86 ló + 70 ló = 166 ló

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (14. rész)

  2007. november 18. - RT76 Címkék: dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Balra teszt-Daciánk, jobbra a 86 lóerős új

Végre eljött közénk! Kipróbálhattuk az erősebb dízel Daciát! Első pillantásra csak pár lényegtelen apróságban különbözik a mi tartós tesztautónktól, mint rendszám, felni, és hátsó elektromos ablakok. Különben ugyanolyan kombi, ugyanaz az ezüstszürke, ugyanaz a kárpit, ugyanaz a motor. Csak erősebb, 70 helyett 86 lóerős a gyár szerint. És persze drágább, autónként 150 ezer forinttal (azaz a Laureate hétüléses kombi 3,369 millió helyett az erősebb dízellel 3,519 millióba kerül).

Balra a 86 lóerős új Dacia feneke, jobbra saját teszt-Daciánk

A Renault másfél literes dízelblokkja számos modellben szolgál, igen változatos specifikációkkal. Papíron 68 lóerős a leggyengébb, ilyennel lehet például Cliókat venni, de ez van a tartós Daciában is – igaz, a magyar Dacia-weblap szerint 70 lóerősen, az 50 kW-ot a Renault Hungária elég nagyvonalúan számolta át nem-SI-be. Nyomatékra ez a verzió 160 newtonmétert tud. 106 lovas a legerősebb, erre már akkora kocsikat is rábíznak, mint az új Laguna, vagy a Mégane Scénic.

Ez az erősebb kivitel a gyártó szerint 86 lóerőt és 200 Nm-t tud. Az importőrből és a márkaszervizből nem tudtunk egyértelmű választ kicsikarni arra nézve, mitől is erősebb ez a motor az alapnál, de a Logan Klub határozottan állítja, hogy kizárólag a befecskendezési nyomás emelése áll a háttérben. Különben ugyanaz a blokk, ugyanaz a motor, ugyanaz a nyolc szelep, ugyanaz az intercooler. (A teljesítménymérésen kiderült más is!)

Dacia műszerei a teljesítménymérő padon

Teszt-Daciánk az Istvánko Bosch Car Service teljesítménymérő padján

Az úton szépen kijön a nagyobb erő. Egy gázadás hatását a tartós Daciában leginkább szemünkkel, a sebességmérő segítségével érzékelhetjük. A piros i betűs modellben a hátunkkal is. Egy országúti előzés sokkal-sokkal könnyebb feladat 86 lóval, mint 68-cal, óvatos természetű kedves feleségem szinte megrészegült az élménytől, hogy immár nem kell kamionok mögött várnia több kilométeres egyenesekre.

A fogyasztás a bátrabb közlekedés dacára az erősebb verzióban sem volt magasabb, a számítógép hasonló körülmények között átlagban ugyanúgy 5,5 litert mutatott, mint a tartós Logan szokott.

Hogy megtudjuk, mennyi a valódi különbség a két kocsi között, elvittük őket teljesítménymérésre. Ahogy már korábban számos alkalommal, ezúttal is az Istvánko Bosch Car Service-t kerestük fel, köszönjük nekik a segítséget!

Súlyok az új Daciában az Istvánko Bosch Car Service teljesítménymérő padján

OBD-csatlakozó a Dacia kesztyűtartójában

Előbb az erősebb autóval álltunk be a padra, a mester lesúlyozta, kikötötte, ahogy kell, bedugta, amit be kell (figyelem: OBD-csatlakozó a kesztyűtartóban!), majd nekifutottunk a mérésnek. Közben arról beszélgettünk, amit egy korábbi méréssel kapcsolatban vetett fel pár olvasó, miszerint tévedhet-e a pad, el lehet-e rontani egy mérést. Állítólag aligha. Ha a kerék megcsúszna a görgőkön, a rendszer hibát jelez, a mérés leáll. Más hibaforrás pedig nemigen van, hiszen leginkább csak a stekkert kell jó helyre dugni, aztán a gázt kell nyomni, az meg nem bonyolult.

A Dacia szépen, elnyújtottan felüvöltött, majd a kerekek kiforogtak, és el is készült az első grafikon:

Az új Dacia teljesítményét mutató görbe, jobb szélen Kari

93 lóerős csúcsteljesítmény 3780-nál, 213 Nm 2330-nál.

Aztán a tartós Dacia jött. Fel a padra, ROAAARRRRRRR, lecsengés:

Teszt-Daciánk teljesítményét mutató görbe

73 lóerő 4020-nál, 168 Nm 2555-nél.

Tanulságok

1. Nem csak a teszt-Punto és a teszt-Clio, de a teszt-Dacia is erősebb a katalógusadatnál

Úgy nyolc százalékkal.

2. 2800 körül mindkét kocsiban érdemes elváltani normál használatnál

Innen már esik a nyomaték, meredekebben kezd emelkedni a fogyasztás, tehát romlik a hatásfok.

3. Az erősebb motorban nem csak a befecskendezési nyomás nagyobb

Hanem a maximális turbónyomás is (1,21 bar túltöltés 0,9 helyett). Vagyis a klubtalálkozón kipróbált negyvenezres doboz (ami csak előbbivel foglalkozik) nem képes olyan látványos eredményre, mint a gyári tuning. Ez egyébként fenékkel is követhető, a gyári 86 ló érezhetően több volt, mint a dobozos – állítólagos – 87.

4. Egy többletlóerő hét és félezer forintba kerül a Dacia Logan dízelhez

Én mindenképp inkább az erősebb motort vinném, inkább beáldoznék kényelmi vagy dekorációs dolgokat, a piros i-s autó tényleg sokkal erősebb, megnyugtatóbb, mint az alap.

Az egyik Dacia teljesítménymérő padon, mérés közben

Figyelem: a galéria végén megtalálja az összes mérés részletes eredményét.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)
Tízajtós Logan (2007. október 21.)
Egy szervizlátogatás tapasztalatai (2007. október 28.)
Újra látok! (2007. november 13.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr85229936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tamaska 2007.11.18. 07:52:21

mindenki aluszik, én vagyok az első, hehe:)))
Amúgy meg én is inkább adnék 150 ropit +16 lóért, mint valami haszontalan extráért. Bár sajna ezzel sokan nem ígz vannak, inkább színre fújatják a díszléceket, az fontosabb...

AP (törölt) 2007.11.18. 09:02:13

ha valakit még érdekelnének magyar rendőrautók: találtam egy szép kis katalógust..

www.freeweb.hu/policecars/

képekkel szigorúan, vannak meglepő darabok :)

Béla_ 2007.11.18. 09:03:44

Biztos vagy te abban hogy a gyár kevesebb lóerőt ad meg, mint ami a valóságos? Nem lehet inkább hogy a teljesítménymérő szoftver csal egy picit fölfelé, hogy a kedves ügyfél fültől fülig érő vigyorral csengesse ki a teljesítménymérés díját, miszerint az ő autója erősebb mint gondolta?

Sőt! Olyan urban legend is létezik, hogy ennek a szoftvernek a beállításai között azt is meg lehet adni hogy hány százalékot hazudjon... :)

rognork 2007.11.18. 09:14:52

mi az, hogy egy helyben pörgeted az órát 170-re? hogy képzeled, hogy ilyen hihetetlen módon veszélyezteted magad és mások egészségét, aztán még van képed kiposztolni is???? és ha elszakad a pánt, hogyan számolsz el a lelkiismereteddel, ha egy éhező afrikai kisfiút eltalál? ilyen felesleges hülyeség miatt fogyasztod a gázolajat, és közben nem gondolsz a klímaváltozásra?
:)

RT76 2007.11.18. 09:16:57

Ellenben a gyárban a motorokat addig hangolják, mindet, külön, külön, amíg pont 100, 150, meg 200 lóerősek lesznek.

Mert az autógyártók végtelenül vonalas, egyenes jellemek, a méregdrágán megvett precíziós mérőműszerek üzemeltetői ellenben abból élnek, hogy csalnak pár százalékot, amikor az újságíró odavisz nekik egy olcsó dízel kombit.

Szóval szerintem inkább a gyár egyszerűsít lefelé, mint a mester hekkelné a padon a szoftvert.

GyL 2007.11.18. 09:19:34

Egyet kell értenem Bélával, mert nagyjából ugyanannyi különbség van mindkét autónál. Ez kissé szokatlan egybeesésnek tűnik.
Elvégre a gyár minek csalna lefelé?

RT76 2007.11.18. 09:27:17

Hála istennek lemaradt a képaláírás, hogy az az erősebb dízel kombi gyakorlati végsebessége, közúton fotózva, mert akkor a közlekedés többi résztvevőjének életét kockáztatnám feleslegesen, meg persze a magamét, de azért ugye nem kár 8-)

csiky944 2007.11.18. 09:32:32

a Punto ás Clio is több volt padon mint papíron

R.Tomi,mikor megy a háztól a befogadott román?

csiky944 2007.11.18. 09:38:05

Az 1.6-os Dácesz jobban megy :),volt nálunk egy fullos verzió volt.Nagyobb élmény vezetni,mint egy Chevy-t vagy egy G Astrát,már ha ezeknél lehet élményről beszélni :)

TDI-DRAG 2007.11.18. 09:49:33

Senki a világon nem tudja megmondani hajszál pontosan egy autó hajtási veszteségét! A különbség megítélésem szerint innen ered! 1-2 % eleve a mérési tolerancia. A gyár főtengelyen mért teljesítményt ad meg, a pad keréken mértet érzékel, majd ezt szorozza fel az elvi hajtési veszteséggel, melynek pontos mértékét nem ismerjük, csak saccoljuk.

gelsystem 2007.11.18. 09:56:33

valószínűleg a gyár azé csal lefelé, mert tisztában van vele, hogy magyarisztánban mindenki padra teszi az autót vásárlás után, és ha kevesebbet mutat mint a specifikáciYO, akkor pereskedések elébe nézhet........:):):)...hehe-he
így mindenki elégedett, és még a súlyadó is kevesebb......

Rocko- 2007.11.18. 09:58:37

Rácz Tamás 2007.11.18. 09:27:17
nem maradt le. :)
"Kakukktojás: ezt nem a padon fotóztam, nagyjából ennyi lenne az erősebb dízel kombi végsebessége Németországban"

pszihó 2007.11.18. 10:20:21

Lehet hogy tévedek,de!

Logikusan gondolkodva a gyár egy megbízható minimum lóerőt ad meg,mert ha az új autó nem tudja hozni véletlenül a gyári értéket /mondjuk a szériaszórás biztos lehet jópár paci/ ,akkor elvileg garanciába kérhetné a tulaj a cseréjét.

gopher 2007.11.18. 10:20:48

TDI-DRAG

Nem tippeli a hajtási veszteséget, hanem kinyomott kuplungal megméri. A Clio-Punto tesztben írta..

pszihó 2007.11.18. 10:25:47

Ugyanez a helyzet lehet a kilóméterórákkal is,mert ott is van szériaszórás,namost ha felfelé csal semmi sem történik,de ha lefelé,akkor egy esetleges gyorshajtás után a tulaj átpasszolhatná a gyorshajtást a gyártóra,ha be tudja szakértővel bizonyítani,hogy gyári gumi mellett az óra pontatlansága miatt hajtott gyorsabban.

Gyuri 2007.11.18. 10:29:32

Szerintem arrol van szo, hogy a gyar egy biztonsagos teljesitmenyerteket ad meg, amit a gyartott motorok mondjuk 95%-a teljesit. Ha a motor gyengebb, mint aminek eladjak, akkor presztizsben es anyagiakban is sokat veszthetne a gyar (Dacia inkabb anyagiakban, nem ez a lenyeg).

Szoval megeri inkabb olyan teljesitmenyt megadni, amit szinte minden motor kepes "megugrani". A nagyobb teljesitmeny miatt senki sem fog perelni vagy karteritest kovetelni.

feri2360 2007.11.18. 10:37:11

Nem csak a gyártási szórás miatt lehet kisebb a teljesítmény, hanem az üzemeltetési körülmények miatt is, pl. nagyobb magasságban ritkább levegő, magas páratartalom, rossz minőségű üzemanyag. A gyár feltehetően olyan teljesítményt ad meg, amit az autó minden körülmények között képes produkálni. Ezzel együtt kíváncsi lennék, hogy egy másik padon mérve milyen eredményt kapnánk. PS: a műszereket mutató képen az a felirat áll, hogy a kocsi egy helyben állt, a galériában levő képaláírás szerint a kép nem a padon készült. Ezek szerint 2 markos ember megemelte az elejét és a kerekek szabadon forogtak. Netán költsük át a verset? Füllenteni csak pontosan és szépen...

feri2360 2007.11.18. 10:38:36

Nem csak a gyártási szórás miatt lehet kisebb a teljesítmény, hanem az üzemeltetési körülmények miatt is, pl. nagyobb magasságban ritkább levegő, magas páratartalom, rossz minőségű üzemanyag. A gyár feltehetően olyan teljesítményt ad meg, amit az autó minden körülmények között képes produkálni. Ezzel együtt kíváncsi lennék, hogy egy másik padon mérve milyen eredményt kapnánk. PS: a műszereket mutató képen az a felirat áll, hogy a kocsi egy helyben állt, a galériában levő képaláírás szerint a kép nem a padon készült. Ezek szerint 2 markos ember megemelte az elejét és a kerekek szabadon forogtak. Netán költsük át a verset? Füllenteni csak pontosan és szépen...

Steven 2007.11.18. 10:47:54

Kedves olvasok,hozzászolok.
Az igazság az hogy a gyári motorok bizonyos hatátérték közöt kerülnek ki amely az öszeszerelt alaktrészektöl függ.
Tehát egy 50kw-os motor a gyárban elkészültekor 65-72 loerö között mozog,de álltalánosabb a magasabb loerö,tehát töb szokot lenni mint a papiron kiadott érték.Amugy a a szoftver nem állithato tehát mért érték közelitöen pontos hibaszázalék pár ezrelék.Gyárban is ugyanolyan program méri csak motorot és padon.

csiky944 2007.11.18. 10:49:56

tudtam h jönnek a kötekedő okosok........

feri2360 2007.11.18. 10:54:23

"akkor a közlekedés többi résztvevőjének életét kockáztatnám feleslegesen" Nos, ha józan ítélőképességű ember megfelelő körülmények között túllépi a megengedett sebességet, az még önmagában nem veszélyes. A gond csak az hogy te szerintem nem igazán tartozol ezek közé. Amiket leírtál (ködlámpázás napokig, dagonyázás utáni sárcipelés) elég jól mutatja, hogy nagy ívben leszarod a többi közlekedőt. És ez nyilván csak a jéghegy csúcsa, a durvábbakat nem kötöd az orrunkra.

feri2360 2007.11.18. 10:58:33

"tudtam h jönnek a kötekedő okosok" Jaja, következetesnek kéne lenni. Tudnád az ügyfeleim milyen kötekedőek. "Ez a gomb a képernyőn nem tetszik miért nem nagyobb egy pixellel?" Ilyen a világ, tudod, megszoksz vagy megszöksz...

feri2360 2007.11.18. 11:03:06

Ha mindig csak megsimogatnám a buksitokat, hogy minden tökéletes, akkor nem fejlődnétek.

ommm 2007.11.18. 11:20:29

nos, Steven-nel egyet kell, hogy értsek, márcsak saját tapasztalatból is. a méréskor 9 éves autóm a gyári 88 helyett 90 lóerőt tudott, most egy kicsivel többet, de nem ez a lényeg. szórás MINDIG van, ide vagy oda.

ezek szerint jól láttam, hogy az indavideón RT néven fent van a dákó próbapados felvétele.

Karinak frankó a tokája :))

ha jól tudom a Dákó ez év végéig lesz TC családtag nemde?

vpapp 2007.11.18. 11:24:03

A motorok teljesítményére vonatkozó szabvány 3 illetve 5 százaléknyi eltérést engedélyez (lefelé illetve fölfelé) fékpadon mérve. Egyébként ugyanaz a motor sem mutat mindig ugyanakkora értéket, néhány százaléknyi eltérés akkor is adódhat ha ugyanazt a motort ugyanazon a padon délelőtt vagy délután fékezzük, a konzekvens fölfelé való eltérés viszont valóban érdekes dolog. Én ha autógyár lennék, a leggyengébb motoromat papiron tovább gyengíteném, hogy inkább az erősebbet vedd, de az erősebb motor értékeivel is játszani kell, nehogy utólérje az őnála még nagyobb, még erősebb motort, mert akkor meg azt nem vennék az emberek. (egyszerű autós közgazdaságtan, ugyanaz a motor a Ford Fiesta-ban 68 lovas -1.4 TDCi, a Peugeot-ban 70 -1.4 HDi-, mert a Ford leggyengébb benzinese 70 lovas a Fiestában, és a vásárlókat valahogy el kell terelni a dízeltől. A Renault-nak van egy 100 lovas 1.5-ös dízelmotorja is, ott már a gyári tuning továbbment: más dugattyúk vannak, a kenőrendszer is módosult (a dugattyúkat alulról is hűtik olajsugárral).
Kicsit visszatérve a teljesítményre: ha a gyári próbapadon 70 lóerőt ad le a motor a végellenőrzésen, akkor egy kb 5000-10000 km utáni normális bejáratás után simán leadhatja a 73-at is, hiszen a motorok maximális teljesítménye (szaknyelven külső jelleggörbéje mely a teljes töltésre vonatkozó teljesítmény illetve nyomatékgörbe a fordulatszám függvényében) a motor élettartama során is változik, és bizony egy egy ilyen görgős mérés során előállhat olyan kedvező helyzet, ami országúton nem: egy görgős padon szokott lenni kényszerhűtés (menetszélszimulálás), ez egy teljes terheléskor való elindulásnál nem adódik. Valamint a görgős fékpadi mérést általában alapjárat közeli melegítés előzi meg, ami a kenőolaj tulajdonságait is előnyösen befolyásolja. A görgős fékpad veszteségteljesítmény számolása pedig a visszalassulásból történik, ahol a gumigyúrási és hajtási veszteségek kisebbek mint a hajtáslánc teljes nyomatékkal való terhelése során, de a próbapadi és a görgős fékpadi mérések összevetése során látszik, hogy ez a különbség nem olyan jelentős, összehasonlító mérésekre épp ezért a görgős fékpad ideális. A görgős fékpad valódi haszna egy nagyjavítás utáni teljesítmény- és nyomatékjavulás korrekt dokumentálása, mellyel az elvégzett munka minősége is alátámasztható.

ramirez 2007.11.18. 11:28:10

Megvan az egyik lógenem 100.000. kilómétere!!! Hát kalandos volt: törött, égett, felült, kifolyt belőle ez-az, vontatott Ategot, beázott, túlterhelten. Nehogy valaki azt gondolja, hogy ezekről a vas tehtetett. Két munkatárs hajtotta bele, mint munkaautó: kapott rendesen. Üzemben van a három Logan mellett másik gép is. Márka lényegtelen, de egy fokkal sem bírnak többett, fenntartani pedig kb egy minimálbérrel olcsóbb a Logant.
Nagyon várom, hogy az erősebb gépet is nyúzzátok meg egy kicsit, mivel az erősebb Logan nagyon jó cserének tűnik.

ludens 2007.11.18. 11:39:04

Én mondjuk a felpörgetős mellett stacioner teljesítménymérő padra is elvinném az autókat, igaz, hogy az jobban igénybeveszi, de pontosabb eredményt ad. Érdekes lenne a két pad által produkált jelleggörbéket egymás mellé tenni :-)

stars 2007.11.18. 11:48:53

Atyaisten,most komolyan egy DACIA teljesítményén megy a vita?
Őszintén,nem tökmindegy?
Bele se merek gondolni mi lesz a következő \"tartósteszt\".
MADE IN HUNGARY.

Botond 2007.11.18. 11:59:34

Nektek is feltűnt, hogy a 68 lovas motor 2000 alatt jóval izmosabb? 1700-as fordulaton kb. másfélszeres a nyomatéka a 86 lóerőshöz képest. Emiatt túlnyomórészt városi használatra nem biztos, hogy a 86 lovas a jobb.

jt 2007.11.18. 12:28:28

Nem gyanus, hogy MINDEN mert auto tobbet mutat? Pont a teljesitmenyhajhaszo marketing koraban lenne szereny a gyarto?

-Egyreszt, egy meres nem meres, ergo el kene vinni tobb padra is ellenorizni.
Leginkabb persze a kiszerelt motort egy engine-dyno -ra, de az mar nem egyszeru mutatvany.

A ket auto kozotti teljesitmeny-kulonbseg aranya kozel azonos a gyari es a mert adatok szerint is, vagyis nem annyira szorasrol, mint a rendszerben levo szazalekos statikus hibarol (pl. nagyvonaluean megadott korrekcio) lehet szo.

Masreszt a kalibralo-meres kuplunggal a hajtaslanci veszteseget csak reszben tudja meghatarozni, olyankor ui. uresjaratban vannak a hajtasi komponensek, nem nyomatek alatt, ami hatalmas kulonbseg!

Secnir 2007.11.18. 12:32:03

Huha
akkor most nekem is volna néhány kérdésem, amik kicsit összetettebbek.
Ha adott A és B motor, ami szerkezetre ugyanaz, csak az elektronika tér el egymástól (fekete doboz esetén A, B és C), és ez produkál 20 lóerő diffit (ami nem kevés), akkor a gyártó miért nem eleve az erősebb modellt hozza ki?

+úgy gondolja, hogy a gyengébb a beetető, és utána az erősebbet elviszi a nép?
-rossz felfogás, ha a gyengébb motor teljesítményével nincsenek megelégedve, akkor az 'erősebbet' sem fogják megvenni, mondván, gyenge a motor
+úgy gondolja, hogy először a fixen tesztelt gyengébbet dobja piacra, és utána az (eleget tesztelt) erőset is kiadhatja gond nélkül?
-rossz felfogás, tipikus kínai, dobjuk piacra azt ami van, utána a hibákat korrigáljuk. Várjanak a megjelenéssel + három hónapot, és utána adják ki
+(a legrosszabb) TUDJÁK, hogy a motor 86LE-re képes, de piacra dobják előtte a gyöngített 67-est, utána megjelennek a 86-ossal, mint a géniuszok fejelsztette csúcsmotorral
-a föld 6milliárd lakójából egy sem fog rájönni, hogy egy ötvenforintos dobozzal vissza lehet állítani a 86 pacit? mindemellet lebőgni ország-világ előtt? Enye-bejnye


Én azt gondolom, hogy ez az autógyártók örök problémája lesz. amíg nem fogja egy is felismerni, hogy egy jó időben piacra dobott jó típusú motor/karosszéria nem lesz veszteséges, de ha saját maguknak tesznek kereztbe - nos az gáz. akkor különösen, ha az adott 86 LE-s dízel már korábban nizonyított....

ommm 2007.11.18. 12:38:30

jt: mit érsz azzal, hogy ha motorpadra teszed? a kerekeken mért erő a lényeg ez esetben szerintem.

secnir: marketing és biznisz, ennyi a válasz.:)

jt 2007.11.18. 12:47:06

ommm : valoban, a kereken mert teljesitmeny szamit, es akkor nincs vita. Versenyzo korokben -jobb helyeken- nem is hasznalnak mast, viszont a gyarak szeretik igy megadni, mert igy szamszeruen tobb!
Marketing :( -Mar varom, hogy mikor allnak at DIN HP-rol SAE HP-ra, hogy megtobb legyen.

secnir: marketing bizony. nincs ez mashol sem maskepp; pl. mobiltelefonoknal, processzoroknal, stb.
Mindenhol "skalazzak" ugyanazt a termeket, jobb esetben elotte csinalnak teszteket, rosszabb esetben egyszeruen eldontik, hogy melyik szegmensbol van nagyobb igeny a piacon, es oda irjak az elektronikat.

szmoker 2007.11.18. 13:06:15

Érdekes, nekem a 68 lóerős Euro4-es motorral szerelt Clio van, és bizony 1000-1100 körül már fúj a turbó.

Ezeken a grafikonokon miért nem látszik ez?

Mint Botond írta, ez városban nagyon pozitív, mivel 1000 és 2000 rpm között kényelmesen lehet autózni, nyomatékból :)

Bélabácsi 2007.11.18. 13:26:29

Kedves Secnir: gondolkozz picit. A DACIA a Renault tulajdona, aki ezt a márkát TUDATOSAN legalul kívánja pozicionálni. Valamikor még 5 ezer euróért kapható autóként harangozták be, ami elérhetővé teszi széles rétegek számára is. Bár a kocsi ugyan nem 5 ezer EUR, de így is még bőven alatta van szinte minden konkurensének, a kombi pedig nem szinte, hanem ténylegesen mindenkit ver árban a saját szegmensén belül (persze tekintsünk el eseti dolgoktól mint pl. a kifutó Citroen Berlingo most tapasztalható alacsony áraitól). Pont a méretei és a fenntartási költségei miatt már eredetileg is csak távlati tervekben szerepelt a motorpaletta felfelé bővítése dízelfronton, amit most, pár évvel a típus beindítása és bizonyított sikere után indokolt is, merthogy a keztedekben senki sem tudta megítélni, mekkora konkurenciát teremt a kocsi a konszernen belül, esetleg elhappolva a magasabb árrésű modellek darabszámait és ezzel rotva a cég eredményességét (részben egyébként ez is a helyzet, a Renault Kangoo pl. nem utolsó sorban a Logan kombi miatt megy ilyen szarul egész Európában mint ahogyan megy, nemcsak azért mert kifutó modell - sok kisiparos és családos a Kangoo helyett Logant vett és kész). A fentiek fényében: hogy néz már ki, hogy adott gyártó legalsó szegmensében az adott köbcentijű motor ugyanolyan teljesítményű, mint egy vagy két kategóriával feljebb ? A teljesítmény-adatok befolyása a vásárlókra bizonyítottan óriási - ha átlagemberként 3,8 milláért megkapnál egy 106 LE-s Logan kombit full felszereltséggel, te vennél pl. Mégane kombit ugyanazzal a motorral, minimum egy millával drágábban ? Hát ezért a "játék" a teljesítmény adatokkal, ez része a konszern jól felfogott stratégiájának - ennyit a dolgok marketing-oldaláról, a műszaki részre vonatkozó indokolást fentebb már világosan leírták többen.

Groove 2007.11.18. 13:29:13

Marha egyszerű. El kell vinni ugyan ezt a tartós tesztes Daciát egy másik padra és ott is megméretni. Aztán ha ehhez nagyon hasonló eredmény jön ki, hiszünk a padnak, ha ott gyengébb jön ki akkor pedig vmi ezzel a paddal nem teljesen kerek. A 8-9% egyébként nekem nagyon durván soknak tűnik, egy 150 lovas autónál ugye majdnem 165 ló lenne, nem hiszem hogy a gyárak 15 lovakat tagadnának le, pusztán biztonságból.

Durca 2007.11.18. 13:37:24

Nekem gyanús! Ílyen nyomatékkal 100 110 lóerő szokott kijönni ami kb 80-90 kw
Nincsenek itt összekeverve a mértékegyégek. Egyébként elég rég láttam olya fékpadot ami lóerőt mér és a nyomatékot Nm adja meg. Egéként 60 lóerő nem nagy durranás!

rönyó 2007.11.18. 13:40:23

Gyár vs teljesítmény csalás témához:

Pár éve még az előző Octavia generációnál az ADAC végzett egy teljesítménymérős tesztet.

Akkor két érekes számra jöttek rá. Egyrészt a legtöbb autó a gyárilag megadotthoz képest pár %-al erősebb. Másrészt a legjobb dolog az volt, amikor az Octavia 105 lovas motorjáról kiderült, hogy 120-125 ló körül teljesít, tehát pont annyit ad le, mint a konkurensek akkori 1.9-2.0 dízelmotorjai, csak ugye a német adórencszerben nagyon nem mindegy, hogy valami 100 vagy 120 LE... (teljesítmény alapú adózás ugye, miközben marketing szempontból az sem jó ha ténylegesen gyengébbet csinálsz).

Persze, mivel nem voltam ott a teszt készítésénél, ezért lehet, hogy csak hazabeszélősnémetautódícsérős felmérés volt, minden esetre simán el tudok képzelni ilyen trükközéseket.

Farkas 2007.11.18. 13:42:52

Írják páran, hogy talán a pad fölfelé csal.
A Punto- Clio mérést belinkeltem egy fórumra. Arra írta valaki, hogy az Istvankoéknál kellett volna méretni, akkor valószínű ugyanannyival kevesebb lett volna mérve a gyárinál, mint amennyivel "így" több. (Persze ezután valaki írta, hogy ez bizony abban a szervízben lett mérve.)
Szóval vanakinek a tapasztalatai szerint nem igazán csal fölfelé az adott pad.

ekkerjoz 2007.11.18. 13:43:58

A szakmaiság csúcsát verdesi, ahogy újabb bőröket sikerül lehúzni erről a loganról, minden akadályt simán vesz a kocsi, egyre jobb-szebb-erősebb. De akkor miért nem népszerűbb?
Nekem sikerült szegény logant első látásra megútálni, és ez az érzés sajnos akkor sem változik, ha véletlenül rallye futamot nyer Caprin, tengerparti verőfényben, két playmate versenyzővel.
Nem köll még visszaadni?

Bélabácsi 2007.11.18. 13:48:11

S mégvalami: a DACIA mostmár nemhogy nem veszteséges, hanem nem kevés pénzt hoz a Renault-nak a házhoz. Meg lennék lepve, ha a 2007-es év üzleti eredményei alapján (az ACEA honlapján szereplő nyugat-európai adatok eléggé elgondolkodtatóak a Renault-ra mint márkára vonatkozóan: az év első 10 hónapjában (a megelőző év hasonló időszakához viszonyítva) mínusz 10,9%, ami több mint százezer eladott Renault-tal jelent kevesebbet, míg Daciából - figyelem - 82,1%-kal több fogyott. Ezzel már a konszern eladásainak darabszámra vonatkoztatott 5,3%-át hozza a márka, szemben a tavalyi 2,7-tel) nem gondolkodnának el a fejesek Párizsban a márka további építéséről. Merthogy ha a trend így megy tovább, két év múlva Nyugat-európában sem lesz ciki Daciát venni (lásd Skoda Angliában 10 éve és most).

rönyó 2007.11.18. 14:00:43

nyugat-europában már most sem ciki dákót venni. ők úgy állnak hozzá, hogy ennyi pénzért kiváló kocsi anyucinak elmenni a bevásárlóközpontba (5-5km oda vissza), esetleg az éppen jogsit kapott gyereknek jobb választás, mint egy használt kocsi. svájci ismerősök teljesen el vannak ájulva tőle, hogy milyen király ennyi pénzért egy ekkora kocsi, igaz, nem első autónak tartják, van mellette egy volvo is apucinak, meg arra, ha a család együtt megy valahova, ezt meg szaladgálónak vették.

amúgy a helvéteknél is dacia néven fut, és nem renault.

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2007.11.18. 14:07:10

Tokámról lezizzenni. Beállított kép, direkt tokával, és Tapsi Hapsi nézéssel.
(Mellesleg nem a tokám nagy, hanem állam nincs... csak egy kicsival nagyobb mint Jáksónak.)

apu62 2007.11.18. 14:34:24

\\\"svájci ismerősök teljesen el vannak ájulva tőle, hogy milyen király ennyi pénzért egy ekkora kocsi,\\\" Ha nem zavarja őket, hogy mit kapnak ennyi pénzért, hát csak örüljenek neki.

rönyó 2007.11.18. 14:38:44

lecseréltek egy 10 éves nissant, ami már rozsdálni kezdett, és ott nagyon nem éri meg a karosszérialakatos melót kifizetni egy ilyen gondnál. ahhoz képest mit is kaptak? kaptak egy kocsit, amivel a faluban ahol laknak elkergetőznek, meg el tudanak menni a bevásárló központig. apuci napi 150-kmes ingázáshoz persze már nem a dákót használja, de az előbbihez miért is kellene ennél többet tudó autó? persze, nem szegény emberek, vehettek volna erre a célra egy S3-as audit is, csak éppen van eszük okosabban elkölteni a pénzüket, nem úgy, mint magyar társaiknak, akiknek az S3-as áll a lakótelepi 50nm előtt :D)))))

The good boy 2007.11.18. 14:41:45

Hát nem is tudom. Itt az osztrák határ mellett 1-2 km-re, amikor látok egy Logant, akkor az szinte mind osztrák rendszámmal van ellátva (nem számitom ide az ismerősék loganját, igaz az az asszony autója, úgy hogy a férjnek van egy merci cégautója, meg egy terepjárója a mindennapokra - ők egyébként nagyon meg vannak elégedve vele). Tehát csak itt magyarisztánban ekkora lúzerség Dáciát venni, ahol racionálisan gondolkodnak, ott nem. Aki nem a szomszédnak vesz autót (akár másodiknak), annak igenis megfelelhet.

seres péter 2007.11.18. 14:56:38

Gyönyörű ez az "autó".
Holnap ebédszünetben kiugrok veszek egyet kettőt, persze ha lesz még...:))))

keepitretro 2007.11.18. 15:12:35

Ha clio-s mérést megnézitek jól látszik hogy 35% körüli hajtásláncveszteséget mértek. Ez persze nem lehet ez kb 17-20% lehet ezeknél a tipusoknál.
A hajtásláncveszteséget így nem lehet megmérni. (ahogy TDIDRAG is írta) Sajnos hiába a nagyon profi pad ostobaságokat mérnek rajta :-(((

ommm 2007.11.18. 15:18:59

ne szívd mellre Kari. amúgy bírjuk a búrád:))

mohaa 2007.11.18. 15:30:23

"van eszük okosabban elkölteni a pénzüket, nem úgy, mint magyar társaiknak, akiknek az S3-as áll a lakótelepi 50nm előtt"

ott a pont! ;)

Tamas 2007.11.18. 15:42:30

Gorgos padon botorsag fotengelyre visszaszamolt teljesitmenyt merni...a guminyomas, a valtoolaj tulajdonsagai, a hajtaslanc egyeb reszei mind mind befolyasolhatjak a merest. Es a szoftverekben igenis be lehet allitani kulonbozo korrekcios tenyezoket, tobbek kozt pld magassag korrekciot, amivel mar siman elo lehet hozni 8% elterest...
Valaki irta feljebb, hogy mire is valo a pad: ket allapot kozotti (lerugott motor/felujitott motor, tuning elott/utan, ket auto egymashoz kepest) kulonbseg meresere, masra nem igazan. A katalogusadatok meg az autoskartyara valok, vagy nem? :)

Keepitretro, nem meselsz egy ket sztorit a te padodrol? Talan ez a sztarolt Bosch csoda is a megfelelo polcra kerulne az emberek fejeben...

keepitretro 2007.11.18. 15:52:23

A paddal semmi baj az tényleg a legjobbak közül való!

Görgős padon a keréken leadott teljesítményt lehet MEGMÉRNI. A fötengelyen leadottat esetleg MEGSACCOLNI lehet. A saccolás persze lehet nagyon pontos is.
A paddal dolgozónak a mért értékekről meg kell tudni állapítani hogy a jól sikerült-e a mérés. Ha különböző adatok ellentmondanak egymásnak akkor illik kideríteni hogy mi az oka és nem annyival elintézni hogy ez egy 20milliós pad ezért nem tévedhet. :-)))
SZVSZ

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.11.18. 16:02:46

3.519 milló Ft?
Inkább vennék egy 1-2 éves Toyota Scion-t.
(csak azért, mert most az tetszik. :)))) )

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.11.18. 16:04:25

Scion xB-t pontosabban.

audigarage 2007.11.18. 16:26:03

86 lóerő!
Á...nekem soha sem tellik ilyen erős autóra.

Petru 2007.11.18. 16:27:43

Mi a jellegzetes a Logánra (hároméves Logánforumos tapasztalatra hivatkozok)? Az hogy nincs olyan Logán forum ahova be ne lépne néhány agyalágyult hogy aszongya jaj de hüjék vagytok, meg jaj de rossz a lógány, meg csúnya meg derága is...
Jómagam is "nem kedvelek" egy-két autómárkát, de még csak véletlenül se lépek be hozzájuk forumot olvasni, pláne írni!

TCSA · http://make.blog.hu 2007.11.18. 16:44:45

Ezt a teljesítményadózással variálást az amerikaiak találták ki még az izomautók hajnalán, valamikor '60 végefelé. Azt hiszem, a 426 HEMI Plymouth Barracudát árulták úgy, hogy 320LE-s 3200-as fordulaton. Azt, hogy mit csinál 4400 körül, persze csak akkor tudták meg ha beleültek :)

AP (törölt) 2007.11.18. 16:55:09

hiába jön bárki azzal, hogy nyugaton nem ciki dáciát venni..

egy: ott nem tudják, milyen a régi dácsia

kettő: ott pontosan guruló bevásárlószatyornak veszik harmadik autónak.

itthon ez AZ autó, aminek mindenben remekelnie kell.
ez a szomorú, nem az, hogy milyen műanyag a műszerfal :/

rönyó 2007.11.18. 17:01:14

"egy: ott nem tudják, milyen a régi dácsia"

miért? mi tudjuk milyen a régi dákó. Na is? ennek ahhoz konkrétan mennyi köze van? (ui: azt is tudjuk, hogy milyenek voltak a japán vagy a koreai autók, amikor elöször behozták őket europába. guruló bevásárlószatyrok, harmadik autónak való olcsó gagyik, manapság mégsem azokhoz mérünk egy toyota aurist vagy egy kia c'eedet)

AP (törölt) 2007.11.18. 17:02:38

Igen, de az ellenérzés bennünk van!
Vagy nincs?

Amúgy mennyivel jobban néz ki ezzel az orral?
www.cardriver.ru/files/cars_catalogue/Renault/Logan/Renault_Logan_01.jpg

Rögtön nem irritáló az embléma, szerintem itthon is nyugodtan nyomhatnák ezzel, mondjuk a thalia gyártásának a beszüntetése után.

rönyó 2007.11.18. 17:05:11

milliószor lett már kivesézve, hogy a világ legnagyobb marketinges tévedései között fogják emlegetni magyarországon a dákó márkanevet és emblémát. de ez MARKETING és nem az autó lesz tőle rosszabb, csak egyszerűen mifelénk nem szeretjük amit romániához lehet kötni. Ez kb hasonló szitu, mint az opel vs vauxhall páros, ugye az angolok sem szerették sokáig amit németországban gyártanak :D

Petru 2007.11.18. 17:07:22

Hat bezony IQ 80, vagy talan meg tobbis$ kell ahhoz hogy az ember belassa hogy tenyleg nem ciki Logant venni. De ha te eppen ugy akarod, hat legyen: ciki. Most nyugodt vagy, remelem.

bun pentru 2007.11.18. 17:42:44

Írtam az előző cikkhez, de az már lecsengett. Nosza, mégegyszer!
Román tudósok szenzációs felfedezést tettek, amely alapjaiban megingathatja eddigi történelmi ismereteinket. Kiderült, hogy a rómaiak eredetmítoszában szereplő Romulusnak és Remusnak volt még egy harmadik ikertestvére is: Romanus aki pedig nem más, mint a dicső Román nép ősatyja. E felfedezés során sajnálatosan némi üröm is került az örömbe. Előkerültek ősi tekercsek, amelyekben az áll hogy az anyafarkas -bárhogy\\\' is szerette volna-nem tudta mindhármukat szoptatni, így ezt a feladatot Romanus esetében az apafarkas vette át. Innen ered a DÁKÓ-ROMÁN elmélet. Szégyen ami itt megy! Magyar hangon beszélő emberek nyálukat csorgatják egy román szennyre, amit a bamba csigazabálók röhögve passzoltak le nekik. Félreértés ne essék. Kaptunk mi eleget a németektől, usáktól, meg a többitől is. De hogy ilyen nemes lett mára a Magyar lelke, hogy dácsiára gyűjt és büszkén viseli a kisdobos nevet... Gratulálok!!! loganklub... meg ilyenek! Szégyelje magát mindenki, ha ostoba azért, ha agymosott azért! Kinek nem inge, ne vegye magára, persze! bun pentru

izé 2007.11.18. 17:54:09

Izé... Bun Pantru. Tudnál adni nekem egy listát a politikailag, társadalmilag, vallásilag, erkölcsileg (etc) korrekt márkákról és termékekről!? Ha adnál egy ilyen listát, ezentúl csak ilyen korrekt terméket vásárolnék, és nem kellene többé szégyenkeznem, úgyhogy ha megtennéd, hogy bemásolod, hogy IGAZ MAGYAR mi vesz, akkor nagyon hálásak lennénk érte!!

TCSA · http://make.blog.hu 2007.11.18. 18:07:00

Egyetértek bun petruval, Romani ite domum! ;)

Gyeneshei 2007.11.18. 18:09:08

Légellenállás nélkül egy Wartburg is megy közel ennyit... Amúgy 1000 részes lesz az a teszt? Ennyi időt és energiát elpazarolni szar Dáciáknak teljesen felesleges!! Nem lenne szabad forgalmazni ilyen verdákat hazánkban!

izé 2007.11.18. 18:11:41

légellenállás nélkül egy gördeszkás is megy közel ennyit...

Sanya 2007.11.18. 18:18:51

bun pentru!

Szívemből szóltál!
Rühej az egész. Egy román szart nyalnak körbe-körbe.... szégyen!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.18. 18:19:11

Gyeneshei: most mennyivel lenne jobb egy kombi Golffal ugyanezt csinálni?

Sanya 2007.11.18. 18:22:39

totalcar.hu/magazin/velemeny/eladasok1113/


És az idézet az írás végéről:
„Egy rakás olcsóbb fajta kisautó elöl, a zombinapjait élő ős-Astra középmezőnyben, a Golf pedig csak a Jettával összesítve fért be az első tíz közé. Még jó, hogy ott a Focus és a kicsi, de a Suzukinál nagyobb presztízzsel bíró (bár nem okvetlenül jobb)Yaris, különben végképp siralmas lenne a kép.”

Totalcar ez is!
Siránkozik egyik nap, a másik napon meg szart tukmál.
Van ám gerinc………. :(

. 2007.11.18. 18:27:07

bun pentru, TCSA, Sanya, stb. Te jó ég!!! Melyik pszichiátriai intézetben van internet hozzáférésük az ápoltaknak?

tamaska 2007.11.18. 18:27:51

emberz!

felkerült a héten vagy ötven poszt, majd' mind autókról szól. mi a f*szér olvassátok el pont ezt? Vagy a héten mindenkit minden érdekelt, hogy a többinél nem nagyon van ez a "meddig lesz ez még" nyüsszögés?

písz

petru 2007.11.18. 18:27:52

Bocs a hallgatasert, epp kint voltam, felgyujtottam azt a rom. szart. De most mit vegyek, tud valaki tanacsot adni?

izé 2007.11.18. 18:33:35

petru: most bajban vagy. franciát ne vegyél trianon miatt, nissant se, mert az félig renault tulajdon, német szintén nem okés, a japánok bálnákat ölnek, az amerikaiak bombáztak minket... legjobb lesz, ha szerzel semleges afrikai acélt, heggesztesz belőle biciklit...

TCSA · http://make.blog.hu 2007.11.18. 18:52:15

izé: TVR?
.: jó meleg van itt a pszichiátrián, sőt a sok hülyét mind kint hagytuk :)

izé 2007.11.18. 18:57:20

a TVR a ruszkik tulajdonában van...

AP (törölt) 2007.11.18. 19:01:39

minden valakié már, az a mi bajunk, hogy mi magyarok mindenkit utálunk aki nem mi vagyunk, de még magunkat is utáljuk

petru 2007.11.18. 19:03:05

mi az a tvr? Ez talan erdekelne..
Mi az a ruszkik (vagy rusztik?)? Csak nem, urambocsa....

Noname 2007.11.18. 19:04:58

petru :

Vegyél egy T72-est, aztán szabadíts fel egy országot vele. Mondjuk kezdheted a mienkel.
:)

Ui.: Ha esetleg nem jön be, akkor el tudod adni vasnak...

Csákó!

Ja, és a Dáciáról is illene írnom valamit. Szóval, odaadnátok 200.000 HUF-ért? Sajna nincs több lóvém!

izé 2007.11.18. 19:05:06

tvr egy britt kisszériás sportkocsi gyártó. azt hittem az politikailag korrekt, ha már a márkák 99%-a nem az, de sajna megnéztem és a kommunisták már oda is betették alábukat (és akkor még nem tudjuk, hogy nem tesznek e bele román alkatrészt).

Misa 2007.11.18. 19:19:06

Akik úgy gondolják, hogy a Dacia egy szar, legyenek szívesek osszák meg velünk tapasztalataikat a Loganok megbízhatatlanságáról, és szörnyű ár-érték arányakról stb. Midenki tudja, hogy néz ki, és milyen a belső anyagok minősége. A kérdés, hogy megéri-e az árát. Anno a Top Gear-ben is azt mondták, hogy forgalmazni kellene náluk is. Jeremy Clarkson véleményére autós témában többen adnak mint a kettes golffal vagánykodóéra. Egyébként sem kötelező megvenni.

(Egyébként nekem Seatom van, az is szar tudom...)

AP (törölt) 2007.11.18. 19:22:16

Misa neked se dácsiád van, ez se véletlen.. :)

petru 2007.11.18. 19:29:16

Ne terjunk el a targytol, ha lehet. Engem ez a tvr-ugy erdekelne, de sohasem hallottam rola. Milyen motorok vannak benne (ha egyaltalan), van-e karburatoros motor? Nagyon elbizonytalanit hogy nem eppen ismert (pl. en nem ismerem).

petru 2007.11.18. 19:35:16

Bocs, meggondoltam magam. Ezektol az angol bekaevoktol inkabb nem vennek autot. Pedig egy kicsit viszket, jo lenne egy jol reagalo karburatoros autot vezetni... de inkabb megse. Tvr athuzva.
(erdekes, a kodban is eppen szerepel a "tv" szo - ha benne lenne az egesz "tvr" akkor ezt omennek tekintenem)

lacika 2007.11.18. 19:44:15

Nemtom, valakinek feltűnt-e a táblázatokon, hogy kb. 2000-es fordulatig a kisebb csúcsteljesítményű motor az erősebb, nem is kevéssel!

Marvin_Y2K 2007.11.18. 19:49:31

Bakkeeeer.... Nem olvasok többet....
Unom a Logant... Szép is jó is de nekünk nem nagyon kell - kész.
Unom, hogy vagy fikázás, vagy istenítés. Az a kommunikációnak nevezett valami ritkán alakul ki... bár ebben az esetben mintha ez nem lenne igaz.
Unom, hogy a totalcar már csak cool akar lenni, de nem olyan COOL, mint volt.

Francba. Ma is rossz lábammal keltem.

petru 2007.11.18. 20:00:43

Nem isteniti senki. A Loganosok is sokszor veszekedne. Ez mind nam baj, a baj az a sok agyalagy akinek nincs mas dolga minthogy elrontson minden komunikaciot. "Veluk" pedig nem lehet komunikalni es nem is kell. Miattuk ment tonkre az a nagyon hasznos es szep Logan forum, es azok miatt akik megprobaltak "komunikalni" veluk. Az egyetlen orvossag az ignorancia de ezt sokan nem birjak ki, "muszaly megmondani nekik hogy nincs igazuk, stb." aztan megy az egesz a francba.

Petí 2007.11.18. 20:41:33

Már az előző dacia találkozós bejegyzés után is mondtam: műszaki analfabéta aki elhiszi azt, hogy a fekete dobozotok csupán a befecskendezési nyomást emeli meg és az 19 lovat, vagy akár 10-et is jelent... Tanuljatok, olvassatok, mielőtt hülyítitek a népet... Turbónyomás, az már más, ott lehet eredményeket elérni, de hát le is lehet dobni vele a hengerfejet, ha valaki megint nagyon okos...

KComT 2007.11.18. 22:39:31

Aki magyar termeket akar az vegyen RABA-t :))

Valaki más 2007.11.18. 22:53:13

Ha már fent van egy cikk, hozzászólnék.

Semmi kivetnivaló sincsen benne :P

Kérdezném én azokat, akik azon tréningeznek, hogy ez a keréken mért teljesítmény/nyomaték: Nem mindegy? Kevesek kerülnek olyan helyzetbe, hogy a főtengelyen mért értékek számítanának (csak mondjuk olyanok, akik generátort építenek...)

matek 2007.11.18. 23:51:37

sok+sok+kis+kos=okos
- a megfejtők ÉRTÉKES dácsia matricákat nyerhetnek!

kkn 2007.11.19. 00:08:05

Idén kb. annyi Logan gördült ki a gyár kapuján, mint Esztergomból Ignis/Swift/SX4/Sedici összesen. Akkor biztosan nem népszerű. Legalábbis nem a Suzukinál.
A magyarnál még meg kell mutatni, hogy mire tellik. Sokszor a lakásnál többet érő autók állnak a panel előtt. Az, hogy hol él, kevésbé fontos, mint hogy hogyan autózik. (Én is panelben lakok, mert arra telt egyelőre. De szeretnék kertesben lakni, mint ahol felnőttem. Meg a kocsim a lakás árának kb. ötödét éri, csak utóbbi még nincsen kifizetve.) Mert nem használati eszközt, hanem státuszt akar sok magyar venni. Nyugaton inkább azt nézik, mit kapnak a pénzükért.
A Skodának is végig kellett járni ezt az utat. Hogy az emberek rájöjjenek, ez nem az a Skoda. Nyugaton erre is hamarabb rájöttek.

Molnár Csaba · http://belsoseg.blog.hu/2007/11/18/loganmcv_14 2007.11.19. 01:04:52

Erdélyi magyar létemre Logant vettem pedig mi lennénk jogosultak rájuk haragudni!!!Nem gondoljátok?Mellesleg 8 éve itt élek.

Ronald 2007.11.19. 05:07:23

Lehet fintorogni - lehet románozni.
A románok leszarják a magyar, németimádó piacot: októberig 430 ezer (!!!) darab Lógent gyártottak (és adtak el) - ebből 255 ezret külföldön vettek meg.

A jövőévi termelés teljesen le van kötve - de a francia csak minimális évi darabszámot akar emelni...tán 550 ezer a vége.

Észnél kell legyen, mert a nyakán a FORD Craiován - érdekes meccs lesz - az hétszentség.

AP (törölt) 2007.11.19. 09:20:29

azt csak sajnálni tudom aki panelban lakik, de tizenx milliós kocsija van.. :)

B.Petike 2007.11.19. 09:31:52

Ismerősömnek a Logan MCV-je 68 lovacskás dízelével 3.8-4.2 literrel jár el 100 kilóméterenként... jó nem is parkettázza ez tény.

Zse'La 2007.11.19. 10:26:09

Csak engem zavar a címben levő 'apró' zavar?

bun pentru 2007.11.19. 10:27:00

Nem értitek. Sokan nem értitek!
EZ NEM VITA. Dácsiját venni Magyarországon legfeljebb a román konzulnak lenne joga - talán valamiért nem azzal jár ő sem, ugye? Pedig micsoda hazafi lenne! Ez olyan, mintha a b*zik megerőszakolnák és kiírtanák a családodat, legközelebb te meg veszel olyan pólót, hogy . Nem azért, mert félsz tőlük, vagy mindenáron ilyet szeretnél, hanem mert olyat is lehetett kapni és ez volt a legolcsóbb nem használt póló és nem volt több pénzed. És persze valamit föl kell venni, te bamba. És persze négykézlábra kell ereszkedni és várni, hogy meglökjön hárulról egy b*zi, hiszen ez manapság trendi, nemde? Nemhogy trendi, de ha nem teszed, lehet hogy a végén bajba kerülsz, mert a viselkedésed arra utalt, hogy nem így gondolod, sőt: TAGADOD! :)
NEM KELL BESZÉLGETNI A DÁCSIJÁRÓL.
NEM KELL TESZTELNI VITATKOZNI RÓLA.
MINDEGY, HOGY JÓ VAGY ROSSZ!
Szegény Tomi is csak a betevőért nyomja, nem? :)
UFF!

Csabának még annyit, hogy idézze föl egy percre tisztelettel nagy-, vagy dédapja könnyes, megtört tekintetét.

Én vagyok 2007.11.19. 11:00:54

bun petru: és ki nem sz@rja le a véleményed? Csak röhögni tudok az ilyen f@szjankókon, mint te vagy (és még páran - kinek inge, úgyis magára veszi :))

Akinek tetszik meg fogja venni akkor is, ha te keresztbefekszel a bemutatóterem bejáratában (legfeljebb élvezettel átgázol rajtad - felakadni úgysem fog :)))

Akinek meg nem tetszik, vesz másik autót.

Mosolygok itt magamban, hogy milyen ökrök a magyar emberek: mindenhoz hozzászól - fikázik vagy ajnároz, de a vitán kívül értelmes dolgot kevesen mondanak. Akkor meg minek koptatni a billentyűzetet...

Molnár Csaba · http://belsoseg.blog.hu/2007/11/18/loganmcv_14 2007.11.19. 11:08:49

Ez a logika alapján mikor kinn vagyok csak itteni kaját egyek?Ha anyám elém teszi a kenyeret mondjam azt "nem kell mert a románok csinálták"?Szerintem valahogy másként kéne hazafi lenni!

Zozo 2007.11.19. 11:36:30

bun petru
Sorold már fel légy szíves, hogy te milyen termékeket vásárolsz, te nagy magyar...

Ronald 2007.11.19. 12:45:07

Ha annak a román-utáló faszfejnek az észjárása után menne a világ, akkor Európában senki nem venne német autót.

Mert azok a szemét gyilkosok lemészároltak 20 millió európait, lángbaborították mindazt, amit mások alkottak - és valójában a magyarokon kívül senki nem is nyalja a seggüket.

Na hogy van akkor?
.

humm 2007.11.19. 14:13:42

Ja, es azt tudtatok, hogy a japanok a nacikkal voltak a masodik vilaghaboruban? Megyek, es fel is gyujtom a Carismat, ami kinn parkol. Kocsog kamikazemunka... :)

AP (törölt) 2007.11.19. 15:05:47

látom a névtelen faszrágók idetaláltak szépen

borka 2007.11.19. 16:07:25

Ez a bun petru - féle szöveg a legostobább és álságosabb duma, amit el tudok képzelni.

Ha olyan nagyon szíveden viseled az erdélyi magyarok sorsát, kettesével vedd a dácsiát, mert annak az országnak a gazdaságát élénkíted ezzel, amelyikben a székely emberek is élni kényszerülnek!

2007.11.19. 16:08:15

A4 ·2007.11.18. 21:15:42
Draga Petre bácsi:D,

Félre téve azt hogy román, török,
indiai, francia, japán ez a LOGAN mi más baja van még:? Egébként én ezt
javasolom neked:

tinyurl.com/2hzgtj

Pariu ca : 100 % ez meg is fog felelni neked.

Üdvözlettel: Pártiumból

Szekely 2007.11.19. 17:01:15

Sziasztok
Elolvasva a hozzászolásokat,nekem úgy tűnik,hogy itt sok embernek inkább a fajgyulolettel van gondja némi előitélettel megspékelve.
Nyaljátok a Suzukitokat ha az jobban tetszik.

jános 2007.11.19. 17:49:14

jön a logan eco 2 es ,fogyasztás 3.8L/100Km
szenyezés 97g per KM,megy bioüzemanyagal is.Viszont A kinai Michelin Bibendum Chalenge versenyen 2.72 l/km és 77 g/km ert
produkált,nagy meglepetésre,többi autók sokal drágábak voltak.Ahogy drágul az üzemanyag ,nemsokára kapkodni fognak érte

AP (törölt) 2007.11.19. 17:53:20

Erre azért befizetek.
Az árára, a tényleges fogyasztásra is, de főleg arra, hogy kapkodni fognak érte. :)

molnarmarcl 2007.11.19. 18:12:27

Olvasgatom itt a kommenteket, de látom nem nagyon szól hozzá olyan, akinek van MCV-je. Nekem van. Benzines, 7 üléses, és közepes (ambiance) felszereltségű. Nincs vele semmi gondom. Viszi a 3 gyereket teljes cuccal, befér még mellé anyósom is, ha kell viszek vele 10 zsák tápot, 6,5-7 liter között eszik. Az hogy szép e ízlés kérdése, szerintem nem ronda, és olcsó, praktikus. 7500 km nem sok, de eddig semmi gondom nem volt vele. A feleségem letörte a tükrét, amit felraktak gyárit az LENGYEL gyártmányú volt. ennyit a román dolgokról. Azt, hogy a Renault szar-e, nem tudom, én a Kangoo-val elégedett voltam, csak kicsi lett. Közalkalmoazotti fizetésből ennyi futja, de biztos mert igénytelen vagyok egyelőre elég is ennyi. Járnék Volvó kombival, de az drága nekem. Ennyi. Szerintem amit nem próbáltunk, azt ne fikázzuk. Aki érzelmi alapon vesz autót, az nem fog MCV-t venni. De használni nagyon jól lehet. Ja, nem kímélem, megyek vele földes úton is. Bírja. Üdv mindenkinek, jó veszekedést!

forceberg_avs 2007.11.20. 01:21:42

\"3. Az erősebb motorban nem csak a befecskendezési nyomás nagyobb
Hanem a maximális turbónyomás is (1,21 bar túltöltés 0,9 helyett). Vagyis a klubtalálkozón kipróbált negyvenezres doboz (ami csak előbbivel foglalkozik) nem képes olyan látványos eredményre, mint a gyári tuning. Ez egyébként fenékkel is követhető, a gyári 86 ló érezhetően több volt, mint a dobozos – állítólagos – 87.

\"
Kedves szerző!
Talán a 2005-ös autószalonon láttam mozgó metszetben a Renault 1.5dCi 65LE és az 1.5dCi 100LE-s motorokat.
Ott láthatóan más volt a hengerfejek kialakítása, más volt az égéstér formája.
Tehát innen jöhet, hogy erősebb a gyári tuning.

kaky 2007.11.20. 09:18:43

Kegyetlen azért, hogy egy fos loganon itt vitáztok órákat. Én akivel eddig beszéltem csak szídták, meg a másik hogy hogy néz már ki szegény. Ezek a franciák nagyon nullák design-ban.

Ha nem lenne kocsim és venni kellene, ezerszer inkább egy használt régebbi Toyota, sokkal jobban bíznék benne.

AP (törölt) 2007.11.20. 09:47:26

az, hogy a franciák nullák dizájnban, nem igaz..
az adja el az összes kocsijukat. a nőknek!

petru 2007.11.20. 12:19:32

kaky,
hallottad mar azt hogy "Nomen est omen"?

Hogy nez ki a Logan? Neked nem tetszik? Rendben van. Hogy megnyugodj egy kicsit, mit kell hogy csinaljunk? Mindenki mondja azt hogy csunya a Logan?
Ezerszer inkabb vennel hasznalt Toyotat? Rendben van, egy Loganos se fog ezert lekopni vagy leszarni. Nem vetted eszre hogy a Loganosok altalaban kulturalt, tolerans es racionalis egyenek?

Székely 2007.11.20. 13:34:29

Bun petru!
Román névvel nem irnék romángyalázó szöveget! Magyar nevet válassz, magyar féltéglát s avval verd a nagy-magyar melled. Úgy az igazi. S ha nagymagyarkodni akarsz, menj erdélybe, ott elvernek a románok. Utána meg a székelyek is.
Ha nem tetszik a Logan, ne nézd. Nekem se tetszik, de ár érték arányban kenterben veri a többit.
Amugy, kevesebbet romlik el mint a Renault.

petru 2007.11.20. 13:42:50

Szekely, van egy sejtesem hogy ezek a bun pentru-k es tarsai csak felhuzzak a Loganosokat, aztan jokat rohognek rajtuk (rajtunk).

TOM 2007.11.20. 16:34:29

Moderálást akarok!!!

Pipi · http://sentex.atw.hu 2007.11.20. 17:14:49

úristen, ezen mit kell ennyire variálni? sztem a Logan a modern Trabant. Olcsó, egyszerű, megbízható, emeri pénzből fenntartható és A-ból B-be elmegy. De nincs benne semmi extra, nem lehet vele száguldozni, se élményautózni. Erre itt jönnek egyesek, hogy a világ legfaszább autója, mások meg azzal, hogy a legnagyobb szar. Ha tetszik vedd, ha nem, ne vedd. De sztem ezt a tesztet felesleges folytatni, kb minden rész ugyanarról szól.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.20. 22:05:22

Nem tudom, ez olyan mint az AMD tervezett 3 magos procija:

4 mag jó - 4 magos
3 mag jó - 3 magos
2 mag jó - 2 magos

De mi a fene van akkor, hogy nagyon kevés 3 magosnak való proci jönne le a sorról, de a kereslet nagy? 4 magosnak jó proci is még nyereséggel árulható 3 magosként.

Ha tuningolható, akkor pech.

A Renaultnak sem az az érdeke, hogy annyi lóerősként adjon el egy autót amennyit tud, hanem az a fontos, milyenre van vevő.

Hány lóerős lehet maximum (papíron) a Logan az adott, mint az is, hány jó mag van egy 4 magos prociban. De ez csak papíron van így.

boci 2007.11.21. 00:13:42

bun petru-én felidézem a nagyapám tekintetét de csak mosolygós-dacos büszke székely tekintet ugrik be...Sosem törték meg. Mit tudsz te erről...

kaky 2007.11.21. 00:56:59

petru:

Nos nézd a lényeg az, hogy ha autót vesz valaki azért ha teheti a szépre törekszik, az emberek többsége szerinte nem hiszem, hogy a Logan szép autó lenne, sőt egyáltalán nem az!

Természetesen ez nem kell, hogy fő szempont legyen, de azért mindenki jobban érzi magát egy szép mutatós autóban és nem kell ehhez, M6 BMW-nek lennie annak a személygépjárműnek ugyebár.

A másik dolog meg, hogy egy tengernyi használt Toyota Yaris és Corolla van 2 millió alatt. Ezerszer megbízhatóbbak szerintem, mint ez és talán fele annyira rondák sőt Corolla, azért még el is megy. Ha jól tudom a Yaris volt év autója is ez meg mi volt mi lesz? Semmi.

petru 2007.11.21. 04:53:41

Kakykám, miket mondassz...
"A többségnek nem tetszik a Logán" - erről esetleg egy olyan népszavazás dönthetne csak, amin kötelező lenne a részvétel. Így a "többség" név szerint: Kaky.
De ha meg is tartják a népszavazást, és mondjuk 80 % -nak nem tetszik, ez rendben van, egyetértünk? A 20 % érdeklődhet a Logán iránt, esetleg, Isten bocsá, vehet is Logánt, egyetértünk? Hozzászólásokat írhat az erősebb dízel megjelenéséről szóló cikkhez, egyetértünk?
Eddig egyetértettünk, de itt vége. Ahol hozzászólások vannak, oda moderátor is kell, aki villámgyorsan kitöröl mindent ami nem oda való. Pl. téged eltessékel olyan forumba ahol az a téma, hogy a Logán jó autó-e vagy sem. Ott fitogtathatod a szagértésedet ilyenfajta mondatokkal: "nem érdekel a Logán, nem tudok róla semmit, nincs Logánom, DE TUDOM HOGY ROSSZ".

dhrbikes 2007.11.21. 08:05:07

Kár foglalkozni vele, az ilyeneknek arra áll fel, ha valahova be tudnak írni olyat amiben van káromkodás, esetleg szar :)

A politika és a foci mellé bekerült még valami amihez mindenki ért: a Dacia Logan

maszületett 2007.11.21. 09:12:29

Ez kaky tök sötét!

Majd szólok a szomszédnak akinek TATRA betonkeverő mixere van, hogy a YARIS sokkal szebb.

Bameg ez annyira hülye!

kaky 2007.11.21. 10:04:48

petru:

Hogy pontosan idézzünk én azt írtam, hogy:

"az emberek többsége szerint nem hiszem, hogy a Logan szép autó lenne"

Tehát egyáltalán nem azt írtam amit te, nem is éretm miért raktad idézőjelek közé, tudod azt szokás ami pontos idézet! Az én véleményem nem csak hasra ütés szerűen alakult ki, teszteltem is 1000 k-mt vezettem egy Logant. 2 ismerősöm ilyet vett azok tapasztalatait is leszűrhettem, továbbá azért elég sok fórumon lehet olvasni róluk. Szóval attól, hogy valaki lefikáz egy kocsit ebből nem értem miért következne egyenes ágon, hogy semmi kontaktot nem létesített az autóval, vagy nem lehetnek tapasztalatai ilyen irányban.

Moderelás, hogy jön ide? Írtam rád brutálisan sértő káromkodással teli hozzászólást? Aligha hiszem, a cikkben pedig nincs kikötve, hogy "csak pozitív vélemények maradhatnak, a negatívakat mind moderáljuk". Egy termékről bárhol és bármikor, helye van a kritikának. A Logant nem azért fikáztam, mert én nekem ez a heppem, hogy minden autóhoz beírok ilyeneket. Hanem azért tettem, mert ez egy kettes alá hatszor autó. Furcsa, hogy így véded, csak nem neked is ilyened van?

Nem tudom mi a bajotok, a jobb autókkal sokkal jobb vételeket lehet csinálni használt autóknál és lefogadom 100.000 km alatt kevesebb baj lehet velük mint ezekkel.

kaky 2007.11.21. 10:07:49

maszületett:

"Ezerszer megbízhatóbbak szerintem, mint ez és talán fele annyira rondák, sőt Corolla, azért még el is megy."

Baj van a látásoddal? Ebből talán leszűrhető, hogy a Yaris saját véleményem szerint sem egy szépség.

Kifordított kacagány 2007.11.21. 20:55:01

petru: aztán majd megmondja, hogy mit egyél és mikor menj wc-re. vigyázni kell ezzel a moderációs kívánságokkal. egyszer úgy járhatsz, hogy nem azt moderálják ki ami neked nem tetszik. vagy nem csak azt.

Pipi 2007.11.22. 17:01:01

úristen mint az ötévesek: enyém szebb, enyém csúnyább. nem kurvára mindegy? ha nem tetszik nem veszed meg, mit fáj a neked, ha más olyat vesz?

Molnár Ferenc 2007.11.23. 13:39:22

Azon"örültek" közé tartozom akik Dacia Logan fanatikusok.Nekem ugyan csak 1.4-es benyásom van.2 éves jóval 40 ezer km. felett.Eddigi javitásai a 30-as szerviz olaj,és szürőcseréi.Amig ti szépségről,ellenérzésről beszéltek,addig és sokkal fontosabbnak tartom,az ár-érték arányt,a csomagtartó,és az utastás méretét.Az hogy estleg kicsit bunfordi a kinézete,magas a hátulja?Mennyünk,hóba,sárba és jomagyar kátyus utra és már nem is lesz olyan feltünő.

petru 2007.11.24. 02:27:24

Attol hogy ez vagy az autó tetszik neked vagy esetleg nem nagyon tetszik de praktikusnak, jónak talátod, még nem vagy "örült". Téves a diagnózus!
Akkor lennél örült, ha más autósok fórumára járnál (Trabi, VAZ, Audi, Lexus, hol a vége?) és ott bizonygatnád hogy ők mind hülyék. El nem tudom képzelni hogy lehet ennyi pihent eszű ember aki ilyesmivel szórakozik.
Jó sok fórumon forgolódok, szerb, horvát, német, angol nyelven, és sehol se látok ilyesmit. Csak a magyar a hülye?
Vagy csak a magyar fórumokon nincs moderátor, akinek, kacagánykám, nem az a dolga hogy megmondja mikor menj wc-re, hanem hogy törölje azt ami nem tartozik a tárgyra.

BTO 2007.11.24. 21:12:14

na szal!
sk vélemény!
ez a 7 szemályes MPV vagy mi a fax oan csúnya hogy na-szerintem-a 4 ajtós sedan kivitel meg hozzáképest 1 gyönyörüség.a praktikum sokaknak számit és az ár.nem baj ha nem szép de praktikus és occso.
mééé a Fiat multipa az szép???
az is baromi ronda és bunfordi szerintem,meg nem is volt occso.
nekem is vót 1310-s dákom,és jobban szerettem mint a Wareszt,pedig kisebb vót a csomitér,de sokkal stabilabb volt az uton,és kevesebbet zabált.
a fentebb emlitett 3.8l/100km fogyasztást azé nem hiszem el még ha modern disel is, mert sokan szeretnek lóditani az autójuk fogyasztásáról.
azé ez nem 1 800kg-s avtó ám!a mozgatásához kell azé valami kakaó is
.nem kéne ám fikázódni.
netán nem olvasta valaki a terepjárós cikket amit romániába bonyiztak le ???
a faxa terepjárókkal főmentek a hegyre és 1Xcsak utánuk ment a régi dákó 2kerékkel,nem ám öszkerék + felező+difizár meghajtással.
néha értelmezni is kéne a cikkeket nem csak csipőből fikázni.
ja én 1 92'-s R19 GTS-t hajtok,visszavágyom a régi opelem, mert 1xrübb volt szerelgetni.
süti beállítások módosítása