Heti merítés

  2015. február 01. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Ennyi pénzért nincs jobb

65023

Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200 000 Ft), majd autóztam vele 30 000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk.

Saab - Född från jetplan

65009

1,5 év folyamatos keresgélés után felbukkant végre egy olyan példány, amiért érdemes volt pénzt adni.

A hirosimai dög!

65005

Most jelenleg utálom! Így műszaki előtt muszáj voltam kicseréltetni a két hátsó kerékjárati ívet. Majdnem sírva fakadtam mikor körbe mutogatta a mester a szétrohadt alját!

Csak teszi a dolgát, és nem panaszkodik

64993

Mikor 2010-ben lehetőségem volt tesztvezetésben kipróbálni a hármas, bevallom előítéletekkel álltam hozzá. Lomhábbnak tűnt, az első üléseket a kettessel ellentétben nem lehet síkba hajtani és az az árcédula tudatta velem, egy ideig nem lesz ilyen autóm.

A "pittyegő, sípoló" pénznyelő...

63812

Megtetszett, perkáltam, vittem. Első örömök után igazából 2-3 havonta szervizben állt az autó átlagban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr707128873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alvázvédelem 2015.02.01. 08:36:02

a Mazdák tudnak rohadni az biztos

alvázvédelem 2015.02.01. 08:39:56

úgylátszik a peugeot fóbián a Fábián sem tudott segíteni.

GrG 2015.02.01. 08:54:07

Jó kerítés. Szinte kedvet kaptam egy Peugeot-hoz:-)

Gülücsipacsodamuki 2015.02.01. 09:03:00

Ez a 407-es olyan jó, amilyen harmonikusan szép formával rendelkezik.

Nyiri 2015.02.01. 09:46:14

@alvázvédelem: Nekem egy első generációs (2003-as) 6-osom van és nem rohad. Minden autó képes rohadni ha nem vigyáznak rá. Nem csak a garázsban tartással lehet védeni a rohadás ellen.

Nyiri 2015.02.01. 09:47:18

Ha valami oknál fogva most kellene sürgősen autót vennem én is valami F Astra-t vennék. Oké nincs semmi ami megfogna rajta de arra jó amire kellene. Elvigyel A-ból B-be olcsón.

h.pityu 2015.02.01. 09:52:42

Most kövezzen meg mindenki aki akar, de ez a prius baromira tetszik. Lehet azért, mert mióta nincs meg a golf V pdtdi dsg(hála az égnek, meg az ezt szerető kínaiaknak), azóta rájöttem, hogy van élet a vw system után is. Jelenleg(főleg az ára- és a típusra jellemző megbízhatóság miatt)egy régi "J"-s Carina E-t hajtok. Teszi a dolgát, jön-megy, annak ellenére, hogy egy lányban jobban tetszene a kora. Egy ideje már szemezgettem a priusokkal, a hármas jönne be igazán, főleg a pályázás miatt, viszont elkeserít a tény, hogy ráálltak a típus lopására(Pistáét is elvitték). Itt gondolom a pajzs rendszer nem játszik, így lehet más megoldást keresni a casco helyett(vagy inkább mellé).

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.01. 10:01:05

@h.pityu: így van, az összes DSG-s VW egy rakás szar, bezzeg a Carina E ! Vagy a Priusok!

alvázvédelem 2015.02.01. 10:05:57

@Nyiri: valóban így van.Annyit fűznék hozzá hogy főleg az Ausztiából származók rohadnak.
Annyit tapasztaltam hogy a Mazdák az átlagnál is jobban .

Thomasss800 2015.02.01. 10:17:07

@h.pityu: Van megoldás a Priusra is. A Pajzs helyett. (Blue16 vagy Cerberus).

protézisesh 2015.02.01. 10:28:25

@Nyiri: képzeld, vannak autók, amik akkor sem rohadnak ha nem "vigyázol rá". Eszem ágában nincs minden téli autózás után desztvizzel körbemosni - vigyázásból - azért, hogy ne rohadjon. A huszonéves Fiat Tipók is csak ott rohadnak, ahol lakatos hozzányúlt, az eredeti - vollverzinkt- kaszni a mai napig birja. Ez egy 2000 utan gyarottt autonal minimalis elvaras lenne...

bigpond 2015.02.01. 10:31:46

A rozsdat illik evente ellenorizni (es javitani). Ha 6 milliot fizettunk az autoert akkor azert , ha 200 ezret akkor meg azert.

Az europai peldanyok mar reg nincsenek nalam a celkeresztben, de "rendszeresen szervizelt" Peugeot-t ezek utan biztos nem veszek.

Csalfa Romeo 2015.02.01. 10:43:45

Nekem nagyon tetszik a 407-es Peugeot, olyannyira, hogy az egyik kedvenc autóm, főleg a kombi. De sajnos francia...Most, hogy a franciák elkezdtek újra minőséget produkálni(új 308, 508, C4 Picasso, stb., a Renault meg főleg koreai(Samsung) autókat árul Renault-jelvénnyel, ami jót tesz a megbízhatóságnak), már nagyon sokan elfordultak tőlük, és a "francia autó" fogalmár afféle szitokszóként értelmezik. De design-ban a legjobbak között vannak, az olaszokat is verik(mert ott azért becsúsznak néha ilyen bakik, mint a MiTo vagy a Giulietta).
A japán gépekkel kapcsolatban annyit, hogy mindenki tudja, hogy kinyírhatatlanok - viszont az is köztudott, hogy néhány évre gyártják ma a kocsikat. Tehát a japók hogy oldják meg ezt a kérdést? Szarul csinálják meg a rozsdavédelmet...A technika bírná sokáig, de a kasztni odalesz. Az európai kocsiknak jobb a rozsdavédelme, viszont folyamatos műszaki gondok, majd gyakran motorcsere vet véget a pályafutásuknak. Hiába, Európa és Ázsia másképp gondolkodik.

Nyiri 2015.02.01. 10:44:54

@protézisesh: Hány Mazda-d volt hogy ennyire tudod, hogy mind rohad?

b.f. 2015.02.01. 10:52:55

A peugeotos srác kicsit azért túlpörgi ezt a dolgot szerintem :) Oké, az elektromos dolgok nem vagy hibásan működése valóban idegesítő dolog, meg az is, hogy eltörnek dolgok az utastérben (francia autó, mit vár? :D ). De azért valljuk be, ezek a fantasztikusan minőségi magyar utak 170 ezer km alatt oda tudnak verni a futóműnek. Az én kocsimban például 112000 km-nél kellett az első futóműben szilenteket cserélni. Apám kocsijában meg 170 ezernél az összes első és hátsó szilentet. Ezek ilyen dolgok, nem balkáni utakra készítik ezeket az autókat. És miért írja a hibalistához, az összes folyadék és szűrő csere? :D

sandrew 2015.02.01. 10:55:42

"a prius tulaj ismerősök közül egyre többen váltottak hármasra. Így jött az ötlet, amit a családdal is el kellett fogadtatni, cseréljük le a kocsit annak ellenére, hogy hibamentes és gond nélkül tette az dolgát"
Tipikus kisebbségi komplexus - hú, a havernak/szomszédnak már újabb, drágább van, én sem maradhatok le...
Persze lehet, hogy itt pont megérte cserélni, nem tudom. De ennek a jelenségnek is köszönhető, hogy az egész ország devizahiteleket nyög a csaló bankoknak, akik reklámjaikban csak adták a lovat a hasonló értékrendtől szenvedő emberek alá.

UdjanMineck 2015.02.01. 11:00:15

Ennyi pénzért (200000 Ft) nincs jobb, mint egy FASZtra?! Igazi idióta, vonalas agyú nyárspolgár lehetett az író. Kb. tucatnyi autót írhatnék, ami jobb, mint egy mezei FASZtra.

ogli dzsí 2015.02.01. 11:03:40

@Nyiri: A 2000 utáni Mazdák (és más japók) már rozsdaállóbbak, mint a korábbiak.

Ellenben 2000 után már nagyon kevés az olyan japán autó a mi piacunkon, amit az utolsó csavarig ott raktak össze, és ez a miőségen is meglátszik.

UdjanMineck 2015.02.01. 11:04:14

A SAAB-os írást öröm volt olvasni, akár én is írhattam volna, minden sorával egyetértek! Hasonló élményt, kifinomultságot és egyediséget egy SAAB mellett csak egy Alfa vagy egy Volvo tud. Illetve régebben még egy Rover is, de sajnos megszűnt a márka...

ogli dzsí 2015.02.01. 11:08:37

@Nyiri: Nekem volt és az rohadt.

De ez még 97-es 323 volt, amúgy kiváló kocsi. És csak a két hátsó ív rügyezett, 13 évesen ami más márkánál is előfordul. Én viszont az eladás mellett döntöttem, hiszen volt benne 300ezer, meg untam is már a Mazda problémamentességét....:)

Ez volt 4 éve, a srác aki elvitte ma is vígan használja(megcsináltatta a rozsdát).

UdjanMineck 2015.02.01. 11:11:23

@Nyiri: gratulálok a mesébe illő fantáziádhoz.

UdjanMineck 2015.02.01. 11:13:19

@Csalfa Romeo: "De design-ban a legjobbak között vannak, az olaszokat is verik(mert ott azért becsúsznak néha ilyen bakik, mint a MiTo vagy a Giulietta)."

Ekkora kapitális baromságokat még a szokásos vasárnap reggeli részegség állapotában sem bocsánatos írni.

ogli dzsí 2015.02.01. 11:14:12

@UdjanMineck: élmény élmény élmmény. hmmm

Imádom ezeket a márkákat, a Volvot, Saabot, Alfát, a legendát és egy-egy mai modellt is. Veszek is posztereket, leszedem háttérképnek.

Csak hát .... teccik nem teccik a tisztelt rajongóknak, az Audi is, a BMW is és a Mercedes is, de még a VW is sokkal sokkal jobb autókat épít a fentieknél. Már több mint 20 éve.

Élmény az nincs, de a német elit egyszerüen sokkal jobb autókat gyárt (ezért jóval több pénzt tud kérni érte), és ennyi.

Szibke 2015.02.01. 11:20:27

Hát nem csodálom, hogy SAAB-ot vett a "prémium" kategóriás autók helyett. Én is így tettem volna. Volvo, Infiniti, Lexus ezeket mind előbb vennék, mint Vw, Bmw, Audi, Mercedes. Ha túl sokat láttál régen F Astrából vagy Swiftből, akkor mostanában utóbbiakból van túl sok. A Priusosnak igaza van, csak abban nem, hogy az előző Priust eladta mikor hibamentes volt. A Peugeot-osnak ajánlom a Prius ítéletet elolvasásra. Ja és két Merci között egy "Pözsó"......

Prien-u47 2015.02.01. 11:22:17

Saabos tegnap írta, és ma már benne a merítésben? :D Az igen.

UdjanMineck 2015.02.01. 11:31:15

@United Steaks: Nissan Micra, Honda Civic, Citroen AX (akár a dízel is), Citroen ZX, Peugeot 106, 306, Daihatsu Charade, Kia Pride, Toyota Corolla, Renault Clio, Mitsubishi Colt, Mazda 323P. És nem volt benne sem Opel, sem Suzuki. Fuck you.

JaxTeller 2015.02.01. 11:34:07

@UdjanMineck: én is kíváncsian várom a felsorolást..., valamint autónként még 3-3 érvet is írj légy kedves, hogy miért jobbak ahhoz, hogy kevés pénzből eljuss A-ból B-be.

UdjanMineck 2015.02.01. 11:34:52

@ogli dzsí: Ez merő sztereotípia és önigazolás. De sebaj, hidd csak ezt te és a sok-sok hazai kispöcsű, kompenzálni vágyó, frusztrált kispolgár. Én maradok inkább ezeknél a posztermárkáknál, megvalósítom a gyerekkori álmaim és közben endorfinban úszik az agyam, míg a többieknek jobbára adrenalinban.

Mérges 1234 2015.02.01. 11:35:05

@ogli dzsí:

Hát ennyi, mondom ezt Volvo tulajként.

Szép autó, elegáns. De egy fos, és majdnem mindegyik fajtája.

United Steaks 2015.02.01. 11:37:31

@UdjanMineck:
Nagyrészt nem egy kategória, árban sem stimmel, de azért szépen idehánytad.

Hózentróger 2015.02.01. 11:38:00

Már nekem is Saabom van 3 hónapja és tulajdonképpen belőlem is ezt hozza ki ez az autó, mint a fenti kollegából. Valamint imádom, hogy soha nem irigyen, hanem elismerően nézegetik az autót. 2009-es, tényleg nagyon szép állapotú 9-3. Imádom, hogy az emberekből valóban a jobbik énjüket hozza ki.

United Steaks 2015.02.01. 11:39:01

@UdjanMineck:
Nem beszélve arról, hogy az összeshez együtt nincs annyi bontott alk., mint az astrához...

UdjanMineck 2015.02.01. 11:39:48

@JaxTeller: nem megyek végig tételesen a felsoroláson. Az általam említett autók 2 fő területen döngölik a földbe az F Astrát:
- kényelemben (elsősorban a franciák)
- vezetési élményben (kormány közvetlensége, úttartás, stabilitás; elsősorban a japánok)
És talán számít az is, hogy ezek között akadnak kevésbé elcsépelt, szebbnek tűnő típusok is, pl. egy 323P vagy egy Civic.

Az F Astra azon kevés nyugati autók közé tartozik, amit volt szerencsétlenségem vezetni, és egy kispolszki ülése is kényelmesebb nála... Ritka az olyan nyugati autó, ami ennyire ellensége a vezetőnek.

UdjanMineck 2015.02.01. 11:40:56

@Mérges 1234: te csak ócska áruló lehetsz, méltatlan egy Volvora. Mondom ezt Volvo tulajként (is).

sandrew 2015.02.01. 11:40:58

@UdjanMineck: Az, hogy kinek mi jobb 200ezerért eléggé szubjektív. Az is tény, ennyi pénzért inkább az állapot számít, mint a márka és a típus. Na de Astra alternatívaként Charade? Kia Pride? Muhaha...

UdjanMineck 2015.02.01. 11:43:14

@United Steaks: de igen, árban stimmelnek, ellenőriztem. Bontott alkatrészek vannak hozzá, ezek is kommersz típusok, még ha Mo-n nem olyan közkedveltek, mint egy nyomorult Opel F Astra. És vannak klubok is, ezekben a körökben nem nehéz alkatrészeket találni.

Még a fáradtságot sem veszed a dologhoz, de azért nekiállsz blöffölni. Szép, téged minősít.

UdjanMineck 2015.02.01. 11:44:31

@sandrew: miért ne? Vezetted ezeket vagy csak blöffölsz? Van olyan megbízható bármelyik, mint egy Opel, de jobb vezetni őket (főleg a Daihatsut) és nem olyan elcsépelt választások, mint egy Opel.

ogli dzsí 2015.02.01. 11:46:42

@UdjanMineck: 'De sebaj, hidd csak ezt te és a sok-sok hazai kispöcsű, kompenzálni vágyó, frusztrált kispolgár.'

Ha nem csalódom nincs olyan piac a világon, ahol egy Saabért, Volvoért vagy Alfáért bárki annyi pénzt adna, mint a németekért.

UdjanMineck 2015.02.01. 11:48:33

@ogli dzsí: nekem tényleg mindegy, hidd el. Akinek az autó csak funkcionális eszköz és/vagy a megbízhatóság a legfontosabb szempont, az vegye a kommersz és jellegtelen német autókat, a VAG konszern termékeit. Én csak svéd vagy olasz autóban érzem igazán otthon magam (esetleg angolban, de az sok szempontból más ügy).

kawa550 2015.02.01. 11:49:16

@alvázvédelem:
Nem véletlenül, ott a hegyi részeken kombináltan alkalmazzák a szórást és az apró kővel felszórást. A hó elolvadása után napokig úgy kopog az alváz meg a küszöb menet közben, mintha éppen sörétszórást csinálnának rajta. Ez 1-2 év alatt lever bármilyen külső alvázvédelmet, bejut a só, a többi meg már csak történelem. Ott dolgozom egy 900m magas hegyecske tetején, tudom miről beszélek, és már nézegetem a leffenytyűket a sárvédőkhöz.....

JaxTeller 2015.02.01. 11:54:14

érdekes, lehet én vagyok egy gnóm, de nekem semmi bajom nincs az F-Astra ülésével. Egész tisztességes oldaltartása van, nem mondanám hogy egy Miskolc Split távolságon is baromi kényelmetlen lett volna. Persze van nála kényelmesebb, de nem gondolnám, a kis francia autók sokkal vagy egyáltalán jobbak lennének. Talán a ZX meg a 306.
Az hogy mennyire élmény vezetni megint más kérdés, se nem autó pálya menő sem nem kanyarvadász, normálisan lehet vele közlekedni ennyi.
Lehet csak azért mert jelenleg is ilyen autóm van, de én nekem ha ennyi pénzem lenne tuti F-Astrát vennék, sokkal több darabból lehet szemezgetni, ezért úgy gondolom könnyebb is elfogadható példányt kifogni. Másrészről az ítéletben szereplő motort is az egyik legjobb választásnak tartom, egyszerű mint a szög, az olajat nem eszi, keveset fogyaszt, ha netán megpakolod is elindul.

butschq 2015.02.01. 11:56:42

@UdjanMineck: "Én maradok inkább ezeknél a posztermárkáknál, megvalósítom a gyerekkori álmaim és közben endorfinban úszik az agyam"

Nyilván te vagy az élet császára :)

Mondjuk 20 éve én is kettes golfról és 60.000 ft-os fizetésről álmodtam...

UdjanMineck 2015.02.01. 11:59:00

@JaxTeller: nem gondolom, hogy gnóm vagy, és nem is akarom minősíteni az autóválasztásod - ha neked megfelel egy F Astra, oké. Engem egyetlen dolog zavar, az pedig a szűklátókörűség, és az, hogy micsoda (alaptalan) előítélet övez más márkákat.

UdjanMineck 2015.02.01. 12:01:17

@butschq: nem vagyok az élet császára, nagyon nem. Csak imádom az autókat, és megpróbálok nem az ostoba, dogos és primitív hazai előítéletek alapján autót választani, hanem némi elszántsággal kitartani kevésbé elterjedt típusok mellett, mert ezeknek olyan erényeik vannak, amelyekről egy F Astra volánja mögül a legtöbb embernek halvány fogalma sincsen (lásd itteni SAAB-os írást is).

UdjanMineck 2015.02.01. 12:02:30

@butschq: a Golf nem tartozik ide. A Golf I GTI még igen, de semmi más. Jellemző ez a Golf-őrület is... Miért nem Scirocco? Miért nem Corrado? Költői kérdés.

sandrew 2015.02.01. 12:05:05

@UdjanMineck: 10 éve vettem a feleségemnek Charade-ot. Első gazdást, ismerőstől. Az, hogy volt gond a kocsival egy dolog. De a szükséges, abszolút hétköznapi alkatrészeket fél napos guglizásokkal sem sikerült összevadászni. A csomagtere pedig pont a harmada egy Astráénak. A Pride-ot ha tudná a KIA, akkor eltitkolná. Az autó minősége az akkori Ladáké alatt volt, anno egy újat vezettem, borzalmas. Ezeken kívül vezettem Corollából 90-től mindet, 106-ot, ZX-et, 323-ból mindet, Clio I-et és bakancs Micrát. És természetesen F Astra kombit, amit én meglepően jó kis kocsinak találtam. 1.4 si motorral nagyon jól ment és alig fogyasztott.

JaxTeller 2015.02.01. 12:06:55

@UdjanMineck: végül is mindenkinem más a kényelmes, aláírom, hogy neked kényelmetlen volt, csak meglepődtem, hogy ennyire. Igazából nekem nincsenek túl nagy előítéleteim, Fiatból is már a 2. van a családban pl. az új Opelekből is a H Astrát már nem biztos hogy megvenném...

butschq 2015.02.01. 12:14:17

@UdjanMineck: Azért függ attól is, milyen célból veszik. Mert mondjuk ha én munkára akarok autót, amin heti 7 napból hétszer futó akaszkodik, húzza a cefrét, gyümölcsösládát stb, akkor nem fogok venni mindenféle vezetési élménnyel gazdag autót. De elgondolkodok a fasztrán, mert gombokért adnak hozzá mindent, van annyi belőle, mint a nyű, sok a bontott alkatrész, bot egyszerűségű mechanikája van.

butschq 2015.02.01. 12:15:25

@UdjanMineck: 20 éve kettes golfról és 60.000 ft-os fizetésről álmodtam. Mára elértem ezt.

Ez egy őskövület vicc.

Csalfa Romeo 2015.02.01. 12:28:01

@UdjanMineck: Hadd találjam ki, ugye németautó-buzi vagy? Végül is, hülye voltam, ha már formatervezés - azok a mennyei, csodálatos, giugiaro-i ívek a 7-es Golfon vagy a Passaton...könnybe lábad a szemem. De az Opelekre is odaírhatnák, hogy "designed by Pininfarina". Tényleg kapitális baromságokat írtam, elnézést, még másnapos vagyok...

uki 2015.02.01. 12:34:18

A Premacy-k hátsó kerékjárati íve híresen rohados, főleg - ahogy fentebb mar megemlítették - a sógoroktol hozott példányok.
Tudom utópista vagyok, de mielőtt valaki kinéz egy típust fel órát nem szán arra hogy a Google-n körbenézzen? Esetleg fizessen 10-20ezret egy hozzáértőnek aki elmegy vele es nem hagyja hogy hülyeséget vegyen?

Pelso.. 2015.02.01. 12:37:43

" tulajdonképpen Mercedes cl500asokat nézegettem"
- de hogy ebből pont 407-es lett, számomra érthetetlen.

ljrptr 2015.02.01. 12:41:44

@UdjanMineck: Vezettél már Charade Gtti-t?

h.pityu 2015.02.01. 12:56:52

@Aranyba mártogatott étnyúl:
Hát, nem tudom mennyi irónia volt a válaszodban, de azt tudom, hogy 600 ezer Ft-ot fizettem a dsg javíttatására, ráadásul úgy, hogy a végén kézi váltós lett a kocsi.
Ha érdekel, akkor a következőket produkálta:
- először kettőstömegűre utaló hang beindítás után pár percig, majd elhallgat(szerelő szerint, aki vw-vel kel és fekszik-ismerem elég jól), a váltás 4-ből 3-ba kicsit darabos
- ezt csinálta 2-3 hónapig azzal kiegészítve, hogy a kezdeti hang tovább volt hallható, a váltás maradt ugyanaz
- ház elől elindulva a váltót "D"-be húzva a kocsi áll, hátramenetbe rakva hiba dettó
- szerelő hív, majd tréler.....és akkor jöttek a telefonok
- szopást kezd meg egyes
- nem elég, hogy elfosta magát a mechatronika, de úgy, hogy semmilyen korábbi vészprogramra kapcsolást, vagy bármi hibaüzenet, egyéb akármi jelet adott volna a elromlásáról, hanem ő akkor is csak a váltást erőltette, így tönkre téve a teljes váltót is
- ok, váltófelújítás indul, szinkronok cseréje bontottból, olajcsere(kicsit megmelegítette "szegény"), majd fogaskerekek cseréje, mivel a szinkrongyűrűk után ezek voltak a következő gyenge láncszemek, de ő csak váltott tovább
- ezek a hibák persze nem azonnal derültek ki, hanem szép folyamatosan, több nap és elég sok szerelői telefon után
- közben a fő ludast, a mechatronikát is kellett volna javíttatni, de kiderült, hogy mivel még fiatal a cucc(7-es dsg), így senki nem csinált ilyet mo.-on, így német szerviz keresése, kapcsolatfelvétel kinti ismerős által, telefonok, miegymás, idő, pénz, idegsejtpusztulás stb. stb.
- már a porsche pesttel is lett kapcsolat, ott közölték, hogy az egész móka(új váltó+mechatronika csere komplett) 1.3 millió Ft(a kocsi értéke úgy 2,2-2,4 millió)
- futárral alkatrész kiküldése mémetbe, majd kb 2 hét múlva ugyanaz, ugyanabban az állapotban vissza, zsákutca
- közben vw-nél kérdezősködni, hogy milyen visszahívások voltak a dsg-re, kiderült, hogy volt sok, de az enyém 2 hónappal öregebb(2008.08.), így ez is ugrott
- lett bontott mechatronika, de az 1,4 tsi-é(az enyém 1,9 pd), így persze, hogy beszerelés után derült ki, hogy hiába 7-es az is, de más időben kapcsol, mint a dízel, így az is zsákutca
- később a vw-nél kiderült, hogy kérhetek méltányosságot a mechatronikára, ami a polcról 580 ezer Ft, csak a kocsim adatai kellenek(évjárat, futott km) és ha minden ok, akkor 50% kedvezményt kaphatok
- nem kapok, mert öreg!!!!! az autóm és sokat futott(132.000 km-t!!!!!), így 10%-ot tudnak adni.....azaz még 530 forint az eddigieken túl.....itt telt be a pohát
- átalakítás kézi váltósra, az összes zubehörrel együtt(féltengely, komplett váltó, pedálsor, elektromosan átalakítani kézisre stb. stb.)
- kész lett a kocsi, ezalatt eltelt 6 hónap és kétszer 300 ezer Ft-ot hagytam ott(eredetire alakítás 300, majd kézire is 300)
Rohadt hosszúra sikeredett, újra leírni és átélni is elég szar érzés, de elmondhatom, hogy a dsg váltós autók kurva jók, amíg működnek, csak elég sok hibát a gyár később nem hajlandó garanciában orvosolni, az itteni átlag bérek meg nem ilyen javíttatásokra vannak tervezve(Minden pluszpénzem erre ment+az asszony akkor 1 évig meló nélkül volt otthon a két gyerekkel. Ez nem a kocsi hibája, de frankó volt otthon beadagolni a pénzeket).
Szóval ennyi. Ilyen valóban nincs a Carinával, csak egy 2 literes őskövület motor, nagy hely, meg a bágyadt egyhangúság és a magamba rejtett halk öröm, amit csak én érzek, mikor kiszállok belőle.

Pufibá 2015.02.01. 12:59:17

F Astra:
Hogy lehet egy olyan autót vezetni,eltűrni,szeretni,ahol nem egyenesen van előtted a kormánykerék?
Értsd:Dől az oldalablak fele X fokban.

Csalfa Romeo 2015.02.01. 13:08:45

@sandrew: Műszakilag a Pride azért biztos nem volt rossz, hiszen Mazda-lincensz volt, olcsó fenntartás, városban futkározni szerintem kiváló, csak elég rohadós kocsi volt. Akkor inkább a kortárs Sephia, Clarus vagy Shuma. Persze, ma már letagadná a Kia, hogy valaha is létezett a Pride, főleg a Cee'd vagy az új Sportage, Sorento tükrében.

MrTinkertrain 2015.02.01. 13:32:41

@ogli dzsí:
A Mercedes, meg a BMW meg az Audi jobb autót épít. Milyen szempontból? Esetleg olvasol népítéletet? Van ismerősöd akinek volt bármilyen autója is a három csodás németből? A cégnél, ahol dolgozom és dolgoztam, sok Passat, Octavia van, meg ismerek Audi-szerelőt is. Vw-gruppe: Hallottál az olyan apróságokról, mint DSG váltó csere 30 ezernél, 50 ezernél tönkremenő PD TDI motorok? Horror áron cserélhető Multitronic váltó? Fog nélküli vezérműláncról az A6-osban? Rommá rohadó 2000-es évekbeli Mercedesekről a C-től az S-klasséig? Elektronikai hibák miatt letiltó 5-ös BMW-kről?

Más: Audi A4 2008-ban 1.6-os 8 szelepes benzinessel kapható ahhoz a másfél tonnához???

És még nem tudjuk, mi lesz a vége a downsizingnak, az 1.2-es, 1.4-es benzines turbóknak. Azért tippünk van.

Szerintem egy autóban nem csak az a fontos, hogy a fűtésszabályozó pontosan a 22 fokra klattyan. Lehet, jobb, ha működik is.

Nem vitatom, biztos vannak köztük jók is, de egy modern dízel, amivel ezeket 90%-ban veszik, az modern dízel. Sőt, még az lehet, hogy A4-est veszek következő autónak. De hogy sokkal jobbak, azt szvsz nem lehet állítani.

A Saab azért ment csődbe, mert markentinggel és fejlesztési pénzzel nem bírták, ahhoz kicsi volt. És nevetségesen kevés autót gyártottak, mindössze kétfélét.

Egy 21 éves Saab 900-asom van. De mondhatnék mást is, 95-ig még bármi jó volt. Pont 20 éve kezdett el minden gyártó elkurv@lni.

Józsi a guminagykeres 2015.02.01. 13:34:29

106,306 meg ZX 200ból.Pfff
Ennyi pénzből 1000% hogy már odavan a torziós rúd.
Múlt héten kértünk ajánlatot egy Saxo hátsó híd felújításra. Sok kedvességgel 85eft. Tulaj nem volt önfeledten boldog.
100eft-ért motort cseréltetsz egy fastrában,de akkor már új olaj meg vezérlés van benne.Főleg 1.4 1.6 8V esetében.

JaxTeller 2015.02.01. 13:39:33

@Pufibá: az enyémben egyenes áll...

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.01. 13:40:15

@UdjanMineck: ok, utálod, de hagyd már abba. A fél ország f astrával járt, meg jár, és működnek. Ezerszer jobban, mint egy stift.
Ha ennyire utálod, mert egyszer vezettél olyat, és szar volt az ülése, akkor vegyél valami egészen mást.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.01. 13:41:35

@h.pityu: volt benne egy adag, de amikor a DSG pont jó, akkor nagyon jó.
Nekem mondjuk ugyanúgy nem kéne, mint bármilyen turbós autó, félek a költségektől.

The Good Boy ! 2015.02.01. 13:44:29

@UdjanMineck: akkor én hiteles véleményt fogok tudni mondani neked, hiszen az elmúlt egy évben két alkalommal válogattam ebben a 200.000.- Ft körüli árkategóriában gyereknek "tanuló autónak"!
tehát kezdjük (kiegészítve, hogy azért lehetőleg 20 évnél ne legyen idősebb):
Nissan Micra: igen, ez lett volna nekem is a lelkemnek legmegfelelőbb (mármint a bakancs micra), végül a gyereknek nem tetszett, így kiesett, de ez szubjektív. Ebben az árkategóriában egy jónak tűnő bakancs nissan lehet a legjobb vétel, persze azért egy F astra kényelmét méretét megközelíteni sem tudja
Honda Civic, aki azt mondja, hogy 200.000. körül tud venni nem reménytelenül lepusztult, vagy szétrohadt, esetleg széthajtott példányt, az szóljon. igaz hogy nem az 1984-es kocka civicre gondolok, hanem a '90-es évek közepi gömbölyű, békalámpásokra elsősorban
Citroen AX (akár a dízel is): reménytelenül öreg autók, belső igénytelen minőséggel, halálközeli állapotú kasztnikkal, Citroen ZX: Ha az első esetben nem égetem meg ebben az ársávban magamat egy franciával, akkor ez lehetett volna még befutó, de a gyermek azt mondta, hogy franciát soha, és ebben is van már elektronika rendesen, ami ugye a francia autóknál nyűgös is tud lenni 20 éves kor környékén (bevallom hetekig szemeztem egy gyönyörű, képről, belülről szalon állapotúnak kinéző, kívül szép példánnyal, de nem vettem rá magamat, hogy elmenjek megnézni, és az sem volt jó jel, hogy nagyváros közeli hirdető több hétig hirdette, talán a legjobb áruként, mégsem vitte el senki)
Peugeot 106: (és a testvére a saxo) ezeket is néztük, de ebben az ársávban csak agyon javított, éppen ez nem jó, az nem jó példányokat találtunk
306: ugyanaz a vélemény, mint a ZX-nél
Daihatsu Charade: titkos tip volt, de reménytelenül rohadó kasztnival rendelkezik, nem igazán van hosszú távot bíró kasztnival)
Kia Pride: ez ugye vicc volt? talán csak az az autó rohad el hamarabb, amit ülés magasságig a tengerbe állítva
Toyota Corolla: egyet találtunk, már a gömbölyűek közül, igaz 300-ért, mire levegőt vettem volna már meg sem volt. 200 körül lehetetlen vállalkozás
Renault Clio: először ilyet vettünk, első gen. facelift '96-os. jó kasztni (ritka, mert sok a kívülről szép, alulról reménytelen), kényelmes, jól felszerelt (a mi példányunkban deréktámaszos magasság állításos ülés, kormányoszlopról vezérelhető gyári hifi, gyári tetőablak is volt, egy közel 20 éves kisautóban), noha az elektromos rendszere teljesen fel lett újítva (gondoltuk mi és az autóvillanyász), mégis a velünk töltött közel 1 év arról szólt, hogy a gyerek este azért aggódott, hogy másnap reggel indul-e az autó vagy sem, ha indul, nem áll-e meg valahol (megtörtént nem egyszer). Mindez az elektronikának, elöregedett vezetékeknek köszönhetően). Indíthatatlan elektromos problémával lett végül eladva)
Mitsubishi Colt: ez lehet titkos tipp, de ez is rohad elég rendesen
Mazda 323P: kétszázért kérnék magyar rendszámos, nem kiflibe tört példányról hahu linket, megyek is érte egyből! (eggyel régebbiek vannak ebben az ársávban, vagyis e fölött, de ugyanaz mint a colt: rohad ezerrel.
ezek után mi is feljebb emeltük az akkor már amúgy is 250-es ár limitet 300 közelébe, és így még néhány: Polo, ibiza, Felicia, golf3: reménytelenül rohadnak, a belső is nagyon csúnyán öregszik. persze kétszázért nincs pl. golf3, sőt 250 alatt, körül is csak olyanok, amibe bele sem ültem, mert már közelítve és közben erősen hunyorítva sem a hosszútávú együttműködés reményét keltette a látványuk,
Végül swift lett (igaz jóval a 200 feletti árkategóriában, de nem is 20 éves, hanem 15), ami kényelmetlen, kasztni hasonlóan porhanyós mint a kortársai, de legalább olyan viccesen alacsony árak vannak az alkatrész kereskedőknél, hogy minden egyes alkalommal mosolyt vált ki, amikor rendelni kell valamit (szilentek, ajtózsanér, szűrők stb, amit egy 14-15 éves swiften cserélni kell). A motor meg a váltó pedig ugye elvileg agyonüthetetlen.
Kimaradt még valami?
Ja igen Fiesta, corsa, Punto: ha már F astraról volt szó, akkor értelemszerűen a kisebb "fapadosabb" corsa nem alternatíva. nálunk a gyermeki szubjektivitás kiszórta rögtön, mint nem tetszőt. Amúgy rohad az is.
Fieta: korrodál, és több ismerősi körben lévő példányról is a nyűgös nagy fogyasztású motor volt az első dolgok, amit említettek.
Punto ugyanaz mint a corsa, nem tetszett, bár szerintem nem rosszak.

sandrew 2015.02.01. 13:51:06

@Csalfa Romeo: Nem, hidd el, nem. A Pride az egy 80-as évek eleji konstrukció leszármazottja volt. Mindenféle ergonómiát nélkülözött, rettenetes futóműve volt, a motorerő pedig annyi volt, mint egy s105-ben. Az igaz, hogy Mazda alapja volt, de a koreai "továbbfejlesztés" és gyártás csak rontott az őskövület technikán. Hidd el, sokkot kaptam az igénytelenségétől és bénaságától.

Csalfa Romeo 2015.02.01. 14:08:30

@sandrew: Az az érdekes, hogy az akkori Kia-palettán ott volt a Sephia, a Shuma, a Clarus, az első Sportage, a Carens, a Carnival, meg haszonjármű fronton a Besta, a Pregio meg a K-sorozat. Egy semmiből jött, új autógyár esetében ezek nem rossz kezdő próbálkozások, ezek mind egész tűrhető járgányok voltak. Ezek szerint a Pride kilógott a sorból - nem értem, hogy szúrhatták el a Mazda 121-est(vagy Ford Festivát) ennyire, hiszen volt egy jó alapjuk.
Nyilván akkor senki se gondolta volna, hogy a Hyundai-Kia konszern majd a legnagyobb autógyárak között fog ékeskedni. Többen arra fogadtak volna, hogy csődbe megy pár év után.

repecs 2015.02.01. 14:10:43

Égéstérről tudtok valamit?

sandrew 2015.02.01. 14:16:02

@Csalfa Romeo: Nem tudom, lehet csak pénzt akartak keresni. A lebutított, leolcsósított, harmadik világnak szánt terméket elhozták káeurópába, mert azt hitték itt is lehet sikeres. De nem, azért ez már a káeurópai Swift-Thalia-Astra Classic vásárlóknak sem vette be a begye.

berlingo 2015.02.01. 14:18:54

Bármelyik Mazdánál jobban rohadnak az Astrák. Pár évesen már szinte nincs hátsó kerékjárat, és a tankbetöltő nyílás is képes 5 év alatt rozsdává alakulni. Az Astráknál csak egy igénytelenebb van. A gazdája! Aki ilyen szeméttel közlekedik, annak milyen igényei lehetnek egyéb területeken?

Csalfa Romeo 2015.02.01. 14:19:17

@The Good Boy !: A Hyundai-t nem írtad, 200 körül lett volna tojás Accent is. Mitsu-technika, bár attól tartok, akkori japán autókéhoz hasonló rozdsásodási hajlammal.

ccvv 2015.02.01. 14:20:02

@Nyiri: Bocsánat, hogy beleszólok, de utolsó szériás 626-os kombi d-t akartam venni,és ahányat megnéztem, rohadt... Pedig nagyon tetszett amúgy. :(

United Steaks 2015.02.01. 14:33:43

@berlingo:
Ember! 2 kilós autókról van szó! Milyen "igényességről" beszélsz?

csakazértistotalcar 2015.02.01. 14:36:39

@UdjanMineck: "Engem egyetlen dolog zavar, az pedig a szűklátókörűség, és az, hogy micsoda (alaptalan) előítélet övez más márkákat." Nagyon dicséretes önkritika!!!

ledo76 2015.02.01. 14:58:13

Nekem volt F Astra-m (93-as, 1.6 75 LE), szerintem gyalázatos autó, ráadásul a korrózióvédelme sem jó, nem véletlen, hogy ahhoz képest mennyi futott belőle nincs olyan nagyon sok, de az tény, hogy a megbízhatóságát, strapabíróságát tekintve nagyon jó, ár-érték arányban pedig hibátlan. Ennyiért tényleg nincs nagyon semmi hasonló, talán egy faceliftes Tipo-t megfontolnék, de abból sokkal kisebb a választék. A legtöbb japán ebből a korszakból milliószor jobb volt, de vagy drágábbak, vagy az Astra-nál is nagyobb rozsdaboglyák, a kortárs konkurens a 3-as Golf pedig jóval drágább, igaz jobb is, de nem annyival.

Péter 2 2015.02.01. 15:26:06

@b.f.: Túlpörgi, persze, de nem azzal. Alapvetően inkább azzal, hogy az az ítélet nem is annyira a kocsiról szól, mint a márkaszervizről, ahova vitte. Egyszerűen nem igaz, hogy ennyi baj lenne vele, ha egyszer talált volna egy valóban hozzáértő, tisztességes szerelőt. Aztán ilyenből jön a "franciát sose", meg a többi hasonló ostobaság. Pedig ha az elején megjavítják, lett volna egy jó autója, amit talán azóta sem adott volna el. Ennyi az egész – csak valóban nem könnyű megtalálni azt a szerelőt, aki valóban ért is ahhoz, amit csinál. De aki márkaszervizben kezdi keresgélni az ilyet, az már alapból vesztésre van ítélve. Aztán jön belőle az ítélet, hogy a kocsi rossz, pedig nem feltétlenül.

prérikutya 2015.02.01. 15:28:34

@UdjanMineck: "Az F Astra azon kevés nyugati autók közé tartozik, amit volt szerencsétlenségem vezetni, és egy kispolszki ülése is kényelmesebb nála... "

Gondolom mennyit ülhettél kispolsikban....

Pufibá 2015.02.01. 15:30:54

@United Steaks: Látom nem sikerült értelmezni.Gyárilag az összes ferdén áll.Jobbról jön fel balra áll a kormányoszlop.Nézz meg a parkolóban,ha nem hiszed.Állj elé,nézz be a szélvédőn!
@JaxTeller: Sajnos nem.
totalcar.hu/galeria/totalcar/tesztek/2008/05/27/osszehasonlito_teszt_opel_astra_h_13_cdti_sedan_es_opel_astra_f_14i/14
Talán itt is látszik.
De javaslom,amit írtam az előbb a kollégának!
Csak fura,hogy nekem ez egyből,5 másodperc alatt lejött,mikor először,15 éve vezethettem egy ilyet.
Ilyen szempontból a Porsche is fura volt,ott meg a pedálok voltak nagyon jobbra. :-)

The Good Boy ! 2015.02.01. 15:37:48

@Csalfa Romeo: igen kihagytam az accentet. Ugyanaz mint a többi. reménytelenül rohadnak.
Ugyanez igaz a matizra is. tele van a 300 alatti ársáv velük. félelmetesen rohadnak, pedig 1998-tól gyártották.

Kiaról: nekem volt első generációs, de már faceliftes Rio. Nagyon jó kis autó volt 2003-ból, leszámitva a 10 évvel korábbi japán dizájn müszerfalat. Néztem a kia szalonokban az akkor megjelent carens-t is ami szerintem pedig a kia akkori egyik legnagyobb dobása volt. de a kia akkori üzletpolitikáját nem igazán értettem. Rio kombi és szedan alap 2,4 milka ("kombiban" nincs hátsó ablaktörlő és kalaptartó!) Rió 1,5 benzin kombi "Fullos" 3 milka. carens 2.0 dizel "fullosan" felszerelve 3,9 milka. majd amikor behozzák Magyarországra a carens-t benzinmotorral, akkor az lesz a 4 milkás, a dizel meg ugrik egy milliót felfelé. Mire észbe kaptam, hogy a rio helyett a carens d micsoda jó üzlet lett volna, már csak a benzinest kaptam volna meg annyiért.
Az összes kia akkoriban kalaptartó nélkül volt felszerelve (rio, pride és még talán a carens benzin is), csak a csúcs változatban volt benne (prideban talán még abban sem). Rohadt pitiáner dolog szerintem.

@sandrew: szerintem csak a nevet akarták bevezetni, jó árú, a káeurópai autóknál némileg jobb licenc autókkal (pride ugye ford festina, mazda 121, daewoo racer és nexia opel kadett alapon, daewoo espero pedig talán ascona???)
Ugyanezt csinálta a proton a colt és lancer klónokkal. csak volt akinek bejött, volt akinek nem.

Aztán rájöttek a koreaiak, hogy akkor tudnak előre lépni, ha neves európai formatervezőktől vásárolnak formát. Így lett meg a lanos, vagy például a matiz, amit eredetileg a fiatnak rajzolt 3 ajtóval, csak nekik nem kellett, a daewoo meg akciós áron kikukázta a terveket.

Péter 2 2015.02.01. 15:39:55

@The Good Boy !: Azért ez 200 ezer környékén nem *annyira* meglepő. :-))

Péter 2 2015.02.01. 15:41:39

@Pelso..: Jaj. És ha elolvasod még háromszor, akkor sem érted meg?

The Good Boy ! 2015.02.01. 16:23:58

@Péter 2: nem meglepő, én sem azért írtam, hanem egy kommentelő kollégának válaszoltam, aki valószínűleg ezt a témát fotelből próbálta megszakérteni, miközben nekem pont ebben a témában friss gyakorlati tapasztalatom volt/van. mint írtam, én is kétszáz fölé mentem végül, hogy egy 2-3 évig használható autót tegyek a gyerek segge alá. tudtam volna nagyobb értékűt is venni, de amíg 1-1 parkolásnál mindenféle fa, meg oszlop képes a kezdő autós elé kiugrani, addig tökéletesen megfelel ez a kategória. sajnos első esetben a jó felszerelésű, kényelmes autó, valóban idős, gondosnak látszó tulajjal picit elcsábított a clio esetében.
Most van egy swift, amire átírással, azzal a pár kijavitandó aprósággal(szilentek darabja 2-2,500 HUF stb...), kicsi, tényleg minimális, baráti segítséggel készített alsó hegesztéssel is 300 körül maradt, utána friss műszaki rá, és tudom, hogy van egy jó futóművű, új fékrendszerű, alul nem szétrohadt, kis fogyasztású és remélhetőleg kis fenntartású minimálautója a gyereknek.

protézisesh 2015.02.01. 16:29:47

@Nyiri: egy se, de volt (allitolag hiresen rohadós) Fiatom, Alfám Fordom, meg franciám, mégse rohadt egyik se. De a lényeget nem értetted meg: ha egy autó azért nem rohad, mert " vigyázni kell rá", az már régen egy kalap szart ér. Valamire való márkák ( tobbek kozott a fent felsoroltak is) arrol szolnak, hogy hasznalod es NEM ROHAD. Akkor se, ha nem mosod, nem apolod, nem patyolgatod.

Az elso hozzaszolasodbol meg az jott le' hogy nem MINDEN mazda rohad, csak vigyazni kell ra. Ja, nem is minden faros skoda forralta a vizet, csak vigyazni kellett ra. De ha nem vigyaztal, forralta. Tehat (ilyen szempontbol) szarabb volt a zsiganal, mert annak eszebe se jutott forrni, akarhogy utotted-vagtad.

Éééérteeed???

JaxTeller 2015.02.01. 16:31:35

@berlingo: ingen sajnos ez tényleg gyenge pontja az autónak, amit 2 db utólagos műanyag dob betét beszerelésével 6 ezer forintért orvosolni lehet. Én nem érzem magam igénytelennek, szerintem az élet egyéb területein sem vagyok az, mert F-Astraval járok, nem értem mi szükség van az ilyen megnyilvánulásra itt.

@Pufibá: komolyan mondom legközelebb megnézem ;)

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.02.01. 16:32:14

Ez az autók nemzeti hovatartozás szerinti besorolása játéknál mindig az jut eszembe, hogy az én Ford Mondeom, amit németek és görögök terveztek, de alapvetően ámerikai márka Genkben összeszerelve, állítólagosan francia licenceszű diesel TDCi motorral, akkor ez most milyen nemzetiségű autó?

Péter 2 2015.02.01. 16:37:54

@The Good Boy !: Én pont ilyen esetben nem (sem) vennék Suzukit, jobban örülnék, ha acél lenne a gyerek körül, nem selyempapír. Még akkor sem, ha egy másik kicsit jobban rohad alul.

United Steaks 2015.02.01. 16:57:29

@Pufibá: Nem tudom, szemből még nem nagyon néztem. Belülről nem ferde.

szilent 2015.02.01. 17:02:25

@The Good Boy !: Reális véleményezés, annyit tennék talán hozzá, hogy a PSA konszern autóinál én inkább a hátsó torziós híd hibáját említeném típus hibának a villamossági problémákkal szemben.10 éve gurulok francia autóval és semmi rosszat nem tudnék róluk mondani,Ha nem volt kukásra törve még csak nem is rohadnak.
UI: A swift alkatrész árak valóban nevetségesek!Swiftén az első lengőkar szilentet lengőkarral gömbfejjel egybe lehet cserélni valami 5000ft-os áron :)

szilent 2015.02.01. 17:04:59

Jókat lehet mosolyogni ki melyik autót fikázza, holott sok esetben lövésük sincs az autók műszaki hátteréről. :D

alvázvédelem 2015.02.01. 17:08:40

a gazdától is függ hogy milyen állapotban van egy autó,mivel én elég sokat látok alulról így kijelenthetem,hogy f astrában is van ami 20 évesen is jó,és van ami 13 évesen sem.
F Astrában annyi féle van,rengeteg féle üléssel,felszereltséggel.
A Kombija csomagtartója meg mai szemmel is óriási,ós jól pakolható.

prérikutya 2015.02.01. 17:09:21

@Pufibá: Éveken keresztül vezettem F Astrát, sosem vettem ilyet észre. Szerintem neked a szemeddel lehet gond.:-)

inuitdog 2015.02.01. 17:10:43

Ha a hármas Prius lomhábbnak tűnt a nagyobb motorral az érdekes. A kettes 5,2 literes átlag fogyasztása több ezer Kilométer országúti menetben meg szerintem nem volt különleges teljesítmény cserébe az 1,5-ös motor tényleg nehezen vitte a sok akkut.

Nyiri 2015.02.01. 17:10:44

@protézisesh: Félre érted. Nálam a vigyázás az jelenti, hogy nem hagyom hogy álljon rajta a sár hetekig és nem rohasztom a sós latyakos mocsok alatt napokig. Ha dzsuvás akkor lecsapatom kézi mosóval. Érdekes 12 évesen nem rohad sehol. Pedig van benne 205 ezer. Tehát nem garázsban áll és simogatom desztillált vízzel.

De volt fiatalabb Fordom ami ugyanilyen kezelés mellett rohadt. Nekem csak az általánosítás nem tetszett, hogy Mazda = rohadás.

United Steaks 2015.02.01. 17:11:33

@szilent:
Az nem jelent semmit. Az egyik haverom pl. utálja-szarozza az összes Hondát, mert egyszer a nőjét felpróbálta egy hondás.

Burgermeister 2015.02.01. 17:15:45

1iket sem vennem meg sem ujonan s3m hasznaltan.....

CoIie 2015.02.01. 17:18:38

@UdjanMineck: ...és az astrának kőkemény volt a kuplungja!

Burgermeister 2015.02.01. 17:20:03

@United Steaks: ott a faszcibalo ribanccal van a gond nem a hondaval...:-)

Józsi a guminagykeres 2015.02.01. 17:27:51

@CoIie: Ott vagy bowden vagy nyomólap-csapágy probléma volt. Jó astra kuplung kimondottan vajpuha.

Józsi a guminagykeres 2015.02.01. 17:32:48

Főleg a kisblokkos f13-15 váltókhoz.

3gb 2015.02.01. 17:43:30

Kedves András!
A Lancia írás ott volt! Köszi!:-)

zobod 2015.02.01. 17:51:12

@Péter 2: néhány felső, és luxus kategóriás >2T feletti személyautóban van esélyed túlélni egy 70-80 km/h ütközést, feltéve hogy nem lesz nagyon nagy a lassulás (pl. egy kisebb autót sodorsz el, töltés oldalában lecsúszol és a végén mikor becsapódsz már alacsony a sebesség stb). Garancia persze ezekben sincsen semmire. Persze, ha 120-al rongyolsz bele egy 80-al szemben jövő actrosba, vagy egy beton műtárgyba, akkor egy s65 amg-ben is jó eséllyel meg fogsz halni. Az ne tévesszen meg, hogy a korszerű autók utascellája mennyire egyben marad a közepes sebességű NCAP teszteken. Egyrészt, vannak olyan lassulások, amit a szervezet már nem tud elviselni, és belső sérülésekbe halsz meg, még ha a kocsiszekrény nem is nyom szét. Másrészt, az ütközési tesztek 64 km/h-nál készülnek, íme egy korszerű laguna (ncap 64-nél 5*) 80-km/h-nál
www.youtube.com/watch?v=1MsqJFoWSjI

Fiat panda vs pózna 70km/h
www.youtube.com/watch?v=CZWlWXUaTwI

Ford Sierra 50-70-90 km/h vs villanyoszlop (tudom, régi autó, de a lényeget jól bemutatja)
www.youtube.com/watch?v=OoJqCsHAak8

Úgyhogy pusztán ezért kár lenézni a régi swiftet, mert nem egy pszh. Ami meg a korszerű autókat illeti, az aktív biztonság ami igazán fontos (abs,tcs/asr,klíma,kezélőszervek ergonómiája,minél több automata berendezés,követőradar stb), meg a jó minőségű utakból, főleg gyorsforgalmiból vagy autópályákból álló, és az ámokfutóktól megtisztogatott úthálózat. Persze a passzív biztonság vívmányai is jelentősek, csak éppen van egy sebesség, ami fölött már nem hatásosak, és az nem olyan nagy sebesség ám, mint sokan hiszik.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.02.01. 17:53:26

Nem értem a hozzászólókat, kétszázért a Fasztra abszolút approved, ha csak a gyaloglást kell kiváltani. Minden szerelő ért hozzá, minden bokorban van hozzá alkatrész, ráadásul megbízható is, nem egy olyannal találkoztam, ami azt hittem meg sem képes mozdulni, de utána még több műszakit is kihúzott.
Egy nem szép, lelketlen rabszolga, de annak teljesen jó.

3gb 2015.02.01. 17:54:28

Elnézést!
A Pista aszisztot sem feledtem!:-)

Alfax 2015.02.01. 18:01:07

A mazda pár évjárata legendásan rohadós.

inuitdog 2015.02.01. 18:28:03

Az a Saab nem egy Opel Vectra padló lemezen van, stb,? Csak mert Opel emblémával rögtön nem lenne akkora kedvenc.

Péter 2 2015.02.01. 18:30:52

@zobod: Ez általánosság, egyfelől nem is mindegyik része igaz ilyen sommásan, de a lényeg itt még csak nem is ez, hanem hogy a szóba jöhetők között a régi Suzuki jellemzően és közismerten nagyon gyenge.

JaxTeller 2015.02.01. 18:33:32

amúgy a 200 ezer is túlzó, amikor 15 ért műszakis autót kapni XD

www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/micra/nissan_micra_1.0_lx-8649168

hordalek 2015.02.01. 18:39:28

Mi a kukkantómért nem lehet már megtanulni, hogy a szerviz RÖVID "i". Én csak a Pugos ítéletet olvastam, de gondolom a többi is tele van "vÍzzel". Miért olyan nehéz ezt megtanulni?

The Good Boy ! 2015.02.01. 18:41:20

@szilent: így igaz, azt nem írtam, hogy a torziós híd az egyik rákfenéje ezeknek a francia vasaknak.
@Péter 2: vidéki kisváros, és nagyrészt kis forgalmú dimbes-dombos, kanyargós kisfalvas vidéken nem összetörni vesz autót az ember, hanem a nem létező tömegközlekedés helyett. Egyébként apuci és anyuci kocsijai mond soklégzsákos, sokcsillagos gyösszök. Majd ha az apró parkolási anomáliák elmúlnak, lesz neki is hasonló. Tanulni, lassan bóklászni, olcsóbb magasabb biztosítási bónusz besorolást szerezni pedig jó a kis 999 cm3-s is.

The Good Boy ! 2015.02.01. 18:48:42

@Péter 2: szerintem a korabeli colt, AX, 106, pride, charade, vagy bármelyik másik agyon és szétrohadt vas sem jobb (amik ugye felmerültek a vitaindító kolléga hsz-ében, csak ugye magyar ember szereti a saját kutyája kölykét szidni).
Még egyszer: nem összetörni vettem az autót, és tisztába vagyok vele, hogy a gyermek felelősségteljesen közlekedik.

A másik: pár hete volt a közelben egy frontális baj: ezeréves, képről sem túl jó állapotú F astra vs. néhány éves soklégzsákos prémiumnak gondolt B szegmenses. a mérleg: az astra sofőrje egy éjszaka megfigyelés után kórházból hazaenged, másik autó tulaja még hosszú hónap rehabilitáció, és sajnos nagy eséllyel maradandó sérüléssel.
Sokszor csak a szerencsén és a csillagok állásán múlik, nem minden a euro ncap csillagos égbolt sem

Hózentróger 2015.02.01. 18:52:00

@inuitdog: Azért az, hogy közös alvázon vannak, messze nem jelenti azt, hogy azonos autó lenne. Rengeteg svéd fejlesztés van benne, ami Saab-bá teszi a pőre vasat. Ajánlom Karotta 9-3-as tesztjét a youtube-on, amikor erről beszél.

@The Good Boy !: Ne törődj a negatív hozzászólásokkal, szerintem teljesen racionális választás volt a fiadnak a Suzuki. Én mondjuk Colt-ot vettem volna, de ez már részletkérdés.

m20b25 2015.02.01. 18:54:55

Én nagyon szerettem az F astrámat. Egy gondja volt, de az elég nagy volt. Konkrétan a 2 év alatt míg nálam volt, lerohadt róla a kasztni.

Péter 2 2015.02.01. 19:05:01

@The Good Boy !: Oké, nyilván ennyi pénzért túl sokat válogatni nem lehet, mindegyiknek valami baja van, kérdés, hogy melyiknek mekkora és az viselhető-e. :-)

Pepejoe 2015.02.01. 19:19:31

@inuitdog:
Szerintem egy Vectra teljesen jó kis autó, nem kell szégyellni, hogy a Saab ugyanazon padlólemezen van. Ez egy mellékes szál.
A 9000-es meg az Alfa 164 padlóján volt, naésakkormivan. Attól még semmi közük egymáshoz, az Alfa nem lett hegyivadász Skandináviában, a 9000-es meg nem lett Quore Sportivo.
Hatékony költségcsökkentés volt a gyárak részéről, semmi több, rengeteg párhuzamot lehetne még mondani, márkákon belül meg pláne, könyveket töltene meg.
A Saab kis gyártó volt, egy padlólemez-közösködéssel rengeteg zsé marad a zsebben, akár Alfa a másik fél, akár a GM (pláne akkor).

UdjanMineck 2015.02.01. 19:28:10

@sandrew: "Az, hogy volt gond a kocsival egy dolog."

Ennek nem feltétlen az autó konstrukciója lehetett az oka (mint tudjuk), hanem a gazdája, még ha első is... A KIA nem a legjobb példa volt, oké, de írtam utána a Seat Ibizát, szóval a tucat ellenpélda megvolt.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:29:52

@Csalfa Romeo: "Hadd találjam ki, ugye németautó-buzi vagy? "

Hahaha! Nem talált, nagyon nem. Ha képes volnál értelmezni a soraimat, alaposabban elmélyülni a mondandómban, és nem felszínesen (és ostobán) reagálni a hozzászólásaimra, akár még beszélhetnénk is. De ez nem jött össze. Annyi baj legyen.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:31:15

@Aranyba mártogatott étnyúl: "ok, utálod, de hagyd már abba. A fél ország f astrával járt, meg jár, és működnek."

És? A szarra is millió légy repül, mégsem finom. DJ Bobot is egy fél ország hallgatta... Éééés? Tipikusan magyarosch a reakciód.

És ki beszél itt Swiftről?!

Szerencsétlen.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:32:24

@csakazértistotalcar: Egy idióta, értetlen birka vagy, szóra sem érdemes.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:34:02

@prérikutya: épp eleget sajnos... az első autóm volt, igazi ipari hulladék, soha többet, mégis nagyon szerettem, de az első autókkal többnyire ez a helyzet.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:36:57

@The Good Boy !: "egy kommentelő kollégának válaszoltam, aki valószínűleg ezt a témát fotelből próbálta megszakérteni"

Rábaktál, mert nem. De mindegy, neked ilyen tapasztalataid vannak, nekem meg mások.

Pepejoe 2015.02.01. 19:45:23

@The Good Boy !:
Én mondjuk nem vennék Swiftet magamnak de maximálisan megértem azt, aki vesz. És nem csak zúzós verdának, egy öreg volt kollégámnak volt egy Golf III GTI-je. Mindig olyat akart, persze rádumáltak egy szart. Mondjuk mindegyik szar már és ez nem a kocsi hibája. Sokat beleölt mire patent lett, kasztni, telifény, pici optika már csak a nem gyári váltó kidobása és a belevaló beszerelése volt hátra és kész. Erre kifigyelték és lenyúlták. Hirtelen kellett egy verda ócsóért, vett egy Suzuki Sedan 1.6-ost, sima szürke, fekete lökhárító, mondván csak 1-2-3 évre kell, amíg kiheveri és vesz egy "autót". Hát ennek már vagy 5 éve mert bár ő is csak hulladékozza meg stb., de 1. nem rohad, ja de egy folt kellett a múltkor a küszöb végére (én mondtam neki, hogy ezért még ne bontsuk meg az autó szerkezetét egy küszöbcserével) 2. sosincs semmi baja 3. külvárosban dolgozik, hajnalban jár és 6 körül eszik a gép 4. nem kell sajnálni mégis pofásan néz ki
Úgyhogy az eszére hallgatván nem meri az azóta ismét nehezen megspórolt pénzét beleborítani egy bizonytalanba, ami biztos nagyobb élmény meg presztízs meg mittomén de annak a fenntartása is több.

Az AX-ről pedig az jut eszembe, hogy az első melóhelyemen 98-ban már cseréltem küszöböt-ívet olyan verdán. Nemtom' mikori volt, de a legrégebbi 12 éves lehetett akkoriban, az elöbb megnéztem. Szóval rohad az is, bár nem húznék külön párhuzamot a rohadás és adott márkák közt.
Volt ott "jobb" verda is de egy frissen felszabadultnak tökéletes rutinpálya egy lényegében értéktelen francia. Van franciám is amúgy. Meg német is. Meg japán is 2, de azoknak két kerekük van.
A galvanizált kasztnihoz még annyit, hogy NEM MINDEGY, KI CSINÁLJA. Ezt nem elfelejteni.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.01. 20:19:45

@ogli dzsí: ez így sarkos, és a közelmúltig a legkevésbé sem igaz. Most tarunk ott hogy a BMW igyekszik módszeresen eliminálni minden hiányosságot és mindent beletenni a kínálatba amelyek bármelyik német japán vagy svéd konkurens kínál. Ez E60asnak még súlyos hiányosságai voltak biztonság terén (pl kisebb botrány az NCAPnél) , az E90 már minden kötelezőt tudott. A mostaniak pl F10 viszont lassan minden olyan extrát is kínál amelyet bárki is kitalál legyen az gerincvédő háttámla vagy

Ami érdekes, a BMW konkurenseit szétszedte a szaksajtó hogy milyen nehezek, a kéttonnás 520dnél senki sem esik a bajoroknak...

Ettől függetlenül 2010 előtt egy S80as vagy egy Saab 95nek bizony voltak komoly előnyei. Speciel én pl sosem értettem megy hogy miért vetemedik valaki egy aktuális E klasséra...

1kutya 2015.02.01. 20:26:25

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: akkor én mit mondjak, mikor angliába kiszármazott öreg rokon megkérdezte milyen autót vettem és azt mertem mondani japánt, akkor közölte:
- Japán? Anyád picsája japán!!! Kis sárga paki munkások rakják össze Southamptonban francia meg német alkatrészekből!

Az autó: Nissan Quaskai :-DDD

kawaturbo 2015.02.01. 20:38:12

Nekem a bmw e39 tds is kifogástalanul műkszik,egyszerűen nincs miért lecserélni.Egy költséghatékony,nagy és kényelmes autó.
Majd lesz Nekem is F10-es helyette,ha majd a szemétdomb is azzal lesz tele!

inuitdog 2015.02.01. 20:46:36

@Hózentróger: Szerintem a késői Saab-oknak már csak a benzines turbó motor maradt az erősségük, amiben mindig is jók voltak. A többi semmi különös vagy csak egyszerű GM alkatrész.

UdjanMineck 2015.02.01. 20:51:05

@inuitdog: lehet, de azért stílusban, designban még a GM-éra alatt is nagyon erős (volt) a Saab. Semmi mással nem összetéveszthető, egyedi design, amit tényleg csak egy Volvo, Alfa, Lancia vagy egy Rover tud/tudott a maga kategóriájában...

Hózentróger 2015.02.01. 20:52:36

@inuitdog: Nem akarok veled vitatkozni, nem az a célom, de azért nézz már meg egy C Vectrát és egy 9-3-ast közelebbről. Ég és föld. Komfortban, minőségben, kisugárzásban.

Az meg, hogy mit tudom én, Opel lengőkar kell bele, hát engem nem érdekel. Tetszik, amit nyújt, mindamellett, hogy tisztában vagyok azzal, hogy ez egy GM égisz alatt készült autó, nekem az a benyomásom, hogy egy svéd autóban ülök, és ez jó érzés.

Tippszmix 2015.02.01. 21:00:17

Elnézést a hangulatrongálásért, de hol a büdös faszban van az égéstér?! Annyira félelmetesen zuhan a színvonal, hogy még kommentelni sem tudtam máshova. Biztos én maradtam le a vonatról, mert nem követem a fészbúkon, meg a többi 50 helyen a TC-t. Tudom, lerágott csont, de alig vannak tesztek-cikkek, én nem a TotalBikera vagyok kíváncsi, ennyi erővel a Totalsárból is lehetne szemezgetni, vagy néhány Hahus hírdetést beszúrni, azzal is telik a hely.

Pepejoe 2015.02.01. 21:03:22

@Hózentróger:

Egyszerűen olyan a milliője. Hiába GM vagy bármi. A formaterve, akár külső-belső, semmivel sem összetéveszthető. Főleg a belseje, amivel mondjuk sok ember nem tud megbarátkozni. Én megtudnék.
Egy 9-3 Vectorral vagy Aeroval mondjuk igen hosszú barátságot tudnék kötni. Kivárom...

inuitdog 2015.02.01. 21:03:34

@Hózentróger: Nem mondtam, hogy egy kategória és nagy kár a márkáért. Csak annyit akartam jelezni lehet, hogy pont ez az "együttműködés" a GM-el lett a végzetük. Nekem a turbó motorok miatt volt elsősorban különleges. Maradt helyette kedvencnek a Subaru, mint műszaki kuriózum.

3gb 2015.02.01. 21:04:50

Mondja meg valaki nekem, hogy miért vagy minek, ugyan már:-)

UdjanMineck 2015.02.01. 21:12:54

@inuitdog: A Subarukkal csak az a baj, hogy leviszi a vérnyomást, annyira unalmas, jellegtelen a formaviláguk. Egyetlen Subaru kéne igazából: az XT Coupe. Az tényleg egy nagyon különleges színfolt még a '80-as évek hasonló kupéi közt is, ami azért nem kis dolog! (Elsősorban a belsőre gondolok.)
totalcar.hu/tesztek/subaruxt/

Hózentróger 2015.02.01. 21:13:37

@Pepejoe: Hát, igen, nekem is nagy álmom volt egy Aero. Viszont még 5 évesen is állapotra választunk és velem épp egy Linear alapfelszereltség jött szembe, és nem volt szívem otthagyni.

Megmondom őszintén három dologgal volt hiányérzetem csak, egyébként megfelel a felszereltsége:
- Hangszórók minősége (ez orvosolva lett)
- Ülésfűtés hiánya
- Komfortindex hiánya (ezt annyira megszoktam az előző kocsimnál, hogy borzasztóan hiányzik)

Egyébként igen, nagyon nagy kár ezért a márkáért, úgy össz-egészében.

Tenger Geza 2015.02.01. 21:15:19

@Ződ2000: A 2000 utan keszult osszes Saab egy rakas tragya. A 95ost egy e classehoz hasonlitani butasag. @Hózentróger: Igazad van eg es fold. A Saabok minosegi karpitozasa, hatalmas helykinalata. A Saabokkal egy baj van hogy nem 20 eve huztak le a rolot.

Tippszmix 2015.02.01. 21:17:53

" CL500-asokat nézegettem "
vége felé:
" Igyekeznek az árakat az ember pénztárcájához igazítani "
Ez nem biztos, hogy pozitívum...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.01. 21:21:03

@Tenger Geza: én az elmúlt 6-8 évben még nem adtam vissza elégetten Mercedes autó tesztkulcsát. Annak idején (2005 körül) a 9-3as tesztautó nagyon meggyőző volt az akkor bevezetett új dízelekkel, sajna az árpolitikájuk nem volt valami jó. A 95ös tesztút kimaradt mert akkor épp nem kellett ekkora autó.AZ új már érdekelt volna, de nem akarták megmutatni. A szalon hozzáállása alapján nem lep meg hogy bedőltek végül...

Tippszmix 2015.02.01. 21:24:18

A Prius egészen mokány kis gép, egyre többet látok mostanában, igaz a régebbiből.

UdjanMineck 2015.02.01. 21:25:09

@Tenger Geza: Köpj fel és állj alá! Szégyellheted magad.

inuitdog 2015.02.01. 21:28:13

@UdjanMineck: Ez így van a Subarunak soha nem a design volt az erőssége, de pont olyan jó mint amilyen ronda. Bár voltak jobban sikerült formák is. Azt meg nem hiszem, hogy egy új Impreza Sti (szerintem ez már jól sikerült) csak szalonban állva nem okoz vérnyomás emelkedést. Igaz 13,5 millióért egyhamar nem lesz ilyenem.

Laca11 2015.02.01. 21:33:36

Könnybe lábadt a szemem amíg a Saab ítéletet olvastam! :)
Nekem egy 2009-es 9-5-ösöm van, imádom. A nálam eltöltött 25ezer km alatt semmi probléma nem jött elő vele, pedig vásárlás előtt nagyon óva intettek ettől!
Életem egyik legjobb döntése volt. Imádom!
Akik meg kárognak, meg fikáznak csak a szemükbe tudnék vigyorogni! :D

Tenger Geza 2015.02.01. 21:35:48

@Ződ2000: En 2005ben szoptam be a saab marketingjet, egy 95 kombival 2.2 tid automata. Az meg a kisebbik baj hogy nem ment. Valami baja mindig volt hol az ablakok nem mukodtek, az elektromos ulesek hol igen hol nem. A tempomat hasznalhatatlan volt, allandoan kikapcsolt. Es nem egy leutott kocsi volt. Ami teny a belseje gyonyoru, a muszerfal meg tenyleg egyedi. 3 honapig volt meg. Kesobb tudtam meg hogy egy b vectra padlolemez. Na mar csak ezert is hulyeseg az e classhoz hasonlitani.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.01. 22:09:50

"Kesobb tudtam meg hogy egy b vectra padlolemez." Te is utánaolvasol az autóknak amiket megveszel :)

Amennyiben négy kereke van akkor valóban B vectra. Ennyi erővel hívhatnád az Audi A6ost Skodának.

Örült volna bármelyik prémiumgyártó egy ilyen platformnak, 98ban, de akár 2002ben is. Nyilván a GM fel is használta, később a Vectra C-hez. Ezért is lett azutsó Vectra akkora batár, cserébe pár elég komoly extrával és egy rendes NCAP eredménnyel. A B vectra egy sokkal kisebb autó volt és mellesleg úgy tört mint a pozdorja az NCAP-nál.

Naezatutti?! 2015.02.01. 22:24:56

No, F Astra, ez mindig mindenhol kihozza a népből a vitát.
Valaki emlegetett egy rakás más típust/márkát és mindenféle előnyöket (úttartás meg rugózási kényelem meg ilyenek), csak azt felejti el, hogy egy 20 éves autónál ezek nem szempont, hanem a várható fenntartási költségek és az állapot. Ebben verhetetlen az F széria. Ráadásul a többi erény a többi típus mellett már csak azért sem szól, mert nem léteznek. Ennyi idős korra már nincs olyan (jó) futómű, nincs ép és nem szétült lógó ülés és sorolhatnám…
Mellesleg ezt a városban 6-6.5-öt evett az 1.6-os Astra, inkább hagyjuk. Jó lesz az 8-as átlagnak is… (11 évig használtam F-et, C16NZ motorral…) Továbbá lehet hogy hihetetlen, de tényleg egyenes bennük a kormány (vagy csak a rokonoké meg a 4 céges nem volt ferde kormányú).
Összességében korrekt autó ami kimegy a világból némi törődésért cserébe. Nem nyújt igazából semmilyen különösebb esztétikai vagy vezetési élményt/izgalmat, de ez új korában sem az a kategória volt (bár a formája időtállóbb lett mint sok kortárs modellé), 200-ért meg pláne ne is keressen senki ilyen tulajdonságokat egy autónál. Cserébe javításakor sem az alkatrész ára sem a szerelő nem tartogat valós izgalmakat…
Sokan panaszkodnak a hervadásra, de semmit nem tesznek ellene, pedig egy kis törődéssel hozható a korszak/kategória átlaga simán.

UdjanMineck 2015.02.01. 22:28:10

@Tippszmix: mokány, vagyis ronda. Nagyon.

UdjanMineck 2015.02.01. 22:48:05

Sajnos van még egy olyan legendás márka, amelynek egyik típusát szépnek tervezték, mégis mokány és ronda (jobb esetben: "érdekes") lett:

a133.idata.over-blog.com/3/23/25/51/article-8/alfa-romeo_rz1.JPG

Pepejoe 2015.02.01. 22:54:28

@Naezatutti?!:
Azt mondjuk sokan elfelejtik, hogy egy 20 éves alváz és üregvédelem nem sokat ér már. Kémiai anyag a festék és egyéb alváz/üregvédő cuccok, amiknek lejár az idejük akkor is, ha garázsban áll. Használatfüggően pár évente felül kell vizsgálni és újra be kell vonni a felületeket. Csak ugye kinek van kedve nyáron a téllel foglakozni és kikapni a műanyagokat, elvinni a verdát egy alapos alvázmosásra, jól megszárítani, aztán kifújatni/lekenetni az egészet.
Igazából ha csak az üregeket megcsinálnák, már sokat tennének, az autó belülről rohad. Ha lusta az ember, az alját elég akkor, ha megsérül a padkán vagy ilyesmi.
De hát ugye...még annyit sem tesznek meg, hogy legalább az íveket kimosnák szépen tavasszal.

inuitdog 2015.02.01. 22:57:18

Az egy Zagato formaterv, nekem tetszenek a munkái.

UdjanMineck 2015.02.01. 23:09:40

@inuitdog: sajnos megvalósult, amihez az Alfa is kellett... A Zagato formatervei kifejezetten rondák szerintem, kivéve talán a legújabb Aston-féle munkájukat, na az tényleg.....

www.classicdriver.com/en/article/cars/zagato-becomes-latest-coachbuilder-brake-aston-martin

rekspeiler 2015.02.01. 23:40:48

@Nyiri: Nekem is ilyen 6-os Mazdám van. Amikor megvettem azonnal megcsináltattam rajta a komplett alvázvédelmet. Az első olajcsere is csak ezután jöhetett!:)
Most minden ok. (Kopp kopp kopp)

inuitdog 2015.02.02. 00:09:27

Érdekes az Aston terv, mint egy modern alkotás és mégis visszaköszön a klasszikus DB5-ös eleje.

Tranzitos 2015.02.02. 00:20:37

Szerintem akarhogy szarozzak az Astrat, a legjobb olcso alternativa hogy elvigyen ahova kell. 20+ -nal ne keressunk mar izzo jegcsapot konyorgom, ha csak 200 ropi van ra oruljunk, ha relative nem kell ra kolteni. Mazda rohad. Meg a viszonylag uj is. Nekem egy 2007-es volt, az un. Ford-Mazda, hat rohadt mint kobor kutya az ut szelen nyari melegbe. 5 eves korara a szerelom azt mondta, addig pattintsam el amig gurul, mert mar nem sokaig fog. Foleg az alja fott meg, az osszes gumi szetnyilt, mint a tubarozsa. Meg az ajto gumikredere is kilyukadt. Ugy is hivtuk a vasat, hogy a romlas viraga. Jelzem a Mazda elott egy 407-et vettem majdnem, ugy volt, hogy atadas elott a kereskedo renbehozatja ami szar rajta. Hat volt mit, pedig csak 2 eves volt. Mentem atadasra, mondja minden csocsi-rogyi, beulok, inditom, egybol 3 hibauzenet a frissen javitott auton. Mondom nem kell. Aszondja: megcsinaljuk a vasat, utana mar mi romolhat el? Hat mondom ezek utan ugy minden, koszi, inkabb nem.
Ja a priusrol egy kerdes: 185cm-nel hatul elfer e valaki, ugy hogy nem kell fejet hajtani, ugyanezt tette a cimbi elol,bar o egy kicsit magasabb ,mint en? Nekem baromira tetszett az auto mig bele nem ultem, lehet megbizhato, meg olcso fenntartani, de bakker nem kene annyira kenyelmetlen. Vagy csak az en tapasztalatom volt ez?

Tranzitos 2015.02.02. 00:21:45

Ja, 6-os mazdarol beszeltem.

noob johnson (törölt) 2015.02.02. 00:48:48

CL500 vs Pg 407?
Egyik barátomnak van egy 2003-as cl500-as mercije. Egy betegágy, de ha jó, az maga a csoda.
Lepadlózod a kickdown-t és a komótos mormogás helyett előjön egy állati üvöltés, a gerinceden feláll a szőr és meglódul a gép, elképesztő érzés. Nincs turbo, kihegyezett vezérműtengely, bigyótuning, meg izé, meg ecet, csak a puszta vas. A városi 20+ literes fogyasztás sok álmodozót elriaszt, nomeg az active body control javítása is nagyon kemény pénz.
De hogy jön ide egy 407-es? Katasztrófa.

Mérges 1234 2015.02.02. 08:26:02

@UdjanMineck:

"te csak ócska áruló lehetsz"

Hát persze, aki nem ért veled egyet az áruló.

Nem csak érzelmi alapon lehet megitélni egy autót, persze úgy is lehet.

A valvok megbizhatság tekintetében nincsenek az élvonalban.

UdjanMineck 2015.02.02. 08:34:26

@Mérges 1234: onnan is látszik, hogy érdemtelen vagy egy Volvora, hogy dilettáns módon általánosítasz. Mi az, hogy a Volvok megbízhatóság tekintetében nincsenek az élvonalban? Melyik Volvo? A 2-es? A 4-es? A 7-es? Az S40? Az S70? A P1800-as? Összevissza beszélsz, egybemosol típusokat. Ez bármelyik márkánál nem fair.

Szerintem vegyél egy Swiftet és legyél vele boldog.

bigpond 2015.02.02. 08:35:51

OFF:

A " Mivel jarjon a politikus"-ra nem tudtam szavazni.
Kellene egy olyan opcio is, hogy:

Jarjanak a sajatjukkal. Idiota,bekepzelt,tolvaj banda.

bigpond 2015.02.02. 08:42:07

@Pepejoe:

Jaja... jol beszelsz, csak a siras megy, hogy szetrohadt a kocsi es nincs della egy masikra. Holott akar 0 Ft-bol, evente nehany ora raforditassal is meg lehetne akadalyozni a folyamatot.

UdjanMineck 2015.02.02. 09:03:00

@bigpond: abszolút egyetértek, ez is tipikusan magyar vircsaft...

Mókus ős 2015.02.02. 09:42:18

Uncsi ez a "szar, mert francia" szöveg. A Peugeot esetében nem a márka, hanem az előző tulaj(ok) hibája, hogy széthullott. Nem is értem, emberek fillérekért vesznek lehasznált autókat, és utána csodálkoznak, hogy sok a baja. Ha problémamenteset akarsz, vegyél garanciálisat. Ott is belefuthatsz gondokba, de legalább nem stresszelsz rajta.

A Saabos ítéleten erősen mosolyogtam. Volt Saab-tulajdonosként mindent megértek. Majd rádöbben, mást nem mondok, minek vegyem el a kedvét:)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.02. 09:49:36

@Mérges 1234: két új volvo tulajaként, 300.000kmrel és nem kevés évvel a hátam mögött én sem merném azt állítani, hogy a megbízhatóság miatt vennék esetleg újra Volvót (akkoriban sem ez volt a fő szempont).

Szerencsére a prémiumkategóriában elég intenzív a verseny és eddig mindenki megtalálta a saját hozzáadott-értékét.

Ettől függetlenül látom hogy ki miként jár a saját (szintén újonnan vagy közel újonnan vett) német vagy japán autójával, és bizony úgy tűnik, nagyon könnyen utoléri az embert a meghibásodás, legyen az kisebb vagy nagyobb.

Uygankkor félelmetes az a fejlődés amin az autóipar átesett pár év (1-2 évtized) alatt szinte minden téren. Nem találtak fel szögletes kereket vagy botkormányt, de a többi bizony nagyon megváltozott.

És azt nyugodtan kijelenthetem többtucat tesztút után, hogy a Volvo az egyik leginnovatívabb márka, ráadásul az elmúlt években nagyon nagyot fejlesztettek.

Szóval ilyen elnagyolt kijelentésekkel óvatos lennék.

inuitdog 2015.02.02. 09:50:00

@bigpond: Én is hiányoltam ezt a választási lehetőséget, még a sima SX4 (nem S-Cross)is túl jó nekik.
Könnyen beszélnek, hogy "csak 400 Ft a havi matrica", de olyan nincs. Vigyorognak a fekete Skoda Superbekből az adófizetők pénzén (mint régen az állami Volga), hiszen nekik minden ingyenes nemcsak a matrica, de a benzin is.

Arcade Macho 2015.02.02. 09:56:07

azoknak akik az F astrat szidjak azoknak nem all mar a pöcsük, hogy a peniszpotlo melle meg szidni is kell egy normalis autot?

raadasul egy szutyok francia KISautoval hasonlitja ossze az F astrat...

UdjanMineck 2015.02.02. 10:42:19

@Arcade Macho: életedben nem ülhettél még semmilyen francia autóban - sem szutyokban, sem kicsiben, sem semmilyenben... legyél boldog a fasztrádban, hülye.

UdjanMineck 2015.02.02. 10:43:27

@Ződ2000: ...arról nem beszélve, hogy egy Volvo mennyivel kifinomultabb, ízlésesebb autó, mint a legtöbb prémiumtársa ebben a kategóriában.

Shadowbull 2015.02.02. 10:49:12

@UdjanMineck: Ugyan mitol lenne mar kifinomultabb meg izlesesebb?

Ne rohogtess mar.

Birom az ilyen elvakult markafanokat.

kadibela 2015.02.02. 10:50:49

Érdekes ez a Peugeot 407-es figura.

Nekünk volt a cégnél több ilyen autónk, nem mondom hogy problémamentes, de semmivel sem kellett rá többet költeni mint a többi hasonló kategóriájú autóra. A 2.0 HDi kifejezetten megbízhatónak bizonyult, motorikusan kevés gond volt velül, pedig 200.000 körül adtuk el őket. Olyannyira hogy én több ismerősömet is rábeszéltem ilyen autóra mivel használtan viszonylag olcsó, mindenki meg van vele elégedve ár/érték arányban mindeképpen.

Ami azért érdekes:

Megvette a fószer (CLK Merci helyett!!!) 147.000 Km-rel, az LTR rendszám az 2010 végi vagy 2011-es forgalomba helyezés lehet, tehát valószínűleg külföldről hozta olcsón, kérdés hogy mennyit futott valójában?

Olyanokat ír a hibalistára, hogy akku csere, FAP adalék töltés, szűrő és olajcsere, izzócsere. Egy 170 ezret (vagy ki tudja mennyit) futott autónál, ez nevetséges. Kíváncsi leszek a hasonló futású SLK Mercijénél mennyi lesz a szervízszámla.

A futóművet javítani kellett. Könyörgöm 170.000 Km után (vagy ami lehet 270 ?) a kiváló magyar utakon, mi ezzel a gond.

Nem tudott a szervíz megbírkózni a problémákkal: ezt rendszeresen látom-hallom. Könyörgöm ha egy szervíz láthatóan nem végzi a dolgát akkor miért nem keres azonnal egy másikat???

8,5 liter fogyasztás: ez is teljes baromság nálunk a legvérmesebb kollégánál sem mutatott 7-7,5 nél többet a számítógép pedig kulcsos autók voltak, kaptak rendesen.

Szóvel szerintem vett a pali egy bizonytalan előéletű fost, viszonylag olcsón, amit egy szar szervízbe hordott. Ennyi a történet.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.02. 10:58:14

@Shadowbull: legfeljebb kishazánkban a tulajaik :P

UdjanMineck 2015.02.02. 11:13:34

@Shadowbull: akinek nincs stílusérzéke, és aki nem viszolyog attól, hogy egy autót rengetegen vesznek, annak hiába is magyaráznám...

Tenger Geza 2015.02.02. 12:07:32

@Ződ2000: m.totalcar.hu/tesztek/2009/11/12/szokes_a_konyvelok_bortonebol/?rnd=619
Nem szoktam olvasgatni az autoimrol. Tetszik megveszem, hasznalom. Ha bejon marad ha nem akkor megy az eleget olvasott uj tulajhoz. Autoban akkorat nem csalodtam mint a saabban.

UdjanMineck 2015.02.02. 12:19:11

@Tenger Geza: nekem nem szükséges felköpnöm és szégyellnem magam, mert én nem vagyok olyan primitív és rosszindulatú, mint te, aki egy sokkal jobb sorsra érdemes márka pusztulását kívánja, és aki örül annak, hogy egy színnel kevesebb van az autós palettán.

Te paraszt.

Tenger Geza 2015.02.02. 12:25:01

@Tenger Geza: Szidod az f astrat orrba szajba, igenytelenezed aki ilyet hasznal. Kenyelmetlen az ulese, lehet a gerinceddel van baj, tul hajlekony.

Tenger Geza 2015.02.02. 12:28:32

@UdjanMineck: mondj az elmult 20 evbol barmit amit a saab ujitott. Primitiv meg te vagy a bunko paraszt hozzaalasoddal.

Tenger Geza 2015.02.02. 13:00:06

@UdjanMineck: imadom az ilyen marka buzikat mint te. Az elmult 20 evben semmi igazi ujitas, csak a marketig duma. A piac megoldotta a gondot eltunt a marka. Aztan okoskodjal csak tovabb a fotelbol te pocs, meg tologasd a jatekautoid.

UdjanMineck 2015.02.02. 13:52:56

@Tenger Geza: nem vagyok márkabuzi, csak színesebben látom a világot, mint te, és felismerem egyes márkák erényeit. Érdemben nem is tudtál reagálni a listára, csak makogsz. Ritka ostoba egy ember vagy, szánlak. Na, részemről ennyi.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.02. 14:23:33

@Tenger Geza: én viszont elég sokat szoktam lógni az autós cikkeken. Aztán a teszteknél egy idő után annyira ellentétbe került a saját tapasztalatom a jó alapos német összehasonlításokkal, hogy egy idő után tényleg tojtam rájuk. Legalábbis a németekre. Ebben az egyben nagyon durván nacionalisták. Egy francia teszt le fogja írni az autók benyomásait, mi az erősségük és a gyengeségük. A németeknél csak az számít hogy bármekkora hazugsággal is de igazolják a fajtiszta(ább) hazai győzelmét. Szerintem a magyar netes szaksajtó sokkal korrektebb testeket szül.

Amúgy a szakmai cikkek továbbra is érdekelnek, kimegyek nagyobb autókiállításokra és 2-3 évente elindul a nagy árajánlatkérés is. Ja és ha rámjön a szófoxás, akkor inkább ráeresztem a blogomra :)

Mellesleg a Saab igen rendben volt fejlesztésekben, biztonság terén végig etalon volt. Személy szerint akkor is ha a VOlvo sokkal inkább belehúzott 2000 után, sokáig a Saab tűnt modernebb igényesebb konstrukcióknak. Valahol 2006 körül fordulhatott meg.

Hurri Kán 2015.02.02. 16:43:17

Nem véletlen mondom, a franciák a világ legjobb autókereskedői: még a Pug 407-t is el tudták adni.

SzZsoel 2015.02.02. 18:59:39

@Mókus ős:

"A Saabos ítéleten erősen mosolyogtam. Volt Saab-tulajdonosként mindent megértek. Majd rádöbben, mást nem mondok, minek vegyem el a kedvét:)"

Ugyan mire kéne rádöbbennie? Azt, hogy neked végül nem jött be a Saab márka, vagy csalódtál benne, összetörte az illúziódat, mit tudom én, természetesen el lehet fogadni, de attól ez a tulajdonos még szeretheti úgy az autóját, és gondolhatja róla őszintén azt, ahogy és amit leírt. Sehol sincs kőbe vésve, hogy egyszer úgy fog járni, ahogy te.
Nincsen két egyforma autótulajdonos: van, akit az Isten se tudna boldoggá tenni semmilyen autóval, mert minden kocsiban talál valamit, ami miatt pocskondiázhatja, más meg mindenféle bosszantó nyűgje ellenére is szereti és megbecsüli a járgányát. Ez az ítéletíró is ilyen. Én élvezettel olvastam az irományát, mert érződik belőle, hogy nemcsak tulajdonosa, használója, de szerető gazdája is az autónak. Inkább ilyen gondos, összeszedett ítéleteket olvasok, mint olyan sommás leírásokat, hogy "Minden sz@r elromlott benne, kéthetente vittem szervizbe, egy kalap f*s az egész, soha többé VW-t/Opelt/Toyotát stb.!", meg "Istencsászárság a vas, nincs ellenfél az utakon!!!", és hasonló borzalmakat.

SzZsoel 2015.02.02. 19:11:51

Opel Astra: szerintem egy ilyen kategóriájú autónál mindenki sejtheti, mire számíthat, pláne ennyi pénzért. :) Nekem két ismerősöm is van, akinek ilyen kocsija van: egyöntetűen azt mondják, hogy minimalista, olcsón fenntartható, de ahhoz képest viszonylag megbízható autó; a klasszikus "elvisz A-ból B-be" kritériumnak tökéletesen megfelel, ha az ember nem csinál presztízskérdést abból, hogy milyen autóból látják kiszállni... És igen, azt is egyöntetűen említették, hogy sajnos a karosszéria rohad - ha nem is úgy, mint egy Zsiguli küszöbe, de rohad. Valaki említette, hogy ahhoz képest, milyen sok volt belőle, tényleg eléggé elkoptak. Úgy látszik, elsősorban emiatt, pedig annak idején, 1992-ben, mikor gyártani kezdték errefelé, milyen modern nyugati kocsinak gondoltuk. Aztán tessék, ennek a korrózióvédelme se bírja örökké. :)
Egyébként ilyen autón tanultam vezetni (hivatalosan, mert amúgy Trabin kezdtem, úgy 14-15 évesen ;) ), kereken 10 éve. Én kellemes emlékekkel gondolok vissza rá, mert engedelmes, könnyen kezelhető, autóvezetés-oktatásra igen megfelelő járgány volt, noha rém fapados. Szinte szó szerint, mert például az ülését rém keménynek éreztem a Ladánké után. Fájt is benne mindig a derekam, bár ez nyilván az oktatóvezetés közbeni stresszhelyzet miatt is volt.

Peugeot: egy svájci rokonunknak ilyenje van. Ő nem panaszkodott rá soha, pedig most már 10 év körül van. Évente 3-4 alkalommal eljönnek vele, kb. 150-160 ezer kilométer van benne, szervizbe rendszeresen hordja, ahogy kell. Elmondása szerint nem nagyon tapasztalta a hírhedt francia elektronika árnyoldalait: egyszer volt olyan eset, hogy alapjárati üzem esetében időnként fogta magát a motor, és megállt, de ezt állítólag valamilyen szoftverhiba okozta, amelyet az ottani szerviz orvosolt.

JaxTeller 2015.02.02. 20:39:57

Jómagam is F-Astran tanultam egyébként vezetni, szintén pont 10 éve. Az az autó akkor olyan 8-9 éves lehetett. A húgom 1 éve szerezte meg a jogosítványát, szintén ugyan ezen az autón kezdett el tanulni. Szóval tényleg elég tartós autók ezek so-so.

Laci1982 2015.02.02. 23:38:56

@kadibela: véletlenül pont megtaláltam az írásom itt....lol...igen, clk mercedes után vettem. Mert évente pár hónapot vagyok itthon, szóval luxusnak éreztem. Kényelemmel, felszereltséggel nem is lett volna baj, ha jó lett volna. Az írás a valóságot takarja. A km valós. A fogyasztás szintén, fedélzeti computer 10ezres átlagokat írt......8,5-8,8....és igen, végülis nem slk lett pont a költségei miatt....hanem mx-5. Mert az tényleg jó...Hát ennyi. Az akksi, szűrő stb cserét inkább költségként írtam..persze, hogy nem hiba.....Nem is ezek miatt adtam el. Csak nem szeretem 130nál azt találgatni, hogy defektem van e pl....(nem volt..) plusz nem szeretem, ha menetközben kinyílik egy ajtó, mert olyanja van....ennek az autónak az elektronika a fő baja, amiről nem csak én panaszkodtam, hanem elég sokan....ergó vihetem akárhova, szart sem ér, pénzpazarlás......

Laci1982 2015.02.03. 00:15:19

@kadibela: jahhh, és persze még amit nem szeret az ember, ugyebár az útról félre tolni (többször), mert épp olyanja van, hogy nyomom a gázt, de a motor már le van állva, s csak gurulok...hát szánalom.....és az is, hogy probléma orvoslása után 4-5 hónappal ugyanez....(ez is előfordult másoknál, szintén nem tudták megoldani nekik...tehát ezzel is vihetném minden évben, UGYANÚGY TOLNÁM MINT A NYOMI AL BUNDY a Dodge-ot.....) mindegy, hagyjuk is, szerencsére már nincs.... előtte két jó autóm volt. Probléma mentesek, s a mostani mazda mx-5 NC is az lesz valószínűleg. Éles váltásnak tűnhet, de még fiatal vagyok és a 407 amúgyis papperes volt számomra.

Laci1982 2015.02.03. 00:33:01

@kadibela: a fogyasztásnál valszleg elkerülte a figyelmedet, hogy az enyém automata volt...ezért lehet több...(ami szintén kezdett meghalni..) De rendes vagyok, hogy ennyit válaszolgattam :D Na téma tényleg lezárva :D 407re gondolni sem akarok többet :) Szép napot mindenkinek

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.03. 02:46:32

Csak két gondolat így a végére:

Franciát eladni nem lehet:
A Pögó 206-osunkat olyan másfél óra alatt adtuk el, azért kellett "ilyen sokat" várni, mert az első telefonálónak vissza kellett mennie, mert otthon hagyta a bankkártyáját...
El lehet azt adni, csak normális kocsi kell, meg ésszerű ár.
De ez a darab elismerem, télleg egy foskupac lehet.És mások is eléégé szidják a 407-est.
Jó, hogy nem vettünk, pedig nekem teccenek.

Saab 9-3-tól miért félnek a magyarok: Tudtommal jellemzően a turbóhibák és a di-panelek miatt félnek az
összes Saabtól.Pedig kurvajó gépek.Itt az anyaországban nem szokott gond lenni ebből, persze "kicsit" mások a keresetek
(találatok) mint otthon.Hát sajnos ilyen ez.Egyszer szeretnék én is egy Saabot, csak addigra már kicsit öregecskedők lesznek.
Most meg elég az, ami van, egymagában; csak ezért nem akarok váltani.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.03. 02:50:35

Ja, még egy.Ilyen Astrát szoktunk néha bérelni.Nem vicc, nyilván nem az Avisnál, meg a Hertznél..De egy apszolút jó értelembe vett igásló, hótt pofon egyszerű az egész, ohne extra, nem tud mi elromlani benne, és télleg ilyen 6 litereket eszik vegyesben.Ha odahaza kéne élni, fos magyar fizetésekből, nekem se lenne más autóm...C-ből D-be eljutni nem lehet olcsóbban, motorizálva.

Arcade Macho 2015.02.03. 09:38:31

@UdjanMineck: ultem par franciaban te kisfaszu barom, olyanban is amilyenrol te nem is almodnal (206 cc)

Arcade Macho 2015.02.03. 09:45:25

@SzZsoel: "És igen, azt is egyöntetűen említették, hogy sajnos a karosszéria rohad - ha nem is úgy, mint egy Zsiguli küszöbe, de rohad. Valaki említette, hogy ahhoz képest, milyen sok volt belőle, tényleg eléggé elkoptak."

kuszobot irjak igen, de hozza kell tennem hogy a rozsdasodashoz csapatni kell telen a sos szutyokban

UdjanMineck 2015.02.03. 09:56:05

@Arcade Macho: hehe, vicces csávó vagy, ezt inkább apádnak kellene írnod. Az enyémmel semmi gond, köszi.
206 cc - hűha, erről kellene álmodnom?! Te tényleg egy szánalmas idióta vagy. Ha már francia gép, akkor mondjuk Renault Alpine, Venturi - ezekről már érdemes álmodozni, de ha ültél ilyen szobrokban is, bocs.

Barom.

Mókus ős 2015.02.03. 11:45:17

@SzZsoel:
Imádtam a Saabomat fél évig, épp úgy, mint a poszter. Minden hibájával együtt imádtam, oda voltam érte, büszke voltam rá. Persze, akkor még sznob voltam:) Utána meggyűlöltem, mert minden hónapban megállt. A traileres már csak úgy vette fel a telefont, hogy "hova menjek?".

Egy szóval sem mondtam, hogy ne szeresse. És én is szívesebben olvasom a részletes leírásokat, mint az egysorosakat. Sőt, még annak is örülhet a poszter, hogy szoros barátságot köthet a Saab segítségével sok jó emberrel, pl. Szikiékkel. Nekem ők az abszolút csúcs, 10 évvel a Saabos korszakom után besétáltam az utcáról másik márka kicsi, de bosszantó hibájával, és SOS segítséget kértem. Azonnal megoldották, a felajánlott pénzt pedig visszautasították.

Sziki mondta az én autómról, amikor felvettem, hogy überszar darabot fogtam ki, hogy ez egy remek kocsi, örüljek neki, csak hát ez egy ilyen márka, "igényli a törődést." Ismerte az előéletét, hozzá vitte mindig az előző tulaj is.

3 másik Saabról tudok, mind ilyen volt. Ez nyilván nem egy nagy statisztikai minta. Mindegyiket imádták eleinte, aztán pár hónap és év hirdetés után kivágták a picsába.

Ui: Megvenni igen könnyű, eladni lehetetlen. És aki ilyenre adja a fejét, irgalmatlan árvesztéssel számoljon.

UdjanMineck 2015.02.03. 11:58:21

@Mókus ős: ha három ellenpéldát tudnék felhozni ismerősi/rokoni körből, az ér? És az nem merült fel benned, hogy esetleg a konkrét autók előélete miatt voltak olyanok, amilyenek?

Mókus ős 2015.02.03. 12:20:09

Simán ér. És de, abszolút felmerült. Bár az enyém előélete pont ismert volt, mint írtam. Egy kollégámtól vettem, és ő hagyta rám Szikiéket.

Nem szerkezeti, hanem elektronikai problémái voltak mindegyiknek. A karosszéria, és a motor/futómű fődarabok hibátlanok voltak mindegyik esetében.

Ja, a váltó. Az automata váltókkal kivétel nélkül mind halál gond volt. A Sziki Car azt mondta, hogy ez jellemző volt sok évjáratra (most nem tudom, mi van, nem érdekelnek a Saabok.) A nagy teljesítményű turbómotorokhoz a gyár nem rendelt nagyobb teljesítményű váltót, mert többe került volna, így a motorok egy idő után gyakorlatilag kinyírták a kisebb nyomatékra méretezett váltókat.

SzZsoel 2015.02.03. 13:13:54

@Mókus ős:

Ezt én teljességgel megértem. Egy percig sem vontam kétségbe, hogy te így jártál a Saabbal, és nem jók a tapasztalataid sem neked, sem az ismeretségi körödnek. Én nem ismerem első kézből a márkát, tehát kénytelen vagyok azt elhinni, amit mások mondanak róla. Mondjuk a kisebb-nagyobb elektronikai hibákról több helyen hallottam-olvastam, de azt hiszem, aligha lehetne találni olyan autótípust a Földön, amelyiknek ne lennének típushibái. Ha nem küszöbrohadás, akkor a vízpumpa beállása, ha nem a vízpumpa, akkor a sebességváltó rudazata kopik ki, ha nem a sebességváltó, akkor a tönkremenő főtengelyjeladó, ha az sem, akkor valami más, és így tovább, szóval mindegyiknek megvan(nak) a maga nyűgje(i).
Viszont azt írja ez az ember, hogy igen sokáig keresgélt, mire megtalálta a megfelelő darabot, amelyet végül megvett. Én ebből azt szűröm le, hogy vagy nagyon ismeri ezt a típust, vagy a keresgélés során folyamatosan konzultált olyannal, aki ért hozzá, és csak akkor ütötte nyélbe az üzletet, mikor tényleg mindent gömbölyűnek találtak. Valószínű tehát, hogy megkímélt, gondosan karbantartott autót vásárolt, amellyel lehet, hogy távolról sem lesz annyi gondja, mint amennyi neked volt a saját példányoddal. Azért mondtam, hogy nem lehet ezt ilyen sarkosan kijelenteni, hogy majd ő is úgy jár, ahogy te.
De még ha úgy járna is: hát nem egyformák az autósok sem. Az egyiknek az kell, hogy a kocsija igásló legyen, amelyet csak tankolni szükséges, sose romoljon el, a másik meg nem is érzi jól magát, ha egy hónapon keresztül semmi nem történik az autóval, csak gurul az úton - mert az olyan unalmas. Komolyan van ilyen. Némely fanatikus márka- vagy típusimádók direkt élvezik, ha valami elromlik, és van mit tenni-venni, simogatni a járgányon. Persze nem olyasmire gondolok, ami egy kazal célszerszámot és 20 szervizmunkaórát igényel, csak apró-cseprő, alapvetően bosszantó, de otthon is orvosolható hibákra. Szóval szerintem fölösleges ilyen kifejezett párhuzamot vonnod magatok között. LEHET, hogy egyszer úgy jár, mint te, de biztosnak egyáltalán nem biztos.

sandrew 2015.02.03. 15:29:23

@kowee: Szerintem én ilyesmit nem írtam. Valaki másnak szántad ezt, ugye?

Lesterx 2015.02.03. 17:19:01

Miként azt valaki egyszer mondotta: Saab-ot csak a Saab-osok vesznek.És csak turbóval.Egyszer én is vettem egy 9-3 og-t,mert kíváncsi voltam.Teljesen más világ,elvakultságból mondom.Persze turbó meg gyújtáspanel csere kb. 200e Ft.A magyar piacon alul értékelt,így olcsó ár mellett simán belefért.Ami nehezen fért bele,az a két gyerekülés.Már három éve,hogy eladtam,de a családi egyterűmből,ha néha meglátok egyet,utána napokig böngészem a HAHU-t.Saab fertőzés. :)

sandrew 2015.02.04. 12:46:12

Ja, itt nem az a lényeg, hogy a Priust hitelre vette-e a tulajdonosa vagy sem, nincs is szó erről. Csak annyi, hogy a hozzá hasonló értékrendű (valamint hiszékeny) emberekkel vetették fel a túlzott összegű vagy felesleges dolgokra fordított devizahiteleket is, aminek most isszák a levét. De legalább őszinte az illető, ami becsülendő.

sandrew 2015.02.04. 17:50:03

@kowee: Ezt teljes mértékben meg tudom érteni. Csakhogy a népítéletben nem ezeket írtad le okként hanem azt, hogy azért cserélted le, mert a többiek is. A fentiek szerint azonban mégsem vagy ilyen, de azért biztos ismered azt a fajta gondolkodásmódot. Sajnálom az olyan értékrendű embereket, mert sose boldogok. Aztán lehet, hogy én is félreértelmeztem kicsit a dolgot és arról van szó, hogy aki megtehette akkor cserélt, mert MÉG jó áron lehetett eladni az előzőt és MÁR megjelentek a megfizethető újabbak, ez így érthető is. Sok balesetmentes Prius-kilométert kívánok!

CoIie 2015.02.04. 22:08:45

@Józsi a guminagykeres: persze lehettek "rejtett" hibái..., de új korától egyformán kemény volt a kuplung, tök fárasztó volt a városban (kb. 1999-es lengyel gyártmány lehetett). Persze azonnal nem volt nyilvánvaló, csak több éves vezetés, meg autóváltás után.
Most a Honda Civickel sokkal puhább a kuplung már 8 éve!
süti beállítások módosítása