Loganok összefutása

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (10. rész)

  2007. október 07. - RT76 Címkék: szubkultúra tuning dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Daciák a születésnapi találkozón

Szeptemberben múlt két éves a magyar Logan-klub, isten éltesse! Ennek örömére a klubtagok össze is gyűltek Csatkán bográcsozni, beszélgetni, Bakonyt nézni. Mivel a klubelnök tiszteletre méltó elhivatottsággal követi a Loganok nemzetközi és magyar sajtóját, én is meghívást kaptam a rendezvényre, családommal és partneremmel, a tartós Daciával egyetemben. El is mentem.

Egy ilyen születésnapi találkozó korántsem a legnagyobb társadalmi esemény a loganosok életében. Az igazi buli tavasszal, az éves nagytalálkozón esedékes, ilyenkor a mostani 20–25 helyett 60–70 autó is összegyűlik.

Egy család és a Loganja

Tuningolt Logan-orr

Kedves emberek az elkötelezett, klubéletet élő loganosok. Két fő csoportra oszthatók. Egyrészt vannak a többgyerekes családosok, akik kimúló öreg autójuk utódját keresve rájöttek, hogy ennyi helyet ennyi pénzért más új autóban úgysem találnak. Másrészt vannak a fiatal párok, akik rájöttek, hogy ennyi helyet ennyi pénzért más új autóban úgysem találnak. És persze akad, aki kilóg ezekből a skatulyákból, például az a srác, aki – csak ő tudja, miért – épp egy új dízel Daciát szemelt ki arra, hogy jelentős optikai átalakításokkal és motorizmosítással tegye egyedivé és sportossá, már amennyire ez lehetséges.

Végigballagtam a kocsik díszsorfala előtt és mögött, lefotóztam pár érdekes részletet, megköszöntem a kedves szavakat, amiket az eddigi blogolásért kaptam, megfogadtam, hogy továbbra is csak az igazat írom a Daciáról (ezt valamiért többen is a lelkemre kötötték), ettem a babgulyásból, és tíz percre megtuningoltam a tesztautót. Bizony.

Sárkány egy Loganon

19 lóerő negyvenezerér’

Egy kellemesen eszelős Logan-tulaj felkínálta a lehetőséget, hogy átmenetileg őrjöngő vadállattá változtathassam az autót. Vagy legalábbis 68 helyett 87 lóerőt szedhessek ki belőle (állítólag ennyit mért fékpadon az ő autójával). Persze, mondtam, nézzük csak. Ez a móka nemigen árt a Logannak, hiszen a gyár épp most dobta piacra a 86 lovas másfél literes dízelt: ugyanez a motor, ugyanez a turbó, csak más elektronika.

A Fekete Doboz a Logan MCV motorja előtt

Nem mondom meg, milyen dobozt kötöttünk a Dákóra, nem akarok reklámozni egy forgalmazót sem. És személy szerint helytelenítem is az ilyesmit, garanciás utcai autó motorját piszkálni, fuj. Ha valaki mégis kedvet kap a vajákolásra, innen elindulhat kedvére, amerre jónak látja.)

A beszerelés nagyjából két perc: motorháztető fel, takaróműanyag le, gyári vezérlőstekker motorról le, dobozba be, motorba doboz stekkere be, műanyag vissza, gépháztető le, oszt uzsgyi. A cucc állítólag semmi mást nem csinál, csak a közös nyomócsöves rendszer befecskendezési nyomását emeli (1600 barról 2000 fölé), ezáltal pörgősebbé teszi a motort. Ettől jobban kihasználható lesz a felső fordulatszám-tartomány.

Biztos így van. A rövid próbaúton mindenesetre annyit még a kanyargós bakonyi utakon is észrevettem, hogy mintha érdemesebb lenne pörgetni a motort, van élet 3000 felett is, és 120-ról is lehet érezni némi gyorsulást, ha padlógázt nyomok.

Logan MCV-nk és egy másik Logan MCV

A hajszolás nyilvánvalóan meglátszik a fogyasztáson, az addigi 300 kilométerre vetített 5,3 körüli átlag a tíz-húsz kilométeres mókával azonnal feljebb mászott pár tized litert, de a tuningolt tulajok szerint ha nem használjuk ki az új lehetőségeket, valójában még kevesebbet is eszik a dízel Dacia a kis fekete dobozzal, mint anélkül.

Logikus, hiszen a finomabb porlasztás jobb hatásfokot jelent, más kérdés, mit szólnak majd a nagyobb terheléshez hosszú távon a porlasztócsúcsok. Élményben mindenesetre nem osztott, nem szorzott a doboz, a nagy kombi bizony 87 lóerősen is ásítósan lomha – tán a kisebb, könnyebb négyajtóson nagyobbat dobna a trükk.

Aztán visszaértünk, a dobozt köszönettel visszaadtam, és most kíváncsian várom, mit tud majd a gyári chiptuning. A Renault Hungária ugyanis valamikor november elején adja ide a 86 lovas Logan kombit egy összehasonlításra a tartós Daciával. Ha az is csak annyival megy majd jobban az alapnál, mint amennyire ez most a dobozzal jobban ment, nem fogja megérni a 150 ezres felárat – de hát majd meglátjuk.

Sznobság és Dacia

Dacia embléma

A hajsza után még pár percet beszélgettem a klubelnökkel. Kérdeztem, hogy állnak a Logan-tulajok azzal a faktorral, ami engem még mindig gátol abban, hogy Logan embléma Renaultsport jelvénnyela nevemre vegyek egy ilyen, minden racionális érv alapján nekem, a nem különösebben jól eleresztett magyar családosnak tervezett autót: a sznobsággal. Mardossa-e őket a kétség, hogy nem inkább egy rendes, igazi nyugati ótót kellett-e volna venni? Feszegetik-e le a kék pajzsos emblémát, hogy krómtól csillogó női nemi szervre cseréljék?

Nem jellemző, mondta. Elvétve akad, aki hangsúlyozza ugyan a rönóságot, és takargatja itt-ott a Dacia feliratot, de aki belépett a klubba, inkább büszke választására, és egyáltalán nem alszik nyugtalanul, amiért nem ugrott be mondjuk inkább egy használt Volkswagenbe. Szóval a loganosok klubja cseppet sem anonim alkoholisták gyülekezete, inkább büszke dámaegylet, ha teccenek érteni.

Dacia piknik-parafernáliával

Szeretik az autójukat, szeretik azokat, akikkel összeköti őket a Logan. Jó nekik.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten olvashatnak róla itt a Belsőségen (bár most kimaradt egy, mert a szerző elkavarta a fényképeket). Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr58188660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

licsa 2007.10.08. 06:14:33

mákospite: "licsa, ugye megvan az a szitu, amikor egy elfuserált szülinapi bulin dicsérik az ehetetlen sütit? Namost itt sem lehet szó másról. "Annyira szar, hogy már jó". Avagy szimplán lesajnálnak. Én meg sajnállak érte, de őszintén. Azért balesetmentes közlekedést! " Ember a szülinapi bulira meg vannak hívva az emberek, akikkel valamilyen szinten vagy rokoni, vagy baráti kapcsolatban vagyok. Ők biztosan nem akarnak megsérteni. Az MCV-t (a rokonokon és barátokon kívűl) számomra ismeretlen emberek akarták megnézni, ezért parkolóban odajöttek és érdeklődtek. (Más autóimmal ilyen eddig nem fordult elő.) Volt olyan is (lehet, hogy itt is irogat, mert a stílus jellemző sok hozzászólóra), aki azért jött oda, hogy megnézze mi ez a szar, és "remélte", hogy egy év múlva is pozitív lesz a véleményem az autóról. Ő is sajnált (hozzád hasonlóan) azért, hogy milyen szerencsétlen flótás vagyok. Köszönöm nekem így jó, ha jobban érzed magad tőle, akkor nyugodtan lesajnálhatsz, de a sajnálatodból nem kérek. (Egyébként megjegyzem a sajnálkozó tagnak ott volt a felesége is. Én nem tudom emberünk, hogy mer utcára menni egy ilyen nővel. A hideg futkos a hátamon. Mégsem szóltam meg, pedig nem "csak" az autója (amit lecserélhet) nem tetszett. Lehet, hogy neki jó, lehet, hogy szereti is. Akkor meg mi a probléma azzal, hogy más az igényünk, izlésünk?) Más: A klubról akkor ítéljetek, ha ismeritek. Nem nehéz megtalálni a NET-en (bármilyen hihetetlen www.loganklub.hu a címük). Nézzétek meg a fórumokat, cikkeket és megtudjátok miről beszélgetnek a tagok. (A klubtagoktól elnézést, ha rájuk szabadítok néhány nagytudású antidaciást. Remélem annyi eszük van, hogy nem ott folytatják a blogolást.)

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.08. 06:31:00

A Lada Kalinát is meg kellene néznetek.
Igaz, kicsit kisebb, mint a Logan, de
ez is egy olcsó autó.
1.6-os motor, légzsák, szervókormány, elektromos ablak, stb. 2,5 milláért.
Ha lehetne kapni itthon is kombi változatban, én azt venném.
Azért a Logan se rossz.

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.08. 06:36:11

Ja, az oroszoknál mindenféle változatban lehet kapni, csak hozzánk még nem érkezett meg.

RedRiot 2007.10.08. 07:20:14

"Ha jobban meggondoljuk a presztízs csak azt jelenti egy autónál, h rajtam kívül még hányan gondolják azt, h jó autóban ülök."


Ez teljesen igaz. Semmi, de semmi mást nem jelent. Meglepő, hogy mégis milyen sok embernél döntő szempont autáválasztásnál.

Vicces hogy Magyarországon mindenki többnek akar látszani mint ami valójában. Minden második autón sportkipuf. van, hogy sportautónak tűnjön. Ha megvan a használt BMW, tegyünk rá még egy "M" logót, hogy drágábbnak tűnjön. Vegyünk a teszkóból kék izzót, hogy az autópályán xenonnak tűnjünk. :))) Pusztulat egy ország ez, el kéne húzni innen.

Nerve 2007.10.08. 07:23:57

Orosz Péter:
"Valójában nem. Lehet nálunk rendelni PR cikket, de arra rá van írva, hogy PR cikk. Így néz ki:

totalcar.hu/info/veztech/

Amire nincs ráírva, hogy PR cikk – például a Logan tartóstesztre –, az úgynevezett szerkesztőségi tartalom. Ez azt jelenti, hogy a Totalcar újságíróin és szerkesztőin kívül a tartalmába másnak nincs beleszólása. Ha egy cikk pozitívan nyilatkozik egy autóról, az azt jelenti, hogy a szerzőnek tetszett."

Persze kivételt képez ha a megrendelő kifejezetten kéri, hogy ne kapja meg ezt a minősítést. Most ne gyere nekem azzal, hogy nincs az a pénz mert jómagam is marketing területen dolgozom. Másrészről meg nektek kifejezetten érdemes jókapcsolatot ápolni egy-egy gyártóval tekintve, hogy ha nagyon lehúztok egy autót akkor legközelebb nem lesz mit tesztelnetek. Most viszont annyra belelovaltátok magatokat ebbe a tesztbe, hogy nagyon átüt a marketing. Nekem tulajdonképen amúgy ez mindegy, viszont ezekután csak fenntartásokkal tudom elfogadni az itt megjelent cikkeket. Nekem az itteni hozzászólásokból nagyon úgytűnik, hogy sok ember szemében elvesztettétek a hiteleteket. Ha nektek ez megéri, lelketek rajta...

Darlon 2007.10.08. 07:27:29

licsa: El tudom képzelni ahogy uton útfélen odamennek hozzád az emberek, hogy megnézzék ezt a csodát:) Na ne röhögtess:))

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2007.10.08. 07:34:46

A hasznalt autokrol. En nagyon meg tudom becsulni azokat az embereket, akik eletben tartanak egy-egy ilyen vasat. Ha az embernek van turelme, muszaki erdeklodese, esetleg szeretei az adott markat, akkor egy tizeneves Alfa vagy Saab vagy Volvo vagy Honda sok oromet tud szerezni.
De az ujabbak mar nem annyira. Sokan (en is) ugy vagyok vele, hogy nem akarom tudni, hol van a motor a kocsiban (nem azert mert nem erdekel, eleg erosen erdeklodok mindenfele muszaki dolog irant)hanem mert nekem a kocsinak az elso szamu tulajdonsaga, hogy: megy.
Lehetoleg jol megy, vagyis jol fekszi az utat, jol gyorsul, jo a fekje. Evi soktizezer kilometer mellett en nem akarok hozza alkatreszt keresni, vagy epp a szervizben alkatreszre varni. Viszont ilyen igenyek mellett nem vennek 5 evesnel idosebb autot, ugyanis a maiaknak az elettartama, amit jelentos fodarab-birizgalas nelkul kibirnak, kb ennyi. akkor jonnek az olyan finomsagok, mint egy fotengely szimmering csere, amit csak a fel auto szetszedesevel lehet megoldani. De egy ekszijcserehez is ott kell hagyni az ujabb autokat.
Igazan nem ertem hogy mi a najotok azzal, aki egyszeru, olcso es garancialis autot akar venni. Mert mondjuk konyvelo, az asszony enektanar es nem akarjak kitenni magukat annak, hogy hogy esetleg egy szerelo meglassa bennuk a lehetoseget. Persze a Logannal is meglatja, csak ott legalabb harom evig fodarabbal nem kopasztjak. Mar irtam szerintem. Logant venni egy racionalis dontes, olyan emberek szamar, akik nem szemelyiseguk reszenek tekintik a kocsijukat. Aki annak tekinti, az nem veszi meg. De hogy miert kell minden szarnak elmondani? Igazan nem tudom. Nem egy Audi, ezt mindenki tudja, de senki nem is mondta, hogy az. (mellesleg a Skoda-tulajokat is lefikazzak, hogy miert nem Audijuk vagy VW-juk van???)
Meg egy gondolat a hasznalt autokrol. En ugy vezetek, hogy indulas utan, az uzemi homerseklet elereseig nem porgetem a motort. Ovatosan fekezek, hasznalom a motorfeket lassitashoz. Igyekszem finoman kuplungolni, es mindig az optimalis fokozatban tartani. Mindennap szemmel veressel, hetente-kethetente kompresszorral megnezem a gumikat. Olajcsere az eloirt idokozonkent, jo olajjal. Ha valami katyu meguti a futomuvet utana egy ures utszakaszon megnezem az egyenesfutast. stb, Egyszoval vigyazok a gepre. Honnan tudom hogy a hasznalt kocsi elozo tulaja is igy tett-e? Persze, van ra sok modszer, hogy az ember eszerevegye a lotyogos kuplungot, morgo csapagyat, kelepelo, sziszego szelepeket, meg ezeket, de az autovasarlo emberek tipikusan nem ilyenek. Vannak akik bevallajak, masok pedig inkabb buknak az ertekvesztesen meg a "presztizsen" es vesznek egy olcso uj kocsit. Kulonbozek vagyunk.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2007.10.08. 07:47:29

RedRiot

ha valoban marketing teruleten dolgozol, akkor tudod hogy hova van pozicionalva a logan es mik a vele kapcsolatos percepiok. Ehhez kepest mar arrol lelkendezni lehet, hogy nem esik szet. Azt, hogy raadasul ez egy olcso es igenytelen, de alapvetoen forgalomkepes auto meg egyenesen fenyes csillagkent lehet a Dacia hirneve fole tenni. Aki PR-cikket akar olvasni, olvasson haszonjarmu cikkeket az Auto-Motorban. Az egyik legrutinosabb magyar autos ujsagiro irja, szerintem Word sablonnal. Mindegyik kamion a sofor alma, hasznot hajt a tulajnak, termeli a gazolajat, hogy 1000 km utan mar le kell ereszteni a tankot, inelligens, jovobe mutato stb.
A Renault-nal meg ugy tunik dolgozik egy jo marketinges, aki kiszurta hogy a Totalcar egyik ujsagiroja a potencialis celkozonsegeben van. Annyi kulonbseggel, hogy autobuzi. Tehat adjunk neki egy Logan, csodalkozzon ra, hogy je ez is auto, es irja meg. Nem kell ezert fizetni. A szintek kulonboznek. A Lexusnal vagy a Mercinel az otcsillagos luxusut az ara a cikknek, a Dacianal egy logan hat honapra (meg utana maradvanyereteken a szerzonek vagy valamelyik havernak). Nem kell felhaborodni ezen, az osszes autos ujsagiro ebbol el. A totalcar meg viszonylag batran ir es nem ad tiz pontot minden autonak amit Hanzliek pakoltak ossze, csak azert mert hatalmas Hanzli rajongo es a kedvenc filmje a Spermaklinik...
Amugy (ha mar marketing) ertheto is a dolog mert a nemet autokat korusban dicsero lapbol van para piacon, oda hiaba kuld a Renault akarhany Logant meg ket honap mulva is azon fognak a fanaylogni, hogy a muszerfal illata nem emlekezteti oket a Konigstiger tornyanal hasznalatos gepzsirera. Ezert aztan a totalcarhoz kuldik. Mily meglepo... marketing 1x1.
A totalcar meg vigan megirja, a Renault meg elegedett, mert kb mindegy mit ir a szerzo, a Logan cikk olvasottsaga mar most olyan mint a "Gyurcsany nudista strandon volt Viktorral" kezdetu cikke lenne...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.10.08. 07:50:29

Darlon : röhögni fogsz akkor. Nincs Loganem, de én is kíváncsian nézegettem, annak ellenére, hogy szkeptikusan álltam hozzá.

Amúgy ilyen klubdolgokat feszegetni hülyeség, lehet, hogy valamelyikőtök neje baba-mama klubba jár, az is marhaságnak tűnik ilyen szemszögből tekintve.

www.twingoklub.hu például nézzétek meg ezt is. A fejlécen már kiderül valami: ...tulajdonosok BARÁTI köre. Olcsó szerelő, alkatrészforrások, tapasztalatok megosztásáról szól, vagy csak egy közös bográcsozás, vagy kirándulás. Ha gondod van, nem kell rögtön szerelőhöz rohanni, mert egyből öten segítenek, lehet mással is megtörtént és a megoldás egyszerű amúgy mint a faék.

Erre IS jó egy klub, meg új embereket megismerni SZEMÉLYESEN, nem nick name-ek mögé rejtve.

mgery 2007.10.08. 07:59:59

Mindenki lépjen be egy autóklubba éljen aktív klubéletet és akkor egész civilizáltan lehetne autózni szerte az országban. Peace and drive.

atm 2007.10.08. 08:21:47

Remélem rövidesen megjelennek a Kínai csoda autók, melyek olcsók lesznek, és amolyan kínaiak egyszerre.
Akkor itt lesz a Dacia konkurenciája, lehet versengeni az alsó kategóriában.
Én Már alig várom.....

ommm 2007.10.08. 09:05:26

Nerve: de beteg vagy? üzenem minenkinek aki csak hébe-hóba kapcsolódik be az anyázásba, hogy ne legyen rest és olvassa vissza az összes Logan post kommentjeit. sok hülye, állandóan elhangzó kérdésre talál ott választ.
jó napot.
itt élitek ki magatokat?

Terveüdekszi 2007.10.08. 09:19:01

Őszintén érdekelne, ki az aki egy Dácsiának klubot alapít? De most komolyan? Ebből 12 egy tucat. Unalmas, puritán, egy kupac vas, és némi műanyag. Egyéniség semmi. Na jó, ronda, de tényleg ennyi. Ne értse félre senki, nem elitélem a dolgot, csak nem értem.

A "csiptuning" meg igazából nem csiptuning. Ha így lenne, akkor nem merülne ki egy kiegészítő dobozkában, hanem a kompjúter programját kéne átírni. Ami a fiatalembernek van, az a tuning box nevű csoda, ami a legnagyobb lehúzások egyike. Nem tudom Rönóéknál hogy csinálják, de szerintem annyi történik, hogy az üzemanyag hőmérséklet szenzor adatait meghamisítját, minek következtében megváltozik a motor működése. Ez a doboz a csatlakozókon túl tartalmaz egy ellenállást és egy potmétert (esetleg több ellenállást). Az ára így is 100 forinton belül marad.... Rövid távon jó, hosszú távon meghülyítit a kompjútert, tönkreteszi a katalizátort, részecskeszűrőt (ha van ilyen). Amúgy meg nonfiguratív matricákkal csicsásítani az alsókategóriás népautónkat arra utal, hogy nem lehetünk túl sikeres emberek.

Terveüdekszi 2007.10.08. 09:21:42

Igen, végülis ha megvan a tagok között a segítő szándék, akkor nincs gond. Akkor jogos a klub. Sajnos láttam pár klubot, ahol valami márkakereskedés volt az alapító. Éves kemény tagdíjak, a klubon belül cívódások, személyeskedések. Ja, és kaptak 10% kedvezményt nevezett márkakerskedőnél.

GuBo 2007.10.08. 09:27:24

Megpróbálom újra.

Utálom a Daciat, utalom a francia autokat és utálom a német népautókat (volkswagen - aki nem tud németül). Egy hulladék/fapados ( a Caddy-is). Megnéztem a japán szervizek várósorát: sokkal rövidebb mint bármelyiké. De nem erről van szó, mindenkinek más autó a jó, ebben nem vitázom.

Ami nem érdekel, ha vki vmilyen autót fikáz (izlések és pofonok), de amikor embereket fikáz, akkor mindig azt érzem, hogy van egy kis balfék, aki (úgy gondolja) talált magának embereket, akit fikázhat, sárba taposhat, mert vele is ezt teszik. Miért nem lehet leírni, hogy kedves Dákó tulajok, ha máskor autót akartok venni, akkor nézzetek szét a piacon, mert ennyiért lehet mást/jobbat venni. Ezután fel lehet sorolni, hogy mit (használt és új autót egyaránt), a kedves Dákó tulajdonos meg eldönti, hogy melyiket veszi meg. Ennyi. Nem fikázni, hogy minek a logan klub, meg szánalmas hülyeség. Aki ilyeneket ír az a szánalmas. Szerintem.

Ez az egész egy nagy reklám? Mindenkinek gratula aki rájött :) Mi más lenne? Ezt minden autógyártó megteheti, aki úgy gondolja, hogy szüksége van rá. A Renault/Dacia úgy gondolta. Pont. Ha neked ez nem tetszik, akkor ezt kell ellensúlyoznod, hogy megadod egyéb alternatív lehetőségeket, amiket te jobbnak látsz, de nem fikázni, mert az IQ negatív dolog. Azt mindenki tud és ami a leglényegesebb mindenkit lehet vmiért fikázni.

Kedves fikázók, ha még mindig nem értették, akkor Önökben van a hiba.

RT76 2007.10.08. 09:44:40

Billnek, meg Petyának: a futóműre azért mondható, hogy a magyar viszonyokat hobban bírja, mint egy nem vadkeletre készül európai álom, mert kis (tehát könnyű) kerekek vannak a kocsin ballonos gumikkal, hosszú a rugóút, lágy a csillapítás. Ezt odabe' úgy érzékeli az ember, hogy az autó nem ráz úgy szar úton, mint egy nemdácsia, ugyanakkor nem fordul olyan sportosan, stabilan, és persze gyorsan, mint egy nemdácsia. A puhányabb futómű már eleve is kisebb terhelést jelent a kopóelemeknek, plusz mivel nem is lehet vele nagyon sportosan közlekedni, nem is fognak - ami tovább csökkenti az igénybevételt. Különösebb műszaki ismeretek meg mélyebb rálátás nélkül én ezekben látom a tartósság ígéretét.

P.URBANUS 2007.10.08. 09:47:53

Látom, megy a szájkarate. Ez egy tartósteszt. Sok ilyen kéne még. Semmi gond nincs vele. Nem a R. Hungáriát minősíti, hogy nincs, hanem a többi forgalmazót. Őket kéne b@szogatni.

atomgape 2007.10.08. 10:04:14

Bocs, hogy nem olvasom végig az összes véleményt, amit írtatok, szóval lehet hogy már előttem leírták, de asszem rájöttem a tuttira. Nem arról van szó, hogy fizetett a hirdetés, meghogy Dákó-antidákó. Tamás szerintem ezzel próbálja a többi autógyártót rávenni arra, hogy majd amikor visszaadja a Daciát, akkor azok egymásra licitálva, versenyezve tolongjanak azért, hogy fél évre kölcsönadhassák a legújabb modelljüket. Így nem kell soha családi autót venni, csak fél évig jókat írni - és ha az autó tényleg jó, az csak egy kellemes plusz.

Én kívánok ehhez sok sikert! :-)

Atomgape

atomgape 2007.10.08. 10:06:01

Hm, így visszaolvasva kicsit negatívra sikeredett az előző hsz, de nem így akartam. Tehát; ha egy jó autóról meg kell írni a jót, az egy kellemes plusz. Nem gondoltam, hogy szar kocsiról írsz jót.

stellaz 2007.10.08. 10:09:09

Eh.. kocsim nincs, sosem volt, keróval járok.

Vezetni viszont sokat vezettem, sokfélét, újat, régit, keletit nyugatit.

konklúzió:

legjobb élmény: trabant az erdőben
legkényelmesebb: citroen cx pallase
legszarabb vezetni: zsír új seat ibiza
Coolfactor: mercedes s osztaly

Amúgy meg kb. pont leszarom mibe ülök, ez is autó, az is autó, közlekedni kell, nem a hungaroringre hétvégére.

Aki meg az autó (embléma) miatt érzi magát valakinek, az egy szánalmas kis buzeráns :)

(és az a durva, hogy ez totál igaz, nem sértegetés) :)

tildy 2007.10.08. 10:20:25

Arra lennék kiváncsi, hogy aki fikázza a logant, azok közül hány vezetett már életében legalább egyszer logant? Komolyan kérdem!

Szerintem annyira sánalmas valamiről úgy véleményt mondani, hogy az ember még csak nem is próbálta.

Rácz Tamás: Igen a futóművén én is meglepődtem. Átmentünk mi annak idején egy olyan bukkanón, hogy előre féltem, itt most mi lesz, de nem éreztem belőle semmit. Jól írod amit írsz:D
Remélem eljön egyszer annak az ideje, mikro az emberek nem logó, és nem cégér alapján ítélnek meg valamit, hanem az alapján, ami.

Egyébként kéremszépen tessék szidnia cliokat, és thaliakat, merthogy azoknak az alkatrészeivől épül fel a logan:U

tildy 2007.10.08. 10:35:52

Arra lennék kiváncsi, hogy aki fikázza a logant, azok közül hány vezetett már életében legalább egyszer logant? Komolyan kérdem!

Szerintem annyira sánalmas valamiről úgy véleményt mondani, hogy az ember még csak nem is próbálta.

Rácz Tamás: Igen a futóművén én is meglepődtem. Átmentünk mi annak idején egy olyan bukkanón, hogy előre féltem, itt most mi lesz, de nem éreztem belőle semmit. Jól írod amit írsz:D
Remélem eljön egyszer annak az ideje, mikro az emberek nem logó, és nem cégér alapján ítélnek meg valamit, hanem az alapján, ami.

Egyébként kéremszépen tessék szidnia cliokat, és thaliakat, merthogy azoknak az alkatrészeivől épül fel a logan:U

stellaz 2007.10.08. 10:42:55

Amúgy meg a fikázások nagyráészét elolvasva, nem azon megy a szájtépés, hogy a porsche 911 vagy a pagani zonda-e a jobb autó, hanem mindenki a "kisembereknek" gyártott családi, autók között, az alacsonyabb árfekvésű modellek mellet vagy ellen tör lándzsát. :)

Ez annyira vicces :)

Géza 2007.10.08. 10:43:38

Naja, a Dácsia nem presztízs. Azonban elárulok valamit: a 20 éves Volvo sem az. A tuningolt 10 éves Toyotával is max. egy másodrangú üzbég községben lehetsz király. A sok krákogó fekete BMW-től meg már kiráz a hideg. A Daci egy őszinte autó.

Más:
A Ford megvette a volt Oltcit/Daewoo gyárat Krajován.
Kíváncsi vagyok mit szóltok majd az első román Mondeohoz!

dhrbikes 2007.10.08. 11:38:34

...Csomi kissé kisebb és nincs kombi...

...hasonló áron...

Végülis tényleg, vegyek egy kisebb autót drágábban. Amikor én vettem, a legolcsóbb 4-5 ajtós autó az Ignis volt, 200e-vel drágábban, szintén fapados, mondjatok egy okot, amiért azt kellett volna vennem? Az hogy román, az nem ér, az sem, hogy vegyek használt Audit. A különbözetből snowboardoztam egy hetet svájcban. :)

83000 km, semmi baja. Ja és futóművön nem kellett állítani a 75e-s átvizsgáláson, hogy ez most azért van mert rossz utakhoz tervezték-e vagy mert szerencsém volt, nem tudom.

Ha valaki azt hiszi, hogy az autójától lesz sikeres ember, akkor megsúgom: nem!
Minket sokan irigyelnek, akiknek esetleg több pénzük van pedig csak Logannal járunk. Valóban nem az autónkat irigylik, hanem, hogy kerek az életünk.
Attól leszel sikeres, hogy van lakásod-házad, vannak barátaid, akikkel még beszélgetni is lehet, normális emberi kapcsolataid vannak, van pénzed, vannak céljaid, nem attól függ az önbecsülésed, hogy a szomszéd mit gondol rólad.

Ez az egész nem a Loganról szól, aki fröcsög, hogy Román, Francia, Német, Fidesz, Mszp, stb.... annak belül van saját magával gondja elsősorban. Minden bennünk kezdődik! Próbáljatok úgy viselkedni másokkal ahogy veletek szeretnétek, hogy viselkedjenek!

licsa 2007.10.08. 11:59:50

darlon: "licsa: El tudom képzelni ahogy uton útfélen odamennek hozzád az emberek, hogy megnézzék ezt a csodát:) Na ne röhögtess:)) " Ki mondta, hogy úton útfélen. 4 hónapos az autó és eddig kb. 5-6 alkalommal kellett "bemutatnom" az autót. Nem sok, de a többi autómat soha senki nem nézte meg az ismerősökön kívűl. Ennek ellenére, ha téged röhögtetne az "úton-útfélen" állítás, akkor a kedvedért mondhatom ezt is. (csak, hogy örömet szerezzek)

Marci 2007.10.08. 12:20:21

Csak nehany megjegyzes:
- Belgium nem egy szegeny orszag, megis egyre tobb Logant latok. A teeli autoszalonon pedig oriasi volt az erdeklodes iranta. Ha havi 1500 euros atlagfizetessel nem ego a Dacia, akkor szerintem havi 300 euroval vegkepp nem az
- Aki Daciat vesz, az valopszinuleg "egyfajta" modon gondolkodik - olcso, tartos(nak igerkezo), nagy auto kell. Valoszinuleg az elethelyzete is hasonlo a tobbiekehez(egy vagy tobb gyerek, kozeposztaly, stb.) Vagyai, problemai is sok tekintetben hasonlok lehetnek. Ergo: tok logikus, hogy klubjuk legyen. A kozosen birtokolt Logan pedig az a katalizator ami korul kikristalyosodik egy ilyen egyuttmukodes. Hajra, eljen a civil tarsadalom.
- Halas vagyok a gondviselesnek, hogy a Logannal joval dragabb es kenyelmesebb autora tellett. De azt hiszem, nagyon jol ereznem magam a fent korulirt emberek tarsasagaban, mert tapasztalatom szerint jozan gondolkodasu, kedves, erdekes emberek, es felnezek rajuk azert hogy peldaul gyerekeket vallalnak. A fikazosok tarsasagaban valszeg nem ereznem jol magam, mert sznobnak es pazarlonak tunnek, azt pedig utalom.

Papamama 2007.10.08. 12:29:00

Nem értem miért tart még egy trágya autó erőltetett szar cikke. Vagy talán már Románia megvette az egész országot? (Gondolom a franciák adták hozzá a pénzt.) Olyan autókról irjanak hosszú tesztet ami lényeges nekünk: Corsa, Focus, SX4, Passat, Civic stb.

P.URBANUS 2007.10.08. 12:29:38

A Dacia elleni ellenszenv hasonlít a koreaiak utálatára. Lenézik azokat is. A Dacia nincs a Hyundai, Kia szintjén, de legalább annyian utálják ezt is. Jókat mosolygok, amikor 1,6-os BMW-ből lenézik a Kiát. Én meg úgy megyek végig pesten, hogy nem rugdalom 2 másodpercenként a kuplungpedált (mert nincs). :-)

Viktor 2007.10.08. 12:36:12

Ez egy igazi parasztautó! Igazi parasztoknak!! Szerintem kéne gyártani 4x4-el is. és akkor traktor helyett is ezzel járnának. Aki ilyenért pénzt ad, és tényleg tetszik neki az biztosan nem ért az autókhoz és egy ettől is szarabb kocsiból ül át.Én azt olvastam róla hogy 20.000km ig még büdös is az utastér, a gagyi műanyagoktól.

dhrbikes 2007.10.08. 13:02:34

A paraszt az aki neked termel ennivalót a földeken, bár nem érdemled meg.

totya 2007.10.08. 13:05:47

Úgy érzem meg kell védenem a Logant!
Nekem van egy új VW Touran-om. 4 hónapos csoda jó autó, majd 7 millió. De vettem egy Logant is, (2.5 millió) ez meg bérautó. Eddig három bérlő akarta megvenni, mind olyan ember aki azért bérelte mert most keres saját autót a piacon, és eggyik se talál normálisat ennyi pénzért. Mindenki meg van vele elégedve, tisztában kell lenni azzal, hogy 2 milló köröl agyon tekert kilóméterórás autókkal találozunk.
Napi munkára inkább egy nyűhetetlen fapadost, mint egy agyondícsért \"50ezret\" futott Passat, vagy Audi. Az előző autómban is ennyi volt, csak a kereskedő elfelejtette közölni, hogy 250 ezer km-t meg visszatekertek benne. Ja nem látszott rajta. Csak azok a 100.000ft-os javítások havonta. Inkább egy Dacia 5 év garanciával meg asistansal, mint egy agyonmagasztalt roncs. Való igaz hogy nyugateurópába, meg görögországba nem a logannal mennék, ezért van a Touran, de ha csak 2 millióm lenne autóra, akkor is újra Logant vennék. Tapasztalatból mondom, hogy nem rossz utazni a Dacia-val, sőt. Kifejezetten komfortos, csendes még a Vw-hez képest is megálja a helyét. És a szervíz? Vw 64.000 ft, Logan 16.000 Ft. Használt csoda Audi 50-100ezer (de havonta). Akkor....? Akinek sok pénze van vegyen nagyot és újat, akinek nincs előbb vegyen egy csodaautót 300-400ezer km-rel (úgy se tudja a valóságot, mert még a szakszervíz is csak tippelget)és ha azt nagynehezen eladta, akkor rájön hogy nekem van igazam, és inkább egy új Logan. A csajoknak, meg udvarolni kell, és nem az autóval elkápráztatni. Amelyik beül a Daciába is az érdemli csak meg később a nagy Mercedest, Audit, Lexust stb....

totya 2007.10.08. 13:13:07

Ja és még valami!
Kérdezném attól aki ócsárolja a Logant, hogy autózott már ezzel az autóval legalább 500km-t? Mert véleményezni csak utána szabad!

Nick Leeson 2007.10.08. 15:07:05

Nem igazán értem, hogy egy a végsőkig leolcsósított autót, miért kell világcsodának beállítani. A Logan olyan amilyen, ha valakinek megéri, akkor megveszi és vagy örül neki vagy nem. De hogy miért kell cikkeken átívelő dicshimnuszt zengeni róla, azt nem tudom...
Egyrészt, ha valaki úgy érzi, hogy az utóbbi száz évben a románok megérdemlik, azt hogy az ő termékükre mannaként tekintsünk akkor jó szórakozást a Loganhoz. És kellemes támogatást a román gazdaságnak. Ha valaki úgy gondolja, hogy a románok jobban élnek, mint mi, az nézze meg a két ország GDP-jét és hasonlítsa össze a lakosság számának függvényében. Ha ezek után se jön rá mekkora baromságot mondott, akkor jó szórakozást a Loganhoz! Ha pedig nincs pénze és adósságcsapdába akar kerülni akkor vegyen 0%-kezdővel egy Logant. Biztosan jól fogja magát érezni benne…

Miskapapa 2007.10.08. 15:14:51

Kedves Viktor neked milyen autod van?Merdzso,Bomos?nem mindekinek telik ilyenekre.es tenyleg jo lenne egy 4x4-es meg en is vennek egyet,lehet hogy azzal fel tudnek menni a saros emelkedokon es beleferne az egesz csalad + kutyak, nem ugy mint a 2,5 tonnas nemet csodaterepjaroval,(propelleres marka).

BTO 2007.10.08. 15:45:51

totya,és dhrbikes,sajnos igazatok van,mert ez 1 ien ország

Viktor a paraszt + Te vagy!
de nem mint földmüves, ha nem
mint ember.

egyébként napi használatra jó lenne a 4x4-s is mert aki naponta használ autót az autózik télen is.

Luighi 2007.10.08. 16:06:09

Olyan hogy JÓ AUTÓ NINCS!

Monnyuk az MX5 vagy az S2000 egy családosnál egyáltalán NEM JÓ!
Vagy van aki sose venne olajkályhát(én se ), pedig cégessel sokat jártam, és még nem is volt büdös(a munka se) :-).

Még jó hogy mindenkinek más az optimum.
Nekem is inkább a használt(akár felső közép, vagy felső) jön be jobban a vadiúj törpeautóknál(Matiz, Seicento,Polo,stb).
A közép kelet európai viszonyokra kialakított futómű, ha nem csak marketingfogás, akkor tudatom akinél nem állt össze képileg: robusztus alkatrészekből kivitelezett. Valamikor a csehek még teherautót is tudtak fügetlen kerékfelfüggesztéssel csinálni, ami nem kis bravúr(Tátra)!! Tehát nem lehetetlen, sőt titán se kell hozzá. Azt nem tom a Dákónál ez létezik -e vagy csak (zömmel)szöveg. Daciám nekem is volt, és SOHA nem hagyott útban, de a leginkább a franciás (recamier) hátsó ülésen történtek hagytak bennem SOHA nem feledhető élményeket !!!

Saabi · http://blog.saabi.hu 2007.10.08. 16:09:34

Nem olvastam vissza a commenteket, elnézést ha olyat kérdek, amire már válaszolt valaki.

Nézegetve a képeket, úgy tűnik ugyanaz az 1.5-s dCi motor van ebben a kocsiban, mint az én Scénic-emben. Az meg valamivel 100LE felett jár. (78KW a forgalmi szerint, számolja át aki akarja)
Namármost, ha a két motor ugyanaz, akkor chiptuninggal lehet az 87 fölé is emelni, nem? Esetleg egy Scénic vezérlővel, vagy mit tudom én. Nem vagyok autószerelő.

Ave, Saabi.

maszületett 2007.10.08. 16:11:53

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.
Keresek olyan blogokat, ahol mindenkit laparaztozhatok pusztán szánalomból, mert az enyémtől eltér az ízlése!

Én tudom az igazságot egyedül ezen a Világon, sőt az egész univerzumban, mindenki aki más véleményen van az egy panelproli, csonkamagyarországfun és még hülye is, meg csóró is, mert csak az az egy jó megoldás van ezen a kerek Világon, amit én annak látok!

Vegyen mindenki használt autót, a gyárak ne is gyártsanak újat, mert nem lehet senki annyira hülye, hogy újat vegyen. Nem is értem a FERRARI szalont a Váci úton, mert szerintem akkora barom még nem született a Világra, aki egy vadi új FERRARI-ról álmodik. Vagy ha van ilyen, küldjétek hozzám, és elmondom neki, hogy a használt Ferrari sokkal jobban megéri, álmodjon arról! Nem is értem az autógyüjtőket sem, miért is költenek dollármilliókat 0 km-es kisszériás, vagy éppen egyedi autókra, amikor egy kombi tdi passat sokkal jobban megéri.
Azt, meg hogy valaki egy Loganra vágyjon, azt el sem tudom képzelni, úgy ahogyan azt sem, hogy egy gyerek az árvaházban arról álmodjon, hogy az anyukája megsimogatja a fejét. Ez hülyeség, met engem mind a 3 anyukám egyszerre simogat, ha azt akarom, de nem akarom, mert az hülyeség.

Eddig csak vicc volt!

Faszparasztok! alias befutott, sikeres használtdízelesek. Annyira szomorú ez ami itt is megy, hogy azt elmondani nem tudom. Látlak titeket nap mint nap a forgalomban, és nehogy azt higgyétek, hogy irígykedve tekintek át a Loganból a ti csodáitokba.
Mondom ezt, 81.000 km boldog logankilóméter megtétele után...
Ja, meg vehettem volna, 3 olyan demegéri autót a Logan helyett, de nem tettem. Miért? Mert az csak szerintetek jobb, pedig nem is, csak Ti ezt nehezen képzelitek el!

üdv,

Egy boldog Logantulaj

maszületett 2007.10.08. 16:16:39

Viktor!
Te azt olvastad, én meg nem azt tapasztaltam!
Nehéz lesz engem meggyőznöd, de vannak itt sokan, akik neked hisznek majd, ahelyett, hogy elmnnénk egy szalonba, ha tényleg érdeklődnek az autó iránt. Ha meg nem, akor nem értem miért jönnek ide fröcsögni? Mert okt-8-án nincs hol szervezetten hőbörögni, ami tudvalévő előreviszi, pici hazánk szekerét???

Slow 2007.10.08. 16:26:31

Nagyon szórakoztatnak a Logan Tartós Teszt-hez keletkezett hozzászólások. :)

Nagyjából tükrözik is a magyar társadalmi és mentalitási színvonalat.
Remélem, hogy a becsületesen szerzett, fizetésből élő és racionálisan gondolkodó (magukat gépjárművel mobilizálni kívánó) embereket nem befolyásolnak a negatív hozzászólások egy esetleges Dácsija vásárlásban.
(Hozzá tenném nekem a Logan belseje nem tetszik ezért nem is vennék)

Használt autó vásárlás kapcsán egyetértek totyával. (De, azért régebben lehetett tartós használtat is venni, magam is nyüstöltem egy 180ezerrel vásárolt használtat 6 évig) Manapság én sem bízok a jelenlegi autónepper társadalom kezéből kikerülő "zsákbamacskavasakban", pedig kicsit értek az autókhoz.

KGST gépeket nem vennék mint mások...főleg nem élmény autózáshoz, nem akarok meghalni egy ladában.
Tudom, most majd jön a ladásoktól, hogy megkéne tanulni vezetni...stb.
Nem mondom, hogy tudok vezetni, mert vezetni Schumi tud, de ő is hibázott már.
Azért pár kilómétert megtettem már 18 év alatt.

Továbbra is várom a Logan tartós teszthez mellékelt szórakoztató írományokat.

Mindenkinek balesetmentes közlekedést!
Üdv, Slow

OzzyCar 2007.10.08. 16:32:41

Hmm. Nem fikázni akarom a Logant, de CSÚNYA, szar a FÉNYEZÉSE és belül pedig megöl az UNALOM. Ebbe kössetek bele. Nincs igazam?
Az vegyen magának új autót, aki abban akar nyugdíjba menni. Én inkább ha tehetem maradok a 2-3 éveseknél, akiknek előző tulaja már lebukta az árából a nagyobbik részt(ez ugye minden új autóra igaz).

licsa 2007.10.08. 17:16:59

OzzyCar, hogyan fogsz tudni venni 2-3 éves használtat, ha eztán olyanok vesznek újat akik abban akarnak nyugdíjba menni?

licsa 2007.10.08. 17:19:30

Vagy mégis legyen valaki, aki a te kedvedért komoly anyagi buktát vállalva eladja a még szuper használt vasát?

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.08. 18:21:48

Slow!

Meg kéne tanulni vezetni !!! Stb!

:) :) :)

mákospite 2007.10.08. 18:58:04

Naja, a Dácsia nem presztízs. Azonban elárulok valamit: a 20 éves Volvo sem az. - írta Géza.

Géza!

Te egy akkora segg vagy, hogy olyan még a világ nem látott! Vagyis egy 7-es, 8-as Volvo nem presztízs. És akkor egy 30-40 éves vagy még régebbi Volvo még annyira se presztízs?! És a többi old-timer?

danaa 2007.10.08. 19:26:33

helló mindenkinek!
olvasom a hozzászólásokat,és meglepődtem.mennyi "okos" van itt közöttetek!viszont mostmár értem,hogy miért jár ennyi ember bkv-járművel!ezek szerint ők az okos autóvásárlók,akik,csak arra várnak,hogy a mostani mercik,bmw-k,presztizs autók kiöregedjenek,és megtudják venni ezeket az autókat 2.5-3 milláért.addig meg...bkv.megfontoltak!viszont látok az utakon jó öreg bmwket,merciket,"nagy autókat",amiben méltányan kiérdemelten (10-12 évi várakozás után )pöffeszkednek elhízott öreg urak,vagy fiatal sráccok,akiknek ez volt a kérésük,hogy apu vegyen ilyet nekik...gondolom apu majd fent is fogja tartani....
szerintem az a probléma,hogy ez nem az a blog,ahol azt kell megírni melyik autó jobb,hanem itt egy konkrét autóról van szó,és arról írja le valaki a véleményét.
viszont ahogy olvasgatok látom olyanok írják le a véleményüket a loganról,akik mercivel,bmwvel járnak.honnan a forrás?honnan a vélemény?csak azért sz@r,mert nem 10 milla körül van?ezért az árért,ezt lehet sajnos csak venni.szerintem bármelyik logan tulajt ha megkérdeztek volna,nem akar-e venni inkább egy bmv-t,vagy mercit venni ezért a pénzért,talán még ők is elkezdtek volna hezitálni...
amugy akkor az ár/érték arányt ugy kéne vizsgálni,hogy pl:új merci/új logan,vagy használt merci/használt logan ár!!
félreértés ne essék,nincs bajom a mercikkel sem,bmwkkel sem,logannal sem!!!
üdv mindenkinek!!!
EGY NEM LOGANOS!!!!!!!

AP (törölt) 2007.10.08. 20:04:45

Egyrészt kurvára oda kell figyelni a közlekedés többi résztvevőjére, másrészt nem a forgalomban kell kereszteket hímezni se Ladával, se semmivel.
Ahhoz, hogy meghalj, kurvanagyot kell ám hibázni. És ha neadjisten muszáj nekimenni valaminek, én még mindig szívesebben ülök az egy tonna orosz acélban, mint a 750 kiló japánomagyar műanyagban.. ;)

janesz 2007.10.08. 20:04:49

Elöljáróban, nem kellene lenéznünk embertársainkat csak azért mert nem eggyezik a véleményünk.Sok ember azért vesz olcsóbb autót mert ezt tudja megengedni magának.Azoknak üzenem akik a használtat istenítik, hogy az újból lesz a használt. Én speciel nem vagyok egy dacia párti, de egy higgadt soförrel szivesebben veszem magam körül az utakon, mint a csodálatos álllaputú korosabbat ami ugyan még szedi a lábát , de műszaki állapotán már mély nyomot hagytak a különböző autósguruk és kóklerek barbárkodása. Melyik lehet biztonságosabb egy megkímélt olcsóbb kategóriás, vagy egy pucosabb, agyonhajtva, töbszörösen újraélesztve,
elsumákolva valós futását.Nem az egyszerűbb embereket kéne fikázni, hanem azokat akik autójuk erejét, maguk \\\"ügyességét?\\\" fitogtatva veszélybe és balesetbe sodorják azokat akik az ésszerűség határain belül szeretnek közlekedni. Nem jó érzés hallani a mentőhelikopter rotorját miközben álmaid autójából vágnak ki a tűzoltók.Én tisztelem azokat az embereket akik inkább egy olcsóbb újabb autót választanak, mint egy kívül még mutatós, de belül már haldokló \\\"csodamasinát\\\".

AP (törölt) 2007.10.08. 20:06:44

Most olvasom a "maszületett" nevű úr hozzászólását.
Akkor szóljatok be nekem, amikor én úgy kezdek valamit, hogy "Faszparasztok!", kössz.
Addig meg kéretik nem besértődni a stílusomon.

Pigy 2007.10.08. 20:34:11

Emberek!

Ma volt szerencsém egy logan kombihoz közelebbről is!Nagyon nagy!Öt felnőtt plusz két gyerek vagy öt felnőtt plusz két kínai felnőttnek simán volt benne hely!A vezetőülés mögött volt még bő harminc centi!Ez a kocsi valószínűleg a kispénzű nagycsaládosok favoritja lehet!Hátulról és oldalról egész jól néz ki,csak szemből ronda egy kicsit!Az 1.5dci pedig még a kevés lóerővel is elég lehet,ha nem az egész családját akarja éppen kiírtani az ember.Nem egy vihar,de már előzött meg országúton papamamagyerekes kombi,tehát valószínűleg lehet vele haladni.Ergo funkcióját ellátja!És a végére az örök igazság: ha nem tetszik,nem kell ránézni!(és megvenni sem kötelező!)

jan · http://janlogan 2007.10.08. 20:46:03

Kedves baratok!

Elvezettel olvasom a hozzaszolasokat - a nyaron M-orszagon toltottem a szabadsagot, Ausztriaban is voltam a 1.4-es sima Loganommal. Emberek ez a kocsi igenis tud annyit mint barmilyen felfujt nyugati csoda - autopalyan SIMAN tartja a 130-14 es tempot, stabil , kenyelmes. Sajnos keves az olyan ember aki logikusan gondolkozik egy auto vasarlasanal

Értelem??? 2007.10.08. 20:59:10

Picsa! Illetve licsa! Hülyék mindíg is lesznek, amíg világ a világ. Neked meg el kellene dönteni a f*sz melyik oldalára állsz....

Kifordított kacagány 2007.10.08. 21:31:57

pezo: ne vegyél Dacia-t. és nem azért, mert rossz vétel, hanem mert nincs pénzed. ha annyira szegény vagy, hogy még a rossz ladád javíttatása is problémát okoz, akkor szerintem nem kellene teljesen eladósodnod egy új autó kedvéért. persze tény, hogy javítják garanciába és nagyságrendekkel kisebb az esélye annak, hogy szívni fogsz vele(azért teljesen nem kizárható), de mindenki addig nyújtózkodjon amíg a takarója ér. én nem tudom miből és hogyan élsz, de abból, hogy minimálisak az erőforrásaid, feltételezem, amellett, hogy kis pénzből kell megélned, nem 100%-ig biztosított, hogy a jelenlegi jövedelmed 6-10 éven keresztül megszakítás nélkül a rendelkezésedre fog állni. mit csinálsz akkor, ha nem lesz miből fizetned a részleteket? egy ezer éves használt autó nagy kockázat és bizony könnyen el is romlik, ugyanakkor hamarabb kifizeted és nem kéri éveken keresztül a törlesztőrészleteket mint egy új autó. ha el is romlik, legfeljebb addig nem lesz autód, amíg meg nem tudod javítani. ha belebuksz egy új autóba, akkor az autót is elveszted meg azt a pénzt is amit addig ráköltöttél. véleményem szerint csak akkor vásárolj autót ha legalább a 40-50%-át ki tudod fizetni. találhatsz használt autóban ennyiért olyant ami az igényeidnek megfelel, de ha nem akkor inkább az igényekből szerencsésebb alább adni, mint erőn felül vállalkozni.
mondjon aki amit akar, de 300e ft készpénzel a zsebben egy szuperolcsó legfapadosabb MCV is túl drága(és mellesleg semmivel nem nyújt nagyobb biztonságot mint a korábbi autód).

zartkert 2007.10.08. 21:42:11

szvsz nincs ezzel a vassal semmi, csak helyette inkább arról kén irni itt a csóró madzsjarnak hogy miként hozzon be ámerikából zsir új kia sorentot 3,5-4 milláért vagy használtat 1,8-2ért és akkor egyből nem kéne ez a vacak dacia senkinek... csak lehet azé nem töltenék meg senki a kiéget autosujságirás ex fenegyerekeit.... tesztelni már elfelejtettetek, lázadni má nem tudtok, szövegetek lejárt és unjátok magatok.... értem én vaze hogy valamiből elkell tartani a családot dolgozni meg büdös de az isten szerelmére ha mán megy a kapálás legalább hagyjatok másokat kapálni!!! a daciat meg hagyjátok másra, autot vigyetek be a garázsba!

Kopter 2007.10.08. 22:31:01

Végigolvasva a kommenteket:
1. Nem becsülök le senkit mert Logant vett. Úgy tudom már 5 év garancia van rá. Nem a felső tízezer veszi és szeretnék biztonságban érezni magukat 3 év múlva is, hogy nem kell a gatyájukat ráfizetni az autóra egy hiba esetén.
2. Én valszeg nem Logant vennék, mert keveslem a 3*-os töréstesztet, 1.6-os motorral, klímával, 2 légzsákkal, metálfénnyel stb már inkább a 3 millióhoz közelít mint a 2-höz. Ilyen ármagasságban már ott van a Kia Rio, Opel Astra Classic, Chevrolet Lacetti vagy a Weltauto-s, G2 autós használtak.
Üdv

tildy 2007.10.08. 23:07:45

Nem tudom hanyszor lesz meg megismetelve, de leirnam, hogy azert nem mas auto tartostesztje van, mert mas ceg nem merte/akarta odaadni az autojat fel evre.
Majd ha a belsoseg sejhaja ala murcielago lesz tolva, fel even at, akkor lehet keremszepen elmenyautorol is tartostesztet olvasni.De addig minden olyan fikazonak , aki meg cska nem is ult ebben a kocsiban, ajanlom a 10ig elszamolast, es csondben maradast.

The good boy 2007.10.09. 00:24:25

T. Pezo!

Alternativa ügyben ott a Fiat Dobló Family 7 személyes változata is alternativának a Logan mellett. Alapárban nem sokkal drágább.

licsa 2007.10.09. 06:18:17

Értelem???-nak, aki a követketkezőt írta:"Picsa! Illetve licsa! Hülyék mindíg is lesznek, amíg világ a világ. Neked meg el kellene dönteni a f*sz melyik oldalára állsz.... " Beszédes a neved! Ezek szerint te magad is megkérdőjelezed épelméjűséged. Ez ad okot némi reményre. Keress gyorsan egy pszichiátert, hátha még nem késő! /Ha úgy gondolod, hogy tévedek, akkor légyszi adj értelmes magyarázatot arra, mitől véled azt, hogy ennyire okos vagy, és ilyen stílusban beszólhatsz másoknak.......... Sok minden más is járt a fejemben a hozzád hasonló stílusú beszólók kapcsán, de rájöttem, hogy kár leereszkedni erre. Ezennel kiszáltam! Lehet anyázni, picsázni, stb. nem lesz válasz. Hajrá!/

Nerve 2007.10.09. 08:11:15

pezo: a ladád is 7 személyes volt?

Kutyafa 2007.10.09. 08:19:08

Magyar utakra tervezett futómű? A 9 éves mazdám "bonyolult" futóműve 120 ezer km után is még gyári, semmi baja. Vajon a Logan ad-e olyan menettulajdonságokat és lesz-e olyan tartós? Igaz jóval occsóbb, de számomra nem autó. Azokat Japánban gyártják...

Patópál 2007.10.09. 08:26:12

Én az új autót nem vásárlók táborába tartozom. 13 éves hondám sokkal többe nézem, mint a mai autókat - általában. Akkor még minőségi, és élményeket nyújtó autókat készítettek.
A chip tunningot- tunningboxot meg a céges dízelemben használom, nekem kb 1 literrel többet fogyaszt, de viszont sokkal, de sokkal használhatóbb - és még semmi baja több tízezer km után sem.

OzzyCar 2007.10.09. 08:44:37

Höhö ha már futóműnél tartunk. Volt egy Vw t4-em(220ezerrel), amibe csak én kb. 350ezret pakoltam bele 3 év alatt és a futóművéhez(nem vicc) hozzá sem kellett nyúlnom.

columbo 2007.10.09. 08:48:47

Vélemény!!!
Nem értem a vitát!Minek fikázni azt aki úgy dönt, hogy Logant vesz? Ismerőseim között kettő is van aki ilyen autót használ és konkrétan semmi bajuk nincs vele. Én is kipróbáltam és tényéeg jó autó. Előre szólok nekem nem Loganom van mert akármilyen szánalmasnak is gondoltok nem volt pénzem rá és nem ugrok bele hitelekbe! Most egy Saxo-m van és szeretem! Ez is szánalmas? Szerintem nem! mindenki olyan autót vesz amire pénze van (jobb esetben) és úgy gondolja nem lesz vele sok problémája.
Engem meggyőzött ez az autó! Jó választás annak aki tartósan akar használni egy autót mindenféle elektronikai meg egyéb hibák nélkül!
Aki meg a szépségre hajt vegyen pl: Alfát de úgyis tudja, hogy baja lesz vele. És ezzel nem azt mondom, hogy akár az egy rossz döntést hoz! Csak Ő többet ad a szépségre ennyi! Mindenkinek megvan a saját szempontja autóvásárlásnál!

Saughassy 2007.10.09. 08:57:37

Kutyafa: ad, nem emlexel a TCTV Logan-Civic-nemtommi csoporttesztre? Jobb volt renszarvastesztben mint a Civic. :)))

maszületett 2007.10.09. 09:18:50

Hogy végre a Loganról szóljon valmi!

A rossz utakra tervezett futómű nem azt jelenti, hogy 80-al lehet áthajtani járdaszigeteken mindenféle következmény nélkül.
Ez annyit jelent, hogy nagyon komfortosan nyeli el az úthibákat, nem esik ki a tömés az mber fogából, miközben járja a tájat a jóféle magyar aszfalton. Ez semmi mást nem jelent, nem tudom nem lehet ezt felfogni. Szóval a gyengébbek kedvéért nem titán alkatrészekre kell gondolni a hazánk útjaira tervezett futómű hallatán, hanem arra, hogy a nyomvályúk nem tekerik ki a kormányt a kezedből, a fekvőrendőrökön szinte átsiklik, a hullámokat lágyan kirugózza, és a legritkább esetben üt fel. Ehhez jön hozzá, pl. a Thaliahoz (mert mindenki ahhoz hasonlítja, rajtatok kívül, mert ti 20 éves passatokhoz, meg audi 80-asokhoz, de csak ti tudjátok, hogy miért) mérten 2 cm-el nagyobb hasmagasság, ami bakhátas terepen is alkalmassá teszi a közlekedésre, terhelés mellett is.
Ettől még lehet, hogy nem bír a futóműve annyíti, mint egy teherautóé (VW T4, na ez sem tudom hogyan jöhetettt ide, de legyen) de komfortosabb a magyar utakra, az biztos!

üdv,

maszületett

u.i. Tudjátok egy kicsit az az érzésem, hogy egy Logantulaj mint pl. én, a hozzászólásaitok színvonalát elemezve, egy zsemle megvásárlásánál sem biztos, hogy a Ti véleményetekre alapoznék. Szerintem simán megtudom hozni ezt a döntést is nélkületek, bár ezt ti nem hiszitek el...

u.i.
AP Egy húszéves LADA nem alkalmas arra, hogy évi 30.000 km felett beletegyek, zömében 4-5 fővel a fedélzeten.
Többiek: Kevésbé kellemetlen érzés egy Logant vezetni, mint egy füstokádó fekete használtautót, amit mindenki azért akar megelőzni, mert meg lehet dögleni mögötte a bűztől. Remélem ezek a csodák nem kapnak zökdkártyát a szigorítások révén rövid időn belül.

+ infó Nyugaton annyi hülye ember van. Képzeljétek mind eladja a 3-5 éves kombi dízelét 30.000 km-el az órájában, és vesz egy újat, hogy megint 5 év alatt beletekerjen 30.000 km-t. Miért nem kint blogoltok és hülyéztek használtautófunok??? Nem tudtok németül?

üdv,

egy Loganos

BTO 2007.10.09. 13:28:32

nagycsaládos halott motoru ladás!
nézz körbe a használtpiacon Hyundai H-100-t,most nem tok ajánlani mert oan gép előtt ülök ahol ezek a keresők le vannak tiltva.
szerintem az se rossz alternativa 7 embernek, és az 8 felnőt üléssel rendelkezik.

Petí 2007.10.09. 13:42:21

Hi

Már bocs, de elég lúzer dolog azt hinni, hogy ha 1600ról felnyomja neked "valammi" a közös nyomótér nyomást, az 19 lovat jelent pluszban!!!
Lehet hogy 19 ló pluszban az a doboz, de SENKI ne higgye azt hogy ez úgy működik!
egyébként az sem mindig igaz, hogy a motorok csak az elektronikában/turbónyomásban különböznek... Felőlem mindenki használja a fekete dobozait, engem nem zavar ha 1-2 éven belül a magasnyomásúját kirakja a szemétdombra... :D

Rák Attantam 2007.10.09. 13:42:32

Nagycsaládos! 2,5 - 2,9 mFt-ért már 1987-88-as Ikarus 256-ot is kapsz! 45+2 személyes, felújított motorral. Lakásgondok esetén csak kidobsz 10-20 ülést, függöny elhúz és kész a kvártély!

Itt úgy látszik már minden mindegy, csak a Logant ne szeressük...
Mit "szeressük", ne is beszéljünk róla!

Maybach tartóstesztet AKAROK!
Ja, és www.maybachklub.hu-t!
Mindenki más hüje! :)

Kifordított kacagány 2007.10.09. 15:29:31

tildy: nem tudom hányszor lett elismételve, de leírom, hogy ha valakinek erősen marketing célból odaadnak egy ilyen autót, akkor az igyekszik a jó oldaláról bemutatni azt, függetlenül attól, hogy a cikkek tartalmáért fizetnek neki, vagy nem. ilyen módon ez a cikksorozat is egy "fizetett" hirdetés, mert a forgalmazó számára reklámtartalommal bír. ez viszont nem baj. az már sokkal inkább, hogy emiatt egyesek szemében cikkíró hazug lesz, mások szemében meg a cikk tárgya lesz az évszázad legtökéletesebb konstrukciója. ez pedig badarság.
a forgalmazó egyetlen indokkal adta oda tartóstesztre ezt az autót, mégpedig azért, hogy reklámot csináljon neki és minél többet el tudjon adni belőle. függetletnül attól, hogy ez megfelel-e annak aki megveszi, vagy nem. ez is csak a mindenhol megtalálható erőteljes marketingjük egyik eleme. és hogy mások miért nem adnak az autóikból tartóstesztre? nos valószínűleg ez nem a bátorságuk hiánya miatt van, sem pedig azért, mert az autóik rosszul szerepelnének. az egyetlen ok az lehet, hogy ők úgy gondolják e nélkül is el tudják adni az autóikat.
én személy szerint örülök, hogy van ilyen teszt is. ezt olvasgatva(bár engem sem érdekel a loganklub) anélkül tudhatok meg többet erről az autóról, hogy meg kellene vásárolnom. hozzáteszem egyedül a 7 személyes MCV-t tartom elfogadhatónak(azt meg nevetségesnek, hogy a sedan kivitelű verziók tulajdonosai ezzel a cikksorozattal tartják igazoltnak a választásukat).

randomuser1 2007.10.09. 16:00:57

Hehe, mindenki jól elvitatkozik itt,épp csak a lényeg sikkad el, a gyártók nem hülyék, X pénzért adnak X terméket, nekünk meg marad a „választás szabadsága” ennyi pénzért vehetsz clio symbolt, ami szebb(?), modernebb de kisebb, vagy nissan micrat, aminek még csomagtartója sincs, de kedves, szaró-béka dizánja van, meg marketingje, h sosem romlik el(de tényleg, bárki megmondhatja), közben meg bármit választasz, kapsz egy 3 milliós autót, se többet, se kevesebbet, ugyanattól a cégtől.
Van, akinek mind1, a Baba szappan se magyar, pont ott készül ahol a dove, de azért mégis, mekkora érzés h HAZAI...
A dacia meg szar román, sose vennék olyat, de buzukit se, mert az angyalföldi kínai piacra emlékeztet, inkább vmi snájdig németet, mert mifelénk ennek a népnek van történelmi hagyománya iparügyben:)
Remélem, hamarosan az a maradék féltucat autógyártó is egyesül, és akkor aztán tényleg masszív alapja lesz az ilyen vitáknak...

XX 2007.10.09. 16:42:50

Kedves XXXXXXX
\"A dacia meg szar román, sose vennék olyat, de buzukit se, mert az angyalföldi kínai piacra emlékeztet, inkább vmi snájdig németet, mert mifelénk ennek a népnek van történelmi hagyománya iparügyben:)\"

mondatodra azt mondom hogy a snájdig német autóban a kábel, intarzia, kárpit és még ki tudja mi román.

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.09. 20:33:04

Maszületett!

Egy "cigányLada" tényleg nem alkalmas az általad említett dolgokra.
A jól karbantartott, (otthon, minőségi alkatrészekkel), LPG-s Lada viszont igen.
Az enyém most 18 éves, egyszer sem hagyott ott, a fenntartási költsége nevetséges, fogyasztása meg 10 liter LPG/100km. Mennyi is más üzamanyagban számolva?
5.6 liter benzin, vagy 5.9l gázolaj.
És szinte mindig 110km/h felett autózok. (kivéve lakott terület).
Akkor mi értelme van az új autónak?
Hogy vasárnap reggel kitoljam a garázsból, lemossam az utcán, aztán meg hagy lássák az emberek, hogy új autóm van? Lenne értelme?
A mi utcánkban szinte mindenki ezt csinálja, én meg csak röhögök rajtuk.
Azokat meg csak sajnálni tudom, akik azt próbálják bebeszélni maguknak, hogy a Lada (meg a többi régi gép) egy szar autó, csak hogy megerősítsék magukban azt, hogy milyen jó, hogy megvették "életevégéigrészletre" az új autót.
A szomszédom is eladja a szőlőjét, meg pincéjét, mert Peugeot206 csodával nem tud kimenni a szőlőbe, mert már2x szétszaggata a kipuffját. (Ladával még ki tudott menni.)
Ezért kell új autót venni:
HOGY A SZOMSZÉDOK ÍRÍGYKEDJENEK !!!
hehehe

Más:

A cégnél, ahol dolgozom, volt már sokféle autó.
Opel: szétrohad 6 év alatt.
Renault: szétesik 6 év alatt.
Merci: tönkremegy 6 év alatt.
Toyota: semmi bajuk 6 év alatt.

most már csak Toyotákat vásárolnak, a gépjárműosztályt alaposan le is építették, 20 szerelőből maradt 2.

De már a Toyota sem a régi... A legújabb Hiluxok már hasonlítanak a Suzukira, legalábbis karosszéria szempontjából.

Meguntam a gépelést. Majd legközelebb.

egy Ladás, aki nem gyűlöli a Logant.

MCV TENGY · http://www.pr.hu 2007.10.09. 21:31:45

Na idefigyeljetek Okostojások!
Mi ÜNNEPLŐS autónak vettünk 1.5 DCI Lau.7sz.daciát, amit nagyon szeretünk.
Bármerre megyünk igenis megnézik, érdeklődnek, majd csodálkoznak (-ez tényleg dácia?-tényleg!-5 litert fogyaszt!-ez román?-ekkora?-feszegeti a logot, azthiszi át akarom verni!) a mellettem álló úgynevezett nyugati duplaannyiba kerülő autókat le se szarják.Elismerem ez a jelenség annak is szól, hogy még kevés van belőle, de eddig igen pozitív minden.Meggyőződésem az autógyártás ebbe a racionálisabb (-szerintem emberközelibb) irányba fog előbb-utóbb visszakanyarodni. Jelenleg a futurisztikus külső-belső design a praktikum rovására megy,a túlmotorizáltság száguldó koporsógyártás felé viszi az autóipart. Jelenlegi helyzetemben elvárásom egy autóval szemben: tágas (-nem kalloda), kényelmes,megbízható,olcsó,takarékos, melynek a dákóm eddig tökéletesen megfelelt. OKOSKÁKNAK üzenem, készüljetek fel, egyre több dákesz seggét fogjátok nézni, HA TETSZIK, HA NEM!!!!

maszületett 2007.10.09. 22:22:45

Kifordított kacagány!

Amikor a sedant vetük, még nem volt MCV. Mi a DACIA-nak szavaztunk akkor bizalmat, amire azóta rá is szolgált. (esetemben 2,5 év, és 81.000 km alatt)
Én úgy vettem észre, itt a Dacia fikázása megy úgy általában, nem az MCV-é, ezért bátorkodtam kiállni mellette.
Én jövő tavasszal tervezem a sedant lecserélni egy MCV-re, termésetesen újra, mert hiányzik a jelenlegiből a klíma, és lassan gyereket is szeretnénk.
Vagy MCV lesz tavasszal, vagy egy motort veszek nyárra, még nem döntöttem. Álláspontom szerint nyára motor kell Budapesten, nem klíma.

Ladaf@n!
Pont, hogy nem a szomszéd miatt vettem Logant, de ezt nem kell elhinned. Mindenesetre én kertesházban Lakom, Loganom van. Én úgy tartom, hogy az ember olyan autót vegyen, ami a lakásának/házának max az 1/10-e. Miér?
Mert szerencsére az ember többet van otthon, mint a kocsijában. Én 1,7 M-ért vetem a Loganomat, és 24 M-ért a házamat, tehát bőven az általam egészségesnek vélt arányokat tartani tudtam. Én nem akarok többnek látszani, mint aki, vagy ami vagyok valójában.

Az évi 30.000 km feletti futásteljesítmnényhez, amit a Logannal megyek pont megfelelőek a kvalitásai. Ha évi 100.000 km-t mennék, már kevésnek érezném, az biztos.

Örülök, hogy nemvagyunk egyformák, ettől szép a világ.
Tényleg, aki a dízel passatot, vagy audi a80-at hozza fel alternatívaként, ő is 3 gyermekes családapa, aki évente min 30.000 km-t tesz meg a családjával???

üdv,

maszületett

G 2007.10.09. 23:02:32

Nem tudom,mi a bajotok a logannel!mondjuk nemkem sem kellene,romániai vagyok,és erre,(a magyarok lakta részeken)nem igazán törődnek az utakkal,ami azt jelenti,hogy nem jártam magyarországon rosszabb utakon,mint amilyenek ezek.Ilyen utakon,nem rossz egy daciától,hogy 250000(kétszászötvenezer)km alatt egy kormánygöbfejet,és egy lengőkar gömbfejet kellett cserélni!!!!!!Bátyámnak 2-es Octaviája van,35000-et bírt a jobb első csapágy.Szerintetek melyik az olcsóbb?

Kifordított kacagány 2007.10.10. 14:16:18

maszületett: ha neked tetszik és megfelel, váljék egészségedre, használd. én a házamat is úgy építem és az autómat is úgy választom, hogy az kívül belül megfeleljen az izlésemnek, jó érzés fogjon el a tudattól, hogy ez az enyém és használhatom. gondolom ezzel te is így vagy. ha neked teszik a kinézete, a tulajdonságai, örömet okoz a használata, akkor ezen annak a ténynek sem kell változtatni, ha másoknak nem tetszik.

randomuser1 2007.10.10. 16:02:11

XX:
Tudom, én is ezt próbáltam körvonalazni, globalizált, mesterségesen jellegtelenített világban élünk, a mosógép mos, a porszívó porszív, és a funkciójában egyiket sem határozza meg a márkanév.
Persze, ezt csak azért mondom mert összesen egyszer ültem logan-ban, utasként, de az pont renault volt....
A renault12 és a régi dacia között azért biztos voltak nagyobb eltérések is:)

maszületett 2007.10.10. 16:18:24

Kifordított kacagány!

Külön köszönöm, hogy elhiszed amit írok!

üdv,

maszületett

u.i. Tettünk egy fontos lépést a tolerancia felé. Örülök neki. Itt volt már az ideje...

Kérdező 2007.10.10. 17:47:29

Csak egy kérdés azokhoz akik azt mondják a Loganra, hogy drága.
2 éves a Loganunk most.
0 km-esen vettük 2005-ben. 1.4-es és egy két extra is van benne ( metálfény+ klíma + szervókormány) ez volt így összesen 2 millió 84 ezer forint vaci újan. Egy fapad Logan akkor volt 1,799 misi. Aki szerint ez átverés volt egy zsír új egész jól felszerelt kocsiért 2millió 84 ezer ft az indokolja meg, hogy miért nem volt jó vétel. De ne azt mondjátok, hogy azért mert nem jó a neve , mert ez nem indok ez kifogás csak.
Ja és emellett 3 év garancia is járt hozzá.
Amit költöttunk a kötelező szervizekre az autóra
1. év: kötelező szervíz 6990ft
2. év ~30 e ft. olajcsere, szűrőcsere, levegőszűrű , átvizsgálás.
Sztem a szervíz se drága. A kocsinak semmi baja, még nem hallottam nagy műszaki gondokat Loganról. Akkor mi ebben az átverés?? 2,084 milláért 0 km-esen......

XX 2007.10.10. 18:26:33

XXXXXXX
\"A renault12 és a régi dacia között azért biztos voltak nagyobb eltérések is:)\"
1977-ig nem,de aztán kezdtek elfogyni a francia alkatrészek, öregedtek a prések, meg a régi \"nincs gazdája vagy mindenkié, tehát senkié\" hanyagság és munkamorálmiatt aztán igen.
Ja és a régi Daciát 30 évig gyártották komolyabb műszaki módósítás nélkül szinte a szabad ég alatt, gyári rozsdával a festék alatt.
A munkamorál azóta javult. A gyártó rendszer, és a minőségbiztosításvalamint a normák Renault. A minősége is ehhez igazodik.

Saabinak:

Ami pedig a motor tuningot illeti az 1.5 dci tényleg csak a kompresszión múlik kb 90 lóig. 105 lónál már az \"einspritzet\" is cserélni kell. Az értékesítő ködösít, de a Renault mérnök már tett garanciás ajánlatot egyik barátomnak szoftfrissítésre, csak kicsit borsos, mert a gyári tuning ott van ahol a listás árkülönbség.

Ami pedig a tempót illeti:
A 70 lovas 1.5dci 120 fölött kicsit lomha, pályán csak lendületből autózható,
elférne benne még legalább 20 ló. Más váltóval talán 1 fokkal jobb lenne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.10.10. 18:54:48

Kérdező:

bár az MCV még mindig tetszik, de valamin el kéne gondolkozni: nem szégyen az, hogy nem alap a szervó (ezt írtad) 2007-ben? Komolyan.

A 2.05 MFt-ban nincs akkor ABS és utaslufi (ez már a minimum, ez a kétmilliós ignisben, fábiában, stb. is alap a biztonság terén ugye), sőt még a mindenhol alapnak számító központi zár sem. (dísztárcsa az van legalább?) Ha jól láttam, már a fapad sedan is jóval több, mint 1.699 MFt.

Ha ezek benne lennének a két misiben, bátran kijelenteném, ez a legjobb ár/érték arány ennyiért, újonnan.

Az MCV is jó, de egy ötüléses, extrás, benzines is bőven 3.3 MFt fölött van, na az is sok. Ha 2.999 lenne, minden harmadik autó az lehetne, pajzs ide, románia oda :) Érti?

XX 2007.10.10. 18:58:34

Aki meg repeszteni akar, az vegyen izmos német autót, mert azzal lehet.

Én is izmos német autót szeretnék, de azzal úgy érzem sem a törlesztőket sem a moslycsekkeket nem győzném fizetni, mert nem állnám meg, hogy oda ne lépjek becsületesen neki.

A Logan részlet még farzsebből FuLL CASCOstól is könnyen kirakható (50% be, 4 év lizing). Rekord gyorshajtást meg nem lehet még lejtőn hátszéllel se beleverni.

Amit pedig R.T. ír, legyen az reklám, vagy magánvélemény, azt csak igazolni tudom (1.5 dci 30e km 4 hónap alatt 4.8 l/100km közúton, 5.8 városban - akár araszolás is belefér, 7.1 német pályán klimával padlógázzal kb 140 és 160 között aszerint hogy milyenek a terepviszonyok)

A kezdeti műanyag szagot hetente alapos tisztitással ki lehet végleg írtani.
Az igénytelen műanyagot vizes majd száraz ronggyal és nem szilikonnal kell kezelni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.10.10. 19:00:45

Három misiből (3,1) én konfiguráltam már Fábia kombit ezekkel (tavaly, amikor a dákó fapad szedán 1.7 M volt):

-1,4 16V
-ABS, két lufi
-2 villanyablak
-szervo, fékasszisztens
-CD-s rádió
-KLÍMA + hűtött kesztyűtartó
-XENON (!)
-bőrkormány csomag
-tetősín , stb...

Na, ehhez mérten sok az MCV jelenlegi ára szerintem, ha nagyobb is. De ettől függetlenül is tetszik, csak nem ennyiért.

Duvall 2007.10.10. 19:36:40

Ha írhatok egy konkrét példát (2006-ban): sima 1,4-es Logan laureate felszereltséggel, amely alapban tartalmazza pl. az el. ablakokat, központi zár, ködlámpa, elektromos fűtött tükrök stb stb, valamint klíma, ABS, metál, CD rádió, dupla lufi, megspékelve egy vonóhoroggal és egy tetőrúddal, némi alkuval 2,56 M.
Az MCV még nem volt kapható, de nem is tudnám kihasználni, nekem elég a sedan.

Géza 2007.10.11. 10:21:29

Mákospite

Miért is "seggezel" te engem?
Mondjuk, ha figyelembe veszem, hogy neked egy 87-ben legyártott tégla Volvo jelenti a presztízst, akkor megértem. Gondolom egy ilyen roncs áll a parkolódban.

Be akartam írni, hogy egy legalja rücsök faszkorbács vagy, aki nem képes normálisan kommunikálni embertársaival, de Gyuszi barátom azt mondta, nem érdemes rád ennyi időt elfecsérelni. Elég csak annyi, hogy "kapd be, kisköcsög"

zoli 2007.10.11. 19:32:05

Mar elore varom 2008 nyarat!
Ekkortajt jon az uj Dacia!!!!
Mar lattam kepeket ,es elore latom itt az anyazast,buzizast,fikazast...stb...stb...
Ja, es KB. 8.000 Euro lesz az ara....

hopofo 2007.10.11. 19:55:23

Én csak annyit mondok, hogy mint megfontolt családapa ezen autó mellett döntöttem lassan 2 éve (2006. febr. 1-én vettem át). Most több mint 30 ezer van már benne. Úton nem hagyott, a Magyarországon engedélyezett sebességhatárokat tudja kényelmesen. A rossz utakat jól viseli és így még a fogyasztása is jó. Nekem, nekünk (család) megfelel. Eddigi költségeim csak a kötelező szervíz, meg ami vele jár (olajcsere, stb). Ma sem döntenék másképpen, csak lehet dízel lenne nem benzin, no meg nagy a család ha hazamegyünk, így jobb lenne a 7 személyes MCV. Amúgy klubtag is vagyok és jól érzem magam benne, ezt az autón is hirdetem. Remélem tavasszal még többen jövünk össze és sokan maradnak ott, mi mindenképpen. Amúgy meg ítélkezni akár az autóról vagy a klubról csak utána illik ha már próbálta bárki.

Üdvözlettel mindenkinek, jó egészséget és sok balesetmentes kilómétert kívánok.

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2007.10.12. 07:50:41

zoli!

Annak idején a mostani Daciáról is azt mondták, hogy ez lesz az 5000 eurós álomautó, mégis kicsit drágább lett. (nem csak M.o.-n)

ready_real 2007.10.12. 11:07:13

Zoli: erre gondolsz?
www.carspyshots.net/zerothread?id=24055

Bár itt renault jellel van,d e abelseje nagyon dacias.

ready_real 2007.10.12. 11:10:24

Kukori: az abs és két légzsák úgy tudom tavaly óta alap minden loganban.Szóval benne van. (Ekkor ugrott majdnem egy százast a logan ára. )

maszületett 2007.10.12. 11:37:11

Ladaf@n!

Az full fapados Logan ára valóban 5.000 euró alatti, még most is!
Sok nem külkeresekedő, hanem egyszerű user, azt hitte, ez az ár az az ár, amit a szalonban látnak majd viszont az árcédulán.
Én most elárulom a nagy titkot, hogy amikor a Renault elnöke bejelentette az 5.000 eurós autó projektjét, gyári árakra gondolt!!!

(Nem is gondolhatott bruttó fogy árakra, mert minden országban más a vám, Áfa, Regadó (!), szállítási költség, minimálisan előírt felszereltségi szint stb.stb.)

Aki ezt nem érti meg, az higgye azt, hogy az 5.000 Eurós igéret ugyan úgy vonatkozott az Új-Zélandi bruttó fogyárakra, mint a Bukarestiekre, meg a Londoniakra... Rajtuk úgysem lehet segíteni!

u.i. Láttam szkennelt számlát, még meg is lehet valahol, asszem 468x eur körül volt a legalacsonyabb gyári ár!


üdv, egy Loganos, aki akkori árfolyamon számolva (MNB 2005.06.16 1 Eur=248,08) árfolyamon számolva Bruttóban(!) 7.215 eurót fizetett a full fapados, azaz telephelyi áron 5.000 euró alatti Loganjáért.
Ezért nem a Renault a felelős!

karesz2 2007.10.12. 17:50:51

1. mindenesetre érdekes a dákó, mert ennyien szóltak hozzá
2. Autós újságokat megnézünk, 2-3 cikk 2-4 oldal német autó, (drága és sosem lesz), egyéb autó 1-2, fél-1 oldal
3. Suzukiró lehetne írni, nem mert Suzuki, hanem mert valahol a miénk, az egyetlen autónk, lehetnénk büszkébbek rá, mindenki a saját szekerét dícséri, csak mi fikázzuk.
Ilyenek vagyunk.Amúgy elég lenne, majd ha 100 000 km-es tapasztalatok lesznek, bár biztos sokan inkább családi kedvenc és keveset futó autónak veszik. Lesz nálunk Nissan névvel is????????

Kifordított kacagány 2007.10.12. 19:56:56

maszületett: azért kiváncsi lennék mire gondolsz amikor a gyári árról beszélsz.
a megadott árak mindig a netto végfelhasználói árak. a többi csak duma.
egyébként attól még nem lesz rossz egy autó, mert nem tudták tartani az előre kalkulált árat(főleg ha úgy gondolták, hogy bár annyiért is lehetne adni, de elviszik drágábban is. igazuk van). a legtöbb autónál nem tudják tartani.

zoli 2007.10.12. 20:48:29

ladaf@n:Errol sokat lehetett olvasni ,akkoriban.Valoban 5000€ volt az auto tervezett ara.A problema ott volt,hogy tul elore beharangoztak a dolgot ,es mire a gyartasra, eladasra kerult sor , felment sok dolognak az ara!Elsosorban az olaj ara emelkedett es ez magaval huzta a tobbi koltseget!
Az uj Dacia arat 8000€ -korul igerik.Remelhetoleg jovo nyarig nem szokik fel megint az olaj meg "tarsainak" az ara !!!
Varjuk ki a veget!

zoli 2007.10.12. 20:53:40

ready_real:Igen erre az autora gondoltam,illetve errol olvastam.
A tollunk tavol eso kontinenseken (ahol fingjunk sincs ,hogy mi az a Dacia!) Renault-kent fogjak arulni!
Nalunk meg o lesz az uj fikaznivalo!!!!
Majd meglatjuk.......

Rák Attantam 2007.10.13. 15:05:10

Hát az biztos, hogy sokak nem képesek még a Dacia-t a jó autók polcára tenni (talán még az autókéra sem). :)

A hozzászólásokat (hozzáfikázásokat) nézve úgy látszik, nagy a riadalom. Most akkor mi lesz? A Dacia autót gyárt? Nem kell otthon újra összerakni, hogy menjen? Jaj! Rögtön el is kezdték mindenféle használt Audihoz meg BMW-hez hasonlítgatni, nehogy esélye legyen már szegény rút kiskacsának... ja, az már foglalt (CV2). :)
Tény és való: egész egyszerűen nem ezt szoktuk meg Dacia-fronton. Nem igaz? :)

Közben olvasgattam a Népítéleteket. Van már soktízezres (tán 80ezres) tapasztalat is, ami kedvező és persze van néhány (eddig kevés!) gyalázkodó is. Csakúgy, mint sok más, nevesebb márka esetében(!).

Tény, hogy a sedan eléggé baltával faragott, pláne hátul. Elöl is sokat dobna rajta a Renault hűtőmaszk, amivel pl. Brazíliában vagy Indiában nyomják. De láttam már román házivideót, ahol Renaultos hűtőmaszkkal mutogatták az ótót a gyerekek. Úgy látszik, azért van önkritika ott is, ha Dacia-ról (pl. az alakjáról) van szó. :)

Ha az autó komolyabb presztízsveszteség nélkül tud megmaradni a piacon (tehát nem egy Citroen C4-ként kezdi és végzi), akkor az eléggé ismertté teszi majd a Dacia nevet (mármint az "olcsó, de jó" autók körében) és lehet, hogy a Renault-vezetésnek komoly fejvakargatásra fog okot adni. Mármint, hogy miért nem Renault-ként nyomták a kezdetektől Európában is?

Márpedig a dákó fejlődik (nyilván a franciáknak köszönhetően). Az MCV már egész pofás hátulról (elöl még mindig hiányzik a Rönómaszk :). Funkcionalitásában is nagyon oké (teherbírás, sokszemélyesség).
A jövő sem egy homályos valami. 2008-ban ott lesz a Dacia/Renault Sandero, ami pl. a Skoda Fabiáknak lehet ellenfele. Nomeg a mi Suzukinknak.

És akkor még 2009-ről nem is tudunk semmit. :/

Ja, aki tud németül, annak itt egy Dacia Logan MCV reklám: www.youtube.com/watch?v=GQT13S0odEc

(Aki nem németes, az is látni fogja, mit lehet kapni 8400 euróért, ha nem tetszik az MCV... :)

maszületett 2007.10.15. 08:49:42

Kifordítot kacagány!

Én a gyári árról beszélek. Arról az árról, ami a gyár telephelyén átvett autókra vonatkozik. Ennél jobban nem tudom elmagyarázni. Nincs benne szállítás sem semmi. Csak ismételni tudom magam:
A Renault elnöke, amikor bejelentette az 5000 eurós autó projektjének beindítását, biztosan nem egy szállítást, raktározást kicsomagolást stb.stb tartalmazó árról beszélt, hiszen ez teljesen kalkulálhatalnan, mert minden országba más-más összegért lehet eljuttani a kocsikat. A Renault elnöke nem Magyarországon é nem a magyar piacnak nyilatkozozz, hanem nemzetközi sajtótájékoztatón. Akkor senki, de senki nem gondolta, hogy a szalonárak lesznek 5.000 euró közelében, csak mi magyarok! (:-((( Ez viszont nem őket minősíti, és bizony a gyári ár a full fapad esetében, miint már említettem volt 5.000 euó alatti összeget tartalmaz.

Aki nem hiszi, járjon utána!
Én megtettem!

üdv,

maszületett

maszületett 2007.10.15. 08:55:40

Az 5000 euróról.

most értettem meg, mi lehetett a félretájékoztatás alapja.
A hazai autós portálok ugyanezt az 5000 eurós projektet kommunikálták, ez tény, ezért sokan tévesen azt gondolhatták, hogy a szalonárak lesznek ekörüliek. Én viszont tudom, hogy hol és milyen környezetben hangzott el az 5000 eurós ár, ezért ezeket acikkeket, már a helyükön tudtam kezelni automatikusan, nem gondolva rra, hogy aki csak ezt olvassa, setlegesen félreértés áldozata lehet...

pl. Ha most egy 8300 eurós autó gyártásának megínidításáról beszél a gyár vezetése, ne gondolja senki, ne érezze senki csalódásnak, ha a szalonban 10.000 euró felett kell fizessen érte, mert nem átverték, csak félreértett valamit, de legroszabb esetben is csak félretájékoztatták, az eredeti híreket nem megfelelően kommentálva/tálalva.

üdv,

maszületett