Az ördögnek adod el a lelked

Német rendszámmal, csúcs-Merci kupéval

  2009. január 07. - Bende Tibor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

Mész taxival. Vagy busszal. Vagy anyád autójával. Ha odaadja. Olyan vagy, mint egy frissen érettségizett majom. Csak ez sokba kerül.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr57863020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZsoltK 2009.01.07. 10:29:00

Igen, tök állat lehet, csak éppen nem tudom elolvasni :) Skandallum! :D

akos696 · www.focusauto.hu 2009.01.07. 10:57:50

Álmodozva néztem én is messziről ezeket a klasszikus mánizabálókat, de ezek után nem megyek bele az tuti. Bár, ha magyar rendszámos lenne.....

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.01.07. 11:06:21

JóJóJóóóó... 5-ös. Szép, kerek, (ön)ironikus, fasza.

És nem veszem meg a BMW 'The Transporter' 7-est, punktum.
Marad a G Astra, marad a pénz, jónapot.

Respect, hibátlan darab.

Zombika 2009.01.07. 11:08:01

Az gond, amikor valaki többet költ autóra, mint amennyit megengedhet magának.
Ez a cikk erről szól nem másról.
Kb. olyan, mintha arról írnál, hogy vettél egy 3 milliós IWC karórát, amiben nem mersz kezet mosni, utcán sétálni, sportolni, gyerekkel játszani, 2-3 sört meginni. Mert attól rettegsz, hogy: megkarcolod, összetöröd, elrontod, elszakad a szíj, nem veszed észre és elveszted, stb. Rájössz, hogy egy 30 ezres Seikoval boldogabban élnél.
Ne birtokolj olyat, ami túl nagy arányát képezi személyes vagyonodnak, mert nincs rá szükséged. Nem megédesíti, hanem megkeseríti az életed.
Szerintem csak ennyi.

Sabc 2009.01.07. 11:11:25

Bírom az olyan embereket, akik rájöttek, hogy ma egyre divatosabbak a young-és az oldtimerek, és gyorsan vesznek egyet, mert "ebben még volt anyag". Persze Mercedest, mert az divatos. Aztán jön a sírás, hogy sokateszik. Hát istenem, egy 5600 köbcentis KE-jetes benzinmotor, az zabálni fog. Ennyi. Aki nem tud nagy autót fenntartani, az ne vegyen. Én havi 60-70 ezer alatt nem tankolok a vényolcba, és akkor keveset mentem. És?! Ezt akartam, hogy nagy legyen, erős legyen, grószerízige benzinmotor legyen. Megvan. Ezt nem adják ingyen. És ha meghúzzák? Istenem, benne van. Le kell fényeztetni ahol meghúzták.
Az autó arra való, hogy használjuk.
És pont azért veszek mondjuk egy régi autót, mert azzal szeretek járni. Akkor nehogymár vegyek helyette mászkálósat, mert jajjmeghúzzák, jajjsokatfogyaszt.
És a karbantartás. Sokba kerül. Jajjistenem. Emberek, ki mondta nektek, hogy öreg nagyautót fenntartani olcsó? Nem kérem, az kurva drága. Sőt, autóttól függően lehet kibaszott kurva dárga is. Ez egy ilyen sport. Nagy, öreg luxusatutót akarsz? Fizess. Aki újonnan vette, az is fizetett, te sem úszod meg.
Nem tudsz/akarsz fizetni? Ne tedd. Állj be a sorba, és fizesd be valami kommersz átlagautó kezdőrészletét.

US 99.5 (törölt) 2009.01.07. 11:14:00

A cikk nagyon über!


Zombika:


Nagyon igazad van! Pont ez a gond Magyarországon, hogy a többség többet akar, mint amennyi a tehetsége.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.01.07. 11:14:49

@Zombika: Vagy pont fordítva - azért vegyél 2milláért egy benzines Fabiat/Octaviat, mert az 1 milliós Bálna Mercit/BMW t ugyan nagyobb élmény vezetni, de nem véletlenül olcsóbb...

Ha egy-két évig használod, így is-úgy is 2millába lesz a gép, de az egyik érni is fog 1,8-at, a másik meg alig 8oo-at...

Zombika 2009.01.07. 11:17:14

Ja és persze ezzel nem azt akartam mondani, hogy 3 milliós IWC-t, meg 20 éves 560 SEC-t venni hülyeség. Csak olyan ember vegye, aki "tudja viselni" és nem teszi egy merő rettegéssé az életét, hogy bármi történhet vele.

SsPL71 (törölt) 2009.01.07. 11:19:40

Jól keresnek az urak, meg kell hagyni.
A "százasokat" csak úgy dobálják.
Bár csak én is megtehetném.
De, nem tehetem, ezért inkább beálltam a sorba...de, nem bántam meg.

BMW MB 2009.01.07. 11:24:42

Ez jó cikk. (végre nem az a Winkler féle rendszámos nyavalygás)

PistonHead 2009.01.07. 11:32:12

Tanulságos mese a szegény mozigépészrôl, aki erején felül vett autót.

joskafiser 2009.01.07. 11:41:49

Szia,

Mirol akartal irni, mi lenne a peldazat? Ne vegyunk nemet rendszamos autot, mert sokba kerul a fenntartasa?

Ne vegyunk regi luxus autot, mert sokba kerul a fenntartasa?

Igen, aki nem teheti meg, ne vegyen, aki megteheti meg vegyen.

ES ?

Kovetkezo cikk? "Belefulladhatsz a toba!" Aki nem tud uszni, konnyen belefulladhad a toba, ha olyan helyre megy, ahol mar nem er le a laba.

Nah, fenti mondatot lehet meg kicsit pofozni, aztan kijon belole az egy oldalas cikk.

A tipp ingyen volt.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.01.07. 11:44:57

@joskafiser: K..va sokan nincsenek ezzel tisztában. Hasznos ez, hidd el.

joskafiser 2009.01.07. 11:50:04

ahammm... nincsen vele tisztaban, hogy, ha 140et keres, akkor ne vegyen olyan autot ami havi 80ba kerul. Aztan idejon, elolvassa ezt a cikket, csettint egyet, felvilagosul es beismeri hogy hulye volt.

El is kepzeltem. Realis gondolatmenet.

Tovabbra is kerdem, hogy erre az oldalra minek ilyen cikk?

Hetfield 2009.01.07. 11:55:11

@joskafiser:

Hidd el, sok olyan fiatal van aki azt se tudja, hogy havi 80ba kerül majd az az auót amit kinézett magának. Csak meglátja a használtautón, 650ért bálnamerci, én leszek a telep királya, megveszem!

thetriggerhappy 2009.01.07. 11:59:48

zombikáé a pont. van egy régi, de jól bevált mondás: addig kell nyújtózkodni amíg a takaró ér.
tudtommal nem kötelező egy városban 20litert benyelő, a maga idejében a világ egyik legdrágább coupéjával járni.
aki meg ezt választja, az minek sír?

(szeretem a régi autókat, szeretem a nagy autókat is, de azt soha nem értettem, hogy mi a játékautó egy régebbi luxusautóban? megértem ha valaki a fiat x1/9-re vagy egy régi porschéra bukik (ide mindenki betehet még 15 darab tetszőleges autót), de egy benz nem a vezetési élményről szól, szerintem.)

Sabc 2009.01.07. 12:03:58

@thetriggerhappy: Azért egy régi német felsőkategóriás vagy luxusautó is elég nagy élményt tud nyújtani, főleg ha eléggé nagy rettentőmotorral van felszerelve.
Mesélték. ;)

redriot77 2009.01.07. 12:05:13

Én is szoktam álmodozni ilyen autókról, de aztán beleér a kezem a bilibe és felébredek. A fenntartási költségeit egyszerűen nem az én pénztárcámhoz méretezték.

Ha 560SEC-et nem is, de egy szép 280S-320S-t talán meg tudnék venni. Aztán megszakadna a szívem, ahogy a panel előtt elveri a jégeső. A szerelők is máshogy számláznak ha egy luxusautó gurul be az udvarra, akkor is ha az autó húszéves. Akkor lesz ilyen kocsim, ha lesz egy normális kertes házam garázzsal, amiben két kocsinak is van hely és belefér a keresetembe ezek fenntartása. Ha ez sosem teljesül, akkor így jártam.

Addig járok egy olyan autóval, aminek kb. annyi egyénisége van, mint mobiltöltőnek. De legalább megbízható és olcsón fenntartható. Az autó van értem és nem én vagyok az autóért. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.07. 12:05:18

Saisonkennzeichen? Még mindig olcsóbb mint a full biztosítás.
Avagy lejelent, garázsba berak, 2013-körül elövesz.

kicsigonzalez 2009.01.07. 12:07:46

@joskafiser:
ez nem a totalcar.hu, hanem a belsőség.
Itt az autóbuzik, -vagy az autóbuzikká váló/válni akarók/- beszélgethetnek mindenről, ami egy autóbuzit érdekelhet.
A témákat pedig a totalcarosok dobják fel. És nem cikk, hanem poszt.
Ezért van itt.....

lac.mac 2009.01.07. 12:08:50

Német rendszám,svájci matrica.A jobbos ajtó nem zár rendesen...
Biztosan megérte pózolni ezzel a géppel!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.01.07. 12:21:04

A fenntartás nyilván horror, ebben nem kételkedem. Viszont a parázós része szerintem is el van kicsit túlozva. Ha pl. megfújják, lezúzzák legfeljebb veszel egy másik ilyet, ötödannyiért mint ha valamelyik 10 milás új kisprémiumot buknád el, igaz azoknál ugye a casco meg a garanciális szervíz szívja a véred, tehát a sápot részletekben fizeted meg. :-)

martong 2009.01.07. 12:29:14

Bende úr akkor vette z autót mikor még németországban dolgozott ha jól tudom, jópár éve már, nem itthon, és nem rendszámtrükközéssel, de lehet rosszul emlékszem

sabc-vel viszont egyetértek, azért van hogy használjuk, lehetőleg széles mosollyal, és nem dédelgetni, a dédelgetés maradhon me a gyűjtőknek, nálam sajnos a cégautó kiütötte a projectet de ami késik...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.07. 12:37:33

Jajj, Bende, ne nyíjál már! Az igazi veteránosok is így vannak szerintem ha AZ autóval mennek valahova. Sőt még én is a 17 éves döggel. Csak van aki azért mert nem tud "szaladgálós" autót venni ha ennek baja lesz. Aztán ott a busz.

Mondjuk meg tudom érteni hogy szar érzés ha a ritkaság járgányt félted, de annak azért a fele rinya :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.07. 12:38:08

@thetriggerhappy:
Az élmény?
A csillagtolás, no külvilág, piszkos nagy kényelem, nyugalom, netto feudalizmus. Pasa-autó, az elnyühetetlenség érzetével. A kupék meg ráadásul gyönyörüek. 2-300 lóerövel pedig már más is hozzáadódik.
Nehéz elmagyarázni, de akinek van erre affinitása és egyszer a kormány mögé kerül, az függö lesz.
A többinek fölösleges magyarázni.

Ubul1 2009.01.07. 12:40:17

Most mi a fenének kellett itt fejtágítót tartani az öreg luxusautó tartás árnyoldalairól?! Olyan jó hecc röhögni a kétségbeesett fejű suttyóktól akik ilyenben szoronganak a városi dugóban! Bár az a réteg nem szokott cikkeket olvasni. Semmilyet, mert egyáltalán nem is akar olvasni, mert nehézségei vannak az olvasással. Ez az ami megnyugtat, hogy a célközönséghez ez a cikk nem érkezik el!
Ebben az országban különben mindenféle autó tartása lassan luxusszámba meg és nincs enni közteherrel és mindenféle kibaszott adóval megsúlytva egy ország se Európában ezen kívül. Itt kibaszás élni, ezt már mindenki tudja egy ideje. A biztosítás az egyszerűen közröhej, képesek ilyen irreális rendszer szerint mérlegelni hogy ccm valós teljesítmény nélkül.
Dömping van a használható 1.9 szívódízelekből, és az áruk a béka segge alatt mert eladhatatlanok, pedig nagyon príma kocsik is vannak köztük, mert senki se veszi meg a szürreális adóterhek miatt. Bezzeg a literes kis pöcsköszörűk, a sutyuki, meg társai, abból mint a szemét itt. Mi lettünk Európa gagyiautó tárháza, a cifra nyomor! Nembaj, sírva vígad a magyar! Kell az életben egyszer mindenkinek egy kis elmebaj, merjünk már belevágni egyszer egy bálnába!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.07. 12:41:18

Jut eszembe tényleg, a veeránosok sem mindenhova a szeretett autójukkal mennek, mert az ünnepekre való, hogy tovább tartson.

Igaza volt a Zombikának (most olvasom csak) hogy egy öreg vasra bizony költeni kell. Akinek nem megy az adja el. A Bende legalább jó helyre adta.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.07. 12:42:57

@Ubul1: OK, akkor te is nézz meg egy Helyesírási Szótárt, mert a sújtva az j. Attól függetlenül hogy a fiatalabban tényleg képtelenek olvasni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.07. 12:45:01

Amúgy a posthoz a nyitóképet ki csinálta? Állatul néz ki :)

joskafiser 2009.01.07. 12:45:17

@kicsigonzalez: jaaaaaa erteeeem ;-)

ha belsosegnek nevezzuk es nem totalcarnak, tovabba postnak es nem cikknek, akkor siman lehet baromsagokrol baromsagokat irni. jaaa. guut.

varom a postot a vizbefulladasrol.

vagy nem is! hisz ez autos oldal. legyen inkabb a kovetkezo tema az hogy:

Ha elfogy a benzin az autobol, akkor az leall ! (ha tisztan benzines).

Szerintem jo tema ez is. Lehetne ezt is tolni totalcar cimlapon oriasi keppel. Ja es a VALSAG szot valahogy mindenkepp hozzuk bele. Mittomen kezdodhetne ugy h:
"Valsag idejen, barhogy sporolunk, sokszor elofordul, hogy elfogy a benzin a kocsibol. Ilyenkor az auto leall. Ez eletveszelyes helyzeteket is okozhat. Ha egy nagyforgalmu vasutiatjaroban tortenik mindez, akar meg is hallhatunk es a kocsink is totalkaros lehet!"

esatobbi esatobbi. lehet szinezni es elhuzni egy oldalra (kettore is). es megjobban ki lehet hegyezni vagy a halalra, vagy a valsagra. attol fuggoen, hogy aznap reggel a szerkesztosegben mi az iranyado elv. (valsaggal vagy belekkel riogatjuk-e a nepet).

ooo megegy vaaaan ! hozzuk mar ossze azt is, h a ruszkik elzartak a gazt, es most mi lesz a gazos kocsikkal? meg abba bele a valsagot is.


vazz felvetel nincs a totalcarhoz (belsoseghez)? tele vagyok jobbnal jobb temaval! lecci lecciiiiiiiii.....

Ubul1 2009.01.07. 12:46:03

@malenykij polgar:
Jó fel kell fgni, hogy valakinek hiába magyarázod, mert a nyomorba születette bele, lételeme a nyomor meg a fillérbaszás, az a legtermészetesebb számukra hogy folytonos kompromisszumot kötnek magukkal, meg vegetálnak.
Nem is akarják felfogni, hogy van más is, és mindig mindent alaposan mérlegelnek mielőtt bármibe belevágnának. Azt mondom hogy ezek igazi típusarcok. A magyar túlélő típusai! Csak egyszerűen fel kell fogni hogy nem lehet az egész életet túlélő stratégiával felfogni!
Az életet úgyse éled túl, a végén meg szembeköpöd magad, hogy az egész nem volt egy kalap lószar se, sőt kibaszás volt megszületni, csak azt nem mi döntjük el, h akarjuk vagy sem...

Ubul1 2009.01.07. 12:47:12

@ColT:
Bocs becsúszik mindenkinél néha...
De azért értetted a lényeget, nem? Különben téged tettelek próbára, hogy észreveszed-e! A sajátodat ellenőrizted már?

**ADAM** 2009.01.07. 12:56:22

Teljesen igaza van mindenkinek. Joskafiser-nek, Zombie-nak és a többieknek is. Mindenki más szempontból nézi ezt a témát, és ahogy írtátok, aki ráérzett egyszer az ízére, azt úgysem tudod elrettenteni, akit meg nem érdekel, azt most még kevésbé fogja érdekelni.
A cikk jó, sőt szuper. Őszinte, kicsit sanyarú, de nagyon jó.
Szerintem jó, ha valaki szeretne valamit, abba belevág - és legfeljebb rájön, hogy erőn felül próbálkozott. De onnantól teljesebb ember lesz.
Szerintem ne szapuljuk a Suzukisokat sem, meg a buszozókat, meg a többieket.
Aki tirpák vagy tök hülye az úgysem attól lesz az, hogy épp milyen autóban ül.

Egy jó tanács a végére (és persze le is lehet szarni bátran, csak nem érdemes, mert már sokszor bejött): a tényleges vagyonod max. 10%-ának erejéig vegyél autót. Tehát ha van 8-10 milliód, akkor vegyél valamit 1 millió körül. Ha 50 milliód van, akkor max. 5 millió körül. És boldog ember leszel.
Ha túl nagyot akarsz fingani, a végén beszarsz.

W140 2009.01.07. 12:56:54

@malenykij polgar:

Annyit tennék csak hozzá, hogy a limuzinok is gyönyörűek :)))
A kupé motorháztetején meg ugye sajna pont nincs tolni való csillag.
A tudat úgyis megvan, de azért jó látni a hátulját belülről. :)

Csubakka Junior 2009.01.07. 13:00:51

Amikor vettem az autót, én is filóztam a témán. Szívem szerint ez volt a sorrend: egy régi luxus, egy pár éves középkategóriás, vagy egy új kompakt. Aztán szétnéztem a biztosítások, meg a többi költség terén, és mivel egy megbízható, "használós" autó kellett, a sorrendben az utolsó győzött, a komoly értékvesztés ellenére. Bevált, de nem vagyok belezúgva. Aztán 2 nappal a megvétele után már el is kezdtem nézegetni a youngtimer kupékat. Egyszer talán, második autónak, tisztán hobbiból...

redriot77 2009.01.07. 13:04:18

"Tehát ha van 8-10 milliód, akkor vegyél valamit 1 millió körül. Ha 50 milliód van, akkor max. 5 millió körül. És boldog ember leszel."

Van benne valami, de azért ez így egy kicsit radikális. Így gyakorlatilag minden panel és bérház előtt üresek lennének a parkolók, a szegényebb falvakban pedig a naponta egy-két áthajtó autó után szaladnának a csodálkozó gyerekek. :)) A dugódíj bevezetése is felejtős lenne. :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.07. 13:04:25

Az a gomb, ami az egyik képaláírás tanulsága szerint kipörgésgátló, az nem kipörgésgátló, hanem a 40%-es mechanikus differenciálzár kapcsolója.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.07. 13:04:49

@W140:
Az én kupémon van csillag. Jó, 26-oson meg 140-esen nincs. Tervezési hiba.

isti77 2009.01.07. 13:05:10

"Kb. olyan, mintha arról írnál, hogy vettél egy 3 milliós IWC karórát,..."

Nem egészen. A karórát, bármennyibe is került, nem hiszem, hogy valaha is azért adnád el, mert nem tudod fenntartani. Legalábbis én olyanról még nem hallottam, hogy valaki azért adta volna el az óráját, mert nem futotta elemcserére és karbantartásra. Egy autót fenntartani kicsit más.

De mondjuk az jó példa lenne, aki nettó 100 k-s fizetésből vett egy új Swiftet(/Astrát/Focust) 0 %-os önerővel, és busszal jár, mert benzinre már nem telik a havi törlesztő, a kötelező, és a casco kifizetése után. Meg aztán az éves kötelező szervízre is spórolni kell...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.07. 13:06:31

@W140: az az igazság, hogy nekem is a hosszú limuzin sokkal jobban tetszik a kupénál, ráadásul mivel sokkal rövidebb az ajtaja, lényegesen gyakorlatiasabb pl. parkolóházakban

W140 2009.01.07. 13:08:35

redriot77 2009.01.07. 12:05:13

Nem ismerem az anyagi helyzetedet, de sokan nem is gondolnak bele, hogy egy átlagos panellakás árából kijön egy családi ház, akár garázzsal is, és semmivel nem kerül többe a fenntartása.
Ugyanez az autóra is igaz.
Egy új kisautó árából simán kijön egy sokkal komolyabb 10 év feletti autó, amibe élmény beleülni.
Hogy drága tankolni és szervizelni egy nagy benzinest?
Akkor lehet venni egy újszerű dízel cirkálót.
Mondjuk egy 124-est.
És még értékvesztése sincs, ami egyáltalán nem igaz egy új autóra!

W140 2009.01.07. 13:11:52

malenykij polgar 2009.01.07. 13:04

Szerintem is elszúrták egy kicsit :(

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.01.07. 13:14:54

Hát, nehéz ehhez mit hozzátenni. és az eddigi néhány komment is elmondott mindent. Szerencse, hogy én még az erőm maximumáig (lásd még: 10%-os szabály) sem vagyok kényszerítve elmenni, céges hozzáférések miatt, de ha ez egyszer megszűnik, akkor sem hiszem, hogy még egy jó darabig ilyen magasra törnék...

azt hiszem bende úr elsősorban azért írta ezt a cikket, hogy elbúcsuzzon az autótól, és főleg, hogy a kínos kérdések (hülye vagy??? ezt eladni???????) elejét vegye. Akinek egy kicsit is van fogalma a saját tárca vezetéséről, az mindennel tisztában van, ami itt le lett írva. Mégis, nem árt az ismétlés.

W140 2009.01.07. 13:15:13

Nálam ez kategória függő dolog, a felső osztályokból nagyon bejön a limuzin (126, 140), a 123-124-esekből, illetve az újabb E-ből meg a kupé.

poteka 2009.01.07. 13:21:57

Ugyanezt veszem észre mostanában a motorkerékpárok esetében.
Aprópénzért + 100 havi hitelért elhozható 1000 köbcentis, vagy még nagyobb vasakat vesznek, és a városban bőgetik, néha elmennek Visegrádra, vagy megjárják a Balatont az M7 belső sávjában.

Rám meg furcsán néznek, mert egy 'csak' 600-as túraendúróval elindulok két személlyel és három dobozzal a tengerpartra, vagy bárhová.

Mondjuk motoroknál az a különbség, hogy régi, nagyon nagy nem is nagyon van, mert akkor még bármilyen célra elegendőnek tartottak 250-400-500 köbcentit.

poteka 2009.01.07. 13:27:03

Autóügyben ugyanez. Szombaton Olaszországba indulunk síelni, oda-vissza 2000 km. Mivel? Sok ismerősöm általános megrökönyödésére egy 15 éves, 1.6-os benzines autóval, ami legfeljebb 500 ezret ér. De bármikor, ha ellopják, vagy totálkárosra törik, veszek egy ugyanilyet.

Gyönyörű ez a Merci, és biztosan élmény vele minden méter. Veszettül kéne. De nem tehetem meg.

Lowtyo 2009.01.07. 13:30:12

...és ha már fillérbaszók vagyunk, de kell a nagy dög, jöhet bele a gáz, vagy ne adj isten belekókányolnak egy dízelt. Sokáig keresgéltem mercit, sok cifra dolgot láttam. A hazai 126 állomány fele lassan dízel, vagy ha maradt a benzinmotor, jöhet bele a gáz (lehetőleg az ócsó fajtából). Mer ugye kell a nagy autó, csak drága etetni. Komolyan, még 123 kupét is láttam olajkályhával a motortrében.

csöcsfej 2009.01.07. 13:30:44

Kár hogy a mondanivalót nem értette senki.
Hogy miért kell német rendszám, ha egy tip-top 20 éveset vasra vágyik valaki...

Hózentróger 2009.01.07. 13:33:28

Szerintem meg az igénytelenség netovábbja egy 1,6-os, 15 éves autóval járkálni.

Nem venni kell egy ugyan olyat, hanem egy normális autóra kötni egy cascot oszt jónapot.

Van egy jó autóm, de ha most vennem kellene egy átlagosat, biztos, hogy vennék egy Octaviát, 1-1,5 évesen. Értékvesztése javarészt megvolt, baja lófasz se lehet, bármi másra ott a casco.

Nem egy autóbuzi felfogás, de legalább a realitás talaján mozog.

Humphrey 2009.01.07. 13:34:34

Sokan leírták előttem, én is megkísérlem összefoglalni, Bende kolléga mire is jött rá:

1) a luxusautó sokba kerül
2) a hobbiautó nem alkalmas hétközapi használatra
3) a kisstílű gagyizás hosszabb távon szívás.

Akkor most ehhez gratuláljak?
BTról -az autói alapján- eddig is markáns, de magamban tartott elképzelésem volt, ehelyett hadd mondja el maga milyen is ő (remélem, ez nem történt meg vele, csak költői kép:

"...Azalatt a csajod, akit kitettél jegyet venni, ázik a mozi előtt.."

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.07. 13:34:47

Meg kell nézni egy 40-es 50-es években forgatott nyugat-európai vagy amerikai filmet. Az akkor és ott számukra teljesen hétköznapi tárgyak (minden lakásban telefon, televízió, azudvaron saját autó stb.) nálunk mikortól is érhető nyomon? Na, azt a lemaradást nagyon nehéz sok magyar családnak behozni, főként, hogy a buzi államapparátus még sanyargat is minket.

Szóval: lehet hőzöngeni, hogy merjünk nagyot álmodni, meg ne járjunk kiskocsival stb.

A másik oldala az éremnek, hogy valóban tudatosítani kellene az emberekben, hogy a hitelre vásárolt új autó bukta. A használpiacon ezerszer jobban járNA, ha nem akarnák lépten-nyomon átbaszni a tisztelt honfitársai.

pxaba 2009.01.07. 13:35:44

ez a Bende megtanul írni....
grat:)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.01.07. 13:42:59

Immortalisnak 850-es BMW vagy régi w140-es merci kéne. Lélek van eladó.

pimpike_ 2009.01.07. 13:44:25

Gyönyörű autó . K. drága volt újonnan , és k. drága volt a fenntartása is . Ez utóbbi azonban nem változik az évek múlásával :-)
A kárörvendő fikázóknak csak annyit mondanék , hogy ha egy ilyennel furikázhatnának mondjuk a jövőhéten pár napot ... utána úgy vigyorognának az év hátra lévő részében , mint akit b.-ni visznek .

B.T.-nek :
Ennek nem csak a "jobbkezest" adják meg , hanem még a "balkezest" is ;)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.07. 13:45:44

Humphrey 2009.01.07. 13:34:34

2) a hobbiautó nem alkalmas hétközapi használatra

De.
Csak nem mindegy, hogy milyen és hogy mennyibe kerül.
Az én autóim koruk alapján már youngtimerek, viszont a Motor Klassik szerint nem illenek még a youngtimer-tesztbe, mert teljes mértékben alkalmasak a mindennapi használatra.

Teleszkop 2009.01.07. 13:51:18

Na és ha 140e-ből gazdálkodik valaki?
Amikor belevágtam a kocsimba, (bármelyikbe), józanul gondolkozva épp nem engedhettem volna meg magamnak. De úgy döntöttem, miért ne? Majd kigazdálkodom valahogy. Ja igen, valszeg sokkal több pénz maradna a zsebemben, de én ettől érzem teljesnek az életemet. Költhetnék sokkal többet ehelyett kencékre/ruhákra/kávézgatásra, de akkor csak egy lennék a többi közül. Lehet így is az vagyok, de én így mégis jól érzem magam :)

redriot77 2009.01.07. 13:54:35

@W140:

"Egy új kisautó árából simán kijön egy sokkal komolyabb 10 év feletti autó, amibe élmény beleülni."

Ez így van, de én mégis egy hároméves kisautót vettem. Ennek a legnagyobb értékvesztését már kifizette az első tulajdonosa, viszont még nem öreg, nem széthajtott autóról van szó. Eddig még csak olajat és benzint kellet bele vennem, tavasszal pedig kap új fékbetéteket. Ennyi. Az autó volt szűk 1.5m. Nincsenek súlyos szervízköltségek, nincs semmilyen törlesztő.

Régi autót csak hétvégi vasnak tudnék elképzelni. Hétköznapokon használt autónál nincs kedvem miért rángat hidegen? - miért fullad le melegen? - miért nincs töltés? - mi zörög? - mi kattog? - miért akad? típusú kérdésekkel foglalkozni.

Hétköznapi, egyetlen autónak csakis fiatal, maximálisan megbízható, olcsón fenntartható kocsik jöhetnek szóba nálam - ha megjelenés, gyorsaság, kényelem másodlagos szempont. De ha lesz lehetőségem hobbiautót tartani, az biztos valami érdekesebb járgány lesz. Akár egy öreg Mercedes...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.07. 13:57:24

Akkor most én foglalom össze.
A hobbiautó (föleg ha öreg) nyeli a pénzt. Ha áll, ha gurul, mindegy.

Van akinek ez nem fáj anyagilag.
Van aki minden áron kigazdálkodja, van aki megunja a költségeket.

Ép ésszel nem volna szabad hobbiautót tartani.

Humphrey 2009.01.07. 14:03:06

@malenykij polgar:
szerencséd van. bár egy olyan autót, amit örökre szeretnél megtartani, vele öregedni, élvezni az autózást, én aligha vinnék ki a latyakba, sárba, belvárosba utcán parkolni.
hidd el, nem rossz a hobbiautó+hétköznapi autó kombináció, persze ez utóbbi is lehet valami 'feelinges' darab annak aki bevállalósabb(ld a Csikós-flottát)

Humphrey 2009.01.07. 14:05:53

@malenykij polgar:
szerencséd van. bár egy olyan autót, amit örökre szeretnél megtartani, vele öregedni, élvezni az autózást, én aligha vinnék ki a latyakba, sárba, belvárosba utcán parkolni.
hidd el, nem rossz a hobbiautó+hétköznapi autó kombináció, persze ez utóbbi is lehet valami 'feelinges' darab annak aki bevállalósabb(ld a Csikós-flottát)

Humphrey 2009.01.07. 14:07:21

@malenykij polgar:
szerencséd van. bár egy olyan autót, amit örökre szeretnél megtartani, vele öregedni, élvezni az autózást, én aligha vinnék ki a latyakba, sárba, belvárosba utcán parkolni.
hidd el, nem rossz a hobbiautó+hétköznapi autó kombináció, persze ez utóbbi is lehet valami 'feelinges' darab annak aki bevállalósabb(ld a Csikós-flottát)

Humphrey 2009.01.07. 14:09:47

@malenykij polgar:
szerencséd van. bár egy olyan autót, amit örökre szeretnél megtartani, vele öregedni, élvezni az autózást, én aligha vinnék ki a latyakba, sárba, belvárosba utcán parkolni.
hidd el, nem rossz a hobbiautó+hétköznapi autó kombináció, persze ez utóbbi is lehet valami 'feelinges' darab annak aki bevállalósabb(ld a Csikós-flottát)

Ada 2009.01.07. 14:12:02

A tanulság:

Addig nyújtózkodjál, ameddig a takaród ér!

Frankofil 2009.01.07. 14:14:04

@Humphrey: Érdekes,nekem is ez a mondat ütött szemet-így a következtetésünk,véleményünk is ugyanaz

GergőÁron (törölt) 2009.01.07. 14:19:56

Bakker nem lehetne moderálni a fölösleges kommenteket?

Amikor már a huszonötödik csicskavári írja be, hogy "most nem értem, ez annyira triviális, hogy miért kell erről posztot csinálni, miért nem rögtön arról írsz, hogyha belemész a tóba megfulladsz"
Ha ennyire érdektelen ez, akkor miért szemeteled tele a kommentládát, köcsög? Az értelmes beírások kimazsolázására meg már nem marad ereje szegény olvasónak.

Egyébként ezért irigylem a sok kis telepi suttyót, mert egyszerű és boldog életet élnek. Valami ócskaságban is kiskiálynak tudják érezni magukat.

Bár asszem ők is ráköltik a fizetésük (amit a teszkós árufeltöltői tevékenységükért kapnak) 90 százalékát a verdájukra, és a matricákkal megtyúningolt nagy zenével szerelt, megültetett taliga ugyanúgy nem ér szart sem, mint a húszéves S-merci.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.07. 14:25:11

A húszéves S-merci nem ér szart sem? Ennek nekifuthatsz még egyszer.

Vagy inkább jöhet a bankszámlámra egy 78.000 km-t futott 88-as nautikblau 500 SEL (szigorúan Reiserechnerrel) ellenértéke.

Krisi 2009.01.07. 14:26:12

Én mindkét oldalt megértem.

Az egyik azt mondja, hogy ne vegyünk drága autót, járjunk egy sima Swifttel/Astrával, azt legalább tudjuk fizetni, és még nyaralni is marad pénz.

A másik tábor meg azt mondja, hogy (közhellyel szólva) egyszer élünk baszki, az élet alapból rövid, inkább vesz egy régi luxusautót amibe belerokkan, mert kurva drága, de az alatt a heti/havi pár óra alatt, amíg benne ül, addig megszűnik a világ, nem érdekli semmi, se a törlesztés se a benzinszámla, csak ő van ott meg a kocsi, és nem érdekli semmi más.

Aztán lehet, hogy következő hónapban már el kell adnia, mert nincs pénz fűteni a házat, de legalább elmondhatja, hogy ő legalább megpróbált kilépni a normális szürke életből, és ez neki jól esik.

A cikk meg szerintem azt mutatta be, hogy ha meglátjuk gyermekkorunk álomautóját olcsón, attól még nem feltétlen kell megvenni, hanem végig kell gondolni a dolgot, és nem árt előre kikalkulálni a költségeket, különben meglepődünk, hogy "jé, a régi luxusautó még ma is drága"

GergőÁron (törölt) 2009.01.07. 14:26:35

Asszem nyáron veszek is egy egyes suzuki gétét annyiért, amennyibe egy 600SEC törött lámpájának a javítása kerül, ráköltök még annyit, és én leszek a király.

Sőt, turbót is rakatok bele, bár fingom sincs, hogy lehet-e egyáltalán turbót rakni egy 1.3as gétébe, vagy hogy van-e értelme egyáltalán, de így most hirtelenjében tök jól hangzik.

altefnegy 2009.01.07. 14:28:11

Ez a 126-os is tökéletesen alkalmas a mindennapokra, ha karban van tartva. A fenntartási költségeit mindenki meg tudja becsülni magának (rendszám, fogyasztás, szerviz). Aki nem, az legyen elég bölcs időben kiszállni.

(És ezért kell két ilyen kupé a családban, hogy amikor telibevernek balról a Bérkocsis utcánál, akkor legyen egy másik vigasznak...)

GergőÁron (törölt) 2009.01.07. 14:29:51

malenykij polgar 2009.01.07. 14:25:11

jé, most hogy így mondod, ahogy kinyitom a használtautóhut, beírom a keresőbe, hogy húszéves esmerci, és csupa 78.000 km-t futott 88-as nautikblau 500 SEL-t dob.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.07. 14:31:12

@Krisi: az még nem volna baj, hogy van EGY hobbija és költ a kocsira

de közben meg kell venni a legnagyobb fullhd plazmatévét, mert legyen nagyobb, mint a sógoré, el kell utazni Maldiv szigetekre, mert a haverom Balin volt, Tommy Hilfiger pólót kell venni, mert a kollégámnak Lacoste van

persze mindez már csak hitelből megy és akkor jön a krach

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.07. 14:37:14

@malenykij polgar: G osztályon sincs csillag, csak azon nem "tervezési hiba", hanem direkt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.07. 14:41:39

@GergőÁron:

Rossz oldalakat nyitogatsz, papi.
Mirbach és társai.

Csikós Zsolt 2009.01.07. 14:48:26

@Lowtyo: Mert volt olyan. Amit láttál, szinte biztosan átépített volt, de kizárólag az amerikai piacra gyárottak dízel 123 kupét és dízel 126-ost, sőt, már 116-ost is. A nagy lökősökről megismered őket, ha még megvannak. Meg a sok feliratról az utastérben, ami az európaiban nincs a gombok körül.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.07. 14:55:16

azért a két véglet között is van út szerintem. ha belátható módon, visszafogottan túl is vállalja magát az ember az komoly motiváció lehet munkában, magánéletben egyaránt. persze ez a munkamoráltól is erősen függ. belerokkani semmiképp nem célszerű, józanul kell látni a határokat.

GergőÁron (törölt) 2009.01.07. 15:00:37

Ezekszerint mégiscsak az lehet abaj, hogy valahonnan kihagytam egy "általában" szót.

Végülis egy ilyen nem általában kapható merga árát én is szívesen elfogadnám bárkitől, sajnos viszont az autó használatára tökéletesen alkalmatlannak érzem magam.

Bár ha annyi pénzem lesz, hogy már tényleg nem tudom mire elkúrni, akkor lehet, hogy veszek egy rollsroyst. Lefényezem valami irtó kretén színösszeállításra, megültetem, teszek alá ledet meg nagy zenét a csomiba, peres gumit a pörgős niga-felnire, egy akkora szárnyat a seggére, és egy amekkora az AN-225-ös gépnek sincs. És valami mérsékelten ízléses módostíást is végrehajtok a lámpák környékén, hogy morcosabb legyen.

Nnna, és akkor ezzel fogok közlekedni, és úgy fogok kiszállni belőle, mint az idétlen időkibben(ből?) az a marha, csak rajtam a ragasztófoltos makettozós mackógatyám lesz.

Bár az összes luxuskocsi közül szerintem a rolls a legocsmányabb, és ezért nem csípem, de szerintem könnyen belátható, hogy ilyen művészi alkalmazás során egy birodalmi bálnakupé nem ütne (baszna oda) akkorát, mint a rolls.
Meg azt sajnálnám is.

guest_ 2009.01.07. 15:11:33

Ez jó. Ilyen kell több, ezért szeretjük a TC-t.

Lowtyo 2009.01.07. 15:26:24

@Csikós Zsolt: igen, igen. Tudom, de ugye egy SD ára nem 3-4 kiló körül indul. Biztos nem azok voltak. :) A 123-as kupé dízelről bevallom nem hallottam, de biztosra veszem, hogy ami kupét láttam, nem gyárilag volt dízel. És a legszörnyűbb, hogy még jó állapotban is volt. Ha már beleöltek egy rakás pénzt, csak visszatehették volna az eredeti motorját.
Azért elég furcsa, hogy pont a dízeltől irtózó amerikaiaknak készített a merci gázolajos autót ezekből a típusokból...

Cristoforo 2009.01.07. 15:27:05

1. Teljesen igazat adok joskafiser-nek.O lyan faszát irt, majdnem lefordultam a székről a röhögéstől. Az élet rövid. Múanyagipari hulladékokban, egyenautókban letöltve még rövidebb. Tökéletes autó nincs. Ez vén merga sokat eszik, drágább fentartani, ez van. Le kell nyelni, mert olyat ad cserébe, amelyet csak nagyon kevés autó tud.

2. A mutyukis-opleasztrás vonal mi túrónak kommentel, ha ez nem is a ő érdeklődési körük? Aki nem autóbuzi, hanem biztonsági játákos az ne ábrándozzon álomautókról, és főleg ne fikázza azt, aki bele mer vágni egy ilyen projektbe.

Herman 2009.01.07. 15:31:38

Tetszett a cikk!!

Magamat is bele tudom képzelni a cikk által illusztrált szituációba, sőt, ha úgy nézzük, benne is vagyok, mivel nekem is van egy úgymond "hétvégi benzinpusztító" sportautóm!

Bár én eszem ágában se vagyok eladni, ameddig bírom anyagilag, addig a garázsban pihen :D nyáron meg indul a banzáj!

A W126 SEC Mercik kora sajnos lejárt, de youngtimernek, hobbynak nem rossz egy ilyen gépcsodát birtokolni!

Sokszor eljátszom a gondolattal, hogy ha egyszer lesz felesleges 5-6 millióm, akkor németből hozatok egy ritka, újszerű állapotút, mert még akad arrafelé ilyen.....

Addig is, én nagyra tartom azokat, akik pusztán hobbyból, kedvtelésből tartanak ritka típusokat, és nem vetik oda a disznók elé pusztulni őket!

Projekt72 2009.01.07. 15:35:38

Tudna nekem valaki segíteni?
Milyen költségekkel jár egy német rendszámos autó fenntartása
( természetesen van német rokon akinek a nevén mehet a dolog).

Köszönöm

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.07. 15:42:03

@Cristoforo: "2. A mutyukis-opleasztrás vonal mi túrónak kommentel, ha ez nem is a ő érdeklődési körük? Aki nem autóbuzi, hanem biztonsági játákos az ne ábrándozzon álomautókról, és főleg ne fikázza azt, aki bele mer vágni egy ilyen projektbe. "

Miből gondolod, hogy engem spec nem érdekel a téma? Meg az Astrás gyereket. Meg bárki mást, aki idejön olvasni?

Ocvt 2009.01.07. 15:42:33

Azért kicsit szánalmas, hogy pont a téma egy szakértőjének nincs fogalma róla, hogy mennyibe is kerül egy ilyen luxusautó fenntartása és belebukik...

"Ugyan, az ilyenek szánalmas kis lúzerek. Pont mint én voltam." -biztos, hogy van mégegy ilyen?

off
regadó: a nagy luxusautó -régi,új- a gazdagok kiváltsága, a többieket el kell lehetetleníteni valahogy.
Mostanában meg már az csórók öreg -sárga plakettes- "ócskaságait" is derogál nézni, amíg beérnek a hivatalba. Tiltsuk ki őket.
on

Herman 2009.01.07. 15:53:36

"Azért kicsit szánalmas, hogy pont a téma egy szakértőjének nincs fogalma róla, hogy mennyibe is kerül egy ilyen luxusautó fenntartása és belebukik..."


Hát bárkivel előfordulhat, hidd el....
Ezért kell okosan mérlegelni.
pl. én 2 kocsit tartok, egyet munkára, egyet meg hétvéginek.
Így ki lehet küszöbölni a cikkben feltüntetett negatívumok egy részét.
Amúgy meg, aki csak eszközt lát egy régebbi luxusautóban, az ne vegyen...egy old-vagy youngtimernek lelke van...

scsaba1 2009.01.07. 15:57:42

@W140:

Utánna élmény kifizetni szép sorban behaló főalaktrészek cseréjét, különösen, ha az előző tulajok agy nélkül használták, esetleg cégautó volt...

4-5 éves common rail dízelt venni megint nagy lutri. (nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok)

CR dizelt csak újat szvsz. 4-5 évesben sokkal inkább benzinest. (Nagyon kevesen mennek annyit, hogy a fogyasztásbeli különbözet a dízel felé húzza a mérleg nyelvét, különösen, hogy a gázolaj jó ideje drágább mint a benzin.)

joskafiser 2009.01.07. 16:01:46

@csöcsfej: de, ertette. ettol meg uberfos cikk uberfos temarol. totalcar fooldalra tenni meg kib. hatasvadasz gagyibulvar plane, h belevesszuk a nemet rendszam szot is !

redriot77 2009.01.07. 16:18:21

@Cristoforo:

"2. A mutyukis-opleasztrás vonal mi túrónak kommentel, ha ez nem is a ő érdeklődési körük? Aki nem autóbuzi, hanem biztonsági játákos az ne ábrándozzon álomautókról, és főleg ne fikázza azt, aki bele mer vágni egy ilyen projektbe."

Ez faszság úgy ahogy van. Attól, hogy racionális okokból tömegautóval járok, még érdekelhetnek a különleges autók. Van X keresetem, ami egy 5000 köbcentis húszéves merga fenntartására nem elég, de egy praktikus autóra igen, ilyet vettem is. Ha 3X keresetem lesz, akkor veszek egy érdekes autót. A bejegyzést írót nem fikáztam. Uff.

Humphrey 2009.01.07. 16:21:44

@malenykij polgar:
szerencséd van. bár egy olyan autót, amit örökre szeretnél megtartani, vele öregedni, élvezni az autózást, én aligha vinnék ki a latyakba, sárba, belvárosba utcán parkolni.
hidd el, nem rossz a hobbiautó+hétköznapi autó kombináció, persze ez utóbbi is lehet valami 'feelinges' darab annak aki bevállalósabb(ld a Csikós-flottát)

joskafiser 2009.01.07. 16:26:21

@GergőÁron: hehe, csicskavari kocsog a te jo edes ;-)
valszleg egesz alacsony iqszinttel rendelkezel, ha egy ilyen primko cikk (bocs, post) utan jossz kommenteket elemezni, mert nem jott at a mondanivaloja :-))

a lakotelepbol meg a tecsobol gondolom magadbol indultal ki. cora-ba jarok nem tecsoba es ujonnan vasarolt v8cal, mert ez tetszik es letojom, h mennyit zabal.

megnyugodtal bubu?

Humphrey 2009.01.07. 16:27:21

@malenykij polgar:
szerencséd van. bár egy olyan autót, amit örökre szeretnél megtartani, vele öregedni, élvezni az autózást, én aligha vinnék ki a latyakba, sárba, belvárosba utcán parkolni.
hidd el, nem rossz a hobbiautó+hétköznapi autó kombináció, persze ez utóbbi is lehet valami 'feelinges' darab annak aki bevállalósabb(ld a Csikós-flottát)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.01.07. 16:29:26

Szerintem kifejezetten jó volt a cikk.
A kognitív disszonancia igazolása a kommentekben (is) pedig mindig szórakoztató, például mikor valaki azt írja, hogy ő nem teheti meg a hobbiautó tartást, hiszen csak 500e/1M/1,5M Ft -ja van, amit fullra a napi autójára kell költeni. Pedig isten bizony úúgy szeretne egy hobbiautót... (hogyne)
Vagy a másik, aki meg akkor is megmagyarázza, hogy a régi szerelemautója meg is éri, mikor legbelül tudja, hogy nem így van. Csak itthon bevallani, hogy igen, sokba kerül, de szeretem - az valóban jobb esetben is lesajnáló pillantásokat vált ki.
Hát igen, kicsit is másnak lenni, mint a tömeg, az bizony kockázatos, főleg itthon. Ennek, mondhatni, hagyománya van...

Humphrey 2009.01.07. 16:30:06

OFF:
lehet, hogy én vagyok a nap hülyéje, de 2 óta nem is nyúltam a géphez, még a szobában sem voltam, nem tudom miért küldi el a kommentet ennyiszer,
nem rajtam múlik.
bocsánat

thetriggerhappy 2009.01.07. 16:44:24

malenykij polgar!

mi alapján lesz egy autó "youngtimer"? erre is van olyan hivatalos minősítés mint a veteránokra?

Herman 2009.01.07. 16:55:27

A hetvenes évek autói

Youngtimer - A hetvenes évek autói - Ford Capri MKI.A hetvenes évek hétköznapi autóiról, mint például a Ford Granada, vagy az Opel Rekord csak kevesen gondolták volna új korukban, hogy valamikor a klasszikusok közé fogják sorolni. De egy idő óta kultusz veszi körül ezeket az autókat is és az ún. Youngtimerekkel egy új generáció alakul ki a kedvenc autók között.

A Youngtimerek körében az utóbbi években növekvő tendencia mutatkozik, ami többek között az új, fiatal autósgenerációnak köszönhető, aminek az oka kevésbé az autók technikai felszereltsége iránti érdeklődés, sokkal inkább annak tudható be, hogy ezek az autók egy bizonyos életvitelt, életérzést fejeznek ki.

A “Youngtimer” kifejezés német találmány

Opel Commodore B GS/E (1972 - 1977)Az idők során kialakított definíciók szerint egy autó 30 év fölött “Oldtimer”-nek, vagy veteránnak számít és megkaphatja a múzeális minősítést jelentő OT rendszámot. “Youngtimer”-ek azok az autók amik nagyjából 20-30 év körüliek, legalábbis a teória szerint. Valójában egy, a hetvenes évek elején épített Opel Rekord vagy “Állólámpás” Mercedes attól még továbbra is “Youngtimer”-nek számít.

Bővebben:

www.classiccars.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=1

Herman 2009.01.07. 16:58:45

www.youngtimer.hu/

itt is van sok olvasnivaló :D

Krisi 2009.01.07. 17:07:48

@Herman: Nem is akármilyen olvasnivaló... :)

karlov 2009.01.07. 17:54:01

Hát pedig nekem ilyen lessz.
Nepper nyelven szólva meg ha nincs pénzed banánra ne vegyél majmot.
Az azért már beteges,hogy valaki nem meri használni se,akkor elég egy gyári prosi is róla...

Herman 2009.01.07. 18:07:37

karlov, a korlátozott használat a megoldás.

Egy különleges, ritka, és 20-30 éves kora ellenére gyári állapotú autóval az ember másképpen bánik (jobb esetben)... téli használat kilőve, nem járunk gyorsulni, pl.
Ezek a gépek kapcsok az autóépítés korszakai között, és mivel kihalófélben vannak, egyes példányok megmentése az enyészettől nagy kihívás, és mellesleg kitűnő befektetés. (mivel az értékük csak nő, ahogy hullanak ki az egyes példányok a nemtörődömség, és a koruk miatt)

W140 2009.01.07. 18:14:56

Herman 2009.01.07. 18:07:37

Ez nagyjából így van, bár én használom télen is, mert ez a típus például nem ismeri a rozsdát, évi 10-20e km. meg kell is neki.
Egy ilyen autónál az ember szinte várja, hogy egyre idősebb legyen, mindig javít-szépít rajta valamit, és ahogy telik az idő, egyre ritkábbá, és nagyobb értékűvé válik.
Egy új autónál pont fordítva van, azért javítják, hogy még elmenjen egy darabig, és ahogy telik az idő, egyre kevesebbet ér.

Kifordított kacagány 2009.01.07. 18:35:30

Sabc 2009.01.07. 11:11:25
nagyon igazad van. bár én kiegészíteném azzal, hogy öreg kisautót is sokba kerül tartani, meg új kisautót is, meg új nagyot is persze. az egész probléma ott kezdődik, hogy ez még sokaknak csodaszámba megy, amikor meg szembesülnek vele, akkor néznek nagy szemekkel.
egyébként hova tudsz te annyit elautózni? olyan olcsó a benya, hogy már azt se tudom merre menjek, hogy elfogyjon.

**ADAM** 2009.01.07. 12:56:22
azért ez a jótanács itt elég utópisztikusan hangzott:) szerinted így hányan vennének autót?

redriot77 2009.01.07. 13:04:18
de szép is lenne....

Lowtyo 2009.01.07. 13:30:12
én alapvetően nem vagyok gáz ellenes, csak tudja valaki, mikor mibe vétek ilyent pakolni...........
.......szerinted egy audiba szabad tenni?:D

Herman 2009.01.07. 18:44:08

w140, így igaz.

gondolj bele, a 90-es évek után gyártott mai kommersz, műanyag tömeggyártmányok hány % éri meg a youngtimer kort???

Persze most is vannak bizonyos márkák, azon belül rétegmodellek, amelyek nagy valószínűséggel 20 év múlva gyűjtők, autóbuzik féltve őrzött kincsévé válnak majd....de a lista egyre szűkül...

Herman 2009.01.07. 18:46:47

Főleg azok a modellek lesznek a listán, amelyek összdarabszáma 20.000 alatt volt...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.07. 18:47:14

A csomagtartód zárja körül sem ismeri a rozsdát?

ZON 2009.01.07. 18:57:42

Ez egy igen lehangoló kicsengésű írás.Miért kell a szenvedélyt fillérre kiszámolni?Az igazi szenvedély (hobbi,szerelem) nem a pénztárgépen múlik. Azt hiszem a VPOP szponzorálta a szerzőt . (A külföldi rendszám árnyoldalai. Oktatófilm a 70-es évekből)

Big Blaster 2009.01.07. 18:59:13

Én úgy hidaltam át a "kell egy különleges, erős luxusautó, de ne kerüljön vagyonokba a fentartása" dilemmát, hogy amcsi autót vettem. Miért? Mert EU-ban szarba sem nézik ezeket, nincs semmi presztizsük, így nem mozgatja meg a tolvajok fantáziáját. Műszakilag ugyan nem a Hi-Tech színvonalat képviselik, de így legalább olcsó hozzájuk az alkatrész, mivel jobbára tömegmodellek alkatrészeiből vannak összelegózva. Vezetési élményben viszont gyakorlatilag ugyan azt nyújtják, mint az EU luxusverdák. Nagyok, kényelmesek, jól felszereltek. Elől bugyog a V8, hátul füstöl a gumi. :-)
Az enyém idén már 16 éves lesz. Évek óta átlagosan kb. havi 45 ezer pénzben van az összes költsége. Ebben minden bele értendő: a biztosítástől kezdve a garázsbérleten át, az üzemanyag és karbantartási költségekig. Hozzá kell tennem, hogy inkább hobby autó, ezért nem járok vele havi 500 km-nél többet.
Közvélekedéssel szemben nem horror a fogyasztása sem, nálam átlag 12-13 literből megáll.
Szerintem ésszerű kompromisszum egy ilyen verda annak, aki valami különlegeset akar, de nincsenek havi százezrei autóra.

qualitaet 2009.01.07. 19:20:57

Apám kedvelt régi és örökérvényű mondásai:

"Koldusnak a Stradivari hegedű..."

"Parasztnak nem való a május!"

(Nem a szerzőre gondolok.)

Jó cikk. Legalább kissé rájönnek az emberek, hogy egy valóban szép és makulátlan luxusautó akár régi akár új, sosem volt és sosem lesz a pitlákok játékszere.

loláb 2009.01.07. 19:23:39

Ha nekem minden pénzem az autóm vinné el, hát én borzasztó nagy baleknak érezném magamat...

Defoe 2009.01.07. 19:36:28

Többek közte ezért megy el a kedvem attól, hogy hobbi autónak ilyen régi de nekem tetsző nagy vasat vegyek.

karlov 2009.01.07. 20:12:54

A szerelem kevés minden autóhoz,a költségeit sem szabad a számításból kihagyni.
Úriember pénzről meg nem beszél...
Ez az autó pedig egy igazi ikon,befektetésnek meg nem jó ezt mondhatja bár ki is,max nincs értékvesztése,de az üzemeltetése sok pénzt emészt fel.
Na de ha van feleséged és szereted akkor ugye vele sem garasoskodsz,persze ha úr vagy...

Sabc 2009.01.07. 20:14:35

@Kifordított kacagány: Sokat autózok, és kihasználom a ~300 lóerő, az RWD és a sperr adta előnyöket. :))

HöZsö 2009.01.07. 20:34:50

Azért, mert valaki béna, attól még nem mindenki lesz béna, aki azt teszi, amit a béna, csak ügyesen.

Ez a véleményem a cikkben felvetett gondolatokról.

Bullett 2009.01.07. 21:15:34

Mindig csak az elöitéletek,tényleg olyan rossz volt nekem is a nyáron egy ilyen klímás ocskavas bőrfotelében araszolni felfelé a Hegyalja úton alapjáraton, mikor a legtöbben vért izzadnak az álando kuplongolástol.A teljesitményhez meg hozzátartozik a fogyasztás.

kisHondás 2009.01.07. 21:23:19

Hát leszögezném hogy csak egy 19 éves srác vagyok és lehet h teljesen el vagyok szállva a valós dolgoktól de az érzéseket nem lehet befolyásolni!!
Ahogy elkezdtem olvasni ezt a cikket és megláttam a kocsiról a képet, megint csak elmosolyodtam és átfutott rajtam egy a hihetetlen érzés.. Elkezdtem olvasni a cikket és valahogy úgy éreztem mintha rólam szólna egy darabig a szöveg.. Addig a részig amikor megfordul a fejben h el kéne adni?! Pécsen lakom és egy helyi autókereskedésben van egy igaz kicsit újabb, de körülbelül ezt az érzést és stílust felvonultató gyöngyszem, egy W140-es S600 AMG V12.. Karotta is ilyet tesztelt a Thug Life nevű Totalcar-ban!! Szinte minden nap arra felé terelődik az utam h legalább csak láthassam, és érezhessem ahogy a kocsi vonz magához. Fiatal srác létemre valahogy elragadott az S mercik varázsa, és valahogy az a tekintély, azok a kemény és markáns vonalak, az ahogy az autó vonul, ahogy sugározza magából a felsőbbrendűséget, az teljesen a rabjává tett engem.. Életem nagy álma egy olyan autó és amikor már belép az életedbe az a betegség, hogy szaladgálós autó helyett inkább buszozol hogy a magadénak tudhasd az már elég súlyos.. De szerintem egy két kommentet megcáfolnék, mert aki tényleg azért tart egy ilyen autót mert érzelmileg kötődik hozzá és egy ilyen autó varázsa teljesen magával ragadja az mégsem tud úgy bánni az autóval hogy "azért van h menjen" meg "az autó van értem nem én érte", ez szerelem, és aki szerelemből vesz ilyen autót az legalább az az ember aki kezében tényleg jó kezekben van egy Merci!! Tudom hogy nagyon elvarázsolt a véleményem, de valakit egy Panda varázsol el igazán, valakit egy Hacsi, engem Az S600!! Remélem egyszer összejön, remélem..

W140 2009.01.07. 21:27:53

malenykij polgar 2009.01.07. 18:47:14

Az csak azon szokott, aminek elreped a hátsó fehér összekötő lámpája, és nem cserélik ki, így évekig bent tud maradni alatta a víz.
(Jövő héten elviszik a másik kasznimat, már teljesen le van róla mellesztve minden, úgyis akarok róla képeket felrakni, majd nézd meg, érdemes :))
210-essel pl. én sem mernék télen közlekedni. :)

nemondomeg (törölt) 2009.01.07. 21:40:34

20évesen van annyi eszem h nem veszek ilyen autót ha nem tudom fenntartani meg tárolni! úúúristen
"Ha máshoz viszed, könyörtelenül lehúz, de meg se mersz mukkanni, mert még direkt kárt tesz benne." - ehhez a mondathoz meg külön gratulálok.
az h "autóbuzik" vagytok nem jelenti azt h hülyének is kell lenni! 1szer volt itt egy cikk h milyen ha az ember lakása fele annyit ér mint a verdája. asszem Winkler úr irta. na ezis kb az.

zalkapone 2009.01.07. 22:05:43

@ZON:

Ha a VPOP szponzorálta volna a postot, akkor inkább arra buzdított volna, hogy járj csak német rendszámmal! A szabálysértési bírsággal kiegészített utólag kiszabott regadóból sokkal jobban telik a kassza...

Seca81 2009.01.07. 22:27:17

@Kifordított kacagány: "olyan olcsó a benya, hogy már azt se tudom merre menjek, hogy elfogyjon."

Eddig. Épp most olvastam az első rémhírt, miszerint fokozatosan emelkedni fog a benya ára. Qrva jó... Már bíztam benne, hogy legalább 1 évig ócsó marad. De nem! Hisz ez Magyarisztán...

kokal 2009.01.07. 22:27:21

@Projekt72:

Másik Mercinél már írtam, hogy én pont az idén vágtam bele egy 560SEC-be. Bordó, bézs bőr, napfénytető, gyári állapot, teljes átvizsgálás és a hibák kijavítása (nem volt túl sok) után most már jó érzéssel használom. Igaz van mellette másik autóm is, évi 80ezer km-t nem szeretnék beletenni. Bár szerintem nem lenne vele gond akkor sem.
Nehéz jót venni belőle még No-ban is, én fél évig kerestem. 86-os, első tulajdonostól, egy márkaszervízben szervizelve, összes számlájával, igazolt 165.000 km-el.
Német rendszámon maradt, az éves költségei így szerintem elviselhetők, kötelező 450EUR/év, német autó adó újabb 303EUR, CASCO nincs.
Olajcsere 10.000ként, fogyasztás min. 13l/100km, 140 tempomatnál. Nálam az átlag 14,4.
Értékvesztés 0. Élmény 10 (szerintem és elfogult vagyok).
Nem parázom a parkolóházban, az étteremben, de az éjszakákat garázsban tölti.
Bocs, ha hosszú voltam.

zalkapone 2009.01.07. 22:30:49

@kokal:

Nem Neked ígértem infót vámolásról a Merci kapcsán?

zalkapone 2009.01.07. 22:38:51

@kokal:

Pedig valakivel beszéltem róla! Ennyire nem iszom sokat...
Asszem az Euro2-es besorolásútól gyengébb motorok behozatali tilalmáról beszélgettünk. Na, ha lesz egy kis időm, akkor visszakeresem!

kokal 2009.01.07. 22:52:14

@zalkapone:

Én is iszom, ha tehetem és ha akarod beszélhetünk róla!

zalkapone 2009.01.07. 23:13:01

@kokal:

Részemről rendben! :-)

Kifordított kacagány 2009.01.07. 23:21:08

Herman 2009.01.07. 18:44:08
meg amiből annyi van mint a pelyva. pl suzuki swift

Big Blaster 2009.01.07. 18:59:13
azért az az olcsó alkatrész sem minden esetben igaz. ha belefutsz valami olyanba, amit az usa-ból kell behozatni, az alkatrész többszörösét fizeted a szállításra. amúgy mid van?

Seca81 2009.01.07. 22:27:17
ez várható volt, lehetett rá számítani. egy okkal több, hogy minél többet autózzunk ezzel az óccsóval(később meg a drágával:).

kokal 2009.01.07. 22:27:21
így is kell használni. nem értem, miért is kellene a használat okozta örömöket elrontani a felesleges aggódással. egy dolog az, ha valaki vigyáz az autójára, egy másik meg az, ha vitrinben tartja.

a discoveryn volt valami műsor, ott hangzott el, hogy aki veteránozni akar, de nincs lehetősége sajátot tartani, vagy épp a nyűgjeit nem akarja "élvezni" annak van lehetősége bérelni ilyen autót(angliában) egy-egy út erejéig. ez egy nagyon jó dolog, így az ember akár több típust is használhat anélkül, hogy mindegyiket be kellene szereznie, felújítania, üzembetartania. ilyen lehetőségnek itthon is örülnék ha lenne. gondolom egy darabig nem kell örülnöm.

Pasas 2009.01.07. 23:22:03

Jó cikk!
Aki inkább venne egy új Swiftet, az tegye, örüljön neki, de nem kell fikázni azokat akik rajonganak az idősebb autókért.
Én is rajongok ezekért az autókért, legyen az német, olasz, francia, akármi. A mi korosztályunk számára most lettek elérhetőek azok az autók, amire iskolás korunkban a faszunkat vertük.
Aki ezt nem érzi, az sose fogja.

Rocko- 2009.01.07. 23:31:03

kisHondás 2009.01.07. 21:23:19
először ízlelgesd csak a tankolást. mondjuk a családi kocsit tankold te, saját zsebből 3 hónapig.
aztán kezdd el karcolgatni, h mennyibe fáj átiratni. és akkor KGFB-t nem számoltál.
majd keress hozzá alkatrészt, és árakat.
kb. ezekkel kell szembesülnöd kocsivásárlás ELŐTT.
nem gecizésből, de az embernek nagyon sokszor meg kell gondolnia, h vesz-e kocsit, és milyet.

zalkapone 2009.01.07. 23:32:39

@Kifordított kacagány:

Csak akkor fizetsz sokat a szállításért, ha..., hogy is fogalmazzak finoman? Szóval ha rutintalan vagy. A legtöbb futárcég (UPS, FEDEX, DHL, TNT) szarér-hugyér szállít, HA! a feladó fizeti a szállítást (lásd export-támogatás)! Egyszerűen a vásárlásnál ki kell kötni, hogy a feladó fizesse a fuvardíjat, akár úgy is, hogy felezitek fű alatt a költséget. Hatalmas a különbség az export és az import fuvardíj között, és így jársz legjobban!

zalkapone 2009.01.07. 23:34:06

@Rocko-:
Vagy köcsög mázlista, és kap egyet! :-)

zalkapone 2009.01.07. 23:37:44

@Kifordított kacagány:

Múltkor találkoztam munkám során egy küldeménnyel, ami szinte egy fél autót tartalmazott, és a fuvarköltség nem volt több 25ezer forintnál. És hogy a rák ette volna meg, ráadásul egy Mustang-hoz jött! :-)

Krisi 2009.01.07. 23:40:08

@Seca81: A világon mindenhol drágult a benzin az elmúlt időszakban, csak nálunk nem, szóval ez most mellé...
Ha meg abban reménykedsz, hogy hosszú távon olcsóbb lesz a benzin, akkor további szép álmokat :D

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.01.07. 23:49:59

Hihetelenul hangzik, de eppen ma kezdtem el almodozni ezeken, es eros mobile.de es felvideki oldalak (mert ugye onnan vagyok) kutatasaba kezdtem, hogy ha majd lecsereltem jelenlegi automat, vennek masodiknak par even belul egy youngtimer-t. Hozzank konnyen be lehet hozni, termeszetesen ne legyen leharcolt, ez a feltetel.
Csakis Mercedesben gondolkodom, es kupe, vagy kombi. Igen kombi, mert neha neha szeretnem mindennapos hasznalatra is bevetni, lehetoleg benzin, es kotelezoen automataval. A kupe meg kupe, magaert beszel, a limuzin meg kell a francnak. Nalam viszont csakis 1980tol johet auto szamitasba.
Erre itt ez cikk, es probalja elvenni a kedvem, pedig eppen a Totalcartol kertem volna majd segitseget, de mivel az 560 SEC nekem mar tul sok lenne, eleg a 280, vagy a 300, esetle a 230 EC ezert talan a fogyasztas es a biztositas, sem fog hazavagni. A karbantartas pedig majd Isten kezeben, es az en penztarcamban. :-D

Kifordított kacagány 2009.01.08. 00:37:17

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.07. 23:31:03
ellenben a túl sok gondolkodás sem egészséges;)

zalkapone 2009.01.07. 23:37:44
természetesen, ha egy fél autót rendelsz, akkor az jobban megéri, hiszen a doboz növekedésével nem egyenes arányban növekszik a szállítási díj sem. ellenben ha csak valami pár forintos vackot, arra is kifizetheted majdnem ugyanazt a szállítási díjat. a helyzetet tovább bonyolítja(erről kint élő honfitársaink kiokosítottak), hogy ide hozzánk meglehetősen korlátozott helyről szállítanak csak közvetlenül, így ha a szállításba még beleesik egy usa-n belüli transzport, akkor azt is lehet fizetni, ami majdnem a duplájára emeli a szállítási díjat. így lett nekem a rögzítőfékhez 26e ft-os fékpofám.

M@tek@ 2009.01.07. 23:49:59
ha a fogyasztás mint tényező téged aggaszt, akkor ne vegyél ilyen autót.

Seca81 2009.01.08. 00:57:19

@Krisi: Nézz csak utána!
Továbbá figyelmesen olvasd amit írtam; lehet, hogy a többi országhoz képest nálunk kb ugyanolyan értéken tendált az elmúlt időszakban, de amit ma olvastam hír, nem erről szól hanem a közeljövőről.
Ha nem találtál semmit csak szólj és küldöm a linket! Tényleg!

Seca81 2009.01.08. 01:00:22

Reménykedni pedig lehet, hisz ez hal meg utoljára...

Bosszankodni nem fogok hidd el, max kicsúszik egy nem ide való szócska a számból, de ezzel el kb el is intézem magamban a benya árnövekedést :)

Seca81 2009.01.08. 01:01:40

javítás: "de ezzel kb el is..."
Késő van má!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.01.08. 02:43:48

Nekem is volt német rendszámos verdám, pont érettségi után, az ajándék pénzekből. E30 325i, amikor még menő volt. Megvolt egy évig, aztán udvarra került, ott rádölt egy kémény. Elbontottam. A kormánya még megvan. :(
Azóta vagyok szerelmes a BMWkbe. Most a csajom is el akar hagyni miattuk.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.01.08. 07:34:00

@Kifordított kacagány:
Itt nem a fogyasztasrol van szo, itt az egy masodlagos tenyezo,de nekem az 560 mar sok. Nekem a sor 6 a kedvenc. Izlesek es pofonok, es sajna nalam meg ekkor is van racionalitas, megha ilyet raacionalitasbol az ember nem csinal.

Acmee 2009.01.08. 07:48:51

@Lowtyo:

Na az az igazi Istenkáromlás! Tőben vágnám le mindkét kezét, aki kópéba dízelt rak!!!

Acmee 2009.01.08. 07:52:27

@kokal:

Értékvesztés: -3 Ezek az autók már fokozatosan felfelé értékelődnek! Nézd meg No-ban a 123-124-eket(ugye azok érték most el a veterán kort)!!

Rocko- 2009.01.08. 09:10:09

zalkapone 2009.01.07. 23:34:06
persze, de akkor nincs ilyen gondja. :)

Kifordított kacagány 2009.01.08. 00:37:17
inkább elôre, mint utólag! :D
és ha gázosítani meritek a sleepert, elveszem elôletek! :DDD

Kifordított kacagány 2009.01.08. 14:47:58

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.08. 09:10:09
nocsak, ennyire vágysz egy gázos autóra?:)
azt végül is óccsó tankolni;)

Rocko- 2009.01.08. 16:35:25

:ppp
ne piszkáld az alvó (nyalogató) oroszlánt! :D

nick: 2009.01.08. 16:50:41

a 126-os az a kispolski?
:-P
:-D

(bocs, de nehezen hagytam volna ki :-P)

karlov 2009.01.08. 17:03:04

@zalkapone: Szia Azthiszem nekem igértél némi infót vámolásról.

Krisi 2009.01.08. 17:21:22

@Seca81: Ez mondjuk igaz, a kommentem beküldése után nyitottam meg a Zindex.hu-t, és ott olvastam a hírt :)

A benzinárak meg engem nem fognak nagyon agyoncsapni, egy darab motorom van, az fogyaszt kb. 4-5 litert, de mostanság nem nagyon használom (mert ugye fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni:), majd tavasszal már jobban fogom figyelni az árakat.

Seca81 2009.01.08. 18:16:30

@Krisi: na ja... Gondolom örömmel olvastad a hírt mint mindenki :)

Nekem is van mocim de hülye lennék elővenni ilyen időben, pedig ahhoz képest sok motorost látok (tegnap is Csepelen egy chopperes, sima lehajthatós bukóval ami alig véd vmit) Én fáztam helyette mikor ránéztem!!!
Ha meg eldőlök egy jégkockán agyonnyom a 250 kiló :)

Apámmal azon gondolkodtunk, hogy míg ilyen olcsó a benya, vennénk 300 litert. Ha felmenne megint 300 fölé simán spórolnánk 23ezret, egyedül a tárolás kérdéses, hordó meg kanna lenne, meg még egy T2-es busz is amibe szintén fér közel 50 liter, a mocimba is 20, de a hordók elhelyezése kérdéses. Mint Tudjuk mennyire dúl a szerelem a szikra és a benya között, továbbá párolog is ha nem szakszerűen fedjük le. Szóval még meglátjuk :)

Seca81 2009.01.08. 18:18:10

javítás: "Mint tudjuk..."

Big Blaster 2009.01.08. 18:28:18

@Kifordított kacagány: Jellemzően minden alaktrészt az USA-ból szoktam venni, de a röhej az, hogy szállítással, vámmal, ÁFÁ-val is kijön annyiból, mintha egy tök átlag EU autóhoz venném ugyan azt. Gond inkább akkor van, ha komplett karosszéria elem vagy egyéb nagy/nehéz cucc kellene. Az már drága lehet a magas száll. díj miatt.
Egyébként egy '93-as Lincoln Mark VIII-am van, ez: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=35358

zalkapone 2009.01.08. 20:47:58

@karlov:

Tudtam én, hogy adós vagyok valakinek! Nemsokára megyek le személyesen csepelre, aztán megpróbálok kiokosodni a témában! Majd biztos, ami biztos zaklassál nyugodtan, ha nem jelentkezem!

zalkapone 2009.01.08. 20:51:01

@Kifordított kacagány:

Én úgy tudom, hogy a UPS teljes lefedettséggel rendelkezik az usában, és teljes távra vállal szállítást! Van konkrét hely, ahonnan rendelni szoktál? Utána nézetek a dolognak, ha gondolod! (Talán még a vámolásnál is tudok segíteni!)
:-)

Csontos Szigfrid 2009.01.08. 21:16:14

A maga idejében a legpengébb autók közé tartozott ez az "öreg" Merci. Most meg be kell látni, hogy csak olyannak szabad megvennie, aki fenn is tudja tartani. Mert attól hogy öreg, még luxusautó, és így a fenntartása, használata drága.

Különben meg akár kitalált ez a cikk, akár valós, sokmindenre rávilágít. Pl. arra, hogy nem kell a látszat, társadalmi "fölényeskedés" miatt erőnkön felül belenyúlni dolgokba, mert valószínű elbukjuk.

Elég annyinak látszani, amennyik vagyunk. Különben sok kis kocsiban ülő ember boldog és teljes életet élhet.
Én személy szerint nem vágyom Mercire. De mint mindenkinek, nekem is vannak álomautóim. Pl. egy Aston-Martin DB 9, vagy egy Maserati Quattroporte. De ezek valószínűleg álmok maradnak. Sose vennék 15-20 éveset ezekből, még ha eléhető áron lennének is később.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.08. 22:01:37

@Acmee:
A 123-as épp csak pedzegeti a veterán kort és csak lassan kezdett emelkedni az ára.
A 124-es ára mélyponton van és még pár évig ott is marad (kivéve a cabrio). A legidösebb is csak hat-hét év múlva lesz veterán. (Most kell venni!)

Kifordított kacagány 2009.01.08. 23:04:52

Seca81 2009.01.08. 18:16:30
no meg ugye egy idő után meg is romlik az az agyonadalékozott benya.
és akkor itt a másik kérdés, hogy a 300 liter meddig lesz elég. ha nem túl sokáig, akkor azért nem olyan jó biznisz.
szerintem vegyél 23e-ért hordót és akkor az legalább ingyen van:)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.01.09. 00:07:42

De ember!! Tudod ki tart ilyen autót? hát sztem nem autós újságíró. egy ilyen autóhoz strihelni kell, seftelni, adót csalni, meg ilyenek, h fel se tűnjön a fenntartási költség :D sajnos ezek nem az átlagember pénztárcájához vannak méretezve :S de jó kis móka lehet, nem mondom, télleg penge verda. Csakhát, csakhát...

Kifordított kacagány 2009.01.09. 01:08:37

Big Blaster 2009.01.08. 18:28:18
mondjuk itt azért azon is múlik, melyik európai típussal hasonlítjuk össze:)
Az autód szép, tetszik. az ítélet is jó, én az ilyent szeretem. informatív, de semmi kisregény, meg alázásos és hasonló történet.
a fényszórót újra cserélted? ha igen, azt honnan rendelted?
úgy egyébként honnan szoktál rendelni?
én ezt a kettőt ismerem
www.rockauto.com/
www.alldiscountautoparts.com/


zalkapone 2009.01.08. 20:51:01
nem is a lefedettséggel van a baj, hanem azzal, hogy az útvonal erősen kötődik a repülő és hajójáratokhoz:) azt meg a szállítócégnek is ki kell fizetni.
egyébként a legtöbb helyen úgy van(nem csak autóalkatrészt lehet ám onnan rendelni), hogy a feladó fizeti a szállítást. legalábbis ahonnan eddig rendeltünk, vagy akartunk rendelni, ott mindig így volt.
a segítséget pedig előre is köszönöm, ha szükséges lesz, ígérem igénybe fogom venni.

malenykij polgar 2009.01.08. 22:01:37
a legolcsóbb mindig 27-28 éves autókat venni. azok már hamar elérik a kort és utána már csak felfele megy az áruk.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.09. 09:59:40

124-es esetében az értéktartási sorrend: cabrio, 500-as, coupé, T-modell, limó.

Agr3ssor 2009.01.09. 10:23:26

Minden pöcs 5 centit nő tőle... Helyes megállapítás, csak a "minden" nem állja meg a helyét... Engem (és még szerintem sokakat) egyáltalán nem hoz lázba ez, vagy egy hasonló autó... Elismerem, hogy jó, meg a maga nemében egy patent darab... De így általánosítnai?? Egy szép Honda Civic (csak mondtam egy példát) szedán után 100x-inkább megfordulok az utcán... És szerintem nem vagyok ezzel egyedül...

Egyébként nem kell ide német rendszám... Egy új Swift áráért megkapsz egy 8-10 éves 740i-t, amibe még seggnyalóautómata is van... Egy haverom pont egy ilyenbe bukott bele... Szép sikertürténet az is... Megvétel 3 misiért... Rögtön fél milla a kötelező cserékre... Aztán 3 havonta megállt a kocsi... Súlyos százezrek... Másfél év után 1.8-ért tudott tőle megszabadulni... Havi 100-ba benne volt, még ha semmi baja sem volt éppen... Bár az nagyon ritka volt... Az ilyen formákat én inkább pancser/lúzer/balfaxx/láma jelzőkkel illetem... Utak királya?? Felsőbbrendűség?? Ezért látok én át sokszor, azon a magabiztos/lenéző mosolyon... Mindenki olyan autót vegyen, amit a pénztárcája megenged... Illetve maradjon miböl a gyerek elé kaját pakolni... A haverom felesége megvételkor azt mondta: Ha ő be tudja fizetni a csekkeket, és nem kell nélkülözni egyiküknek sem, akkor költhet rá a kedvese, amennyit csak akar... Másfél év után nem egészen így nyilatkozott... Mert legyen az embernek akármennyi pénze, 500 forintot akkor sem fog egy zsömléért fizetni...

Nagyon jó lett ez a poszt... Jellemző problémát tárgyalgat...
Ruházati nagykerben dolgozom... Én vagyok mindenki szemetesládája... Nekem sír a sok barom üzletember, hogy már a kocsijának a törlesztését sem tudja miböl befizetni... (2-300ezres törlesztőkről beszélek, mert itt is az a valaki, aki BMW-vel zúz) Tehát a látszat él, csak a mögöttelevő dolgok hiányoznak...

Lopás téma: Tudtommal a lopás népszerűségi listát Volkswagen, Renault meg hasonló (nem kifejezettem prémium) kocsik vezetik... Úgyhogy azért én tudnék nyugodtan aludni, ha ilyen Mergám lenne...

W140 2009.01.09. 14:19:25

" Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.01.09. 00:07:42
De ember!! Tudod ki tart ilyen autót? hát sztem nem autós újságíró. egy ilyen autóhoz strihelni kell, seftelni, adót csalni, meg ilyenek, h fel se tűnjön a fenntartási költség :D sajnos ezek nem az átlagember pénztárcájához vannak méretezve :S de jó kis móka lehet, nem mondom, télleg penge verda. Csakhát, csakhát... "

Ez nem így van, csak éppen egy ilyen autóhoz megszállottnak kell lenni, foglalkozni kell vele, és érteni hozzá.
A piacon lévő ilyen autók kilencven százalékát sajnos olyan emberek árulják, akik többre tartanak egy 20 colos kereket, mint a rendszeres olajcserét.
Ezektől persze gajra megy a futómű, tele lesz olajsárral a motor, és besül a váltó a vacak olajtól.
Na ilyen autót nem szabad megvenni, mert elkezdődik a határtalan szívás.
Ezek aránylag könnyen felismerhetőek a nagy kerékről, sportkipufogóról, fakormányról, spoilerekről,a gagyi hifiről, dvd-ről .
A gázüzemről, és a visszapillantóról fityegő rózsafűzérről ne is beszéljünk...
Azt is tudomásul kell venni, hogy normális állapotú Mercedest, még 15 éves kor felett sem lehet 2 millió forint alatt megúszni, függetlenül attól, hogy egy 500-as 140-esről, 126-osról, vagy egy 124-es 200 szívódízelről beszélünk!
Ha ez alatt kap az ember, akkor garantált, hogy azonnal rá kell költeni legalább a különbözetet.
De akkor van egy olyan autód, ami rendszeres karbantartás mellett még 20 évig az is marad, az értéke pedig csak felfelé megy.
A fenntartást is többféleképpen lehet nézni.
Nekem egy 93-as v8-asom van, erre összesen 4000 ft. adót és biztosítást fizetek havonta.
Az igaz, hogy 15 litert eszik, de ezért ad is valamit, értékvesztés, törlesztés, kamat meg ugye nincs.
Akkor a rettegett szerviz.
Rendszeres olajcserékkel (ami kifejezetten olcsó, hiszen ezek az öreg vasak nem igényelnek szintetikus csodákat), és normális használattal a motor-váltó-futómű elpusztíthatatlan, egy sérülésmentes, vagy szakszerűen javított kaszni szintén.
Persze előfordulhatnak hibák, de ezek 99%-a elektromos, köszönhetően egyrészt az összes többi márkában (beleértve a népautókat is), előforduló Bosch motorelektronikának.
(Ez egyébként semmivel sem bonyolultabb, mint például egy suzukié!),másrészt a leírhatatlan mennyiségű extrának.

De erre is van olcsó megoldás, én például bagóért vettem egy ugyanolyan, de jobbkormányos autót alkatrésznek, mint az enyém.
Az árát már rég visszakaptam a karosszériaelemek eladásából.
Most mindenből van hozzá tartalék.

És ott van még a hasonlóan gondolkozó márkatársak, egy hétköznapi autós számára felfoghatatlan segítőkészsége is :)

Most a Mercedesről beszéltem, mert a cikk is erről íródott.
A fent említett öreg 7-es BMW más dolog, egyrészt sokkal bonyolultabb a szerkezete, másrészt nem értéktartó, így sokkal nagyobbat lehet rajta buktázni.
Nem véletlen, hogy sokkal nagyobb számban látni a mai napig az utakon 124-es és 126-os Mercedeseket, mint ugyanolyan kategóriájú és korú 5-ös és 7-es BMW-t, vagy 100-as és 200-as audit.

W140 2009.01.09. 14:30:30

Agr3ssor 2009.01.09. 10:23:26 !

" Egy szép Honda Civic (csak mondtam egy példát) szedán után 100x-inkább megfordulok az utcán... És szerintem nem vagyok ezzel egyedül... "

Azért azzal szerintem nagyon sokan vitatkoznának, hogy egy szép öreg S-merci,illetve teszem azt egy 630 csi kupé, vagy egy honda civic után fordul meg több autóbuzi az utcán:)))
Félreértés ne essék tisztelem a japán autókat, elsősorban az európaival össze sem hasonlítható elektronika miatt!

"Egy új Swift áráért megkapsz egy 8-10 éves 740i-t, amibe még seggnyalóautómata is van... Egy haverom pont egy ilyenbe bukott bele..."

Vigyázat! A 8-10 éves BMW-t vagy Mercedest össze sem lehet hasonlítani egy 15 év felettivel!Azokból soha sem lesz veteránautó, maximum vitrindarab!(made in china, spain, italy,france,hungary !)
Meg a computerrel tervezett avulás...

Herman 2009.01.09. 14:37:13

@W140: Így igaz!

Azok járatják le a 80-as, 90-es évek luxusautóit, és azok írnak csúnya népítéleteket, akik lúzerek!

A profik, az igazi autómániás szakemberek mérlegelnek, utánaolvasnak, alaposan felkészülnek, mielőtt belevágnak egy, a cikkhez hasonló projektbe!

Herman 2009.01.09. 14:38:44

Egy jó vétel amúgy sokszor hónapokig tartó utánjárást (akár német, akár svájci) igényel!

ÉS FONTOS A TÍPUSISMERET MINDEN TÉREN!

Herman 2009.01.09. 14:42:14

@W140: sajnos ebben is igazad van...

én speciel el sem tudom képzelni, hogy a legújabb S klasse egyes példányai egyáltalán megérik-e a youngtimer kort...

de ez érvényes a mai legtöbb márkára...a tervezett avultatás, és a rendkívül széles beszállítói kör tesznek arról, hogy a 2000 után gyártott kocsik nem nagyon lesznek kultuszautók, vagy akár oldtimerek......

Herman 2009.01.09. 14:43:33

persze vannak kivételek, de a kisszériás, méregdrága típusok addigra is ugyanolyan megfizethetetlenek lesznek, mint újkorukban...

Agr3ssor 2009.01.09. 16:03:46

@W140: Hol írtam azt, hogy több autóbuzi fordul meg utánna??? Akárhogy olvasom vissza a beírásomat, nem találom... És nem vagyok ezzel egyedül... Ebböl azt vetted ki, hogy a többség?!??! SZÖVEGÉRTELMEZÉS PLEASE!!!
Akkor vitatkozzanak csak rajta, hogy inkább Civic szedán, vagy Merga... Attól én ezt így nem írtam le sehova...


A 7-es BMW esete pedig pontosan ugyanez a téma... Potompénzől villantós/flancos verda... Aztán már a térdünk is kilóg a takaró alól...

Seca81 2009.01.09. 17:07:26

@Kifordított kacagány: Az lesz ahogy nézem :)
Amúgy kb meddig áll el a benya? A Micrába kb 2-3 hetente tankolunk 35 litert. Átlagban...

Seca81 2009.01.09. 17:19:53

Szerintem sem érik meg a mai luxuskocsik a veterán kort. Tele vannak elektronikával, computerekkel, bonyolult rendszerekkel, emiatt sztem később is drágább lesz a javíttatásuk mint egy jóval öregebb vasnak. A másik: átmennek vagy 20 olyan tulajon akik 2 évente cserélnek kocsit és kb szarnak a karbantartásra, vagy legalábbis nem foglalkoznak vele annyit amennyit egy ilyen autóval kellene.
Tényleg kíváncsi leszek ezekre a túlelekronizált járgányokra 20 év múlva. De aztán lehet, hogy semmi bajuk sem lesz annyira tutik. Persze a karbantartástól is függ többnyire...

Big Blaster 2009.01.09. 18:13:14

@Kifordított kacagány: Rockauto-tól szoktam leggyakrabban rendelni. Ami ott nincs, azt meg hivatalos Ford alkatrész kereskedőtől (Pl. az aut. váltó alkatrészeket).
Még az árak összehasonlításáról:
A postban is elhangzott, hogy a Merci légrugó darabja kb. 250 ezer. Lincoln-ba $180/db az első, a hátsó $100/db. A teljes szett szállítással meg mindennel együtt is kevesebb, mint egy darab légrugó a bálnához.
Az egyik fényszórómat a korábbi tulaj cserélte. Az szerintem új. A másikat én cseréltem egy használt, de elég újszerűen kinéző darabra. Ennek ára 2005-ben 15000 Ft volt, szállítással.
Egyébként sok bontott cuccot az ebay-on vadásztam (pl. a fényszórót is).

W140 2009.01.09. 18:13:44

@Agr3ssor:
Értem.
De ezek szerint nem csak a fenntarthatósága miatt nem vonz egy ilyen autó, hiszen utána sem fordulsz.

W140 2009.01.09. 18:18:14

Seca81 2009.01.09. 17:19:53
"Tényleg kíváncsi leszek ezekre a túlelekronizált járgányokra 20 év múlva. De aztán lehet, hogy semmi bajuk sem lesz annyira tutik. Persze a karbantartástól is függ többnyire..."

Sajnos nem a karbantartáson múlik, a mai luxusautók már csak addig fenntarthatók, amíg garanciálisak, annyi elektronikus gond van velük.
Gyárilag korlátozott időre programozott fékvezérlők, stb...

W140 2009.01.09. 18:22:13

@Big Blaster:

A 126-os Mercedesben nem volt légrugó, sőt az utódban a 140-esben sem (ez a bálna amúgy), csak a 98-ban bemutatott W220-asban.
Ez a típus már nagyon gyalázatosan szerepel a népítéletekben is :(

Big Blaster 2009.01.09. 18:37:19

@Seca81: Én is az elektronikától félek a legjobban. Ha az meghal és már bontott sem lesz, akkor szinte lehetetlen megjavítani. Szerencsére nálam elég jól tartja magát ilyen szempontból a verda, pedig ugye lassan 16 éves. Nem mondom, hogy nem volt elektronikával problémám, de nem kell nap mint nap ezzel küzdenem.
Talán annyi a jó ebben a viszonylag régebbi rendszerben, hogy minden funkcióra külön kis egységek vannak. Így pl. egy zárlat valamelyik kevésbé fontos modulban nem teszi mozgásképtelenné az autót és viszonylag olcsón cserélhető a tönkrement rész. Ráadásul szétszedhetők az elektronikai dobozkák (nem egy műgyantával kiöntött kocka), így volt eset, hogy alaktrész cserével magam is meg tudtam javítani pl. a hűtőventillátor szarakodó vezérlő elektronikáját.

W140 2009.01.09. 18:44:29

@Big Blaster:
Pontosan így van!
A kilencvenes évek legelején még javítható vezérlőelektronikák voltak, az újabbakon már nem.
Neked mid van?

Big Blaster 2009.01.09. 18:45:43

@W140: Igazad van, összekevertem egy régebbi cikkben olvasottakkal.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2tulaj1!2
Valóban a W220-ről volt szó abban a részben.
Mondjuk azon csodálkozom, hogy a korábbi csúcs Mercikben nem volt légrugó, azt hittem, hogy luxus csúcsát jelentő S500/S600 szériában ez már korábban is elérhető volt.

Kifordított kacagány 2009.01.09. 18:47:21

Seca81 2009.01.09. 17:07:26
nemtom. nekem egyszer a kannába megbüdösödött kb másfél év alatt, úgyhogy már nem is mertem beleönteni a fűnyíróba.
gondolom ennyi idő alatt 300 liter még elmegy, de ha már ínséges időkre akarunk eltenni, akkor ennél sokkal többet kellene.

szerintem a mai autók közül azok fognak 20 éves koruk után is megmaradni, amiből elég sokat gyártottak ahhoz, hogy bőséges legyen a donorellátás és eléggé tömegtermékek voltak ahhoz, hogy nosztalgikus emlékeket ébresszenek azokban, akik ma gyerekfejjel kerültek kapcsolatba velük.
alacsony példányszámú luxuskategóriákból elenyésző mennyiség marad meg szerintem, azok is horror költségen.

zalkapone 2009.01.09. 18:48:31

Big Blaster és Kacagány:

Nem tudom, mennyire szentségtörés (nekem kicsit az), de több veterános, főleg Mustang, Corvette, és egyéb ami vasak tulajdonosai rendelnek állítólag jó minőségű utángyártott alkatrészeket kínából! Állítólag szintén valami gyártósor felvásárlás áll a háttérben, mint a "koppintott" autók esetében. Hallottatok ilyesmiről?

Big Blaster 2009.01.09. 18:50:19

@W140: Ez az én kicsikém: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=35358

Kifordított kacagány 2009.01.09. 18:52:42

Big Blaster 2009.01.09. 18:37:19
szerencsére az usa-ban virágzik az alkatrész-utángyártó biznisz és tényleg szinte mindent meg lehet kapni náluk minden autóhoz. reméljük ez még jó ideig így marad

zalkapone 2009.01.09. 18:55:57

@Big Blaster:

Zsír kis verda! Bár nekem a régebbi jobban tetszett, amin jobban kilóg a pótkerék.

Big Blaster 2009.01.09. 18:56:44

@zalkapone: Szerintem igaz a hír. Én is hallottam ismerősöktől Made in China amcsi autó alkatrészekről. Sok alkatrészgyártó kihelyezte a gyártást Kinába (mint szinte mindenki más is), így olyan nagy nevek mint az Edelbrock is árul Kínában gyártott alkatrészeket.
Az ortodox amcsi autósok persze nem nézik ezeket jó szemmel, de a többség azt mondja, hogy ezek sem rosszabbak mint a Kanadában vagy Mexikóban gyártott cuccok.

Kifordított kacagány 2009.01.09. 18:57:35

zalkapone 2009.01.09. 18:48:31
ezt nem. világos, hogy a gyárak eladták a régi szerszámokat, gépeket, a legtöbb utángyártott alkatrész ilyeneken készül garázsműhelyekben, de hogy a kínaiaknak is lenne belőle, erre nem gondoltam. persze ha perfekt lennék valami kínai nyelvjárásban talán könyebb dolgom lenne:)
a szentségtörés részével meg nem értek egyet. ha nincs bontott, vagy jó minőségű új, akkor olyan nagy mozgástér nem nagyon marad. meg ugye attól, hogy kínai, még nem kell gagyinak lennie.

Kifordított kacagány 2009.01.09. 19:02:16

Big Blaster 2009.01.09. 18:56:44
igazából a rockauto-s alkatrészekre sincs ráírva, hogy hol készültek. így akár kínai is lehet köztük.

Big Blaster 2009.01.09. 19:02:26

@zalkapone: Konkrétan melyik szériára gondolsz? Az eggyel ezelőtti a Mark VII volt. Szerintem az a legjellegtelenebb és legcsúnyább széria. Még azt a szentségtörészt is elkövették vele, hogy a BMW-től vett sor 6-os dízel mocival is gyártották. :-(
A korábbi szériák (a nagy tepsik) viszont számomra a legszebb amcsi kupék, amik valaha készültek.

W140 2009.01.09. 19:03:53

@Big Blaster:
Az a cikk nagyon felületes, és a bálnánál két hibát említ csak, az egyik a klímapárologtató, amivel én még nem találkoztam, ráadásul tényleg 30e ft hozzá, csak éppen nissens a gyártmánya, és gyári minőségű Dán gyártmányú.
A Hella is csak 50e.
A kábelköteg pedig egy vicc, én is átestem rajta, ez tényleg típishiba, de 120e ft a gyári hozzá, nem pedig 350 és 5 perc alatt ki lehet cserélni!
nekem mindennel együtt 25e ft.-ba fájt, mert át lett vezetékezve, nem kell megvenni a gyárit.
Csak a motoron lévő 20 szálból álló kötegről van egyébként szó, mert ez egy elcseszett szigetelőanyaggal készült anno.
A legnagyobb baj az, hogy a szerelők 95%-ának fingja nincs ezekről a dolgokról, mert még a számítógépet, és a szervizprogramokat sem ismerik, így szépen sorban kicserélgetnek mindent ész nélkül, találgatva.
Ez pedig nagyon sok pénzbe kerül feleslegesen.
Tisztelet a kevés kivételnek.

Big Blaster 2009.01.09. 19:04:45

@Kifordított kacagány: Persze, nincs kizárva. Sőt biztos vannak ilyenek is. Mondjuk amiket én eddig vettem, kanadai vagy mexikói gyártású cuccok voltak, ha hinni lehet a dobozon lévő feliratnak.

Big Blaster 2009.01.09. 19:12:06

@W140: Ezek szerint kissé hatásvadász és a valóságtól elrugaszkodott ez a TC-s írás is. Na mindegy, én elsőre bedőltem nekik. :-)
Abban tök igazad van, hogy mezei autószerelő nem tud hozzászagolni ezekhez a kocsikhoz. Ha lelkes, csak nem ért hozzá és ezel kárt okoz, az sem jó. Viszont ha kimondottan rosszindulatú és baleknak néz akit meg lehet fejni, akkor jönnek a sokszáz ezres javítási számlák.
Kb. ebből a megfontolásból nem volt még az én autóm sem hivatalos autószerelőnél. Persze mióta megvan a kocsi, ismerek olyanokat, akikre rá merném bízni, ha szükséges.

W140 2009.01.09. 19:13:51

@Big Blaster:
Nagyon szép darab, sokat nézegettem én is ezeket!
Látom hasonlóak a tapasztalataink :)

zalkapone 2009.01.09. 19:14:10

@Big Blaster:

Természetesen a régi tepsik! Nekem a 80-as évek előtti gépek tetszenek igazán! Mustangból is az első széria!

zalkapone 2009.01.09. 19:18:13

Van egy lelkes szerelőm, aki már-már kiröhögni valóan alapos! Bármilyen új verda esik be, letölti az összes létező adatot hozzá, és éjszakákon át bújja! Addig nem nyúl hozzá semmihez, amíg nem biztos benne, hogy mit csinál! Múltkor beesett hozzá egy (asszem) Bangle-BMW, ami miatt külön elment Can-Bus oktatásra, hogy azt is megtanulja. Hihetetlen pali!

W140 2009.01.09. 19:26:05

@Big Blaster:
Nem kicsit hatásvadász.
Ráadásul pont a 600-asról szól, ami elég eltolt konstrukció, gyakorlatilag két egybe épített sorhatos M104-es motor, amin mindenből kettő van, beleértve a computereket, a pillangószelepházakat, a gyújtás és injektorrendszert, és a légtömegmérőt is!
A V8-asokkal, különösen a régebbi hagyományos gyújtásrendszerűekkel messze nincs ennyi gond!

W140 2009.01.09. 19:29:31

zalkapone 2009.01.09. 19:18:13

Valami elérhetősége is van?

Big Blaster 2009.01.09. 19:34:35

@W140: Én is most olvastam az autódról. Nagyon jó kis írás. Alapos, nem részrehajló, informatív, olvasmányos. Ilyenek kellenének a népitéletbe, nem kétsoros, meg fröccsögő baromságok.
Ahogy olvastam, nekem is az ugrott be, hogy vannak hasonló dolgok a két ítéletben. Kiérződik, hogy te is szereted, becsülöd az autódat a hibáival együtt is. Jó gazdája vagy.
Tetszik egyébként a Mercid. Kicsit irigykedve olvastam, amiket írtál. :-) Ez valóban LUXUSAUTÓ. Az enyémet is annak mondják, de a Mercidről olvasottak után, nem biztos, hogy ebbe a kategóriába sorolnám. Persze az enyémben is van sok hókusz-pókusz, de a W140-ed valóban ÜBER minden téren. Gratula hozzá.

Big Blaster 2009.01.09. 19:38:15

@zalkapone: Jó izlésed van :-), én is ezekre a régi vasakra gerjedek igazán. A mostani egyfajta kompromisszumos megoldás, de azért szeretem.

Big Blaster 2009.01.09. 19:39:50

Szerencséd, hogy ilyen szerelőt ismersz. Nem hiszem, hogy sokan vannak ilyen mentalitással.

Big Blaster 2009.01.09. 19:43:47

@W140: Hát igen, a V8 az igazán jó. :-)
Gyakorlatilag elég, amit ezekből a motorokból ki lehet hozni.

A Csikós cikknek talán az az értékelhető mondanivalója, hogy minél modernebb az autó, annál kisebb az esély, hogy hosszú életű lesz. Ez kb. igaz is lehet szerintem.

Krisi 2009.01.09. 19:51:07

@Seca81: Tegnap én is motoroztam :) Karácsony előtt vettem meg a motort, és már nem bírtam ki, hogy ne menjek vele egy kicsit, és végre száraz idő volt napsütéssel, kell ennél több? :)

eszetlen 2009.01.09. 19:52:36

Egy szó mint száz:Aki fenn tud tartani egy ilyet,annak van pénze újra(újabbra),tehát azt vesz.Másnak meg ugye erre sincs pénze.Ezek elvileg csak állnak és várnak,ezt nem sokan vállalják be a post-ban vázolt hátulütők miatt,tehát túladnak rajtuk.Na ezek az autók vagy belefutnak egy gáz vagy dízel átalakításba,(ez a jobbik eset),vagy mindig akad egy-két kitalálós,aki bevállal ilyennel járni a minden-pénzen,persze rájön,hogy nem sikerül.Na az ilyennél egy év alatt leamortizálódik a vas és persze nem is az ő nevén van.Eladhatatlan.Persze el kell adnia,tehát megy gombokért bontóba.
Sajnos!A fogyasztói társadalomnak nem érdeke öreg tárgyakat megőrizni,ezért nincs is berendezkedve szabályozásilag arra.
Gondoljatok bele;az átkosban természetes volt egy 20 éves szoci autó,amiben annyi munka és pénz volt,mint mondjuk egy 50 éves Merciben.Akkor még megérte fenntartani az öreg vasakat,mart nagyon nehéz volt újhoz jutni.
Változik a világ.

zalkapone 2009.01.09. 20:17:50

@W140:

Hogyne volna! Elküldöm privátban!

zalkapone 2009.01.09. 20:27:12

@Big Blaster:

A mostani autókban nincs vállalható kihívás! Bármihez nyúlsz, NASA-mérnökök hada csap a kezedre! Ráadásul engem baromira zavar, hogy nyolc számítógép vezet helyettem!

zalkapone 2009.01.09. 20:32:04

@Kifordított kacagány:

Van pár specifikus oldal, szintén angol nyelvű, ha érdekel! Sokan rendelnek onnan, és gyakran csak egy-egy tömítés-készletet. Ami engem érdekel ugye, az a Mustang, ezt néztem meg egyszer, és az összes 90 előtti szériához van minden. Van egy restaurátor műhely vecsésen, ők is onnan hozatják a cuccokat.

Kifordított kacagány 2009.01.09. 20:48:52

zalkapone 2009.01.09. 20:27:12
ezért kell beszerezni azt a mustangot:) ahhoz szerintem még 50 év múlva is gyártanak alkatrészt, pont azért, mert hozzá lehet nyúlni és mindig lesz olyan akit érdekel a GÉP.

zalkapone 2009.01.09. 20:32:04
hogyne érdekelne. és szerintem másokat is.

zalkapone 2009.01.09. 21:00:56

@Kifordított kacagány:

Akkor összeszedek párat, aztán feldobálom.

zalkapone 2009.01.09. 21:44:25

A kedvencemet nem találom, majd megnézem a benti monitoromon (a post-it csodája, ugye)!

Agr3ssor 2009.01.11. 09:14:33

@W140: Így van... :)

Bár azért egy Audi 80-as egy kellemes csomagtartóspoilerrel le tud nyűgözni... Kinek mi...

Ez a tartósság dolog engem is érdekelne... Mert azért valljuk be, sok olyan kütyü van az autóban, aminek a kilóméter nem árt, de az idő vasfoga nagyon...
Bár ha belegondolunk lehet, hogy egy ma szaladgáló autónak esélye sem bebizonyítani tartósságát...
Manapság egy Euro2-es benzines erősen környezetszennyező kategóriába tartozik... A korlátozásokban elöbb-utóbb benne lesz, hogy innen-onnan tünés vele... Behozni-beregisztráltatni ha jól tudom már nem is lehet őket... És a 9-11 éves benzinesek nagy része Euro2-es... Amiböl elég sok rohangál az utakon... Van egy olyan érzésem, hogy a huszas éveikbe esélyük sem lesz belelépni... Mármint forgalmi eszközként, legálisan... Nagyon felkapott téma a környezetvédelem, és a szigorítások üteme egyre gyorsul... Bár jelenleg még kétütemű is rohangál az utakon, de a többi lépés szerintem a sürgőssége miatt nem lesz ennyire elhúzva...

W140 2009.01.11. 21:56:17

A környezetvédelem sajnos csak egy indok a fogyasztói társadalom fenntartására.
Azért erőltetik csak, hogy lehetőleg 3 évente mindenki kidobja az autóját, és újat vegyen.
Szerintem sokkal környezetrombolóbb 3 évente új autót gyártani, mintha 20 évig lehetne használni egyet.
Egy nem autós példa.
Egy átlagember évente cseréli a mobiltelefonját, mert ennyi garanciát adnak rá, eddig szól a hűségszerződés, reklámokkal szédítik, satöbbi.
Ha igazán komolyan gondolná a világ vezetése a környezetvédelmet, nem lenne egyszerű azt mondani, hogy 5 évre tessék telefont gyártani? Mekkora környezetterhelés csökkenés lenne az ötöd annyi legyártott és kidobott telefon és akkumulátor?

Persze ez viszi előre a gazdaságot, meg így van technológiai fejlődés.
De ez nem olyan léptékű, hogy indokolná a 3 éves modellváltási ciklust az autóknál.

Kérdezem én, hogy a már fillérekért megkapható gps-en, és mp3 lejátszón kívül mennyivel tud többet egy mai autó, mint egy 20 éves?

A múltkor gondolkoztam el rajta, amikor egy ismerősöm (aki egyrészt fiatalabb, másrészt 2 évente újra cseréli az autóját) kipróbálta az autómat, és azt mondta, hogy ő egyáltalán nem érti, hogy hogyan lehetséges az, hogy ez az autó majdnem 20 évesen mindent tud, amit az övé, sőt még többet is.(dupla digit klíma,légzsákok,asr,abs, stb)

Még a fogyasztást sem tudták csökkenteni az elmúlt 30 évben!Vagy nem is akarták.

A múltkor volt itt egy cikk egy új dízel Mazda2, meg egy öreg francia autóval, ahol ugyanazon az úton, ugyanazzal a sebességgel haladva összehasonlították a fogyasztásukat, és fele annyit evett az öreg!

Seca81 2009.01.11. 23:16:26

@Krisi: Ááá bolond vagy! Vagy a Bahamákon laksz? :) Ki nem mernék menni mínusz10 fokban...
Én szeptemberben vettem de vszínű eladom mert nekem rohadt erős. Lehet, hogy idő után megszoknám, de nem kockáztatok. 231kg üresen, na azzal csak 1x dőljek el...
Valami kisebb (250 - max 400 ccm) kell pár évig, aztán jöhet a Hayabusa :) (na azt azért nem...)
Fent van a használtautón, de linket csak privátban adok...

Herman 2009.01.12. 12:31:31

@W140: a mértéktelen fogyasztási kényszer fenntartása a multik eszköze a fennmaradásuk biztosítása végett.

Lásd mostani autóipari válság....2007 óta recesszió van, és lám, USA autógyártása bele fog dögleni (ÚGY LEGYEN :D)


Ha a multik érdeke, akkor meglátod, lesz még évente modellváltási ciklus is.....

A pórnépet megvezetni nem nehéz....

Herman 2009.01.12. 12:33:35

Amúgy, köztünk szólva, az emberiség a vesztébe rohan. Nem adok 100 évet, és itt kő kövön nem terem.

Ami most zajlik, a természeti erőforrások végső kizsigerelése, a fogyasztási társadalom élvezi a jólétet, de meddig???

GGG77 2009.01.13. 17:24:59

Nekem ez az autó a Mindenem, de havi, fixnek mondható, legalább nettó 400 ezres jövedelmemnek kéne lennie ahhoz, hogy belevágjak egy ilyenbe. Mert tudom, hogy az ilyen fillérezgetés épp az élvezetet öli meg, ráadásul nem is az vagyok, akinek egy 560 SEC-ben tűnhetek. Nincs cikibb, mint egy ilyennel beállni a McDrive-hoz.

W140 2009.01.13. 17:40:36

@GGG77:
Miért, én is be szoktam állni néha, bár be azért nem megyek :-)
Nem annyira horror a fenntartás, havi 50-be már egy tank benzin is belefér (100 l), és jöhet 6-700 km-nyi boldogság :)
Ennél több használatra meg nem való.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2009.01.13. 21:16:21

Nekünk 500SEL-ünk van, családi célokra. :))) abban fér el 3 gyerekülés hátul.
Mindig biztatnak, hogy gyorsuljunk (nehéz rávenni, naja). Igaz, erre elmegy pár ezres, de megspóroljuk a vidámparkot :))))

Baly-München 2010.01.01. 14:22:58

Jo volt ujra olvasni a cikket. :)
Szerintem az egyedüli tanulsag a hasonlo törtenetekböl, nagyon egyszerü....
Senki ne vegyen olyan autot, lakast amit nem tud fentartani! Sem kezpenzert sem hitelre! Mert mindegy, hogy csekkre vagy szervizre nem jut eleg penz.
Szerintem pusztan szerelemböl magyarorszagon nemet autoval jarni, valoban butacska törtenet!! A külföldi rendszamot valoban szeretik a tolvajok! Evjarattol tipustol függetlenül! Amugy nemeorszagban valoban lehet regebbi luxusgepeket jo es problemamentes allapotban talalni!
Nekem kettö is van. Eszembe sem jutnak az ehez hasonlo aggodalmak! Mert megneztem a vasarlas elött, hogy anyagilag rendben leszünk vagy sem. Talan csak ennyi kell ehez! De nemetorszagban elek. Igy valoban mas a helyzet...Egy magyar baratomnak nemet export-import cege van. Magyarorszagon is nemet BMW vel jar. De az auto a sajat cege neven fut! Ez nem mindegy. Ja! Es van penze a luxusautozashoz!
Ebben a törtenetben minden csak a penz hianyarol szolt sajnos....
Amugy a cikk hangvetele olyan volt, hogy olvasas közben mindig egy magyarorszagi Ferrari tulajdonosanak siralmai jutottak eszembe....Azert ez is tulzas volt...Nem?

tükörfúró 2010.01.01. 17:07:11

ismerős az érzés...

parasztland seggfőváros hitelbőlvett autópusztító cégesautó lehajtoda-szétbaszodába tripla ráfizetés bármilyen normálisabb kocsi

akira2 2010.01.01. 17:34:13

@W140:

"Szerintem sokkal környezetrombolóbb 3 évente új autót gyártani, mintha 20 évig lehetne használni egyet."

Tökéletesen egyetértek...

"Egy nem autós példa.
Egy átlagember évente cseréli a mobiltelefonját, mert ennyi garanciát adnak rá, eddig szól a hűségszerződés, reklámokkal szédítik, satöbbi."

Lényegében ezzel is...

"Ha igazán komolyan gondolná a világ vezetése a környezetvédelmet, nem lenne egyszerű azt mondani, hogy 5 évre tessék telefont gyártani? Mekkora környezetterhelés csökkenés lenne az ötöd annyi legyártott és kidobott telefon és akkumulátor?"

Ezzel ismét teljes mértékben azonosulni tudok...

"Persze ez viszi előre a gazdaságot, meg így van technológiai fejlődés.
De ez nem olyan léptékű, hogy indokolná a 3 éves modellváltási ciklust az autóknál."

Ha a technológiai fejlődés nem a környezetvédelem ill. az alacsonyabb környezetrombolás irányába hat, az szerintem nem fejlődés, sokkal inkább látszatfejlődés, azaz visszafejlődés.

"Kérdezem én, hogy a már fillérekért megkapható gps-en, és mp3 lejátszón kívül mennyivel tud többet egy mai autó, mint egy 20 éves?"

Leginkább a biztonsági rendszerekben tudnak többet, de sajnos a környezetvédelemben nem...

Összefoglalva tehát, én ma is olyan 8 éves premium autóval járok, amelyet én vettem a szalonban 8 éve, és ha lecserélem, csakis olyanra, amelyet ismét legalább ennyi ideig tudok használni. Persze lehet, hogy nem 120 lesz a CO2 fogyasztása, hanem 170, de mivel nem cserélgetem 3 évente, valóban többet teszek ezzel a környezetért, mint a 3 év alatt leamortizálódó kommersz autókat használók...

Ja, egyébként pedig többek között azért lesz ismét BMW, mert az utóbbi 10 évben valóban a BMW tett a legtöbbet az alacsony károsanyag-kibocsájtásért és a megbízhatóságért, a hosszú távú, gondtalan használatért.
süti beállítások módosítása