Holnap autómentes nap. Önre vonatkozik?

Európai Autómentes Nap, 2007. szeptember 22.

  2007. szeptember 21. - Jermann Kálmán Címkék: budapest tömegközlekedés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Van olyan, aki csak autóval hajlandó közlekedni. Nem érdekli, hogy a múlt héten még 40 perces út ma két és fél óra a Duna áradása miatt, juszt sem választja a tömegközlekedést. Akad olyan, akinek nincs személygépkocsija, mert nem engedheti meg magának, esetleg nincs is jogosítványa. Ő a közösségi közlekedést használja, vérmérsékletétől függően irigykedve az autósra, netán teljesen rezignáltan tűrve sorsát.

Útjelző táblák a Nyugati téren

És bármily fura, olyat is ismerünk, aki bár megtehetné, mert otthon a négykerekű, mégis felpattan a vonatra, buszra, HÉV-re, ilyenekre. Vajon mi motiválja? Olcsóbb a tömegközlekedés? Magányosan még igen, ha ketten ülnek autóba, már nem biztos. Kényelmes szolgáltatást kínál a Volánbusz, a MÁV, a BKV és a többi helyi helyi társulat? Nem mondhatnánk. Lehetne komfortos, de ehhez az eszközpark átlagéletkora magas, sok helyen ritkásan járnak, máshol a zsúfoltság utálatos. Akkor vajon mi? Hát nyilván a rettenetes dugók, a parkolás lehetetlensége.

Indokolhatja az autós önmegtartóztatást, hogy új buszok, szép és jó villamosok, minden igényt kielégítő elővárosi vonatok jelentek meg a hálózaton. Öröm velük utazni, leszámítva bizonyos mellékkörülményeket. Sokan nem fizetnek, és nem csak azok, akiket eltiport az élet. Pedig ha mindenki érvényes jeggyel utazna, akkor könnyebben vásárolnának további új járműveket, és uram bocsá’, még olcsóbb is lehetne.

Szép új villamos

Ne várják az illetékesek meg azt, hogy a társadalom belső etikai elvárása alapján mindenki fizető utas legyen. Ez talán későbbi időpontban valósulhat meg itt, minthogy eljönne az ítéletnap. Legyenek a döntéshozók proaktívak: tágas, őrzött, ingyenes (semmi sincs ingyen, de az élhető tér pénzben kifejezhetetlen érték) parkolók kellenek a városszélekre, ott, ahonnan öröm továbbutazni tömegközlekedéssel a belvárosokba. És ne a kényszer erejét vessék be, enyhe mellékízzel a szánkban, hogy megint a bevétel növelése a cél, nem pedig a valódi megoldás keresése.

Az autómentes nap remek kezdeményezés. Nem rosszabb, mint a kerékpáros felvonulás vagy a fél várost megbénító futóversenyek. Mindegyik valós problémát feszeget: túl sokat autózunk, bár mehetnénk tömegközlekedéssel, mediterrán éghajlatunk engedné, mégis alig biciklizünk, illetve tényleg nincs egészségesebb az aszfalton futásnál. Vagy mindhárom intézmény öncélú lenne? Egyféle exhibicionizmus, máshol aligha érvényesülő szervezők műsora, akiket buzgón támogatnak az aránytévesztő, a valóságtól rég elrugaszkodott városvezetők?

Az ilyen kampányok általában a valóban szükséges változtatások felnagyított, sokkolásra építő előzményei. Csak nehogy visszaüssenek. A félmaratoni a Városliget árnyas fái közé való, nem pedig a Bajcsy-Zsilinszky útra. Kerékpárral a rakparti sétányon kell tekerni le és fel, nem pedig tömött sorokban az Attila úton és az Alagútban. Az egészségtelen, önmagában is, az átkok viselése okán nemkülönben.

A szerző bérlete

Nem jobb aránytalan követelésekkel rontani a hitelünket. Én tömegközlekedem, sőt, BKV-bérletem van, mégsem ordibálok, hogy ez milyen szervezetlen, pedig fizetek érte. Engem nem képvisel az az egyesület, amely sok nagyszerű ötlete mellett döbbenetes ökörségeket is képes nyilvánosságra hozni. Közvetlen viszonylattal Káposztásmegyerről Dél-Budára? Ki akarná ezt igénybe venni néhány elvetemült villamosbuzin kívül? Ráadásul a Bajcsyn keresztül, ami alatt ott robog a metró? Úristen, miért nem gondolkodik először.

Cikk a Totalcaron, a hazai helyzetképpel és lázálmokkal, amiket máshol már megvalósítottak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92172189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metrót 2007.09.21. 18:29:51

tudom hogy drága a metróépités, de sztem egy nagyvárosban ez a kulcsfontosságú tömegközlekedési eszköz. newyork barcelona london moszkva madrid párizs: BÁRHOVA el lehet jutni a föld alatt rövid idő alatt. HOL akarod fejleszteni a felszini tömközl.-t a belvárosban?? lebontjuk a 100 éves házakat az utca két oldalán, hogy lefektessük a villamos-sineket?

Bartoki 2007.09.21. 18:32:29

1) Ha lesz dugódíj, akkor jópár belvárosi ingatlan elértéktelenedik (boltok, irodaházak) mert az ügyfelek nem fognak szeretni odamenni. Mondjuk a WestEnd.
2) Gondolom ugyanaz (vagy hasonló) maffia szedné a dugópénzt is aki a parkolópénzt. :) Lehet hogy eleve ők lobbiznak érte hogy legyen?

motyo 2007.09.21. 18:39:48

Nem értem, miért irja mindenki, hogy nem ül biciklire Budapesten, mert életveszélyes... szerintem ez egyáltalán nem igaz, inkább kifogáskeresés. A biciklisekkel az autósok 99%-a teljesen normális. Betartva a szabályokat, normálisan haladva (nem a járdán-azokat a bicajosokat én is rühellem) teljesen veszélytelenül lehet közlekedni a városban, és nem csak a budai rakparton fel-alá...

lápi lidérc 2007.09.21. 18:42:24

TH 2007.09.21. 17:56:36
Szerintem a 230 Ft mindenképpen sok, még 1 órára is. Gondolj bele, hogy elmegy egy 4 tagú család mondjuk (vidékiek) a Keletiből a Várba, majd vissza. Ez, ha ismerik a várost, akkor is fejenként 2 jegy oda (Moszkváig metró, utána várbusz), 2 jegy vissza, összesen majdnem 4000 Ft. Rohadt sok.
És akkor még csak megnézték a várat, nem ettek, nem ittak.
Vagy ha mész 3-4 megállót, és 1 óra múlva mész vissza, amikor már pont nem érvényes a jegyed. Legalább egyik útra nem fogsz lyukasztani, de inkább egyikre sem, mivel 230 Ft-ért, 1 út áráért meg tudsz reggelizni. És egy átlagfizetésű embernek (nettó) ennyiért kb. 1/2 órát kell dolgoznia. Helsinkiben meg Rómában nem egészen 5 percet. Nem mindegy.

TH 2007.09.21. 18:52:23

lápi lidérc 2007.09.21. 18:42:24
Persze, a kedvezményes jegyeket (pl. családi jegy stb.) is lehetne fejleszteni, bővíteni stb. A normál jegy nem arra való, hogy az egész család azzal rohangáljon a városba egész nap.
Egyébként ha 1 óráig érvényes lenne a jegy, akkor egy irányba csak 1 jegy kéne egy embernek (metró+várbusz) és egy jegy vissza, így tehát a 4 embernek nem kerülne még 2000 forintba sem az utazás. Az meg OK, hogy relatíve nekünk drágább
az utazás, de a gázolaj, a buszok és a karbantartás nagyságrendileg ugyanannyi mindenhol, SOKKAL nem tud olcsóbb lenni.

metrót 2007.09.21. 18:29:51
senki nem ellenzi a metrót, csak mondjuk azt, hogy
1. ilyen mélyen menő metró minden bokornál megálljon.
2. a metró ne kösse össze az agglomerációt a belvárossal, csak a város közepében bohóckodjon (a vonattal Kelenföldön ugyan miért nem tudják összekötni? nem lenne szép, ha az a kurva metró kimenne vonatként érdre
mondjuk?).

Szerintem SOKKAL több metró kellene, de azokat úgy kellene megépíteni, hogy RITKÁN álljanak meg, a városon kívül meg HÉVszerűségként menjenek ki Budapestről (ld. 2-es metró és a HÉV összekötése).
Emellett viszont igenis szükséges a felszíni közlekedés fejlesztése, mert rövid utakra baromira nem éri meg a metró. Ki az aki a Battyhány térről metróval menne a Moszkva térre? Én inkább legyaloglom, mint hogy 2 mozgólépcsőn töltsem el a fél életemet...

leveliro 2007.09.21. 18:54:13

lápi lidérc 2007.09.21. 18:42:24:

i.) a hétvégi családi jegy* ára
* 2 felnőtt és legfeljebb 5 gyermek korlátlan együttutazására érvényes hétvégéken 2 220 Ft
(forrás: www.bkv.hu)

lápi lidérc 2007.09.21. 18:57:11

Slavedriver 2007.09.21. 18:19:34
Debrecenből azért számolj rá 1570(?) Ft autópályadíjat is :-)
Ha ezt levonod, annyiból is megjárod a távot?
(Jó, mondjuk kényelmesebb, meg nem vagy kötve semmihez, még így is érthető, ha autóval jársz.)

Blacktron2 2007.09.21. 18:57:54

4es metró alapvetően kidobott pénz - erről voltak jó cikkek, h hogy lehetett volna hasznosabban elkölteni.
Én bringával dolgozok futárként; és sztem alapvetően egy jó alternatíva!
Másrészt, egy havi bérlet árát erre is rá kellhet fordítani, illetve vérmérséklettől függően izzasztó lehet! :)

mano 2007.09.21. 18:58:00

van olyan város, ahol érvényes forgalmival ingyen utazhatsz a tömegközlekedéssel. Így igazolod, hogy addig a kocsid áll.

TH 2007.09.21. 18:59:39

mano 2007.09.21. 18:58:00
Konkrétan?

Préri · http://shopxt.com 2007.09.21. 19:01:08

Én Londonban élek, amit itt tapasztaltam a tömegközlekedéssel kapcsolatban, az érezhetően rosszabb mint Bp. A buszok sokszor egyáltalán nem a menetrendnek megfeleően járnak. Itt le kell inteni őket, de van hogy nem állnak meg a megállóban. A közelünkben van egy buszgarázs, és sokszor adódik olyan, hogy a pilóta bejelenti, hogy nem megy tovább, mert letelt a munkaideje, le lehet szállni a buszról, kevésbé rossz esetben csak pilótát cserélnek, de az is időbe telik. Egyébként rengeteg a dugó, úgyhogy a buszközlekedés emiatt is nagyon lassú. Metró van egy jó néhány, csak azt meg sokszor lezárják felújítás vagy öngyilkosjelöltek miatt. A biciklisközlekedést szavakban támogatják, egyébként nem túl fejlett a bicikliút hálózat. Volt hogy a kerékpárúton szólított le a rendőr a bicikliről.

TH 2007.09.21. 19:04:09

Préri · shopxt.com 2007.09.21. 19:01:08
Igen, szerencsére tényleg nem Budapesten a legrosszabb. De azért a londoni metróhálózat nem rossz!!!
Meg egyébként szerintem az is nyilvánvaló, hogy minél nagyobb a város, annál nehezebb normálisan megszervezni a közlekedését, de azért megpróbálni meg lehet...:)

lápi lidérc 2007.09.21. 19:10:49

Mondjuk meg kéne nézni, hogy ha ugyanez a 4 tagú család autóval jön, akkor ebből a 2000 - 2200 Ft-ból mennyit is tudna autózni. Nagyjából 100 km-t. És ha hétvégén jönnek, nincs parkolójegy sem.
Szóval még mindig az jön ki, hogy a 230 Ft-os jegy botrányosan drága.
A vonaton megint csak nyernek, mert 2 felnőtt már olcsóbban utazik egy átlagos autóval, mint vonattal, és akkor még ott a gyerekek jegye.
Nem kéne annyit lopnia Szigorúbb gazdálkodást kellene bevezetnie a BKV vezetésének, ugyanis a pénzek nem a karbantartásra meg az üzemeltetésre mennek el, de még csaknem is a (nyugatinál jóval alacsonyabb) fizetésekre, hanem a főnökség kezén folynak el.
Az üzemeltetési költségek egyébként nyugaton jóval magasabbak, mert ott 1-1 munkás 10x ennyit keres. A jegyár meg kb. ugyanennyi, mint itt (lehet, hogy 10%-kal drágább).

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.21. 19:23:00

A másfél órás autós szopás kb a fele motorral kéjmámorban. Persze ehhez az kell,hogy ne menjen át rajtad egy vérprofi tatter-mammer vagy profitorientált Family Forst-os esetleg kopasz +"ihaénnem" sem. Motoros közlekedési kultúrát a motorosoknak,motorosbarát hozzáállást az autósoktól. Ennyi lenne. Másrészt ha valakinek örömet okoz,hogy kormoló dízelek között "kerekezzen" sisak és mindenféle védőfelszerelés nélkül akkor tegye bátan,hátha megment vele egy fát a Városligetben. Legyen nekik karácsony,kapják meg egy napra a várost,így csak jobban megutáltatják magukat,de tökmindegy. Aki bicajozott az ezután is fog aki meg autózott az hipp-hopp nem fog észbe kapni,hogy milyen jó is lenne napi 20 kilométert tekerni a kényelmes kocsi helyett.

TH 2007.09.21. 19:34:15

lápi lidérc 2007.09.21. 19:10:49
Leszámítva a Várban az óránként 500?700?1000? forintos parkolási díjat...
2000 forintért pesten sztem egy átlagos autóval örülünk, ha 80 km-t megyünk, a családi jeggyel meg egész nap lehet utazgatni. Ettől még lehetne persze olcsóbb, de szerintem a 230 forint mondjuk 75 percre még nálunk sem lenne drága jegyárnak. Aki jegyet vesz, az úgysem utazik éjjel-nappal, 1-1 utazásra meg azért nem vészes. Az autónál mindenesetre olcsóbb...

Trebitsch 2007.09.21. 19:47:54

Na... Autómentes nap, a motorosok meg hadd őrjöngjenek. Mindből ki van szedve a katalizátor, büdösek mint a dög, és akkora hangjuk van, hogy be lehet dilizni tőlük.
Éljenek a sötétzöldek.

nad 2007.09.21. 20:09:02

Én is hozzátenném a magamét.
Budapesti vagyok. Diákkoromban mindig bérletem volt, lógni nem szeretek (Mint ahogy azokat sem szeretem, akik a lógásukat még meg is ideologizálják. Pedig többek között tőlem lopnak.) Nagyon régóta van jogsim, általában akkor vezetek, ha hosszútávra megyek valahova. Volt kocsink is. Igazából mentőautónak lett véve (családban nagybeteg ember), de aztán volt költöztetőkocsi, többször esküvői felvezetőjármű (vicces egy Subaru Justytól), terepjáró, autómentő (4wd rulez), de leginkább nyaralásra/telelésre, egyszóval pihizni használtuk. Viszont nagyon sokat állt, mert Budapesten nem érdemes sokat használni, ha jó az idő, akkor amúgy is bringázom. Érdekes kontraszt volt, hogy amikor néha melóbajárásra használtam, éreztem magamon az elkényelmesedést, sőt, a kappanháj növekedését. Igazából nem volt jó érzés, ha jobban belegondoltam. Voltak olyan hónapok, hogy egy centit sem ment a kisautó. Így hát eladtuk, pedig a szívem csücske volt.
Azóta bringázom, illetve ha olyan idő van, vagy ki kell öltöznöm, akkor BKV. Ha nyaralás/telelés, egyszóval pihi van, utazással egybekötve, akkor eddig mindig került kölcsönkocsi, ha tényleg kellett.
Na, és akkor a Bp-i közlekedés. Bringával egészen klassz. Nagyon sokat javult a helyzet az elmúlt 5-6 évben. Na nem az infrastruktúrában, hanem az autóvezetők (és talán a bringások) hozzáállásában (lásd, egymásra odafigyelés, szemkontaktus, türelem, stb). Ha csúcsforgalom van, gyorsabb a bringa, mint a kocsi, miközben a szabályokat nagyjából betartom. Mielőtt valaki kárálna, a szabály be nem tartás nálam bringával három dolgot takar. 1. Jobbról, hmmm, nem előzés, hanem elhaladás :). Ez sem erőszakosan, gyakran várakozom kocsi, busz mögött, mert nem férek el. 2. Buszsáv. Nem szabályos, de biztonságosabb, mint ami szabályos lenne. Akadályozni meg nem akadályozok, mert tartom a tempót a busszal, taxival, ha folyamatos is a forgalom (sőt, a buszt le is előzném, a megállások miatt). 3. Kreatívan minősítem magam át kerékpárosból gyalogosnak. Ez is szükséghelyzet, lásd, kerékpárutak/sávok a végtelenben találkoznak csak.
Ja, és még annyit, hogy soha nem voltam részese balesetnek, sem kocsival, sem bringával. Annál többet kerültem el.
Dugódíj. Alapvetően nagyon támogatnám. Egész egyszerűen Budapest nem autósközlekedésre lett kitalálva. Igazából ezt azoknak kellene belátni, akik autóban ülnek. De azt is belátom, hogy kellene hozzá még bőven beruházás. Tömegközlekedés, bringaútak, sávok egy részről, parkolók, ésszerűen vezetett és kivitelezett elkerülőút másik részről. Kamionok, általában árúszállítás vonatra pakolása, ebből következően a vasút fejlesztése.
Árak. Ebben a bringa verhetetlen (plusz jóváírás pl. a fitnessbérlet megspórolása). A MÁV és BKV nem olcsó, de igazából nem ver a földhöz, jó lenne viszont, ha ebből az árból jobb lenne a szolgáltatás. A kocsi árához igazából azt tudnám hozzátenni, hogy ott van a benzin árán kívül az egyéb költség, amit szinte senki nem szeret hozzáadni: pl. amortizáció, kocsi értékvesztése, javítási költség (kötelező szervíz), szennyezőanyagok, dugó és az ebből következő időveszteség. Csak benzinköltség összehasonlítása a BKV árakkal nem fair.

Micuir · http://www.lakashitel.blog.hu 2007.09.21. 20:16:42

Én vidéki vagyok, aki rendszeresen jár Bp-re. Jó darabig vonattal jártam, de amikor felemelték a vonaljegyet 230.- Ft-ra, úgy döntöttem, marad az autó. 920.- Ft lenne csak a 4 vonaljegy oda-vissza, egy átszállással és még a MÁV fantasztikus sebesvonatát is kiélvezhetném hazafelé. Soha többet! Egyedül is olcsóbb és sokkal kényelmesebb.

Micuir · http://www.lakashitel.blog.hu 2007.09.21. 20:17:20

Én vidéki vagyok, aki rendszeresen jár Bp-re. Jó darabig vonattal jártam, de amikor felemelték a vonaljegyet 230.- Ft-ra, úgy döntöttem, marad az autó. 920.- Ft lenne csak a 4 vonaljegy oda-vissza, egy átszállással és még a MÁV fantasztikus sebesvonatát is kiélvezhetném hazafelé. Soha többet! Egyedül is olcsóbb és sokkal kényelmesebb.

Gekko 2007.09.21. 20:39:58

Diósdon lakom. Amikor még volt egy (igaz, tankcsapdákkal teli) parkoló Kelenen, akkor sokat tömegközlekedtem.

Most, hogy nincs, marad az auto.

A város üzemeltetés / tervezés is csak egy szakma...

lápi lidérc 2007.09.21. 20:41:09

TH 2007.09.21. 19:34:15
A Várba nem mehetsz be autóval, a Váron kívül meg hétvégén ugyanúgy ingyenes a parkolás, mint máshol (péntek este 6-tól hétfő reggel 6-ig).
Budapesten hétvégén elég jól lehet menni, mondjuk most 2000 Ft-ért kapsz 7,5 liter benzint (Budapesten, mert vidéken láttam jóval olcsóbb kutakat is), azzal egy átlagos autóval (1,3-as Suzuki vagy 1,4-es Opel Astra) simán el lehet menni 100 km-t simán. Ez Pesten nem kevés, a Ferihegy I. 15 km a Vártól, a 3-ason a Shell kút 12 km.

nad 2007.09.21. 20:09:02
Látom téged remekül lehet hülyíteni a BKV-s propagandaszöveggel.
Nem, nem tőled lopnak a bliccelők. A BKV vezetésétől (illetve attól sem, de ez más kérdés - ahogy az MP3-letöltő sem lop a zenésztől, pedig ott ugye nincs is monopolhelyzet).Ne hidd, hogy ha holnaptól mindenki jegyet venne, egy forinttal is olcsóbb lenne a buszjegy. Aki tőled lop, az a BKV vezetősége.
Szennyezőanyagokat a vusz is ugyanúgy kibocsát, szóval azt hagyjuk. Megfizeted a benzin árában. Ahogy az összes többit is. Amortizálódni meg egy kocsi egy 100 km-es úton elég keveset amortizálódik. Időveszteség pedig BKV-val lenne, a várakozások, kerülőutak miatt. Kötelező szerviz meg csak új kocsikra van.
De tudod mit, számítsunk le az általad írt költségekre 5%-ot (ami borzasztó sok, valójában ennek tizede sincs). Akkor csak 95 km-t lehet ennyi pénzből autózni.
Kényelemben.
Mondom ezt úgy, hogy városban csak akkor autózom, ha nagyon kell. De megértem azt, aki autózik. És azt is, aki bliccel, mert tényleg kurva drága a jegy, ahogy a bérlet is.

Trebitsch 2007.09.21. 21:10:09

lápi lidérc,

figyu: soha semmi nem fekete vagy fehér.
Általában olyan 10-15%-át lehet ellopni a haszonnak lebukás nélkül, vagyis ha ezzel a tapasztalati értékkel számolunk, akkor bizony a bliccelők tőled lopnak el 85-90%-ot.
A maradékot a tolvaj vezetéstől, ez igaz.

TH 2007.09.21. 21:10:25

"A Várba nem mehetsz be autóval, a Váron kívül meg hétvégén ugyanúgy ingyenes a parkolás, mint máshol (péntek este 6-tól hétfő reggel 6-ig)."
Ez tévedés, sorompós behajtási rendszer van, óránként 400 v. 500 ft egy óra, éjjel-nappal és hétvégén is!
Én úgy gondolom, hogy Pesten kevés autó megy el 7,5 liter benzinnel 100 km-t, de ez lényegtelen, legyen Neked igazad!
Persze igazad van, JELENLEG az autó jobb alternatíva, mint a tömegközlekedés, de szerintem ezen jó lenne változtatni, én szívesebben közlekednék BKV-val az autó helyett még akkor is, ha ugyanannyiba kerülne, de cserébe 1. kényelmesebb (nem állsz a dugókban, tiszta járműveken lehetőség szerint ÜLVE utazol, 1 átszállás nem tart 10 percig pusztán azért, mert 500 méterre vannak egymástól a különböző járművek megállói ugyanazon a megállóhelyen stb), 2. gyorsabb (nem állsz a dugókban, a sínek karban vannak tartva, így a villamosok, a HÉV és a metrók gyorsabban mennek, mint az autók), 3. környezetbarát (engem frusztrál, hogy egyedül ülök a kocsiban és úgy járok nap, mint nap a városban).

leveliro 2007.09.21. 21:28:32

5 éve ingázom Székesfehérvárról, vonattal (+ebből 3 év volt olyan, hogy minden hónapban egy hétig fehér, céges 1.4-es régi Mégane-nal). A 70 km-es MÁV bérlet per pillanat 42000 HUF, a cég, hála az égnek, nem csak az előírt ~80%-ot, hanem az egészet kifizeti (egyébként a MÁV-bérletárak képzése is érdekes: egy 70 km-es retúrjegy most 2100 Ft. Ha egy ember 20 napon át minden nap kifizet ennyit, az pont annyi mint a bérlet -> kedvezmény a rendszeres utazóknak? Ne is álmodj róla! Ezzel együtt mondjuk nem egyszer láttam, hogy a kedves utas reggel pl. Érdnél felszállva a jegyvizsgáló "új felszállók" kérdésére a legnagyobb fapofával tett úgy, mintha legalábbis Nagykanizsa óta ott ülne/aludna. Na ilyenkor kezd nyílni a bicska a zsebemben. :-/ ).
A Kelenföldi pályaudvartól 17 perc gyalog a munkahelyem, otthon pedig kb. öt a lakásom. Azaz minden nap 2x1,5 óra időmbe kerül a bejárás. BKV-t elvétve használok, ebben az évben eddig 1,5 huszas gyűjtőjegyet fogyasztottam el (korábban, amíg azt is fizették, volt BKV, ill. BKSZ bérletem is -- akkor gyakran ültem a gyors 7-esre).
Botond, Amon:
veletek szemben én nem tudom azt mondani, hogy gyakoriak lennének/lettek volna a késések. Nagy átlagban +-1-2 perc eltérés (! igen, van, hogy gyorsabb!) mindennapos; havonta egy-két +10-15 perces késés esetleg beesik, de "emlékezetes" késés (több, mint egy óra, 70 km-en...) felettébb ritkán: mondjuk évi 2-3 alkalom, többnyire télen. Amikor kocsival jártam, az M7-esen legalább ilyen gyakran kerültem nagyob dugóba valamilyen baleset miatt (pedig, mint fent írtam, az csak 1/3-a volt a vonatos napoknak!). És akkor még nem említettem a "szokásos" reggeli araszolást végig az Egérúton, ill. -- ritkábban -- a Repülőtérin. Meg a nyári, péntek esti forgalmat a Balaton felé (tényleg, azt meg tudja nekem mondani valaki, hogy miért többnyire csak hétfőtől szerdáig van/volt dugó az Egérúton? Karotta macskáját nyerheti a hihető válasszal előálló személy :-) )

Természetesen még ezzel együtt is gyorsabb volt az autó, mondjuk -- 130-140-et autózva -- 1 óra háztól-házig (igen, az M7-es Bp felőli oldalán, a Velencei-tónál a 100-as tábláknál lelassítva. Érdekes, amikor -- 3 év alatt egyszer -- rendőrautót is láttam ott a pályán, mindenki másnak is "eszébe jutott", hogy mit is jelent a piros körbe írt 100-as...).
Ezzel szemben a vonatokon valóban egész évben retek, nyáron meleg+rengeteg ember van (májusban Dániában, Koppenhága-Roskilde között is hasonlót tapasztaltam, két dolgot leszámítva: 1. ott még nem volt meleg 2. a retkes vonat is 140-el ment). Azonban a 30-as, 40-es vasútvonalon (ez megy a Déli pu-ból a Balaton felé) a tavasz óta valóban ott vannak a cikkben is megénekelt Stadler motorvonatok, légkondival, kényelmes ülésekkel, hatalmas ablakokkal (amiken amúgy 5 év után is szeretek kinézni), halkak. És menet közben tudok Belsőséget/Totalcart/Indexet olvasni, vagy aludni, ami autóban nehezen menne :-) Ezenkívül a tavasszal-nyáron átépített, esővédős megállók közül pl. Érdligetnél egész nagy (valszeg nem őrzött) P+R parkolót csináltak, közvetlenül a megálló két oldalán. Ha a pályát is felújítják még azelőtt, hogy a vonatok sz*rrá rázódjanak rajta (sajnos, ugyanúgy, ahogy közúton kiteszik a 60-as táblát, a vasútnál is elsősorban lassújellel javítanak), talán a 140 km/h-ás végsebesség közelében is mehetnének, és akkor... hirtelen kiürülne az autópálya, mert a zemberek tömegével pártolnának át tömegközlekedésre? Na ezt mondjuk nem hiszem :-)

Saját kocsim "természetesen" van, holnap például Pécsre fogunk menni a családdal (nesze neked autómentes nap :-( ). De dolgozni járni? Amíg kifizetik a bérletet, meg se fordul a fejemben!

KZ 2007.09.21. 21:33:06

Nem olvastam a kommenteket, a tc-írt
cikkre reagálnék.
Van autóm, mégis vonattal és busszal járok, melóba a belvárosba. Csak akkor veszek jegyet, (MÁV-ra) ha muszáj. Ugye jön a kaller, ez van, viszont a vonat nem jön.
"Tájékoztatásul közöljük, hogy az érkező vonat 15 perc késéssel közlekedik" Mindezt 20 perc után és naponta. Hely nincs, bűz van. A BKV-val más a helyzet.
Ott soha nem veszek jegyet, ez nem elvi kérdés, ez a valóság. Nem fogok sok milliós végkielégítéseket pénzelni buszok helyett(sem a remek 4-es Metrót). Nehogy bárki azt gondolja, hogy minden csepp gázolaj oda kerül, ahova szánták... Ezért kerül sokba a jegy, nem a bliccelők miatt. Napi felhasználóként úgy gondolom a BKV nem szolgáltat
-ezért én nem fizetek, ez van. Szervezetlen, lassú és koszos. Hajléktalanszállás az összes jármű és aluljáró, aki ezt látja, és azt mondja minden rendben van és fizessen mindenki, az NEM utazik BKV-val nap mint nap, vagy szeret a semmiért fizetni.

moshi (törölt) 2007.09.21. 21:36:08

a rakparti sétány tipikusan nem, méghozzá kurvára nem biciklizésre való, én csak tudom, meglehetősen gyakran ott tekerek melóba vagy haza. pedig van autóm is.

szerintem menjen ott anyád, járókerettel.

tamaska 2007.09.21. 21:56:07

Nnnnaa végigolvastam mindent.... Én Dunaújvárosi vagyok, inkább hétvégente vezetek a fővárosban, tehát igazi nagy bazmegekben nincs részem. Szerintem:
- kerékpározzon az, akinek hét anyja van. (nemcsak Bp-n, mindenhol máshol). Majd akkor, ha gyalogúttól, autóúttól FIZIKAILAG elválasztott kerékpárút lesz mindenhol, addig életveszély.
- Az emberek zömének ma már van autója, nem akkora luxuscikk (vagymi) az. Innentől kezdve akkor is fizeti a mindenfajta adót és járulékot, ha egy métert sem megy. Akkor is amortizálódik az autója, ha egy métert sem megy (nem annyira, mint amikor használja és itt-ott megnyomják, lezúzzák, de azért amortizálódik)
- Ezek fényében nem is akkora csúsztatás az, hogy csak a benzinárral hasonlítgatom a BKV jegyet, főleg ha a kényelmet, nagyobb rugalmasságot is beleszámítom.
- Az ilyen kampányszerű szarozással én sem értek egyet. Majd ha valaki lesz kedves azt mondani, hogy azokon a napokon, amikor igazolod, hogy az adóforintjaidból működö tömegközlekedést használod, visszakapod azokat az adóforintjaidat, amiket az autód után fizetsz, akkor megfontolom, h mivel megyek.
- Az autósokat szerintem sem kellene k*rogatni, ahhoz kicsit sokat csengetnek havonta.. (BKV-n tudsz bliccelni, viszont benya nélkül (aminek azért van csekély adótartalma)....)
- Az M0 a helybeni forgalmat nem annyira csökkentené, de ettől még égető lenne, viszont szerintem Bp-re több híd az nem biztos, hogy kellene.
- tíz perc autózásnak sehogy sem alternatívája 35-40 perc tömegközlekedés, ez is az alma és körte összehasonlítása (főleg egy autó fent említett standard költségeinek a függvényében)
- ommmnak meg igaza van. Úgysem fog változni.

Szóval szerintem akinek van legalább egy autója és/vagy legalább egy-két gyermeke, annak ingyen is adhatod a BKV jegyet...


ja, és písz

baranyp 2007.09.21. 22:04:35

Amszterdamban villamosoztunk pár éve.Mikor megállt a tuja azt hittem szívat a vezető,mert nem nyílt ki az ajtó,csak hátul.Azért felszálltunk ott,akkor jöttünk rá miért van ez így,a villamos hátsó részében is ül egy ember aki az utasok bérletét,jegyét nézi,kapni is lehet nála.Hamar ki lehet számolni milyen gyorsan megvan ennek az embernek a napi bére,csak pár potyautas.
A dugóadó egy baromság,majd ha lesznek parkolóházak,körgyűrű,elővárosi vasút,stb minden feltétel adott,akkor térjünk rá vissza.Ha előbb lesz, köszönjük a bp-i választópolgároknak akik ismét Demszkyre szavaztak.

féldigó · http://simeonizsolt.spaces.live.com 2007.09.21. 22:16:08

Tetszik az olasz példa. Egyrészt mert tényleg nem bliccelnék ha egy áron átszálhatnék több járatra egy út alatt. Ami valljuk be, ebben a jól szervezett városban igen gyakran előfordul.Másrészről korábban valaki beszámolt a franciaországi élményekről a bkv-s blogban és nagyjából ugyanez volt a tapasztalata, mint az olasz példa esetében.Azt gondolom ezek után érdemes lenne elgondolkodni a BKV vezetőinek egy hasonló megoldáson.

ssx 2007.09.21. 22:18:36

Üdv.
BKV-val melóhelyem(13km) 1,5 óra, autóval 20 perc. A multijet Puntom fogyaszt vagy 4,5L gázolajt városban. Ha rohadtsok dugot besz*pok akkor felegy 5,3-ra is. Tehát melóbajárni 3000Ft nekem egy hónapban, 4400Ft-ot sporolok a bérlethez képest, és havi szinten 48 órát, tehát 2 NAPOT az életemből csak amiatt hogy autóval járok dolgozni. Hülye lennék BKV-zni ezekután, eleget szenvedtem már rajta, megdolgoztam a kocsimért :)
MÁV: átlag 15Ft/km/fő az utazás a MÁVon. Szupi. Az autóm 75-80-as tempónál fogyaszt 3,2L-t,ami 8Ft/km. Még egyedül is olcsóbb(FELE annyi),és még gyorsabb is. DE ha sitek 130-nál sem eszik többet 5-nél :) Ezekután mondja nekem valaki, hogy vonatozak, főleg úgy hogy családom van. EURO4-es 1.3 dizelem károsanyag kibocsátása (CO2 kibocsátás 100 kilométeren 119 gramm), kiváncsi lennék mennyi egy 20éves Ikarus buszé. Nem hiszem, hogyha 50-el felszoroznánk az autómét túlszárnyalná azt az értéket.
Dugóadó helyett inkább normális körgyürü(2x3+leállósáv),kamionok 08-22közti kizárása, normális, széles hidak, átgondolt P+R-ek, és kevesebb alsórakpart lezárás a biciklisták/futók miatt, mert igy mehetnek be a városba csalinkázni az autók, ahelyett, hogy gyorsan elhagynák a várost, ezáltal több üzemanyagot elhasználva, jobban szennyezve a környezetet. Nem egyszer futottam bele ilyenbe. Elég nagy hülyeség ilyet kitalálni. Egyszer-kétszer az autóknak is lezárhatnák a Váci utcát streetracingre, vagy bicikliutat időmérő futam miatt. Legalább akkora hülyeség lenne az is, mint az alsórakpart lezárás futás/biciklizés miatt.

GiXXXer 2007.09.21. 22:27:56

"Amortizálódni meg egy kocsi egy 100 km-es úton elég keveset amortizálódik."

Amortizálódni nem a kilóméterektől fog elsősorban... Vegyél egy középkategóriás autót, mondjuk Passatot, mondjuk 7 miskáért, egy évesen mennyit fog érni? 5öt kapsz érte? Akkor az havi 166000 Ft.
De Dacia Logannel is számolhatunk, 2 misiért megveszed, mondjuk 5 évre, 5 évesen 800-et ér még? Érjen egy milliót, az évi 200.000, ha 16.000 Ft!!! És akkor olajat, légyszűrőt, ékszíjat, gumit, fékbetétet nem is cseréltél, esetleg levert tükröt, megnyomott lököst sem javíttattál, és SEMMI gond nem volt azzal a kocsival. Barátok közt is, egy autó legalább 25-30ba fáj havonta.
Ja, a régi nem értéktelenedik úgy? Ahan, csak azokkal meg általában több a hiba, talán amiatt, mert régi. És, ha javítani kell, akkor még a jegyet is megveszed... :)
Én nem vagyok a tömegközlekedés ellen, de az autózás ellen sem. Én kocsikázok, ha úgy gondolom, megéri. Általában megéri. Hálistennek Pestre nem sűrűn megyek, nem is akarok, Kecskeméten is vannak szépségek, mégsem hajlandók megváltoztatni. Pl. főiskola-kórház egymással szemben, tehát sokan várják a buszt. Egész után jön az 1-es, 11-es, 15-ös, 17-es (sokszor feltartva a forgalmat, mert nem fér be ennyi busz a megállóba), utána 20 perc kuss...

Én támogatom az autómentes napot, szerintem visszább lehetne fogni az autózást. Majd beszélgessünk akkor a kényelemről, amikor szétveri a nyári jégeső a kocsit, vagy épp a -35 fokban nem indul, vagy mittudomén, mit hozhat még a klímaváltozás.
Igazándiból nem azokkal van a baj, akiknek rohadtul gáz lenne autó nélkül, hanem azokkal a családokkal, akik két autóval indulnak el, és lehet, hogy pár száz méterre egymástól. Ismerek olyan embert, akinek vállalkozása van., az aszonya is ott dolgozik, és reggel együtt mennek le a kocsiKhoz, beülnek, és együtt érkeznek. Megkérdeztem tőle, miért? Mert az asszony munka után bevásárol, vagy fodrászhoz megy, vagy kozmetikushoz... Ez Kkkfélegyházán,

0xFFFF 2007.09.21. 23:04:01

Pista 2007.09.21. 15:43:06

"A dugódíjat támogatom, aki Veresegyházán fizeti a súlyadót, meg a személyi jövedelemadót, az miért gondolja, hogy neki a Pestre való INGYENES bejövetel alanyi jogon jár ?!?!"

Ez jó ötlet. De ha te mész vidékre, akkor majd ne csodálkozz kerek szájjal, ha minden falutáblánál útvámot fizettetnek veled. ;) Érted ugye ? Dugó és pöffenet nem csak büdöspesten kellemetlen.

0xFFFF 2007.09.21. 23:06:07

Ja és még egy apró momentum Pista. Az szja és a súlyadó is felmegy bűnöspestre, mert így célszerű....ugyanis a töredéke ér vissza a forrástelepülésre. Büdöspest meg csinál buzifesztivált és 4-es metrót, mert az okos demszky talált egy kis pénzt még a ktgvetésben valahogy :)

cmbp 2007.09.21. 23:08:25

A bliccelésről: olyan nincs, hogy ha a kenyér már félig megszáradt a boltban, akkor egyszerűen elhozom, és nem fizetek érte. Nem veszem meg, vagy fizetek. Olyan sincs, hogy a boltost leköpöm, ha fizettetni akar velem. Ez a helyzet a bkv-val is... nem tetszik? ne utazz rajta, vagy találd meg a módját, hogy kifejezhesd a véleményed (van aki megtalálja más ügyben, lásd critical mass). Ha nem veszel jegyet, akkor tőlem lopsz, hiszen én veszek. Ha nem ilyen birkák élnének itt, akkor az első megállóban repülnél lefelé. Ugyanilyen parasztok állnak meg a zebrán vagy a második sávban, hiszen nekik mindent lehet, találnak hozzá ideológiát (már ha egyáltalán képesek rá, és nem csak az a válaszuk, hogy "mert")

Pista 2007.09.22. 00:11:36

0xFFFF !

A súlyadó és az SZJA nem megy fel Pestre!!! Minden település maga gazdálkodik a beszedett súlyadóval, az ott lakó polgárok által fizetett SZJA bizonyos hányada helyben marad, bizonyos hányada meg a központi (nem budapesti!!!) költségvetésbe kerül.

Budapest (lakosságarányosan) nem kap több támogatást a központi költségvetésből, mint Veresegyház.

Ergo: a budapesti lakosok fizetik Budapest közlekedését, a veresegyházi lakosok pedig Veresegyházét. Abszolút jogos, hogy ha én Veresegyházra megyek, akkor belépési díjat szedjenek tőlem, mert ugye én pesti vagyok.

Ja, hogy nekem eszembe se jut Veresegyházra menni? Sértődjenek meg a Veresegyháziak és ők se jöjjenek Pestre !!!

nad 2007.09.22. 00:27:35

lápi lidérc 2007.09.21. 20:41:09
Ki hülyít itt kit? Szerintem ne akard magadat becsapni.
A bliccelő igenis attól lop, aki kifizeti a szolgáltatást. Nem vagyok sem közgazdász, sem nyomozó, persze lehet, hogy cégen belül lopnak, lehetne jobban szervezni, stb. Viszont ha mást nem (és szerintem mást is), de a helyet, a kényelmet igenis lopja előlem a bliccelő. Nem tudom, mióta nem utaztál metróval, de amióta kordon van, azóta több rajta a hely!
És ugyan offtopic, de az mp3 letöltés is lopás, nem tudom, mit kell a Robin Hoodot játszani. Egyébként igen, van egy csomó mp3-am, de amelyik zene tetszik, és beszerezhető, én megveszem az eredeti CD-t.
Ha holnaptól mindenki jegyet venne a BKV-n, akkor például sokkal jobban odafigyelnének az emberek, tényleg közösségi közlekedés lenne a tömegközlekedés. Dublinban és Hongkongban, ahol a jegyet le kell húzni felszállásnál, vagy megvenni a sofőrtől, nem láttam szakadt belsejű, koszos buszt. Nem lenne ebben az esetben olyan történet sem, hogy ha (körülményekhez képest udvariasan) rászólok a nyílvánvalóan bliccelő társaságra, hogy ugyan, ne hasogassák már az üléseket, akkor beszólogatva leszállnak és búcsúzóul befújnak a buszba gázsprével.
A BKV vezetőségéről ezzel együtt megvan a véleményem, de ez teljesen más történet. Ha valakinek ez nagyon bassza a csőrét, és van ideje, menjen el aktivistáskodni a VEKE-hez.
A busz is szennyez, de ha már húsz ember utazik vele, kevesebb az egy főre jutó fogyasztás és károsanyagkibocsátás, mint bármilyen szuper kiskocsinak.
Ja, zárójeles megjegyzés: érdemes megnézni, hányan utaznak átlagosan egy kocsiban Bp-en. A szám közelíteni fog az egyhez.
Időveszteség. Mint ahogyan korábban is írtam, a jelenlegi úthálózat nem autós közlekedésre lett kitalálva. Ha tele van kocsival a város, lassabb mindenki. Busz is, de még a villamos is. Ha lenne hely a közösségi közlekedésnek (az autók rovására), gyorsabb lenne.

Nedo 2007.09.22. 00:55:33

Számoljatok. Az Örs Vezér terén lakom, a munkahelyem irodája pedig a Benczúr utcában (56-osok terével szemben). Nem kell naponta bejárnom, maximum havonta egyszer ügyes-bajos dolgokat elintézni. Ezért bérletem sincs. Ha BKV-zok, igen. veszek jegyet, és lyukasztok is. Nekem az Örstől az irodánkig 4 jegy oda-vissza, az kb 1000HUF. Autóval mennyi lehet? 8-10km? Ami az én 1.6os Hondámmal számolva: benzin max 300, parkolás (rossz esetben, ha t ele az ingyenes rész) max 200, amortizáció passz, de nem hinném, hogy a maradék 500HUF nagy részét felemésztené. És így sajnos a BKV nem alterbatíva.

wamz 2007.09.22. 01:08:32

huhh, jó sok post után böffentek hozzá, biztos volt már róla szó, ezért bocs, de.

Naponta használom a 14-es villt, mint sokan mások, és nem is kápmegyerről, hanem az annyira nem is külső XIII kerből indulok, mint sokan mások. Sztem nem is az lenne a lényeg, hogy össze legyen kötve a kápmegyeri villamos a dél budaiakkal, hanem hogy olyan átszállási lehetőség legyen, ami nem csak gyakorlatilag az egy darab metróra korlátozódik. Hanem pl. a 14-esről át lehessen szállni a metró mellett közvetlenül a 4-6-ra, a nyugati mellől induló buszokra, neadjisten nyugatiból induló vonatokra.

Fenemód idegesítő volt több éven keresztül - amikor a nagykörút környékén dolgoztam - hogy a 14-es ugyan majdnem látótávolságban tesz le a nagykörúti villamostól, de ez azért gyalog kb 10 perc, és metróval sem érezhetően kevesebb a lépcsőzés, metróravárás, stb-vel együtt. Most lehetne hangzatosan elsütni ilyet, hogy ennyi és ennyi perc veszett el a "kényszerátszállással" vagy gyaloglással, és ezzel a sok perccel is nemzetgazdaságunkat gyarapíthattam volna, blabla, de inkább ez arról szólna, hogy van egy rakás nagy forgalmú tömegközlekedési útvonal, lehetőség szerint úgy csatlakoztassuk őket, hogy ezt a lehető legjobban lehessen kihasználni. És szintén nem az a lényeg, hogy egy párszázméteres szakaszon együtt fut a metró, meg a 14-es, mert aki - és sokan vannak ilyenek - észak pest 14-es által lefedett részéről a Wesselényi u. vagy neadjisten a Mechwart liget felé szeretne menni, az csak egy megállóra veszi igénybe a metrót, annak meg nem ez a célja alapvetően.

Szal ennyi, ez a bizonyos majdnem 10 perc jó sok embert szivat meg minden nap. Ezért mondják azt páran - elvben a fővárosnak is mindig benne van valamilyen tervek között - hogy a 14-es érjen el a nyugatiig. Rengeteg embernek jelentene eggyel kevesebb átszállást, valszeg a vonal népszerűsége is nőne.

wamz 2007.09.22. 01:21:46

ja, és bicaj. Bp-n igenis lehet bicajozni, mass-tól, meg mindegy egyéb szirszartól függetlenül. Van néhány alapszabály, vannak utak, ahol netto életveszély, ott nem bicajozunk. Viszont vannak olyan utak is, amely ugyan nem bicajút, de lehet rajta bicajozni biztonságosan (mellékutcák, lakótelepi szervízutak). És kerékpárút is akad, kevés, de azért van. A bicaj mindennél gyorsabb 6-7 km-s távon, veri a BKV-t, meg a dugóban vergődő autókat is.

Ja, és a legfontosabb: az autósokhoz nem a kisebbségi komplexusban küzdők sértődött frusztráltságával kell hozzáálni, hanem kellő tisztelet, és távolságtartás, nyaranta csak bicajjal közlekedek, és azt kell, hogy mondjam, tapasztalataim szerint ez kölcsönös, ha nem vágsz be az autós elé, és nem cikázol idiótán az orra előtt, stb, akkor ő is jó fej lesz. Tisztelet persze a kivételnek, van faszparaszt autós, meg vesedonor-jelölt bicajos is.

cso zsi 2007.09.22. 02:06:13

Jermann Kálmán 2007.09.21. 13:19:49
A villamost/buszt megszüntetni volt idiótaság a Váci úton, és az Üllői út emberek által sűrűn lakot részén.
Aztán az elmúlt húszegynéhány évben mindkét helyen irodaházak, és újépítésű lakások tömegei terhelik többtízezres létszámmal az egyszem lehetőséget, a metrót.
Pedig nem is lenne mindenkinek szüksége rá.
Vannak olyanok, akik nem is tudják igénybevenni, mert vagy fizikailag alkalmatlanok rá, vagy klausztrofóbiásak.
A Váci úton, és az Üllőin egyaránt kb. két villamosmegállónyira vannak a metrómegállók. (a Vácin biztos, negyvennél több éve élek, dolgozom ott.
Ahonnan elvitték a felszíni megállókat, bezártak a boltok, mert tönkrementek.
Van cserébe egy rakás autószalon, ahol viszont nem árulnak tejet, meg kenyeret.
10 perc, negyed óra egy normális közért, vagy a metróállomás, ahonnan eljutsz egy jobb üzlethez. A bevásárlás így több, mint egy óráig tart.

Ha megmaradt volna a az 55-ös, vagy a (régi) 3-as villamos a Nyugatiig, az 52-es a Kálvinig, és a Bajcsyról nem szedik fel a 49-es sínjeit, akkor nem kéne ábrándozni.
Nem kellett volna olyan sűrűn rakni a metrómegállókat sem, és most sokkal gyorsabb lenne vele a közlekedés.
A 4-es metró Kálvin tér és Móricz közti megállói ezért is röhejesek.
Nem 400-800 méterre kell lenni a megállóknak, hanem 2-3 km-nyire.

Baj, hogy villamossín kerülne vissza a belvárosba? Akkor most kevesebb autót akarunk ott, vagy nem?
De felőlem lehet troli is.
Szép új kocsikkal babakocsik, kerekesszékek örömére, de akár fel lehessen vinni rá kerékpárt is.

cso zsi 2007.09.22. 02:26:19

" Jermann Kálmán 2007.09.21. 13:53:17
TH 2007.09.21. 13:27:53
"Prágában nem véletlenül őrizték meg a villamosjáratokat a metrók vonala felett is. "

Megőrizték vagy vissza kellene építeni, nem egészen ugyanaz.
Ott kell fejleszteni a villamoshálózatot, ahol van rá hely és lesz utas. Az 1-est Budára (ott a híd, üresen tátong a közpe), de nem ám a budai hídfőig, de az Etele térig. A másik irányban ki a Bécsi úton (gondolom, ez a következő 100 éves tervekben nincs benne). A hármas át Csepelre - ezekben csatlakozom a VEKE-hez, de az ostobaságokban nem. "

A Lágymányosi híd üresen tátongó közepe hagy némi kívánnivalót maga után.
Főként a budai oldalon, ahol hivatalból cseszték el. (A vasút mellett egyenesen a Hamzsabégire kellett volna csatlakoznia.) De beletették azt a kanyart, és olyan szűk, hogy ha valamikor ott villamost akarnak járatni, az a jelenlegi autóforgalom rovására mehet. Ami így is szenved az idióta besorolós megoldásoktól. Ha egy koccanás van a hídon, megáll az élet, mint az M0-áson.
A véletlen elsodort pár napra a világ túlsó felére. Ott van egy 75 (hetvenöt) éves híd, ami a mai forgalomnak is eleget tud tenni.
Az Árpád-híd 2x3 sáv, plusz villamossín. Néha kevés, de főként a budai oldalrólérkező terhelés miatt. A jóval újabb Lágymányosit hogy merték úgy megtervezni, hogy egy 2x3 sávos út forgalmát akarják ráereszteni 2x2 sávra?

cso zsi 2007.09.22. 02:53:15

Még egyet a végére, aztán kifekszem napozni, mert a blogmotor állandóan szerverhibára panaszkodik.

A két rakpartot kéne egyirányúsítani.
A budait észak felé, a pestit dél felé. Hogy miért így? Mert akkor beruházás nlkül megoldható, hogy a nagyobb teherautók elférjenek a vízhez közelebbi sávban a hidak alatt. Most ugyanis főként abudai oldalon kell percekig ácsorogni, hogy az olyan kamionos, aki csak a szembe sáv használatával fér el a híd alatt, végre továbbhaladjon.


8 éves korom óta van bérletem. Most először nem vettem, mert erre a hónapra nincs rá szükségem.

knajf 2007.09.22. 05:46:40

sztem (én, aki már érettségi időkben -2éve- is már bkv nélkül tettem meg a napi 25-25 azaz 50km-emet) jó dolog a bkv, csak DRÁGA, és drágább mint egy 2 literes autóval járni normális forgalomban. ha tehetem nem megyek akkor mikor szar a forgalom. amúgy a metro fantasztikus találmány, ha arra járnék és lenne fasza parkoló, még a full jegyet is megvenném - magyar módra-

majom 2007.09.22. 06:51:02

az az autós aki utálja a bicikliseket kb. ugyanannyira korlátolt mit az a biciklis aki utálja az autósokat. sok barom van minden oldalon (autósok, motorosok, bringások, gyalogosok), de ettől függetlenül - vagy talán éppen ezért - utálkozás _helyett_ inkább figyelnünk és vigyáznunk kéne egymásra. aki ezt nem képes belátni, az sajnos nem érett meg arra h részt vegyen a közlekedésben.

azt sem értem miért fáj ha a biciklisek évente kétszer demonstrálnak. oké dugó van meg minden, de ezt ők is a normális közlekedés feltételeiért csinálják, amin az autósok is nyernek. belátható ez valamennyire? remélem igen. és h miért demonstrálnak? hát könyörgöm, ebben a fos országban ki figyel oda a másikra egy kicsit is? hát senki. ezért kell ez. nem dühösnek kéne erre lenni, hanem példát venni róla. az autósok miért nem zárják körbe a parlamentet egy fél napra, hogy kicsit gyorsuljon már annak a szerencsétlen M0-ának az épülése? a bkv-val, mávval közlekedők ugyanúgy demonstrálhatnának a normális utazási feltételekért. miért nem teszik? észre kéne venni h a köcsög politikusora nem lehet másként hatni. ne legyünk már birkaország...

OzzyCar 2007.09.22. 08:42:11

Tisztelt Uraim!

Ha kérhetném Önöket, ne reklámozzák ennyire az autóval való utazás olcsóságát a tömegközlekedéssel szemben, mert a végén Kóka papának még eszébe jut megduplázni az üzemanyagok árát:DD

Köszönettel: egy emigráns:D

Pityorka 2007.09.22. 08:42:37

Volt egy ilyen bejegyzés a szerző részéről, hogy nem ismeri Debrecen, meg a többi város gondjait.
Nem kell hozzá sok logika, hogy kitaláljuk, ugyanezen problémákkal küzdenek. Debrecen eegész Hajú-Bihart, Miskolc egész Borsodot \"vonzza\". Ráadásul nem kielégítő a tömegközlekedés, túlzsúfoltak az utak, átmenő forgalom nagy, nincs parkolóhely. Az Internetről bármelyik városról meg lehet tudni mindent. Budapestet is ismerem, azt mondom, hogy bárcsak hasonló tömegközlekedésünk lenne, mint Pestnek.

Vidéki 2007.09.22. 08:59:48

Amíg Pesten laktam, tömegközlekedtem, bár ennek az egyetlen oka az volt, hogy nem volt se jogsim, se autóm. Amikor visszaköltöztem vidékre, rájöttem, hogy itt jogsi és autó nélkül nem lehet élni. Az első munkahelyemre csak órák alatt tudtam volna beérni, átszállás, várakozás a csatlakozásra. Autóval, rossz esetben fél óra, ha odaléptem, húsz perc volt az út.
Most közelebb dolgozom, de oda se tudnék beérni munkakezdésre, pedig csak a szomszéd városban van. A buszjáratokat olyan okosan oldották meg, hogy ne tudjak elmenni, és hazajönni időben. A vonat pedig... Katasztrófa csúcsa. Megfogadtam drága fősulis éveim után, hogy többé nem szállok vonatra. Egy autóval három-négy órás út, nyolc óráig tartott, mondjuk ebben benne van a két órás várakozás is.

Szóval autómentes nap? Oké, betartom, de most lemegyek és beindítom a cuki kétütemű motoromat!!!!!

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.09.22. 09:11:31

Engem a tömegközlekedés ára és az ahhoz mért teljesítménye kényszerít az autóba, pedig igazán nem is szeretek vezetni.

De tömegközlekedve egy ~120 km-es út háztól-házig simán 3 óra és 2500-3000 Ft (egy személyre, MÁV+BKV) míg autóval 2 óra, és szintén 3000 Ft. És akkor a család többi részét nem vonatoztattam, míg az autózás ugyanannyiba kerül, ha négyen-öten beülünk.

Vagy például egy vasárnapi Gazdagrét – Margitsziget családi turné BKV-val 4 embernek minimum 2760 Ft oda-vissza, míg autóval (19 km, ~10 literes fogyasztással, 270 Ft-os benzinárral mérve) ~570 Ft.
És nem beszéltünk arról, hogy nem ugyanaz a komfort, nem kell átszálljunk.

Ja, és ha már egyszer is át kell szállni, akkor gyorsabban is odaérek bárhova kocsival, mint BKV-val. Pedig nem is megyek a buszsávban, mint némely tahók.

Tehát nekem ne tépjék a szájukat a politikusok, hanem cselekedjenek! A befolyt sápot nem a saját zsebükbe kéne tömködni, hanem – többek közt – a tömegközlekedés átszervezésébe.

Én közlekednék tömeg, de nem vagyok mazohista. Nem akarok többet fizetni azért, hogy szarabb legyen nekem.

Bambano 2007.09.22. 09:55:40

Azt nem értem, ha a bkv a megerősített ellenőrzésekből napi 8-10 millióval több jegyeladás bevételt ér el, egy napi bevételből nem lehetne fenntartani több p+r parkoló személyzetét? Bejön valami 400 ezer autó a városba naponta, ezeket bepaszíroznák jó parkolókba, az ugye egy menetjegy ára/autó, az utasokat feltolnák a bkv járataira, az is legalább két menetjegy, vagy bérlet, mindjárt megtérülne. A bkv-nak érdeke lenne, hogy ilyet üzemeltessen, a versenytárs közlekedési eszközről szipkázhatna utasokat.

A másik: ingázok Pest-Debrecen között, mindkét faluban a város szélén lakom. Autópálya gyalog se lenne fél óra, kocsival 3-4 perc. Ha vonatoznom kellene, először be kellene menni tömegközlekedéssel a városokba a pályaudvarokra, ami itt Pesten 2-3 menetjegy, Debiben még egy, utána ic jegy, ic helyjegy, többe kerül, mint egy normális autóba beülni és egyedül elmenni vele. Érti kedves BKV, MÁV, EGY embernek is olcsóbb az autó. Az, hogy nem 4 óra alatt érnek oda, hanem kevesebb, mint két óra, az, hogy nem igazodom a menetrendhez, csak a gázpedálhoz, már csak hab a tortára.

Nagyon komoly erőfeszítéseket kellene tegyen a máv is meg a bkv is, hogy engem kivakarjon az autómból.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.09.22. 10:02:17

én kiváncsi leszek a 4es metróra, hogy az mennyire lesz hatékony...de a parkolási problémákat ez sem oldhatja meg, szóval igazából lehet azt kellett volna először megoldani és csak aztán 4es metrót építeni...

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.09.22. 10:07:32

Hja, és még egy mókás kérdés: Amennyiben úgy döntenék, hogy buszozok... hol veszek jegyet hirtelen? Vagy előtte üljek kocsiba, menjek el egy jegypénztárhoz, majd autózzak haza és irány a busz?

Aszi 2007.09.22. 10:48:40

Marhaság az autómentes nap. A tömegközlekedésnek a zsúfolt belvároson kívül nincs jövője. Soha, semmilyen tömegközlekedés nem fogja tudni megadni azt a rugalmasságot, flexibilitást, kényelmet, szabadságot, hatótávolságot, amit az autó. Ahogy javul az emberek anyagi helyzete, egyre többen és többen fognak autózni.

Fölösleges tehát az emberi természeten megpróbálni erőszakot tenni. Egyre kevesebben utaznak tömegközlekedéssel, és ez a trend folytatódni fog, akármit csinálunk. Az emberek autózni akarnak, és autózni is fognak, mert autózni jó. Tehát ilyen értelmetlen autómentes napok helyett inkább azon kellene elgondolkozni, hogyan fogjuk biztosítani a növekvő autóforgalom feltételeit. És érdemes itt több évtizedre előre gondolkodni.

Én szóltam.

Rocko- 2007.09.22. 11:04:59

miluman sokat gondolkoztam, és van értelme a 4-es metrónak, le kell cserélni vele az egész 7-es buszcsaládot, csak hát ugye át kéne gondolni még most ezeket a megállókat. pl. kiveszik a Kosztolányi Dezső teret, mert az szerintük nem fontos, pedig de, az elég nagy forgalmi csomópont. erre helyette megáll egy kisebb pontnál. aztán utána 2* pár száz méteren belül van megállója. ha látná az ember a szerelvényt h elmegy, akkor még gyorsabban is átgyalogol.
valaki írta: "A két rakpartot kéne egyirányúsítani.
A budait észak felé, a pestit dél felé. Hogy miért így? Mert akkor beruházás nlkül megoldható, hogy a nagyobb teherautók elférjenek a vízhez közelebbi sávban a hidak alatt."
az egyirányúsításnak van vmi, értelme, na de nem ezért. a teherautók nem kellenek a városba, elég nagy százalékuk tranzit. ami meg nem, attól jogos a dugódíj. szóval rossz az indok. ennyi erővel fizessünk több adót, mert még nincs minden politikusnak helikoptere...

Rocko- 2007.09.22. 11:09:55

ja, még valamit, erre az egy autó - egy emberes témára: ki nézi végig mindegyik autót utját? én elhiszem, h sok ember vígan elautózik egymagában, mert megteheti. de ha nicns se kutyája, se macskája, akkor mit csináljon? vegyen fel stopposokat?
aztán ki lát bele az autókba? honnan tudja, h hátul nem ficeg ott a 20-30-50 kg-os szerszámláda? ki viszi helyette?
szomszédom autószerelő vagy mi, mindig munkásruhában látom kiszállni, gondolom nincs lehetősége fürdeni, átöltözni. nem mondanám, h büdös, de egy hosszú nap után ki állna mellé a BKV-n? vagy egy építőmunkás mellé?
és azt ki tudja, h az az egy ember, aki ül a kocsiban, nem tette már le a gyerekeket a suliban, az asszonyt meg a cég előtt, aztán robog ő is dolgozni?
szóval csak ésszel!

Aszi 2007.09.22. 11:17:14

Még egy szó a blicceléshez: nem elfogadható az a sokak által felhozott érvelés, hogy mivel a BKV koszos, büdös, lassú, stb., ezért nem fizetnek érte. Apuci, a BKV adott minőségű szolgáltatást kínál adott árért. Ha ezt elfogadod, akkor felszállsz és fizetsz, ha nem fogadod el, akkor nem szállsz fel és nem fizetsz. De azt hogy képzeled, hogy felszállsz és nem fizetsz???

Azért tart itt Magyarország, mert tele vagyunk ilyen apró kis normasértésekkel, és sokan ráadásul még büszkék is rá.

RaPe · http://makreg.hu 2007.09.22. 11:19:04

Sziasztok!

Érdekes, hogy mindenki nyugati példákat emleget a tömegközlekedés és a jegyek terén. Nekem volt szerencsém eljutni Mozskvába és Szentpétervárra.
Azt ugye tudjuk, hogy a metro tulképp ugyanaz mint nálunk. Nekik kicsit újabb kocsijaik vannak, ezerszer szebb és tisztább megállókkal, de ugyanaz a rendszer.
A lényeg, ott a jegyek/bérletek mágnesszalagos cetlik (névjegykártya méretűek), és ha pl egy 10 alkalmas bérletet veszel, akkor minden egyes alkalommal rápecsétel a rendszer egy időpontot, ha a 10.-et használtad el, akkor pedig lenyeli a gép. Ha érvényes jegyed van átenged a kapu, ha nem, nem. Nem kell bérletszámokat irogatni havonta (engem ez tesz a sírba), oda lehet adni a családtagoknak ha neked épp nem kell, ja és a legfontosabb. Egy érvényesítés nem 1 átszállásra, nem 1 órára érvényes, hanem amíg fel nem jössz a felszínre. Moszkvában 13 metróvonal van...
térkép: mostrans.newmail.ru/routes/Metro21c.gif

Nekem van autóm is, bérletem is. Én kőbánya-kispestig járok kocsival pedig kőbányán lakom. csak nincs kedvem 10-20 perceket várni az 51-esre, amikor kocsival 3-4 perc alatt odaérek. Régebben sokat bicajoztam, csak ugye akkor még suliba jártam, és más lihegve beesni egy előadásra mint a dolgozóba. (igen ma megyek a CM-re, mert jó buli)

A kökin épülő komplexumra én is kiváncsi leszek parkolási szempontból. A dugóadó meg baromság amíg nincs M0 / tömegközlekedés.

Zsolt 2007.09.22. 11:56:53

Sziasztok!

Gyorsan leszögezem : autóval járok dolgozni (1988-as 1.3-as, benzines E Kadett) :)))

Az Örsnél lakom, Ferihegy T2-n dolgozom.
Távolság oda-vissza 30 km, üzemanyagköltsége 630 Ft.

Havonta 1000 km-t járok autóval, negyedévre a kötelező 7464 Ft. Ez oszlik 3000 km-re, tehát ez 2,49 Ft/km. Ez 30 km-re 74,64 Ft. Olajcserét 10.000 km-enként végzek 10.000 Ft-ért, ez 1 Ft/km, vagyis 30 Ft/munkanap.
Értékvesztése a 19 éves autómnak nincsen :) Egyéb szervízköltség : az autó egy éve van nálam, 18e Ft-ot költöttem rá, ami = 1.5 Ft/km, ami munkanaponként 45 Ft.
Súlyadó munkanaponként 15 Ft.

Összköltség : 795 Ft/munkanap, oda vissza 1 óra.

Ugyanez BKV-val vagy MÁV-val :
4 db BKV jegy = 920 Ft, és oda-vissza jó esetben 2 óra.

Magyarul kétszer annyit időt töltök sokkal rosszabb körülmények között több pénzért.

Több kérdésem nincsen :)

Zsolt 2007.09.22. 12:02:34

Sziasztok!

Gyorsan leszögezem : autóval járok dolgozni (1988-as 1.3-as, benzines E Kadett) :)))

Az Örsnél lakom, Ferihegy T2-n dolgozom.

Távolság oda-vissza 30 km, üzemanyagköltsége 630 Ft.
Havonta 1000 km-t járok autóval, negyedévre a kötelező 7464 Ft. Ez oszlik 3000 km-re, tehát ez 2,49 Ft/km. Ez 30 km-re 74,64 Ft. Olajcserét 10.000 km-enként végzek 10.000 Ft-ért, ez 1 Ft/km, vagyis 30 Ft/munkanap.
Értékvesztése a 19 éves autómnak nincsen :) Egyéb szervízköltség : az autó egy éve van nálam, 18e Ft-ot költöttem rá, ami = 1.5 Ft/km, ami munkanaponként 45 Ft.
Súlyadó munkanaponként 15 Ft.

Összköltség : 795 Ft/munkanap, oda vissza 1 óra.

Ugyanez BKV-val vagy MÁV-val :
4 db BKV jegy = 920 Ft, és oda-vissza jó esetben 2 óra.

Magyarul kétszer annyit időt töltenék utazással, sokkal rosszabb körülmények között, több pénzért.

Több kérdésem nincsen :)

nmd 2007.09.22. 12:22:16

Érdekes, az autóval és BKV-val közlekedés költségeit kiszámolók valamiért mindannyian elfelejtik, hogy a villamost vagy a vonatszerelvényt nem kell előbb milliókért megvenni...

Zsolt 2007.09.22. 12:29:42

nmd :

Asszem nem írtam sehol, hogy az autómat is meg kellett vennem... :)

nmd 2007.09.22. 12:34:14

Ok, neked ingyen volt. De nem csak rád vonatkozott, és nem hiszem, hogy ez lenne a jellemző.

Zsolt 2007.09.22. 12:34:30

nmd :

200.000 Ft volt az autóm vételára. Ha négy évig használom, akkor ennek költsége 125 Ft/munkanap az esetemben.
795+125 = 920 Ft/munkanap.

Ez pedig pontosan annyi, mint a BKV jegyek költsége.

:)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.09.22. 13:38:42

Hát ha arról van szó, hogy az ember szálljon ki az autójából és tömegközlekedjen, akkor feltételezzük, hogy már van neki. És ehhez képest kellene alternatívát nyújtani, hiszen nem azokat kell győzködni, hogy járjanak BKV-val, akiknek nincs autójuk, ugye?

nmd 2007.09.22. 14:07:33

Arról is van szó, hogy ne növekedjen folyamatosan az autók száma, azaz a jelenlegi tömegközlekedők ne váltsanak autóra. Másfelől azért csak nem korrekt teljesen a számítás az autó ára nélkül valahogy. Ok, már van neki, de ahhoz, hogy valaki kijelentse, hogy mennyivel olcsóbb autóval menni, azért előtte bele kellett fektetni nem kevés pénzt ugye. Ha valaki azt mondja neked, hogy 200 forintért ebédel egy jó helyen mindennap, és te is megtehed, csak éppen először le kell perkálnod 2 milla beugrót, azért nem hangzik olyan nagyon jól.

katicska 2007.09.22. 14:08:06

Autómentes nap...
Ennyit erről. Ez ma történt:
ma.hu/page/cikk/aaa/0/178147/1

grigorij (törölt) 2007.09.22. 14:10:06

Felesleges és álszent az egész vita! Addig, amíg a fővárosi tömegközlekedés nem tudja tisztességesen ellátni a feladatát, nem lehet elvárni, hogy mindenki letegye az autót!
Én naponta 4 villamosmegállót megyek munkába, ez 2 db jegy = 460 Ft!!!! Teljesen mindegy, hogy jegyet veszek vagy bérletet, közel azonos összeg jön ki! Ugyanakkor ezért kapok egy piszkos, ritkán járó, a kifüggesztett menetrendet véletlenül sem betartó szolgáltatást!
Korábban én is autóztam, ezért tudom, hogy NEM LEHET a napi feladatokat - például gyerek óvodába, beérni jólöltözötten a munkába, napi 2-3 céges tárgyalás "idegenben" - autó nélkül elvégezni! (lehet, csak drágábban, és lényegesen több idő alatt, ami például az óvoda-dolgot eleve kizárja)
Ugyanígy baromság ez a dugódíj is! Akkor lehetne elfogadni, ha azok fizetnék, akik adott területre bemennek! Most viszont nem ezt tervezik, hanem mindenki számára! Vajon aki Dunakesziről mondjuk a külső Váci útra utazik, az milyen dugóért fizet? Ez a terv egy újabb adó!

katicska 2007.09.22. 14:12:28

És a rádió elmondása szerint 300 km/h körül mentek... Durva nagyon, meg a képek is!

PepeXVI 2007.09.22. 14:36:03

A motorral járásra a következő szösszenet jutott eszembe:

Nap mint nap motorral járok iskolába, dolgozni, amég az idő engedi. Télen tömegközlekedek. Történt a minap hogy az iskolám Népszínház utcai telephelye előtt sorban álltak a motorok a járdán. (a portásnéni nem engedi be őket a belső udvarra, ahol 2 autós parkolóhelyen mindannyian elférnénk, mert azt csak tanárok használhatják).
Mire kimentem az óráról, a parkolótársaság az összes motort amin rendszám volt, megbüntetett.
Szabályos parkolási bírságot kaptunk. Miért? Mert a járda közterület. Igenám, de hova is tegyem a parkolójegyet, meg egyáltalán, azért járok motorral, hogy a parkolást mindig megoldhassam az "az ajtó előtt", és hogy ezzel is csökkentsem a dugót. Akkor most ez mi meg hogy?
:)
Pepe

Babymano 2007.09.22. 15:23:45

Már nem ezért az egyhúszért, de a város vezetőségét fel kéne akasztani. Mindenhol a lehúzás a cél, nem az, hogy a hülye paraszt jól járjon. Kell a francnak a busz, mikor azzal 20 perc alatt érek be a melóhelyre, már ha egyáltalán jön. Kocsival meg 5 perc. Az ideje meg mindnekinek drága, nem? Azért fizessek, hogy elvegyenek az életemből akár 1 órát is? Ugyanazért a pénzért megyek autóval, kényelmesen. Nem fázom, nincs melegem, nem lopják el a táskám, és nem fogdosnak... Akkor miről beszélünk? És mi van azzal, aki éjjel vagy kora hajnalban jár dolgozni? Akkor meg lehet nézni a tömegközlekedést. Pl karácsonykor az éjjeli buszt. 1 kurva órát vártam rá a mínuszokban, mert még nem volt kocsim; és az út autóval max 15 perc. Gyalog meg necces éjjel mászkálni egyedül.
Úgyhogy engem nem tudnak meghatni.
Amikor tényleg ésszerűen lesznek parkolók a frekventált helyeken (nem óránként 100-200 forintért) és jó lesz a tömegközlekedés (ami itt még kizárt) akkor biztos én is leteszem az autót. Addig meg nincs kedvem azon aggódni, hogy mikor lopják el onnan, ahol épp hagytam.

tamaska 2007.09.22. 16:15:13

Hali,
szépen gyűlnek a kommentek... Ne felejtsétel el, almát hasonlítunk a körtéhez (vagy inkább krumplihoz:) ) A BKV és az autó NEM alternatívái egymásnak, akkor sem. A gyaloglás sem az autózásnak. Pedig gyalog is el lehet menni moziba, meg kocsival is. Az meg hülyeség, hogy az autót meg kell venni, és azt bele köll számítani. Mert akkor azt is bele kell számítani, hogy mondjuk 1000 pézt keresek óránként, és akkor két óra oda-vissza tömegközlekedéssel bukok két rugót naponta, mert azt munkával is tölthetném. Asszem Dexter írta helyesen, hogy nem azt kell győzködni, h járjon BKV-vel mert az olcsóbb, akinek nincs kocsija. Akinek meg van kocsija, annak nem olcsóbb a BKV és kész.

Ennyi

hope 2007.09.22. 16:16:57

A dugóadót jelen körülmények között én is elfogadhatatlannak tartom, nagyon kéne az M0 és sok minden más is (adott esetben az M4 helyett), de:
A munkábajáráshoz számolt x db vonaljegy árának számítása hibás, hiszen annak, aki minden nap jár BKV-val, ott a bérlet. Azzal már egész más számok jönnek ki. Igaz, az időtényezőn és a körülményeken nem javít...

proci 2007.09.22. 17:12:15

nincs autóm, bpn pedig nem hiányolom.

a budapesti tömegközlekedés annyira nem vészes. pl a győri külvárosi tömegközlekedéshez képest... hjam, hétvégén 40percenként egy busz (itt bpn 30percenként az éjszakai jár...). város másik vége min másfél óra, mert összehangolás nincs. pozitívum, hogy általában egy helyről indul minden, negatívum, hogy emiatt sokat kell átszállni. ja, a jegy drágább mint pesten.

szóval nem rossz a tömegközlekedés, autóval lassabb lenne és macerásabb (görkorival már nem biztos, csak annak meg a járdák minősége tesz be). viszont az elmebeteg felújítások remekül (47v a dugóban délután) betesznek mindennek... rendesen visszabetonozni az utat? füvet visszatelepíteni? ugyan már...

lápi lidérc 2007.09.22. 18:06:29

Nem tudom, utánaszámolt-e már valaki ennek az 50 000 biciklisnek.
Egy olyan széles úton, mint az Attila út, elfér egymás mellett 5 (megszámoltam ma), és legalább 3 méter hely kell egy biciklinek (hogy ne menjen neki a másiknak).
Ez így 15 km hosszú összefüggő sort adna. A Clark Ádám tértől (0-s kilométerkő) a Lánchídon, József Attila úton, kiskörúton, Üllői úton, ferihegyi gyorsforgalmin ez egész Ferihegy I.-ig tartan. Vagy az M3 bevezetőn a Shell kút után még 3 km-t.

Szóval úgy voltak 50 ezren, ahogy 2002-ben a Fidesz nagygyűlésén 2 millióan.

lápi lidérc 2007.09.22. 18:11:24

Bassza meg, mi ez, hogy fennakadok a spamellenőrzésen?

KZ 2007.09.22. 18:13:00

Szinte szégyenlem magam, itt mindenki jegyet és bérletet vesz. Nem akartam senkit meglopni, BOCSS, de nem én hanem a BKV-lopja meg azt aki jegyet vesz ennyiért.
Most már csak azt szeretném tudni, hol van az a nagyon nagyon sok bliccelő. Érdekes itt nincs egy sem. Akkor hol lehetnek ált. minden 5-ből 1 az ugy, hogy az vesse rám aki akarja...

G. Lóci 2007.09.22. 18:47:04

cmbp 2007.09.21. 23:08:25

Tudod, az a különbség, hogy ha a kenyeret elviszed a boltból, ott eggyel kevesebb kenyér lesz.
Ha felszállsz a buszra jegy vagy bérlet nélkül, nem kell egy fizető utasnak leszállnia.
Mellesleg ha a boltból ellopom a kenyeret, akkor tőled lopok? Ééérdekes. Én eddig úgy tudtam, hogy a boltostól.
Ezek a "tőlem lopsz" dumák ugyanolyan marhaságok, mintha azt mondanád, hogy ha illegális a Windowsod, akkor azoktól lopsz, akik megveszik, és ha mindenki megvenné, olcsóbb lenne.
Mellesleg aki ilyeneket hangoztat, anak ugye nincs a gépén egyetlen illegális program (akár a megengedett időn túl fizetés nélkül használt shareware), sem mp3 vagy akár tévé- vagy pornófilm sem. Mert akkor azokat azoktól loptátok, akik kifizetik az árát.
Röhej.
Vegyétek már észre magatokat. Be vagytok etetve, mint pontyok a horgásztóban.

Mellesleg tudod, ki lop tőletek? Mondjuk Aba Botond, aki felvett évente 40 millió jutalmat. Ezt egy bliccelő ezer év alatt sem hozza össze.

nad 2007.09.22. 00:27:35
Mint a kolléga írta, téged a BKV. Lásd föntebb.
Amúgy meg kevered a fogalmakat. A bliccelő nem azonos a rongálóval.

Egyébként meg ez csak kifogáskeresés, ma már minden zeneszám beszerezhető, ha kicsit utánajársz. Nekem van olyan CD-m, amit miután letöltöttem, megtetszett, bementem a lemezboltba, nem volt ugyan, de felvették az adataimat, és beszerezték az USA-ból. Igaz, hogy 2 hónapig tartott, de megszerezték.

VEKE: ha van a budapesti tömegközlekedésre károsabb, annak többet ártó társaság a BKV vezetésénél, akkor az a VEKE.
Az új buszoknak talán kevesebb az egy főre jutó károsanyag-kibocsátásuk, mint az autóknak, de a régieknek biztosan nem.

"Ha lenne hely a közösségi közlekedésnek (az autók rovására), gyorsabb lenne."
Na ja, ha meg teljesen betiltanák az autókat meg a bicikliket, akkor még gyorsabb lenne. Tudsz még további ekkora kaliberű marhaságokat is?

nad 2007.09.22. 21:17:34

G. Lóci 2007.09.22. 18:47:04
Köszi a tanácsokat, sajnos nem tudom őket komolyan venni. Tisztázzuk, hogy a BKV-nek milyen bevételei vannak: kisebb részben jegybevétel, nagyobb részben fővárosi és állami pénzek. Magyarul adóforintok, vagy leadózott jövedelem. Az ÉN pénzem IS. Azonkívül a tulajdonosa a főváros. Tehát ÉN IS. Lehet, hogy az életfilozófiád szerint te még adót sem fizetsz (esetleg túl fiatal vagy hozzá), illetve a magántulajdonszerzésnek a lopás a legcélszerűbb módja, de azt hiszem, akkor továbbiakban nem szükséges kommunikálnunk.
Azért teszek még egy próbát.
A bliccelő valóban nem azonos a rongálóval. Ez egy példa volt a tömegközlekedés jelenlegi állapotáról, ami részben pont az általad támogatott filozófia következménye.
VEKE. Ismered őket? Kétlem. Tudod, kinek vannak leginkább a bögyében? Pont az általad fikázott BKV vezetésnek és a fővárosnak, mert gyakorlatilag amatőrként, nagyobb tudást és szakmai alázatot mutatnak, mint ők.
"Ha lenne hely a közösségi közlekedésnek (az autók rovására), gyorsabb lenne."
Ez most mennyiben is marhaság? Hallottál már pl. a buszsávról? Tudod, hogyan működik? Elveszi a helyet az autóktól és gyorsítja a közösségi közlekedést. Vagy tudod, min fut a villamos? Elárulom: sínen. Tudod, elveszi a helyet az autótól és gyorsítja a tömegközlekedést.

Egyébként písz. Jó messzire kezdünk kerülni az eredeti témától.

Tommeeca 2007.09.22. 23:09:54

nah csak végig olvastam az egészet, tisztában vagyok én azzal, h nagy büdös, butapest kérdése sok embert foglalkoztat, de mi lenne, ha megszabadulnánk ettől a qva nagy budapest központúságtól, és 2-3 autópálya építésével, rendes vasútvonal építésével keresztül-kasul az országon mindjárt megoldhatnánk a problémát, az átmenő forgalom mindjárt lekerülne pestről és akkor már tényleg csak azok szivatnák ott egymást, akiknek ott van dolguk,

más vidéken lakom, de ma sem tartottam autómentes napot, mert a tömegközlekedés itt sem vmi fényes (kecskemét) a buszon kívül ráadásul más alternatíva sincs, este amikor elég sokat közlekedem óránként járnak a buszok, ami télen nem túl poénos, mikor az ember lekési, szóval inkább autó, még akkoris ha drágább, de nekem megéri, hogy ne a buszmegállóban kapjak tüdőgyuszit, szóval nem csak pesten problémás a közlekedés

MagyarMandarinMarci · http://magyarmandarin.blog.hu 2007.09.23. 02:50:43

"Olcsóbb a tömegközlekedés? Magányosan még igen, ha ketten ülnek autóba, már nem biztos."

A diesel kocsinkkal már egyedül is jobban jövök ki. Mellesleg szén-monoxid kibocsátás mérésnél le kellett fullasztani, hogy mérjen valamit, pedig 12 éves kocsi. Lehet ezt így is.

Krisi 2007.09.23. 04:11:35

Először is szeretnék gratulálni andreának és lápi lidércnek :) Inteligenciadús hozzászólások. "bringások akadályozzák az autósokat". Mondd, neked milyen autód van? 3 méter széles kombájn? Amikor biciklivel megyek egy csuklós Volvó busz meg tud előzni, úgy, hogy közben sávon belül van - igaz, hogy közben sokszor súrolja a vállamat, de az téged hol zavar? Ha te nem vagy képes 2-t forgatni a kormányon, akkor vidd vissza a jogosítványodat, és mondd, hogy "túlságosan béna vagyok ahhoz, hogy autót vezessek". Ha meg valakire direkt ráb*szod az ajtót, akkor tényleg sajnállak lelki szegénységed miatt - megjegyzem a hozzád hasonló felfogásúak miatt nem mernek az emberek 2 kerékre pattanni.
"lápi lidérc 2007.09.21. 14:16:26
Ja igen, a biciklisekről meg a kritikus moszatról.Az a baj, hogy a bicikliseknek iszonyat nagy pofájuk
(már bocs) van, amikor a jogaikról van szó, de a KRESZ-t
egyik sem ismeri, vagy legalábbis nem tartja be"
Persze, ez csakis így van. Az összes biciklis köcsög, a biciklik miatt van dugó egész nap a belvárosban, biciklisek szoktak beállva diszkóbaleseteket okozni, biciklisek szoktak elütni zebrán embereket, akik a helyszínen elvéreznek, mert nem ér oda időben a mentő a biciklisek által okozott dugó miatt, biciklisek szoktak ráparkolni az autóúrta úgy, hogy akadályozzák az autókat :) Ellenben az összes autó példát mutat, udvarias, mosolyog, városban nem megy 50-nél többel, mindig mindenki átengedi a gyalogosokat, és soha, senk nem szegi meg a szabályokat :)
Ezzel arra próbálok célozni, hogy mindkét oldalon vannak köcsögök és normálisak. De azt is megjegyezném, hogy biciklivel csak saját magamat veszélyeztetem komolyabban (ritkán hallok olyan híreket, hogy tömegbalesetet okozott egy száguldozó kerékpár, vagy halálra gázolt egy kerékpár egy gyalogost, majd továbbhajtott)
"járdán max. 10 km/h-val biciklizünk" Nagyokos Mr KRESZ: Járdán TILOS kerékpározni!! Mielőtt kioktatsz másokat, nézz utána! Én se megyek járdán, a járda a gyalogosoké. Ja bocs, néha kénytelen vagyok, mert egy gyökér rááll a bicikliútra, és nem férek el, vagy akkor, amikor nincs a közelben egy gyalogos sem, mert nem akarom az úton elüttetni magam.
"Másrészt röhögnöm kell, amikor a dohányzó és piáló biciklis az egészséges
életmódról beszél."
Erre mondott valaki egy frappáns választ: "Én nem sportolok, hanem közlekedek."

"Egy Budapest méretű nagyváros nem való biciklis közlekedésre. Ezt nektek kellene
felfognotok."
Akkor mire való? A dugók szerinted azt bizonyítják, hogy autózásra való? Jártál már Koppenhágában, Brüsszelben, vagy akárhol Nyugaton? Ekkora bődületes baromságokat ne mondjunk már, könyörgöm!

"Mondjuk az a baromság, hogy lezárták nyárra a Margit híd egy sávját, mert a hídon
(indoklás) "óránként 60-120 keéákpár halad át". Bassza meg, ez percenként1-2.
Autóból meg áthalad ennyi idő alatt 50-100."
Ezt speciel azért is csinálta a mi hőn szeretett kedves Demszkink, mert elment az összes pénz a sz*ros metrójára, és nem maradt pénz felújítani a hidakat. Ezért zárják le - vagyis korlátozzák a forgalmat - mert annyira fos a híd szerkezete, hogy nem akarják, hogy összedőljön, és pihentetik. Lánchíd dettó. (Ez persz nem biztos, én is csak hallottam valahol).

Egyébként, bármily hihetetlen, mindennap bringával járok egyetemre is meg dolgozni is. Nem azért, mert védem a fákat és aggódok az ózon miatt, hanem mert gyorsabb, mint kocsival. Az árról meg nem is beszéltem. 60 ezerből már kijön egy mindennapi használatra tökéletesen alkalmas bicikli, amire aztán semmit sem kell költeni.
Az autót azért találták ki, hogy nagy távolságokat megtegyünk vele, de most nem a Bp-Fehérvár vonalról meg a nyári nyaralásról van szó, hanem a városi közlekedésről. Vidékre egyértelműen kocsi kell, mert vezetni jó, és a vonatjegy horror.
Kerékpárról meg lehet mondani végtelen negatívumot (ha szerelni kell piszkos leszek - mert az autószereléstől nem, melegben megizzadok - 40 fokban mindenképp megizzadok, hacsak nincs légkondis autóm, mert akkor megfázok - fárasztó - úristen, sportolok valamit!, stb). Egy komoly hátrány van, ha elered az eső, akkor szopás, de ha van sárvédő és esőkabát, akkor annyira ázok meg, mintha gyalogolnék.
De az, hogy fix az utazási idő (tökmindegy, hány autó karambolozott reggel, és hány km. a kocsisor), és nem kell parkolóhelyet keresgélni, ez mindenek előtt van számomra. Meg azzal is tisztában vagyok, hogy nem tud mindenki biciklivel munkába járni, de az autók nagy részében egy ember ül egy aktatáskával.
Szóval néha el lehetne gondolkodni olyan dolgokon gyökkettővel araszolágatás közben, hogy a kilóméteróra 220-ig számozva, és ebből 90%ban az első egyharmadot használjuk, és hogy a 4-5 ajtóból is jóesetben 1-et használunk.
Hopp, ez kicsit hosszúra nyúlt

AP (törölt) 2007.09.23. 09:12:12

Én, a faluban élő röhögök rajtatok :))

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2007.09.23. 09:21:03

Akit érdekel, a tegnapi közreműködésünk, az itt találja.
trainmodeller.freeblog.hu/

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.23. 10:19:16

trainmodeller · trainmodeller.freeblog.hu 2007.09.23. 09:21:03

Köszönjük a linket. Ejnye, de ismerős valahonnan az a szép méregzöld hajtány. totalcar.hu/tesztek/haszon/hajtany/

andrew 2007.09.23. 14:31:23

Az autómentes nap, a hétvégi belvárosi futóverseny, kerékpáros nap, a Lánchíd hétvégi lezárása stb. ebben a formájában semmi más, csak az autóval közlekedők szívatása, azaz értelmetlen.

Tudomásul kellene venni, hogy az autóval történő közlekedésnek nem alternatívája a kerékpározás vagy a tömegközlekedés, hanem ezek egymás kiegészítői. Így minden olyan kérdésfeltevés, amely a vagy-vagy válaszokat indukálja, szükségképpen álságos és semmiféle eredményre nem vezet.

Tudomásul kellene venni azt is, hogy teljesen erdménytelen az a próbálkozás, amely kényszerrel akarja elérni azt, hogy kevesebb gépkocsi legyen Budapesten és aki autóba ül, az antiszociális, érzéketlen a környezetvédelem iránt, lusta stb. Annak, hogy valaki gépkocsival közlekedik számtalan ésszerű és emocionális oka van - kényelem, függetlenség, tömegiszony, csomagok, eső, zene, társaság, gazdaságosság, több, egymást követő úticél, lazítás, önkifejezés, státus, infrastruktúra hiánya, sietség, autómánia stb. - ezek közül csak az egyik, hogy el akar jutni A-ból B-be.

Mivel ezeket az okokat nyilvánvalóan nem lehet megszüntetni, arra kellene törekedni, hogy a gépkocsiforgalom minél folyamatosabb legyen. Ennek néhány - Budapesten is megvalósítható - módszere:

- forgalmas utak szintbeli kereszteződésének megszüntetése;
- a szélső sávban történő parkolás visszaszorítása, ott ahol a forgalom folyamatosságának biztosítása ezt indokolja, ezzel párhuzamosan mélygarázsok építése;
- bizonyos utakon, pl. körutak, rakpartok, a forgalom rendjének megváltoztatása pl. Bécs mintájára, ahol a Ring négy sávban egyirányú és sugárirányban lehet róla lekanyarodni, illetve a Duna egyik patján az egyik irányba, a másik partján a másik irányba lehet 3-4 sávon közlekedni.
- gyalogoshidak a Dunán, hogy ne kelljen feleslegesen kocsiba ülni és nagy kerülőt tenni, ha valaki pl. a Batthány-térről a Kossuth-térre menne.
- zártpályás gépkocsiközlekedés kialakítása a ki-bevezető főutakon, akár a ferihegyi gyorsforgalmi út mintájára.

A jelenegi formájában akármilyen eszközzel közlekedik valaki Budapesten, az szükségképpen elégedetlen és ideges lesz, valamint ellenséges a közlekedésben részvevőkkel szemben:
- az autósok utálják a kerékpárosokat, mert "cikáznak", szembe jöhetnek az egyirányú utcában (ez egyébként szerintem is nonszensz és rendkívül balesetveszélyes), rendszeresen figyelmen kívül hagyják a közlekedési jelzéseket (elsőbbségadás kötelező, piros lámpa)stb.
- a kerékpárosok utálják az autósokat és a buszokat, mivel azok nem tolerálják a "cikázást", a kerékpáros tesi épségét veszélyeztető módszerekkel próbálják őket "nevelni", leparkolnak a kerékpárútra stb.
- az autósokat szívatják a buszsávok kialakításával - miből gondolja bári is, hogy egy olyan út, amelyen eredeti szélességében is dugó volt, buszsáv kialakítása esetén egyáltalán járható lesz (pl. Szilágyi Erzsébet fasor, Fő u., József Attila u.);
- a buszvezetők utálják az autósokat, mert a számukra kialakított sávban mennek, ugyanezért a kerékpárosokat is.

A fentieket összefoglalva, nem egymással kellene vívni, mivel a jelenlegi közlekedési helyzet oka részben az infrastruktúra hiánya (pl. kerékpárutak, málygarázsok), részben egy hibás közlekedési koncepció.

G. Lóci 2007.09.23. 17:55:19

nad 2007.09.22. 21:17:34

Szóval te is lopsz. Szoftvert, zenét, filmet...
Akkor innentől értelmetlen arról dumálnod, hogy más is lop. Elvesztetteed az erkölcsi alapodat.

lápi lidérc 2007.09.23. 18:12:26

Krisi 2007.09.23. 04:11:35

Köszönöm, hogy bebizonyítottad, mennyire igaz, mikor azt írtam, a bicikliseknek fingja sincs a KRESZ-ről:
54. §
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

Mellesleg nem tudom, utánaszámolt-e valaki, mennyi az a 35 000 biciklis. Ha egymás mellett 5-en haladnak, és egy bringára 3 m-t számolunk (hosszban), akkor ez 21 km-es összefüggő sort jelentene. Budaörstől Ferihegyig.

Egyébként tegnap a bringások többsége sörrel a kezében kerekezett, vagy megállva sörözgetett. Pedig ez bicikli esetén is büntetendő.
Fényképeim vannak róla, fel is fogom rakni valahova a netre.

nad 2007.09.23. 18:26:44

G. Lóci 2007.09.23. 17:55:19
Lécci kattanj le rólam és ne személyeskedj. Erkölcsről meg ne papolj. Oké? Köszi. Ráadásul ez baromira offtopic itten.
Egyébként az összes gépemen legálisak a sw-ek.
Ontopic: CM résztvevőként érdekes volt tapasztalni, hogy eltérően a korábbi alkalmaktól és tapasztalatoktól, most az összes autós (CM közben, és után, a nagyobb keréspáros forgalmat megtapasztalók) udvarias volt. A bringások többségének pedig volt első és hátsó lámpája.

na 2007.09.23. 18:34:21

lápi lidérc 2007.09.23. 18:12:26
No offense, de az ilyen kijelentések: "a bicikliseknek fingja sincs a KRESZ-ről", "a bringások többsége sörrel a kezében kerekezett" több mint flémgyanúsak, ezen kívül nem igaz egyik sem.

lápi lidérc 2007.09.23. 19:54:55

na 2007.09.23. 18:34:21

Sajnos, mindkettő igaz.
Ha flémgyanús, ha nem.

G. Lóci 2007.09.23. 20:41:28

nad 2007.09.23. 18:26:44
Nem én kezdtem az erkölcsről papolni...
MP3-ügyben hogy állsz?

atomgape 2007.09.23. 20:59:25

Kedves Kálmán, a Totalcaros cikkhez hozzátenném, hogy az olaszok észrevételem szerint tök nyugodtan veszik az óriási tömeget a buszokon (pl. nekem Rómában volt szerencsém tömegközlekedni; és volt olyan, amikor lényegében már a sofőr ölében ültem, annyi ember utazott). És érdekes módon az emberek röhögtek, viccelődtek a lehetetlen helyzeten. Nekem az az érzésem, hogy itthon meg inkább a zsebesek paradicsoma a szituáció, és mindenki szívesen nyomna gombostűt a másik fenekébe... :-(

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.09.23. 22:27:02

Igen, a Termini - San Pietro útvonal csúcsidőben (munkakezdés, szieszta ideje, munkaidő vége) iszonyúan zsúfolt. Arra ugye csak busz jár, a működő metróvonalak messze elkerülik a Via Nazionale - Corso Vittorio Emanuele II vonalat, a legfontosabb keresztirányú folyosót. Ezen az épülő Metro C segít.

Krisi 2007.09.24. 00:42:55

Kedves lápi lidérc
Köszönöm, hogy rávilágítottál Kresz beli tudáshiányomra (de tényleg). Mondjuk az érdekes benne, hogy mi az, hogy "alkalmatlan az úttest". Bp-n nem sok útszakaszt tudok, ahol ki lennének tiltva a biciklisek, a Lánchíd és az Alagút ami így kapásból eszembe jut, más nem nagyon. Mellesleg nem azért kerülöm a járdázást, mert tilos, hanem mert taplóság. Utálom, ha gyalogosként megyek a járdán - főleg a körúton - és majdnem elsodor egy f*sz biciklis. Menjen a körúton, vagy ha fél a kocsiktól, akkor egy párhuzamos mellékúton.
Egyébként az ilyen világnézetet utálom nagyon, hogy a "bicikliseknek fingja sincs a KRESZ-ről" Hát ez részben igaz, mert sokaknak tényleg nincs gőzük se. De az is szomorú tény, hogy az átlag autóvezetők sem tudnak semmit, pedig nekik - elvileg - papírjuk is van róla. Kiváncsi vagyok, hány autós tudná pár év után újra megcsinálni a Kresz vizsgát, hát nem hiszem hogy túl sok. Hibátlanul meg max 2%.
A 35 000 bringás az nem kevés, de április 22.-én kb. 50 000-en voltunk. Hitetlenkedők kedvéért: Nem egyenes vonalban mentünk, hanem Újpest rakparttól egészen a Petőfi hídig, át a hídon, vissza az Alagútig, onnan meg át a Lánchídon, Andrássy út és végül Hősök tere. És az volt a legszebb, hogy amikor az eleje már a célban volt, az utolsók akkor indultak el Újpestről. Számoldd ki, hogy ez hány kilóméter, és meg fogsz lepődni :) Nem csak légvonal létezik.

A sörözés és biciklizés kombó meg tényleg nem szép dolog, ezt beismerem. ( látszik, hogy másba nem tudtál belekötni. Ennyi erővel megjegyezhetném, hogy múltkor egy autó elsodort 5 biciklist, 2 nem élte túl. Ebből rögtön az következik, hogy minden sofőr egy rohadt gyilkos? Hát nem. Nem kéne általánosítani) De be kell látni, hogy egy ittas kerékpáros nem egy potenciális veszélyforrás, ezért nem is szokták soha szondáztatni őket, pl. egy részeg sofőr vagy egy elfáradt kamionos sokkal durvább dolgokat tud művelni. Bár ettől függetlenül igazad van, hogy a rendőröknek legalább szólni kellett volna, hogy "hé, köcsög, dobod el, de azonnal!", vagy valami hasonló. A CM meg jó móka volt, el kellett volna jönnöd, akkor lehet, hogy máshogy látnád az egészet.
Az év 363 napján az autósok csinálnak dugót, két napot talán kibírnak ők is :)

lápi lidérc 2007.09.24. 13:09:58

Krisi 2007.09.24. 00:42:55

Kiszámoltam, 13,1 km (van hozzá remek programom).
Az útvonalat lásd:
www.mismi.extra.hu/kep01/critmass0422.jpg
Viszont 50 000 biciklisnek 30 km hosszú összefüggő sort kellene alkotnia, és hát akkor sem alkotott, volt szerencsém a Petőfi hídról látni a felvonulást. sokan voltatok, talán 15 ezren is (=9 km, nagyjából 5000 bringás = 3 km), de többen nemigen.

Igen, igazad van, van olyan biciklis, aki betartja a szabályokat, pl. én, amikor biciklizem. De elég kevés. A többség éjjel lámpa nélkül, (nappal is) piásan (nézd meg mondjuk a kerthelyiségeket, Corvin-tetőt, Platánt, Fecskét stb., mennyi bicikli van - gondolod, hogy azoknak a gazdái szódavizeznek?), egy csomó szabályt megszegve közlekedik, átmegy a piroson, járdán száguldozik (ott is, ahol ott a járda mellett a bicikliút, pl. az Attila út-Krisztina krt. útvonalon gyakran látok ilyet), irányjelzés nélkül kanyarodik, mert a kezét már lusta felemelni stb., stb.

A részegen biciklizés ugyanolyan veszélyes, mint az ittasan autózás, csak magára a biciklisre. Csak hát ha az autó elé zuhansz részegen, akkor is az autóst szopatják meg a rendőrök. Ahogy akkor is, ha országúton éjjel lámpa nélkül elécsámborogsz.
A biciklire is jogosítványt kellene kérni, mint a segédmotorokra, és a bicikliseket is szondáztatni, és ha piás, a biciklit lefoglalni.

Igen, sőt, ha be is piálok bringázás közben, akkor milyen másképp látnám, nem? Egyébként mint mondtam, ott voltam, csak gyalog. Készítettem is jó pár képet a fent leírtakról.

Két napot kibírnak? Igen, ki, természetesen. Csak akkor tessék arra a két napra tenni az összes út- és hídlezárós rendezvényt,mivel mindenki azzal jön, hogy két napot kibírnak egy évben, csak hát egy évben kb. 30 ilyen nap van, nem 2, hol a biciklisek, hol futóverseny, hol egyéb faszság miatt.

Krisi 2007.09.24. 16:58:24

Most ezzel nem óhajtok vitába keveredni, hogy hányan voltunk, elég annyi, hogy k**va sokan.
"Igen, igazad van, van olyan biciklis, aki betartja a szabályokat, pl. én, amikor biciklizem". Hát efelől nem is volt kétségem! Gondolom mindig jelzed a kezeddel az irányt. Én pl. lejtőn fékezés közben nem szoktam, mert abból garantált esés lenne. Meg persze biztos átengeded a gyalogosokat a zebrán.
A lámpát meg nem azért kapcsolom be, mert kötelező, hanem mert sötétben életveszély lámpa nélkül. Nekem elöl 2 is van, mindkettő rohadt erős, ennek ellenére simán bevágnak elém, "ez úgyis csak egy biciklis" - életfelfogással. Az ilyeneknek a k**va anyját. De hálistennek az autósok 90%-a egyre megértőbb, a maradék meg csak puszta irigységből kötekedik, "ha én itt állok, akkor más se menjen" alapon.

A biciklire jogosítvány is jogos, csak gyakorlatban kivitelezhetetlen. (Képzeldd el, hogy Mari néninek jogosítványt kell csinálnia Csajágaröcsögén, hogy eljusson a boltba biciklivel) általános iskola 8.-ik osztályában kéne kötelező szinten tanítani, és nem debil "Julika meg Pistike bicikliznek" - stílusú idiótaságokkal, hanem komolyabb szinten.
"Készítettem is jó pár képet a fent leírtakról."
Ha ilyen aktív önkéntes rendőr vagy, akkor készíthetnél naponta az Oktogonnál az Andrássy úti biciklisávra parkoló kocsikról, vagy bárhol máshol a telefonáló, nem bekötött emberekről is, mindenkinek jobb lenne. Mondjuk én már nem egyszer hívtam fel a közterületiseket bicikliútra parkolt kocsik miatt, felemelő érzés volt, ahogy rápakolták a kerékbilincset. Mondjuk vannak elvetemültebb bicajosok is, akik simán lerugják a tükrét a kocsinak, de az azért elég tapló dolog - bár félig jogos.

lápi lidérc 2007.09.25. 19:49:09

Krisi 2007.09.24. 16:58:24

Azt mondom én is, szerintem 10 ezer ember már kurva sok. Csak mégsem 35 (pláne nem 50) ezer.

"simán bevágnak elém, "ez úgyis csak egy biciklis" - életfelfogással. Az ilyeneknek a k**va anyját"
Egyetértek.

"Én pl. lejtőn fékezés közben nem szoktam, mert abból garantált esés lenne."
Hát, előbb fékezni kell, aztán irányt jelezni, aztán kanyarodni. Nem hiszem, hogy megoldhatatlan.

"A biciklire jogosítvány is jogos, csak gyakorlatban kivitelezhetetlen."
Pedig valahogy meg kellene oldani. És büntetni a lámpahiányért is, mert előírás.

"De hálistennek az autósok 90%-a egyre megértőbb, a maradék meg csak puszta irigységből kötekedik, "ha én itt állok, akkor más se menjen" alapon"
Amíg áll a sor, és elmegy a biciklis vagy motoros 2 autó között, addig semmi gond. Ha tud, hadd menjen, én azzal nem lennék előrébb, ha ő hátrébb ragadna.
De amikor haladó autók közt cikázik a két sáv közt, az már gond, mert erre mint autós nem számíthatsz, és ha a tükrök holtterében van, te meg sávot váltasz, akkor akármennyire ő volt szabálytalan (mert ugye haladni csak valamelyik sávban szabad kétkerekű járművel is, két sáv között a terelővonalon nem), meg ő töri össze magát, az autóst basztatják.

"Mondjuk én már nem egyszer hívtam fel a közterületiseket bicikliútra parkolt kocsik miatt, felemelő érzés volt, ahogy rápakolták a kerékbilincset."
Teljesen jogos. Én is rühellem az ilyeneket, ezért nem is csinálom (én biciklis és autós is vagyok, bár leginkább gyalogos - motoros egy jó ideje már nem, bár jogsim van rá, meg valaha, még tizenévesen salakmotoroztam is; kinőttem, mármint életkorilag). Bár a rálakatolt(atott) kerékbilinccsel csak azt éred el, hogy hosszabb ideig állja el az utadat. Mondjuk ahogy az ittas biciklisekre, úgy a szabálytalan parkolókra sem szoktam rendőrt hívni. Pedig lehet, hogy nem ártana.

"vannak elvetemültebb bicajosok is, akik simán lerugják a tükrét a kocsinak, de az azért elég tapló dolog - bár félig jogos"
Semennyire sem jogos. Illetve ha elkapja őket az autótulajdonos, akkor simán elgázolhatja az ilyen bringást, mert megrongálta a kocsiját? Az is jogos? Ha nem, miért nem? Vagy legalább szarrá törheti a biciklijét? Az nem legalább ennyire jogos?
Szerintem mindkettő elég tapló dolog.

lápi lidérc 2007.09.25. 19:51:03

Ja, meg nem járok az Oktogonnál, csak ritkán, azt is inkább este-éjszaka.
:-)

Krisi 2007.09.25. 21:09:21

Kedves lidérc, örülök, hogy végül közös nevezőre jutottunk :)

"Hát, előbb fékezni kell, aztán irányt jelezni, aztán kanyarodni." Ebbe azért bele kell kötnöm, mert autósként - meg persze 2 keréken is - utálom, amikor egyszercsak hirtelen lelassít előttem valaki, már épp kezdeném emlegetni a kedves rokonságát meg a nőnemű tagjainak a foglalkozását, hogy mi a brét csinál, aztán már álló helyzetben kirakja az indexet - amikor már rájöttem, hogy le akar fordulni.
Az a normális, hogy először indexel, és csak utána fékez, és így nem lepődök meg. Biciklivel meg elég nehéz fékezés közben nyújtogatni a kezem, mer ugyebár félkézzel fékezni nehéz, mert vagy elfarolok, vagy orrabukok.
Meg a másik, amikor mellékútról jövök ki, és jobbról nem jön senki, a balról jövő meg az utolsó pillanatban jelez, (vagy még akkor sem) hogy ő elkanyarodik. Fékezés előtt kell jelezni, nem utána. De ez már más téma, nem az autómentes nap :)
A rálakatolt bilinccsel meg lehet, hogy tovább áll az úton, de legalább - jó esetben - egy életre megtanulja, hogy hol a helye.

kuk22 2007.09.26. 10:22:04

Ezeknek a felvonulásoknak semmi értelme. Azért senki nem ül kerékpárra, mert évente 3-szor megszivatja x ezer kerékpáros, mert lezárnak mindent! Több értelme lenne, ha forgalomban vezetnék rá az autósokat, hogy tudják óvni a bicajosokat!
Amúgy a kerékpárosokat is meg kellene különböztetni, mint a motorosak, mert 30-40 körül már inkább autós, mint gyalogos, a kerékpárút ilyen sebességgel már orosz rulett.(kb. mint autóval 100-zal menni a belvárosi jobbkezes kisutcákban).
BKV kontra autó: még mindig 90%-ban gyorsabb az autó, mint a BKV, a 10% a reggeli csúcs befelé
süti beállítások módosítása