Kamionstoppolás

  2007. szeptember 27. - Jermann Kálmán Címkék: kamion

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

A közlekedési áruszállítási munkamegosztás változása Magyarországon 1997–2004 között az elszállított árumennyiség (tonna) szerint. Forrás: Gazdasági és Közlekedési MinisztériumA közlekedési áruszállítási munkamegosztás változása Magyarországon 1997–2004 között az elszállított árumennyiség (tonna) szerint. Forrás: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

Miért baj nekünk az átmenő kamionforgalom? Meg úgy egyáltalán, az áru közútra tétele? A rendkívül kedvezőtlen tendencia, melyek szerint 10 év alatt nagyjából másfélszeresére nőtt a közúti árufuvarozás aránya, a többi (vasúti, vízi, csővezetékes) rovására, elérve a 75%-ot, mindenkinek rossz, kivéve az így szállítókat. Kulcsszavak: növekvő fajlagos károsanyag-kibocsátás, zajterhelés, közúti forgalomnövekedés a személyközlekedés kárára, megugró útépítési és -karbantartási költségek, balesetveszély.

Ezzel szemben a kombinált fuvarozási formák, ahol a teherautónak a célállomáshoz közel eső logisztikai központban kell felvennie vagy leadnia az árut, két bázis között meg nagykapacitású, így hatékony, olcsó, kevésbé környezetterhelő eszközökkel mozgatják, a fenti hátrányokat eltüntetik. Ezért reménytelen dolog most, 2007-ben az autópálya-építésben látni a kivezető utat. Az új sztráda nemcsak elvezeti, de odavonzza az újabb közlekedőket, ezért újra bővíteni kell, ami megint csak csábítja az autókat, és egyszer nem lesz hol szélesíteni az akkor már 2x6 sávos M0-st. Azt sem mondom, hogy nincs mit behoznunk, de ha nem lesz párhuzamos vasúti fejlesztés, azzal bakot lövünk.

Apropó, autópálya kontra főút. Felmerülhet még egy kérdés, miért fizetik a borsos sztrádaszámlát a fuvarozók Ausztriában, Csehországban, Némethonban, a franciáknál? Miért nem kerülik ki a főutakon? Fel is tettem a profi speditőrnek. Ő felkacagott, visszakérdezett, azokon a zergebaszó szerpentines osztrák utakon el tudom képzelni a húsz méteres kamionokat kígyózni?

Hétköznap az 51-esen: egymást érik a sóderszállítók

Nem bízza azért a józan belátásra nyugati szomszédunk, hogy autópályán vagy a keskeny Bundesstraßén suhannak a nyergesek és pótosok. A lakott települések jelentős részén súlykorlátozások állítják meg ezeket, tehát kétszeresen indokolt felmenni a pályára. Így van ez nálunk is, a párhuzamos lehetőségek közül (M2-2, M3-3, M5-5, M7-7) a 7,5 tonnánál (egyes helyeken még ennél is kisebb) nehezebb teherautóknak nincs keresnivalójuk az alacsonyabb rendű, tehát keskenyebb, szintbeli kereszteződésekkel tagolt, falvakon-városokon átvezető főutakon. Azért épült a sztráda.

Itthon bizonyos főutakra is érvényes a díjasítás, ám nem vagyunk ezzel egyedül. Szlovákia sztrádahálózatát sem tanítják leendő útépítőmérnököknek, mint tökéletes hálózatot, de ők sem most léptek le a falvédőről, a párhuzamos és majd autópályává fejleszthető főutak náluk is fizetősek, matricával. Franciaországban kicsit más a helyzet, ott sok 2x1 sávos útvonalat ismernek a sofőrök, a brutálisan drága fizetőkapus használati díj elkerülésére.

Ha már messze nyugaton kalandozunk, ejtsünk szót a megrendelők, speditőrök, fuvarozók közös rémálmáról, a szállítmány megdézsmálásáról. Ausztria drága és biztonságos. (Hazánk olcsó és szintúgy ritkán törnek fel kamionokat.) Csehország valahol középen van a rizikólistán. Svájcban valószínűleg felesleges bezárni a teherautó ajtaját, és a brifkó is bennmaradhat. Itáliában viszont bűnbandák fosztogatják a parkolóban pihenő kamionokat, nem árt az óvatosság és az őrzött telepek fizetős szolgáltatásainak igénybe vétele.

A legmegdöbbentőbb információt az egész utánakérdezésben azzal kaptam, hogy a brit viszonyokat a legvadabb, magántulajdon szentségét csak a magukéra értő hegyi népek sem tudják utánozni. A ponyva felhasogatása mindennapos, nem a rongálás, az anyagi haszonszerzés céljából. Angliai fuvarnál álmatlan órák várnak a szállítás összes szereplőjére, az út szélén megállni egyenlő a szándékos pénzkidobással, a fizetőparkolókban meg vagyonokat kell otthagyni. A Balkán ehhez képest luxus nyugdíjas otthon. Nem könnyebb a sofőr helyzete a komp belga oldalán: ott meg ádázul leselkednek az illegális bevándorlók, hogy rakomány részévé váljanak, pótkerékbe bújjanak, hóláncon függeszkedjenek.

Nem könnyű a kamionosok helyzete, én meg cikkel és ezzel a jegyzettel sanyargatom őket. De csak azért, mert a fejünkre nőttek. Tessék végre belátni, hiába ez a leggyorsabb, még megfizethető költségű szállítási forma, vészes térnyerésével a jövőt rövidítjük.

A közlekedési áruszállítási munkamegosztás változása Magyarországon 1997–2004 között az árutonna km-teljesítmény szerint. Forrás: Gazdasági és Közlekedési MinisztériumA közlekedési áruszállítási munkamegosztás változása Magyarországon 1997–2004 között az árutonna km-teljesítmény szerint. Forrás: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

A táblázatok forrása: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégia, I. Zöld Könyv

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr23178330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=Daniken= 2007.09.27. 13:09:21

szódaereje, dórimóri:

szerintem remek dolgokat írtatok le.
átlagember nem tekinthet így bele a dolgokba.
A saját véleményem az, hogy a vasút lehetne a jó megoldás.
Egyetértek az úthálózat nem ész nélküli fejlesztésével is.Ismerem a multikat, tudom milyen szemét banda, kínai-koreai, de folytathatnám európaival is.Ma szinte bármit bevállalnak a vállalkozók, még buktára is, majd visszajön valahol.ezért is van ennyi körbetartozás, nameg aki a pályázatokat, tendereket bírálja el, pontosan tudja, hogy a projekt ennyiért eleve bukó, sőt az ő zsebébe úgy kerül pénz, hogy így írja/iratja ki a tendert és ha nem genyó, akkor rámutat a kiskapura, ahol majd jó eséllyel kipréselhetei a megbízott a veszteséget elhúzódó projekt határidőkkel, meg rossz kalkulációval, kötbérekkel.Mert aminek el kell készülnie, annak kész kell lennie, ha nem akkor, akkor legalább vmikor.
Év elején, vagy már tavaly ősszel?;hintették az igét, hogy a vasúthálózatot kell fejleszteni és hogy ezerrel nyomni kell bele a pénzt, mert Magyarország mint tranzitország versenyképes kell hogy legyen.
Szerintem a vasút jó megoldás. A hajózás a rövid hajózható időszak miatt nem tűnik jó megoldásnak.
Összeérnek a szálak, de jó lenne ha vki MÁV-os is nyilatkozna, hogy amellett hogy oda is dől be és pláne ki a pénz, mennyire megy a teherszállítás a személyszállítással szemben? Nekem nem is oly régen azt mondták, hogy a személyszállítás hihetetlenül veszteséges, de a tejherszállítás az megy.jól, vagy csak 0-ásra, de megy.Vki cáfoljon meg, azért írtam.
Miért nem lehet a teherszállítást a kamionokra nézve kiváltani egy jól szervezett, profi logisztikával megcsavart, modern infrastruktúrával ellátott alternatív megoldással? Ha mondjuk az átszelő kamionforgalmat csak vonaton lehetne megoldani? a sofőr pihen, az ár nem 500 €, hanem 300 és egy napon belül ott van koppra a vonat, mert mondjuk stabilan megy 80km/h-val?
Azért fejlesztik az úthálózatot, meg villantják az új völgyhidat, mert cirkusz kell a népnek.és még ha nincs is kocsid, elmondhatják, hogy Neked épül.
A "Neked"-ből meg többen vannak, mint a "Fuvarozók"-ból...ami normális, csak ugye mások az érdekek és más az érdekérvényesítés hatásfoka is.
Ha nem mennének 7,5 tonnánál nagyobb gépek a főutakon, autópályákon, akkor az is tovább maradna ép.nem beszélve a megoszló energiaköltségekről(vonat:hálózat, sínpálya, áram, gázolaj stb).Mi miért nem állunk ki saját magunkért? Miért csak az osztrákok és a régi EU országok zabálnak és vesznek itt meg mindent? mi miért nem vagyunk vmiben tényleg jók és profik?

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.27. 13:14:09

dórimóri 2007.09.27. 12:18:03
És ez az esztelen verseny neked vagy a konkurenciádnak jó? Meg ne magyarázza nekem valaki, hogy összedől a világ, ha a ma legyártott hűtőszekrény nem 10, hanem 20 nap múlva landol a spanyol üzletben.
Persze, a gyártónak az az érdeke, minél hamarabb kivehesse a pénzét az áruból, de ez társadalmilag sokkal kevésbé fontos kérdés, mint hogy kamionok tízezreit kelljen emiatt fölöslegesen mozgatni.
Nekem nincs kifogásom, hogy a romlandó termékeket ezek vigyék, bár az is mókás, hogy a liberális szállítási szemlélet okán 2000 kilométerre termelt zöldség kerül a polcokra.
Szóval ha a közúti fuvarozás is a valós költségeket fizeti, akkor lesz fair a verseny, akkor tudjuk összehasonlítani más szállítási formákkal.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 13:32:36

Jermann Kálmán 2007.09.27. 13:03:52

mennyire erdekuk? hat kb annyira, hogy mindenkinek jo, ha van munkaja, penzt kap erte, es a penzt elkoltheti/befektetheti. A szlovan vasut jobban all mint a magyar. folyamatos palyabvites es erosites van naluk, van latzstaj a munkajuknak.

=Daniken= 2007.09.27. 13:09:21

jelzem-- a MAv Cargora jelenleg nem lehet szamitani. tenyleg nem.

Jermann Kálmán 2007.09.27. 13:14:09

a gyors arufuvarozas nem okvetlen a hutogep kerdese.

mi peldaul autogyarnak is hordunk egyeb szakaszainkon kontikat, ahol in-time beszallitas megy. Oket nem erdekli a vasut toketlensege. ok kiszamoljak akozpontban, hogy ennyi az ut koreatol mondjuk Zsolnaig, belekalkulalnak +6 napot, aztan csokolom. azt a pelda okaert mondott hat napot meg felhasznalja a keso berakodas, a vihar a perzsa-obolben, a pireuszi sztrajk es anyam hatfajasa is. mire ide eler, a lanc vegen levoket mar faszkorbaccsol csapkodjak, hogy a gyartosorra betervezett aru valoban ott legyen. es elhiheted eleg buta pluszkoltsegek tudnak kialakulni- es nem csak egy helyen.

az alap problema a rendszer es az arumozgatas tokeletle4nsege. szep es jo a globalizacio, de ennek nagyon megisszuk a levet.

magyar seggbe magyar lofaszt!

dórimóri 2007.09.27. 13:36:42

Ez az esztelen verseny senkinek nem jó.
Amiket mondtam, azok pedig tények. Igazán felháborodtál volna, ha hallod, amikor a székesfehérvári multi nagyszájú logisztikusa közölte velem, hogy a kamionstop kezdetéig pont meg tudom szervezni a közúti kiszállítást, az eszébe se jutott, hogy a sofőr két napot dekkol majd a vezetőfülkében. :(
2007-ben sajnos viszont több tíz és százezer euró múlik azon ( áruértéktől függően persze ), ha az áru nem érkezik meg időben - akár órára pontosan - a címzetthez. És igen, sokkal fontosabb lenne környezettudatosabban szervezni a fuvarozást, de én semmilyen hathatós kezdeményezéssel nem találkoztam mostanában. Egyébként a közúti fuvarozás jelentősen drágább, mint bármelyik másik - kivéve a légi fuvarozást, de az más téma : egy Távol - Keletről érkező áru teljes fuvarköltsége háztől házig úgy oszlik meg, hogy 30 % a tengeri - vagyis valamelyik kikötőig - és 70% a kikötőtől házig!

wki 2007.09.27. 13:42:02

Adminisztratív eszközökkel nem tudod rákészszeríteni a kaminiokat a ROLA-ra. Amíg nem voltunk EU tagok, addig lehetett. Az EU csatlakozás óta a ROLA terminálok forgalma jelentősen visszaesett, az adminisztatív korlátozások megszűntetése miatt.

Szép dolog az amerikai vasúti teherszállításra hivatkozni, ahol egy mozdonnyal keresztülszeled az egész országot, európában ez jelenleg nem működik. Minden országnak megvan a saját rendszere. Áramtáplálásból szerencsére csak 3-féle van, de a biztosító berendezések szinte minden országban különbözőek. Ezért néhány spéci vonatot leszámítva, még az EU-n belül is a határokon mozdonyt és személyzetet kell cserélni. A rendszerek egységesítése persze folyamatban van, de amíg egyik országnak sem akaródzik az elkövetkező 15 évben bármit is bevezetni, addig ez már így marad. Arról nem is beszélve, hogy a vasutas szakszervezetek úgy védik a saját kiváltságaikat, hogy ihaj. Na meg persze a pálya meg a szervezés is olyan, amilyen.

Szép és jó dolog az elektronikus útdíj, amit most akarnak bevezetni a nehéz tehergépjárművekre, ez a kamionok esetében valszeg drágítani fogja a 86-oson is a szállítást, egyetlen nagy gond van csak vele: EU tagként nem tudsz másféle díjat szedni a hazai fuvarozótól, mint az EU tag külfölditől. A hazai fuvarozóknak pedig van olyan lobbiereje, hogy ne legyen a díj túl magas, ergo a külföldieknek sem lesz olyan drága, hogy átmenjenek másfelé :(

bgy_ 2007.09.27. 13:43:33

Okoska, nem szeretem a cirkuszt, csak már tele a hócipőm, hogy mindenütt madárnak néznek. Lehúznak szja-val, tb-vel, autópályamatricával, regisztrációs adóval, útdíjjal, jövedéki adóval, az autópályaépítéssel, a felhasználásával, stbstbstb, estig sorolhatnám. Nem ezen intézmények ellen vagyok, hanem a kapott szolgáltatás minőségével nem vagyok maradéktalanul megelégedve. Úgy mégis, meddig kell még eltürnünk, hogy rengeteg helyen hozzánemértő, motiválatlan, lusta vagy éppen lobbiérdekek által mozgatott emberek hoznak döntéseket. Röviden, ezért vagyok kibukva.
Ja, gyere el hozzám, bemutatlak a családomnak, megmutatom, hol élek, és akkor majd eldöntöd, hogy sikeres vagyok-e.

popeye 2007.09.27. 13:47:18

1. A kamionos azér' előz gyök2-vel, mert üzemanyagot akar spórolni+időben akar odaérni: egyenlete tempó=optimális fogyasztás.
2. Egyetértek azzal, hogy jobban meg kell őket sarcolni Magyarországon, DE
3. Ha vki megpróbál vasút teherszállítást intézni Mo-on a MÁVhoz kerül. Részletezzem?
Ez pedig nem infrastruktúra kérdése, hanem leginkább hozzáállás és értelem. 1x kértem 1 vagon szállításra ajánlatot és az ember a telefon túlvégén némi unott válaszolgatás után azt merte mondani hogy 3-4hét múlva KÜLD AJÁNLATOT!!! Amig Mo szemét,nagyseggű,időb@szó,unott,dolgozni képtelen bürokraták által uralt terület,addig ez sajnos így is marad.
Uff, én beszéltem

Gőgh Tamás 2007.09.27. 13:50:20

Azért valahol ez is a fogyasztoi társadalom büne.Ha csak a romlando aru müfaját nézzük:a supermarketbe belépve elvárjuk,h legyen kb. 30 fajta gyümölcs +40 fajta zöldség télen-nyáron.A globalizácio jegyében meg spanyol almát,meg lengyel burgonyát veszünk,mert az 5ft-al olcsobb.Csak arra akarok kilyukadni,h. a teherszállitást is észszerüen kellene használni,és mindjárt nem lene annyi kamion az utokon+a hazai termelö se menne csödbe.És ez nem csak a burgonyára,meg az almára igaz

kz 2007.09.27. 13:53:21

Vagy azért előz lassan mert az egyiknek a sebességhatárolója 90+0,01 km/h ig enged.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.27. 13:58:21

wki 2007.09.27. 13:42:02
Ó, dehogynem. Csak az a kérdés, hogy ne 3-4 év múlva, hanem jövőre.
Igen, a vasúti szállítás rendkívül széttagolt. Nem véletlen, hogy az irányvonatok egy részét már most sem MÁV-os mozdonyok viszik. Időfaktor? A kamionosnak meg pihenőideje van. Részemről a fejlesztésen van a hangsúly, mert ha Szlovákián keresztül Bécsig megy majd a széles nyomtáv, kamion se lesz, de díjbevétel sem a tranzitból. Nincs miért szarakodni, azon rágódni, hová lehetne még völgyhidakat húzni balszerencsésen sík országunkban.

popeye 2007.09.27. 14:01:50

Még vmi: a dunai hajózást a Duna szabályozásával, tehát vízlépcsőkkel és erőművekkel lehet jól megoldani, ezért: éljen Bős-Nagymaros, és akkor a Szlovákokkal is javulna a viszony. Tudom: ez ember és környezet ellen való intézkedés, de talán mérlegelni kéne, mi ér többet: néhány nagyszájú, politikát szakmával össze-vissza keverő hangulatalapozó "környezetvédő" véleménye, vagy az olcsó, tiszta vizi áram, hajózható, mellesleg árvízmentes szabályozott Duna, igaz a vízáramlás lelassultával kicsit több szennyezéssel.(persze az is lehet, hogy a szennyvíztisztításon kéne javítani, nem a lefolyást gyorsítani???)

taksoft 2007.09.27. 14:12:33

kz:
Sebességhatároló, bruhaha. Az osztrák határon túl lehet, de itt nem sok teherautót látsz, amelyik pályán vagy országúton nem 100(+)-al megy. Egyébként 80-al mehetne, szóval a 90 is sok kissé. És mindjárt felére csökken a rongálódás az utakon, meg annyival megnő a szállítási dő, hogy nem éri majd meg erre jönni kerülve. Meg nem mellékesen a balesetek száma is jelentősen csökkenne.
Nem kell útdíjemelés. Rendőrségi szigor kell, meg KPM. Nem havonta, naponta...
Most hallom, hogy felborult egy kamion az M3-ról a Hungáriára balra fordulva. Biztos 50-el cammogott. Ma is lesz miért beálljon a város...

Rocko- 2007.09.27. 14:16:12

"A helyszínelés idejére a buszság foglalt" :DDD buszság. meg autóság.
sztem is a tranzitot határon ellenőrizni kell, aztán feltenni vonatra/hajóra. túlsó határon megnézni, h mivel jött, és ha nem azzal, akkor az utaztatási költség dupláját beszedni, minimum. azt az egyet meg csak fokozott ellenőrzéssel lehet kiküszöbölni, h az országon belül cserél árut két tranzit.
a belső forgalmat meg szintén ellenőrizni kell.
amúgy nem értem, h a fuvarozónak ez miért nem jó. spóroln a benzinen és a sofőr is pihen.
baowah: köszi a rálátást!
idéznék a kreszből "37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos." állítólag(!) a kamionok le vannak korlátozva 80-ra. autópályán mégis simá megütik a 100-at is. hogy is van ez akkor?
ja, még egyet: Szabadkikötő. ezt Kálmán is jól tudja, h egy irdatlanul elbaszott helyen van. szigeten belül nem túl sok opció van, ahova kamionnal kéne elvinni a cuccot. na most merre mehet a kamion? északra, be a városba. semmi keresnivalója ott. keletre, de az is a városba visz. haramdik opció: átnyargal Csepelen (próbált volna meg vki a II. Rákóczin átmenni egy éve. annyi kamion van, h nem mersz ellépni. most már hála égnek van pár lámpa.) harmadik lehetőség M0. onnan meg megy amerre akar. szóval nem értem, h miért kellett a városba rakni ezt. (még mielőtt valaki megjegyezné: Csepel is Budapest része, köszönjük, nem kell komcsizás meg miegymás.)

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.27. 14:17:06

dórimóri 2007.09.27. 13:36:42
A konkurenciaharcról: www.mfor.hu/cikkek/38313.html
Úgy tudom, kint már összeomlottak. Amíg lefelé szorították az árakat és a szállítási időket, az kinek volt jó? Egyedül a megrendelőnek. Persze birkák mindig vannak, akik azt hiszik, most kicsit ráfizetünk, de hosszú távon szakítunk. Csak nincs hosszú táv, jön majd a másik, aki szintén így gondolkodik.

wki 2007.09.27. 14:23:52

Jermann Kálmán 2007.09.27. 13:58:21

Igen? Mondj egy olyan adminisztratív módszert, amit az EU nem szed ízekre. Hangsúlyozom: Csak olyan módszert használhatsz, ami úgyanúgy vonatkozik a magyarokra, mint a külföldiekre.

Vasút: Igen, az a vasúti szállítás, ami hatékony, azt tényleg nem a MÁV csonálja. A legjobb példa az audinak az ingolstadti irányvonata, saját mozdonnyal és saját mozdonyvezetővel. Aki azonban nem tud saját mozdonnyal, saját irányvontot közlekedtetni, az aztán várhat az igen tisztelt MÁV-ra. A MÁV Cargo is csak akkor lesz valamennyire hatékony, ha magánkézben lesz, saját mozdonyokkal, saját mozdonyvezetővel, és nem a MÁV gépészettől függ majd mindenben.

Erős kétségem van afelől, hogy elviszik-e a széles nyomtávot a szlovákok Bécsig, annak ellenére, hogy ilyen bejelentést tettek pár hónapja. Szerintem nem lenne túl sok értelme, mert valahol úgyis át kell rakni normál nyomtávra, a széleset meg nem lehet kiépíteni egész Európában (Bár értelmes alternatíva lehet egy dunai kikürőig, pl. Komárom v. Pozsony elvinni). Ugyanakkor Kassa felé simán át tudják terelni a forgalmat Záhonytól, ha jobban ráfekszenek.

Amúgy szerintem a jó megoldás az elektrnikus útdíjnál igen magas útdíjak alakalmazása lenne. Csak amíg a hazai fuvarózói lobbi a minél alacsonyabban érdekelt, a kormányon levők meg mindig engednek a nyomásnak, addig ez halálra van ítélve. (Ja és persze: tengelysúly mérés a határon, sebességmérés, ellenőrzés, ellenőrzés, ellenőrzés)

apamacko 2007.09.27. 14:28:43

Üdv.
Kevesebbett autózom mint a többség, de a 62 út is maga volt a halál nemrég.
Az M6 építéshez a fent említett Gánt, Kincsesbánya környéki bányákból ment a kavics.
Visszafelé az üres gépekkel a csávók a faluban nem mentek 90-100 alatt !

Kint a főúton ha 100km mentél letoltak és úgy előztek hogy legszívesebben mintdet kilőttem volna egy jól telepített 88mm-sel !!!!

Ami meg maradt az útból ?
Csónakázni lehetne itt is a nyomvályúkban !

HA AZ ÚTÉPÍTŐ CÉGEKNEK KELLENE GARANTÁLNI AZ UTAK ÁLLAPOTÁT min. 10 ÉVIG TÖRVÉNYILEG (!)AKKOR NEM LENNÉNEK NYOMVÁLYÚSAK MERT ELSŐRE OLYAN MINŐSÉGBEN KÉSZÜLNÉNEK EL !
DE ÍGY ÚJRA ÉS ÚJRA ÉPÍTGETIK MAJD A CÉGEK JÓ PÉNZÉRT ŐKET !
NEM KITALÁCIÓ ÚTÉPÍTŐS CÉG MINŐSÉGBIZTOSÍTÓS EMBEREI MONDTÁK !
ERRE KÉNE TÖRVÉNY !!

A 40 tonnát pedig szigorúan ellenőrizni kellene nem csak anyomvályúk miatt.
Mekkora a fékút ezeknek a gépeknek vajon ha csak a TEHER 40 t és csapatnak a falvakon keresztül 60-70-80-al ????

Ez legalább akkora életveszély mint a nyomvályúk !

A tranzitot meg törvénnyel kéne kötelezni RO-LA -ra !

Tudom ehhez be kéne fektetni a vasútnak de ezt meg lehetne oldani akár 1 max. 2 év alatt.
( Plaza-kat építenek 3-4 hónap alatt ! )

A 7.5 tonnát kitenném az egész országra kivéve célforgalom !

A globalizáció átka hogy nem tudsz venni magyar zödséget a multiknál !

Tavaly szilveszterkor KANADA-i lencsét kaptam csak !! ez már OFF.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.27. 14:30:59

dórimóri 2007.09.27. 13:36:42
"Dutch transport and logistics company Rynart Transport has gone out of business. Rynart Transport Hungary Kft is also involved in this filing for bankruptcy. Too rapid and disorganised expansion to Eastern Europe is thought to be behind this failure. (Source : Le Lloyd) (MB)", forrás: truckeurope.net

Бабаяга 2007.09.27. 14:35:00

Gyűlölöm a kamion csordákat!
Hogy miért? Kapásból három érvem is van. Miután eleget tettem hazafias kötelességemnek (3 gyerkőc) elvesztettem az állásomat. Pedig tudok és főként szeretek tanítani. A nyáron kaptam egy állásajánlatot (ismerőstől). Nem is lett volna messze: M0 15-s felhajtótól Budaörs. (persze lehetne BKV-val is, de számoljatok utána az mennyi idő) Szóval, a kamion balesetek miatti szinte állandó dugó miatt nem vállalhattam. Marad a jelenlegi melóm, amit nagyon szeretek szintén, de ehhez meg hozzátartozik a vezetés. (Nógrád, Pest megye keleti fele) Vácra hétköznap legalább másfél óra alatt jutok el. Ugyanezt dec. 23-n 40 perc alatt abszováltam, mivel a Hungárián nem volt kamion. De akármerre járok (M3, M2, M5, 4, 5, 31, 51, 44, 21, 22) Mind dugig van kamionnal és az útburkolatban hagyott nyomaikkal. A cég fizeti a 9ft kilométer pénzt, de a kamionok miatt jobban pusztul a kocsim.
Ami a zergeb**** utakat illeti: néhány hete volt szerencsém át vergődni tengernyi kamion közt a Királyhágón: gödrök nem voltak az úton, de útburkolati jelek se, tehát mindenki ott ment, ahol neki kényelmes volt. Ja és néhány kamion az árokban: baleseti helyszínelés, útzár, stb.

risoo 2007.09.27. 14:36:00

a hajózható napok száma a dunán jó évben 300 körül van, 2003-ban amikor extrém alacsonyvolt a víz, fél év valóban kiesett, de a 60-70 hajózható nap messze áll a valóságtól. Persze sokat segíten a dolgon Nagymaros.. és még egy gát Dunaföldvár tájékán. Persze ettől nem csak itt, hanem a politikusok között többen lábrázást és heveny végtagi zsibbadást kapnak, ki ezért - ki azért. Mindenki tudja közülük, hogy gátat kell építeni, ha nem ma akkor 30 év múlva, de persze aki ezt a kérdést előveszi, politikai hulla. Egyetértek azzal, aki azt mondja, hogy fizessék meg a kamionok a valós költségeket, és remélem, hogy olyan is olvassa ezt a fórumot, aki tud is csinálni valamit. Abból ugyanis nekem is elegem van, hogy a 44 úton ha Békésszentadnrásnál át akarok kelni, akkor rá kell jönnöm, hogy a túloldalra születni kell. Egyébként mi is szállítmányozó cég vagyunk a fentiekből az is sejthető, hogy folyamon elsősorban, de amúgy vasúton, tengeren (nem konténer)is. A folyami kamion fuvarozás valóban Willy Betz specialitása, bár Baján és Gönyűben is van RORO rámpa - soha senki nem használta. A 90-es évekban a Bayor Lloyd működtetett folyami RORo-t, de nem volt kifizetődő. a 2000-es évek elején az osztrák közlekedési minisztérium VIA Donau nevű kht-ja kapta azt a feladatot, hogy minél több árut tereljen közútról folyamra. Ennek égisze alatt elindult egy csereszekrényes (45') forgalom Budapest és Deggendorf között, ami addig működött míg volt (osztrák állami) támogatás. A fuvardíj + tranzitidő gyatrább volt mintha lábon ment volna az áru. Végül a kedvencem: a tavalyi gabona szezonban tízezer tonna számra ment gabona kamionnal Olaszország északi részébe, visszafelé pedig Koperből hoztak szóját. Olyan fuvardíjon, hogy vasúton hozzá se tudtunk szagolni. Nem azért csak mert drága a vasúti fuvardíj, hanem azért, mert az áruk egy jó része nem közvetlenül a raktárból kerül vasúti kocsira, hanem előtte van egy közúti rászállítás + átrakás. Az utóbbi szezonban egyébként magánvasuttal fuvaroztattunk gabonát Hollandiába, Németországba, Belgiumba. Remekül működött, de egyedi kocsikat nem tudtunk volna így küldeni

nagysusu 2007.09.27. 14:38:37

Sziasztok! Ha valaki végig megy pl. az M0-on megszámolhatja hogy több a teherauto mint személyauto! Miért kell nekünk a "kis" autosoknak a kamionosok által kitaposott uton bukdácsolni 10-15cm-es nyomvájukban? Aki ismeri az 51-es utat tudhatja hogy a soderszállitok minden nap életveszélyesen közlekednek, zárovonalon, kanyarodo sávban ugy elöznek mintha semmi sem történne! Valamikor még mindennapos volt a papucsozás, de már vagy 5 éve nem láttam ilyet (lehet hogy a bányatulajdonosok elintézték?). Nem beszélve a müszaki állapotukrol. Majdnem mindegyik soderesen kopott gumik vannak, 0 fékkel amiért szo nélkül ki kéne vonni öket a forgalombol! Viszatérve az M0-ra amikor pl. baleset miatt feltörlodik a sor akkor mit keresnek a kamionok a belsö sávban? Elözéskor maradtak bent? Ilyenkor ha rendör lennék a szembejövö sávbol sorra szedném a jogositványokat!
Nem vagyok kamion ellenes de tudni kéne hogy kinek hol a helye, és ugy is közlekedni. A rendörség miért nem tesz semmit, amikor modern trafikkal mérnek, amiböl látszik hogy egy teherauto a számára megengedettnél gyorsabban megy? Miért nézi a teherautos a szgk-nak a sebességkorlátozását ami nem neki szol?
Valoszinüleg ezekre soha nem lesz válasz amig a rendörség szarik rá, inkább valahol kávéznak vagy melegednek, csak ne keljen kimenni az esöbe fagyba.

dórimóri 2007.09.27. 14:43:45

Kálmán, csak ágazati összefogással lehet szinten tartani az árakat – egyelőre mindig akad, aki kicsit alább ígér. Lehet, hogy ettől tartunk ott, ahol, de senki nem fogja visszautasítani a megrendelőt, aki bármennyit hajlandó kifizetni egy gyors közúti fuvarért – mi is ezen tudunk keresni. Ha ezen tünkremennek, menjenek, én nem bánom, egyébként sem szeretnék szörnyethalni az autópályán, mert egy elbóbiskoló sofőr leszorít az útról. De nem szabad figyelmen kívül hagyni azokat a tényeket, amik miatt ekkora a közúti teherforgalom. Gyökeresen kellene megváltozattni a fuvarozáshoz és a szállítási határidőkhöz való hozzáállást. Amúgy szakmai szempontból igenis örülök, hogy a föld alól is tudok előteremteni szabad kocsit és fuvarost. Nem veregetne hátba a főnököm, ha felhívná a megbízó, hogy dórimóri elvi okok miatt nem hajlandó fuvart szerezni.
Nna, megyek vissza a konténereimhez.

wki 2007.09.27. 14:49:25

Jermann Kálmán 2007.09.27. 14:39:19

Ja, én nem hiszem, csak a cikked szól a tranzitról. Ha a hazai nem érdekes, akkor tényleg csak az égig (na jó, az osztrák szintig) kell emelni az autópályák és a főutak nehézgépjármű útdíját, mindenhová máshová pedig kirakni a 7,5t-s táblát, és hatékonyan ellenőrizni.

Csak én nem ismerek olyan kormányt, aki ezt meg is teszi :(

ommm 2007.09.27. 14:50:06

dórimóri: ez a konkurenciaharc. összefogás sosem lesz ezen a szinten.

dórimóri 2007.09.27. 15:00:43

omm: de saját maguk alatt vágják a fát. A mi hajóstársaságunk és a velünk szövetségben lévő másik három érdekes módon össze tudta hangolni a díjait, és működik. Nem megyünk csődbe, de versengünk. Van egy közösen meghúzott csontár, ami alá senki nem megy - legalább nullszaldósra ki tudjuk hozni a fuvart - persze mindenki olyan magas díjon próbálja bekönyveltetni a fuvart, ahogyan csak tudja. És ne kis hajóstársaságokra gondoljatok, a világszinten első hatból négyről beszélünk.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.27. 15:02:02

dórimóri 2007.09.27. 14:43:45
Az ágazati összefogást csúnyább szóval kartellezésnek nevezik.
Remélem, inkább az "annyiért vállalom el a megbízást, amennyiért a rendelkezések betartásával rentábilisan meg tudom csinálni" elv mellett fejlődik tovább a fuvarozói társadalom.

ádám 2007.09.27. 15:03:49

Ami az autópályák használatát illeti: a jó megoldás szerintem a három sáv, ebből a külsőben mehetnek a kamionok, a középzőben már a 7,5 tonna alattiak, belsőben pedig a 3,5 tonna alattiak. Ezzel minden kamionos rodeózást el lehet kerülni, és nem merül fel, hogy az egy belső sávból a 110-zel menni akaró autó nem tud kiállni a külsőbe elengedni a többieket, mert ott összefüggő kamionsor van, 88-90 km/h-val. Ja, az alsó sebessághatárt 80 km/h-ban jelölném meg. Így nincs olyan, hogy a 60-nal menő barkas fogja vissza 1/3-dal a többi kamiont, akik ugye nem jöhetnének beljebb eggyel, kikerülni...

Miel a háromsávosítás rengeteg pluszpézbe kerülne, amit az elvtársak jelenleg elherdálnak meg ellopnak, ezért a jelenlegi autópályákon bevezetném a 7,5 tonna/110 km alatti végsebességnél nagyobb/lassabb járművek kitiltását a belső sávból, még kikerülési célból is. Így talán jobban hasznlható lenne a meglévő úthálózat. Legalábbis az autósoknak...

korn 2007.09.27. 15:04:00

Jelen helyzetben csak annyit lehet tenni, hogy NEM veszünk külföldi terméket, hanem csak hazait, már amiből van.

nad 2007.09.27. 15:07:31

Csak hozzászólok. Nem akartam, mert szinte minden le van írva a cikkben, postban, illetve a hozzászólásokban, és a legtöbbjével egyetértek (vagy együttérzően bólogatok).
Ami miatt mégis koptatom a billentyűzetet, az a hajóforgalom, meg a Duna (hajózhatósága).
Ahogyan autóutat, autópályát nem lehet mindenhova építeni, a végtelenségig betonozni (mint ahogy azt le is írták többen), úgy a Dunára sem lehet úgy tekinteni, mint mindent befogadó és eltűrő közlekedési útvonalra. Abba gondoljatok bele, hogy a hajóközlekedés _egy_ szolgáltatása a Dunának, erre hivatkozva nem lehet vízlépcsőket követelni rajta. Ha gondoljátok, felsorolom, mi mindenre szolgál még a Duna (illetve a többi nagy(obb) folyónk), de talán mérlegelni kellene, hogy a rengeteg beton és annak fenntartása, az ezzel járó negatív hatások miért ellentétesek a többi szolgáltatással. Tudom, nem erről szól a post, de nehogy már úgy nézzen ki (mint ahogy azt egyesek - nem eről a fórumról - láttatni akarják), hogy gátat a Dunára, és aztán minden gondunk megoldva. A medermélyülés meg egy másik - szintén megoldandó - probléma, persze.
Ésszerűbben kellene kihasználni a Dunát, ez tény, de talán az EU-s hajószabványokat kellene a célszerűbb típusú hajók felé terelgetni.

dórimóri 2007.09.27. 15:07:38

a Rynart is azért ment csődbe, mert rentábilis fuvarokat csinált?

rognork 2007.09.27. 15:13:16

halál a motorosokra és a kamionosokra. és persze a tömegközlekedőkre is.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.27. 15:14:29

dórimóri 2007.09.27. 15:07:38
Nem is pozitív példaként hoztam.

rognork 2007.09.27. 15:16:37

a rynart azért ment csődbe, mert faszok voltak. fekete munkával elhappolták a konkurrencia üzletét, és még így sem tudtak talpon maradni. a konkurrenciát meg 2x vették meg.
név szerint tibbet - exel - dhl.
hehe

ommm 2007.09.27. 15:18:21

dórimóri: ahogy Kálmán is említi, az kartell, és mint olyan esetleg monopolhelyzetbe kerülhet és akkor na ki jön? bizony a monopoellelenes hivatal. és annak nem magyarázod meg, hogy kevesebbért nem ÉRDEMES csinálni, őket nem érdekli. szal vigyázni kell nagyon.
és sajna a hiba most is az emberekben van (szándékosan nem írom, hogy az itteni KÁeurópai posztkomcsi népekben), mert itt nem profitra és a tőzsdére betörésre játszanak, hanem a privát meggazdagodásra.
mert nem értik meg, hogyha a cégnek jól megy, akkor előbb-utóbb lovetta is lesz.

ommm 2007.09.27. 15:18:56

írtam vagy mi???

wki 2007.09.27. 15:26:19

Hová akarnátok még harmadik sávokat építeni az autópályákra? Menjetek már el Budapesttől 40 km-re, gyakorlatilag a jelenlegi 2x2 sáv sincs kihasználva. Ennyi bőven elég, egyedül az M0-ást kell normálisan kibővíteni.

Azt meg ki lehet bírni, ha néha kijön előzni egy kamion a másikat, 1-2 percig mész mögötte 90-nel, és akkor mi van. Sokkal nagyobb gond a főutakon levő kamion, mint az autópályán lévő

risoo 2007.09.27. 15:26:38

nad: ne érts félre, nem a fentio topik örvén akarom becsempészni, hogy gátat kell(ene szerintem) építeni. Bár kétségtelenül nem tettszik az, hogy a "rosszemberek mind gátat akarnak" alakult ki, amire Új Péter népszabibeli glosszája a legszebb példa. Továbbgondolva a közúti dolgokat, igazán abban reménykedem, ha kész az M0 keleti szektora a híddal, kitiltják az M0-ason belülről a kamionokat. Hungárián most épp egy felborult és elzárja el a Kacsóh P. úti felüljárót. Utána a budai oldalon viharsebesen meg fogják találni a megfelelő nyomvonalat. de a ezekkel csak BP-re nehezedő kamionos nyomást lehet csökkenteni, mi lesz a 44-es 86-os utakkal??

Hard 2007.09.27. 15:27:24

Hát pedig a Győr-Sopron és a Móvár-Szombathely autópálya kurva messze van még. Csornán a kurva körforgalomból nem lehet kijönni már szinte, mert az összes kamion megy a 86-osra én meg mennék tovább a 85-ön, de nem nagyon lehet atugrani a nyomvályún. Persze elkerülőre még talán normális terv sincs, nem hogy építenék. Ha már kész lenne is késő lenne.

heavy mental 2007.09.27. 15:29:52

"túlsúly 4000 euro"...
Próbáltál már gyűjtős (vagy bármilyen)kamiont rakni a speditőr igényeinek, a sofőr igényeinek, a megfelelő tengelyterhelésnek és a biztonságos rakományrögzítésnek megfelelően? Ugye nem. A sofőr meg örül,ha normális vagy vele, mert amúgy közellenség és tudja is magáról.
Én meg visszaesően és előre megfontolt szándékkal segítem elő a környezetszennyezést/útrombolást targoncásként. Hehe...
Amúgy autósként én se szeretem ezeket a nagy vasalókat, de érdemi fejlődés a cikk tartalmát illetően majd akkor lesz, ha "az Osztyapenkó lépést vált"...

nagysusu 2007.09.27. 15:32:26

Még egy kis visszatérö az 51-utra, és bevezetöire. Miért nem fizettetik meg az ut tönkretételét a soderbányákkal? Minden épeszü ember nyomon tudja követni, miért csak az egyik irányban van nyomváju. A bányákhoz vezetnek! Amig Ök milliárdokat keresnek mi bukdácsolunk. Az egyik bánya tulajdonosa egy volt pénzügyminiszter, persze a sogora nevén. Még egy gusztustalanság: Dunavarsányban hogy egy bánya a "város"-hoz közelebb kitermelhessen azt igérte hogy nem lesz varsányon földut! Nem egy földutat tudnék mutatni, de már a bekötöut is olyan, vagy még rosszabb mint egy földut (csak ez egyik oldal).

korn 2007.09.27. 15:38:57

Az a jó a 86-on, hogy a kormányt nem kell fogni, mert a nyomvályúk vezetnek. Mindig kicsesznek a nyugat Mo-akkal, itt soha nem épül semmi. 2011-ig kb. 25 km fog megépülni a M86-ból. Mire lesz kész az egész? Hány millió kamion megy addig át a falvakon?

dórimóri 2007.09.27. 15:45:42

Igen Omm, a hiba azokban az emberekben - cégekben van, akik inkább önköltség alatt elvállaják a fuvart, és a végén csődbe mennek. Szerintem más, ha abban állapodunk meg, hogy önköltség alatt nem fuvarozunk, és más, ha húzunk egy jó magas díjat, ami alá nem megyünk. De ne kövezzetek meg. :)

ommm 2007.09.27. 15:50:09

dórimóri: hogy megértsd, itt nem azzal van gond, hogy akkor leülünk és megegyezünk ÉSSZEL. itt a gond ott kezdődik, hogy ha erre valaki (neadjisten' a konkurencia) rájön.

dórimóri 2007.09.27. 17:12:06

Ommm, igyunk inkább egy Kofolát és csacsogjunk veteránokról vagy hengerekről vagy ilyesmi.

apamacko 2007.09.27. 17:16:43

Mindent szépen leírtunk már csak a t. 386 első polgárnak kéne leülni elolvasni !

Rognork :
Nem kéne kinyilatkoztatnod magad mer beszólunk mi is páran !

A motorosok és tömegközlekedők nevében főleg !

ommm : dórimóri érti csak nem akarja !
( tudom egyedül csak Jezus váltotta meg a világot ! )

sanya 2007.09.27. 17:36:50

Egy "apróság":

Soha nem láttam, vagy hallottam róla, hogy nálunk hatóságilag rendszeresen lemérnék a megrakott kamionokat. Még baleset után sem, inkább azt mondják, hogy gyorsan ment vagy a síkos úton megcsúszott, pedig sok esetben gyanítható hogy a túlsúly miatt nem tudott megállni vagy megmaradni az úton. Ehhez ugyanis mérőállomások kellenének szerte az országban. Az Egyesült Államokban minden országos főút - nemcsak autópálya! - mellett vannak mérőállomások, és ha működnek, akkor az arra haladó kamionoknak külön felszólítás nélkül kötelező a behajtás!!

sanya 2007.09.27. 17:36:51

Egy "apróság":

Soha nem láttam, vagy hallottam róla, hogy nálunk hatóságilag rendszeresen lemérnék a megrakott kamionokat. Még baleset után sem, inkább azt mondják, hogy gyorsan ment vagy a síkos úton megcsúszott, pedig sok esetben gyanítható hogy a túlsúly miatt nem tudott megállni vagy megmaradni az úton. Ehhez ugyanis mérőállomások kellenének szerte az országban. Az Egyesült Államokban minden országos főút - nemcsak autópálya! - mellett vannak mérőállomások, és ha működnek, akkor az arra haladó kamionoknak külön felszólítás nélkül kötelező a behajtás!!

tt 2007.09.27. 17:39:03

szánalmasok vagytok... azthiszitek ti urvezetök hogy azert csinaltak az utakat hogy ti korzozzatok rajt egesz nap?? nagy tevedes bogarkaim! ez az okostojas kalman is vegye be a f****m kis köcsög...

Roland 2007.09.27. 18:25:53

Hello

Budapestiként csak egyetlen dolgot kívánnék;
Drága rendőreink csak egyszer lennének egy héten keresztül azzal elfoglalva, hogy MINDEN nyomorult kamiont ami nem a jobboldali sávot vágja tönkre a tizenhuszonharmin tonnájával, szedjék ki a forgalomból büntessék meg és lehet tovább menni - A KÜLSŐ sávban..

Nem vágom.. Ül a hülye zsaru az f astrában és nézi ahogy előtte mögötte mellette montsrumok ralliznak az út összes létező sávjában.
Nem gáz, hogy veszélyes, hogy lassítja a forgalmat, hogy szétcseszi az utat..

GlobalL 2007.09.27. 18:37:39

Nagyon egyszerű, hogy miért is van ennyi teherautó az főutakon. Lehet árajánlatot kérni a MÁV-tól és lehet egy közúti fuvarozótól. És, hogy még többet fizessenek a közúti fuvarozók? Nem elég a (szinte kötelező) havi 22,500 Ft a főútvonal hálózatra? A megoldás nagyon egyszerű lenne. Normális utakat kellene építeni, minimum 11,5t tengelyterhelésű utakat, azokat nem nyomná szét a sóderes/gabonás/vasas teherautó. A belföldi árufuvarozás pedig azért is jár túlsúlyban, mert szinte csak így éri meg az árut szállítani. Szinte mindent, ahogy az előbb soroltam: sódert, vasat, gabonát. És higyjétek el, hogy szinte EU-s a bírság, amit, ha elkapják a túlsúlyos teherautót, akkor fizetni kell. Csak ott nem pampognak az emberek, ha sokkal drágább a sztráda építésének km díja, a kenyér és az új társasház. Maguk a vásárlók ényszerítik rá a fuvarozókat, hogy tönkre tegyék az utakat, ill. a kispórolt anyag az utakból.

Gonosztörpe 2007.09.27. 18:51:50

3 sávos úton a középső sávban is haladhatnak folyamatosan a teherautók.

Gábor 2007.09.27. 18:54:33

Az, hogy a megrendelőnek azonnal kell a termék, annak fényében különösen elgondolkodtató, hogy a tartós fogyasztási cikkek java nálunk (hosszú-hosszú) hitellel van finanszírozva.

kd 2007.09.27. 19:16:06

Ejnye, milyen irigyek vagyunk: hát honnan lenne megrendelése a drága elvtársak és polgártársak útépítő cégeinek Vas és Győr-Moson-Sopron megyében, ha valaki balga módon egy tollvonással kitiltaná a 86-osról a kamionokat?
Egyébként évek óta ingázom Szombathely és Bp. között, úgyhogy folyamatosan láttam a forgalom növekedését meg az útminőség romlását. Régebben motorral is nekivágtam, de két éve nem próbálkozom vele: semmi élvezet nincs benne, csak szét***om a motoromat a nyomvályúk meg a kátyúk között.

=Daniken= 2007.09.27. 19:34:14

korn, de más is írta:

hazai termék...meg import zőccség.
megint nem politika, de meggyőződésem, hogy a hazai mezőgazdaság tönkretételét derék, több garnitúra politikusainknak köszönhetjük és közvetve meg annak a derék EU-nak, amelyik el akarja adni a termékeit, mert ugye ki másnak, ha nem nekünk, meg aztán Romániának, Ukrajnának, Bulgáriának, Törökországnak...
Az itthoni mezőgazdaság érdekes módon nem szorult ilyen mértékű behozatalra annakidején..de hogyan és miért van az, hogy bemész a boltba és csak a szar olasz, spanyol, portugál és még a franc tudja milyen paradicsomot kapsz? és Ausztriában meg magyar paradicsomot vehetsz a boltban.
Jönnek itt az EU-s, GVOP pénzek, de elpanamázzák.nézd majd meg, hány kistérségi fejlesztés fog majd belebukni a nagy fejlesztésbe és hány olyan van/volt, ahol megpályázták, megnyerték, majd VISSZAADTÁK, mert a sok jobbos és balos emberkék NEM TUDTAK megegyezni...100 milliók, milliárdokról van szó.Van rokonom aki az agráriumból él, olyan is aki már régen nem. elkeserítő a helyzet.nevelj fel 40-50 marhát, amit élőállatként veszel meg 480 ft-ért, majd 4-500 kilósan azt mondják, m1.5-2 év múlva, hogy 310-et adnak érte.
dórimóri:
ez a lenyomjuk az árat dolog tönkreteszi a piacot, sok-sok kisvállalkozót, aztán maradnak a multik, akik azt fogják mondani, hogy 3* annyiért elviszem.Mert egy nagy cég vagyunk, ki kell termelni a működés költségeit.
apamacko:

nagyon bólogatok!
két éve rengeteget taxiztam.egyik sofőr mesélte, ahogy anyáztunk a Szentendrein, hogy utazott vele egy mérnök pali, a reptérre ment.mondta, hogy egy német cégnél dolgozik és az USA-ban építenek aszfalt utakat. 50-80 év garanciával!!!
ott kezdődik, hogy a beton alapozás nem 15 cm, hanem 70 cm és arra még rájön mégegyszer annyi aszfalt.és használják azt a találmányt, amit véletlenül egy magyar tudós talált fel és szabadalmaztatott, a nem újrahasznosítható műanyagok útburkolatban való felhasználását.
Az aszfalt strapabíróbb és kopásállóbb lesz tőle.a licenszeket eladta, azonnal megvették, csak annyit kötött ki, hogy a gyártás Magyarországon kell legyen.Nem lepődnék meg, ha ez már nem így lenne.szerinted hol használtak fel itthon ilyen adalékot? Mert szerintem sehol.akkor bemondták volna a TV-ben.:-)

=Daniken= 2007.09.27. 19:42:24

Roland:

a fakabát már nem ül F Astrában, mert derék honatyáink megszavazták, hogy lecserélkék őket TDCI Mondeokra, Skoda Octaviákra, a VPOP-nál meg Rangerekre és a Navarákra.

az a rendőr, aki ma Wagon R+-al, meg Astrával jár, az lúzer, vagy a fütyi rossz végén áll...
Ja és ezeket is szarrá lelakják és szarrá hajtják 1-1,5 év alatt.

De jártam városon (BP) kívüli kisvárosban és ott meg a fő utcában lévő rendőrörsön vadi új Octavia, Fabia, Opel Vivaro állt. Legtöbbször csak állt. lehet, hogy ott meg is fogják becsülni.
Még egy utolsó megjegyzés:
a rendőr nem áll a dugóban, hanem felcsapja a villogót és átvág a kereszteződésen, piroson, síneken és elhúz.csak a múlt hónapban 6 ilyet láttam a saját szememmel.mert ő rendőr, mi meg csak halandó emberek vagyunk.akikért ő van, de ez mellékes.

bgy 2007.09.27. 20:24:13

Az utepites minosegehez: evekkel ezelott csinaltam kapubejarot. Az egyik rokon, akinek foldmunkagepe van, kiszedte a tukrot, kb 70 centi melyen. Az utcank ugyanis keskeny, de neha nagy autok is jarnak (szerencsere tenyleg csak neha). Aztan elhivtam az utepito ceg emberet, hogy akkor ez lenne itten a helyzet, csinaljanak utalapot, arra majd jol lerakom a terburkolot. A faszi allt a bejaro mellett es nezte. Azt kerdi, ez mi? Hat, mondom, ez itt a bejaro helye, ahova magank kell a zuzott kovet beteriteni es tomoriteni. Azt mondja erre: ekkora alapot az autopalyanak sem szoktunk... nem fuznek hozza kommentart.

forrasr · http://forrasr 2007.09.27. 20:47:00

azt kell lássam, itt sokan írnak részigazságokat, de igazából nem látnak bele a fuvarozásba, míg nemcsinálják,és akik gépkocsivezetőként dolgoznak cégeknél azthiszik fenékig tejfel a szakma, sokan uniós nyitásunk után bele is ugrott a dologba 0 ás indulóval új verdákkal...és szépen lassan mivelhogy sok "apró" költséggel nem számoltak...szépen sorban hullanak ki a piacról, persze utolsó próbálkozásként egyre lejjebb nyomva az árakat,most jelenleg olyan szinten van a magyar fuvarpiac, hogy nagyon sok magyar cég kiszorult a saját piacáról,mi szintén ebbe a kategóriába tartozunk, lassan 3 éve már csak műszaki vizsgára jön magyarországra a kocsink, uniós munkákat csinálunk ahol megfizetik az útdíjakat, persze igazán objektív belátásu gazdasági kérdésekben jártas ember hamar látni fogja hogy az útdij ára meg fog látszani a közuton szállított termékek árában(élelmiszerek,üdítőitalok,szárnyasbetét,stb)többen mondanak alternativákat egyébb szállítási módokra, ha működőképes, életképes lehetőségek lennének rögtön nem kamionnal vinnék az árut, a fuvaroztatónak az az érdeke hogy a kívánt időre kívánt idő alatt minél olcsóbban eljusson az árú, Tisztelt Jermann Kálmán Úr is említette, hogy az új személygépkocsikat vonaton néhány nap alatt ellehetne juttani a célálomásig, igazából ezt kéne emgnézni hogy mennyi is az a néhány nap, mert egyáltalán nem mindegy hogy 2 nap vagy egy hét, gondolom amely szállítmány ráér jelenleg is vasúton viszik.Igazából nagyon sok gondolatot lehetne hozzáfűzni a témához, de azthiszem vannak emberek akiket semmiképpen nemtudok meggyőzni affelől hogy a közúti fuvarozás az egy szükséges rossz, kiemelve itt azt hogy szükséges, a modern globalizált világ egyik elkerülhetetlen "mellékterméke"

forrasr · http://forrasr 2007.09.27. 20:50:01

azt kell lássam, itt sokan írnak részigazságokat, de igazából nem látnak bele a fuvarozásba, míg nemcsinálják,és akik gépkocsivezetőként dolgoznak cégeknél azthiszik fenékig tejfel a szakma, sokan uniós nyitásunk után bele is ugrott a dologba 0 ás indulóval új verdákkal...és szépen lassan mivelhogy sok "apró" költséggel nem számoltak...szépen sorban hullanak ki a piacról, persze utolsó próbálkozásként egyre lejjebb nyomva az árakat,most jelenleg olyan szinten van a magyar fuvarpiac, hogy nagyon sok magyar cég kiszorult a saját piacáról,mi szintén ebbe a kategóriába tartozunk, lassan 3 éve már csak műszaki vizsgára jön magyarországra a kocsink, uniós munkákat csinálunk ahol megfizetik az útdíjakat, persze igazán objektív belátásu gazdasági kérdésekben jártas ember hamar látni fogja hogy az útdij ára meg fog látszani a közuton szállított termékek árában(élelmiszerek,üdítőitalok,szárnyasbetét,stb)többen mondanak alternativákat egyébb szállítási módokra, ha működőképes, életképes lehetőségek lennének rögtön nem kamionnal vinnék az árut, a fuvaroztatónak az az érdeke hogy a kívánt időre kívánt idő alatt minél olcsóbban eljusson az árú, Tisztelt Jermann Kálmán Úr is említette, hogy az új személygépkocsikat vonaton néhány nap alatt ellehetne juttani a célálomásig, igazából ezt kéne emgnézni hogy mennyi is az a néhány nap, mert egyáltalán nem mindegy hogy 2 nap vagy egy hét, gondolom amely szállítmány ráér jelenleg is vasúton viszik.Igazából nagyon sok gondolatot lehetne hozzáfűzni a témához, de azthiszem vannak emberek akiket semmiképpen nemtudok meggyőzni affelől hogy a közúti fuvarozás az egy szükséges rossz, kiemelve itt azt hogy szükséges, a modern globalizált világ egyik elkerülhetetlen "mellékterméke"

Бабаяга 2007.09.27. 20:50:01

tt!
Azért nem mindenki úrvezető, aki nem kamionnal jár. Sokak munkájának a része az autózás. Gondolj csak nyomorult user support-osokra, akiknek ki kell járni az analfabéta user gépén megkereseni az "any" feliratú billentyűt, hogy tovább léphessenek a programban. Az mondjuk engem is bosszant, hogy a jó levegő érdekében kiköltöznek a városból és utánna naponta bejárnak kocsival, mivel itt a munka, a jó iskola, stb. Aztán háborognak, hogy Bp. bevezető útjai járhatatlanok. Én általában az ellenkező irányban haladok - reggel ki, este be - és látom mekkora tömeg szenved naponta a dugóban.
Még valami.
Tőlünk három házra vége van a fővárosnak. Tábla nincs, mivel innen sehová nem vezet igazából út. De a kamionosok megtalálták ezt a menekülési lehetőséget, és éjjel nappal erre járnak földúton, árkon bokron keresztül. Vasárnap onnan tudom, hogy tíz óra van, hogy megremegnek az ablakok: elindultak a kamionok.

forrasr 2007.09.27. 20:55:43

azt kell lássam, itt sokan írnak részigazságokat, de igazából nem látnak bele a fuvarozásba, míg nemcsinálják,és akik gépkocsivezetőként dolgoznak cégeknél azthiszik fenékig tejfel a szakma, sokan uniós nyitásunk után bele is ugrott a dologba 0 ás indulóval új verdákkal...és szépen lassan mivelhogy sok "apró" költséggel nem számoltak...szépen sorban hullanak ki a piacról, persze utolsó próbálkozásként egyre lejjebb nyomva az árakat,most jelenleg olyan szinten van a magyar fuvarpiac, hogy nagyon sok magyar cég kiszorult a saját piacáról,mi szintén ebbe a kategóriába tartozunk, lassan 3 éve már csak műszaki vizsgára jön magyarországra a kocsink, uniós munkákat csinálunk ahol megfizetik az útdíjakat, persze igazán objektív belátásu gazdasági kérdésekben jártas ember hamar látni fogja hogy az útdij ára meg fog látszani a közuton szállított termékek árában(élelmiszerek,üdítőitalok,szárnyasbetét,stb)többen mondanak alternativákat egyébb szállítási módokra, ha működőképes, életképes lehetőségek lennének rögtön nem kamionnal vinnék az árut, a fuvaroztatónak az az érdeke hogy a kívánt időre kívánt idő alatt minél olcsóbban eljusson az árú, Tisztelt Jermann Kálmán Úr is említette, hogy az új személygépkocsikat vonaton néhány nap alatt ellehetne juttani a célálomásig, igazából ezt kéne emgnézni hogy mennyi is az a néhány nap, mert egyáltalán nem mindegy hogy 2 nap vagy egy hét, gondolom amely szállítmány ráér jelenleg is vasúton viszik.Igazából nagyon sok gondolatot lehetne hozzáfűzni a témához, de azthiszem vannak emberek akiket semmiképpen nemtudok meggyőzni affelől hogy a közúti fuvarozás az egy szükséges rossz, kiemelve itt azt hogy szükséges, a modern globalizált világ egyik elkerülhetetlen "mellékterméke"

forrasr 2007.09.27. 20:57:38

Húha elnézést, fordítva néztem a fórumot ájem lenni loser, meg a szóismétlésis sokvolt mégegyszer elnézést

Бабаяга 2007.09.27. 21:02:30

Egyetértek Globallal!
Nagyban még nem próbáltam, de amikor Koloszvárra készültem végig zongoráztam a lehetőségeket: vonat, busz, repülő. A menetrend idióta a vonat esetén: nem érkezhetek meg egy konferenciára az éjszaka közepén. A busz se volt igazán jó. A repülő meg 60000. Ezekután a férjem felvetette: menjek autóval: egyedül mentem, csak engem terheltek a költségek, 3000-rel volt drágább, mint a busz, ami a legolcsóbb. (Ja és ha tömegközlekedek, kénytelen lettem volna venni egy bőröndöt.)
Amíg ezt begépeltem, pedig vakon, tíz ujjal, addig három kamion zörgette meg az ablakom itt a világ végén, 3km-re az Mo-tól.

Triznyai Döme 2007.09.27. 21:11:08

Szotyi 2007.09.27. 18:51:50
"3 sávos úton a középső sávban is haladhatnak folyamatosan a teherautók."

Kamionos vagy?
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
36.§ (1)-(3) bekezdés.
Ha túl nehéz, keress valakit aki elmagyarázza.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.27. 21:16:19

GlobalL 2007.09.27. 18:37:39

Te elmondtad az egész torz gondolkodás lényegét 12 sorban, nekem a cikk és a blogbejegyzés is kevés volt hozzá.
1. a vasúti szállítás árát akkor hasonlíthatjuk a közútiéval, ha mindkettő kifizeti a pálya használatát is. A vasút beleszámolja, a közút a töredékét fizeti. Még egy rövid ideig, akkor a szállíttatók majd alaposabban megfontolják, mivel vitetik a dolgaikat.
2. Ehhez nem kéne közgazdasági végzettség, hogy lásd:
- nem azért kell a megengedettnél többet felraknod, mert alacsony a fuvardíj,
hanem
-azért alacsony a fuvardíj, mert túlsúllyal mész.
Tehát azzal, hogy egyesek a konkurencia kiszorítása miatt ugyanannyi pénzért nem 25, hanem 30 tonnát kezdtek el szállítani, levitték az árakat, de gyorsan átálltak erre a többiek is, így most lehet közösen sírni-ríni, milyen nehéz ezen a piacon megélni. A saját csalásotok áldozatai vagytok.
3. Nekem és a többségnek a tönkretett utak fájnak, de a fuvarozók a magukéban is kárt tesznek. A negyven tonnára méretezett szerkezet 50-nél sokkal gyorsabban elvásik.
Ez mindaddig így lesz, amíg brutális, csődbe döntő büntetések vagy a becsületesség nem térít jobb belátásra. Nincsenek illuzióim, hogy az utóbbi valósul meg.
4. A kenyér árában benne lesz a magasabb költség, ha a teherautó után költségarányos használati díjat kell fizetni, de akkor a befizetett adók (amiből ma próbálják foltozgatni az utakat) másra használhatók fel, vagyis az életminőség összességében javul.

De nem is értem a felháborodást, a költségeket eddig is érvényesítették a szállítmányozók, a jövőben sem kéri senki, hogy ne így legyen.

specko 2007.09.27. 21:29:57

Az a baj, hogy ebben a világban a nagy többség (tisztelet a kivételnek) úgy gondolkodik, hogy attól jó nekem, ha több pénzem van, mint a másiknak.
És ez csak fokozza és fokozza a feszültségeket. És egyre embertelenebb helyzetbe sodor.
Éljünk úgy, hogy nekünk is meglegyen ami kell, meg a másiknak is.

=Daniken= 2007.09.27. 22:15:13

specko:
ezzel teljesen egyetértek.kár hogy legalább 15-20 embert ismerek aki erre kaján vigyorral jókat derülne, aztán ha elfordulsz még jól ki is röhög.
lassan ott tartunk, hogy a mi szüleink voltak a naív idióták, hogy ismerjük a tisztesség és becsület szavakat, no meg ami mögötte van.de lehet hogy már ez is túl naív megállapítás...nézd meg a mostani 20 év körüli ifjú generációt, hányan néznek rád hülyén ha ezt az arcukba mondod?..és a drogosok most nem számítanak:-)
nem vagyok szemellenzős, szex , pia rákenról!de maradj csak a most multiknál 2-3 éve dolgozóknál...

Rocko- 2007.09.28. 00:19:50

Бабаяга: "Az mondjuk engem is bosszant, hogy a jó levegő érdekében kiköltöznek a városból és utánna naponta bejárnak kocsival, mivel itt a munka, a jó iskola, stb." ha ott lenne munka, jó iskola, stb. akkor nem járnának be, nemde?

Pe 2007.09.28. 00:59:14

Kedves Kálmán és hozzáértők!
Én a saját kamionommal járok,NEKEM is öröm lenne Györből Körmend felé pályán menni,csak nyűg a 86-s,de egyelőre a kocsi két végén magyar tábla diszeleg,így nemértem mért kéne az A2-en mennem,valamint hogyan menjek M3-as felöl M1,M7 felé?Repüljek,tán azok felett akik 5 percre sem hajlandóak Bkv-ni,hiszen szgk-val kényelmesebb.
1: Bp-n folyamatosan az átmenőforgalom (föleg szgk ingázók)problémáját feszegetik,de ha az M0-s építésénél is az a legfőbb mottó: mielőbb építsél utat csak ne itt,ne erre,ne így.Támogatja a levegő munkacsoport például,hogy most XVI-ban Szlovák úton araszolj,mert az M0-s környezetszennyező(az araszolás NEM).
2: NEM a kamionok teszik nyomvájussá az utakak,hanem az építők(nézz be bármely buszállomásra,tarajos az aszfalt,pedig TUDTÁK hogy ott busz fog állni),érdekes hogy a-ba slo-ba nemmegy tönkre az út.
3: Mérlegelés: MA MINDEN HATÁRON BELÉPŐ tgk-t megmérnek(tengelyenként max 10t),pedig az eu csak a forgalom 10%át engedi.M5-ön azért integettek,mert 3 mérési pont van: 1 átmenö(csak kihajtasz,majd vissza-ha jó a tengelysúly),2 gyorskontroll(kiszürni a hibás mérést), 3 normál hídmérleg. Itt jegyezném meg melyik a veszélyesebb: 3,5t furgon 4t-val vagy 40t kamion 40,5t-val 14% az 1% ellen (túlpakolt billencsekre nincs mentség,én mindíg azt kérdem mivan ha megkell állni a saját gyereked elött!!!)
4: egyelőre a közúti szállítással mind pontosságban,mind csomagolásban,mind gyorsasság-rugalmasság terén semmelyik más fuvarozási ág nemtud versenyezni(hiszen a végfelhasználót nemérdekli miért csak 1 hónap mulva veheti át azt amit 1 héten belül is lehet)
5: sebesség: csal a kmórád legtöbbször(tgk 90-nel megy?saját szgk mögötte 110-t mutat,pedig a kamion órája OMH hitelesített).Mennyit számít Bp-n 6-kor,vagy 8-kor mész át reggel?
6: jelenleg a parkolás a fejlett Deutschlandba is probléma,sőt mindenhol a világon,de a lajtán túl megértik hogy szgk-val mehetsz tovább,kamionnal van vezetési idő is.
Hosszú mondandóm végén megemlítem,hogy az autópályán van haladósáv és előzősáv,mindkettőben mindenkit ugyanannyi jog-kötelezettség illet meg.

Gonosztörpe 2007.09.28. 07:19:15

Triznyai Döme című okostojásnak:

"(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - BÁRMELY járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
"
Csak mert olyan gusztustalan kioktató stílusod van...

Бабаяга 2007.09.28. 07:21:04

Rövid távú megoldás a 86-ra: Cél forgalom kivételével minden TIR kamiont kitiltani. Mert része vagyunk az EU-nak, így van párhuzamos út: A2. Lehet, hogy az osztrákok kaszálnak belőle, de szerintem így is van hasznunk: hiszen az út mentén és maga az út se pusztul le.

korn 2007.09.28. 09:04:02

Ennek az egész tranzitforgalom problémának (és szinte mindennek) a hátterében a fogyasztói társadalom áll. A pénz hatalom, multik irányítanak, országok felett állnak. Gondolozásmódunkat alakítja át a média a reklámok által. Ez egy olyan megoldhatatlan probléma a mai társadalmak számára, amit fel sem tudunk fogni. Hogy mit akarok ebből kihozni? Csak annyit, hogy hiába építünk új utakat, azok is megtelnek, a forgalom pedig egyre nő, amit a mai gondolkozással és eszközökkel kezelni nem lehet. Ettől persze még tenni kell folyamatosan az állapotok javításáért, de semiképpen nem megoldás amivel próbálkozunk. Ennyi.

taksoft 2007.09.28. 15:21:24

wki:
Ma mentem délelőtt Bp-Bábolna-Bp útvonalon személyautóval. Az M1-en odafelé 14-szer kellett 100-105-el camognom teherautók mögött, visszafelé 12x. Nem volt mindegyik 1 perc, de azért meg tudod saccolni, hogy mennyi időkiesés (nem panaszkodásképpen írom, csak tényként). Persze nekik is kell előzni, mert nem mindegy, hogy 99-el, vagy 101-el teszi meg az autópálya 240km-ét. Főleg hogy 80-al mehetne...

Pe: Talán videóval és GPS-el kellene bizonyítani. Többször kimértem, bizony a kamionok 100 felett ballagnak sík úton, de volt már 110-es is tempójú is. És a szgk-k órája (sem) csal 20%-ot (80km/h vs.100km/h). Gondolom olyankor nekik is pontosan annyit mutat, a sebességkorlátozót meg a kis kapcsoló kiiktatja. M.o-on a rendőrök azt sem tudják, hogy van tachográf. Meg azt sem nagy kunszt átverni.

Triznyai Döme 2007.09.28. 20:49:36

Szotyi nevű tipikusnak:

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest)

_- a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve -_

a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni...
.
.
...(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után

_a külső forgalmi sávba vissza kell térni._

Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban -

_a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával_

- bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.

Ha még mindíg nem eléggé világos, szívesen korrepetállak. Az első óra ingyenes. (Mert ilyen hülye jó szívem van)
Keresztyéni türelemmel:
Triznyai Döme okostojás
cca. 2.2-2.4 millió km saját hibás baleset nélkül.

OzzyCar 2007.09.28. 21:04:33

Mondd meg Neki!:D

böri 2007.09.29. 00:01:48

Hadd írjam le 1 hetemet(talan már említettem hogy kamionozom).Hétfő:lerakás Győrben,vissza ugyanott göngyöleg gyüjtő.Első lerakó:St.Johann a. Pongau(kedd reggel),2:Bergheim,3:Bürmoos,4:Ranshofen,5:Mattighofen(vissza is rak,részben),6:Hörsching(maradék le+visszarak részben),szerda: Kirchdorf,Micheldorf felrak du.4re termin Győrben le-felrak,este 11re végeztem is.Csütörtök lerak: Herzogenburg,Traun,Kirchdorf,Micheldorf utolsó 2 vissza is,Spital a.Pyrn felrak,Hörsching le.Péntek:Mattighofen fel,Hörsching fel és már indulhattam is haza.Az osztrák A1en kb 3 baleset volt+az az A2-t bécsnél felújítják ezért a 3 órás út 4,5 lett de még így is kíváncsi lennék hogy milyen vonat/hajó/repülővel tudná valaki ezt utánnam csinálni.Hétfőn rakodás Györben.Az autógyárak a Just-In-Time rendszerben dolgoznak raktárkészletük minimális.Ha nincs hely a rakárban,a kamionokat várakoztatják a parkolóban,6-8-12 órán keresztül,így is jobban megéri kifizetni az állásidőt mint felesleges készleteket raktározni.Van beszállítás vonaton is,de azok tényleg ráérős cuccok.Autókat is visznek vonaton:a tengeri kikötőkbe.A késést meg majd ledolgozza az ázsiai,amerikai,ausztrál speditőr.A zergebaszta utakról(Ausztriában):kb 2évvel ezelőtt müa.kábelvédő csöveket szállítottunk nyerges szerelvénnyel sífelvonókhoz na ott aztán volt centizgetés+szerpentínen tolatgatás hogy be tudjak fordulni,de az osztrákokra jellemző hogy elég sok nehézipari cég van a hegyek között autópályáktól elég messze,keskeny hegyi utakkal megközelíthetően(ipari vágányok nélkül).Bawoah-nak igaza van az egész logisztikázás szopás!

Gonosztörpe 2007.09.29. 08:43:29

Proffesszor úr! Most már csak azt írd le, hogy ez mennyiben cáfolja, az általam leírtat, miszerint a középső sávban is haladhatnak folyamatosan a teherautók..

Triznyai Döme 2007.09.29. 10:25:31

Kedves pörkölt, hántolatlan napraforgómag!

Az én szívjóságomnak is vannak határai. Azt már senki sem kívánhatja ingyen, hogy ILYEN szinten korrepetáljak. Óradíjam 16800.- Ft + ÁFA. (cca. 12-15 órára lesz szükséged) Számlát adok.

Azért segítségül, utoljára még egy ANALÓGIA (a fenti négerül íródott szó jelentését megtalálod a jobb értelmező szótárakban):
A Bibliában is le van írva, hogy "nincs Isten"
Zsolt 53,2.
Ezt mondta a balgatag az ő szívében: Nincs Isten.

Linkas 2007.09.29. 12:53:19

Szép ez a sok okfejtés a kamionok ellen de van itt néhány csúsztatás. Pl. a kamionok talajnyomása a személyautókhoz képest kb. 4 szeres. A kamiont (nemzetközi forgalomban résztvevő tehergépjármű) nem kellene összekeverni a teherautókkal (belföldi forgalomban résztvevő tgk). A kamionokat a határokon belépéskor, sőt néha kilépéskor is mérik és már 500 kg túlsúly is több százezer forintba kerül. Míg a belföldes kocsikat max az M5-ön mérik. Pl. a műegyetemnél a metróépítéshez a 36 tonna megengedett legnagyobb ösztömeg helyett 55-65 tonna össztömeggel mennek a sofőrök, behajtási engedély nélkül. Ha mérik, kijön a goré szétoszt pár húszezrest és ennyi. ugyanis az ömlesztett árút szállító kocsikat az elszállított mennyiség után fizetik!!! Tehát érdeke, hogy egy fuvarba két adag sódert, homokot, gabonát, dolomitot stb. szállítson. Ha ellenőriznék a felrakót és a lerakót is és büntetnék őket akkor nem lennének érdekeltek ennek a fenntartásában. Az a probléma, hogy akik a szabályokat alkotják és papolnak a kamionokról az esetek nagy többségében még soha sem vezették őket, nem éltek benne sőt még csak nem is beszéltek velük.

Gonosztörpe 2007.09.29. 19:55:13

Nagymellényű barátom, szerintem te már annak is örülnél, ha egy hét alatt keresnél 16800 forintot.
"...(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után

_a külső forgalmi sávba vissza kell térni._

Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban -

_a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával_

- bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad."
Gyengébbek kedvéért: ahol 3 vagy több forgalmi sáv van, ott a középső sávban BÁRMILYEN járművel lehet folyamatosan haladni, ha a forgalom olyan sűrű, hogy a külső sávba visszatérni nem lehet.
Arcoskodás helyett próbáld értelmezni a leírtakat, mert úgy látom ezzel a dologgal problémáid vannak!

Triznyai Döme 2007.09.30. 10:23:46

Szotyi 2007.09.27. 18:51:50
3 sávos úton a középső sávban is haladhatnak folyamatosan a teherautók.

Szotyi 2007.09.29. 19:55:13
Gyengébbek kedvéért: ahol 3 vagy több forgalmi sáv van, ott a középső sávban BÁRMILYEN járművel lehet folyamatosan haladni,
(Figyelem! MOST ugrik a gibbon a hákettőóba!)
_ha a forgalom olyan sűrű, hogy a külső sávba visszatérni nem lehet._

HALLELUJA! Вечная слава героям! Éljen és virágozzék!

Már nem éltem hiába, két nap alatt csak leesett uraságodnak is! Reakciód sebessége közelíti a búvár hencserét!

Gonosztörpe 2007.09.30. 13:31:49

Két nappal ezelőtt sem állítottam mást.
Szerintem hiába éltél..:-D

Triznyai Döme 2007.09.30. 15:29:29

Vissza az egész!
Ezek alapján téged már csak 28700,- Ft óradíjért vagyok hajlandó korrepetálni és minimum 100 órára lesz szükséged. És nem vállalok garanciát.

Csak segítségül:
A "3 sávos úton a középső sávban is haladhatnak folyamatosan a teherautók."
és a "középső sávban BÁRMILYEN járművel lehet folyamatosan haladni, ha a forgalom olyan sűrű, hogy a külső sávba visszatérni nem lehet." nem ugyanazt jelenti.

A továbbiakban ne fáradj a válasszal, meggondoltam magam, nincs az a pénz amiért korrepetálnék olyan valakit akinek ENNYIRE súlyos szövegértési gondjai vannak. Éppen nem vet föl a pénz, de a nyugalmam többet ér.

OzzyCar 2007.09.30. 23:59:59

Döme abszolúte igazad van, nem értem miért állsz le keménykötésű kamionosokkal vitatkozni, miközben ferdítik a közlekedési jogszabályokat a magul javára...
Nem szövegértési problémával állunk szemben, hanem hóhányással:DD

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.10.01. 11:23:24

A cikk utolsó képén szereplő - általad is támogatott - megoldással egyetértek. Legyenek hozzá újra tengeri kikötőink!

12 2007.10.01. 17:35:51

Ha drágább az út díj, drágább a fuvar, drágább az áru,mi fizetünk többet.Az ömlesztett árusokat meg hagyjuk, mert kevés van aki nem duplasúlyal jár.Láttam már olyat hogy a pótkicsit rá se merték állítani a digitális hídmérlegre, és így majdnem ott vannak mint egy tehervagon (kicsi 400q nagy 600q) és ráfér egy kamionra 40tonna (több is)Nagyobb nyereség nagyobb kockázat, a tepsiseket meg ki lehet kerülni. A kamionosok is a forgalom része, és nem annyit fizetnek az útért mint, hanem jóval többet.Aki autóban ül és kimegy az útra, közben szidja a kamionosokat, motorosokat annak annyit mondanék "Aki k*rvának áll ne sírjon ha b*sszák!"A sofőröknek se jó így, de amíg nincs megoldás addig ez van sajnos. További szép napot.

12 2007.10.01. 17:38:56

A kamionosok is a forgalom része, és nem annyit fizetnek az útért mint MI
A mi kimaradt, bocsánat

K.G 2007.10.01. 23:20:55

"Miért, azt hiszed, a belföldi szállítók érdekei annyira érdekelnek? Súlykorlátozás lakott területeken, ne vágjanak át apró falvak egynyomos útjain." A hozzállásod nagyon is jó! A kamionost is mit érdekli az,hogy te épp sietsz aszfaltot fényképezni! Ja és Kálmán a végére egy örömhír! Jönnek a 60 tonnás szerelvények az unió heves egyetértésével!

HLaci 2007.10.03. 12:36:17

felhívnám a sok idióta figyelmét arra a mellékes tényre, hogy "A VÖLGYHÍD" nem azért épült, hogy ennek örömére néhány hídépítő és politikus egy jó nagyot élvezhessen, hanem azért, mert a jelenleg hatályos önkormányzati törvény nem teszi lehetővé, hogy a szarakodó önkorményzatnak azt mondja a zilletékes: "pofa sutba, mész anyádba, völgyhíd nuku."

2007.10.04. 12:44:51

Jermann Kálmán 2007.09.27. 14:09:55
jozso928 2007.09.27. 14:03:42
Igen, le is fotóztam:

tinyurl.com/25ptbp

Az is igaz, hogy nem voltak a kihelyezett szakemberek túl szorgosak, lazán intették tovább a teherautók zömét.

- - -

Jermann Kálmán 2007.09.27. 14:39:19
wki 2007.09.27. 14:23:52
Miért, azt hiszed, a belföldi szállítók érdekei annyira érdekelnek? Súlykorlátozás lakott területeken, ne vágjanak át apró falvak egynyomos útjain.
Tegnap beszélgettem egy agrárszektoros speditőrrel. Nem akarok neki rosszat, ezért nem bővült tovább a cikk a mások által említett túlterheléses dolgokkal. De a szemlélet ugyanolyan ostoba, mint nemzetközi méretekben: ha a megrendelő azt akarja, hogy a létező legrövedebb, korlátozásokkal még nem védett útvonalon menjen a teherautó, akkor ott megy. Pár rongyos ezres megtakarításért felszántva a fent említett egynyomos utakat.

tinyurl.com/yph75a


- - -

Ozzycar 2007.09.27. 20:45:53

tinyurl.com/2445vj

Gyerekek ne hülyéskedjünk, a RO-LA szállítás kb. 170 Euroval kerül többe, mintha lábon járná meg a 600 km-es szakaszt a szerelvény Linz és Kiskundorozsma között. Ha pedig még a szervizelési és amortizációs költségeket is számoljuk(csak a gumikopás: 14*400euro /kamion garnitúra, 1 %-os elhasználódás utanként, 60ezres gumiélettartam mellett= 56 Euro), még a végén kiderül, valóban érdemes ennyiért szállítani...khmmm szállíttatni.

2007.10.04. 12:47:04

ovd 2007.09.27. 13:42:07
ommm: 4 éve Svájcban dolgozok, nem légbőlkapott amit írtam. Svájcban gyakorlatilag nincsenek kamionok az utakon. Genf-től Bregenz-ig végigmehetsz úgy, hogy alig látsz kamion-t!!! Észak-Dél irányban egy kicsit több van de még mindíg a töredéke a magyarnak-németnek-osztráknak. Mert a tranzitnak nincs választása muszály vonatra mennie. Kezdetben ezt durva súlylimittel, manapság inkább brutális útdíjjal és az ebből kiépített kíváló vasúti szállítással biztosítják. Olyan stresszmentes ott vezetni mintha szedálva lennél... :-) Persze ez itt kifejezetten pozitív.

www.iht.com/articles/2007/09/19/europe/tunnel.php
tinyurl.com/22ffzd

kockahas 2007.10.04. 20:58:07

Az utakat megfelelően le kellene alapozni,hogy bírják az unióban engedélyezett 11.5 tonna tengelyterhelést.A túlsúlyos tgk-k száma szerencsére egyre kevesebb,de ők rongálják rettentően az utakat és a fékútjuk is sokkal több.A kamionforgalpmért nem a sofőröket kellene szidni,hanem a megbízókat,megrendelőket!A sofőr arra megy,amerre küldik.Ha a fuvarozás drágul,azt mi fogjuk kifizetni a tej,sör,bútor árában.Lehet,hogy a kamion,büdös(egyre kevésbé),meg lassú, de együtt kell velünk élni ők látnak el téged áruval.A közútfejlesztés és a vasúti szállítás fejlesztése állami feladat(lenne)!
"Ha nem szereted a teherautókat,vigyél el mindent a saját kezedben!"

HLaci 2007.10.05. 18:13:50

"A közútfejlesztés és a vasúti szállítás fejlesztése állami feladat(lenne)!"

pontosabban:
a vasúti pálya karbantartása/fejlesztése legyen állami feladat.

a vasúti szállítás meg legyen magántársaságoké, versenyezzenek, kia a jobb...

a vasúti pálya fejlesztésének fedezetét pedig úgy lehet biztosítani, hogy a vasút által használt elektromos energiára jó nagy jövedéki adót rakunk.
(meg a dízelmozdonyok gázolajásra is...)
hogy a vasút is fizesse meg a pályaépítés/karbantartás költségeit, ne csak a szerencsétlen agyonadóztatott közúti fuvarozók.

oszt ha ilyen kondíciók mellett tud a vasút versenyképesen szállítani, akkor hajrá!
ha meg nem, akkor irány a kohó: be lehet olvasztani az egész kócerájt, oszt viszonlátásra.

kamionos 2007.10.06. 16:44:23

na idefigyeljetek!!!!!!!! elmentek ám a jó mocsok életbe...bazzmeg látom még sohasem ültetek kamionba...baszódjatok meg..nem ám olyan egszerű nekünk az életünk ahogy hisztike...az öregapám nagy bránere fog kerülni 50 kilométereket..minnél hamarabb haza akarunk érni...inkább azon gondolkodjatok el, hogy miért nem tud a kibaszott állam olyan utakat csinálni, mint mondjuk angliába, hogy minőségi, és kibírja...ha már a kibaxott fizumból leveszika zt a sok adót...akkor még engem tiltanak ki a saját utamról...na ellehet az összes bunkó parasztnak menni a pibe!!!!!

OzzyCar 2007.10.06. 23:42:52

És íme: megszólalt A kamionos:D

kockahas 2007.10.15. 15:44:54

A fuvarozó cégek szép summát tesznek az Állam Bácsi zsebébe,nekünk is joguk van használni az utakat.Az rendben,hogy ne a településeken robogjunk keresztül,de az autópálya-hálózatunk diplomatikusan mondva is f.s!Én is szívesebben gurulnék autópályán,ha lenne.A kombinált szállításhoz fejleszteni kellene a vasút megbízhatóságát,pontosságát.Jó gurit mindenkinek!

másik kamionos 2007.10.18. 21:34:55

Egyetértek a kollégával, fingotok sincs az egészről.

kockahas 2007.11.02. 20:39:14

"Teherautók nélkül az utak szép üresek lennének,akár a hütőszekrényed"

egy nem kamionos 2007.12.08. 20:07:33

Akik itt ki akarnák irtani a kamionokat,el kell mondjamm,hogy TI(vagyis mi) tehettek róla,hogy ott vannak az utakon!Vagy nem ti vagytok az a híres nevezetes FOGYASZTÓI TÁRSADALOM,akiket ez az egész rendszer kiszolgál?Miért nem rakodd össze otthon magadnak a tévét,a hűtőt,miért nem termelsz zöldségeket,miért nem tartasz állatokat,stb?Vagy legalább azt vennéd meg,amit Magyarországon készítenek,nem a világ tulsó végén?

Azt hiszem, Orosz Péter írta,a 60e km-es gumiélettartamot.Azért abból a gumiból nem sokat vennének,ami csak 60ezret bír ki.Jobb esetben a tripláját számolhatod.
süti beállítások módosítása