Az ördögnek adod el a lelked

Német rendszámmal, csúcs-Merci kupéval

  2009. január 07. - Bende Tibor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

Mész taxival. Vagy busszal. Vagy anyád autójával. Ha odaadja. Olyan vagy, mint egy frissen érettségizett majom. Csak ez sokba kerül.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr7863020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.01.07. 22:38:51

@kokal:

Pedig valakivel beszéltem róla! Ennyire nem iszom sokat...
Asszem az Euro2-es besorolásútól gyengébb motorok behozatali tilalmáról beszélgettünk. Na, ha lesz egy kis időm, akkor visszakeresem!

kokal 2009.01.07. 22:52:14

@zalkapone:

Én is iszom, ha tehetem és ha akarod beszélhetünk róla!

zalkapone 2009.01.07. 23:13:01

@kokal:

Részemről rendben! :-)

Kifordított kacagány 2009.01.07. 23:21:08

Herman 2009.01.07. 18:44:08
meg amiből annyi van mint a pelyva. pl suzuki swift

Big Blaster 2009.01.07. 18:59:13
azért az az olcsó alkatrész sem minden esetben igaz. ha belefutsz valami olyanba, amit az usa-ból kell behozatni, az alkatrész többszörösét fizeted a szállításra. amúgy mid van?

Seca81 2009.01.07. 22:27:17
ez várható volt, lehetett rá számítani. egy okkal több, hogy minél többet autózzunk ezzel az óccsóval(később meg a drágával:).

kokal 2009.01.07. 22:27:21
így is kell használni. nem értem, miért is kellene a használat okozta örömöket elrontani a felesleges aggódással. egy dolog az, ha valaki vigyáz az autójára, egy másik meg az, ha vitrinben tartja.

a discoveryn volt valami műsor, ott hangzott el, hogy aki veteránozni akar, de nincs lehetősége sajátot tartani, vagy épp a nyűgjeit nem akarja "élvezni" annak van lehetősége bérelni ilyen autót(angliában) egy-egy út erejéig. ez egy nagyon jó dolog, így az ember akár több típust is használhat anélkül, hogy mindegyiket be kellene szereznie, felújítania, üzembetartania. ilyen lehetőségnek itthon is örülnék ha lenne. gondolom egy darabig nem kell örülnöm.

Pasas 2009.01.07. 23:22:03

Jó cikk!
Aki inkább venne egy új Swiftet, az tegye, örüljön neki, de nem kell fikázni azokat akik rajonganak az idősebb autókért.
Én is rajongok ezekért az autókért, legyen az német, olasz, francia, akármi. A mi korosztályunk számára most lettek elérhetőek azok az autók, amire iskolás korunkban a faszunkat vertük.
Aki ezt nem érzi, az sose fogja.

Rocko- 2009.01.07. 23:31:03

kisHondás 2009.01.07. 21:23:19
először ízlelgesd csak a tankolást. mondjuk a családi kocsit tankold te, saját zsebből 3 hónapig.
aztán kezdd el karcolgatni, h mennyibe fáj átiratni. és akkor KGFB-t nem számoltál.
majd keress hozzá alkatrészt, és árakat.
kb. ezekkel kell szembesülnöd kocsivásárlás ELŐTT.
nem gecizésből, de az embernek nagyon sokszor meg kell gondolnia, h vesz-e kocsit, és milyet.

zalkapone 2009.01.07. 23:32:39

@Kifordított kacagány:

Csak akkor fizetsz sokat a szállításért, ha..., hogy is fogalmazzak finoman? Szóval ha rutintalan vagy. A legtöbb futárcég (UPS, FEDEX, DHL, TNT) szarér-hugyér szállít, HA! a feladó fizeti a szállítást (lásd export-támogatás)! Egyszerűen a vásárlásnál ki kell kötni, hogy a feladó fizesse a fuvardíjat, akár úgy is, hogy felezitek fű alatt a költséget. Hatalmas a különbség az export és az import fuvardíj között, és így jársz legjobban!

zalkapone 2009.01.07. 23:34:06

@Rocko-:
Vagy köcsög mázlista, és kap egyet! :-)

zalkapone 2009.01.07. 23:37:44

@Kifordított kacagány:

Múltkor találkoztam munkám során egy küldeménnyel, ami szinte egy fél autót tartalmazott, és a fuvarköltség nem volt több 25ezer forintnál. És hogy a rák ette volna meg, ráadásul egy Mustang-hoz jött! :-)

Krisi 2009.01.07. 23:40:08

@Seca81: A világon mindenhol drágult a benzin az elmúlt időszakban, csak nálunk nem, szóval ez most mellé...
Ha meg abban reménykedsz, hogy hosszú távon olcsóbb lesz a benzin, akkor további szép álmokat :D

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.01.07. 23:49:59

Hihetelenul hangzik, de eppen ma kezdtem el almodozni ezeken, es eros mobile.de es felvideki oldalak (mert ugye onnan vagyok) kutatasaba kezdtem, hogy ha majd lecsereltem jelenlegi automat, vennek masodiknak par even belul egy youngtimer-t. Hozzank konnyen be lehet hozni, termeszetesen ne legyen leharcolt, ez a feltetel.
Csakis Mercedesben gondolkodom, es kupe, vagy kombi. Igen kombi, mert neha neha szeretnem mindennapos hasznalatra is bevetni, lehetoleg benzin, es kotelezoen automataval. A kupe meg kupe, magaert beszel, a limuzin meg kell a francnak. Nalam viszont csakis 1980tol johet auto szamitasba.
Erre itt ez cikk, es probalja elvenni a kedvem, pedig eppen a Totalcartol kertem volna majd segitseget, de mivel az 560 SEC nekem mar tul sok lenne, eleg a 280, vagy a 300, esetle a 230 EC ezert talan a fogyasztas es a biztositas, sem fog hazavagni. A karbantartas pedig majd Isten kezeben, es az en penztarcamban. :-D

Kifordított kacagány 2009.01.08. 00:37:17

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.07. 23:31:03
ellenben a túl sok gondolkodás sem egészséges;)

zalkapone 2009.01.07. 23:37:44
természetesen, ha egy fél autót rendelsz, akkor az jobban megéri, hiszen a doboz növekedésével nem egyenes arányban növekszik a szállítási díj sem. ellenben ha csak valami pár forintos vackot, arra is kifizetheted majdnem ugyanazt a szállítási díjat. a helyzetet tovább bonyolítja(erről kint élő honfitársaink kiokosítottak), hogy ide hozzánk meglehetősen korlátozott helyről szállítanak csak közvetlenül, így ha a szállításba még beleesik egy usa-n belüli transzport, akkor azt is lehet fizetni, ami majdnem a duplájára emeli a szállítási díjat. így lett nekem a rögzítőfékhez 26e ft-os fékpofám.

M@tek@ 2009.01.07. 23:49:59
ha a fogyasztás mint tényező téged aggaszt, akkor ne vegyél ilyen autót.

Seca81 2009.01.08. 00:57:19

@Krisi: Nézz csak utána!
Továbbá figyelmesen olvasd amit írtam; lehet, hogy a többi országhoz képest nálunk kb ugyanolyan értéken tendált az elmúlt időszakban, de amit ma olvastam hír, nem erről szól hanem a közeljövőről.
Ha nem találtál semmit csak szólj és küldöm a linket! Tényleg!

Seca81 2009.01.08. 01:00:22

Reménykedni pedig lehet, hisz ez hal meg utoljára...

Bosszankodni nem fogok hidd el, max kicsúszik egy nem ide való szócska a számból, de ezzel el kb el is intézem magamban a benya árnövekedést :)

Seca81 2009.01.08. 01:01:40

javítás: "de ezzel kb el is..."
Késő van má!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.01.08. 02:43:48

Nekem is volt német rendszámos verdám, pont érettségi után, az ajándék pénzekből. E30 325i, amikor még menő volt. Megvolt egy évig, aztán udvarra került, ott rádölt egy kémény. Elbontottam. A kormánya még megvan. :(
Azóta vagyok szerelmes a BMWkbe. Most a csajom is el akar hagyni miattuk.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.01.08. 07:34:00

@Kifordított kacagány:
Itt nem a fogyasztasrol van szo, itt az egy masodlagos tenyezo,de nekem az 560 mar sok. Nekem a sor 6 a kedvenc. Izlesek es pofonok, es sajna nalam meg ekkor is van racionalitas, megha ilyet raacionalitasbol az ember nem csinal.

Acmee 2009.01.08. 07:48:51

@Lowtyo:

Na az az igazi Istenkáromlás! Tőben vágnám le mindkét kezét, aki kópéba dízelt rak!!!

Acmee 2009.01.08. 07:52:27

@kokal:

Értékvesztés: -3 Ezek az autók már fokozatosan felfelé értékelődnek! Nézd meg No-ban a 123-124-eket(ugye azok érték most el a veterán kort)!!

Rocko- 2009.01.08. 09:10:09

zalkapone 2009.01.07. 23:34:06
persze, de akkor nincs ilyen gondja. :)

Kifordított kacagány 2009.01.08. 00:37:17
inkább elôre, mint utólag! :D
és ha gázosítani meritek a sleepert, elveszem elôletek! :DDD

Kifordított kacagány 2009.01.08. 14:47:58

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.08. 09:10:09
nocsak, ennyire vágysz egy gázos autóra?:)
azt végül is óccsó tankolni;)

Rocko- 2009.01.08. 16:35:25

:ppp
ne piszkáld az alvó (nyalogató) oroszlánt! :D

nick: 2009.01.08. 16:50:41

a 126-os az a kispolski?
:-P
:-D

(bocs, de nehezen hagytam volna ki :-P)

karlov 2009.01.08. 17:03:04

@zalkapone: Szia Azthiszem nekem igértél némi infót vámolásról.

Krisi 2009.01.08. 17:21:22

@Seca81: Ez mondjuk igaz, a kommentem beküldése után nyitottam meg a Zindex.hu-t, és ott olvastam a hírt :)

A benzinárak meg engem nem fognak nagyon agyoncsapni, egy darab motorom van, az fogyaszt kb. 4-5 litert, de mostanság nem nagyon használom (mert ugye fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni:), majd tavasszal már jobban fogom figyelni az árakat.

Seca81 2009.01.08. 18:16:30

@Krisi: na ja... Gondolom örömmel olvastad a hírt mint mindenki :)

Nekem is van mocim de hülye lennék elővenni ilyen időben, pedig ahhoz képest sok motorost látok (tegnap is Csepelen egy chopperes, sima lehajthatós bukóval ami alig véd vmit) Én fáztam helyette mikor ránéztem!!!
Ha meg eldőlök egy jégkockán agyonnyom a 250 kiló :)

Apámmal azon gondolkodtunk, hogy míg ilyen olcsó a benya, vennénk 300 litert. Ha felmenne megint 300 fölé simán spórolnánk 23ezret, egyedül a tárolás kérdéses, hordó meg kanna lenne, meg még egy T2-es busz is amibe szintén fér közel 50 liter, a mocimba is 20, de a hordók elhelyezése kérdéses. Mint Tudjuk mennyire dúl a szerelem a szikra és a benya között, továbbá párolog is ha nem szakszerűen fedjük le. Szóval még meglátjuk :)

Seca81 2009.01.08. 18:18:10

javítás: "Mint tudjuk..."

Big Blaster 2009.01.08. 18:28:18

@Kifordított kacagány: Jellemzően minden alaktrészt az USA-ból szoktam venni, de a röhej az, hogy szállítással, vámmal, ÁFÁ-val is kijön annyiból, mintha egy tök átlag EU autóhoz venném ugyan azt. Gond inkább akkor van, ha komplett karosszéria elem vagy egyéb nagy/nehéz cucc kellene. Az már drága lehet a magas száll. díj miatt.
Egyébként egy '93-as Lincoln Mark VIII-am van, ez: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=35358

zalkapone 2009.01.08. 20:47:58

@karlov:

Tudtam én, hogy adós vagyok valakinek! Nemsokára megyek le személyesen csepelre, aztán megpróbálok kiokosodni a témában! Majd biztos, ami biztos zaklassál nyugodtan, ha nem jelentkezem!

zalkapone 2009.01.08. 20:51:01

@Kifordított kacagány:

Én úgy tudom, hogy a UPS teljes lefedettséggel rendelkezik az usában, és teljes távra vállal szállítást! Van konkrét hely, ahonnan rendelni szoktál? Utána nézetek a dolognak, ha gondolod! (Talán még a vámolásnál is tudok segíteni!)
:-)

Csontos Szigfrid 2009.01.08. 21:16:14

A maga idejében a legpengébb autók közé tartozott ez az "öreg" Merci. Most meg be kell látni, hogy csak olyannak szabad megvennie, aki fenn is tudja tartani. Mert attól hogy öreg, még luxusautó, és így a fenntartása, használata drága.

Különben meg akár kitalált ez a cikk, akár valós, sokmindenre rávilágít. Pl. arra, hogy nem kell a látszat, társadalmi "fölényeskedés" miatt erőnkön felül belenyúlni dolgokba, mert valószínű elbukjuk.

Elég annyinak látszani, amennyik vagyunk. Különben sok kis kocsiban ülő ember boldog és teljes életet élhet.
Én személy szerint nem vágyom Mercire. De mint mindenkinek, nekem is vannak álomautóim. Pl. egy Aston-Martin DB 9, vagy egy Maserati Quattroporte. De ezek valószínűleg álmok maradnak. Sose vennék 15-20 éveset ezekből, még ha eléhető áron lennének is később.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.08. 22:01:37

@Acmee:
A 123-as épp csak pedzegeti a veterán kort és csak lassan kezdett emelkedni az ára.
A 124-es ára mélyponton van és még pár évig ott is marad (kivéve a cabrio). A legidösebb is csak hat-hét év múlva lesz veterán. (Most kell venni!)

Kifordított kacagány 2009.01.08. 23:04:52

Seca81 2009.01.08. 18:16:30
no meg ugye egy idő után meg is romlik az az agyonadalékozott benya.
és akkor itt a másik kérdés, hogy a 300 liter meddig lesz elég. ha nem túl sokáig, akkor azért nem olyan jó biznisz.
szerintem vegyél 23e-ért hordót és akkor az legalább ingyen van:)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.01.09. 00:07:42

De ember!! Tudod ki tart ilyen autót? hát sztem nem autós újságíró. egy ilyen autóhoz strihelni kell, seftelni, adót csalni, meg ilyenek, h fel se tűnjön a fenntartási költség :D sajnos ezek nem az átlagember pénztárcájához vannak méretezve :S de jó kis móka lehet, nem mondom, télleg penge verda. Csakhát, csakhát...

Kifordított kacagány 2009.01.09. 01:08:37

Big Blaster 2009.01.08. 18:28:18
mondjuk itt azért azon is múlik, melyik európai típussal hasonlítjuk össze:)
Az autód szép, tetszik. az ítélet is jó, én az ilyent szeretem. informatív, de semmi kisregény, meg alázásos és hasonló történet.
a fényszórót újra cserélted? ha igen, azt honnan rendelted?
úgy egyébként honnan szoktál rendelni?
én ezt a kettőt ismerem
www.rockauto.com/
www.alldiscountautoparts.com/


zalkapone 2009.01.08. 20:51:01
nem is a lefedettséggel van a baj, hanem azzal, hogy az útvonal erősen kötődik a repülő és hajójáratokhoz:) azt meg a szállítócégnek is ki kell fizetni.
egyébként a legtöbb helyen úgy van(nem csak autóalkatrészt lehet ám onnan rendelni), hogy a feladó fizeti a szállítást. legalábbis ahonnan eddig rendeltünk, vagy akartunk rendelni, ott mindig így volt.
a segítséget pedig előre is köszönöm, ha szükséges lesz, ígérem igénybe fogom venni.

malenykij polgar 2009.01.08. 22:01:37
a legolcsóbb mindig 27-28 éves autókat venni. azok már hamar elérik a kort és utána már csak felfele megy az áruk.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.09. 09:59:40

124-es esetében az értéktartási sorrend: cabrio, 500-as, coupé, T-modell, limó.

Agr3ssor 2009.01.09. 10:23:26

Minden pöcs 5 centit nő tőle... Helyes megállapítás, csak a "minden" nem állja meg a helyét... Engem (és még szerintem sokakat) egyáltalán nem hoz lázba ez, vagy egy hasonló autó... Elismerem, hogy jó, meg a maga nemében egy patent darab... De így általánosítnai?? Egy szép Honda Civic (csak mondtam egy példát) szedán után 100x-inkább megfordulok az utcán... És szerintem nem vagyok ezzel egyedül...

Egyébként nem kell ide német rendszám... Egy új Swift áráért megkapsz egy 8-10 éves 740i-t, amibe még seggnyalóautómata is van... Egy haverom pont egy ilyenbe bukott bele... Szép sikertürténet az is... Megvétel 3 misiért... Rögtön fél milla a kötelező cserékre... Aztán 3 havonta megállt a kocsi... Súlyos százezrek... Másfél év után 1.8-ért tudott tőle megszabadulni... Havi 100-ba benne volt, még ha semmi baja sem volt éppen... Bár az nagyon ritka volt... Az ilyen formákat én inkább pancser/lúzer/balfaxx/láma jelzőkkel illetem... Utak királya?? Felsőbbrendűség?? Ezért látok én át sokszor, azon a magabiztos/lenéző mosolyon... Mindenki olyan autót vegyen, amit a pénztárcája megenged... Illetve maradjon miböl a gyerek elé kaját pakolni... A haverom felesége megvételkor azt mondta: Ha ő be tudja fizetni a csekkeket, és nem kell nélkülözni egyiküknek sem, akkor költhet rá a kedvese, amennyit csak akar... Másfél év után nem egészen így nyilatkozott... Mert legyen az embernek akármennyi pénze, 500 forintot akkor sem fog egy zsömléért fizetni...

Nagyon jó lett ez a poszt... Jellemző problémát tárgyalgat...
Ruházati nagykerben dolgozom... Én vagyok mindenki szemetesládája... Nekem sír a sok barom üzletember, hogy már a kocsijának a törlesztését sem tudja miböl befizetni... (2-300ezres törlesztőkről beszélek, mert itt is az a valaki, aki BMW-vel zúz) Tehát a látszat él, csak a mögöttelevő dolgok hiányoznak...

Lopás téma: Tudtommal a lopás népszerűségi listát Volkswagen, Renault meg hasonló (nem kifejezettem prémium) kocsik vezetik... Úgyhogy azért én tudnék nyugodtan aludni, ha ilyen Mergám lenne...

W140 2009.01.09. 14:19:25

" Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.01.09. 00:07:42
De ember!! Tudod ki tart ilyen autót? hát sztem nem autós újságíró. egy ilyen autóhoz strihelni kell, seftelni, adót csalni, meg ilyenek, h fel se tűnjön a fenntartási költség :D sajnos ezek nem az átlagember pénztárcájához vannak méretezve :S de jó kis móka lehet, nem mondom, télleg penge verda. Csakhát, csakhát... "

Ez nem így van, csak éppen egy ilyen autóhoz megszállottnak kell lenni, foglalkozni kell vele, és érteni hozzá.
A piacon lévő ilyen autók kilencven százalékát sajnos olyan emberek árulják, akik többre tartanak egy 20 colos kereket, mint a rendszeres olajcserét.
Ezektől persze gajra megy a futómű, tele lesz olajsárral a motor, és besül a váltó a vacak olajtól.
Na ilyen autót nem szabad megvenni, mert elkezdődik a határtalan szívás.
Ezek aránylag könnyen felismerhetőek a nagy kerékről, sportkipufogóról, fakormányról, spoilerekről,a gagyi hifiről, dvd-ről .
A gázüzemről, és a visszapillantóról fityegő rózsafűzérről ne is beszéljünk...
Azt is tudomásul kell venni, hogy normális állapotú Mercedest, még 15 éves kor felett sem lehet 2 millió forint alatt megúszni, függetlenül attól, hogy egy 500-as 140-esről, 126-osról, vagy egy 124-es 200 szívódízelről beszélünk!
Ha ez alatt kap az ember, akkor garantált, hogy azonnal rá kell költeni legalább a különbözetet.
De akkor van egy olyan autód, ami rendszeres karbantartás mellett még 20 évig az is marad, az értéke pedig csak felfelé megy.
A fenntartást is többféleképpen lehet nézni.
Nekem egy 93-as v8-asom van, erre összesen 4000 ft. adót és biztosítást fizetek havonta.
Az igaz, hogy 15 litert eszik, de ezért ad is valamit, értékvesztés, törlesztés, kamat meg ugye nincs.
Akkor a rettegett szerviz.
Rendszeres olajcserékkel (ami kifejezetten olcsó, hiszen ezek az öreg vasak nem igényelnek szintetikus csodákat), és normális használattal a motor-váltó-futómű elpusztíthatatlan, egy sérülésmentes, vagy szakszerűen javított kaszni szintén.
Persze előfordulhatnak hibák, de ezek 99%-a elektromos, köszönhetően egyrészt az összes többi márkában (beleértve a népautókat is), előforduló Bosch motorelektronikának.
(Ez egyébként semmivel sem bonyolultabb, mint például egy suzukié!),másrészt a leírhatatlan mennyiségű extrának.

De erre is van olcsó megoldás, én például bagóért vettem egy ugyanolyan, de jobbkormányos autót alkatrésznek, mint az enyém.
Az árát már rég visszakaptam a karosszériaelemek eladásából.
Most mindenből van hozzá tartalék.

És ott van még a hasonlóan gondolkozó márkatársak, egy hétköznapi autós számára felfoghatatlan segítőkészsége is :)

Most a Mercedesről beszéltem, mert a cikk is erről íródott.
A fent említett öreg 7-es BMW más dolog, egyrészt sokkal bonyolultabb a szerkezete, másrészt nem értéktartó, így sokkal nagyobbat lehet rajta buktázni.
Nem véletlen, hogy sokkal nagyobb számban látni a mai napig az utakon 124-es és 126-os Mercedeseket, mint ugyanolyan kategóriájú és korú 5-ös és 7-es BMW-t, vagy 100-as és 200-as audit.

W140 2009.01.09. 14:30:30

Agr3ssor 2009.01.09. 10:23:26 !

" Egy szép Honda Civic (csak mondtam egy példát) szedán után 100x-inkább megfordulok az utcán... És szerintem nem vagyok ezzel egyedül... "

Azért azzal szerintem nagyon sokan vitatkoznának, hogy egy szép öreg S-merci,illetve teszem azt egy 630 csi kupé, vagy egy honda civic után fordul meg több autóbuzi az utcán:)))
Félreértés ne essék tisztelem a japán autókat, elsősorban az európaival össze sem hasonlítható elektronika miatt!

"Egy új Swift áráért megkapsz egy 8-10 éves 740i-t, amibe még seggnyalóautómata is van... Egy haverom pont egy ilyenbe bukott bele..."

Vigyázat! A 8-10 éves BMW-t vagy Mercedest össze sem lehet hasonlítani egy 15 év felettivel!Azokból soha sem lesz veteránautó, maximum vitrindarab!(made in china, spain, italy,france,hungary !)
Meg a computerrel tervezett avulás...

Herman 2009.01.09. 14:37:13

@W140: Így igaz!

Azok járatják le a 80-as, 90-es évek luxusautóit, és azok írnak csúnya népítéleteket, akik lúzerek!

A profik, az igazi autómániás szakemberek mérlegelnek, utánaolvasnak, alaposan felkészülnek, mielőtt belevágnak egy, a cikkhez hasonló projektbe!

Herman 2009.01.09. 14:38:44

Egy jó vétel amúgy sokszor hónapokig tartó utánjárást (akár német, akár svájci) igényel!

ÉS FONTOS A TÍPUSISMERET MINDEN TÉREN!

Herman 2009.01.09. 14:42:14

@W140: sajnos ebben is igazad van...

én speciel el sem tudom képzelni, hogy a legújabb S klasse egyes példányai egyáltalán megérik-e a youngtimer kort...

de ez érvényes a mai legtöbb márkára...a tervezett avultatás, és a rendkívül széles beszállítói kör tesznek arról, hogy a 2000 után gyártott kocsik nem nagyon lesznek kultuszautók, vagy akár oldtimerek......

Herman 2009.01.09. 14:43:33

persze vannak kivételek, de a kisszériás, méregdrága típusok addigra is ugyanolyan megfizethetetlenek lesznek, mint újkorukban...

Agr3ssor 2009.01.09. 16:03:46

@W140: Hol írtam azt, hogy több autóbuzi fordul meg utánna??? Akárhogy olvasom vissza a beírásomat, nem találom... És nem vagyok ezzel egyedül... Ebböl azt vetted ki, hogy a többség?!??! SZÖVEGÉRTELMEZÉS PLEASE!!!
Akkor vitatkozzanak csak rajta, hogy inkább Civic szedán, vagy Merga... Attól én ezt így nem írtam le sehova...


A 7-es BMW esete pedig pontosan ugyanez a téma... Potompénzől villantós/flancos verda... Aztán már a térdünk is kilóg a takaró alól...

Seca81 2009.01.09. 17:07:26

@Kifordított kacagány: Az lesz ahogy nézem :)
Amúgy kb meddig áll el a benya? A Micrába kb 2-3 hetente tankolunk 35 litert. Átlagban...

Seca81 2009.01.09. 17:19:53

Szerintem sem érik meg a mai luxuskocsik a veterán kort. Tele vannak elektronikával, computerekkel, bonyolult rendszerekkel, emiatt sztem később is drágább lesz a javíttatásuk mint egy jóval öregebb vasnak. A másik: átmennek vagy 20 olyan tulajon akik 2 évente cserélnek kocsit és kb szarnak a karbantartásra, vagy legalábbis nem foglalkoznak vele annyit amennyit egy ilyen autóval kellene.
Tényleg kíváncsi leszek ezekre a túlelekronizált járgányokra 20 év múlva. De aztán lehet, hogy semmi bajuk sem lesz annyira tutik. Persze a karbantartástól is függ többnyire...

Big Blaster 2009.01.09. 18:13:14

@Kifordított kacagány: Rockauto-tól szoktam leggyakrabban rendelni. Ami ott nincs, azt meg hivatalos Ford alkatrész kereskedőtől (Pl. az aut. váltó alkatrészeket).
Még az árak összehasonlításáról:
A postban is elhangzott, hogy a Merci légrugó darabja kb. 250 ezer. Lincoln-ba $180/db az első, a hátsó $100/db. A teljes szett szállítással meg mindennel együtt is kevesebb, mint egy darab légrugó a bálnához.
Az egyik fényszórómat a korábbi tulaj cserélte. Az szerintem új. A másikat én cseréltem egy használt, de elég újszerűen kinéző darabra. Ennek ára 2005-ben 15000 Ft volt, szállítással.
Egyébként sok bontott cuccot az ebay-on vadásztam (pl. a fényszórót is).

W140 2009.01.09. 18:13:44

@Agr3ssor:
Értem.
De ezek szerint nem csak a fenntarthatósága miatt nem vonz egy ilyen autó, hiszen utána sem fordulsz.

W140 2009.01.09. 18:18:14

Seca81 2009.01.09. 17:19:53
"Tényleg kíváncsi leszek ezekre a túlelekronizált járgányokra 20 év múlva. De aztán lehet, hogy semmi bajuk sem lesz annyira tutik. Persze a karbantartástól is függ többnyire..."

Sajnos nem a karbantartáson múlik, a mai luxusautók már csak addig fenntarthatók, amíg garanciálisak, annyi elektronikus gond van velük.
Gyárilag korlátozott időre programozott fékvezérlők, stb...

W140 2009.01.09. 18:22:13

@Big Blaster:

A 126-os Mercedesben nem volt légrugó, sőt az utódban a 140-esben sem (ez a bálna amúgy), csak a 98-ban bemutatott W220-asban.
Ez a típus már nagyon gyalázatosan szerepel a népítéletekben is :(

Big Blaster 2009.01.09. 18:37:19

@Seca81: Én is az elektronikától félek a legjobban. Ha az meghal és már bontott sem lesz, akkor szinte lehetetlen megjavítani. Szerencsére nálam elég jól tartja magát ilyen szempontból a verda, pedig ugye lassan 16 éves. Nem mondom, hogy nem volt elektronikával problémám, de nem kell nap mint nap ezzel küzdenem.
Talán annyi a jó ebben a viszonylag régebbi rendszerben, hogy minden funkcióra külön kis egységek vannak. Így pl. egy zárlat valamelyik kevésbé fontos modulban nem teszi mozgásképtelenné az autót és viszonylag olcsón cserélhető a tönkrement rész. Ráadásul szétszedhetők az elektronikai dobozkák (nem egy műgyantával kiöntött kocka), így volt eset, hogy alaktrész cserével magam is meg tudtam javítani pl. a hűtőventillátor szarakodó vezérlő elektronikáját.

W140 2009.01.09. 18:44:29

@Big Blaster:
Pontosan így van!
A kilencvenes évek legelején még javítható vezérlőelektronikák voltak, az újabbakon már nem.
Neked mid van?

Big Blaster 2009.01.09. 18:45:43

@W140: Igazad van, összekevertem egy régebbi cikkben olvasottakkal.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2tulaj1!2
Valóban a W220-ről volt szó abban a részben.
Mondjuk azon csodálkozom, hogy a korábbi csúcs Mercikben nem volt légrugó, azt hittem, hogy luxus csúcsát jelentő S500/S600 szériában ez már korábban is elérhető volt.

Kifordított kacagány 2009.01.09. 18:47:21

Seca81 2009.01.09. 17:07:26
nemtom. nekem egyszer a kannába megbüdösödött kb másfél év alatt, úgyhogy már nem is mertem beleönteni a fűnyíróba.
gondolom ennyi idő alatt 300 liter még elmegy, de ha már ínséges időkre akarunk eltenni, akkor ennél sokkal többet kellene.

szerintem a mai autók közül azok fognak 20 éves koruk után is megmaradni, amiből elég sokat gyártottak ahhoz, hogy bőséges legyen a donorellátás és eléggé tömegtermékek voltak ahhoz, hogy nosztalgikus emlékeket ébresszenek azokban, akik ma gyerekfejjel kerültek kapcsolatba velük.
alacsony példányszámú luxuskategóriákból elenyésző mennyiség marad meg szerintem, azok is horror költségen.

zalkapone 2009.01.09. 18:48:31

Big Blaster és Kacagány:

Nem tudom, mennyire szentségtörés (nekem kicsit az), de több veterános, főleg Mustang, Corvette, és egyéb ami vasak tulajdonosai rendelnek állítólag jó minőségű utángyártott alkatrészeket kínából! Állítólag szintén valami gyártósor felvásárlás áll a háttérben, mint a "koppintott" autók esetében. Hallottatok ilyesmiről?

Big Blaster 2009.01.09. 18:50:19

@W140: Ez az én kicsikém: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=35358

Kifordított kacagány 2009.01.09. 18:52:42

Big Blaster 2009.01.09. 18:37:19
szerencsére az usa-ban virágzik az alkatrész-utángyártó biznisz és tényleg szinte mindent meg lehet kapni náluk minden autóhoz. reméljük ez még jó ideig így marad

zalkapone 2009.01.09. 18:55:57

@Big Blaster:

Zsír kis verda! Bár nekem a régebbi jobban tetszett, amin jobban kilóg a pótkerék.

Big Blaster 2009.01.09. 18:56:44

@zalkapone: Szerintem igaz a hír. Én is hallottam ismerősöktől Made in China amcsi autó alkatrészekről. Sok alkatrészgyártó kihelyezte a gyártást Kinába (mint szinte mindenki más is), így olyan nagy nevek mint az Edelbrock is árul Kínában gyártott alkatrészeket.
Az ortodox amcsi autósok persze nem nézik ezeket jó szemmel, de a többség azt mondja, hogy ezek sem rosszabbak mint a Kanadában vagy Mexikóban gyártott cuccok.

Kifordított kacagány 2009.01.09. 18:57:35

zalkapone 2009.01.09. 18:48:31
ezt nem. világos, hogy a gyárak eladták a régi szerszámokat, gépeket, a legtöbb utángyártott alkatrész ilyeneken készül garázsműhelyekben, de hogy a kínaiaknak is lenne belőle, erre nem gondoltam. persze ha perfekt lennék valami kínai nyelvjárásban talán könyebb dolgom lenne:)
a szentségtörés részével meg nem értek egyet. ha nincs bontott, vagy jó minőségű új, akkor olyan nagy mozgástér nem nagyon marad. meg ugye attól, hogy kínai, még nem kell gagyinak lennie.

Kifordított kacagány 2009.01.09. 19:02:16

Big Blaster 2009.01.09. 18:56:44
igazából a rockauto-s alkatrészekre sincs ráírva, hogy hol készültek. így akár kínai is lehet köztük.

Big Blaster 2009.01.09. 19:02:26

@zalkapone: Konkrétan melyik szériára gondolsz? Az eggyel ezelőtti a Mark VII volt. Szerintem az a legjellegtelenebb és legcsúnyább széria. Még azt a szentségtörészt is elkövették vele, hogy a BMW-től vett sor 6-os dízel mocival is gyártották. :-(
A korábbi szériák (a nagy tepsik) viszont számomra a legszebb amcsi kupék, amik valaha készültek.

W140 2009.01.09. 19:03:53

@Big Blaster:
Az a cikk nagyon felületes, és a bálnánál két hibát említ csak, az egyik a klímapárologtató, amivel én még nem találkoztam, ráadásul tényleg 30e ft hozzá, csak éppen nissens a gyártmánya, és gyári minőségű Dán gyártmányú.
A Hella is csak 50e.
A kábelköteg pedig egy vicc, én is átestem rajta, ez tényleg típishiba, de 120e ft a gyári hozzá, nem pedig 350 és 5 perc alatt ki lehet cserélni!
nekem mindennel együtt 25e ft.-ba fájt, mert át lett vezetékezve, nem kell megvenni a gyárit.
Csak a motoron lévő 20 szálból álló kötegről van egyébként szó, mert ez egy elcseszett szigetelőanyaggal készült anno.
A legnagyobb baj az, hogy a szerelők 95%-ának fingja nincs ezekről a dolgokról, mert még a számítógépet, és a szervizprogramokat sem ismerik, így szépen sorban kicserélgetnek mindent ész nélkül, találgatva.
Ez pedig nagyon sok pénzbe kerül feleslegesen.
Tisztelet a kevés kivételnek.

Big Blaster 2009.01.09. 19:04:45

@Kifordított kacagány: Persze, nincs kizárva. Sőt biztos vannak ilyenek is. Mondjuk amiket én eddig vettem, kanadai vagy mexikói gyártású cuccok voltak, ha hinni lehet a dobozon lévő feliratnak.

Big Blaster 2009.01.09. 19:12:06

@W140: Ezek szerint kissé hatásvadász és a valóságtól elrugaszkodott ez a TC-s írás is. Na mindegy, én elsőre bedőltem nekik. :-)
Abban tök igazad van, hogy mezei autószerelő nem tud hozzászagolni ezekhez a kocsikhoz. Ha lelkes, csak nem ért hozzá és ezel kárt okoz, az sem jó. Viszont ha kimondottan rosszindulatú és baleknak néz akit meg lehet fejni, akkor jönnek a sokszáz ezres javítási számlák.
Kb. ebből a megfontolásból nem volt még az én autóm sem hivatalos autószerelőnél. Persze mióta megvan a kocsi, ismerek olyanokat, akikre rá merném bízni, ha szükséges.

W140 2009.01.09. 19:13:51

@Big Blaster:
Nagyon szép darab, sokat nézegettem én is ezeket!
Látom hasonlóak a tapasztalataink :)

zalkapone 2009.01.09. 19:14:10

@Big Blaster:

Természetesen a régi tepsik! Nekem a 80-as évek előtti gépek tetszenek igazán! Mustangból is az első széria!

zalkapone 2009.01.09. 19:18:13

Van egy lelkes szerelőm, aki már-már kiröhögni valóan alapos! Bármilyen új verda esik be, letölti az összes létező adatot hozzá, és éjszakákon át bújja! Addig nem nyúl hozzá semmihez, amíg nem biztos benne, hogy mit csinál! Múltkor beesett hozzá egy (asszem) Bangle-BMW, ami miatt külön elment Can-Bus oktatásra, hogy azt is megtanulja. Hihetetlen pali!

W140 2009.01.09. 19:26:05

@Big Blaster:
Nem kicsit hatásvadász.
Ráadásul pont a 600-asról szól, ami elég eltolt konstrukció, gyakorlatilag két egybe épített sorhatos M104-es motor, amin mindenből kettő van, beleértve a computereket, a pillangószelepházakat, a gyújtás és injektorrendszert, és a légtömegmérőt is!
A V8-asokkal, különösen a régebbi hagyományos gyújtásrendszerűekkel messze nincs ennyi gond!

W140 2009.01.09. 19:29:31

zalkapone 2009.01.09. 19:18:13

Valami elérhetősége is van?

Big Blaster 2009.01.09. 19:34:35

@W140: Én is most olvastam az autódról. Nagyon jó kis írás. Alapos, nem részrehajló, informatív, olvasmányos. Ilyenek kellenének a népitéletbe, nem kétsoros, meg fröccsögő baromságok.
Ahogy olvastam, nekem is az ugrott be, hogy vannak hasonló dolgok a két ítéletben. Kiérződik, hogy te is szereted, becsülöd az autódat a hibáival együtt is. Jó gazdája vagy.
Tetszik egyébként a Mercid. Kicsit irigykedve olvastam, amiket írtál. :-) Ez valóban LUXUSAUTÓ. Az enyémet is annak mondják, de a Mercidről olvasottak után, nem biztos, hogy ebbe a kategóriába sorolnám. Persze az enyémben is van sok hókusz-pókusz, de a W140-ed valóban ÜBER minden téren. Gratula hozzá.

Big Blaster 2009.01.09. 19:38:15

@zalkapone: Jó izlésed van :-), én is ezekre a régi vasakra gerjedek igazán. A mostani egyfajta kompromisszumos megoldás, de azért szeretem.

Big Blaster 2009.01.09. 19:39:50

Szerencséd, hogy ilyen szerelőt ismersz. Nem hiszem, hogy sokan vannak ilyen mentalitással.

Big Blaster 2009.01.09. 19:43:47

@W140: Hát igen, a V8 az igazán jó. :-)
Gyakorlatilag elég, amit ezekből a motorokból ki lehet hozni.

A Csikós cikknek talán az az értékelhető mondanivalója, hogy minél modernebb az autó, annál kisebb az esély, hogy hosszú életű lesz. Ez kb. igaz is lehet szerintem.

Krisi 2009.01.09. 19:51:07

@Seca81: Tegnap én is motoroztam :) Karácsony előtt vettem meg a motort, és már nem bírtam ki, hogy ne menjek vele egy kicsit, és végre száraz idő volt napsütéssel, kell ennél több? :)

eszetlen 2009.01.09. 19:52:36

Egy szó mint száz:Aki fenn tud tartani egy ilyet,annak van pénze újra(újabbra),tehát azt vesz.Másnak meg ugye erre sincs pénze.Ezek elvileg csak állnak és várnak,ezt nem sokan vállalják be a post-ban vázolt hátulütők miatt,tehát túladnak rajtuk.Na ezek az autók vagy belefutnak egy gáz vagy dízel átalakításba,(ez a jobbik eset),vagy mindig akad egy-két kitalálós,aki bevállal ilyennel járni a minden-pénzen,persze rájön,hogy nem sikerül.Na az ilyennél egy év alatt leamortizálódik a vas és persze nem is az ő nevén van.Eladhatatlan.Persze el kell adnia,tehát megy gombokért bontóba.
Sajnos!A fogyasztói társadalomnak nem érdeke öreg tárgyakat megőrizni,ezért nincs is berendezkedve szabályozásilag arra.
Gondoljatok bele;az átkosban természetes volt egy 20 éves szoci autó,amiben annyi munka és pénz volt,mint mondjuk egy 50 éves Merciben.Akkor még megérte fenntartani az öreg vasakat,mart nagyon nehéz volt újhoz jutni.
Változik a világ.

zalkapone 2009.01.09. 20:17:50

@W140:

Hogyne volna! Elküldöm privátban!

zalkapone 2009.01.09. 20:27:12

@Big Blaster:

A mostani autókban nincs vállalható kihívás! Bármihez nyúlsz, NASA-mérnökök hada csap a kezedre! Ráadásul engem baromira zavar, hogy nyolc számítógép vezet helyettem!

zalkapone 2009.01.09. 20:32:04

@Kifordított kacagány:

Van pár specifikus oldal, szintén angol nyelvű, ha érdekel! Sokan rendelnek onnan, és gyakran csak egy-egy tömítés-készletet. Ami engem érdekel ugye, az a Mustang, ezt néztem meg egyszer, és az összes 90 előtti szériához van minden. Van egy restaurátor műhely vecsésen, ők is onnan hozatják a cuccokat.

Kifordított kacagány 2009.01.09. 20:48:52

zalkapone 2009.01.09. 20:27:12
ezért kell beszerezni azt a mustangot:) ahhoz szerintem még 50 év múlva is gyártanak alkatrészt, pont azért, mert hozzá lehet nyúlni és mindig lesz olyan akit érdekel a GÉP.

zalkapone 2009.01.09. 20:32:04
hogyne érdekelne. és szerintem másokat is.

zalkapone 2009.01.09. 21:00:56

@Kifordított kacagány:

Akkor összeszedek párat, aztán feldobálom.

zalkapone 2009.01.09. 21:44:25

A kedvencemet nem találom, majd megnézem a benti monitoromon (a post-it csodája, ugye)!

Agr3ssor 2009.01.11. 09:14:33

@W140: Így van... :)

Bár azért egy Audi 80-as egy kellemes csomagtartóspoilerrel le tud nyűgözni... Kinek mi...

Ez a tartósság dolog engem is érdekelne... Mert azért valljuk be, sok olyan kütyü van az autóban, aminek a kilóméter nem árt, de az idő vasfoga nagyon...
Bár ha belegondolunk lehet, hogy egy ma szaladgáló autónak esélye sem bebizonyítani tartósságát...
Manapság egy Euro2-es benzines erősen környezetszennyező kategóriába tartozik... A korlátozásokban elöbb-utóbb benne lesz, hogy innen-onnan tünés vele... Behozni-beregisztráltatni ha jól tudom már nem is lehet őket... És a 9-11 éves benzinesek nagy része Euro2-es... Amiböl elég sok rohangál az utakon... Van egy olyan érzésem, hogy a huszas éveikbe esélyük sem lesz belelépni... Mármint forgalmi eszközként, legálisan... Nagyon felkapott téma a környezetvédelem, és a szigorítások üteme egyre gyorsul... Bár jelenleg még kétütemű is rohangál az utakon, de a többi lépés szerintem a sürgőssége miatt nem lesz ennyire elhúzva...

W140 2009.01.11. 21:56:17

A környezetvédelem sajnos csak egy indok a fogyasztói társadalom fenntartására.
Azért erőltetik csak, hogy lehetőleg 3 évente mindenki kidobja az autóját, és újat vegyen.
Szerintem sokkal környezetrombolóbb 3 évente új autót gyártani, mintha 20 évig lehetne használni egyet.
Egy nem autós példa.
Egy átlagember évente cseréli a mobiltelefonját, mert ennyi garanciát adnak rá, eddig szól a hűségszerződés, reklámokkal szédítik, satöbbi.
Ha igazán komolyan gondolná a világ vezetése a környezetvédelmet, nem lenne egyszerű azt mondani, hogy 5 évre tessék telefont gyártani? Mekkora környezetterhelés csökkenés lenne az ötöd annyi legyártott és kidobott telefon és akkumulátor?

Persze ez viszi előre a gazdaságot, meg így van technológiai fejlődés.
De ez nem olyan léptékű, hogy indokolná a 3 éves modellváltási ciklust az autóknál.

Kérdezem én, hogy a már fillérekért megkapható gps-en, és mp3 lejátszón kívül mennyivel tud többet egy mai autó, mint egy 20 éves?

A múltkor gondolkoztam el rajta, amikor egy ismerősöm (aki egyrészt fiatalabb, másrészt 2 évente újra cseréli az autóját) kipróbálta az autómat, és azt mondta, hogy ő egyáltalán nem érti, hogy hogyan lehetséges az, hogy ez az autó majdnem 20 évesen mindent tud, amit az övé, sőt még többet is.(dupla digit klíma,légzsákok,asr,abs, stb)

Még a fogyasztást sem tudták csökkenteni az elmúlt 30 évben!Vagy nem is akarták.

A múltkor volt itt egy cikk egy új dízel Mazda2, meg egy öreg francia autóval, ahol ugyanazon az úton, ugyanazzal a sebességgel haladva összehasonlították a fogyasztásukat, és fele annyit evett az öreg!

Seca81 2009.01.11. 23:16:26

@Krisi: Ááá bolond vagy! Vagy a Bahamákon laksz? :) Ki nem mernék menni mínusz10 fokban...
Én szeptemberben vettem de vszínű eladom mert nekem rohadt erős. Lehet, hogy idő után megszoknám, de nem kockáztatok. 231kg üresen, na azzal csak 1x dőljek el...
Valami kisebb (250 - max 400 ccm) kell pár évig, aztán jöhet a Hayabusa :) (na azt azért nem...)
Fent van a használtautón, de linket csak privátban adok...

Herman 2009.01.12. 12:31:31

@W140: a mértéktelen fogyasztási kényszer fenntartása a multik eszköze a fennmaradásuk biztosítása végett.

Lásd mostani autóipari válság....2007 óta recesszió van, és lám, USA autógyártása bele fog dögleni (ÚGY LEGYEN :D)


Ha a multik érdeke, akkor meglátod, lesz még évente modellváltási ciklus is.....

A pórnépet megvezetni nem nehéz....

Herman 2009.01.12. 12:33:35

Amúgy, köztünk szólva, az emberiség a vesztébe rohan. Nem adok 100 évet, és itt kő kövön nem terem.

Ami most zajlik, a természeti erőforrások végső kizsigerelése, a fogyasztási társadalom élvezi a jólétet, de meddig???

GGG77 2009.01.13. 17:24:59

Nekem ez az autó a Mindenem, de havi, fixnek mondható, legalább nettó 400 ezres jövedelmemnek kéne lennie ahhoz, hogy belevágjak egy ilyenbe. Mert tudom, hogy az ilyen fillérezgetés épp az élvezetet öli meg, ráadásul nem is az vagyok, akinek egy 560 SEC-ben tűnhetek. Nincs cikibb, mint egy ilyennel beállni a McDrive-hoz.

W140 2009.01.13. 17:40:36

@GGG77:
Miért, én is be szoktam állni néha, bár be azért nem megyek :-)
Nem annyira horror a fenntartás, havi 50-be már egy tank benzin is belefér (100 l), és jöhet 6-700 km-nyi boldogság :)
Ennél több használatra meg nem való.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2009.01.13. 21:16:21

Nekünk 500SEL-ünk van, családi célokra. :))) abban fér el 3 gyerekülés hátul.
Mindig biztatnak, hogy gyorsuljunk (nehéz rávenni, naja). Igaz, erre elmegy pár ezres, de megspóroljuk a vidámparkot :))))

Baly-München 2010.01.01. 14:22:58

Jo volt ujra olvasni a cikket. :)
Szerintem az egyedüli tanulsag a hasonlo törtenetekböl, nagyon egyszerü....
Senki ne vegyen olyan autot, lakast amit nem tud fentartani! Sem kezpenzert sem hitelre! Mert mindegy, hogy csekkre vagy szervizre nem jut eleg penz.
Szerintem pusztan szerelemböl magyarorszagon nemet autoval jarni, valoban butacska törtenet!! A külföldi rendszamot valoban szeretik a tolvajok! Evjarattol tipustol függetlenül! Amugy nemeorszagban valoban lehet regebbi luxusgepeket jo es problemamentes allapotban talalni!
Nekem kettö is van. Eszembe sem jutnak az ehez hasonlo aggodalmak! Mert megneztem a vasarlas elött, hogy anyagilag rendben leszünk vagy sem. Talan csak ennyi kell ehez! De nemetorszagban elek. Igy valoban mas a helyzet...Egy magyar baratomnak nemet export-import cege van. Magyarorszagon is nemet BMW vel jar. De az auto a sajat cege neven fut! Ez nem mindegy. Ja! Es van penze a luxusautozashoz!
Ebben a törtenetben minden csak a penz hianyarol szolt sajnos....
Amugy a cikk hangvetele olyan volt, hogy olvasas közben mindig egy magyarorszagi Ferrari tulajdonosanak siralmai jutottak eszembe....Azert ez is tulzas volt...Nem?

tükörfúró 2010.01.01. 17:07:11

ismerős az érzés...

parasztland seggfőváros hitelbőlvett autópusztító cégesautó lehajtoda-szétbaszodába tripla ráfizetés bármilyen normálisabb kocsi

akira2 2010.01.01. 17:34:13

@W140:

"Szerintem sokkal környezetrombolóbb 3 évente új autót gyártani, mintha 20 évig lehetne használni egyet."

Tökéletesen egyetértek...

"Egy nem autós példa.
Egy átlagember évente cseréli a mobiltelefonját, mert ennyi garanciát adnak rá, eddig szól a hűségszerződés, reklámokkal szédítik, satöbbi."

Lényegében ezzel is...

"Ha igazán komolyan gondolná a világ vezetése a környezetvédelmet, nem lenne egyszerű azt mondani, hogy 5 évre tessék telefont gyártani? Mekkora környezetterhelés csökkenés lenne az ötöd annyi legyártott és kidobott telefon és akkumulátor?"

Ezzel ismét teljes mértékben azonosulni tudok...

"Persze ez viszi előre a gazdaságot, meg így van technológiai fejlődés.
De ez nem olyan léptékű, hogy indokolná a 3 éves modellváltási ciklust az autóknál."

Ha a technológiai fejlődés nem a környezetvédelem ill. az alacsonyabb környezetrombolás irányába hat, az szerintem nem fejlődés, sokkal inkább látszatfejlődés, azaz visszafejlődés.

"Kérdezem én, hogy a már fillérekért megkapható gps-en, és mp3 lejátszón kívül mennyivel tud többet egy mai autó, mint egy 20 éves?"

Leginkább a biztonsági rendszerekben tudnak többet, de sajnos a környezetvédelemben nem...

Összefoglalva tehát, én ma is olyan 8 éves premium autóval járok, amelyet én vettem a szalonban 8 éve, és ha lecserélem, csakis olyanra, amelyet ismét legalább ennyi ideig tudok használni. Persze lehet, hogy nem 120 lesz a CO2 fogyasztása, hanem 170, de mivel nem cserélgetem 3 évente, valóban többet teszek ezzel a környezetért, mint a 3 év alatt leamortizálódó kommersz autókat használók...

Ja, egyébként pedig többek között azért lesz ismét BMW, mert az utóbbi 10 évben valóban a BMW tett a legtöbbet az alacsony károsanyag-kibocsájtásért és a megbízhatóságért, a hosszú távú, gondtalan használatért.
süti beállítások módosítása