcáról is bárki bemehet cikket írni.

V10B 2009.05.07. 16:11:22

@kolbászoszsömle:"Szerinted én úgy gondolom, hogy a főszerkesztő nem olvassa azt az újságot, ami rája van bízva? :o"
Merem remélni,hogy nem így gondolod:)Igaázból azt akartam csak mondani,hogy akár írsz akár nem,nem változik semmi.De ahogy látom te inkább a kommunikációs élvezetek miatt csinálod:D

V10B 2009.05.07. 17:39:52

@kolbászoszsömle: ennek nagyon örülök,de hogy jön ide a pornó?

V10B 2009.05.07. 17:41:30

@kolbászoszsömle: esetleg számodra az élvezet dolog = a faszveréssel?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.07. 17:44:55

@V10B:

Hogyhogyhogy jön ide?

A gugli mindent tud!

Beírom a gugliba, hogy vibrátor+autó, erre kidobja ezt a cikket...

Ez egy pornóoldal, amiben Bendekoléga megmondja, hogy kik hova dugjanak micsodát.

V10B 2009.05.07. 17:47:22

@kolbászoszsömle: így már értem,azt hittem a "kommunikációs élvezetekre" gondoltál.Már furcsán néztem.Óvatossan nézzétek az oldalt,holnap német szőrporno lesz

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.07. 19:39:56

@V10B: szőrpornó? :o

feszült figyelemmel várom...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.07. 20:56:03

@V10B: "Egyszerűen csak szereted oktatni az embereket"

Tévedés. Csakis és kizárólag a nagyarcú, ámde ostoba seggeket osztom ki.

Pista Bácsi 2009.05.07. 21:46:37

Ami az újságírásban Bende úr, az a vasárnapi forgalomban a kalapos bácsi.

Kalapos bácsi ne vezessen, Bende úr meg ne ... (tervezzen inkább vibrátort)!

jelentéktelen alak 2009.05.07. 22:40:17

Van benne némi igazság. Ami nem megy, azt nem kell erőltetni.

De ismerve a magyar közlekedést, feltételezem, hogy nem pusztán erről van szó. Én attól tartok ügyes vezetőnek valakit, hogy tud vigyázni másokra, azok megijesztése, vagy dudálás nélkül. Magam mindig is erre törekedtem és nem arra, hogy a "forgalom ritmusában" 90-100-al zúzzak keresztül egy vidéki falvacskán.
Mára stressz mentesen tudok vezetni és senkire nem kell rádudálnom. Az meg, hogy körülöttem mennyi embernek vörösödik a feje, számomra nem bír jelentőséggel. Igyekszem kihasználni a lehetőségeket, de nem gázolok át másokon.
Valahogy mindenkinek el kell kezdeni. Anno csak 10x-re sikerült nem lefulladva, elindítani az autót. Ha ilyen valaki áll előttem, ez jut eszembe és nem az, hogy milyen halálnemet érdemel.

Nyilván akinek 30éves rutin után összeszalad a rokonság gratulálni, ha nem fullad le, az ne erőltesse a vezetést! De félek, a cikk nem róluk szólt...

ikarusos 2009.05.07. 23:23:53

A mai nap bizonytalankodója:
megyek a Rákóczi úton a keleti felé a busz sávban erre egy fiatal csaj egy 5-ajtós Fabiával a Luther utcából elkezd kicsorogni. Csorog csorog, amíg a buszsáv közepéig ki nem jött, ott állt keresztbe. Még mindig megmenthető lett volna a helyzet egy kövér gázzal akkor nekem sem kellett volna csak levennem egy kicsit a lábam a gázról. De ő meglátta hogy jön a nagy büdös kék (illetve ez piros) busz felé megrémült és besatuzott........ Ez volt a lehető legrosszabb megoldás mert vagy ne jöjjön ki vagy ha már kijön húzzon is el de ne megálljon keresztbe a busz előtt.... Az volt a szerencséje hogy a középsőben senki nem jött ígyhát irányjelző balra és egy kényelmes mozdulattal ki lehetett kerülni

Az ilyenekre egyébként már csak azért sem szoktam dudálni mert lehet hogy annak hatására csinálná meg a hülyeséget.... hogy tele lett a bugyi az nem kérdés az arckifejezésből itélve :-))) Én ezeken már nem idegelem magam inkább viccesre veszem a figurát hogy aki elöl áll és hallja annak legyen egy jó napja :-)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.05.08. 00:38:46

nem az a baj, hogy lassan megy. az a baj, hogy a cselekedeteiből egyértelműen látszik, hogy nem használ agysejteket a feladat végrehajtásához. ennek szép példája a mér emlegetett körforgalomból-nem-indexelés.

nekem is felmegy néha a pumpa, mert tudom, hogy egy akármilyen vészhelyzetben 0 intelligenciával fog cselekedni. az meg nem jó, mert vele van még egy tonna pléh is, amit nagy sebességgel hajt.

mondjuk így belegondolva ez még sosem csúcsosodott ki abban, hogy vibrátorok használatáról írogassak, de ez valszeg az én szegénységem bizonyítványa.

Koky_ 2009.05.08. 08:19:37

Kedves posztíró! És akire azért dudálnak rá kétszer 1 hónapban, mert átengedi a gyalogost a zebránál? Az szarjon sünt és adja vissza a jogsiját?? Na helló.

imittto 2009.05.08. 09:30:06

@zazooo: közös Twingo - Megane találkozó, gyülekező a gyöngyösi tesco parkolóban. Kb. 10 perce lehettünk ott, mikor a biztonságiak nekiálltak oszlatni hogy ez magánterület...ja, nem a bejárat elé álltunk hanem onnan a legtávolabbi helyre, ahol szerintem még autó nem parkolt, mert ott egymás mellé lehetett rakni a vasakat...szánalmas

donphobos 2009.05.14. 20:40:31

Ez a poszt szánalmasan gyenge volt, alulmúlja a szerző téli gumis vergődését is. Mind stílusában, mind tartalmában minősíthetetlen. Be kellene fejezni ezt az igénytelenséget, ennek így semmi értelme sajnos.

Rendes Totalcar kellene, ez így ebben a formában nem méltó a régi fényhez.

Össze kellene szedni magatokat, mert így csak fröcsögni jár majd ide a nép, de azt meg fogja unni egy idő után mindenki.

dennisthemenace 2009.05.17. 19:15:02

Bende,te ki a faxomnak kepzeled magad? A bunko,intolerans farkak mintapeldanya vagy,irni meg vegkepp nem tudsz..
FUCK OFF

zugyege 2009.05.22. 11:59:16

szerintem is Bende maradjon otthon. aki látja dudálja le!
az ilyenek miatt szar a közlekedés magyarisztánban.
meg hagyja abba az írást is, mert az sem megy neki és önként vonuljon börtönbe!
süti beállítások módosítása