Dacia a Zasszony szemével

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (9. rész)

  2007. szeptember 23. - RT76 Címkék: dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

A férjem megkért, hogy írjam le a véleményemet a Dacia Logan kombiról, mely háztartásunkba került fél évre, és én is meglehetősen sokat vezetem. Először vonakodtam, hiszen mit írhatnék, amit ő már nem írt le, és egyébként is, a nevén kívül nem is nagyon tudok más konkrétumot az autóról. Így aztán csak az érzéseimet oszthatom meg, de egye fene.

Nekem tetszik a formája. Elölről nem rossz, csak a szemei kicsit buták. Kár hogy ezen a tervezők nem gondolkodtak kicsit hosszabb ideig, de ennyi talán még megbocsátható neki. Oldalról meggyőző. Hátulról kifejezetten szép.

Az osztott hátsó ajtó, amivel először egy Volkswagen Caddynél találkoztam, már akkor is tetszett. Pakolásnál praktikus, és a Daciának is nagyon jól áll. Kilátni a vaskos kerettől nem nagyon lehet, de ez amúgy is mellékes, hiszen Twingóhoz szokott szemem (megjegyzem azzal sem voltam nagyon ügyes parkoló) el sem lát az autó végéig. Így beállni – főleg úttal párhuzamosan – csak tükörből, bő másfélszeres helyre; vagy becsukott szemmel, koppanásig merek.

Szóval szerintem jól néz ki, ezzel a szürke színnel kifejezetten pofás, igaz eddig még minden Dacia-szín tetszett, amivel találkoztam. A nevével azonban van egy kis probléma. Benne ülni jó. Vezetni jó. Utazni benne jó. Beszállni és kiszállni meg kicsit égő, pedig nem is vagyok sznob. Ugyanakkor viszont lehet büszkének is lenni rá. Járok vele mindenfelé, vásárolni, baba-mama foglalkozásokra, postára, és sokszor találkozok kíváncsi tekintetekkel.

Annyira, hogy néha már félve közelítek az autóhoz. Először körülnézek, hogy a bokorból nem les-e a Dacia tulajdonosára egy érdeklődő, aki csak pár mondatot vár, hogy mondjak az autóról. Mert nem is tudja, lehet, hogy ő is ilyet szeretne venni, mennyibe került, és hol vettem, megéri-e az árát, meg vagyok-e vele elégedve, kényelmes-e, mennyit fogyaszt, és tényleg csak pár mondatot mondjak, de az mégis eltart úgy negyedóráig.

A belső tér magáért beszél. Hét ülés. És mindegyiken kényelmesen el lehet férni, még a két leghátsón is, ahol magas, felnőtt emberek is tökéletesen kényelmesen utazhatnak, körpanorámás kilátással, mintha egy sightseeing-buszon ülnének. Ha ez a két ülés bent van, a csomagtér mérete nagyban lecsökken. Ha viszont visszatérünk a klasszikus ötös utaslétszámhoz, nagyon nehéz telepakolni – még nekem is csak egyszer sikerült, egy kéthetes nyaralás alkalmával. Szóval hely, az van benne.

Ami külön tetszik, hogy van hátul két kis hálós zseb, amibe a gurulós-törős cuccok pakolhatók. Az élet apró örömei. Azonban, ha objektív akarok lenni, azt is meg kell említenem, hogy a belső téren látszik, hogy nem minőségi anyagokkal dolgoztak. Egyszerű, majdhogynem igénytelen a belseje, és újkorában meglehetősen büdös is. Igen sok idő és fenyőfás illatosító kell ahhoz, hogy leküzdje ezt az átható szagot. 18 000 kilométer után ez hellyel-közzel sikerült, bár napos, meleg időben még mindig az orrnyálkahártyámra ül az átható, új román-műanyag bűz.

Praktikus, hogy vannak benne pohártartók, és egy édes kicsi szemeteskuka-pénztartó. Az ablakemelő helye megszokhatatlan, egész egyszerűen nem is értem, hogy mi vitt rá profi tervezőket arra, hogy a középkonzolra tegyék. És* ami még megkeseríti a hétköznapokat, az a központi zár.* Ugyanis kívülről csak a riasztó egyidejű bekapcsolásával lehet aktiválni. Nincs olyan, hogy beszaladok a boltba, és az alvó gyereket a kocsiban hagyom, bezárom a kocsit, de nem riasztom be, és mindezt egyetlen mozdulattal. Megoldható persze, csak közben mindig eszembe jut a kérdés, hogy miért? Miért nem gondoltak a tervezők erre az egyszerű dologra?

(Két megjegyzés: gyerekrablás-mentes falusi boltról beszélünk, illetve az ultrahangszondás kocsiban azért nem lehet beriasztani az alvó gyereket, mert ha megmoccan, felveri a sivítás. – RT, a férj)

El ne felejtsem ebben a mostani szeptemberi, vénasszonyok nyarának nem igazán nevezhető langymeleg időjárásban: a légkondi. Hát nagy előnye ennek a darab autónak, hogy legalább próbálkoztak, és van benne. De még a legnagyobb melegben sem szívesen kapcsoltam be, mert akárhogyan irányítom és csavarom és szabályozom, és kapcsolgatom ki meg be, a végeredmény mindig az, hogy valahogyan ráül az agyhártyámra, körbefogja, és azt hűti jeges leheletével. Úgyhogy inkább marad az ablakozás, huzatozás.

Lomha. Nagyon. Közlekedni vele kész életveszély. Még egy ötvennel közlekedő teherautót megelőzni is irdatlan körültekintést igényel. Nem ám, hogy jelez az előttünk vánszorgó kamionsofőr, hogy „Na, eriggy lyányom, mehetel, mer’ nem jön senkise”, és elhiszem. Ááá, neeem! Hiába minden előzékenység, figyelmesség és jóakarat, az ilyennek Daciával, a nem tudom hány lóerőssel (70 – a férj), de egyértelműen harmatgyengével bedőlni szigorúan tilos!

A Zuram, autóbuzi és észosztó újságíró lévén – Uramisten mekkora csapás egy családnak! –, örökösen kritikákkal él a vezetési stílusomat illetően a sörös napokon. Végeláthatatlanul próbál tanítgatni, hogy meddig pörgetni, és mikor felengedni a kuplungot, és lóerő és nyomaték és kihúzatni és belátni és előzni és visszakapcsolni és padlógáz és és és…de a Daciánál minden hiába. Itt hiába kapcsolok vissza, próbálom felpörgetni a motort, majd kiugrani, hogy gyorsan, biztonságosan meg tudjam előzni az előttem haladót, nem megy. Itt vagy van lendület, idő és türelem, vagy nincs. Semmi trükk, semmi hókuszpókusz. Szigorúan idő és türelem.

Így aztán biztonsági játékos lévén két gyerekkel nem gyakran előzök ezzel az autóval, ami viszont meglehetősen idegőrlő, főleg ha az ember sietne valahová. Az egyik legjobb tulajdonsága (és ezért szinte minden hibáját hajlandó vagyok elfelejteni neki) a fogyasztása. Egy tank benzinnel (természetesen gázolajjal – a férj) elmegy majd ezer kilométert, ami olyan 5–5,5 literes fogyasztást jelent. Egész egyszerűen imádom!

Összességében véve tehát nekem tetszik, csak az első lámpákkal nem tudok kibékülni. Vagy tágas, vagy kényelmesen elférünk benne heten, büdös (sajnos nincs mit szépíteni rajta), de édes kis figyelmességek vannak benne, ami miatt akár szeretni is lehet. A központi zár és az ablakemelők nagyon idegesítők, a légkondi borzalmas, életveszélyesen lomha, de nagyon-nagyon barátságos, hogy milyen ritkán kell kifizetnem a tele tank gázolajat.

Ennyi pénzért – amennyire én tudom - nem lehet ekkora, de jobb autót kapni ma a magyar piacon. Nehéz lesz tőle megválni, minden hibája ellenére. Ha jellegtelenségéből adódóan megszeretni nem is, de megszokni, használni, és mint használati tárggyal együtt élni nagyon is lehet a Dacia Logan kombival.

Arra a kérdésre, hogy szeretném-e megtartani az autót, a válaszom, hogy igen. Egészen addig, amíg bele nem férne a költségvetésbe helyette egy új fehér Alhambra. Mert annak olyan szép a neve.

– Sós Adrienn (a szerző gazdasági agrármérnök, közgazdász-tanár, anya, és nem érdeklik az autók, szigorúan csak használja őket)

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89173540

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gombapörkölt 2008.03.26. 23:03:52

Ami jobb, mint a szexNem tudom, hogy egy pszichológus erről mit mondana, de a magam részéről biztos vagyok benne, hogy a férfiak autómániája a szexuális élettel van összefüggésben. A négyéves kisfiam simán felismer több autómárkát, kül…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

licsa 2007.09.24. 06:10:53

Lehet, hogy szerencsém van, de az én dci-s MCV-m váltója nem könnyezik. Igaz még csak 8000 km van benne. Később biztos fog, ezért már most elkezdtem gondolkodni a lehetséges öngyilkossági módokon. Lehet, hogy nincs szerencsém, mert a szervója visít (ismét egy komoly gond a Daciával, tessék nekiesni a témának), és ez ellen eddig semmit nem sikerült tennem (pedig próbálkoztam). Újfent (egy korábbi cikk után már próbálkoztam) kérdezném Rácz Tamást, hogy a tesztelt autón (ugyanaz a modell, mint az enyém) tapasztalt-e ilyet? (Állítólag a szervós, klímás, dci-kre jellemző az elektromos meghajtású szervó visító hangja.)

licsa 2007.09.24. 06:13:10

Ja és létezik két üléses "teher" változata az MCV-nek. A román Dacia oldalon már hónapok óta megnézhető. (valaki kérdezte)

takuan 2007.09.24. 07:18:57

Hogy lehet ilyen oltári vacak képet kitenni?! (első kép) Legalább deritsd meg vakuval, hogy a hölgy feje ne egy tök fekete labda legyen a képen.

Hózentróger 2007.09.24. 08:18:28

Nekem az a véleményem, hogy nem lehet hetenként tartóstesztet írni egy új autóról, mert mégis mi a fene történne vele?

Lehet beszólni, nekem van egy 9 hónapos Swiftem, jelenleg 21ezer kilométer van benne. Mégis mit mondhatnék róla? Nincsen baja, se kiemelkedő jó tulajdonsága, autó, aztán jónapot. Sokaknak szerintem itt az a baja, hogy nem kapnak visszaigazolást, hogy ez a Dákó egy szar autó (azért, mert valszeg nem az).

zöldi 2007.09.24. 09:09:54

Nyilas:

Az enyém nem folyik..kopp-kopp.

Thomas 2007.09.24. 09:13:34

Na emberek ezentúl a Fordot is lehet majd utálni, ugyanis megvásárolták az Oltcit gyárat és ott fognak autót gyártani. Most akkor már a Ford sem lesz autó?

ommm 2007.09.24. 09:23:39

Istenem, igen kemények vagytok, mikor beszóltok egy nőnek, azt is virtuálisan. Gyerekszoba? Jólneveltség?
Tisztelet a kivételnek.

Ban_dee 2007.09.24. 09:24:26

Még hogy hülye helyen van az ablakemelő...
Muhaha!
Nekem (régi) szusi swiftem van (legalább GLX, ha már...) - na _abban_ van hülye helyen az ablakemelő: a kézifékkar mögött van egy-egy gomb a jobb és bal első ablaknak... (Az ötajtósban, a három ajtósnál az ajtókon van.)

Amúgy meg tényleg röhej, amikor ezt a kis Daciát a Golfokkal meg A3-4-6-okkal akarja valaki összehasonlítani.
Nem azonos kategória egyszerűen.
Ha már feltétlenül hasonlítani kell, akkor a saját kategóriáján belül. (Olcsó népautók.) Ott viszont a méretével tényleg tarol.
Egyedüli komoly hiba szerintem tényleg a neve - itt is a sok sznob egyből fikázza... Pedig lehet, hogy ha beülne, úgy járna, mint én a stifttel anno.
Csak a család unszolására próbáltam ki egyáltalán, hogy békén hagyjanak, mert kocsi kellett, pénz meg ugye nem téma - \'az a legkevesebb...\'.
Aztán beleültem az ötajtós GLX-be és úgy maradtam. Nince presztizse (ennek se), nem egy vadállat (1 literes), viszont elférünk benne (mármint ketten, elöl), városban sem zabál sokat és nem hagy ott sehol. (kopp - kopp).

isti77 2007.09.24. 09:26:21

"Vagy tágas, vagy kényelmesen elférünk benne heten, büdös (sajnos nincs mit szépíteni rajta), de édes kis figyelmességek vannak benne, ami miatt akár szeretni is lehet. A központi zár és az ablakemelők nagyon idegesítők, a légkondi borzalmas, életveszélyesen lomha, de nagyon-nagyon barátságos, hogy milyen ritkán kell kifizetnem a tele tank gázolajat."

Összegezve: lakókocsinak elmenne, de autónak iszonyatosan szar.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2007.09.24. 09:31:38

Tamás,
családos emberként eszedbe se jusson Sintrat venni. A gyártás leállításának egyik oka az volt, hogy katasztrofálisan szerepelt a törésteszteken.
A Sintra tabu.

Joe 2007.09.24. 09:36:10

Kedves ADAC tesztet emlegetők!
www.adac.de A Toyota a Renault mögött végzett a legfrisebb szatisztikában pl:
1 BMW 3-er 2. Mercedes C klasse 3. Audi 4. Renault Laguna 6. toyota Avensis
2005-ben gyártott modellek.
Erről ennyit!

ommm 2007.09.24. 09:42:17

bizony a Sintra nem egy jó választás

notila 2007.09.24. 09:45:07

Mivel mindenki a saját autóját isteníti, hogy milyen jó meg mennyit fogyaszt, hát tessék (pedig ez az egész nem is erről szól):
Dacia Logan 1.5 dci a hétszemélyes változat. Hét emberrel fullos csomaggal úgy, hogy a lábak alatt hűtőtáskák a maradék csomagtérben babakocsi összehajtva, pokróc, ásványvíz, gyerekruhák. A középső sor feletti rakodópolc tele kajával. Debrecenből indulva Bükkszentkeresztre (Miskolc-Lillafüreden át). Végig klímázva megállva elég sok helyen pisilni, a két gyerek mellett muszáj. Megnézni minden látványosságot, megállni mindenütt. Mindenhová autóval menni ahová csak lehet. Nem egy hosszú táv de kompjúter szerint mindez 5.4 L vegyes használatú átlagfogyasztással. Nem 170-nel autópályán tökig kihúzatva, hanem kerülve az autópályákat, csak alsóbb rendű utakat használva, hogy több legyen a látnivaló. Ez inkább a valóság mint, akármilyen autóval egy hűtőig nyomott gázpedál és még talán igy sem jobb átlagfogyasztás, mint ez itt. Ennek ellenére a mérések alapján a fed.komp. felfelé csal.

renegade 2007.09.24. 09:48:51

Nem olvasom végig az összes postot, mert annyi időm nincs, de erre reagálnom kell:

"a Logan pedig az egyszerű ember autója, a melósé, a kisgazdáé és a motorizmus iránt nem érdeklődőé."

Ez így nem stimmel. Én például gyerekkorom óta odavagyok az autókért. Felnőttem, begyűjtöttem három diplomát, beszélek két nyelvet és olvasok egy harmadikon. Olyan helyen dolgozom, ahol kell is diploma és legalább egy idegen nyelv ismerete. De ez nem jelenti azt, hogy mi, akik itt dolgozunk, sokat is keresünk -- viszont szeretjük azt, amit csinálunk. Namármost én nem fogok csak azért undorodva bemenni a munkahelyemre évtizedeken keresztül, hogy többet keressek, mint most, és így olyan autót vegyek, ami X-ek és Y-ok szerint nem snassz. Nekem ennyire telik. Ne felejtsük el, hogy igen sokaknak ebben az országban még ennyire sem. (!!)

A pénz fontos, de nem minden. Éppen ezért ne nézzük már le azokat az embereket (akár melósok, akár kisgazdák, akár értelmiségiek), akik nem keresnek annyit, hogy egy remekbe szabott formatervezésű autóban üljenek. Lehet, hogy nem primitívek -- csak mások a prioritásaik...

Spawn 2007.09.24. 10:01:10

Emberek! Tetszik, nem tetszik a Logan nem rossz autó. Volt szerencsém hozzá, amire készült azt tudja is. Annó 1.9m-ért vettem amiért egy puntót kaptam volna, lehet méretet hasonlítani. Azóta vettem egy H City-t, de nem mert szar volt a Logan, hanem mert volt rá keretünk. Ha nem lett volna azóta is a Logan húzná az igát, mert erre tervezték. Ja, és ha nincs lóvé újra, hát vegyen mindenki használt vasat! Minden más marketing azért van hogy megéljenek az új autó nepperek. Semmivel sincs nagyobb helyigénye egy mai családnak, mint 20 éve, csak ezt mondják nektek! Én pl. egy kombi Trabiban nőttem fel, és lám, milyen szép nagy marha lettem. Volt aki kispolákban, volt aki ladában. És? Minden jobb, mint a buszon rohadni a babakocsival, vagy vonattal menni nyaralni. Nem? Amúgy sincs szánalmasabb látvány, mint amikor egy BMW X5-ös diszkontkúton tankol 2000éert, mert ki kell spórolni a részletet. Gondolkodjatok, mielőtt írtok légyszi!

gromek 2007.09.24. 11:03:31

Ha már ennyire "tartós" ez a teszt, érdemes lenne a tudományt is bevetni. Komoly diagnosztika (motorteljesítmény, futómű, lengéscsillapítók) alá kéne vetni a gépet valamilyen mérőműhelyben és kb.15 ezer km múlva újra. A kapott adatok érdekes adalékot nyújtanának a költségek megítéléséhez.

AP (törölt) 2007.09.24. 11:07:42

Egyszerűnek kikiáltani a kisgazdát, az értelmiségit és a melóst egyszerre csak azért, mert Logannal jár?

Naná, nektek csak a stricik és a nájtklubtulajdonosok a valakik, de csak akkor, ha minimum lamborDZSínijük van.

Neil 2007.09.24. 11:16:31

Vegig olvastam itt a kommenteket es egy ket erdekes eszrevetel mellett elegge elhuzott anyazasba a dolog. Nekem nem volt se Suzukim, se Daciam se Renaultom. Hondaval jarok, atlagos a lelkesedesem az autok irant, nemelyik megerint es vagyat ebreszt, nemelyik utalatot de inkabb csak egy szimpla ferfiui erdeklodessel tekintem az autokat. En elhiszem hogy bizonyos aspektusokban a Dacia pocsek, masokban jo. ha valasztanom kene egy regebbi Swift, vagy egy Thalia, vagy a Dacia kozott en bizony az utobbit valasztanam. mert egy kicsit kilog a tomegbol, nem atlagos, nem mellesleg hasznalati targykent JO auto. Szidtak paran korabban a biztonsagossagot, meg az ADAC teszteket. Kerdem en vki utkozott mar mondjuk egy 3 eves Swifttel? Edesanyamnak sikerult es halistennek nem o ult a Swiftben. Neki semmi baja nem lett az auto (Mini) elso lokharitoja leugrott, behorpadt a motorhaz, kitort a lampabura de komoly alkatresz nem tort, vagy rongalodott. Ezzel szemben a Swiftben levo fiatal srac labtorest szenvedett ugy hogy be volt kotve es korulbelul 40 km/hval igaz fek nelkul ment bele anyamba... azert gondoljuk at ezt is. A sok szemelykedonek meg uzenem hogy merjenek irni egy vilagon barhol olvashato internet portalra, ami Mon gondolom a legnepszerubb oldalra egy "teszt"et mindenfele tapasztalat, autobuzisag nelkul. Gondolom nem menne.

ádám 2007.09.24. 12:05:03

Csak azt értsük már meg, hogy ez a logan NEM OLCSÓ!!!! Tök jó és tetszetős a mítosz arról, hogy igénytelen használati tárgy kell a népnek olcsón. De ez az autó, amit ennyire lehet használni, ahogy asszonypajtás leírja, hogy kényelmetlen (klíma, ablakok, kilátás), meg ronda (belül, műanyag, és büdös), meg gyenge, meg ciki, ez így 3,7 Millió Forint. Nekem spec francia kocsim van, vannak benne bosszantó, elsősorban hanyagságból adódó (nem is mindig a gyártás hibája) kisebb hibák, de nem alakult ki bennem a fos-szar/megbízhatatlan képzet róla. Sőt. Kényelmes, nagy távolságokon is (2000 km-ezek vele 6-8x egy évben, általában egy nap alatt, egyedül vezetve), a mindennapokban is praktikus, és nem eszi ki a pénztárcámat. És nem ilyen igénytelen, mint a logan, csomóval biztonságosabb, jobb, erősebb, ergonomikusabb, szebb, kényelmesebb, és 700 EFt.tal volt több az ára. Ja, 7 személyes. Arra próbálok rávilágítani, hogy szerintem tévút a logant a rosszasága alapján a többihez mérni, megítélni. Azt kéne nézni, hogy ez a logan ezt kínálja, és 3,7 millióba kerül. 2,7-ért max megvenném újonnan, ha az alap modell 1,9, ahogy a fáma szólt. Szerintem ennyivel ér többet. De max 3 Misit. Ez az autó 3-ért szerintem jó. 3,7-ért nagyon lehúzós.

The good boy 2007.09.24. 12:14:09

Üdv!

Nem szép autó a Dácia, ezzel egyetértek én is, de ez szubjektiv. Lányom hobbija (sportja) miatt a következő autómnak sajna nagyobbnak kell lennie a mostaninál, illetve, mivel rokonokkal is gyakran utazunk együtt, ezért egy 7 fős "busz" kellene, ne kelljen 6 főnek 2 autóval utaznia. Számomra majd amikor vásárlásra kerül a sor akár alternativa is lehetne a Logan diesel, persze nem 68 lóval, hanem 82-vel. Mondom én mint 1,5 éve boldog tulaja egy UFO Civic-nek. És a kettő sem dizájnban, sem minőségben, de még technikában sincs még közeli viszonyban sem. Persze ehhez még hozzájön az, hogy én szeretem a családomat biztonságban tudni, tehát számomra kötelező felszereltség a hátsó oldal + függönylégzsákok, mentestabilizáló, ami viszont ebben sajnos nincs benne. Tehát emiatt csak alternativa. Akinek nem státusz szimbolum, hanem használati tárgy az autó, az tud vele élni és tud kompromissziumot kötni. Én is tudnék, ha a biztonsági felszereltsége megfelelő lenne.Sajnos új 7 személyes kis diesel autó a Fiat Doblón kivül 5 milka alatt nincs, én meg többet autóért nem vagyok hajlandó adni.

licsa 2007.09.24. 12:29:37

"És nem ilyen igénytelen, mint a logan, csomóval biztonságosabb, jobb, erősebb, ergonomikusabb, szebb, kényelmesebb, és 700 EFt.tal volt több az ára. Ja, 7 személyes." Ádám! 4,4 M-ért melyik autó az, amelyik diesel, 7 személyes és legalább olyan felszereltségű mint a logan?

Dr. Justizmord 2007.09.24. 12:29:51

7 ok amiért nem kommentelek autós fórumokban:

1. Sokaknak az autótéma annyira érzékeny személyes hitvallás, hogy nincs olyan MSZP-FIDESZ, Fradi-MTK stb ellentétpár ami jobban megosztaná a népet mint az autókkal kapcsolatos világnézeti különbségek.
2. Fentiekkel összefügg hogy a tízmilliós lakások előtt álló 15 millás kocsik országa vagyunk, menj csak végig egy lakótelep parkolóján, az autó sok embernek olyannyira nem használati tárgy, hogy róluk való vita olyan mintha egymás nőit gyaláznánk.
3. A Dacia jelenség a legjobb példa arra, hogy amíg Angliában a – szintén olcsó és megbízható népautónak szánt - Skoda hallatlanul népszerű, nálunk pár éve még a cseh márkát is ugyanolyan méla undorral ejtették ki a szájukon autógyártásáról méltán híres hazánk büszke és igényes polgárai, mint most a Dákót, pedig akkor a Skoda már évek óta cseh ruhába csomagolt VW volt.
4. Mivel mi vagyunk a technológiai haladás és innováció középpontja, ugyanolyan leereszkedő jóindulattal viccelődünk ezeken a márkákon, mint a „kicicípősz” kínaiakon. Egyszer szeretnék látni egy átlagmagyart Sanghaj felhőkarcolói között pislogni ahogy szédülne ott mint paraszt a betonon. Technológiai felsőbbrendűség, kicicípősz, mi?
5. Visszatérve a márkamajomkodásra, fontos, hogy a Nike, NoFear, 7UP pólókban feszítő 90-es évek nyomdokain haladva eme generáció autóinak elején hátulján is valami megtestesült életérzést koncentráló szimbólum díszelegjen, hiszen a márkahűség összetartozást és önbizalmat kölcsönöz a közutak és esti diszkók pakolóinak harcmezején.
6. Mivel a több évtizedes autóskultúra ilyen igényessé tette a társadalmat, a tudatos fogyasztás az élet más területén is megmutatkozik, tartósítószerekkel és mesterséges aromákkal telepakolt junk-foodot sosem eszik, E betűktől gyöngyöző cukrosvizet sosem iszik ez a kifinomult ország, hiszen evidens hogy aki nem keveset áldoz rá hogy patinás prémium gyártmányokat vezessen, az ételben, italban és az élet más, közlekedésnél fontosabb területein is válogatós.
7. Az autóstéma olyan embereket is a fórumokba terel, akikkel egyébként a való életben sem szívesen kerülök semmiféle kapcsolatba, tulajdonképpen párhuzamos országban élnek mellettünk, és hogy ezek a világok nem találkoznak, az nagyon is rendben van. Direkt nem minősítek senkit, aki tudja, érti miről van szó.
Továbbimindenjót.

maszületett 2007.09.24. 13:46:26

Dr. Justizmord!

Mikor végeztél Pécsett?

Mindenki!

Nemtom beismerni, hogy folyik-e a váltó a Loganomon, mert nem mászkálok akocsi alá, mint a használtautó tulajok. Kérdezzétek a fóti márkaszervízet ebben a témában.
Utoljára a 75.000 km-es átvizsgáláson voltam, biztosan tudják nektek a választ!

kolléga, akinek a 1.6 90 Le-s MCV verziója van.
Pont a sebváltó áttételezése miatt gondolkodom az 5 személyes 1.6 90 LE-s verzióban. Ebben hosszabb az ötödik sebó...

Tényleg ha már itt tartunk. Asszem 3 féle sebváltó van a Loganokban, de nézzen mindenki utána a daciaponthun. Ha folyik az MCV váltója, miért kéne hogy folyjon az 1.4-es benyás Logané? Mert már annyira megszoktátok az általánosítást???

üdv

egy Loganos, akinek foggalma sincs, hogy folyik-e a váltóolaj a kocsijából, pedig tagja a Loganklubnak.

köpcöspapa 2007.09.24. 14:06:35

- Dr.Justizmord, ez igen:) Az első normális komment ebben a katyvaszban.

Abban mindenképp lehet valami, hogy az idő eldönti, megmaradnak ezek a kocsik vagy nem. Viszont név és származás alapján letiporni valamit, igazi tahóland-béli mentalitás.

bb 2007.09.24. 14:54:35

szerintem ezzel a kocsival a nevén kívül egy baj van: újonan drága.

viszont, kb. fél-1 évesen jó vétel tud lenni. ezeket nem gyilkolja senki, nem arra vannak, meg nem is igazán mennek. külföldröl se hiszem, hogy olyan nagy lenne a 'roncsimport' mint, jópár német márkánál

Spucu 2007.09.24. 15:53:56

Vegyetek Daciát 3,7 millióért, aztán majd két év múlva ér majd 1,5 milliót. Használtan, bár MCV ugye nem régóta van simán nem ér egy fillért se. 70 LE 1200 kg :-D ha nem előzés közben öli meg a szembe jövőt, mert kilóméterekben mérhető a gyorsulás, akkor a tulajdonosát, hogy állandó hatvannal kell cammognia az IFA (Ideiglenes Forgalmi Akadály) mögött. A benzines fronton is nagyon alulmotorizált ez az autó, kivéve az 1,6 16V az is eszi a legkevesebbet.Éppen egy családdal megtömött autónak nem szabadna ilyen gyengének lennie, hogy minél hamarabb begfejezze az előzést, arról nem is beszélve, hogy a kisebb motoroknak nem, jósolok hosszú jövőt, mivel állandóan pörgetve vannak a nem létező teljesítmény leadásának érdekében. Mivel zömében nem azok vesznek Daciát, akik 2-3 évenete cserélik az autót, amint lement róla a garancia, nekik ésszerűbb megoldás lenne a nagyobb motor. A hosszúlejáratú hitel mellet havi + 2-5 ezret megér, az idő előtti motorgenerál/csere kihagyása. A 3,7 millió nevetségesen magas ezért az autóért. Nem vennék, de semmi bajom vele. Én egy új Dacia alapmodell (4 ajtós) áráért vettem az autómat még pár hónapig garanciális, akkor múlik 3 éves. Amivel kevesebbet tud a 4 ajtós Daciánál, hogy alapból kisebb a csomagtere, de a hátsó ülések osztva dönthetők. 4 légzsák, 4 tárcsafék ABS kipörgésgátló, 4 elektromos ablak, digit klíma, cd tár 8 hangszóró, az anyagok minősége, stb. stb. Ugyanannyi a tömege, mint a Dáliának, de 122 LE húzza nem 75 küszködik vele. A nyomaték 169 Nm, nem 112, Igaz 16 szelepes és 1,8-as, de a fogyasztása ugyanannyi a gyári adatok alapján és ez egy élvezhető autó a használati tárggyal szemben. Rendben, a biztosítás magasabb valamivel, de cserébe egy jó minőségű, jól felszerelt élvezhető autót kapok, nem pedig csak egy használati tárgyat. Ez is nagyot veszített az árából, de az legyen az előző tulaj gondja. És a végén találjátok ki a típusát az adatokból :-D 4 ajtós és koreai, tehát ez sem egy presztízsmárka, de minőségben, felszereltségben felveszi a versenyt kategóriatársaival.

Sheme 2007.09.24. 16:37:55

Hát, kedves Rácz Tamás, ez típus probléma lehet, de nálam nem taknyadzik a váltó.

Igen, az 1.4-es harmatoska, de meg lehet szokni. Megoldás: egyet vissza kell kapcsolni, mert 5-ben nem nagyon fog elindulni. Aki írta az első Logan bemutatót, jót szólt a szája: 4-ben 120-tól is húz.

A légkondi megfogja, de hát melyik kisccm-s talicskát nem? Ja, tudom, az XY 1.0-s 3 hengeres autókát, 5 személlyel, csurig rakott utánfutóval, légkondival, felfelé a Tátrába fél liter/100km a fogyasztása... :-DDDDD

Egyébként városban - pl Bp-n - napközben a csúcsban melyik nem iszik meg 8-10 litert? Ja, tudom... a Loganon kívül mindegyik...

Ha meg egyesek nem padlóznának és satuznának, hanem lámpától lámpáig gurulnának, akkor nem harmonikázna a sor, ergo a gyakoribb elindulás miatti energiabefektetésének nem örülne a MOL részvényese...

licsa 2007.09.24. 16:40:12

Nem értem a menetteljesítmény ilyen mértékű kritikáját. Nem egy rakéta, de aki ilyet vesz nyilván tisztában van a képességeivel. Egyébként volt 1,7 D régi (német motoros) Astra Caravánom. Na azt bármikor letolja a dci-s MCV (ez saját tapasztalat, nem úgy hallottam valakitól, vagy olvastam valahol), mégis elég volt az Astra is ahhoz, hogy normálisan, a szabályokat betartva és biztonságosan autózzak. Nem állítom, hogy nem volna jobb, ha jobban menne, de így is jó. Nekem inkább az a problémám, hogy nem nagyon mernék utánfutót akasztani rá, mert ahhoz aztán már tényleg gyenge.

Sanya 2007.09.24. 17:15:55

Még mindig gusztustalannak tartom ezt a Renault-Dacia seggnyalást.
Ha az én feleségemet kérdezte volna meg bárki is, azt körberöhögte volna.
Dacia? Randa!
Ő néki van annyi esze, hogy a gyerekeinket inkább egy Mondeoba rakja (10 éves), sem mint egy román-francia hulladékba.
Megcseszheti bárki is a takarékosságot, az alacsony fogyasztást, ha az már a biztonságos közlekedést kérdőjelezi meg! Inkább egyen egy autó akár 12 litert, de biztonságba vigye A pontból B pontba anyucit, apucit s a gyerekeket.
Az egész Dacia nyumulás erősen izzadságszagú!

Suzy44 2007.09.24. 17:27:29

Hello!
Szeretem mikor szó van egy adott típusú autóról de egyesek a suzukit fikázzák az adott autóról való társalgás helyett. Nekem ugye új Swiftem van és teljesen meg vagyok vele elégedve. Semmi baj nincs vele teszi a dolgát rendesen. A kategóriában nem sok komoly elenfél akad gyorsulás terén. De egy ilyen autónál nem is ez a fontos.
Szeretm mikor valaki arra a szóra hogy Suzuki a papírautó, pillekönnyű koporsó stb szavak jutnak az eszébe. Akik ilyenek vagy távolról sem láttak még új Suzukikat vagy egyszerűen szégyellik még maguk előtt is beismerni hogy tévedtek. Ilyenek pl az ilyen Gabesz félék. Csak ő még tetézi azzal hogy még a tényeket sem ismeri és úgy ír hülyességeket.
\"Ja a Suzuki meg azért eszik keveset mert papírból van, nem kell energia a mozgatásához. Ha anyagból lenne nem menne, meg fogyasztana is. Ja meg ha a szuzukival karambolozol meghalsz. Egy dákóban és egy rönóban legalább van esélyed! \" Ekkor baromságokat szoktak az ilyen tudatlan személyek leírni. Te szerncsétlen a dacia-nak 3 még a Swiftnek 4 csillagos lett a töréstesztje. A logan szedán 1050kg még a Swift 1030kg. Ahhoz képest hogy a logan mennyivel nagyobb nem sok az a 20 kg. Szóval üzenem az ilyen tudatlan személyeknek, hogy mielőtt valamit leír tájékozódjon mert (mint pl most) nevetségessé válik.

Bill 2007.09.24. 17:42:47

Idáig a trabantokon/wartburgokon/zsigákon/régi Daciákon nőttünk fel. Most itt a weben keresztül meg a Logan-on :D

Kíváncsi leszek hány rész lesz. Meg hogy a váltója meddig bírja olajjal/olaj nélkül :D

maszületett 2007.09.24. 17:45:19

Sanya!

Asszonyodnak volna még egy picit több eszéje nekije, vadonásúj mondeoba rakná bele ja gyerekeket. Dehát ennyi esze van nekije benne a fejibe. Végülis nem olyan rossz, mert lehetne annyi eszje is nekije, hogy 14 éves mondeoba rakolja a gyereket. Ahoz képest, sokkal több esze van nekije, mert a 10 éves mondeo a jobbik. Asszem. Nem biztos, mert lehet, hogy nemis. Annyi eszem nincs, hogy eztete megállapíccsam, ezéé van Lóganom a DÁcsjátú.

puszillom a gyerekeket ott a tizéévesmondeó hátsó üllésibe benne. Meg neked is Sanya!

Sanya! má nem kell sokat várjál, és az újságíró feleséginek is leszen onnyi esze benne a fejibe, hogy tízéves mondejót kérjen tesztelni ha cikket támad írni kedve Neked!

Bill 2007.09.24. 17:50:10

Suzy44,

hányszor fulladsz le kis emelkedőn? Beszélj csak erről is, ne csak itt fényezz wazze...

Ha másim autó jön veled szember felejts el, hogy megvéd az az 1 csillagocskád :)

Kujcy 2007.09.24. 17:52:55

Kedves Adrienn!

Nem akarom elhinni, hogy a légkondit nem tudja beállítani, ha elolvasta a használati utasítást, vagy a Tamás nem akar segíteni?
Ha túl hideg, akkor segítek én, mert nekünk is Logan-unk van diesel és szépen be lehet állítani. A hőszabályzó tekerőjét a legelső kék pöttyre kell állítani és a ventillátor 1-2-es fokozatba kapcsolni akkor nem nyomja
annyira a hideget. Ez után már csak azt kell kitalálni, hogy melyik testrészére adja a kellemes hűvöset (láb,kéz,...)ha azt szeretné, hogy egyik testrészrese ám hűvöskésbe szeretne autózni akkor irányítsa a szélvédőre és máris megvban oldva. A gyorsuláshoz csak annyit szólnék, hogy nekünk ez előtt egy samaránk volt sokkal lassabban gyorsult mint a logan és mégis tudtunk vele előzni. Egyébként meg szerintemcsak szokás kérdése. Tudom nem egy BMW M6-os de nekünk 3 gyerekkel elég a gyorsulása.
Azzal töre egyetértek, hogy az ablak leeresztő gomb rosszhelyen van, de mégse kell kublizni! Elnézést ha ezeket már valaki leírta a kommenteket nevolt időm elolvasni.

suzy44 2007.09.24. 17:57:22

Bill:
Én megtanultam vezetni bameg:-)) Tudod azért van a rutinpálya, hogy mikor tanulsz vezetni megftanuld kezelni az autót. A Swift kuplungja kissé magasan fog. Ez igaz és tény. De aki emiatt lefullad az autóval az húzzon vissza a rutinpályára tanulni.
Azzal én tisztában vagyok, hogy bármennyi csillagok kaphat egy autó mindegyikbe meg lehet halni. Csak már nagyon únom, hogy egyesek állandóan a Suzukit fikázzák és ráadásul olyan érvekkel ami nagyon nagy hazugság.

Tsumi 2007.09.24. 19:20:36

Nerve!
Te egy hazug ember vagy!

Gee 2007.09.24. 19:42:06

Hogy a fenebe lehet, hogy ilyen sokat eszik egy ilyen auto?
Nekem Scenic van, ugyanigy 1,5dci, csak erosebbre hangolt (85LE, asszem).
Rendszerint 1300km felett mutat a szamlalo, amikor tankolok.
Ha nem megyek videkre, csak Pesten kozlekedem, akkor felmegy 5l korulre a fogyasztas, de az ritka, hogy egy tank alatt egyszer se menjek videkre.

kristóf tamás 2007.09.24. 21:00:00

Annyira jól sikerült a Dacia,hogy tized annyi(baj)sincs velük mint egy reno-val!Nagyon megbizható!Elhihetitek mert ott dolgozom!És ez tény!Egyébként megfigyeltem ,mindenkinek az számit a csúcs autónak amit Ö hajt!(ja nissan és reno néven is gyártanak már logant)

mcv tomi 2007.09.24. 21:01:54

Annyira jól sikerült a Dacia,hogy tized annyi(baj)sincs velük mint egy reno-val!Nagyon megbizható!Elhihetitek mert ott dolgozom!És ez tény!Egyébként megfigyeltem ,mindenkinek az számit a csúcs autónak amit Ö hajt!(ja nissan és reno néven is gyártanak már logant)

kicsee 2007.09.25. 00:33:35

hihi.. tök viccesek vagytok! :)
Voltak nekem is cimboráim, azok is ennyit veszekedtem az intel vs amd kérdésében.
Toto, bármennyire is ellened vannak, én is ezt írtam eddig, nekem is ellenem voltak.
Az árról
Nincs olcsó autó, csak viszonylag olcsó. Nekem egy autó akkor lenne olcsó, ha 1millióba kerülne. De annyiba meg nem fog...

Viszont én megoldottam máshogy. Az én autómban is vannak extrák(ezek melyik autóban vannak benne, horribilis pénzek nélkül?): 5 ajtó, ABS, osztottan dönthető hátsó ülések. 4x50W zeném(mp3), meg 4 villanyablak, elhúzható tetőablak, elsőfényszóró mosó, szervókormány, elektromosan állítható lengéscsillapítók (automata uzemmódban is), sportülések, 130LE. Kiváncsiak vagytok mi ez? Mazda 626GTI. 22éves. Okosan használva 6-7literes fogyasztás. Röhögtök? 220ezerbe került. Ha kirohad alólam veszek egy másikat, ugyanennyiért. 1,5 éve használom és még nem romlott el benne semmi. Ha akarom és kedvem van elég sok ember alázok vele, akik lenézik, és csak azért is meg akarnak előzni, nehogy már egy ilyen régi autó menjen előttük. LOL Nevetek az ilyeneken. (Persze 99%-ban értelmesen megyek vele.)
De mielőtt... Volt nekem 70lóerős autóm is, az is Mazda volt, ugyanennyi súllyal. Nos az kínszenvedés volt. Szóval erről ennyit.

specko 2007.09.25. 07:16:29

Aki azt gondolja, hogy Renaultként kellett volna forgalomba hozni:
Kutya se vette volna észre. Úgy vettük volna, hogy már megint kijött egy jelentéktelen modell.
A fórum magáért beszél.
Nem lehet az autót figyelmen kívül hagyni.
Nem a külsőségekben jó, hanem az árában. Esetleg a megbízhatóságában is. De ez nem derül ki 3-4 év alatt.

Figo 2007.09.25. 08:28:28

Jobb cikk volt mint a kedves férjedé, szaladgáljon ő a gyerekekkel, te meg írj helyett!
Mit vár az ember egy autótól ennyi pénzért?Ez ilyen, büdös, nyamvadt franci-román, lomha, olcsó és keveset fogyszt, talán annyira nem is vacak, ha ezt engedné meg a pénztárcám és kéne egy nagy pakolható kocsi nem tehetnék mást megvenném, bár hál' istennek nem kell ezen gondolkodnom!
Megjegyezném a családomban két új Corsa van full felszereltek, használat közben kiderült, hogy nullák, minden elromlik pedig az arám szét se gyilkolja! Szar már a német a francia az olasz! Vegyetek japót mi is úgy teszünk!

Nerve 2007.09.25. 08:48:30

Tsumi: te meg hülye. Vegyél dácsiát az való neked...

tomnemtom 2007.09.25. 10:30:16

két prombléma merült fel :
1. teszkóba vasárnap menés
2. miért kell kétszer Pécs-Bp oda-vissza egy napon, nem lehet egyszerre elintézni ?
:D

Tsumi 2007.09.25. 19:37:02

Nerve!
Veszek is te meg járj szutyukival és dögölj meg benne! Suzy44! A töréstesztetek(Swift) egy nagy kamu nézd meg az életben hogy mennyire törik a szarotok! Ja és vidd a szervízbe a visszahívásokkor!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2007.09.26. 02:50:00

Jó post volt ez. Tamás felesége dekoratívabb is, és írni is jobban tud a másik plázacicánál:)))
Akik meg a logant cseszegetik, azoknak nem hiszem, hogy ennél jobb autóra lenne pénzük, és a csövesség úgy ahogy van loganostól bosszantja őket.

Tsumi 2007.09.26. 08:14:30

Már több mint 1 éve megvan és valahogy nem hívtak vissza. A töréstesztről meg csak annyit, hogy lámpánál 60-al jöttek belém (én álltam) úgy, hogy 4 kocsi tört össze. Belém egy 1500 kg-os zafira jött előttem meg egy 1400-as volvo s60-as állt. A zafirának szarrátört az eleje, szétment a kormányszervó stb. Az volvonak a hátulja lett tropa (nyithatatlan csomagtartó stb...) Szal nekem pofázhatsz a kamu törésteszekről, mert a mai napig ezzel a kocsival járok. Azért megnéztem volna a csúcsszuper dácsiából mennyi maradt volna:)) Röhejes, hogy annak ellenére, hogy viszonylag kevés ilyen csodát látok az utakon hetente belefutok egybe ami az út szélén áll és a motorházban bütykölnek... Talán nem kéne a Suzuki megbízhatatlanságával jönnöd, mert hülyét csinálsz magadból...

Nerve 2007.09.26. 08:16:10

Már több mint 1 éve megvan és valahogy nem hívtak vissza. A töréstesztről meg csak annyit, hogy lámpánál 60-al jöttek belém (én álltam) úgy, hogy 4 kocsi tört össze. Belém egy 1500 kg-os zafira jött előttem meg egy 1400-as volvo s60-as állt. A zafirának szarrátört az eleje, szétment a kormányszervó stb. Az volvonak a hátulja lett tropa (nyithatatlan csomagtartó stb...) Szal nekem pofázhatsz a kamu törésteszekről, mert a mai napig ezzel a kocsival járok. Azért megnéztem volna a csúcsszuper dácsiából mennyi maradt volna:)) Röhejes, hogy annak ellenére, hogy viszonylag kevés ilyen csodát látok az utakon hetente belefutok egybe ami az út szélén áll és a motorházban bütykölnek... Talán nem kéne a Suzuki megbízhatatlanságával jönnöd, mert hülyét csinálsz magadból...

specko 2007.09.26. 08:35:56

Nerve = Tsumi?

Bill 2007.09.26. 08:51:09

Még jó, h 2 néven irkálsz ide be

Üvege$ 2007.09.26. 08:53:39

Anya megmondta! Büdös, életveszélyesen lomha, igénytelen és idegesítően sok apró kis hibája van. Akartok ti egy ilyen használati tárggyal együtt élni? Na én nem és nem is fogok.

Minden tiszteletem a cikíróé. Kaptunk végre egy autentikus vallomást is az autóról. Furcsa, de nem biztos, hogy a tipikus női autók az igazán nőknek valók. Azok inkább a pláza-pi+!%a autók vagy nem? Egy nőnek sokkal inkább van szüksége egy ilyen tulajdonságokkal felvértezett autóra, mint egy kicsi, ámde nagyon csini és használhatatlan járgányra. A legfőbb érv talán egy ilyen jellegű autó mellett az az lehetne, hogy apa járhat egy kétülésessel, hisz anya autójával még nyaralni is lehet menni...

maszületett 2007.09.26. 09:47:13

TsumiNerve!


"Röhejes, hogy annak ellenére, hogy viszonylag kevés ilyen csodát látok az utakon hetente belefutok egybe ami az út szélén áll és a motorházban bütykölnek... Talán nem kéne a Suzuki megbízhatatlanságával jönnöd, mert hülyét csinálsz magadból..."

Most szerintem minimum túloztál, de inkább hazudtál...

Ha egyik sem, akkor TE VAGY A KIVÁLASZTOTT SUZIKIS, AKI SAJÁT MAGA MEGTAPSZTALTA MILYEN MEGBÍZHATATLAN A LOGAN, ÉS FELDATÁUL KAPTA, HOGY TERJESSZE AZ IGÉT!

Miért? Nem azért, mert nekem Loganom van, hanem azért, mert évente min 50.000 km-t teszek meg a köz útjain, (ebből évi 33.000 km-t saját kis Loganommal), és minden egyes szembejövő Loganost üdvözlök, aki viszonozzák is a köszöntést. Ezen Loganok közül egy sem állt műászaki hiba miatt (meg is álltam volna segíteni)!
+ infó Én egyszer megálltam kényszerből, mert kifogyott a benzin a kocsimból, de akkor nem nyitottam ki a motorháztetőt, mert minek is nyitottam volna. Tehát még csak én sem voltam benne abban rengeteg lerobbant Logan halmazban, amiről itt beszélsz!

Mindegy Te tudod miért hazudsz, lelked rajta...

julie25 2007.09.26. 10:34:46

"Kedves "filtos andras 2007.09.23.16:45!
Félretéve a "minden szentnek maga felé hajlik..."dolgot,felvilágosítanám kicsit a francia autókról-többszörös tapasztalatból.Egy 1988/Renault 21 2.1TD BOLDOG tulajdonosa vagyok 4.5 éve-ez alatt az idő alatt egyszer sem hagyott cserben,rendkívül kényelmes,400l-es csom.tartóval.150e Ft-ból másfél évvel ezelőtt egy komplett futómű és egy fél motorfelújítás történt.Ön ennyit 3 hónap alatt fizet ki az új csodájára,benzin-casco-kötelező fizetése nélkül.Férjem 1987/Renault 25 2.2Benzines autóját előre megfontoltan sem tudtam tönkretenni,emellett ő is taposta rendesen-1.5 év alatt egy akkumulátort,valamint két,egymást követő auchan-tankolást követően a benzines víz tönkretette a GYÁRI,17 ÉVES benzinpumpát.Más:hozzájutottunk -igaz,öregecskén-egy Mazda 626 2.0 autóhoz:kipufogórendszer csere,hátsó lengéscsillapító csere,fékrendszer csere,iszonyúan gyenge tompított világítás komplett fényszóró ill. többszörös izzócserék után is,semmi-full-semmi rendszerű fűtés,stbstbstb.Más:lecseréltük egy 1999/Opel Astra 1.6 16V-re:8éves autóban nyikorgó-nyeszergő ülések és műanyagok,harmatgyenge,hangos motor,több tapasztalathoz még rövid az idő.Még csak annyit:elmúlt hétvégén 2db Mazdát(kb.7-8 éveseket)láttam vontatókötélen,valamint egy kb.2 éves Toyotát-ezek után nyissa ki a szemét,SOKKAL több öreg francia autót fog látni az utakon,jó állapotban,ne csak akkor vegye észre,amikor-bármennyire gyorsan menjen is ön előtt-le akarja tolni őket a vadonatúj csodájával-mert ugye öreg is,meg francia is...

dreamy 2007.09.26. 10:53:31

tsumi-nerve,az mellékes,hogy két nevet használsz,de az előbb egyik neveddel szidtad a másik neved kommentjét-skizofrén is vagy netán,hehe???

A4 2007.09.26. 12:20:43

Én inkább azt kérném hogy név és elérhetőség elhagyása mellet egy szervízes emberis nyalatkozzon. Hátha okosabbak lennék utána.

Nerve 2007.09.26. 13:06:42

Hmm hihetetlen, hogy ilyen sok logika szorul belétek... Igen elcsesztem valóban. Rossz helyre írtam a megszólítást emiatt írtam először Tsumi nevében. De azt hittem nem postolta el emiatt küldtem el másodszorra a saját nevemben is.

Maszületett: valóban a heti talán kicsit túlzó volt, de tény, hogy az elmúlt időszakban szinte csak loganokat láttam lerobbanva.

Egyébként én meg nem akarom osztani az igét, egyszerűen csak leírtam a véleményem, hogy sosem vennék román/francia kocsit és eléggé reklámszagú ez a cikksorozat.

suzy44 2007.09.26. 14:19:32

Tsumi:
Benned az agyrák éhenhalna!
Ilyen csőlátású begyepesedett kis hülyékkel nem szoktam vitatkozni mert titeket még a tények sem érdekelnek csak az amit a kis álomvilágotokban elképzeltek. Aki olyan hülye, hogy abból következtet arra, hogy egy autó milyen biztonságos, hogy az eleje mennyire törik össze. Képzeld annak az a feladata, hogy törjön. Az vezeti le a mozgási energiát. Az eleje törjön nyugottan nekem az a fontos hogy az utascella egyben maradjon. És az a törésteszten egybe maradt.
Igen ez állt. így szokott lenni högye a Suzuki gyár hülye az ENCAP, hülyen mindenki mindenki hazudik csak te vagy az okoska aki megmondja a frankót.
Visszahívás egyébként eddig 1 volt az is kb 10 perc volt. Ha a többi csúcsszuper franci olasz verdával is csak ennyi baj lenne akkor a tulajok örömtáncot járnának. Próbálj meg egy kicsit okosabbank látszani (csak látszani és csak egy kicsit) mert egyébként csak ilyen jeleket fogsz kapni a hozzászólásodra mint amit most én is küldök neked:-))))))))

PiJee 2007.09.26. 16:03:31

Hm!

Elorebocsatom: nincs autom!
Logan? Kellene...
Lehet fikazni.

Ismi meselte: ralliversenyzo soforrel utaztak, negyen egy autoban, nem kis sebesseggel (nem Logan). 2 Logan haladt elottuk, meg volt egy kb 60-70 km/h-val beveheto kanyar. Elozesi tavolsagon belul voltak, csakhat ugye, kanyar, meg nem belathato... Es akkor elobukkant egy harmadik Logan, szembol, es csunyan kisodrodva. (100 folott - a sofor is elismerte) Elso koppanas: az elso Logan tort. Masodik koppanas: amikor nekicsapodott a szembol jovo a masodik Logannak. Pillanatok alatt mindenfele Logan alkatreszek repkedtek a levegoben. Naluk persze satufek (jo reflex is kell a versenyzeshez, ugyebar), hatramenet... meg mindig vannak ropulo alkatreszek a levegoben...

Es lass csodat: ket Logan tort totalkarra, egy harmadik serult sulyosan... viszont mindenki kiszallt beloluk epen...

Lehet fikazni... (pl mert nincs autom, tehat ugysem ertek hozza, pl mert lefizetett a Renault/Dacia (bar tette volna!!), pl mert inkabb ez kellene, mint egy 10-eves Opel vagy egy 3 eves Suzuki...pl mert ilyen szuklatokoru vagyok, pl mert rengeteg Logant latok az utakon, es valahogy egyiket sem kell szerelgetni...)...

maszületett 2007.09.26. 16:14:48

Nerve!

Köszi, hogy árnyaltad az általad tapasztaltakat.
Az, hogy nem vennél román/francia kocsit, és hogy szerinted reklámszagú a tartósteszt, elhoiszem és elfogadom.

Azt, hogy az útszélén állnak a Loganok, felnyitott motorháztatővel nagyszámban, még mindig nehezen tudom elképzelni, mert ahhoz hogy egy autó (mindegy milyen) mozgásképtlenné váljon, eléggé nagy gebasznak kell történnie.
Az meg aztán tényleg ritka lehet, mert beszéltem anno az assistance szolgáltatóval, és még nem voltak kint Logannál. (Ez úgy egy éve lehetett, de 2004 októbere óta forgalmaznak Logan M.o.n) Tudni kell az assistance-ról, hogy 3 évig ingyenes, tehát aki nem hívja ki, az nem isd tudom mit is mondhatnék. Az viszont tény, hogy csak üzemképtelen autóhoz mennek ki, tehát amelyik mozog, az vonuljon a legközelebbi szervízbe. Éppen ezért, ha és amennyiben Te igazat mondasz, úgy bárki lecsekkolhatja a kiszállások számát az autóklub assistance számán.

üdv,

maszületett

Nerve 2007.09.26. 16:34:04

Hogy mégtovább árnyaljam a dolgot, én a 4-esen szoktam naponta menni pest és Monor között és ugye a románok is ezen az útvonalon járnak, szóval lehet, hogy átlagban több Daciát látok mint egy átlag, az országban máshol élő magyar, de az tény, hogy sokat látok a leállósávban.

Assistance: valszeg a assitance nem fogja azt a márkát fikázi amiből él. Nem is várok más kijelentéseket az assistancétól amiket te leírtál -márkától függetlenül-.
Viszont az tény, hogy azok a kocsik amik az adott márka assistance szolgáltatásának keretében kerül elszállítására és javítására nem kerül be a statisztikákba emiatt szeretik az autógyártók alkalmazni (a BMW annó ennek segítségével tüntette el a statisztikákból az egyik szarul sikerült sorozatát). De mint mondtam ez márkafüggetlen.

Az autóra visszatérve, nekem mindegy ki milyen autót vesz és én se a trabantost se senkit nem nézek le az autója miatt. Mindenki azzal közlekedik amivel tud illetve amivel szerene. Nekem egyedül csak az a bajom, ami miatt szót emeltem, hogy nyilvánvalóan reklámszagú ez az egész cikksorozat és olyan dolgokat állítanak be előnynek ami tulajdonképen nem az. Példaként említeném az 5.5-ös fogyasztást amit már sokadszorra írnak le milyen jó, pedig tény ez dízeltől rossz teljesítmény. Erre írtam le példaként, hogy én vegyesben a benzines 1.3-as swiftemből 5.5-os fogyasztást kihozok (nyáron) ami igaz, bármennyire is nem hiszik el egyesek. Erre lettem lehazugozva, meg ledurungolva és emiatt szakadt el a cérna.

Lally 2007.09.26. 18:08:56

A faszom kivan már a sok suzukifóbiás faszkalaptól!
Faszkorbácsot nekik!

mondeo 2007.09.26. 21:59:15

Ha nem lehet vele előzni, akkor minek dícséritek???
Az enyém se eszik többet és mégse lomha. :)
Hogyisvanez???

licsa 2007.09.27. 06:14:31

Megnéztem a Suzuki oldalon a Swift adatait. A benzinesek között (ha már az 1,3-as benzines lett példaként felhozva az MCV ellen) a legkedvezőbb gyári (vegyes) átlagfogyasztás 6,2 liter. (Logan MCV dci-nél ez 5,3 liter)Szerintem ez alapján a Nerve által említett 5,5 literes fogyasztást nem lehet "vegyes átlagnak" tekinteni (legfeljebb optimális körülmények között elérhető "átlagnak"). A tesztben szereplő autó kb. hozta a gyári (tényleg vegyes) értéket. Ár alapján hasonlítva a diesel Swift a tesztel autóhoz hasonló felszereltséggel 3.540.000,- forint. (MCV: 3.7 M) Akinek sok pénze van vegyen egy Swiftet városi, egy MCV-t pedig utazós pakolós használatra. Két garázs nem kell, mert a Swifttel parkolhat az MCV csomagtartójában:)

Nerve 2007.09.27. 08:40:26

Licsa: Én is láttam a gyári adatokat a suzuki weboldalán, de még mindíg csak azt tudom mondani, hogy én 5.5-ös fogyasztással jártam nyáron vegyesben! Ha olvasgatod egy kicsit a népitéletet, láthatod, hogy ezt nem csak nekem siekrült összehoznom. De ha már a gyári adatokat nézzük, hasonlítsuk már össze a Swift dizelt a Logan dizellel:

Logan 1.5:
0-tól 100-ra: 15 sec
Lóeró: 68
Max sebesség: 158 km/h
Max nyomaték: 160

Suzuki 1.25:
0-tól 100-ra: 14,2 sec
Lóerő: 69
Max sebesség: 165 km/h
Max nyomaték: 170

Nem durva egy kicsit, hogy MINDEN adatban veri a swift a logant úgy, hogy majdnem 300 köbcentivel kisebb a motor? Ja és ezt a motort legalább nem kell kicserélni 1-2 hónap után mint ahogy jópár új Logan esetében ez megtörtént (ennyit a visszahívásokat emlegetőknek). Amúgy ha gondolod nyugodtan összehasonlíthatod az 1.3-as swiftet akár az 1.6-os logannal is. Azt is veri minden tekintetben pedig ott is van 300 köbcenti difi. Röhögnöm kell azon, hogy 1.3-as motor lényegesen jobb teljesítményt nyújt mint egy 1.6-os.

A többi satnya technikai részletet már nem is firtatom (bovdenes fényszórómagasság állítás, fél-McPherson felfüggesztés, full fabad, igénytelen román munka stb...)

Loganfan 2007.09.27. 10:58:18

Nerve, te idióta. :) A Swift egy kisautó aminek a helykínálata nevetséges. A Logan vásárólkat jobban érdekli a nagyobb helykínálat mint a fél másodpercel jobb gyorsulás. Megfogom a stiftedet és az egészet bepakolom a Logan csomagtartójába. :D

A másik meg, folyamatosan hazudsz az út menti Loganokat illetően. Ne hazudj!!!!

maszületett 2007.09.27. 11:40:42

Nerve!
Már bocsi, de magadat pörgeted túl szerintem, én elhiszem, hogy sokkal jobb autó a suzuki a Daciánál, de Te cserébe fogadd el, hogy nem a swiftet választja valaki, ha 7 személyes autóra van szüksége. Még akkor sem, ha egy 5 személyes kombira. Ezért nem kellene felhúznod magad, mert megint tök másról beszélsz. Én sem, szívatlak azzal, hogy egy FORMA 1-es kocsi 1.5-ös és 1000 lóerős, mert 600 km-re van tervezve, mert egyszemélyes, mert ugyan tök fejlett afutóműve, de nem tudsz lehajtani egy garázsba mert felakad, cúgos, nincs benne abs, nincs is első lámpája és kurta sokba kerül.

Gondold már el, hogy van egy blog a suzuki swiftről és én minden nap kiabálva beírom, hogy a Jaguár szebb. Biztosan igazam lenne, de nem lepődnék meg, ha elküldenének ajó anyukámba.
Ha egy dízel swift motorját betennéd az MCV kasztnijába, megpakolnád úhy ahogyan Rács kolléga tette. akocsi el em indulna, ha igen, fogyasztana 8 litert és 20.000 km alatt szétmenne. Miért???
Egy kamion 550 lóerős manapság, mégis 30 sec alatt gyorsul fel avégsebességére, aza 102 km/h-ra. miért? Mert a váltóáttételektől és sok minden mástól függnek ezek az adatok, nemcsak a motortól.
Szóval beírhatnás azt is, hogy a smart for two, kevesebbet fogaszt, jobban gyorsul, stb.stb, csak nem teszed, mert ne az van neked.
Ha mindenki beírja ide, hogy az ő autója a legjobb, nem lesz sok értelme alolvasni a hozzászólásokat. Sajnos az anyém sem szólt a Loganról, de erről nem én tehetek.

üdv,

maszületett

u.i. Rákérdezek mindjárt a Renault Hungáriánál, hány motorcsere volt m.o.-n. Bár felesleges, mert biztosan hallotam volna róla, ha lett volna ilyen.

Bill 2007.09.27. 11:50:43

Nerve,

te egy nevetségesen hülye ember vagy hallod!

Nerve 2007.09.27. 13:10:18

Loganfan: Érdekes, hogy összesen ennyi érvet tudsz felhozni:) Kérdés akkor miért nem veszel egy ifát vagy egy kamazt?:) Abba mégtöbb suzukit tudsz pakolni, és még a disznókat is fel tudod hozni a tanyádról.

Nerve 2007.09.27. 13:19:17

Maszületett: hát nem én voltam az aki ebbe a mederbe terelte ezt a beszélgetést. én -már sokadszorra írom- egyszerűen csak rá szerettem volna világítani néhány olyan dologra ami idáig csípte a szemem. Vagyis, hogy nyilvánvaló hibákat emlegetnek erényként. Ebből lett egy suzuki dacia összehasonlítás mert a többiek ahelyett, hogy a dákó mellett kezdek volna el érvelni a suzukit kezték
el fikázni.

És te is ebbe hibába estél amire kénytelen vagyok reagálni. A kocsi megpakolásra említett példádra reagálva annyit mondtanék, hogy az 1.2-es swift megengedett maximális össztömege 1525 kg. Az 1.6-is dákójé 1600 kg. Igencsak meglepne, ha attól a +75 kg-tól szétmenne az swift motorja. Gondolom azt te is belátod, hogy eléggé irreális feltételezés ez.

Autós 2007.09.27. 14:26:58

Nerve! Sztem meg éppenhogy nevetséges, hogy a kis Stiftet ugyanolyan lóerejű motor csak 0,8 s -al tudja lenyomni 0-100 - as gyorsulásban. A két autó nem egy kategória értsd már meg. A stift hátul marha kicsi autó én 185 vagyok és kuporodva ültem bele mikor azzal kellett menni. Még az Ignis is nagyobb tőle hátul , tehát inkább már azzal kéne jönnöd, de még az Ignis is igencsak törpe autó. A stift meg mégtörpébb. '.3-as Tift sztem annak való aki egyedül van vagy max 2-en vannak és néha akar csapatni egy kicsit mert elég jól megy az a picike autó ez nem kétség. De a dízel Stiftet nehogymár dícsérd azért mert 0,8-al veri a Logan 1.5 dci-t gyorsulásban ember. 2 x akkora a Logan és a légellenállása is sokkal nagyobb . A Logan MCV megengedett legnagyobb össztömege meg ~1800 kg. Ha abba belepakolnád a kis Stift 1.25 ös diesel motorját szted nem küszködne ellene. Ha szted nem akkor hülye vagy ember. Részemről ennyit. Nem akarok ilyen emberekkel vitatkozni akik ilyen érveket hoznak fel. Ja még egy a gyártás minőségéről. Szted egy magyar munkás a Suzukinál olyan qva jól dolgozik? Alig várja hogy mehessen már haza a munkaidő kezdetekor is. És szted ezután majd jól fog dolgozni? Semmivel sem különb sztem egy itteni munkás meg egy romániai vagy akármilyen munkása többinél sem pozitív sem negatív irányba.

suzy44 2007.09.27. 14:55:34

Hello!
Na látom átment a dolog dácsia vs Suzuki versenyébe.
A méreteket nem lehet összehasonlítani mert nevetséges az egész ez a dácsia személyszállításra lett kitalálva, míg a Swift 2 max 3 ember viszonylag kényelmes biztonságos és izgalom mentes elszállítására A-ból B-be. De ha magát akét autót hasonlítjuk össze úgy hogy csak 1 valaki vezeti akkor a dácsiának esélye sincs. A Swift mind motorjában (főleg a japán benzinesekben mert a dízel az olasz) mind futóművében mind váltójában veri a logant. Tudom mert vezettem mind a kettőt. Igaz a dácsia a lépcsőshátú volt. Leírtam már sokszor hogy a dácsiaban belső ergonómiáról normális elrendezésről szó sem lehet. (pl próbáld meg a fűtést vezérelni 1-3-5 váltóállásban) A csomitartó nyikortgó rúgóján a mai napig kacagok. Szóval akinek a csak az autó mérete számít az vegyen dácsiát de akiben még egy szemernyi kívánalom van az autózás élvzetére az ne is gondoljon dácsiára.

nemsznob 2007.09.27. 19:05:09

Fárasztó ez a köpködés, ami itt megy. Tényadatok nélkül formáltok véleményt. Inkább nézelődjetek egy kicsit, ok! www.daciagroup.com/news.php?id=7 Jobbra fönt: a Mioveni gyár 500 ezer darabot gyártott eddig; 2007 évben 196708 eladott darab (units sold), ebből Romániában 107777 db. Amiből 96.044 „sedan” kivitel és 11.044 MPV. Külföldi eladás: 88931 db. 2006. év számai itt: www.daciagroup.com/news.php?id=366 Akik nem hisznek abban, hogy mégis van Logan gyár Romániában, itt láthatnak egy virtuális üzemet: www.daciagroup.com/news.php?id=11 Akiket a Logan filozófia érdekel, első mondat, három fontos szó a Logan Project alatt megtaláljátok: www.daciagroup.com/category.php?id=52 Én egy olyan városban lakom, ahol a kamionforgalom a városon át „dübörög”, mint a magyar gazdaság. Nincs pénz elkerülő útra…vagy erre nincs pénz. Minden második tréler Logant visz. No nem hozzánk, hanem tovább. Nézzétek meg a táblázatokat, hogy hová. Mi büszkék vagyunk arra, hogy sznobok vagyunk. Ezért leszünk szegényebbek. Jó vitatkozást.

Nerve 2007.09.28. 08:03:23

Autós: Szerintem rossz oldalról nézed a dolgokat barátom. Szerintem inkább az a nevetséges, hogy az 300 köbcentivel KISEBB motor is lenyomja. De ha már így átugrottál a MCV-re ott bizony gyorsulásban a swift nem 0,8-al veri hanem 2 seccel. Próbáltam sportszerű lenni és az azonos súlyú Logannal hasonlítottam össze az adatokat, de ha akarod akkor hasonlítgassuk az MCV-vel. Azt viszont légyszives magyarázd már el nekem, hogy egy minden tekintetben erősebb és korszerűbb motor miért erőlködne attól a terheléstől amitől egy sokkal korszerűtlenebb és gyengébb nem. Ha nem látod, hogy hiba van az érvelésedben akkor te valóban hülye ember vagy (ha már így szóba hoztad). Egyébként igen, a magyar munkás fényévekkel jobban dolgozik a románnál. Jártam párszor romániában, magán és üzleti úton is és volt alkalmam ezt megtapasztalni. Másrészről itt nem csak a munkaerő morálja számít hanem a tervezés és a felhasznált anyagok minősége. Továbbá ha beleböfögsz egy vita közepébe előtte olvasd el az előzményeket és talán megkíméled magadat attól, fölösleges frázisokat puffogtas. Talán akkor azt is észreveszed, hogy a motor témát nem én hoztam fel én csak választoltam egy hozzám intézett hozzászólásra vagyis én NEM CSAK azzal a 0,8 sec-el akarom meggyőzni az ittlévőket.

Nerve 2007.09.28. 08:09:39

nemsznob: nem értem miről beszélsz, de tényleg. Lelkem rajta én meg akartam nézni az oldalt, de románul nem beszélek, nyelv választásnál meg php errort dob az oldal. Úgy látszik az oldalt is olyan igényesen csinálták meg mint a dácsiát. röhej egy olyan cégnél ami nemzetközinek szeretné feltüntetni magát...

EgyKözlekedő 2007.09.28. 08:51:21

Nerve: remélem nem Te vagy azon Stiftesek egyike, aki mindenáron záróvonalon, elzárt területen keresztül meg akar előzni mindenkit, mert neki olyan jól gyorsul az autója? Aztán meg integet és átkozódik, meg rád rántja az autót amikor a szabályosan (no nem teljesen, mert azért 80-nal a 60-as táblánál nem az) közlekedő nem engedi be a kiszemelt helyre (ahol valójában nincs is hely, mert félautónyi nem az)?

Nap mint nap látok ilyen izgága Suzukisokat (főleg régi és új stift). Nem az zavar, hogy gyorsabb (had menjen), de nem veszélyeztessen már másokat is!

Szerintem ez a vita, amit itt folytattok, merőben felesleges, hisz nem vethető össze a két autó (más célra készültek, más a célközönség). És bizony, ha szavaznom kell, akkor a hely miatt MCV kellene... még akkor is, ha nem 14,2, hanem 15 sec alatt éri el a 100km/órát.

Amúgy meg szánalmas egy vita ez, mindenki a maga igazát bizonygatja, álláspontok nem közelednek :) Valójában csak pocsékoljátok az áramot a szöveg begépelésekor...

Nerve 2007.09.28. 12:38:22

Persze, hogyne, pont ilyen vagyok. néha még 1-2 ovodán is átahajtok.

Igazad van valóban eléggé meddő ez a vita, még szerencse, hogy most ezzel az előzgetős témával sikerült normális mederbe terelned.

Gyerünk gyerekek a téma adott, vitatkozzunk arról, hogy szoktam előzni. (előre leszögezem biztos, hazudni fogok és tuti úgy szoktam előzni ahogy ti gondoljátok.)

Hajrá!

Nerve 2007.09.28. 12:39:21

Persze, hogyne, pont ilyen vagyok. néha még 1-2 ovodán is átahajtok.

Igazad van valóban eléggé meddő ez a vita, még szerencse, hogy most ezzel az előzgetős témával sikerült normális mederbe terelned.

Gyerünk gyerekek a téma adott, vitatkozzunk arról, hogy szoktam előzni. (előre leszögezem biztos, hazudni fogok és tuti úgy szoktam előzni ahogy ti gondoljátok.)

Hajrá!

autónélküli 2007.09.28. 14:05:30

Na ez igen, a kultúra kiveri a biztosítékot. Az embernek mindentöl elmegy a kedve komment-olvasás közben. Mi jó van abban, hogy egymást szarjátok azért, hogy milyen autója van? Mindenki olyat vesz, amilyet tud. Nem kell lenézni egy autót(és tulaját) azért, amilyen. Ha nem tetszik, nem kell ránézni. Ilyen egyszerű. Érdemesebb volna személyes tapasztalatokkal bővíteni egymás ismereteit, mint a kivagyiságra koncentrálni. Az utóbbiakhoz hasonló emberek viszik a gödör mélyére ezt a társadalmat.
Őszinte részvétem, és én kérek elnézést.

maszületett 2007.09.28. 14:08:44

Nerve!

Azt tudtad, hogy ennek a dci motornak van egy erősebb változata is?? Nézz utána. Nem attól erősebb a suzuki, ki dízele, mert korszerűbb, hanem mert jobban ki van hegyezve. Ez a dci motor kihegyezve 100 LE felett van. A közepesen kihegyezettel lehet még megkapni az MCV, ha mindenképpen arra gyúr valaki, hogy egy swift technikai datainál jobbakat mutogathasson. Ezz 86 Le-t és 160 Nm-t jelent!
Nem vitatkozni szeretnék, mert tényleg semmi értelme, de nézd meg a nyomatékgörbéket is a hozzátartozó főtengelyfordulattal, ne csak a legnagyobb értékeket. Persze az eredményeket ide ne pötyögtesd be, mert senkit nem fog érdekelni.
Bátyámnak Ignis-e van ezzel a motorral. Lomha.
Olvasd el a Logan méretű Fiat (tán Linea) tesztjét itt a totalcaron!
Ott olvashatos amikor egy Logan (SEDAN!, még csak nem is MCV) méretű autóba kerül a kis 1,25-ös olasz dízel... A Puntóban meg istenítették...
A Punto nagyobb és kényelmesebb, mint egy suzuki swift.

üdv,

maszületett

u.i. Én sem tudok románul, ezér olvasgatom a dacia.hu-t!

suzy44 2007.09.28. 17:07:09

Vitatkoztok itt hogy a dácsia dízele a jobb vagy a Swifté. A Suzukinak nincs is saját dízele ami van az olasz dízel. Nem is érdemes semmijen ilyen motorral szerelt Suzukit venni. A Suzuki benzinmotorjainek megbízhatóságát mindenki elismeri. A dízel motorral a Swift sokkal lomhább lassabb hangosabb és sokkoal sokkal drágább mint benzinessel. Én mindenkit aki dízel suzukit akar vanni lebeszélek róla mert elég gáz a benzinesekhez képest. De ugyan ez elmondható a dácsia esetében a 90 lovas benzines és a 68 lovas dízel viszonyában.

kergabi 2007.09.28. 19:58:22

Ki nem szarja le a köcsög Suzukisokat! A kisebbségi komplexusuk az eget veri, még egy Trabit is képesek lenyomni, hogy keménykedhessenek, hogy ők milyen fasza gyerekek!

Ki nem szarja le a Daciasokat! Az igénytelenségük az eget veri, képesek egy Trabival összehasonlítani a ganédombjukat, csak hogy egyvalaminél jobbak legyenek!

És ki nem szarja le a Trabisokat, a büdös, lassú kétütemű vackaikkal!....

foci 2007.09.28. 20:36:59

És ki nem szarja le kergabit.

nemsznob 2007.09.28. 20:56:28

Nerve: Az oldal működik, megy az angol és francia változat is. És ne fikázz, légy figyelmesebb, ha már románul nem tudsz! :)

suzy44 2007.09.28. 21:23:27

És ki van a legjobban leszarva????
Te kergabi!!!!

A4 2007.09.28. 21:33:44

A Mioveni sedan gyártást átteszik MAROkkóba mert nem képesek legyártani a szükséges mennyiséget és több mint 5 hóra nyúlik egy egy kocsi beszerzése........ergo fogy eza kocsi mind a cukor.( vagy olcsó vagy tényleg sok fér bele). No mindegy én kivárom az eslő 5 évet aztán majd olvashatunk erröl arról........de számomra mind Ford Mondeo gép felhasználónak nagy szemem kerekedet mikor láttam mennyi fér bele ebbe a kocsiba. Pedig csak tiszta forrásvizet ittam Máramaorsban nem pálinkát.

Nerve 2007.09.29. 08:37:49

nemsznob: fogalmazzunk inkább úgy, hogy MÁR megy. de még mindíg nem értem mit akartál azzal a hozzászólásoddal? attól leszünk szegényebbek, hogy nem veszünk dácsiát vagy mi?:)

Nerve 2007.09.29. 08:42:17

nemsznob: fogalmazzunk inkább úgy, hogy MÁR működik. Amúgy még mindíg nem értelek. Attól leszünk szegényebbek,hogy nem veszünk dácsiját?:)

Ottopappa 2007.09.29. 15:09:20

1. kérdés:

Ha ismernél egy nőt, aki épp terhes, már van 8 gyermeke, akik közül 3
süket, 2 vak, egy szellemileg visszamaradott, neki magának pedig
szifilisze van, ajánlanád-e neki az abortuszt?

Mielőtt megnéznéd a választ, olvasd el a második kérdést is!

2. kérdés:

Itt az idő, hogy megválasszák a világ új vezetőjét, és a Te szavazatod
számít a döntésben. Az alábbiakban olvashatsz néhány tényt a
vezető-jelöltekről

A - jelölt: Tisztességtelen politikusok veszik körül, és asztrológussal
konzultál döntései előtt. Két szeretője van.
Zsinórban dohányzik és napi 8-10 Martinit iszik.

B - jelölt: Hivatalából kétszer elbocsátották, délig alszik, az egyetem
alatt ópiumot használt és minden este egy üveg whisky-t megiszik

C - jelölt: Kitüntetett háborús hős. Vegetáriánus, nem dohányzik, néha
megiszik egy-egy sört, és soha nem volt házasságon kívüli kapcsolata. Melyik jelöltre esne a választásod?

Először dönts, ne less , aztán nézd meg lent a válaszokat!

A - jelölt: Franklin D. Roosevelt
B - jelölt: Winston Churchill
C - jelölt: Adolf Hitler
És mellesleg: ha az abortusz-kérdésre igennel válaszoltál, akkor épp
megölted Beethovent....
Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!

Nerve 2007.09.29. 19:06:01

A C jelölthöz: asztrológusokkal és okkultistákkal konzultál, katonatársaival homoszexuális kapcsolatot létesít, aberrációi miatt élettársa -aki mellesleg vérszerinti rokona- öngyilkosságot követ el, leendő felesége szintén megkísérli, évekig hajléktalanként él.

Szóval a kérdésfeltevés sántít, az A és B jelölt esetébben csak a negatívumokat említi, a C jelöl esetében csak a pozitívumokat így a döntést erősen befolyásolja ez vagyis nem kaphatunk reális képet a jelöltekről.

tildy 2007.09.30. 17:47:52

következő írás? Péntek elmúlt, de lassan már vasárnap is:(

tildy 2007.09.30. 17:48:39

következő írás? Péntek elmúlt, de lassan már vasárnap is:(

Skodás 2007.10.01. 14:00:17

Hm... a következő írás nagyon nehezen születik meg Tamás tollából... :(

Skodás

licsa 2007.10.01. 20:27:12

Talán most gyűjti a negatívumokat az autóról (hogy meglegyen az örömük a fikakirályoknak is) csak nehezen talál valamit.

Skodás 2007.10.01. 20:50:01

Pedig a hibák nélkül lassan unalmassá is válik a teleregény... :)

Reménykedem, hogy az új nap reggelére már olvashatjuk az "értékes" sorokat...

Skodás

Skodás 2007.10.02. 16:28:48

Kedves Tamás!

Nekünk mint talicska fanoknak és fikázóknak úgy kellenek az írásaid mint a baktériumoknak a táptalaj!

Légy kedves, hogy néhány sorban jelezd, mi az oka annak, hogy kimaradt az \\\"eheti\\\"?!?

Üdv: Skodás

turcsi 2007.10.02. 19:42:53

Csatlakozom skodáshoz és nagyon várom már a következő írást.

Skodás 2007.10.02. 22:18:10

Azért egy pozitívuma van, hogy nem jelent meg új írás... Legalább nem kell olvasni az önbizalomteli "30évesaudimdekafa", "enyémalegjobbszuzukisenkimásé", "hatmillióalattnincsishétszemélyeskocsi", "akihitelbőlveszkocsitazinkábbnevegyen", "levanszarvaaszarisazisakisztartaazis", "askodaladadaciakeletiszarokúgyisszarok" és hasonlók...

Lehet, hogy a teleregény végére egy drukkoló keménymag marad?

Na várjuk az új, napot...

Üdv!
Skodás

Rák Attantam 2007.10.04. 16:35:58

Egy-két hivatalos (pult alól, suskus jelleggel kiderült) dolog, csak hogy árnyaljam a képet:

- A 86 lóerős dCi motor forgatónyomatéka max. 200 Nm (nem 160, ahogy fentebb olvasható). A 68 lóerős dízel (nem hivatalosan) az MCV-be gyenge. Szintén nem hivatalosan nem is ajánlják a 7 személyes verzióba. De aki mindenképp szenvedni akar, az viheti, nincs megtiltva.

- A Dacia Logan (és ez fokozottan érvényes az MCV-re) javarészt meglevő (korábbi Renault modellekben szolgáló) alkatrészekből épül fel. Nem kellett minden egyes bigyónál újra feltalálni a kereket. Max. karosszéria elemeket meg belső teret kellett "teremteni" és kész. Ezért lehet AZ ALAPMODELLT olcsón adni (lásd: 5000 eurós autó, ami igaz is!). Persze, akinek dízel kell, meg klíma, meg elektromos anyámtyúkja, meg százezres autórádió az nyúljon a zsebbe és közben figyelje a konkurens piaci szereplőket is, mert könnyen átléphető az a határ, ahonnan már más gyárak autói is szóbajöhetnek. Természetesen most ÚJ autókról beszélek!

- Csak egy példa a más típusokból áthozott alkatrészekkel kapcsolatban: a Logan MCV alatt a Renault Traffic TEHERAUTÓ alváza van. Többek között ezért a nagyobb tengelytáv és az esély a rosszabb minőségű utak túlélésére.
Az első futómű Clio, a klíma Thalia és így tovább. Egy Renault-szerelő félpercenként köszöntené régi ismerősként a Logan alkatrészeit.

- A Logan romániai gyártásának kezdete előtt a Pitesti gyárat új gépsorokkal szerelték fel (khm... áthozták a Franciaországban kiszolgált régi gépeket, de még így is beköszöntött Romániába az űrkorszak). A régi Dacia gyár munkásait középvezetői szintig kirúgdalták, jórészüket francia szakemberekkel, a többit jó kvalitású román középvezetőkkel helyettesítették. A szalagon dolgozók kellően be vannak paráztatva munkahelyvesztésileg, ha minőségbeli lazaságot tapasztalnak. DE: a francia vendégmunkások (vezetők) is azonnali elbocsátásnak vannak kitéve bárminemű minőségbeli panasz esetén (ha kiderül, hogy megelőzhették volna a bajt).

- A minőség ellenőrzése a gyártás beindulásától (2004?) folyamatos, és szépen adogatják VISSZAMENŐLEG IS az egyre több garanciákat. Először volt 2 év, aztán 3, most ősztől meg 5. Nemtom, lesz-e 7 valamikor... :)

- Több Renault márkakereskedő (ahol a Dacia-kat is lehet kapni) egybehangzóan (és suttogva) vallja be, hogy bizony a rönókkal több, khmmm, "szerviztapasztalatuk" van, mint a Logan-ekkel.

- Természetesen szerelemből igen kevesen fognak Logan-t venni. Egyrészt az előítéletek miatt, másrészt meg tényleg nem egy olasz design.
DE aki valami miatt mégis Logan-t venne, az MOST vegye, amíg a munkamorál fel nem lazul. Most még jól seper az új seprő, most még jó a gyártás minősége. Pláne, hogy eltelt már pár év a típus beindítása óta.

- Nem vagyok Dacia-ügynök, még csak a vásárlást sem tervezgetem. Csak hallottam ezt-azt.

Ja, és az ÚJ Logan MCV-t lécci az ÚJ Renault Kangoo-val, az ÚJ Fiat Doblo-val vagy pl. az ÚJ Skoda Roomster-rel hasonlítgassátok. Használtaudizni nem ér! :)

stones 2007.10.07. 20:08:15

fél éve egy szalonban beültem a Loganba: b ü d ö s. akkor azt hittem, egyedi eset (belehányt egy érdeklődő) - ezek szerint - gyári feeling

stones 2007.10.07. 20:09:12

fél éve egy szalonban beültem a Loganba: b ü d ö s. akkor azt hittem, egyedi eset (belehányt egy érdeklődő) - ezek szerint - gyári feeling
süti beállítások módosítása