Tavaszi BX forrongás

  2008. május 18. - Bende Tibor Címkék: citroën totalcar flotta bx tartosteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


A BX-ben legutóbb olajat cseréltünk és akkor előkerült egy vödör is, amire azt mondtam, hogy később visszatérünk rá. Most van később, visszatérünk tehát.


Az olajcserével együtt - gondoltam - nem árt, ha a hűtővizet is frissítjük némileg, hiszen valószínűsíthető, hogy egy agg korú sokat állt francia autó nem a legmodernebb hűtőfolyadékkal fut, nem kenődik a vízpumpa rendesen, rozsdásodik a hűtő, rozsdásodik az utastéri fűtőradiátor.

Nem jó ez így, ezért leengedtük a hűtővizet, hogy fagyállóval és desztillált vízzel töltsük fel a rendszert. Persze a gondos karbantartás jegyében. Amíg szépen kicsordogált a víz, addig volt időnk megkeresgélni a légtelenítő csavarokat, melyből jó néhányat elrejtettek a kocsiban. Elkezdtük feltölteni és láss csodát, pár perc kínlódás után a levegősödés is megszűnt. Elég volt hozzá 10-15 perc mindenestül.

Hogy biztonságban kotorászhassunk a hűtő mögött-alatt, ki kellett húzni a hűtőventilátor csatlakozóit, mert a leengedő csavar hatótávolságon belül van, az ördög pedig sosem alszik. Főleg nem egy 25 éves BX-ben.

Szépen, rendben összeraktuk az azóta is többé-kevésbé vidáman guruló autócsodát, és hazaindultam. Az egész úton semmi érdemleges nem történt, élveztem az alapjáratot, gondolatban eljátszottam, hogy keni a vízpumpát a remek fagyálló, büszke voltam magamra. A jó tulajdonos büszkesége járta át a szívemet, amíg meg nem érkeztem az idióta futóverseny miatt lezárt útszakaszhoz. Pár perc állás elég volt, hogy megjelenjen minden BX tulaj rémálma, a hatalmas STOP felirat és közvetlenül felette a hűtővíz ikonja piros derengése. Megrettentem.

Nem kapcsolt be a hűtőventilátor, kirobbantam az autóból, azonnal megigazítottam a csatlakozóit és életre kelt. Egy fél perc sem kellett és visszhűlt a víz, átmenetileg elmúlt a baj. Innentől nagyon figyeltem, egy párszor meg kellett mozgatni, de többnyire igazam lett, még a felforrás előtt bekapcsolt a hűtés az igazgatásra. Persze a megoldás ezzel nem lett tökéletes, fogót kellett szereznem és meg kellett igazítanom a csatlakozót. Mióta ez megtörtént, remekül üzemel az autó, még Papp Tibi is elvitte egy napra, de erről legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr27472629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketenap 2008.05.18. 16:10:20

A hűtőventillátor üzemen kívül helyezése okos dolog.
Megboldogult sűldő koromban egy próbaút közben próbáltam állítani a GTI előgyújtását az elosztó elfordításával. Egy darab csavar fogja, azonban mikor megpróbáltam meglazítani lecsúszott róla a 13-as villás. Egy lapát bánta.

AP (törölt) 2008.05.18. 16:40:13

Az ott, ami kifolyik, az kóla?
Csak mert a hűtővíz nem ilyen színű :)

Zozzz 2008.05.18. 16:54:01

Ehhe elég borzasztó kép. Mintha a kezéből ömlene a vér :) LOL

Noname 2008.05.18. 17:01:27

Hát vazze, tényleg ráfért a hűtőlötyre a csere... :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.05.18. 17:04:55

Ezt a VÉTEL UTÁN kellett volna megtenni... Ha novemberben nem akar majd fűteni, akkor ez a zérókóla kinézetű lötty okolható majd érte! :-))

Wector 2008.05.18. 17:10:27

Kola... :DD full fat vagy diet???

Az meg hagyjan, de az egesz rendszerben ez a dzsuva van, nem csak a hutoben.

arthur877 2008.05.18. 17:40:52

Azt nem írtad kedves szerző, hogy többszőr gondosan átmostátok az egész redszert ennek a barna trutyinak látványa után.....!

Ugye csak kimaradt a cikkből, ugye...???

Zozzz 2008.05.18. 17:54:48

Pesrze hogy átmosták! Fanta vadmálnával! :)

Wector 2008.05.18. 17:58:07

Szerintem nem tudja atmosni 1-2 ora alatt annyira. feltoltik most vizzel, autoznak vele nehany honapot, majd fagyallozaskor leengedik az egeszet, es ezalatt fszaul atmossa az egesz rendszert.

akarki 2008.05.18. 18:00:34

10-15 perc alatt kicserélte és lelégtelenítette. Ennyi. Szerinted kitakarította? Ennyi idő alatt? De legalább örül neki, azt hiszi mekkora ász lett. Igaz tisztább mint volt, de sajnos a szakmától messze áll. Az hogy autóról ír valaki, nem jelenti, hogy ért is hozzá. Mert ehhez nem sok szama kell, de ez sem jött össze. Bocs a hangnem miatt, de autóbuzik vagyunk, akik szeretnek ilyen cikkeket olvasni, de azt nem, ha egy cserénél rozsdalé, vagy inkább nedves rozsda folyik ki, és szimplán összerakják... Ez alap. És most csak egyszerű mindennapi dologról beszélünk, mint valaminek az elmosása, ami összeszennyeződött.

Ciri 2008.05.18. 18:27:13

akarki

Néha nem értettünk egyet, de most igen.

merci_fun 2008.05.18. 18:33:48

Sziasztok!

Tényleg igaza van 1-2 beírkálónak abban, egy alapos átmosás minimum kellett volna.
Mivel nekem is volt Bx-em, kettő is, ezért pontosan tudom, hogy a hidrófolyadékot is le kellene engedni, tisztitófolyadékot belerakni, ugy 2-3 hétre, aztán vissza bele a rendes hidro olajat.
Ha ez nem történt még meg kéretik nem elfelejteni!!!
A hidrós Citroenek nagy kedvenceim, de ápolást nagyon igénylik......

Kifordított kacagány 2008.05.18. 18:43:07

legalább lecserélte, ami az előző tulajról nem mondható el.

AP 2008.05.18. 16:40:13
kell a koffein a motornak:)

Mmm 2008.05.18. 19:24:41

Én multkor puszta gondoskodásból ráérő időmben kivettem a hűtőmet 20 éves vasamból. Vízkő semmi nemvolt benne de rozsdás lé igen. Vegyszeres őblítgetéssel , forróvízzel legalább 15 ször átöblítettem mire azis tisztalett ami kijött. jó fél óra. Plusz negyedóra a lamellák áttakarítása. plusz még fél a motor átmosása.
Nyáron így nemérhet baj emiatt.

akarki 2008.05.18. 20:11:49

Igazából az jó dolog, hogy eszébe jutott, valóban jobb mint az előző tulaj feledékenysége, de vagy normálisan csinálni, vagy sehogy, ez az elvem. Amit csinálok, azt úgy, hogy mégegyszer ne kelljen hozzányúlni. Az a helyzet, hogy öreg autóknál, amiknek volt másik gazdája is, nem lehet tudni, mit csinált meg rajta, mit nem. Így igazat adok a hidrorendszerrel kapcsolatban is. Sőt, sokan még a fékfolyadékot sem cserélik, sem ellenőrzik. Lement a márkaszervizes időszak, viszi máshova az ember, de sok helyen sajnos trehányak, és elfelejtik... Sok sikert a BX további használatához!

imi 2008.05.18. 20:15:18

A jó tulajdonos büszkesége járta át a szivemet,amig megérkeztem az IDIÓTA? FUTOVERSENY? miatt lezárt utszakaszhoz.Takarodj a jó kurva anyádba,mi a gecit fikázod a sportoló embereket,akik netán futnak,vagy bicigliznek,stb, jöszz itt ezel az ezeréves,tetü bx-ednek az állandó hibáival ki a faszt érdekel!,te vagy az az állatfajta az öszes többi sportot nagy ivben kerülö autós,baromállat aki még a budira is kocsival megy,hát lehet hogy akik futnak, bicajoznak stb rendszeresen,azok tovább élnek, te meg valami tetü betegségben fogsz elhizva megdögleni,érted te féreg,na én meg az idióta bx-eseket utálom micsoda egy szar vonalzóval rajzolt retvadék autód van!!!!!!! (kedves szerkesztö ur)

rATdrAgOn 2008.05.18. 20:16:07

Hehe :)
BX-ben a hutoventillator az vicces egy dolog.
Altalaban a csatlakozo szokott megfaradni, mondjuk par perc alatt fel lehet tenni ujat, igaz olyankor mar nem art a hogombat sem cserelni, mert az is hajlamos bekokadni.
Ajanlatos gyarit venni, nem utangyartottat. Nekem egyszer volt ilyen, utana raktam bele amit kaptam, nem birt egy hetet sem. Akkor vettem mas gyartotol, az mar ket hetet birt. :D
Ugyhogy igy tortent, hogy majd egy evig direktbe volt kotve a huto ventillator. :D
Aztan sikerult szerezni gyarit, beraktam, es minden jo. :D

Kifordított kacagány 2008.05.18. 20:25:34

akarki 2008.05.18. 20:11:49
szerintem ha pár hónap múlva újra lecseréli, akkor semmi gond nem lesz az alapossággal. szerintem a teljes rendszert alaposan átmosigálni nem olyan egyszerű feladat és ez a probléma konkrétan nem az a probléma, ami majd az egyik napról a másikra katasztrófát okoz.

imi 2008.05.18. 20:15:18
sportolni jó és annak is megvan a megfelelő helye és ideje. az ott szerintem nem az volt. főleg, hogy valószínűleg egy csomóan csak fellelkesült amatőrök voltak, akik estére úgy letudták az éves testmozgást, hogy ezután még a tv távirányítóját is a kutyával hozatják a kanapéhoz. aki komolyan sportol, az útlezárás nélkül is megtalálja a módját a testmozgásnak.

Norbi 2008.05.18. 20:43:58

imi 2008.05.18. 20:15:18

Nem tudom, feltűnt-e, hogy ez itt egy alapvetően autóbuzi oldal, alapvetően hozzám hasonló autóbuzikkal.Szóval Imi, menj te a Sportoddal a csudába...

beleske 2008.05.18. 21:04:50

imi

Úgy látom, te is egyike vagy azoknak az idióta exhibicionista ál-sportoló futóbuziknak, akik miatt még hétvégén is képes bedugulni a város, mert mindenkinek látnia kell, hogy milyen fasza gyerekek vagytok! Találtatok egy kellően idióta főpolgármestert is az idióta baromságotokhoz, mert nem tudom másnak nevezni azt, aki kitalálta, hogy futni benzingőzben, forgalomban, aszfalton kell. Igaza van Norbinak, csak én más szót használtam volna a végén. A "biciglit" meg k-val írják a tudomány mai állása szerint.

Ádám · http://Valaki 2008.05.18. 21:10:38

Szerintem is húzzá Imi a .csába futni meg friss levegőt szívni. Te nem fogod átérezni soha milyen jó kólával hűteni az autót.

Humphrey 2008.05.18. 21:22:23

Urak, relaxova...

Egyébként ez mind szép és jó, de ha már kóla folyik az autóból: az a multkori rettenetes kólásüveges gányolás meg van már rendesen csinálva?

az nem olajos? 2008.05.18. 21:26:00

szerintem az nem rozsda, hanem a kormos olaj szinezi el a hűtővizet, nyilván a hengerfejpakolás már kicsit megviselt...
ez a cucc meg le van tapadva az egész rendszerben, esélytelen a kitisztítása és amúgyis 2 tankolásnyi futás után ugyanilyen lesz, de ez amúgy sem akkora gáz

imi 2008.05.18. 20:15:18
szerintem aki a városban fut, az biztos, hogy előbb hal meg mint aki kocsival jár;
te 1 km alatt annyi füstöt tüdőzöl le lihegve, mint én a pollen stb. szűrős belsőlevegő-keringtetéses kocsimban ameddig átérek az egész városon... :)
arról nem is beszélve, hogy milyen jót tesz az izületeidnek a futás a jó kemény aszfalton

azért én drukkolok neked :P

Inner Circle 2008.05.18. 21:37:34

Ma a 34 éves autóm fűtőboxát szedtem szét pici darabokra és pucoltam (korong, drótkefe, rozsdaoldó és társai) "Reggeli futás 2005" feliratú pólóban; akkor most segítsetek, nekem kit kell anyáznom, Imit vagy az ellentáborát? :-)

Amasan 2008.05.18. 22:35:35

Hehe... :)
Tulajdonképpen mindkét oldalanak igaza van bizonyos mértékben, csak egyetlen probléma van, hogy egyre szélsőségesebben, vaskosabban fogalmaznak, hogy meggyőzhessék az ellentábort + a "semleges" olvasókat... :) Valahonnam ismerős, nem?

beleske 2008.05.18. 22:55:27

Hát ez az. Itthon vagyunk. Abszurdisztánban.

akarki 2008.05.18. 23:03:12

A barna szín a rozsdától jön. Az acélblokk (maradjunk a nevénél szürkeöntvény) elkezd rozsdásodni, valamikor vizet tettek bele egy javítás után, és szépen elkezdett kialakulni. Sok ilyennel találkoztam már. Nem zárom ki hogy a hengerfejtömítés kezdi megadni magát, de ez nem annak a jele. Természetesen a vízpumpa turbinája is elkezdheti, mert némelyik konstrukciónál az is szürkeöntvény. Egyébként ha régi vasat szerelek és szét van bontva, akkor a hűtő finom arra készített folyadékot kap, a blokk pedig savat! De ki kell jól tisztítani utána!!!
Én is futok néha, de soha sem aszfalton, meg benzingőzben. Ez a legálszentebb szarság, amit ki lehet találni. Sportoló meg rendezvényszervező is dicséri magát, de a sportnak pont az a lényege, hogy egészséges életmóddal párosuljon. Ahhoz pedig nem kell bedugult városi szag... Többet árt magának az ember, mint használ. Ugyanis ilyenkor a fokozott oxigénfelhasználás miatt a szennyezettből szívsz többet, hogy ott parádézhass. Imikém, nem minden autóbuzi olyan buta csökevény, mint te. Ha már személseskedünk. Ha pedig nem akarod olvasni a "tetű BX" kalandjait, akkor ajánlanám, hogy ne egy autós oldalra gyere olvasgatni! Ha meg idejössz olvasni, akkor miről beszélsz? Ha nem érdekelne ez a cikk, el sem jutottál volna addig a sorig. Talán valami sportoldalt ha ajánlhatok... Egyébként lehet hogy mi vagyunk a f.szok akik az autók iránt érdeklődnek, de sosem megyünk olyan kommenteket irogatni a sport témához, hogy mi a bánatért sportoltok, meg hasonlók. Talán ez is jelent valamit, nem? Valószínűleg annyira gyökerek vagyunk, hogy nem jöttünk még rá, hogy így kell. Vagy egyáltalán nem vagyunk gyökerek, mert rájöttünk, hogy semmi értelme nem lenne???

Bx 16TRS 2008.05.19. 00:07:56

Ez a bx átiratással együtt sem érte el a 200 ezret, így elég dícséretes, hogy legalább csinálgatnak rajta valamit. Legtöbben csak mennek vele míg vonszolja a seggét. Szép lassan apránként elég jó autókát lehet belőle faragni. Hidraulika legyen a következő! :-))

John McClane 2008.05.19. 00:44:21

Szerintem nem csak a rozsdától barnul el a hűtővíz. A kocsimban alu a motorblok, réz a hűtő, csövek gumik, stb...acéllal (szürkeöntvénnyel), vassal sehol sem találkozik, mégis nekem is barna volt (talán ennyire nem) mikor cseréltem. Mondjuk én a barna víz láttán ötször mostam át a rendszert, mindaddig amíg kristálytiszta víz nem jött ki. Ez szerintem elég alap dolog.

Futásos dolog:
Városba autók, buszok, villamosok, motorosak, gyalogosok valóak.
Bringások, futók, kőkemény sportolók menjenek valamelyik tiszta levegőjű parkba. Bazz egy szmogos város nem a legjobb helyszín sportoláshoz. Meg minden bringás-futós magyaráz, hogy "hátők méne futkározhatnának a városban?!?" Mert nem oda való!! De ha szerinte ő rohadt sokáig fog élni a fincsi budapesti levegőtől (vagy nem is tudom minek nevezzem), akkor csak drukkolni tudok! Hajrá!

karlmann 2008.05.19. 08:09:42

Azt hiszem a szerzőnek leginkább annak kellene örülnie, hogy az a lé egyáltalán ki tudott folyni. Lehet a boltokban tisztítófolyadékot kapni, de ehhez első körben egy hordó desztillált víz kéne, majd négy-ötszöri átmosás után tisztítófolyadék és végül a megfelelő gyári minőségű hűtőfolyadék. A Citroen ugyanis arra is kényes, nemcsak a hidraulikaolajra. Közben várhatóan ki fog jönni néhány tömítés innen-onnan és sanszos egy vízpumpacsere is.

Devil 2008.05.19. 08:52:16

Na most ezt miért volt olyan fontos megírni?? Akinek "öregecskedő" autója van az mind tud hasonló sztorit. Akinek meg új van az már soha nem fog hűtőfolyadékot DIY (do it yourself) cserélni. Ne kelljen már erre pazarolni ezt a webfelületet, meg az időnket azzal hogy valami izgalmas dolog reményében elolvassuk a cikket. Köszönöm.

Taksoft 2008.05.19. 09:13:35

Most akkor ez azt jelenti, hogy a BX rossz, mert ilyen lesz a hűtővíz benne, vagy jó, mert még ilyennel is elmegy?
Egyébként meg valóban nem mindenkinek van lehetősége azonnal mindent kicserélni, de remélem hogy idővel minden szükséges karbantartásra sor kerül. Én drukkolok a kis BX-nek és a gazdájának, még ha vonalzóval is rajzolták az autót. Belülről úgysem látszik, csak az, ahogy a legtöbb másik autóban pattognak az úton. :-)

Lowtyo 2008.05.19. 09:59:59

A kóla remek rozsdaoldó. Próbáljátok ki, hogy egy rozsdás vasat pár napra kólába tesztek. És akkor rájöttök majd, hogy sört kell inni.
Városban futkosni, meg tényleg álszent dolog. És persze kimondottan egészségtelen.

Pintyöke 2008.05.19. 10:39:27

Szerintem az RO-55 megfelelő hígitásban kis bubival és cukorral igen gazdaságos üdítő lehetne...

Amúgy az alublokkos autónak is szürkeöntvény a hengere. De lehet hogy palacsintatészta. Nemtom.

b. 2008.05.19. 12:43:11

Én nem vagyok autóbuzi. Sportbuzi se. Ha már itt tartunk, buzi se. Mégis azt mondom, hogy menjél a hegyre futni, baszki! Ha meg mindenképp városban, max Margit-sziget.

akarki 2008.05.19. 12:45:21

Nem biztos. Ha alublokk es nedvespersely akkor igen, maskeppen nem. De leginkabb alublokk es necasil-ozas amit csinalnak, mert olcsobb mint perselyezni. En meg nem talalkoztam alumotorossal, ami barnara szinezodott. Gondolom hogy a rez erzekelokbol (pl hogomba) is tud kijonni szin, de a szurkeontvenybol azonnal. A fagyallok ugyanis maro hatassal is rendelkeznek, bar a korszeruek mar nem nagyon. De en mar nem merem ramondani semmire, hogy az jo-e, mert a gagyival a minoseg miatt, a dragaval a hamisitas miatt vagyok szkeptikus...

SsPL71 (törölt) 2008.05.19. 14:25:53

Mi lett a vödör kólával?

Nekem '86-os E30-som volt, annak a hűtőfolyadék üregei teflonnal volt bevonva a blokkon belül is.

Mennyé erdőbe futni idióta!

CSaB · http://www.domain.hu 2008.05.19. 15:05:20

Kóla, mi? :D Automata van a BX-ben. :D

Redcat 2008.05.19. 18:29:47

Én két évig ventillátor nélkül jártam, mivel frontsérült autót vettem. Soha nem forrt fel a víz, csak egyszer Bécsben, kánikulában, araszolva. Mivel nem volt más, amit bekapcsolhattam volna, a fűtést tekertem rá a tűző napon. A düzniket meg a letekert ablakokra irányítottam. Azóta felnőtt gyerekeim nagyon megjegyezték a módszert, többször alkalmazták a fűtést hűtésre :)

Beszólós 2008.05.19. 20:40:35

Imi, hova lettél???
Nem válaszoltál a reakciókra!!! Pedig biztos szívesen olvasnánk még a fröcsögésed, hogy mekkora gyökerek vagyunk!!!

Akarki és többiek: A múltkor az egyik vízcsövemen egy 1 mm-es átmérőjű lyuk lett, spriccelt, amikor megnyomtam a csövet, de egyébként tartotta a nyomást. Kicseréltem a csődarabot, és a hiányzó hűtőfolyadékot vízzel pótoltam (kb 3 dl) Szerintetek cseréljem a komplett hűtőfolyadékot, vagy ennyi még nem az a mennyiség, ami gondot okozhat? (-20 oC-ig jó mérés szerint). Ja, történetesen japó a szentem, de szerintem respect minden karbantartott dolgozó vasnak - a BX-nek is!!!

w a s d 2008.05.19. 23:41:50

Ha már BX- ről van szó: melyik kerekeket fogja a kézifék a BX- ben?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 03:36:51

Csak viccelek, csak viccelek! (mielőtt még a BX banditák meglincselnének)

Kelemena 2008.05.20. 07:08:45

Farkas_1985!

Termesztesen az elsoket!

Kelemena 2008.05.20. 07:14:08

akarki 2008.05.19. 12:45:21!
"En meg nem talalkoztam alumotorossal, ami barnara szinezodott. "

Nekem is alublokkos van, es volt mar, hogy ilyen rozsdabarna volt a hutofolyadekom. Atmosas ota szep atlatszo zold.

Kelemena 2008.05.20. 07:25:12

Imi 2008.05.18. 20:15:18!

Es akkor mivan ha sportolo vagyok es autos is, sot pont veletlenul egy BX-em van :)
Es pont az tetszik benne, hogy vonalzoval rajzoltak.
Egyetertek hogy lehetett volna maskepp fogalmazni az "idiota futoverseny"-t, de ez a te beszolasodra megjobban rafert volna...

bandita 2008.05.22. 12:57:01

Nekem is öreg autóm van, ugyanilyen színű volt a hűtőfolyadék benne, átmostam párszor cseréltem de eredménytelenül. Most hengerfejes lett szegény, szétszedtem és szembesültem vele hogy úgy a hengerfej mint a blokk tele van a rozsdás trutyival. A legdúrvább azonban a hengerfej-tömítés: a blokk és a hengerfej közötti hűtővíz furatok 90%-a teljesen el volt tömődve a rozsdás lerakódással. Hogyan takarítsam ki ezt az egészet?

ChRiS_RS 2008.05.22. 13:21:33

Hee... ez aztán lé a javából. Eztán lesz az, hogy pár hét múlva majd elkezd itt ott csöpögni, mint pl. a fűtésrendszer csapjánál, vagy a tömítéseknél. De ne legyen igazam. ;)
süti beállítások módosítása