Miért nem vettem Mercedest? (Hosszú, de tanulságos történet)

  2008. december 28. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta panda fiat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Hiába imádom én Pandácskát, rajongok a praktikusságáért, az olaszos ötletességéért, a vászontetőiért, színtiszta nyolcvanas évekes hangulatáért, kiskutyahangon morgó 45 lóerejéért, azért a többség szemében ez mégiscsak egy pici, piros, elaggott, motorizált retikül. Nem egy kopasz, szakállas, kétgyermekes csávónak való, mint én. De higgyék el, így negyven fölött már én is szoktam vágyni a Jó Autóra. Legalább valami húszéves, nem túlságosan lelakott Mercedesre, egy szivar Audi 100 Avantra, 5-ös kombi BMW-re. Csakhogy minden modernizálásra való törekvésem olyan balul sült el eddig, hogy fogy a kedvem. Mert a huszonsok-harminconsok évesekkel, ha olykor matatva, nagy zajban is, de mégiscsak remekül eljárogatok. Öreg Pandától Alfa Romeón át a Mercedesekig tartó íven.

Sajnos néha muszáj a neten bóklásznom, mert tényekkel kell alátámasztanom, amiről a cikkekbe írok. Például a múltkor is ez történt, amikor azt boncolgattam, vajon mit vegyen az ember 2-300 ezer forintért. Keresőbe a 180-350 ezres határok beír, majd lapoz. Akkor pillantottam meg ezt az autót.

Istenem, nekem is volt már ilyenem, csak görbébb, rozsdásabb, átfestettebb, és nem ezzel a 200-as, K-Jetronic befecskendezős motorral, hanem eggyel nagyobban, 230 TE-ként. Ez viszont itt gyönyörű, gáz is van benne, ha valamire lecserélném a Pandát, akkor egy ilyenre. Még az az ótvar 230 TE is jó szolgálatot tett, mit tudhat egy ilyen, sokkal jobb 200 TE?

Hazamegyek, mutatom kis feleségemnek a képeket. 275 ezer pénz egy kombi ződcségesért. Bagó. Kati kimondja, amire gondolok - akkor mi lesz a Pandával?

Khm, hát a dolgok jelenlegi állása szerint el kellene adnunk, mert a bónusz tízes biztosítást nagyon lementeném róla, meg az a kicsi pénz, amennyit adnak érte, is kellene a Mercihez. Most viszont csak a Cora-hitelkártyán mínuszba szaladva tudnánk megvenni, ami mostanában baljós jel. És ha lenne Merci, jövőre már nem lenne szörnyű logisztika, hogyan vigyük le a fél házat Balatonra. Sőt, már most, két ünnep között is úri pompában hatolhatnánk Villányra a szokásos év végi bortúrára.

Számolgatunk. Jön a karácsony, Villány is belekerül némi zsetonba, rizikós, nagyon rizikós...

Másnap este, egy vívódással töltött munkanap után hazaérek. "A hirdetésben az a szép első és a még szebb utolsó fotó mind két évvel ezelőtti kép. A kocsi mostanra elkezdett rozsdásodni. Egy szimpatikus ember árulja, de nem az övé, hanem a barátjáé, aki Németországban dolgozik, viszont a kocsi a nagynéni nevén van, aki életében alig látta a Mercit. De két év vizsga van rajta, a gázt pedig hivatalosan tették bele" - fogad Kati az ajtóban, és már tudom, hogy ő is felhívta az embert. Mert én is. Természetesen.

Nekem, mondjuk, jobb lenne tisztán benzinesben, hiszen ez a motorszéria legendásan takarékos volt, viszont rosszul bírja a gázosítást. Az én 230 TE-m rommá kopott motorral, melegedősen 9,6-ot evett Budapesten, pedig tényleg első tizedesig írom minden autóm fogyasztását. A 200 TE is nagyjából ennyivel jár.

És azzal az öreg rommal is voltam mindenfelé Európában, egy alkalommal az öreg legálisan átlépte a 200-at óra szerint, azt nem tudtam elkapni, mert figyeltem, de kicsivel alatta lelőttem az órát, tessék. A dajcsok is nézték ám a ződcségest, mit tud!

Még a telefonbeszélgetés során azt is megtudom, hogy a bal hátsó sárvédő és a kombiajtó rohad már, de hogy mennyire, azt nem sikerül kiderítenem. Az eladó az általa ismert információk közlésében korrekt ugyan, de hallhatóan belefáradt abba, hogy más autóját árulja szívességből, és az ő életét borítják fel fenekestül. A kocsi a dupla kipufogó és a szélvédő előtti, krómozott légbeömlők alapján 280-as, hathengeres lenne - igen, kapom a választ, ez a kétszázas blokk nyolc évvel ezelőtt került oda, bele van papírozva.

Kicsit alkudni próbálok, leheletnyi engedményt kapok, azzal a megjegyzéssel, hogy a tulajt nehéz elérni odakint, és mivel jó pár tízezret költöttek a kocsira, most, vizsga előtt, olcsóbban biztos nem adja oda, inkább kivonja a forgalomból, és elteszi. Hm, ez közel lehetetlen, győzködöm a közvetítő úriembert, hiszen Magyarországon most fél évre lehet autót ideiglenesen kivonni a forgalomból, kérvényre, hosszabbítással adnak még felet. És mintha lenne valami kiskapu, amivel két évig nyújtható, de ez lehet mendemonda is, aztán vége, bontóba kell vinni, onnan papírt kell hozni. Ezt ő nem tudja, nem is érdekli, nem az övé, ha érdekel, jöjjek le, nézzem meg, nem olyan rossz a kocsi – mondja a leckét.

Így teszünk. Szombat estére eladjuk a gyerekeket, karácsonyi bevásárlunk éjjelig, majd másnap reggel irány Kunszentmiklós. Messze van. Valamiért úgy számoltam, hogy csak egy ugrás az M0-tól kifele, de ez jóval túl van Kiskunlacházán is. Késő a délelőtt, mire odaérünk, a Kati ideges, 1-re a gyerekekért akart menni. Ugye rövid leszel – kérdezi, mint ha nem bő tizenöt éve ismernénk egymást. Én, rövid, mikor autót készülök VENNI? Muhahahaha!!!

Persze, megpróbálok hamar végezni – nyugtatom. Az élőben is szimpatikusnak bizonyuló eladási megbízott Fiat Bravával jön értünk a Tesco parkolójába. Nem a Mercivel. Miért nem? Ha működik, és gázos, tehát keveset is eszik, vizsga is van rajta, miért kell ez az áttétel? Majd megtudom.

Frissen épült, szerény, ám szuper ízléssel berendezett ház, takaros garázs a kert végében, de füvesítés még nincs, itt még nem végeztek a munkával. A Merci idegenül darvadozik a garázs melletti placcon. Az akkun rajta a töltő, a feneke ül. Így is van rendjén, mert minden kombi Merciben hidropneumatikus szintszabályzás van hátul, annyi a különbség a Citroenekhez képest (még a gázgömbök is ugyanazok!), hogy ezekbe a biztonság kedvéért kiegészítő tekercsrugókat is tett a német.

Beindítjuk, viszonylag könnyen elkapja. Beülök, megtalálom a gáz/benzin kapcsolót, ide teszem, oda teszem, nem fullad le, bár az egyik állásban kicsit bizonytalanabb. A K-Jetronic befecskendezés csodásan logikus, egyszerű szerkezet, rémesen nehezen megy tönkre. Egy alkatrészét leszámítva, a hidegindító dobozát. Ez a legtöbb korabeli Merciben, Volvóban, BMW-ben, Audiban rossz, ezért félig dúsított üzemmódban működik a motorjuk. Értsd: vagy melegen fullad, és zabál, vagy csak iszonyatos küszködéssel lehet beindítani, ha hideg, és utána sokáig nincs alapjárat. De ez, ha nem is tökéletes, gázról, bezinről egyaránt teszi a dolgát. És a motor hideg, azt még előtte ellenőriztem. Jó jel.

Kiparkolunk a placc közepére. Ajjaj, olyan a csomagtérajtó, amilyenre számítottam. A W123 kombikon ez konstrukciósan hibás. A hátsó szélvédőt két perem tartja, azok mindig szétrohadnak, horror lakatolni. Az ajtó alján a kifolyófuratok pedig magasabban vannak, mint a lemez visszahajtása. Amíg új az autó, üregvédő akadályozza meg, hogy a résbe bemenjen a víz, de az öregebb autókon megreped a védelem, és őrjöngve zabálja a peremet belülről a rozsda. Ezen is. Fényezéssel együtt minimum ötven-, inkább hetvenezer forintos móka. Nyitnám, de a gomb bent van. Valahogy nyomunk rajta két millimétert, feltárjuk az ajtót. Sajnos a hátsó zár is hiánycikk a W123 kombihoz, szétrohad a bele, ezen az autón is döglődik. Újabb kiadás – ha találok hozzá egyáltalán. És az ajtó nem is akar nyitva maradni, pedig a tetőbe mélyen betolt teleszkópokat (vagy rugók? - most hirtelen nem emlékszem) iszonyatos szopás kicserélni. Még egy tétel, ez helyből egy százas, ha meg akarom csináltatni. Pedig ha az ember hátára esik pakolás közben az az ormótlan vasdarab, a zár a gerincét is eltöri.

A kaszni viszont szép, vonalban van, büszke. Díszléc alatt közepes ügyességgel egyszer körbefújták, de óccsó autónak elmegy. Nincs is rajta más említésre méltó rohadás, mint a bal hátsó sárvédőív – az tényleg filléres tétel, nem gond. Aztán kinyitom a hátsó ajtót és felemelem a szőnyeget.

Neuralgikus pont, itt, a hátsó utasok lábánál rögzül a hátsó futómű segédkeretének hosszanti vezetője, két-két csavarral. Nem jó, ha itt lukas. Húha, a szőnyeg alatt vizes. És nem sima a padló hajlata, más színű is a festés, látszik, hogy lemez helyett valami mutymuruttyal kenték össze. Egy helyen repedt a felület, piszkálom – gyilkosan erős vaskitt. Kicsit lepattintok belőle. Nem lukas még alatta, de már tiszta rozsda a lemez. A francba, egyre rosszabb. Ha itt rozsdás, kicsivel hátrébb, ahol oldalanként egy, nagy gumipogácsával feltámaszt a futómű, ott is általában mállik. Sajnos annak az ellenőrzéséhez le kellene emelni az egész segédkeretet. Behasalok az utastérbe, lógok fejjel lefelé a kocsi alá, világítok a mobilommal, próbálok látni. De semmi gyanús jel. Hátha mégis jó, mert azért nagyon tetszik az autó…

Próbálom inkább a kezelőszerveket. Kormány kicsit holtjátékos – rég állítottak a Pittman-tengelyen –, de elviselhető. A váltó valamiért iszonyatosan nehezen megy át az 1-2 síkjába, olajcsere talán segítene rajta. A műszerfal nem repedt, de már indulnak a kis hajszálak, még két év napon, és csúnya lesz. Hiába, a fehérüveges autók átka ez. A füstüvegesek sokkal kevésbé érzékenyek a kint tartásra.

Nem megy a hátsó ablaktörlő, a spricni csak zajong, de nem köp – attól is el szokott rohadni a hátsó ajtó, hogy lejön a cső, és a vezető tudtán kívül minden mosásnál az ajtó belsejét mosogatja. A fűtőventilátornak is csak az első fokozata működik – lehet beletúni ebbe is. És a sebességmérő is rossz, talán csak a spirál. Ja, és a vezető ajtaja is lóg.

Egyébként a kilométerszámláló 495 ezren áll, annyinak is tűnik a futás. Erősen fényesedő, de még itt-ott recés kormány, felcseréletlen első ülések, ép, de koszos kárpittal, de a vezetőé már csúnyán lejt kifelé. Ezt úgy szokták orvosolni, hogy a két ülést felcserélik (jobb egyen minden autóban ritkábban ülnek, csak az angolokban nem), de olyankor a háttámlaállító-tekerentyű kívülre kerül, rettentő kényelmetlen helyre. A rafkósabbak ezért a támlákat külön visszacserélik, de akkor az ülőlapokon látszik, hogy a belső szélükön zsírosak. Ez itt őszinte 495 ezer, semmi köntörfalazás, bár minden fekvőlámpásan ennyi lenne. De mindben 800 ezer-1,5 millió van Magyarországon, ne legyenek illúzióik. Igen, a 300 ezerrel hirdetettekben is.

Közben meghallom, hogy kifúj a kipufogó. Nézem, az első ülések alatt művészi tákolásokat látok. Ez még nagyrészt a 280-as rendszere, nem olcsó cucc. A 200-ashoz pedig nem tudom, mennyire kellene átalakítani. És az sem két fillér. A szélvédőn pedig három kagylós, illetve egy íves, nyolccentis repedés. Vizsgán buktatétel, csereérett, ez másik harmincezer, plusz szerelés. És a bal első fényszórón is van két kavicsverte lyuk. A foncsor még úgy, ahogy ép, de borotválkozni már nem lehet benne, legfeljebb Bud Spencernek. Ezer állólámpás fényszóróüveg volt a kezemben, egy kavicsfelvertet sem láttam még. A fekvőlámpásoknak viszont legalább az egyik lámpája mindig lyukas. Az üveg ugyanaz, akkor meg ennyire más lenne vajon a kocsik aerodinamikája?

A Merci fara csak nem akar feljönni, pedig egy ideje járatom már a motort. Nagy gázt adok, kitartom, egyúttal nézem, mennyire füstöl kéken. A Kati szerint jött jól látható a kék pöff, de a vezetőülésből nem látszik – ennyi talán még elmegy. Később leveszem az olajbeöntő fedelét, odatartom a tenyeremet, kartergáz van ugyan, de nem jelentős. Igen, egy darabig még bírja a motor.

A nagy gázra végre elindul a fara fölfelé, és beáll a szint. Leállítom. Pár perc múlva is tartja a magasságot, tehát a szintszabályzó első nekifutásra jó. A motortérben szétnézve az is kiderül, miért emelt olyan nehezen – alig van olaj a hidraulikatartályban. Biztos ebben sem cseréltek szűrőt ezer éve, olyankor a Merci-rendszer kinyomja magából az összes olajat, és nem akar emelni. És tényleg, tiszta rittyó minden a tartály körül.

De a motortér gönyörű, szépen kivitelezték az átalakítást, a gáz is profin benn van, minden bilincs, csatlakozó a helyén, sehol olaj, csak finom, működési por. Ez a látványt már szeretem. És a padlón megtalálom a kicserélt lengőkart, a két fékcsövet, a fékbetét-garnitúrát, az egyik ablaktörlő-lapátot – azért csak foglalkoztak vele utoljára egy kicsit. De vajon miért 14 collos (saját méret) az első barokkfelni, és miért 15-ös (126-os Merciről származó) a hátsó? Elég kreténül néz ki így.

Kicsit megállok, bambán bámulom a kocsit. Decemberben, pláne 2008 decemberében mindenki óvatos, egy kétliteres benzinessel szerelt öreg jószágot nehéz ilyenkor eladni. Ugyanez az autó 240D motorral érne vagy négyszázezret, alsó hangon háromötvenet. De így… Az átépítés drága, a gáz viszont talán megnyugtathatja azt, aki csak a fogyasztástól retteg. Engem nem.

A gigászi tartály elfoglalja a fél csomagtartót, óriási sínekkel van benne. Ez az autó kombiként használhatatlan, nem lehet bennehosszú tárgyakat szállítani, mert a támla ledöntésével csak a hátsó üléseket veszítem el. Csak 25 ezer forint egy pótkerék-tartály, de sajnos a pótkerék a bal oldalon van, abba kéne tenni, a mostani tartály kivezetése viszon a jobb doblemezben, lehetne szétfaragni az autót. Hivatalosan kivetetni a gázt pedig egyesek szerint nagyobb macera, mint betenni nulláról. Ááááárrrrrgggghhhh!!!!....

Nagyon tetszik, hogy vonalban van. A csomagtérajtót leszámítva tényleg kevés rajta a korrózió. A belseje is tűrhető. Szép a motor hangja. Nem hiányzik róla szinte semmi. A meglevő hibáival meg együtt lehet élni. A hátsó ajtót nyáron, amikor kiszárad, szépen kifújnám konzerváló vaksszal, a fűtőventilátort olcsón be tudom szerezni, és a csere pár órás meló csupán. Minden eladó W123-nak van ennyi baja, ha nem több. Az alap kiváló. Ennél rosszabb kombikat hirdetnek 700 ezer forintért. A hülyének is megéri.

De ez, így nem kombi, csak annak látszik. Hanem egy gázszállító tanker. Zavar a dolog. Nem tudok dönteni, felhívom a forgalmiban szereplő nénit, elmondom neki, hogy tetszik az autó, de ennyimegennyi baja van, nem adok érte többet x összegnél. Kérem hívja fel a németországi döntéshozót, én még itt leszek az autó mellett negyed órát, ha megfelel az összeg, fizetek. Kedves olvasó, ne aggódjon, nem dobtam be alázós összeget, éppen csak annyit, amennyi kicsit több volt, mint amit zokogva kifizettem volna érte.

A Kati ekkor rákezdett. Mikor megyünk már? – kérdezte. Még negyed óra, várom, hogy visszaszóljanak – válaszoltam. Biztos, hogy kell ez nekünk? Várj inkább kicsit, vegyünk nyáron egy jobbat. Hiszen a Panda még csak fél éve van meg – kérlel. Nem, sosincs pénz, ha várunk, mindig elmegy közben mindenre. Én meg járhatok a szar autóval, amit szeretek, de egy ilyet jobban bírnék – replikázok. És így tovább.

Végre telefonál a hölgy, legyen annyi, amennyi, oké, de akkor nem kapom meg hozzá a szűzúj négy gyári felnit. Minek, van otthon jó pár garnitúra…

Ekkor jut eszembe, hogy annyira elfoglaltam magam a rozsdával és a hidegindítással, hogy nem is próbáltam ki a kocsit. Nem megyünk messze, alig három perc az út, ezalatt a kocsi bizalomgerjesztő. Nem kopog, nem támolyog (vagyis csak egészen kicsit), nem rángat, nem búg a diffije, a motorban van erő, a kormány nem húz, a fék finom, határozott. De gázos üzemben hajlamos hosszan magasan tartani a fordulatot, benzinnel meg túl alacsony az alapjárat. Nem rossz a 200 TE, csak a rettenetes, áporodott bagószagtól akar kifordulni a belem, olyan, mint az őrbódé volt 1986-87 mínusz harmincfokos telén, a tatai laktanyában. Rossz emlék. És zavar a féloldalasra ült ülés is, bár az is megcsinálható korrektül házilag.

Megérkezünk a hölgyhöz, még mindig kétségek között hánykódom. Igazából nincs meg rá a pénz, és igazából nem is kell most ez az autó. Csak szeretném. De igazából nem is szeretném annyira. Mindegy, megígértem, nem léphetek vissza. Visszafordulok, bezárom. Azaz csak zárnám. A kulcs nem fodul el a zárban. Megyek a csomagtartóhoz – ott sem. Jobb oldalon próbálkozom – egy óráscsavarhúzónak hamarabb engedne. Most akkor hogyan tovább? Próbálom a távirányítót. Egyik gomb egyszer megnyom: villog az index. Kétszer: sűrűbben villog az index. Megint: elalszik az index, bent kigyullad egy piros LED. Másik, kétvonásos gomb: semmi hatás. Próbálja a közvetítő is – neki sem megy. Ő soha nem zárta be a kertben, mondja.

Bemegyünk, hápogok. Kérem hívja fel a németországi urat, nem tudom bezárni az autót? Hosszú tárcsázás, hosszú várás, végre felveszi. Távirányítóval, mindig – kapom a választ. Vásároztam a kocsival, tudnom kellett zárni, szétlopták volna máshogy – egészíti ki. De nekem, itt Kunszentmiklóson, 2008 decemberében nem megy… - próbálkozok. Pedig jó az – köti az ebet a karóhoz.

Oké. Neki ott kint, a tavaszi emlékeivel még jó, de az autó most itt van a magyar rögvalóban, és történetesen rossz. Ami engem fájón érint, mert Budapesten nem szívesen hagynám kint nyitva. Még egyszer próbálkozunk, mindennel. Közben elkapom a Kati könyörgő tekintetét, fél kettő van, háromra se érünk oda a gyerekekért. Döntést hozok. Felteszem a kezem, mint De la Rosa, amikor felrobbant mögötte a motor: nem veszem meg. Tetszik tudni, nagyon a határán vagyok, hogy szeretném-e ezt a vételt, de itt az ómen, mindent eldönt, ne tessék haragudni.

A hölgy valódi megértéssel mosolyog, biztosít afelől, hogy nincs gond. Visszavisszük a kombit a ház mellé. Be fogom tenni valami kereskedésbe, nem akarok én már ezzel itt küszködni – zárja le a napot a mind megtörtebb autóeladó barát. Igaza van. Egy dealernél, rendbetett zárakkal, erős szagosítóval, feltöltött akkuval és hidraulikatartállyal sokkal vonzóbb ajánlat lenne a 200 TE. De nálam már elszállt a varázsa.

Hát így maradtam én a kicsi Pandánál, és így lett kicsivel gazdagabb a karácsonyunk annál, mint amit terveztünk. És tudják mit? A Pandának egész jó szaga van, amióta megcsináltam a kipufogóját és a karburátorát. Mellesleg kombiként is szuperül beválik, és az ülése sincs kiülve. Mondom én, csupa öröm az élet egy ilyen autóval. Persze egy lukas állólámpásra bármikor elcserélném, még rá is fizetnék. De egy gázszállító fekvőre nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr23843384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rooster 2008.12.28. 19:27:48

Szerintem utazó/mindennapos öreg(ebb) kombinak egy Omega A nagyon jó lenne, és még szép is.
De én a 100/200 avantot is szeretem, és tényleg nem nagyon rohad.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.28. 19:35:52

@Bontószökevény:
www.holtankoljak.hu
de van egy benzinkút itt budafokona 7 es uttól nem messze ott 210 a benzin ,és ha nem kérsz számláta gázolajból is engednek.
nekem számla kell úgyhogy nem éri meg de a haverok ott tankolnak.a gázolaj is 215 re jön ki.egy nagyobb benzinesnél megéri gázozni,deegy 2es golfnál amivel 1200 km mész egy hónapban nem.

AtoszMester 2008.12.28. 19:49:43

Én is csak azért gázozok, mert a nagy benzines autókat szeretem, de ha néha-néha munkába akarok közlekedni, megéri gázra átkapcsolni. Így meg van a benzines élmény, de jelen van a takarékosság is, ha hivatalos útra szükséges.

Eddig sikerült kifogni jól működő gázrendszerrel használt autót, jobban megéri, ha gázzal kiépítve veszem meg, mintha a gázt én szereltetném bele. A gázrendszernek is van értékvesztése, szenvedje el ezt az előző tulaj.

Pl. A minap havi szokásos utamon mentem Egerből Pécsre.
Renault Laguna 2.0:
Benzinnel 16000 Ft 800 Km
Gázzal 12000 Ft 800 Km

Ha az autózás nem élmény lenne, hanem 100% munka, egyértelműen egy kis 1.4 Fiesta TDCI dízelt vennék.

Gomulka Béla 2008.12.28. 20:08:28

Nekem fagázas kocsi kéne. Pepin bácsival.

Kifordított kacagány 2008.12.28. 20:15:31

Tie 2008.12.28. 19:18:37
nem lepődtem meg, azért kérdeztem:)
a gumilánctalpasok civil felhasználásra még jobbak is. igaz, hogy nem bírnak annyit, de olcsóbb, jobban tapad, közúton is közlekedhetsz vele és könnyebb is szerelni.

rooster 2008.12.28. 19:27:48
ezzel egyetértek. ha már öreg opel, akkor omega.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.28. 20:31:49

Amúgy nem közlekedhetsz közúton, még gumilánctalpassal sem. Elbaszott egy hülye ostoba országban élünk.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.28. 20:38:49

Egyébként Cuthbertson-nak hívták a lánctalpas Landy-kat, merthogy egy James A Cuthbertson & Sons nevű őrült brigád találta ki az egészet úgy '58 környékén. Állati ritkák, nagyon-nagyon kevés készült belőlük (15-16darabra saccolják), de még így is több, mint Centaurból, ami a 109-esre épült féllánctalpas volt. :)

www.geocities.com/Pentagon/Quarters/7413/lairdcentaur/centaur1.jpg

Kifordított kacagány 2008.12.28. 20:47:33

most meglepődtem, azt hittem gumilánctalpakon rohangászni nem akadály. tényleg elbaszott országban élünk.(mert ugyan milyen valós akadálya lehet?)
mondjuk egy ilyent
uk.youtube.com/watch?v=8v1doGeaUXg&feature=related
lecserélni állítólag fél óra, tehát még ez sem lehet akadály nálad:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.28. 21:01:02

Jaja, a mattracot ismerem.
Ha lehetne, ilyennel járkálnék a városba' is:
uk.youtube.com/watch?v=TYm5USbSt8c

Kedvencem, imádom. Őrült svéd cucc, tud úszni is, 55-tel tud menni, a legnagyobb össztömege kb 7 tonna, sima kormány van benne, meg gáz, meg fék, mert automataváltós, van belőle dízel, meg benzines V6 is, hajtja elejét-hátulját, őrült cucc, üresen valami 4 tonna, és a talajnyomása kevesebb mint a fele egy két lábon álló embernek. És 4-5 millióért már lehet is keríteni.

De hát a mittoménmelyik jogszabály (vagy köhém, vagy KRESZ) pont azzal kezdődik, hogy szilárd burkolatú úton csak fúvott gumikerekű járművel szabad. Persze, amikor kitalálták a jogszabályt, akkor még nem is hallottak a világban arról, hogy gumilánctalp, aztán csodás jogrendszerünk olyanra, hogy fejlődik az idővel, nos arra nem képes.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.12.28. 21:12:34

@yard: szerintem is, csak poénnak szántam, de lehet hogy túl komolyra sikerült

igazából azt kellet volna írni, hogy jó hogy ritkán tankol, de ha nem fér rá emiatt áru, akkor mire jó az egész?

BTO11 2008.12.28. 21:28:56

T. Csikós!
a hátsó merevitő borda rothadás az veszélyes amihez a hátsó futimü van hegesztve. alattam mán durrant el jobb hátsó lengőkari hegesztés a családdal.malacom volt mert 1nes szakaszon történt és le tudtam korrigálni.először azt hittem durr a defekt ,de amiko 2x körbejártam a gépet akkor lám hogy a jobb hátsó a a doblemeznél áll.
amugy én voltam a barom mert a jobb hátulja má fél éve kattogo hangot adott.félig el volt törve a hegesztés.
oszt bumm és má mentem is jobbra a szembejövő felé,aki bambán nézett és le se huzodott kapcsibó.

Bontószökevény 2008.12.28. 22:23:54

Milyen jó annak akinek 4-5000 forint nem pénz! Hát nekem az! mert vannak olyanok ebben az országban aki egy, vagy két napot dolgozik ennyi pénzért!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.12.28. 22:33:26

@Bontószökevény: hát akkor ne szökj meg a bontóból, mikor ott van meló (:

AtoszMester 2008.12.28. 22:51:11

De, biza pénz az a 4.000 Ft, viszont nekem az autó csak élmény, nem munkaeszköz. Van aki modellvasútra költi a minimálbérét, vagy elissza kocsmában. Én a Lagunámba locsolom :)

Bambano 2008.12.28. 22:52:39

Ezeken a pandákon sose látom, hova kell beledugni a 100 forintost... :)

WinG 2008.12.28. 23:01:10

@GYUSZI BACSI: nekem is Bugatti Veyron van, de csak erdei munkában használom, platósnak. A szomszéd átállt gázra, de neki nem jött be, 380-390 fölött már nagyon szar a hangja. Én személy szerint nem javaslom.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.12.28. 23:13:07

Itt kaptok szép merciket,haverom hozza őket Németo.-ból
124.atw.hu

márk.co 2008.12.29. 08:10:19

@BeeTm: Legalább ne reklámozd!
Ekkora kamu oldalt már rég láttam!
A picsába ki kellene tiltani az ilyen órapörgetős neppereket! Van ott egy 4éves Clio 50e km-el, ami hihető, de nehogymár egy 15 éves 2.5D, 2.0D, TD, kombi...stb MB ugyanannyit futott???
A németek is azért vesznek dieselt mert sokat mennek vele. Egy nulla lemaradt mindegyik futásteljesítmény végéről!!
Felháborító! Elhiszem, hogy ki lehet fogni egy-egy alig használtat, de hogy egy magyarnál legyen az összes??

A másik vicc az a Sprinter. Ez még a régi kasznis. Kb 7-8 éves. Tök reális a 110e km, mi??
A kisteher és személyszállító autókat németeknél csak hétvégi bevásárlásra szokták használni. Ez is biztos egy sváb "nagycsaládé" volt!?:)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.12.29. 08:23:40

@márk.co:
Aki ismeri a 124-est az látja, hogy eredeti.
Mindegyik mercihez van szervízkönyv és képzeld,lehet ilyeneket még Németo.-ban találni.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.12.29. 08:24:49

@márk.co:
Ja és mióta "sárgulsz"?
Tán az irigységtől?

Kifordított kacagány 2008.12.29. 08:35:23

Tie 2008.12.28. 21:01:02
ez tetszik. a ruszkiknak van ugyan hasonló brutálisabb kivitelben, de itthonra ez a "kis" aranyos tényleg tökéletes lenne.
azt jól tudom, hogy az elejét-hátulját lehet ellenkező irányban is hajtani? rémlik valami ilyesmi.

amúgy meg valami nagy dög tankkal kell ráhajtani az útra, ami felszaggatja és máris bukott a "szilár útburkolat" jelző, tehát nyugodtan ráhajthatsz:) persze azért nem árt, ha ilyen esetben minimum egy vörös hadsereg van mögötted. legalábbis régen ilyenért valahogy nem szóltak:)

márk.co 2008.12.29. 08:49:11

@BeeTm: Mióta, vagy mitől?
Nem irigykedem! Tetszenek a 124-s mercik nem tagadom. Meg is szoktam nézni egy- egy szép darabot. Sőt az autóvadász is be van rá állítva! Ezek közül is láttam már némelyiket. Az eddig nem volt tiszta, hogy ezek egy garázsból kerülnek ki. Legyünk már egy kicsit reálisak! Hülyén mutat a Mini(60e.km) mellett egy közel tizszer annyi idős autó, ugyanannyi km-el!

márk.co 2008.12.29. 08:53:33

Értek hozzá én is. Nem az eredetiségét vonom kétségbe. Az, hogy van szervízkönyve az autónak az ok, de hogy a km órát miért kell az utolsó bejegyzés szerintihez állítani?? Illetve értem, csak felháborít.

JmOS 2008.12.29. 09:32:52

Gáz/benzin vitához annyit: nagy hitkérdés, nekem az Audiban VOLT gáz, kiszereltettem.
Jól ment vele, kitűnően indult a legnagyobb hidegben is (-27 volt a csúcs), DE nem volt hajlandó 10 alatt fogyasztani. Igaz felett sem.
Most benzinnel VAN csomagtartóm és 7l-t eszik.
Általánosságban talán az igaz, hogy annak éri meg a gáz, aki nyomja neki. Aki finoman jár, annak általában olcsóbb a benzin.
A K-Jethez pedig kell egy gombot szereltetni akkor pöcc-röff mindig...

Julio10 2008.12.29. 09:59:49

Emberek!
A gázolaj nevében nem hiába van benne az olaj szó, mert az is keni belülről a motort. Megkérdezném, h ha gázzal jártok, akkor mi keni belül a motort (pl. adagoló, ilyesmi)

Kifordított kacagány 2008.12.29. 10:12:43

JmOS 2008.12.29. 09:32:52
ezt hogy számoltad ki?

Julio10 2008.12.29. 09:59:49
semmi, be is sül az összes 10km után

tattoo1 2008.12.29. 10:52:54

Orok igazsag,ha hasznaltautot veszel legyen a zsebedben x+300e(autoara+javitasi koltsegek).Miert ug y indul vki vasarolni,hogy ennyiert ne legyen semmi baja...

A gazrol:Haverom futarkent dolgozott es rakatott gazt a kocsijaba( F astra 1.2).Mivel szarakodott az auto siman kiszedtek neki...

Ui.Ezek utan jo isten sem fogja megvenni az autot:):):)

márk.co 2008.12.29. 10:55:36

@Julio10: A motort belülről a motorolaj keni! Kívülről meg te az olajos kezeddel!:) A gázolajos (diesel) autókba nem szoktak gázt rakni. A benzines nevében nincs benne az olaj szó, mégis van kenése.:)

edsel 2008.12.29. 11:20:06

Kicsivel idősebb volnék a cikk irójánál, de azonos élet utat jártam be vele, a géperejü eszközök terén.Viszont mostanra feladtam csak benzines 1.6-os kb 1.5 millás max10 éves autót vennék.Már az van.Vigyázok rá,keveset használom , ha lehet robogózm, igy kitart vagy még 10 évig.Szopás nuku.Mire kifingik itt lesznek az az óccsó kinaiak, igaz addigra örülök ha a hamut mamunak tudom majd mondani, és lesz zsetonom a benyára.Az olaj, kályhába való nem autóba,szerintem.

karlov 2008.12.29. 11:52:33

Én ,öreg koromra remélem fele annyi idős coupé boldog tulajdonosa leszek és remélem negyed annyi idős kísérőm lesz a szebbik nemből.
Persze ez az idál;;;egyébként meg kinek mi a fontos.

A gáz meg szerintem nagyon gáááááz.

kukacberci 2008.12.29. 12:09:21

Akit ilyen érdekel, ezzel most jól jár, megvolt az állapotfelmérés, csak el kell vinni!

lanciabacci 2008.12.29. 12:29:16

Nekem annyi jött le ebből a posztból (is), hogy a Csikós éppen úgy álmokat kergetve, tisztán érzelmi alapon vásárol autót, mint az emberek nagy része, csupán az idő múltával ügyesebben és szakértőbben talál érveket ehhez, illetve saját maga meggyőzéséhez.

Igaz hogy rohad a kritikus pontokon, igaz hogy zavarosak a papírjai, igaz hogy echte zőccség-gyümis környéken árulják, igaz hogy cserélt a motor, stb, de "szépen futnak a vonalai"... ha nem rohadnak be a zárjai két év alatt a kosztól-esőtől, ami tényleg bagatell az előzőkhöz képest, még megvette volna.

Persze ez nem is baj, sőt, talán ebben a műfajban (youngtimer) nem is lehet nagyon másképp ezt őszintén csinálni; a magam részéről én is éppen így vagyok ezzel. Mindenesetre szerintem is mázli, hogy ott volt veled bölcs nejed és a háttérből éppen annyira rángatta csak a szálakat, hogy az egód ne sérüljön... :)

A Pandát pedig egyből imádni fogod újra, ahogy kisüt a nap vagy lehullik egy kis hó. Nekem egyetlen autóm se volt olyan jó a havon, mint a 127-es, akár nyári gumikkal is.

BUÉK

volgapierre 2008.12.29. 13:59:35

Nnnaa…

„Csikós miért nem veszel fiatalabb, gond nélkül használható autót?”

Mert a régieket szereti. Pont. Neki az autó nem puszta közlekedési eszköz, ergo nem csak a racionális szempontokat mérlegeli. De nyilván ő is tudja, hogy lehetne egyszerűbbe, kevesebb szívással is autózni, de neki ezek a vasak kellenek. Mit nem lehet ezen megérteni?

volgapierre 2008.12.29. 14:01:18

Gáz kontra benzin. Ez egy kicsit hosszú lesz. A Volgás fórumon felmerült a téma, és arra jutottunk, hogy nem jobb, nem olcsóbb, ellenben barbár dolog. Vannak típusspecifikus érvek is, de a leírtak egy része általános érvényű.

„Benzin kontra gáz: nix belevau, de az Lpg nem sokat emel a használati értékén. Ráadásul gázzal sokkal gyengébb lesz az amúgy sem dinamizmusáról híres autó. A szettet meg kell venni, be kell építeni, etc., vagyis költségei vannak, nem is alacsonyak. Szerintem nem nagyon éri meg, pláne ha azt is figyelembe vesszük, hogy Volgát manapság leginkább oldtimer-gyűjtők vesznek, akik zömükben eredetiség-pártiak, és a szemükben az Lpg vörös posztó. Magyarán ha egyszer úgy adódna, hogy el kell adnod, gázra átállított kocsival nehezebb dolgod lesz.

Egyebekben jól beállítva közúton 9 liter körül eljárkál a kocsi, és városban sem sokkal megy10 fölé. A gáz olcsóbb, ez igaz, de többet is eszik belőle. Mennyit kell vele menni, hogy megtérüljön az átalakítás ára? Nem keveset...”


„Ha nem vagy megszorulva anyagilag, akkor felejtsd el a gázt. Komolyan. Én már sértettem meg eladót, amiért a gázos átalakítás miatt rögtön a feléből kezdtem alkudni. Elismerem, a gáz lehet hasznos (világításra, fűtésre és főzésre), de egy Volgánál nem szerencsés. Gyenge, büdös, zabál (bocs, vOlgi). Egy M24-hez hozzátartozik a benzinszag. Nem tudom, mennyit akarod használni, de ha nem mész napi többszáz kilométert, akkor nem nagyon javasolnám. Hidd el, nem nyersz annyit rajta, mint amennyit vesztesz.

Egyébként amennyire elnéztem a képeket, a bordó helyrerántása eleve el fog vinni sokszázezret, ezután benzinen spórolni nem túl elegáns húzás. Bocs, ha túl őszinte vagyok.”

„A gázosítás további hátrányai: kevesebb hely a csomagtartóban, a gázszett tartóelemei és alkatrészei miatt szét kell furkálni az autót, telt gáztartály és benzintartály esetén a kocsi hátulja jelentősen megsüllyed és égnek áll az orra, nehezebb hidegindítás, kb 50000 km után hengerfej felújítás(szelepek szétmennek), tankoláskor állandóan hívogatni kell a benzinkutasokat, mert gázt tankolni csak tűzvédelmi vizsgával lehet, annak hiányában szabálysértés, 10 év a gáztartály használhatósági ideje, azután max 5 évig hosszabítható, utánna dobhatod el, a gáztartály tankoló csatlakozója hülyén néz ki a csomagtartó hátulján kivezetve, a volgáknak nem a legjobb a hangszigetelésük a csomagtartó felé, ezért a gáz lötyögését fogod hallani vezetés közben.”

„Gáz kontra benzin....

Az én fekete limuzinumban is gáz van.
2 évente kell a reduktort felújítani, hament a kocsi hanem, ez kötelező. Ennek ára kb. 25.000 Ft és sajnos most novemberben lejárt a két év. Elvileg a tartályt is újra kell hitelesíttetni, ez 6.000 Ft és a belvárosban, a Köztársaság téren csinálják valami gáz és bányászati hivatal vagy mi a neve, a 7. emeletről lejön Juci néni, benéz a csomagtartóba és lepecsételi a papírt... nagyon gáz!!!!
Sajnos a Volga nem sorozatengedélyes típus, ezért kell ezt végigjárni.
A teljesítmény veszteség 2500 ccm autóknál 25% is lehet!!!!

Egyébként ebbe a típusba a Lovato a legjobb, de ez is kb újonan beszereléssel 180.000 alatt nem úszható meg.

További hátránya hogy bevásárlóközpontba soha nem mehetsz be vele, teremgarázs elfelejtve (ahol most parkol az, de azt mondták ha közel teszem a kijárathoz beállhatok).

Sajnos szag is van, főleg álló helyzetben, mert a gáznál a szagosító anyag illékonyabb és (kisebb a molekkula szerkezet) tehát minden résen kijön a vezetéken, ahol a gáz még nem tud.

A hengerfej valóban érzékeny, nálam egyenesen tropa, nem is tudom javítható-e.”

Harciméz 2008.12.29. 14:03:29

@feri38: Vectrából kizárólag a 2.0 i.-t,a legendás C20NE,sima 8. szelepes benzinest vegyétek/nem állítom,hogy a többi nem jó/ de higgyétek el,annak a motornak nem sok párja akad mióta az öreg Ford kitolta a T modellt.(tartósság,megbízhatóság) Nekem volt 2 kettő,egy Vectrában,egy A Omegában,de kérdezzetek meg bárkit,hogy mik a tapasztalatok.

Kifordított kacagány 2008.12.29. 14:24:28

lanciabacci 2008.12.29. 12:29:16
jó az asszony a háznál, ez örök igazság. néha nem árt, ha rámutat bizonyos dolgokra, amit hajlamosak lennénk elnézni csak azért mert akarjuk azt a vasat.

volgapierre 2008.12.29. 14:01:18
a volgába tényleg bűn gázt rakni. mint ahogy sok másik hobbiból tartott autóba is.
széthajtani vett munka-autóba ideális.
kb 40e km körül térül meg az ára. ha úgy veszed, hogy már benne van, akkor az ingyen van.
szerintem a pótkeréktartály tökéletes megoldás, de ha valaki úgy gondolja, hogy neki nem kell a csomagtér, akkor az egész biztosan nem fog másnak fájni.
számomra nem probléma, ha a kutasnak kell szólni, hogy tankoljon. nem okoz gondot a kommunikáció.
a hengerfej meg reduktor felújítás meg hülyeség. legfeljebb akkor fordulhat elő, ha valami régi szart kókányoltak a gépbe.
ha 10 év alatt nem hozza be a tartály az árát, akkor tényleg kár beszereltetni.
mélygarázsban valóban nem lehet vele parkolni. van akinél ez szempont.
és igen, szaga is van.
senki nem állítja, hogy a gázosítás mindenkinek megoldás, de szerintem olyant kijelenteni, hogy senkinek sem jó, az is hülyeség.

loláb 2008.12.29. 14:40:58

@Julio10:

Ez egy jó nagy butaság ám...már csak azért is, mivel sem a földgáz, sem az LPG nem használható kompressziógyujtású motorban.

volgapierre 2008.12.29. 14:45:44

@Kifordított kacagány:

Én sem állítottam, hogy mindenkinek minden körülmények között el kell felejtenie az Lpg-t. Csak arra akartam rámutatni, hogy az egy dolog, hogy mennyiért lehet gázt ill. benzint vételezni, de van egy-két további mozzanat, ami az Lpg ellen szól.

"a hengerfej meg reduktor felújítás meg hülyeség. legfeljebb akkor fordulhat elő, ha valami régi szart kókányoltak a gépbe"

Valamiért mégis szétmennek a hengerfejek a gázos Volgákon. Vannak olyan motorok, amelyek tényleg nehezen tolerálják a gázosítást.

Agr3ssor 2008.12.29. 15:15:15

@Harciméz: Ez igaz, feltéve hogy az ember elnézni neki, hogy nem igazán akar menni... De valóban az egyik legjobb/legtartósabb motor.

Dezső bácsi 2008.12.29. 15:41:21

yard nem érti a poént.

de mondjuk az öreg 230TE 190 km/h körül, 7.300.as fordulaton nem semmi.pörgős kis gép.

Harciméz 2008.12.29. 15:42:38

volgapierre 2008.12.29. 14:01:18
a volgába tényleg bűn gázt rakni. mint ahogy sok másik hobbiból tartott autóba is.
széthajtani vett munka-autóba ideális.
kb 40e km körül térül meg az ára. ha úgy veszed, hogy már benne van, akkor az ingyen van.
Nos,mint egykori gázautós,ezt a nézetet alá tudom támasztani.Anno a kb.1994-95 évvel Krisztus után,az autónepperek,seftesek,olajszőkítők aranykorában, amikor a nyugati roncsimport a virágkorát élte,eredetvizsga,autóhitel,stb. előtti időkben /hej,de szép idők is voltak :-) / volt egy T-2 -es "kocka" VW Transporterem, a 2 literes boxermtorral,na, az gázos volt.Nem vettem,tartozás fejében került hozzám,de annak spec.nagyon bejött a gázosítás.Benzinből kb. 16-18 litert evett városban,/ikerkarbi,stb./ gázból kijöttem fél pénzből.Ami gond volt vele,az nem motorikusan-gázosan volt.A hely-tartály problematika fel sem merült,mert okosan a hátsó üléssor alá éptették be /anno még meg lehetett csinálni/ Egy gyengéje volt,hogy ha kint minúszok játszottak,akkor úgymond "megfázott" a gáztartály a hidegtől,aztán leállt a gázüzem,amíg fel nem melegedett az idő./Aki ismeri ama típust,az tudja,hogy fűtés lényegében nincs./ :-) Szóval azt mondom,jó a gázautó,de még jobb,ha készen veszed.Most szerintem érdemesebb is,mert előre kell gondolkodni,olcsó a benzin,nincs olyan becsben a gázos autó,nehezebb eladni,nem tartják úgy ki az árát, de azt mondják az okosok,lesz ez még másképp.A gázüzemnek megvan az az előnye,hogy ha prücök van,vagy necces,azt eladáskor igen nehéz eltitkolni. Azt nézzzétek meg,hogy hidegen(!) hogy indul gázzal,és húz,ill. menet közben hogy kapcsol.

Riasom 2008.12.29. 15:49:43

Agr3ssor,
azért ez attól is függ, mekkora kocsiba teszik... Az 1 tonna alatti Kadettban én nagyon-nagyon szeretem a C20NE-t, és mind gyorsulás mind végsebesség szempontjából abszolút elégedett vagyok vele, simán versenyképes a mai autók nagy részével.

Amúgy tényleg nagyon jó ez a post is, TC-t/Belsőséget ma már főleg a Csikós-féle cikkek miatt érdemes olvasni. Remélem megnéz még néhány öreg autót :)

Kifordított kacagány 2008.12.29. 16:26:13

volgapierre 2008.12.29. 14:45:44
mint említettem volgába biztos nem raknék ilyent, de ha mégis, nem hinném, hogy kényesebb lenne, mint bármelyik másik keleti csoda. a hengerfej felújítás lehet a gáztól független is, azért egy ilyen autónál ez már nem elképzelhetetlen. a reduktorfelújításosdi meg egyértelmű, hogy a régi szar gázrendszer miatt van. mikor megvettük a miénket, utánaolvastam és konzultáltam a szerelővel is tisztítás, karbantartás témában. azt mondta, hogy ezzel ami nekem van nem lesz gondom, csak a régi rendszereknél volt probléma, főleg azoknál, akik palackból tankoltak.

Harciméz 2008.12.29. 15:42:38
haverom ladájának voltak anno ilyen problémái télen. belefagyott a víz a reduktorba és eldugult tőle.

Riasom 2008.12.29. 15:49:43
omega kombiba már nem volt olyan fürge(1200kg) bár megbízhatóan, problémamentesen dolgozott.

Riasom 2008.12.29. 16:57:04

Az még úgy látszik az a korszak volt, hogy egy autó vagy kombi volt vagy fürge... :)

Most már szerencsére az a magyar családapa vesz magának Audi RS6-ot vagy M5 Touringot vagy azt a hasonló nagy Mercedes kombit, aki csak akar!

Harciméz 2008.12.29. 18:00:31

A C20NE egyetlen komoly Achilles sarka a fordulatszám jeladó,ha megmakkan,megáll a gép,ez ritkán következik be,és sok-sok ezer km után csak.Aki babonás,vegyen a bontóban egy jeladót-fityinges dolog-a blokk alján van,egy 10-es kulccsal kell kilazítani a felfogatást,a bemenő vezeték fent van,2 perc kb. kicserélni,oszt' roboghatsz tovább

tamil 2008.12.29. 18:08:17

Minden tiszteletem a régi, öreg autóké meg autósoké, mégis, olvasva az ehhez hasonló tc cikkeket, felvetődik bennem: tényleg ennyire nulla forintot keresnek az autós újságírók, hogy idealizált Fiat Pandákkal kényszerülnek járni? Kövezzenek meg érte, de szerintem ez a Panda egy fostalicska, és aki azt isteníti valahogy nem hiteles autós újságíró. És egyszerűen nem hiszem el, hogy mikor jobb autó kerül szóba, akkor egy szintén fostalicska rozzant merciről álmodik nevezett autós szaktekintély. Még akkor is, ha ez az autó egy ikon volt, könyörgöm, 2008-ban ezt családi autónak? Aki veteránt épít annak ok, fasza vétel. És akkor ez az autós újságíró szid egy új típust, mondjuk a kopogós műszerfal vagy csúf design miatt. Életszerű?? Mindemellett tisztában vagyok fenti autók előnyeivel is, mint pl. tiszta, átlátható hibamentes, "jó vas" szerkezetek, nem ezt vitatom. Csak nem érdekel.

Harciméz 2008.12.29. 18:40:37

@Tie: Megnéztem,és csak egyet tudok rá mondani: HÚVAZZEG....! :-)

Harciméz 2008.12.29. 19:19:37

Ennél frappánsabban nem lehet összefoglalni az autóbuziság lényegét.Ha annak épp egy Panda az aktuális tárgya,akkor az. Na és? Én-bevallom -nekem még Citroen Bx-em is volt.Tudom,hogy a többségnek most ökölbe szorul az arca,de én SZERETTEM..mint minden eddigi nem kommersz autómat.Voltak,igen,pillanatok,amikor úgy döntöttem,hogy kitolom a rétre,és felgyújtom,igen.Már láttam magam előtt,ahogy az égő Zippo gyújtót a Tarantino-filmekből ellesett lassított felvétellel rádobom a gázolajjal lelocsolt tetejére, de nem tettem meg. "Ha azt mondanád,hogy Colát iszol,én azt mondanám,igyál Traubit...." Folytassam? :-)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2008.12.29. 19:34:19

Csikóóós, ha egyszer vennél egy bármilyen autót, rendberaknád és csak használnád, sok idegeskedéstől és szopástól kímélnéd meg magad :D

tamil 2008.12.29. 19:48:23

Értem én, hogy életérzés a dolog. A BX-eseket is csodáltam mindig. Volt Alfám is, hát, azóta tendálok inább az új, nem olaszok felé, de csak tisztán anyagi okokból. Szóval Csikós kollega szerintem vagy mazochista, vagy elhallgatja előlünk, hogy a garázsában áll egy úgy Golf, amibe még a gyerekeit is be meri ültetni. Mert én abba a Pandába nem merném.

Bontószökevény 2008.12.29. 20:52:18

@GYUSZI BACSI: a bontó az egy aranybánya! Ha nekem lenne nem szöknék! :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 20:53:41

Na, pár dolog még, bár a javát elmondtam tegnap.
Volgapierre: a volga hengerfeje nem azért megy tönkre, mert gázos, hanem mert, mint ahogy az a 25%-os teljesítménycsökkenésből is látszik, szarul méretezett keverőt raktak beléjük. Ilyen ez. Tömegmotor, ócsó, igénytelen, ez van az UAZ-ban, ilyen lesz a szerelő hozzáállása is, amíg pofán nem b.szzák szívlapáttal.
Márpedig amikor szarul van méretezve a keverő, akkor megfojtják a motort, ráadásul jó szegény keverékre is állítják a gázt, hogy ne fogyasszon sokat. A szegény keveréken történő üzemről meg tudjuk, hogy túlmelegedést jelent, folyamatos megnövekedett hőterhelést, naná, hogy hengerfejes lesz tőle az autó, meg a megnövekedett égéshőtől faszán beégnek a kipuffogószelepek. Csak azt kéne végre felfogni, hogy ha benzinnel megy a motor szegény keveréken, akkor pont ugyanez fog történni. Mondom, nem attól megy tönkre, hogy benzint, vagy gázt égetünk el benne, hanem attól, hogy tökéletlen égést csinálunk a szar beállításokkal.

Más:
Dízelt is lehet LPG-síteni, angliában van is rá példa, igaz nem olyan lesz, mint a benzin-gázüzem, hogy tisztán gázzal jár, hanem bizonyos arányban (25-30% fölé tudtommal nem nagyon mennek vele) kevernek LPG-t üzem közben a gázolajhoz, és mivel az LPG olcsóbb, mint a gázolaj, adott százalékban csökkenti a kilométerköltséget.

Bontószökevény 2008.12.29. 20:59:27

Én nem érzek gázszagot! Biztos mert megszoktam! :D Hogy itt mennyi "okos" ember írkafirkál sok sok okosságot! Beszarás komolyan mondom! :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 20:59:37

Kacagány, nem hiszem, hogy lehetne ilyet csinálni vele, mármint hogy az elejét-hátulját kétfelé... Kivitelezhető lenne, mert az első lánctalpakat közvetlenül hajtja a hétköznapi ZF automataváltó, a hátsók hajtását meg tudtommal hidraulikával viszik hátra a két doboz között, és nyilván tud ellenkező irányba is tekerni, hiszen tolatáskor is hajtva vagyon minden lánctalpa a kicsikének, de mi értelme volna azt játszani, hogy melyik tudja elhúzni a másikat? Csak elásná magát, az meg marhaság. :)

Az viszont vicces, hogy már csak azért is megengedhetnék neki, hogy jöjjön-menjen aszfalton, mert nem csúszókormányzású, mint a lánctalpasok általában, hanem úgy fordul, hogy a közepénél csuklik, és egy bivaly kis hidraulika hajtogatja ide-oda a gépet. Akár álló helyzetben is. :)
Vannak róla videók, azon látszik is, hogy mit csinál, eszméletlen gép. :)

Van is egy kis gyűjteményem róla:
keptar.terep.hu/tieHagglund
Van egy rakás kép, meg néhány videó is, letölthető, megnézhető. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 21:01:04

Még céget is találtam, aki tudna importálni hozzá új gumilánctalpakat, csak mocskosul drága... a négy lánctalp majdnem 5millió forint volna, és azt írják a használók, hogy keményebb talajon néhányezer km alatt elkopik... :)

Bontószökevény 2008.12.29. 21:05:21

@Tie: Akkor angliában is hülyék az emberek hogy LPG-vel teszik tönkre az autójukat? :) asszem az Ötödik sebességben láttam hogy a muki egy gázos négyliteres Cherokee-t tesztelt, és dicsérte hogy milyen gazdaságosan furikázik vele! :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 21:08:27

Az orosz változat, a Vityaz, az azért nem ugyanez a kaliber, de amikor a hetvenes években azt fejlesztették az oroszok, akkor a kis Hagglunds volt az etalon, csak nagyobban akarták megcsinálni. :-D
A Hagglunds-ot amúgy valamikor a hatvanas évek második felében csinálták, de nagyon komoly technika van benne... Vagy 2.5-ös Ford V6 benzin, vagy 3literes Merci sorhat turbódízellel van, a kasztnija üvegszálas műanyagból van, és úgy van kialakítva, hogy gyárilag benne van a bukókeret, tehát ha fejreteszed - ami szinte lehetetlen, mert olyan iszonyú vasak vannak az aljában, hogy a súlypontja kb térdmagasságban lehet - akkor sincs belőle baj. :)
Állítólag a szellőztetése-fűtése olyan, -30 fok kűlső hőmérsékletig nagyjából bármit csinálhatsz, akkor sem fog párásodni a belseje, még ha száz zoknit teszel ki száradni, akkóse, meg ilyenek. Hiába, katonáéknak csinálták, komoly lett. :)

AtoszMester 2008.12.29. 21:30:22

A kommentelők egy részének sajna nem jön át, hogy itt nem Toyotás megbízhatóságú és unalommal rendelkező autó kell, hanem olyan, ami örömet okoz.

Más: Ti voltatok már úgy, hogy ha éppen semmi nem romlott el a régi vason, elkezdtétek spontán szerelgetni? Én így vagyok vele. Ha nincs probléma, akkor ívesebbre rendezgetem a kábeleket a motortérben, naponta lesem a folyadékszinteket, Brigéciolozom a mocskos helyeket, na meg elmaradhatatlanul indok nélkül leszedem a kerekeket, és úgy nézem körbe, hogy tuti okés-e minden a kerékjárati ív birodalmában... Persze futóműzaj nincs sehonnan, de lássak is. Bazzeg, ez beteges :)

Na persze ha jön a tényleges meghibásodás, pokolba kívánom az egészet, és átnézem a legújabb akciós Suzuki kínálatot. De utána megbocsájtok :)


Még másabb:

Jah, a C20NE, és ami körbeveszi tényleg jó cucc. Minden tiszteletem ennek a motornak !!!!
Van egy roma zenész ismerősöm, most kért meg, hogy cseréljünk olajat a 2.0i 8V Omegájában (1990), amit 7 éve vett zenekari nagybőgők szállítására. Beletett kb. 70ekm-t a vasba, de sem a vásárlás pillanatában, sem azóta nem cserélt semmit az autón a gumikon kívül! Ha csipegetett az olajból az öreg vas, akkor csak utánnatöltöttek. Szűrőt az én javaslatomra cseréltek kb. 5000 Km-el ezelőtt, nem is tudták, hogy szükséges cserélni. De éppen már fulladozott a motor, nem húzott, és 3 literrel többet zabált az átlagnál.
Natehát, nagyon nem várom az olajcserét, és előre félek a szopóág miatt, hogy lejön-e a szűrő a motorról, és mi fog kifolyni a blokkból. Nem is jó dolog az ilyen összeérett dolgokhoz hozzányúlni.
DE! A mai napig nem csattog a motor, csupán a szíjjak nyikorognak. Persze felkészítettem a tulajt, hogy el fog szakadni vagy a vezérmű, vagy a bordásszíj hamarosan. Nem érdekli. Az autót annyiért nem lehet eladni, mint amennyit rá lehetne költeni még alaphangon is, mert sajnos eszi a rozsda, két év múlva már nem megy át a műszakin kasznizás nélkül.
Annyira hihetetlenül megbízható az autó futómű- és hajtásszerkezete, hogy ebben az állapotában el mernék vele indulni egy 10.000 Km-es túrára pótalkatrészek nélkül, esetleg 2L tartalék motorolajjal. A négy tárcsafék mai napig harap, váltó mint a vaj, és jó gumikkal mintha sínen menne.

Karbantartva ez egy álomautó, kár, hogy unalmas. :)

Szép poszt lenne Csikósnak az olajcseréből :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 21:39:27

Atosz, ez természetes. Öreg autókkal kell foglalkozni akkor is, ha igazándiból épp nincs semmi baja. Valójában a nem öregekkel is kell, csak azt megcsinálja rendszeresen a márkaszervíz - legalábbis szeretjük ebben a hitben ringatni magunkat... :)

Én mondjuk ilyesmivel, hogy tiszta, nem koszos, nem olajpárás, nem foglalkozom, egyrészt a terepjáró legyen saras-koszos, másrészt meg a motortérben úgyis dzsuva lesz, főleg ha még kirándulunk is. Most is az van, hogy a géptetőn belül a zajvédő szivacs is szép sárszínű az egész, meg a motor teteje, meg minden. Jó az úgy, majd alkalomadtán megmosom gőzborotvával, aztán jónapot, de hogy brigéciollal kenegessem a szörnyeteg, na azt azért nem. :)

Különben is, kifejezetten szeretem, hogy olyan "gépszaga" van. Amikor megyek vele, és szépen bemelegszik, és kinyitom a géptető, megcsap egy kis enyhe olajpára, nehéz szagok, mint valami öreg gőzmozdony-illat, ahogy egy vonatőrült ismerős mondta. Engem a hajógépek megnyugtató szagára emlékeztet, szóval olyan kellemes, súlyos gépszag. Szeressem. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 21:44:43

Majd ha nem lesz ilyen tetű hideg, és nekiállok lábraállítani a Jáksó-féle Szivornyát, csinálok is róla képeket, videót, meg mindent, aztán legfeljebb felrakjuk a fíliára, vagy mittomén.
Végülis van nekem is egy blogom tartalékban, bár még a desingen se csináltam semmit...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 21:49:27

Tavasszal meg félreállítom egy kicsit a Ződ Szörnyet egy nagyobb alakítás erejéig... megint átfaragjuk az elejét, gyári lesz nagyjából, egyedi lökössel, meg bazinagy dögráccsal (mindenki bekaphatja), meg kap új erősített féltengőket, meg bazinagy gumit, meg új tetőkárpitot, megcsináljuk az extra gáztartályokat mindenhová, kap még egy akksit, meg készrekötjük a csörlőt, és lehet, hogy megőrülök, aztán így félmillió km. után gatyába rázom a vezérlését is egy új lánccal, lánckerékkel, meg egy spéci vezértengellyel, ami kicsit nagyobbat nyit, kicsit szélesebben... :)
Ha marad rá zseton.

Csikós Zsolt 2008.12.29. 21:51:27

@tamil:

Khm, igen, ennyi van/jut autóra. Részben mert veteránozok mellette, részben mert motorozok is. Ha ezeket kihagynám, tudnám fizetni a részleteket mondjuk egy Astrára, nem valami komoly kivitelben. Az lenne a HALÁL. Akkor itt és most temessenek a föld alá, mínusz ötben, élve akár. Nem fogok sokáig ordibálni, ígérem.

15 éve írok autóteszteket. Valami praxisom van. Olyan 1000 körüli autóban ültem már, ez ad valamekkora összehasonlítási alapot. Mivel öregautózom, mindig van egy nullszint, amihez viszonyítok, ami nem változik. Mivel öregautózok, nem motiválnak érzelmileg az új autók, jóval analitikusabban tudok hozzájuk állni, mint aki hasraesik tőlük, vagy igazi gyűlöletet érez irántuk. Engem túlzottan nem érdekelnek, azaz a spéci megoldások, a trükkök, hogyan tudnak belőlük pénzt csinálni, annak feltárása, hol szívja meg ezeket a vevő, a piaci változások nagyon érdekelnek. De hogy vágyjak egy TDCi Focusra? El sem tudom képzelni. Még egy Jaguarra vagy Porschére sem. Talán egy Cayman S-re kicsit, mondjuk 500 ezer forintért. Afölött nem érdekel, találok ugyanolyan élvezetet.

Szerinted jó az a nőgyógyász, aki minden nővel lefekszik, aki bemegy hozzá? Vagy szívesebben bíznád a feleségedet egy olyan dokira, akiről tudja mindenki, hogy imádja a feleségét, viszont elolvas minden szakkönyvet, mert a mesterségét is szereti? Gondolkozz. Ha nem tetszik, a többi újságnál nagyon sok, korrekt kollégától találsz cikkeket, akik kizárólag az új autókban hisznek. Mindenkinek van valamilyen iránya, az enyém ez, utánaolvasással, tapasztalattal, de érzelemmentesen próbálok objektív maradni. Szerintem így könnyebben megy, mint ha áll otthon egy vadiúj VW, Peugeot, Honda, Alfa a garázsodban, hidd el...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 21:55:08

Csikós, azért ez csak részben igaz.
Van egy csomó olyan öreg vas, amikkel szemben bizony NEM TUDSZ érzelemmentes maradni. ;)

Csikós Zsolt 2008.12.29. 21:59:51

@Tie:
Ó, hogyne, persze, öreg vasakkal nem is cél. Asszem azt szeretem bennük, hogy ot még érnek meglepetések. Pl. nagy bogárgyűlölő voltam sokáig, aztán a Szepes egyszer beültetett az ováljába, és megtértem. Azóta más szemmel nézek ezekre az autókra. És ugyanígy voltam az Opekekkel is, amíg ki nem próbáltam egy barátom Kadett B-jét, majd egy másiknak a Rekord C-jét, utána pedig egy Manta B-t. Azóta elhiszem, ha valaki hátsókerekes Opelt dicsér vezetési élményre. De elsőkerekesben nem ültem még, ami átjött volna. Talán az Insignia, de az más kategória.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 22:01:12

Úgybizony, ez a normális épelméjű autóbuzéria. :-D

A tavaszi röfögésen beültetlek az SIII-ba vazze, nem menekülsz. :)

Csikós Zsolt 2008.12.29. 22:24:09

@Tie:

hozok orvosi igazolást, hogy csak krómlökhárítós autóba ülhetek, mert megreped a retinám...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 22:25:07

Nabasssz... kerítek hozzá egy krómlökhárítót, ezen ne múljék. :-D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 22:29:53

Mondjuk borzasztó hülyén fog kinézni a krómozott lökös a traktoron, de azt a pár tízezer forintot már csak a poén kedvéért is megéri. :-D

Gondolj bele, 30+ éves Landy, ütött-kopott, itt-ott horpadt, többnyire matt festés, néhol talán ecsettel kenyve, de a lökös, az csillog villog... :-D

Rocko- 2008.12.29. 23:04:21

már ahol kilátszik a sár alól.

Csikós Zsolt 2008.12.29. 23:11:23

Hülyék...

:-)))))

Tie, nehogy emiatt pénzt dobj ki az ablakon. Poén, izé, szóval vicc, na.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.29. 23:27:14

Jóvan, értem én, hogy menekülsz. Fosol mi, nehogy véletlenül megfőzze a szívedet, aztán utána kénytelen leszöl venni egy Landy-t is a házhoz. ;-D

Csikós Zsolt 2008.12.29. 23:55:02

@Tie:
Már szereltem kölcsön Range-Rover V8-ast k sokat vontatásra kölcsönadásból (nekem) kifolyólag. Amíg ment, élveztem. AMikor bele kellett nyúlnom, én voltam a szódás. He, érted, szódás, ismeri ezt még valaki?

mv3 2008.12.30. 00:25:28

Ez az új autó - régi autó összevetés szerintem több helyen is sántít.

Kinek mi számít új autónak? Amit jelenleg is gyártanak, mondjuk egy 5 éves autó még új? Vagy egy tíz éves autó már öreg? Vannak akiknek egy karbantartott 20 éves autó is vállalható megoldás napi autózásra - itt elsősorban nem romokra gondolok. És nemegyszer láttam már tréleren most futó "új" tipusokat is.

Ahogy feljebb írtam, egy olyan autó, amelyik gyomorgörcs nélkül, kulturáltan teljesíti a Balaton/Bécs/Adria útvonalakat szerintem már nevezhető jó és megbízható autónak.
Persze, azt is megértem, ha valaki ezt az érzést csak 6 évnél fiatalabb autóban érzi magáénak, szíve joga. Nekem csak a sokszor hallott túlvállalással van a gondom, mert sok ember utazik nyugodtan és görcsöl a hosszú évekre előre bevállalt havi törlesztőrészletek miatt.

Kis/normál/erőlködés mentes pénzből élvezetesen vezethető, szerethető autót venni és fenntartani, ez egy sokak számára nyerő opció.

mv3 2008.12.30. 00:30:11

Lökhárító: ha sokat néz az ember régivágású, "hagyományos" lökhárítót, akkor a legtöbb új autón látható megoldás szinte már csak jelképesnek tűnik. Akár csak a szolár lányokon a tetovált szemöldök. Ott van, értelmezni is tudom, hogy szemöldök, de azért az látszik, hogy nem az igazi:o)

macskafogo 2008.12.30. 01:55:09

mv3, lökhárító: Amikor a G Astrámat vettem, kifejezettem nem akartam színre fújt lökhárítót, mert azt gondoltam, az csak arra jó, hogy a legkisebb koccnál is súlyos tízezreket költhessek fényezésre. Nem adták feketével, azaz sokkal drágább lett volna.

Nemrég azonban hülye voltam: egy elinduláskor elfeledkeztem arról, hogy a kocsi előtt van egy fél méter széles, kb. 30 cm magas akadály. Sietve indultam, a hűtőig benyomódott a cucc, sőt a hűtő is kiesett a helyéről.

Visszatolattam, a hűtőt visszatettem egy mozdulattal, és meglepve láttam, hogy a lökhárító rugalmasságánál fogva szépen helyre ment, festékkel, mindennel együtt. Szervizben egy ezresért kicseréltek benne egy marék műanyag csavart, rögzítették a hűtőt, és köszöni, azóta is jól van.

Lehet, hogy a tetkós szemöldök sem rossz? :)

("b-terv"-ként léptem be, de ez a hülye inda "macskafogo"-ként ír ki. Pedig nem az vagyok. No mindegy.)

Agr3ssor 2008.12.30. 06:36:23

@Riasom: Én eddig Calibrába, Vectrába, meg A Omegába láttam/tapasztaltam ezt a mocit... De egy Kadett kasztniban elég fickósnak hangzik a számok alapján... Ez gyári megoldás?? Elég boldog autótulaj lehetsz ezzel a kombinációval... :)

Rocko- 2008.12.30. 07:43:39

Tie 2008.12.29. 23:27:14
csak azt nem tudod, h az orvosi igazolás másik fele valami állólámpáról ír. :))))

mv3 2008.12.30. 11:14:45

Macsakfogó,

Persze, a modern formavilágú lökhárítók hatékonyságát nem vonom kétségbe, sőt, pár autón még jól is mutat, de sok a gagyi hatású. Egyébként nekem is volt G astrám, szerettem :o)

Inkább azt hiányolom, hogy némely autónál annyira egyben van rajzolva az egész karosszériával, hogy nem érzed a külön funckiót benne, szinte kívánja az összkép, hogy a biztonság kedvéért rakjál elé még egy "valódi" lökhárítót is :o)

Kifordított kacagány 2008.12.30. 11:45:53

Bontószökevény 2008.12.29. 20:59:27
érezni, hiszen azért szagosítják. ha máshol nem, akkor a kipufogónál:)

Tie 2008.12.29. 20:59:37
valamelyik videóban láttam ilyent, csak már arra nem emlékszem, hogy ez volt-e az, vagy az orosz szörnyeteg. a filmen az volt a lényege, hogy pl egy olyan szintkülönbséget is le tudott küzdeni, aminek függőleges volt a fala és egyébként nem tudta volna az orrát feltolni rá. a gép V alakba állt és ahogy megemelkedett az eleje, talált kapaszkodót a "fal" tetején. fent van valahol a youtube-on, csak most éppen nem találom.

a gumik már csak olyanok, hogy kopnak. valamit valamiért. gondolom, ha nem lenne más akadálya annak, hogy ilyennel közlekedj, akkor ez igazán nem tántorítana el tőle.
egyébként tényleg érthetetlen ez a hozzáállás. ha kombájnokat felengednek akkor ilyeneket is engedhetnének közlekedni. nem tartom valószínűnek, hogy nagyobb kárt tennének az utakba, mint bármi más munkagép.

AtoszMester 2008.12.29. 21:30:22
nekem még soha nem volt olyan, hogy valamihez ne lehetett volna hozzányúlni, ha épp unatkoztam:)

Tie 2008.12.29. 21:49:27
úgy látom ennek sosem lesz vége:) van egyáltalán olyan szint ahol már nem lehet többet javítani rajta?

Rocko- 2008.12.29. 23:04:21
mondanám, hogy tegye a tetejére, de ott is sáros, tehát nem sok értelme lenne. esetleg csak úgy lazán bedobva a csomagtartóba? az is ér szerinted?

mv3 2008.12.30. 00:25:28
nemtom, én nyugodtabban autózok úgy, hogy tudom, esetleg otthagy a vas valahol. akár 1-2e km odább is, de nincs adósságom, mint ha úgy kellene autóznom, hogy számíthatok ugyan arra, hogy nem hagy ott a vas(ami ugye egyáltalán nem biztos csak esélyesebb), de minden nap azon aggódhatok fogom-e tudni fizetni a részleteket. még ha aggódom is, így is csak évente pár napot kell, komolyabb utaknál és nem merő aggódás az életem. engem ez nyugtat meg, mást meg nem. jól van ez így.

macskafogo 2008.12.30. 01:55:09
jó neked, az enyém festése egy kutyán maradt.

mv3 2008.12.30. 12:03:58

Kifordított Kacagány,

Pontosan, én is így vagyok vele.

Rocko- 2008.12.30. 13:17:09

Kifordított kacagány 2008.12.30. 11:45:53
nem hiszem, h kitétel volt az igazolásban a lökhárító helye. :)))))

Kifordított kacagány 2008.12.30. 13:52:05

én se, csak gondoltam jó tisztázni, nehogy aztán valami kibúvót találjon a manusz:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.30. 18:55:49

Kacagány, igazándiból a gumilánctalpas kombájnokat se engedik fel az aszfaltutakra HIVATALOSAN, de hát valahogy ugye mégiscsak el köll jutnia a szántóföldre, így hát szemet húnynak felette. De afelett, hogy én brahiból egy ilyen lánctalpas elmebajjal krúzolok a városban, na afelett már biztos nem húnyna szemet a nagy tezsvír. :)


Amúgy van egy pont, ahol már nem akarom tovább építgetni a Ződ Szörnyet, de az még nagyon odébb van. Úgy tovább 4-5 millió forint után.
A még hátramaradt rohadások lakatolása, egy tetőcsomagtartó tetősátorral, kompresszor légtartállyal, hogy legyen levegő, meg a villanyos csörlő cseréje hidraulikusra, esetleg a terepváltó plusz kihajtásáról hajtva egy külön hidraulika-kör, ha netán bármi hidraulikát kellene meghajtani, meg két nagyszelepes portolt tuning hengerfej, olyan 350 lóerővel... meg elektronikus komputeres gyújtás, két-három programozható gyújtásgörbével, meg snorkel... hirtelen ennyi jut eszembe... :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.30. 19:00:50

Ja, a hangolt, csöves leömlőt kifelejtettem... az mondjuk kb. időszerű is lesz, mert a jobboldali öntvényleömlő mocskosul elrepedt valahol, még a ráégett centivastag agyagrétegen keresztül is kifúj, nem is kicsit. :)

Kifordított kacagány 2008.12.30. 19:03:40

ez nem lehetne indok, azokat is el lehet vinni trailerrel, ráadásul elvileg földúton is meg kellene tudni közelíteni a földeket, ugyanis régen pl kötelezőek voltak ilyen célra a mezőgazdasági utak. ha pedig a gazdák brahiból beszánthatták ezeket, hogy ennyivel is több földjük legyen, akkor nem szép dolog, hogy neked meg nem engedik, hogy ugyanolyan brahiból lánctalpassal közlekedj.

azért örülök, hogy van még mit csinálnod és nem fogsz unatkozni egy ideig:)

Kifordított kacagány 2008.12.30. 19:05:49

Tie 2008.12.30. 19:00:50
:D tekerd körbe üvegszövettel(ne a hálóssal), járasd meg még párszor valami jó agyagos helyen és a probléma letudva:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.30. 19:20:53

Hát, csinálni mindig van mit a Ződ Szörnyön, főleg, hogy itt van mellette már a Szivornya is, amit viszont direkt gyári állapotra akarok hozni, mert az úgy buli, meg hát ugye lesz melléjük az SIII hétköznapi igáslónak. :)

A kipuffogót egyszerűen ki kell cserélni, mert ugye nem nagyon szoktam mosogatni a motort, meg ilyesmiket, viszont sarat kap bőven. Szóval tényleg szó szerint vastag agyagréteg van ráégve, esélytelen volna lecsiszolni róla, hogy hegeszteni lehessen az eredeti leömlőt. Formájában is csak nyomokban emlékeztet az eredeti leömlőre... :-D
Majd csinálok róla képet valamikor, aztán meglátod. :)

Lipi1945 2008.12.30. 20:09:52

Tie: A régi BV202eseknek nem hidraulika viszi át hátra hajtást, és szerintem az ujjabbaknál sem. A hajtáslánca lényegében úgy néz ki mint egy mezei terepjáróé, a motor mellet megy vissza az első doboz elejéhez a hajtás, hátra is kardán megy csak van ott jópár csukló, ahogy átmegy a második doboz elejébe. Zseniális járgány, nekem is nagy kedvencem. :) www.bv202.se/PDF/D_Smorjschema_NO.pdf

lapa · http://www.lapanet.hu 2008.12.30. 21:06:19

ha meg a szerző megmérgeződne a csillogó lökhárítós szörnyeteg láttán, kompromisszumként bevállalhatna valami g osztályt. abban van annyi anyag, hogy ne tudjon sehol átrohadni.

annál legfeljebb meg kell pöckölgetni a gázolaj előszűrőt ha megáll útközben a rozsdálló tank miatt, aztán otthon lehet öblítgetni. szerintem az is romantik.

tamil 2008.12.30. 21:33:06

@Csikós Zsolt: Amikor az érzelmi oldalra céloztam az öreg vasakkal, akkor pont arra gondoltam, amit írtál. És ebben semmi kivetnivalót nem találok, sőt. Viszont az nem tetszik, hogy a mögöttes tartalomban ott van az, hogy az új(abb) autók a régiek mellett csak valami haszontalan, úri játékszerek, amik még unalmasak is (tényleg mind az???). Van aki inkább ezeket választja, az állandó alkatrész utánajárás és az örökké véget nem érő költés helyett (kivéve, ha belenyúl valami esti műszakos csodába, legyen az francia vagy német). Csak ezt érzem kicsit visszásnak, mivel tudom, rengeteg új autó megfordul a kezeid között. A szakmaiságot pedig nem kérdőjeleztem meg, és ha nem baj, maradnék még TC olvasó is. Csak mert én bírom a régieket meg az újakat is, fájdalmas kivétel ez alól a Panda, dehát nem lehetünk egyformák.

Kifordított kacagány 2008.12.30. 21:34:59

Tie 2008.12.30. 19:20:53
csiszolni? ki beszél itt csiszolásról..... amúgy meg úgyis tudom, hogy tudod, hogy vicc volt:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.30. 21:43:31

Lehet, hogy te viccnek gondoltad, de én elgondolkodtam a megfejtés megvalósíthatóságán... végül oda jutottam, hogy az üvegszál-erősített kiégetett agyag nem bírná a hőterhelést. Az üvegszál miatt. Az agyab bírja. :)

Mondjuk nem is attól repedt el, hanem hogy az egyik rendezvényen, ahol a vendégekkel terepeztünk, volt egy durva rész, ott én vittem át az autót, gyakorlatilag egy földútra egy hegyoldalról úgy jutottunk le, hogy egy kb. 2méter magas, kb 60° meredek, gazzal benőtt partfalon ereszkedtünk le, és hát az gyakorlatilag úgy történt, ahogy elhagyta a tetejét az első kerék, ott leült az autó az alvázra, aztán tolta tovább a hátsó hajtás, aztán egyszercsak kicsit előrebillentünk, akkor az első kerék érte a talajt, a hátulja a levegőben volt, és onnan már szépen lecsúszott addíg, hogy a hátsó kerekek is eljutottak a fal tetejéig, és legurultunk. Csak hát közben végigszánkóztunk a kipuffogón, ami bírni szokta, csak gondolom megnyomkodta kicsit az öreges leömlőt is. :-D

Kifordított kacagány 2008.12.30. 23:19:17

az agyag ami rajta van lehet, hogy szigetelne annyit, hogy az üvegszál bírja az meg nem engedné megrepedezni az agyagot és akkor talán nem fújna ki, de tisztább kicserélni, mert ugye ha mégsem válik be, akkor kétszer kell vele szarakodni. arról nem is beszélve, hogy ha mégis bírná, nem lenne hosszú életű és még pár ilyen szánkázás úgyis tönkretenné. mókolni meg csak úgy szabad, ha a végeredmény tartósabb az eredeti megoldásnál.
tehát maradjunk abban, hogy csak viccnek szántam:)

Kifordított kacagány 2008.12.30. 23:27:21

hmmm, ellenben ha az új leömlőre már előre aplikálsz valamilyen teflonszövetet vagy valamilyen kőzetgyapot szövetet(ilyen is van), gondolom az már azért bírná a hőterhelést és akkor a további hasonló gondjaid talán megoldódnának.

Rocko- 2008.12.30. 23:37:47

Kifordított kacagány 2008.12.30. 11:45:53
"a gép V alakba állt és ahogy megemelkedett az eleje, talált kapaszkodót a "fal" tetején. fent van valahol a youtube-on, csak most éppen nem találom."
sztem vityazra gondolsz, 7. mp körül.
www.youtube.com/watch?v=8VOULfira3o

dennisthemenace 2008.12.30. 23:42:18

@Bontószökevény: Nem,csak itt nem igazan erdekli oket a kocsi sorsa,mert par evente ugyis cserelik.Kiveve Csikos itteni klantestvereit...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.31. 00:00:31

Hát, azt lehetne játszani, hogy van egy bandázs-szalag, amcsi trükk, egy érdekes szövetből készült 1-1.5" széles szőt szalag, na azzal be lehet tekergetni a csöves leömlőt, az elsőnek baromi jól hőszigeteli a kipuffogót. Sokkal hűvösebb lesz a géptérben az időjárás, nem fűt annyira be a leömlő. Na aztán arra lehetne felhúzni valami ilyen üvegszálas akármit, és lekenyni műgyantával, vagy valami ilyesmivel, mert a hővédő szalagnak köszönhetően már nem kéne ezeknek az anyagoknak elviselnie olyan extrém hőmérsékletet, és ezzel teljesen le is lehetne szigetelni a későbbiekben akár repedést, akár bármi más problémát... Na, ezen elgondolkodunk, aztán szabadalmaztatjuk, és meggazdagodunk belőle. :)